PDA

View Full Version : Bent U bang?


Amon_Re
17 januari 2015, 16:33
Even een poll, deze is anoniem dus graag eerlijk antwoorden. Afgaande op sommige commentaren en reacties heb ik de indruk dat er effectief wel angst is in België voor terreur aanslagen.

Bent U bang? Vrees je dat je vandaag meer gevaar loopt dan gisteren?

HOUZEE !
17 januari 2015, 16:36
Ja, ik ben bang. Ik vermijd de grote steden. Vandaag bijvoorbeeld 20km verderop gaan winkelen om het stadscentrum van Aalst te vermijden.

Scherven A. Mok
17 januari 2015, 16:37
Ik ben banger van de regering dan van de terroristen.

dalibor
17 januari 2015, 16:39
Ja, van zowel de dreiging met een aanslag als van accidenten vanwege de overheid.

Een incident zoals met De Menezes in Londen is gauw gebeurd.

HOUZEE !
17 januari 2015, 16:42
Ja, van zowel de dreiging met een aanslag als van accidenten vanwege de overheid.

Een incident zoals met De Menezes in Londen is gauw gebeurd.
Ook al! Dat boezemt ook wel angst in vind ik, wetende dat heel die straatmassa voortdurend wordt afgespeurd door de veiligheidsdiensten op terroristen, en dat iedereen die in die massa zit een potentiële terrorist is. Je zal maar per ongeluk een of andere aanwijzing van een politieman verkeerd begrijpen, per ongeluk een dreigende beweging maken, ... :s

TV-verslaafde
17 januari 2015, 16:47
Bent U bang? Vrees je dat je vandaag meer gevaar loopt dan gisteren?

Bang niet, boos wel. Enkele gekken gaan het hier weer verpesten voor iedereen, nog meer "Big Brother"- gedoe.

HOUZEE !
17 januari 2015, 16:52
Bang niet, boos wel. Enkele gekken gaan het hier weer verpesten voor iedereen, nog meer "Big Brother"- gedoe.

Die enkele gekken worden wel stilzwijgend geruggesteund door een grote massa hé :-|

De straten lopen vol met hoofddoeken ... aanhangers van dezelfde ideologie van de terroristen. Ok, er is een gradatie, net zoals er een gradatie was tussen gematigde en extreme nazi's ... maar uiteindelijk dienen ze wel één en dezelfde zaak hé. :-o

Er is maar één manier vrees ik, en dat is de islam uitbannen in Europa. En daarmee bedoel ik geen mensen uitbannen, maar een ideologie uitbannen. Met het nazisme hebben ze dat toch ook gedaan, dus het precedent is er??

Charlie don't Surf
17 januari 2015, 16:59
Er is maar één manier vrees ik, en dat is de islam uitbannen in Europa. ... de vraag blijft , hoe doe je dat ?

Nietzsche
17 januari 2015, 17:00
Natuurlijk ben ik niet bang, ieder mens die oprecht bang is voor terroristische aanslagen heeft het cognitieve vermogen van een varken.

Indomitable
17 januari 2015, 17:01
Bang, helemaal niet! Wel enorm teleurgesteld van de hardhorende partijen die continu staan te kibbelen en de burgers in de kou laten staan.

Snerror
17 januari 2015, 17:01
Zelfs al maken ze er een miljoen dood in België, dan nog heb ik meer dan 90% kans om te overleven. :D

Amon_Re
17 januari 2015, 17:03
... de vraag blijft , hoe doe je dat ?

Niet. Een geloof kan je niet verbannen. In tegendeel, je zou het versterken. De enige vijand van een religie is educatie en ook dat wapen is niet opgewassen tegen full on brainwashing.

HOUZEE !
17 januari 2015, 17:03
... de vraag blijft , hoe doe je dat ?
Zoals ze het nazisme hebben aangepakt. Alle uiterlijke symboliek verbieden : moskeeën, partijen, hoofddoeken, het verspreiden van de koran, ... Er is een precedent, dus niemand kan beweren dat het niet werkt.

Snerror
17 januari 2015, 17:08
Zoals ze het nazisme hebben aangepakt. Alle uiterlijke symboliek verbieden : moskeeën, partijen, hoofddoeken, het verspreiden van de koran, ... Er is een precedent, dus niemand kan beweren dat het niet werkt.

Neenee, ideölogieën mét opperwezens mag je niet verbieden. Die zijn heel anders. :roll:

Nietzsche
17 januari 2015, 17:09
Zoals ze het nazisme hebben aangepakt. Alle uiterlijke symboliek verbieden : moskeeën, partijen, hoofddoeken, het verspreiden van de koran, ... Er is een precedent, dus niemand kan beweren dat het niet werkt.

Waarom ga je niet terug naar je eigen land?

Charlie don't Surf
17 januari 2015, 17:12
Zoals ze het nazisme hebben aangepakt. Alle uiterlijke symboliek verbieden : moskeeën, partijen, hoofddoeken, het verspreiden van de koran, ... Er is een precedent, dus niemand kan beweren dat het niet werkt. ... en als ze weigeren ?

Snerror
17 januari 2015, 17:13
... en als ze weigeren ?

Precedent volgen. ^^

Hypochonder
17 januari 2015, 18:04
Ja, ik ben bang. Ik vermijd de grote steden. Vandaag bijvoorbeeld 20km verderop gaan winkelen om het stadscentrum van Aalst te vermijden.

Ik vind het nogal typerend dat mensen die links aanhangen nu zo bang zijn. Jullie politieke strekking heeft die terroristen hier binnen gelaten en nu zitten jullie in een hoekje te beven omdat jullie bang zijn.


Ik ben niet bang en ik zal ook geen drukke plaatsen mijden als ik er moet zijn. België is en blijft nog altijd een veilig land.

Bobke
17 januari 2015, 18:04
Neenee, ideölogieën mét opperwezens mag je niet verbieden. Die zijn heel anders. :roll:
Dat is nu juist de denk fouf volgens mij.
Het geloof in het opperwezen moet niet verboden worden, wel het volgen van de leer van iemand die zich voor zijn profeet uitgaf.

Bobke
17 januari 2015, 18:07
Waarom ga je niet terug naar je eigen land?
Als ze niet langer hun zin krijgen keren ze wel vanzelf terug.

Snerror
17 januari 2015, 18:08
Dat is nu juist de denk fouf volgens mij.
Het geloof in het opperwezen moet niet verboden worden, wel het volgen van de leer van iemand die zich voor zijn profeet uitgaf.

Good point. Eigenlijk moet je dan toch echt geschift zijn om jezelf de boodschapper van God te wanen. ^^

hamac
17 januari 2015, 18:08
Ik ben 'bang' in die zin dat ik 'bang ben van wel' dat er een aanslag in ons land komt.
De kans dat iemand slachtoffer wordt is voor de doorsnee inwoner kleiner dan door de bliksem getroffen te worden.

dalibor
17 januari 2015, 18:09
Ik vind het nogal typerend dat mensen die links aanhangen nu zo bang zijn. Jullie politieke strekking heeft die terroristen hier binnen gelaten en nu zitten jullie in een hoekje te beven omdat jullie bang zijn.


Ik ben niet bang en ik zal ook geen drukke plaatsen mijden als ik er moet zijn. België is en blijft nog altijd een veilig land.

"Hier binnen gelaten"? Het gaat om mensen die hier zijn geboren. Of ga je de migratie van de jaren '50 en '60 nog eens uit de gracht halen? Fair enough, maar dat was een beslising van de hele politieke klasse van toen. En op zich geen verkeerde beslissing.

Supe®Staaf
17 januari 2015, 18:11
Ik vind het nogal typerend dat mensen die links aanhangen nu zo bang zijn. Jullie politieke strekking heeft die terroristen hier binnen gelaten en nu zitten jullie in een hoekje te beven omdat jullie bang zijn.

Vergeet evenmin dat het ook de linksen zijn die steeds restricties hebben gehad ten aanzien van de vrije meningsuiting.
Dat geeft moslims een extra wapen in de ideologische strijd.

Supe®Staaf
17 januari 2015, 18:14
"Hier binnen gelaten"? Het gaat om mensen die hier zijn geboren. Of ga je de migratie van de jaren '50 en '60 nog eens uit de gracht halen? Fair enough, maar dat was een beslising van de hele politieke klasse van toen. En op zich geen verkeerde beslissing.Als je daar nu nog niet anders over denkt, dan scheelt er wat...
Hier gebracht of hier geboren, speelt eigenlijk geen rol: hun leefwijze en cultuur, is niet te verzoenen met ons samenlevingsmodel.
In assimilatie of aanpassing geloof ik niet.
De beste oplossing is waarlijk dat elk samenlevingsmodel zich op een afgesloten territorium realiseert.
Goede afspraken, maken goede vrienden.
We leven zelfs gescheiden van onze vrienden en familie, waarom zouden we dan niet apart leven van mensen waar we niks willen mee te maken hebben?

Hypochonder
17 januari 2015, 19:30
"Hier binnen gelaten"? Het gaat om mensen die hier zijn geboren. Of ga je de migratie van de jaren '50 en '60 nog eens uit de gracht halen? Fair enough, maar dat was een beslising van de hele politieke klasse van toen. En op zich geen verkeerde beslissing.

Het gaat niet alleen over "binnen laten" het gaat tevens over het oogluikend toestaan van radicalisering onder het mom van politieke correctheid. Nergens is Europa is de radicalisering van moslimjongeren zo hoog als in België. Denk je dat dat vanzelf is gekomen?

Bobke
17 januari 2015, 20:24
"Hier binnen gelaten"? Het gaat om mensen die hier zijn geboren. Of ga je de migratie van de jaren '50 en '60 nog eens uit de gracht halen? Fair enough, maar dat was een beslising van de hele politieke klasse van toen. En op zich geen verkeerde beslissing.
Het zal u verwonderen, maar als men hun ouders in de jaren '50 en '60 niet naar hier gehaald dan konden ze hier niet geboren zijn.
En wat was er eigenlijk goed aan die beslissing?
Ze zijn er alvast rap mee gestopt.

Eurosceptic
17 januari 2015, 20:30
Even een poll, deze is anoniem dus graag eerlijk antwoorden. Afgaande op sommige commentaren en reacties heb ik de indruk dat er effectief wel angst is in België voor terreur aanslagen.

Bent U bang? Vrees je dat je vandaag meer gevaar loopt dan gisteren?

Ik laat me niet bang maken door die enorme mediapropaganda.

Maar ik blijf me afvragen met welk doel men deze affaire zo opblaast

Zeus
17 januari 2015, 21:16
Ik laat me niet bang maken door die enorme mediapropaganda.

Maar ik blijf me afvragen met welk doel men deze affaire zo opblaast

Laat mij raden; iets met de new world order en wo III? :roll:

Nietzsche
17 januari 2015, 21:20
Laat mij raden; iets met de new world order en wo III? :roll:

Je trekt het in het belachelijke.

Zeus
17 januari 2015, 21:31
Je trekt het in het belachelijke.

Wat een opmerkzaam jongetje ben jij toch!

epicurist_dirk
17 januari 2015, 21:44
Zeker niet bang. Moslim, ok. Maar niets belet mij voorzichtig te zijn. Omdat ik als ik en hoofd doek dit zie als eerste signaal van slaafse islam opvolging. Als ik er dan nog een baardman zoals de islam ze omschrijft bij zie lopen. T’ja dan verdenk hen er van onze normen en waarden te bagatelliseren ten voordeel van de Sharia. Wat dus inhoud dat ze zich nooit zullen aanpassen, integendeel. Er alles zullen aan doen hun ding te bereiken.

Het begint al!
Ze zullen u in slaap sussen met deze rustgevende analyse: het Westen is de oorzaak van het islamitische terrorisme. Islam is de religie van vrede!

Zelfcensuur is niet minder schadelijk voor de vrije wereld dan het islamitische terrorisme..

Eurosceptic
17 januari 2015, 22:11
Laat mij raden; iets met de new world order en wo III? :roll:

Uw screenname alleen al geeft aan hoe geweldig jij jezelf en je superieure standpunten vindt. Je had beter gekozen voor Narcissus.

Ik hoop dat je veel hebt geïnvesteerd in US dollars en je hele winstmarge naar de kl**** gaat wanneer hij crasht.

DucDEnghien
17 januari 2015, 22:12
Ik heb geen schrik van amateurs. Ook al hebben ze in Frankrijk jammer genoeg veel schade aangericht, als je over heel de lijn hun gedrag analyseert, blijken ze heel erg onvoorbereid te zijn, de meest domme fouten te maken en veel te overvloedig gebruik te maken van open communicatie netwerken. En dan wil ik het niet eens hebben over hun narcistisch gedrag op sociale netwerken.

Gipsy
17 januari 2015, 22:21
Even een poll, deze is anoniem dus graag eerlijk antwoorden. Afgaande op sommige commentaren en reacties heb ik de indruk dat er effectief wel angst is in België voor terreur aanslagen.

Bent U bang? Vrees je dat je vandaag meer gevaar loopt dan gisteren?


Nee.

djimi
18 januari 2015, 01:19
... De enige vijand van een religie is educatie en ook dat wapen is niet opgewassen tegen full on brainwashing.


Dat heb ik tot mijn grote teleurstelling, spijt en ergernis de voorbije dagen mogen ondervinden :-(

Zelfs leerlingen die ik er tot voor kort nog van durfde te verdenken meer dan gemiddeld intelligent te zijn blijken niet(s) te (willen?) begrijpen, voor zover ze al bereid zijn ook eens een andere klok te horen dan deze die hun diverse goeroes van verschillend pluimage laten luiden.

En néén, ik heb het hier niet uitsluitend over 'moslim(a)s'.

Daar ik dan ook nog eens les geef in het 'enseignement secondaire général' begin ik het ergste te vrezen voor de "Fédération Wallonie-Bruxelles", en dan vooral voor het "Bruxelles" waar de autochtonen ondertussen een steeds kleiner wordende minderheid zijn.


Ik begin er héél ernstig over na te denken een andere job te zoeken omdat ik absoluut geen zin heb in een toestand van totale depressie domme dingen te gaan doen.

Deze namiddag ben ik bij de spoeddiensten van een ziekenhuis alhier hulp gaan zoeken.

Ik kreeg, naast de raad komende maandag een afspraak te regelen met een psycholoog, een "xanaxke" :roll:

djimi
18 januari 2015, 01:23
Ik heb geen schrik van amateurs. Ook al hebben ze in Frankrijk jammer genoeg veel schade aangericht, als je over heel de lijn hun gedrag analyseert, blijken ze heel erg onvoorbereid te zijn, de meest domme fouten te maken en veel te overvloedig gebruik te maken van open communicatie netwerken. En dan wil ik het niet eens hebben over hun narcistisch gedrag op sociale netwerken.

Als de 'amateurs' al voor zo'n miserie kunnen zorgen, kan ik alleen maar hopen dat de 'professionals' ruim op tijd uitgeschakeld worden.

Of zouden die laatsten niet bestaan?

:?

Knuppel
18 januari 2015, 02:15
Dat heb ik tot mijn grote teleurstelling, spijt en ergernis de voorbije dagen mogen ondervinden :-(

Zelfs leerlingen die ik er tot voor kort nog van durfde te verdenken meer dan gemiddeld intelligent te zijn blijken niet(s) te (willen?) begrijpen, voor zover ze al bereid zijn ook eens een andere klok te horen dan deze die hun diverse goeroes van verschillend pluimage laten luiden.

En néén, ik heb het hier niet uitsluitend over 'moslim(a)s'.

Daar ik dan ook nog eens les geef in het 'enseignement secondaire général' begin ik het ergste te vrezen voor de "Fédération Wallonie-Bruxelles", en dan vooral voor het "Bruxelles" waar de autochtonen ondertussen een steeds kleiner wordende minderheid zijn.


Ik begin er héél ernstig over na te denken een andere job te zoeken omdat ik absoluut geen zin heb in een toestand van totale depressie domme dingen te gaan doen.

Deze namiddag ben ik bij de spoeddiensten van een ziekenhuis alhier hulp gaan zoeken.

Ik kreeg, naast de raad komende maandag een afspraak te regelen met een psycholoog, een "xanaxke" :roll:

Je hebt dus met schade en schande ondervonden dat al je moeite en inzet NIETS heeft opgeleverd.

Ik heb dat 20 jaar geleden ook al ondervonden, maar werd voor racist uitgescholden omdat ik de enig juiste conclusie trok uit mijn persoonlijke ervaringen met zogenaamd "gematigde" moslims.

Zet er je geestelijke én lichamelijke gezondheid niet voor op het spel, en maak dat je zo vlug mogelijk weg geraakt uit die verloren stad. De stad waarvan ik al heel lang voorspel dat we ze moeten loslaten, want dat ze als eerste van het land zal branden.
En ze zal véél harder branden dan een kleine twee eeuwen geleden.
Blijf van de zware antidepressiva af en genees jezelf.
Zoek zinvol werk, maar vertrek hoe dan ook uit de gedoemde omgeving die je ziek maakt.

Knuppel
18 januari 2015, 02:16
Als de 'amateurs' al voor zo'n miserie kunnen zorgen, kan ik alleen maar hopen dat de 'professionals' ruim op tijd uitgeschakeld worden.

Of zouden die laatsten niet bestaan?

:?

Je verwacht toch geen antwoord op je nochtans uiterst terechte vraag?

djimi
18 januari 2015, 02:34
Je hebt dus met schade en schande ondervonden dat al je moeite en inzet NIETS heeft opgeleverd.

Ik heb dat 20 jaar geleden ook al ondervonden, maar werd voor racist uitgescholden omdat ik de enig juiste conclusie trok uit mijn persoonlijke ervaringen met zogenaamd "gematigde" moslims.

Zet er je geestelijke én lichamelijke gezondheid niet voor op het spel, en maak dat je zo vlug mogelijk weg geraakt uit die verloren stad. De stad waarvan ik al heel lang voorspel dat we ze moeten loslaten, want dat ze als eerste van het land zal branden.
En ze zal véél harder branden dan een kleine twee eeuwen geleden.
Blijf van de zware antidepressiva af en genees jezelf.
Zoek zinvol werk, maar vertrek hoe dan ook uit de gedoemde omgeving die je ziek maakt.

Ik heb niet het gevoel dat mijn werk NIETS heeft opgeleverd, maar wél BITTER WEINIG.

Zolang ik mij gesteund weet door 'mensen met een goed hart' wil ik blijven vechten voor waar ik voor sta (ook al moet ik er hun 'slecht karakter' bij nemen ;-)).

"Si tous les dégoutés s'en vont, il ne restera que les dégoutants", nietwaar.

Maar ik geef toe: het werd mij de laatste tijd écht wel een beetje te véél.

Het kan evenwel verkeren.

Dat is tenminste toch wat ik mij door Bredero wijs heb laten maken.

En:

"Point n'est besoin de croire pour entreprendre,
ni de réussir pour persévérer."

Vriendelijke groet,

"djimi"

Hypochonder
18 januari 2015, 04:08
Als de 'amateurs' al voor zo'n miserie kunnen zorgen, kan ik alleen maar hopen dat de 'professionals' ruim op tijd uitgeschakeld worden.

Of zouden die laatsten niet bestaan?

:?

We hebben in Europa tot nu toe zelden of nooit met zelfmoordaanslagen te maken gehad. Wacht maar tot ze daarmee beginnen. Wacht maar tot ze een auto volgeladen met explosieven op een maandagmorgen voor een schoolpoort tot ontploffing brengen. Mensen zijn nu 'bang' maar dan zal hun broek letterlijk vollopen van angst.

djimi
18 januari 2015, 04:17
We hebben in Europa tot nu toe zelden of nooit met zelfmoordaanslagen te maken gehad. Wacht maar tot ze daarmee beginnen. Wacht maar tot ze een auto volgeladen met explosieven op een maandagmorgen voor een schoolpoort tot ontploffing brengen. Mensen zijn nu 'bang' maar dan zal hun broek letterlijk vollopen van angst.

Ik zal op dit forum voortaan ongetwijfeld als 'islamofoob' bekend staan, en dat kan me niks schelen, maar ik geef er desalniettemin de voorkeur aan niet te 'wachten'.

Ook met het nazisme diende afgerekend te worden.

Beter ware geweest niet te wachten tot in het jaar 1933.

Waar blijft de "Teletijdmachine" waarmee ik naar het jaar 570 n.C. kan?

fred vanhove
18 januari 2015, 04:18
Dat heb ik tot mijn grote teleurstelling, spijt en ergernis de voorbije dagen mogen ondervinden :-(

Zelfs leerlingen die ik er tot voor kort nog van durfde te verdenken meer dan gemiddeld intelligent te zijn blijken niet(s) te (willen?) begrijpen, voor zover ze al bereid zijn ook eens een andere klok te horen dan deze die hun diverse goeroes van verschillend pluimage laten luiden.

En néén, ik heb het hier niet uitsluitend over 'moslim(a)s'.

Daar ik dan ook nog eens les geef in het 'enseignement secondaire général' begin ik het ergste te vrezen voor de "Fédération Wallonie-Bruxelles", en dan vooral voor het "Bruxelles" waar de autochtonen ondertussen een steeds kleiner wordende minderheid zijn.


Ik begin er héél ernstig over na te denken een andere job te zoeken omdat ik absoluut geen zin heb in een toestand van totale depressie domme dingen te gaan doen.

Deze namiddag ben ik bij de spoeddiensten van een ziekenhuis alhier hulp gaan zoeken.

Ik kreeg, naast de raad komende maandag een afspraak te regelen met een psycholoog, een "xanaxke" :roll:

Een foert pilleke zegt mijn arts daartegen;-)

fred vanhove
18 januari 2015, 04:20
Ik zal op dit forum voortaan ongetwijfeld als 'islamofoob' bekend staan, en dat kan me niks schelen, maar ik geef er desalniettemin de voorkeur aan niet te 'wachten'.

Ook met het nazisme diende afgerekend te worden.

Beter ware geweest niet te wachten tot in het jaar 1933.

Waar blijft de "Teletijdmachine" waarmee ik naar het jaar 570 n.C. kan?

Zo ver moet je niet terugvliegen.Naar de sixties of seventies zou ook al veel veranderen:lol:

Vergis je niet..ik begrijp je heel goed hoor.....kan me je frustratie levendig voorstellen.

Esperanza
18 januari 2015, 06:06
Ik zal op dit forum voortaan ongetwijfeld als 'islamofoob' bekend staan, ....Dat kan, maar de vraag is wie jou dat predikaat gaat toekennen?

Sinds de verbanning van het voor oudere forummers welbekende clubje 'do-gooders' (en aanhang) zijn hier maar weinig 'linkse gutmenschen' meer actief.

Hoe dan ook, je wordt sowieso in een hokje geplaatst.

Voor een flink pak rechtse forummers ben ik als 'sos' automatisch en per definitie een moslimpamperaar, volgens de "Uh-Huhs en Sugars" (was) ben ik een onvervalste Vaams Belanger.

Zo zie je maar weer.

Pfft, je kunt nooit voor iedereen goed doen. Niks van aantrekken, dus.

Esperanza
18 januari 2015, 06:22
Of ik bang ben? Niet echt. Eerder argwanend.

Zowel naar de aanslagen toe als naar de groeiende macht van de politie- en veiligheidsdiensten.

Hoe lang gaat het nog duren vooraleer we hier in de EU te maken krijgen met een Patriot Act?

Rechtvaardigt het één het ander? Waar ligt de grens?

DeProf_eet
18 januari 2015, 06:53
Ja, ik ben bang. Ik vermijd de grote steden. Vandaag bijvoorbeeld 20km verderop gaan winkelen om het stadscentrum van Aalst te vermijden.LOL, alsof er ooit een terrorist een aanslag zou plegen in zo'n ... ja vul de rest maar in. Ik woon niet op de parking dus zou alle reden moeten hebben om angst te hebben.

Ik daag die moslimidioten dan zelfs nog "lichtjes" uit. Vandaag op de openbare bibliotheek, waar ze anoniem kunnen surfen, nog zo'n mafmoslim gezien die op het internet zat (waarschijnlijk iets aan het bekokstoven). Hij had een plekje opgezocht aan een computer en het scherm zodanig gedraaid dat niemand kon zien wat hij bezig was. Ook had hij aan zijn linkerhand een dikke wollen handschoen en bedekte hij voorovergebogen heel zijn gezicht terwijl hij aan het surfen/typen was. Ik ging naar hem toe en zei doodleuk en wijzend naar een piepkleine camera: "daar kunnen ze u ook nog volgen." Een minuut later pakte hij zijn boeltje en verdween.

DeProf_eet
18 januari 2015, 07:08
Als je daar nu nog niet anders over denkt, dan scheelt er wat...
Hier gebracht of hier geboren, speelt eigenlijk geen rol: hun leefwijze en cultuur, is niet te verzoenen met ons samenlevingsmodel.
In assimilatie of aanpassing geloof ik niet.
De beste oplossing is waarlijk dat elk samenlevingsmodel zich op een afgesloten territorium realiseert.
Goede afspraken, maken goede vrienden.
We leven zelfs gescheiden van onze vrienden en familie, waarom zouden we dan niet apart leven van mensen waar we niks willen mee te maken hebben?

Het gaat niet alleen over "binnen laten" het gaat tevens over het oogluikend toestaan van radicalisering onder het mom van politieke correctheid. Nergens is Europa is de radicalisering van moslimjongeren zo hoog als in België. Denk je dat dat vanzelf is gekomen?

Dat er met onzen dalibor iets scheelt zal niemand verwonderen denk ik.

DeProf_eet
18 januari 2015, 07:15
Ik zal op dit forum voortaan ongetwijfeld als 'islamofoob' bekend staan, en dat kan me niks schelen, maar ik geef er desalniettemin de voorkeur aan niet te 'wachten'.

Ook met het nazisme diende afgerekend te worden.

Beter ware geweest niet te wachten tot in het jaar 1933.

Waar blijft de "Teletijdmachine" waarmee ik naar het jaar 570 n.C. kan?Beter naar de jaren 2300 dan zou er naar het schijnt geen oorlogen meer zijn omdat dan alles door kunstmatige computers geregeld word. De wereldbevolking, volgens sommigen die beweren in de tijd gereisd te hebben zou de wereldbevolking dan nog amper 500 miljoen zijn en godsdiensten verboden.

DeProf_eet
18 januari 2015, 07:27
Ze zullen u in slaap sussen met deze rustgevende analyse: het Westen is de oorzaak van het islamitische terrorisme. Islam is de religie van vrede!Hebt ge dat in het begin van terzake van eergisteren niet gezien. Bij het begin van de uitzending over de gebeurtenissen in Verviers konden die rode smeerlappen van de VRT het toch weer zeker niet laten om aan een lokale jonge trutmoslima te vragen wat zij er van dacht ?

Die antwoordde doodleuk dat die terroristen geen moslims konden zijn, want islam is vrede zei dat kind.

Moest dat moslimjong nu gezegd hebben dat het door de islam kwam, had de VRT dat zeker geknipt en niet uitgezonden. Nee, maar als die moslima zegt dat islam vrede is, kunnen ze het wel uitzenden. Echte gangsters van desinformatie zijn ze daar bij die VRT. Ik walg ervan. Is het U verder ook opgevallen dat ze allemaal groen dragen ipv rood ?

Hypochonder
18 januari 2015, 07:48
Of ik bang ben? Niet echt. Eerder argwanend.

Zowel naar de aanslagen toe als naar de groeiende macht van de politie- en veiligheidsdiensten.

Hoe lang gaat het nog duren vooraleer we hier in de EU te maken krijgen met een Patriot Act?

Rechtvaardigt het één het ander? Waar ligt de grens?

Wees blij dat we nu met een centrum rechtse regering zitten. Hadden we nog met vorige regering gezeten dan pas hadden we de overtreffende trap van hypocrisie leren kennen.

fred vanhove
18 januari 2015, 08:03
LOL, alsof er ooit een terrorist een aanslag zou plegen in zo'n ... ja vul de rest maar in. Ik woon niet op de parking dus zou alle reden moeten hebben om angst te hebben.

Ik daag die moslimidioten dan zelfs nog "lichtjes" uit. Vandaag op de openbare bibliotheek, waar ze anoniem kunnen surfen, nog zo'n mafmoslim gezien die op het internet zat (waarschijnlijk iets aan het bekokstoven). Hij had een plekje opgezocht aan een computer en het scherm zodanig gedraaid dat niemand kon zien wat hij bezig was. Ook had hij aan zijn linkerhand een dikke wollen handschoen en bedekte hij voorovergebogen heel zijn gezicht terwijl hij aan het surfen/typen was. Ik ging naar hem toe en zei doodleuk en wijzend naar een piepkleine camera: "daar kunnen ze u ook nog volgen." Een minuut later pakte hij zijn boeltje en verdween.

Hoe wist jij dat dat een moslim was ? Misschien was het wel een zweed die veel naar de zonnebank gaat :-)? :roll:Ik geloof je verhaaltje niet zo direct:-o...en nog minder dat jij dat bent gaan zeggen aan die moslim en dat die braafjes is opgestapt:oops:.....Heb je dan de politie niet verwittigd want zoals jij het verteld met die handschoenen dat snel verdwijnen enz ...heb je blijkbaar een terrorist op heterdaad gesnapt en bijgevolg misschien wel een aanslag verijdeld;-):-)
Trouwens je zegt :vandaag op de openbare bibliotheek....om 6 uur op een zondagmorgen ??;-)

Peche
18 januari 2015, 08:26
Dat kan, maar de vraag is wie jou dat predikaat gaat toekennen?

Sinds de verbanning van het voor oudere forummers welbekende clubje 'do-gooders' (en aanhang) zijn hier maar weinig 'linkse gutmenschen' meer actief.

Hoe dan ook, je wordt sowieso in een hokje geplaatst.

Voor een flink pak rechtse forummers ben ik als 'sos' automatisch en per definitie een moslimpamperaar, volgens de "Uh-Huhs en Sugars" (was) ben ik een onvervalste Vaams Belanger.

Zo zie je maar weer.

Pfft, je kunt nooit voor iedereen goed doen. Niks van aantrekken, dus.

En zou het daarom niet leuk zijn als er tussen ons mensen geen ideologieën of culturen meer zouden staan?
Waarom mensen met een mening altijd gelinkt worden aan een partij is mij vreemd, die partijen hebben ons toch genoeg bewezen dat ze niet de oplossing maar het probleem zijn.

Supe®Staaf
18 januari 2015, 08:58
En zou het daarom niet leuk zijn als er tussen ons mensen geen ideologieën of culturen meer zouden staan?
Daarvoor is het nodig dat mensen met (té) verschillende, onverzoenbare ideologieën en culturen, deze elk op hun eigen territorium kunnen uitleven en waarmaken.
Er is niets tegen het principe baas in eigen huis.
Zo kan elk zijn leven naar eigen wens inrichten, in samenwerking met anderen die dezelfde inzichten delen.
Als die inzichten zodanig botsen dat verschillende leefstijlen die eraan vasthangen mekaar doorkruisen, hinderen, en tegenwerken, dan dringt een scheiding zich op, net zoals in de private levenssfeer.


Waarom mensen met een mening altijd gelinkt worden aan een partij is mij vreemd, die partijen hebben ons toch genoeg bewezen dat ze niet de oplossing maar het probleem zijn.

Trek de analogie eens door naar religies...

De schoofzak
18 januari 2015, 09:40
Ja, ik ben bang. Ik vermijd de grote steden. Vandaag bijvoorbeeld 20km verderop gaan winkelen om het stadscentrum van Aalst te vermijden.

Ik ken er zelfs die naar kleine onooglijke gemeentes gaan, bijvoorbeeld aan de oevers van de Vesder, om hun winkelwaar te gaan inslaan.

.

ViveLaBelgique
18 januari 2015, 10:46
Dat heb ik tot mijn grote teleurstelling, spijt en ergernis de voorbije dagen mogen ondervinden :-(

Zelfs leerlingen die ik er tot voor kort nog van durfde te verdenken meer dan gemiddeld intelligent te zijn blijken niet(s) te (willen?) begrijpen, voor zover ze al bereid zijn ook eens een andere klok te horen dan deze die hun diverse goeroes van verschillend pluimage laten luiden.

En néén, ik heb het hier niet uitsluitend over 'moslim(a)s'.

Daar ik dan ook nog eens les geef in het 'enseignement secondaire général' begin ik het ergste te vrezen voor de "Fédération Wallonie-Bruxelles", en dan vooral voor het "Bruxelles" waar de autochtonen ondertussen een steeds kleiner wordende minderheid zijn.


Ik begin er héél ernstig over na te denken een andere job te zoeken omdat ik absoluut geen zin heb in een toestand van totale depressie domme dingen te gaan doen.

Deze namiddag ben ik bij de spoeddiensten van een ziekenhuis alhier hulp gaan zoeken.

Ik kreeg, naast de raad komende maandag een afspraak te regelen met een psycholoog, een "xanaxke" :roll:

Ik wens jou veel sterkte toe en bovenal een goede medische opvolging en veel steun vanuit jouw naaste omgeving.

Het belangrijkste blijft een goede fysieke en mentale gezondheid. Je mag gerust wat egoïstisch zijn in jouw carrière-keuze als je gezondheid meespeelt.

hurricane
18 januari 2015, 10:51
Neen, niet bang. De sossen gaan alles oplossen !

ViveLaBelgique
18 januari 2015, 10:56
"Si tous les dégoutés s'en vont, il ne restera que les dégoutants", nietwaar.

Dat klopt. Als echter jouw gezondheid in gedrang komt begin je echter zelf deel uit te maken van het probleem. Dat is er niet langer sprake van louter gedegouteerd zijn; dan wordt je belemmerd in jouw eigen functioneren op professioneel en persoonlijk vlak.

ViveLaBelgique
18 januari 2015, 10:58
Ik zal op dit forum voortaan ongetwijfeld als 'islamofoob' bekend staan, en dat kan me niks schelen, maar ik geef er desalniettemin de voorkeur aan niet te 'wachten'.

Ook met het nazisme diende afgerekend te worden.

Beter ware geweest niet te wachten tot in het jaar 1933.

Waar blijft de "Teletijdmachine" waarmee ik naar het jaar 570 n.C. kan?

En wat met het jodendom ? Als hier mee afgerekend werd dan waren heden ten dagen geen misdaden tegen de mensheid in Palestina.

Skobelev
18 januari 2015, 10:59
Bang? :-P

Er kunnen niet genoeg aanslagen gepleegd worden door het islamitisch crapuul. Dat is de enige manier om de islam en zijn volgelingen uit Europa te sjotten.

Reverberation
18 januari 2015, 11:01
Iedereen zou beter een bbetje bang worden.

https://www.youtube.com/watch?v=J0dkqK1pGqE#t=223

Scherven A. Mok
18 januari 2015, 11:09
LOL, alsof er ooit een terrorist een aanslag zou plegen in zo'n ... ja vul de rest maar in. Ik woon niet op de parking dus zou alle reden moeten hebben om angst te hebben.

Ik daag die moslimidioten dan zelfs nog "lichtjes" uit. Vandaag op de openbare bibliotheek, waar ze anoniem kunnen surfen, nog zo'n mafmoslim gezien die op het internet zat (waarschijnlijk iets aan het bekokstoven). Hij had een plekje opgezocht aan een computer en het scherm zodanig gedraaid dat niemand kon zien wat hij bezig was. Ook had hij aan zijn linkerhand een dikke wollen handschoen en bedekte hij voorovergebogen heel zijn gezicht terwijl hij aan het surfen/typen was. Ik ging naar hem toe en zei doodleuk en wijzend naar een piepkleine camera: "daar kunnen ze u ook nog volgen." Een minuut later pakte hij zijn boeltje en verdween.

In de bib surf je niet anoniem. Je moet lid zijn en de pc word je toegewezen. Er is dus registratie van wie,waar, wanneer en wat is dan niet moeilijk meer.

Die mens is het waarschijnlijk afgebold omdat hij ook wel begreep wat u insinueerde en ligt nu op zijn knieën in de radicaalste moskee die hij maar kon vinden u te haten.

djimi
18 januari 2015, 11:33
Ik wens jou veel sterkte toe en bovenal een goede medische opvolging en veel steun vanuit jouw naaste omgeving.

Het belangrijkste blijft een goede fysieke en mentale gezondheid. Je mag gerust wat egoïstisch zijn in jouw carrière-keuze als je gezondheid meespeelt.

Oprechte dank, "ViveLaBelgique".

djimi
18 januari 2015, 11:35
En wat met het jodendom ? Als hier mee afgerekend werd dan waren heden ten dagen geen misdaden tegen de mensheid in Palestina.

Ja, misschien zou ik de "Teletijdmachine" beter gebruiken om het mandje met Mozes erin net zo lang in de Nijl onder te dompelen tot er geen één luchtbelletje nog naar boven komt.

En dan voor alle zekerheid nog tien minuten langer.

E. Migrant
18 januari 2015, 11:44
Dat heb ik tot mijn grote teleurstelling, spijt en ergernis de voorbije dagen mogen ondervinden :-(

Zelfs leerlingen die ik er tot voor kort nog van durfde te verdenken meer dan gemiddeld intelligent te zijn blijken niet(s) te (willen?) begrijpen, voor zover ze al bereid zijn ook eens een andere klok te horen dan deze die hun diverse goeroes van verschillend pluimage laten luiden.

En néén, ik heb het hier niet uitsluitend over 'moslim(a)s'.

Daar ik dan ook nog eens les geef in het 'enseignement secondaire général' begin ik het ergste te vrezen voor de "Fédération Wallonie-Bruxelles", en dan vooral voor het "Bruxelles" waar de autochtonen ondertussen een steeds kleiner wordende minderheid zijn.


Ik begin er héél ernstig over na te denken een andere job te zoeken omdat ik absoluut geen zin heb in een toestand van totale depressie domme dingen te gaan doen.

Deze namiddag ben ik bij de spoeddiensten van een ziekenhuis alhier hulp gaan zoeken.

Ik kreeg, naast de raad komende maandag een afspraak te regelen met een psycholoog, een "xanaxke" :roll:

Maak dat je snel een andere job vindt. Het onderwijs is voor gekken. En ga ergens rustig wonen, ver van de mesthopen aka West-Europese steden.

Mambo
18 januari 2015, 11:53
Het zal nu misschien sommigen beginnen te dagen waarom ze de laatste decennia opgegroeid en gevormd zijn als serre planten die tegen elke vorm van verweer zijn geweest, inclusief het leger en zelfverdediging.
Die zullen nu wel bang zijn ja.
Dat zit er in gebakken.

E. Migrant
18 januari 2015, 11:54
Beter naar de jaren 2300 dan zou er naar het schijnt geen oorlogen meer zijn omdat dan alles door kunstmatige computers geregeld word. De wereldbevolking, volgens sommigen die beweren in de tijd gereisd te hebben zou de wereldbevolking dan nog amper 500 miljoen zijn en godsdiensten verboden.

't Zal inderdaad wel iets in die trant worden.

djimi
18 januari 2015, 12:06
Maak dat je snel een andere job vindt. Het onderwijs is voor gekken. En ga ergens rustig wonen, ver van de mesthopen aka West-Europese steden.

Gezien mijn leeftijd en mijn diploma's zal het alleszins niet gemakkelijk worden een andere job te vinden, maar ik ben er al mee begonnen rond te kijken.


Het is echter wel zo dat ik er écht van hou jonge mensen te helpen bij het ontdekken én ontwikkelen van hun intellectuele capaciteiten (en dan vooral het onderdeel 'kritische geest').

De voldoening die ik tot nu toe kreeg wanneer het lukte was ongelooflijk.


Sinds 'Charlie Hebdo' schijnt er echter bij een (veel te) grote groep een mentale muur opgetrokken, waar ik mij de voorbije dagen tegen te pletter leek te lopen.


Hopelijk ben ik - na een korte rustpauze - weer klaar voor 'de strijd'.

In elk geval: bedankt voor de goede raad.

Lukkas
18 januari 2015, 12:23
In de bib surf je niet anoniem. Je moet lid zijn en de pc word je toegewezen. Er is dus registratie van wie,waar, wanneer en wat is dan niet moeilijk meer.

Die mens is het waarschijnlijk afgebold omdat hij ook wel begreep wat u insinueerde en ligt nu op zijn knieën in de radicaalste moskee die hij maar kon vinden u te haten.

Dat haten deed hij voordien ook al tegen alle ongelovigen. Hij voelde zich betrapt op zijn vunzige jihadisme. Niet anoniem surfen? Een jihadist weet daar wel raad op. Op dat gebied zijn ze heel inventief.

Knuppel
18 januari 2015, 12:34
Ja, misschien zou ik de "Teletijdmachine" beter gebruiken om het mandje met Mozes erin net zo lang in de Nijl onder te dompelen tot er geen één luchtbelletje nog naar boven komt.

En dan voor alle zekerheid nog tien minuten langer.

Dat heb je prachtig verwoord!

reservespeler
18 januari 2015, 12:36
Even een poll, deze is anoniem dus graag eerlijk antwoorden. Afgaande op sommige commentaren en reacties heb ik de indruk dat er effectief wel angst is in België voor terreur aanslagen.

Bent U bang? Vrees je dat je vandaag meer gevaar loopt dan gisteren?

Ik ben niet bang?.
Een zekere dreiging is er al langer dan vandaag of gisteren.
Alleen wie zijn kop in het zand stak zag dit niet.

reservespeler
18 januari 2015, 12:36
Ja, ik ben bang. Ik vermijd de grote steden. Vandaag bijvoorbeeld 20km verderop gaan winkelen om het stadscentrum van Aalst te vermijden.

Ik heb nog verder van Aalst gewinkeld.

reservespeler
18 januari 2015, 12:37
Ik ben banger van de regering dan van de terroristen.

Waarom bent u bang van mensen die democratisch verkozen zijn?

reservespeler
18 januari 2015, 12:37
Ja, van zowel de dreiging met een aanslag als van accidenten vanwege de overheid.

Een incident zoals met De Menezes in Londen is gauw gebeurd.

Welke accidenten met de overheid?

reservespeler
18 januari 2015, 12:39
Bang niet, boos wel. Enkele gekken gaan het hier weer verpesten voor iedereen, nog meer "Big Brother"- gedoe.

Dat heb je nu eenmaal in een overbevolkte regio.
Eén gek kan heel veel slachtoffers maken.

Knuppel
18 januari 2015, 12:39
Ik zal op dit forum voortaan ongetwijfeld als 'islamofoob' bekend staan, en dat kan me niks schelen, maar ik geef er desalniettemin de voorkeur aan niet te 'wachten'.

Ook met het nazisme diende afgerekend te worden.

Beter ware geweest niet te wachten tot in het jaar 1933.

Waar blijft de "Teletijdmachine" waarmee ik naar het jaar 570 n.C. kan?

Een teletijdmachine bestaat niet, en tot 1933 hoeven we niet te wachten.
Het is nu al te laat om de volgende godsdienstoorlog, en derde wereldoorlog, nog te kunnen vermijden.

reservespeler
18 januari 2015, 12:40
Die enkele gekken worden wel stilzwijgend geruggesteund door een grote massa hé :-|

De straten lopen vol met hoofddoeken ... aanhangers van dezelfde ideologie van de terroristen. Ok, er is een gradatie, net zoals er een gradatie was tussen gematigde en extreme nazi's ... maar uiteindelijk dienen ze wel één en dezelfde zaak hé. :-o

Er is maar één manier vrees ik, en dat is de islam uitbannen in Europa. En daarmee bedoel ik geen mensen uitbannen, maar een ideologie uitbannen. Met het nazisme hebben ze dat toch ook gedaan, dus het precedent is er??

Ik vrees dat het hiervoor te laat is.
En wat met vrijheid van GODSDIENST?

reservespeler
18 januari 2015, 12:41
Zelfs al maken ze er een miljoen dood in België, dan nog heb ik meer dan 90% kans om te overleven. :D

Natuurlijk, maar als ze dan beginnen in een bepaalde regio, zoals Limburg, dan hebben we te weinig inwoners om aan dat miljoen te komen.

reservespeler
18 januari 2015, 12:42
Zoals ze het nazisme hebben aangepakt. Alle uiterlijke symboliek verbieden : moskeeën, partijen, hoofddoeken, het verspreiden van de koran, ... Er is een precedent, dus niemand kan beweren dat het niet werkt.

Ik kan u verzekeren dat u dat niet klaar krijgt, zoek dus maar naar andere oplossingen.

Knuppel
18 januari 2015, 12:45
Waarom bent u bang van mensen die democratisch verkozen zijn?

Hij bedoelt niet de regering maar de separatisten van de N-VA.

Zoals ik al eerder aanhaalde: Belgische nationalisten zitten liever onder de knoet van Sharia4Belgium dan dat ze onder een (onrechtstreeks) verkozen regering willen leven waarin zich Vlaams-nationalisten bevinden. Ze vergeten voor het gemak dat Belgique het product is van francofoon separatistisch geweld.

Boduo
18 januari 2015, 12:51
Je hebt dus met schade en schande ondervonden dat al je moeite en inzet NIETS heeft opgeleverd.

Ik heb dat 20 jaar geleden ook al ondervonden, maar werd voor racist uitgescholden omdat ik de enig juiste conclusie trok uit mijn persoonlijke ervaringen met zogenaamd "gematigde" moslims.

Zet er je geestelijke én lichamelijke gezondheid niet voor op het spel, en maak dat je zo vlug mogelijk weg geraakt uit die verloren stad. De stad waarvan ik al heel lang voorspel dat we ze moeten loslaten, want dat ze als eerste van het land zal branden.
En ze zal véél harder branden dan een kleine twee eeuwen geleden.
Blijf van de zware antidepressiva af en genees jezelf.
Zoek zinvol werk, maar vertrek hoe dan ook uit de gedoemde omgeving die je ziek maakt.

Een fanatieke moslim pleegt een zelfmoordaanslag.
Een gematigde moslim stuurt een 6 jarig meisje met een bommengordel in een menigte en laat, vanop afstand, de bommen & het meisje ontploffen.

Knuppel
18 januari 2015, 13:01
Ik vrees dat het hiervoor te laat is.
En wat met vrijheid van GODSDIENST?

Het is nooit telaat, maar de wil is er nog altijd niet om de problemen die veroorzaakt worden door de islam aan de wortel aan te pakken.

Enkele voorbeeldjes van waar het mis ging, en nog steeds g�*�*t.

Maggi De Block werd de hemel in geprezen. Maar....

In het Belgisch staatsblad van DINSDAG 21 MEI 2013 kan men 122 BLADZIJDEN nieuwe Belgen vinden. De overgrote meerderheid uit moslimlanden.

http://www.npdata.be/Data/Vreemdelingen/Naturalisaties/Belgwording-2013/naturalisaties.pdf

Moslims kregen al zendtijd op de BRT, maar het is nooit genoeg. Nu wordt er geklaagd dat er niet genoeg Marokkanen te zien zijn op tv. En dat zijn OOK moslims.

De godsdiensten hoeven niet afgeschaft te worden. Wel hun sponsoring met belastinggeld, het godsdienstonderricht op onze scholen, en de uitzendtijd op radio en tv. Wie door de regels van een onbestaande Godheid, Allah of Jahwhe wil gedomineerd worden betaalt daar maar zélf voor.

Knuppel
18 januari 2015, 13:16
Een fanatieke moslim pleegt een zelfmoordaanslag.
Een gematigde moslim stuurt een 6 jarig meisje met een bommengordel in een menigte en laat, vanop afstand, de bommen & het meisje ontploffen.

Je bedoelt dat het geen fanatieke moslims waren die in Parijs hebben huisgehouden?

Je bedoelt dat moslims die andermans dochtertje met een bommengordel de menigte in sturen "gematigde" moslims zijn?

Kan je niet beter gewoon toegeven dat er geen gematigde moslims bestaan?
De islam IS GEEN gematigde godsdienst.
Omdat de katholieken (met le roi de Belgique op kop) hun privileges zouden kunnen behouden moeten we er de islam op de koop toe bijnemen. Dit onder het mom dat iedereen gelijk moet zijn voor de wet.
Verder hoef je niet te zoeken.

Moslimlanden hebben echter lak aan democratie en gelijkheid voor iedereen. In de westerse landen waar die regels wél gelden maken zij gebruik van de geboden gelegenheid om ons, langzaam maar zeker, aan HUN regels te onderwerpen.

Lang hoeven we daar niet meer op te wachten gezien in grote steden zoals Brussel en Antwerpen al meer dan de helft van de schoolgaande kinderen van allochtone afkomst is. Binnen minder dan tien jaar hebben die stemplicht, en stemmen ze HUN leiders op democratische wijze aan de macht.

Boduo
18 januari 2015, 13:18
Je bedoelt dat het geen fanatieke moslims waren die in Parijs hebben huisgehouden?

Je bedoelt dat moslims die andermans dochtertje met een bommengordel de menigte in sturen "gematigde" moslims zijn?

Kan je niet beter gewoon toegeven dat er geen gematigde moslims bestaan?
De islam IS GEEN gematigde godsdienst.
Omdat de katholieken (met le roi de Belgique op kop) hun privileges zouden kunnen behouden moeten we er de islam op de koop toe bijnemen. Dit onder het mom dat iedereen gelijk moet zijn voor de wet.
Verder hoef je niet te zoeken.

Moslimlanden hebben echter lak aan democratie en gelijkheid voor iedereen. In de westerse landen waar die regels wél gelden maken zij gebruik van de geboden gelegenheid om ons, langzaam maar zeker, aan HUN regels te onderwerpen.

Lang hoeven we daar niet meer op te wachten gezien in grote steden zoals Brussel en Antwerpen al meer dan de helft van de schoolgaande kinderen van allochtone afkomst is. Binnen minder dan tien jaar hebben die stemplicht, en stemmen ze HUN leiders op democratische wijze aan de macht.

Knuppel
sarcasme & cynisme zijn hier toegelaten & van toepassing.
Evengoed als cartoons.

Knuppel
18 januari 2015, 13:19
Knuppel
sarcasme & cynisme zijn hier toegelaten & van toepassing.
Evengoed als cartoons.

Is dat alles wat je te zeggen hebt?

Kristof Piessens
18 januari 2015, 13:34
Even een poll, deze is anoniem dus graag eerlijk antwoorden. Afgaande op sommige commentaren en reacties heb ik de indruk dat er effectief wel angst is in België voor terreur aanslagen.

Bent U bang? Vrees je dat je vandaag meer gevaar loopt dan gisteren?

Een open geest in een gezond lichaam heeft veel grond in de voeten tegenover een gesloten geest in een ongezond lichaam die het meestal van sceptisme, liegen en dat zelfs nog als een persoonlijke aanval op te vatten...dat is werkelijke radicalisme !

Wil je iemand zijn die iets te leren heeft dan pas je automatisch je houding aan...maar het verschil in bovenstaande stuk is in mijn geval gevoelig op te merken..maar daar stoor ik mij niet meer aan...een gesloten geest zal zich nooit kunnen openstellen dat de meeste van diens angsten of bangheid relatief is aan onzekerheid van je eigen zelfbeeld en identiteit !

Knuppel
18 januari 2015, 14:57
Een open geest in een gezond lichaam heeft veel grond in de voeten tegenover een gesloten geest in een ongezond lichaam die het meestal van sceptisme, liegen en dat zelfs nog als een persoonlijke aanval op te vatten...dat is werkelijke radicalisme !

Wil je iemand zijn die iets te leren heeft dan pas je automatisch je houding aan...maar het verschil in bovenstaande stuk is in mijn geval gevoelig op te merken..maar daar stoor ik mij niet meer aan...een gesloten geest zal zich nooit kunnen openstellen dat de meeste van diens angsten of bangheid relatief is aan onzekerheid van je eigen zelfbeeld en identiteit !

Wat een gebral!
Een open geest volstaat voor wie wil leren. Daar hoeft niemand "automatisch" zijn houding voor aan te passen.
Wat jij bepleit is het verder pamperen van zij wiens brein zodanig is volgestouwd met nonsens dat er zelfs geen plekje meer over is om open te zetten voor iets anders.

Amon_Re
18 januari 2015, 15:01
Dat heb ik tot mijn grote teleurstelling, spijt en ergernis de voorbije dagen mogen ondervinden :-(

Zelfs leerlingen die ik er tot voor kort nog van durfde te verdenken meer dan gemiddeld intelligent te zijn blijken niet(s) te (willen?) begrijpen, voor zover ze al bereid zijn ook eens een andere klok te horen dan deze die hun diverse goeroes van verschillend pluimage laten luiden.

En néén, ik heb het hier niet uitsluitend over 'moslim(a)s'.

Ik heb al genoeg discussies gehad met creationisten en dergelijke om maar al te goed te snappen wat je bedoelt.

Ik begin er héél ernstig over na te denken een andere job te zoeken omdat ik absoluut geen zin heb in een toestand van totale depressie domme dingen te gaan doen.

Deze namiddag ben ik bij de spoeddiensten van een ziekenhuis alhier hulp gaan zoeken.

Ik kreeg, naast de raad komende maandag een afspraak te regelen met een psycholoog, een "xanaxke" :roll:

Snel beterschap!

Kristof Piessens
18 januari 2015, 15:10
Wat een gebral!
Een open geest volstaat voor wie wil leren. Daar hoeft niemand "automatisch" zijn houding voor aan te passen.
Wat jij bepleit is het verder pamperen van zij wiens brein zodanig is volgestouwd met nonsens dat er zelfs geen plekje meer over is om open te zetten voor iets anders.

pluralisme heeft juist daarmee te maken, of je gaat in discussie of je gaat de discussie uit de weg...er is geen dwingende regel die uitmaakt dat iemand ALTIJD gelijk heeft.

Dat een open geest voldoende is, is geen reden om het over een andere boeg te gooien, wie jij ook bent maakt mij niet uit, als je houdt van discussie dan kan ik uitstekend aanvoelen dat iemand dwingend eenzijdig opleggend reageert op de omstandigheden die er bekend zijn geworden, identiteit en je ware gezicht bepalen grotendeels dat je geen behoefte voelt om een discussie te voeren die niet vrij is van enige evenwichtige begrip over de context van de gegeven omstandigheden.

Kijk, als ik discussie voer en daar neutraal bij ben, ga ik grotendeels ook af op mijn ervaring en op hetgeen wat ik geleerd heb, maar als ik aanvoel dat iemand toch nog gesloten is qua spreken en doen, haak ik af...die les heeft menigmaal mensen waarmee ik in contact mee gekomen ben nog steeds niet geleerd...als ik afhaak weet je dat je eigen identiteit onder de angsten vrijwel onbeperkt zijn en een indicatie vormen dat diens denken nog onder invloed staat van die energie die ongeconcentreerd op grenzen stuit, ze kennen de differentiatie niet tussen 'relatief' en 'realiteit' omdat het egocentrisme hen in de weg staat !

Knuppel
18 januari 2015, 15:16
Even een poll, deze is anoniem dus graag eerlijk antwoorden. Afgaande op sommige commentaren en reacties heb ik de indruk dat er effectief wel angst is in België voor terreur aanslagen.

Bent U bang? Vrees je dat je vandaag meer gevaar loopt dan gisteren?

Natuurlijk is er angst in Belgique voor terreuraanslagen. En met reden vermits de meest recente terroristische aanslag op drie uur rijden met de wagen plaatsvond, en een geplande aanslag nog veel dichterbij nipt kon voorkomen worden.
Als er tot nu toe in hoofdzaak latente angst was omdat de aanslagen ver van ons bed plaatsvonden, dan is dat vandaag niet meer het geval. Dat zal er niet op verbeteren met steeds meer noodzakelijk blauw, en zelfs het leger op straat. We worden er op die manier immers voortdurend mee geconfronteerd d�*t we gevaar lopen.

Iedereen hoopt natuurlijk dat "anderen" het slachtoffer zullen worden van de volgende aanslag van moslimextremisten. Zoals rokers zichzelf wijsmaken dat niet zij, maar "de anderen" long-of keelkanker krijgen.

Van het Europese opengrenzenbeleid, en het onvoorwaardelijk toelaten van véél teveel moslims, wordt echter iedereen op een dag het slachtoffer. Ook degenen met een "open mind".
In feite ZIJN we daar al j�*ren slachtoffer van.

Knuppel
18 januari 2015, 15:24
pluralisme heeft juist daarmee te maken, of je gaat in discussie of je gaat de discussie uit de weg...er is geen dwingende regel die uitmaakt dat iemand ALTIJD gelijk heeft.

Dat een open geest voldoende is, is geen reden om het over een andere boeg te gooien, wie jij ook bent maakt mij niet uit, als je houdt van discussie dan kan ik uitstekend aanvoelen dat iemand dwingend eenzijdig opleggend reageert op de omstandigheden die er bekend zijn geworden, identiteit en je ware gezicht bepalen grotendeels dat je geen behoefte voelt om een discussie te voeren die niet vrij is van enige evenwichtige begrip over de context van de gegeven omstandigheden.

Kijk, als ik discussie voer en daar neutraal bij ben, ga ik grotendeels ook af op mijn ervaring en op hetgeen wat ik geleerd heb, maar als ik aanvoel dat iemand toch nog gesloten is qua spreken en doen, haak ik af...die les heeft menigmaal mensen waarmee ik in contact mee gekomen ben nog steeds niet geleerd...als ik afhaak weet je dat je eigen identiteit onder de angsten vrijwel onbeperkt zijn en een indicatie vormen dat diens denken nog onder invloed staat van die energie die ongeconcentreerd op grenzen stuit, ze kennen de differentiatie niet tussen 'relatief' en 'realiteit' omdat het egocentrisme hen in de weg staat !

Zever nog maar wat door over pluralisme, open geesten, egocentrisme, en de differentiatie tussen relatief en realiteit.

We hebben dat al allemaal gehad, en kijk waar het ons gebracht heeft.
Wat jij aanhaalt is nuttig als het van twee kanten komt, en dat is alles behalve het geval met godsdienstig én politiek geïndoctrineerden.

Kristof Piessens
18 januari 2015, 15:35
Zever nog maar wat door over pluralisme, open geesten, egocentrisme, en de differentiatie tussen relatief en realiteit.

We hebben dat al allemaal gehad, en kijk waar het ons gebracht heeft.
Wat jij aanhaalt is nuttig als het van twee kanten komt, en dat is alles behalve het geval met godsdienstig én politiek geïndoctrineerden.

Erken je het feit dat jij zelf de bron bent van je eigen geposte materiaal ?

Of beter besef er van...als je dat buiten je eigen weten om doet zonder erkenning dat dit samenloopt met gedrag, dan kun je zeker zijn dat degene die zwaar zit te vitten op het overtuigen van een woord niet opvat dat gedrag en denken samenwerken...als je je gedrag uit voordat je er over nagedacht hebt uit overwegingen om het beter niet te doen, dan weet je dat je jezelf corrigeert.

Iemand die eerst denkt zal eerder bezwaar hebben tegen gedrag dat niet past binnen het kader van beschaafdheid en omgang met andere mensen of omgeving, dat laatste is een factor dat bepalend is, dat dient begrenst te worden en aangepakt...als je volledig niets wilt begrijpen, heb je gedrag dat gevolgen kent en "egocentrisme" doet precies dat door middel van gedrag waarbij niet is nagedacht, het heeft veel meer weg van "ze doen maar op !" (tevens is egocentrisme ook onbeperkt en onbegrenst, het voedt gedrag omdat de eigen "verlangens" niet ingewilligd worden, en het perspectief van het individu ten overstaan van de groepsgeest is letterlijk dat wat de vrijheid beperkt om een mening te hebben omdat het individu ondergeschikt is aan het groepsdenken)

fred vanhove
18 januari 2015, 15:49
Dat haten deed hij voordien ook al tegen alle ongelovigen. Hij voelde zich betrapt op zijn vunzige jihadisme. Niet anoniem surfen? Een jihadist weet daar wel raad op. Op dat gebied zijn ze heel inventief.

Zoals ik al eerder zei....ons forumlid heeft een jihadist op heterdaad betrapt in de openbare bibliotheek.Hij was er zeker van dat het een jihadist was want hij droeg een handschoen.Het was vandaag om 6 uur in de ochtend.Hoe die jihadist op een zondagochtend om dat uur binnenraakte in de openbare bibliotheek weet niemand..Hij is wel gaan lopen nadat ons dapper forumlid hem er attent op maakte dat hij gefilmd werd.......ons forumlid weet niet waar hij heen is gevlucht. Het was nog donker zo vroeg in de ochtend...alleszins weer een aanslag die werd verijdeld proficiat aan dit lid:lol::lol::lol:

manta
18 januari 2015, 15:51
Even een poll, deze is anoniem dus graag eerlijk antwoorden. Afgaande op sommige commentaren en reacties heb ik de indruk dat er effectief wel angst is in België voor terreur aanslagen.

Bent U bang? Vrees je dat je vandaag meer gevaar loopt dan gisteren?

Ongeruster...
Ondanks dat er een "verhoogd alarm" is...
Ondanks dat er extra agenten aan den diamant staan...
Ondanks dat er para's aan den diamant staan...
Ondanks dat politiebureaus extra beveiliging krijgen...
Ondanks dat gebouwen van de overheid meer controle krijgen...

Ik blijf een beetje zitten met de vraag "en de rest dan?"

Boduo
18 januari 2015, 18:38
Is dat alles wat je te zeggen hebt?

Oui, et alors ?

Knuppel
18 januari 2015, 18:40
Erken je het feit dat jij zelf de bron bent van je eigen geposte materiaal ?

Of beter besef er van...als je dat buiten je eigen weten om doet zonder erkenning dat dit samenloopt met gedrag, dan kun je zeker zijn dat degene die zwaar zit te vitten op het overtuigen van een woord niet opvat dat gedrag en denken samenwerken...als je je gedrag uit voordat je er over nagedacht hebt uit overwegingen om het beter niet te doen, dan weet je dat je jezelf corrigeert.

Iemand die eerst denkt zal eerder bezwaar hebben tegen gedrag dat niet past binnen het kader van beschaafdheid en omgang met andere mensen of omgeving, dat laatste is een factor dat bepalend is, dat dient begrenst te worden en aangepakt...als je volledig niets wilt begrijpen, heb je gedrag dat gevolgen kent en "egocentrisme" doet precies dat door middel van gedrag waarbij niet is nagedacht, het heeft veel meer weg van "ze doen maar op !" (tevens is egocentrisme ook onbeperkt en onbegrenst, het voedt gedrag omdat de eigen "verlangens" niet ingewilligd worden, en het perspectief van het individu ten overstaan van de groepsgeest is letterlijk dat wat de vrijheid beperkt om een mening te hebben omdat het individu ondergeschikt is aan het groepsdenken)

Wat een godgeklaagd gewauwel!

Zeg toch gewoon dat jij de enige bent die nadenkt, die niet hoeft begrensd en aangepakt te worden, die beschaafd is in de omgang, die geen bepaald gedrag voedt, die niet egocentrisch is, en meer van dat soort crap.

Jou laatste paragraaf is perfect van toepassing op moslimextremisten, maar dat zullen wel de laatsten zijn die jij in gedachten hebt.

Boduo
18 januari 2015, 20:14
Wat een godgeklaagd gewauwel!

Zeg toch gewoon dat jij de enige bent die nadenkt, die niet hoeft begrensd en aangepakt te worden, die beschaafd is in de omgang, die geen bepaald gedrag voedt, die niet egocentrisch is, en meer van dat soort crap.

Jou laatste paragraaf is perfect van toepassing op moslimextremisten, maar dat zullen wel de laatsten zijn die jij in gedachten hebt.

Is dit een vorm van vrouwelijke "logica" ?

cookie monster
18 januari 2015, 23:02
Bang ??
https://www.youtube.com/watch?v=WFnSxeDfENk

Wees blij dat we nu met een centrum rechtse regering zitten. Hadden we nog met vorige regering gezeten dan pas hadden we de overtreffende trap van hypocrisie leren kennen.
Links en/of rechts , ALLEMAAL dezelfde zeikpot !!

Knuppel
19 januari 2015, 00:58
Is dit een vorm van vrouwelijke "logica" ?

Ben jij een seksist?

Wie belet jou om zélf te reageren als je dat gewauwel de moeite vindt?
In tegenstelling tot jou heb ik mij tenminste de moeite gedaan om het te lezen, en er op te reageren.
Dat gewauwel raakt wal nog kant, maar je mag mij altijd uitleggen wat jij ervan begrepen hebt, en waarom je het wel of niet ergens mee eens bent.

Knuppel
19 januari 2015, 01:04
Oui, et alors ?

Kon je niet wat korter reageren?

Esperanza
19 januari 2015, 05:17
Wees blij dat we nu met een centrum rechtse regering zitten. Och, centrum-links of centrum-rechts, what's in a name? De politieke partijen vechten allemaal om een plaatsje in het centrum. Enkel hier en daar wat accenten verschuiven, meer niet. Ik maak mij al lang geen illusies meer.Hadden we nog met vorige regering gezeten dan pas hadden we de overtreffende trap van hypocrisie leren kennen.Best mogelijk. Wat de uiteindelijke merites van de huidige regering zullen zijn, is het nog even afwachten.

Esperanza
19 januari 2015, 05:21
En zou het daarom niet leuk zijn als er tussen ons mensen geen ideologieën of culturen meer zouden staan?
Of dat leuk zou zijn is maar de vraag. Als scenario voor een sci-fi film misschien. De realiteit is evenwel anders.

djimi
20 januari 2015, 12:06
1) Ik heb al genoeg discussies gehad met creationisten en dergelijke om maar al te goed te snappen wat je bedoelt.

2) Snel beterschap!

1) Het ergste is dat er wellicht honderd keer méér 'gesloten' dan 'open' geesten op deze aardkloot aanwezig zijn (en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik mij hiermee niet weer voor de zoveelste keer al té naïef en optimistisch opstel).

2) Hartelijk dank, "Amon_Re".

Gisteren gaf de huisarts mij twee hele weken ziekteverlof, gecombineerd met de 'verplichting' ook een psycholoog en indien nodig zelfs een psychiater onder de arm te nemen.

Ik hoop dat 'mijn slachtoffer' opgewassen zal zijn tegen wat ik hem/haar zo allemaal te vertellen hebben zal.


Op "Facebook" kreeg ik alvast al van één leerling een hartverwarmende boodschap. Dat steekt mij in deze in elk geval voor mij erg sombere dagen alvast een hart onder de riem. Hopelijk blijft dat hart tot de laatste snik dapper verder kloppen.

Vriendelijke - of mag ik zeggen: kameraadschappelijke? - groet,

"djimi"

SDX
20 januari 2015, 12:29
Nee, ik ben niet bang voor mezelf, maar vrees voor de toekomst van 't avondland als er niet snel 'n drastische verandering in 't politieke parcours komt en 't extreme politiek correcte in de prullenbak wordt gekieperd.

SDX
20 januari 2015, 12:32
Beterschap djimi.

Laat je er niet onder krijgen, komaan!

Pericles
20 januari 2015, 12:47
1) Het ergste is dat er wellicht honderd keer méér 'gesloten' dan 'open' geesten op deze aardkloot aanwezig zijn (en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik mij hiermee niet weer voor de zoveelste keer al té naïef en optimistisch opstel).

2) Hartelijk dank, "Amon_Re".

Gisteren gaf de huisarts mij twee hele weken ziekteverlof, gecombineerd met de 'verplichting' ook een psycholoog en indien nodig zelfs een psychiater onder de arm te nemen.

Ik hoop dat 'mijn slachtoffer' opgewassen zal zijn tegen wat ik hem/haar zo allemaal te vertellen hebben zal.

Op "Facebook" kreeg ik alvast al van één leerling een hartverwarmende boodschap. Dat steekt mij in deze in elk geval voor mij erg sombere dagen alvast een hart onder de riem. Hopelijk blijft dat hart tot de laatste snik dapper verder kloppen.

Vriendelijke - of mag ik zeggen: kameraadschappelijke? - groet,

"djimi"


Het is misschien een cliché djimi maar jij bent ook een mens, denk eens wat meer aan jezelf., sommige dingen zijn gewoon wat ze zijn

Jay-P.
20 januari 2015, 12:53
1) Het ergste is dat er wellicht honderd keer méér 'gesloten' dan 'open' geesten op deze aardkloot aanwezig zijn (en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik mij hiermee niet weer voor de zoveelste keer al té naïef en optimistisch opstel).

2) Hartelijk dank, "Amon_Re".

Gisteren gaf de huisarts mij twee hele weken ziekteverlof, gecombineerd met de 'verplichting' ook een psycholoog en indien nodig zelfs een psychiater onder de arm te nemen.

Ik hoop dat 'mijn slachtoffer' opgewassen zal zijn tegen wat ik hem/haar zo allemaal te vertellen hebben zal.


Op "Facebook" kreeg ik alvast al van één leerling een hartverwarmende boodschap. Dat steekt mij in deze in elk geval voor mij erg sombere dagen alvast een hart onder de riem. Hopelijk blijft dat hart tot de laatste snik dapper verder kloppen.

Vriendelijke - of mag ik zeggen: kameraadschappelijke? - groet,

"djimi"Onmogelijk om duidelijke echte hulp te bieden van achter een klavier. Toch dit : veranderen van job en omgeving kan wonderen doen.
Uiteraard moet de gezins- en/of persoonlijke situatie het toestaan.
Het werkte destijds voor mij en maakte me expat.

Niet beklaagd & mijn leven verbeterde grandioos.

Gemeende groeten en... laat je niet kisten "djimi". (pun intended :lol: )

hamac
20 januari 2015, 13:34
Gisteren gaf de huisarts mij twee hele weken ziekteverlof, gecombineerd met de 'verplichting' ook een psycholoog en indien nodig zelfs een psychiater onder de arm te nemen.


Djimi, ik weet net hoe uw gezinssituatie is, noch uw financiële toestand.
Verhuizen naar een landelijker gemeente is misschien goed voor uw gemoedstoestand, gezondheid én uw ambitie.
Ook in die gemeenten kan je je hart ophalen aan kinderen die méér kansen verdienen maar die je niet eerst een ideologie uit hun hoofd moet praten.

En de boodschap die onlangs de ether werd ingestuurd dat de zwarte scholen de beste leerkrachten moeten krijgen helpt wellicht niet echt.
Je weet nu impliciet waar je staat.

Véél beterschap gewenst.

Ratatosk
20 januari 2015, 13:43
Niet bang, de kans dat men sterft tijdens "aanslag" is kleiner dan dat men de lotto wint.

Nietzsche
20 januari 2015, 14:16
Niet bang, de kans dat men sterft tijdens "aanslag" is kleiner dan dat men de lotto wint.

??

Jij bent toch ook islamofoob? hysterisch enzo?

djimi
20 januari 2015, 14:43
Beterschap djimi.

Laat je er niet onder krijgen, komaan!

Dankjewel, "SDX".

Ik zal graag blijven 'vechten', zolang ik kan.

Spijtig genoeg lukt zulks me dezer dagen niet zo goed meer.

Ik moet wel zeggen dat de steun die ik de laatste dagen & uren uit extreem-diverse en uiterst-uiteenlopende hoek(en) kreeg/krijg héél véél deugd doet.

Oprecht hartelijk dank daarvoor,

"djimi"

djimi
20 januari 2015, 14:58
Het is misschien een cliché djimi maar jij bent ook een mens, denk eens wat meer aan jezelf., sommige dingen zijn gewoon wat ze zijn

Beste "Pericles",

blijkbaar - toch volgens mijn huisarts - is dat nu net één van mijn grootste problemen:

ik slaag er voor het ogenblik met de beste wil van de wereld niet in 'wat meer aan mezelf' te denken.

Ik heb zelf geen kinderen, maar van zodra ik ook maar één seconde aan de kinderen en kleinkinderen van mijn vrienden/vriendinnen en 'kennissen vanwege professionele bezigheden' (van ALLE mogelijke rassen en culturen en talen en origine enz...) begin te (durven te) denken, moet ik écht vechten tegen de goesting er in een vlaag van oncontroleerbare woede uiterst-welgemeend 'fuck you all' tegen te zeggen.

Gelukkig heb ik nog dit forum om stoom af te blazen, en m'n gitaar - my only friend these days - om liefdevol te strelen.

Sorry voor de emotie, en dankjewel voor je steun,

"djimi"

djimi
20 januari 2015, 15:06
Onmogelijk om duidelijke echte hulp te bieden van achter een klavier. Toch dit : veranderen van job en omgeving kan wonderen doen.
Uiteraard moet de gezins- en/of persoonlijke situatie het toestaan.
Het werkte destijds voor mij en maakte me expat.

Niet beklaagd & mijn leven verbeterde grandioos.

Gemeende groeten en... laat je niet kisten "djimi". (pun intended :lol: )

Beste "Jay-P.",

ik 'voel' dat zowel mijn job als mijn omgeving net datgene zijn waarvoor ik 'moet' gaan, hoe moeilijk het ook moge zijn.

Om het anders te formuleren: als het hier & nu niet lukt, zal het nergens & nooit lukken.


Dat is tenminste toch wat ik er 'hier & nu' over denk. Misschien zal dat na een paar sessies met de 'psy' wel veranderen.



Wees echter niet ongerust: ik heb écht geen zin 'martelaar' te spelen.

Ik ben ergens wel blij dat ik nu een tweetal weken verplicht ben 'afstand van alles' te nemen.

Hopelijk ben ik binnenkort weer klaar voor 'de eeuwige strijd'.


In elk geval:

oprechte hartelijke dank voor je steun,

"djimi"

djimi
20 januari 2015, 15:21
Djimi, ik weet net hoe uw gezinssituatie is, noch uw financiële toestand.
Verhuizen naar een landelijker gemeente is misschien goed voor uw gemoedstoestand, gezondheid én uw ambitie.
Ook in die gemeenten kan je je hart ophalen aan kinderen die méér kansen verdienen maar die je niet eerst een ideologie uit hun hoofd moet praten.

En de boodschap die onlangs de ether werd ingestuurd dat de zwarte scholen de beste leerkrachten moeten krijgen helpt wellicht niet echt.
Je weet nu impliciet waar je staat.

Véél beterschap gewenst.

Beste "hamac",

alvast hartelijk dank voor je interesse en je steun.


Ter info:


Mijn gezinssituatie: (dik tegen mijn goesting) alleenstaand.

Mijn financiële toestand: niet rooskleurig, doch niet hopeloos. Financiën zijn dezer dagen écht niet de grootste van m'n zorgen.


Ik kijk min of meer hoopvol uit naar een verandering van omgeving (landelijk, samen levend met andere mensen die uitkijken naar een verandering van omgeving & een écht "Anders Gaan Leven"), maar een duidelijk antwoord op deze vraag komt er in elk geval niet voor 1 maart 2015.

Voor mijn part werd de Famille Royale eergisteren al buiten gewerkt, en konden we ten laatste deze morgen al van het Koninklijk Domein Laeken een groot kinderboerderijtje-annex volkstuintjes-complex maken.


In elk geval: méér dan ooit tevoren:

"België Barst!"

Van deze 'farce' heb ik ondertussen veel méér dan alleen maar mijn buik vol.

Vriendelijke groet,

"djimi"

djimi
20 januari 2015, 17:16
Dat kan, maar de vraag is wie jou dat predikaat gaat toekennen?

Sinds de verbanning van het voor oudere forummers welbekende clubje 'do-gooders' (en aanhang) zijn hier maar weinig 'linkse gutmenschen' meer actief.

Hoe dan ook, je wordt sowieso in een hokje geplaatst.

Voor een flink pak rechtse forummers ben ik als 'sos' automatisch en per definitie een moslimpamperaar, volgens de "Uh-Huhs en Sugars" (was) ben ik een onvervalste Vaams Belanger.

Zo zie je maar weer.

Pfft, je kunt nooit voor iedereen goed doen. Niks van aantrekken, dus.


Beste "Esperanza",

ik vermoed - of eerder: vrees - dat er niet bijster veel forum-genoten een even grondige hekel hebben aan hokjes-denken als u.

Ik hoop uit de grond van mijn bloedend hart dat u hier nog lang de moed zult willen/kunnen vinden/opbrengen tegen de bierkaai (pun intended) te blijven vechten.

Respectvolle & vriendschappelijke groet,

"djimi"

SDX
20 januari 2015, 18:08
Dankjewel, "SDX".

Ik zal graag blijven 'vechten', zolang ik kan.

Spijtig genoeg lukt zulks me dezer dagen niet zo goed meer.

Ik moet wel zeggen dat de steun die ik de laatste dagen & uren uit extreem-diverse en uiterst-uiteenlopende hoek(en) kreeg/krijg héél véél deugd doet.

Oprecht hartelijk dank daarvoor,

"djimi"

Geen dank djimi.

Ik ben ook moeten blijven vechten toen ik in 't allerdiepste dal van m'n hele leven zat bij 't verlies van mijn enige kind.

Ik kreeg nauwelijks steun uit welke hoek dan ook, heb 't zèlf gedaan, vechten, rechtop blijven (terwijl je wil gaan liggen in 'n donker gat en nooit meer opstaan), toch weer doorgaan, telkens opnieuw.

Stap voor stap, dag per dag.

Als ik 't kan, dan jij zeker.

Nietzsche
20 januari 2015, 18:13
Geen dank djimi.

Ik ben ook moeten blijven vechten toen ik in 't allerdiepste dal van m'n hele leven zat bij 't verlies van mijn enige kind.

Ik kreeg nauwelijks steun uit welke hoek dan ook, heb 't zèlf gedaan, vechten, rechtop blijven (terwijl je wil gaan liggen in 'n donker gat en nooit meer opstaan), toch weer doorgaan, telkens opnieuw.

Stap voor stap, dag per dag.

Als ik 't kan, dan jij zeker.

Hoe denk jij over de mensen die dat niet kunnen? zwak?

Hypochonder
20 januari 2015, 18:14
Ik vind dat we hier in België met een pak angsthazen zitten. Er vindt een aanslag plaats in Parijs en het loopt bij een deel van de bevolking al dun door de broek. Dan schieten ze een paar moslim onbenullen dood en er zijn al mensen die drukke openbare plaatsen mijden. Triestig volk.

Xenophon
20 januari 2015, 18:51
Geen dank djimi.

Ik ben ook moeten blijven vechten toen ik in 't allerdiepste dal van m'n hele leven zat bij 't verlies van mijn enige kind.

Ik kreeg nauwelijks steun uit welke hoek dan ook, heb 't zèlf gedaan, vechten, rechtop blijven (terwijl je wil gaan liggen in 'n donker gat en nooit meer opstaan), toch weer doorgaan, telkens opnieuw.

Stap voor stap, dag per dag.

Als ik 't kan, dan jij zeker.

:(

Kristof Piessens
20 januari 2015, 18:55
Ik vind dat we hier in België met een pak angsthazen zitten. Er vindt een aanslag plaats in Parijs en het loopt bij een deel van de bevolking al dun door de broek. Dan schieten ze een paar moslim onbenullen dood en er zijn al mensen die drukke openbare plaatsen mijden. Triestig volk.

Ik heb er geen probleem mee, en dan zal ik nog een mooie glimlach bij geven als blijkt dat er iemand tijdens een discussie een wapen bovenhaalt en schiet door mijn voorhoofd !

Interesseert mij geen bal meer...ze mogen mijn lichaam doden, en aangezien ze doden kan ik dan ook niets meer doen zoals de waarheid spreken dus is dat voor hem de grote confrontatie, als er waarheid gesproken wordt kunnen ze niet tegen hun verlies en dat is een gegeven waar de meeste mensen voor lul bijstaan !

Kan het niet anders verwoorden !

Hypochonder
20 januari 2015, 19:17
Ik heb er geen probleem mee, en dan zal ik nog een mooie glimlach bij geven als blijkt dat er iemand tijdens een discussie een wapen bovenhaalt en schiet door mijn voorhoofd !

Interesseert mij geen bal meer...ze mogen mijn lichaam doden, en aangezien ze doden kan ik dan ook niets meer doen zoals de waarheid spreken dus is dat voor hem de grote confrontatie, als er waarheid gesproken wordt kunnen ze niet tegen hun verlies en dat is een gegeven waar de meeste mensen voor lul bijstaan !

Kan het niet anders verwoorden !

Euh, ok man...

SDX
20 januari 2015, 19:20
Hoe denk jij over de mensen die dat niet kunnen? zwak?

Nee, waarom?

Moet ik daar 'n mening over hebben dan?

Boduo
21 januari 2015, 15:47
Ik heb er geen probleem mee, en dan zal ik nog een mooie glimlach bij geven als blijkt dat er iemand tijdens een discussie een wapen bovenhaalt en schiet door mijn voorhoofd !

Interesseert mij geen bal meer...ze mogen mijn lichaam doden, en aangezien ze doden kan ik dan ook niets meer doen zoals de waarheid spreken dus is dat voor hem de grote confrontatie, als er waarheid gesproken wordt kunnen ze niet tegen hun verlies en dat is een gegeven waar de meeste mensen voor lul bijstaan !

Kan het niet anders verwoorden !

In Ieper zouden ze zeggen:
"Ga daarmee naar den oorlog !"

Gipsy
21 januari 2015, 18:19
Dankjewel, "SDX".

Ik zal graag blijven 'vechten', zolang ik kan.

Spijtig genoeg lukt zulks me dezer dagen niet zo goed meer.

Ik moet wel zeggen dat de steun die ik de laatste dagen & uren uit extreem-diverse en uiterst-uiteenlopende hoek(en) kreeg/krijg héél véél deugd doet.

Oprecht hartelijk dank daarvoor,

"djimi"

Ik heb u geen raad te geven maar geef u toch niet teveel bloot. We hebben allen al eens een mindere periode en per slot van rekening gaat ge daar zelf moeten aan werken. Wees vooral voorzichtig met anti-depressiva en dergelijke, het zijn maar tijdelijke oplossingen. Er komt een periode waar u nuchter gaat terugdenken naar deze mindere periode en dat zelfs volledig achter u zetten. Het leven is te belangrijk om op te geven, er komen betere dagen, blijf niet in uw dal.