PDA

View Full Version : Hirsi Ali: jongensbesnijdenis moet worden verboden


Rechtsliberaal
3 oktober 2004, 22:53
Hirsi Ali: Jongensbesnijdenis moet worden verboden
Bron: ANP


DEN HAAG - Het kabinet moet overwegen jongensbesnijdenis strafbaar te stellen. Het Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) heeft dit zondagavond gezegd in het televisieprogramma Het geluk van Nederland op Nederland 3.

Vooral in Islamitische en Joodse kring worden per jaar vele duizenden jongetjes besneden. Dit gebeurt om religieuze redenen. Besnijdenissen worden ook uitgevoerd om hygiënische en esthetische reden.

Het kabinet heeft kort geleden de lichtste vorm van meisjesbesnijdenis strafbaar gesteld. Hirsi Ali vindt dat dit bij jongens ook zou moeten gebeuren. De ingreep kan volgens haar bij jongens ook heel ingrijpend zijn. Bij jongensbesnijdenis wordt een deel van de voorhuid van de penis weggesneden.

___


Ayaan Hirsi Ali heeft gelijk. Jongensbesnijdenis is - net als meisjesbesnijdenis - verminking van een minderjarige. Het dient ook geen enkel doel, aangezien die verminkingen bij islamieten en joden alleen met een beroep op de religie worden uitgevoerd.

Die jongetjes worden voor hun hele verdere leven opgezadeld met een ernstige verminking. Als ze volwassen zijn hebben ze die verminking nog steeds, ook als ze dan niet meer langer moslim of jood zouden zijn.

Schijnbaar kunnen religieuzen - met een beroep op hun geloof - zonder justitiële vervolging hun kinderen verminken. Net zoals religieuzen - met een beroep op hun geloof - onbestraft mogen oproepen tot haat en geweld.

Conclusie: de genitale verminking van meisjes én jongens moet hard worden aangepakt. Het is nuchter betracht een ernstig misdrijf. Als die genitale verminkingen niet met een beroep op religies zouden worden uitgevoerd, zou justitie die misdrijven dan ook vervolgen.

Raf
4 oktober 2004, 05:46
Als je dat gaat verbieden, komt het er dus maar op aan een arts te vinden die bereid is de besnijdenis uit te voeren om "medische redenen", of ga je dat ook verbieden?

Besnijdenis bij jongens is van een heel andere orde dan die bij meisjes: het is in de eerste plaats al een stuk hygiënischer en het heeft daarenboven nog eens een positieve invloed op het uithoudingsvermogen. Persoonlijk vind ik het bovendien ook nog eens heel wat mooier, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Rechtsliberaal
4 oktober 2004, 12:19
Als je dat gaat verbieden, komt het er dus maar op aan een arts te vinden die bereid is de besnijdenis uit te voeren om "medische redenen", of ga je dat ook verbieden?

Indien er geen medische noodzaak is, moet men onomkeerbare genitale verminking van minderjarige jongens verbieden. Slechts in uitzonderlijke gevallen is jongensbesnijdenis medisch noodzakelijk.


Besnijdenis bij jongens is van een heel andere orde dan die bij meisjes: het is in de eerste plaats al een stuk hygiënischer

Dat is medisch gezien onzin. Er is bij jongens met een normale penis geen enkele medische noodzaak om jongensbesijdenissen uit te voeren.

Zie:
www.nocirc.org (http://www.nocirc.org)
www.norm.org (http://www.norm.org)

Bovendien voeren islamieten en islamieten jongensbesnijdenissen uit met een beroep op hun religie. Het dient dus rationeel gezien dus geen enkel doel.

nou nou
4 oktober 2004, 12:23
Ayaan Hirsi Ali heeft gelijk. Jongensbesnijdenis is - net als meisjesbesnijdenis - verminking van een minderjarige. Het dient ook geen enkel doel, aangezien die verminkingen bij islamieten en joden alleen met een beroep op de religie worden uitgevoerd.


Jamaar helaba! Waar gaan we dan ons calamares halen?? :?

http://www.biscayatapasbar.com/tapas/images/013%20-%20Calamares%20Romana.jpg

Rechtsliberaal
4 oktober 2004, 12:25
Mamma waarom ben ik besneden?
Breken met de barbarij

Uitzendingen:
zondag 3 oktober 2004 23:10 Net 3
zaterdag 9 oktober 2004 12:00 Net 1 (Herhaling)


Michael Schaap is boos over zijn besnijdenis. Hij werd na een felle discussie binnen zijn familie na acht maanden besneden. Zijn moeder heeft toen een brief aan hem geschreven die de eerste aanzet vormde voor deze uitzending.

Zelfs de mildste vorm van vrouwenbesnijdenis wordt als een vorm van genitale verminking gezien; een barbaars ritueel. Maar jongensbesnijdenis, voor zover bekend de oudste chirurgische ingreep ter wereld, daar praten we niet over. Althans, dat zou je denken. Want die gedachte blijkt volkomen onterecht. Jongensbesnijdenis, in de USA een bedrijfstak met een jaarlijkse omzet van meer dan 1 miljard dollar, is daar wel degelijk onderwerp van fel en emotioneel debat.

In de verenigde Staten lopen tal van rechtszaken; tegen artsen, ziekenhuizen en ouders. Maar hier in Europa blijft het opvallend stil. Misschien wel omdat het gezien wordt als een gebruik van joden en moslims; en ach, we waarderen nu eenmaal de godsdienstvrijheid. Maar ook dit blijkt een onterechte gedachte. In de UK schreeuwt een club als NORM - National Organisation for Restoring Men - luid "we want it back!" En ook hier in Nederland is een discussie gaande tussen artsen en ethici.
Schaap neemt een duidelijk standpunt in:
Het valt niet te ontkennen dat jongensbesnijdenis een aantasting is van de lichamelijke integriteit. Een voor jongetjes ongevraagde niet-medisch-noodzakelijke ingreep met verstrekkende gevolgen.

Met Michael’s moeder en verder o.a. Nico Vissel (chirurg en voormalig joodse religieus besnijder), Abdulwahid van Bommel (imam), Ayaan Hirsi Ali (kamerlid VVD), Leo Mock (historicus en Talmoed deskundige), Marilyn Milos (de godmother van de anti-circumcisie beweging in de USA), Joep Hubben (hoogleraar gezondheidsrecht), Dr. Peter Ball (die na drie jaar stretchen zichzelf een nieuwe voorhuid aanmat).

LET OP!!!!!
Ayaan Hirsi Ali zal volgende week, naar aanleiding van deze uitzending, vragen stellen aan minister Hoogervorst (VWS) over jongensbesnijdenis. Ze wil een moreel oordeel van het kabinet. De minister schreef onlangs een brief aan de Kamer over meisjesbesnijdenis. Hij stelt voor om het voortaan niet meer te hebben over meisjesbesnijdenis maar over ‘vrouwelijke genitale verminking’ (naar de engelse term ‘FGM’, female genital mutilation). Verders stelt de minister dat ELKE vorm van genitale verminking streng verboden is en dat hij een harder vervolgingsbeleid wil. In de uitzending stelt Schaap de vraag aan Hirsi Ali of de mildste vorm van meisjesbesnijdenis (dat is een incisie in de clitoris, waarbij alleen een druppel bloed vloeit – en die dus ook absoluut verboden is in NL) niet te vergelijken valt met de besnijdenis van jongens. Hirsi Ali stelt daarop dat jongensbesnijdenis verder gaat dan een incisie in de clitoris. En dat het inderdaad vreemd is dat ouders die kiezen voor deze milde vorm van meisjesbesnijdenis strafrechtelijk vervolgd worden, terwijl jongensbesnijdenis volkomen geaccepteerd lijkt. Tijd voor een maatschappelijk debat...


Regie: Michael Schaap, Research: Hellen van Schelven, Productie: Margriet Kreulen, Eindredactie: Jan van Friesland


Bron:
www.vpro.nl/programma/geluk/afleveringen/19016226 (http://www.vpro.nl/programma/geluk/afleveringen/19016226)

nou nou
4 oktober 2004, 12:29
On topic dan vind ik dat het niet in zijn geheel verboden moet worden, maar wel bij kinderen. Als ze op een gegeven moment volwassen zijn en toch beslissen dat dat hoort, om wat voor reden dan ook, moet dat gewoon kunnen. Een mens doet met zijn/haar lijf wat hij/zij wil voor mijn part. Het is maar op het moment dat dat wordt besloten voor een ander dat het mij erg stoort. Maar dat heeft dan verder ook niks met godsdienst te maken...

VlaamseBelg
4 oktober 2004, 15:16
Als ze er zelf voor kiezen, geen probleem. Ik heb trouwens gelezen dat jongens een deel van hun sexueel genot verliezen als ze besneden zijn. Vandaar misschien die langere uithouding van Raf? Het zou om een derde gaan van het gevoel, maar ik vraag me af hoe je genot kan meten?

Maar het is goed dat er een debat over komt, wedden dat nu de joodse lobby in werking zal treden en dat het een stille dood sterft?

circe
4 oktober 2004, 15:28
Als je dat gaat verbieden, komt het er dus maar op aan een arts te vinden die bereid is de besnijdenis uit te voeren om "medische redenen", of ga je dat ook verbieden?

Besnijdenis bij jongens is van een heel andere orde dan die bij meisjes: het is in de eerste plaats al een stuk hygiënischer en het heeft daarenboven nog eens een positieve invloed op het uithoudingsvermogen. Persoonlijk vind ik het bovendien ook nog eens heel wat mooier, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Een arts die zichzelf die naam waard acht, zal besnijdenis enkel aanraden indien er werkelijk een medische noodzaak is. Iemand anders die zijn titel gebruikt om je een paar dagen verlof te geven kan ik de naam niet waardig achten.

Het hygienische aspect van jongens met een natuurlijke voorhuid over de penis is gewoon hilarisch: je trekt je velletje even terug en je wast je EIKEL

Dat jij een man met een afgesneden velletje leuker vind is je volste recht! Ik vond dat mijn dochtertjes iets te grote schaamlipjes hadden bij hun geboorte. Ik vind het ook mooier om een plat kutje te hebben. We hebben er dan maar voor gezorgd dat hun schaamlipjes op hun derde week verwijderd werden zodat ze later mooier stonden in badpak!
Ik wéét dat je me gelijk gaat geven Rafke!

VlaamseBelg
4 oktober 2004, 15:30
Een vrouw zonder lippen? Waar maken ze die? Dat moet stil zijn in huis zeg. ;-)

nou nou
4 oktober 2004, 15:35
We hebben er dan maar voor gezorgd dat hun schaamlipjes op hun derde week verwijderd werden zodat ze later mooier stonden in badpak!
Ik wéét dat je me gelijk gaat geven Rafke!

Verwijderen verwijderen. Zoveel moeite. Niks da ge nie kunt doen met een goei veeg Pattex.

nou nou
4 oktober 2004, 15:36
Een vrouw zonder lippen? Waar maken ze die? Dat moet stil zijn in huis zeg. ;-)

Aja? Nen hoop gesis tussen tanden en een tapijt vol zever.

Raf
4 oktober 2004, 16:10
Het hygienische aspect van jongens met een natuurlijke voorhuid over de penis is gewoon hilarisch: je trekt je velletje even terug en je wast je EIKEL
Enig idee hoeveel jongentjes er zijn die dat NIET doen? Ik heb in mijn ehm... wildere jaren zelfs volwassen mannen tegengekomen die niet weten hoe ze zich grondig moeten wassen... Niet fraai hoor en nog minder opwindend...

Raf
4 oktober 2004, 16:12
Als ze er zelf voor kiezen, geen probleem. Ik heb trouwens gelezen dat jongens een deel van hun sexueel genot verliezen als ze besneden zijn. Vandaar misschien die langere uithouding van Raf? Het zou om een derde gaan van het gevoel, maar ik vraag me af hoe je genot kan meten?

Maar het is goed dat er een debat over komt, wedden dat nu de joodse lobby in werking zal treden en dat het een stille dood sterft?
Ik heb het laten doen toen ik 21 was en ik heb er nooit een moment spijt van gehad (de eerste twee dagen na te ingreep niet meegeteld ;-) ). Ik kan niet zeggen dat het genot daardoor is verminderd; eerder in tegendeel zelfs...

VlaamseBelg
4 oktober 2004, 17:00
Genoeg argumenten tegen:
http://www.noharmm.org/separated.htm
http://www.sexasnatureintendedit.com/

Zelfs voor/neutraal:
http://www.the-penis-website.com/shape.html

Maar deze getuigenis zegt mij althans genoeg:
I had ample sexual experience, and I was quite happy as an intact male,” says Rick Thomas, who was circumcised on advice of his doctor at age 26. “After my circumcision, that pleasure was utterly gone. On a scale of 10, the uncircumcised penis experiences pleasure of at least 11 or 12; the circumcised penis is lucky to get to 3. If men who were circumcised at birth knew the loss of pleasure they would experience, they would storm the hospitals and not permit their sons to undergo this

circe
4 oktober 2004, 17:19
Ik heb het laten doen toen ik 21 was en ik heb er nooit een moment spijt van gehad (de eerste twee dagen na te ingreep niet meegeteld ;-) ). Ik kan niet zeggen dat het genot daardoor is verminderd; eerder in tegendeel zelfs...
niks op tegen dat je jezelf laat mutileren op volwassen leeftijd Raf!

Ik zie echter niet in waarom ouders dat moeten doen bij hun pasgeborenen!

Indien mijn dochters zich nu laten piercen in tepels en/of clitorissen dan is dat hun eigen zaak ondertussen. Indien ik voorheen effektief hun schaamlipjes had laten verwijderen kon ik nu - terecht- voor de rechtbank verschijnen!

uwagan
5 oktober 2004, 08:05
Enig idee hoeveel jongentjes er zijn die dat NIET doen? Ik heb in mijn ehm... wildere jaren zelfs volwassen mannen tegengekomen die niet weten hoe ze zich grondig moeten wassen... Niet fraai hoor en nog minder opwindend...
Veel mensen poetsen hun tanden ook niet. Moeten we dan hun tanden maar uittrekken?

circe
5 oktober 2004, 09:05
Als anaalridder lijkt het me misschien wel interessant om je te laten besnijden, maar dat heeft dan ook op zich een specifieke functie denk ik!

nou nou
5 oktober 2004, 10:07
Als anaalridder lijkt het me misschien wel interessant om je te laten besnijden, maar dat heeft dan ook op zich een specifieke functie denk ik!

Ik wist niet dat jij zo een fan van anale seks was. Beetje uitgewoond qua alternatief? ;-)

ggolsteyn
5 oktober 2004, 22:54
niks op tegen dat je jezelf laat mutileren op volwassen leeftijd Raf!

Ik zie echter niet in waarom ouders dat moeten doen bij hun pasgeborenen!

Indien mijn dochters zich nu laten piercen in tepels en/of clitorissen dan is dat hun eigen zaak ondertussen. Indien ik voorheen effektief hun schaamlipjes had laten verwijderen kon ik nu - terecht- voor de rechtbank verschijnen! _________________________
Beste Circe,

Ik begrijp nu dat je voorgaande post een "mopje" was. Je dochters laten besnijden? Ik vind dit niet om te lachen. De besnijdenis, wat Raf er ook over zegt is een pijnlijke en vooral nutteloze en gevaarlijke onhygiënische bezigheid.

Hirsi Ali heeft dus overschot van gelijk.

Aan Raf zou ik ook willen vragen of het niet gevaarlijk is met een DROGE eikel te copuleren. Ik weet dat de vrouwen hier nog maar eens vernederd worden door voor de copulatie de penis van de man in hun mond te steken om hem te bevochtigen of alleszins met speeksel op hun vingers te bevochtigen.

Anaal is er het grootste gevaar voor SOA-aandoeningen.

Gelukkig dat we nog iets kunnen leren van gewezen moslims.

Deze discussie zou nog kunnen verder gezet worden over PHIMOSIS bij jongens, die door de schooldokters nog al eens uitgebuit worden om wat zakgeld te verdienen.

De fibulatie van de meisjes is nog een zwaardere misdaad.

Laten we ons dus scharen achter Hirsi en het model Campbell die een noodzakelijke strijd aangaan IN ONZE PLAATS.

Gerard Golsteyn.

Raf
5 oktober 2004, 23:01
Veel mensen poetsen hun tanden ook niet. Moeten we dan hun tanden maar uittrekken?
En jij gebruikt klaarblijkelijk je hersens niet. Lobotomie dan maar? Of is dat al gebeurd?

Raf
5 oktober 2004, 23:02
Als anaalridder lijkt het me misschien wel interessant om je te laten besnijden, maar dat heeft dan ook op zich een specifieke functie denk ik!
Ah? Vertel eens? Ik ben niet zo op de hoogte van de geneugten van anale seks, vrees ik...

Raf
5 oktober 2004, 23:07
Aan Raf zou ik ook willen vragen of het niet gevaarlijk is met een DROGE eikel te copuleren. Ik weet dat de vrouwen hier nog maar eens vernederd worden door voor de copulatie de penis van de man in hun mond te steken om hem te bevochtigen of alleszins met speeksel op hun vingers te bevochtigen.Als je op je doel afstormt als een stier op een rooie lap, zou dat best wel eens kunnen. De meeste mensen maken het wat aangenamer door op voorhand wat aan "opwarming" te doen. De boel wordt daar vanzelf wel vochtig van...

Ik zie overigens niet in wat er "vernederend" is voor een vrouw om de penis in haar mond te nemen, tenzij ze dat zelf niet wil. Ik heb de indruk dat jij een bijzonder saai seksleven hebt...

Anaal is er het grootste gevaar voor SOA-aandoeningen.
Daarom dat je ook steeds een condoom moet gebruiken, besneden of niet. Verder heeft het met deze discussie absoluut niets te maken.

VlaamseBelg
6 oktober 2004, 07:53
Aan Raf zou ik ook willen vragen of het niet gevaarlijk is met een DROGE eikel te copuleren. Ik weet dat de vrouwen hier nog maar eens vernederd worden door voor de copulatie de penis van de man in hun mond te steken om hem te bevochtigen of alleszins met speeksel op hun vingers te bevochtigen.
Raf zou zoiets NOOIT vragen aan een vrouw, niet Raf? ;-)


Deze discussie zou nog kunnen verder gezet worden over PHIMOSIS bij jongens, die door de schooldokters nog al eens uitgebuit worden om wat zakgeld te verdienen.

De fibulatie van de meisjes is nog een zwaardere misdaad.
Wat is Phimosis en Fibulatie? Klinkt sexy, doet het pijn? Veel pijn? :-)

nou nou
6 oktober 2004, 10:37
Raf zou zoiets NOOIT vragen aan een vrouw, niet Raf? ;-)


Wat is Phimosis en Fibulatie? Klinkt sexy, doet het pijn? Veel pijn? :-)

Het eerste is een vernauwing van de voorhuid, het tweede is dacht ik het geheel of gedeeltelijk afsluiten van de vagina om geslachtsverkeer te voorkomen. Beiden niet heel sexy.

VlaamseBelg
6 oktober 2004, 10:57
Nee, laat dan maar zo, ik dacht dat het een standje was dat ik nog niet kende. :-)

Raf
6 oktober 2004, 11:28
Raf zou zoiets NOOIT vragen aan een vrouw, niet Raf? ;-) Zeg nooit nooit.

Darwin
6 oktober 2004, 19:43
Als je dat gaat verbieden, komt het er dus maar op aan een arts te vinden die bereid is de besnijdenis uit te voeren om "medische redenen", of ga je dat ook verbieden?

Besnijdenis bij jongens is van een heel andere orde dan die bij meisjes: het is in de eerste plaats al een stuk hygiënischer en het heeft daarenboven nog eens een positieve invloed op het uithoudingsvermogen. Persoonlijk vind ik het bovendien ook nog eens heel wat mooier, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Artsen die zich daaraan bezondigen moeten levenslang kunnen geschorst worden als een van hun slachtoffers hen aanklaagt wegens rituele verminking.

De Vliegende Hollander
12 oktober 2004, 04:01
Ikzelf ben principiëel tegen alle vormen van kinderinwijding!!! Of het nu gaat om kinderdoop, de inheemse bijenproef of om meisjes/jongensbesnijdenis.

Vooral het lichamelijk bewerken van je bloedeigen kind om het 'op te laten nemen' vind ik persoonlijk een achterhaald en misplaatste handeling.

Toch vind ik ook dat wanneer mensen volwassen zijn, ze zelf maar moeten weten waar ze hun voorhuid laten. Van mijn part amputeer je al je seksorganen (of doe eens gek, je handen) om te laten blijken hoe godslievend je wel niet bent.

Overigens vind ik dat debat over 'zonder voorhuid duurt het langer' maar onzin. Laat liever je lichaam intact en oefen, oefen, oefen je uithoudingsvermogen tot je erbij neervalt --> veel plezieriger lijkt mij!

JusticeLover
12 oktober 2004, 22:38
Hirsi Ali: Jongensbesnijdenis moet worden verboden
Bron: ANP


DEN HAAG - Het kabinet moet overwegen jongensbesnijdenis strafbaar te stellen. Het Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) heeft dit zondagavond gezegd in het televisieprogramma Het geluk van Nederland op Nederland 3.

Vooral in Islamitische en Joodse kring worden per jaar vele duizenden jongetjes besneden. Dit gebeurt om religieuze redenen. Besnijdenissen worden ook uitgevoerd om hygiënische en esthetische reden.

Het kabinet heeft kort geleden de lichtste vorm van meisjesbesnijdenis strafbaar gesteld. Hirsi Ali vindt dat dit bij jongens ook zou moeten gebeuren. De ingreep kan volgens haar bij jongens ook heel ingrijpend zijn. Bij jongensbesnijdenis wordt een deel van de voorhuid van de penis weggesneden.

___


Ayaan Hirsi Ali heeft gelijk. Jongensbesnijdenis is - net als meisjesbesnijdenis - verminking van een minderjarige. Het dient ook geen enkel doel, aangezien die verminkingen bij islamieten en joden alleen met een beroep op de religie worden uitgevoerd.

Die jongetjes worden voor hun hele verdere leven opgezadeld met een ernstige verminking. Als ze volwassen zijn hebben ze die verminking nog steeds, ook als ze dan niet meer langer moslim of jood zouden zijn.

Schijnbaar kunnen religieuzen - met een beroep op hun geloof - zonder justitiële vervolging hun kinderen verminken. Net zoals religieuzen - met een beroep op hun geloof - onbestraft mogen oproepen tot haat en geweld.

Conclusie: de genitale verminking van meisjes én jongens moet hard worden aangepakt. Het is nuchter betracht een ernstig misdrijf. Als die genitale verminkingen niet met een beroep op religies zouden worden uitgevoerd, zou justitie die misdrijven dan ook vervolgen.
Opgelet mensen, jullie gaan nooit meer Hirshi Ali Somali kreunen over verboden van besnijdenis bij jongens!
reden: Niet alleen de moslimjongeren ondergaan besnijdenis maar ook JODEN en co (uit hygiënische redenen)
Straks gaat hij gewaarschuwd (=gedreigd, maar dan op een beleefde taal gezegd) worden door paar joden met hoge functieën en tis gedaan. Zij zal niet meer treuren over dit onderwerp. Moesten jooodse jongens niet besnijden wordden éh.. gingen we daar elke dag over zeveren. Maar tis gedaan. Ze heeft namelijk tegen harde rotsen gebotst. Gedaan, jullie zullen haar niet meer horen over dit onderwerp.

circe
13 oktober 2004, 08:13
Worden die joodjes en islamietjes nu mét of zonder verdoving besneden? Ik vond namelijk het volgende: (tekst integraal overgenomen)

"Een uitkomst voor masturbatie, die bij kleine jongen bijna altijd succesvol is, is de besnijdenis... De operatie moet door een chirurg zonder verdoving uitgevoert werden, omdat de daarmee verbondene pijn een heilzaame effect op de geest heeft, vooral wanneer die met het denkbeeld van bestraffing verbonden is."

Voor de meisjes heeft zich de auteur ook een attentie verzint:
"Bij vrouwelijke personen ontdekte de auteur, dat het aanbrengen van zuivere carbolzuur op de clitoris een uitstekende weg is, om de abnormale opwinding te temperen."
Dr. John Harvey Kellogg [ja, precies, die met de cornflakes!], in: Plain Facts for Old and Young, Burlington, Iowa, F. Segner & Co., 1888, p. 295
http://members.aol.com/Pillcock/Gesch_nl.html

VlaamseBelg
13 oktober 2004, 08:53
Worden die joodjes en islamietjes nu mét of zonder verdoving besneden? Ik vond namelijk het volgende: (tekst integraal overgenomen)


http://members.aol.com/Pillcock/Gesch_nl.html
Zonder, ik heb een reportage gezien uit Turkije waar ouders hun zoontje naar een voetbalstadium of iets even groot en daar werden de jongens massaal verminkt. Zonder verdoving, ik kan maar hopen dat er elementaire hygiene aan te pas kwam.

En El Turco, als Hirsi Ali haar protest stopt vanwege joodse druk, is ze haar plaats in de regering niet waard. Besnijdenis zonder toestemming van de "eigenaar" en zeker zonder verdoving moet worden verboden. Waar gaat dat naar toe? Om een schaap te slachten moeten mensen zich aan allerlei voorschriften houden, maar een mens verminken mag gewoon thuis.

Stratcat
13 oktober 2004, 22:19
En El Turco, als Hirsi Ali haar protest stopt vanwege joodse druk, is ze haar plaats in de regering niet waard.
Tussendoorse opmerking: ze zit niet in de regering.