PDA

View Full Version : Meerderheid Belgen Voor Separatisme


Bruno*
25 februari 2003, 23:21
De meerderheid van de Belgen wil dat Belgie ophoudt te bestaan (elke peiling toont wel het tegendeel aan).

alpina
26 februari 2003, 12:06
Hoe lang is het wel niet geleden dat daar een echte grondige peiling naar gedaan is??

Trouwens toen Belgie gesticht werd in 1830 was de meerderheid van de bevolking daar ook niet voor te vinden!

S.
26 februari 2003, 12:12
De meerderheid van de Belgen wil dat Belgie ophoudt te bestaan (elke peiling toont wel het tegendeel aan).

Als U confederalisme een vorm van seperatisme vindt (waar BUB af en toe naar neigt) dan is de meerderheid van de Vlamingen waarschijnlijk seperatist.

Bruno*
26 februari 2003, 13:45
Ze hebben nooit een waardig alternatief gehad om op te stemmen.

Jan van den Berghe
26 februari 2003, 14:39
Ze hebben nooit een waardig alternatief gehad om op te stemmen.

Neen? Ik herinner me dat ik een hele tijd geleden u de vraag stelde wat het verschil nu eigenlijk was tussen BUB en die vroegere belgicistische dwergpartijtjes. Eerder had u het over de "verkeerde aanpak" van die partijtjes, maar nooit hebben we mogen weten wat de verschillen zijn en waarin die groepen het dan zo verkeerd hadden aangepakt. Misschien nu er even op ingaan?

Patriot!
26 februari 2003, 20:46
Wat is er toch met die polls?! 'u heeft als gestemd'

Bruno*
27 februari 2003, 01:46
Neen? Ik herinner me dat ik een hele tijd geleden u de vraag stelde wat het verschil nu eigenlijk was tussen BUB en die vroegere belgicistische dwergpartijtjes. Eerder had u het over de "verkeerde aanpak" van die partijtjes, maar nooit hebben we mogen weten wat de verschillen zijn en waarin die groepen het dan zo verkeerd hadden aangepakt. Misschien nu er even op ingaan?


Oudstrijdersbonden, defaitisten, geen brede basis, geen visie, vendelzwaaierij, geeen marketing, geen media, geen coordinatie, interne twisten, gebrekkige financiering, geen lezersbrieven, geen tijd, geen zin etc...

Jan van den Berghe
27 februari 2003, 16:01
Neen? Ik herinner me dat ik een hele tijd geleden u de vraag stelde wat het verschil nu eigenlijk was tussen BUB en die vroegere belgicistische dwergpartijtjes. Eerder had u het over de "verkeerde aanpak" van die partijtjes, maar nooit hebben we mogen weten wat de verschillen zijn en waarin die groepen het dan zo verkeerd hadden aangepakt. Misschien nu er even op ingaan?


Oudstrijdersbonden, defaitisten, geen brede basis, geen visie, vendelzwaaierij, geeen marketing, geen media, geen coordinatie, interne twisten, gebrekkige financiering, geen lezersbrieven, geen tijd, geen zin etc...

Jaaaaa, natuurlijk! Jullie hebben wel die "brede basis" en beschikken wel over "ruime financiering" (geldschieters dus...). En marketing? Media? Buiten dit forum en een toevallige voorbijganger bij uw handtekeningacties kent niemand in dit Belzenland wie jullie zijn en waarvoor jullie staan. En visie? Uit de discussie over de gemeenschappen is gebleken dat er helemaal geen gerijpte ideeën achter de sloganeske taal zitten.

Bruno*
27 februari 2003, 18:49
Jaaaaa, natuurlijk! Jullie hebben wel die "brede basis" en beschikken wel over "ruime financiering" (geldschieters dus...). En marketing? Media? Buiten dit forum en een toevallige voorbijganger bij uw handtekeningacties kent niemand in dit Belzenland wie jullie zijn en waarvoor jullie staan. En visie? Uit de discussie over de gemeenschappen is gebleken dat er helemaal geen gerijpte ideeën achter de sloganeske taal zitten.


Wij beschikken inderdaad over een brede, jonge basis. En, toegegeven, onze geldmiddelen zijn nu eerder beperkt. Onze campagne moet nog beginnen. Geen visie? Lees ons programma!

alpina
27 februari 2003, 18:54
Jaaaaa, natuurlijk! Jullie hebben wel die "brede basis" en beschikken wel over "ruime financiering" (geldschieters dus...). En marketing? Media? Buiten dit forum en een toevallige voorbijganger bij uw handtekeningacties kent niemand in dit Belzenland wie jullie zijn en waarvoor jullie staan. En visie? Uit de discussie over de gemeenschappen is gebleken dat er helemaal geen gerijpte ideeën achter de sloganeske taal zitten.


Wij beschikken inderdaad over een brede, jonge basis. En, toegegeven, onze geldmiddelen zijn nu eerder beperkt. Onze campagne moet nog beginnen. Geen visie? Lees ons programma!

Ik wil die brede jonge basis wel eens zien!! Laat ze eens langs komen op het forum he!! Ze kunnen mij misschien bekeren!! :P Ik moet de eerste jongeling die opkomt voor een unitair Belgie nog tegenkomen hoor!! :wink:

Jan van den Berghe
27 februari 2003, 19:17
Onze campagne moet nog beginnen. Geen visie? Lees ons programma!

En daar hoeft u niet aan te twijfelen: uw programma heb ik gelezen. Maar geschiedkundig mangelt het overal; de politieke stellingen rammelen door onsamenhangendheid (bijvoorbeeld over het zgz. behoud van de gemeenschappen).

Patriot!
27 februari 2003, 19:52
Kom eens kijken naar een van onze acties, Tantist. :roll:

Patriot!
27 februari 2003, 19:53
Sorry, ik reageerde natuurlijk op Alpina.

alpina
27 februari 2003, 21:24
Kom eens kijken naar een van onze acties, Tantist. :roll:

Dan kan ik al even goed naar het carnaval in Aalst gaan zien he!! Ik heb geen boodschap aan een verkleed groepje mensen met een Belgische vlag om hun schouders.

Napoleon
27 februari 2003, 22:45
This message has been deleted .

Napoleon
27 februari 2003, 22:47
Geen Strategisch inzicht ?

alpina
27 februari 2003, 23:30
Elke peiling toont ook aan dat et Vlaams Blok verliest !

Ik ben voor SEPARATISME ....ANTWERPE MOE WEG :twisted: just kiddin

Seperatisme laat niets verdwijnen, maar streeft enkel naar afscheiding! :wink: Er kan dus hoogstens een structuur verdwijnen.

Bruno*
27 februari 2003, 23:56
Er kan dus hoogstens een structuur verdwijnen.


Hij bedoelt de gewesten (tvv van Belgie welteverstaan)

alpina
28 februari 2003, 00:10
Er kan dus hoogstens een structuur verdwijnen.


Hij bedoelt de gewesten (tvv van Belgie welteverstaan)

Nee ik bedoelde eigenlijk de volledige Belgische structuur!

Nello
28 februari 2003, 15:02
Er kan dus hoogstens een structuur verdwijnen.


Hij bedoelt de gewesten (tvv van Belgie welteverstaan)

Nee ik bedoelde eigenlijk de volledige Belgische structuur!

U beseft allicht dat Vlaanderen deel uitmaakt van de Belgische structuur, dat verdwijnt dus ook?

alpina
28 februari 2003, 18:50
Er kan dus hoogstens een structuur verdwijnen.


Hij bedoelt de gewesten (tvv van Belgie welteverstaan)

Nee ik bedoelde eigenlijk de volledige Belgische structuur!

U beseft allicht dat Vlaanderen deel uitmaakt van de Belgische structuur, dat verdwijnt dus ook?

Vlaanderen scheidt zich niet af, en verdwijnt dus niet! Eigenlijk verdwijnt het wel, maar het komt terug in een andere vorm.

Nello
28 februari 2003, 20:46
Er kan dus hoogstens een structuur verdwijnen.


Hij bedoelt de gewesten (tvv van Belgie welteverstaan)

Nee ik bedoelde eigenlijk de volledige Belgische structuur!

U beseft allicht dat Vlaanderen deel uitmaakt van de Belgische structuur, dat verdwijnt dus ook?

Vlaanderen scheidt zich niet af, en verdwijnt dus niet! Eigenlijk verdwijnt het wel, maar het komt terug in een andere vorm.

Nu weten we tenminste hoe jullie visie is: het verdwijnt niet, maar eigenlijk toch wel, en dan komt het terug, maar het zal anders zijn...

Zéér logisch... :D

Patriot!
28 februari 2003, 21:06
Alpina, was da nu voor zever :?

Volksstormer
28 februari 2003, 23:34
Ze hebben nooit een waardig alternatief gehad om op te stemmen.
Zeggen de extreem-linksen ook: Mensen stemmen Vlaams Blok bij gebrek aan een linkse oppositie. Zwak argument!

alpina
1 maart 2003, 15:47
Ik weet wel dat jullie mij niet willen begrijpen maar ik zal het nog eens proberen uit te leggen. :roll:

Seperatisme betekent afscheiden, akkoord?

Vlaanderen wil zich dus afscheiden, als gevolg verdwijnt niet Vlaanderen maar wel Belgie, kun je nog volgen? :wink: De huidige Belgische structuur verdwijnt volledig, ook het Vlaamse gewest in de huidige vorm verdwijnt. Na de scheiding ontstaat er een onafhankelijk Vlaanderen dat er uiteraard anders uitziet dan het huidige Vlaanderen.

Het Vlaamse gewest verdwijnt dus en in de plaats komt er een veel Vlaamsere onafhankelijke staat! En dat bedoel ik met het niet verdwijnen van Vlaanderen.

Supe®Staaf
1 maart 2003, 15:53
Vlaanderen wil zich dus afscheiden
Niet overdrijven, alpina!
Een tien-vijftien procent van de vlamingen, stemt al eens op een partij die last heeft van separatistische oprispingen.
Om dan te gaan stellen dat Vlaanderen zich wil afscheiden, is zwaar met spek schieten.

als gevolg verdwijnt niet Vlaanderen maar wel Belgie, kun je nog volgen? :wink: De huidige Belgische structuur verdwijnt volledig, ook het Vlaamse gewest in de huidige vorm verdwijnt. Na de scheiding ontstaat er een onafhankelijk Vlaanderen dat er uiteraard anders uitziet dan het huidige Vlaanderen.
Breng uw lakens nu maar naar de wasserij. :roll:

alpina
1 maart 2003, 16:08
Niet overdrijven, alpina!
Een tien-vijftien procent van de vlamingen, stemt al eens op een partij die last heeft van separatistische oprispingen.
Om dan te gaan stellen dat Vlaanderen zich wil afscheiden, is zwaar met spek schieten.


Natuurlijk is dat zwaar hypothetisch. Ik spreek hier enkel in de als vorm!! Het gaat mij over het principe.

Bruno*
2 maart 2003, 18:30
Wel ja, hypothes he. Vlaamse onafhankelijkheid, leuke theorie. Helaas voor u onrealistisch. :grab: