PDA

View Full Version : Vluchtmisdrijf


reservespeler
24 januari 2015, 14:25
Daarstraks gaan winkelen.
Ik parkeer mijn pick-up op een ruime parking.
Toe wij (mijn vrouw en ik) terug aan de pick-up kwamen, zagen we rood en oranje glas (plastiek) liggen aan de rechterachterkant.

Op het eerste zicht was er niets aan ons voertuig, tot ik iets beter keek.

Schade:
- Lak af van bumper.
- Bumper geplooid tot tegen de carrosserie.
- Lak af van de carrosserie.

Totale kostprijs schade is 1500 tot 2000 euro.


Dader is natuurlijk verdwenen.

reservespeler
24 januari 2015, 16:01
Daarstraks gaan winkelen.
Ik parkeer mijn pick-up op een ruime parking.
Toe wij (mijn vrouw en ik) terug aan de pick-up kwamen, zagen we rood en oranje glas (plastiek) liggen aan de rechterachterkant.

Op het eerste zicht was er niets aan ons voertuig, tot ik iets beter keek.

Schade:
- Lak af van bumper.
- Bumper geplooid tot tegen de carrosserie.
- Lak af van de carrosserie.

Totale kostprijs schade is 1500 tot 2000 euro.


Dader is natuurlijk verdwenen.

Gelukkig omniumverzekering die de schade dekt.

reservespeler
24 januari 2015, 16:02
Daarstraks gaan winkelen.
Ik parkeer mijn pick-up op een ruime parking.
Toe wij (mijn vrouw en ik) terug aan de pick-up kwamen, zagen we rood en oranje glas (plastiek) liggen aan de rechterachterkant.

Op het eerste zicht was er niets aan ons voertuig, tot ik iets beter keek.

Schade:
- Lak af van bumper.
- Bumper geplooid tot tegen de carrosserie.
- Lak af van de carrosserie.

Totale kostprijs schade is 1500 tot 2000 euro.


Dader is natuurlijk verdwenen.

Wat doen jullie als je iemand ziet doorrijden nadat hij geknotst heeft?

Zucht
24 januari 2015, 16:12
Nummerplaat opschrijven en briefke op de voorruit van de geknotste ?

lombas
24 januari 2015, 16:19
Waarom heb jij een pick-up?

reservespeler
24 januari 2015, 16:22
Waarom heb jij een pick-up?

- Voor mijn zelfstandige activiteit.
- Ik zie die graag

Vooraleer je over het milieu begint, wij gaan nooit op vakantie, zodat het negatieve milieueffect teniet gedaan wordt.

fred vanhove
24 januari 2015, 16:39
- Voor mijn zelfstandige activiteit.
- Ik zie die graag

Vooraleer je over het milieu begint, wij gaan nooit op vakantie, zodat het negatieve milieueffect teniet gedaan wordt.

Milieu ? Je hoeft je niet te schamen .In ZO Azie rijdt iedereen met een pick-up en daar klaagt niemand over het milieu.

TV-verslaafde
24 januari 2015, 16:50
Milieu ? Je hoeft je niet te schamen .In ZO Azie rijdt iedereen met een pick-up en daar klaagt niemand over het milieu.

Natuurlijk klaagt niemand over iets totdat er doden vallen en ongelukken gebeuren.

babel
24 januari 2015, 16:56
Nummerplaat opschrijven en briefke op de voorruit van de geknotste ?
Yup, al één keer gedaan, inclusief mijn telefoonnummer, mochten ze willen dat ik als getuige optreed.
Die keer was het niet nodig, maar de volgende keer zou ik dat opnieuw doen.

reservespeler
24 januari 2015, 16:57
Natuurlijk klaagt niemand over iets totdat er doden vallen en ongelukken gebeuren.

Leg eens uit, zo van dat doden enzo .....

TV-verslaafde
24 januari 2015, 17:07
Leg eens uit, zo van dat doden enzo .....
De luchtvervuiling tast onze gezondheid aan of niet dan ?

TV-verslaafde
24 januari 2015, 17:11
http://www.ademloos.be/nieuws/luchtvervuiling-belgie-bijna-de-slechtste-leerling-van-de-klas

Blue Sky
24 januari 2015, 17:24
Daarstraks gaan winkelen.
Ik parkeer mijn pick-up op een ruime parking.
Toe wij (mijn vrouw en ik) terug aan de pick-up kwamen, zagen we rood en oranje glas (plastiek) liggen aan de rechterachterkant.

Op het eerste zicht was er niets aan ons voertuig, tot ik iets beter keek.

Schade:
- Lak af van bumper.
- Bumper geplooid tot tegen de carrosserie.
- Lak af van de carrosserie.

Totale kostprijs schade is 1500 tot 2000 euro.

Dader is natuurlijk verdwenen.



Dagelijks zijn er 200 vluchtmisdrijven en bij 1 op 20 zijn er gewonden.
Welcome to the club zou ik zeggen. Dit zijn dan nog enkel de geregistreerde gevallen. Op de parking van winkels gebeurt het vaak, al dan niet bewust deur tegen naburige auto slaan, kar botst tegen auto, bij het parkeren of wegrijden rijden ze tegen u enz.

Geen camerabeelden van de winkel? Daarmee zouden ze de dader kunnen identificeren.

fred vanhove
24 januari 2015, 17:27
De luchtvervuiling tast onze gezondheid aan of niet dan ?

In de helft van de wereld zitten ze daar niet mee.Iedereen sleurt er lekker met een dikke pick-up.Ik hoor daar niemand klagen over doden als gevolg van veel pick-ups.

Blue Sky
24 januari 2015, 17:32
In de helft van de wereld zitten ze daar niet mee.Iedereen sleurt er lekker met een dikke pick-up.Ik hoor daar niemand klagen over doden als gevolg van veel pick-ups.

U mag altijd eens frisse neus gaan halen in Peking, u zal snel terug voorstander zijn van strenge uitlaatgasnormen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140116_00931944

fred vanhove
24 januari 2015, 17:36
U mag altijd eens frisse neus gaan halen in Peking, u zal snel terug voorstander zijn van strenge uitlaatgasnormen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140116_00931944

Ik heb daar niks aan te zeggen.Waarom ruilen die chinezen hun dikke auto's dan niet terug in voor hun fiets ?

Blue Sky
24 januari 2015, 17:40
Waarom ruilen die chinezen hun dikke auto's dan niet terug in voor hun fiets ?

Dezelfde reden waarom de meeste mensen dat hier ook niet doen.

fred vanhove
24 januari 2015, 17:44
Dezelfde reden waarom de meeste mensen dat hier ook niet doen.

Dat bedoel ik ....de helft van de wereld zal luchtbezoedeling worst wezen....wie het zich kan veroorloven rijdt met een dikke pick-up...smog of niet.Ook hier trekken de meeste mensen zich geen moer aan van wat een auto uitstoot.....
Ik herinner me nog de eerste auto's met catalysator en dat gedoe met die premie.....1 % van de mensen maakte er gebruik van

reservespeler
24 januari 2015, 18:32
De luchtvervuiling tast onze gezondheid aan of niet dan ?

Zegt u dat ook tegen de mensen die het vliegtuig nemen om op vakantie te gaan?
Die uitstoot is pas goed voor het milieu.

reservespeler
24 januari 2015, 18:33
Dagelijks zijn er 200 vluchtmisdrijven en bij 1 op 20 zijn er gewonden.
Welcome to the club zou ik zeggen. Dit zijn dan nog enkel de geregistreerde gevallen. Op de parking van winkels gebeurt het vaak, al dan niet bewust deur tegen naburige auto slaan, kar botst tegen auto, bij het parkeren of wegrijden rijden ze tegen u enz.

Geen camerabeelden van de winkel? Daarmee zouden ze de dader kunnen identificeren.

Nee; geen camera.

reservespeler
24 januari 2015, 18:34
U mag altijd eens frisse neus gaan halen in Peking, u zal snel terug voorstander zijn van strenge uitlaatgasnormen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140116_00931944

Mijne pick-up voldoet aan de strengere normen.
Verbruik is tussen de 7 en 8 liter.

TV-verslaafde
24 januari 2015, 19:07
Mijne pick-up voldoet aan de strengere normen.
Verbruik is tussen de 7 en 8 liter.

Och ja de gewone bevolking is niet schuldig aan de luchtvervuiling, de grafkanker van de Wetstraat is meer schuldig. Er zijn al lang alternatieven uitgevonden voor de benzine/diesel motor maar die worden geblokkeerd door machtige lobby's.

Jan van den Berghe
24 januari 2015, 19:24
Wat doen jullie als je iemand ziet doorrijden nadat hij geknotst heeft?

GSM bovenhalen en onmiddellijk filmen.

fred vanhove
25 januari 2015, 08:10
GSM bovenhalen en onmiddellijk filmen.

Dat zal niet gaan.....heb nog zo'n oud toestelletje....Kan er wel mee telefoneren.

lohabra
25 januari 2015, 09:34
Wat doen jullie als je iemand ziet doorrijden nadat hij geknotst heeft?

Merk + nummerplaat (+ evt. enkele opvallende kenmerken) + kleur opschrijven, daarna idem voor de aangereden wagen.

Met die gegevens mezelf spontaan gaan aanmelden bij de politie als getuige. Daar een verklaring afleggen, en de politie doet dan verder wel het nodige.

Op die manier, heb ik toch al 2x een pleger van vluchtmisdrijf fameus tegen de lamp laten lopen.

De reden dat ik het doe ? Ikzelf heb het helaas ook al meegemaakt dat m'n wagen ferm beschadigd raakte en de dader doorgereden is. Echt niet leuk. Ergens tegenaan rijden, kan wellicht iedereen wel 's overkomen. Maar wees dan tenminste gewoon eerlijk.

lohabra
25 januari 2015, 09:35
GSM bovenhalen en onmiddellijk filmen.

Ook als u zélf aan 't rijden bent ?

Henri1
25 januari 2015, 09:55
Natuurlijk klaagt niemand over iets totdat er doden vallen en ongelukken gebeuren.

Hier de pickup in kwestie.
Erg bedreigend ziet die er niet uit.


http://www.erste.de/AIXAM/aixam1.jpg

lohabra
25 januari 2015, 16:16
GSM bovenhalen en onmiddellijk filmen.

Als je dan pas begint te filmen, heb je de aanrijding zélf niet gefilmd. Tenzij op beeld de schade te zien is, die duidelijk afkomstig is van die bewuste aanrijding, is er veel kans dat 't weinig extra bewijswaarde zal hebben.

Zo evident is dat niet om met je GSM goed genoeg in beeld te brengen. En niet vergeten: als je zélf bestuurder bent: gewoonweg volstrekt verboden om die GSM in je hand te houden. En terecht ook !

Als je in staat bent om een verklaring af te leggen, waarin je zo nauwkeurig mogelijk het voertuig van de pleger kan beschrijven (mét nummerplaat), en de politie kan schade aan beide voertuigen vaststellen afkomstig van dezelfde aanrijding, dan hangt de pleger wellicht al. Elk bijkomend bewijsmiddel is meegenomen, als er daarop tenminste bezwarende elementen ten laste van de pleger te zien valt.

geertvdb
25 januari 2015, 21:52
Milieu ? Je hoeft je niet te schamen .In ZO Azie rijdt iedereen met een pick-up en daar klaagt niemand over het milieu.

Ik zit momenteel in ZO Azie en niemand rijdt hier in een pick up, en iedereen klaagt over het milieu.
En als ik de smog zie vanuit het vliegtuigraampje is dat dik terecht.

fred vanhove
26 januari 2015, 09:06
Ik zit momenteel in ZO Azie en niemand rijdt hier in een pick up, en iedereen klaagt over het milieu.
En als ik de smog zie vanuit het vliegtuigraampje is dat dik terecht.

Je vertoeft dan duidelijk niet in Thailand of Laos.Daar zijn pick-ups de meest verkochte auto's.Technische keuring en Co 2 controle is er onbestaande.

Best verkochte auto in Thailand is de Toyota hilux Vigo (pick-up)

fred vanhove
26 januari 2015, 10:05
Ik zit momenteel in ZO Azie en niemand rijdt hier in een pick up, en iedereen klaagt over het milieu.
En als ik de smog zie vanuit het vliegtuigraampje is dat dik terecht.

Isuzu Philippines
Strong demand for the Isuzu D Max Pick-up boosted sales of Isuzu Philippines.
About 15000 units sold in 2014.

Maar niemand rijdt ermee :lol::lol:

Best selling cars in Thailand

1 ) Toyota hilux vigo 144.910 units
2) Isuzu D Max 133.766 units

Maar niemand rijdt ermee:lol::lol:

plǝɹǝʍ ǝp
27 januari 2015, 12:37
Daarstraks gaan winkelen.
Ik parkeer mijn pick-up op een ruime parking.
Toe wij (mijn vrouw en ik) terug aan de pick-up kwamen, zagen we rood en oranje glas (plastiek) liggen aan de rechterachterkant.

Op het eerste zicht was er niets aan ons voertuig, tot ik iets beter keek.

Schade:
- Lak af van bumper.
- Bumper geplooid tot tegen de carrosserie.
- Lak af van de carrosserie.

Totale kostprijs schade is 1500 tot 2000 euro.


Dader is natuurlijk verdwenen.

Mijn vrouw noemt mij een maniak en waarschijnlijk is dat ook zo, maar ik neem altijd een foto als ik ergens geparkeerd sta met de nummerplaten duidelijk zichtbaar. Dat is geen garantie op succes noch sluitend bewijsmateriaal, maar als bij snelle vaststelling blijkt dat deze ook schade hebben... Nog nooit nodig gehad wel.

plǝɹǝʍ ǝp
27 januari 2015, 12:38
Gelukkig omniumverzekering die de schade dekt.

Gelukkig maar toch even balen. Franchise?

plǝɹǝʍ ǝp
27 januari 2015, 12:40
Wat doen jullie als je iemand ziet doorrijden nadat hij geknotst heeft?

Dat heb ik al wel meegemaakt. Ik ben toen achter die vrachtwagen aangereden tot ik zijn nummerplaat kon lezen en heb dan onmiddellijk de flikken gebeld. Daar dienen die voor, om slachtofferhebbende misdrijven aan te pakken.

reservespeler
27 januari 2015, 19:55
Dat zal niet gaan.....heb nog zo'n oud toestelletje....Kan er wel mee telefoneren.

Moest u daarvoor bijbetalen?

reservespeler
27 januari 2015, 19:56
Merk + nummerplaat (+ evt. enkele opvallende kenmerken) + kleur opschrijven, daarna idem voor de aangereden wagen.

Met die gegevens mezelf spontaan gaan aanmelden bij de politie als getuige. Daar een verklaring afleggen, en de politie doet dan verder wel het nodige.

Op die manier, heb ik toch al 2x een pleger van vluchtmisdrijf fameus tegen de lamp laten lopen.

De reden dat ik het doe ? Ikzelf heb het helaas ook al meegemaakt dat m'n wagen ferm beschadigd raakte en de dader doorgereden is. Echt niet leuk. Ergens tegenaan rijden, kan wellicht iedereen wel 's overkomen. Maar wees dan tenminste gewoon eerlijk.

Inderdaad, het gaat mij € 250 kosten (vrijstelling omnium).
De garagist schat de totale kost op zo'n 2000 euro.
Nu de expert komt donderdag kijken.

reservespeler
27 januari 2015, 19:59
Hier de pickup in kwestie.
Erg bedreigend ziet die er niet uit.


http://www.erste.de/AIXAM/aixam1.jpg

Tis meer zoiets.

reservespeler
27 januari 2015, 20:00
Als je dan pas begint te filmen, heb je de aanrijding zélf niet gefilmd. Tenzij op beeld de schade te zien is, die duidelijk afkomstig is van die bewuste aanrijding, is er veel kans dat 't weinig extra bewijswaarde zal hebben.

Zo evident is dat niet om met je GSM goed genoeg in beeld te brengen. En niet vergeten: als je zélf bestuurder bent: gewoonweg volstrekt verboden om die GSM in je hand te houden. En terecht ook !

Als je in staat bent om een verklaring af te leggen, waarin je zo nauwkeurig mogelijk het voertuig van de pleger kan beschrijven (mét nummerplaat), en de politie kan schade aan beide voertuigen vaststellen afkomstig van dezelfde aanrijding, dan hangt de pleger wellicht al. Elk bijkomend bewijsmiddel is meegenomen, als er daarop tenminste bezwarende elementen ten laste van de pleger te zien valt.

Dit gebeurde op een parking.

lohabra
27 januari 2015, 21:34
Dit gebeurde op een parking.

Iemand is tegen uw voertuig gereden, is zich daarvan ongetwijfeld bewust (°), en heeft zich niet kenbaar gemaakt teneinde gezamenlijk de dienstige vaststellingen te doen.

Is en blijft vluchtmisdrijf. Ook op een parking.


° Indien de tegenpartij er geen weet van had, dat hij tegen uw voertuig gereden is, is er géén sprake van vluchtmisdrijf. Dat neemt dan uiteraard nog niet weg, dat de schade wél nog vergoed moet worden. Nog al te gemakkelijk rijden mensen door, in de hoop dat zij er op die manier mee wegkomen. En de redenering is dan dat in 't slechtste geval een rechter het smoesje "ik wist 't écht niet" wel zal geloven. De kans dat een rechter zulks idd. aannemelijk acht is echter -gelukkig- niet al te groot. Daarvoor heeft hij wel iets méér nodig dan een gejank genre "ik wist 't echt niet" .....

fred vanhove
28 januari 2015, 11:17
Tis meer zoiets.
Ford Ranger.
Heel populair is die in ZO Azië ...met name in Thailand en Laos...
Hij wordt trouwens gefabriceerd in de Ford Fabriek van Rayong Thailand.

plǝɹǝʍ ǝp
28 januari 2015, 13:59
Ford Ranger.
Heel populair is die in ZO Azië ...met name in Thailand en Laos...
Hij wordt trouwens gefabriceerd in de Ford Fabriek van Rayong Thailand.

Kan je daar ook zo'n mitrailleur op installeren?

fred vanhove
28 januari 2015, 16:02
Kan je daar ook zo'n mitrailleur op installeren?

Ik zal eens kijken bij de opties;-):-)

reservespeler
28 januari 2015, 18:29
Kan je daar ook zo'n mitrailleur op installeren?

Dat kan, is een optie van 500 euro zonder mitrailleur.

reservespeler
28 januari 2015, 18:40
Nadat Volkswagen zijn Amarok had gelanceerd, is de strijd op de pick-upmarkt volledig opengebarsten. Ford mengt zich in de debatten met de Ranger, die op het nakende Autosalon van Brussel in première gaat. De avant-première was voor AutoWereld.

Heeft Ford opnieuw een Mazda gerecyleerd?

De vorige Ranger stond inderdaad op de fundamenten van de BT-50, maar deze keer hebben de Amerikanen het laken naar zich toe getrokken. De nieuwe Ranger is dus een echte spruit van Blauw Ovaal en werd door de Amerikanen zelf van grond af aan ontwikkeld. Hij komt er ook nu weer als Mazda, maar het water vloeide deze keer in omgekeerde richting.

Ford heeft zijn kans niet onbenut gelaten. Uiteraard maakt de Ranger gebruik van klassieke, voorspelbare bouwstenen (ladderchassis, inschakelbare vierwielaandrijving met transferbak en een starre as met bladveren achteraan), maar op verschillende punten probeert de Ranger toch bakens te verzetten. Zijn afmetingen maken er een flinke gewichtheffer van, wat resulteert in een prima binnenruimte voor de Double Cab achterin en zeer praktische bakafmetingen.Beide verheffen hem boven zijn rivalen.

En over concurrentie gesproken, de Ranger weet de VW Amarok, Toyota Hilux en Mitusbishi L200 ook een hak te zetten met zijn ongeëvenaarde doorwaaddiepte (80 centimeter) en de vijf sterren die hij behaalde tegen de muur van de Euro NCAP. Het is trouwens de eerste keer dat een pick-up inzake veiligheid die topscore wegkaapt. Toeval is het niet, want de crashveiligheid werd immers in Göteborg bij Volvo ontwikkeld.

De Ranger zelf wordt geproduceerd in onder meer Johannesburg, alwaar Ford ons uitnodigde om er al een eerste keer mee kennis te maken.

fred vanhove
29 januari 2015, 07:48
Nadat Volkswagen zijn Amarok had gelanceerd, is de strijd op de pick-upmarkt volledig opengebarsten. Ford mengt zich in de debatten met de Ranger, die op het nakende Autosalon van Brussel in première gaat. De avant-première was voor AutoWereld.

Heeft Ford opnieuw een Mazda gerecyleerd?

De vorige Ranger stond inderdaad op de fundamenten van de BT-50, maar deze keer hebben de Amerikanen het laken naar zich toe getrokken. De nieuwe Ranger is dus een echte spruit van Blauw Ovaal en werd door de Amerikanen zelf van grond af aan ontwikkeld. Hij komt er ook nu weer als Mazda, maar het water vloeide deze keer in omgekeerde richting.

Ford heeft zijn kans niet onbenut gelaten. Uiteraard maakt de Ranger gebruik van klassieke, voorspelbare bouwstenen (ladderchassis, inschakelbare vierwielaandrijving met transferbak en een starre as met bladveren achteraan), maar op verschillende punten probeert de Ranger toch bakens te verzetten. Zijn afmetingen maken er een flinke gewichtheffer van, wat resulteert in een prima binnenruimte voor de Double Cab achterin en zeer praktische bakafmetingen.Beide verheffen hem boven zijn rivalen.

En over concurrentie gesproken, de Ranger weet de VW Amarok, Toyota Hilux en Mitusbishi L200 ook een hak te zetten met zijn ongeëvenaarde doorwaaddiepte (80 centimeter) en de vijf sterren die hij behaalde tegen de muur van de Euro NCAP. Het is trouwens de eerste keer dat een pick-up inzake veiligheid die topscore wegkaapt. Toeval is het niet, want de crashveiligheid werd immers in Göteborg bij Volvo ontwikkeld.

De Ranger zelf wordt geproduceerd in onder meer Johannesburg, alwaar Ford ons uitnodigde om er al een eerste keer mee kennis te maken.

Ook toch in Thailand dacht ik ? Of vergis ik me ?

fred vanhove
29 januari 2015, 07:49
Dat kan, is een optie van 500 euro zonder mitrailleur.

:lol::lol: