PDA

View Full Version : Besparen bij de NMBS? Minister heeft keuze genoeg


DewareJakob
7 februari 2015, 13:04
Dat ze "geschrokken" is van de verspilling en de wildgroei van filialen en structuren bij de spoorwegen, zegt de nieuwe MR-minister van Mobiliteit Jacqueline Galant. En dat ze meer kan besparen dan de voorziene 663 miljoen euro. Het imperium van de NMBS en infrastructuurbeheerder Infrabel vertakt zich in een woud van om en bij de 80 dochterbedrijfjes. Steeds geleid door fors betaalde topambtenaren. De afgelopen tien jaar is het aantal kaderleden bij de NMBS en Infrabel zelfs verdubbeld. Om en bij de 500 topkaders van het spoorwegimperium zouden volgens een interne bron bij de NMBS elk 200.000 euro per jaar verdienen. Sommigen daarvan staan aan het hoofd van zegge en schrijve twee personeelsleden. "Met een vlakkere structuur zou je ettelijke tientallen miljoenen kunnen besparen", zegt een kenner van het huis.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2210023/2015/02/07/Besparen-bij-de-NMBS-Minister-heeft-keuze-genoeg.dhtml

Vinger op de wonde!

Mambo
7 februari 2015, 13:18
Pure afzetterij op kosten van alweer de kleine man.
Echte onvervalste oplichterij.

Rudy
7 februari 2015, 15:35
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2210023/2015/02/07/Besparen-bij-de-NMBS-Minister-heeft-keuze-genoeg.dhtml
Vinger op de wonde!
Juist.
Je had ook de volgende tekst in bold mogen publiceren:
Sommigen daarvan staan aan het hoofd van zegge en schrijve twee personeelsleden

Bartjeuh
7 februari 2015, 16:26
500 topkaders die elk 200.000 per jaar verdienen?
Dan moet je daarbij ook nog de enkele duizenden externe consultants tellen, die voor een kleine (of soms zelfs dikke) 1.000 EUR per dag meedraaien. Sommige daaronder al sedert meerdere jaren. Tel je 200 betaalde werkdagen per jaar, en je zit ook aan 200.000...

Scherven A. Mok
31 maart 2015, 07:03
De spookthalys is dan toch eindelijk afgeschaft.
http://deredactie.be/permalink/1.2288855
Hopelijk betekent dit ook meteen het einde van het kinderachtige wafelijzer.

Guinevere
1 april 2015, 12:21
Pure afzetterij op kosten van alweer de kleine man.
Echte onvervalste oplichterij.

Kers op de taart: beweren dat treintickets 30% te weinig kosten. http://21bis.be/samenleving/2014/treintickets-kosten-30-te-weinig
:cry:

20 euro voor heen en terug Antwerpen-Brussel? De huidige 15 euro is al veel. Men wil precies het gebruik van de trein nog drastischer terug schroeven...

DewareJakob
1 april 2015, 12:30
Daarnaast moet ook de Waalse tegenhanger inleveren, zo is vanmorgen ook de laatste Thalystrein vanuit Luik naar Parijs uitgereden.

Ze bedoelen die via de Oost-West-as rijden natuurlijk. Namur-Charleroi-Mons.
Maar dat zal de journalist niet weten natuurlijk.

cookie monster
2 april 2015, 02:20
De spookthalys is dan toch eindelijk afgeschaft.
http://deredactie.be/permalink/1.2288855
Hopelijk betekent dit ook meteen het einde van het kinderachtige wafelijzer.
Nou , en dan volgt er dit:
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150330_01605792/thalys-komt-los-van-nmbs

brother paul
2 april 2015, 08:40
De spookthalys is dan toch eindelijk afgeschaft.
http://deredactie.be/permalink/1.2288855
Hopelijk betekent dit ook meteen het einde van het kinderachtige wafelijzer.

Zouden daar nu herstructurering aan de top uitgevoerd worden ? 5 directeurs die verantwoordelijk waren voor de lijn oostende brussel worden nu toch werkloos ?

brother paul
2 april 2015, 08:45
Kers op de taart: beweren dat treintickets 30% te weinig kosten. http://21bis.be/samenleving/2014/treintickets-kosten-30-te-weinig
:cry:

20 euro voor heen en terug Antwerpen-Brussel? De huidige 15 euro is al veel. Men wil precies het gebruik van de trein nog drastischer terug schroeven...

hoh ik denk dat die 20 euro niet te weinig is, maar gemiddeld betalen alle personeelsleden van NMBS ter eeuwige dage (?) niets en krijgen ze bakken gratis tickets om in eerste klas te reizen,krijgen 1.5miljoen ambtenaren een gratis treinabonnement waar de overheid dan weer veel te weinig voor betaalt, betalen alle gepensioneerde ook een schijntje dankzij poeperke Stevy, betalen studenten zo 1euro met een pendelkaart of kunnen die goedkoper thuis studeren dan op kot zitten, betalen alle pendelaars ook een belachelijke symbolische som, en betalen alle mensen die zo'n 'P&G' kaartje kopen ook een prikje...

Dus de trein zit vol met gesubsidieerde mensen die veel minder betalen dan die 20euro, en ook niet bereid zijn om daar meer geld neer te tellen. De dienstverlening is meer waard dan wat ze ervoor betalen uiteraard want anders zouden die mensen daar niet zitten, maar de diensverlening wordt vooral sterk gesubsidieerd verkocht.

DewareJakob
2 april 2015, 08:46
Zouden daar nu herstructurering aan de top uitgevoerd worden ? 5 directeurs die verantwoordelijk waren voor de lijn oostende brussel worden nu toch werkloos ?

5? en de rest. Geen nood, daar wordt wel een plaatsje voor gevonden (gecreëerd).

Scherven A. Mok
3 april 2015, 07:42
Zouden daar nu herstructurering aan de top uitgevoerd worden ? 5 directeurs die verantwoordelijk waren voor de lijn oostende brussel worden nu toch werkloos ?

Bron ?

brother paul
3 april 2015, 07:56
Bron ?

hoh kijk, ik weet dat mijn vrouw haar werk ooit eens ee ntrein ingelegd heeft naar de zoo in antwerpen. Er is daar waarlijks een hele planning aan te pas gekomen en een hele administratie heeft dat zitten goedkeuren en plannen om die trein daar tussen te plannen....

Waarom daar zo'n werk aan is en waarom dat niet met de computer gebeurt is mij een raadsel... Volgens mij rijden die treinen en zit daar een leger mensen te kijken via het controle center wat daar kan mislopen en zit daar nog eens een ander leger mensen te kijken om daar alles omheen te plannen zodat effectief daar volk aanwezig is om die trein te doen rijden, dat daar effectief een bak vergaderingen gebeuren om te zorgen dat alles zogenaamd vlekkeloos verloopt

Ik denk eerlijk gezegd dat die organisatie zichzelf te weinig saneert en nog altijd stamt vanuit de middeleeuwen. Neem nu de functie perronchef die ze na 40jaar overkill eens gesaneerd hebben dat is in feite allemaal jobkes die ze in stand houden tot mensen in pensioen gaan

DewareJakob
3 april 2015, 07:58
Waarom daar zo'n werk aan is en waarom dat niet met de computer gebeurt is mij een raadsel...

Dat bewijst dat je niets begrijpt van hoe complex treinverkeer is.

brother paul
3 april 2015, 08:37
Dat bewijst dat je niets begrijpt van hoe complex treinverkeer is.

Kijk mijn vriend: er rijden op de weg 6miljoen wagens elke dag rond, zonder te botsen op 2 meter van elkaar en het lukt..

En er rijden dan 1miljoen pendelaars via de trein, en als er één pipo voor de trein springt in aalst, is gans het verkeer in Belgie 10 minuten vertraagd.

Ik heb dus wel door dat het een complex geheel is die aan elkaar hangt, maar dat is precies het resultaat van de mechaniek die je gebruikt

1° De trein heeft een gigantische inflexibliteit: hij kan gewoon op sporen rijden en ernaast is hij ontspoord. Dus moest die trein gewoon in een bedding rijden met banden, dan zou er al geen vertraging ontstaan, want dan steek je gewoon op die plaats die stilstaande trein voor.. Dat is al éérste grote fout van die ouderwetse ijzerwinkel

2° de trein is een structuur van immens veel ton massa, die moet versneld en afgeremd worden en nota bene op een stuk wegdek dat hij minimaal wrijving ondervind. Hoewel het idee leuk is dat je minimale wrijving moet hebben, is het toch wel ontnuchterend vast te stellen dat een trein die in principe 400km/u moet kunnen rijden op die sporen in Belgie met moeite 100km/u haalt of in feite nooit sneller dan op de autoweg. Ontnuchterend want snelheid optrekken verbetert service, maar vergroot remafstand. Dus een gigantisch probleem. Moesten ze op rubberen banden rijden zou die remafstand niet zo'n hallucinante 2 km zijn, en zou de snelheid ook nog eens dramatisch kunnen opgevoerd worden, maar niet gerekend op BE, daar kan niets van dat alles. Ze moeten een leger infraxambtenaren blijven betalen die dat ijzer moeten rechttrekken om de maand want anders ontspoort die ijzerwinkel.

3° die ijzerwinkel rijdt dan nog 50% van de tijd leeg rond, inherent aan het systeem dus er zit daar ook niet veel aan te doen, tenzij constateren dat de helft van de uitgevoerde ritten moeten uitgevoerd worden om de trein op de plaats te krijgen waar er volk vraagt achter een dienstverlening en anderzijds ondertussen zit dat volk betaald te wacht en gans de dag niets te doen zo werk thet nu eenmaal
Moesten ze de treinen automatiseren, wat technisch echt wel geen wereldwonder is in deze wereld om te realiseren, dan zou je al die machinisten een gouden handdruk kunnen geven en zeggen ga nu maa rin de privé eens echt werk gaan doen.

DewareJakob
3 april 2015, 09:53
De beste stuurlui staan aan wal. Met je epistel bewijs je gewoon weer dat je van spoorwegen niets weet.

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.
Albert Einstein

Zwitser
4 april 2015, 20:37
Kijk mijn vriend: er rijden op de weg 6miljoen wagens elke dag rond, zonder te botsen op 2 meter van elkaar en het lukt..

En er rijden dan 1miljoen pendelaars via de trein, en als er één pipo voor de trein springt in aalst, is gans het verkeer in Belgie 10 minuten vertraagd.

Ik heb dus wel door dat het een complex geheel is die aan elkaar hangt, maar dat is precies het resultaat van de mechaniek die je gebruikt

1° De trein heeft een gigantische inflexibliteit: hij kan gewoon op sporen rijden en ernaast is hij ontspoord. Dus moest die trein gewoon in een bedding rijden met banden, dan zou er al geen vertraging ontstaan, want dan steek je gewoon op die plaats die stilstaande trein voor.. Dat is al éérste grote fout van die ouderwetse ijzerwinkel

2° de trein is een structuur van immens veel ton massa, die moet versneld en afgeremd worden en nota bene op een stuk wegdek dat hij minimaal wrijving ondervind. Hoewel het idee leuk is dat je minimale wrijving moet hebben, is het toch wel ontnuchterend vast te stellen dat een trein die in principe 400km/u moet kunnen rijden op die sporen in Belgie met moeite 100km/u haalt of in feite nooit sneller dan op de autoweg. Ontnuchterend want snelheid optrekken verbetert service, maar vergroot remafstand. Dus een gigantisch probleem. Moesten ze op rubberen banden rijden zou die remafstand niet zo'n hallucinante 2 km zijn, en zou de snelheid ook nog eens dramatisch kunnen opgevoerd worden, maar niet gerekend op BE, daar kan niets van dat alles. Ze moeten een leger infraxambtenaren blijven betalen die dat ijzer moeten rechttrekken om de maand want anders ontspoort die ijzerwinkel.

3° die ijzerwinkel rijdt dan nog 50% van de tijd leeg rond, inherent aan het systeem dus er zit daar ook niet veel aan te doen, tenzij constateren dat de helft van de uitgevoerde ritten moeten uitgevoerd worden om de trein op de plaats te krijgen waar er volk vraagt achter een dienstverlening en anderzijds ondertussen zit dat volk betaald te wacht en gans de dag niets te doen zo werk thet nu eenmaal
Moesten ze de treinen automatiseren, wat technisch echt wel geen wereldwonder is in deze wereld om te realiseren, dan zou je al die machinisten een gouden handdruk kunnen geven en zeggen ga nu maa rin de privé eens echt werk gaan doen.


Je wordt er van beschuldigt niks van treinen af geweten, en als reactie bewijs je dat die beschuldiging terecht is. Waar wil je hier mee naar toe?