PDA

View Full Version : Helpt de zaak Phaedra Hoste de verkeersveiligheid (of zelfs maar justitie) ?


De schoofzak
16 januari 2015, 15:16
Ik wil niet palaberen over Phaedra Hoste. Niet over haar schoonheid en niet over haar karakter.
En ook niet over hoe hoog of hoe laag een snelheidsboete moet zijn, voor als ge exact 10 km per uur te snel rijdt.

Maar wel over het feit dat een rechter, volgens mij toch, zo wereldvreemd kan zijn dat hij denkt de verkeersveiligheid te dienen, door een leasingmaatschappij verantwoordelijk te stellen, in plaats van de persoon die geacht wordt verantwoordelijk te zijn voor het rijden met het voertuig.

titel: Zwijgende Phaedra Hoste ontsnapt aan boete van 1.200 euro
link: http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebrities/article/detail/2184163/2015/01/16/Zwijgende-Phaedra-Hoste-ontsnapt-aan-boete-van-1-200-euro.dhtml?utm_source=hln&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter&utm_content=daily

Voormalig fotomodel Phaedra Hoste (43) moet van de politierechter in Brugge dan toch geen boete van 1.200 euro betalen. Hoste werd daar vorig jaar voor veroordeeld omdat ze had geweigerd te zeggen wie achter het stuur zat van een wagen die op 11 mei 2013 werd geregistreerd door een flitscamera op de A11 in Knokke. Daar reed een Land Rover 80 kilometer per uur waar 70 is toegelaten.

De luxewagen bleek geleased door de Antwerpse vennootschap waarvan Hoste zaakvoerder is. Daarom vroeg de politie haar te melden wie die bewuste dag de snelheidsovertreding beging. Het voormalige fotomodel weigerde echter dat te zeggen, waardoor ze -conform de wet- veroordeeld werd tot het betalen van de geldboete.

In beroep oordeelde de rechter anders. Het is nu de leasingmaatschappij die verantwoordelijk wordt gesteld en de boete moet ophoesten. Hoste zelf wordt dus niet gestraft, want ook voor de snelheidsveroordeling werd ze uiteraard niet veroordeeld.

Jay-P.
18 januari 2015, 04:59
Humor mag dan niet aan Vlamen besteed zijn, surrealisme des te meer.

Micele
18 januari 2015, 12:36
Maar wel over het feit dat een rechter, volgens mij toch, zo wereldvreemd kan zijn dat hij denkt de verkeersveiligheid te dienen, door een leasingmaatschappij verantwoordelijk te stellen, in plaats van de persoon die geacht wordt verantwoordelijk te zijn voor het rijden met het voertuig.

Ik denk dat de flitswetten nog altijd zo zijn dat als men niet weet wie gereden heeft (foto of bekentenis), dat dan de voertuigeigenaar de boete moet betalen.
En als de leasingfirma dat doet is het hun probleem. ;-)

Aan de overheid de flitswetten of het flitsmateriaal (camera) aan te passen, dan was er dit topic niet.

In D wordt bvb altijd vooraan geflitst en krijgt men desnoods een mooie foto toegestuurd waar men meestal de bestuurder duidelijk kan herkennen. Ik heb er nog een paar in mijn onderste la liggen. ;-)

Zulke foto´s: (vermeende dief die geflitst wordt in gestolen voertuig)

Dienstag, 29. Oktober 2013 11:18 Chemnitz

Chemnitz-Bernsdorf/Aue: Gestohlener BMW geblitzt

In der Nacht zum 7. August 2013 ist ein schwarzer 3er BMW mit dem amtlichen Kennzeichen CO-S 815 in der Nacht zum 7. August 2013 gestohlen worden.

Das Fahrzeug war am Heimgarten/Ecke Sachsenring abgestellt. Am 7. August 2013, ca. 15 Minuten nach Mitternacht, wurde der Pkw in Aue auf der Bundesstraße 101 in Höhe der Deponie in Richtung Lauter geblitzt. Dabei entstand ein Foto von dem vermeintlichen Fahrzeugdieb.

Die Polizei bittet um Mithilfe. Wer kennt den Fahrer auf dem Bild und kann Angaben zu dessen derzeitigem Aufenthalt machen? Hinweise nimmt die Polizeidirektion Chemnitz unter Telefon 0371 387-0 oder jede andere Polizeidienststelle entgegen.

http://www.sachsen-fernsehen.de/Media/Thumbnail.aspx?Width=480&height=320&FileName=%2FMediaFrontend%2F1%2FFahrer1.jpg

http://www.sachsen-fernsehen.de/Aktuell/Chemnitz/Artikel/1332984/Chemnitz-BernsdorfAue-Gestohlener-BMW-geblitzt/
Zie je met zulke wetten kan men soms zelfs autodieven opsporen...

Euh, onze rechters moeten de bestaande wetgeving volgen...

fox
22 januari 2015, 11:02
La Hoste zal nu wel wat probleempjes krijgen met haar lease maatschappij.