PDA

View Full Version : 10 kmh hogere snelheidslimiet leidt tot -1 kmh ~ snelheidsdaling wg hoger draagvlak


Micele
3 december 2014, 11:25
Denemarken is een van de weinige landen die algemene 80 kmh hanteerde op gewone wegen, tendeert nu 90 kmh definitief in te voeren en houdt een 3-jarige proef op ~ 100 km 1+1-wegenlengte sinds 2011, het uiteindelijke rapport volgt in 2015.

# Denemarken is ondertussen -cijfers 2013- opgeklommen tot de derde plaats in de EU-28 lijst verkeersdoden/inw. dit quasi zonder flitspalen (amper 10 in het ganse land, 6 bij 80 kmh en 4 op 50 kmh)

Andere Vmax blijven natuurlijk ook mogelijk zoals Zweden doet, die hebben 70-80-90-100.
(Denemarken heeft de 1 mei 2004 ook een 20 kmh verhoging ingevoerd op de meeste snelwegen).

Dus nog een land (na NL: 100 kmh en andere) dat inziet dat hogere/logischere snelheidslimieten -op hun "betere gewone wegen"- korter bij de V85 meer draagvlak hebben en zelfs tot lagere gemiddelde snelheden leidt: - 1 kmh, de traagste bestuurders gaan iets vlotter rijden, de snelste navenant (veel) gematigder (*minder bestuurders die meer als 100 kmh rijden) wat natuurlijk naar minder snelheidsverschillen en het riscico op interacties-conflikten verminderd. 90 kmh betekent ook nog veiliger inhalen van trage zware voertuigen door meer marge.

Samengevat: de V85 wordt nog maar eens bewezen.

Google vertaling: (een goede begrijper weet de verkeerde woorden te vervangen)

TRAFFIC & WEER 2014/02/20

Hogere limieten snelheid geeft meer verkeersveilige wegen

Twee van de drie dodelijke slachtoffers zijn gedood op de wegen, maar het minder door het instellen van de maximumsnelheid tot 90 km / h kan zijn. in sommige gedeelten, de experimenten.
Het kan de verkeersveiligheid ten goede komen aan de maximumsnelheid op sommige wegen in te stellen.

Sinds 2011, de Deense Directoraat wegen mogen automobilisten om te rijden 90 km / h. van meer dan 100 km weg in het hele land, en de hogere toegestane snelheid heeft de mensen niet gekregen om sterker te draaien.

Integendeel, de voorlopige bevindingen dat er momenteel * minder automobilisten rijden met een snelheid van meer dan 100 km / h. Intussen is de trage automobilisten vertraagd een beetje.

Dit betekent dat het verbeteren van de verkeersveiligheid, volgens verschillende deskundigen, want op deze manier minder afstand tussen de hoogste en de laagste snelheden is geweest.

"Als er een groot verschil in de snelheden, zijn er verschillende die zullen proberen om in te halen. Dus hoe meer gelijkmatige snelheden die we kunnen krijgen op de twee-baans wegen, hoe veiliger ze zijn, "legt caseworker the Road directoraat tijdens het proces, Rene Juhl Hollen.

Death run op de weg

Het is niet zonder reden dat de Deense Road directie probeert de verkeersveiligheid op de wegen te versterken.

De ongevallenstatistieken, wegtype oververtegenwoordigd in de meest ernstige ongevallen, en volgens studies door de raad is snelheid een factor in de helft van alle verkeersdoden. Tweederde van de trafikdræbtes bloemen moeten zijn in de weg sloten, cijfers van Statistics Denemarken.

Maar het is niet alleen de snelheid die bepaalt hoeveel ongelukken gebeurt op een stuk weg, en sommige levens zullen waarschijnlijk worden opgeslagen door de snelheidsbeperkingen op.

Negen jaar geleden, de vorige liberale regering en de Deense Volkspartij, de maximumsnelheid op sommige snelwegen omhoog van 110 km / h tot 130 km / h, en plug tegen vele voorspellingen uiteindelijk niet met meer doden, maar met minder dodelijke slachtoffers.

Ook de politie in Zuid-Seeland en Lolland-Falster waren sceptisch voordat de proefrit. Zij vreesden dat mensen gewoon sneller zou lopen en had twijfels over wat een hogere snelheidslimiet zou doen om het aantal ongevallen. Het vertelt het hoofd van hun verkeer afdeling, Erik Mather:

"De politie is misschien een beetje zwarte kijkers op dat punt. Maar de houding die we hebben moeten maken een draai van 180 graden op na het proces is nu loopt al twee jaar, "zei hij.

De resultaten tot nu toe van het Deense Directoraat Wegen tussentijdse evaluatie van het experiment zijn welsprekend:

De trage chauffeurs hebben inderdaad opgevoerd het tempo, maar de snelste 15 procent. van automobilisten lopen vandaag gemiddeld 1 km / h langzamer dan wanneer de maximum snelheid was 80 km / h De gemiddelde snelheid is grotendeels ongewijzigd, maar anderzijds een meer uniforme snelheid.

"Het was wat we hadden gehoopt. Het suggereert dat we de juiste snelheid op de lijn hebt gevonden, dus krijgen we een gereduceerd tarief verspreid en hebben dus minder inhalen, "legt Rene Juhl Hollen Directoraat wegen.

Eindrapport

Het is nog te vroeg om iets definitief over de vraag of het experiment heeft geleid tot minder of meer ongevallen langs de routes zeggen. Het kan pas na de gepubliceerde eindrapport medio 2015.

Volgens verkeer onderzoeker Harry Lahrmann van Aalborg University, is er geen twijfel over bestaan ​​dat een meer consistente snelheid verhoogt de verkeersveiligheid.

"Een manier waarop mensen lopen met verschillende snelheden, is gevaarlijker dan wanneer alle draaien op hetzelfde tempo," zei hij.

Een manier waarop mensen lopen met verschillende snelheden, is gevaarlijker dan wanneer alles draait op dezelfde snelheid.
Harry Lahrmann verkeer onderzoeker, Universiteit van Aalborg
In de Verenigde Staten vertonen soortgelijk experiment, is het aantal ongevallen gedaald tot 20 procent.

Maar waarom krijgen de hogere maximumsnelheid van mensen om meer gezagsgetrouwe rijden? Het antwoord kan gevonden worden in de psychologie.

Onderzoek naar gedrag en verkeer psychologie aan de Technische Universiteit van Denemarken Mette Møller legt uit dat er twee dingen die belangrijk zijn voor de weg houdt de toegestane snelheid. Het is vooral meer gezagsgetrouwe, als het risico om gepakt te worden is groot. Maar het moet ook zinvol zijn, zegt ze:

"Wij interpreteren de weg gaat een lange weg het verkeer vanuit ons eigen standpunt. Als het een grote brede rechte weg met goed asfalt, kunnen mensen denken dat de maximumsnelheid is zinloos. En dan zullen ze geneigd zijn om sneller dan ze zouden moeten rijden. "

In de eigen vereniging de chauffeurs, FDM, de afdelingsmanager Torben Lund koetsier veel vertrouwen in dat een meer verfijnde omgeving van maximumsnelheden respect over hen zou toenemen:

"Dus automobilisten zullen zien dat er echt bedachtzaam achter de maximumsnelheid omdat iemand heeft beoordeeld hoe gevaarlijk de reis is," zei hij, eraan toevoegend dat het ons chauffeurs die veel meer in overeenstemming met de borden zal geven.

Geen Unity Lijst

Ongeacht de uiteindelijke uitkomst van het onderzoek, doe hogere maximumsnelheid niet verwachten steun van de Alliantie. Partij trafikordfører, Henning Hyllested, denk niet dat je de laatste jaren van succesvolle ontwikkeling van minder verkeersongevallen door snelheidsbeperkingen op te dagen:

"Ik weet dat in Jutland op de lange rechte wegen waar verlieten de mensen lopen rond, bijna de maximumsnelheid als een gids waarnemen. Maar we denken dat de huidige snelheidslimieten zijn prima, en degene die we zouden willen dat je op, "zei hij.

De Links weigert echter dat wanneer een wijziging maakt de aankoop van de verkeersveiligheid. Rapporteur Lorentzen benadrukt dat hij liever wil de verkeersveiligheid te versterken:

"Maar er heroverwegen. En wij geloven dat de gedifferentieerde tarieven in het algemeen meer verkeer moreel en de wil om de verstandige regels te respecteren, "zei hij.

Over automobilisten kunnen zich verheugen op blijven rijden 90 km / h experimentele secties, wanneer de periode van drie jaar, hangt af van het oordeel van de het ministerie van Justitie. Opnieuw wordt besloten of meer wegen in de toekomst hogere maximumsnelheden hebben.

bron:
http://jyllands-posten.dk/indland/trafik/ECE6501554/hoejere-fartgraenser-giver-mere-trafiksikre-landeveje/
20.02.2014

Højere fartgrænser giver mere trafiksikre landeveje

Trafiksikkerhed: To af tre dræbte i trafikken omkommer på landevejene, men det kan blive færre ved at sætte hastighedsgrænsen op til 90 km/t. på nogle strækninger, viser forsøg.
Det kan gavne trafiksikkerheden at sætte fartgrænsen op på nogle veje.

Siden 2011 har Vejdirektoratet tilladt bilister at køre 90 km/t. på over 100 kilometer landevej rundt i landet, og den højere fartgrænse har ikke fået folk til at køre stærkere.

Tværtimod viser de midlertidige resultater, at der i dag er færre bilister, der kører med hastigheder på over 100 km/t. Samtidig har de langsomme bilister sat farten lidt op.
Uiteindelijk is het een politieke (meestal arbitraire) beslissing...

In elk geval is DK opgeklommen in de rangschikking, van de 6e plaats in 2010 naar de 3e in 2013.

De gemiddelde limiet op 1+1-wegen in de EU-28 landen is trouwens 92 kmh, en het is geen toeval dat 7 op de 10 landen van de top 10 tot 100 kmh toepassen op hun betere gewone 1+1-wegen.

EU-land doden+30d/milj inw.| Vmax 1+1 (personenwagens/moto´s...)

1. Zweden 28 | 100/90 kmh (steeds met borden)
2. Verenigd Kon. 29 | 97 kmh (60 mph)
3. Denemarken 32 | 90 kmh primaire 1+1 ( Primærrute = 1+1 hoofdwegen ), 80 kmh algemeen
4. Nederland 34 | 100 kmh stroomwegen met groene middenmarkering, 80 kmh algemeen
5. Spanje 37 | 100 kmh met borden, algemeen 90 kmh
6. Duitsland 41 | 100 kmh
7. Ierland 42 | 100 kmh , 80 kmh secundaire smalle wegen (steeds met borden)
8. Slowakije 42 | 90 kmh algemeen
9. Finland 48 | 100 kmh primaire, 80 kmh secundaire
10. Frankrijk 50 | 90 kmh algemeen
- - - - - - #
11. Cyprus 53 | 80 kmh algemeen
12. Malta 54 | 80 kmh
13. Oostenrijk 54 | 100 kmh
14. Italië 58 | 90 kmh
15. Hongarije 59 | 90 kmh
16. Estland 61 | 90 kmh
17. Slovenië 61 | 90 kmh
18. Portugal 62 | 90 kmh
19. Tsjechië 63 | 90 kmh
20. België 65 | 90 kmh-Wallonie |Vlaanderen 90... naar 70 kmh algemeen?
21. Griekenland 81 | 90 kmh
22. Bulgarije 82 | 90 kmh
23. Litouwen 85 | 90 kmh
24. Kroatië 86 | 90 kmh
25. Letland 86 | 90 kmh
26. Luxemburg 87 | 90 kmh
27. Polen 87 | 90 kmh
28. Roemenië 92 | 90 kmh

EU-gemiddelde 52 # | 92 kmh afgerond
Van de top 10 of net al die landen die onder het EU-gemiddelde van 52 # verkeersdoden/miljoen inw. zitten heeft 70 % 100 kmh. Is dat toeval ?

De Deense hoofdwegen waarvan bepaalde stukken 90 kmh gekregen hebben (in Deense link is een kaart)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Deense_hoofdwegen

ook:
http://www.fdm.dk/nyheder/hoejere-fartgraense-giver-bedre-trafik

https://cdn02.fdm.dk/billeder/hovedbilleder/90-kmt-differentieret-falster.jpg?fmtms=1392902418

Micele
3 december 2014, 12:03
volgens de laatste (duidelijkere) link is de gemiddelde snelheid navenant lichtjes veranderd:

...
0,1 km / h. sneller

De gemiddelde snelheid is alleen maar toegenomen van 0,1 kilometer per uur - 89,0-89,1 km / h, The Road directoraat metingen.. Om dit moet worden toegevoegd dat de verhuizing op vergelijkbare wegen in de periode zijn een daling van 0,3 km / u., Dus de reële stijging van de snelheid is ongeveer 0,4 km per uur.
Het is veel minder dan Vejdirektoratet geschat voordat het proces begon, en waarschijnlijk nog minder dan sommige sceptici hadden voorspeld. Road Directie geschat dat de gemiddelde snelheid zou gaan 89-90 km / h. tot ongeveer 94 km / h.
...

Terwijl de gemiddelde snelheid is vrijwel onveranderd, met de snelste coureurs bevochtigd de verhuizing en de traagste stijging het. En het is waarschijnlijk echt goed voor de veiligheid. Bijzonder is zeer gunstig voor de zeer snelle drivers vertragen. En ze hebben gedaan. Onder de zevende van de automobilisten loopt snel, de gemiddelde snelheid daalde door de hele 0,9 procent.
In alle piloot routes verdeeld in snelheid verlaagd. Het helpt om een betere doorstroming en minder inhalen bieden.

FDM pleitbezorger voor gedifferentieerde snelheidsbeperkingen

FDM is al lang een groot voorstander van het hebben van verschillende snelheidslimieten deze beter aansluiten op de lokale omstandigheden, dus respect voor snelheidsbeperkingen toegenomen. Bovendien zou de verkeersveiligheid worden verbeterd als er minder gevaarlijk inhalen, omdat automobilisten voel de snelheid in overeenstemming met de feiten.
...
http://www.fdm.dk/nyheder/hoejere-fartgraense-giver-bedre-trafik
m.a.w. hanteer geloofwaardige limieten en ze zullen beter opgevolgd worden wat een gelijkmatiger verkeer tot gevolg heeft met nauwelijks veranderde gemiddelde snelheden van de personenwagens, en 100 kmh is er ook nog...

http://www.jyllands-posten.dk/premium/indland/article6501553.ece/alternates/h-free/nynynyFors%C3%B8g-med-h%C3%B8jere-hastighed_adw.eps