PDA

View Full Version : Waarom krijgt het IS zoveel reclame


The Syndrome
20 februari 2015, 18:21
Telkens als het IS een koptische Christen de kop afhakt is het voorpaginanieuws .
Dagelijks worden in landen als Afghanistan , Pakistan , bepaalde Afrikaanse landen tientallen vrouwen gestenigd omdat ze overspel zouden gepleegd hebben , in de meeste gevallen is het dan nog verkrachting maar dan beslist een warhoofdig dorpshoofd dat verkrachting ook overspel is ed .
Waarom al die aandacht voor het IS , het is reclame , de Syriejongeren die vertrekken werden alhier uitgelachen als pizzabezorger , nu komen ze dagelijks breedlachend en gebaard in de pers .
Ze maken er vedetten van , doe mij dan maar Jejoen Bontinck met zijn Michael Jackson show .

Gelukkoos
20 februari 2015, 19:00
IS, is toch een oprukkend militaristisch violerent bandieten kalifaat dat bepaalde landsgrenzen en oliewinningsgebieden benaderd, waar het helemaal niet hoort te zijn.

vlaams realist
20 februari 2015, 19:11
IS, is toch een oprukkend militaristisch violerent bandieten kalifaat dat bepaalde landsgrenzen en oliewinningsgebieden benaderd, waar het helemaal niet hoort te zijn.

Helemaal zoals beschreven in hun handboek , de koran .

Gelukkoos
20 februari 2015, 19:13
Helemaal zoals beschreven in hun handboek , de koran .
Ik voorspel dat binnen de 10 á 20 jaar de verzen uit de koran die oproepen tot geweld (naar zogezegd ongelovigen) gerechtelijk aangeklaagd kan worden.

dalibor
20 februari 2015, 19:15
Telkens als het IS een koptische Christen de kop afhakt is het voorpaginanieuws .
Dagelijks worden in landen als Afghanistan , Pakistan , bepaalde Afrikaanse landen tientallen vrouwen gestenigd omdat ze overspel zouden gepleegd hebben , in de meeste gevallen is het dan nog verkrachting maar dan beslist een warhoofdig dorpshoofd dat verkrachting ook overspel is ed .
Waarom al die aandacht voor het IS , het is reclame , de Syriejongeren die vertrekken werden alhier uitgelachen als pizzabezorger , nu komen ze dagelijks breedlachend en gebaard in de pers .
Ze maken er vedetten van , doe mij dan maar Jejoen Bontinck met zijn Michael Jackson show .

Good point. Ze voeren een soort horrortheater op waar we dan zelf een megafoon opzetten in onze eigen media.

The Syndrome
20 februari 2015, 19:35
Good point. Ze voeren een soort horrortheater op waar we dan zelf een megafoon opzetten in onze eigen media.
Het is inderdaad vreemd , als een dolgedraaide Duitser zijn vrouw en 3 kinderen afknalt wegens echtelijke problemen horen we het niet .
Een dolgedraaide moslim in Kopenhagen die 2 mensen afknalt is een wereldshow .
Reeds voor de Syriestrijders naar Syrie vertrokken werd al geopperd , wat gaan ze doen als ze terugkeren .
En dat hebben ze ook gedaan , niet gelezen , dat kunnen ze nauwelijks , wel gehoord .

dalibor
20 februari 2015, 19:47
Meer hierover

http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/feb/04/isis-videos-complict-terrorism-death-hostage-killers

Gelukkoos
20 februari 2015, 19:48
Good point. Ze voeren een soort horrortheater op waar we dan zelf een megafoon opzetten in onze eigen media.
Het is een drie-strijd :
*De Arabische OPEC landen !
*De VELE moslims in het westen !
*De verzen in de koran die oproepen tot geweld tegen ongelovigen !

Het is als het ware een potje schaken geworden !

Queensburry
22 februari 2015, 13:13
Na de succesvolle politie-interventie in Verviers stonden niet enkel de voorpagina maar eveneens de vijf eerste pagina's van De Morgen er over vol. Ik vroeg me enkel af: "Hoeveel pagina's gaan ze eraan besteden als er eens echt iets gebeurt?!"
Hoe lang zal het nog duren dat ze beseffen dat ze al die afgeschreven moslimjongeren (zonder diploma, zonder identiteit, zonder taal, zonder deftige woning, zonder echte kennis van de wereld en zonder sociaal netwerk dat hen naar boven kan trekken) een heilige graal voorhouden, een middel om belangrijk te worden, mee te tellen, gebruik makende van het belangrijkste dat ze van thuis uit meekrijgen: macho zijn?
Hoe lang zal het nog duren voordat ze beseffen dat elke voorpagina met IS-gruwel een erkenning inhoudt van die gruwel (toch in de ogen van die ze pleegt), dat het niets minder is dan een uitnodiging om zo verder te gaan?
Hoe lang nog gaan de media mee in de terminologie die ons door de extremisten wordt opgedrongen? "Heilige oorlog" (geen enkele oorlog is heilig), "Jihadi's" (d.w.v. haatdragend kanonnenvlees) en vooral "belediging van de Islam" (enkel mensen kunnen beledigd worden, ideeën kunnen dat niet. De Islam kan al evenmin beledigd woden als de Belgische grondwet of de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
Hoe lang nog voordat de media de Islam even kritsch benadert als ze het Katholiscisme hier hebben afgekraakt in de jaren zeventig en tachtig? Dat was een totale afrekening, en bovendien van iets dat tot het hart van onze eigen cultuur behoorde. Ongenadig werd elke inconsequentie, elke hypocresie, elk obscurantisme weggelachen. Zelfs 'God is Liefde' ging de vuilbak in, want God bestond niet. (Ik gebruik de verleden tijd net omdat nu, nu de Islam het godsdienstig discours beheerst, bijna niemand dat nog wil or durft te zeggen, en de media - waar vrijzinnigen nochtans de plak zwaaien - nog het allerminst.

De media hebben IS gemaakt. IS is trouwens zelf een media-concern dat volledig gericht is de recrutering van steeds nieuw kannonnenvlees en het verkrijgen van geldelijke steun. Elke IS strijder die wordt gedood, maakt hen sterker.
Het doet me denken aan Generaal Zhukov, die tijdens WOII bij Stalin kwam klagen dat ze drie soldaten verloren om één Duitser uit te schakelen, waarna Stalin lachend antwoordde: "We zijn dus aan het winnen." IS denkt als Stalin, alles staat in functie van de lange termijnplanning, gericht op het aantrekken van steeds nieuwe strijders. De kroostrijke gezinnen in Arabische landen dienen een soortgelijk lange termijnplanning.
Om nog eens terug te gaan naar WOII: de mediaberichtgeving over alle binnen- en buitenlands Moslimgevaar is qua volume identiek over de berichtgeving over oologsdaden tijdens WOII. Dus vraag ik opnieuw: "Hoe gaan de media reageren wanneer er echt eens een geweldgolf in ons land losbarst of indien de NATO ooit eens in een echte oorlog me de Islam verwikkeld raakt?

Queensburry
22 februari 2015, 13:13
Na de succesvolle politie-interventie in Verviers stonden niet enkel de voorpagina maar eveneens de vijf eerste pagina's van De Morgen er over vol. Ik vroeg me enkel af: "Hoeveel pagina's gaan ze eraan besteden als er eens echt iets gebeurt?!"
Hoe lang zal het nog duren dat ze beseffen dat ze al die afgeschreven moslimjongeren (zonder diploma, zonder identiteit, zonder taal, zonder deftige woning, zonder echte kennis van de wereld en zonder sociaal netwerk dat hen naar boven kan trekken) een heilige graal voorhouden, een middel om belangrijk te worden, mee te tellen, gebruik makende van het belangrijkste dat ze van thuis uit meekrijgen: macho zijn?
Hoe lang zal het nog duren voordat ze beseffen dat elke voorpagina met IS-gruwel een erkenning inhoudt van die gruwel (toch in de ogen van die ze pleegt), dat het niets minder is dan een uitnodiging om zo verder te gaan?
Hoe lang nog gaan de media mee in de terminologie die ons door de extremisten wordt opgedrongen? "Heilige oorlog" (geen enkele oorlog is heilig), "Jihadi's" (d.w.v. haatdragend kanonnenvlees) en vooral "belediging van de Islam" (enkel mensen kunnen beledigd worden, ideeën kunnen dat niet. De Islam kan al evenmin beledigd woden als de Belgische grondwet of de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
Hoe lang nog voordat de media de Islam even kritsch benadert als ze het Katholiscisme hier hebben afgekraakt in de jaren zeventig en tachtig? Dat was een totale afrekening, en bovendien van iets dat tot het hart van onze eigen cultuur behoorde. Ongenadig werd elke inconsequentie, elke hypocresie, elk obscurantisme weggelachen. Zelfs 'God is Liefde' ging de vuilbak in, want God bestond niet. (Ik gebruik de verleden tijd net omdat nu, nu de Islam het godsdienstig discours beheerst, bijna niemand dat nog wil or durft te zeggen, en de media - waar vrijzinnigen nochtans de plak zwaaien - nog het allerminst.

De media hebben IS gemaakt. IS is trouwens zelf een media-concern dat volledig gericht is de recrutering van steeds nieuw kannonnenvlees en het verkrijgen van geldelijke steun. Elke IS strijder die wordt gedood, maakt hen sterker.
Het doet me denken aan Generaal Zhukov, die tijdens WOII bij Stalin kwam klagen dat ze drie soldaten verloren om één Duitser uit te schakelen, waarna Stalin lachend antwoordde: "We zijn dus aan het winnen." IS denkt als Stalin, alles staat in functie van de lange termijnplanning, gericht op het aantrekken van steeds nieuwe strijders. De kroostrijke gezinnen in Arabische landen dienen een soortgelijk lange termijnplanning.
Om nog eens terug te gaan naar WOII: de mediaberichtgeving over alle binnen- en buitenlands Moslimgevaar is qua volume identiek over de berichtgeving over oologsdaden tijdens WOII. Dus vraag ik opnieuw: "Hoe gaan de media reageren wanneer er echt eens een geweldgolf in ons land losbarst of indien de NATO ooit eens in een echte oorlog me de Islam verwikkeld raakt?

dalibor
22 februari 2015, 13:18
Eén keer was genoeg geweest. Maar toch, deze post van Queensburry maakt de hopen nonsens die je hier wel eens leest goed.

daiwa
22 februari 2015, 13:20
*De verzen in de koran die oproepen tot geweld tegen ongelovigen !
!

349 Koranverzen die oproepen tot haat en moord op “ongelovigen”

Voor alle twijfelaars, besluitelozen, onwetenden en diegenen die nog steeds denken dat de islam een “religie van de vrede” zou zijn: Koranverzen, die al 1400 jaar lang (van Mohammed tot ISIS) oproepen tot haat en moord op “ongelovigen”.

De koran is het boek van het kwaad. Het spoort al 1400 jaar aan tot moord- en doodslag op niet-moslims. Tot op de dag van vandaag! De koran geldt als de letterlijke boodschap van Allah aan de moslims. Daar zijn z´n soera´s voor eeuwig geldig. William Muir, een van de belangrijkste Britse islamwetenschappers, schrijft hierover:

“Mohammed´s zwaard en de koran zijn de dodelijkste vijanden van de civilisatie, de waarheid en de vrijheid die de mens tot nu toe heeft meegemaakt.”


Hieronder staan de verzen, die tot nu toe aan 300 miljoen (300.000.000) niet-moslims het leven hebben gekost. Het zijn de verzen van de Jihad, het vermoorden van “ongelovigen”, van hun tot slaaf maken en van de inbezitneming van hun wereldse goederen. Het is hetzelfde boek, dat sinds Mohammed´s kalifaat tot het kalifaat van de “Islamitische Staat” hier en nu, de wereld in angst, verschrikking en chaos heeft gestort. De opsomming hieronder – een van de meest omvangrijke die u kunt krijgen – is desondanks bij lange na nog niet volledig. Op de lijst ontbreken nog een 1.800 ongelooflijke bevelen van de “profeet” van Allah in dezelfde lijn: “Dood de ongelovigen!” “Dood de ongelovigen!”. Net zoals de moslims na Mohammed houden zich ook nu alle islamitische jihadistische groeperingen, waaronder Al-Qaida, Boko Haram, Hezbollah, Hamas, IS, letterlijk aan deze moordopdrachten, die afkomstig zijn uit het hart van de islam. Opdat we dit nooit uit het oog mogen verliezen.

Lees verder >>>

https://ejbron.wordpress.com/2015/02...n-mohammed-to/

Gelukkoos
22 februari 2015, 13:35
Hoe lang nog voordat de media de Islam even kritsch benadert als ze het Katholiscisme hier hebben afgekraakt in de jaren zeventig en tachtig?
"Hoe gaan de media reageren wanneer er echt eens een geweldgolf in ons land losbarst of indien de NATO ooit eens in een echte oorlog me de Islam verwikkeld raakt?
Heb je de wereld al eens intuïtief vanuit de lucht gezien: Overal auto's en vrachtwagens die op een aardolieproduct rijden, en onze winkels en fabrieken laten draaien.
Grote macht imperiums vanwege deze aardolieproducten; zowel Arabische als niet-Arabische. Wilders in Nederland moet zich dus nog even inhouden, voor dat hij zijn gang kan gaan, en de moord op Theo van Gogh kan wreken.
Ik bedoel dus dat we die koran eindelijk eens op een kanon kunnen zetten.

https://www.youtube.com/watch?v=T4xZXPLsKi8

Gelukkoos
22 februari 2015, 18:49
De grootste anti-reclame voor IS zou een rechtszaak zijn voor vrije meningsuiting betreffende het bekritiseren van de koran.
Je kan dan zeggen dat recht hebben we toch al wettelijk.
Maar in rechtbanken wordt in 99 procent van de gevallen gewoon een wet bevestigt !!

Knuppel
22 februari 2015, 20:56
Telkens als het IS een koptische Christen de kop afhakt is het voorpaginanieuws .
Dagelijks worden in landen als Afghanistan , Pakistan , bepaalde Afrikaanse landen tientallen vrouwen gestenigd omdat ze overspel zouden gepleegd hebben , in de meeste gevallen is het dan nog verkrachting maar dan beslist een warhoofdig dorpshoofd dat verkrachting ook overspel is ed .
Waarom al die aandacht voor het IS , het is reclame , de Syriejongeren die vertrekken werden alhier uitgelachen als pizzabezorger , nu komen ze dagelijks breedlachend en gebaard in de pers .
Ze maken er vedetten van , doe mij dan maar Jejoen Bontinck met zijn Michael Jackson show .

Angst en lafheid zijn niet alleen slechte raadgevers.
De media moeten ergens hun klandizie mee bezig houden.

Horrorfilms doen het ook steeds beter.

Knuppel
22 februari 2015, 20:59
De grootste anti-reclame voor IS zou een rechtszaak zijn voor vrije meningsuiting betreffende het bekritiseren van de koran.
Je kan dan zeggen dat recht hebben we toch al wettelijk.
Maar in rechtbanken wordt in 99 procent van de gevallen gewoon een wet bevestigt !!

De vrijheid van meningsuiting is het hoogste goed in een democratie, maar de zwakste plek van een democratie voor degenen die de democratie willen afschaffen.

MultiMAN
22 februari 2015, 21:07
voor degenen die de democratie willen afschaffen.

Zoals jij? Als ik al die verboden die jij wil opleggen zo lees, zal je niets anders kunnen dan de democratie opschorten, wil je uw utopische fantasiewereld in realiteit omzetten.

Zipper
22 februari 2015, 21:16
De vrijheid van meningsuiting is het hoogste goed in een democratie, maar de zwakste plek van een democratie voor degenen die de democratie willen afschaffen.

mohamedaanse religioten kunnen niet omgaan met democratie ; ze zijn er ook te dom en te lui voor. Ze laten zich liever leiden door een "chef".

Knuppel
22 februari 2015, 21:23
Zoals jij? Als ik al die verboden die jij wil opleggen zo lees, zal je niets anders kunnen dan de democratie opschorten, wil je uw utopische fantasiewereld in realiteit omzetten.

Met "mijn" verboden bedoel je toch het afschaffen van staatssteun aan ALLE religies?

Ik verbied immers niemand om bijgelovig te zijn. Wél dat daar mensen voor moeten betalen die geen boodschap hebben aan bijgelovige onzin.

MultiMAN
22 februari 2015, 21:25
Wél dat daar mensen voor moeten betalen die geen boodschap hebben aan bijgelovige onzin.

Zo gaat dat. Gelovigen betalen ook belastingen voor dingen waar ze geen boodschap aan hebben.

Knuppel
22 februari 2015, 21:26
mohamedaanse religioten kunnen niet omgaan met democratie ; ze zijn er ook te dom en te lui voor. Ze laten zich liever leiden door een "chef".

Geen probleem zolang ze mekaar daar in hun eigen landen een kopje kleiner voor maken.
Ze misbruiken echter onze vrijheden om hier hun middeleeuwse dwingelandij in te voeren.

MultiMAN
22 februari 2015, 21:29
Ze misbruiken echter onze vrijheden

De vijand maakt misbruik van ons. Laten we een potje huilen. :lol:

Knuppel
22 februari 2015, 21:37
De vijand maakt misbruik van ons. Laten we een potje huilen. :lol:

We zullen wel zien wie er een potje huilt als het afgelopen is met het misbruik.

Sukkelaar
23 februari 2015, 06:45
Zo gaat dat. Gelovigen betalen ook belastingen voor dingen waar ze geen boodschap aan hebben.

2

MultiMAN
23 februari 2015, 18:34
Wat is er mis met diversiteit in de media misschien?

https://pbs.twimg.com/media/B-i2qfuIQAANVBy.png

The Syndrome
23 februari 2015, 19:01
Wat is er mis met diversiteit in de media misschien?

https://pbs.twimg.com/media/B-i2qfuIQAANVBy.png
De volgende die op stap gaat richting Damascus .