PDA

View Full Version : Zwaardere wagen kopen ...


Universalia
25 januari 2015, 10:45
Ik ga mij een zwaardere wagen kopen type Audi, BMW, Mercedes, Land Rover of een andere racemachine in dat rijtje want die stuiven voorbij op de autostrades waarschijnlijk zonder zich wat aan te trekken van opgelegde snelheden.

Weer was ik er getuige van met een ritje naar de kust.

Gent, brug der zuchten 110km/u dan 90km/u jaja teuten 130/140/170 (wel meestal Engelsen en Nederlanders) ... zelfs vrachtwagens steken je voorbij als je die voorgeschreven 90km/u beleefd blijft aanhouden aldaar. :oops:

Controle?

De boetes uitschrijven en uiteindelijk eens gaan ontvangen tot ver over de landsgrenzen heeft zou anders de lege staatskas kunnen spijzen.

Prima bochtenwerk doe ik vandaag ...

fred vanhove
26 januari 2015, 15:30
Ik ga mij een zwaardere wagen kopen type Audi, BMW, Mercedes, Land Rover of een andere racemachine in dat rijtje want die stuiven voorbij op de autostrades waarschijnlijk zonder zich wat aan te trekken van opgelegde snelheden.

Weer was ik er getuige van met een ritje naar de kust.

Gent, brug der zuchten 110km/u dan 90km/u jaja teuten 130/140/170 (wel meestal Engelsen en Nederlanders) ... zelfs vrachtwagens steken je voorbij als je die voorgeschreven 90km/u beleefd blijft aanhouden aldaar. :oops:

Controle?

De boetes uitschrijven en uiteindelijk eens gaan ontvangen tot ver over de landsgrenzen heeft zou anders de lege staatskas kunnen spijzen.

Prima bochtenwerk doe ik vandaag ...

Mercedes of land Rover racemachines...Jij kent niks van auto's :-o...Jij verwart duidelijk bedrijfswagens met racemachines :-o
Waarom geen Nissan ? Die maken de snelste racemachine voor op de weg...de Nissan Skyline GTR....De Subaru Impreza WRX is anders ook een aardige flitser ...Of al gedacht aan een Mitsubishi Lancer Evolution van 300 pk ?
Een Mercedes dat is een taxi daartegen :roll:

fox
26 januari 2015, 15:40
Ik ga mij een zwaardere wagen kopen type Audi, BMW, Mercedes, Land Rover of een andere racemachine in dat rijtje want die stuiven voorbij op de autostrades waarschijnlijk zonder zich wat aan te trekken van opgelegde snelheden.

Weer was ik er getuige van met een ritje naar de kust.

Gent, brug der zuchten 110km/u dan 90km/u jaja teuten 130/140/170 (wel meestal Engelsen en Nederlanders) ... zelfs vrachtwagens steken je voorbij als je die voorgeschreven 90km/u beleefd blijft aanhouden aldaar. :oops:

Controle?

De boetes uitschrijven en uiteindelijk eens gaan ontvangen tot ver over de landsgrenzen heeft zou anders de lege staatskas kunnen spijzen.

Prima bochtenwerk doe ik vandaag ...


Als vrachtwagens je voorbijsteken op het viaduct in Gentbrugge dan is het gewoon omdat jij 85 rijdt ipv 90. Jij bent er dan waarschijnlijk zo eentje die consequent 110 tuft op de autosnelweg.

fred vanhove
26 januari 2015, 15:49
Als vrachtwagens je voorbijsteken op het viaduct in Gentbrugge dan is het gewoon omdat jij 85 rijdt ipv 90. Jij bent er dan waarschijnlijk zo eentje die consequent 110 tuft op de autosnelweg.

Denk ik ook...heeft dringend nood aan een cursus...Keep the pedal to the metal:-)

Pontus
27 januari 2015, 08:43
Gent, brug der zuchten 110km/u dan 90km/u jaja teuten 130/140/170 (wel meestal Engelsen en Nederlanders) ... zelfs vrachtwagens steken je voorbij als je die voorgeschreven 90km/u beleefd blijft aanhouden aldaar. :oops:


Er zit een afwijking op je snelheidsmeter waardoor 90km/u eigenlijk maar een goeie 85 is, dit verschilt per auto en de reële snelheid moet je met een GPS meten. De kilometerteller van een vrachtwagen is geijkt, 90 op hun snelheidsmeter is effectief 90.

Distel
27 januari 2015, 08:58
Dit heeft bijzonder weinig te maken met hoe dik de wagen is, en bijzonder veel met hoe debiel de verkeersregels zijn. En zolang mensen de oorzaak gaan zoeken bij de dikte van de wagen en niet bij de onzin van bepaalde regels, zal dit blijven gebeuren.

Blue Sky
27 januari 2015, 09:42
Dit heeft bijzonder weinig te maken met hoe dik de wagen is, en bijzonder veel met hoe debiel de verkeersregels zijn. En zolang mensen de oorzaak gaan zoeken bij de dikte van de wagen en niet bij de onzin van bepaalde regels, zal dit blijven gebeuren.

Nog steeds even selectief blind als altijd. U hebt blijkbaar nog steeds last van het kleuterklas-complex. “Ik heb niks gedaan meneer, het is de schuld van de anderen”.

Hypochonder
27 januari 2015, 09:49
Dit heeft bijzonder weinig te maken met hoe dik de wagen is, en bijzonder veel met hoe debiel de verkeersregels zijn. En zolang mensen de oorzaak gaan zoeken bij de dikte van de wagen en niet bij de onzin van bepaalde regels, zal dit blijven gebeuren.

Inderdaad, mensen met 'doorsnee' wagens rijden even goed snel maar daar hechten sommigen weinig of geen aandacht aan, het zijn de 'dikke' wagens die snel rijden...

Het is trouwens bewezen dat wanneer een bepaald gedeelte van de deelnemers in het verkeer zich niet aan bepaalde regels houden deze regels absurd of totaal onlogisch zijn.

Blue Sky
27 januari 2015, 09:56
Inderdaad, mensen met 'doorsnee' wagens rijden even goed snel maar daar hechten sommigen weinig of geen aandacht aan, het zijn de 'dikke' wagens die snel rijden...

Het is trouwens bewezen dat wanneer een bepaald gedeelte van de deelnemers in het verkeer zich niet aan bepaalde regels houden deze regels absurd of totaal onlogisch zijn.

Zal ik u even in uw hemd zetten? Daar gaan we dan.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1138749/2010/07/29/Twee-op-drie-Belgen-gebruiken-dagelijks-gsm-achter-het-stuur.dhtml

Gezien 2 op de 3 automobilisten dagelijks de GSM gebruikt in de wagen, is het verbod op het gebruik van de GSM in de auto absurd of totaal onlogisch. Right?

Misschien moeten we het toch allemaal niet zo ver gaan zoeken en ligt het allemaal toch eerder aan de mentaliteit van de autobestuurder zelf.

Hypochonder
27 januari 2015, 10:00
Zal ik u even in uw hemd zetten? Daar gaan we dan.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1138749/2010/07/29/Twee-op-drie-Belgen-gebruiken-dagelijks-gsm-achter-het-stuur.dhtml

Gezien 2 op de 3 automobilisten dagelijks de GSM gebruikt in de wagen, is het verbod op het gebruik van de GSM in de auto absurd of totaal onlogisch. Right?

Misschien moeten we het toch allemaal niet zo ver gaan zoeken en ligt het allemaal toch eerder aan de mentaliteit van de autobestuurder zelf.

Het gaat hier over snelheid he jongen, je staat zelf met je broek op je enkels. En je komt aandraven met iets wat gebaseerd is op een bevraging, denk je dat je dit kan gebruiken in dergelijke discussie om anderen in hun hemd te zetten? Ik lach daar eens goed mee jongen.

DewareJakob
27 januari 2015, 10:23
Zal ik u even in uw hemd zetten? Daar gaan we dan.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1138749/2010/07/29/Twee-op-drie-Belgen-gebruiken-dagelijks-gsm-achter-het-stuur.dhtml

Gezien 2 op de 3 automobilisten dagelijks de GSM gebruikt in de wagen, is het verbod op het gebruik van de GSM in de auto absurd of totaal onlogisch. Right?

Misschien moeten we het toch allemaal niet zo ver gaan zoeken en ligt het allemaal toch eerder aan de mentaliteit van de autobestuurder zelf.

Juist. Waarom is belgië met de laagste snelheden de slechtste leerling van de klas in Europa, kwestie van aantal verkeersdoden?

Pandareus
27 januari 2015, 11:17
Als vrachtwagens je voorbijsteken op het viaduct in Gentbrugge dan is het gewoon omdat jij 85 rijdt ipv 90. Jij bent er dan waarschijnlijk zo eentje die consequent 110 tuft op de autosnelweg.

Juist. Het is dan niet meer dan normaal dat die vrachtwagen die slak voorbijsteekt. Waarom zou dit zijn snelheid moeten minderen ?

Distel
27 januari 2015, 11:41
Nog steeds even selectief blind als altijd.

Dat ben jij inderdaad.

U hebt blijkbaar nog steeds last van het kleuterklas-complex. “Ik heb niks gedaan meneer, het is de schuld van de anderen”.

Ik ben niet diegene die het probleem van slecht beleid systematisch probeert te negeren hoor. Zoek je kleuterklascomplex dus maar in eigen boezem.

DewareJakob
27 januari 2015, 11:42
Er zit een afwijking op je snelheidsmeter waardoor 90km/u eigenlijk maar een goeie 85 is, dit verschilt per auto en de reële snelheid moet je met een GPS meten. De kilometerteller van een vrachtwagen is geijkt, 90 op hun snelheidsmeter is effectief 90.

De belgische vrachtwagens misschien. Je ziet er ander, ook bussen, gemakkelijk 110 km/u en meer rijden.

Distel
27 januari 2015, 11:45
Misschien moeten we het toch allemaal niet zo ver gaan zoeken en ligt het allemaal toch eerder aan de mentaliteit van de autobestuurder zelf.

Onrechtstreeks is dit juist: de V85 regel die jij blijft negeren is er zelfs ook onrechtstreeks op gebaseerd. Immers "de mentaliteit" is dat mensen steeds absurder wordende regels steeds vaker gaan negeren. We noemen dat soort mentaliteit "menselijkheid" of "normaal".

De conclusie is echter dat het probleem dan bij de regels ligt en niet, zoals jij jezelf maar blijft voorliegen, bij "de mentaliteit".

Johnny Blaze
27 januari 2015, 11:50
Mercedes of land Rover racemachines...Jij kent niks van auto's :-o...Jij verwart duidelijk bedrijfswagens met racemachines :-o
Waarom geen Nissan ? Die maken de snelste racemachine voor op de weg...de Nissan Skyline GTR....De Subaru Impreza WRX is anders ook een aardige flitser ...Of al gedacht aan een Mitsubishi Lancer Evolution van 300 pk ?
Een Mercedes dat is een taxi daartegen :roll:

Nissan maakt al 13 jaar geen Skyline GTR meer. De laatste (R34) is in 2002 van de band gerold. De Evo wordt ook niet meer gemaakt trouwens.

plǝɹǝʍ ǝp
27 januari 2015, 12:33
Als vrachtwagens je voorbijsteken op het viaduct in Gentbrugge dan is het gewoon omdat jij 85 rijdt ipv 90. Jij bent er dan waarschijnlijk zo eentje die consequent 110 tuft op de autosnelweg.

Hoe zit dat nu weer met die ijking van je teller?

fred vanhove
27 januari 2015, 16:57
Nissan maakt al 13 jaar geen Skyline GTR meer. De laatste (R34) is in 2002 van de band gerold. De Evo wordt ook niet meer gemaakt trouwens.

Dat wist ik niet..ik volg het ook zo niet meer.Maar goed ons lid kan misschien nog op zoek gaan naar een tweedehands;-):-)

vlaams realist
27 januari 2015, 17:23
Ik ga mij een zwaardere wagen kopen type Audi, BMW, Mercedes, Land Rover of een andere racemachine in dat rijtje want die stuiven voorbij op de autostrades waarschijnlijk zonder zich wat aan te trekken van opgelegde snelheden.

Weer was ik er getuige van met een ritje naar de kust.

Gent, brug der zuchten 110km/u dan 90km/u jaja teuten 130/140/170 (wel meestal Engelsen en Nederlanders) ... zelfs vrachtwagens steken je voorbij als je die voorgeschreven 90km/u beleefd blijft aanhouden aldaar. :oops:

Controle?

De boetes uitschrijven en uiteindelijk eens gaan ontvangen tot ver over de landsgrenzen heeft zou anders de lege staatskas kunnen spijzen.

Prima bochtenwerk doe ik vandaag ...

Als vrachtwagens je voorbijsteken ben je een veroorzaker van files en onveilige situaties . Dat gedrag kan beboet worden . En dat zou beter meer beboet worden .

Johnny Blaze
27 januari 2015, 18:30
Dat wist ik niet..ik volg het ook zo niet meer.Maar goed ons lid kan misschien nog op zoek gaan naar een tweedehands;-):-)

Wel opletten, enkel import en RHD

reservespeler
27 januari 2015, 19:53
Inderdaad, mensen met 'doorsnee' wagens rijden even goed snel maar daar hechten sommigen weinig of geen aandacht aan, het zijn de 'dikke' wagens die snel rijden...

Het is trouwens bewezen dat wanneer een bepaald gedeelte van de deelnemers in het verkeer zich niet aan bepaalde regels houden deze regels absurd of totaal onlogisch zijn.

Hier heeft u een punt.

Universalia
8 februari 2015, 06:46
Minimum snelheid op een autostrade is 70km/u en ik dacht dat die niet verplicht was in bepaalde situaties waar de weersomstandigheden deze snelheid niet toelaten

* sneeuw, mist, hevige gladheid
* of wanneer hindernissen als wegenwerken dit niet toestaan
* te druk verkeer kan ook een reden zijn
* verkeersborden die de toegelaten snelheid van minder dan 70km/u opleggen (C43)
* Wagens die een andere wagen slepen (25km/u)
* Uitzonderlijk vervoer
* voertuigen met spijkerbanden
* Autobussen, autocars, voertuigen met een M.T.M van meer dan 3,5 ton niet harder dan 90km/u

En ga zomaar verder ... :-D

En nee hoor, ik tuf niet op de baan, mijn wagen kan veeeeeeeel harder maar ja ... :roll: