PDA

View Full Version : Mobiliteitsplan Gent tijdelijk een halt toegeroepen


Vrijheideerst
28 januari 2015, 07:26
Dankzij N-VA en CD&V, omwille van de eigenwijze arrogantie (participatieproblemen) van de heer Watteeuw.

De Standaard maakt daar procedurefouten van...

http://forum.politics.be/newthread.php?do=newthread&f=210

vlijmscherp
28 januari 2015, 08:09
je link is wat fout ;-)

Vrijheideerst
28 januari 2015, 09:30
je link is wat fout ;-)

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150127_01497372

:p

Hypochonder
28 januari 2015, 09:32
Overal waar sossen aan de macht zijn is het een zootje.

Vrijheideerst
28 januari 2015, 09:38
Overal waar sossen aan de macht zijn is het een zootje.

Ik wacht even op Blue Sky die me komt uitleggen dat kilometers omrijden en overal zones 30 wel goed is voor het milieu.

Blue Sky
28 januari 2015, 20:19
Ik wacht even op Blue Sky die me komt uitleggen dat kilometers omrijden en overal zones 30 wel goed is voor het milieu.

Zone 30 is er ten eerste voor de veiligheid en ten tweede om het autoverkeer te ontraden. De meeste vervuiling door autogebruik treedt ook op in steden waar men frequent moet optrekken en afremmen. Bovendien is de concentratie van mensen daar net het hoogste waardoor de schadelijke effecten van al het autoverkeer des te groter zijn.

De auto is kortom zowat de slechts mogelijke en minst efficiënte manier van verplaatsing in de stad. Uit ervaring hebben de meeste steden dat ook al wel ondervonden en zijn verkeersvrije en verkeersluwe centra gemeen gedachtegoed geworden.

In de steden kan je het best verplaatsingen doen met de fiets, te voet of met het openbaar vervoer. Parkings voor auto's worden best aan de rand voorzien. Ziehier het ontwerp van een moderne, progressieve stad.

Dit moet overigens afgedwongen worden door maatregelen in de infrastructuur zoals het knippen van wegen enz. De ervaring leert immers dat mensen met oogkleppen op enkel naar zichzelf kijken zonder rekening te houden met de maatschappij of met de gevolgen van hun gedrag. De "ikke en de rest kan stikken" mentaliteit.

Gent heeft alvast de juiste aanzet gegeven en dat is in België, waar men meestal hekkensluiter is met het implementeren van dergelijke progressieve maatregelen, alvast een unicum.