PDA

View Full Version : NMVS oplossing tegen Waalse veelstakers


Pagina's : [1] 2

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 11:37
Het was vanmorgen weer van dat.

De Waalse spoorvakbonden vonden het weer nodig
om nog maar eens te staken
en talloze Vlaamse treinreizigers geraakten weer niet op hun bestemming.

Laat de Waalse vakbonden zoveel staken als ze willen ,
maar dan wel in hun eigen regio
, zodat de Vlaamse reizigers niet langer meer het slachtoffer worden
van de Waalse stakingsdrift.

Een opsplitsing van de NMBS in een Vlaamse en een Waalse maatschappij dringt zich meer en meer op.

Weg met de NMBS ,leve de NMVS ;-)


http://www.gva.be/cnt/dmf20151009_01910663/spoorstaking-loopt-uit-de-hand-sabotage-op-spoornetwerk

Another Jack
9 oktober 2015, 11:38
Leg uw verhaal maar op de stapel...

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 11:42
Leg uw verhaal maar op de stapel...

Als U liever blijft rondlummelen in een lamgelegd station,

dan moet je zeker niet optreden tegen de Waalse veelstakers.:roll:

Pericles
9 oktober 2015, 11:45
Leg uw verhaal maar op de stapel...

Het gaat trouwens niets oplossen want zowat elke trein moet door Brussel.
Je kan zelfs met de trein niet van Antwerpen naar de zee, zonder Brussel te passeren en vanuit Hasselt of Leuven al helemaal niet. .

Another Jack
9 oktober 2015, 11:45
Als U liever blijft rondlummelen in een lamgelegd station,

dan moet je zeker niet optreden tegen de Waalse veelstakers.:roll:

Ik lummel graag rond.

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 11:47
Het gaat trouwens niets oplossen want zowat elke trein moet door Brussel.
Je kan zelfs met de trein niet van Antwerpen naar de zee, zonder Brussel te passeren en vanuit Hasselt of Leuven al helemaal niet. .

Met het huidig spoornet van de NMBS klopt dit inderdaad,
maar wie zegt dat de NMVS geen verbeteringen aan dit spoornet in Vlaanderen kan aanbrengen.

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 11:49
Ik lummel graag rond.

En wij maar werken om die lummelaars te onderhouden

met ons belastings geld.

Another Jack
9 oktober 2015, 11:56
Met het huidig spoornet van de NMBS klopt dit inderdaad,
maar wie zegt dat de NMVS geen verbeteringen aan dit spoornet in Vlaanderen kan aanbrengen.

Vlaanderen kan veel.
Denken we maar aan de nieuwe ring rond Antwerpen...

Another Jack
9 oktober 2015, 11:57
En wij maar werken om die lummelaars te onderhouden

met ons belastings geld.

Arme Kaproen...

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 12:01
Vlaanderen kan veel.
Denken we maar aan de nieuwe ring rond Antwerpen...

En het nieuwe Deurganckdok in de Antwerpse haven op LO.

Een Vlaamse bouwkundige prestatie van wereldformaat;

het grootste getijdendok ter wereld.

Another Jack
9 oktober 2015, 12:03
En het nieuwe Deurganckdok in de Antwerpse haven op LO.

Een Vlaamse bouwkundige prestatie van wereldformaat;

het grootste getijdendok ter wereld.

Is dat te bewonderen terwijl men in de file staat?

vlijmscherp
9 oktober 2015, 12:18
Met het huidig spoornet van de NMBS klopt dit inderdaad,
maar wie zegt dat de NMVS geen verbeteringen aan dit spoornet in Vlaanderen kan aanbrengen.

op korte termijn sowieso niet. en ook na een splitsing zullen nog steeds veel Vlamingen in Brussel werken, of Brussel nu wel of niet bij Vlaanderen zou horen.

maw, Brussel zal altijd een centrale rol blijven spelen in het spoornet.

Zwitser
9 oktober 2015, 12:18
Het gaat trouwens niets oplossen want zowat elke trein moet door Brussel.
Je kan zelfs met de trein niet van Antwerpen naar de zee, zonder Brussel te passeren en vanuit Hasselt of Leuven al helemaal niet. .

Van Antwerpen naar de zee hoef je helemaal niet langs Brussel. Kijk maar eens op een kaart.
Wat Vlaanderen moet doen is investeren in een spoorring rond Brussel. Daar los je ook het probleem van de bereikbaarheid van al die bedrijventerreinen in de rand mee op.

De schoofzak
9 oktober 2015, 12:19
Het gaat trouwens niets oplossen want zowat elke trein moet door Brussel.
Je kan zelfs met de trein niet van Antwerpen naar de zee, zonder Brussel te passeren en vanuit Hasselt of Leuven al helemaal niet. .

Sedert wanneer is de treinverbinding tussen Antwerpen en Gent afgeschaft ?

http://www.belgianrail.be/jp/nmbs-routeplanner/query.exe/nn?S=Gent-Sint-Pieters&Z=Antwerpen-Centraal&date=09/10/2015&time=13:17&start=1&timesel=depart&&REQ0JourneyStopsSID=A=1@O=Gent-Sint-Pieters@X=3710675@Y=51035896@U=80@L=008892007@B=1@ p=1444348217@n=ac.1=GA@&REQ0JourneyStopsZID=A=1@O=Antwerpen-Centraal@X=4421101@Y=51217200@U=80@L=008821006@B=1 @p=1444348217@n=ac.1=GA@&REQ0JourneyProduct_prod_list=3:0111111111111111&OK#focus

.

vlijmscherp
9 oktober 2015, 12:36
Van Antwerpen naar de zee hoef je helemaal niet langs Brussel. Kijk maar eens op een kaart.
Wat Vlaanderen moet doen is investeren in een spoorring rond Brussel. Daar los je ook het probleem van de bereikbaarheid van al die bedrijventerreinen in de rand mee op.

dat is iets anders, maar ook dat doe je niet op korte termijn. Dat is trouwens een regio die volgebouwd is, veel ruimte heb je niet meer over.

dpg
9 oktober 2015, 12:40
Met het huidig spoornet van de NMBS klopt dit inderdaad,
maar wie zegt dat de NMVS geen verbeteringen aan dit spoornet in Vlaanderen kan aanbrengen.


Ze kunnen niet eens een ring rond Antwerpen aanleggen.

Laat staan dat men spoorwegen rond Brussel zal kunnen aanleggen.

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 12:40
Van Antwerpen naar de zee hoef je helemaal niet langs Brussel. Kijk maar eens op een kaart.
Wat Vlaanderen moet doen is investeren in een spoorring rond Brussel. Daar los je ook het probleem van de bereikbaarheid van al die bedrijventerreinen in de rand mee op.

2

Inderdaad ,enkele wissels aanpassen en we hebben Brussel niet meer nodig.

Another Jack
9 oktober 2015, 12:41
2

Inderdaad ,enkele wissels aanpassen en we hebben Brussel niet meer nodig.

Revolutionair idee!
Dat niemand daar nooit eerder op gekomen is...

:lol:

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 12:42
dat is iets anders, maar ook dat doe je niet op korte termijn. Dat is trouwens een regio die volgebouwd is, veel ruimte heb je niet meer over.

De tunnel en de brug zijn
sinds Uw winterslaap begon ,
ondertussen al uitgevonden hoor :roll:

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 12:44
Revolutionair idee!
Dat niemand daar nooit eerder op gekomen is...

:lol:

In de NMBS niet natuurlijk :roll:

daarom dat de oprichting van de NMVS broodnodig is.

Zipper
9 oktober 2015, 12:44
2

Inderdaad ,enkele wissels aanpassen en we hebben Brussel niet meer nodig.

nu zijt ge toch echt wel luchtkastelen aan het bouwen.

Xenophon
9 oktober 2015, 12:45
Met het huidig spoornet van de NMBS klopt dit inderdaad,
maar wie zegt dat de NMVS geen verbeteringen aan dit spoornet in Vlaanderen kan aanbrengen.

In een Vlaamse staat, uiteraard.

Maar niet in Belgie.

Daar is de haat tegen Vlaanderen wat te groot.

vlijmscherp
9 oktober 2015, 12:47
2

Inderdaad ,enkele wissels aanpassen en we hebben Brussel niet meer nodig.

sorry Witte Kaproen maar hier ben je wel zéér naïef. het gaat een héél pak meer werk zijn dan enkele wissels aanpassen....

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 12:49
In een Vlaamse staat, uiteraard.

Maar niet in Belgie.

Daar is de haat tegen Vlaanderen wat te groot.

Inderdaad de NMVS is de


Nationale Maatschappij der Vlaamse Spoorwegen

vlijmscherp
9 oktober 2015, 12:49
De tunnel en de brug zijn
sinds Uw winterslaap begon ,
ondertussen al uitgevonden hoor :roll:

ja en wat heeft dat er mee te maken? voor een brug en een tunnel heb je geen ruimte nodig?

en je gaat van pakweg Ternat tot Brussel 1 tunnel of brug leggen???

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 12:51
sorry Witte Kaproen maar hier ben je wel zéér naïef. het gaat een héél pak meer werk zijn dan enkele wissels aanpassen....

Tijdens de spoorwegbombardementen van WO II

heeft men grotere hindernissen dan Brussel weten te omzeilen

door enkele of meerdere wissels aan te passen .;-)

vlijmscherp
9 oktober 2015, 12:52
Tijdens de spoorwegbombardementen van WO II

heeft men grotere hindernissen dan Brussel weten te omzeilen

door enkele of meerdere wissels aan te passen .;-)

ik stel voor om geen bombardementen op Vlaanderen toe te laten....

Maar antwoord eens op de vraag: hoe ga jij die vele Vlamingen die in Brussel werken naar Brussel krijgen?

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 12:53
ja en wat heeft dat er mee te maken? voor een brug en een tunnel heb je geen ruimte nodig?

en je gaat van pakweg Ternat tot Brussel 1 tunnel of brug leggen???

Eerder een Metro of een viaduct .

En hoe lang is de spoorwegtunnel onder het Kanaal ?

vlijmscherp
9 oktober 2015, 12:54
Eerder een Metro of een viaduct .

En hoe lang is de spoorwegtunnel onder het Kanaal ?

die metro komt er nu al trouwens, zijn ze mee bezig, het GEN genaamd.

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 12:55
ik stel voor om geen bombardementen op Vlaanderen toe te laten....

Maar antwoord eens op de vraag: hoe ga jij die vele Vlamingen die in Brussel werken naar Brussel krijgen?

Na de Vlaamse Onafhankelijkheid zullen er nog maar zeer weinig Vlamingen naar Brussel moeten pendelen,
daar alle Vlaamse overheidsinstellingen naar Vlaanderen zullen verhuisd zijn .

De uitzonderingen die toch nog naar Brussel willen ,
kunnen met de wagen de fiets of De Lijn naar Brussel rijden .

Another Jack
9 oktober 2015, 13:08
Na de Vlaamse Onafhankelijkheid zullen er nog maar zeer weinig Vlamingen naar Brussel moeten pendelen,
daar alle Vlaamse overheidsinstellingen naar Vlaanderen zullen verhuisd zijn .

De uitzonderingen die toch nog naar Brussel willen ,
kunnen met de wagen de fiets of De Lijn naar Brussel rijden .

Hoe?
Is Brussel onze hoofdstad dan niet meer??

vlijmscherp
9 oktober 2015, 13:11
Na de Vlaamse Onafhankelijkheid zullen er nog maar zeer weinig Vlamingen naar Brussel moeten pendelen,
daar alle Vlaamse overheidsinstellingen naar Vlaanderen zullen verhuisd zijn .

De uitzonderingen die toch nog naar Brussel willen ,
kunnen met de wagen de fiets of De Lijn naar Brussel rijden .

1. Brussel zal onze hoofdstad blijven.
2. er zijn niet alleen ambtenaren die naar Brussel gaan werken. De Lijn kan dit nooit aan.

pajoske
9 oktober 2015, 13:20
Na de Vlaamse Onafhankelijkheid zullen er nog maar zeer weinig Vlamingen naar Brussel moeten pendelen,
daar alle Vlaamse overheidsinstellingen naar Vlaanderen zullen verhuisd zijn .

De uitzonderingen die toch nog naar Brussel willen ,
kunnen met de wagen de fiets of De Lijn naar Brussel rijden .

Waarom zijn de overheidsdiensten dan al niet eerder verhuisd naar het Vlaamse gewest?
Over hoeveel overheidsbetrekkingen praten we? In de 2 belangrijkste gemeentes 1000 en 1030 Brussel werken samen 6.171 mensen voor de Vlaamse overheid. 136 van hen wonen er ook.

bron: https://www.bestuurszaken.be/bedrijfsinformatie/woon-en-werkplaatsen-personeelsleden-vlaamse-overheid

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 13:54
die metro komt er nu al trouwens, zijn ze mee bezig, het GEN genaamd.

Goed nieuws ,dat is dan al werk gespaard voor de NMVS ;-)

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 13:56
Hoe?
Is Brussel onze hoofdstad dan niet meer??

Wij willen Brussel niet meer.
Ze hebben iets te lang met onze voeten gespeeld.

Zipper
9 oktober 2015, 14:01
Wij willen Brussel niet meer.
Ze hebben iets te lang met onze voeten gespeeld.

wie zijn die WIJ ??

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 14:07
wie zijn die WIJ ??

De grote meerderheid der Vlamingen ;-)

Zipper
9 oktober 2015, 14:12
De grote meerderheid der Vlamingen ;-)

Bron ??

Xenophon
9 oktober 2015, 14:13
Wij willen Brussel niet meer.
Ze hebben iets te lang met onze voeten gespeeld.

Patrick M.
9 oktober 2015, 14:16
Het enige wat u daarmee gaat bereiken is dat er nog meer bazen gaan komen met allemaal een dikke pree.
Dus nog meer kosten en je weet wat Galant gezegd heeft: besparen maar de productiviteit moet stijgen met 40%.
Raar plan.
NuMaarVoortStaken.

rookie
9 oktober 2015, 14:19
Het gaat trouwens niets oplossen want zowat elke trein moet door Brussel.
Je kan zelfs met de trein niet van Antwerpen naar de zee, zonder Brussel te passeren en vanuit Hasselt of Leuven al helemaal niet. .

Antwerpen L 59 Gent Sint Pieters L 50 Brugge Oostende Blankenberge Knokke: Gent Sint Pieters L74/75 De Panne
Hasselt L15 Lier Antwerpen Berchem
Leuven L 15 Lier Antwerpen Berchem
Wanneer passeer je in Brussel?
Je hoeft zelfs geen enkele wissel bij te leggen

rookie
9 oktober 2015, 14:19
Dubbel

quercus
9 oktober 2015, 14:21
Waarom zijn de overheidsdiensten dan al niet eerder verhuisd naar het Vlaamse gewest?
Over hoeveel overheidsbetrekkingen praten we? In de 2 belangrijkste gemeentes 1000 en 1030 Brussel werken samen 6.171 mensen voor de Vlaamse overheid. 136 van hen wonen er ook.

bron: https://www.bestuurszaken.be/bedrijfsinformatie/woon-en-werkplaatsen-personeelsleden-vlaamse-overheid

Ik ben er evenzeer vierkant tegen dat er zulk een groot gedeelte van de Vlaamse administratie in Brussel zit. Dat was niet eens nodig. Maar ten tijde van de toenmalige voorzitter van wat men destijds "De Vlaamse Executieve" noemde vond men het absoluut nodig van "Bruxelles" de Vlaamse hoofdstad te maken en de Vlaamse aanwezigheid zowel in de symbolen als in de feiten te versterken. Hadden we die administratie niet in Brussel willen neerplanten, dan zou het onze evolutie naar Vlaamse autonomie zeker versneld en versterkt hebben. Want wanneer nu de gedachte van Vlaamse onafhankelijkheid te berde wordt gebracht komen Vlaamse Belgicisten altijd maar opnieuw mekkeren "Ja maar... en Brussel dan???".

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 14:31
Bron ??

Het komende referendum over de Vlaamse Onafhankelijkheid.

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 14:33
Want wanneer nu de gedachte van Vlaamse onafhankelijkheid te berde wordt gebracht komen Vlaamse Belgicisten altijd maar opnieuw mekkeren "Ja maar... en Brussel dan???".

Dat zullen de Brusselaars wel zelf beslissen;-)

Zij mogen ook een referendum houden.

Xenophon
9 oktober 2015, 14:42
Dat zullen de Brusselaars wel zelf beslissen;-)

Zij mogen ook een referendum houden.

Mag elke stad een referendum houden over onafhankelijkheid?

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 15:04
Mag elke stad een referendum houden over onafhankelijkheid?

Niet elke stad ,maar wel elk Gewest.

Vlaanderen ,Brussel en Wallonië .

Another Jack
9 oktober 2015, 15:05
De grote meerderheid der Vlamingen ;-)

75% van de Belgische 25-35 jarigen wenst het behoud van behoud van België.
66% van de Vlaamse 25-35 jarigen wenst het behoud van behoud van België.

Bron: Knack van deze week (onderzoek van Mark Elchardus)

Another Jack
9 oktober 2015, 15:27
Dat soort peilingen zegt helemaal niets.
Die percentages zijn altijd een extrapolatie van de resultaten gemeten uit de groep die deel uitmaakt van de peiling. Er is een reden waarom er nog geen volksraadpleging heeft plaatsgevonden. De resultaten daarvan, zouden wel eens geheel anders kunnen zijn dan.

Raar dat je dat niet zegt wanneer de peiling je beter uitkomt....

Xenophon
9 oktober 2015, 15:30
Niet elke stad ,maar wel elk Gewest.

Vlaanderen ,Brussel en Wallonië .

Gewesten hebben geen zelfbeschikkingsrecht.

Je blijft maar zitten in de Belgische anti-logica.

Kijk, ik zal het nog eens vragen, zet een kruisje bij wat volgens u de juiste en algemeen geaccepteerde versie is:

[ ] Het zelfbeschikkingsrecht der volkeren.

[ ] Het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en het Vlaamse en Waalse gewest en het hoofdstedelijke gewest Brussel.

Another Jack
9 oktober 2015, 15:31
Hoezo?

Ik zit hier drie uur ...

Geen probleem:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=224019&page=3

Zeg daar ook maar wat je van peilingen denkt...

Another Jack
9 oktober 2015, 15:31
Gewesten hebben geen zelfbeschikkingsrecht.

Je blijft maar zitten in de Belgische anti-logica.

Kijk, ik zal het nog eens vragen, zet een kruisje bij wat volgens u juiste en algemeen geaccepteerde versie is:

[ ] Het zelfbeschikkingsrecht der volkeren.

[ ] Het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en het Vlaamse en Waalse gewest en het hoofdstedelijke gewest Brussel.

Vergeet het zelfbeschikkingsrecht van de schiereilanden niet!

Another Jack
9 oktober 2015, 15:42
Zegt niets.

Wie was de doelgroep voor deze peiling?
Hoe zijn ze geselecteerd?

Peiling = waardeloos.
Pure extrapolatie.

Zou een socioloog zijn tijd steken in nietszeggende peilingen?

Patrick M.
9 oktober 2015, 16:07
Witte Kaproen, je vergeet het Duitstalige gedeelte van België.

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 16:14
75% van de Belgische 25-35 jarigen wenst het behoud van behoud van België.
66% van de Vlaamse 25-35 jarigen wenst het behoud van behoud van België.

Bron: Knack van deze week (onderzoek van Mark Elchardus)

Heeft geen enkele wettelijke waarde.

Another Jack
9 oktober 2015, 16:15
Heeft geen enkel wettelijke waarde.

Dat zeg ik ook niet.

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 16:15
Zou een socioloog zijn tijd steken in nietszeggende peilingen?

Wat hebben sociologen anders te doen:roll:

Henri1
9 oktober 2015, 16:16
Het was vanmorgen weer van dat.

De Waalse spoorvakbonden vonden het weer nodig
om nog maar eens te staken
en talloze Vlaamse treinreizigers geraakten weer niet op hun bestemming.

Laat de Waalse vakbonden zoveel staken als ze willen ,
maar dan wel in hun eigen regio
, zodat de Vlaamse reizigers niet langer meer het slachtoffer worden
van de Waalse stakingsdrift.

Een opsplitsing van de NMBS in een Vlaamse en een Waalse maatschappij dringt zich meer en meer op.

Weg met de NMBS ,leve de NMVS ;-)


http://www.gva.be/cnt/dmf20151009_01910663/spoorstaking-loopt-uit-de-hand-sabotage-op-spoornetwerk

U bent een fervente spoorreiziger ?

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 16:16
Witte Kaproen, je vergeet het Duitstalige gedeelte van België.

Ja die "krijgsgevangenen van WO I" zijn we vergeten.
Het is tijd dat die mensen terug naar hun land van oorsprong gaan.;-)

Another Jack
9 oktober 2015, 16:16
Wat hebben sociologen anders te doen:roll:

... dan uw wensdromen af en toe aan de realiteit af te toetsen?
Niet veel...

Another Jack
9 oktober 2015, 16:21
Ja die "krijgsgevangenen van WO I" zijn we vergeten.
Het is tijd dat die mensen terug naar hun land van oorsprong gaan.;-)

Mogen die mensen dat dan zelf niet beslissen?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131112_00834802

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 16:32
U bent een fervente spoorreiziger ?

Vooral in Italië,

tussen Rimini en Ravenna.

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 16:33
Mogen die mensen dat dan zelf niet beslissen?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131112_00834802

Weer een sociologische studie zeker?

Krijgsgevangen die niet naar huis willen ,hoe noemt men die?

Another Jack
9 oktober 2015, 16:34
Vooral in Italië,

tussen Rimini en Ravenna.

Zowat de lelijkste kuststrook van gans Italië....

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 19:57
Zowat de lelijkste kuststrook van gans Italië....

Maar met de mooiste mozaïeken van Italië ,in Ravenna

en de beste Aperol Spritz van Italië ,in Rimini ;-)

Another Jack
9 oktober 2015, 20:02
Maar met de mooiste mozaïeken van Italië ,in Ravenna

en de beste Aperol Spritz van Italië ,in Rimini ;-)

Dat is overal hetzelfde...

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 20:13
Dat is overal hetzelfde...

Dat dacht ik ook
tot ik de Aperol Spritz eens dronk bij

Spazi

Piaza Cavour 5

in het antieke stadsdeel van Rimini


http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187807-d2071472-Reviews-Antica_Drogheria_Spazi-Rimini_Province_of_Rimini_Emilia_Romagna.html#phot os

Another Jack
9 oktober 2015, 20:15
Dat dacht ik ook
tot ik de Aperol Spritz eens dronk bij

Spazi

Piaza Cavour 5

in het antiek stadsdeel van Rimini


http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187807-d2071472-Reviews-Antica_Drogheria_Spazi-Rimini_Province_of_Rimini_Emilia_Romagna.html#phot os

Ben jij zo iemand die het belangrijk vindt om het juiste trendy drankje te bestellen?

Tavek
9 oktober 2015, 20:17
Komt dat niet uit een, in een fabriek gemaakte, fles ?

Of hebben ze de Aperol van de tap?:p

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 20:23
Komt dat niet uit een, in een fabriek gemaakte, fles ?

Of hebben ze de Aperol van de tap?:p

Aperol komt inderdaad uit een fles en is overal hetzelfde

maar het zijn de andere ingrediënten

( schuimwijn en spuitwater)

die het verschil maken in een Spritz.

En de hapjes die je er bij krijgt tellen natuurlijk ook mee.;-)

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 20:26
Ben jij zo iemand die het belangrijk vindt om het juiste trendy drankje te bestellen?

De mozaïeken van Ravenna vind ik natuurlijk,

belangrijker dan een drankje :roll:

En die zijn nergens anders te vinden.

Witte Kaproen
9 oktober 2015, 21:38
Ben jij zo iemand die het belangrijk vindt om het juiste trendy drankje te bestellen?

Ach ja ,dat was ik vergeten ,

de Belgicisten drinken nu alleen nog maar flepse Jupiler ,

zij moeten de sponsor van de

" # tous ensemble Diables Rouges Rode Duivels"

steunen :roll:

Another Jack
10 oktober 2015, 08:51
Ach ja ,dat was ik vergeten ,

de Belgicisten drinken nu alleen nog maar flepse Jupiler ,

zij moeten de sponsor van de

" # tous ensemble Diables Rouges Rode Duivels"

steunen :roll:

Ik drink nooit Jupiler.

Witte Kaproen
10 oktober 2015, 09:35
Ik drink nooit Jupiler.

Oei,oei dat gaan de Belgicisten niet graag horen.;-)

Another Jack
10 oktober 2015, 09:52
Oei,oei dat gaan de Belgicisten niet graag horen.;-)

Niemand maakt zich daar druk over.

Witte Kaproen
10 oktober 2015, 10:12
Niemand maakt zich daar druk over.

Natuurlijk niet ,de Belgische zaak heeft afgedaan ;-)

Henri1
10 oktober 2015, 11:33
Zowat de lelijkste kuststrook van gans Italië....

Idd, Het enige goede aan die kant is Laura Pausini.

Henri1
10 oktober 2015, 11:36
Ben jij zo iemand die het belangrijk vindt om het juiste trendy drankje te bestellen?

Wellicht is dit haast zo belangrijk als de Ambulanciers onder de hoede van de Voerense Burgemeester.

Xenophon
10 oktober 2015, 12:11
Idd, Het enige goede aan die kant is Laura Pausini.

Amai Henri1, het is precies een vent.

Everytime
10 oktober 2015, 12:37
Het was vanmorgen weer van dat.

De Waalse spoorvakbonden vonden het weer nodig
om nog maar eens te staken
en talloze Vlaamse treinreizigers geraakten weer niet op hun bestemming.

Laat de Waalse vakbonden zoveel staken als ze willen ,
maar dan wel in hun eigen regio
, zodat de Vlaamse reizigers niet langer meer het slachtoffer worden
van de Waalse stakingsdrift.

Een opsplitsing van de NMBS in een Vlaamse en een Waalse maatschappij dringt zich meer en meer op.

Weg met de NMBS ,leve de NMVS ;-)


http://www.gva.be/cnt/dmf20151009_01910663/spoorstaking-loopt-uit-de-hand-sabotage-op-spoornetwerk

Euh, voor uw info hebben ook Vlamingen gestaakt..................

Everytime
10 oktober 2015, 12:41
In een Vlaamse staat, uiteraard.

Maar niet in Belgie.

Daar is de haat tegen Vlaanderen wat te groot.

Zo "groot" dat talloze Franstaligen in Vlaanderen leven en/of werken.............

Zipper
10 oktober 2015, 12:42
Zo "groot" dat talloze Franstaligen in Vlaanderen leven en/of werken.............

maar Nederlands weigeren te spreken.

Everytime
10 oktober 2015, 13:06
maar Nederlands weigeren te spreken.

Dat zijn clichés. Talloze Franstalige gezinnen die in Vlaanderen leven, zetten hun kinderen in Nederlandstalige scholen zodat ze tweetalig worden.

Zipper
10 oktober 2015, 13:14
Dat zijn clichés.

nee, dat is de realiteit


Talloze Franstalige gezinnen die in Vlaanderen leven, zetten hun kinderen in Nederlandstalige scholen zodat ze tweetalig worden.

Talloze nog wel ?? Een piepkleine minderheid, trekt er al wat beter op.

Witte Kaproen
19 oktober 2015, 11:33
Het is vandaag weer van dat.
De Waalse spoorvakbonden leggen de boel weer plat en de Vlaamse pendelaars rond Leuven en Brussel zijn weer het slachtoffer.
Laat de Waalse bonden zoveel staken als ze willen ,
maar dan enkel met een Waalse spoormaatschappij.
Weg met de unitaire NMBS,
leve de Vlaamse NMVS.


"De Vlaamse vleugel van de socialistische spoorbond, ACOD Spoor, beperkt zich tot voornamelijk sensibilisering en informatievergaderingen, met beperkte hinder voor de reiziger. "Daar zijn het vooral de conducteurs die het werk hier en daar neerleggen", aldus de NMBS-woordvoerster. Voor het goederenvervoer is er wel een stakingsaanzegging van 48 uur.

Infrabel-woordvoerder Frédéric Petit bevestigt dat de impact van de actie in Vlaanderen momenteel beperkt is,
al zijn er verspreid wel enkele afgeschafte treinen.

Het meeste hinder is er voor het treinverkeer komende uit Luik richting Leuven en Brussel, zegt hij.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2494175/2015/10/19/Levensgevaarlijke-situaties-door-sabotageacties-spoorbonden.dhtml

Patrick M.
19 oktober 2015, 11:40
En nog méér bazen bijmaken want werkvolk zullen ze wel verdelen.
En ze moesten 1 of 2 weken aan één stuk staken, de boel op stelten zetten en richting Brussel marcheren en alles kapot slaan.
Dan gaat de Belgische regering misschien luisteren.

Sukkelaar
19 oktober 2015, 11:53
Het was vanmorgen weer van dat.

De Waalse spoorvakbonden vonden het weer nodig
om nog maar eens te staken
en talloze Vlaamse treinreizigers geraakten weer niet op hun bestemming.

Laat de Waalse vakbonden zoveel staken als ze willen ,
maar dan wel in hun eigen regio
, zodat de Vlaamse reizigers niet langer meer het slachtoffer worden
van de Waalse stakingsdrift.

Een opsplitsing van de NMBS in een Vlaamse en een Waalse maatschappij dringt zich meer en meer op.

Weg met de NMBS ,leve de NMVS ;-)


http://www.gva.be/cnt/dmf20151009_01910663/spoorstaking-loopt-uit-de-hand-sabotage-op-spoornetwerk

Waarom het moeilijk maken als het makkelijk ook kan? Gewoon de Republiek Vlaanderen uitroepen.

Sukkelaar
19 oktober 2015, 11:57
Van Antwerpen naar de zee hoef je helemaal niet langs Brussel. Kijk maar eens op een kaart.
Wat Vlaanderen moet doen is investeren in een spoorring rond Brussel. Daar los je ook het probleem van de bereikbaarheid van al die bedrijventerreinen in de rand mee op.

Inderdaad maar de Walen en Brussel moeten het hiermee eens zijn. En daar ligt juist het probleem.

Bad Attila
19 oktober 2015, 12:09
Inderdaad maar de Walen en Brussel moeten het hiermee eens zijn. En daar ligt juist het probleem.

Noch Wallonie, noch Brussel hebben hierover iets te zeggen, hoor...

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:13
In de NMBS niet natuurlijk :roll:

daarom dat de oprichting van de NMVS broodnodig is.

Je hervalt in herhaling Witte Kaproen.

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:14
In een Vlaamse staat, uiteraard.

Maar niet in Belgie.

Daar is de haat tegen Vlaanderen wat te groot.

2

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:15
Inderdaad de NMVS is de


Nationale Maatschappij der Vlaamse Spoorwegen

Je blijft doordrammen; zeg nu eens concreet hoe je dit in de praktijk ziet gebeuren?

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:17
ja en wat heeft dat er mee te maken? voor een brug en een tunnel heb je geen ruimte nodig?

en je gaat van pakweg Ternat tot Brussel 1 tunnel of brug leggen???

Als dat economisch verantwoord is zou dat in de republiek Vlaanderen mogelijk zijn ALS er geld voor is.

vlijmscherp
19 oktober 2015, 12:18
En nog méér bazen bijmaken want werkvolk zullen ze wel verdelen.
En ze moesten 1 of 2 weken aan één stuk staken, de boel op stelten zetten en richting Brussel marcheren en alles kapot slaan.
Dan gaat de Belgische regering misschien luisteren.

je krijgt weinig steun van je Vlaamse collega's hé?

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:20
Na de Vlaamse Onafhankelijkheid zullen er nog maar zeer weinig Vlamingen naar Brussel moeten pendelen,
daar alle Vlaamse overheidsinstellingen naar Vlaanderen zullen verhuisd zijn .

De uitzonderingen die toch nog naar Brussel willen ,
kunnen met de wagen de fiets of De Lijn naar Brussel rijden .

Opnieuw fout : Brussel is en blijft de hoofdstad van Vlaanderen.

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:22
Hoe?
Is Brussel onze hoofdstad dan niet meer??

Inderdaad Jack, hier begaat hij de zoveelste denkfout.

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:23
1. Brussel zal onze hoofdstad blijven.
2. er zijn niet alleen ambtenaren die naar Brussel gaan werken. De Lijn kan dit nooit aan.

Als je met "onze" Vlaanderen bedoelt dan volg ik je 100 %

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:27
Wij willen Brussel niet meer.
Ze hebben iets te lang met onze voeten gespeeld.

Daar komt eindelijk de aap uit de mouw : je haat voor al wat Brussel is. En "ze" zijn niet alleen de Franstalige Brussellaars maar alle traditionele partijen in Vlaanderen met hun slaven mentaliteit.

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:28
De grote meerderheid der Vlamingen ;-)

Maar die zijn juist mede schuldig.

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:32
Hadden we die administratie niet in Brussel willen neerplanten, dan zou het onze evolutie naar Vlaamse autonomie zeker versneld en versterkt hebben.

Maar dan waren wij Brussel kwijt en wat doe je dan met de Vlaamse Brusselaars?

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:40
Dat zullen de Brusselaars wel zelf beslissen;-)

Zij mogen ook een referendum houden.

Maar die 5 a 10 % Brusselse Vlamingen geef je dan op? :-(

Wij hebben het hier over 50.000 tot 100.000 mensen. Plus dat dit voor de Fransquillions in de 6 faciliteiten munitie zal geven om de verfransing met meer energie verder te zetten

Slecht bezig Witte Kaproen. Dit is een bewijs te meer dat je van de Brusselse toestand niets maar dan ook niets afweet. Weet je grote baas BDW hier van?

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:44
75% van de Belgische 25-35 jarigen wenst het behoud van behoud van België.
66% van de Vlaamse 25-35 jarigen wenst het behoud van behoud van België.

Bron: Knack van deze week (onderzoek van Mark Elchardus)

Dan is er nog veel werk op de plank voor de Vlaamse Nationalisten, maar met leden zoals de Witte moeten niet veel hoop hebben.

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:46
Heeft geen enkele wettelijke waarde.

Daarin volg ik je.

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:57
Euh, voor uw info hebben ook Vlamingen gestaakt..................

Is dit een bevestiging of een vraag Everytime ?

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:58
Zo "groot" dat talloze Franstaligen in Vlaanderen leven en/of werken.............

Klopt niet hoor. Zelfs de Franstalige VDAB klaagt dit aan.

Sukkelaar
19 oktober 2015, 12:59
Dat zijn clichés. Talloze Franstalige gezinnen die in Vlaanderen leven, zetten hun kinderen in Nederlandstalige scholen zodat ze tweetalig worden.

Maar dat is nog veel meer het geval bij Franstalige Brusselaars.

Sukkelaar
19 oktober 2015, 13:04
Daar komt eindelijk de aap uit de mouw : je haat vooral al wat Brussel is. En "ze" zijn niet alleen de Franstalige Brussellaars maar tevens alle traditionele partijen in Vlaanderen met hun slaven mentaliteit.

Everytime
19 oktober 2015, 13:07
Is dit een bevestiging of een vraag Everytime ?

Een bevestiging en ik heb het wel over de eerste staking. Niet over de staking van vandaag.

Everytime
19 oktober 2015, 13:08
Klopt niet hoor. Zelfs de Franstalige VDAB klaagt dit aan.

Ontkent u dat er veel Franstaligen in Vlaanderen leven?

vlijmscherp
19 oktober 2015, 13:49
.

vlijmscherp
19 oktober 2015, 13:50
Als je met "onze" Vlaanderen bedoelt dan volg ik je 100 %

uiteraard.

Sukkelaar
19 oktober 2015, 14:11
Een bevestiging en ik heb het wel over de eerste staking. Niet over de staking van vandaag.

Sorry, ik had het anders begrepen; geef toe dat het niet duidelijk was.
Ja toen maakte de CSC er ook deel van uit samen met de blauwen.

Wat heeft hen bewogen om deze maal niet mee te doen?

Sukkelaar
19 oktober 2015, 14:12
Ontkent u dat er veel Franstaligen in Vlaanderen leven?

Wat is veel?

Witte Kaproen
19 oktober 2015, 14:58
Je hervalt in herhaling Witte Kaproen.

Zoals Cato

"Ceterum censeo Carthaginem esse delendam"


Die bleef ook herhalen in de Romeinse Senaat dat Carthago moest vernietigd

worden tot Carthogo effectief vernietigd werd.;-)

Witte Kaproen
19 oktober 2015, 15:01
Je blijft doordrammen; zeg nu eens concreet hoe je dit in de praktijk ziet gebeuren?

Juist zoals men DE Lijn , de NMVB en de TEC gevormd

heeft na het op splitsen van de vroeger unitaire Belgische busmaatschappij.

Witte Kaproen
19 oktober 2015, 15:04
Daar komt eindelijk de aap uit de mouw : je haat voor al wat Brussel is. En "ze" zijn niet alleen de Franstalige Brussellaars maar alle traditionele partijen in Vlaanderen met hun slaven mentaliteit.

Er is wel een verschil tussen iets haten en een bodemloos vat blijven volstoppen met Vlaams geld .

Witte Kaproen
19 oktober 2015, 15:10
Maar die 5 a 10 % Brusselse Vlamingen geef je dan op? :-(

Wij hebben het hier over 50.000 tot 100.000 mensen. Plus dat dit voor de Fransquillions in de 6 faciliteiten munitie zal geven om de verfransing met meer energie verder te zetten

Slecht bezig Witte Kaproen. Dit is een bewijs te meer dat je van de Brusselse toestand niets maar dan ook niets afweet. Weet je grote baas BDW hier van?

De verdere verfransing van Vlaams Brabant ,meer dan 1.000.000 Vlamingen,stoppen
weegt zwaarder dan 50.000 Vlamingen in Brussel.

Het is een hartverscheurende keuze,
maar als we op de 50.000 blijven inzetten ,
zijn we er binnen kort 1.000.000 kwijt.

vlijmscherp
19 oktober 2015, 15:16
De verdere verfransing van Vlaams Brabant ,meer dan 1.000.000 Vlamingen,stoppen
weegt zwaarder dan 50.000 Vlamingen in Brussel.

Het is een hartverscheurende keuze,
maar als we op de 50.000 blijven inzetten ,
zijn we er binnen kort 1.000.000 kwijt.

Brussel opgeven is Vlaams-Brabant opgeven. maw, jij wil in feite dat gans Vlaams-Brabant verfranst.

Witte Kaproen
19 oktober 2015, 15:50
Brussel opgeven is Vlaams-Brabant opgeven. maw, jij wil in feite dat gans Vlaams-Brabant verfranst.

Volgens mij is het juist het omgekeerde .

We kunnen alleen de verdere verfransing van Vlaams Brabant stoppen ,
door een staatsgrens tussen Brussel en Vlaanderen te trekken .

Een staatgrens is nog steeds de beste taalgrens.

Bad Attila
19 oktober 2015, 17:35
Zoals Cato

"Ceterum censeo Carthaginem esse delendam"


Die bleef ook herhalen in de Romeinse Senaat dat Carthago moest vernietigd

worden tot Carthogo effectief vernietigd werd.;-)

En daarbij werd een ware genocide aangericht. In onze tijd zou Cato berecht en veroordeeld worden wegens oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.

Niet echt iets om fier op te zijn, vind je zelf niet?

Henri1
19 oktober 2015, 17:36
Het was vanmorgen weer van dat.

De Waalse spoorvakbonden vonden het weer nodig
om nog maar eens te staken
en talloze Vlaamse treinreizigers geraakten weer niet op hun bestemming.

Laat de Waalse vakbonden zoveel staken als ze willen ,
maar dan wel in hun eigen regio
, zodat de Vlaamse reizigers niet langer meer het slachtoffer worden
van de Waalse stakingsdrift.

Een opsplitsing van de NMBS in een Vlaamse en een Waalse maatschappij dringt zich meer en meer op.

Weg met de NMBS ,leve de NMVS ;-)


http://www.gva.be/cnt/dmf20151009_01910663/spoorstaking-loopt-uit-de-hand-sabotage-op-spoornetwerk

Alle macht aan de Burger.
Directe democratie. Staking tot de finish om dit onrechtvaardige en éénzijdige beleid een halt toe te roepen.

marie daenen
19 oktober 2015, 17:39
Alle macht aan de Burger.
Directe democratie. Staking tot de finish om dit onrechtvaardige en éénzijdige beleid een halt toe te roepen.

U spreekt u zelf tegen. 'Alle macht aan de Burger' en 'staken tot de finish' zijn twee compleet tegengestelde waarden...

Xenophon
19 oktober 2015, 17:41
En daarbij werd een ware genocide aangericht. In onze tijd zou Cato berecht en veroordeeld worden wegens oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.

Niet echt iets om fier op te zijn, vind je zelf niet?

En voor slavernij, racisme en al wat je kan bedenken.

Henri1
19 oktober 2015, 17:43
U spreekt u zelf tegen. 'Alle macht aan de Burger' en 'staken tot de finish' zijn twee compleet tegengestelde waarden...


Maar met dit gedeelte bent u wel akkoord ?
om dit onrechtvaardige en éénzijdige beleid een halt toe te roepen.

Bad Attila
19 oktober 2015, 17:47
En voor slavernij, racisme en al wat je kan bedenken.

Inderdaad.

vlijmscherp
19 oktober 2015, 18:09
Alle macht aan de Burger.
Directe democratie. Staking tot de finish om dit onrechtvaardige en éénzijdige beleid een halt toe te roepen.

Het doet pijn zeker dat ze in Vlaanderen vandaag niet staakten en in Wallonië wel?

Vandaag nog een treinbegeleider gehoord die vindt dat die stakers maar ontslaan moeten worden, maja "die worden beschermd".

Witte Kaproen
19 oktober 2015, 18:59
En daarbij werd een ware genocide aangericht. In onze tijd zou Cato berecht en veroordeeld worden wegens oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.

Niet echt iets om fier op te zijn, vind je zelf niet?

Cato heeft Carthago niet zelf vernietigd dat deden de Romeinse troepen zoals toen gebruikelijk was.

Maar hij heeft wel aangetoond
dat men in de politiek steeds op dezelfde nagel moet blijven kloppen
als men iets wil veranderen.

Jan van den Berghe
19 oktober 2015, 20:13
Het gaat trouwens niets oplossen want zowat elke trein moet door Brussel.
Je kan zelfs met de trein niet van Antwerpen naar de zee, zonder Brussel te passeren en vanuit Hasselt of Leuven al helemaal niet. .

O jawel, Antwerpen - Blankenberge passeert helemaal niet langs Brussel. Wel Gent.

Jan van den Berghe
19 oktober 2015, 20:14
Alle macht aan de Burger.
Directe democratie. Staking tot de finish om dit onrechtvaardige en éénzijdige beleid een halt toe te roepen.

Burger?

De burger, d.i. de klant van de NMBS, was helemaal niet blij.

Sukkelaar
19 oktober 2015, 21:04
Er is wel een verschil tussen iets haten en een bodemloos vat blijven volstoppen met Vlaams geld .

Inderdaad vandaar de republiek Vlaanderen

Sukkelaar
19 oktober 2015, 21:06
Alle macht aan de Burger.
Directe democratie. Staking tot de finish om dit onrechtvaardige en éénzijdige beleid een halt toe te roepen.

Ik vrees dat wij technologisch niet klaar zijn voor de directe democratie.

Bad Attila
20 oktober 2015, 06:28
Cato heeft Carthago niet zelf vernietigd dat deden de Romeinse troepen zoals toen gebruikelijk was.

Maar hij heeft wel aangetoond
dat men in de politiek steeds op dezelfde nagel moet blijven kloppen
als men iets wil veranderen.

aaah, nu begrijp ik waarom je steeds dezelfde onzin blijft herhalen!
Je denkt dat dat iets gaat veranderen!

BiGLOL

Sukkelaar
20 oktober 2015, 06:56
Volgens mij is het juist het omgekeerde .

We kunnen alleen de verdere verfransing van Vlaams Brabant stoppen ,
door een staatsgrens tussen Brussel en Vlaanderen te trekken .

Een staatgrens is nog steeds de beste taalgrens.

Waarom geen Berlijnse of in dit geval een Brusselse muur bouwen? :-(

Pandareus
20 oktober 2015, 07:41
aaah, nu begrijp ik waarom je steeds dezelfde onzin blijft herhalen!
Je denkt dat dat iets gaat veranderen!

BiGLOL

:lol: ik begrijp nu ook beter zijn obsessioneel gedoe in verband met catalonië en schotland.

Rare jongens, die nationalisten...

https://awbrunablog.files.wordpress.com/2013/06/obelix.jpg

Everytime
20 oktober 2015, 09:25
Het doet pijn zeker dat ze in Vlaanderen vandaag niet staakten en in Wallonië wel?

Vandaag nog een treinbegeleider gehoord die vindt dat die stakers maar ontslaan moeten worden, maja "die worden beschermd".

Ieder zijn beurt. Vandaag staakt Vlaanderen.

Everytime
20 oktober 2015, 10:00
En gaan ze hier even onverantwoord meedoen met die onzin? Wat denk je?

Ik denk het, ja. Die staking is zowiezo belachelijk maar wat ook belachelijk is, is dat "onze" Witte Kaproen er iets communutairs ziet terwijl heel het land staakt.

vlijmscherp
20 oktober 2015, 10:10
Ieder zijn beurt. Vandaag staakt Vlaanderen.

hm, neen, Vlaanderen staakt helemaal niet.

Everytime
20 oktober 2015, 10:12
hm, neen, Vlaanderen staakt helemaal niet.

Ah neen? Er zijn treinen richting Vlaanderen die vandaag afgeschaft zijn.

vlijmscherp
20 oktober 2015, 10:13
Ah neen? Er zijn treinen richting Vlaanderen die vandaag afgeschaft zijn.

ja tuurlijk, richting Vlaanderen, komende uit Wallonië.

Patrick M.
20 oktober 2015, 10:48
Die van Antwerpen zeggen toch dat Antwerpen de hoofdstad is van Vlaanderen en al de rest is parking.
Het was gisteren nog zelf bij 'het sterkste netwerk'.

Sukkelaar
20 oktober 2015, 16:02
ja tuurlijk, richting Vlaanderen, komende uit Wallonië.

Inderdaad.

Witte Kaproen
31 december 2015, 13:15
De Vlamingen willen niet meer staken ,de Walen natuurlijk wel .

"De Vlaamse vleugel van de christelijke spoorbond, ACV-Transcom, schort zijn stakingsaanzeggingen voor januari op om de aanstelling van sociale bemiddelaars mogelijk te maken.
Ook de Nederlandstalige vleugel van ACOD trekt de stakingsaanzeggingen voor komende maand in, zo werd bevestigd aan De Morgen.
Ook de Nederlandstalige vleugel van ACOD zet in op sociale bemiddeling en onderhandeling.
Dat is beslist na intern overleg", laat woordvoerder Ludo Sempels weten aan De Morgen.
De Waalse vleugel van de christelijke spoorbond, CSC-Trancom, volgt niet, evenmin als de Franstalige vleugel van de ACOD-spoorbonden."

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2571121/2015/12/30/Vlaamse-vleugels-van-spoorbonden-schorten-stakingsaanzeggingen-op.dhtml


Wel laat de Walen staken in hun Waalse Spoorwegmaatschappij SNCW,

en laat de Vlamingen rijden met hun Vlaamse Spoorwegmaatschappij de NMVS

en het probleem is opgelost.


Weeral een bijkomende rede voor de Vlaamse Onafhankelijkheid.:-)

Patrick M.
31 december 2015, 16:16
De Waalse spoorbond is de enige bond met ballen aan zijn lijf, de rest zijn maar meelopertjes.
Ik ga mij eens bevragen of ik als Vlaming mij kan aansluiten bij die Waalse spoorbond.
Het enigste wat een aparte Vlaamse en Waalse NMBS gaat meebrengen zijn dubbel zoveel bazen, dat is alles.
Weer alles voor de bazen en niks voor het werkvolk, maar zo kennen we de regering en de top van de NMBS.

Witte Kaproen
4 januari 2016, 15:34
Het is weer zover.

De Waalse spoorbonden gaan staken,de Vlaamse spoorbonden gaan werken.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2573294/2016/01/03/Franstalige-spoorbonden-bevestigen-treinstaking-op-6-en-7-januari-gaat-door.dhtml


Laat de Walen staken zoveel ze willen ,
maar dat ze onze spoorlijnen en pendelaars gerust laten.
Nu worden de Vlaamse pendelaars die langs Brussel moeten ,
weeral het slachtoffer van de Waalse stakers.

Weeral een bijkomende reden voor de Vlaamse Onafhankelijkheid.

Patrick M.
4 januari 2016, 15:43
Vandaag bericht gehad van mijn vakbondsafgevaardigde.
Vlamingen mogen meestaken want de staking is gedekt.
Dus let's go.

Wapper
4 januari 2016, 16:07
Vandaag bericht gehad van mijn vakbondsafgevaardigde.
Vlamingen mogen meestaken want de staking is gedekt.
Dus let's go.

Een vakboungd die officieel niet meestaakt, maar toch de staking "dekt"
Only in Belgium :rofl:

Zipper
4 januari 2016, 16:39
Vandaag bericht gehad van mijn vakbondsafgevaardigde.
Vlamingen mogen meestaken want de staking is gedekt.
Dus let's go.

ik denk toch dat je met al dat gestaak bij Het Spoor de laatste maanden/jaren, de steun/sympathie vd publieke opinie volledig kwijtgespeeld zijt, en eigenlijk uw eigen ruiten aan het ingooien zijt.

De schoofzak
4 januari 2016, 16:45
Verbeter me als ik verkeerd ben.

Momenteel is het spoorweg 'verkeerd' georganiseerd.
De treinen rijden op de zeer grote assen van 't ene uiterste van Vlaanderen naar 't andere uiterste van Walenland, en passeren zo door Brussel.

Dat verandert men best.

De treinen van Oostende moeten niet verder dan Brussel; heen en weer.
Idem die van Antwerpen.

Als een soort voorafname op de komende splitsing.

En 't zal beter uitkomen bij stakingen.

.

Patrick M.
4 januari 2016, 17:22
Het enige wat je gaat creëren bij een apart Vlaams spoor en een apart Waals spoor zijn dubbel zoveel bazen.
Het werkvolk gaat gewoon verdeeld worden.
En wat met diegene die In Brussel werken?

Cheminot
4 januari 2016, 19:13
Het enige wat je gaat creëren bij een apart Vlaams spoor en een apart Waals spoor zijn dubbel zoveel bazen.
Het werkvolk gaat gewoon verdeeld worden.
En wat met diegene die In Brussel werken?

De lokale treinen kan de MIVB eventueel overnemen. Een trein die rijdt tussen Brussel-Zuid en Etterbeek bijvoorbeeld. De Vlaamse en Waalse operator moeten dan zelf maar bekijken welke verbindingen ze naar de hoofdstad willen, net zoals taalgrens overschrijdende lijnen. Ook daar moeten onderling afspraken worden gemaakt. Net zoals De Lijn, MIVB en TEC vandaag afspraken maken over dergelijke verbindingen.

Wapper
4 januari 2016, 19:53
De lokale treinen kan de MIVB eventueel overnemen. Een trein die rijdt tussen Brussel-Zuid en Etterbeek bijvoorbeeld. De Vlaamse en Waalse operator moeten dan zelf maar bekijken welke verbindingen ze naar de hoofdstad willen, net zoals taalgrens overschrijdende lijnen. Ook daar moeten onderling afspraken worden gemaakt. Net zoals De Lijn, MIVB en TEC vandaag afspraken maken over dergelijke verbindingen.

2!

Het zijn natuurlijk de vakbonden die deze absurde toestand in leven willen houden, en ze weten wel waarom. Met 2 man en een paardekop in 1 seinhuis kan gans het land platgelegd worden: dat moet zo blijven.

Wapper
4 januari 2016, 19:59
Het enige wat je gaat creëren bij een apart Vlaams spoor en een apart Waals spoor zijn dubbel zoveel bazen.
Het werkvolk gaat gewoon verdeeld worden.
En wat met diegene die In Brussel werken?

Brussel houdt op te bestaan als NMBS-entiteit.
Brussel Noord wordt beheerd door Vlaanderen, Brussel Zuid door Wallonie.

Absurde verbindingen als Antwerpen - Brussel - Charleroi die geen mens volledig benut: opzouten en opdelen.

quercus
4 januari 2016, 20:18
Het is weer zover.

De Waalse spoorbonden gaan staken,de Vlaamse spoorbonden gaan werken.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2573294/2016/01/03/Franstalige-spoorbonden-bevestigen-treinstaking-op-6-en-7-januari-gaat-door.dhtml


Laat de Walen staken zoveel ze willen ,
maar dat ze onze spoorlijnen en pendelaars gerust laten.
Nu worden de Vlaamse pendelaars die langs Brussel moeten ,
weeral het slachtoffer van de Waalse stakers.

Weeral een bijkomende reden voor de Vlaamse Onafhankelijkheid.

Kaproen, al wat je wil, maar... die naam jongen! NMVS is als naam al een even grote draak als de NMBS. En dat was een slaafse letterlijke vertaling (pour les flamands la même chose n'est-ce-pas?) van SNCB, wat op zijn beurt een hondstrouw doorslagje was van SNCF uit (hoe kan het anders... :roll:) La France. Laat ons dan liever een korte benaming kiezen die meer aansluit bij het Germaans karakter van het Nederlands. Iets in de aard van "Vlaamse Spoorwegen" of "Vlaams Spoor", ik zeg maar wat.

Cheminot
4 januari 2016, 20:30
2!

Het zijn natuurlijk de vakbonden die deze absurde toestand in leven willen houden, en ze weten wel waarom. Met 2 man en een paardekop in 1 seinhuis kan gans het land platgelegd worden: dat moet zo blijven.

Zolang 2 man en een paardenkop seinhuizen en sporen mogen blokkeren. ;)

Patrick M.
4 januari 2016, 21:15
Geen sabotage, wel recht op staken.

quercus
4 januari 2016, 22:08
Geen sabotage, wel recht op staken.
Deze staking is wel degelijk een sabotage.
Een sabotage van het recht op vrij verkeer van personen.

Henri1
5 januari 2016, 07:21
Dubbel.

De schoofzak
5 januari 2016, 09:17
Het enige wat je gaat creëren bij een apart Vlaams spoor en een apart Waals spoor zijn dubbel zoveel bazen.
Het werkvolk gaat gewoon verdeeld worden.
En wat met diegene die In Brussel werken?

Laat ons dan ijveren voor één spoorwegmaatschappij voor gans de Benelux. Met minder bazen dan nu bij de drie tesamen ...

.

quercus
5 januari 2016, 09:39
Laat ons dan ijveren voor één spoorwegmaatschappij voor gans de Benelux. Met minder bazen dan nu bij de drie tesamen ...

Dat zullen de Walenkoppen nooit of nooit aanvaarden. Dan nog liever één spoorwegmaatschappij Nederland-Vlaanderen. En, om te beletten dat wij in Vlaanderen nog miserie hebben op het spoornet omdat in Wallonië de vakbonders zich op de sporen gaan leggen zouden we best enkele doortastende maatregelen nemen.
1. Alle treinen die van uit Brussel richting Vlaanderen rijden vertrekken van uit het Noord-station. Alle treinen van uit Brussel richting Wallonië vertrekken van uit het Zuid-station.
2. De Noord-Zuid verbinding en het Brussel-Centraal, daar hebben we meerdere opties:
- we kunnen er een zoveelste metro-station van maken;
- we kunnen er een héél grote ondergrondse parking van maken;
- we kunnen het uitbesteden aan een onderneming uit de agro-sector die, "pour le nourissement des Bruxellois", er een flinke champignon-kwekerij van maakt;
- om in dezelfde sector te blijven: een gespecialiseerde onderneming kan er ook een groot compostbedrijf in installeren waardoor organisch afval van "les Bruxellois" kan omgezet worden in potgrond;
- we kunnen ook, in het kader van de misdaadbestrijding, het ombouwen tot een grote ondergrondse gevangenis die nuttig kan gebruikt worden in het kader van de terrorismebestrijding;

Ik sta open voor andere suggesties van mijn achtbare forumgenoten.

Vrijheideerst
5 januari 2016, 11:14
2!

Het zijn natuurlijk de vakbonden die deze absurde toestand in leven willen houden, en ze weten wel waarom. Met 2 man en een paardekop in 1 seinhuis kan gans het land platgelegd worden: dat moet zo blijven.

Caroline Gennez hier bij betrekken is niet netjes :magniet:

De schoofzak
5 januari 2016, 11:27
Komen niet alle treinen vanuit Oost- en West-Vlaanderen binnen langs de Zuid,
en alles van Antwerpen en Leuven langs de Noord ?

En Luik via Leuven, dus de noord. Bergen via de Zuid ?
't Zit daar ambetant verstrengeld ...

.

Wapper
5 januari 2016, 11:28
Dat zullen de Walenkoppen nooit of nooit aanvaarden. Dan nog liever één spoorwegmaatschappij Nederland-Vlaanderen. En, om te beletten dat wij in Vlaanderen nog miserie hebben op het spoornet omdat in Wallonië de vakbonders zich op de sporen gaan leggen zouden we best enkele doortastende maatregelen nemen.
1. Alle treinen die van uit Brussel richting Vlaanderen rijden vertrekken van uit het Noord-station. Alle treinen van uit Brussel richting Wallonië vertrekken van uit het Zuid-station.
2. De Noord-Zuid verbinding en het Brussel-Centraal, daar hebben we meerdere opties:
- we kunnen er een zoveelste metro-station van maken;
- we kunnen er een héél grote ondergrondse parking van maken;
- we kunnen het uitbesteden aan een onderneming uit de agro-sector die, "pour le nourissement des Bruxellois", er een flinke champignon-kwekerij van maakt;
- om in dezelfde sector te blijven: een gespecialiseerde onderneming kan er ook een groot compostbedrijf in installeren waardoor organisch afval van "les Bruxellois" kan omgezet worden in potgrond;
- we kunnen ook, in het kader van de misdaadbestrijding, het ombouwen tot een grote ondergrondse gevangenis die nuttig kan gebruikt worden in het kader van de terrorismebestrijding;

Ik sta open voor andere suggesties van mijn achtbare forumgenoten.


De Wever is alvast ook van dat gedacht:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160105_02049624

De Wever: ‘Knip lijn Antwerpen-Charleroi door’

‘Maar je hebt geen wettelijke splitsing nodig’, gaat De Wever voort. ‘Je kan ze voor een deel ook praktisch organiseren door lijnen te ontdubbelen. Antwerpen-Charleroi en Charleroi-Antwerpen: knip die door in Brussel. Perfect mogelijk.’

Met een regionalisering in de praktijk zou de stakingshinder voor Vlaanderen beperkt moeten blijven, zegt De Wever. ‘Is het nodig of nuttig dat je in één lijn van Antwerpen naar Charleroi gaat of van Oostende naar Luik? Staken de cheminots in Luik, dan heb je het als Vlaming zitten, terwijl je enkel vanuit Gent in Brussel wilde geraken.’

Hij vindt dat het nieuwe vervoerplan van de NMBS in 2017 daar rekening mee moet houden.

quercus
5 januari 2016, 11:53
De Wever is alvast ook van dat gedacht:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160105_02049624

Dat heb ik achteraf ook gezien op de website van Knack. Daar heb ik dan volgende reactie op gepost:
De Noord-Zuid verbinding is meer dan een stuk spoor-infrastructuur. Misschien was men er zich bij de aanleg niet helemaal van bewust, maar het is tegelijkertijd een zoveelste ring door de neus van Vlaanderen om het onwrikbaar vast te houden aan de Belgische francofonie. In deze staat werd allerlei bedacht om te beletten dat een onmiskenbaar sociologisch feit aan evidentie en aan kracht zou winnen. Namelijk het onvermijdelijk verder uiteendrijven van Vlaanderen en het zogenaamde "WalloBrux". In naam van "l'unité sacrée de la patrie" moet een drukke (en dus rendabele) lijn Antwerpen-Brussel van een onrendabel, en bijgevolg zinloos, aanhangsel Brussel-Charleroi voorzien worden. De gekste dingen werden in dit land bedacht om het, tegen elke logica in, aan elkaar te lijmen. Zelfs tot en met een grondwet vol grendels waardoor de Vlamingen doeltreffend politiek gecastreerd werden.

Patrick M.
5 januari 2016, 12:37
De Wever moet hier eens over nadenken, een trein die vertrekt in Antwerpen langs Brussel naar Charleroi kan perfect stoppen in Brussel en wat dan?
De mensen laten overstappen in Brussel voor Charleroi, de treinchef en de machinist laten vervangen.
Want van Antwerpen naar Brussel zijn dat Vlaamse werknemers en van Brussel naar Charleroi zijn dat Waalse werknemers.
Meer werkvolk en meer materiaal.
Wat gaat dat creëren?
Meer kosten dus duurdere tickets en langere rijtijden.

Cheminot
5 januari 2016, 12:45
De Wever moet hier eens over nadenken, een trein die vertrekt in Antwerpen langs Brussel naar Charleroi kan perfect stoppen in Brussel en wat dan?
De mensen laten overstappen in Brussel voor Charleroi, de treinchef en de machinist laten vervangen.
Want van Antwerpen naar Brussel zijn dat Vlaamse werknemers en van Brussel naar Charleroi zijn dat Waalse werknemers.
Meer werkvolk en meer materiaal.
Wat gaat dat creëren?
Meer kosten dus duurdere tickets en langere rijtijden.

Het is net de bedoeling dat die trein niet meer verder rijdt naar Charleroi. Want wie wilt van Antwerpen naar Charleroi? Over welk reizigerspotentieel spreken we? Een trein van Antwerpen naar Brussel en eentje van Charleroi naar Brussel. Verbindingen gebaseerd op vraag en niet langer op een soort dienstbetoon naar partijen en burgervaders. Hetzelfde valt te zeggen over treinverbindingen van Oost naar West.

Patrick M.
5 januari 2016, 12:49
Cheminot, gij wilt dus treinen laten rijden op aanvraag?
Hoe gaat ge dat dan regelen?

Cheminot
5 januari 2016, 13:30
Cheminot, gij wilt dus treinen laten rijden op aanvraag?
Hoe gaat ge dat dan regelen?

Niet op vraag, wel op reizigerspotentieel. Verbindingen die veel volk aantrekken moet je voorzien van zoveel mogelijk verbindingen en plaatsen. De verbinding Antwerpen-Brussel heeft meer poteniële reizigers dan Charleroi-Brussel. Moeten er 4 treinen per uur op de lijn Charleroi-Brussel rijden? Charleroi is dan ook maar een klein station, zelfs naar Waalse normen.

Patrick M.
5 januari 2016, 13:46
Dus die sukkelaars die 's morgens om 06h00 moeten beginnen moeten maar zorgen dat ze op eigen middelen op hun werk geraken.
Want de meeste hoop van de mensen begint ergens tussen 08h00 en 09h00.
Ik weet van situaties waar de NMBS zijn eigen werkvolk niet om 06h00 op het werk krijgt.

Cheminot
5 januari 2016, 13:49
Dus die sukkelaars die 's morgens om 06h00 moeten beginnen moeten maar zorgen dat ze op eigen middelen op hun werk geraken.
Want de meeste hoop van de mensen begint ergens tussen 08h00 en 09h00.
Ik weet van situaties waar de NMBS zijn eigen werkvolk niet om 06h00 op het werk krijgt.

Waar heb ik iets gezegd van de uren? Alleen dat het op dit moment duur en zinloos is om 4 treinen per uur te laten rijden tussen Brussel en Charleroi. Dat is verspilling van materieel, personeel en energie.

Patrick M.
5 januari 2016, 13:50
En de Wever wilt van die 4 treinen er 8 maken.

Cheminot
5 januari 2016, 13:53
En de Wever wilt van die 4 treinen er 8 maken.

Dat is weer zo een rare hersenkronkel van iemand die na jaren niet meer zelfstandig kan denken.

Nee, je kan van die 4 beter 2 maken en het personeel dat je daar bespaart inzetten waar het wèl nodig is. Met handen en voeten: er is geen enkele objectieve reden waarom er 4 treinen per uur rijden tussen Brussel en Charleroi.

Patrick M.
5 januari 2016, 13:57
2 gesplitste spoorwegen in België betekend personeel maal 2 en materiaal maal 2.
2 maal zoveel bazen maar het werkvolk wordt verdeeld door 2.
Er is ook geen enkele reden om er niet voor te zorgen dat uw eigen werkvolk bij de NMBS niet op tijd op zijn werkplaats geraakt bij de trein. Het werkvolk dat er voor moet zorgen dat de treinen op tijd vertrekken.

Cheminot
5 januari 2016, 14:15
2 gesplitste spoorwegen in België betekend personeel maal 2 en materiaal maal 2.
2 maal zoveel bazen maar het werkvolk wordt verdeeld door 2.
Er is ook geen enkele reden om er niet voor te zorgen dat uw eigen werkvolk bij de NMBS niet op tijd op zijn werkplaats geraakt bij de trein. Het werkvolk dat er voor moet zorgen dat de treinen op tijd vertrekken.

Omdat u blijft hangen in een logica van de jaren '70. Gesplitste spoorwegen zouden zeker in Wallonië veel meer de tering naar de nering zetten. Dan rijden er geen 4 treinen per uur tussen Brussel en Charleroi. Dat halveren is een besparing van personeel, materieel en energie. Nu rijden er treinen voor de partijkaart van de burgervader en de uitstraling van de stad. Zoals 2 treinen per uur tussen Mons en Brussel, nog zo een zottigheid. Voila, in één klap al 3 treinen minder en 50% gespaard door objectief de zaak te bekijken.

Wapper
5 januari 2016, 16:14
Omdat u blijft hangen in een logica van de jaren '70. Gesplitste spoorwegen zouden zeker in Wallonië veel meer de tering naar de nering zetten. Dan rijden er geen 4 treinen per uur tussen Brussel en Charleroi. Dat halveren is een besparing van personeel, materieel en energie. Nu rijden er treinen voor de partijkaart van de burgervader en de uitstraling van de stad. Zoals 2 treinen per uur tussen Mons en Brussel, nog zo een zottigheid. Voila, in één klap al 3 treinen minder en 50% gespaard door objectief de zaak te bekijken.

2!
En idem voor de zottigheid Oostende-Brussel-Charleroi

Patrick M.
5 januari 2016, 16:52
Of het geniaal plan van De Scheemaecker, de peppi van de NVA.
Langere rittijden en langere trajecten.

Zwitser
5 januari 2016, 18:25
2 gesplitste spoorwegen in België betekend personeel maal 2 en materiaal maal 2.
2 maal zoveel bazen maar het werkvolk wordt verdeeld door 2.
Er is ook geen enkele reden om er niet voor te zorgen dat uw eigen werkvolk bij de NMBS niet op tijd op zijn werkplaats geraakt bij de trein. Het werkvolk dat er voor moet zorgen dat de treinen op tijd vertrekken.

In CH zijn er 50 spoorwegmaatschappijen. En het werkt allemaal een stuk efficiënter dan in België.

Zwitser
5 januari 2016, 18:29
Omdat u blijft hangen in een logica van de jaren '70. Gesplitste spoorwegen zouden zeker in Wallonië veel meer de tering naar de nering zetten. Dan rijden er geen 4 treinen per uur tussen Brussel en Charleroi. Dat halveren is een besparing van personeel, materieel en energie. Nu rijden er treinen voor de partijkaart van de burgervader en de uitstraling van de stad. Zoals 2 treinen per uur tussen Mons en Brussel, nog zo een zottigheid. Voila, in één klap al 3 treinen minder en 50% gespaard door objectief de zaak te bekijken.

2 treinen per uur is helemaal geen zottigheid. Dat is voor een dichtbevolkt land als België eigenlijk het minimum voor een intercity dienst. Als je echt een alternatief voor de auto wil bieden is een halfuurdienst wel het minste.
In de Vlaamse ruit zou het basis aanbod een trein elk kwartier moeren zijn.
De NS streven naar een trein elke 10 minuten...

Gelukkoos
5 januari 2016, 18:33
Het was vanmorgen weer van dat.

De Waalse spoorvakbonden vonden het weer nodig
om nog maar eens te staken
en talloze Vlaamse treinreizigers geraakten weer niet op hun bestemming.

Laat de Waalse vakbonden zoveel staken als ze willen ,
maar dan wel in hun eigen regio
, zodat de Vlaamse reizigers niet langer meer het slachtoffer worden
van de Waalse stakingsdrift.

Een opsplitsing van de NMBS in een Vlaamse en een Waalse maatschappij dringt zich meer en meer op.

Weg met de NMBS ,leve de NMVS ;-)



http://www.gva.be/cnt/dmf20151009_01910663/spoorstaking-loopt-uit-de-hand-sabotage-op-spoornetwerk

De NMBS heeft natuurlijk een machtspositie.
Gijzelen is altijd voor het geld !!
Dat moet je in een klein bedrijf niet proberen !

Cheminot
5 januari 2016, 18:37
2 treinen per uur is helemaal geen zottigheid. Dat is voor een dichtbevolkt land als België eigenlijk het minimum voor een intercity dienst. Als je echt een alternatief voor de auto wil bieden is een halfuurdienst wel het minste.
In de Vlaamse ruit zou het basis aanbod een trein elk kwartier moeren zijn.
De NS streven naar een trein elke 10 minuten...

Wel als je daarmee andere lijnen tekort doet en je met lege treinen rijdt.

AnarchoChristophe
5 januari 2016, 19:58
Een opsplitsing van de NMBS in een Vlaamse en een Waalse maatschappij dringt zich meer en meer op.
Compleet achterlijk. Je moet nu al 3 busabonnementen hebben om te kunnen reizen in dit land. Je kan verdomme met een Lijnabonnement naar Maastricht, maar niet naar Luik. Kan het nog gekker? Gaan we die zever ook nog eens voor de trein invoeren?
En ja, een rechtstreekse trein van Oostende naar Charleroi is niet nodig. Maar het zou wel leuk zijn om bv. van Hasselt naar Luik te kunnen blijven reizen, zonder dat je daarvoor twee maal het halve land via Brussel moet doorkruisen!

Splits het land, of doe het niet he. Anders is het weinig meer dan een dure politieke grap. Wat een fucking zever.

Vrijheideerst
5 januari 2016, 19:58
En alweer valt het mij op dat Patrick M. altijd maar verwacht dat alleman inbindt, behalve den bond.

Jan van den Berghe
5 januari 2016, 20:38
Het gaat trouwens niets oplossen want zowat elke trein moet door Brussel.
Je kan zelfs met de trein niet van Antwerpen naar de zee, zonder Brussel te passeren en vanuit Hasselt of Leuven al helemaal niet. .

Onjuist.

Antwerpen - Gent - Brugge en dan naar de kust.
Hasselt - Leuven - Mechelen - Gent - Brugge en dan naar de kust.

Jan van den Berghe
5 januari 2016, 20:39
Met het huidig spoornet van de NMBS klopt dit inderdaad,
maar wie zegt dat de NMVS geen verbeteringen aan dit spoornet in Vlaanderen kan aanbrengen.

Dat klopt niet, hoor.

Jan van den Berghe
5 januari 2016, 20:43
Waarom zijn de overheidsdiensten dan al niet eerder verhuisd naar het Vlaamse gewest?

Meerdere Vlaamse overheidsdiensten zitten al in andere steden dan Brussel.

Dadeemelee
5 januari 2016, 20:44
Onjuist.

Antwerpen - Gent - Brugge en dan naar de kust.
Hasselt - Leuven - Mechelen - Gent - Brugge en dan naar de kust.
Wel het is te overwegen om Brussel als draaischijf voor het niet plaatselijk verkeer te vervangen door Mechelen. Gaat wel wat geld kosten, maar lost 2 problemen op:
1. De flessehals die Brussel altijd is
2. DE chantage van de Waalse vakbonden.

Dadeemelee
5 januari 2016, 20:45
Meerdere Vlaamse overheidsdiensten zitten al in andere steden dan Brussel.
Het was wel een grote stomiteit om Brussel als Vlaamse hoofdstad te houden.

Cheminot
5 januari 2016, 20:49
Wel het is te overwegen om Brussel als draaischijf voor het niet plaatselijk verkeer te vervangen door Mechelen. Gaat wel wat geld kosten, maar lost 2 problemen op:
1. De flessehals die Brussel altijd is
2. DE chantage van de Waalse vakbonden.

Voor punt 1 moet er dan een bijkomende lijn worden aangelegd Aarschot-Mechelen, uitbreiding van de lijn Mechelen-Dendermonde-Gent.

Dadeemelee
5 januari 2016, 20:53
Voor punt 1 moet er dan een bijkomende lijn worden aangelegd Aarschot-Mechelen, uitbreiding van de lijn Mechelen-Dendermonde-Gent.
Ik ken die lijnen niet zo goed. Kan je niet van Leuven naar Aarschot? Uitbreidingen zullen niet zo'n probleem zijn, nieuwe lijnen wel vrees ik.

Cheminot
5 januari 2016, 20:54
Ik ken die lijnen niet zo goed. Kan je niet van Leuven naar Aarschot? Uitbreidingen zullen niet zo'n probleem zijn, nieuwe lijnen wel vrees ik.

Ja, maar voor Aarschot-Mechelen moet je dan weer bijna tot in Leuven om dan richting Mechelen te gaan. Een oost-west verbinding in Vlaanderen is nodig om op een degelijke manier Brussel te vermijden als je dat wilt bereiken.

Cheminot
5 januari 2016, 20:54
Ik ken die lijnen niet zo goed. Kan je niet van Leuven naar Aarschot? Uitbreidingen zullen niet zo'n probleem zijn, nieuwe lijnen wel vrees ik.

Ja, maar voor Aarschot-Mechelen moet je dan weer bijna tot in Leuven om dan richting Mechelen te gaan. Een oost-west verbinding in Vlaanderen is nodig om op een degelijke manier Brussel te vermijden als je dat wilt bereiken.

Dadeemelee
5 januari 2016, 20:57
Ja, maar voor Aarschot-Mechelen moet je dan weer bijna tot in Leuven om dan richting Mechelen te gaan. Een oost-west verbinding in Vlaanderen is nodig om op een degelijke manier Brussel te vermijden als je dat wilt bereiken.
Nogmaals ik ken de lijnen niet zo goed, maar is Aarschot-Leuven-Mechelen niet sneller dan Aarschot-Brussel-Mechelen? De frequentie moet natuurlijk wel verhoogd worden.

Edit:Leuven wordt dan uiteraard een belangrijke hub.

Cheminot
5 januari 2016, 21:29
Nogmaals ik ken de lijnen niet zo goed, maar is Aarschot-Leuven-Mechelen niet sneller dan Aarschot-Brussel-Mechelen? De frequentie moet natuurlijk wel verhoogd worden.

Edit:Leuven wordt dan uiteraard een belangrijke hub.

Aarschot-Leuven-Mechelen is sneller, maar het snelste zou zijn Aarschot-Mechelen zonder via Leuven te passeren. Dat traject is overigens een drukke goederenlijn. Voor een echte oost-west door Vlaanderen zonder Brussel moet je bijkomende infrastructuur voorzien.

Dadeemelee
5 januari 2016, 21:41
Aarschot-Leuven-Mechelen is sneller, maar het snelste zou zijn Aarschot-Mechelen zonder via Leuven te passeren. Dat traject is overigens een drukke goederenlijn. Voor een echte oost-west door Vlaanderen zonder Brussel moet je bijkomende infrastructuur voorzien.
Nu ja hoe ook, het zou mogelijk moeten zijn om de struktuur zo uit te bouwen det Brussel vermeden wordt.

Of dat men rond Brussel rijdt als men daar staakt. Als er een autostrade geblokkerd is maakt men toch ook een omleiding. En die machinisten rijden op een apart spoor en moeten enkel maar zorgen dat ze niet in het gat van hun voorganger rijden.

Gelukkoos
5 januari 2016, 21:41
Iedereen moet IN Brussel zijn.
Iedereen moet DOOR Brussel.
Dat zijn twee problemen waarvan de tweede inderdaad opgelost kan worden met een omleiding.
Zowel met de trein als met autowegen.
Men zal op den duur moeten kiezen:
- Betalen voor in de file te staan !
- Of betalen voor meer infrastructuurwerken !

Jan van den Berghe
5 januari 2016, 21:45
Iedereen moet DOOR Brussel.

Neen, hoor. Als ik van Waregem naar Bergen bijvoorbeeld wil, dan kan ik Brussel vermijden.

Gelukkoos
5 januari 2016, 21:48
Neen, hoor. Als ik van Waregem naar Bergen bijvoorbeeld wil, dan kan ik Brussel vermijden.
Waarom maakt ment geen : Hoe-vermijd-ik-Brussel-app ?

Dadeemelee
5 januari 2016, 21:50
Neen, hoor. Als ik van Waregem naar Bergen bijvoorbeeld wil, dan kan ik Brussel vermijden.
Maar als ik van Leuven naar Oost of West Vlaanderen moet, dan is de snelste weg nog altijd de Ring.

Gelukkoos
5 januari 2016, 21:56
Ik heb ook de indruk dat veel buitenlandse chauffeurs in vrachtwagens en auto onterecht door Brussel rijden en het gemakshalve niet vermijden omdat het voor hun niet toe doet om een paar uur in de file te staan.

Gelukkoos
5 januari 2016, 22:00
Het blijkt toch een ingewikkelde materie te zijn :
http://www.brusselsering.be/ring-om-brussel-sluiten-zuiden-helpt-verkeer-niet-vooruit

Patrick M.
5 januari 2016, 22:05
Héél véél specialisten op dit forum.

Dadeemelee
5 januari 2016, 22:07
Héél véél specialisten op dit forum.
Ook veel gasten morgen gaan doen alsof ze werken ipv te staken om hun pree te trekken om niets te doen :lol:

Patrick M.
5 januari 2016, 22:08
Dat is nog een idee, dank u wel.

Dadeemelee
5 januari 2016, 22:10
Dat is nog een idee, dank u wel.
Allez Patrick gaat ge staken?

Echt als ge dat doet, chapeau :lol:

Boduo
6 januari 2016, 09:02
Ook veel gasten morgen gaan doen alsof ze werken ipv te staken om hun pree te trekken om niets te doen :lol:

Is dat "minimale dienstverlening" ?

Patrick M.
6 januari 2016, 12:12
Juist iets van Peeters gelezen, de minimum dienstverlening gaat er nog lang niet komen.
Hiep hiep hoera...

Gelukkoos
6 januari 2016, 13:31
Antwerpen, Leuven, Brugge, Tienen, Oostende, Gent, Neerpelt, hebben of krijgen onlangs spiksplinternieuwe stations met liften en al der op en der aan. Zijn dit geen typisch Belgische beslissingen ?

Jan van den Berghe
6 januari 2016, 13:38
Antwerpen, Leuven, Brugge, Tienen, Oostende, Gent, Neerpelt, hebben of krijgen onlangs spiksplinternieuwe stations met liften en al der op en der aan. Zijn dit geen typisch Belgische beslissingen ?

In andere landen bestaan er geen stations met liften?

Athelas
6 januari 2016, 13:54
Juist iets van Peeters gelezen, de minimum dienstverlening gaat er nog lang niet komen.
Hiep hiep hoera...

Peeters heeft niets te zeggen, zelfs niet binnen de CD&V. Hebben voorbije verkiezingen nu toch wel duidelijk gemaakt, niet?

Boduo
6 januari 2016, 14:25
Antwerpen, Leuven, Brugge, Tienen, Oostende, Gent, Neerpelt, hebben of krijgen onlangs spiksplinternieuwe stations met liften en al der op en der aan. Zijn dit geen typisch Belgische beslissingen ?

Belgische ?
Grapje ?
Toeval ? Dat zijn allemaal Vlaamse stations.
Zou de "Scheer" hier voor iets tussen zitten ?
(Oostende, Brugge & A'pen : daar komen véél toeristen die gaarne "goed ontvangen" worden. Dus...)

Jan van den Berghe
6 januari 2016, 14:29
Belgische ?
Grapje ?
Toeval ? Dat zijn allemaal Vlaamse stations.
Zou de "Scheer" hier voor iets tussen zitten ?
(Oostende, Brugge & A'pen : daar komen véél toeristen die gaarne "goed ontvangen" worden. Dus...)

Alleen werd er ook massaal veel geld gestopt in Waalse stations, soms met een veel lagere bezettinsgraad dan Vlaamse die nog steeds niet werden opgewaardeerd.

Boduo
6 januari 2016, 14:37
Alleen werd er ook massaal veel geld gestopt in Waalse stations, soms met een veel lagere bezettinsgraad dan Vlaamse die nog steeds niet werden opgewaardeerd.

Voor zover ik weet is het Guillemins station van Luik opgewaardeerd maar dat was vooral om een Waals staalbedrijf een duwtje in de rug te geven.

Jan van den Berghe
6 januari 2016, 14:38
Voor zover ik weet is het Guillemins station van Luik opgewaardeerd maar dat was vooral om een Waals staalbedrijf een duwtje in de rug te geven.

Dat lijkt me een heel eufemistische omschrijving voor de totale afbraak van een oud station en het bouwen van een veel te groot en opzichtig (en, zoals ondertussen al is gebleken, bijzonder onaangenaam) station.

Cheminot
6 januari 2016, 15:54
Antwerpen, Leuven, Brugge, Tienen, Oostende, Gent, Neerpelt, hebben of krijgen onlangs spiksplinternieuwe stations met liften en al der op en der aan. Zijn dit geen typisch Belgische beslissingen ?

Leuven, Brugge, Tienen, Neerpelt,... Nieuwe perrons en liften. Zullen we de gemeenschappelijke prijskaartjes leggen langs Luik en Mons?

Misschien ook eens gaan kijken naar al de Waalse stations die gerenoveerd zijn op eenzelfde manier. Namur, Liège-Palais,...

Vrijheideerst
6 januari 2016, 16:24
Brussel met de auto is al een ramp en met de trein ook.

En dan maar kakken dat er te veel autootjes op de baan zijn.

Jan van den Berghe
6 januari 2016, 16:42
Brussel met de auto is al een ramp en met de trein ook.

En dan maar kakken dat er te veel autootjes op de baan zijn.

Ramp? In het verleden heb ik al zoveel de trein naar Brussel genomen. Heel gemakkelijk. Soms wel met heel drukke rijtuigen, maar voor het overige zie ik niet in waar de ramp zit, hoor.

Patrick M.
6 januari 2016, 17:11
Hoofdstad van de smaak heeft daartegen maar een armzalig station.

Cheminot
6 januari 2016, 19:46
Hoofdstad van de smaak heeft daartegen maar een armzalig station.

Daar stond dankzij de rode partijkaart ook een serieuze investering op stapel. Die is afgezwakt maar ondertussen heeft Euro Immo Star wel de financiële verplichting van de stad Hasselt overgenomen voor het justitiepaleis. En sponsorde Eurostation voor 270000€ Hasseltse sportclubs.

Patrick M.
6 januari 2016, 21:10
En wat van de tramlijn van Hasselt naar Maastricht, die begint toch ook aan het station.
Toch een paar meter sporen voor de tram.

Cheminot
6 januari 2016, 21:17
En wat van de tramlijn van Hasselt naar Maastricht, die begint toch ook aan het station.
Toch een paar meter sporen voor de tram.

Hopelijk blijft het daarbij en zitten we niet opgescheept met de megalomane waanzin van Mao Zestevaert.

Boduo
6 januari 2016, 23:06
Hopelijk blijft het daarbij en zitten we niet opgescheept met de megalomane waanzin van Mao Zestevaert.

Laat de doden rusten.

NMVS...

Patrick M.
6 januari 2016, 23:52
NMVS en NMWS gaat er nooit komen.
NMBS zal blijven.

Wapper
7 januari 2016, 00:29
NMVS en NMWS gaat er nooit komen.
NMBS zal blijven.

Woehahaaaa

https://theonlookers.files.wordpress.com/2013/05/1428843834_1359225237.jpg

Patrick M.
7 januari 2016, 14:15
NuMaarVerderSjacheren en NuMaarWeeralSjacheren.

Boduo
7 januari 2016, 20:38
NMVS en NMWS gaat er nooit komen.
NMBS zal blijven.

Patrick, zeg nooit nooit.

Jan van den Berghe
7 januari 2016, 22:31
NMVS en NMWS gaat er nooit komen.
NMBS zal blijven.

Niets is eeuwig. Ook de NMBS niet. U weet toch dat het Belgisch spoorwegennet ook een heel grote diversiteit had. Of toch niet?

Patrick M.
8 januari 2016, 16:33
nooit nooit is altijd.
dubbele ontkenning is erkenning, dubbel negatief is positief.

Cheminot
8 januari 2016, 20:28
nooit nooit is altijd.
dubbele ontkenning is erkenning, dubbel negatief is positief.

Zo dom kan jij zelfs niet zijn...

Jan van den Berghe
8 januari 2016, 22:46
Zo dom kan jij zelfs niet zijn...

Ongelooflijk wat hij de laatste dagen hier uitspuit...

Patrick M.
10 januari 2016, 18:52
min maal min is plus, kijk uwe wiskunde er maar eens op na.
nooit nooit is altijd.

Cheminot
10 januari 2016, 19:33
min maal min is plus, kijk uwe wiskunde er maar eens op na.
nooit nooit is altijd.

Zalig de armen van taal...

Patrick M.
10 januari 2016, 19:34
Nee nee geen taal, wiskunde.

Patrick M.
10 januari 2016, 19:53
Als je nooit nooit gaat werken dan ga je altijd werken en dat is juist wat ik bij de NMBS doe.

Witte Kaproen
10 januari 2016, 21:28
Kaproen, al wat je wil, maar... die naam jongen! NMVS is als naam al een even grote draak als de NMBS. En dat was een slaafse letterlijke vertaling (pour les flamands la même chose n'est-ce-pas?) van SNCB, wat op zijn beurt een hondstrouw doorslagje was van SNCF uit (hoe kan het anders... :roll:) La France. Laat ons dan liever een korte benaming kiezen die meer aansluit bij het Germaans karakter van het Nederlands. Iets in de aard van "Vlaamse Spoorwegen" of "Vlaams Spoor", ik zeg maar wat.

Inderdaad "Vlaamse Spoorwegen" ,klinkt beter dan NMVS .

Patrick M.
11 januari 2016, 15:48
Vlaamse spoorwegen en Waalse spoorwegen gaan alleen maar méér bazen opbrengen want het werkvolk gaat verdeeld worden.

Witte Kaproen
13 februari 2016, 14:49
Het gaat trouwens niets oplossen want zowat elke trein moet door Brussel.
Je kan zelfs met de trein niet van Antwerpen naar de zee, zonder Brussel te passeren en vanuit Hasselt of Leuven al helemaal niet. .

Daar denkt Ben Weyts dus helemaal anders over :-)


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2616077/2016/02/13/Weyts-N-VA-Splits-NMBS-in-Vlaamse-en-Waalse


"Ik ben bevoegd voor de wegen en het openbaar vervoer in Vlaanderen, behalve voor de spoorwegen.
Het ligt in de logica der dingen dat we daar verandering in brengen en we de NMBS opsplitsen. Want idealiter is een minister van Mobiliteit verantwoordelijk voor het spoornet", zegt Weyts.

Op de vraag of een splitsing praktisch haalbaar is,

antwoordt de N-VA-minister:

"Alles is toch mogelijk?

We willen in eerste instantie de exploitatie opsplitsen,
waarbij we de treinschema's aanpassen.
Dat maakt het creëren van een voorstadsnet rond Antwerpen of Gent veel gemakkelijker.
We kunnen alle mensen met terreinkennis om de tafel zetten, waardoor een nieuwe dynamiek ontstaat.
We maken dan onze eigen keuzes met onze eigen centen.

We kunnen het spoorbeleid afstemmen op de Vlaamse economische noden, bijvoorbeeld het versterken van het goederenvervoer."

Bad Attila
13 februari 2016, 16:40
Daar denkt Ben Weyts dus helemaal anders over :-)


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2616077/2016/02/13/Weyts-N-VA-Splits-NMBS-in-Vlaamse-en-Waalse


"Ik ben bevoegd voor de wegen en het openbaar vervoer in Vlaanderen, behalve voor de spoorwegen.
Het ligt in de logica der dingen dat we daar verandering in brengen en we de NMBS opsplitsen. Want idealiter is een minister van Mobiliteit verantwoordelijk voor het spoornet", zegt Weyts.

Op de vraag of een splitsing praktisch haalbaar is,

antwoordt de N-VA-minister:

"Alles is toch mogelijk?

We willen in eerste instantie de exploitatie opsplitsen,
waarbij we de treinschema's aanpassen.
Dat maakt het creëren van een voorstadsnet rond Antwerpen of Gent veel gemakkelijker.
We kunnen alle mensen met terreinkennis om de tafel zetten, waardoor een nieuwe dynamiek ontstaat.
We maken dan onze eigen keuzes met onze eigen centen.

We kunnen het spoorbeleid afstemmen op de Vlaamse economische noden, bijvoorbeeld het versterken van het goederenvervoer."

Dat is heel flink, sie.

ViveLaBelgique
13 februari 2016, 16:47
We kunnen het spoorbeleid afstemmen op de Vlaamse economische noden, bijvoorbeeld het versterken van het goederenvervoer."

Ik heb heel de zever van Ben Weyts in De Tijd van 13.02.2016 gelezen. De Tijd is een regimekrant geworden die geen kritische vragen durft te stellen.

De vraag die onbeantwoord blijft is hoe Ben Weyts zijn goederenvervoer van en naar Brussel gaat vervlaamsen. Ben Weyts geeft wel kritiek op het slechte Brusselse investeringsbeleid in de autotunnels sinds het een gewestelijke bevoegdheid is geworden. Door van het spoor een gewestelijke problematiek te maken valt er een onderinvestering in de Brusselse infrastructuur te vrezen die Vlaanderen geen goed zal doen.

Beter is de bevoegdheden van infrastructuur terug op het federale niveau te zetten.

quercus
13 februari 2016, 17:13
Ik heb heel de zever van Ben Weyts in De Tijd van 13.02.2016 gelezen. De Tijd is een regimekrant geworden die geen kritische vragen durft te stellen.

De vraag die onbeantwoord blijft is hoe Ben Weyts zijn goederenvervoer van en naar Brussel gaat vervlaamsen. Ben Weyts geeft wel kritiek op het slechte Brusselse investeringsbeleid in de autotunnels sinds het een gewestelijke bevoegdheid is geworden. Door van het spoor een gewestelijke problematiek te maken valt er een onderinvestering in de Brusselse infrastructuur te vrezen die Vlaanderen geen goed zal doen.

Beter is de bevoegdheden van infrastructuur terug op het federale niveau te zetten.

Maar kijk, er is geen enkele reden om stekelig te reageren op die uitlating van Ben Weyts. Er is inderdaad een niet te miskennen probleem, zowel bedrijfseconomisch als sociaal. Bedrijfseconomisch bijvoorbeeld omdat het volslagen idioot is om elke trein die uit Antwerpen richting Brussel rijdt te laten doorrijden naar Charleroi. Het traject Antw.-Bruss. is zeer druk bezet terwijl het traject Brussel-Charleroi dat véél veel minder is. Sociaal omdat elke balorige reactie van de Waalse spoorvakbond onmiddellijk repercussies heeft op het spoorverkeer in Vlaanderen. Laat Vlaanderen zelf beslissen over het organiseren van zijn spoorverkeer.

Patrick M.
13 februari 2016, 17:36
Alles wat tot nu toe door de NVA is opgesplitst is duurder geworden.
Het enige wat het plan van Weyts gaat teweeg brengen is 2 maal zoveel bazen en het werkvolk gaat weeral verdeeld worden.
En Weyts vergeet nog 1 ding, er is nog een Duitstalig gedeelte in België.
Gaat hij dan de spoorwegen opsplitsen in drie?

Witte Kaproen
13 februari 2016, 19:50
Alles wat tot nu toe door de NVA is opgesplitst is duurder geworden.
Het enige wat het plan van Weyts gaat teweeg brengen is 2 maal zoveel bazen en het werkvolk gaat weeral verdeeld worden.
En Weyts vergeet nog 1 ding, er is nog een Duitstalig gedeelte in België.
Gaat hij dan de spoorwegen opsplitsen in drie?

En waarom niet ,

is daar soms een Goddelijke gebod tegen;

"Gij zult de NMBS niet opsplitsen in drie " :roll:

dalibor
13 februari 2016, 19:52
Tof, met de internationale trein naar het werk van Antwerpen naar Brussel.

Mét douanecontrole waar heel wat forumleden alle heil van verwachten.

Patrick M.
13 februari 2016, 20:24
Ze hebben de vroegere NMBS groep wat toen 1 groep was opgesplitst in 3 groepen.
Niks dan ellende en toen hebben ze van 3 groepen er 2 gemaakt.

Cheminot
14 februari 2016, 00:05
Ze hebben de vroegere NMBS groep wat toen 1 groep was opgesplitst in 3 groepen.
Niks dan ellende en toen hebben ze van 3 groepen er 2 gemaakt.

Een drieledige structuur op vraag van... de vakbonden. Zij wilden niet dat enkel bepaalde essentiële functies werden overgeheveld naar het ministerie van verkeer.

Cheminot
14 februari 2016, 00:06
Ik heb heel de zever van Ben Weyts in De Tijd van 13.02.2016 gelezen. De Tijd is een regimekrant geworden die geen kritische vragen durft te stellen.

De vraag die onbeantwoord blijft is hoe Ben Weyts zijn goederenvervoer van en naar Brussel gaat vervlaamsen. Ben Weyts geeft wel kritiek op het slechte Brusselse investeringsbeleid in de autotunnels sinds het een gewestelijke bevoegdheid is geworden. Door van het spoor een gewestelijke problematiek te maken valt er een onderinvestering in de Brusselse infrastructuur te vrezen die Vlaanderen geen goed zal doen.

Beter is de bevoegdheden van infrastructuur terug op het federale niveau te zetten.

Welk goederenvervoer van en naar Brussel? Er is geen enkele goederenas die als begin- of eindpunt Brussel heeft.

Zwitser
14 februari 2016, 10:15
Alles wat tot nu toe door de NVA is opgesplitst is duurder geworden.
Het enige wat het plan van Weyts gaat teweeg brengen is 2 maal zoveel bazen en het werkvolk gaat weeral verdeeld worden.
En Weyts vergeet nog 1 ding, er is nog een Duitstalig gedeelte in België.
Gaat hij dan de spoorwegen opsplitsen in drie?

Misschien wel. Een spoorwegmaatschappij met maar een paar km spoor, dat kan perfect. Ik ken er verschillende, en die doen het uitstekend.

ViveLaBelgique
14 februari 2016, 10:57
Maar kijk, er is geen enkele reden om stekelig te reageren op die uitlating van Ben Weyts. Er is inderdaad een niet te miskennen probleem, zowel bedrijfseconomisch als sociaal. Bedrijfseconomisch bijvoorbeeld omdat het volslagen idioot is om elke trein die uit Antwerpen richting Brussel rijdt te laten doorrijden naar Charleroi. Het traject Antw.-Bruss. is zeer druk bezet terwijl het traject Brussel-Charleroi dat véél veel minder is. Sociaal omdat elke balorige reactie van de Waalse spoorvakbond onmiddellijk repercussies heeft op het spoorverkeer in Vlaanderen. Laat Vlaanderen zelf beslissen over het organiseren van zijn spoorverkeer.

Dat kan federaal opgelost worden. Door de bevoegheden naar de gewesten te brengen krijg je dezelfde problematiek als de Brusselse autotunnels.

ViveLaBelgique
14 februari 2016, 11:09
Welk goederenvervoer van en naar Brussel? Er is geen enkele goederenas die als begin- of eindpunt Brussel heeft.

http://www.rfc-northsea-med.eu/sites/rfc2.eu/files/rff/carte_rfc_north_sea_-_med_janv_2016.pdf

http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/corridors/rhine-alp_en.htm

http://www.nrc.nl/handelsblad/2014/09/11/europese-unie-investeert-26-miljard-in-vervoer-1417180

Cheminot
14 februari 2016, 11:39
http://www.rfc-northsea-med.eu/sites/rfc2.eu/files/rff/carte_rfc_north_sea_-_med_janv_2016.pdf

http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/corridors/rhine-alp_en.htm

http://www.nrc.nl/handelsblad/2014/09/11/europese-unie-investeert-26-miljard-in-vervoer-1417180

Met dat laatste bewijst u volledig mijn punt, dat Brussel geen vertrek- of eindpunt is van een goederencorridor. Noem mij anders nog een goederenstation in het Brusselse?

Cheminot
14 februari 2016, 11:40
Dat kan federaal opgelost worden. Door de bevoegheden naar de gewesten te brengen krijg je dezelfde problematiek als de Brusselse autotunnels.

Het is niet omdat men in Brussel geen prioriteiten kan stellen dat het een slecht idee is om te regionaliseren. Zelfs als het een federale bevoegdheid was dan zou het slecht zijn gelopen met de Brusselse tunnels.

reservespeler
14 februari 2016, 19:08
Ze hebben de vroegere NMBS groep wat toen 1 groep was opgesplitst in 3 groepen.
Niks dan ellende en toen hebben ze van 3 groepen er 2 gemaakt.

Ze zouden er beter 20 private bedrijven van maken.