PDA

View Full Version : Waarom enkel multiculturalisme kan werken in de toekomst


C2C
27 februari 2015, 21:18
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.

Nietzsche
27 februari 2015, 21:22
Onzin

Nierika
27 februari 2015, 21:26
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.Gruwelijk is het juiste woord.
Ik vond het ook erg toen die Boeddhabeelden in Afghanistan kapot werden geschoten door de Taliban, maar dat heb ik niet met eigen ogen aanschouwd.

Toen ik gisteren de beelden zag van de Assyrische tragedie, was het een dolksteek recht in het hart.
Ieder mens die van geschiedenis houdt kan hier alleen maar misselijk van komen.
Onbegrijpelijk.

Hoe is het verdomme anno 2015 nog mogelijk?

Nierika
27 februari 2015, 21:27
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.
Ik geef je overigens gelijk mbt je standpunt over multiculturalisme.
Maar er zullen toch eerst een paar culturen moeten sneuvelen vooraleer dat bereikt wordt.

Thuleander
27 februari 2015, 21:32
En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.

Vergeet het maar.
De-islamiseren is dom rechts gelijk geven en dat willen we toch zeker niet ofwel soms?

Ik raad u dus aan om nu het nog kan uw favoriete musea te bezoeken en alles nog eens goed te bekijken.

Een kwestie van tijd vooraleer hier de voorhamers bovengehaald worden.

Nietzsche
27 februari 2015, 21:33
Vergeet het maar.
De-islamiseren is dom rechts gelijk geven en dat willen we toch zeker niet ofwel soms?

Ik raad u dus aan om nu het nog kan uw favoriete musea te bezoeken en alles nog eens goed te bekijken.

Een kwestie van tijd vooraleer hier de voorhamers bovengehaald worden.

:lol:

Guinevere
27 februari 2015, 22:05
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Eeuwenoud materiaal van andere landen of beschavingen blijven ophemelen, koesteren en onderhouden is nu niet meteen mijn idee van multiculturalisme. Ik bedoel, wat niet wordt vernield door mensenhanden zorgen weer en wind wel voor. Laat elk land zelf kiezen wat die met z'n 'erfgoed' doet. Dat is pas respect voor multicultuur.

Libro
27 februari 2015, 22:15
Eeuwenoud materiaal van andere landen of beschavingen blijven ophemelen, koesteren en onderhouden is nu niet meteen mijn idee van multiculturalisme. Ik bedoel, wat niet wordt vernield door mensenhanden zorgen weer en wind wel voor. Laat elk land zelf kiezen wat die met z'n 'erfgoed' doet. Dat is pas respect voor multicultuur.

Eeuwenoude, waardevolle kunst vernielen omdat die niet in uw kraam past is multicultuur? Nog zo één en 't is Sint-Juttemis.

Peche
27 februari 2015, 22:20
Hoe is het verdomme anno 2015 nog mogelijk?

't Is wel degelijk mogelijk.
En dat symboliseert des te meer dat het kalief niets behalve iets islamitisch overeind zal laten staan.

Peche
27 februari 2015, 22:23
Eeuwenoud materiaal van andere landen of beschavingen blijven ophemelen, koesteren en onderhouden is nu niet meteen mijn idee van multiculturalisme. Ik bedoel, wat niet wordt vernield door mensenhanden zorgen weer en wind wel voor. Laat elk land zelf kiezen wat die met z'n 'erfgoed' doet. Dat is pas respect voor multicultuur.

Dat was nu wel historisch erfgoed.
Met diezelfde redenering van U mogen wij dus iedere moskee gaan uitroken?
Want wij bepalen toch zelf wat wij doen in ons land?
Varkenswinkels openen naast moskeeën, en de moslims die dat tolereren... dat is pas respect voor cultuur.
Heb je hem?

Guinevere
27 februari 2015, 22:29
Eeuwenoude, waardevolle kunst vernielen omdat die niet in uw kraam past is multicultuur? Nog zo één en 't is Sint-Juttemis.

Wat jij waardevol vindt is voor een ander misschien niet zo belangrijk. Laat andere landen zelf beslissen wat ze met hun erfgoed doen, ik blijf daarbij.

Guinevere
27 februari 2015, 22:31
Dat was nu wel historisch erfgoed.
Met diezelfde redenering van U mogen wij dus iedere moskee gaan uitroken?
Want wij bepalen toch zelf wat wij doen in ons land?
Varkenswinkels openen naast moskeeën, en de moslims die dat tolereren... dat is pas respect voor cultuur.
Heb je hem?

Nee. Want welke moskee is hier eeuwenoud erfgoed?

Maar als toekomstige generaties hier een eeuwenoude moskee willen afbreken, moeten ze dat vooral kunnen doen.

Nietzsche
27 februari 2015, 22:36
Wat jij waardevol vindt is voor een ander misschien niet zo belangrijk. Laat andere landen zelf beslissen wat ze met hun erfgoed doen, ik blijf daarbij.

Interessant dit wel, hoe zie je dat dan precies voor je? wie vertegenwoordigt een land in dit geval?

Mensen hebben IS gesmeekt om het niet kapot te maken.

Guinevere
27 februari 2015, 22:43
Interessant dit wel, hoe zie je dat dan precies voor je? wie vertegenwoordigt een land in dit geval?

Mensen hebben IS gesmeekt om het niet kapot te maken.

Wie allemaal? En belangrijker, wie ligt er nu om dat verloren erfgoed te huilen? Toch precies mensen die in de verste verte niets met 'IS' hebben te maken.

Nietzsche
27 februari 2015, 22:45
Wie allemaal? En belangrijker, wie ligt er nu om dat verloren erfgoed te huilen? Toch precies mensen die in de verste verte niets met 'IS' hebben te maken.

Je geeft niet echt antwoord op de vraag. Ik kan best meegaan met de redenering dat landen zelf moeten bepalen wat ze met hun erfgoed doen, de vraag is alleen : wie vertegenwoordigt een land? een dictator? IS? het volk? (zover dat bestaat)....

Dit is geen onderwerp waarbij je makkelijk kan zeggen: "dat moeten landen lekker zelf beslissen!! "....

Guinevere
27 februari 2015, 22:48
Je geeft niet echt antwoord op de vraag. Ik kan best meegaan met de redenering dat landen zelf moeten bepalen wat ze met hun erfgoed doen, de vraag is alleen : wie vertegenwoordigt een land? een dictator? IS? het volk? (zover dat bestaat)....

Dit is geen onderwerp waarbij je makkelijk kan zeggen: "dat moeten landen lekker zelf beslissen!! "....

Ja, zij. Een (democratische) regering kan ook.

Nietzsche
27 februari 2015, 22:50
Ja, zij. Een (democratische) regering kan ook.

:lol:

Tavek
27 februari 2015, 22:50
Wat jij waardevol vindt is voor een ander misschien niet zo belangrijk. Laat andere landen zelf beslissen wat ze met hun erfgoed doen, ik blijf daarbij.

Het is erfgoed van de gehele mensheid aangezien het de wieg van onze beschaving is. Uw volk had het voorrecht om het te beschermen, te koesteren, maar het is nu bezig het te vernielen.

Nietzsche
27 februari 2015, 22:52
Het is erfgoed van de gehele mensheid aangezien het de wieg van onze beschaving is. Uw volk had het voorrecht om het te beschermen, te koesteren, maar het is nu bezig het te vernielen.

Haar volk?

Tavek
27 februari 2015, 22:55
Haar volk?

Mensen zijn wie ze zijn door keuzes, niet door afkomst of huidskleur. Zij is moslim, ze heeft daar voor gekozen, ergo het is haar volk.

Nietzsche
27 februari 2015, 22:56
Mensen zijn wie ze zijn door keuzes, niet door afkomst of huidskleur. Zij is moslim, ze heeft daar voor gekozen, ergo het is haar volk.

Oh, jij bent er zo een.

Bobke
27 februari 2015, 22:58
Wat jij waardevol vindt is voor een ander misschien niet zo belangrijk. Laat andere landen zelf beslissen wat ze met hun erfgoed doen, ik blijf daarbij.
De koran vind ik een totaal waardeloos boekje.
Maar de oorspronkelijke versie is onvervangbaar, zelfs voor mij.

Tavek
27 februari 2015, 23:01
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.

Multicultuur is tegen de menselijke aard, of denk je dat die xenofobe trekjes er vanzelf zijn gekomen ?

Het is een gefaald experiment in Europa en de VS.

Nietzsche
27 februari 2015, 23:03
Multicultuur is tegen de menselijke aard, of denk je dat die xenofobe trekjes er vanzelf zijn gekomen ?

Het is een gefaald experiment in Europa en de VS.

In veel landen werkt het anders prima.

Xenophon
27 februari 2015, 23:05
In veel landen werkt het anders prima.

Noem er tien.

Nietzsche
27 februari 2015, 23:07
Noem er tien.

Vrijwel elk West-Europees land.

Xenophon
27 februari 2015, 23:09
Vrijwel elk West-Europees land.

Nietzsche
27 februari 2015, 23:14
Niet?

Toon dat maar eens aan dan.

Thuleander
27 februari 2015, 23:15
Vrijwel elk West-Europees land.

:lol:

Bobke
27 februari 2015, 23:16
In veel landen werkt het anders prima.
Waar ze nu aan het vechten zijn werkte het ooit ook prima.

Nietzsche
27 februari 2015, 23:17
Waar ze nu aan het vechten zijn werkte het ooit ook prima.

Dat denk ik niet.

Tavek
27 februari 2015, 23:18
Niet?

Toon dat maar eens aan dan.

Aangezien allochtonen nog steeds in de marginaliteit leven, gediscrimineerd worden, laag geschoold zijn en hogere criminaliteitscijfers vertonen kan je moeilijk zeggen dat ze als gemeenschap geintegreerd zijn. Er is geen multicultuur, er zijn culturen die langs elkaar door leven.

Nietzsche
27 februari 2015, 23:21
Aangezien allochtonen nog steeds in de marginaliteit leven, gediscrimineerd worden, laag geschoold zijn en hogere criminaliteitscijfers vertonen kan je moeilijk zeggen dat ze als gemeenschap geintegreerd zijn. Er is geen multicultuur, er zijn culturen die langs elkaar door leven.

Hiermee kan ik akkoord gaan, maar dan kun je niet zeggen dat het "multiculturele experiment" heeft gefaald.

Het heeft simpelweg nooit bestaan. Segregatie is inderdaad een groot probleem.

Tavek
27 februari 2015, 23:24
Hiermee kan ik akkoord gaan, maar dan kun je niet zeggen dat het "multiculturele experiment" heeft gefaald.

Het heeft simpelweg nooit bestaan. Segregatie is inderdaad een groot probleem.

Het is geen probleem. Ofwel assimileren ze (er zijn allochtonen die dat doen, en na verloopt van tijd gewoon opgaan in onze gemeenschap) ofwel keren na hun tijd als gast terug naar het land van herkomst.

Nietzsche
27 februari 2015, 23:27
Het is geen probleem. Ofwel assimileren ze (er zijn allochtonen die dat doen, en na verloopt van tijd gewoon opgaan in onze gemeenschap) ofwel keren na hun tijd als gast terug naar het land van herkomst.

Dat gebeurt niet, toch?

Tavek
27 februari 2015, 23:32
Dat gebeurt niet, toch?

Jawel, maar die "allochtonen" zie je dan niet meer als "allochtonen". Vaak zijn het Europeanen die gewoon als Belg zijn gaan leven en na een paar generaties niks meer overhouden van hun "land van herkomst". Bijna iedere Belg heeft wel ergens zo een voorouder, overigens. Hier en daar merk je dat nog aan een buitenlands klinkende achternaam, maar dat is ook alles. Merk ook op dat dit vaak Rooms-Katholieken zijn, die zich goed konden integreren.

Met de Moslimbevolking is dit nooit gelukt. Die zijn nog conservatiever en erger geworden dan de bevolkingen in hun thuisland.

Nietzsche
27 februari 2015, 23:36
Jawel, maar die "allochtonen" zie je dan niet meer als "allochtonen". Vaak zijn het Europeanen die gewoon als Belg zijn gaan leven en na een paar generaties niks meer overhouden van hun "land van herkomst". Bijna iedere Belg heeft wel ergens zo een voorouder, overigens. Hier en daar merk je dat nog aan een buitenlands klinkende achternaam, maar dat is ook alles. Merk ook op dat dit vaak Rooms-Katholieken zijn, die zich goed konden integreren.

Met de Moslimbevolking is dit nooit gelukt. Die zijn nog conservatiever en erger geworden dan de bevolkingen in hun thuisland.

De meeste allochtonen doen niet aan assimilatie en degene die dat niet doen worden ook niet terug gestuurd naar land van herkomst.

Dus dan mag je dat best constateren als een probleem, dacht ik zo.

nabat54
27 februari 2015, 23:52
Eeuwenoud materiaal van andere landen of beschavingen blijven ophemelen, koesteren en onderhouden is nu niet meteen mijn idee van multiculturalisme. Ik bedoel, wat niet wordt vernield door mensenhanden zorgen weer en wind wel voor. Laat elk land zelf kiezen wat die met z'n 'erfgoed' doet. Dat is pas respect voor multicultuur.

Het IS kalifaat is een land ?

Zipper
27 februari 2015, 23:54
Wat jij waardevol vindt is voor een ander misschien niet zo belangrijk. Laat andere landen zelf beslissen wat ze met hun erfgoed doen, ik blijf daarbij.

ik vraag me eigenlijk af wat voor die IS-barbaren waardevol is, buiten verkrachten, moorden en vernielen.

Nietzsche
27 februari 2015, 23:55
ik vraag me eigenlijk af wat voor die IS-barbaren waardevol is, buiten verkrachten, moorden en vernielen.

Geiten, ezels.

Zipper
28 februari 2015, 00:01
Vrijwel elk West-Europees land.

.

Nietzsche
28 februari 2015, 00:04
.

Je wil iets zeggen?

Zipper
28 februari 2015, 00:11
Je wil iets zeggen?

neuh, hoe kom je daar bij ...

Drukazz
28 februari 2015, 00:14
http://www.livingindiversity.org/wp-content/uploads/2011/05/multiculturalism-cartoon.jpeg

Drukazz
28 februari 2015, 00:16
http://www.toonpool.com/user/610/files/integration_1957085.jpg

Tavek
28 februari 2015, 01:00
De meeste allochtonen doen niet aan assimilatie en degene die dat niet doen worden ook niet terug gestuurd naar land van herkomst.

Dus dan mag je dat best constateren als een probleem, dacht ik zo.

Enige dwang is dus nodig.

Peche
28 februari 2015, 08:11
Nee. Want welke moskee is hier eeuwenoud erfgoed?

Maar als toekomstige generaties hier een eeuwenoude moskee willen afbreken, moeten ze dat vooral kunnen doen.

Kijk, ik heb respect voor de islam.
Ik heb een aantal moslim kennissen, en er zijn er waar van ge soms denkt "heeft die dat nu echt gezegd?"
Ik krijg dat gevoel nu bij.
"Heeft ze dat echt gezegd?"
Beseft U de impact wel.

In Giza Egypte en oud Sumerië Irak is veel van onze MENSELIJKE geschiedenis gecatalogiseerd. Dat is werelderfgoed.
Iedereen is van de wereld, en de wereld is van iedereen weet je wel?
Wat geeft iemand van deze tijd het recht millennia oude geschiedenis te vernietigen?

Je laat het regenwoud toch ook niet omkappen zonder protest? Of mogen zij daar bepalen hoeveel zuurstof de wereld filteren mag?

Sommige dingen zijn van ons allemaal, en is niet van een land om zich toe te eigenen...

Hypochonder
28 februari 2015, 08:16
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.



Ik zie hier eerder het bewijs in dat de multicul bij ons NIET werkt. Het zijn juist de types die in de bij ons mislukte multicul gefaald hebben die de grootste gruwelijkheden en nu weer die barbaarse vernielingen aanrichten.

Multiculturalisme kan en moet maar enkel op de juiste manier.

cato
28 februari 2015, 08:55
Ik zie hier eerder het bewijs in dat de multicul bij ons NIET werkt. Het zijn juist de types die in de bij ons mislukte multicul gefaald hebben die de grootste gruwelijkheden en nu weer die barbaarse vernielingen aanrichten.

Multiculturalisme kan en moet maar enkel op de juiste manier.

Multiculti kan alleen goed werken, als sex met mensen van een andere cultuur
een maatschappelijke plicht gaat worden.
Zolang dat niet het geval en vrijblijvend blijft ,zal de multiculti mislukken.

C2C
28 februari 2015, 09:06
Vergeet het maar.
De-islamiseren is dom rechts gelijk geven en dat willen we toch zeker niet ofwel soms?

Ik raad u dus aan om nu het nog kan uw favoriete musea te bezoeken en alles nog eens goed te bekijken.

Een kwestie van tijd vooraleer hier de voorhamers bovengehaald worden.

Het klinkt intussen als Professor Obama, maar IS representeert niet de Islam. Dat is het punt.

Gisteren werd een seculiere blogger in Bangladesh doodgehakt met machetes. Door moslimextremisten. De gematigde moslimpremier veroordeelde ten stelligste deze aanslag.

sepper
28 februari 2015, 09:10
En toch doet de gematigde moslimpremier niets om dat te vermijden.

C2C
28 februari 2015, 09:19
Eeuwenoud materiaal van andere landen of beschavingen blijven ophemelen, koesteren en onderhouden is nu niet meteen mijn idee van multiculturalisme. Ik bedoel, wat niet wordt vernield door mensenhanden zorgen weer en wind wel voor. Laat elk land zelf kiezen wat die met z'n 'erfgoed' doet. Dat is pas respect voor multicultuur.

Dus wanneer hier ooit weer een rechtse totalitaire dictatuur aanstormt, democratisch verkozen, dan mag die, zoals toen, van jou gerust alle "entartete Kunst" vernielen? Meunier, Permeke, Raveel, Rops, Ensor, Khnopff, Landuit, Masereel, Delvaux, Beuys, Magritte, Spilliaert, Rademakers, Verkampen, Verdoodt, Tuymans, Fabre, Vandekerckhove, De Cock, Vanmechelen...

Gewoon kapotslagen?

Tut tut. Niks van.

Conscience
28 februari 2015, 09:22
Eeuwenoud materiaal van andere landen of beschavingen blijven ophemelen, koesteren en onderhouden is nu niet meteen mijn idee van multiculturalisme. Ik bedoel, wat niet wordt vernield door mensenhanden zorgen weer en wind wel voor. Laat elk land zelf kiezen wat die met z'n 'erfgoed' doet. Dat is pas respect voor multicultuur.

De padden in de stront houden niet van de mussen die boven hun hoofd vliegen, laat staan van de valken. Dit nazi-gezeik en polpotachtig islamisme van het jaar nul is een schanddaad.

Thuleander
28 februari 2015, 11:50
Het klinkt intussen als Professor Obama

Een 'lector' is geen professor. Obama is nooit professor geweest.
Net zoals hij nooit in Amerika geboren is, maar in Kenia.
Obama is een illegale president die geen enkele legitimiteit geniet.


maar IS representeert niet de Islam.

Jij als Westerse communist kan dat weten zeker. :-)

Supe®Staaf
28 februari 2015, 11:59
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.
Juist.
Voor de zekerheid nog even vermelden waar IS voor staat, nl. islamitische staat.



Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Ik denk dat je hier een levensgrote contradictie in het leven roept.

Algemeen:
Je hanteert hier de stelling dat we a priori respect moeten opbrengen voor andere culturen.
Welnu, dat is een aantoonbare onmogelijkheid, dat is een contradictie op zichzelf.
Je kan geen authentiek respect opbrengen voor twee zaken die mekaars tegengestelde zijn.
Het respect voor een van beide stromingen, is dan per definitie geveinsd.

Concreet geval van de beeldenstormers:
Je geeft in je openingszin aan dat je de praktijken van de islamitische staat gruwelijk, fascistisch en barbaars vindt.
Nochtans maken die praktijken integraal deel uit van de strekking die in het kalifaat de leefwereld, de rechtsregels, kortom, de cultuur zal behelsen.
Mag ik aannemen dat je voor een barbaarse, fascistische, gruwelijke (i.c. islamitische) cultuur geen respect kan opbrengen?
Indien wel, dan is je respect voor beschaafde, demokratische en verfijnde culturen totaal ongeloofwaardig.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Het enige respect dat je eventueel in dat verband kan opbrengen is het respect voor andermans territorium waarbinnen een specifieke cultuur beleefd wordt.
A priori voor culturen respect opbrengen is een politiek correcte luchtbel.


Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.
Ik mag dus aannemen dat je respect voor de cultuur van de islamitische staat onbestaande is?
Mag ik dan ook aannemen dat je die cultuur liever niet ziet gemengd worden met de onze?
Zou het te veel gevraagd zijn om dan ook logischerwijs de onmogelijkheid van multiculturalisme in je conclusie te includeren?

F.B.
28 februari 2015, 18:29
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.

Je staat tegen de verkeerde te blaffen. Richt je tot fora als forums.marokko.nl. Als er nu een groep van mensen in europa en daar buiten zijn die het minst multicultureel en cultuurrelativistisch zijn, dan zijn het toch wel moslims.

Hypochonder
28 februari 2015, 18:50
Multiculti kan alleen goed werken, als sex met mensen van een andere cultuur
een maatschappelijke plicht gaat worden.
Zolang dat niet het geval en vrijblijvend blijft ,zal de multiculti mislukken.

Mulricul kan in veel gevallen goed werken maar niet zoals we het hier de laatste decennia hebben gekend in België. Ik zou stellen dat multicul enkel werkt als er voldoende regels worden opgelegd en als er voldoende respect is voor elkaar.

Nierika
28 februari 2015, 21:27
Mulricul kan in veel gevallen goed werken maar niet zoals we het hier de laatste decennia hebben gekend in België. Ik zou stellen dat multicul enkel werkt als er voldoende regels worden opgelegd en als er voldoende respect is voor elkaar.
Dit standpunt had ik van jou, in alle ernst, nu niet meteen verwacht...

DeProf_eet
28 februari 2015, 23:30
Multicultuur is tegen de menselijke aard, of denk je dat die xenofobe trekjes er vanzelf zijn gekomen ? Het is een gefaald experiment in Europa en de VS.Goed gezien van U.

DeProf_eet
28 februari 2015, 23:52
In veel landen werkt het anders prima.Nog een bewijs dat gij als jong ventje, ze toch niet alle vijf op een rij hebt.

Guinevere
1 maart 2015, 00:57
Kijk, ik heb respect voor de islam.
Ik heb een aantal moslim kennissen, en er zijn er waar van ge soms denkt "heeft die dat nu echt gezegd?"
Ik krijg dat gevoel nu bij.
"Heeft ze dat echt gezegd?"
Beseft U de impact wel.

In Giza Egypte en oud Sumerië Irak is veel van onze MENSELIJKE geschiedenis gecatalogiseerd. Dat is werelderfgoed.
Iedereen is van de wereld, en de wereld is van iedereen weet je wel?
Wat geeft iemand van deze tijd het recht millennia oude geschiedenis te vernietigen?

Je laat het regenwoud toch ook niet omkappen zonder protest? Of mogen zij daar bepalen hoeveel zuurstof de wereld filteren mag?

Sommige dingen zijn van ons allemaal, en is niet van een land om zich toe te eigenen...
Begrijp me niet verkeerd. Ik kan kunst en cultuur zeker apprecieren en ga zelfs elk jaar naar TEFAF.
Maar als 'erfgoed' wordt vernield (door enkele jahiliyya/onverstandigen) moet blijkbaar de hele moslimbevolking, meer dan een vierde van de wereld, samen met de Koran en God worden beledigd. Dat begrijp ik niet zo goed. Ik vind het ook erg dat eeuwenoude staving voor de geschiedenis wordt vernietigd of wat dacht je? God zal het met reden voor eeuwen hebben bewaard. Maar langs de andere kant gebeurt deze vernieling m.i. ook met Gods wil en heeft dit ook een reden.

En met alle respect maar ik ben het niet eens met de uitspraak dat sommige dingen van ons allen zijn, ongeacht het land. Als het Antwerps stadsbestuur morgen beslist om het plantin-moretus complex neer te gooien en er een nieuw, modern gebouw in de plaats te zetten, zal dit bij sommige Antwerpenaren al veel ongenoegen opwekken. Kun je je voorstellen hoe ze zich gaan voelen als er dan nog uit de hele wereld kritiek op komt?! Vind jij dat ze zich veel van die kritiek moeten aantrekken? Ik niet, hoor. De werelderfgoed lijst moet dan maar aangepast worden.

AVV.VVK
1 maart 2015, 01:20
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.

neen.
Om te beginnen met de voornaamste reden dat 'Multi-culturele samen(samen!)-leving' een paradox is.

Een cultuur steunt immers op enkele pijlers : die pijlers vormen de gemeenschappelijke basis van de hele gemeenschap.

Een samen-leving is de interactie tussen individuen binnen één ruimtelijke plaats.

1. Gemeenschappelijke taal :
Een cultuur heeft één voertaal die door de 'aanhangers' gebruikt wordt. Zo kunnen de aanhangers met die taal samenwerken aan de verdere uitbouw en de verdere instandhouding van die cultuur (hier ontstaat al de samen-leving).

2. Gemeenschappelijke politieke basisideologie :
in ons geval de democratie, de gelijkheid en de vrijheid. Iedereen binnen één cultuur heeft zijn eigen smaak en (politieke) voorkeur, maar allen hebben ze die politieke beginstandpunten gemeenschappelijk om vandaaruit, binnen dat kader als individu te functioneren.

3. Gemeenschappelijke moraal :
Stel u voor : hoe lang houdt een samenleving het uit als iedereen andere ethische kwesties aanhangt? Moord, verkrachting, diefstal... Allemaal gegevens waarover één duidelijk standpunt gegeven moet worden, gestuurd vanuit een cultuur.



En nu, stelt u zich dan eens voor, dat meerdere culturen bij elkaar leven :
- Men kan niet communiceren onder de culturen, de culturen zullen dus door elkaar leven, elk op zich, los van de andere, los van elkaar.
- Men heeft enerzijds democraten, anderzijds fascisten en aan nog andere zijden nog anderen... Dus ook op dit vlak zullen die meerdere culturen door elkaar leven.
- Misschien de moraal dan, ik mag jou vermoorden, jij mij niet. Denkt u soms dat dat werkt? Neen, uiteraard niet. En alweer leven alle culturen door elkaar.

En dan zegt u : maar ze hebben dezelfde taal, dezelfde basisideologie, dezelfde moraal.
-Wel, dan ook dus dezelfde cultuur. En dus is er geen sprake meer van de Multi-culturen...

En dan zegt u : Maar die culturen zitten dan toch in dezelfde ruimtelijke plaats?
- Wel proficiat dan, nu heeft u op één plaats chaos veroorzaakt doordat meerdere groepen door elkaar leven terwijl u evengoed op één kleinere plaats, één groep kunt zetten zoals het altijd al was, bovendien hebt u nu een "samen-leving" die men beter "afzonderlijk-leving" kan hernoemen, want een samenleving, waarbij het uitgangspunt de interactie tussen �*lle groepen is, is nu volledig weg.


"Multiculturele samenleving"

Het is meer dan duidelijk een paradox.

"meerdere culturen die elk afzonderlijk zonder enige reactie met ook maar één andere groep, toch "samen" leven"...

smiley
1 maart 2015, 06:37
Maar als 'erfgoed' wordt vernield (door enkele jahiliyya/onverstandigen) moet blijkbaar de hele moslimbevolking, meer dan een vierde van de wereld, samen met de Koran en God worden beledigd. Dat begrijp ik niet zo goed.

Dat is Gods wil.

^_^
1 maart 2015, 07:11
Eeuwenoud materiaal van andere landen of beschavingen blijven ophemelen, koesteren en onderhouden is nu niet meteen mijn idee van multiculturalisme. Ik bedoel, wat niet wordt vernield door mensenhanden zorgen weer en wind wel voor. Laat elk land zelf kiezen wat die met z'n 'erfgoed' doet. Dat is pas respect voor multicultuur.

'Dat land' waar het over gaat, had gekozen om z'n eeuwenoud materiaal in de beschermende omgeving van een museum op te slaan. Dat land heeft een keuze gemaakt, aanhangers van ee bepaalde religie hebben daar niet 'multicultureel' over beslist.

reservespeler
1 maart 2015, 08:03
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.

De nazi's komen alweer opdraven.

reservespeler
1 maart 2015, 08:08
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.

Het probleem met de multicul is dat er een bepaalde bevolkingsgroep zijn cultuur hier wil opdringen. Dat zij spuwen op de eeuwenoude cultuur, waarop onze maatschappij gebouwd is.

Wij stellen dit dagelijks vast:
- Kruisbeelden die moeten verdwijnen.
- Geen varkentjes meer in onderwijsboeken (Groot Brittannië).
- Geen kruis meer op de mijter van Sinterklaas.
- Geen zwarte piet meer.
- Geen kindje Jezus meer in de kribbe.
- Scheiding Godsdienst - staat wordt in vraag gesteld.
- ....

reservespeler
1 maart 2015, 08:13
Vrijwel elk West-Europees land.

Is België dan de uitzondering?

Supe®Staaf
1 maart 2015, 09:54
Multiculturalisme kan en moet maar enkel op de juiste manier.
De 'juiste' manier zal steeds een vorm van segreggatie inhouden, m.a.w. multicultureel naast mekaar leven elk op zijn eigen territorium met eigen cultuur en eigen wetten.
Als je dat probeert in een 'samen'leving te persen, krijg je rechtsongelijkheid, en dat is de doodsteek voor elke maatschappij die demokratisch wil georganiseerd leven.

Wapper
1 maart 2015, 10:45
[..]

En met alle respect maar ik ben het niet eens met de uitspraak dat sommige dingen van ons allen zijn, ongeacht het land. Als het Antwerps stadsbestuur morgen beslist om het plantin-moretus complex neer te gooien en er een nieuw, modern gebouw in de plaats te zetten, zal dit bij sommige Antwerpenaren al veel ongenoegen opwekken. Kun je je voorstellen hoe ze zich gaan voelen als er dan nog uit de hele wereld kritiek op komt?! Vind jij dat ze zich veel van die kritiek moeten aantrekken? Ik niet, hoor. De werelderfgoed lijst moet dan maar aangepast worden.

Uw redenering is kompleet van de pot gerukt en eigenlijk geen antwoord waard, maar kom.
-Het museum Plantijn-Moretus is Unesco werelderfgoed. Het Antwerps stadsbestuur zal om die reden nooit tot afbraak overgaan, nu niet, nooit niet, en ongeacht de politieke constellatie.
- Een demokratisch verkozen Antwerps stadsbestuur vergelijken met IS getuigt van intellectueel blind simplisme. Men zou hiertegen een spuitbus moeten uitvinden.

Lukkas
1 maart 2015, 12:10
Uw redenering is kompleet van de pot gerukt en eigenlijk geen antwoord waard, maar kom.
-Het museum Plantijn-Moretus is Unesco werelderfgoed. Het Antwerps stadsbestuur zal om die reden nooit tot afbraak overgaan, nu niet, nooit niet, en ongeacht de politieke constellatie.
- Een demokratisch verkozen Antwerps stadsbestuur vergelijken met IS getuigt van intellectueel blind simplisme. Men zou hiertegen een spuitbus moeten uitvinden.

Ach, het meiske heeft de beschaving reeds vaarwel gezegd.

Thuleander
1 maart 2015, 12:13
Multiculturalisme heeft doorheen de geschiedenis alleen maar ellende, dood en verderf voortgebracht.

Kijk naar het middenoosten: al 1400 jaar een etterbuil van oorlog en geweld.

Distel
1 maart 2015, 14:24
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Je pleit ervoor om andere culturen te respecteren, net nadat je een van die andere culturen voor gruwelijk en barbaars hebt versleten.

Kortom, een zoveelste rondje politiek correct "kijk eens hoe open-minded ik ben" gelul.

Xenophon
1 maart 2015, 14:53
Multiculturalisme heeft doorheen de geschiedenis alleen maar ellende, dood en verderf voortgebracht.

Kijk naar het middenoosten: al 1400 jaar een etterbuil van oorlog en geweld.

Kijk gewoon naar Nietzsche - de forummer, niet de echte - die stelde hier ook ergens dat multicultuur in de EU een groot succes is, hij is er voor geband.

Guinevere
1 maart 2015, 19:24
Dat is Gods wil.

Goed punt. Maar ik ben de moslim die daar lijnrecht tov staat. ;)

Guinevere
1 maart 2015, 19:35
Ach, het meiske heeft de beschaving reeds vaarwel gezegd.

De huidige westerse beschaving? Jazeker. Ik sta voor een andere beschaving waarin mensen een veranderlijke 'werelderfgoedlijst' niet als onfeilbaar beschouwen en die niet aan de hele wereld willen opleggen.

Guinevere
1 maart 2015, 19:38
'Dat land' waar het over gaat, had gekozen om z'n eeuwenoud materiaal in de beschermende omgeving van een museum op te slaan. Dat land heeft een keuze gemaakt, aanhangers van ee bepaalde religie hebben daar niet 'multicultureel' over beslist.

Ik weet niet of je veel te kiezen hebt als er in je land in de bergen overblijfselen van oeroude beschavingen te vinden zijn.

Guinevere
1 maart 2015, 19:38
'Dat land' waar het over gaat, had gekozen om z'n eeuwenoud materiaal in de beschermende omgeving van een museum op te slaan. Dat land heeft een keuze gemaakt, aanhangers van ee bepaalde religie hebben daar niet 'multicultureel' over beslist.

Ik weet niet of je veel te kiezen hebt als er in je land in de bergen overblijfselen van oeroude beschavingen te vinden zijn.

Lukkas
1 maart 2015, 20:28
De huidige westerse beschaving? Jazeker. Ik sta voor een andere beschaving waarin mensen een veranderlijke 'werelderfgoedlijst' niet als onfeilbaar beschouwen en die niet aan de hele wereld willen opleggen.

Wanneer vertrekt u dan naar de islamitische staat, het paradijs voor en van de moslims? Of blijft liever nog wat onder de paraplu van de ongelovigen?

Wapper
1 maart 2015, 20:41
De huidige westerse beschaving? Jazeker. Ik sta voor een andere beschaving waarin mensen een veranderlijke 'werelderfgoedlijst' niet als onfeilbaar beschouwen en die niet aan de hele wereld willen opleggen.

:rofl:
Niemand legt hier iets op aan de hele wereld.
Elk achterlijk zandbakland is volledig vrij om zijn monumenten niet te laten nomineren.

http://whc.unesco.org/en/108#nomination
Who nominates sites?

Countries (or States Parties) SUBMIT nomination proposals to the World Heritage Committee. If the Committee determines, based on the recommendations of its Advisory Bodies (ICOMOS and IUCN), that the nomination meets at least one of the necessary criteria, then the property proposed by the State Party is inscribed on the World Heritage List. In general, the Committee adds about 25-30 sites per year to the list. Today there are 1007 sites on the list, located in 161 countries around the world. For more information please refer to the Operational Guidelines.

djimi
1 maart 2015, 21:28
De huidige westerse beschaving? Jazeker. Ik sta voor een andere beschaving waarin mensen een veranderlijke 'werelderfgoedlijst' niet als onfeilbaar beschouwen en die niet aan de hele wereld willen opleggen.

De enige 'lijst' waar ik het 'werelderfgoed' van een 54-jarige arrogante, bijzonder met zichzelf in zijn nopjes zijnde, door sex geobsedeerde, egoistische, fanatieke, gewelddadige, haatdragende, kleinzerige, misanthropische, narcistische, onverdraagzame, paternalistische, rancuneuze, verraderlijke, wauwelende zwanslap die zichzelf het recht toekende een negenjarig meisje tot seksuele betrekkingen te 'verleiden' wil zien prijken, is de 'lijst van voor eeuwig en altijd verdwenen rotzooi'.

Van 'beschaving' kan geen sprake zijn zolang dat 'werelderfgoed' nog ergens voort kan en/of mag woekeren als de schadelijke schimmel die het is.

Lukkas
1 maart 2015, 21:57
De enige 'lijst' waar ik het 'werelderfgoed' van een 54-jarige arrogante, bijzonder met zichzelf in zijn nopjes zijnde, door sex geobsedeerde, egoistische, fanatieke, gewelddadige, haatdragende, kleinzerige, misanthropische, narcistische, onverdraagzame, paternalistische, rancuneuze, verraderlijke, wauwelende zwanslap die zichzelf het recht toekende een negenjarig meisje tot seksuele betrekkingen te 'verleiden' wil zien prijken, is de 'lijst van voor eeuwig en altijd verdwenen rotzooi'.

Van 'beschaving' kan geen sprake zijn zolang dat 'werelderfgoed' nog ergens voort kan en/of mag woekeren als de schadelijke schimmel die het is.

U bent necrofiel vergeten. Een moslim mag een vrouw verkrachten tot 6 uur na haar dood. Waarschijnlijk nog een geliefkoosde bezigheid van de profeet. Dit is een lijstje waarbij Hitler op een koorknaap lijkt. Guinevere kickt blijkbaar op dergelijk types.

cookie monster
1 maart 2015, 22:22
https://www.google.be/search?q=islam+necrophilia&hl=nl&btnG=Goegel+zuuke&meta=&gws_rd=ssl
Daar ik het zelf niet weet , efkes gegoegeld !!
Veel websites , waar & niet waar !!
In elk geval , wie zoiets ook maar zou toelaten ,
die is/zijn werkelijk compleet ziekelijk gestoord !!

djimi
1 maart 2015, 22:39
Of necrofilie nu al dan niet 'halal' is doet er zelfs niet toe.

Alleen al het feit dat de Koran droogweg, volstrekt humorloos en zonder de minste omwegen vermeldt dat eenieder die de miserabele lariekoek en apekool die er in staat verwerpt sowieso tot de 'slechtste aller schepselen' behoort zou moeten volstaan om alle mogelijke alarmtoeters en -bellen af te doen gaan.

DeProf_eet
2 maart 2015, 03:24
- Een demokratisch verkozen Antwerps stadsbestuur vergelijken met IS getuigt van intellectueel blind simplisme. Men zou hiertegen een spuitbus moeten uitvinden.Wat wilt ge ? We hebben hier dan ook te maken met een vers bekeerlingetje van de islam soort. En zijn die nu toevallig allemaal niet wat "simpel" van geest ?

Esperanza
2 maart 2015, 04:29
Goed punt. Maar ik ben de moslim die daar lijnrecht tov staat. ;)Tegen de wil van Allah ingaan, is dat wel toegelaten?

Esperanza
2 maart 2015, 04:35
Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd. Versus
Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn. ?

Als (ondermeer) cultuurrelativisme het hoogste goed is/wordt, waarom dan deze topic openen?

Esperanza
2 maart 2015, 04:37
Je pleit ervoor om andere culturen te respecteren, net nadat je een van die andere culturen voor gruwelijk en barbaars hebt versleten.

Kortom, een zoveelste rondje politiek correct "kijk eens hoe open-minded ik ben" gelul.Het was mij eerlijk gezegd nog niet eens opgevallen, totdat ik, na jouw post, de openingspost nog eens opnieuw las. Het klopt inderdaad niet.

Esperanza
2 maart 2015, 04:45
De huidige westerse beschaving? Jazeker. Ik sta voor een andere beschaving waarin mensen een veranderlijke 'werelderfgoedlijst' niet als onfeilbaar beschouwen en die niet aan de hele wereld willen opleggen.Eerst en vooral wordt er helemaal niks opgelegd, het wordt �*�*ngevraagd. Er zijn geen verplichtingen.

Verder is het een vrij magere basis om op basis hiervan te pleiten voor een 'andere' beschaving.

DeProf_eet
2 maart 2015, 04:47
De huidige westerse beschaving? Jazeker. Ik sta voor een andere beschaving waarin mensen een veranderlijke 'werelderfgoedlijst' niet als onfeilbaar beschouwen en die niet aan de hele wereld willen opleggen.Zielig, heel zielig. Moogt gij wel hier op het forum zitten van uwen imam ? En met ongelovigen in discussie gaan ? Hoeveel keren hebt ge vandaag al met uw kont in de tegenovergestelde richting van Mekka gewipt ?

Peche
2 maart 2015, 07:15
Begrijp me niet verkeerd. Ik kan kunst en cultuur zeker apprecieren en ga zelfs elk jaar naar TEFAF.
Maar als 'erfgoed' wordt vernield (door enkele jahiliyya/onverstandigen) moet blijkbaar de hele moslimbevolking, meer dan een vierde van de wereld, samen met de Koran en God worden beledigd. Dat begrijp ik niet zo goed. Ik vind het ook erg dat eeuwenoude staving voor de geschiedenis wordt vernietigd of wat dacht je? God zal het met reden voor eeuwen hebben bewaard. Maar langs de andere kant gebeurt deze vernieling m.i. ook met Gods wil en heeft dit ook een reden.

Dat is werelderfgoed he! Geen kunst of cultuur van achter de hoek he.
Dat is gelijk een "tijdelijke" regering in Italië zou zeggen: we zetten een shoppingcenter boven het Colosseum.
De geschiedenis heeft nergens de islam beledigd.

Als die van het kalief zeggen "dat kantoor van Saddam gaan we een herbouwen tot een ziekenhuis", who cares????
Het is niet god die het door de eeuwen bewaard heeft , maar mensen.
Een samenwerking van eeuwen, een observatie van ouder op kind, in één glimp van fanatisme vernield!

En met alle respect maar ik ben het niet eens met de uitspraak dat sommige dingen van ons allen zijn, ongeacht het land. Als het Antwerps stadsbestuur morgen beslist om het plantin-moretus complex neer te gooien en er een nieuw, modern gebouw in de plaats te zetten, zal dit bij sommige Antwerpenaren al veel ongenoegen opwekken. Kun je je voorstellen hoe ze zich gaan voelen als er dan nog uit de hele wereld kritiek op komt?! Vind jij dat ze zich veel van die kritiek moeten aantrekken? Ik niet, hoor. De werelderfgoed lijst moet dan maar aangepast worden.

Allez, verander nu het plantin moretus complex eens door het Rubenshuis en zoek het verschil.
Ik denk dat er geen enkele Antwerpenaar zal overgaan tot de vernietiging van Antwerps erfgoed als iets niet in hun kraam past.

De lijst gaat niet aangepast worden omdat gij dat vindt he?

alice
2 maart 2015, 17:10
Dat is werelderfgoed he! Geen kunst of cultuur van achter de hoek he.
Dat is gelijk een "tijdelijke" regering in Italië zou zeggen: we zetten een shoppingcenter boven het Colosseum.
De geschiedenis heeft nergens de islam beledigd.

Als die van het kalief zeggen "dat kantoor van Saddam gaan we een herbouwen tot een ziekenhuis", who cares????
Het is niet god die het door de eeuwen bewaard heeft , maar mensen.
Een samenwerking van eeuwen, een observatie van ouder op kind, in één glimp van fanatisme vernield!

[quotet]En met alle respect maar ik ben het niet eens met de uitspraak dat sommige dingen van ons allen zijn, ongeacht het land. Als het Antwerps stadsbestuur morgen beslist om het plantin-moretus complex neer te gooien en er een nieuw, modern gebouw in de plaats te zetten, zal dit bij sommige Antwerpenaren al veel ongenoegen opwekken. Kun je je voorstellen hoe ze zich gaan voelen als er dan nog uit de hele wereld kritiek op komt?! Vind jij dat ze zich veel van die kritiek moeten aantrekken? Ik niet, hoor. De werelderfgoed lijst moet dan maar aangepast worden.



Guineviere ziet nu eenmaal alles als de wil van Alla, dus enige discussie met haar is volkomen onmogelijk.

vlaams realist
2 maart 2015, 17:51
Guineviere ziet nu eenmaal alles als de wil van Alla, dus enige discussie met haar is volkomen onmogelijk.

Tja , dan is de islamofobie ook de wil van allah , waarom zagen ze er dan zo over ?
Mocht er iemand zich neerleggen bij "de wil van allah" , die persoon zou nooit klagen .
Maar als er 100 Euro ontbreekt van de uitkering , dan gaan ze niet bidden hoor . Vakbond , ziekteverzekering , OCMW , daar gaan ze klagen .

Peche
2 maart 2015, 18:10
Guineviere ziet nu eenmaal alles als de wil van Alla, dus enige discussie met haar is volkomen onmogelijk.

Als we het breder bekijken is het ook de oorzaak van vrije wil.
Zie wat er gebeurd als ge mannen met visie voor het Oosten kapot gaat maken en niets in de plaats levert, maar de rijkdom aan uzelf schenkt.

Als het Kalief enkel diegene zou treffen die verantwoordelijk zijn voor alle shit daar, zij zouden mijn eeuwige sympathie winnen.
Kinderen onthoofden omdat ze voetbal kijken heeft iets anders wakker gemaakt in mij... dat was rap gedaan met enige sympathie.

Hoewel ik nog altijd van mening ben dat het nooit zover had kunnen komen als er geen stokjes in het vuur werden gegooid tot het een broeihaard werd.
En wat gaan ze zeggen in plaats van den Duits ?
"We didn't start the fire, it was always burning"

vlaams realist
2 maart 2015, 19:28
Als we het breder bekijken is het ook de oorzaak van vrije wil.
Zie wat er gebeurd als ge mannen met visie voor het Oosten kapot gaat maken en niets in de plaats levert, maar de rijkdom aan uzelf schenkt.

Als het Kalief enkel diegene zou treffen die verantwoordelijk zijn voor alle shit daar, zij zouden mijn eeuwige sympathie winnen.
Kinderen onthoofden omdat ze voetbal kijken heeft iets anders wakker gemaakt in mij... dat was rap gedaan met enige sympathie.

Hoewel ik nog altijd van mening ben dat het nooit zover had kunnen komen als er geen stokjes in het vuur werden gegooid tot het een broeihaard werd.
En wat gaan ze zeggen in plaats van den Duits ?
"We didn't start the fire, it was always burning"

Het werd een broeihaard toen de buikjes van de moslima's begonnen te zwellen .
Zoals elke epidemie en zoals elke plaag is het buitensporig maken van nazaten het begin van het einde .
Tenzij je je kroost kan laten groeien in een ander nest .

Peche
2 maart 2015, 19:39
Awel, ik had daar een goeie film over gezien Vlaamse Realist.
https://www.youtube.com/watch?v=_kKkY5EpVpY
Echt waar, MUST SEE! Get it straight!

En dat is inderdaad via de buik, zonder het zwaard.
Het zwaard werd pas geheven toen men mannen met visie en ijzeren grip eruit haalde.

Esperanza
4 maart 2015, 05:04
Guineviere ziet nu eenmaal alles als de wil van Alla, dus enige discussie met haar is volkomen onmogelijk.Blijkbaar niet, want op : Dat is Gods wil. krijg je als antwoord : Goed punt. Maar ik ben de moslim die daar lijnrecht tov staat. ;)De gebruikelijke spreidstand dus.

Knuppel
4 maart 2015, 08:26
Dus wanneer hier ooit weer een rechtse totalitaire dictatuur aanstormt, democratisch verkozen, dan mag die, zoals toen, van jou gerust alle "entartete Kunst" vernielen? Meunier, Permeke, Raveel, Rops, Ensor, Khnopff, Landuit, Masereel, Delvaux, Beuys, Magritte, Spilliaert, Rademakers, Verkampen, Verdoodt, Tuymans, Fabre, Vandekerckhove, De Cock, Vanmechelen...

Gewoon kapotslagen?

Tut tut. Niks van.

Tiens. Hebben de Nazi's daar dan geen korte metten mee gemaakt tijdens hun vorige beeldenstorm?

Knuppel
4 maart 2015, 08:35
Begrijp me niet verkeerd. Ik kan kunst en cultuur zeker apprecieren en ga zelfs elk jaar naar TEFAF.
Maar als 'erfgoed' wordt vernield (door enkele jahiliyya/onverstandigen) moet blijkbaar de hele moslimbevolking, meer dan een vierde van de wereld, samen met de Koran en God worden beledigd. Dat begrijp ik niet zo goed. Ik vind het ook erg dat eeuwenoude staving voor de geschiedenis wordt vernietigd of wat dacht je? God zal het met reden voor eeuwen hebben bewaard. Maar langs de andere kant gebeurt deze vernieling m.i. ook met Gods wil en heeft dit ook een reden.
.

Je méént het?

Mijn maag draait om bij zoveel walgelijke onzin!

"God" is een menselijk hersenspinsel. De grootste barbaren praten via die ufo hun misdaden goed.