PDA

View Full Version : Frankrijk schrapt film over bekering moslim tot het christendom.


Yordin
4 februari 2015, 18:32
Zensur in Frankreich: Film 'Der Apostel' darf nicht gezeigt werden
Aus Angst vor muslimischen Reaktionen wurde Film über Bekehrung eines Muslimen zum Christentum in französischen Kinos verboten. Gezeigt werden darf aber ein Film "Allah schütze Frankreich" mit Bekehrungsgeschichte eines Jugendlichen zum Islam.
http://www.kath.net/news/49261
Een film met een jongere die bekeert tot de islam kan dan weer wel.
Je suis charlie steekt alweer onderaan in de kast.

Chapiro
4 februari 2015, 20:07
Een film met een jongere die bekeert tot de islam kan dan weer wel.
Je suis charlie steekt alweer onderaan in de kast.

Nou ja, het is dus wel duidelijk.

Als een moslim zijn geloof verlaat, mag je hem doden. Staat in de Koran en heet Ridda.

In dat kader zijn ze natuurlijk heel bang voor de moslimpopulatie, want die zijn niet gewend aan vrijheid van meningsuiting
Ze kunnen dus zomaar heel opstandig worden en gaan rellen en aanslagen plegen.

Maar als IS christenen en joden vermoord hoor je ze niet.
Ik heb hier nog geen demonstraties gezien in dat opzicht.

Jan van den Berghe
4 februari 2015, 20:34
Maar als IS christenen en joden vermoord hoor je ze niet.
Ik heb hier nog geen demonstraties gezien in dat opzicht.

Merk ook het verschil in aandacht: toen de Jezidi's door IS werden belaagd, was dat hoofdpaginanieuws. Ondertussen was de jacht op de plaatselijke christenen al enige tijd aan de gang, maar dat werd dan weer niet breed uitgesmeerd in en door onze media.

Chapiro
4 februari 2015, 21:45
Merk ook het verschil in aandacht: toen de Jezidi's door IS werden belaagd, was dat hoofdpaginanieuws. Ondertussen was de jacht op de plaatselijke christenen al enige tijd aan de gang, maar dat werd dan weer niet breed uitgesmeerd in en door onze media.

Datzelfde was ook in Nederland, hier hoorde je ook niets over de massaslachtingen door IS van christenen.

Nu nog niet trouwens, dergelijk berichten lees je alleen op internet.

Reverberation
4 februari 2015, 22:17
Een film met een jongere die bekeert tot de islam kan dan weer wel.
Je suis charlie steekt alweer onderaan in de kast.

Je zou bijna zeggen dat dit allemaal opgezet spel is.

We zien trouwens ook overal bommen...

Yordin
4 februari 2015, 22:40
Je zou bijna zeggen dat dit allemaal opgezet spel is.

We zien trouwens ook overal bommen...

Ik geen lijstje bijgehouden maar de voorbije weken is het hakbijl van de censuur (uit angst?) al verschillende keren gevallen.

Yordin
4 februari 2015, 22:42
Datzelfde was ook in Nederland, hier hoorde je ook niets over de massaslachtingen door IS van christenen.

Nu nog niet trouwens, dergelijk berichten lees je alleen op internet.

Vrees voor de eigen bevolking?
Hoe ga je mensen nog tolerantie en verdraagzaamheid aanpraten eens ze concreet op de hoogte zijn van het lot van hun gelijkgestemden.
Als ik in mijn omgeving praat over de vervolging van christenen of niet-religieuzen dan komen diegene die zich beperkten tot onze massamedia niet verder dan Isis en Bok Haram.

Chapiro
4 februari 2015, 23:07
Vrees voor de eigen bevolking?
Hoe ga je mensen nog tolerantie en verdraagzaamheid aanpraten eens ze concreet op de hoogte zijn van het lot van hun gelijkgestemden.
Als ik in mijn omgeving praat over de vervolging van christenen of niet-religieuzen dan komen diegene die zich beperkten tot onze massamedia niet verder dan Isis en Bok Haram.
Ik heb het dan ook over de periode toen de wandaden van Isis nog niet bekend waren, totdat een vrouwelijk yezidi parlementariër wanhopig schreeuwde om hulp.
Ja, toen werd de wereld wakker.

Den Duisteren Duikboot
4 februari 2015, 23:09
De film wordt al sinds oktober in Frankrijk vertoond en trekt van zaal tot zaal. Hij is niet verboden, maar is in een aantal zalen geannuleerd op verzoek van de Franse veiligheidsdiensten die vrezen dat de film een mikpunt wordt van terroristen.

http://www.lefigaro.fr/cinema/2015/01/16/03002-20150116ARTFIG00294-cheyenne-carron-l-apotre-est-un-film-de-paix.php

Nietzsche
4 februari 2015, 23:11
De film wordt al sinds oktober in Frankrijk vertoond en trekt van zaal tot zaal. Hij is niet verboden, maar is in een aantal zalen geannuleerd op verzoek van de Franse veiligheidsdiensten die vrezen dat de film een mikpunt wordt van terroristen.

http://www.lefigaro.fr/cinema/2015/01/16/03002-20150116ARTFIG00294-cheyenne-carron-l-apotre-est-un-film-de-paix.php

:lol:

Lachwekkend, vind je ook niet?

Den Duisteren Duikboot
4 februari 2015, 23:21
:lol:

Lachwekkend, vind je ook niet?

Wat is er lachwekkend aan?

Chapiro
4 februari 2015, 23:25
:lol:

Lachwekkend, vind je ook niet?

Ja, dat zou lachwekkend zijn als het niet zo in en in triest was.

fox
5 februari 2015, 08:38
Merk ook het verschil in aandacht: toen de Jezidi's door IS werden belaagd, was dat hoofdpaginanieuws. Ondertussen was de jacht op de plaatselijke christenen al enige tijd aan de gang, maar dat werd dan weer niet breed uitgesmeerd in en door onze media.

Het cynische is dat in dit land negationisme strafbaar is, maar dat het op grote schaal georganiseerd wordt door de eigen overheid als het over de genocide van Moslims tov Christen gaat. Die holocaust mag onder de mat geveegd worden.

Knuppel
6 februari 2015, 21:22
De film wordt al sinds oktober in Frankrijk vertoond en trekt van zaal tot zaal. Hij is niet verboden, maar is in een aantal zalen geannuleerd op verzoek van de Franse veiligheidsdiensten die vrezen dat de film een mikpunt wordt van terroristen.

http://www.lefigaro.fr/cinema/2015/01/16/03002-20150116ARTFIG00294-cheyenne-carron-l-apotre-est-un-film-de-paix.php


Uit vrees dus voor een volgende terroristische actie.

En dat is wat ze willen.

Jan van den Berghe
6 februari 2015, 21:30
Datzelfde was ook in Nederland, hier hoorde je ook niets over de massaslachtingen door IS van christenen.

Nu nog niet trouwens, dergelijk berichten lees je alleen op internet.

Net zoals de open brief aan het Westen die opgesteld werd door meerdere kerkelijke leiders uit Syrië volledig genegeerd werd door de media in België (en Nederland?).

Jan van den Berghe
6 februari 2015, 21:32
De film wordt al sinds oktober in Frankrijk vertoond en trekt van zaal tot zaal. Hij is niet verboden, maar is in een aantal zalen geannuleerd op verzoek van de Franse veiligheidsdiensten die vrezen dat de film een mikpunt wordt van terroristen.

Is het dan niet aan onze overheid ervoor te zorgen dat we onze vrijheden in alle veiligheid kunnen beleven?

DewareJakob
6 februari 2015, 22:14
Een film met een jongere die bekeert tot de islam kan dan weer wel.
Je suis charlie steekt alweer onderaan in de kast.

En de pampers weer bovenaan.

zonbron
6 februari 2015, 22:23
Is het dan niet aan onze overheid ervoor te zorgen dat we onze vrijheden in alle veiligheid kunnen beleven?

Ja en nee. Best is dat U daar bewust zelf zorg voor draagt. Zich op een correcte wijze over zichzelf en anderen ontfermen als het ware en daarin hardnekkig geloven, dat zou moeten volstaan.

Jan van den Berghe
6 februari 2015, 22:30
Ja en nee. Best is dat U daar bewust zelf zorg voor draagt. Zich op een correcte wijze over zichzelf en anderen ontfermen als het ware en daarin hardnekkig geloven, dat zou moeten volstaan.

Ik begrijp best dat de burger ook een rol en een verantwoordelijkheid te vervullen heeft. Alleen had ik het slechts over het inzetten van de nodige middelen om de veiligheid af te dwingen.

zonbron
6 februari 2015, 22:46
Ik begrijp best dat de burger ook een rol en een verantwoordelijkheid te vervullen heeft. Alleen had ik het slechts over het inzetten van de nodige middelen om de veiligheid af te dwingen.

Uiteraard is ook op dat gebied een belangrijke taak voor de staat weggelegd, het geweldsmonopolie waarover ze beschikken, niet zonder reden, mag echter door deze organisatie op generlei manier misbruikt worden. Het blijft natuurlijk een vorm van een extreem koordlopen, maar beter kennen we vooralsnog niet.

Vanwege die reden opteer ik toch voor minimaal ingrijpen van de staat, zeker wanneer het de vrijheid zelve en de vrije meningsuiting betreft.

Sukkelaar
7 februari 2015, 17:15
De film wordt al sinds oktober in Frankrijk vertoond en trekt van zaal tot zaal. Hij is niet verboden, maar is in een aantal zalen geannuleerd op verzoek van de Franse veiligheidsdiensten die vrezen dat de film een mikpunt wordt van terroristen.

http://www.lefigaro.fr/cinema/2015/01/16/03002-20150116ARTFIG00294-cheyenne-carron-l-apotre-est-un-film-de-paix.php

Op bepaalde plaatsen wel te zien en op andere geannuleerd door de Franse veiligheidsdiensten : wat is dat voor beleid?