PDA

View Full Version : Stiptheidsactie door treinreizigers


De schoofzak
19 december 2014, 17:36
Ja, het zal niet voor mezelf zijn, want zoals ik al eer zei: het zal al erg zijn eer ik nog eens op een trein stap.
Ik betaal nog liever een flinke hap meer voor een ander vervoer (zoals luchthavenvervoer door het reisagentschap), en tijd heb ik toch genoeg.

Maar hier heeft een treingebruiker iets origineels gevonden !
Hilarisch !

Persoonlijk zou ik eerst nog vragen aan de kaartjesknipper of hij/zij meegestaakt heeft. Ingeval van een duidelijk 'neen', blijft de vertraging beperkt tot 15 seconden, en anders, ja dan moet ik al mijn zakken doorzoeken en dat duurt bij mij wat langer dan 30 seconden.

titel: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141219_01437959
link: Treinreiziger voert eigen stiptheidsactie: 'Vervoersbewijs heeft vertraging van dertig seconden'

Na het ongenoegen van treinreizigers over de zoveelste staking bij de NMBS is er een nieuwe Facebook-pagina ontstaan: 'Stiptheidsactie treinreizigers'. De pagina roept reizigers op om de vervoersmaatschappij op hun beurt een hak te zetten. Eén gebruiker geeft alvast het goede voorbeeld.

'Wegens een groeiend ongenoegen voor de dienstverlening bij de nmbs gelinkt aan de opeenvolgende stakingen wordt mijn vervoersbewijs getoond met een vertraging van om en bij de dertig seconden. Hiervoor mijn verontschuldigingen', daagt de reiziger de treinbegeleidster uit. Die kan er niet meteen om lachen. 'Dus omdat de NMBS 'vierkant marcheert', moet u mijn werk moeilijk maken? Allez kom', klinkt het.

Benieuwd of er nog meer filmpjes met reizigersacties op de pagina zullen verschijnen!

De schoofzak
19 december 2014, 17:39
Edit:
heeft iemand nog een idee hoe we de loketbediende zouden kunnen wijs maken dat we niet gediend zijn met de gang van zaken?
Minstens vragen natuurlijk of hij meegestaakt heeft, maar vanzelfsprekend gaan we de mensen achter ons in de rij niet pesten.

.

IanVD
19 december 2014, 17:59
'Dus omdat de NMBS 'vierkant marcheert', moet u mijn werk moeilijk maken? Allez kom'

Vanaf nu kan dit het standaardantwoord worden van elke passagier tijdens een treinactie/-staking. :lol: