PDA

View Full Version : De Belgische koning


criticus
24 juli 2002, 18:41
Post hieronder jullie geargumenteerde mening ivm de koning!

Ik ben 100% voor de koning!

Hij doet zeer goed werk, vooral op moreel vlak!

datri
24 juli 2002, 19:04
geef mij maar een president, en schaf die ganse boel van een koningshuis maar af. Wat doen ze eigelijk nog buiten profiteren van onze centen?

Supe®Staaf
24 juli 2002, 19:23
Uit mijn mond zal het raar klinken, maar wat moet moet:

Ik heb eigenlijk totaal geen behoefte aan een staatshoofd.

Noch (minister)president noch vorst noch koning, noch führer, noch generalissimus noch pontifex maximus heb ik vandoen.
Het zijn machtsinstituten die zichzelf in stand houden, en er blijkbaar de middelen voor hebben. Het echte nut (buiten een lot acolieten werk verschaffen en van den dop houden) ontgaat mij volledig.

Als een meerderheid van de bevolking echter persé een leidende figuur wil, dan leg ik mij daarbij neer. En als ik dan mag kiezen: een echte fijne machteloze protocolaire vorst, die een soort cultuurfenomeen is en de beschermer, mecenas, en behoeder van de schone kunsten.

Jaja, dit schrijft Superstaaf®

Jonas
24 juli 2002, 20:11
Wat stelt onze vorst eigenlijk voor buiten het obligaat protocolair gepruttel? Laat ons wel wezen he: de koning is een marionet van zijn administratie, meerbepaald van zijn kabinetschef Van Ypersele De Strihou. Afschaffen? Hoeft niet persé, mag altijd.

Pelgrim
24 juli 2002, 20:14
Kijk kijk kijk... De (voorlopige weliswaar) uitslag van deze poll zegt toch veel. Welke grapjas heeft er trouwens per ongeluk neem ik aan op 'meer macht' gedrukt?

Pelgrim
24 juli 2002, 20:15
Geef mij dus maar de president.

Guderian
24 juli 2002, 23:43
Geen enkele van de vier. Ik ben voorstander van een president in een onafhankelijk Vlaanderen.

Barki
25 juli 2002, 22:58
:?: een persoon en zijn familie die geen verantwoordelijkheden hoeft te nemen of te dragen maar die toch de wetten moet bekrachtigen onder de verantwoordelijkheid van de regering (politiekers).

Is toch wel heel belachelijk niet :D en die dan nog nen hoop geld er bovenop krijgen gezwegen van de hopen cadeaus en overal als een god ontvangen worden :?:

En :oops: verlegen zijn ze niet.

Knuppel
26 juli 2002, 08:17
Wat stelt onze vorst eigenlijk voor buiten het obligaat protocolair gepruttel? Laat ons wel wezen he: de koning is een marionet van zijn administratie, meerbepaald van zijn kabinetschef Van Ypersele De Strihou. Afschaffen? Hoeft niet persé, mag altijd.


Hallo Jonas!
Jij bent toch een Meervoud-Vlaming of N-VA-er? Of zijn er hier al twee "Jonassen"?

De Koning hoeft dus niet persé op te krassen voor jou? Denkt de N-VA een onafhankelijk Vlaanderen tot stand te kunnen brengen met behoud van een Belgisch vorstenhuis???

Schaf aub dat middeleeuws gedoe af voor het helemaal te gortig wordt! Ik ga al door de grond van schaamte als ik aan die bietekwiet van een Philippe denk als onnozelste kopstuk van dit "voorbeeldig" koninkrijk.

Truder
26 juli 2002, 09:40
Uit mijn mond zal het raar klinken, maar wat moet moet:

Ik heb eigenlijk totaal geen behoefte aan een staatshoofd.

Noch (minister)president noch vorst noch koning, noch führer, noch generalissimus noch pontifex maximus heb ik vandoen.
Het zijn machtsinstituten die zichzelf in stand houden, en er blijkbaar de middelen voor hebben. Het echte nut (buiten een lot acolieten werk verschaffen en van den dop houden) ontgaat mij volledig.

Als een meerderheid van de bevolking echter persé een leidende figuur wil, dan leg ik mij daarbij neer. En als ik dan mag kiezen: een echte fijne machteloze protocolaire vorst, die een soort cultuurfenomeen is en de beschermer, mecenas, en behoeder van de schone kunsten.

Jaja, dit schrijft Superstaaf®

Wel dat kan ik ook. ;)

SS als jij een monarchie wil, een een troon voor Tilleke, wel dan mag je het van mijn part hebben. Ik zal me ook neerleggen bij de meerderheid.

Lang leve Tilleke.


(nu ga ik eerst mijn mond wassen met zeep. ;) )

Knuppel
26 juli 2002, 10:00
Uit mijn mond zal het raar klinken, maar wat moet moet:

Ik heb eigenlijk totaal geen behoefte aan een staatshoofd.

Noch (minister)president noch vorst noch koning, noch führer, noch generalissimus noch pontifex maximus heb ik vandoen.
Het zijn machtsinstituten die zichzelf in stand houden, en er blijkbaar de middelen voor hebben. Het echte nut (buiten een lot acolieten werk verschaffen en van den dop houden) ontgaat mij volledig.

Als een meerderheid van de bevolking echter persé een leidende figuur wil, dan leg ik mij daarbij neer. En als ik dan mag kiezen: een echte fijne machteloze protocolaire vorst, die een soort cultuurfenomeen is en de beschermer, mecenas, en behoeder van de schone kunsten.

Jaja, dit schrijft Superstaaf®

Wel dat kan ik ook. ;)

SS als jij een monarchie wil, een een troon voor Tilleke, wel dan mag je het van mijn part hebben. Ik zal me ook neerleggen bij de meerderheid.

Lang leve Tilleke.


(nu ga ik eerst mijn mond wassen met zeep. ;) )

WAS HEM VOORAL NIET INTRUDER!!!! Je hebt hier immers weer eens een fameus doelpunt gemaakt! Hahahahaha. Aan het volk te zien dat onze Belgische "dynastie" komt "bekijken" als ze haar "pree" probeert te verdienen zullen ze niet veel stemmen halen moesten we ervoor MOGEN stemmen. Er staan op die, nochtans "officiële" gelegenheden, vooral schoolkindjes met Superstaafs' vlagje te wapperen (en die mogen zowieso nog niet stemmen!).
Waar is de tijd dat ze mij zo een papieren prul in mijn onschuldige pollekens duwden...Ik wist evenmin als die misbruikte bloedjes van kinderen van vandaag waarvoor de show moest dienen. Nu wel. En ik ben blijkbaar niet de enige...

Supe®Staaf
26 juli 2002, 11:04
Lang leve Tilleke.
Ik ben diep ontroerd.
Lang leve Tilleke.
Hierzie vriend:
http://www.vanderleden.com/zeep/
Lang leve Tilleke.
http://belinacare.tripod.com/beauty_soap01.jpg
Lang leve Tilleke.
Lang leve Tilleke.
Lang leve Tilleke.
Lang leve Tilleke.
Lang leve Tilleke.
Lang leve Tilleke.

Ik krijg er niet genoeg van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jonas De muynck
26 juli 2002, 11:33
Hello Knuppel ;)

Er zijn inderdaad twee Jonassen, Jonas zonder familienaam bij is iemand anders...

GC
26 juli 2002, 11:40
Om de wijze woorden van kameraad Lahaut eens aan te halen:
Vive la république!

Knuppel
26 juli 2002, 11:52
Lang leve Tilleke.
Ik ben diep ontroerd.
Lang leve Tilleke.
Hierzie vriend:
http://www.vanderleden.com/zeep/
Lang leve Tilleke.
http://belinacare.tripod.com/beauty_soap01.jpg
Lang leve Tilleke.
Lang leve Tilleke.
Lang leve Tilleke.
Lang leve Tilleke.
Lang leve Tilleke.
Lang leve Tilleke.

Ik krijg er niet genoeg van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier heb je dan nog wat meer van dat Superstaaf: Lang leve Tilleke! (in één of ander Vlaams hofke...)

Supe®Staaf
26 juli 2002, 14:21
Hier heb je dan nog wat meer van dat Superstaaf: Lang leve Tilleke! (in één of ander Vlaams hofke...)
In mijn bescheiden hofke is ze zeer welkom :oops:
Bedankt om haar als hofdame te accepteren. :lol:

Truder
26 juli 2002, 14:48
Super nu niet overdrijven hé, straks kan ik nergens mijn gezicht meer laten zien :wink:

Supe®Staaf
26 juli 2002, 14:54
Super nu niet overdrijven hé, straks kan ik nergens mijn gezicht meer laten zien :wink:
http://www.politics.be/phpBB/images/avatars/d577826d3d175e649333a.jpg
Met dat helmke en bril heb jij toch geen echt probleem? :P

Knuppel
27 juli 2002, 20:41
Super nu niet overdrijven hé, straks kan ik nergens mijn gezicht meer laten zien :wink:
http://www.politics.be/phpBB/images/avatars/d577826d3d175e649333a.jpg
Met dat helmke en bril heb jij toch geen echt probleem? :P

Met zijn helmvrije hoofd en brilloos ook niet denk ik Superstaaf. Toch niet in de zin die Intruder hier bedoelt. Nietwaar Intruder?

Supe®Staaf
28 juli 2002, 08:41
Super nu niet overdrijven hé, straks kan ik nergens mijn gezicht meer laten zien :wink:
http://www.politics.be/phpBB/images/avatars/d577826d3d175e649333a.jpg
Met dat helmke en bril heb jij toch geen echt probleem? :P

Met zijn helmvrije hoofd en brilloos ook niet denk ik Superstaaf. Toch niet in de zin die Intruder hier bedoelt. Nietwaar Intruder?
Durft hij die dan ooit afzetten?
Ook na zijn ode aan prinses Mathilde?

Knuppel
28 juli 2002, 08:49
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt Superstaaf.

Geef het hem Intruder!!!

Vooruit alletwee! Weg met die vermommingen!

Supe®Staaf
28 juli 2002, 08:55
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt Superstaaf.

Geef het hem Intruder!!!

Vooruit alletwee! Weg met die vermommingen!
Sorry, het is mijn ware zelf op die avatar, onvermomd. :?
Het spijt me als ik je teleurstel........ :(

Knuppel
28 juli 2002, 09:50
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt Superstaaf.

Geef het hem Intruder!!!

Vooruit alletwee! Weg met die vermommingen!
Sorry, het is mijn ware zelf op die avatar, onvermomd. :?
Het spijt me als ik je teleurstel........ :(

Goed geprobeerd Staaf maar ik loop er nog maar voor een kwart in. Overnieuw dus!

Pieterjan
28 juli 2002, 12:49
Intruder: dat fotootje van je, is dat een gemoderniseerde haat-smurf met aerodynamische smurfekap op je hoofd? Het is me nog steeds een raadsel wat het moet voorstellen. enige verduidelijking is steeds welkom!

Dankt u!



PS: bekijk die van Superstaaf (SS) eens, dat spreekt tenminste voor zich :wink:

Thomas Hx
1 augustus 2002, 12:12
Uit mijn mond zal het raar klinken, maar wat moet moet:

Ik heb eigenlijk totaal geen behoefte aan een staatshoofd.

Noch (minister)president noch vorst noch koning, noch führer, noch generalissimus noch pontifex maximus heb ik vandoen.
Het zijn machtsinstituten die zichzelf in stand houden, en er blijkbaar de middelen voor hebben. Het echte nut (buiten een lot acolieten werk verschaffen en van den dop houden) ontgaat mij volledig.

Als een meerderheid van de bevolking echter persé een leidende figuur wil, dan leg ik mij daarbij neer. En als ik dan mag kiezen: een echte fijne machteloze protocolaire vorst, die een soort cultuurfenomeen is en de beschermer, mecenas, en behoeder van de schone kunsten.

Jaja, dit schrijft Superstaaf®

voledig met u eens superstaaf!

Wat ik wel vind is dat het federale land geen president kan hebben! Aangezien we met verschillende regeringen zitten en hij dan al die wetten, decreten moet goedkeuren. Als neutraal persoon is dat veel eenvoudiger! of tenzij een koning of tenzij vlaanderen onafhankelijk en dan nog liefst een bondsrepubliek, heet meest democratisch! De president heeft daar het minst te zeggen en het parlement alles. Dat is dus eigenlijk gewoon een verkozen koning.

thomas

Knuppel
1 augustus 2002, 13:25
Uit mijn mond zal het raar klinken, maar wat moet moet:

Ik heb eigenlijk totaal geen behoefte aan een staatshoofd.

Noch (minister)president noch vorst noch koning, noch führer, noch generalissimus noch pontifex maximus heb ik vandoen.
Het zijn machtsinstituten die zichzelf in stand houden, en er blijkbaar de middelen voor hebben. Het echte nut (buiten een lot acolieten werk verschaffen en van den dop houden) ontgaat mij volledig.

Als een meerderheid van de bevolking echter persé een leidende figuur wil, dan leg ik mij daarbij neer. En als ik dan mag kiezen: een echte fijne machteloze protocolaire vorst, die een soort cultuurfenomeen is en de beschermer, mecenas, en behoeder van de schone kunsten.

Jaja, dit schrijft Superstaaf®

Zo iemand als Prins Philippe dus???

voledig met u eens superstaaf!

Wat ik wel vind is dat het federale land geen president kan hebben! Aangezien we met verschillende regeringen zitten en hij dan al die wetten, decreten moet goedkeuren. Als neutraal persoon is dat veel eenvoudiger! of tenzij een koning of tenzij vlaanderen onafhankelijk en dan nog liefst een bondsrepubliek, heet meest democratisch! De president heeft daar het minst te zeggen en het parlement alles. Dat is dus eigenlijk gewoon een verkozen koning.

thomas

Jonas
1 augustus 2002, 13:29
En uw bijdrage is?

ward
1 augustus 2002, 23:06
Ik wil eigenlijk geen Koning en Geen Belgie.
Vlaanderen Boven :D

Gertjan
19 augustus 2002, 20:59
ge ebt 100 % gelijk, het koningshuis geeft geen enkele functie meer, ze lopen rond met het gedachte dat ze baas zijn, maar infeite hebben ze geen macht.

Denker
19 augustus 2002, 21:14
Het eerste wat ik hier zoek, als ik deze titel lees, is een "anke for president" uitroep van intruder ;-)

jan breydel
20 augustus 2002, 10:26
Ik ben een groot voorstander van een president (maar dit zal uiterst moeilijk realiseerbaar zijn in deze gefederaliseerde staat).
Omdat je toevallig geboren bent uit koniklijke ouders geeft je nog geen recht om zomaar later te proclameren dat je het staatshoofd bent. Waar zit dan de democratie??
Ik erger me vooral aan het feit dat de dotaties waarmee men de koninklijke familie betaalt komen van de zuurverdiende centjes van de brave belastingbetaler!

jan breydel
20 augustus 2002, 10:39
Geen enkele van de vier. Ik ben voorstander van een president in een onafhankelijk Vlaanderen.

THAT'S THE SPIRIT!!!

ward
20 augustus 2002, 12:24
We hebben al een functie, de Minister-President voor Vlaanderen.
Al hetgeen daar nog boven is (de federale regering) gewoon afschaffen en de functies naar Vlaanderen en Walonie.
Dat kost alleen maar heeeeel veeeel geld. Het enige dat ze doen is de Walen de kans geven om op de Vlamingen hun kop te zei....

jan breydel
20 augustus 2002, 13:45
We hebben al een functie, de Minister-President voor Vlaanderen.
Al hetgeen daar nog boven is (de federale regering) gewoon afschaffen en de functies naar Vlaanderen en Walonie.
Dat kost alleen maar heeeeel veeeel geld. Het enige dat ze doen is de Walen de kans geven om op de Vlamingen hun kop te zei....

Ik begrijp uw stelling, Ward.
Maar, ik vrees dat de Walen hier niet mee akkoord zuller gaan, omdat ze dan het geld van de Vlaamse Melkkoe kwijt zijn.
Ook zullen er veel administratieve implicaties zijn wanneer alle federale bevoegdheden worden overgedragen naar de gewesten.
Laten we hopen dat het er ooit van komt dat Vlaanderen een onafhankelijke koers kan gaan varen

Pieterjan
20 augustus 2002, 20:56
Ik begrijp uw stelling, Ward.
Maar, ik vrees dat de Walen hier niet mee akkoord zuller gaan, omdat ze dan het geld van de Vlaamse Melkkoe kwijt zijn.



Volgens Vandelanotte is binnen afzienbare tijd Wallonnië de melkkoe. Eens kijken hoelang het dan zal duren voor er Waalse politieke partijen zullen smeken om onafhankelijk te zijn. Als paddestoelen zouden ze uit de grond schieten.

ward
20 augustus 2002, 22:45
Als Walonie niet meer moet betalen voor een nutteloze federale regering alsook Brussel niet meer mee moet recht houden, doen ze toch ook een heleboel profijt. Tel daarbij eventueel de goodwil van de Vlamingen en de Factuur zal al heel wat lager zijn. :D

S.
21 augustus 2002, 12:04
We hebben al een functie, de Minister-President voor Vlaanderen.
Al hetgeen daar nog boven is (de federale regering) gewoon afschaffen en de functies naar Vlaanderen en Walonie.
Dat kost alleen maar heeeeel veeeel geld. Het enige dat ze doen is de Walen de kans geven om op de Vlamingen hun kop te zei....


De federale regering staat niet boven de Vlaamse, maar wel op gelijke voet.

Pieterjan
21 augustus 2002, 12:05
Zeg dat eens tegen Verhofstadt en zijn rechterhand!!!

Dewael zingt zoals Verhofstadt hem gebekt heeft :wink:

jan breydel
21 augustus 2002, 13:13
En Verhofstadt zingt zoals Michel hem gebekt heeft!

Patriot!
22 juni 2004, 10:25
Post hieronder jullie geargumenteerde mening ivm de koning!

Ik ben 100% voor de koning!

Hij doet zeer goed werk, vooral op moreel vlak!


idem

TomB
22 juni 2004, 10:29
Als Walonie niet meer moet betalen voor een nutteloze federale regering alsook Brussel niet meer mee moet recht houden, doen ze toch ook een heleboel profijt. Tel daarbij eventueel de goodwil van de Vlamingen en de Factuur zal al heel wat lager zijn. :D

Ochottekes, we moeten nog eens de Brussel-wordt-door-ons-betaald mythe bovenhalen.

Rock Against Communism
22 juni 2004, 10:37
liever republiek, met president. Het koningshuis is franstalig, en is het énige dat ons Vlamingen en Walen nog bindt. Reden te meer om hem af te zetten..

edit: het is bovendien middeleeuws, achterhaald en ondemocratisch.

scarlet
22 juni 2004, 11:23
geef mij maar een president, en schaf die ganse boel van een koningshuis maar af. Wat doen ze eigelijk nog buiten profiteren van onze centen?



Volledig mee eens,....het hypocriete koningshuis die niks dan schandalen en wanpraktijken op haar geweten heeft moet naar mijn mening ophouden te bestaan,.. en het liefst zo snel mogelijk!Het is niks anders dan groot vergif voor het volk,...



Scarlet

België04
22 juni 2004, 12:06
In België hebben we tenminste traditie. Stel u voor dat we een Bart Somers of een Yves Leterme of Steve Stevaert als staatshoofd hadden 8O

Rock Against Communism
22 juni 2004, 12:07
In België hebben we tenminste traditie. Stel u voor dat we een Bart Somers of een Yves Leterme of Steve Stevaert als staatshoofd hadden 8O

men zou die tenminste kunnen wegstemmen...

Tzuvar Raemborr
22 juni 2004, 12:24
Wat is eigenlijk het verschil tussen optie 2 en 3...?

Rock Against Communism
22 juni 2004, 12:26
Wat is eigenlijk het verschil tussen optie 2 en 3...?

nu heeft de koning nog wel in de pap te brokken he. Niet meer zichtbaar voor het volk, maar achter de schermen echter..

Pelgrim
22 juni 2004, 12:33
In België hebben we tenminste traditie. Stel u voor dat we een Bart Somers of een Yves Leterme of Steve Stevaert als staatshoofd hadden 8O

Ik heb nog liever een bart somers, guy verhofstadt, dirupo, leterme, stevaert of dewinter als predisdent dan een van saxen coburg - of eender wie - als koning. Want die eersten ontlenen hun mandaat rechtsreeks vanuit de bevolking, de laatste is gewoon in een gepriviligeerde familie geboren. Voor zover de gelijkheid van alle Belgen.

tigerpants
22 juni 2004, 12:39
geef mij maar een president, en schaf die ganse boel van een koningshuis maar af. Wat doen ze eigelijk nog buiten profiteren van onze centen?

Even duidelijk stellen dat een president veeeeeeeel meer geld kost dan een koning!!!
Een met een president heb je weer het gevaar dat je te veel macht bij 1 persoon legt...

tigerpants
22 juni 2004, 12:41
Misschien ook even het volgende:

Een koning heeft een ENORME uitstraling naar het buitenland!
Elk land dat geen koning heeft is werkelijk JALOERS op ons!!

En een goede indruk in het buitenland is erg belangrijk... Reacties als "who cares?" zijn gemakkelijk!! Who cares? Wel... de economie bijvoorbeeld!

Rock Against Communism
22 juni 2004, 12:43
geef mij maar een president, en schaf die ganse boel van een koningshuis maar af. Wat doen ze eigelijk nog buiten profiteren van onze centen?

Even duidelijk stellen dat een president veeeeeeeel meer geld kost dan een koning!!!
Een met een president heb je weer het gevaar dat je te veel macht bij 1 persoon legt...

- neen, in de States is dat zo. Ik pleit niet voor Amerika-toestanden in Vlaanderen, en trouwens dat is daar zo duur omdat het land ongelooflijk groot is. Ook moet je dat bedrag relativeren, want er wordt enorm veel geld bijeen gegaard door de lobby's en door steun bedragen van "rijke sympathisanten"

- het is goed dat de president veel macht heeft. Uiteraard ben ik niet voor een dictatuur, maar een solide centrale macht is nodig om een stabiel en krachtig beleid te hebben, zowel binnen- als buitenlands. Over de feitelijke macht van een president valt evenwel nog te praten, wie weet met een referendum of iets dergelijks.

tigerpants
22 juni 2004, 12:55
Wel...

Menig filosoof (en nogenoeg alle andere denkende mensen zijn het daarover eens) zeggen: de politieker die de meeste stemmen krijgt is belangena altijd ook de beste politieker...

Daar kan ik me in volgen... Hoeveel stemmen kreeg verhofstadt bij de vorige verkiezingen? Veel! En nu blijkt dat veel mensen hem ineens toch niet zo goed vinden... Idem met Stevaert...

Dus als je een president gaat laten kiezen zit je met hetzelfde probleem: hij gaat voorstanders hebben, maar evenzeer veel tegenstanders... En zo loop je altijd mensen voor de kop...

Daarom is het dat ons systeem geen president heeft! Bij ons ligt de macht bij iedereen een beetje (afhankelijk van de verkiezingen), zodat de 'scheve schaats' altijd kan rechtgetrokken worden door andere mensen/partijen...

ICE-MAN
22 juni 2004, 12:57
geef mij maar een president, en schaf die ganse boel van een koningshuis maar af. Wat doen ze eigelijk nog buiten profiteren van onze centen?

Even duidelijk stellen dat een president veeeeeeeel meer geld kost dan een koning!!!
Een met een president heb je weer het gevaar dat je te veel macht bij 1 persoon legt...

Als je een president aanstellen kan zonder "gans zijn famillie" zoals kinderen, kleinkinderen, nichten en achterneven die ook een dotatie dienen te krijgen, plus ne chauffeur en een limousine en een "hofhouding" denk ik dat hij ietske goedkoper zal zijn dan de bende waar we nu voor opdraaien.......... zelfs Jean-Pierre met zijne Ferrari wist dat al van bij de eedaflegging van Berten II ..........

en, by the way......... zolang Paolaaken haar teut laat hangen alsof ze stront geroken heeft wanneer ze vlaams hoort spreken moogt ge gans die ciërk op droog zaad zetten van mijn part ! :mrgreen:

Pelgrim
22 juni 2004, 13:03
Elk land jaloers? :lol:

Een greep uit persoonlijke ervaringen:
-ooit een amerikaan die hier op bezoek was rond gegidst in Antwerpen. Op een bepaald moment zei hij: 'a kingdom? are the middle ages not over yet here? '
-Een Fransman vond het merkwaardig dat wij van frustratie de guillotine nog niet hadden bovengehaald, en toen ik hem zei dat hier nog veel mensen royalist waren begon zich bedenkingen te maken over de intellectuele capaciteiten van de Belg. Nu ja, dat doe ik soms ook.
-Een Pool die hier voor het eerst op bezoek kwam was zowaar geschokt toen hij vernam dat het staatshoofd hier een koning was, hij dacht dat het zo geroemde Vrije Westen een staatsgreep had ondergaan of zoiets.

Jaloers dat ze zijn daar in de republieken!

tigerpants
22 juni 2004, 13:03
Blijkbaar spreken de buitenlandse voorbeelden jou stelling toch tegen...

tigerpants
22 juni 2004, 13:04
Wel, u haalt hier welgeteld 3 mensen uit...

Zo kan ik ook bewijzen dat alle Vlamingen tegen het Vlaams blok zijn...

Pelgrim
22 juni 2004, 13:09
Wel, u haalt hier welgeteld 3 mensen uit...

Zo kan ik ook bewijzen dat alle Vlamingen tegen het Vlaams blok zijn...

Het is wel wat meer dan die drie mensen. Ik kom via het internet en andere kanalen wel regelmatig in contact met mensen uit het buitenland. Nog nooit heb ik hen horen zeggen dat ze in hun land een monarchie gaan invoeren. Wel integendeel, het is leuke hollywood-roddelboekskes materie, maar daar lachen ze eens vrolijk mee.

tigerpants
22 juni 2004, 13:21
De Amerikanen lachen daar zeker mee... Die lachen immers alles weg wat hun land niet heeft...

Ze lachen de landen weg die geen president hebben, terwijl het net door de machtsgeilheid van die presidenten komt dat er daar zoveel aanslagen zijn... Maar dat begrijpen ze daar niet natuurlijk, dan gaan ze het slachtofferrolletje weer spelen...

Pelgrim
22 juni 2004, 13:23
hazo, dus als de VS een koning hadden waren er nooit aanslagen geweest :lol:

Projekt
22 juni 2004, 14:47
Elk land jaloers? :lol:

Een greep uit persoonlijke ervaringen:
.....

amai, dan zijn die drie mensen ook niet echt geinteresseerd in wat buiten hun land gebeurt...
:roll:

Pietje
22 juni 2004, 21:56
Wat is eigenlijk het verschil tussen optie 2 en 3...?

nu heeft de koning nog wel in de pap te brokken he. Niet meer zichtbaar voor het volk, maar achter de schermen echter..


8) Vertel !! (feiten eh)

Rock Against Communism
22 juni 2004, 22:22
nu heeft de koning nog wel in de pap te brokken he. Niet meer zichtbaar voor het volk, maar achter de schermen echter..


8) Vertel !! (feiten eh)

druk op justitie (in het proces tegen de "vier van Butare"), op de administratie (klooster te Opgrimbie), op een senaatscommissie (euthanasie), op de privé-sector (Fortis en vermoedelijk ook Sabena), minachting voor de burgerlijke ten voordele van kerkelijke instellingen bij prinselijke huwe-lijken, het feit dat koninklijke spruiten nooit naar een openbare school (toch "koninklijk atheneum" geheten!), maar systematisch naar katholieke privé-scholen gestuurd worden, zijn maar enkele voorbeelden.

bron: http://www.crk.be/noodzakelijkeuvelN.htm

Pietje
22 juni 2004, 22:30
8) Vertel !! (feiten eh)

druk op justitie (in het proces tegen de "vier van Butare"), op de administratie (klooster te Opgrimbie), op een senaatscommissie (euthanasie), op de privé-sector (Fortis en vermoedelijk ook Sabena), minachting voor de burgerlijke ten voordele van kerkelijke instellingen bij prinselijke huwe-lijken, het feit dat koninklijke spruiten nooit naar een openbare school (toch "koninklijk atheneum" geheten!), maar systematisch naar katholieke privé-scholen gestuurd worden, zijn maar enkele voorbeelden.

bron: http://www.crk.be/noodzakelijkeuvelN.htm

Kan je dat bewijzen, van die druk op dat proces ??
En vermoedens ????? Ach, ik heb er zoveel........... 8)
En dat ze in "Laken" katoliek zijn, is niks nieuw. Trouwens 70% vd vlaamse kinderen, gaan naar katholieke scholen.
Begrijp me niet verkeerd, want ik ben vrijzinnig eh.

Rock Against Communism
22 juni 2004, 23:32
http://www.meervoud.org/cgi-bin/artikel.pl?artikel_id=2&nummer_id=84

als ge dan nog niet zijt overtuigd van de invloed van de koning...

Pietje
22 juni 2004, 23:40
http://www.meervoud.org/cgi-bin/artikel.pl?artikel_id=2&nummer_id=84

als ge dan nog niet zijt overtuigd van de invloed van de koning...

Tussen wat invloed en reeële macht is nog een groot verschil. Trouwens ik betwijfel het of Albert zo erg in politiek geïnteresseerd is. Met Boudewijn en zijn "opus dei" - binding, was het idd anders.

zorroaster
23 juni 2004, 00:26
http://www.meervoud.org/cgi-bin/artikel.pl?artikel_id=2&nummer_id=84

als ge dan nog niet zijt overtuigd van de invloed van de koning...

Tussen wat invloed en reeële macht is nog een groot verschil. Trouwens ik betwijfel het of Albert zo erg in politiek geïnteresseerd is. Met Boudewijn en zijn "opus dei" - binding, was het idd anders.

Van Flup is nochtans geweten dat hij enorm opkijkt naar Boudewijn en een serieus deel van diens Opus Dei-connecties (samen met zijn zus Astrid en Lorenz) heeft overgenomen...

Pietje
23 juni 2004, 01:52
Tussen wat invloed en reeële macht is nog een groot verschil. Trouwens ik betwijfel het of Albert zo erg in politiek geïnteresseerd is. Met Boudewijn en zijn "opus dei" - binding, was het idd anders.

Van Flup is nochtans geweten dat hij enorm opkijkt naar Boudewijn en een serieus deel van diens Opus Dei-connecties (samen met zijn zus Astrid en Lorenz) heeft overgenomen...

Maar Bo is al 11 jaar wijlen, ik vermoed dat die invloed wel wat gesleten is. Ik denk niet, dat als hij koning wordt, hij het ons, en vooral zichzelf "moeilijk" gaat maken.

Pelgrim
23 juni 2004, 08:46
Elk land jaloers? :lol:

Een greep uit persoonlijke ervaringen:
.....

amai, dan zijn die drie mensen ook niet echt geinteresseerd in wat buiten hun land gebeurt...
:roll:

ik herhaal dus wat ik drie posts daarvoor nog schreef:

Het is wel wat meer dan die drie mensen. Ik kom via het internet en andere kanalen wel regelmatig in contact met mensen uit het buitenland. Nog nooit heb ik hen horen zeggen dat ze in hun land een monarchie gaan invoeren. Wel integendeel, het is leuke hollywood-roddelboekskes materie, maar daar lachen ze eens vrolijk mee.