PDA

View Full Version : Terroristische oproep vanuit ... Vlaanderen !


De schoofzak
8 april 2015, 12:43
Dat is toch niet wenselijk, vind ik.
Benieuwd of dit een gerechtelijk en een juist staartje gaat krijgen.

Let ook even op tussen het verschil van het artikel in HLN en DS.
In de eerste verhalen ze dat het Belang een oproep doet aan DS om, om deze redenen, Boeboe Ja Ja te schrappen als gast-columnist.
Maar daaover in DS wordt met geen woord gerept.

Vlaams Belang beschuldigt Abou Jahjah van aanzetten tot moord

Vlaams Belang dient klacht in tegen Abou Jahjah voor 'aanzetten tot moord'

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2279816/2015/04/08/Vlaams-Belang-beschuldigt-Abou-Jahjah-van-aanzetten-tot-moord.dhtml?utm_source=hln&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter&utm_content=daily

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150408_01620020




Door: redactie
8/04/15 - 12u01 Dyab Abou Jahjah. © belga.

Vlaams Belang-voorzitter Tom van Grieken doet bij het parket aangifte tegen Dyab Abou Jahjah wegens aanzetten tot moord en terrorisme. Aanleiding is een bericht dat de 'Movement X'-voorzitter op Facebook plaatste waarin hij in duidelijke bewoordingen oproept om alle in Palestina woonachtige Joden te vermoorden.


Ik heb maar een zin voor alle Zionistische indringers in Palestina: de koffer of de doodskist.

Facebook-bericht van Abou Jahjah

"Het Vlaams Belang is een partij die de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel draagt. Maar ook in de democratische samenleving waarin dhr Jahjah leeft zijn er grenzen. Ongeacht welk standpunt men ook kan hebben met betrekking tot het Israëlisch-Palestijnse conflict, de oproepen tot moord van Jahjah zijn absoluut onaanvaardbaar en mogen niet onbestraft blijven. De uitspraken van Jahjah moeten daarom een passend gerechtelijk gevolg krijgen conform de strafwet en de antiracismewet. Dat Jahjah door velen, met name de gezaghebbende media, nog ernstig wordt genomen als zogenaamd 'bestrijder van racisme', is te gek voor woorden", stelt Tom van Grieken.

Doodskist
Het omstreden Facebook-bericht is onderdeel van een bitse discussie over de Israëlisch-Palestijnse kwestie. In zijn bericht schrijft Jahjah onder meer: "If you are on Palestinian ground you are an invader and the resistance should deal with you" en "I have only one phrase to all the Zionist invaders in Palestine: la valise ou le cerceuil." Letterlijk vertaald: "Als je op Palestijnse grond bent, ben je een indringer en zou het verzet met je moeten afrekenen" en "Ik heb maar een zin voor alle Zionistische indringers in Palestina: de koffer of de doodskist."

Van Grieken vraagt alvast aan de krant De Standaard om de vaste vrijdagse column van Jahjah te schrappen: "Dat een gevaarlijke gek als Jahjah, die etnische zuivering in Palestina predikt, een vaste vrijdagse column heeft in De Standaard, terwijl een democratische partij als het Vlaams Belang in die krant niet één opiniestuk gepubliceerd krijgt, is de wereld op zijn kop".



Vlaams Belang-voorzitter Tom van Grieken doet bij het parket aangifte tegen Dyab Abou Jahjah wegens 'aanzetten tot moord en terrorisme'. Aanleiding is een bericht van de Movement X-voorzitter op de sociale netwerksite Facebook.

Daarin schrijft Abou Jahjah in een discussie over joden in Palestina: 'La valise ou le cerceuil' (de koffer of de doodskist). Vlaams Belang ziet daarin het 'aanzetten tot moord en terrorisme'.

Het omstreden Facebook-bericht is onderdeel van een bitse discussie over de Israëlisch-Palestijnse kwestie. In zijn bericht schrijft Jahjah onder meer: 'If you are on Palestinian ground you are an invader and the resistance should deal with you' en 'I have only one phrase to all the Zionist invaders in Palestine: la valise ou le cerceuil.'

Letterlijk vertaald: 'Als je op Palestijnse grond bent, ben je een indringer en zou het verzet met je moeten afrekenen' en 'Ik heb maar een zin voor alle Zionistische indringers in Palestina: de koffer of de doodskist.'

Voor Vlaams Belang kunnen die uitspraken niet door de beugel. 'Wij zijn een partij die de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel draagt. Maar ook in de democratische samenleving waarin dhr Jahjah leeft zijn er grenzen', zegt partijvoorzitter Tom Van Grieken. 'Ongeacht welk standpunt men ook kan hebben met betrekking tot het Israëlisch-Palestijnse conflict, de oproepen tot moord van Jahjah zijn absoluut onaanvaardbaar en mogen niet onbestraft blijven. De uitspraken van Jahjah moeten daarom een passend gerechtelijk gevolg krijgen conform de strafwet en de antiracismewet.'

Sukkelaar
11 april 2015, 17:05
Wel zoals steeds heb ik vertrouwen in het gerecht: zij zullen uitmaken of de klacht terecht is of niet.

Edward De Vere
11 april 2015, 17:18
Wel zoals steeds heb ik vertrouwen in het gerecht: zij zullen uitmaken of de klacht terecht is of niet.

Is er een reden, waarom u het nieuws niet volgt?

Xenophon
12 april 2015, 12:12
Wel zoals steeds heb ik vertrouwen in het gerecht: zij zullen uitmaken of de klacht terecht is of niet.

:trololol:

griezel
12 april 2015, 17:03
Wel zoals steeds heb ik vertrouwen in het gerecht: zij zullen uitmaken of de klacht terecht is of niet.

Ik heb ook volledig vertrouwen in het gerecht. Net zoals ik in Sinterklaas, de Kerstman en de Paashaas geloof.

De schoofzak
12 april 2015, 20:58
Het gerecht stelt ons gerust met volgende boodschap:

Sukkelaar
14 april 2015, 11:24
Is er een reden, waarom u het nieuws niet volgt?

Ken je het woord "sarcasme" niet?

Sukkelaar
18 april 2015, 09:48
Ik heb ook volledig vertrouwen in het gerecht. Net zoals ik in Sinterklaas, de Kerstman en de Paashaas geloof.

Vervang Paashaas door de klokken van Rome en ik volg je.

de vuile muilekoek
19 april 2015, 15:41
oooch !!.....Hoe durven ze hééé, klacht neerleggen ,als da nie rasistisch is hééé......Alléé jonk......Laat aboetje en consoorten toch doen,T'is toch hopeloos voor ons !!als ge nu voor of tegen zijt ...wij moeten ons smoel houden !!



wie zegt dat ge uw smoel moet houden ??:roll:

Xenophon
19 april 2015, 17:32
Oe ,oe......"WIJ" de "echte" vlamingen zijn toch "continu" racisten......Zelfs zonder ons smoel open te doen !!

++++++ :D !!!!!!!!

Another Jack
19 april 2015, 17:46
Oe ,oe......"WIJ" de "echte" vlamingen zijn toch "continu" racisten......Zelfs zonder ons smoel open te doen !!

Het is wel zo dat wanneer ge uw smoel niet opendoet, men best zou kunnen aannemen dat ge geen marginaal zijt...

Rudy
20 april 2015, 14:33
Dat is toch niet wenselijk, vind ik.
Benieuwd of dit een gerechtelijk en een juist staartje gaat krijgen.

Let ook even op tussen het verschil van het artikel in HLN en DS.
In de eerste verhalen ze dat het Belang een oproep doet aan DS om, om deze redenen, Boeboe Ja Ja te schrappen als gast-columnist.
Maar daaover in DS wordt met geen woord gerept.

Vlaams Belang beschuldigt Abou Jahjah van aanzetten tot moord

Vlaams Belang dient klacht in tegen Abou Jahjah voor 'aanzetten tot moord'


Schoofzak. Formuleer zelf eens het verschil in berichtgeving.
Terzijde. Meningen van Vlaams Belang zijn van ondergeschikt belang.