PDA

View Full Version : vreemdelingenbeleid en het blok


neutraal
23 juli 2002, 11:14
het is al afgezaagd maar toch nog steeds een probleem.
ik ben geen blokker maar wel een Vlaming. Ik heb mij nooit willen associëren met het blok omdat ik ervan uitging dat ze nog volgens nazi regime te werk gingen. maar als ik hun argumenten en visies bekijk over het vreemdelingenbeleid die ze willen uitvoeren en qua criminaliteit ben ik onder de indruk. ik ben maar naar een technische school geweest maar ik weet dat ik met echte Belgen te maken heb. wat moeten wij met een paarsgroene regering die in de mooiste villawijken wonen en wat weten zij over een normaal Vlaams sociaal gezin. wat weten die mannen over vreemdelingen. ik kom uit een mijnstreek en ik was de buitenlander. en nog steeds moet ik mijn mond niet open doen want ik heb hier totaal niks te zeggen. dat was zo op school, thuis, als men uit ging enzovoort. Wat wij kunnen leren van de vreemdeling is dat ze voor elkaar opkomen en hun ras en geloof superieur is. Ge zou bijna zeggen dat ze zelf extreem rechts zijn en geloof het maar. Ik ben soms ook niet eens met het blok maar het zijn mijn landgenoten. Ze zullen dan hoog uit op de voor laatste plaats staan van personen waar ik me wil mee bezig houden maar niet de laatste. Ik ben toch naar het leger geweest om voor mijn land ooit te vechten? Mijn woede en schaamte voor de huidige gang van zaken is echt goed doorgedrongen na een debat tussen de leider van het blok en een Turks of Marokkaans vertegenwoordiger in een laatste uitzending van zwart of wit van dit seizoen. En als ik het gewend was, mocht de blokleider zijn zinnen niet eens afmaken. En dat van de presentator omdat hij hem niet kon lijden. Ik schrok dat iedereen het normaal vond dat er 300.000.000 aan subsidie voor de moslim kerk wordt geschonken. En ons geloof dan? Dat op crashen staat. Gaan wij ons aanpassen aan hun? Heeft er iemand eigelijk met een Marokkaan of een turk geleefd in die regering? Enig besef hoe die ons uitlachen als ze ons bezig zien? Weten jullie hoe meedogenloos die mannen kunnen zijn? Weten jullie hoe groot de racist in iedere Marokkaan of turk is? Ik kan jullie er boeken van schrijven. Ik ken en niet toevallig de grootste rotzakken eruit en kan het niet meer aanzien dat zelfs jonge Belgen er naar opkijken. Verkrachtingen, overvallen met geweld en al het mooiste van hun moeder natuur heb ik al gezien. Enkele keren op een maand wordt mij ook eens gevraagd of ik hun niet kan uithelpen voor een schijnhuwelijk. Nog een crapuul die graag in het land van het zacht ei’ke wilt liggen.
Mijn antwoordt? HOU DIE MENSEN UIT MIJN LAND………..

Misschien moeten we het blok toch een kans geven want er is geen lul in deze regering die enig besef heeft van hoe dit uit de hand loopt. Ofwel moet er een ander partij komen. maar paarsgroen is een ramp. wacht maar af tegen het einde van hun ambt.

Knuppel
26 juli 2002, 08:56
"Neutraal". Vreemde naam voor iemand die duidelijk niet zo neutraal is als hij wil doen geloven. Geen wonder ook dat niemand erop durft reageren.
Overigens geloof ik best dat wat jij zegt leeft onder een flink deel van de jeugd. Vooral de jeugd die veel op straat doorbrengt...en ze dus kent...
Ik ken trouwens zelf ook een jonge Spaanse Belg die er net zo over denkt en die een fanatieke aanhanger is van het Vlaams Blok. Iets om over na te denken is het minste wat je daarover kunt zeggen. De tijd zal ons wel leren wat er precies staat te gebeuren want er spelen op dit ogenblik teveel puur politieke motieven mee en de daarmee verbonden belangen en emoties.

neutraal
26 juli 2002, 13:50
sorry maar ik werk op boerenverstand. Voor mij zijn er belgen of niet belgen. een spaanse, turkse of marok belg ken ik niet. Ben ik nu een racist ? Omdat ik het niet logisch vind dat een 'belg' opeens osama bin laden heet of ali? ik ben geen blokker en zeker geen skin head of nazi aanhanger. Maar ook geen paarsgroen lid. dus neutraal en aan't wachten op een partij met mannen met ballen. Mijn geduld is gewoon op. Het is ook logisch dat onze belangen zijn geschaad en emoties die erbij te pas komen als iemands kind geslaan, overvallen is of vermoord door een???. daar zijn er waarschijnlijk zoveel slachtoffers van geweest dat een partij dat op geen orgel trok het heeft kunnen maken. En misschien moet er volgens u meer tijd overheen gaan. Fuck that. ik ben bereid als de meeste belgen meer belastingen te betalen als ze maar vertrekken. Wij hebben geen moskees van doen of verlof te geven omdat ze vasten of wat zever dan ook. hoe zit het met onze roots? zijn wij nog belangrijk als belg in belgie of moeten wij vertrekken of ons aanpassen? Niemand is er blij mee en dat weten zij ook.... tuurlijk vriend...tijd... ge stond erbij en ge keek ernaar. ga maar n's in die buurten wonen vriend. geen drie dagen hou je het vol.

Knuppel
26 juli 2002, 16:00
Al gehoord van de Limburgse mijnstreek? En de woonwijken daar? Ik woon op één ervan. Veel migranten van de tweede en derde generatie ook maar zelf had ik er nooit problemen mee. Raar zeker?

Die toestanden over moslimvrouwen die voor hoeren doorgaan als ze zich niet volgens het boekje gedragen kloppen overigens wel. Ik ken er persoonlijk één nogal goed van die het met een pooier en drugsdeaeler als echtgenoot moet doen maar die hem niet durft te verlaten omdat ze weet wat haar dan te wachten staat en dat is wat anders dan alleen maar een "hoer" genoemd worden. Haar oudste zoon liet haar al weten dat hij haar zelf een kopje zou kleiner maken als zijn moeder zou durven weggaan bij zijn vader. Toch brengt ze haar vier zonen in precies dezelfde mentaliteit groot. Geen enkele van hen wil studeren. Geen enkele zal fatsoenlijk werk vinden. En allemaal willen ze een maagd van het eigen soort als vrouw want d�*t hoort nu eenmaal bij de cultuur.

Er zal idd eens aan de WERKELIJKE integratie van dit volkje moeten gewerkt worden maar dat zal de regering pas kunnen toegeven als er eerst nog wat "ongelukjes" gebeurd zijn, vrees ik. Het "ongeluk" met het Blok is dat het evenzeer overdrijft....en dat ze het einde van dit land willen natuurlijk anders was er al lang wat aan het "probleem" van "cultuurverschil" gebeurd.

Waarom begin jij je zinnen eigenlijk niet met hoofdletters zoals het hoort, Neutraal?

Vincent
9 augustus 2002, 20:49
Geachte,

Ik deel u analyse. Vlaanderen heeft inderdaad nood aan een rechts-democratische partij die als tegenwicht voor het Vlaams Blok dient. Ik heb minister van staat Mark Eyskens hierover aangesproken. Die wist mij te vertellen zelf ook voor een streng maar rechtvaardig asielbeleid te zijn met een zero-tolerantie voor zware overtredingen van vreemdelingen t.o.v. de Belgische wetten. Helaas volgt de CD&V één van z'n beste heren in rang nauwelijks. Bovendien zou een efficient vreemdelingenbeleid zoals dehr.Eyskens het voorsteld de Belg niet meer kosten, integendeel. Het geld voor opvang en sociale voorzieningen zou fel verminderen en maar deels gaan naar dat nieuwe uitwijzingsbeleid zonder hierbij onschuldige mensen huiswaarts te sturen, hetzij wel naar onze opvangmogelijkheid.

Pieterjan
9 augustus 2002, 21:16
Ben ik nu een racist ? Omdat ik het niet logisch vind dat een 'belg' opeens osama bin laden heet of ali?

Wat zeg je dan over een man die Björn of Sven als voornaam draagt? Of is dit plots ook onlogisch? Misschien omdat het Ariërs zijn :?:


ik ben geen blokker en zeker geen skin head of nazi aanhanger. Maar ook geen paarsgroen lid. dus neutraal en aan't wachten op een partij met mannen met ballen. Mijn geduld is gewoon op.

Beste stemmer, is uw geduld op? Stem Vlaams Blok????? Met z'n allen: zo'n goeie hebben we nog niet gehad!


Het is ook logisch dat onze belangen zijn geschaad en emoties die erbij te pas komen als iemands kind geslaan, overvallen is of vermoord door een???.


Zou uw woede groter zijn moest uw kind aagevallen worden door een Turk, Marrokaan, Berber, Kaukasiër, eskimo, hutu of Maya dan door een Belg?


ga maar n's in die buurten wonen vriend. geen drie dagen hou je het vol.

Oh nee? Wel toevallig woon ik in een straat met Turken. Hele vriendelijke mensen met gewoontes die voor ons een beetje vreemd aandoen. Ze hangen tapijten aan een de hekken van een leegstaand gebouw om ze dan uit te kloppen. Geen probleem. Als het lekker warm is buiten nemen ze hun stoeltjes en zitten op het trottoir hete appelthee te drinken. Wij zouden een frisse pint drinken, maar geen probleem. Als het een rustige dag is voetballen ze een beetje op straat en nodigen ons vriendelijk uit. Geen probleem. Ik zou niet weten hoe ik een hekel zou kunnen hebben aan die mensen.
De buurman van 2 huizen verder heeft nog geen twee woorden met ons gewisseld, waarom? Hij is Belg, wij zijn Belgen en toch isoleert hij zich. Met zijn afkeurende blik laat hij ons via de lichaamstaal weten hoe hij er tegenover staat! Waarom? Is hij bang van Perzische tapijten? Van Turkse appelthee? Of van een bal van het Ijsboerke?

thePiano
20 augustus 2002, 19:22
het is al afgezaagd maar toch nog steeds een probleem.
ik ben geen blokker maar wel een Vlaming.
(..)
Wat wij kunnen leren van de vreemdeling is dat ze voor elkaar opkomen en hun ras en geloof superieur is. .

Natuurlijk ben jij een Blokker, en de Vlaamse Zaak kan jou geen barst schelen :D

Trouwens, jouw definitie over vreemdeling is inderdaad wel erg simpel. Mijn vrouw is christen-orthodox en zij vindt haar geloof helemaal niet superieur. Misschien ben jij 'vergeten' dat er in België meer dan 160 verschillende nationaliteiten zijn. Of nee, laat me raden: een vreemdeling is een moslimsfundamentalist en elke Marokkaan of Turk is dat. Heb ik dat goed geraden?

Dus, de volgende keer dat je nog iets wil zeggen, zwijg dan over vreemdelingen maar zeg meteen wie of wat je bedoelt, dan weten wij ook hoe we moeten antwoorden.

Ps: een echte racist begint altijd met dezelfde zin: "Ik ben geen racist maar...." vandaar dat je vrij vroeg door de mand viel :)

datri
25 augustus 2002, 11:41
trek het je niet aan neutraal, tegenwoordig is iedereen die niet meedoet aan die multikul maar zijn ogen opendoet voor wat er echt gaande is een rascist.

Jörgen Noens
29 augustus 2002, 15:10
The piano ... zo voorspelbaar pfff niet te doen. Laat ide jongen nu toch eens zijn mening zeggen. Als hij zegt dat hij geen racist, wie ben jij dan om direkt te kunnen antwoorden dat hij dat wel is? Is iedereen die misschien niet wil meelopen met de gedachtenpolitie van dit land een racist? Laat me raden ... JA!

J.N.

vivanter007
3 september 2002, 00:35
Wel toevallig woon ik in een straat met Turken. Hele vriendelijke mensen met gewoontes die voor ons een beetje vreemd aandoen. Ze hangen tapijten aan een de hekken van een leegstaand gebouw om ze dan uit te kloppen. Geen probleem. Als het lekker warm is buiten nemen ze hun stoeltjes en zitten op het trottoir hete appelthee te drinken. Wij zouden een frisse pint drinken, maar geen probleem. Als het een rustige dag is voetballen ze een beetje op straat en nodigen ons vriendelijk uit. Geen probleem. Ik zou niet weten hoe ik een hekel zou kunnen hebben aan die mensen.
De buurman van 2 huizen verder heeft nog geen twee woorden met ons gewisseld, waarom? Hij is Belg, wij zijn Belgen en toch isoleert hij zich. Met zijn afkeurende blik laat hij ons via de lichaamstaal weten hoe hij er tegenover staat! Waarom? Is hij bang van Perzische tapijten? Van Turkse appelthee? Of van een bal van het Ijsboerke?


Herkenbaar. Zelf heb ik tot voor kort in Borgerhout gewoond, temidden van veel vreemdelingen. Niet in het minst problemen gehad. De buren onderbraken hun gesprek bij de deur om dag te zeggen. Sommige buurtbewoners deden hun best om een zaak naar behoren te runnen, spraken wel vaker met moeite Nederlands, maar dan konden ze het van mij altijd nog een beetje leren en bij enkelen was ik vaste klant.
Ze hadden helaas wel veel discussie met een andere, autochtone bewoner in ons gebouw. Alle problemen in ons gebouw hadden op een of andere manier wel onrechtstreeks te maken met de buren ;-), gaande van barsten tot en met water in de kelder (dat ik niet heb zien staan). Van die discussies was ik echter nooit live getuige, het speelde zich af in de verhalen van de medebewoner. Maar wijzelf hadden wel veel discussie met die medebewoner, waaruit bleek dat hij geen makkelijk mens was. t Zijn nochtans wel dit soort mensen die steen en been gaan klagen bij hun middaglunch, juist, over "al die vreemdelingen". Alsof het alleen maar hun aantal is dat hen een pijnlijke jicht bezorgt. De eigenaar van ons gebouw was ook behoorlijk xenofoob. Bij hem kwam er geen Maghrebijn in, omdat die naar eigen zeggen een horde familieleden zouden meetrekken, wat onze andere medebewoner horendul zou maken (hij kon niet tegen geluiden, wij liepen ook steevast op kousen of op de toppen van de tenen de trap op). Het onwaarschijnlijke was dat die man ons wel geregeld bij hem uitnodigde voor een relaas met foto's over zijn reizen naar verre landen. Begrijpelijk, de man was vaak alleen, wellicht ook wel de oorzaak van zijn bitterheid. Daarbij leefde hij dan op en vertelde hij over verre culturen, een borrel erbij, tot en met zijn ongelooflijke wedervaren in Papoua Nieuw Guinea of vieze beestjes in Bangladesh. Dat hij dan zo angstig leefde temidden van de andere culturen in zijn eigen buurt, dat heb ik nooit goed begrepen. Wat de eigenaar van het huis betreft, die was vooral doodsbenauwd dat er op zijn koer ooit een dier geslacht zou worden. Daarmee scheerde hij ze dan wel allemaal over dezelfde kam.
Zo'n mensen lijken mij dankbare prooien voor het Blok. Of misschien is hun houding er het gevolg van. En bovendien dragen ze gratis en voor niets de "blijde" boodschap uit. Vandaar dat ik nu een ander geluid laat horen.
Ondertussen woon ik in een andere stad, maar opnieuw in een straat met veel vreemdelingen. In dit geval veel Turken. Ook hier geen problemen. Dikwijls zie ik een familie de straat uitstappen. Ze zijn naar onze normen voorbeeldig en sympathiek. Er zijn ook veel kinderen in het straatbeeld, wat de sfeer op zomerse dagen zeker ten goede komt. Tijdens de wereldbeker hingen ze trots de Turkse vlag voor de ruiten. Turken kunnen behoorlijk nationalistisch zijn, maar het was hen gegund en ik voelde me niet in het minste bedreigd. Hun vreugde kan slechts bijdragen in die van ons. Het zijn echter buren van bij ons die voor elk geluid op een iets te laat uur in kamerjas komen bellen of die elke stukje steen dat bij de zware verbouwing over de muur viel als iets besmettelijks in een plastic zakje persoonlijk terug kwamen overhandigen. Van gezelligheid gesproken, we kunnen nog wat leren.
En PieterJan, de Turkse appelthee, ik mag hem wel. Vrienden van ons hebben ze meegenomen uit Turkije. In China mogen ze dan nog zoveel soorten thee drinken, de Turkse vond ik lekkerder.

Thomas Hx
11 september 2002, 12:25
het is al afgezaagd maar toch nog steeds een probleem.
ik ben geen blokker maar wel een Vlaming.
(..)
Wat wij kunnen leren van de vreemdeling is dat ze voor elkaar opkomen en hun ras en geloof superieur is. .

Natuurlijk ben jij een Blokker, en de Vlaamse Zaak kan jou geen barst schelen :D

Trouwens, jouw definitie over vreemdeling is inderdaad wel erg simpel. Mijn vrouw is christen-orthodox en zij vindt haar geloof helemaal niet superieur. Misschien ben jij 'vergeten' dat er in België meer dan 160 verschillende nationaliteiten zijn. Of nee, laat me raden: een vreemdeling is een moslimsfundamentalist en elke Marokkaan of Turk is dat. Heb ik dat goed geraden?

Dus, de volgende keer dat je nog iets wil zeggen, zwijg dan over vreemdelingen maar zeg meteen wie of wat je bedoelt, dan weten wij ook hoe we moeten antwoorden.

Ps: een echte racist begint altijd met dezelfde zin: "Ik ben geen racist maar...." vandaar dat je vrij vroeg door de mand viel :)

U woont in een buurt vol marokanen, ik zou er nog niet in willen wonen, ik heb er twee weken in zo een buurt gewoont omdat we aan het verbouwen waren! die blijven tot 12 uur op en die roepen en tieren ongelooflijk! -> en dit is geen vooroordeel, ik heb het zelf gecontroleerd! Ik zeg wel niet dat alle marokanen, buitelanders zo zijn! Maar mijn defenitie is:
Indien u in iemands huis zijt, dat gedraagd ge u! Zelf nog meer als iemand die er in woont! Hetzelfde met een land waar ge u vestigd!


u zegt dat wij iets kunnen leren van hun "opkomen voor hun rasgenoten" dat is juist de basis van het probleem! Zo krijgen we de tegenstelling, zo kirjgen we oorlogen, ras tegen ras!

Thomas

Pieterjan, leer de waarheid onder ogen zien!

stijnVL
3 oktober 2002, 15:51
U woont in een buurt vol marokanen, ik zou er nog niet in willen wonen, ik heb er twee weken in zo een buurt gewoont omdat we aan het verbouwen waren! die blijven tot 12 uur op en die roepen en tieren ongelooflijk!

Ach komaan jongen wat een onzin zeg! Ik ben geen Isla-Mietje verre van, maar een Islamvreter ben ik nog minder. Uw argumenten raken kant noch wal in deze discussie.

Ik woon al jaren in Leuven en ik kan u verzekeren, de studenten die na middernacht nog lallend door de straten zwalpen en de buurt wakker houden, hebben noch keukenhandoeken op het hoofd, noch kroeselhaar, noch een bruine tint om de neus.


Indien u in iemands huis zijt, dat gedraagd ge u! Zelf nog meer als iemand die er in woont!

Ras tegen Ras?

Even met uw voeten op de grond blijven. Dit heeft met ras of huiskleur niets van doen. Dit is louter een kwestie van een positief integratiebeleid: wie hier komt wonen moet zich inderdaad aanpassen aan de heersende publieke cultuur. Zoniet: return to sender!

- Het beschikken over voldoende kennis van het nederlands, zodat je bekwaam bent te communiceren met de administratie en zodat er verondersteld mag worden dat je de geldende regels kent.

- Het naleven van de vastgestelde gemeenschappelijke normen en waarden. Het respecteren van de gelijke rechten van man en vrouw bijvoorbeeld, maar evengoed het basisprincipe dat alle mensen gelijk zijn voor de wet, ongeacht ethnische afkomst of seksuele geaardheid.

Dit is intergratie!

Thomas Hx
4 oktober 2002, 14:00
U woont in een buurt vol marokanen, ik zou er nog niet in willen wonen, ik heb er twee weken in zo een buurt gewoont omdat we aan het verbouwen waren! die blijven tot 12 uur op en die roepen en tieren ongelooflijk!

Ach komaan jongen wat een onzin zeg! Ik ben geen Isla-Mietje verre van, maar een Islamvreter ben ik nog minder. Uw argumenten raken kant noch wal in deze discussie.

Ik woon al jaren in Leuven en ik kan u verzekeren, de studenten die na middernacht nog lallend door de straten zwalpen en de buurt wakker houden, hebben noch keukenhandoeken op het hoofd, noch kroeselhaar, noch een bruine tint om de neus.

Als u in mijn huis boel komt schoppen dan zult u er uit vliegen, als een marokaan dat niet doet dan mag hij bij mij blijven, indien die marokaan dat doet vliegt die ook buiten, dit is een kwestie van beleefdheid, dit heeft niet te maken met ras of huidskleur! Het teken dat u erover praat is een teken dat U er een verschil in ziet, ik niet!

Thomas

p.s.: voor mij is iedereen gelijk, maar voor U blijkbaar niet, want het is U die zevert over rassen!

Indien u in iemands huis zijt, dat gedraagd ge u! Zelf nog meer als iemand die er in woont!

Ras tegen Ras?

Even met uw voeten op de grond blijven. Dit heeft met ras of huiskleur niets van doen. Dit is louter een kwestie van een positief integratiebeleid: wie hier komt wonen moet zich inderdaad aanpassen aan de heersende publieke cultuur. Zoniet: return to sender!

- Het beschikken over voldoende kennis van het nederlands, zodat je bekwaam bent te communiceren met de administratie en zodat er verondersteld mag worden dat je de geldende regels kent.

- Het naleven van de vastgestelde gemeenschappelijke normen en waarden. Het respecteren van de gelijke rechten van man en vrouw bijvoorbeeld, maar evengoed het basisprincipe dat alle mensen gelijk zijn voor de wet, ongeacht ethnische afkomst of seksuele geaardheid.

Dit is intergratie!

1 Als ik zeg dat ik er last van had, dan had ik dat en waarschijnlijk ben ik niet de enigste in die buurt! Ik ga niet zeggen dat dit ALTIJD marokanen, Turken zijn!
2 als er iemand een opmerking geeft en die gaat niet over intigratie dat moet ik niet terug over intigratie beginnen, dank U StijnVL!
3

stijnVL
4 oktober 2002, 14:21
Als u in mijn huis boel komt schoppen dan zult u er uit vliegen, als een marokaan dat niet doet dan mag hij bij mij blijven, indien die marokaan dat doet vliegt die ook buiten, dit is een kwestie van beleefdheid, dit heeft niet te maken met ras of huidskleur! Het teken dat u erover praat is een teken dat U er een verschil in ziet, ik niet!

Thomas

p.s.: voor mij is iedereen gelijk, maar voor U blijkbaar niet, want het is U die zevert over rassen!

Hola zeveraar gij hebt last van het Willy-Claes-Syndroom geloof ik. Ge zegt iets en x aantal minuten later weet ge van niks, probeer er u niet uit te praten he. Lees uw eigen post maar eens overnieuw.

Ik ben niet met de rassenterminologie aan komen draven, jij wel:

u zegt dat wij iets kunnen leren van hun "opkomen voor hun rasgenoten" dat is juist de basis van het probleem! Zo krijgen we de tegenstelling, zo kirjgen we oorlogen, ras tegen ras!

Sorry hoor Thomas maar met die onnozelheid moet je bij iemand anders gaan leuren...