PDA

View Full Version : Een Belg!


andev
4 maart 2015, 17:09
Vier FBI-agenten hebben in een gevangenis in het Marokkaanse Fez een Belg ondervraagd. De agenten, die onderzoek voeren naar rekruteringsnetwerken voor jihadi’s, hadden vooral interesse naar zijn verblijf in Afghanistan, waar hij aan de zijde van al-Qaida zou gevochten hebben. Dat berichten de Sudpresse-kranten woensdag op basis van de Marokkaanse nieuwssite Assabah.

De man, Hicham Bouhali Zriouil, stond terecht tijdens het proces van Malika El-Aroud, de weduwe van een van van de moordenaars van de Afghaanse commandant Ahmed Shah Massoud. Hij werd bij verstek veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf.

In december 2007 vertrok hij naar een trainingskamp van Al Qaeda in Pakistan, maar volgens zijn omgeving lieten de taliban daar geen Belgische vrijwilligers toe. Hij zou daarom beslist hebben om terug te keren naar België, maar kwam vast te zitten in Syrië. Daar werd hij opgepakt in 2011. In plaats van uitgeleverd te worden aan België, werd hij naar Marokko gestuurd, dat hem eveneens zocht wegens terrorisme. Het Marokkaanse gerecht veroordeelde hem tot twintig jaar gevangenis.
uit DSonline vandaag

Waarom moeten wij, Belgen, ons laten belachelijk maken in binnen- en buitenland door dergelijke komedie? Die man is evenveel BELG als VARKEN!
Eén van de vele ocmw- Belgen die hier met vrienden en familie op de kosten van onze belastingbetalers zit te leven?
En nu bestaat de kunst er in om hem naar België te krijgen waar hij slechts een deeltje van zijn straf in Marokko moet uitzitten, en ook weer op onze kosten?
Veel vragen en weinig antwoorden zeker?

TheFourHorsemen
4 maart 2015, 17:13
Het concept "Belg" houdt sowieso niet veel meer in dan wat op je identiteitskaart staat. Hij kan dus perfect een Belg zijn.

Xenophon
4 maart 2015, 17:31
Ik begrijp dat niet, wie komt er nu in het buitenland voor uit dat hij Belg is?

Dan vraag je er toch achter dat men u uitlacht.

Klein Licht
4 maart 2015, 17:34
Ik snap het onderwerp van deze draad niet zo goed

Is het een pleidooi voor het installeren van een gunstig gezind regime in Syrië? Wil je Marokko verbieden Belgen op te sluiten die misdaden op hun grondgebied hebben begaan?

andev
4 maart 2015, 17:57
Het concept "Belg" houdt sowieso niet veel meer in dan wat op je identiteitskaart staat. Hij kan dus perfect een Belg zijn.
Sta me toe daar anders tegenaan te kijken...
Als het toch niets uitmaakt, laat het dan gewoon een "man" wezen.
En ja, men heeft van de term "Belg" een lolletje gemaakt, maar daarom moeten we het nog niet vanzelfsprekend vinden!

andev
4 maart 2015, 18:10
Ik snap het onderwerp van deze draad niet zo goed

Is het een pleidooi voor het installeren van een gunstig gezind regime in Syrië? Wil je Marokko verbieden Belgen op te sluiten die misdaden op hun grondgebied hebben begaan?
Neen, veel eenvoudiger.
Waarom hebben sommigen er zo'n moeite mee om een kat een kat te noemen? Sommige mensen denken dat ze alles weten met enkel de titel van het artikel te lezen: desinformatie dus, maar dat zal wel een deel van de bedoeling zijn!
Gewoon een "Marokkaanse Belg" is al een stukje duidelijker niet? In Europa (of de rest van de wereld) zie ik nog altijd Belgen, Fransen, Duitsers, Italianen enz
Maar liever geen "Belgen" die dan blijken Marokkanen te zijn!
Denken sommigen daarmee de "zegeningen" van de multicul weg te stoppen?

Derk de Tweede
4 maart 2015, 18:20
Waarom moeten wij, Belgen, ons laten belachelijk maken in binnen- en buitenland door dergelijke komedie? Die man is evenveel BELG als VARKEN!
Eén van de vele ocmw- Belgen die hier met vrienden en familie op de kosten van onze belastingbetalers zit te leven?
En nu bestaat de kunst er in om hem naar België te krijgen waar hij slechts een deeltje van zijn straf in Marokko moet uitzitten, en ook weer op onze kosten?
Veel vragen en weinig antwoorden zeker?

Als hij in den Belgique is geboren is hij Belg.

Bad Attila
4 maart 2015, 18:21
Waarom moeten wij, Belgen, ons laten belachelijk maken in binnen- en buitenland door dergelijke komedie? Die man is evenveel BELG als VARKEN!
Eén van de vele ocmw- Belgen die hier met vrienden en familie op de kosten van onze belastingbetalers zit te leven?
En nu bestaat de kunst er in om hem naar België te krijgen waar hij slechts een deeltje van zijn straf in Marokko moet uitzitten, en ook weer op onze kosten?
Veel vragen en weinig antwoorden zeker?

Ik zou u de definitie van "Belg" kunnen vragen, maar gezien je, bij gebrek aan een afdoend antwoord, de vraag toch zult ontwijken, zal ik ze maar lekker niet stellen.

Voor het overige, tja...

alice
4 maart 2015, 18:23
Je kunt Belg en Marokkaan zijn hoor.

Bad Attila
4 maart 2015, 18:28
Je kunt Belg en Marokkaan zijn hoor.

Het zou mij inderdaad niet verbazen dat hij de dubbele nationaliteit heeft.

andev
4 maart 2015, 18:28
Als hij in den Belgique is geboren is hij Belg.
Onnozeler kan het niet!
Als mijn volgende kleine in China zou geboren worden is hij een Chinees zeker?
Doet me denken aan een artikel dat ik zopas ergens las: Chinese zwangere vrouwen betalen grote sommen om als touriste eventjes in Amerika rond te lopen, daar hun kind te krijgen...waardoor die ook Amerikaan is, en daarna gaan ze weer naar huis. Zou kunnen van pas komen later...
Maar nu heeft men er blijkbaar genoeg van en zal men dat eens onderzoeken...

andev
4 maart 2015, 18:36
Ik zou u de definitie van "Belg" kunnen vragen, maar gezien je, bij gebrek aan een afdoend antwoord, de vraag toch zult ontwijken, zal ik ze maar lekker niet stellen.

Voor het overige, tja...
De vraag is eerder: wanneer zal men de definitie van Belg (of iets anders) eens herbekijken? Het was decennia geleden nog niet zo de gewoonte van met duizenden in een ander land "iets anders te worden" dan wat men was. De toestand is geëvolueerd maar de wetten niet...
Begrijp me niet verkeerd: iedereen moet Belg of iets anders kunnen worden onder de nodige voorwaarden en na verloop van een zekere tijd! Er lopen hier wel mensen rond die vroeger Griek, Italiaan enz waren en die nu gewoon als Belg door het leven gaan zonder dat er iemand dat ook maar in vraag stelt of een probleem mee heeft!
Maar wat er nu zoal rondloopt...

andev
4 maart 2015, 18:39
Je kunt Belg en Marokkaan zijn hoor.
Weet ik wel. Maar als die persoon in de krant komt, noem hem dan een Marokkaanse Belg.
In Marokko zijn ze en blijven ze enkel Marokkaan zeker, hoeven ze zich niet als Belg te laten doorgaan?

Derk de Tweede
4 maart 2015, 19:06
Onnozeler kan het niet!
Als mijn volgende kleine in China zou geboren worden is hij een Chinees zeker?
Doet me denken aan een artikel dat ik zopas ergens las: Chinese zwangere vrouwen betalen grote sommen om als touriste eventjes in Amerika rond te lopen, daar hun kind te krijgen...waardoor die ook Amerikaan is, en daarna gaan ze weer naar huis. Zou kunnen van pas komen later...
Maar nu heeft men er blijkbaar genoeg van en zal men dat eens onderzoeken...

Als uw kind in China geboren is en er enige tijd heeft gewoond is hij een Chinees. Ook al heeft hij blond haar!

Bad Attila
4 maart 2015, 19:07
De vraag is eerder: wanneer zal men de definitie van Belg (of iets anders) eens herbekijken? Het was decennia geleden nog niet zo de gewoonte van met duizenden in een ander land "iets anders te worden" dan wat men was. De toestand is geëvolueerd maar de wetten niet...
Begrijp me niet verkeerd: iedereen moet Belg of iets anders kunnen worden onder de nodige voorwaarden en na verloop van een zekere tijd! Er lopen hier wel mensen rond die vroeger Griek, Italiaan enz waren en die nu gewoon als Belg door het leven gaan zonder dat er iemand dat ook maar in vraag stelt of een probleem mee heeft!
Maar wat er nu zoal rondloopt...

Je moet eens naar de oudere regels inzake naturalisatie moet kijken, de snel-Belgwet is een voorbeeld van strengheid tegenover wat er voor WO II bestond... Kijk zelfs eens naar de basisprincipes van de wet van 1984 (Amerikaans systeem).

Het was vroeger wel een vrij ingewikkeld systeem met twee vormen van nationaliteit, maar in sé kon je "Belg" worden als je 6 jaar in België woonde, punt.

Straffer, in Frankrijk zijn er zelfs periodes geweest waar ze van mening waren dat er teveel vreemdelingen waren, en te weinig Fransen. Ze hebben een pak vreemdelingen dan maar automatisch genaturaliseerd.

Dus in tegenstelling tot wat je beweert, is er een duidelijke tendens naar verstrenging toe van de Belgische nationaliteit. Maar er bestaat één duidelijke regel: behoudens heel beperkte uitzonderingen zal niemand zijn Belgische nationaliteit kunnen ontnomen worden. Zeker als hij als Belg is geboren.
En maar goed ook.

Thuleander
4 maart 2015, 19:16
Massa-immigratie heeft 'nationaliteit' tot een waardeloos begrip gemaakt.

daiwa
4 maart 2015, 21:08
Het zou mij inderdaad niet verbazen dat hij de dubbele nationaliteit heeft.

Dan moet de media correcte informatie geven, het is een Marokkaanse Belg.

TheFourHorsemen
4 maart 2015, 22:33
Sta me toe daar anders tegenaan te kijken...
Als het toch niets uitmaakt, laat het dan gewoon een "man" wezen.
En ja, men heeft van de term "Belg" een lolletje gemaakt, maar daarom moeten we het nog niet vanzelfsprekend vinden!

Ik bedoelde dat er niets is dat Belgen verenigt, van hen belg maakt... in tegenstelling tot bijvoorbeeld Vlamingen of Nederlanders.

Bad Attila
5 maart 2015, 07:23
Massa-immigratie heeft 'nationaliteit' tot een waardeloos begrip gemaakt.

Het is altijd al een waardeloos begrip geweest.

Pandareus
5 maart 2015, 09:04
Waarom moeten wij, Belgen, ons laten belachelijk maken in binnen- en buitenland door dergelijke komedie? Die man is evenveel BELG als VARKEN!
Eén van de vele ocmw- Belgen die hier met vrienden en familie op de kosten van onze belastingbetalers zit te leven?
En nu bestaat de kunst er in om hem naar België te krijgen waar hij slechts een deeltje van zijn straf in Marokko moet uitzitten, en ook weer op onze kosten?
Veel vragen en weinig antwoorden zeker?

Ik heb geen DS online dus kan het artikel niet lezen. Maar uit je eigen citaat blijkt dat die gast 20 jaar gevangenis kreeg in Marokko. Waarom schrijf je dan 'op onze kosten' ?

Knuppel
5 maart 2015, 10:39
Het zou mij inderdaad niet verbazen dat hij de dubbele nationaliteit heeft.

Daar hoef je zelfs niet aan te twijfelen.

Maar het stoort je blijkbaar niet dat de moordenaar desalniettemin een Belg werd genoemd.

Knuppel
5 maart 2015, 10:56
Dan moet de media correcte informatie geven, het is een Marokkaanse Belg.

In België kan dat niet wegens de "aanbevelingen voor de media" van het CGKR.
Het eerste punt luidt:

1. VERMELD NATIONALITEIT, GEBOORTELAND, ETNISCHE AFKOMST, HUIDSKLEUR, RELIGIE OF CULTUUR ALLEEN ALS DEZE INFORMATIE RELEVANT IS VOOR HET BERICHT.


De Marokkkaanse nationaliteit werd door Belgische media dus niet relevant geacht. :lol:

Vreemd want de "Belg" werd NIET naar België gestuurd, maar wel naar Marokko....



Vier FBI-agenten hebben in een gevangenis in het Marokkaanse Fez een Belg ondervraagd. De agenten, die onderzoek voeren naar rekruteringsnetwerken voor jihadi’s, hadden vooral interesse naar zijn verblijf in Afghanistan, waar hij aan de zijde van al-Qaida zou gevochten hebben. Dat berichten de Sudpresse-kranten woensdag op basis van de Marokkaanse nieuwssite Assabah.

De man, Hicham Bouhali Zriouil, stond terecht tijdens het proces van Malika El-Aroud, de weduwe van een van van de moordenaars van de Afghaanse commandant Ahmed Shah Massoud. Hij werd bij verstek veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf.

In december 2007 vertrok hij naar een trainingskamp van Al Qaeda in Pakistan, maar volgens zijn omgeving lieten de taliban daar geen Belgische vrijwilligers toe. Hij zou daarom beslist hebben om terug te keren naar België, maar kwam vast te zitten in Syrië. Daar werd hij opgepakt in 2011. In plaats van uitgeleverd te worden aan België, werd hij naar Marokko gestuurd, dat hem eveneens zocht wegens terrorisme. Het Marokkaanse gerecht veroordeelde hem tot twintig jaar gevangenis.


In Marokko zijn de media blijkbaar slimmer dan hier. Daar lopen de media niet te koop met de nationaliteit van veroordeelde landgenoten.
In Belgique daarentegen verdedigen de "Belgen" de nationaliteit van hun terroristische landgenoten met hand en tand. :rofl:

Bad Attila
5 maart 2015, 10:58
Daar hoef je zelfs niet aan te twijfelen.

Bij gebrek aan voldoende gegevens is twijfel altijd de beste optie.

Maar het stoort je blijkbaar niet dat de moordenaar desalniettemin een Belg werd genoemd.

Waarom zou dat iemand moeten storen? Voel jij plaatsvervangende schaamte voor die gast, misschien?

Knuppel
5 maart 2015, 11:16
Ik heb geen DS online dus kan het artikel niet lezen. Maar uit je eigen citaat blijkt dat die gast 20 jaar gevangenis kreeg in Marokko. Waarom schrijf je dan 'op onze kosten' ?

het citaat staat in post 22.
Dit is de link naar het artikel:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150304_01561065

Dat er gedacht wordt dat de kosten voor de Belgische belastingbetaler zijn vloeit voort uit het feit dat het om een BELG gaat die zijn straf uitzit in een Marokkaanse gevangenis.

Het bespaart de Belgische belastingbetaler echter bijna ZES MILJOEN EURO dat zes Marokkaanse criminelen naar Marokko gestuurd worden om hun straf in eigen land uit te zitten, maar dat impliceert wel dat het geen Belgische maar wel Marokkaanse criminelen betreft.
We betalen Nederland toch ook om "Belgische" gevangen op te sluiten? :rofl:

Deze ochtend werden 6 Marokkaanse gedetineerden die hun straf uitzaten in België, overgeleverd aan Marokko.

http://justitie.belgium.be/nl/nieuws/persberichten/news_pers_2013-12-16_2.jsp

Knuppel
5 maart 2015, 11:19
Bij gebrek aan voldoende gegevens is twijfel altijd de beste optie.



Vooral als het Belgische terroristen betreft is twijfel aan hun échte nationaliteit de beste optie. :rofl:

Thuleander
5 maart 2015, 11:20
Het is altijd al een waardeloos begrip geweest.

Etnische afkomst is veel waardevoller want onveranderlijk.
Weet je tenminste welk vlees je in de kuip hebt.

Knuppel
5 maart 2015, 11:23
Het is altijd al een waardeloos begrip geweest.


Men zou het anders niet zeggen als je ziet met welk vuur Belgische nationalisten hun nationaliteit, en die van Belgische Marokkanen, verdedigen. :rofl:

Bad Attila
5 maart 2015, 11:29
Vooral als het Belgische terroristen betreft is twijfel aan hun échte nationaliteit de beste optie. :rofl:

Ah, het zou dus om iemand gaan met een vals paspoort?

Bad Attila
5 maart 2015, 11:30
Etnische afkomst is veel waardevoller want onveranderlijk.
Weet je tenminste welk vlees je in de kuip hebt.

Etnische afkomst. :lol:

Knuppel
5 maart 2015, 11:31
Etnische afkomst is veel waardevoller want onveranderlijk.
Weet je tenminste welk vlees je in de kuip hebt.

Ik weet niet op etnische afkomst onveranderlijk is. Mijn familie die naar Canada immigreerde is allang niet Belgisch meer maar wel Canadees.

Het waren wel Vlaamse Belgen. Die zijn, in tegenstelling tot Walen en Brusselaars, gewend geworden aan het feit dat ze in eigen land van ongewenste "etnische" afkomst zijn. :lol:
In die omstandigheden wil een normaal mens niets liever dan tot een volk behoren dat hem op gelijke voet behandelt.

Knuppel
5 maart 2015, 11:36
Etnische afkomst. :lol:

Edoch...

Of is het toeval dat "Belgen" van Marokkaanse afkomst oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers?
Dat de Belgische gevangenissen overwegend bruin kleuren?

Gipsy
5 maart 2015, 12:19
Vanavond op France 2 uitzending Complément d'enquête om 22u20'.

http://www.francetvinfo.fr/replay-magazine/france-2/complement-d-enquete/complement-d-enquete-du-jeudi-5-mars-2015_835505.html

Etat d'alerte au "Belgistan"

Certaines villes de Belgique sont aux prises avec des réseaux islamistes particulièrement virulents. Après les attaques déjouées de Verviers, Romain Boutilly et Benjamin Poulain ont enquêté sur les étonnantes méthodes de lutte et de prévention du terrorisme en Belgique.

Bad Attila
5 maart 2015, 12:29
Edoch...

Of is het toeval dat "Belgen" van Marokkaanse afkomst oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers?
Dat de Belgische gevangenissen overwegend bruin kleuren?

Toeval? Zeker niet, neen.
Waarom?

Bad Attila
5 maart 2015, 12:31
Ik weet niet op etnische afkomst onveranderlijk is. Mijn familie die naar Canada immigreerde is allang niet Belgisch meer maar wel Canadees.

Het waren wel Vlaamse Belgen. Die zijn, in tegenstelling tot Walen en Brusselaars, gewend geworden aan het feit dat ze in eigen land van ongewenste "etnische" afkomst zijn. :lol:
In die omstandigheden wil een normaal mens niets liever dan tot een volk behoren dat hem op gelijke voet behandelt.

Walen, Brusselaars en Vlamingen zijn van dezelfde etnische afkomst, hoor. Net zoals de meeste West-Europeanen.

Xenophon
5 maart 2015, 12:36
Men zou het anders niet zeggen als je ziet met welk vuur Belgische nationalisten hun nationaliteit, en die van Belgische Marokkanen, verdedigen. :rofl:

:D

Knuppel
5 maart 2015, 12:38
Walen, Brusselaars en Vlamingen zijn van dezelfde etnische afkomst, hoor. Net zoals de meeste West-Europeanen.

Idem als massamoordenaar LeopoldII en Hitler.
Dat bedoel je toch?
En toch wordt de ene nog altijd vereerd door belgische nationalisten en de andere verguist.

Anna List
5 maart 2015, 12:39
k geloof dat ik daar ooit nog een studio'ke aan heb verhuurd op t Kiel.

Knuppel
5 maart 2015, 12:53
Toeval? Zeker niet, neen.
Waarom?

Rond de pot draaien helpt je niet.

Het ging erom dat etnische afkomst een rol speelt.
Marokkanen hebben een andere etnische afkomst dan Europeanen, én ze zijn oververtegenwoordigd in zowel de criminaliteitscijfers als bij islamitisch-terroristische aanslagen in binnen én buitenland. Vermits zelfs jij dat toegeeft is het vals om hen als "Belg" proberen te verkopen.

Zelfs het Belgische koningshuis is van niet-Belgische afkomst. Het heeft dezelfde wortels als Hitler. En dat was er méér dan eens aan te merken.

Gipsy
5 maart 2015, 12:55
Idem als massamoordenaar LeopoldII en Hitler.
Dat bedoel je toch?
En toch wordt de ene nog altijd vereerd door belgische nationalisten en de andere verguist.

Leopold II is zonder twijfel de grootste koning uit de Belgische monarchie. Zijn interventie in Belgisch Congo moet bekeken worden in de toenmalige koloniale geest in Afrika.

Dat is geen goedkering voor de moorden die zouden zijn gebeurd al of niet met zijn medeweten maar dat was toen in Africa schering en inslag. Men is nu al aan het fantaseren ergens in de thread over 15 miljoen doden. Straks zijn er meer doden dan er toen inwoners waren in Congo!

Bad Attila
5 maart 2015, 13:42
Idem als massamoordenaar LeopoldII en Hitler.
Dat bedoel je toch?
En toch wordt de ene nog altijd vereerd door belgische nationalisten en de andere verguist.

Ik bedoel niks, ik probeer te begrijpen wat jouw probleem is met het feit dat den diene of den diene Belg is, da's al.

Bad Attila
5 maart 2015, 13:43
Rond de pot draaien helpt je niet.

Het ging erom dat etnische afkomst een rol speelt.
Marokkanen hebben een andere etnische afkomst dan Europeanen, én ze zijn oververtegenwoordigd in zowel de criminaliteitscijfers als bij islamitisch-terroristische aanslagen in binnen én buitenland. Vermits zelfs jij dat toegeeft is het vals om hen als "Belg" proberen te verkopen.

Zelfs het Belgische koningshuis is van niet-Belgische afkomst. Het heeft dezelfde wortels als Hitler. En dat was er méér dan eens aan te merken.

Ah ok, ja, je probeert een oorzakelijk verband te vinden tussen criminaliteit en etnische afkomst.
Voor het overige, als ze Belg zijn, zijn ze Belg, hé. Ik probeer nog steeds te begrijpen wat het probleem is...

Spitting Image
5 maart 2015, 13:58
Ah ok, ja, je probeert een oorzakelijk verband te vinden tussen criminaliteit en etnische afkomst.
Voor het overige, als ze Belg zijn, zijn ze Belg, hé. Ik probeer nog steeds te begrijpen wat het probleem is...

Ethnie is nog iets anders dan nationaliteit, snap je? Van je ethiek raak je niet af, je nationaliteit kun je veranderen. Daarom dat Belg-zijn niet zo veel voorstelt. Ik kan bijvoorbeeld morgen alles ingang zetten om Zuid-Afrikaan of Australiër te worden. Maar ik zal steeds Vlaamse roots hebben.

Thuleander
5 maart 2015, 19:26
Ik weet niet op etnische afkomst onveranderlijk is. Mijn familie die naar Canada immigreerde is allang niet Belgisch meer maar wel Canadees.


Er bestaat geen 'Belgische' etnische afkomst of 'Canadese' etnische afkomst.
Er bestaat wel Europese etnische afkomst en Noord-Amerikaanse etnische afkomst.
Jouw familie in canada is etnisch gezien even Europees als jij.

Knuppel
5 maart 2015, 21:33
Er bestaat geen 'Belgische' etnische afkomst of 'Canadese' etnische afkomst.
Er bestaat wel Europese etnische afkomst en Noord-Amerikaanse etnische afkomst.
Jouw familie in canada is etnisch gezien even Europees als jij.
Noem het zoals je wil.
Feit is en blijft dat �*lle immigranten, waar ook ter wereld, alleen op welbepaalde voorwaarden hun burgerschap kunnen verdienen.

Aan die voorwaarden wordt door bitter weinig muzelratten voldaan.
Degenen die dat wél doen worden niet langer als moslims gezien door eigen hun soortgenoten.

DeProf_eet
5 maart 2015, 21:43
In Belgique daarentegen verdedigen de "Belgen" de nationaliteit van hun terroristische landgenoten met hand en tand. :rofl:Ja, het rood krapuul dat hun gangstervriendjes verdedigd, krapuul waarvan er ook op dit forum een aantal zitten. Op gevaar af permanent geband te worden zal ik ze maar niet vermelden zeker ?

werkman
5 maart 2015, 22:41
Ik vermoed niet dat het rood krapuul waar je op zinspeelt niet veel in de pap zal mogen roeren; toch niet als ze op dit forum zitten.
Er mag hier wel veel worden geroepen en gebakkeleid maar degenen die het voor het zeggen hebben zitten hier niet op dit forum. Ze zitten zelfs op geen enkel forum. Zij hebben trouwens lak aan hetgeen er op gelijk welk forum zou gezegd worden. Wat wie ook uit het gewone volk ook zegt heeft niet meer waarde dan wat er op een velletje WC-papier kan geschreven worden. Zowel beschreven als onbeschreven gebruiken ze dat velletje toch altijd om hun poeper mee af te vagen.
En wie er anders over denkt is al even naïef als degenen die geloven dat Jezus de zoon van een God zou zijn geweest. En zelfs mocht er een God bestaan zie ik het nog niet gebeuren dat er een kleiner rookpluim uit de fabriek-torens zal ontsnappen omdat het gewone wolk er minder last zou van hebben.
En nu niet allemaal gaan roepen hoor dat ik ne rooie zou zijn. Ik laat mij niet in een hokje plaatsen. Dat is iets voor de varkens.
Trouwens ik heb reeds van in den beginne van mijn activiteit op dit forum gesteld dat ik zelfs geen enkel partij-programma meer lees; niet voor of na de verkiezingen zelfs. Zulke programma's zijn bestemd voor gelovigen.
En ik stel vast dat het vooral toch "gelovigen" zijn die hun leven vullen met oorlogje spelen. In iets geloven wat er niet zichtbaar is vormt heel dikwijls de basis om je niet alleen voor de gek te laten houden maar is zelfs een basis om jezelf voor de gek te houden.:lol:

Lukkas
5 maart 2015, 23:21
Als hij in den Belgique is geboren is hij Belg.

Zelfs de in België geboren kinderen uit Marokkaanse ouders, krijgen nog altijd automatisch en stilzwijgend de Marokkaanse nationaliteit. Dus in principe zijn het geen 'pure' Belgen. Stel dat België in oorlog is met Marokko, voor welk land gaan deze immigranten kiezen, denkt u?

Ik ben er zeker van dat de meeste Marokkanen en Turken de Belgische nationaliteit zouden verzaken, indien zij maar één nationaliteit meer mogen hebben. Dat weten de socialisten en de groenen ook, daarom zullen zij al het mogelijke doen om de dubbele nationaliteit te behouden, zodat zij het overgrote deel van hun kiezers niet verliezen.

Thuleander
5 maart 2015, 23:42
Noem het zoals je wil.
Feit is en blijft dat �*lle immigranten, waar ook ter wereld, alleen op welbepaalde voorwaarden hun burgerschap kunnen verdienen.

Aan die voorwaarden wordt door bitter weinig muzelratten voldaan.


Daarom dat burgerschap een waardeloze term is geworden.

Maar etniciteit (afkomst), daar kunnen ze echter niet mee sjoemelen.
Vinden ze niet zo leuk, de elite.

Bad Attila
6 maart 2015, 08:19
Daarom dat burgerschap een waardeloze term is geworden.

Maar etniciteit (afkomst), daar kunnen ze echter niet mee sjoemelen.
Vinden ze niet zo leuk, de elite.

Waarom met iets sjoemelen dat geen enkel belang heeft?

Pandareus
6 maart 2015, 08:46
Zelfs de in België geboren kinderen uit Marokkaanse ouders, krijgen nog altijd automatisch en stilzwijgend de Marokkaanse nationaliteit. Dus in principe zijn het geen 'pure' Belgen. Stel dat België in oorlog is met Marokko, voor welk land gaan deze immigranten kiezen, denkt u?

Fout. Ze moeten hun kinderen via de ambassade of het consulaat gaan aangeven, om hen ook de marokkaanse nationaliteit te kunnen bezorgen.

Ik ben er zeker van dat de meeste Marokkanen en Turken de Belgische nationaliteit zouden verzaken, indien zij maar één nationaliteit meer mogen hebben. Dat weten de socialisten en de groenen ook, daarom zullen zij al het mogelijke doen om de dubbele nationaliteit te behouden, zodat zij het overgrote deel van hun kiezers niet verliezen.


Fout. Het probleem zit bij Turkije en Marokko : die landen maken het onmogelijk voor hun mensen om hun turkse of marokkaanse nationaliteit op te geven. In frankrijk is dat bv ook het geval.
Theo Francken wist dat, toen hij in 2012 een wetsvoorstel had gedaan om de dubbele nationaliteit af te schaffen. Hij wist dat de grootste twee groepen buiten die regeling zouden vallen.

Pericles
6 maart 2015, 09:02
Als uw kind in China geboren is en er enige tijd heeft gewoond is hij een Chinees. Ook al heeft hij blond haar!

Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn.
Elk land heeft zijn eigen wetten terzake.
ius soli en ius sanguinis , zoek maar op.

Pericles
6 maart 2015, 09:10
Fout. Ze moeten hun kinderen via de ambassade of het consulaat gaan aangeven, om hen ook de marokkaanse nationaliteit te kunnen bezorgen.


Fout. Het probleem zit bij Turkije en Marokko : die landen maken het onmogelijk voor hun mensen om hun turkse of marokkaanse nationaliteit op te geven. In frankrijk is dat bv ook het geval.
Theo Francken wist dat, toen hij in 2012 een wetsvoorstel had gedaan om de dubbele nationaliteit af te schaffen. Hij wist dat de grootste twee groepen buiten die regeling zouden vallen.

Inderdaad , ook aan de Franse nationaliteit kan je niet verzaken. Gerard Depardieu is nu Rus maar hij blijft ook de Franse nationaliteit behouden of hij dat nu wil of niet .
Eens Fransman , dan blijf je Fransman, volgens mij het enige land in Europa waar dat zo is.

Jay-P.
6 maart 2015, 09:56
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn.
Elk land heeft zijn eigen wetten terzake.
ius soli en ius sanguinis , zoek maar op.Correcte stelling, Pericles. Zeker wat China betreft: chinese ethnie is daar zeer belangrijk. Blanken die officieel Chinees werden zijn er, maar zijn erg zeldzaam.
Inderdaad , ook aan de Franse nationaliteit kan je niet verzaken. Gerard Depardieu is nu Rus maar hij blijft ook de Franse nationaliteit behouden of hij dat nu wil of niet .
Eens Fransman , dan blijf je Fransman, volgens mij het enige land in Europa waar dat zo is.Niet echt, voor zover ik weet kan men mijn B. nationaliteit ook niet afnemen, ook niet als ik officieel Monegask zou worden.

Gipsy
6 maart 2015, 09:56
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn.
Elk land heeft zijn eigen wetten terzake.
ius soli en ius sanguinis , zoek maar op.

Als één van de ouders Chinees is krijgt het kind automatisch de Chinese nationaliteit. Bovendien erkent China geen dubbele nationaliteit.

zonbron
6 maart 2015, 10:23
Bovendien erkent China geen dubbele nationaliteit.

Dat is toch wel wat sneu hé. :lol:


Edit: met wat geld had het een ander verhaal geweest... :-D

Pericles
6 maart 2015, 10:34
Correcte stelling, Pericles. Zeker wat China betreft: chinese ethnie is daar zeer belangrijk. Blanken die officieel Chinees werden zijn er, maar zijn erg zeldzaam.
Niet echt, voor zover ik weet kan men mijn B. nationaliteit ook niet afnemen, ook niet als ik officieel Monegask zou worden.

Je kan wel verzaken aan de Belgische nationaliteit als je dat wil maar niet aan de Franse als je die zou hebben.
De nationaliteit afnemen , tegen je wil , is een ander verhaal.

Lukkas
6 maart 2015, 10:38
Fout. Ze moeten hun kinderen via de ambassade of het consulaat gaan aangeven, om hen ook de marokkaanse nationaliteit te kunnen bezorgen.


Fout. Het probleem zit bij Turkije en Marokko : die landen maken het onmogelijk voor hun mensen om hun turkse of marokkaanse nationaliteit op te geven. In frankrijk is dat bv ook het geval.
Theo Francken wist dat, toen hij in 2012 een wetsvoorstel had gedaan om de dubbele nationaliteit af te schaffen. Hij wist dat de grootste twee groepen buiten die regeling zouden vallen.


Stilzwijgend of verplicht, het komt op hetzelfde neer. De linkse multicullers willen ons echter doen geloven dat het rasechte Belgen of Vlamingen zijn. Daar gaat het over. Zij zijn in feite Marokkaan of Turk, net als hun ouders. De Belgische nationaliteit is enkel goed om langs de kassa te passeren. De kinderen mogen zelfs geen Vlaamse naam krijgen. De poco's keken ernaar en zagen dat het goed was.


Vraag om uitleg van mevrouw Nahima Lanjri aan de vice-eersteminister en minister van Buitenlandse Zaken en aan de minister van Justitie over «de Marokkaanse namenlijsten» (nr. 4-796)

De voorzitter. - De heer Melchior Wathelet, staatssecretaris voor Begroting, toegevoegd aan de eerste minister, en staatssecretaris voor Gezinsbeleid, toegevoegd aan de minister van Werk, en wat de aspecten inzake personen- en familierecht betreft, toegevoegd aan de minister van Justitie, antwoordt.

Mevrouw Nahima Lanjri (CD&V). - Enige tijd geleden besliste de Antwerpse bevolkingsdienst de namenlijst die de Marokkaanse overheid hanteert voor naamgeving, niet meer voor te leggen aan Marokkaanse ouders die de geboorte van hun kind komen aangeven. De ouders wordt nog wel meegedeeld dat Marokko eisen stelt inzake naamgeving. Ze worden doorverwezen naar het Marokkaanse consulaat in Antwerpen voor meer informatie.

Kinderen van Marokkanen die in België wonen, krijgen automatisch de dubbele nationaliteit, omdat de Marokkaanse staat de Marokkaanse nationaliteit aan alle rechtstreekse afstammelingen van zijn onderdanen oplegt. Als Marokkaan zijn de ouders verplicht hun zoon of dochter daartoe aan te geven bij de Marokkaanse ambassade of het consulaat. De Marokkaanse overheid verplicht ouders bovendien om een naam te kiezen uit een beperkte lijst met uitsluitend Arabische voornamen. Vaak worden ouders pas met de Marokkaanse namenlijst geconfronteerd als het al te laat is, namelijk als ze reeds aangifte hebben gedaan bij de dienst bevolking.

Op vroegere vragen over dit thema in de Kamer antwoordde de minister dat dit een probleem van internationaal privaatrecht is. Toch legt de bevolkingsdienst van sommige steden en gemeenten de namenlijst voor aan ouders met de Marokkaanse of dubbele nationaliteit. In België is iedereen echter vrij om zelf de naam van zijn of haar kinderen te kiezen. Een beperkte lijst voorleggen met namen waaruit ouders verplicht moeten kiezen, mag dus niet.

Wat denkt de minister van die namenlijsten? Is hij van mening dat die moeten verdwijnen? Zijn er nog andere landen dan Marokko die dergelijke namenlijsten hanteren?

Heeft de minister zijn Marokkaanse collega hierover reeds aangesproken? Zo neen, is hij van plan dat in de toekomst te doen? Kan de minister via bilaterale contacten met de Marokkaanse overheid de verplichting om een naam uit de lijst te kiezen opheffen? Overweegt hij een ander initiatief om het probleem op te lossen?

Is de minister van mening dat de bevolkingsdienst van onze steden en gemeenten lijsten met verplichte namen moet voorleggen aan ouders met vreemde of dubbele nationaliteit?

Zijn er nog andere steden en gemeenten dan Antwerpen die de Marokkaanse lijst met Arabische namen niet meer wensen voor te leggen?

Overweegt de minister initiatieven om in alle steden en gemeenten ter zake tot een uniform beleid te komen, bijvoorbeeld middels een rondzendbrief?

De heer Melchior Wathelet, staatssecretaris voor Begroting, toegevoegd aan de eerste minister, en staatssecretaris voor Gezinsbeleid, toegevoegd aan de minister van Werk, en wat de aspecten inzake personen- en familierecht betreft, toegevoegd aan de minister van Justitie. - In antwoord op mondelinge vragen van de heren Weyts en Logghe in de Kamercommissie voor de Justitie op 4 februari 2009 gaf de minister van Justitie duiding bij de voornaamkeuze als onderdeel van het internationaal privaatrecht.

In een officieel communiqué over de keuze van Marokkaanse voornamen verwijst de Marokkaanse ambassadeur te Brussel naar artikel 21 van de Marokkaanse wet betreffende de burgerlijke stand. Dat artikel bepaalt onder andere dat wie de geboorte van een kind aangeeft om het in de registers van de burgerlijke stand te laten inschrijven, een voornaam moet kiezen van Marokkaans karakter, dat het geen familienaam mag zijn, geen naam samengesteld uit meer dan twee voornamen, geen naam van een stad, dorp of stam, en dat de naam niet tegen de goede zeden of de openbare orde mag ingaan.

De kwalificatie Marokkaans die in de tekst wordt gebruikt, komt voort uit bronnen met diverse referenties - islamitische, Hebreeuwse en verschillende dialecten die in Marokko worden gebruikt, Arabische of Amazighse - die zich in de loop van de geschiedenis van Marokko hebben vermengd om één enkele referentie te vormen, zodat ze alle deel uitmaken van de Marokkaanse nationaliteit. Het is op basis van deze referenties dat de Marokkanen, of ze nu uit het zuiden, noorden, oosten of westen komen, sinds mensenheugenis hun namen dragen.

Het gebeurt zeker dat ambtenaren van de burgerlijke stand voornamen weigeren op het moment van aangifte bij de Marokkaanse Burgerlijke Stand, omdat ze niet voldoen aan de bepalingen van vermeld artikel of omdat ze strijdig zijn met de goede zeden of de openbare orde.

Om het belang van de betreffende burgers te beschermen heeft de Marokkaanse wetgever een Hoge Commissie van Burgerlijke Stand opgericht waar deze geschillen kunnen worden behandeld. Deze Hoge Commissie is een onafhankelijke instantie, staat onder het voorzitterschap van de geschiedschrijver van het Koninkrijk Marokko en is samengesteld uit een magistraat die het ministerie van Justitie vertegenwoordigt, en een vertegenwoordiger van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Iedere Marokkaan die volhardt in het kiezen van een bepaalde voornaam die de ambtenaar van de burgerlijke stand weigert omdat hij niet beantwoordt aan de bepalingen van het eerste lid van artikel 21 van de wet, kan de Hoge Commissie van Burgerlijke Stand vragen om te bepalen of de naam al dan niet voldoet aan de vereiste bepalingen. De Hoge Commissie deelt haar beslissing van weigering of acceptatie van de gekozen voornaam mee, zowel aan degene die aangifte doet als aan de ambtenaar van de burgerlijke stand.

Deze stappen zijn van toepassing op alle Marokkaanse voornamen, wat ook hun oorsprong moge zijn, en gelden voor alle geledingen van de Marokkaanse maatschappij, zowel op nationaal niveau als in het buitenland. De Hoge Commissie heeft zich tot op heden over 404 uiteenlopende geschillen over voornamen uitgesproken, waaronder 77 Amazighse voornamen. In 329 gevallen was haar oordeel positief en in 75 gevallen kwam er een weigering. Bij de weigeringen waren maar zeven Amazighse voornamen, omdat ze niet in overeenstemming waren met de wet.

Die beslissingen zijn niet definitief en iedere burger behoudt het recht om zich tot de rechtbank te wenden als hij geldige redenen kan laten gelden om ze te annuleren.

De vermelde lijsten met verboden voornamen zijn het resultaat van de beslissingen van de Hoge Commissie die, overeenkomstig de regelgeving, worden meegedeeld aan alle kantoren van de Burgerlijke Stand in Marokko en/of de diplomatieke en consulaire missies in het buitenland.

De keuze van voornamen in Marokko is vrij voor alle geledingen van de maatschappij, maar die vrijheid moet, zoals iedere vrijheid, beantwoorden aan criteria en aan bepaalde normen, vooral om de maatschappij te normaliseren.

Ten slotte herinnert de ambassadeur eraan dat een oorspronkelijk Belgische onderdaan die de Marokkaanse nationaliteit wenst aan te nemen niet verplicht is om van voornaam te veranderen.

Momenteel is er geen dringende maatschappelijke nood die tot een aanpassing van het internationaal privaatrecht noopt.

De administratie weet niet welke steden en gemeenten weigeren een voornamenlijst voor te leggen.

Er wordt een gesprek op de Marokkaanse ambassade voorbereid om de toestand te evalueren.

Ik lees nu het antwoord van de minister van Buitenlandse Zaken.

Zoals ik al in de Kamer zei en zoals de minister van Justitie al heeft gezegd, hebben we te maken met een probleem van internationaal privaatrecht. Ik heb geen kennis van lijsten die andere landen zouden voorleggen. Wel is in een aantal landen de vrije keuze van de voornaam, zoals die in het Belgische recht bestaat, niet mogelijk.

Ik ben van mening dat de gemengde commissie België-Marokko het gepaste forum is om deze problematiek te bespreken.

Als minister van Buitenlandse Zaken heb ik geen commentaar te geven op de werkwijze van de bevolkingsdiensten van de gemeenten. De ministers van Binnenlandse Zaken en Justitie zijn daarvoor bevoegd.

Mevrouw Nahima Lanjri (CD&V). - Uit de antwoorden blijkt dat Marokkaanse onderdanen die hier geboren en getogen zijn, met een probleem van internationaal privaatrecht worden geconfronteerd. Dat geeft niet altijd een antwoord op het feit dat er geen vrije naamkeuze is. Indien men het niet eens is met een weigering van naam, dient er naar een geschillencommissie te worden gestapt. Er zijn immers een aantal criteria waaraan de naam moet voldoen. Dat blijft problemen oproepen. Het verheugt me dat de minister van Buitenlandse Zaken bereid is op het geschikte niveau daarover overleg te plegen met Marokko.

Gipsy
6 maart 2015, 11:13
Dat is toch wel wat sneu hé. :lol:


Edit: met wat geld had het een ander verhaal geweest... :-D


In mijn geval wel want anders had ik reeds de Chinese nationaliteit aangenomen. Er zijn wel tal van andere landen waar men zonder problemen de nationaliteit kan postuleren zonder aan zijn oorspronkelijke te verzaken.

Gipsy
6 maart 2015, 12:25
[

Gipsy
6 maart 2015, 12:25
Inderdaad , ook aan de Franse nationaliteit kan je niet verzaken. Gerard Depardieu is nu Rus maar hij blijft ook de Franse nationaliteit behouden of hij dat nu wil of niet .
Eens Fransman , dan blijf je Fransman, volgens mij het enige land in Europa waar dat zo is.

Fout een Fransman kan zijn Franse nationaliteit verzaken.

Knuppel
6 maart 2015, 12:30
Fout. Ze moeten hun kinderen via de ambassade of het consulaat gaan aangeven, om hen ook de marokkaanse nationaliteit te kunnen bezorgen.


Fout. Het probleem zit bij Turkije en Marokko : die landen maken het onmogelijk voor hun mensen om hun turkse of marokkaanse nationaliteit op te geven. In frankrijk is dat bv ook het geval.
Theo Francken wist dat, toen hij in 2012 een wetsvoorstel had gedaan om de dubbele nationaliteit af te schaffen. Hij wist dat de grootste twee groepen buiten die regeling zouden vallen.

Zeg er tenminste bij waarom Turken en Marokkanen hun kinderen aangeven op hun eigen ambassades. Omdat ze anders geen Marokkanen en Turken meer zijn en de kans lopen dat hen de toegang tot hun enige échte vaderland ontzegd wordt.

Ontzeg hen een tweede nationaliteit zolang ze zich aan hun eerste blijven vastklampen, en het probleem van de dubbele nationaliteit is opgelost.

Iedereen gelijk voor de wet. Wat is daar mis mee?

Pandareus
6 maart 2015, 12:46
Zeg er tenminste bij waarom Turken en Marokkanen hun kinderen aangeven op hun eigen ambassades. Omdat ze anders geen Marokkanen en Turken meer zijn en de kans lopen dat hen de toegang tot hun enige échte vaderland ontzegd wordt.

Ontzeg hen een tweede nationaliteit zolang ze zich aan hun eerste blijven vastklampen, en het probleem van de dubbele nationaliteit is opgelost.

Iedereen gelijk voor de wet. Wat is daar mis mee?
Waarom ze dat doen is hun eigen zaak, dat gaat niemand wat aan.
Wat jij voorstelt is onmogelijk sinds 2007. Verenigingen van expats hebben er jaren voor gevochten om het verlies van belgische nationaliteit uit de wet te krijgen, wanneer men vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt.
Diezelfde wet zorgt ervoor dat de pasgeborene (belg dus) wiens vader hem gaat aangeven op de turkse ambassade ook turk is en de eerste nationaliteit niet verliest.
Uitzonderingswetgeving voor turken en marokkanen bestaat nu eenmaal niet.

http://www.viw.be/nl/dubbele-nationaliteit

Gipsy
6 maart 2015, 17:10
Ongeveer 5.000 Amerikanen gaven hun nationaliteit op in 2014 ten gevolge van de FATCA wetten (die toestaan de Amerikanen te belasten overal ter wereld en kennis te hebben van hun bankrekeningen ook soms offshore). 5000 lijkt niet veel maar in dit geval zijn het de super rijken die vertrekken en gaat quasi over een vertien dubbeling op enkele jaren. Het gaat dus over honderden miljarden dollars. Singapore vooral staat hoog aangeschreven als nieuwe nationaliteit.

Jay-P.
7 maart 2015, 04:03
Je kan wel verzaken aan de Belgische nationaliteit als je dat wil maar niet aan de Franse als je die zou hebben.
De nationaliteit afnemen , tegen je wil , is een ander verhaal.Genoteerd.
Had geen idee omtrent officieel vrijwillig verzaken. Het opent voor sommigen wel extra mogelijkheden die Fransen dus missen... zoals officieel Chinees kunnen worden? (alleen het idee al. :lol: )

Gipsy
7 maart 2015, 18:50
Genoteerd.
Had geen idee omtrent officieel vrijwillig verzaken. Het opent voor sommigen wel extra mogelijkheden die Fransen dus missen... zoals officieel Chinees kunnen worden? (alleen het idee al. :lol: )

China is het land van de toekomst en Europa het verleden. Voor een doorsnee Westerling die zijn cocoon niet wenst te verlaten is de afstand begrijpelijk temeer de kennis over China quasi nihil is.

Jay-P.
8 maart 2015, 04:38
China is het land van de toekomst en Europa het verleden. Voor een doorsnee Westerling die zijn cocoon niet wenst te verlaten is de afstand begrijpelijk temeer de kennis over China quasi nihil is.Ik woon en leef er sinds lang. Destijds was China de toekomst (economisch gezien).
De toekomst is echter onderhevig aan beweging van het heden. Destijds = ...destijds = verleden.

andev
10 maart 2015, 19:40
Als uw kind in China geboren is en er enige tijd heeft gewoond is hij een Chinees. Ook al heeft hij blond haar!
En wie heeft al dergelijke exemplaren gezien? Of in de media?
Witte merels met drie poten?

andev
10 maart 2015, 19:42
Massa-immigratie heeft 'nationaliteit' tot een waardeloos begrip gemaakt.
Inderdaad, en proberen te doen alsof het vanzelfsprekend is, is onbegrijpelijk... Ook wetten kunnen geen water in zand veranderen, wel doen alsof.

andev
10 maart 2015, 19:45
Ik heb geen DS online dus kan het artikel niet lezen. Maar uit je eigen citaat blijkt dat die gast 20 jaar gevangenis kreeg in Marokko. Waarom schrijf je dan 'op onze kosten' ?
Er stond het volgende:En nu bestaat de kunst er in om hem naar België te krijgen ... waar hij verder op onze kosten enz

Pandareus
10 maart 2015, 19:53
Er stond het volgende:En nu bestaat de kunst er in om hem naar België te krijgen ... waar hij verder op onze kosten enz


Klopt, maar dat was de persoonlijke mening van TS en niet iets uit het artikel en persoonlijke meningen van blok creaturen : ==> https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSwS0X8NVRymLpk8JXQNqGwRwMwdnkVe b1InLnx1N0HxfYMFxV2nw

andev
10 maart 2015, 19:56
Walen, Brusselaars en Vlamingen zijn van dezelfde etnische afkomst, hoor. Net zoals de meeste West-Europeanen.
En het zou zo goed als geen probleem vormen indien die gasten die vrijwillig hier hun leven willen verder zetten samensmelten met onze eigen bevolking maar ze doen er anders alles aan om te bewijzen dat ze alles behalve Belgen zijn! Alleen om hun zakken te vullen op onze kosten.
Net zoals andere groepen zoals Italianen, Spanjaarden enz zo goed als geen enkel probleem vormen, zullen er ook wel Marokkanen zijn die gewoon opgenomen worden door onze bevolking. Alleen zijn er veel teveel die dat absoluut niet zijn of zelfs maar willen zijn! Zoals ze in verhouding ook onze gevangenissen vullen.

andev
10 maart 2015, 20:00
Ah ok, ja, je probeert een oorzakelijk verband te vinden tussen criminaliteit en etnische afkomst.
Voor het overige, als ze Belg zijn, zijn ze Belg, hé. Ik probeer nog steeds te begrijpen wat het probleem is...
Het probleem is toch simpel! Dat zijn geen Belgen, alleen willen sommigen hen als dusdanig opsolferen aan de gemeenschap. Vele van die gasten horen hier gewoon niet thuis, het is een vergissing ze hier te laten rondlopen. Ze "Belg" noemen, daar loopt niemand in.

andev
10 maart 2015, 20:09
Ethnie is nog iets anders dan nationaliteit, snap je? Van je ethiek raak je niet af, je nationaliteit kun je veranderen. Daarom dat Belg-zijn niet zo veel voorstelt. Ik kan bijvoorbeeld morgen alles ingang zetten om Zuid-Afrikaan of Australiër te worden. Maar ik zal steeds Vlaamse roots hebben.
Maar om bvb Australiër te worden zal je aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen.Anders kom je niet eens het land binnen.
Hier is het een duivenkot, iedereen die hier binnenloopt is na verloop van tijd "Belg", ook al is hij een moordenaar, bajesklant, meteen actief als inbreker, dief, bezit geen cent en is meteen OCMW-klant voor jaren of voor altijd enz
De gevangenis in als vreemde gangster en weer buiten als "Belg" is ook geen probleem dacht ik?

Bad Attila
11 maart 2015, 08:40
Het probleem is toch simpel! Dat zijn geen Belgen, alleen willen sommigen hen als dusdanig opsolferen aan de gemeenschap. Vele van die gasten horen hier gewoon niet thuis, het is een vergissing ze hier te laten rondlopen. Ze "Belg" noemen, daar loopt niemand in.

Jij bent toch een Vlaams-nationalist, neen?
Jij zijt dus ook geen "Belg" en hebt hier dan ook niks te zoeken. Volgens jouw eigen redenering.

"Belg" is gewoon een nationaliteit, die niet noodzakelijk een link heeft met identiteit. Je kan Belg zijn, maar je geen Belg voelen, en omgekeerd, geen Belg zijn, maar je wel Belg voelen. De enige manier om "Belg zijn" te definiëren, is immers tautologisch: is Belg degene die de Belgische nationaliteit bezit.

Dus neen, ik zie het probleem nog steeds niet.

En je moogt nog miljoenen keren herhalen dat "zij" hier niks te zoeken hebben, je zal miljoenen keren gefrustreerd achterblijven, want feit is: "zij" zijn hier, en zullen niet meer vertrekken. Dat je het wilt of niet, op een of andere manier maken "zij" voortaan deel uit van onze maatschappij. Dus in plaats van achter een onbereikbare droom te lopen, steek ik liever mijn energie in de vraag van hoe ervoor te zorgen dat de maatschappelijk spanningen die onvermijdelijk gepaard gaan met maatschappelijk veranderingen, onder controle gehouden kunnen worden.

Pandareus
11 maart 2015, 08:43
Jij bent toch een Vlaams-nationalist, neen?
Jij zijt dus ook geen "Belg" en hebt hier dan ook niks te zoeken. Volgens jouw eigen redenering.

"Belg" is gewoon een nationaliteit, die niet noodzakelijk een link heeft met identiteit. Je kan Belg zijn, maar je geen Belg voelen, en omgekeerd, geen Belg zijn, maar je wel Belg voelen. De enige manier om "Belg zijn" te definiëren, is immers tautologisch: is Belg degene die de Belgische nationaliteit bezit.

Dus neen, ik zie het probleem nog steeds niet.

En je moogt nog miljoenen keren herhalen dat "zij" hier niks te zoeken hebben, je zal miljoenen keren gefrustreerd achterblijven, want feit is: "zij" zijn hier, en zullen niet meer vertrekken. Dat je het wilt of niet, op een of andere manier maken "zij" voortaan deel uit van onze maatschappij. Dus in plaats van achter een onbereikbare droom te lopen, steek ik liever mijn energie in de vraag van hoe ervoor te zorgen dat de maatschappelijk spanningen die onvermijdelijk gepaard gaan met maatschappelijk veranderingen, onder controle gehouden kunnen worden.

Hoeveel % kans geef je het dat andev het deze keer snapt ?

Bad Attila
11 maart 2015, 09:17
Hoeveel % kans geef je het dat andev het deze keer snapt ?

Niet veel omdat Andev, net als veel Vlaams-nationalisten (op dit forum althans), een romantisch, haast 19de eeuwse kijk heeft op het begrip "nationaliteit". Een visie waar nationaliteit en identiteit bijna synoniemen zijn, en waarin je geen "Belg" kunt zijn als je je geen "Belg" voelt. En, als onvermijdelijk gevolg, je je ook als "Belg" gedraagt.

Probleem is dat die Belgische identiteit eigenlijk niet te beschrijven valt en dus zijn zij verplicht om heel algemeen te blijven, en vooral, heel veralgemeend. Zij hangen een beeld op van "de modale Belg" waar alle "echte Belgen" aan zouden beantwoorden. Die "modale Belg" is uiteraard een fictie, een constructie zonder veel inhoud (wat zijn nu eenmaal de gemiddelde kenmerken van een "Belg"), maar is heel handig om vergelijkingen op te zetten: je steekt er immers in wat je nodig hebt om ofwel de gelijkenissen, ofwel de verschillen met "niet-Belgen" te onderstrepen.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat zij een soortgelijke redenering toepassen op "andere groepen", met hetzelfde resultaat: een compleet verwrongen, veralgemeende visie gebaseerd op een mentale constructie.

Ook dat verklaart de bijna hysterische eis voor "monocultuur". Van zodra ze beseffen dat onze maatschappij, zelfs zonder "vreemdelingen", polycultureel is, vervalt het beeld van die "modale Belg", die enkel in een monoculturele omgeving kan "bestaan".

Nu, ik spreek over Vlaams-nationalisten, maar eigenlijk is dit van toepassing op alle "nationalisten". Ik zou zelfs durven zeggen, op alle ideologieën (religies inbegrepen) waar het concept "identiteit" in voorkomt, dus ook op een aantal strekkingen binnen de Islam.

En uiteraard is dit een vereenvoudiging van mijn hele redenering rond dit onderwerp, waardoor ook ik veralgemeen.

andev
11 maart 2015, 19:09
Niet veel omdat Andev, net als veel Vlaams-nationalisten (op dit forum althans), een romantisch, haast 19de eeuwse kijk heeft op het begrip "nationaliteit". Een visie waar nationaliteit en identiteit bijna synoniemen zijn, en waarin je geen "Belg" kunt zijn als je je geen "Belg" voelt. En, als onvermijdelijk gevolg, je je ook als "Belg" gedraagt.

Probleem is dat die Belgische identiteit eigenlijk niet te beschrijven valt en dus zijn zij verplicht om heel algemeen te blijven, en vooral, heel veralgemeend. Zij hangen een beeld op van "de modale Belg" waar alle "echte Belgen" aan zouden beantwoorden. Die "modale Belg" is uiteraard een fictie, een constructie zonder veel inhoud (wat zijn nu eenmaal de gemiddelde kenmerken van een "Belg"), maar is heel handig om vergelijkingen op te zetten: je steekt er immers in wat je nodig hebt om ofwel de gelijkenissen, ofwel de verschillen met "niet-Belgen" te onderstrepen.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat zij een soortgelijke redenering toepassen op "andere groepen", met hetzelfde resultaat: een compleet verwrongen, veralgemeende visie gebaseerd op een mentale constructie.

Ook dat verklaart de bijna hysterische eis voor "monocultuur". Van zodra ze beseffen dat onze maatschappij, zelfs zonder "vreemdelingen", polycultureel is, vervalt het beeld van die "modale Belg", die enkel in een monoculturele omgeving kan "bestaan".

Nu, ik spreek over Vlaams-nationalisten, maar eigenlijk is dit van toepassing op alle "nationalisten". Ik zou zelfs durven zeggen, op alle ideologieën (religies inbegrepen) waar het concept "identiteit" in voorkomt, dus ook op een aantal strekkingen binnen de Islam.

En uiteraard is dit een vereenvoudiging van mijn hele redenering rond dit onderwerp, waardoor ook ik veralgemeen.
Volgens Andev zitten jullie te kronkelen in alle richtingen en gewoon het zonlicht te ontkennen. Mijn familie, zoals zoveel anderen, woont hier al decennia in dit landje, als "Belgen" en het zo aanvoelend.
Wellicht omdat jullie beseffen dat jullie niet meer Belgen zijn dan Inuits dat jullie zo krampachtig dat willen ontkennen en jullie plaatsje hier warm houden. Het is niet eens uitsluitend een kwestie van kleur of godsdienst maar van ingesteldheid. Moslims hebben door hun godsdienst een andere ingesteldheid die ze niet kunnen of durven veranderen. Voor hen is dat hier een lap grond waar ze komen op wonen. Dit is niet hun land maar ze proberen het tot hun islamland te maken! En dan zal dit niet meer België zijn waar Belgen wonen.
Met uitzondering van een klein deel van hen waar dat wel lukt, waarom niet. Maar de overgrote meerderheid past niet in dat plaatje en de evoluties over de ganse wereld maken dat ze steeds meer moslim worden. En dit is hier geen moslimland. Nog niet. En de dag dat ze het er van maken doen ze zichzelf de das om want ze zullen het dan na verloop van tijd hier niet beter meer hebben dan in de zandbak-moslimlanden die ze ontvlucht zijn.
Ik had vroeger niets tegen "multicultuur", ik vond het zelfs een leuk vooruitzicht zoals dat werd voorgesteld. Jullie hebben bewezen dat multicul niet werkt, niet kan werken. Jullie hebben bewezen dat moslims niet zomaar een "vreemdelingengroep" zijn zoals Italianen, Grieken enz die wel in het plaatje kunnen passen. Jullie kunnen geen deel uitmaken van een multiculturele samenleving. Jullie kunnen enkel samenleven met jullie soortgenoten.
Ben ik de enige die die conclusie trekt dacht je?

Bad Attila
12 maart 2015, 08:53
Volgens Andev zitten jullie te kronkelen in alle richtingen en gewoon het zonlicht te ontkennen. Mijn familie, zoals zoveel anderen, woont hier al decennia in dit landje, als "Belgen" en het zo aanvoelend.
Wellicht omdat jullie beseffen dat jullie niet meer Belgen zijn dan Inuits dat jullie zo krampachtig dat willen ontkennen en jullie plaatsje hier warm houden. Het is niet eens uitsluitend een kwestie van kleur of godsdienst maar van ingesteldheid. Moslims hebben door hun godsdienst een andere ingesteldheid die ze niet kunnen of durven veranderen. Voor hen is dat hier een lap grond waar ze komen op wonen. Dit is niet hun land maar ze proberen het tot hun islamland te maken! En dan zal dit niet meer België zijn waar Belgen wonen.
Met uitzondering van een klein deel van hen waar dat wel lukt, waarom niet. Maar de overgrote meerderheid past niet in dat plaatje en de evoluties over de ganse wereld maken dat ze steeds meer moslim worden. En dit is hier geen moslimland. Nog niet. En de dag dat ze het er van maken doen ze zichzelf de das om want ze zullen het dan na verloop van tijd hier niet beter meer hebben dan in de zandbak-moslimlanden die ze ontvlucht zijn.
Ik had vroeger niets tegen "multicultuur", ik vond het zelfs een leuk vooruitzicht zoals dat werd voorgesteld. Jullie hebben bewezen dat multicul niet werkt, niet kan werken. Jullie hebben bewezen dat moslims niet zomaar een "vreemdelingengroep" zijn zoals Italianen, Grieken enz die wel in het plaatje kunnen passen. Jullie kunnen geen deel uitmaken van een multiculturele samenleving. Jullie kunnen enkel samenleven met jullie soortgenoten.
Ben ik de enige die die conclusie trekt dacht je?

QED.

Btw, waarom gebruik jij "jullie"? :?

Lukkas
12 maart 2015, 09:53
Jij bent toch een Vlaams-nationalist, neen?
Jij zijt dus ook geen "Belg" en hebt hier dan ook niks te zoeken. Volgens jouw eigen redenering.

"Belg" is gewoon een nationaliteit, die niet noodzakelijk een link heeft met identiteit. Je kan Belg zijn, maar je geen Belg voelen, en omgekeerd, geen Belg zijn, maar je wel Belg voelen. De enige manier om "Belg zijn" te definiëren, is immers tautologisch: is Belg degene die de Belgische nationaliteit bezit.

Dus neen, ik zie het probleem nog steeds niet.

En je moogt nog miljoenen keren herhalen dat "zij" hier niks te zoeken hebben, je zal miljoenen keren gefrustreerd achterblijven, want feit is: "zij" zijn hier, en zullen niet meer vertrekken. Dat je het wilt of niet, op een of andere manier maken "zij" voortaan deel uit van onze maatschappij. Dus in plaats van achter een onbereikbare droom te lopen, steek ik liever mijn energie in de vraag van hoe ervoor te zorgen dat de maatschappelijk spanningen die onvermijdelijk gepaard gaan met maatschappelijk veranderingen, onder controle gehouden kunnen worden.

Wat is UW oplossing wanneer dat allemaal niet onder controle kan gehouden worden? Gaat u een rondje praten met radicale moslims en gaan die naar u luisteren?

Pandareus
12 maart 2015, 10:40
QED.

Btw, waarom gebruik jij "jullie"? :?

Vraag ik me ook af...

Bad Attila
12 maart 2015, 11:43
Wat is UW oplossing wanneer dat allemaal niet onder controle kan gehouden worden? Gaat u een rondje praten met radicale moslims en gaan die naar u luisteren?

Ik denk niet dat er één mirakeloplossing bestaat, noch dat "ze terug naar hun zandbak sturen" een aanvaardbare oplossing is.
Los daarvan ben ik nog steeds aan het zoeken. Zoals zovelen trouwens.

Lukkas
12 maart 2015, 14:59
Ik denk niet dat er één mirakeloplossing bestaat, noch dat "ze terug naar hun zandbak sturen" een aanvaardbare oplossing is.
Los daarvan ben ik nog steeds aan het zoeken. Zoals zovelen trouwens.

Waarom is terugsturen geen aanvaardbare oplossing? Misschien is het wel de ENIGE oplossing? Ik denk dat u nooit een andere oplossing zal vinden. Moslims zullen hier nooit integreren. Enkel afvalligen maken een deftige kans. De islam staat haaks op onze samenleving. Moslims moorden elkaar al eeuwen uit omwille van de verschillende strekkingen. Hoe kunnen zij dan samenleven met een ongelovige, iemand die zij onrein vinden, zelfs verderfelijk en minderwaardig? Moslims eisen steeds respect, maar zij hebben totaal geen respect voor ons. Zij willen dat wij ons aanpassen aan hen, terwijl zij de islam en hun cultuur boven onze maatschappij stellen.

Terugkeerders zullen alleszins bijna geen aanpassingsproblemen hebben om in een moslimland te leven. De eerste migranten die naar hier kwamen hadden veel meer aanpassingsproblemen, dus een probleem kan dat niet zijn. Trouwens Westerlingen gaan ook niet massaal in een moslimland wonen, gewoon omdat zij daar niet thuishoren. Of denkt u dat moslims daar hun levenswijze gaan veranderen om ongelovigen in hun maatschappij op te nemen?

Bad Attila
12 maart 2015, 16:57
Waarom is terugsturen geen aanvaardbare oplossing? Misschien is het wel de ENIGE oplossing? Ik denk dat u nooit een andere oplossing zal vinden. Moslims zullen hier nooit integreren. Enkel afvalligen maken een deftige kans. De islam staat haaks op onze samenleving. Moslims moorden elkaar al eeuwen uit omwille van de verschillende strekkingen. Hoe kunnen zij dan samenleven met een ongelovige, iemand die zij onrein vinden, zelfs verderfelijk en minderwaardig? Moslims eisen steeds respect, maar zij hebben totaal geen respect voor ons. Zij willen dat wij ons aanpassen aan hen, terwijl zij de islam en hun cultuur boven onze maatschappij stellen.

Terugkeerders zullen alleszins bijna geen aanpassingsproblemen hebben om in een moslimland te leven. De eerste migranten die naar hier kwamen hadden veel meer aanpassingsproblemen, dus een probleem kan dat niet zijn. Trouwens Westerlingen gaan ook niet massaal in een moslimland wonen, gewoon omdat zij daar niet thuishoren. Of denkt u dat moslims daar hun levenswijze gaan veranderen om ongelovigen in hun maatschappij op te nemen?

En leg mij eens concreet uit hoe je dat zou aanpakken...

andev
12 maart 2015, 18:47
QED.

Btw, waarom gebruik jij "jullie"? :?
Wat een belangrijke repliek op bovenstaande proza! Zit je vast?

andev
12 maart 2015, 18:48
Vraag ik me ook af...
Misschien wil je zo vriendelijk zijn "jullie" te vervangen door de volgens jou juiste term?
En klopt hetgeen ik beweerde dan niet meer?
"Jullie" = diegenen die het schoentje past?

poekieJ
12 maart 2015, 18:58
Niet veel omdat Andev, net als veel Vlaams-nationalisten (op dit forum althans), een romantisch, haast 19de eeuwse kijk heeft op het begrip "nationaliteit". Een visie waar nationaliteit en identiteit bijna synoniemen zijn, en waarin je geen "Belg" kunt zijn als je je geen "Belg" voelt. En, als onvermijdelijk gevolg, je je ook als "Belg" gedraagt.

Probleem is dat die Belgische identiteit eigenlijk niet te beschrijven valt en dus zijn zij verplicht om heel algemeen te blijven, en vooral, heel veralgemeend. Zij hangen een beeld op van "de modale Belg" waar alle "echte Belgen" aan zouden beantwoorden. Die "modale Belg" is uiteraard een fictie, een constructie zonder veel inhoud (wat zijn nu eenmaal de gemiddelde kenmerken van een "Belg"), maar is heel handig om vergelijkingen op te zetten: je steekt er immers in wat je nodig hebt om ofwel de gelijkenissen, ofwel de verschillen met "niet-Belgen" te onderstrepen.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat zij een soortgelijke redenering toepassen op "andere groepen", met hetzelfde resultaat: een compleet verwrongen, veralgemeende visie gebaseerd op een mentale constructie.

Ook dat verklaart de bijna hysterische eis voor "monocultuur". Van zodra ze beseffen dat onze maatschappij, zelfs zonder "vreemdelingen", polycultureel is, vervalt het beeld van die "modale Belg", die enkel in een monoculturele omgeving kan "bestaan".

Nu, ik spreek over Vlaams-nationalisten, maar eigenlijk is dit van toepassing op alle "nationalisten". Ik zou zelfs durven zeggen, op alle ideologieën (religies inbegrepen) waar het concept "identiteit" in voorkomt, dus ook op een aantal strekkingen binnen de Islam.

En uiteraard is dit een vereenvoudiging van mijn hele redenering rond dit onderwerp, waardoor ook ik veralgemeen.

Door het feit dat je zo op de term nationaliteit staat te hameren raak je uit het oog waar het eigenlijk over ging. Namelijk: ethniciteit

Een zoektocht naar een 'Belgische identiteit' of monocultuur doet hier totaal niet ter zake. Die maatschappij mag zelfs zo cultuur en politiek divers zijn als je je maar kunt inbeelden. Met mensen die zich allerlei identiteiten aanmeten. Dat staat los van ethniciteit. Vlamingen en Walen, Belgen, Limburgers, Oostkantonners, Gentenaren en Kempenaars hebben allemaal dezelfde ethniciteit. Het probleem met dat woord is dat het zelden volgens staatsgrenzen loopt. Russen, Italianen, Balkanvolkeren etc. delen niet onze ethniciteit maar zijn nog altijd in die mate Europees, westers en blank dat dat geen probleem hoeft te vormen (kijk maar naar bv. de VS eind 19de en begin 20ste eeuw en hoe dat zich 'gezet' heeft.). Die hebben geen tweede generatie nodig om te assimileren. Een Marokkaan van de vierde generatie blijft daarentegen Marokkaan. Ethniciteit geraak je niet kwijt.

andev
12 maart 2015, 19:11
En leg mij eens concreet uit hoe je dat zou aanpakken...
Dat hoeft geen probleem te zijn van zodra de machthebbers in ons landje en elders dat eindelijk beslist zullen hebben! Ik denk niet aan "iedereen" maar aan diegenen die hier om bepaalde redenen nooit erbij zullen horen en willen horen! Alle inkomsten stoppen, bezittingen aanslaan als vergoeding voor de jarenlang onterecht gemaakte kosten, indien dit het geval is, en buiten ermee, onder begeleiding.
Waarom denk jij dat dat niet kan? Of hoop je enkel dat het niet kan?
Trouwens, Europa zou zich aan die taak moeten zetten want alle landen kreunen onder dezelfde problemen! Hoe lang nog als een bende laffe lamzakken zitten kijken en wachten?
In de Arabische landen enz zou men wel een antwoord hebben op je vraag zeker?

Lukkas
12 maart 2015, 19:39
En leg mij eens concreet uit hoe je dat zou aanpakken...

Als de poco's geen oplossing kunnen of willen bieden, zal de toekomst wel uitwijzen wat er moet gebeuren.

Bad Attila
13 maart 2015, 07:50
Wat een belangrijke repliek op bovenstaande proza! Zit je vast?

Gezien jij maar steeds dezelfde mantra herhaalt, zie ik niet in waar IK vast zou zitten. Ik bregrijp trouwens niet waarom jij uw tijd verliest nieuwe post te schrijven, in plaats van uw vorige post gewoon te knippen en te plakken.

Voor het overige, herhaal ik de vraag: waarom gebruik jij "jullie"?

Bad Attila
13 maart 2015, 07:52
Door het feit dat je zo op de term nationaliteit staat te hameren raak je uit het oog waar het eigenlijk over ging. Namelijk: ethniciteit

Een zoektocht naar een 'Belgische identiteit' of monocultuur doet hier totaal niet ter zake. Die maatschappij mag zelfs zo cultuur en politiek divers zijn als je je maar kunt inbeelden. Met mensen die zich allerlei identiteiten aanmeten. Dat staat los van ethniciteit. Vlamingen en Walen, Belgen, Limburgers, Oostkantonners, Gentenaren en Kempenaars hebben allemaal dezelfde ethniciteit. Het probleem met dat woord is dat het zelden volgens staatsgrenzen loopt. Russen, Italianen, Balkanvolkeren etc. delen niet onze ethniciteit maar zijn nog altijd in die mate Europees, westers en blank dat dat geen probleem hoeft te vormen (kijk maar naar bv. de VS eind 19de en begin 20ste eeuw en hoe dat zich 'gezet' heeft.). Die hebben geen tweede generatie nodig om te assimileren. Een Marokkaan van de vierde generatie blijft daarentegen Marokkaan. Ethniciteit geraak je niet kwijt.

Waarom gebruik jij niet gewoon het woordje "ras"?

Bad Attila
13 maart 2015, 07:53
Als de poco's geen oplossing kunnen of willen bieden, zal de toekomst wel uitwijzen wat er moet gebeuren.

Je durft het niet te zeggen, hé?
Maar je hebt geluk, Andev heeft het in jouw plaats gedaan. :lol:

Bad Attila
13 maart 2015, 07:56
Dat hoeft geen probleem te zijn van zodra de machthebbers in ons landje en elders dat eindelijk beslist zullen hebben! Ik denk niet aan "iedereen" maar aan diegenen die hier om bepaalde redenen nooit erbij zullen horen en willen horen! Alle inkomsten stoppen, bezittingen aanslaan als vergoeding voor de jarenlang onterecht gemaakte kosten, indien dit het geval is, en buiten ermee, onder begeleiding.
Waarom denk jij dat dat niet kan? Of hoop je enkel dat het niet kan?
Trouwens, Europa zou zich aan die taak moeten zetten want alle landen kreunen onder dezelfde problemen! Hoe lang nog als een bende laffe lamzakken zitten kijken en wachten?
In de Arabische landen enz zou men wel een antwoord hebben op je vraag zeker?

Uiteraard zouden "Arabische" landen een antwoord hebben. Zij zijn immers van geen kanten democratisch te noemen.
En laat dat nu eens uw probleem zijn: uw voorstel is gewoon die landen waardig. Je denkt op dezelfde manier als zij, en wilt exact hetzelfde doen als zij.
Misschien pas jij wel beter bij hen dan dat je het zelf vermoed. Dus zal ik u quote: "Jullie kunnen geen deel uitmaken van een multiculturele samenleving. Jullie kunnen enkel samenleven met jullie soortgenoten". Wanneer vertrek je?

Pandareus
13 maart 2015, 08:20
Door het feit dat je zo op de term nationaliteit staat te hameren raak je uit het oog waar het eigenlijk over ging. Namelijk: ethniciteit

Een zoektocht naar een 'Belgische identiteit' of monocultuur doet hier totaal niet ter zake. Die maatschappij mag zelfs zo cultuur en politiek divers zijn als je je maar kunt inbeelden. Met mensen die zich allerlei identiteiten aanmeten. Dat staat los van ethniciteit. Vlamingen en Walen, Belgen, Limburgers, Oostkantonners, Gentenaren en Kempenaars hebben allemaal dezelfde ethniciteit. Het probleem met dat woord is dat het zelden volgens staatsgrenzen loopt. Russen, Italianen, Balkanvolkeren etc. delen niet onze ethniciteit maar zijn nog altijd in die mate Europees, westers en blank dat dat geen probleem hoeft te vormen (kijk maar naar bv. de VS eind 19de en begin 20ste eeuw en hoe dat zich 'gezet' heeft.). Die hebben geen tweede generatie nodig om te assimileren. Een Marokkaan van de vierde generatie blijft daarentegen Marokkaan. Ethniciteit geraak je niet kwijt.

In #72 zat andev nochtans te argumenteren dat het zelfs niet met ethniciteit of kleurtje te maken heeft . Volgens hem gaat het puur om het moslim zijn.

Pandareus
13 maart 2015, 08:32
Dat hoeft geen probleem te zijn van zodra de machthebbers in ons landje en elders dat eindelijk beslist zullen hebben! Ik denk niet aan "iedereen" maar aan diegenen die hier om bepaalde redenen nooit erbij zullen horen en willen horen! Alle inkomsten stoppen, bezittingen aanslaan als vergoeding voor de jarenlang onterecht gemaakte kosten, indien dit het geval is, en buiten ermee, onder begeleiding.
Waarom denk jij dat dat niet kan? Of hoop je enkel dat het niet kan?
Trouwens, Europa zou zich aan die taak moeten zetten want alle landen kreunen onder dezelfde problemen! Hoe lang nog als een bende laffe lamzakken zitten kijken en wachten?
In de Arabische landen enz zou men wel een antwoord hebben op je vraag zeker?

Dat is tenminste duidelijk.
Razzia's, klopjacht, confiscatie , gedwongen deportatie. :lol::lol::lol:

In 1942 hebben we dat ook gedaan in vlaanderen, Lieven Saerens heeft erover geschreven : http://www.cegesoma.be/docs/media/chtp_beg/chtp_16/chtp16_002_Saerens.pdf

Toen ging het om jodenjagers, in jouw endlösung zullen het moslimjagers zijn.

Zipper
13 maart 2015, 09:32
Dat is tenminste duidelijk.
Razzia's, klopjacht, confiscatie , gedwongen deportatie. :lol::lol::lol:

In 1942 hebben we dat ook gedaan in vlaanderen, Lieven Saerens heeft erover geschreven : http://www.cegesoma.be/docs/media/chtp_beg/chtp_16/chtp16_002_Saerens.pdf

Toen ging het om jodenjagers, in jouw endlösung zullen het moslimjagers zijn.

je had natuurlijk ook inhoudelijk kunnen reageren...........

Bad Attila
13 maart 2015, 09:41
je had natuurlijk ook inhoudelijk kunnen reageren...........

Af en toe is de link met bepaalde gebeurtenissen in de 20ste eeuw inhoudelijk gerechtvaardigd, hoor.

alberto
13 maart 2015, 10:06
Af en toe is de link met bepaalde gebeurtenissen in de 20ste eeuw inhoudelijk gerechtvaardigd, hoor.

Of de tekst van andev beter lezen.

Ik denk niet aan "iedereen" maar aan diegenen die hier om bepaalde redenen nooit erbij zullen horen en willen horen!

Pandareus
13 maart 2015, 11:11
Of de tekst van andev beter lezen.

Andev mag gerust zijn briljante suggestie wat toelichten, en ons uitleggen hoe de nieuwe versie van de Sipo-SD de triage gaat organiseren waar men zal bepalen welke moslim erbij wil en mag horen, en welke niet.
Ik neem aan dat ze toch wel exact gedefinieerde criteria gaan gebruiken, en niet het buikgevoel van de leden van die brigade ?

Zipper
13 maart 2015, 11:14
Af en toe is de link met bepaalde gebeurtenissen in de 20ste eeuw inhoudelijk gerechtvaardigd, hoor.

Als die link en vergelijking verantwoord is, heb ik daar geen probleem mee.

Het Oosten
13 maart 2015, 11:20
Het concept "Belg" houdt sowieso niet veel meer in dan wat op je identiteitskaart staat. Hij kan dus perfect een Belg zijn.

Dat is dan zoals het begrip 'Vlaming'. Houdt niet veel in. Wat is trouwens een Vlaming? Ik zou het niet echt weten.

Pericles
13 maart 2015, 11:23
Af en toe is de link met bepaalde gebeurtenissen in de 20ste eeuw inhoudelijk gerechtvaardigd, hoor.

De vraag is dan nog altijd wie naar deze analogie de nazi's zijn .;-)
Op een gegeven moment werden de echte nazi's hier ook verdreven nietwaar ? :-D

Pandareus
13 maart 2015, 11:29
Als die link en vergelijking verantwoord is, heb ik daar geen probleem mee.

Wat andev voorstelt is : gedwongen deportatie en inbeslagname van bezit. Zie je écht de link niet met die periode ? Vervang 'joden' door 'moslims' en het zal duidelijker worden.

Xenophon
13 maart 2015, 12:53
je had natuurlijk ook inhoudelijk kunnen reageren...........

Waarom? Pakt de Vlaamse erfzonde niet meer bij u?

Xenophon
13 maart 2015, 12:55
Dat is dan zoals het begrip 'Vlaming'. Houdt niet veel in. Wat is trouwens een Vlaming? Ik zou het niet echt weten.

Inderdaad, en wat jij denkt bepaald de realiteit.

Jij denkt, ergo de Vlaming bestaat niet.

Xenophon
13 maart 2015, 12:57
De vraag is dan nog altijd wie naar deze analogie de nazi's zijn .;-)
Op een gegeven moment werden de echte nazi's hier ook verdreven nietwaar ? :-D

Ja, wie zijn de nazi's?

Imperialisme was altijd een groot onderdeel van de nazi-politiek.

Wie is er imperialistisch in de land?

Antwoord: Walen en islam. De Vlaming niet, dus die valt af.

Zipper
13 maart 2015, 13:25
Wat andev voorstelt is : gedwongen deportatie en inbeslagname van bezit.

wat andev voorstelt is wel wat genuanceerder dan dat, tenminste als je de moeite doet om zijn post helemaal en in de juiste context te lezen ipv het uit zijn context te rukken, zoals jij doet.

Zie je écht de link niet met die periode ?
Neen

Vervang 'joden' door 'moslims' en het zal duidelijker worden.
dat soort simplismen pakt bij mij niet.

Bad Attila
13 maart 2015, 14:35
Of de tekst van andev beter lezen.

O, maar ik lees alle posts van Andev, hoor, allé, in deze thread althans. Een quote staat nooit alleen in een discussie.

Daardoor weet ik ook wel over wie hij het heeft : "Met uitzondering van een klein deel van hen waar dat wel lukt, waarom niet. Maar de overgrote meerderheid past niet in dat plaatje en de evoluties over de ganse wereld maken dat ze steeds meer moslim worden."

Hij praat dus gauw over een paar honderdduizenden mensen (Moslims) voor wie het volgende zal gebeuren : "inkomsten stoppen, bezittingen aanslaan als vergoeding voor de jarenlang onterecht gemaakte kosten, indien dit het geval is, en buiten ermee, onder begeleiding."

Iedereen zal wel zelf conclusies trekken, zeker?

Pandareus
13 maart 2015, 14:56
O, maar ik lees alle posts van Andev, hoor, allé, in deze thread althans. Een quote staat nooit alleen in een discussie.

Daardoor weet ik ook wel over wie hij het heeft : "Met uitzondering van een klein deel van hen waar dat wel lukt, waarom niet. Maar de overgrote meerderheid past niet in dat plaatje en de evoluties over de ganse wereld maken dat ze steeds meer moslim worden."

Hij praat dus gauw over een paar honderdduizenden mensen (Moslims) voor wie het volgende zal gebeuren : "inkomsten stoppen, bezittingen aanslaan als vergoeding voor de jarenlang onterecht gemaakte kosten, indien dit het geval is, en buiten ermee, onder begeleiding."

Iedereen zal wel zelf conclusies trekken, zeker?

Ik ging net zipper antwoorden op zijn post #106 waarin hij stelt dat andev het op een 'genuanceerde' manier zegt.

Vermoedelijk zijn er meerdere manieren om het begrip nuancering in te vullen.

Bad Attila
13 maart 2015, 15:05
Ik ging net zipper antwoorden op zijn post #106 waarin hij stelt dat andev het op een 'genuanceerde' manier zegt.

Vermoedelijk zijn er meerdere manieren om het begrip nuancering in te vullen.

Ik had eigenlijk nog willen vragen op welke basis Andev die kleine minderheid zou identificeren, maar dat had jij reeds gedaan.

Xenophon
13 maart 2015, 15:06
Wat andev voorstelt is : gedwongen deportatie en inbeslagname van bezit. Zie je écht de link niet met die periode ? Vervang 'joden' door 'moslims' en het zal duidelijker worden.

Vervang 'moslims' door 'nazi's' en het zal nog duidelijker worden. :D

Wie heeft er tegenwoordig een probleem met joden?

daiwa
13 maart 2015, 16:02
Vervang 'moslims' door 'nazi's' en het zal nog duidelijker worden. :D

Wie heeft er tegenwoordig een probleem met joden?

Moslims.

Lukkas
13 maart 2015, 16:05
Vervang 'moslims' door 'nazi's' en het zal nog duidelijker worden. :D

Wie heeft er tegenwoordig een probleem met joden?

Die zit!

Zipper
13 maart 2015, 16:48
Ik ging net zipper antwoorden op zijn post #106 waarin hij stelt dat andev het op een 'genuanceerde' manier zegt.

Vermoedelijk zijn er meerdere manieren om het begrip nuancering in te vullen.

ja, nu ben ik helemaal groggy

Pandareus
13 maart 2015, 17:05
ja, nu ben ik helemaal groggy

Groggy zou ik zo niet weten. Maar je moet al wel serieus de weg kwijt zijn om het normaal te vinden dat een forumlid zit te pleiten voor gedwongen deportatie en inbeslagname van bezit voor moslims.

Wie weet komt hij ons nog eens uitleggen hoe hij denkt dat de selectie voor de blijvers en degenen die in de wagons worden gestoken gaat worden gedaan volgens zijn plan.
Dat zou bijzonder interessant zijn.

andev
13 maart 2015, 17:14
Uiteraard zouden "Arabische" landen een antwoord hebben. Zij zijn immers van geen kanten democratisch te noemen.
En laat dat nu eens uw probleem zijn: uw voorstel is gewoon die landen waardig. Je denkt op dezelfde manier als zij, en wilt exact hetzelfde doen als zij.
Misschien pas jij wel beter bij hen dan dat je het zelf vermoed. Dus zal ik u quote: "Jullie kunnen geen deel uitmaken van een multiculturele samenleving. Jullie kunnen enkel samenleven met jullie soortgenoten". Wanneer vertrek je?
Zo kun je alle discussies winnen zeker?
Was ik bezig over de inwoners van dit landje, de "echte Belgen + diegenen die het met recht en reden geworden zijn" of over bepaalde groepen invallers die de rotzooi uit hun landen hier willen komen invoeren?
Juist, wij zullen uit ons land weglopen en het aan de binnenstromende exemplaren cadeau geven die het in minder dan een decennia naar de bliksem zullen helpen! Wij zullen vertrekken...
Ik herhaal het nog maar eens:
Jullie (moslims) kunnen enkel met jullie soortgenoten samenleven! En je bevestigt wat ik zeg: dus moeten wij ons eigen land verlaten.
Droom verder.

andev
13 maart 2015, 17:25
In #72 zat andev nochtans te argumenteren dat het zelfs niet met ethniciteit of kleurtje te maken heeft . Volgens hem gaat het puur om het moslim zijn.
En ik blijf erbij: moslims tonen overal ter wereld dat ze synoniem zijn voor ambras en het niet kunnen samenleven met de autochtonen waar ze zijn binnengevallen! Het zijn de autochtonen die hun maatschappij aan hen moeten aanpassen!
Voor de zoveelste keer: noem een land waar het niet zo is!
Indien je dat niet kunt en gewoon doet alsof je de vraag niet ziet hoef je er niet verder over te discussiëren zeker?
En ook voor de x-keer: het gaat niet over alle moslims maar over diegenen die het schoentje past.

andev
13 maart 2015, 17:30
Dat is tenminste duidelijk.
Razzia's, klopjacht, confiscatie , gedwongen deportatie. :lol::lol::lol:

In 1942 hebben we dat ook gedaan in vlaanderen, Lieven Saerens heeft erover geschreven : http://www.cegesoma.be/docs/media/chtp_beg/chtp_16/chtp16_002_Saerens.pdf

Toen ging het om jodenjagers, in jouw endlösung zullen het moslimjagers zijn.
Juist, ja. Wanneer je geen zinnig tegenantwoord meer hebt kun je altijd met dat afkomen. Alleen is dat soort reactie al zo afgezaagd dat het niets meer uitmaakt. Kan ik evengoed afkomen met de opmerking dat de moslims (sommige, genre ISIS) de nazi's zijn van onze tijd. Volg de media.
Vertel er anders ook nog bij in welke landen Mein Kampf nog veel interesse opwekt! Raar...

andev
13 maart 2015, 17:36
Wat andev voorstelt is : gedwongen deportatie en inbeslagname van bezit. Zie je écht de link niet met die periode ? Vervang 'joden' door 'moslims' en het zal duidelijker worden.
Hou toch eens op met je verdraaiingen...
Voor de nazi's moesten alle Joden er aan.
Ik (niet alleen ik, maar wellicht de meerderheid van de bevolking...) is het gedrag en de eisen van bepaalde moslims zodanig beu dat ze ze inderdaad liefst zo rap mogelijk zien ophoepelen! Niet naar "de gaskamers" dus...
Héél wat anders dan wat jij probeert ervan te maken, zeker?

andev
13 maart 2015, 17:40
Ik ging net zipper antwoorden op zijn post #106 waarin hij stelt dat andev het op een 'genuanceerde' manier zegt.

Vermoedelijk zijn er meerdere manieren om het begrip nuancering in te vullen.
Je vergeet voortdurend het volgende: de moslims (bepaalde) zijn 100% zelf verantwoordelijk voor de reacties van dat genre die ze opwekken!
Waar blijft je antwoord: in welk niet moslimland zijn de autochtonen tevreden met hun komst, en waarom?