PDA

View Full Version : de integratie is mislukt , wat nu!!!


Ali
5 maart 2003, 21:11
niemand kan het ontkennen , de integratie van marokanen is mislukt.
voor diegenen die een onbedwingbare drang hebben naar geintegreerde vreemdelingen is het een hel vandaag de dag.
ze voelen zich niet op hun gemak ze kunnen niet meer nadenken.
en zichzelf maar afvragen waar ze het aan hebben verdiend.

het is toch wereldschokkkend nieuws dat de vreemdelingen hun cultuur niet willen verloochenen.
ze vinden dat de marokanen ook de belgische geschiedenis zouden moeten kennen. met kerstmis ook een boompje versieren met balletjes en lichtjes. hun kinderen moeten ook in sinterklaas geloven.
dan pas kan je spreken van een aangepaste marokaan.
aangepast aan hun spiegelbeeld.

maar de marokaan lacht hen uit en steekt zijn middelvinger uit naar al degene die verwacht dat wij zover zouden gaan.
als je dat gelooft dan ken je ons niet.

hebben jullie mischien een andere mening daarover?

Supe®Staaf
5 maart 2003, 21:17
De enige aanpassingen die m.i. echt nodig is:
voldoende taalkennis
aannemen van wetten en regels in het gastland
Het eerste is een kleine inspanning en zal wederzijds begrip en verstandhouding bevorderen.
Het tweede is een evidentie.

Voor de rest mag voor mijn part iedereen zijn gebruiken en religie beleven hoe hij het wil.

vlaanderen72
5 maart 2003, 23:38
Assimileren of oprotten!!!

Darwin
6 maart 2003, 00:07
niemand kan het ontkennen , de integratie van marokanen is mislukt.
voor diegenen die een onbedwingbare drang hebben naar geintegreerde vreemdelingen is het een hel vandaag de dag.
ze voelen zich niet op hun gemak ze kunnen niet meer nadenken.
en zichzelf maar afvragen waar ze het aan hebben verdiend.

het is toch wereldschokkkend nieuws dat de vreemdelingen hun cultuur niet willen verloochenen.
ze vinden dat de marokanen ook de belgische geschiedenis zouden moeten kennen. met kerstmis ook een boompje versieren met balletjes en lichtjes. hun kinderen moeten ook in sinterklaas geloven.
dan pas kan je spreken van een aangepaste marokaan.
aangepast aan hun spiegelbeeld.

maar de marokaan lacht hen uit en steekt zijn middelvinger uit naar al degene die verwacht dat wij zover zouden gaan.
als je dat gelooft dan ken je ons niet.

hebben jullie mischien een andere mening daarover?

Het gaat hier eigenlijk over veel meer dan over Marokkanen.

Het gaat hier over de Islam tegenover de vrije wereld.

Als de Islam succesvoller zou geweest zijn dan de vrije wereld zouden wij nu onze problemen exporteren naar de Islamwereld en niet andersom zoals nu het geval is en de Islamlanden hun problemen als armoede en overbevolking en achterlijkheid naar de vrije wereld exporteren.

Het is dus niet enkel een Belgisch probleem maar een wereldprobleem.

De Amerikanen zijn nu het voorbeeld aan het geven hoe je zulke problemen het beste oplost.


Kwestie dat jullie weten waaraan jullie je kunnen verwachten!

:twisted: :twisted: :twisted:

vlaanderen72
6 maart 2003, 00:11
niemand kan het ontkennen , de integratie van marokanen is mislukt.
voor diegenen die een onbedwingbare drang hebben naar geintegreerde vreemdelingen is het een hel vandaag de dag.
ze voelen zich niet op hun gemak ze kunnen niet meer nadenken.
en zichzelf maar afvragen waar ze het aan hebben verdiend.

het is toch wereldschokkkend nieuws dat de vreemdelingen hun cultuur niet willen verloochenen.
ze vinden dat de marokanen ook de belgische geschiedenis zouden moeten kennen. met kerstmis ook een boompje versieren met balletjes en lichtjes. hun kinderen moeten ook in sinterklaas geloven.
dan pas kan je spreken van een aangepaste marokaan.
aangepast aan hun spiegelbeeld.

maar de marokaan lacht hen uit en steekt zijn middelvinger uit naar al degene die verwacht dat wij zover zouden gaan.
als je dat gelooft dan ken je ons niet.

hebben jullie mischien een andere mening daarover?

Het gaat hier eigenlijk over veel meer dan over Marokkanen.

Het gaat hier over de Islam tegenover de vrije wereld.

Als de Islam succesvoller zou geweest zijn dan de vrije wereld zouden wij nu onze problemen exporteren naar de Islamwereld en niet andersom zoals nu het geval is en de Islamlanden hun problemen als armoede en overbevolking en achterlijkheid naar de vrije wereld exporteren.

Het is dus niet enkel een Belgisch probleem maar een wereldprobleem.

De Amerikanen zijn nu het voorbeeld aan het geven hoe je zulke problemen het beste oplost.


Kwestie dat jullie weten waaraan jullie je kunnen verwachten!

:twisted: :twisted: :twisted:

Inderdaad ! :wink: :D

alpina
6 maart 2003, 01:23
Inderdaad, de VS is momenteel het toonbeeld van hoe het moet? :roll: Waarschijnlijk daarom dat men momenteel zo VS-minded is over de gehele wereld! Wordt toch eens wakker zeg!

LEFTeau
6 maart 2003, 08:40
De enige aanpassingen die m.i. echt nodig is:
voldoende taalkennis
aannemen van wetten en regels in het gastland
Het eerste is een kleine inspanning en zal wederzijds begrip en verstandhouding bevorderen.
Het tweede is een evidentie.

Voor de rest mag voor mijn part iedereen zijn gebruiken en religie beleven hoe hij het wil.

volledig mee eens, integratie vergt een inspanning aan beide zijden

vlaanderen72
6 maart 2003, 16:03
De enige aanpassingen die m.i. echt nodig is:
voldoende taalkennis
aannemen van wetten en regels in het gastland
Het eerste is een kleine inspanning en zal wederzijds begrip en verstandhouding bevorderen.
Het tweede is een evidentie.

Voor de rest mag voor mijn part iedereen zijn gebruiken en religie beleven hoe hij het wil.

volledig mee eens, integratie vergt een inspanning aan beide zijden

Als jij je wil aanpasen aan iedereen die zich hier wil vestigen en profiteren doe maar imbeciel :evil: ,maar verlang dat niet van iedere weldenkende mens die verder kijkt dan zijn of haar neus lang is! :evil:

vlaanderen72
6 maart 2003, 16:04
Inderdaad, de VS is momenteel het toonbeeld van hoe het moet? :roll: Waarschijnlijk daarom dat men momenteel zo VS-minded is over de gehele wereld! Wordt toch eens wakker zeg!

Jij zit duidelijk nog in je roes me dunkt! :lol:
Aanvallen dat irak verdomme!!! :twisted:

ToffeKnol
6 maart 2003, 17:57
De enige aanpassingen die m.i. echt nodig is:
voldoende taalkennis
aannemen van wetten en regels in het gastland
Het eerste is een kleine inspanning en zal wederzijds begrip en verstandhouding bevorderen.
Het tweede is een evidentie.

Voor de rest mag voor mijn part iedereen zijn gebruiken en religie beleven hoe hij het wil.

volledig mee eens, integratie vergt een inspanning aan beide zijden

Als jij je wil aanpasen aan iedereen die zich hier wil vestigen en profiteren doe maar imbeciel :evil: ,maar verlang dat niet van iedere weldenkende mens die verder kijkt dan zijn of haar neus lang is! :evil:

Hoezo, mag een mens dan niet meer verder kijken dan zijn neus lang is? Ik begrijp er niets van. :( :( :(

ToffeKnol
6 maart 2003, 17:59
Inderdaad, de VS is momenteel het toonbeeld van hoe het moet? :roll: Waarschijnlijk daarom dat men momenteel zo VS-minded is over de gehele wereld! Wordt toch eens wakker zeg!

Jij zit duidelijk nog in je roes me dunkt! :lol:
Aanvallen dat irak verdomme!!! :twisted:

Me dunkt dat jij reclame maakt voor het verpletteren van een soeverein en authentiek volk door een mengvolk van rassen en culturen, lief Vlammetje-van-mij.

vlaanderen72
6 maart 2003, 18:55
De enige aanpassingen die m.i. echt nodig is:
voldoende taalkennis
aannemen van wetten en regels in het gastland
Het eerste is een kleine inspanning en zal wederzijds begrip en verstandhouding bevorderen.
Het tweede is een evidentie.

Voor de rest mag voor mijn part iedereen zijn gebruiken en religie beleven hoe hij het wil.

volledig mee eens, integratie vergt een inspanning aan beide zijden

Als jij je wil aanpasen aan iedereen die zich hier wil vestigen en profiteren doe maar imbeciel :evil: ,maar verlang dat niet van iedere weldenkende mens die verder kijkt dan zijn of haar neus lang is! :evil:

Hoezo, mag een mens dan niet meer verder kijken dan zijn neus lang is? Ik begrijp er niets van. :( :( :(


:lol: Jou noem ik nu niet bepaald weldenkend! :wink: :roll:

vlaanderen72
6 maart 2003, 19:50
Inderdaad, de VS is momenteel het toonbeeld van hoe het moet? :roll: Waarschijnlijk daarom dat men momenteel zo VS-minded is over de gehele wereld! Wordt toch eens wakker zeg!

Jij zit duidelijk nog in je roes me dunkt! :lol:
Aanvallen dat irak verdomme!!! :twisted:

Me dunkt dat jij reclame maakt voor het verpletteren van een soeverein en authentiek volk door een mengvolk van rassen en culturen, lief Vlammetje-van-mij.

Jekkes vlammetje van jou,ik mag er niet aan denken brrrrrr! :x :?
Ik vind dat irak moet aangevallen worden omdat die sadam een gevaar betekent ,en het is een dictator die gek is op de koop toe!
En een moordenaar van de koerden,waar ik veel meer respect voor heb!
En een deel van de amerikanen hebben hun roots in europa das waar.
Dat zouden ze beter es niet vergeten!

ydde
6 maart 2003, 20:08
Ali:
niemand kan het ontkennen , de integratie van marokanen is mislukt.

ydde:
Ik stel deze vraag al ongeveer voor de miljoenste keer:
Waar op de wereld is integratie van een grote groep wel gelukt?
Ik stel deze vraag al evenveel keren:
Wanneer in de geschiedenis is integratie van een grote groep al gelukt?

De laatste keer dat mijn vraag gesteld werd was in een radioprogramma en gericht aan drie SPA protagonisten. De antwoorden:
Patrick Janssens: " "
Frank Vanden Broecke: " Moeilijke vraag ..."
Steve Stevaert: " Jaaa ... allééé ... zie nu de italianen in Amerika .... allééé ... da wiiil ik niii zegge .... allééé de italianen in limbuuurg ... alleee die zijn toch perfec geïntegreer ..."

Luistert hé Al, integratie bestaat alleen voor individuelen, grotere groepen, daar zijn andere mogelijkheden voor (die wil ik U graag eens uitleggen zenne), maar de manier waarop gij, ik bedoel Uw kuddegenoten het hier komen uithangen, zo zal er nooit niks lukken zenne joenge.

Ali
6 maart 2003, 21:31
ok dus ik moet mij aanpassen of oprotten.
maar dan is mijn vraag nu , moet ik mij aanpassen aan de rechts denkende mensen of aan de links denkende mensen?
want stel dat ik niemand wil teleurstellen voor wie moet ik dan kiezen ?
aan welke gedachte moet ik mij aanpassen?

ToffeKnol
6 maart 2003, 22:45
ok dus ik moet mij aanpassen of oprotten.
maar dan is mijn vraag nu , moet ik mij aanpassen aan de rechts denkende mensen of aan de links denkende mensen?
want stel dat ik niemand wil teleurstellen voor wie moet ik dan kiezen ?
aan welke gedachte moet ik mij aanpassen?

Luister niet te veel naar Vlaamse of Belgische dommekloten. En probeer zelf ook niet de dommekloot uit te hangen.

Dat verhaal over je dochter op verzoek van A. was heel mooi. Koester dat maar. Verknoei het niet door te proberen een grotere klootzak te zijn dan de andere klootzakken.

Ali
6 maart 2003, 22:50
ok dus ik moet mij aanpassen of oprotten.
maar dan is mijn vraag nu , moet ik mij aanpassen aan de rechts denkende mensen of aan de links denkende mensen?
want stel dat ik niemand wil teleurstellen voor wie moet ik dan kiezen ?
aan welke gedachte moet ik mij aanpassen?

Luister niet te veel naar Vlaamse of Belgische dommekloten. En probeer zelf ook niet de dommekloot uit te hangen.

Dat verhaal over je dochter op verzoek van A. was heel mooi. Koester dat maar. Verknoei het niet door te proberen een grotere klootzak te zijn dan de andere klootzakken.

ik pas me altijd aan de omgeving van het moment.
als er hier slimme mensen zijn zou ik me ook aanpassen.
maar helaas bij gebrek aan beter....

ydde
6 maart 2003, 23:22
Ali:
ik moet mij aanpassen of oprotten. maar dan is mijn vraag nu , moet ik mij aanpassen aan de rechts denkenden of de links denkenden?

ydde:
In de beslotenheid van uw huizen kunt gij precies doen wat gij wil.
Op straat past gij U aan, en daar herkent gij geen linksen of rechtsen, daar herkent gij alleen die uit de band springen door hun gedrag!
En daar moeten gij en uw kudde zich aan aanpassen!
Dwz:
1) Niet in vijandelijke horden rondzwerven en mensen lastig vallen.
2) Ook al eens met uw vrouwen op straat komen (bestaan die eigenlijk wel)
3) Het agressief gedrag van uw jongeren afkeuren en mee bestrijden.
4) Niet openlijk blijven rond de pot draaien en voor uw godsdienst niet blijven voordelen vragen
5) Fatsoenlijk nederlands onder elkaar blijven spreken wanneer er nederlandstaligen in 't gesprek betrokken zijn.
6) Duizend keer uw tong ronddraaien voor ge mensen beschuldigd van racisme.
7) In openbare gelegenheden alleen of met koppels verschijnen.
8) s' Nachts lawaai maken waar je de mensen niet stoort.
Als uw kudde daar al eens mee begon zou dat al iets aan de spanningen verlichten!

ydde
7 maart 2003, 00:01
ToffeKnol:
Luister niet te veel naar Vlaamse of Belgische dommekloten. En probeer zelf ook niet de dommekloot uit te hangen.

ydde:
Ik zou zelfs niet naar de Knol luisteren !

vlaanderen72
7 maart 2003, 17:34
ydde:
Ik zou zelfs niet naar de Knol luisteren !

Dat vind ik nog het volgen waard! :wink: :lol:

ToffeKnol
7 maart 2003, 17:57
ToffeKnol:
Luister niet te veel naar Vlaamse of Belgische dommekloten. En probeer zelf ook niet de dommekloot uit te hangen.

ydde:
Ik zou zelfs niet naar de Knol luisteren !

Toffe Knol voor jou, yggdrasil !

vlaanderen72
7 maart 2003, 18:21
ToffeKnol:
Luister niet te veel naar Vlaamse of Belgische dommekloten. En probeer zelf ook niet de dommekloot uit te hangen.

ydde:
Ik zou zelfs niet naar de Knol luisteren !

Toffe Knol voor jou, yggdrasil !

Ik zou iets anders voor die knol zetten :wink: want zo een toffe vind ik je nou niet! :lol:

Kotsmos
7 maart 2003, 18:22
ik zou een ander getal achter Vlaanderen zetten.

ydde
7 maart 2003, 18:42
Knol:
Toffe Knol voor jou, yggdrasil!
ydde:
yggdrasil? Gij kunt nogal een boomekke opzetten knol, gij wordt op mij toch ook niet verlieft zeker?

ydde
7 maart 2003, 18:51
Kotsmos:
ik zou een ander getal achter Vlaanderen zetten.

ydde:
Ik ook maar ik mag niet van mijn vrouw!

fernand
10 maart 2003, 18:59
Ali, aanpassen aan wie? Werp eerst Uw Marocaans paspoort weg..... En dan kunnen we zeggen dat U Belg zijt. De meeste van Uw genoten behouden de Belgische nationalireit tot hun 25ste lentetes; (om geen twee jaar dienst te moeten doen in hun geliefkoost vaderland). Daarna vragen ze direkt de Marocaanse -turkse enz. nationaliteit aan. Kwestie van toch nog ergens bij te horen. De meeste hier geboren Tureken en Marocanen zijn zelfs te laf om hun dierbaar vaderland te gaan verdedigen. Maar wanneer de voetbalgasten gewonnen hebben,.... vlug de halve maan door de autoruit, en toeteren maar. Als blijk van hun gehechtheid aan hun Belgisch vaderland??? Profiteurs, verkloten de zaak voor de ernstige imigrant. :twisted:

Ali
10 maart 2003, 21:08
Ali, aanpassen aan wie? Werp eerst Uw Marocaans paspoort weg..... En dan kunnen we zeggen dat U Belg zijt. De meeste van Uw genoten behouden de Belgische nationalireit tot hun 25ste lentetes; (om geen twee jaar dienst te moeten doen in hun geliefkoost vaderland). Daarna vragen ze direkt de Marocaanse -turkse enz. nationaliteit aan. Kwestie van toch nog ergens bij te horen. De meeste hier geboren Tureken en Marocanen zijn zelfs te laf om hun dierbaar vaderland te gaan verdedigen. Maar wanneer de voetbalgasten gewonnen hebben,.... vlug de halve maan door de autoruit, en toeteren maar. Als blijk van hun gehechtheid aan hun Belgisch vaderland??? Profiteurs, verkloten de zaak voor de ernstige imigrant. :twisted:

ik persoonlijk hé boerke moet niets van voetbal hebben ik vind da een dom tijdverdrijf.
en mijn eigen vaderland verdedigen ...voor wa?
wat heeft mijn land gedaan voor mij...ik heb helemaal geen land.
Belg hoef ik niet te willen zijn. ik sta al geregistreerd als marokaan.
en ik zal altijd een marokaan blijven.

fernand
10 maart 2003, 21:16
Wat zit je hier dan te lullen, ga naar uw land berber. en maak daar van uwen tak. :P

ToffeKnol
10 maart 2003, 21:21
ik persoonlijk hé boerke moet niets van voetbal hebben ik vind da een dom tijdverdrijf.
en mijn eigen vaderland verdedigen ...voor wa?
wat heeft mijn land gedaan voor mij...ik heb helemaal geen land.
Belg hoef ik niet te willen zijn. ik sta al geregistreerd als marokaan.
en ik zal altijd een marokaan blijven.

Hmmm, Ali, ik probeer altijd begrip op te brengen voor mijn medemens maar hier vind ik toch dat uw opponent een punt heeft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook altijd een beetje stom heb gevonden hoe onze Belgische atleet Mourhit ooit een toer van het stadion liep met een Marokkaanse vlag. Want je moet weten wat je wilt, hé. Ofwel ben je een Marokkaanse atleet, ofwel een Belgische. Je kunt vinden dat nationaliteiten zever zijn en ik zal je gelijkgeven. Maar waarom ga je dan toch door een stadium hollen met één of andere vlag. En als dat de Marokkaanse moet zijn, okee, maar waarom loop je dan niet als Marokkaan? Of, om het kort samen te vatten:

- ofwel ben je Belg, ofwel Marokkaan:
- ofwel vind je nationaliteiten zever ofwel niet

maar nu eens het een, dan weer het ander, dat kan dus niet, hé.

Tussen ons, Ali, dat van die dienstplicht in Marokko, dat is natuurlijk 100% waar. Maar wat Belgen indertijd al niet verzonnen om zelf geen dienstplicht te moeten doen, dat grenst ook aan het ongelooflijke! Hoe komt het, denk je, dat er hier zoveel mensen als schizofreen geboekt staan in verhouding met het buitenland. Ik zal het je vertellen: dat komt door het Klein Kasteeltje. Nee, ik het het over de tijd dat daar nog geen politieke vluchtelingen zaten!

mvathome
10 maart 2003, 21:45
Da's toch simpel, wat je ook kiest, België is democratisch, zo democratisch dat je keuze geen enkel verschil uitmaakt. Werk en betaal belastingen, liefst zoveel mogelijk, meer wordt er van je niet verwacht.
Je kan natuurlijk ook in zaken gaan of in de politiek. In het eerste geval kan je rijk worden door geen belastingen te betalen en hard te werken, in het tweede geval hoef je zelfs niet te werken, je moet enkel veel kunnen beloven, je mag niet op je mondje gevallen zijn en wat je zegt moet interessant lijken. :x

ToffeKnol
10 maart 2003, 21:53
Da's toch simpel, wat je ook kiest, België is democratisch, zo democratisch dat je keuze geen enkel verschil uitmaakt. Werk en betaal belastingen, liefst zoveel mogelijk, meer wordt er van je niet verwacht.
Je kan natuurlijk ook in zaken gaan of in de politiek. In het eerste geval kan je rijk worden door geen belastingen te betalen en hard te werken, in het tweede geval hoef je zelfs niet te werken, je moet enkel veel kunnen beloven, je mag niet op je mondje gevallen zijn en wat je zegt moet interessant lijken. :x

Na het kapitalisme en het communisme, het nihilisme?
Ik hoop dat u ook niet een student geschiedenis bent...

Darwin
10 maart 2003, 21:54
ok dus ik moet mij aanpassen of oprotten.
maar dan is mijn vraag nu , moet ik mij aanpassen aan de rechts denkende mensen of aan de links denkende mensen?
want stel dat ik niemand wil teleurstellen voor wie moet ik dan kiezen ?

aan welke gedachte moet ik mij aanpassen?

Aan de gedachte van de terugkeer naar Marokko.

:lol: :P :lol:



__________________________________________________ __

Beter 10 Marokkanen in Marokko dan één in België.

www.vlaamsblok.be
www.liberaalappel.org

:wink:

fernand
10 maart 2003, 22:05
Darwin, Darwin denk aub een beetje aan de heer Leman. :P. Die gaat een klein atacske krijgen. :onfire:

ydde
11 maart 2003, 10:57
... aan welke gedachte moet ik mij aanpassen?
Darwin:
Aan de gedachte van de terugkeer naar Marokko. :lol: :lol:

ydde:
Ik begrijp niet waarom gij moet lachen met zo een prachtidee!!! :?:

Godfried
11 maart 2003, 14:12
De enige aanpassingen die m.i. echt nodig is:
voldoende taalkennis
aannemen van wetten en regels in het gastland
Het eerste is een kleine inspanning en zal wederzijds begrip en verstandhouding bevorderen.
Het tweede is een evidentie.

Voor de rest mag voor mijn part iedereen zijn gebruiken en religie beleven hoe hij het wil.

Ik vind het ook uitermate belangrijk dat immigranten de islam afzweren als ze onze nationaliteit willen verwerven. Ik huldig het gezonde principe: cuius regio, eius religio!

LEFTeau
11 maart 2003, 14:14
De enige aanpassingen die m.i. echt nodig is:
voldoende taalkennis
aannemen van wetten en regels in het gastland
Het eerste is een kleine inspanning en zal wederzijds begrip en verstandhouding bevorderen.
Het tweede is een evidentie.

Voor de rest mag voor mijn part iedereen zijn gebruiken en religie beleven hoe hij het wil.

Ik vind het ook uitermate belangrijk dat immigranten de islam afzweren als ze onze nationaliteit willen verwerven. Ik huldig het gezonde principe: cuius regio, eius religio!

adolf is back in town

alpina
11 maart 2003, 14:15
De enige aanpassingen die m.i. echt nodig is:
voldoende taalkennis
aannemen van wetten en regels in het gastland
Het eerste is een kleine inspanning en zal wederzijds begrip en verstandhouding bevorderen.
Het tweede is een evidentie.

Voor de rest mag voor mijn part iedereen zijn gebruiken en religie beleven hoe hij het wil.

Ik vind het ook uitermate belangrijk dat immigranten de islam afzweren als ze onze nationaliteit willen verwerven. Ik huldig het gezonde principe: cuius regio, eius religio!

En wat doe je dan met de ongelovigen? Hen het katholieke geloof opdringen??

LEFTeau
11 maart 2003, 14:17
De enige aanpassingen die m.i. echt nodig is:
voldoende taalkennis
aannemen van wetten en regels in het gastland
Het eerste is een kleine inspanning en zal wederzijds begrip en verstandhouding bevorderen.
Het tweede is een evidentie.

Voor de rest mag voor mijn part iedereen zijn gebruiken en religie beleven hoe hij het wil.

Ik vind het ook uitermate belangrijk dat immigranten de islam afzweren als ze onze nationaliteit willen verwerven. Ik huldig het gezonde principe: cuius regio, eius religio!
En wat doe je dan met de ongelovigen? Hen het katholieke geloof opdringen??
nee bedankt, ik heb de sprookjes boeken al ruime tijd achter me gelaten

Wasted
11 maart 2003, 17:55
Ik vind het ook uitermate belangrijk dat immigranten de islam afzweren als ze onze nationaliteit willen verwerven. Ik huldig het gezonde principe: cuius regio, eius religio!
Dan had die Jezus van jou, en zijn promotieteam maar bij zijn bruine vriendjes moeten blijven. :lol:

ToffeKnol
11 maart 2003, 21:21
Ik vind het ook uitermate belangrijk dat immigranten de islam afzweren als ze onze nationaliteit willen verwerven. Ik huldig het gezonde principe: cuius regio, eius religio!

Ik vind dat Godfried groot gelijk heeft! Euh, in die zin dat we een soorten godsdiensttelling moeten organiseren: wie is praktiserend gelovig? We zouden bijvoorbeeld kunnen tellen (over een periode van drie maanden bijvoorbeeld) hoeveel bezoekers de gebedshuizen van alle erediensten in België (of Vlaanderen) hebben.

Na telling wordt vergeleken welke religie het grootste is. Vervolgens worden alle gelovigen van de andere religies bekeerd.

De ongelovigen bezoeken geen gebedshuis en worden dus vrijgesteld van bekering. Iedereen tevreden! "Koeien in de regen, heus verlegen" of zoiets.

ToffeKnol
11 maart 2003, 21:26
aan welke gedachte moet ik mij aanpassen?

Aan de gedachte van de terugkeer naar Marokko.

Had u al gedacht aan een terugkeer naar de apen?

Darwin
11 maart 2003, 21:54
aan welke gedachte moet ik mij aanpassen?

Aan de gedachte van de terugkeer naar Marokko.

Had u al gedacht aan een terugkeer naar de apen?

Nee, maar u blijkbaar wel.

:lol: :lol: :lol:

datri
11 maart 2003, 22:01
ok dus ik moet mij aanpassen of oprotten.
maar dan is mijn vraag nu , moet ik mij aanpassen aan de rechts denkende mensen of aan de links denkende mensen?
want stel dat ik niemand wil teleurstellen voor wie moet ik dan kiezen ?

aan welke gedachte moet ik mij aanpassen?

Aan de gedachte van de terugkeer naar Marokko.

:lol: :P :lol:



__________________________________________________ __

Beter 10 Marokkanen in Marokko dan één in België.

www.vlaamsblok.be
www.liberaalappel.org

:wink:



:lol: Duidelijk genoeg :wink: :lol:

Walter
12 maart 2003, 09:27
Beter 10 Vlaams Blokkers in de gevangenis dan één die vrij rondloopt.

LEFTeau
12 maart 2003, 09:34
Beter 10 Vlaams Blokkers in de gevangenis dan één die vrij rondloopt.

het spijtige is dat je op straat, op de trein, op het werk, NOOIT mensen tegenkomt (tenzij rond hun clublokaaltje of in trosjes op betogingen) die er openlijk voor uit durven komen dat ze voor fascisten stemmen, mensen shamen zich precies en gelijk hebben ze, VB is het enige waar ons land zich moet voor schamen

fernand
12 maart 2003, 10:50
LEFTeau, al eens nagedacht dat de mensen zich niet schamen maar bang zijn hun werk te verliezen, uit de vakbo,d gezet te worden, hun ruiten ingegooit te worden of een klein brandbommeke in hun brievcenbus te vinden? :oops: Al eens bij nagedacht dat de rassisten in het kamp van de "democraten zitten". Al een s nagedacht dat vrije meningsuiting alleen bestaat voor de "Dmocraten", en dat al de anderen moeten zwijgen.. of getzelfde zeggen van de "Democraten". Democraat vind ik vandaag een scheldwoord. In belgië zijn de enige echte democraten die van het eigen volk eerst. :twisted:

ToffeKnol
12 maart 2003, 13:22
Democraat vind ik vandaag een scheldwoord. In belgië zijn de enige echte democraten die van het eigen volk eerst. :twisted:

Fijn, u hebt ondertussen de tweede helft van de negentiende eeuw bereikt. Toen was het ook 'de bon ton' om 'democraat' een scheldwoord te vinden.

Twee wegen liggen voor u open. Ofwel evolueert u nog anderhalve eeuw verder en bevindt u zich eindelijk in deze tijd, waar democratie geen scheldwoord is maar de politiek van het minste kwaad. Ofwel moet u dringend op zoek naar een nieuwe Bismarck. In bepaalde kringen zult u ongetwijfeld genoeg kandidaten aantreffen. Toch twijfel ik eraan of u de geschikte persoon vindt. Reactionairen zijn er genoeg, maar met gezag en met hersens? Zelfs de zogenaamde 'universitairen' van het VB vormen een zootje ongeregeld dat zijn genot ontleent aan het aanpassen van de geschiedenis aan hun abjecte ideeën.

fernand
12 maart 2003, 13:46
Toffeknollll, blijf maar met uw kop naar beneden lopen. Democratie in een democratie is de klimax. Hier in België, wordt het woord democratie gebruikt om zijn tegenstanders te demoniseren. :twisted: Democratie wordt hier alleen bepaald door mensen die het hardst roepen dat ze democraten zijn, maar de anderen zelfs niet aan het woord laten komen. mooie democratie waar U voorstaat. En wat het geestelijk pijl van de VL. Blokkers betreft. U al eens afgevraagd vanwaar ze komen? of zijn ze nog maar geboren? 600.000 dommerikken die vroeger wel slimmerikken waren? Natuurlijk, vroeger waren ze bij de door U geroemde democraten! :idea:

ToffeKnol
12 maart 2003, 16:15
Toffeknollll, blijf maar met uw kop naar beneden lopen. Democratie in een democratie is de klimax. Hier in België, wordt het woord democratie gebruikt om zijn tegenstanders te demoniseren. :twisted: Democratie wordt hier alleen bepaald door mensen die het hardst roepen dat ze democraten zijn, maar de anderen zelfs niet aan het woord laten komen. mooie democratie waar U voorstaat. En wat het geestelijk pijl van de VL. Blokkers betreft. U al eens afgevraagd vanwaar ze komen? of zijn ze nog maar geboren? 600.000 dommerikken die vroeger wel slimmerikken waren? Natuurlijk, vroeger waren ze bij de door U geroemde democraten! :idea:

De geestelijke pijl heeft niets te maken met het aantal kiezers, dumbo. Ik heb het over de zogenaamde 'intellectuelen' die zich profileren als actieve leden.

fernand
12 maart 2003, 17:30
ToffeKnol, vanwaar komen dan die intelectuelen???? :oops:

fernand
12 maart 2003, 17:43
ToffeKnol.
hier een reactie vanop hermes.Reactie vanwege E. Burke, toegevoegd op 12-03-2003:


Onvoorstelbaar: die mensen zijn absoluut overtuigd dat ze boven het Parlement staan, boven diegenen die hen verkozen hebben! Wat een echte "democraten"... Zo wordt het etiket "anti-democraat" nog een heus compliment.
:?: :idea:

ToffeKnol
12 maart 2003, 18:37
ToffeKnol, vanwaar komen dan die intelectuelen???? :oops:

Weenie. Uit de rode kolen?
Ik had het trouwens niet over intellectuelen maar over 'intellectuelen'.

ToffeKnol
12 maart 2003, 18:46
ToffeKnol.
hier een reactie vanop hermes.Reactie vanwege E. Burke, toegevoegd op 12-03-2003:


Onvoorstelbaar: die mensen zijn absoluut overtuigd dat ze boven het Parlement staan, boven diegenen die hen verkozen hebben! Wat een echte "democraten"... Zo wordt het etiket "anti-democraat" nog een heus compliment.
:?: :idea:


Hebt u het over Edmund Burke (1729-1797) ? *
Ongelooflijk hoe vaak die figuur opgevoerd wordt in conservatieve middens. Buitengewoon typisch ook dat aanhangers van het VB altijd teruggrijpen naar iemand die de principes van de Franse Revolutie - vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid - verwierp.

Het bevestigt wat we eigenlijk allemaal weten: dat het VB terugwil naar de waarden van het Ancien Régime, op zijn 'volksnationalistisch' geïnterpreteerd uiteraard. Rechten van de Mens? Afvoeren, die onzin !

In dat verband is de lijst van zaken die het VB zogezegd wil realiseren als het aan de macht komt (Zie forumdiscussie 'Vlaams Blok = sociale volkspartij!') natuurlijk een giller-van-formaat.

Maar als we uitgelachen zijn, kunnen we maar één ding vaststellen: ze zijn nog geen lichtjaren in de buurt van de macht en de Blokkers zijn al bezig de goegemeente langs alle kanten te bedriegen en voor te liegen.


* Ik heb altijd vermoed dat het personage van Edmund Blackadder op Burke geïnspireerd is.

mvathome
12 maart 2003, 18:53
BESTE FERNAND, In het parlement zegt de opposant zijn of haar mening. Dat is in een democratie een verplicht spel denkt de regering, en ze bouwt verder aan haar bastion van macht.
Het enige belangrijke in de politiek vandaag is MACHT verkrijgen of behouden. Groenen produceren groene kwakkels waarmee ze hopen naïeve natuurvrienden voor zich te winnen, nuchter denkende mensen onderschrijven vele van hun ideën maar ergeren zich mateloos aan hun geklungel. Blauwen zien door hun bril enkel euro's en geen mensen.
Roden willen al het leed in Vlaanderen lenigen, als het maar goed overkomt op de domme massa en stemmenwinst oplevert. Om dat doel te bereiken maken ze grote gaten in de schatkist en in hun paarse coalitie maken ze relatief nog grotere gaten in de portemonnee van de loontrekkenden. Ze schamen er zich niet voor dat de loonlasten in België de zwaarste zijn ter wereld, neen, ze gooien bovendien met Euro's.

datri
12 maart 2003, 21:16
Beter 10 Vlaams Blokkers in de gevangenis dan één die vrij rondloopt.

het spijtige is dat je op straat, op de trein, op het werk, NOOIT mensen tegenkomt (tenzij rond hun clublokaaltje of in trosjes op betogingen) die er openlijk voor uit durven komen dat ze voor fascisten stemmen, mensen shamen zich precies en gelijk hebben ze, VB is het enige waar ons land zich moet voor schamen

Ten eerste: tegenwoordig komen de mensen er wel voor uit, en spijtig voor jou, maar het blok wordt meer en meer sociaal aanvaardt!

Ten tweede: er zijn inderdaad mensen die dit niet openbaar kunnen maken omdat anders de 'verdraagzame' linkse rukkers hen buiten smijten op hun werk, of uit de vakbond, of gewoon hun auto eens gaan 'bewerken'

Ten derde: blok stemmers hoeven zich niet te schamen, uw goedkoop argument van fascisten is voorbijgestreefd, en het is één van de enige partij die haar kiezers nog niet bedrogen heeft!

Ik kom er al jaren openlijk voor uit, en ik zou mij schamen moest ik Spa of Vld-er zijn.... :lol:

Kotsmos
12 maart 2003, 21:31
en het is één van de enige partij die haar kiezers nog niet bedrogen heeft!

wat mij vrij makkelijk lijkt als je niet moet regeren. (en kom niet af met "wiens schuld is dat?", dat doet hier geen bal terzake)

datri
12 maart 2003, 21:36
en het is één van de enige partij die haar kiezers nog niet bedrogen heeft!

wat mij vrij makkelijk lijkt als je niet moet regeren. (en kom niet af met "wiens schuld is dat?", dat doet hier geen bal terzake)

de andere partijen 'moeten' ook niet regeren, maar zijn zo machtsgeil dat ze het toch doen, zonder zich er iets van aan te trekken of ze hun verkiezingsbeloftes kunnen naleven of niet!

Kotsmos
12 maart 2003, 21:40
zie je wel, ik w�*st dat je naast de kwestie zou reageren...

datri
12 maart 2003, 21:45
zie je wel, ik w�*st dat je naast de kwestie zou reageren...

en jij gaat mij vertellen hoe ik wel moet reageren zekers :lol: :lol:

Kotsmos
12 maart 2003, 21:46
dat nu ook weer niet, anders is er voor u ook niks meer aan. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ge wel naast de kwestie moet reageren, want dan is er voor mij dan weer niks meer aan. Weetwel, altijd tof om reacties te krijgen die ook echt iets te maken hebben met wat ik gezegd heb.

datri
12 maart 2003, 21:59
dat nu ook weer niet, anders is er voor u ook niks meer aan. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ge wel naast de kwestie moet reageren, want dan is er voor mij dan weer niks meer aan. Weetwel, altijd tof om reacties te krijgen die ook echt iets te maken hebben met wat ik gezegd heb.

Als ik zeg dat er niemand 'moet' regeren, dat dat een vrije keuze is, ook al weet men dat men zijn kiezers zal bedriegen heeft dit toch wel met de zaak te maken.
Het blok zal nooit deelnemen aan het bestuur als ze hun standpunten niet grotendeels kunnen verwezelijken! En het is dat wat je ze naar het hoofd gooit.
Ik heb het toch niet over wiens schuld het is dat ze niet MOGEN deelnemen aan het bestuur!

Kotsmos
12 maart 2003, 22:01
Als iedereen zou denken zoals het VB zou er eenvoudigweg niét geregeerd worden, vermits regeren in een meerpartijensysteem gelijk staat met compromissen sluiten en (jawel!) standpunten aanpassen. Ander verzak je in ofwel een dictatuur, of in uitzichtloos conservativisme.

datri
12 maart 2003, 22:10
Als iedereen zou denken zoals het VB zou er eenvoudigweg niét geregeerd worden, vermits regeren in een meerpartijensysteem gelijk staat met compromissen sluiten en (jawel!) standpunten aanpassen. Ander verzak je in ofwel een dictatuur, of in uitzichtloos conservativisme.

Ik bedoel niet dat het blok geen compromissen zal sluiten, maar enkele basisprincipes zijn niet bespreekbaar, zoals een bv een onafhankelijk Vlaanderen.
De kiezer stemt op een partij omwille van enkele standpunten waarin hij zich kan vinden, en dan kan het voor mij niet dat een partij omwille van regeringsdeelname ineens de andere richting uitvaart ( wat bv de VLD doet :wink: )

Kotsmos
12 maart 2003, 22:16
De VLD is nochtans onlangs nog meer V geworden, en L zijn ze ook nog altijd.
Maar bon, de VLD barst uit haar voegen, ze zal binnen afzienbare tijd wel uitéénbarsten in kleinere V's, L'en en D's, met weer heel wat fundamentelere strijdpunten dan de huidige VLD. Waar ze dan weer langzaam van zullen afwijken door regeringsdeelname. En zo gaat dat maar door. en door. Lijkt mij eerder logica dan een zonde.

alpina
12 maart 2003, 22:34
De VLD is nochtans onlangs nog meer V geworden, en L zijn ze ook nog altijd.
Maar bon, de VLD barst uit haar voegen, ze zal binnen afzienbare tijd wel uitéénbarsten in kleinere V's, L'en en D's, met weer heel wat fundamentelere strijdpunten dan de huidige VLD. Waar ze dan weer langzaam van zullen afwijken door regeringsdeelname. En zo gaat dat maar door. en door. Lijkt mij eerder logica dan een zonde.

Voor de verkiezingen versterken ze hun standpunten misschien wel want dat trekt kiezers aan. Maar tijdens de regeringsdeelname hebben ze naar mijn mening toch maar een heel klein stempeltje kunnen drukken op het beleid. Geef eens een aantal zaken die ze gerealiseerd hebben zoals ze beloofd hadden.

datri
13 maart 2003, 14:46
De VLD is nochtans onlangs nog meer V geworden, en L zijn ze ook nog altijd.
Maar bon, de VLD barst uit haar voegen, ze zal binnen afzienbare tijd wel uitéénbarsten in kleinere V's, L'en en D's, met weer heel wat fundamentelere strijdpunten dan de huidige VLD. Waar ze dan weer langzaam van zullen afwijken door regeringsdeelname. En zo gaat dat maar door. en door. Lijkt mij eerder logica dan een zonde.

Voor de verkiezingen versterken ze hun standpunten misschien wel want dat trekt kiezers aan. Maar tijdens de regeringsdeelname hebben ze naar mijn mening toch maar een heel klein stempeltje kunnen drukken op het beleid. Geef eens een aantal zaken die ze gerealiseerd hebben zoals ze beloofd hadden.

Nu ook geen onmogelijke zaken vragen hé alpina :wink: :lol: :lol:

Supe®Staaf
14 maart 2003, 07:04
Geef eens een aantal zaken die ze gerealiseerd hebben zoals ze beloofd hadden.
Terugdringen van het vlaamsbloksucces.
Je zal het merken: lichte achteruitgang op 18 mei.

datri
14 maart 2003, 09:15
Geef eens een aantal zaken die ze gerealiseerd hebben zoals ze beloofd hadden.
Terugdringen van het vlaamsbloksucces.
Je zal het merken: lichte achteruitgang op 18 mei.

:lol: :lol: we zullen zien, en mocht dit dan zo zijn (wat ik niet verwacht), dan zal het zeker niet door hun prestaties zijn.

alpina
14 maart 2003, 13:05
Geef eens een aantal zaken die ze gerealiseerd hebben zoals ze beloofd hadden.
Terugdringen van het vlaamsbloksucces.
Je zal het merken: lichte achteruitgang op 18 mei.

De kiezers hebben helemaal niet gevraagd om onderlinge politieke ruzies uit te vechten, de kiezers vragen enkel een goed beleid. Stond er op hun partijprogramma misschien als doelstelling: het VlaamsBlok stemmen afpakken??
Altijd dat politieke gezever i.p.v. echt aan politiek te doen, de mensen hebben daar geen enkele boodschap aan.

ydde
14 maart 2003, 13:32
Walter:
Beter 10 Vlaams Blokkers in de gevangenis dan één die vrij rondloopt.

ydde:
LEUGENAAR!!!

datri
14 maart 2003, 13:35
Walter:
Beter 10 Vlaams Blokkers in de gevangenis dan één die vrij rondloopt.

Walter, der is geen plaats in de gevangenis, die zitten al overvol, en het merendeel vreemdelingen........... :lol: :lol:

TomB
17 maart 2003, 19:41
Als jij je wil aanpasen aan iedereen die zich hier wil vestigen en profiteren doe maar imbeciel :evil: ,maar verlang dat niet van iedere weldenkende mens die verder kijkt dan zijn of haar neus lang is! :evil:

Bwah, aan het tempo dat de moslims bijkweken in ons Belgie t.o.v de kinderloze Belgen, zal het merendeel van uw pensioen door de Islam gefinancierd zijn. Ik hoop dat ze u dan niet buitenzwieren omdat ge een profiteur bent.

Ali
17 maart 2003, 19:59
Als jij je wil aanpasen aan iedereen die zich hier wil vestigen en profiteren doe maar imbeciel :evil: ,maar verlang dat niet van iedere weldenkende mens die verder kijkt dan zijn of haar neus lang is! :evil:

Bwah, aan het tempo dat de moslims bijkweken in ons Belgie t.o.v de kinderloze Belgen, zal het merendeel van uw pensioen door de Islam gefinancierd zijn. Ik hoop dat ze u dan niet buitenzwieren omdat ge een profiteur bent.

koppels die hier in belgié geen kinderen hebben kunnen mischien vragen of ze geen huisdiergeld kunnen ontvangen voor hun honden of katten die ze zo koesteren. :lol: :lol:

Bobke
17 maart 2003, 23:45
TomB schreef:
Bwah, aan het tempo dat de moslims bijkweken in ons Belgie t.o.v de kinderloze Belgen, zal het merendeel van uw pensioen door de Islam gefinancierd zijn. Ik hoop dat ze u dan niet buitenzwieren omdat ge een profiteur bent.
Ik dacht dat een pensioengerechtigde een leven lang bijgedragen heeft aan de opbouw van het sociale vangnet. Wanneer dat geld voor een ander doel gebruikt is kunt u het niet afwentellen op de rug van de pensioengerechtigde.
Trouwens als u de pensioenen wilt laten financieren door werkloosheidsuitkeringen zijn we inderdaad fout bezig. :o

Darwin
18 maart 2003, 01:21
Om onze welvaart veilig te stellen is er maar één oplossing mogelijk :

Al die parasieten en armoezaaiers die van over de hele wereldbol naar onze goedgeorganiseerde landen komen aangekropen en die er nu al teren één voor één hier buiten shotten.


Zoniet tekenen we ons eigen doodvonnis.


Wij moeten niet opdraaien voor de domme keuzes die ze in de arme landen maken. Zeker niet als wij er niks mee te maken hebben. En nog veel minder als hun armoede enkel en alleen aan hun eigen moedwilligheid te wijten is.


Dus : alle moslims die hun geloof niet willen afzweren : BUITEN !!!

:evil:

Kotsmos
18 maart 2003, 09:42
gaan we dan ook alle mensen die een fortuin op de beurs zijn verloren buitensmijten? Please?

Darwin
18 maart 2003, 16:58
gaan we dan ook alle mensen die een fortuin op de beurs zijn verloren buitensmijten? Please?

Je kan geen politiek beleid voeren als je geen grip hebt op omstandigheden van buitenaf die jouw systeem overhoop gooien.


Het heeft geen zin om allerlei sociale en economische structuren op te bouwen als iedereen uit de rest van de wereld daar mee wil van profiteren en je dat ongeremd toelaat.


Dat ze dat soort rijkdom daar maar zelf opbouwen.


Als je een open systeem hebt graaf je je eigen put. Daarom is het beter dat de systemen zoveel mogelijk gesloten zijn.

TomB
18 maart 2003, 21:25
gaan we dan ook alle mensen die een fortuin op de beurs zijn verloren buitensmijten? Please?

Je kan geen politiek beleid voeren als je geen grip hebt op omstandigheden van buitenaf die jouw systeem overhoop gooien.


Het heeft geen zin om allerlei sociale en economische structuren op te bouwen als iedereen uit de rest van de wereld daar mee wil van profiteren en je dat ongeremd toelaat.


Dat ze dat soort rijkdom daar maar zelf opbouwen.


Als je een open systeem hebt graaf je je eigen put. Daarom is het beter dat de systemen zoveel mogelijk gesloten zijn.

Als u die gedachte doortrekt tot aan het individu is de oplossing volgens u dus anarchie.