PDA

View Full Version : Patrick De Wael


Patriot!
1 oktober 2004, 23:24
Naar aanleiding van het DHL-dossier zegt Mijnheer de Minister van Binnenlandse Zaken van het Koninkrijk België, Patrick De Wael dat er in het verleden te veel geregionaliseerd is, en dat alles wat met luchtvaart te maken heeft opnieuw nationaal moet zijn. De conclusie is volgens hem dan ook dat de staatshervorming herbekeken moet worden.
Mijnheer De Wael heeft gelijk.

Jazeker
2 oktober 2004, 01:02
mijnheer Dewael heeft zijn naam niet gestolen.

Distel
2 oktober 2004, 08:43
Mijnheer de Minister van Binnenlandse Zaken van het Koninkrijk België

Je bent "Nobele" en "Super" nog vergeten. :roll: :lol:

Raven
2 oktober 2004, 08:45
Hier gaan sommigen heel wat garen van spinnen :wink:

John Stufflebeam
2 oktober 2004, 09:06
Naar aanleiding van het DHL-dossier zegt Mijnheer de Minister van Binnenlandse Zaken van het Koninkrijk België, Patrick De Wael dat er in het verleden te veel geregionaliseerd is, en dat alles wat met luchtvaart te maken heeft opnieuw nationaal moet zijn. De conclusie is volgens hem dan ook dat de staatshervorming herbekeken moet worden.
Mijnheer De Wael heeft gelijk.
Als Mijnheer Patriot de bron en de exacte tekst wil meedelen, dan kunnen de Heren en Dames van dit forum er ook over meespreken.

Distel
2 oktober 2004, 09:17
Ik vind er alvast niet meteen iets van terug op vrtnieuws.

Olivier
2 oktober 2004, 09:20
Het is toch logisch om zaken zoals Luchtvaart op een zo hoog mogelijk niveau te doen...dit is splitsen om te splitsen, en niet voor een efficient beleid.

skippy
2 oktober 2004, 11:23
Dewaal is nen dikke zeveraar die met zijn lompe kloten, net als zijne baas, met zijn muil het decor is ingedoken, terwijl hem met zijn maitresse op reis was. Die liberalen zijn gewoon om op hun bakkes te gaan. Vette Loulou kan dat ook goe.

Supe®Staaf
2 oktober 2004, 12:58
Het is toch logisch om zaken zoals Luchtvaart op een zo hoog mogelijk niveau te doen...:rofl: :rofl: :rofl:

Supe®Staaf
2 oktober 2004, 12:59
Je bent "Nobele" en "Super" nog vergeten. :roll: :lol:Riep iemand mij?

Supe®Staaf
2 oktober 2004, 13:01
Dewaal is nen dikke zeveraar die met zijn lompe kloten, net als zijne baas, met zijn muil het decor is ingedoken, terwijl hem met zijn maitresse op reis was. Die liberalen zijn gewoon om op hun bakkes te gaan. Vette Loulou kan dat ook goe.Uw niveau laat niet toe om aan luchtvaart te doen.
:rofl: :rofl: :rofl:

Supe®Staaf
2 oktober 2004, 13:03
Naar aanleiding van het DHL-dossier zegt Mijnheer de Minister van Binnenlandse Zaken van het Koninkrijk België, Patrick De Wael dat er in het verleden te veel geregionaliseerd is, en dat alles wat met luchtvaart te maken heeft opnieuw nationaal moet zijn. De conclusie is volgens hem dan ook dat de staatshervorming herbekeken moet worden.
Mijnheer De Wael heeft gelijk.You bet.
Slimme jongen.
Al dat separatistisch gedoe waardoor Brussel een derde gewest werd met allures van een vreemde mogendheid, met alle gevolgen vandien voor DHL (lees werkgelegenheid-inkapseling van Zaventem etc.)........
In een unitaire staat zou dit zo niet uitgedraaid zijn.

Distel
2 oktober 2004, 13:06
You bet.
Slimme jongen.
Al dat separatistisch gedoe waardoor Brussel een derde gewest werd met allures van een vreemde mogendheid, met alle gevolgen vandien voor DHL (lees werkgelegenheid-inkapseling van Zaventem etc.)........
In een unitaire staat zou dit zo niet uitgedraaid zijn.

Klopt. In een unitaire staat was de beslissing al lang gevallen: alle vluchten boven Vlaanderen.

Edited: typfoutje. :oops:

Jazeker
2 oktober 2004, 13:08
Klopt. In een unitaire staat was de belsissing al lang gevallen: alle vluchten boven Vlaanderen.
En de luchthaven in Bierset.

Het probleem is niet het statuut van Brussel maar wel wat de franstaligen ermee doen.

Rr00ttt
2 oktober 2004, 16:07
Dewael is een politieke onbenul en windhaan eerste klas. Wat heeft die man al gepresteerd buiten in het spoor van grote broer Guy V de postjes en poen aaneenrijgen?

Vlaamse Leeuw
2 oktober 2004, 18:15
Als Mijnheer Patriot de bron en de exacte tekst wil meedelen, dan kunnen de Heren en Dames van dit forum er ook over meespreken.
Graag herhaal ik deze oproep naar Patriot toe!

Patriot!
2 oktober 2004, 22:20
Enkel mensen die voor België zijn, zijn dames en heren (grapje ;))

De juiste pagina weet ik niet (ligt niet hier) maar Mijnheer De Wael zegt dat in de humo van vorige week.

Patriot!
2 oktober 2004, 22:20
Dewael is een politieke onbenul en windhaan eerste klas. Wat heeft die man al gepresteerd buiten in het spoor van grote broer Guy V de postjes en poen aaneenrijgen?

En wat hebt gij zoal gepresteerd, buiten zagen en klagen over den Belgique?

Philips Inc.
3 oktober 2004, 19:02
Uw niveau laat niet toe om aan luchtvaart te doen.
:rofl: :rofl: :rofl:
Dat vinden ze in Estland, Letland en Litouwen helemaal niet ... maar ja ... waarom moesten die zo nodig onafhankeljk ...

Rr00ttt
3 oktober 2004, 22:11
En wat hebt gij zoal gepresteerd, buiten zagen en klagen over den Belgique?
Ik - in tegenstelling tot onbenul Dewael - heb een andere job, en ik voer die - eveneens in tegenstelling tot onbenul Dewael - naar behoren uit.

Stratcat
4 oktober 2004, 02:05
..
In een unitaire staat zou dit zo niet uitgedraaid zijn. De bureaucraten zouden wel een andere manier gevonden hebben om zichzelf onverantwoordelijk te maken.

eno2
4 oktober 2004, 10:22
[QUOTE=Patriot!]Naar aanleiding van het DHL-dossier zegt Mijnheer de Minister van Binnenlandse Zaken van het Koninkrijk België, Patrick De Wael dat er in het verleden te veel geregionaliseerd is, en dat alles wat met luchtvaart te maken heeft opnieuw nationaal moet zijn. De conclusie is volgens hem dan ook dat de staatshervorming herbekeken moet worden.
Mijnheer De Wael heeft gelijk.[/QUOT
____________

Such A Bad Experience Never Again.

Eno2

mulder7
4 oktober 2004, 20:39
Naar aanleiding van het DHL-dossier zegt Mijnheer de Minister van Binnenlandse Zaken van het Koninkrijk België, Patrick De Wael dat er in het verleden te veel geregionaliseerd is, en dat alles wat met luchtvaart te maken heeft opnieuw nationaal moet zijn. De conclusie is volgens hem dan ook dat de staatshervorming herbekeken moet worden.
Mijnheer De Wael heeft gelijk.Laat dat gemeneer er eens uit, je maakt jezelf daar alleen maar hopeloos belachelijk mee.

eno2
7 oktober 2004, 17:09
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
________

Het gebruik van het woord Utopie in de betekenis van iets dat waardeloos geworden is of vervallen, stoort mij.
Trouwens, het is paradoxaal: hoe kan een utopie vervallen zijn?

Utopieën zijn de motoren van de sociale revolutie!

Eno2

Philips Inc.
8 oktober 2004, 14:16
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
________

Het gebruik van het woord Utopie in de betekenis van iets dat waardeloos geworden is of vervallen, stoort mij.
Trouwens, het is paradoxaal: hoe kan een utopie vervallen zijn?

Utopieën zijn de motoren van de sociale revolutie!

Eno2
Haha, utopieën zijn erger dan de hel ...

eno2
8 oktober 2004, 17:38
Haha, utopieën zijn erger dan de hel ...
____

Geef toe, beide tegelijk.

Eno2

eno2
8 oktober 2004, 17:41
[QUOTE=Philips Inc.]
_________

Bovendien, if only time given to it, is alles niet alleen niet wijs, maar weg.

Eno2

mulder7
9 oktober 2004, 13:17
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
________

Het gebruik van het woord Utopie in de betekenis van iets dat waardeloos geworden is of vervallen, stoort mij.
Trouwens, het is paradoxaal: hoe kan een utopie vervallen zijn?

Utopieën zijn de motoren van de sociale revolutie!

Eno2Ik vond het gewoon een treffende uitspraak. Voormijn part stond daar ipv utopie "hersenspinsel" of zo. Trouwens: België een motor van de sociale revolutie :lol: ...

Hans1
9 oktober 2004, 13:24
Ik - in tegenstelling tot onbenul Dewael - heb een andere job, en ik voer die - eveneens in tegenstelling tot onbenul Dewael - naar behoren uit.
Goed voor u. Maar die job zal wel een stuk gemakkelijker zijn, niet?

Trouwens, ik heb niet de indruk dat Dewael zijn job slecht doet.

carlos
9 oktober 2004, 15:34
Die Heren vergeten dat Patrick Dewael ooit Minister-President van het Vlaams Gewest is geweest. Nu, dat hij een intelligente en logische uitspraak doet wordt hij door zijn voegere vrienden hard aangepakt.
Dat is in feite de enige logica van die flaminganten. Alles wat zij vertellen is evangelie.
Arm Vlaanderen ! moesten deze Heren aan de macht komen !

Vlaamse Leeuw
9 oktober 2004, 15:44
Die Heren vergeten dat Patrick Dewael ooit Minister-President van het Vlaams Gewest is geweest. Nu, dat hij een intelligente en logische uitspraak doet wordt hij door zijn voegere vrienden hard aangepakt.
Dat is in feite de enige logica van die flaminganten. Alles wat zij vertellen is evangelie.
Arm Vlaanderen ! moesten deze Heren aan de macht komen !
Het is niet omdat hij ooit Minister-President is geweest van Vlaanderen, dat hij daarom niet mag aangepakt worden omdat hij een domme uitspraak doet!

carlos
9 oktober 2004, 15:49
Dom antwoord ! Lachwekkend !

Vlaamse Leeuw
9 oktober 2004, 15:53
Dom antwoord ! Lachwekkend !
Het verschil is wel dat ik nog argumenteer, terwijl u niet eens "kunt" reageren op mijn antwoord;

carlos
9 oktober 2004, 16:00
Van argumentatie gesproken ! Iemand afbreken omdat hij uw gedachten niet volgt !

MaaslandLuc
9 oktober 2004, 17:19
Van argumentatie gesproken ! Iemand afbreken omdat hij uw gedachten niet volgt !
Dat is precies wat ik hier in ongeveer al UW antwoorden zie.

Luddo
9 oktober 2004, 18:48
Enkel mensen die voor België zijn, zijn dames en heren (grapje ;))

De juiste pagina weet ik niet (ligt niet hier) maar Mijnheer De Wael zegt dat in de humo van vorige week.
Ge discrimineert de homo's en de lesbiennes! Ik verwittig de opvolger van de pater!

Jazeker
9 oktober 2004, 20:39
Van argumentatie gesproken ! Iemand afbreken omdat hij uw gedachten niet volgt !
Waarom niet ? Politici moeten constant worden bijgestuurd onder druk van de publieke opinie.

Supe®Staaf
10 oktober 2004, 08:56
Waarom niet ? Politici moeten constant worden bijgestuurd onder druk van de publieke opinie.Politici behoren gedwongen te worden de wil van de burgermeerderheid onverkort uit te voeren.
Niet enkel door druk vanuit de publieke opinie (wat m.i. vrij beperkte invloed genereert) doch door instrumenten zoals petitierecht, BROV, recall,.....
Allemaal échte hefbomen en dwangmiddelen, wanneer politici autoritair en eigengereid enkel hun particratische gangetje gaan.

Supe®Staaf
10 oktober 2004, 08:57
De bureaucraten zouden wel een andere manier gevonden hebben om zichzelf onverantwoordelijk te maken.Is dit er eentje om in de malapropismen-thread te raken?;-)

Stratcat
10 oktober 2004, 10:02
Is dit er eentje om in de malapropismen-thread te raken?;-)
Eerder het quote-archief...

*M@g!C*
10 oktober 2004, 12:52
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
Eno2Deze 'nationale voetbalploeg' kan er ook beter mee stoppen. Na enkele barslechte resultaten ziet het er niet meer naar uit dat er nog succesen zullen geboekt worden, laat staan de kwalificatie verzekerd zou geraken. Zelfs dat laaste tikkeltje Belgische samenhang lijkt op een fiasco uit te draaien.

(Hopend op betere resultaten in de toekomst schreef ik dit bericht één dag na de 2-0 nederlaag tegen Spanje. -magic- )

eno2
11 oktober 2004, 17:46
Politici behoren gedwongen te worden de wil van de burgermeerderheid onverkort uit te voeren.
Niet enkel door druk vanuit de publieke opinie (wat m.i. vrij beperkte invloed genereert) doch door instrumenten zoals petitierecht, BROV, recall,.....
Allemaal échte hefbomen en dwangmiddelen, wanneer politici autoritair en eigengereid enkel hun particratische gangetje gaan.____

En hoe zit het dan met het geven van leiderschap?

Eno2