PDA

View Full Version : Moslimexecutieve: Ramadan begint vrijdag 15 oktober vanaf dageraad


Black Girlke
13 oktober 2004, 22:31
Moslimexecutieve: Ramadan begint vrijdag 15 oktober vanaf dageraad
13/10/2004 21:26 http://images.skynet.be/portal2005/modules/t/today/images/pixel.gifhttp://images.skynet.be/portal2005/modules/t/today/images/pixel.gifhttp://images.skynet.be/portal2005/modules/t/today/images/pixel.gif(Belga) BRUSSEL 13/10 (BELGA) = De vastenmaand Ramadan begint op vrijdag 15 oktober 2004, vanaf de dageraad. Dat heeft de Executieve van de Moslims van België (EMB) woensdagavond bekendgemaakt na een vergadering. De Moslimexecutieve heeft de opdracht begin en einde van de Ramadan aan te kondigen,op basis van wetenschappelijke gegevens van islamitische waarnemingscentra en van het Koninklijke Meteorologisch Instituut. De Dienst Mobiliteit van de gemeente Sint-Jans-Molenbeek raadt automobilisten aan om tijdens de Ramadan het historisch centrum van de gemeente, en vooral de Steenweg op Gent, tussen half zes en zeven uur 's avonds te mijden. Rond dat uur (zonsondergang) gaan immers heel wat moslims naar de traditionele 'hallal-beenhouwerijen' in het centrum. Daarnaast zijn er ook wegenwerken aan de gang in het centrum. Handelaars worden verzocht voor 12.00 uur hun bestellingen te doen, alsook in en uit te laden. De politie van de zone Brussel-West zal op de belangrijkste kruispunten het verkeer regelen. (SCS)




aLLAH aKHABAR 8

Sam
13 oktober 2004, 22:38
http://www.pro-gamers.org/pics/Who-Cares.jpg

Verplaatsen naar koetjes & kalfjes misschien?

basil
13 oktober 2004, 23:10
Sympathie voor de Islam hé?
Zorg maar dat je weg bent als ze aan de macht komen want ze hebben het niet zo voor holebi's.
Idem dito voor vrijzinnigen, gauchisten en al zij die zo open staan voor 'vreemde culturen'( in het bijzonder die lieve moslims).:roll:

maddox
14 oktober 2004, 06:21
Gelukkig dat ik nu met de nacht werk, dan moet ik mijn nachtrust niet laten wegens het sociale leven dat onze lieve buren ontwikkelen in deze harde periode van vasten en boetedoening.
En natuurlijk, na die periode , dat ons lief hondje weer een emmertje schapenslachtafval mag leegpeuzelen.(gelukkig hebben we een mobiel vuilnisvat dat zelfs druiven en sla lekker vind).

Vorige keer was het harder, toen zat ik in een 2 ploegen stelsel. Met de late shift ging het nog, dan sliep ik van een uur of 4 tot een uur of 12. Maar met de vroege, mocht ik al blij zijn een uurtje of 2 te kunnen slapen.Nooit gedacht dat eten drinken en sociaal wezen samen met een zedenverzachtend muziekje zo doordringend kan worden.

ancapa
14 oktober 2004, 06:57
iedereen uit de weg en uit de wijk... maak plaats voor de moslim... voor die paar Belgen die daar nog wonen !

Laat de laatste Brusselaars allemaal verhuizen... dan heet Molenbeek binnen een paar jaar Medina of Allahbeek...

Black Girlke zal blij zijn en zich helemaal thuisvoelen...

Tzuvar Raemborr
14 oktober 2004, 07:08
Kom kom, wat is nu dat beetje nachtlawaai, kijk naar de positieve kant : de criminaliteit zal een tijdje wat lager liggen.

maddox
14 oktober 2004, 07:40
Denk je? Die lagere criminaliteit.

Ik hoop het, maar ik vrees dat op het einde weer wat milieuwetgeving en dierenrechten geschonden gaan worden.

En waarom zou de crimnaliteit dalen. Wegens de verzwakte indruk van het gespuis?Ik ben bang dat hen die de wet met de voeten treden, wat doen alsof je gelovig bent ook geen echte uitdaging is.
Of de echten die Robin Hoed achtig willen zijn, en de behoeftigen in hun gemeenschap willen helpen met de overvloed die buiten hun gemeenschap te vinden is.

Tzuvar Raemborr
14 oktober 2004, 07:45
Denk je? Die lagere criminaliteit.

Ik hoop het, maar ik vrees dat op het einde weer wat milieuwetgeving en dierenrechten geschonden gaan worden.

En waarom zou de crimnaliteit dalen. Wegens de verzwakte indruk van het gespuis?Ik ben bang dat hen die de wet met de voeten treden, wat doen alsof je gelovig bent ook geen echte uitdaging is.
Of de echten die Robin Hoed achtig willen zijn, en de behoeftigen in hun gemeenschap willen helpen met de overvloed die buiten hun gemeenschap te vinden is.Ik kan het niet meer terugvinden, maar volgens mij getuigde hier een tijdje geleden een forummer dat een moslim hem tijdens de ramadan had toegeroepen : "Wacht maar, als de ramadan gedaan is kom ik uw ruiten insmijten!" ;)

Antoon
14 oktober 2004, 08:37
Moslimexecutieve: Ramadan begint vrijdag 15 oktober vanaf dageraad
13/10/2004 21:26 http://images.skynet.be/portal2005/modules/t/today/images/pixel.gifhttp://images.skynet.be/portal2005/modules/t/today/images/pixel.gifhttp://images.skynet.be/portal2005/modules/t/today/images/pixel.gif(Belga) BRUSSEL 13/10 (BELGA) = De vastenmaand Ramadan begint op vrijdag 15 oktober 2004, vanaf de dageraad. Dat heeft de Executieve van de Moslims van België (EMB) woensdagavond bekendgemaakt na een vergadering.
En dan?

Tegendradigaard
14 oktober 2004, 08:46
Dan weet ge wanneer ge moet vasten he Antoon ....

Zou Black grilleke ook laten weten wanneer de Christelijke vastenperiode juist begint ?

Antoon
14 oktober 2004, 09:04
Dan weet ge wanneer ge moet vasten he Antoon ....

Zou Black grilleke ook laten weten wanneer de Christelijke vastenperiode juist begint ?
Ik zou het niet weten.

Maar gezien men op dit forum plaats maakt voor dat soort informatie, dan heb ik iets interessanter en belangrijker dan de ramadan:

Roedel wilde zwijnen brengt sneltrein tot staan

Een roedel wilde zwijnen heeft in Spanje een sneltrein tot stilstand gebracht. Niet alle dieren overleefden de bikkelharde confrontatie met de hoogtechnologie.

De sneltrein Irun-Madrid reed nabij Segovia in op een groep wilde zwijnen. Daarbij raakte de locomotief zo zwaar beschadigd dat de rit niet kon vervolgd worden.

De 203 passagiers werden met bussen naar Madrid gebracht. De trein had voordien al door een mechanische panne van locomotief moeten wisselen. De groep zwijnen betekende voor de vervanglocomotief het eindstation. (dwm)</STRONG></EM></U></I></B>

Raven
14 oktober 2004, 10:37
Ter info, deze thread is zeer belangrijk voor een multiculturele samenleving.

De gebeurtenissen in 1 van de belangrijkste deelculturen gaat iedereen aan. Trouwens zou ik maar wat beginnen mee-vasten. Demografische projecties lijken uit te wijzen dat de multicultuur binnenkort wel eens vervangen kan worden door deze specifieke subcultuur.

(uiteraard, tegen die tijd bestaan holebi's, atheïsten, enz, allemaal niet meer)

Bloxbuster
14 oktober 2004, 10:39
ooooooo, wat een mooie tijd voor de moslims
ik wens hen veel voorspoed

Dixie
14 oktober 2004, 11:29
en lekker smakelijk eten in hun smoeleke:-D8)

Spolpoel
14 oktober 2004, 11:50
ooooooo, wat een mooie tijd voor de moslims

Ook voor de uitgehongerde kinderen ?

Flippend Rund
14 oktober 2004, 11:54
Nu onze kerken leegstaan, is het enige maatschappelijk ritueel dat wij nog hebben gaan stemmen.

___________________
Als we nu ook nog de hoofddoek op straat gaan verbieden, dan hebben we een kledingpolitie nodig. Zoals in Iran.
De Openbaringen van Flippend Rund, 2601

Acid
14 oktober 2004, 11:59
Kom kom, wat is nu dat beetje nachtlawaai, kijk naar de positieve kant : de criminaliteit zal een tijdje wat lager liggen.De criminaliteit OVERDAG, bedoel je?

Pat
14 oktober 2004, 12:11
De Ramadan is een mooi stukje comedia del arte. Van zodra de zon ondergaat wordt er gefeest en gegeten dat het een lieve lust is. Er wordt misschien zelfs meer gegeten dan tijdens een normale dag buiten de ramadan. Kan je zoiets vasten noemen?

Sommige Moslims beweren bovendien dat het vasten tijdens de ramadan bevorderlijk is voor de gezondheid wat ik ten zeerste betwijfel: elke nacht zo'n maaltijd kan echt niet goed zijn.

Generaloberstvonstorch
14 oktober 2004, 12:15
Tiens, die moslims hebben het hier blijkbaar nog zo slecht niet...

Er wordt nogal eens rekening gehouden met hun feestjes, zeg.
En ik dacht dat ze allemaal zo gediscrimineerd en achtergesteld werden...

De lievelingetjes van het regime zijn het ja...

To hell with them...

HerrUU
14 oktober 2004, 12:19
Dan weet ge wanneer ge moet vasten he Antoon ....

Zou Black grilleke ook laten weten wanneer de Christelijke vastenperiode juist begint ?
40 dagen voor pasen? Of zoiets, ik ben zo niet praktiserend. Het zal dan nu WEL een stuk rustiger worden in den aldi

HerrUU
14 oktober 2004, 12:21
Ook voor de uitgehongerde kinderen ? Nemen volgens mij geen deel aan de ramadan, net als zwangere vrouwen, zieken, ...

Ik zie alleen niet in wat deze topic doet op een POLITIEK forum?

Rechtsliberaal
15 oktober 2004, 19:52
Hieronder volgt een column van een jaar geleden, die - nu het Ramadan is - alweer actueel is:


Waarom ze geen 'kut-Marokkanen' heten
Auteur: Theo van Gogh
Bron: Metro, 31 oktober 2003

Nu 't weer Ramadan is, ben ik in gedachten bij de Profeet, die volgens de overlevering een meisje van negen, Aïsja, tot de Zijne maakte. Een paar jaar geleden zou er een toneelstuk worden opgevoerd, Aïsja, waarin het meisje opeens twintig was gemaakt. Als niets menselijks Mohammed vreemd was, waarom zou een toch zo heilig man dan niet als liefhebbende pedofiel mogen worden opgevoerd?
Het antwoord lag bij de Nederlandse regisseur van het geval, die zijn respect aan de Marokkaanse cultuur wilde betuigen en zich met een schuin oog op de subsidiepotten natuurlijk geen viespeuk eerste klas als Allahs mensenkind kon veroorloven. Toch kwam er gedonder; en na enige schriftelijke en mondelinge bedreigingen uit het milieu der Muzelmannen werd opvoering van het stuk afgelast.

Desgevraagd antwoordde het toenmalige Amsterdamse raadslid Fatima Elatik (PvdA) in de Volkskrant dat 't soms beter is om de gevoelens van grote groepen gelovigen 'te ontzien' dan Vrije Expressie voorrang te verlenen. Als voorbeeld van iemand die 'voortdurend' zijn recht op vrije meningsuiting misbruikte, noemde ze mijn persoontje.

Zo mag ik 't graag horen.

Omdat ik me nog wel 'ns verveel begon ik voor m'n website een correspondentie met allerhande hotemetoten in haar partij; was het door Mevrouw vertolkte pleidooi voor censuur ook het officiële standpunt van de PvdA?

Ach, dat had ik nu niet moeten doen. Rick van der Ploeg, staatssecretaris voor Cultuur, liet off the record weten dat 'ie zich niet druk kon maken over wat 'een dwaallicht' als Fatima allemaal uitkraamde; was ik soms verliefd? Van der Ploeg vond dat het stuk alsnog moest worden opgevoerd. Bea Irik van de raadsfractie van de hoofdstedelijke PvdA was 't daar niet mee eens. De grote denker Mohammed Benzakour schreef in de Volkskrant dat Aïsja een slecht stuk was, dat niet op de planken moest komen. Mevrouw Elatik zelve verklaarde dat ze door mij 'gestalkt' werd omdat ik haar mijn briefjes aan haar collega's en hun antwoorden over de post toezond. Vervolgens claimde de wakkere politica 'verkeerd geciteerd' te zijn door de Volkskrant, die zulks prompt ontkende.

Op de dag van de raadsverkiezingen verscheen op de voorpagina van Het Parool een door mij ondertekende advertentie: "Waarom zou een toneelstuk niet verboden mogen worden? Stem Fatima Elatik, stem PvdA".

In de tweede editie was mijn stemadvies verwijderd.

Elatik kondigde in dezelfde krant nu 'een proces' aan en Sybren Piersma, fractievoorzitter, keek donker in de camera's van AT5 en verklaarde: "Meneer Van Gogh is een heilige oorlog tegen de islam begonnen." Ook deze functionaris babbelde hooggestemd over stappen die genomen zouden worden. Ik verheugde me.

Niets meer van mogen vernomen, dus een week later verscheen alweer een advertentie op de voorpagina van Het Parool: 'Waar blijft dat proces nou?'

De stilte die volgde was oorverdovend.

Een halfjaar later stierf meneer Piersma, want Allah is rechtvaardig.

Fatima Elatik is dé pleitbezorgster van gekwetste gelovigen en gaat 't dus heel ver brengen in haar partij; staatssecretaris van Cultuur misschien?

Dat een toneelstuk niet mocht worden opgevoerd rechtstreeks gevolg van de terreur die fundamentalisten ongestoord konden uitoefenen, mag met recht een uitroepteken worden genoemd van de zegeningen van onze geweldige 'multi-culturele samenleving'.

Het toneelstuk Aïsja zal nooit te zien zijn. Fatima heeft gewonnen.

Flippend Rund
15 oktober 2004, 19:57
Hieronder volgt een column van een jaar geleden, die - nu het Ramadan is - alweer actueel is:

Waarom ze geen 'kut-Marokkanen' heten
Auteur: Theo van Gogh
Bron: Metro, 31 oktober 2003

Nu 't weer Ramadan is.... blablabla


Dus omdat dit stuk vorig jaar tijdens de Ramadan werd gepubliceerd, is het nu opnieuw actueel?

________________
Waarom vandaag al wanhopen, als het morgen ook nog kan?
De Openbaringen van Flippend Rund, 2040

VlaamseBelg
25 oktober 2004, 15:16
Tiens, die moslims hebben het hier blijkbaar nog zo slecht niet...

Er wordt nogal eens rekening gehouden met hun feestjes, zeg.
En ik dacht dat ze allemaal zo gediscrimineerd en achtergesteld werden...

De lievelingetjes van het regime zijn het ja...

To hell with them...
Ik denk eerder dat dat praktisch is, in de stijl van dat je daar wel eens in de file zou kunnen staan.

En je mag met die ramadan lachen wat je wil, maar probeer het maar eens na te doen.