PDA

View Full Version : probeer eens iets anders.


Ali
5 maart 2003, 21:36
dit is pas muziek
http://www.geocities.com/almanzah8/index.htm

berbers en arabisch!! ja en dan?
hoet moet niet altijd k3 en will Tura zijn.

vlaanderen72
5 maart 2003, 23:33
dit is pas muziek
http://www.geocities.com/almanzah8/index.htm

berbers en arabisch!! ja en dan?
hoet moet niet altijd k3 en will Tura zijn.

8O :roll: :lol:

Pieterjan
6 maart 2003, 00:02
Nu zou een typische reactie kunnen zijn:


Zolang ze maar geen honderden berbers als achtergrondzangeressen het land in smokkelen..... :roll::roll:




Even een bedenking aan Vlaanderen72: u hebt waarlijk schitterende replieken. Waar blijft u ze steeds vandaan halen???

(uit dit linkerkolommetje waarschijnlijk...)

Nitroke
6 maart 2003, 00:12
Ik zou eerder "Pentagram - 1000 in eastland" voorstellen turks en METAL!!!! :D :D

groetjes,
Johan

Pieterjan
6 maart 2003, 00:13
Kijk eens aan, de Waalse nijverheid zal u op handen dragen!!!

Roberto dankt u reeds :wink::wink::wink:

ydde
6 maart 2003, 00:17
ydde:
Zolang ze maar geen honderden berbers als achtergrondzangeressen het land in smokkelen.....

Met vriendelijke dank aan Pieterjan.

Pieterjan
6 maart 2003, 00:19
ydde:
Zolang ze maar geen honderden berbers als achtergrondzangeressen het land in smokkelen.....

Met vriendelijke dank aan Pieterjan.


Wel inderdaad, ik toonde u hoe vakkundig ik die steen ontweken heb. ik had daadwerkelijk verwacht dat er zich een ezel zou aan stoten. En ziedaar, ongelooflijk vlug!!!!

ydde
6 maart 2003, 00:38
Pieterjan:
Wel inderdaad, ik toonde u hoe vakkundig ik die steen ontweken heb. ik had daadwerkelijk verwacht dat er zich een ezel zou aan stoten. En ziedaar, ongelooflijk vlug!!!!

ydde:
:oops: oei .. oei ... dat had ik niet door! Ik moet bekennen dat gij wel nen vakman zijt zenne :oops:

Supe®Staaf
6 maart 2003, 08:53
Jammer maar die liedjes werken bij mij niet.
Nochtans weet ik dat daar fameuze cracks tussen zitten, die jammer genoeg niet gekend zijn.
Ook in Turkije kent men muziekvormen waarin men op ritmisch vlak (beheersing van assymetrische maatsoorten) heel ver staat.

George
6 maart 2003, 20:12
Ik heb de link eens gevolgd, verschillende stijlen van arabische muziek, ik vind dat altijd wel interessant. Over het algemeen vind ik het wel meeslepende muziek, ook het gebuik van niet klassieke instrumenten geeft vaak een eigenheid mee aan deze muziek.

Voor mij is het echter zo dat ik die muziek echter niet zo goed ken, net als klassieke muziek helaas. Ik hoor liever een goed klassiek stuk of iets anders dat ik nog niet ken t.o.v. de rommel die ze op vrijwel elke commerciele radio of tv zender laten horen.

Soms lijkt mij muziek uit een andere cultuur wel enorm saai, ik veronderstel dat de meeste muziek in dat, dat ook is. Bijkomend nadeel is dat ik van de teksten de ballen versta.
Meestal en zeker in de populaire muziek gaat het over liefde, verdriet enz. maar het kan net zo goed zijn dat in een tekst word opgeroepen tot vrouwenemencipatie of tot de strijd tegen het "westen". De muziek blijft dan wel hetzelfde en al kan ik die muziek goed vinden maar hetgeen ermee gepromoot word kan regelrecht tegen mijn principes ingaan. Daarom zal ik ook enkel een cd kopen van een groep die gesteund word door een groep van het westen die ik vertrouw.

Een combinatie van een westerse beat met traditionele culturele traditionele muziek weet ik meestal te apprecieeren zoals Natacha Atlas met Transglobal Underground. Ook het recentere plaatje van DJ Puhnjab vind ik wel leuk. Mij lijkt die muziek naar de arabische kant, toch hoor ik er het de nodige indische invoed in en zeker ook de wersterse beat. Maar al te vaak word hetgeen enigzins gelijkt op iets arabisch afgedaan al makkakenmuziek en luisterd men er zelf niet naar, men verzet zich er ogenblikkelijk tegen omdat het bruin lijkt, zonder ook maar enigzins rekening te houden met muzikale waarden.

Natuurlijk is het wel zo, volgens mij, dat de herkenbaarheid de grootste rol speelt, dat is bij onze populaire muziek ook zo.
In de populaire muziek word alles herkouwd tot het oneindige.

Enne staaf, politieke statements behoren nog steeds tot de motivatie van vele "rock-groepen" ze krijgen echter minder en minder "airplay" dan degenen die zich beperken tot de bloemetjes en de bijtjes.
Groetjes

Wapper
27 juli 2017, 18:56
Jammer maar die liedjes werken bij mij niet.
Nochtans weet ik dat daar fameuze cracks tussen zitten, die jammer genoeg niet gekend zijn.
Ook in Turkije kent men muziekvormen waarin men op ritmisch vlak (beheersing van assymetrische maatsoorten) heel ver staat.

De Roemenen kennen er ook wat van:
https://youtu.be/LQlNA20MP2U

Als ik goed geteld heb is dat 3 maten 7/8 en dan 1 maat 5/4

Xenophon
27 juli 2017, 19:19
De Roemenen kennen er ook wat van:
https://youtu.be/LQlNA20MP2U

Als ik goed geteld heb is dat 3 maten 7/8 en dan 1 maat 5/4

Doet wat denken aan Frank Zappa als hij goe teut was.

Wapper
27 juli 2017, 21:02
Doet wat denken aan Frank Zappa als hij goe teut was.

En met een achtergrondkoor van gillende keukenmeiden :lol: