PDA

View Full Version : Prachtig werk van Britse elitesoldaten


Pericles
10 augustus 2015, 13:48
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2417668/2015/08/10/Scherpschutter-redt-leven-van-ongelovige-vader-en-zoontje-seconden-voor-onthoofding-door-IS-beul.dhtml

Zoiets kan een mens zijn dag toch goed maken, nietwaar ? :-D

Anna List
10 augustus 2015, 13:56
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2417668/2015/08/10/Scherpschutter-redt-leven-van-ongelovige-vader-en-zoontje-seconden-voor-onthoofding-door-IS-beul.dhtml

Zoiets kan een mens zijn dag toch goed maken, nietwaar ? :-D

en zuinig, met slechts drie kogels zowaar ...

sjans dat die IS kerels met hun mitraillette zo geduldig braaf bleven staan wachten ;-)

quercus
10 augustus 2015, 14:07
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2417668/2015/08/10/Scherpschutter-redt-leven-van-ongelovige-vader-en-zoontje-seconden-voor-onthoofding-door-IS-beul.dhtml

Zoiets kan een mens zijn dag toch goed maken, nietwaar ? :-D

Dat is zeker! Maar ik verwacht toch dat er hier of elders bij de progressieve politiek-correcte wereldverbeteraars er eentje met het vingertje zal staan zwaaien. Want zijn de rechten van de verdediging hier niet geschonden? Had die Britse scherpschutter niet eerst "geweldloos" naar die ISIS-strijder moeten stappen en hem er op wijzen dat in onze tijd de doodstraf in steeds meer landen wordt afgeschaft? :-D

Nietzsche
10 augustus 2015, 14:10
Wat is hier precies zo "geweldig' aan?

Of hanteren wij op dit forum een hele strikte interpretatie van "alle kleine beetjes helpen""?

Pericles
10 augustus 2015, 14:13
Dat is zeker! Maar ik verwacht toch dat er hier of elders bij de progressieve politiek-correcte wereldverbeteraars er eentje met het vingertje zal staan zwaaien. Want zijn de rechten van de verdediging hier niet geschonden? Had die Britse scherpschutter niet eerst "geweldloos" naar die ISIS-strijder moeten stappen en hem er op wijzen dat in onze tijd de doodstraf in steeds meer landen wordt afgeschaft? :-D

Ze hebben wel ambitie daar bij IS.
Ze willen nu ook delen van China en Europa veroveren.
Maar is dat voor of na dat ze afgerekend hebben met de USA ? :lol:

Anna List
10 augustus 2015, 14:19
Wat is hier precies zo "geweldig' aan?

Of hanteren wij op dit forum een hele strikte interpretatie van "alle kleine beetjes helpen""?

de mensen die ge-executeerd gingen worden om hun ideeën, die leven nog, en de 'mensen' die hen wilden executeren leven niet meer.

dat is er hier zo geweldig aan.

Pericles
10 augustus 2015, 14:20
Wat is hier precies zo "geweldig' aan?

Of hanteren wij op dit forum een hele strikte interpretatie van "alle kleine beetjes helpen""?

Je weet het nog niet, maar het zijn nu net die 3 mannen die ze nu zullen te kort komen om de USA te verslaan. :-D

Nietzsche
10 augustus 2015, 14:27
Je weet het nog niet, maar het zijn nu net die 3 mannen die ze nu zullen te kort komen om de USA te verslaan. :-D

Nou, jippie...

Nietzsche
10 augustus 2015, 14:30
de mensen die ge-executeerd gingen worden om hun ideeën, die leven nog, en de 'mensen' die hen wilden executeren leven niet meer.

dat is er hier zo geweldig aan.

Misschien waren die mensen die geëxecuteerd gingen worden, wel grote hufters.

Maar goed: waar mij het vooral omging is dat dit natuurlijk nergens over gaat. Dat je een vreugde dansje gaat doen als de coalitie een compleet IS-gebied naar de vernieling helpt, snap ik.

Maar dit..........

dalibor
10 augustus 2015, 14:32
Het is natuurlijk een druppel op een hete plaat. Dat klopt.

quercus
10 augustus 2015, 14:33
Misschien waren die mensen die geëxecuteerd gingen worden, wel grote hufters.

Maar goed: waar mij het vooral omging is dat dit natuurlijk nergens over gaat. Dat je een vreugde dansje gaat doen als de coalitie een compleet IS-gebied naar de vernieling helpt, snap ik.

Maar dit..........

Zou je dan liever gezien hebben dat die Britten met een serene glimlach de ISIS-executioner rustig zijn edel werk lieten uitvoeren?

Nietzsche
10 augustus 2015, 14:38
Zou je dan liever gezien hebben dat die Britten met een serene glimlach de ISIS-executioner rustig zijn edel werk lieten uitvoeren?

Nee, ik zou liever zien dat de coalitie IS eens echt gaat bestrijden.

Bijter
10 augustus 2015, 14:41
Hopelijk moet er hier op een goede dag niemand hopen dat er toch maar een sluipschutter in de buurt is.....

djoebidoebidoe
10 augustus 2015, 14:44
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2417668/2015/08/10/Scherpschutter-redt-leven-van-ongelovige-vader-en-zoontje-seconden-voor-onthoofding-door-IS-beul.dhtml

Zoiets kan een mens zijn dag toch goed maken, nietwaar ? :-D

Alé, een goed-nieuws-show!:-D

Wat is er eigenlijk allemaal waar hiervan? Hoeveel onschuldige kinderen zijn er al gestorven met hun drone-akties???

Wapper
10 augustus 2015, 14:45
De moordenaar kreeg vanop een kilometer afstand een kogel door het hoofd.

Dat doe je niet met gewoon wapen.
Barrett 0.50 sniper ??
https://youtu.be/sZHWkdfqrxU

quercus
10 augustus 2015, 14:46
Nee, ik zou liever zien dat de coalitie IS eens echt gaat bestrijden.

Maar ook dan hebben ze voor bepaalde opdrachten heel goeie snipers nodig.

Pericles
10 augustus 2015, 14:59
Nee, ik zou liever zien dat de coalitie IS eens echt gaat bestrijden.

Ik geloof dat de Amerikanen het gewoon beu zijn om overal ter wereld de nest te gaan opkuisen.
Als er dan per ongeluk weer wat burgerslachtoffers vallen worden er hier en daar weer wat ambassades in brand gestoken en wat Amerikaanse toeristen opgeblazen.

Johnny Blaze
10 augustus 2015, 15:00
1km met subsonische munitie (artikel vermeld een geluidsdemper)? Onmogelijk! 3 tot 400m max. Broodje aap verhaal?

Thuleander
10 augustus 2015, 15:02
Als de Britse (en Amerikaanse, Duitse, Belgische, Franse etc.) elitesoldaten carte blanche kregen dan was IS in een mum van tijd op een hoopje geveegd.
Het probleem zijn de politici.
Die laten het aanslepen omdat ze als de volbloed beta's van nature harde confrontaties schuwen.
Intussen draaien de jihadistenfabriekjes op volle toeren in het kalifaat.

Nietzsche
10 augustus 2015, 15:06
Als de Britse (en Amerikaanse, Duitse, Belgische, Franse etc.) elitesoldaten carte blanche kregen dan was IS in een mum van tijd op een hoopje geveegd.
Het probleem zijn de politici.
Die laten het aanslepen omdat ze als de volbloed beta's van nature harde confrontaties schuwen.
Intussen draaien de jihadistenfabriekjes op volle toeren in het kalifaat.

Dit dus.

djimi
10 augustus 2015, 15:35
de mensen die ge-executeerd gingen worden om hun ideeën, die leven nog, en de 'mensen' die hen wilden executeren leven niet meer.

dat is er hier zo geweldig aan.

:thumbsup:

Dat, en het volgende:

<... De elitesoldaten kregen later te horen dat het dorpje feest vierde na het doodschieten van de beul en zijn beschermelingen. IS zou ook niet langer meer het dorpje belagen...>

:cheer: een dorpje dat feest viert :cheer:

Bron:

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2417668/2015/08/10/Scherpschutter-redt-leven-van-ongelovige-vader-en-zoontje-seconden-voor-onthoofding-door-IS-beul.dhtml

De schoofzak
10 augustus 2015, 15:40
Hier wat oudere koek:
https://www.youtube.com/watch?v=7TZOxlTwAvA

.

kelt
10 augustus 2015, 17:20
Een sniper en zijn waarnemer kunnen vele hektares beheersen.Enkele tientallen snipers kunnen snel grenzen aan het geweld stellen.Ze zijn dan als de "hand van God".

Iets waarvan straaljagers met bommen nog geen uitdrukkelijke bewijzen geleverd hebben..Het lijkt bij hen eerder Bijbelse verwoesting van de goeden én de slechten.

Zipper
10 augustus 2015, 17:20
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2417668/2015/08/10/Scherpschutter-redt-leven-van-ongelovige-vader-en-zoontje-seconden-voor-onthoofding-door-IS-beul.dhtml

Zoiets kan een mens zijn dag toch goed maken, nietwaar ? :-D

daar heb ik een goeie Duvel op gedronken :thumbsup:

Another Jack
10 augustus 2015, 19:39
Dat doe je niet met gewoon wapen.
Barrett 0.50 sniper ??
https://youtu.be/sZHWkdfqrxU

Als ik eerlijk moet zijn, ik weet niet of ik het met een scherpschuttersgeweer zou kunnen...

TheFourHorsemen
10 augustus 2015, 22:56
Als de Britse (en Amerikaanse, Duitse, Belgische, Franse etc.) elitesoldaten carte blanche kregen dan was IS in een mum van tijd op een hoopje geveegd.
Het probleem zijn de politici.
Die laten het aanslepen omdat ze als de volbloed beta's van nature harde confrontaties schuwen.
Intussen draaien de jihadistenfabriekjes op volle toeren in het kalifaat.

Inderdaad. Met boots on the ground zou die klus erg snel geklaard zijn.

Nietzsche
10 augustus 2015, 23:20
Inderdaad. Met boots on the ground zou die klus erg snel geklaard zijn.

Hoe kom je daarbij?

Lof der Zotheid
11 augustus 2015, 08:05
Inderdaad. Met boots on the ground zou die klus erg snel geklaard zijn.

U praat onzin. Zowel bij de inval in Afghanistan in 2001 als bij de inval in Irak in 2003 waren er meer dan voldoende grondtroepen ingezet, en zie eens hoe miserabel de toestand in beide landen is. In Viëtnam waren er ook massaal grondtroepen aanwezig, ik hoef u niet te vertellen hoe de yankees daar uit kwamen.

Pericles
11 augustus 2015, 08:32
U praat onzin. Zowel bij de inval in Afghanistan in 2001 als bij de inval in Irak in 2003 waren er meer dan voldoende grondtroepen ingezet, en zie eens hoe miserabel de toestand in beide landen is. In Viëtnam waren er ook massaal grondtroepen aanwezig, ik hoef u niet te vertellen hoe de yankees daar uit kwamen.

Dat is inderdaad het probleem.
Stel dat ze IS totaal vernietigen , dan ontstaat er een machtsvacuum en een nieuw conflikt en begint het spel opnieuw.
Het is daar hopeloos.

griezel
11 augustus 2015, 17:55
Dat is inderdaad het probleem.
Stel dat ze IS totaal vernietigen , dan ontstaat er een machtsvacuum en een nieuw conflikt en begint het spel opnieuw.
Het is daar hopeloos.

De volgende generatie zet dan een nieuwe monster- organisatie op oten bedoel je ?
Best mogelijk, want er staan een heleboel mensen achter hun gedachtengoed. Neem nu die slavenmarkten : eerst doen de IS strijders hun keuze, de rest der krijgsgevangenen word verkocht aan gewone, gefortuneerde burgers.
Die zien er absoluut geen graten in dat er opnieuw slavenmarkten opgericht worden, integendeel.
Zover staat het ginder. Met zulke mensen moet je dan handelsovereenkomsten sluiten, en in uw land ontvangen met de rode loper...

Mindset
11 augustus 2015, 18:49
Nee, ik zou liever zien dat de coalitie IS eens echt gaat bestrijden.

het ene sluit het ader niet uit. We mogen blij zijn met die actie van de Britse elitesoldaat, maar uiteraard moet er grootschalige actie komen. Alleen weten ze nog niet hoe het Midden-Oosten na IS eruit zal moeten gaan zien, vandaar het getalm.
IK vind vooral het werk uitgevoerd door de Belgische F16s zoals dat werd bericht aan de zwakke kant. Verkenningsvluchten. Na een maand aanwezigheid ter plaatse hadden ze iets van een 6 talvluchten uitgevoerd. Voor wat dient een gevechtsvleigtuig eigenlijk?

The Paulus Experience
11 augustus 2015, 19:57
U praat onzin. Zowel bij de inval in Afghanistan in 2001 als bij de inval in Irak in 2003 waren er meer dan voldoende grondtroepen ingezet, en zie eens hoe miserabel de toestand in beide landen is. In Viëtnam waren er ook massaal grondtroepen aanwezig, ik hoef u niet te vertellen hoe de yankees daar uit kwamen.

Je kent duidelijk de geschiedenis van de Vietnam oorlog niet.

The Paulus Experience
11 augustus 2015, 19:59
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2417668/2015/08/10/Scherpschutter-redt-leven-van-ongelovige-vader-en-zoontje-seconden-voor-onthoofding-door-IS-beul.dhtml

Zoiets kan een mens zijn dag toch goed maken, nietwaar ? :-D


Terroriserende terroristen terroriseren.

Prachtig

Spijtig van die lichamen die er wél al lagen.

Johnny Blaze
11 augustus 2015, 20:16
De moordenaar kreeg vanop een kilometer afstand een kogel door het hoofd.

Hij vuurde met een geluidsdemper een kogel af

Jullie beseffen toch dat dit onmogelijk is he? Die kogel is gewoon veel te traag voor zo een afstand zonder al te grote boog te overbruggen.

Wapper
11 augustus 2015, 21:19
Jullie beseffen toch dat dit onmogelijk is he? Die kogel is gewoon veel te traag voor zo een afstand zonder al te grote boog te overbruggen.

Met subsonische munitie mogelijk wel ja, maar dat heeft de krant er niet bijgeschreven.
En bovendien hebben moderne geluidsdempers geen effect op de mondingssnelheid van de kogel. Ik denk niet dat het Britse leger nog dempers met rubber ringen gebruikt.

Johnny Blaze
11 augustus 2015, 21:39
Met subsonische munitie mogelijk wel ja, maar dat heeft de krant er niet bijgeschreven.
En bovendien hebben moderne geluidsdempers geen effect op de mondingssnelheid van de kogel. Ik denk niet dat het Britse leger nog dempers met rubber ringen gebruikt.

Wat is het nut van een demper met supersonische munitie? Alles wat door de geluidsmuur gaat geeft een harde knal.

The Paulus Experience
11 augustus 2015, 22:05
Jullie beseffen toch dat dit onmogelijk is he? Die kogel is gewoon veel te traag voor zo een afstand zonder al te grote boog te overbruggen.

het kan wel hoor, maar 3 keer snel naeen? nope.

De Sharps van Billy Dixon zal zonder twijfel subsonisch gevuurd hebben.

http://www.rifleshootermag.com/rifles/featured_rifles_billy_dixons_one_mile_shot_010311/

Wapper
11 augustus 2015, 22:46
Wat is het nut van een demper met supersonische munitie? Alles wat door de geluidsmuur gaat geeft een harde knal.

Net daarom, wat heeft dat voor belang voor een doelwit op 1000 meter?
Als het raak is hoort die daar niks van hoor.

Johnny Blaze
11 augustus 2015, 23:10
Net daarom, wat heeft dat voor belang voor een doelwit op 1000 meter?
Als het raak is hoort die daar niks van hoor.

Net daarom, waarom een demper dan? Voor mij lijkt het alsof de krant weer een beetje Hollywood aan't maken is.

Xenophon
12 augustus 2015, 00:08
1km met subsonische munitie (artikel vermeld een geluidsdemper)? Onmogelijk! 3 tot 400m max. Broodje aap verhaal?

2

Was mijn gedacht ook.

daiwa
12 augustus 2015, 01:37
Best mogelijk, want er staan een heleboel mensen achter hun gedachtengoed. Neem nu die slavenmarkten : eerst doen de IS strijders hun keuze, de rest der krijgsgevangenen word verkocht aan gewone, gefortuneerde burgers.
Die zien er absoluut geen graten in dat er opnieuw slavenmarkten opgericht worden, integendeel.
Zover staat het ginder. Met zulke mensen moet je dan handelsovereenkomsten sluiten, en in uw land ontvangen met de rode loper...

Die belijden gewoon hun geloof en men moet daar respect voor hebben schijnt.

Mindset
12 augustus 2015, 16:45
Dat is inderdaad het probleem.
Stel dat ze IS totaal vernietigen , dan ontstaat er een machtsvacuum en een nieuw conflikt en begint het spel opnieuw.
Het is daar hopeloos.

er moest eerst volledige chaos komen eer er weer iets opgebouwd kan worden.

Guinevere
12 augustus 2015, 16:46
Britse soldaten hebben daar niets te zoeken.

Mindset
12 augustus 2015, 16:47
Als de Britse (en Amerikaanse, Duitse, Belgische, Franse etc.) elitesoldaten carte blanche kregen dan was IS in een mum van tijd op een hoopje geveegd.
Het probleem zijn de politici.
Die laten het aanslepen omdat ze als de volbloed beta's van nature harde confrontaties schuwen.
Intussen draaien de jihadistenfabriekjes op volle toeren in het kalifaat.

Belgische? Die doen enkel verkenningsvluchten. Een zestal in een maand hebben die er gedaan of zo. Ik heb de Belgen nog niet dikwijls weten vechten op de grond.

Mindset
12 augustus 2015, 16:55
U praat onzin. Zowel bij de inval in Afghanistan in 2001 als bij de inval in Irak in 2003 waren er meer dan voldoende grondtroepen ingezet, en zie eens hoe miserabel de toestand in beide landen is. In Viëtnam waren er ook massaal grondtroepen aanwezig, ik hoef u niet te vertellen hoe de yankees daar uit kwamen.


Vietnam is IS niet.
Wie zijn de bondgenoten van IS? Een handvol gefrustreerde soenni generaals uit het Iraakse leger, een 10.000 maatschappelijk mislukte geradicaliseerde hangjongeren uit Europa, en een allegaardje uit de islamwereld- salafisten- wat kalifaatdromers en mohammednostagici, en vooral een bange bevolking die meeloopt om het hoofd erbij te kunnen houden. Met meer dan 50.000 zijn die niet. Als er boots on the ground komen zal IS zich snel genoeg vermengen in de bevolking en de vijand zal onbestaande zijn.

Mindset
12 augustus 2015, 16:58
daar heb ik een goeie Duvel op gedronken :thumbsup:

bestaat er eigenlijk nog geen bier "een Mohamedje". Een amber biertje of zo. Dat zou pas humor zijn.

Anselmo
12 augustus 2015, 17:25
bestaat er eigenlijk nog geen bier "een Mohamedje". Een amber biertje of zo. Dat zou pas humor zijn.

Je kunt al beginnen met een ara bier.

Nietzsche
12 augustus 2015, 17:28
Britse soldaten hebben daar niets te zoeken.

Irrelevant, ze zijn er.

Gipsy
12 augustus 2015, 20:10
Net daarom, wat heeft dat voor belang voor een doelwit op 1000 meter?
Als het raak is hoort die daar niks van hoor.

Een kogel doet amper een seconde over een kilometer.

Johnny Blaze
12 augustus 2015, 20:40
Een kogel doet amper een seconde over een kilometer.

Dit is racistisch, zo een veralgemening. (subsonische kogels doen er meer dan 3 seconden over)

Johnny Blaze
12 augustus 2015, 20:43
Dit is racistisch, zo een veralgemening. (subsonische kogels doen er meer dan 3 seconden over)

En reken maar op iets meer dan een seconde voor een gemiddelde .50 (rond de 850mps uit de loop)

quercus
12 augustus 2015, 21:12
Britse soldaten hebben daar niets te zoeken.

Ha nee?

ISIS evenmin...

cookie monster
12 augustus 2015, 21:20
Britse soldaten hebben daar niets te zoeken.
Moordenaars van eenderwelke strekking ook niet !!

Lof der Zotheid
13 augustus 2015, 07:33
Vietnam is IS niet.
Wie zijn de bondgenoten van IS? Een handvol gefrustreerde soenni generaals uit het Iraakse leger, een 10.000 maatschappelijk mislukte geradicaliseerde hangjongeren uit Europa, en een allegaardje uit de islamwereld- salafisten- wat kalifaatdromers en mohammednostagici, en vooral een bange bevolking die meeloopt om het hoofd erbij te kunnen houden. Met meer dan 50.000 zijn die niet. Als er boots on the ground komen zal IS zich snel genoeg vermengen in de bevolking en de vijand zal onbestaande zijn.

1. Ik vrees dat 50,000 een zeer optimistische schatting is. Er zijn genoeg schattingen die tot 250,000 oplopen, hetgeen toch een verschil is.
2. Ik weet niet of het het aantal is, dat zoveel uitmaakt. Waren er zoveel strijders bij de Vietcong, in Afghanistan en in Saddams leger?
3. U vergeet een belangrijke factor: er komen dagelijks maatschappelijk mislukte hangjongeren en bekeerlingen bij.
4. U vergeet nog een factor: Turkije gedoogt niet enkel min of meer openlijk dat er maatschappelijk mislukte hangjongeren en salafisten over zijn grenzen naar Syrië en Irak gaan, ze vallen zelfs massaal Koerdische stellingen aan, en laten de Koerden nu de enigen zijn die enigszins grondtroepen ter plaatse hebben. Met andere woorden: Turkije vecht aan dezelfde kant als IS.

Conclusie: met grondtroepen komt niet noodzakelijk een oplossing...

Mambo
17 augustus 2015, 12:23
1. Ik vrees dat 50,000 een zeer optimistische schatting is. Er zijn genoeg schattingen die tot 250,000 oplopen, hetgeen toch een verschil is.
2. Ik weet niet of het het aantal is, dat zoveel uitmaakt. Waren er zoveel strijders bij de Vietcong, in Afghanistan en in Saddams leger?
3. U vergeet een belangrijke factor: er komen dagelijks maatschappelijk mislukte hangjongeren en bekeerlingen bij.
4. U vergeet nog een factor: Turkije gedoogt niet enkel min of meer openlijk dat er maatschappelijk mislukte hangjongeren en salafisten over zijn grenzen naar Syrië en Irak gaan, ze vallen zelfs massaal Koerdische stellingen aan, en laten de Koerden nu de enigen zijn die enigszins grondtroepen ter plaatse hebben. Met andere woorden: Turkije vecht aan dezelfde kant als IS.

Conclusie: met grondtroepen komt niet noodzakelijk een oplossing...

Destijds stuurden de chinezen honderdduizenden naar het front in Korea.
Een tijdlang maakten ze terrein.
Toen stuurde men de bunc als antwoord en veel minder in aantal.
En was het gedaan.