PDA

View Full Version : Spoorweg is geen speelplaats


DewareJakob
20 december 2014, 12:24
Zullen we het natuurlijke selectie noemen of een spijtig ongeval?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141220_01439871

Twee jongeren van 15 en 17 jaar zijn om het leven gekomen toen ze vrijdagavond rond 23.45 uur gegrepen werden door een trein tussen Schaarbeek en Brussel-Noord.

Jan van den Berghe
20 december 2014, 13:11
Zullen we het natuurlijke selectie noemen of een spijtig ongeval?

Ik vind dat u nogal lacherig doet over zoiets tragisch.

Stoute Jos
20 december 2014, 13:18
Ik vind dat u nogal lacherig doet over zoiets tragisch.

2 tieners spelen op de sporen waar treinen passeren.
Het zijn dus uiterst domme personen.

De maatschappij is dan toch in de toekomst beschermt tegen die 2 dommeriken.

Jan van den Berghe
20 december 2014, 13:33
2 tieners spelen op de sporen waar treinen passeren.
Het zijn dus uiterst domme personen.

De maatschappij is dan toch in de toekomst beschermt tegen die 2 dommeriken.

Uw reactie getuigt eerder van domheid. Tieners doen wel meer onbezonnen dingen. Of ze daarom dom... Dat betwijfel ik heel sterk.

Micele
20 december 2014, 15:08
De trein zal wel te snel gereden hebben. :roll:

hollande
20 december 2014, 15:13
De trein zal wel te snel gereden hebben. :roll:

of ze waren op zoek achter koper, raar dat er niet bijstaat dat het Belgen waren.

Hypochonder
20 december 2014, 15:15
Tsja, wat moet je daarover zeggen? De plaats waar het gebeurde doet bepaalde vermoedens rijzen. Iedereen die die buurt kent zal wel weten wat ik bedoel.

Zwitser
20 december 2014, 15:16
Ze hadden mogelijks vergeten om een stakingsaanzegging te doen...

DewareJakob
20 december 2014, 15:44
Ik vind dat u nogal lacherig doet over zoiets tragisch.

Neen, ik ben doodserieus, ik lach niet met zoiets. Iemand die treinen en hun gevaar niet au sérieux neemt is een domkop. Veel van mensen die onder een trein geraken zijn dus zo'n domkoppen, of anders mensen die opzettelijk euthanasie op zichzelf plegen.

Schelfie
20 december 2014, 18:29
Neen, ik ben doodserieus, ik lach niet met zoiets. Iemand die treinen en hun gevaar niet au sérieux neemt is een domkop. Veel van mensen die onder een trein geraken zijn dus zo'n domkoppen, of anders mensen die opzettelijk euthanasie op zichzelf plegen.

Darwin award waardig, zelfs...

reservespeler
20 december 2014, 18:30
Zullen we het natuurlijke selectie noemen of een spijtig ongeval?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141220_01439871

Een dom ongeval.
Op de sporen speel je niet.
Een zeventienjarige zou beter moeten weten.

reservespeler
20 december 2014, 18:31
Uw reactie getuigt eerder van domheid. Tieners doen wel meer onbezonnen dingen. Of ze daarom dom... Dat betwijfel ik heel sterk.

Tieners moeten slimmer zijn.
In mijn jonge tijd bleef je gewoon weg van de sporen.

Leica
20 december 2014, 19:03
Neen, ik ben doodserieus, ik lach niet met zoiets. Iemand die treinen en hun gevaar niet au sérieux neemt is een domkop. Veel van mensen die onder een trein geraken zijn dus zo'n domkoppen, of anders mensen die opzettelijk euthanasie op zichzelf plegen.

Euthanasie is niet hetzelfde als suicide hoor. Uit het artikel kan ik ook niet opmaken of er sprake was van suicide.
Euthanasie is het met opzet beëindigen van iemands leven op diens vraag.
De vraag moet eerst en vooral uitdrukkelijk gesteld zijn.

Bobke
20 december 2014, 19:09
Tieners moeten slimmer zijn.
In mijn jonge tijd bleef je gewoon weg van de sporen.
Bwa, ik heb als kind regelmatig op de sporen gespeeld.
Maar die stoomtreinen reden zo vlug niet.

Micele
20 december 2014, 21:41
of ze waren op zoek achter koper, raar dat er niet bijstaat dat het Belgen waren.

Daar had ik nog niet aan gedacht, gebeurt wel eens.
Maar dat zal ik wel morgen in de krant lezen...

Micele
20 december 2014, 21:44
Tieners moeten slimmer zijn.
In mijn jonge tijd bleef je gewoon weg van de sporen.

Ik kroop wel in bomen van 25 meter hoog, maar langs treinsporen had ik nooit iets verloren, en al zeker niet om 23h45...

Twee jongeren van 15 en 17 jaar zijn om het leven gekomen toen ze vrijdagavond rond 23.45 uur gegrepen werden door een trein tussen Schaarbeek en Brussel-Noord

Kristof Piessens
20 december 2014, 21:51
Bwa, ik heb als kind regelmatig op de sporen gespeeld.
Maar die stoomtreinen reden zo vlug niet.

Ik heb nog langs/over inactieve spoorlijnen gelopen rond mijn kinder/pubertijd...actieve spoorlijnen zo goed als nooit tenzij ik wel moest omdat ik me vergiste van kant, oriëntatie was toen nog niet direct correct..nu ik volwassen ben doe ik dat zelden.

Ik heb heel wat spoorlijnen zien verdwijnen ook...die hele evolutie is duidelijk verandert in het voordeel van de veiligheid, maar zelfmoorden op een spoorlijn...ik zou dat niet doen, de bestuurder in kwestie zal sowieso bij dit geval werkonbekwaam verklaart worden...dat heeft een enorme impact op de bestuurder zelf !

DewareJakob
20 december 2014, 23:11
Euthanasie is niet hetzelfde als suicide hoor. Uit het artikel kan ik ook niet opmaken of er sprake was van suicide.
Euthanasie is het met opzet beëindigen van iemands leven op diens vraag.
De vraag moet eerst en vooral uitdrukkelijk gesteld zijn.

Ik denk dat je wel begreep wat ik bedoelde. Mensen die zichzelf van het leven beroven zitten misschien met hetzelfde als iemand die euthanasie vraagt: onhoudbaar uitzichtloos (geestelijk of lichamelijk) lijden, maar niet met de mogelijkheid om een dokter een spuitje te vragen.

DewareJakob
20 december 2014, 23:21
Ik heb heel wat spoorlijnen zien verdwijnen ook...die hele evolutie is duidelijk verandert in het voordeel van de veiligheid, maar zelfmoorden op een spoorlijn...ik zou dat niet doen, de bestuurder in kwestie zal sowieso bij dit geval werkonbekwaam verklaart worden...dat heeft een enorme impact op de bestuurder zelf !

Als treinbestuurder heb je gemiddeld drie 'persoonsongevallen' in je loopbaan.
Daarvoor wordt je niet per definitie afgekeurd of stop je in dat beroep, maar mensen verschillen, het is voor iedereen heel ingrijpend en sommigen rijden nooit meer daarna.

Er zijn weinig treinbestuurders die met pensioen gaan zonder zoiets te hebben meegemaakt.

AsGardSGO
20 december 2014, 23:21
Ik vind dat u nogal lacherig doet over zoiets tragisch.

Normalieter zou ik ja zeggen..
Maar nu moet je mij eens rijmen hoe je dat rechtvaardigd:
In een maatschappij of wereld waarin men geen moer geeft over dierenwelzijn, laat staan welzijn van uw eigen medemens, zowel lokaal als wereldwijd.
Waarin oppervlakkigheid en hypocritie troef is?
Waarin men vanuit vals gevoel van superioriteit of veilig-/zekerheid afgeeft op werkloze mensen die vaker vreemden zijn voor hun en waar men ongevoelig is voor hun verhaal of realiteit?
Waarin men bepaalde tragedies afdoet als faits divers,
Waarin leedvermaak de hoogste vorm van entertainment is?

Nee ik vind het ook meer natuurlijke selectie. Of het nu gaat om een 12jarige of een 40 jarige...

Bobke
21 december 2014, 02:32
Ik heb nog langs/over inactieve spoorlijnen gelopen rond mijn kinder/pubertijd...actieve spoorlijnen zo goed als nooit tenzij ik wel moest omdat ik me vergiste van kant, oriëntatie was toen nog niet direct correct..nu ik volwassen ben doe ik dat zelden.

Ik heb heel wat spoorlijnen zien verdwijnen ook...die hele evolutie is duidelijk verandert in het voordeel van de veiligheid, maar zelfmoorden op een spoorlijn...ik zou dat niet doen, de bestuurder in kwestie zal sowieso bij dit geval werkonbekwaam verklaart worden...dat heeft een enorme impact op de bestuurder zelf !
Idd het was een inactieve spoorlijk waar niet dagelijks een trein voorbij kwam.
Spoorwegbermen waren trouwens rijk aan plantengroei en een paradijs voor de plantenliefhebber.
Ik vraag mij af of de hedendaagse mens de gevaren niet meer kan inschatten.