PDA

View Full Version : Vakbond brengt technisch werklozen in de problemen


daiwa
4 november 2015, 02:10
Vandaag hoorde ik van mijn zus die af en toe een dag technisch werkloos is dat ze voor de dag dat er een nationale staking was geen geld kreeg van de RVA.

Ik heb dat even opgezocht en nu blijkt dat ze wel kan trekken maar dat er een hele rompslomp aan verbonden is.
Bij de vakbond zeiden dat er niets aan te doen was maar dat ze wel stakersgeld kon trekken als ze een verklaring ondertekende dat ze die dag staakte. Ze wilden haar dus een valse verklaring laten ondertekenen ! Ze zou dan wel ongeveer 15 euro minder trekken dan bij een technisch werkloosheid.

Ze weigerde, niet om die 15 euro maar uit principe. Ze was die dag technisch werkloos en daarmee uit !!

http://stappers-law.be/2015/04/20/wat-is-het-gevolg-van-een-algemene-staking-voor-de-uitkering-wegens-tijdelijke-werkloosheid-door-economische-oorzaken-die-samenvalt-met-de-stakingsdag/

Nexer
4 november 2015, 12:05
Ethiek, wat is dat?

Eduard Khil
5 november 2015, 18:16
De vakbond moet kapot

De schoofzak
6 november 2015, 06:53
Proficiat vakbond met de illustratie van je ware aard sedert een jaar of 40: niet langer de belangen van de werknemers verdedigen, maar wel de belangen van de zuil.

.

Patrick M.
13 december 2015, 21:18
Schoofzakske, zijt ge ondertussen gewassen want volgens u hing er vanalles aan.

reservespeler
2 april 2016, 06:29
Vandaag hoorde ik van mijn zus die af en toe een dag technisch werkloos is dat ze voor de dag dat er een nationale staking was geen geld kreeg van de RVA.

Ik heb dat even opgezocht en nu blijkt dat ze wel kan trekken maar dat er een hele rompslomp aan verbonden is.
Bij de vakbond zeiden dat er niets aan te doen was maar dat ze wel stakersgeld kon trekken als ze een verklaring ondertekende dat ze die dag staakte. Ze wilden haar dus een valse verklaring laten ondertekenen ! Ze zou dan wel ongeveer 15 euro minder trekken dan bij een technisch werkloosheid.

Ze weigerde, niet om die 15 euro maar uit principe. Ze was die dag technisch werkloos en daarmee uit !!

http://stappers-law.be/2015/04/20/wat-is-het-gevolg-van-een-algemene-staking-voor-de-uitkering-wegens-tijdelijke-werkloosheid-door-economische-oorzaken-die-samenvalt-met-de-stakingsdag/

Tja, dan kunnen ze uitpakken met een pak stakers meer.
Het mag blijkbaar wat kosten voor de vakbond.

Patrick M.
2 april 2016, 17:30
Tja, dan kunnen ze uitpakken met een pak stakers meer.
Het mag blijkbaar wat kosten voor de vakbond.

Het moet iets kosten.

reservespeler
3 april 2016, 19:00
Het moet iets kosten.

Waarom?

Patrick M.
3 april 2016, 20:31
Waarom?

Omdat de vakbond investeert.