PDA

View Full Version : Met mitraillettes in de aanslag in politiekantoor Molenbeek


Drukazz
15 januari 2015, 22:26
http://static1.hln.be/static/photo/2015/12/3/7/20150115221053/media_xll_7413907.jpg

Politiediensten over het hele land zijn in een verhoogde staat van paraatheid. Om u een idee te geven: in Molenbeek stonden agentes zelfs met machinegeweren in de aanslag.

De verdachten van de terreuroperatie in Verviers hadden het nadrukkelijk gemunt op agenten. Het terreuralarm in ons land werd opgetrokken tot niveau drie.

Dat betekent onder meer dat risicogebouwen en -buurten extra bewaking krijgen, maar ook dat agenten hun wapen mee naar huis mogen nemen.

Morgen zitten de regeringspartners samen om de mogelijkheid te bespreken het leger in te zetten bij dat niveau van terreurdreiging.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2183212/2015/01/15/Met-mitraillettes-in-de-aanslag-in-politiekantoor-Molenbeek.dhtml?utm_source=hootsuite&utm_medium=Social&utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws

De schrik zit er goed in daar

Demper
15 januari 2015, 22:28
Tja. Molenbeek is een multiculturele vuilbak.

hamac
15 januari 2015, 22:30
Ze moesten Moureaux aan de draaideur binden.

DucDEnghien
15 januari 2015, 22:33
http://static1.hln.be/static/photo/2015/12/3/7/20150115221053/media_xll_7413907.jpg

Politiediensten over het hele land zijn in een verhoogde staat van paraatheid. Om u een idee te geven: in Molenbeek stonden agentes zelfs met machinegeweren in de aanslag.

De verdachten van de terreuroperatie in Verviers hadden het nadrukkelijk gemunt op agenten. Het terreuralarm in ons land werd opgetrokken tot niveau drie.

Dat betekent onder meer dat risicogebouwen en -buurten extra bewaking krijgen, maar ook dat agenten hun wapen mee naar huis mogen nemen.

Morgen zitten de regeringspartners samen om de mogelijkheid te bespreken het leger in te zetten bij dat niveau van terreurdreiging.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2183212/2015/01/15/Met-mitraillettes-in-de-aanslag-in-politiekantoor-Molenbeek.dhtml?utm_source=hootsuite&utm_medium=Social&utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws

De schrik zit er goed in daar

Waar zie jij die schrik?

Drukazz
15 januari 2015, 22:43
Waar zie jij die schrik?

Vind je dat een normaal zicht? 2 flikken met mitraillettes aan de ingang van een politiebureau? In mijn gemeente nog nooit gezien en dat hoop ik ook nooit te zien.

hamac
15 januari 2015, 23:01
Vind je dat een normaal zicht? 2 flikken met mitraillettes aan de ingang van een politiebureau? In mijn gemeente nog nooit gezien en dat hoop ik ook nooit te zien.

In het dorp hier beperkt het aantal allochtonen zich tot een paar Sikhs. Die hebben wel een kromme dolk zoals uit Suske en Wiske, maar geen Kalashnikovs.
Neen, in Molenbeek hebben ze gewoon pech. Het is random en toevallig. :-)

Nietzsche
15 januari 2015, 23:07
Vind je dat een normaal zicht? 2 flikken met mitraillettes aan de ingang van een politiebureau? In mijn gemeente nog nooit gezien en dat hoop ik ook nooit te zien.

Eerlijk is eerlijk, eigenlijk zou dat juist een "normaal zicht" moeten zijn. Politie is er voor onze veiligheid, althans daar ga je vanuit.........

C2C
15 januari 2015, 23:10
Eerlijk is eerlijk, eigenlijk zou dat juist een "normaal zicht" moeten zijn. Politie is er voor onze veiligheid, althans daar ga je vanuit.........

Nu komt je ware gelaat boven... Ik dacht het wel. Proto-fascistje.

schietboog
15 januari 2015, 23:12
In het dorp hier beperkt het aantal allochtonen zich tot een paar Sikhs. Die hebben wel een kromme dolk zoals uit Suske en Wiske, maar geen Kalashnikovs.
Neen, in Molenbeek hebben ze gewoon pech. Het is random en toevallig. :-)

Inderdaad.
Elke gelijkenis met de islam is louter toevallig.

Bobke
15 januari 2015, 23:17
Vind je dat een normaal zicht? 2 flikken met mitraillettes aan de ingang van een politiebureau? In mijn gemeente nog nooit gezien en dat hoop ik ook nooit te zien.
Alleen als er gewapende zotten rondlopen.

zonbron
16 januari 2015, 01:09
Gelukkig is de bevolking 100% safe en hebben we helemaal geen hulpmiddelen tot zelfverdediging nodig. Ze viseren enkel de politie... Juist?

Nietzsche
16 januari 2015, 01:10
Nu komt je ware gelaat boven... Ik dacht het wel. Proto-fascistje.

"althans daar ga je vanuit"

zonbron
16 januari 2015, 01:12
...

De schrik zit er goed in daar

Gaat U daar maar eens een nachtje achter die ramen staan.

Het zouden agentes zijn trouwens.

Snerror
16 januari 2015, 01:22
Gaat U daar maar eens een nachtje achter die ramen staan.

Het zouden agentes zijn trouwens.

Leuk! Want als *ze* gedood worden door vrouwen gaan ze niet naar de hemel.

Nr.10
16 januari 2015, 04:34
Gaat U daar maar eens een nachtje achter die ramen staan.

Het zouden agentes zijn trouwens.
Inderdaad. In een bunker tien meter onder de grond gaan die agenten/s zich veiliger voelen.

manta
16 januari 2015, 07:48
Gelukkig is de bevolking 100% safe en hebben we helemaal geen hulpmiddelen tot zelfverdediging nodig. Ze viseren enkel de politie... Juist?

De brave bange burger heeft geen hulpmiddelen, de politie mag een dienstwapen mee naar huis nemen... Dat ze van de week hun wapen naar mekaar trokken in een combi en zo is geen probleem. Burgers daarentegen mogen amper een aardappelschiller in huis hebben zonder de nodige vergunningen....

PORSCHE
16 januari 2015, 09:55
Politiediensten over het hele land zijn in een verhoogde staat van paraatheid. Om u een idee te geven: in Molenbeek stonden agentes zelfs met machinegeweren in de aanslag.

De verdachten van de terreuroperatie in Verviers hadden het nadrukkelijk gemunt op agenten. Het terreuralarm in ons land werd opgetrokken tot niveau drie.

Dat betekent onder meer dat risicogebouwen en -buurten extra bewaking krijgen, maar ook dat agenten hun wapen mee naar huis mogen nemenZijn we nu veiliger of juist niet? Dat vind ik pas extreem gevaarlijk. Depressievelingen die nu met een ei in hun broek rond lopen even een wapen mee gaan geven? Voor het minste gaan die uit paniek schieten :(

PORSCHE
16 januari 2015, 09:59
Gelukkig is de bevolking 100% safe en hebben we helemaal geen hulpmiddelen tot zelfverdediging nodig. Ze viseren enkel de politie... Juist?De bevolking moest alles afgeven. Zelfs een geërfd antiek jachtgeweer dat bij de overgrootvader aan de schouw hing moest afgegeven worden. Of onklaar gemaakt. Wat dan weer geld kostte en dan deden ze nog zo moeilijk dat je het uiteindelijk toch maar ging inleveren. Maar opeens voelt de plaatselijke veldwachter zich bedreigt en mag hij zijn dienstwapen mee naar huis nemen. En hoe gaat dat allemaal gecontroleerd worden? Ik zie het al gebeuren: 's nachts belt er iemand met autopech bij een agent aan en uit schrik vlamt die er enkele kogels op af. Het beloven mooie tijden te worden.

Indomitable
16 januari 2015, 10:05
Gaat U daar maar eens een nachtje achter die ramen staan.

Het zouden agentes zijn trouwens.Charlie's Angels

patrickve
16 januari 2015, 10:07
Nu komt je ware gelaat boven... Ik dacht het wel. Proto-fascistje.

't zijn enkel haatbaarden die met mitraillettes mogen rondlopen dan ?

Sukkelaar
16 januari 2015, 10:07
Ze moesten Moureaux aan de draaideur binden.

Opgelet ik was ook verkeerd. Moureaux is geen burgemeester meer. Hij is vervangen door een MR vrouw. Mag ik dan stellen dat hij door de draaideur werd buiten gezet? ;-)

fabianen
16 januari 2015, 10:13
We zullen er weer voor moeten gaan strijden voor de democratie in stand te houden.Verlies je de democratie dan heb je dictatuur.
Laten we ons niet bang maken,dat is de bedoeling van de terroristen en onze politici maken er dankbaar gebruik van!

hamac
16 januari 2015, 10:15
Opgelet ik was ook verkeerd. Moureaux is geen burgemeester meer. Hij is vervangen door een MR vrouw. Mag ik dan stellen dat hij door de draaideur werd buiten gezet? ;-)

Het is dan ook niet de MR-burgemeester die verantwoordelijk is voor de fratsen van Moureaux.

De schoofzak
16 januari 2015, 10:31
We zijn er nogal op vooruit gegaan !

Toen mijn grootvader zijn verhuis ging aangeven, kon hij terecht bij een garde champetter;
toen mijn vader zijn verhuis ging aangeven, kon hij terecht bij een 'echte politieagent';
als ik straks mijn verhuis naar het bejaardenhuis zal gaan aangeven, gaan die flikken mij eerst fouilleren en mij eens vragen "wilt ge eens in de loop van mijn geweerke kijken misschien ?" ...

.

Jay-P.
16 januari 2015, 12:48
Niks bejaardentehuis voor U; granddad's army voor ex-ambetantenaren:
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02391/clivedunn_2391608b.jpg

fcal
16 januari 2015, 13:35
De bevolking moest alles afgeven. Zelfs een geërfd antiek jachtgeweer dat bij de overgrootvader aan de schouw hing moest afgegeven worden. Of onklaar gemaakt. Wat dan weer geld kostte en dan deden ze nog zo moeilijk dat je het uiteindelijk toch maar ging inleveren. Maar opeens voelt de plaatselijke veldwachter zich bedreigt en mag hij zijn dienstwapen mee naar huis nemen. En hoe gaat dat allemaal gecontroleerd worden? Ik zie het al gebeuren: 's nachts belt er iemand met autopech bij een agent aan en uit schrik vlamt die er enkele kogels op af. Het beloven mooie tijden te worden."A la guerre, comme �* la guerre!". Tja, er zijn nog bedreigde bevolkingsgroepen, die er genoeg van krijgen. Rabbi Menachem Margolin, Algemeen Directeur van de EJA (European Jewish Association) en het RCE (Rabbinical Centre of Europe) heeft in een brief aan alle Europese ministers van Binnenlandse Zaken ge-eist dat de wetgeving omtrent wapenbezit en wapendracht onmiddellijk versoepeld wordt ten einde bepaalde leden van de Joodse Gemeenschap toe te laten zich te kunnen verdedigen. Er kunnen modaliteiten voorzien worden, dat spreekt vanzelf. Maar hij ziet het zonder veel beperkingen. (Bron: Newsweek).

Ik hoop dat hierop gunstig gereageerd wordt en dat op basis van het gelijkheidsbeginsel dit uitgebreid wordt tot alle burgers, die voldoen aan de voorwaarden (geen strafblad, bepaalde training, beveiliging wapen/munitie ...).

Bobke
16 januari 2015, 16:04
We zijn er nogal op vooruit gegaan !

Toen mijn grootvader zijn verhuis ging aangeven, kon hij terecht bij een garde champetter;
toen mijn vader zijn verhuis ging aangeven, kon hij terecht bij een 'echte politieagent';
als ik straks mijn verhuis naar het bejaardenhuis zal gaan aangeven, gaan die flikken mij eerst fouilleren en mij eens vragen "wilt ge eens in de loop van mijn geweerke kijken misschien ?" ...

.
Kunt ge ook eens de verijking aan de lijve ondervinden.

Klein Licht
16 januari 2015, 16:20
Zetten ze daar natuurlijk weer 2 vrouwen. Het enige geslacht dat niet alleen naar het toilet kan

fred vanhove
16 januari 2015, 16:23
Niks bejaardentehuis voor U; granddad's army voor ex-ambetantenaren:
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02391/clivedunn_2391608b.jpg

:lol::lol::lol::lol:

HOUZEE !
16 januari 2015, 17:00
Ik las ook dat het Aalsterse stadsbestuur vier (normaal af te danken) Leopard-tanks gekocht heeft bij het Belgisch leger ...

Waar gaat dit naartoe, waar gaat dit naartoe? :-o

dalibor
16 januari 2015, 17:06
BDW heeft zijn kaki tutter gekregen.

Bobke
16 januari 2015, 17:06
Ik las ook dat het Aalsterse stadsbestuur vier (normaal af te danken) Leopard-tanks gekocht heeft bij het Belgisch leger ...

Waar gaat dit naartoe, waar gaat dit naartoe? :-o
Ik zag er ook al een staan in Zelzate.

HOUZEE !
16 januari 2015, 17:07
Ik zag er ook al een staan in Zelzate.

zelzate kommunistennest