PDA

View Full Version : Islam in nederland ( en dus ook een beetje hier)


C uit W
7 maart 2003, 19:21
In Nederland zijn er 1.3 miljoen Islamieten: dit is een cijfer van de moskeen raad in Nederland, wordt bevestigd door hun officiele politieke organisaties ook...
Hun cijfers zijn gebaseerd van hun aantal leden, sempatisanten en ZOGENAAMDE DIYANET.
Diyanet is een verlenging van de Turkse overheid hier, zeer actief, laatste tijd zijn ze begonnen met de moskee bouw, maar met de minaretten,
namen van deze moskeen zijn zo bewust gekozen: de namen van oude islam strijders in Anatolie en perzie; ottomanse leiders die voor islam honderden jaar lang oorlog voerden tegen Europa.
Betekent dit dat ze zeer bewust met een islamisering bezig zijn.

Mustapha
8 maart 2003, 00:42
Neen, ik zal antwoorden op z'n Sharons:
"aangezien onze populatie stijgt is het niet meer dan normaal dat er bij gebouwd moet worden".

marijke
8 maart 2003, 09:56
Dat kan zo erg niet zijn..Als je de vergelijking maakt..
In elke gemeente staat een katholieke kerk..Vroegere jaren gebouwd..
En nu meestal leeg...
Bij de Islamieten, is er op dat gebied, waarschijnlijk ook een achterstand..
en zullen die moskeeën in de loop van de tijd, ook leeg blijven..
Ga maar eens naar Turkijë..denk je dat daar de moskeeën nog altijd vol zitten..En wéét je dat een Turkse vrouw, in haar eigen land, haar hoofd niet meer mag bedekken, in een openbaar gebouw , of op een pasfoto ?
Het zal ook wel slijten zeker..

Darwin
8 maart 2003, 10:20
Het zal ook wel slijten zeker..

Dat is héél politiek correct geantwoord.

Maar het stemt niet overeen met de realiteit.

Alle gegevens wijzen erop dat voordat die eventuele slijtage begint de autochtone bevolking al lang zal weggeveegd zijn.

:?

maddox
8 maart 2003, 11:10
Marijke, helaas is het slijtageproces bij de Christenen ingezet bij het verspreiden van kennis.
Een kleine maar belangrijke stap was de boekdrukkunst.
Een andere kleine stap was het erkennen van wetenschappelijk aangetoonde zaken, zoals de zwaartekracht, en dat de wereldbol rond is, en dat de zon in het midden van ons zonneselsel staat.Ook de medische wetenschap was lange tijd in een verdomhoekje gedreven.
De volgende stap was de verplichte educatie van iedere burger(laat ons stellen begonnen rond 1900.
Nu merk je dat in de meeste landen waar het onderwijs op hoog niveau staat het agnostisme of zelfs atheïsme een erkende richting is.(de VS uitgezonderd)

Probleem is, de Islam heeft in zijn begin periode een grote ontwikkeling gekend(en daarin mijn theorie steunende dat oorlog een prima voedingsbodem voor ontwikkeling is)heeft,maar dan is stilgevallen.En nu eigenlijk een verlengstuk is van enkelen die denken dat ze gelijk hebben.Zoals de Katholieke kerk in zijn hoogtij dagen(de inqusitie, iemand?waar is het verschil met de huidige Iraanse politie?Antwoord, de media is sneller nu :twisted: )

Kemal Ataturk was een vooruitziend leider en geen godsdienstfanaat.Die heeft de godsdienst in zijn land een aardige knauw gegeven qua politieke macht en ledederschap.Daarom dat Turkije een "Vis noch Vlees" land is, geen Westers,maar ook geen Midden Oosters.Halfweg het slijtproces, wat daar veel sneller ging dan in de rest van die omgeving.

vlaanderen72
16 maart 2003, 14:13
Neen, ik zal antwoorden op z'n Sharons:
"aangezien onze populatie stijgt is het niet meer dan normaal dat er bij gebouwd moet worden".

Ik zal antwoorden op zijn vlaanderen72's:aangezien jullie populatie stijgt word het tijd ze uit de dunnen! :twisted:
Uiteraard op een humane mannier! :roll:

C uit W
16 maart 2003, 14:24
Neen, ik zal antwoorden op z'n Sharons:
"aangezien onze populatie stijgt is het niet meer dan normaal dat er bij gebouwd moet worden".

Ik zal antwoorden op zijn vlaanderen72's:aangezien jullie populatie stijgt word het tijd ze uit de dunnen! :twisted:
Uiteraard op een humane mannier! :roll: :lol:

vlaanderen72
16 maart 2003, 14:30
Neen, ik zal antwoorden op z'n Sharons:
"aangezien onze populatie stijgt is het niet meer dan normaal dat er bij gebouwd moet worden".

Ik zal antwoorden op zijn vlaanderen72's:aangezien jullie populatie stijgt word het tijd ze uit de dunnen! :twisted:
Uiteraard op een humane mannier! :roll: :lol:

:wink: :D

Supe®Staaf
16 maart 2003, 14:54
Ik zal antwoorden op zijn vlaanderen72's:aangezien jullie populatie stijgt word het tijd ze uit de dunnen! :twisted:
Uiteraard op een humane mannier! :roll:
Dat is niet echt jouw manier VL72!
Het woord humaan uit jouw mond, klinkt even vals als:

"Peace on earth!", bij George Bush
"Lekkere sex gehad" door de paus
"Urbi et orbi" door de Dalaï Lama
"Geef me een schelleke hesp" door de imam
Geef toe dat je knoeide met de klankband. :P

:roll: :twisted: :lol:

vlaanderen72
16 maart 2003, 15:15
Ik zal antwoorden op zijn vlaanderen72's:aangezien jullie populatie stijgt word het tijd ze uit de dunnen! :twisted:
Uiteraard op een humane mannier! :roll:
Dat is niet echt jouw manier VL72!
Het woord humaan uit jouw mond, klinkt even vals als:

"Peace on earth!", bij George Bush
"Lekkere sex gehad" door de paus
"Urbi et orbi" door de Dalaï Lama
"Geef me een schelleke hesp" door de imam
Geef toe dat je knoeide met de klankband. :P

:roll: :twisted: :lol:

Heheheh voor jou een vraag voor mij een weet! 8)

Thomas Hx
16 maart 2003, 19:59
Dat kan zo erg niet zijn..Als je de vergelijking maakt..
In elke gemeente staat een katholieke kerk..Vroegere jaren gebouwd..
En nu meestal leeg...
Bij de Islamieten, is er op dat gebied, waarschijnlijk ook een achterstand..
en zullen die moskeeën in de loop van de tijd, ook leeg blijven..
Ga maar eens naar Turkijë..denk je dat daar de moskeeën nog altijd vol zitten..En wéét je dat een Turkse vrouw, in haar eigen land, haar hoofd niet meer mag bedekken, in een openbaar gebouw , of op een pasfoto ?
Het zal ook wel slijten zeker..

Marijke, stap eens een Kerk binnen tijdens een mis. Er zal volk zitten. Daarbij, wil je dat ze de Kerken nu afbreken al die mooie monumenten ,waar mensen 50/100 jaar aan hebben gebouwd, met generatiekloven tussen....

Mustapha
17 maart 2003, 11:24
En toch, ondanks jullie gezever en geklaag zijn de moslims met +/-2,5% gestegen sinds september 2001. :-)
Er vinden dus meer mensen hun weg naar de Islam dan andersom.
Hoe verklaart m'n dat?

vlaanderen72
17 maart 2003, 12:45
En toch, ondanks jullie gezever en geklaag zijn de moslims met +/-2,5% gestegen sinds september 2001. :-)
Er vinden dus meer mensen hun weg naar de Islam dan andersom.
Hoe verklaart m'n dat?

Wat betaald ge ze ervoor,of is het onder dwang! 8O :D

datri
17 maart 2003, 19:08
En toch, ondanks jullie gezever en geklaag zijn de moslims met +/-2,5% gestegen sinds september 2001. :-)
Er vinden dus meer mensen hun weg naar de Islam dan andersom.
Hoe verklaart m'n dat?

Hoe zou dat komen?

Misschien omdat het geboortecijfer bij moslims pakken hoger ligt ????

Supe®Staaf
17 maart 2003, 21:43
Marijke, stap eens een Kerk binnen tijdens een mis. Er zal volk zitten.
Juist Thomas!
Met de plechtige communie toch. :lol:

Daarbij, wil je dat ze de Kerken nu afbreken al die mooie monumenten ,waar mensen 50/100 jaar aan hebben gebouwd, met generatiekloven tussen....
Enkel de lelijke bouwvallige gedrochten mogen onder de sloophamer (sommige neo-classicistische bouwsels zijn gewoon een esthetische gruwel!). Met het geld dat dan vrijkomt kunnen de waardevolle gebouwen misschien deftig gerestaureerd en bewaard geraken.........

Jan van den Berghe
17 maart 2003, 22:52
Ga maar eens naar Turkijë..denk je dat daar de moskeeën nog altijd vol zitten..

Twee jaar geleden ging een vriendin van me naar Istanboel. En inderdaad, de moskeeën zitten er vol.