PDA

View Full Version : Stemrecht voor kleine vakbonden


N-Vb
8 november 2015, 22:58
Hoe komt het dat kleine vakbonden niet mee mogen doen met de sociale verkiezingen? Hoe kunnen die dan groeien?

Veronderstel dat hetzelfde zou gebeuren bij kleine politieke partijen?
Hoe kunnen die dan groeien?

Is dat geen machtsmisbruik?

Johan Bollen
8 november 2015, 23:14
Voor de opkomst van de georganiseerde vakbeweging kregen werknemers (door spontane acties) meer gedaan om hun rechten te bevorderen dan erna, las ik in een standaardwerk van Zinn over de Amerikaanse geschiedenis. Men dient zich af te vragen aan welke zijde de vakbonden eigenlijk staan, zeker in vrij vastgeroeste systemen zoals bijvoorbeeld in België. Daar komt veel show bij kijken met de bedoeling de achterban in toom te houden.

Ik was ooit in het huis van een voorzitter van een bekende vakbond in België. Kasteelachtig, met plafonds van misschien wel 5 meter hoog en dergelijke.

Kleine vakbonden hebben dus absoluut hun nut. Zowel weerstand van werkgevers, staat, als van grote vakbonden zullen ze dienen te overwinnen.

ViveLaBelgique
9 november 2015, 10:01
Niets weerhoudt kleine vakbonden om groot te worden. If you can't beat 'm join 'm.

N-Vb
9 november 2015, 11:44
Voor de opkomst van de georganiseerde vakbeweging kregen werknemers (door spontane acties) meer gedaan om hun rechten te bevorderen dan erna, las ik in een standaardwerk van Zinn over de Amerikaanse geschiedenis. Men dient zich af te vragen aan welke zijde de vakbonden eigenlijk staan, zeker in vrij vastgeroeste systemen zoals bijvoorbeeld in België. Daar komt veel show bij kijken met de bedoeling de achterban in toom te houden.

Ik was ooit in het huis van een voorzitter van een bekende vakbond in België. Kasteelachtig, met plafonds van misschien wel 5 meter hoog en dergelijke.

Kleine vakbonden hebben dus absoluut hun nut. Zowel weerstand van werkgevers, staat, als van grote vakbonden zullen ze dienen te overwinnen.

Goed gezegd!

Doe mee met N-Vb!

www.n-vb.be

N-Vb
16 november 2015, 03:53
https://petitie.be/petitie/laat-ook-kleine-vakbonden-meedoen-aan-sociale-verkiezingen-2016

DarkVader
4 december 2015, 12:23
vakbonden zijn al altijd machtswelluste instellingen geweest. wat we zouden kunnen gebruiken is een commissie voor (of liever: tégen) vakbonden.

N-Vb
4 december 2015, 22:03
vakbonden zijn al altijd machtswelluste instellingen geweest. wat we zouden kunnen gebruiken is een commissie voor (of liever: tégen) vakbonden.

en commissies tegen corruptie, corrupte Justitie, corrupte ambtenaren, sjoemelaars, grote bedrijven die geen belastingen betalen,
etc

Rahowa
5 december 2015, 11:14
Niets weerhoudt kleine vakbonden om groot te worden. If you can't beat 'm join 'm.

Hoe zou jij het vinden moest men de BUB het recht ontzeggen deel te nemen aan de verkiezingen wegens te weinig leden?Nu moet een vakbond geloof ik 50000 leden hebben om te mogen deelnemen,halucinant gewoon.

N-Vb
5 december 2015, 18:28
Hoe zou jij het vinden moest men de BUB het recht ontzeggen deel te nemen aan de verkiezingen wegens te weinig leden?Nu moet een vakbond geloof ik 50000 leden hebben om te mogen deelnemen,halucinant gewoon.



zeer juist,

veronderstel dat kleine partijen niet mogen deelnemen aan de verkiezingen dan zouden:
- groen!
- BUB
- PVDA

niet kunnen deelnemen


- N-Vb had vroeger maar 2000 leden, nu zouden het er 40.000 zijn
en dat zou ook niet genoeg zijn om aan de verkiezingen mee te doen als de lat op 50.000 lag

de grote vakbonden doen aan machtsmisbruik

het zou beter zijn alle kleine vakbonden te laten deelnemen en wie niet verkozen is moet zich er bij neerleggen

reservespeler
6 december 2015, 09:12
Hoe komt het dat kleine vakbonden niet mee mogen doen met de sociale verkiezingen? Hoe kunnen die dan groeien?

Veronderstel dat hetzelfde zou gebeuren bij kleine politieke partijen?
Hoe kunnen die dan groeien?

Is dat geen machtsmisbruik?

Misschien beginnen met verplichte rechtspersoonlijkheid?

N-Vb
6 december 2015, 16:30
Misschien beginnen met verplichte rechtspersoonlijkheid?

daar is geen verband mee


ook politieke partijen hebben geen rechtspersoonlijkheid

Patrick M.
15 december 2015, 16:14
Stemrecht voor alle vakbonden, al is er maar 1 iemand lid.

N-Vb
13 januari 2016, 21:57
http://www.dewereldmorgen.be/artikel/2015/05/12/wanneer-dienen-van-quickeborne-en-lachaert-wetsvoorstel-in-voor-sociale-verkiezingen-in-kmos

N-Vb
13 januari 2016, 21:58
Stemrecht voor alle vakbonden, al is er maar 1 iemand lid.

goed gezegd, dat is echte democratie

Jan van den Berghe
13 januari 2016, 22:06
Niets weerhoudt kleine vakbonden om groot te worden. If you can't beat 'm join 'm.

Waarom zou je de kleintjes dan ook niet laten meedoen aan de sociale verkiezingen?

N-Vb
14 januari 2016, 02:46
Waarom zou je de kleintjes dan ook niet laten meedoen aan de sociale verkiezingen?

wegens machtsmisbruik en lafheid :-(

Patrick M.
14 januari 2016, 10:31
Het cordon sanitaire was ook machtsmisbruik en laf maar daar hadden de andere partijen het niet moeilijk mee.

N-Vb
9 februari 2016, 19:21
https://www.marxists.org/nederlands/trotski/1940/1940vakbonden.htm

Karel Martel B
9 februari 2016, 19:29
Men dient zich af te vragen aan welke zijde de vakbonden eigenlijk staan, zeker in vrij vastgeroeste systemen zoals bijvoorbeeld in België.

Vakbonden zijn goed voor de mensen die werken in sectoren waar de vakbond sterk staat. (Tot die sectoren niet meer winstgevend zijn).

Al de rest is gekloot door de vakbond.

Patrick M.
9 februari 2016, 22:24
Vooruit kameraden, wij van de vakbond.
En dat geld voor alle vakbonden, ook al is er maar 1 persoon lid van die vakbond.

N-Vb
22 februari 2016, 14:47
http://www.knack.be/nieuws/belgie/de-sociale-verkiezingen-zijn-een-ondergesneeuwde-schijndemocratie-van-de-traditionele-vakbonden/article-opinion-667823.html?utm_source=Newsletter-22/02/2016&utm_medium=Email&utm_campaign=Newsletter-RNBDAGKN&M_BT=4989768458263

Patrick M.
22 februari 2016, 16:27
Hoeveel meer vakbonden ,zo te beter.

N-Vb
26 februari 2016, 16:29
waarom begint PVDA niet zelf met een vakbond?

zij zouden toch gemakkelijk aan 50.000 leden komen

nu lijkt het een beetje op: "houd me tegen of ik bega een ongeluk"

http://pvda.be/artikels/pvda-wil-dre...rtalnewsletter

N-Vb
26 februari 2016, 16:32
http://pvda.be/artikels/pvda-wil-drempel-sociale-verkiezingen-naar-20-werknemers-verlagen

Patrick M.
26 februari 2016, 17:26
Minder als 50 werknemers dus geen vakbond in dat bedrijf.
Een wet van 1948.
En waar is nu jullie commentaar?
Maar als de vakbonden van de NMBS iets doen dan word er geroepen dat de vakbonden van de NMBS mee moeten gaan met hun tijd.
Laat de reactie maar komen.

N-Vb
26 februari 2016, 18:15
Waarom staat er in de resolutie van PVDA niet in dat de drempel voor kleine vakbonden moet geschrapt worden?

Nu moet een vakbond 50.000 leden hebben voor ze kunnen deelnemen aan de sociale verkiezingen.
Dat is niet democratisch.

Waarom doet de PVDA daarover geen wetsvoorstel?
Welk addertje zit daar achter?

http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/54/1636/54K1636001.pdf

Eduard Khil
26 februari 2016, 18:35
Hoe komt het dat kleine vakbonden niet mee mogen doen met de sociale verkiezingen?

omdat het hele vakbondsgebeuren niets met democratie te maken heeft. Ik stel dan ook voor om het helemaal af te schaffen

N-Vb
26 februari 2016, 18:38
Geachte PVDA,

Waarom staat er in de resolutie van PVDA niet in dat de drempel voor kleine vakbonden moet geschrapt worden?

Nu moet een vakbond 50.000 leden hebben voor ze kunnen deelnemen aan de sociale verkiezingen.
Dat is niet democratisch.

Waarom doet de PVDA daarover geen wetsvoorstel?
Welk addertje zit daar achter?

http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/54/1636/54K1636001.pdf

www.neutr-On.be

Patrick M.
26 februari 2016, 19:41
Mijnheer Khil, het heeft juist alles met democratie te maken.
Afbeelding is wel uit 2004 maar telt nu nog ook.

N-Vb
26 februari 2016, 20:57
De vraag is: waarom mogen kleine vakbonden niet meedoen met de sociale verkiezingen?

het antwoord is: machtsmisbruik van de grote bonden

N-Vb
27 februari 2016, 15:54
de grote vakbonden moeten weer wat aangepord worden, je ziet dagelijks het resultaat van de verarming, de rijken worden rijker,

en kleine vakbonden stokken in de wielen steken dat kunnen ze ook goed, de lafaards

Patrick M.
27 februari 2016, 16:50
De werkgever van de firma met minder dan 50 werknemers wilt dat.

Eduard Khil
27 februari 2016, 18:07
Mijnheer Khil, het heeft juist alles met democratie te maken.
Afbeelding is wel uit 2004 maar telt nu nog ook.

leg mij dan eens de democratische verkiezing van de vakbondsafvaardiging bij de nmbs en andere overheidsdiensten uit, meneerke stakerke

Patrick M.
27 februari 2016, 20:46
Niks meneerke stakerke, meneerke werke.
En als de vakbond oproep tot staking dan een BBQ'ke doen en pinten pakken.
Pinten pakken, pinten pakken, hey hey hey.
En nog stakingsgeld ook trekken.
Live can be sweet.

Eduard Khil
27 februari 2016, 23:50
Niks meneerke stakerke, meneerke werke.
En als de vakbond oproep tot staking dan een BBQ'ke doen en pinten pakken.
Pinten pakken, pinten pakken, hey hey hey.
En nog stakingsgeld ook trekken.
Live can be sweet.

ik zie dat u er niet in slaagt het democratisch gehalte van de sociale "verkiezingen" bij de openbare diensten en nmbs uit te leggen. Dat kan ook niet, want dat is er niet :lol:

Hopelijk vallen al die zatte stakers struikelend onder de rijdende vrachtwagens, auto's, treinen,... die ze proberen tegen te houden. Dat zou weer al wat ongedierte minder zijn op de wereld :lol:

Patrick M.
28 februari 2016, 15:07
Als er een vakbondsafgevaardigde word verkozen bij de ACOD(onderafdeling ABVV) dan word dat door stemming gedaan.
Meer democratisch kan toch niet.

N-Vb
28 februari 2016, 17:31
Als er een vakbondsafgevaardigde word verkozen bij de ACOD(onderafdeling ABVV) dan word dat door stemming gedaan.
Meer democratisch kan toch niet.


tenzij er tijdens het tellen van de stemmen niet gesjoemeld wordt,
of als niet iedereen een stembrief gekregen heeft hé

en zeg niet dat dat niet gebeurt bij de traditionele vakbonden

Patrick M.
28 februari 2016, 20:18
N-Vb, hoe weet gij dat er gesjoemeld wordt, verklaar u nader.

N-Vb
29 februari 2016, 20:14
N-Vb, hoe weet gij dat er gesjoemeld wordt, verklaar u nader.



kijk maar eens naar de film: groenten uit Balen,

toen wisten ze al hoe de sociale verkiezingen en stakingsverkiezingen werken:

- mensen krijgen geen stembrief
- de telling verloopt frauduleus
- stalinistisch is dat

IanVD
29 februari 2016, 21:50
Als er een vakbondsafgevaardigde word verkozen bij de ACOD(onderafdeling ABVV) dan word dat door stemming gedaan.
Meer democratisch kan toch niet.

Zoals Noord-Korea?:lol:
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03380/Kim-Jong-Un-voting_3380121b.jpg

N-Vb
29 februari 2016, 22:32
Als er een vakbondsafgevaardigde word verkozen bij de ACOD(onderafdeling ABVV) dan word dat door stemming gedaan.
Meer democratisch kan toch niet.



en zoals in de DDR, de Duitse DEMOKRATISCHE Republiek

maar eigenlijk de Dictatoriale Republiek

reservespeler
1 maart 2016, 07:14
Als er een vakbondsafgevaardigde word verkozen bij de ACOD(onderafdeling ABVV) dan word dat door stemming gedaan.
Meer democratisch kan toch niet.

Stemming door wie?

reservespeler
1 maart 2016, 07:14
N-Vb, hoe weet gij dat er gesjoemeld wordt, verklaar u nader.

Dat weet het kleinste kind.

Patrick M.
1 maart 2016, 12:14
reservespeler, stemming door het personeel van de NMBS.
En als gij weet van gesjoemel, smijt het dan in de groep.

reservespeler
6 maart 2016, 09:12
reservespeler, stemming door het personeel van de NMBS.
En als gij weet van gesjoemel, smijt het dan in de groep.

Op welke basis gebeurt zo'n stemming dan?


Enkele vraagjes:
- Bij welke vakbond bent u?
- Op welke kandidaten mag u stemmen?

Patrick M.
6 maart 2016, 11:29
Ik ben aangesloten bij de ACOD, een onderafdeling van het ABVV.
En iedere werkman of werkvrouw kan zich kandidaat stellen bij een verkiezing.

reservespeler
6 maart 2016, 12:40
Ik ben aangesloten bij de ACOD, een onderafdeling van het ABVV.
En iedere werkman of werkvrouw kan zich kandidaat stellen bij een verkiezing.

Maar:
- je mag alleen stemmen voor een kandidaat van het ACOD.
- je moet aanvaard worden op de lijst en je krijgt een door het bestuur aangeduide plaats op die lijst.
- Een kleine vakbond kan dus geen stemmen krijgen van een lid van een andere vakbond.

Patrick M.
6 maart 2016, 12:56
reservespeler, stelt uw kandidatuur.
Kom op voor de vakbond.

reservespeler
7 maart 2016, 20:16
reservespeler, stelt uw kandidatuur.
Kom op voor de vakbond.

Waarom zou ik?
Ik heb geen vakbond nodig om mijn werk te doen.
Ik heb nog nooit een conflict gehad met mijn oversten, ik word steeds op tijd betaald, ik krijg af en toe een bonus, ik kreeg onlangs ongevraagd opslag.

Ik stel me wel flexibel op, ik maak overuren indien nodig, ik offer graag een weekend op (wordt trouwens goed betaald), ik weigerde een dienstwagen in ruil voor extra loon (mijn vrouw werkt niet, dus extra loon is meer dan welkom).

Patrick M.
8 maart 2016, 10:56
U bent een goede en trouwe werknemer, dat siert u.
Maar als u niet bij de NMBS werkt kunt u daarop ook geen commentaar hebben.
Ik heb toch ook geen commentaar op uw werk.

reservespeler
9 maart 2016, 21:10
U bent een goede en trouwe werknemer, dat siert u.
Maar als u niet bij de NMBS werkt kunt u daarop ook geen commentaar hebben.
Ik heb toch ook geen commentaar op uw werk.

Ik werk niet bij de NMBS, soms wel voor de NMBS.

Op mijn werk mag u ook geen commentaar hebben, dit is een privébedrijf.
Ik mag al belastingbetaler echter wel commentaar hebben op uw werk, via mijn belastingen betaal ik onrechtstreeks een deeltje van uw loon. Ik kan en mag eisen dat het geld, dat mij via de belastingen ontnomen wordt, efficiënt gebruikt wordt. Laat het nu net dit zijn waar het bij de NMBS aan ontbreekt "EFFICIENTIE"!

Eduard Khil
9 maart 2016, 21:40
reservespeler, stelt uw kandidatuur.
Kom op voor de vakbond.

alleen lui uitschot komt op voor de vakbond

eno2
9 maart 2016, 22:01
Op mijn werk mag u ook geen commentaar hebben, dit is een privébedrijf.
I"EFFICIENTIE"!

Privébedrijven staan allerminst boven commentaar

eno2
9 maart 2016, 22:07
Waarom staat er in de resolutie van PVDA niet in dat de drempel voor kleine vakbonden moet geschrapt worden?

Nu moet een vakbond 50.000 leden hebben voor ze kunnen deelnemen aan de sociale verkiezingen.
Dat is niet democratisch.

Waarom doet de PVDA daarover geen wetsvoorstel?
Welk addertje zit daar achter?

http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/54/1636/54K1636001.pdf

Afschuwelijk. Hoe zit dat in andere landen?

eno2
9 maart 2016, 22:13
Mijnheer Khil, het heeft juist alles met democratie te maken.
Afbeelding is wel uit 2004 maar telt nu nog ook.

Vakbondsmilitanten worden wereldwijd gemarteld en omgebracht in autoritaire regimes. Uit schrik voor democratische inspraak van de werkers.
Tot zover waar de sloganeske commentaargever zich tegen aanschurkt.

reservespeler
10 maart 2016, 07:08
Privébedrijven staan allerminst boven commentaar

Een privébedrijf moet er in de eerste plaats voor zorgen dat er winst gemaakt wordt.
Met deze winst worden lonen, RSZ en belastingen betaald.

Met de RSZ en de belastingen worden mensen betaald die niet werken, ambtenaren en .....

Mensen die voor de overheid werken brengen, alhoewel ze soms nuttig werk doen, niets bij in het laatje. Het is dan ook niet meer dan normaal dat de belastingbetaler wil hebben dat er efficiënt met zijn zuurverdiende centen omgesprongen wordt.

Patrick M.
10 maart 2016, 13:11
Niks nuttig in het laatje, de politie zorgt voor de veiligheid, het NMBS personeel laat de treinen rijden, de loodsen zorgen er voor dat de schepen veilig in de haven aankomen, het onderwijspersoneel leert de kinderen van alles.
En zo verder.
reservespeler, dus alle ambtenaren doen niks nuttig volgens u?

eno2
10 maart 2016, 13:27
Een privébedrijf moet er in de eerste plaats voor zorgen dat er winst gemaakt wordt.
Met deze winst worden lonen, RSZ en belastingen betaald.

Met de RSZ en de belastingen worden mensen betaald die niet werken, ambtenaren en .....

Mensen die voor de overheid werken brengen, alhoewel ze soms nuttig werk doen, niets bij in het laatje. Het is dan ook niet meer dan normaal dat de belastingbetaler wil hebben dat er efficiënt met zijn zuurverdiende centen omgesprongen wordt.

Dat is geen antwoord op mijn opmerking.
"Brengen niets in het laatje is een belachelijk standpunt. " In alle vooruitschrijdende maatschappijen verhoogt het aandeel van de dienstensector. Ze verhogen ook het BNP.

eno2
10 maart 2016, 13:28
Niks nuttig in het laatje, de politie zorgt voor de veiligheid, het NMBS personeel laat de treinen rijden, de loodsen zorgen er voor dat de schepen veilig in de haven aankomen, het onderwijspersoneel leert de kinderen van alles.
En zo verder.
reservespeler, dus alle ambtenaren doen niks nuttig volgens u?

Id, het geliefkoosde blinde ambtenarenbashen.

Patrick M.
10 maart 2016, 13:37
Ik denk dat dat ambtenarenbashen gebeurd uit jaloezie.
Dan hadden ze ook moeten komen werken voor de overheid.

reservespeler
10 maart 2016, 18:33
Niks nuttig in het laatje, de politie zorgt voor de veiligheid, het NMBS personeel laat de treinen rijden, de loodsen zorgen er voor dat de schepen veilig in de haven aankomen, het onderwijspersoneel leert de kinderen van alles.
En zo verder.
reservespeler, dus alle ambtenaren doen niks nuttig volgens u?

Leer lezen mijn beste, leer lezen.

reservespeler
10 maart 2016, 18:34
Dat is geen antwoord op mijn opmerking.
"Brengen niets in het laatje is een belachelijk standpunt. " In alle vooruitschrijdende maatschappijen verhoogt het aandeel van de dienstensector. Ze verhogen ook het BNP.

Nee

reservespeler
10 maart 2016, 18:35
Id, het geliefkoosde blinde ambtenarenbashen.

Hij reageert anders helemaal verkeerd.
Hij reageert op iets dat ik niet schreef, en jij geeft hem gelijk. Dat zegt veel, heel veel.

reservespeler
10 maart 2016, 18:37
Ik denk dat dat ambtenarenbashen gebeurd uit jaloezie.
Dan hadden ze ook moeten komen werken voor de overheid.

Dat is volledig naast de kwestie.

Wij vragen, in ruil voor ons belastinggeld, een goede dienstverlening. Laat het de NMBS daar nu net aan ontbreken. Ik schrijf dit volledig op het conto van de vakbonden. Moest jullie bedrijf een privébedrijf zijn, er was geen sprake meer van een bedrijf.

eno2
10 maart 2016, 21:49
Nee

Hoezo nee?

eno2
10 maart 2016, 21:51
Ik denk dat dat ambtenarenbashen gebeurd uit jaloezie.
Dan hadden ze ook moeten komen werken voor de overheid.

mmm
Het is vooral een cliché en een standing joke.

Niet dat ze altijd genietbaar zijn in de professionele omgang.

Patrick M.
10 maart 2016, 21:55
Maar alle werknemers van overheidsdiensten betalen ook belastingen.
Ook ik betaal belastingen en voor wie zegt dat dat niet zo is, hoe komt het dan dat ik ieder jaar geld terug trek van de belastingen?

eno2
10 maart 2016, 21:59
Hij reageert anders helemaal verkeerd.
Hij reageert op iets dat ik niet schreef, en jij geeft hem gelijk. Dat zegt veel, heel veel.

Jij bedoelde dat ambtenaren geen winst maken.

1 Kan ook niet anders als alle winstgevende activiteiten aan de privé moeten uitbesteed worden en de Staat niets winstgevend meer mag doen.

2 Als je de bedrijven met het werk en de taken van de ambtenaren opzadelt (privatisering)
dan gaat hun winst ook dramatisch zakken of verdwijnen, of ze gaan verlies maken.

Patrick M.
10 maart 2016, 22:03
De NMBS kan winst maken maar dan gaan de prijzen voor de tickets spectaculair stijgen en dat wilt de bevolking ook niet.

Cheminot
10 maart 2016, 22:42
De NMBS kan winst maken maar dan gaan de prijzen voor de tickets spectaculair stijgen en dat wilt de bevolking ook niet.

Niet nodig, een bedrijf dat jaarlijks drie miljard subsidies ontvangt van de belastingbetaler mag wel wat beter doen. Er kan nog voldoende bespaard worden op overbodig personeel...

eno2
10 maart 2016, 22:54
De NMBS kan winst maken maar dan gaan de prijzen voor de tickets spectaculair stijgen en dat wilt de bevolking ook niet.

Politiek compromis dus.

Er zijn geslaagde spoorwegprivatiseringen en er zijn rampzalige.

eno2
10 maart 2016, 22:56
Maar alle werknemers van overheidsdiensten betalen ook belastingen.
Ook ik betaal belastingen en voor wie zegt dat dat niet zo is, hoe komt het dan dat ik ieder jaar geld terug trek van de belastingen?

No prob. Dan zeggen ze dat je je belastinggeld eerst van de staat krijgt. Al je geld trouwens. Je bent maw geen netto inbrenger...

reservespeler
11 maart 2016, 12:38
Hoezo nee?

Ze verhogen het BNP niet

reservespeler
11 maart 2016, 12:39
Maar alle werknemers van overheidsdiensten betalen ook belastingen.
Ook ik betaal belastingen en voor wie zegt dat dat niet zo is, hoe komt het dan dat ik ieder jaar geld terug trek van de belastingen?

Ja jongen, als zelfs een universitair het niet snapt, waarom zou u het dan snappen?

reservespeler
11 maart 2016, 12:40
Jij bedoelde dat ambtenaren geen winst maken.

1 Kan ook niet anders als alle winstgevende activiteiten aan de privé moeten uitbesteed worden en de Staat niets winstgevend meer mag doen.

2 Als je de bedrijven met het werk en de taken van de ambtenaren opzadelt (privatisering)
dan gaat hun winst ook dramatisch zakken of verdwijnen, of ze gaan verlies maken.

Nee

reservespeler
11 maart 2016, 12:40
De NMBS kan winst maken maar dan gaan de prijzen voor de tickets spectaculair stijgen en dat wilt de bevolking ook niet.

Ze zouden ook efficiënter kunnen werken en dit wil de bevolking juist wel.

Patrick M.
11 maart 2016, 15:51
Besparen op overbodig personeel.
Dat gaan de bazen van de NMBS niet graag horen.
Bazen genoeg, meer dan werkvolk.
Efficiënter werken, krijgen we dan ook een premie gelijk de loodsen in Antwerpen?
Voor wat hoort wat.

IanVD
11 maart 2016, 16:22
Besparen op overbodig personeel.
Dat gaan de bazen van de NMBS niet graag horen.
Bazen genoeg, meer dan werkvolk.
Efficiënter werken, krijgen we dan ook een premie gelijk de loodsen in Antwerpen?
Voor wat hoort wat.

Efficiënter werken is niet noodzakelijk harder werken hoor.

IanVD
11 maart 2016, 16:27
Besparen op overbodig personeel.
Dat gaan de bazen van de NMBS niet graag horen.
Bazen genoeg, meer dan werkvolk.
Efficiënter werken, krijgen we dan ook een premie gelijk de loodsen in Antwerpen?
Voor wat hoort wat.

Efficiënter werken is niet noodzakelijk harder werken hoor.

*zo kan je door middel van (in dit geval crappy) technologie bijvoorbeeld 2x hetzelfde posten zonder iets extra te hoeven doen.

Cheminot
11 maart 2016, 16:43
Besparen op overbodig personeel.
Dat gaan de bazen van de NMBS niet graag horen.
Bazen genoeg, meer dan werkvolk.
Efficiënter werken, krijgen we dan ook een premie gelijk de loodsen in Antwerpen?
Voor wat hoort wat.

Efficiëntie kan ook betekenen minder hard werken, mogen ze dan snijden in jullie loon?

reservespeler
11 maart 2016, 16:59
Besparen op overbodig personeel.
Dat gaan de bazen van de NMBS niet graag horen.
Bazen genoeg, meer dan werkvolk.
Efficiënter werken, krijgen we dan ook een premie gelijk de loodsen in Antwerpen?
Voor wat hoort wat.

Premie????

Inleveren ja.

reservespeler
11 maart 2016, 17:03
Efficiënter werken is niet noodzakelijk harder werken hoor.

Dat krijg je daar niet in.
Ik heb hier ooit het voorbeeld aangehaald van Peter Heller (was fabrieksdirecteur bij Ford Genk), deze man had visie. Zijn slogan was: "Niet harder werken maar slimmer werken". En het werkte.

Iedere job moet je durven analyseren:
- Is dit de meest efficiënte manier van werken?
- Doen we geen overbodige handelingen?
- Is repareren beterkoop dan vervangen?
- Dragen we niet teveel lucht rond?
- .......

reservespeler
11 maart 2016, 17:04
Efficiëntie kan ook betekenen minder hard werken, mogen ze dan snijden in jullie loon?

Oeps, oppassen met wat je schrijft, de houtskool ligt klaar! :lol:

Patrick M.
13 maart 2016, 12:46
Niet snijden in het loon, zelf iets bijgeven want we verdienen nog te min voor het risico dat we nemen.
Bij de NMBS zijn al werkmannen dood gebleven bij het uitoefenen van hun job.
Dat zijn grote risico's en risico's moeten betaald worden.

reservespeler
13 maart 2016, 13:07
Niet snijden in het loon, zelf iets bijgeven want we verdienen nog te min voor het risico dat we nemen.
Bij de NMBS zijn al werkmannen dood gebleven bij het uitoefenen van hun job.
Dat zijn grote risico's en risico's moeten betaald worden.

In de bouw blijven ook jaarlijks mensen dood tijdens het uitoefenen van hun job.

Er vallen ook ieder jaar enkele vrachtwagenchauffeurs te betreuren bij het uitoefenen van hun job.

Er vallen ieder jaar enkele doden bij .....


Allemaal opslag olé!

Cheminot
13 maart 2016, 14:30
Niet snijden in het loon, zelf iets bijgeven want we verdienen nog te min voor het risico dat we nemen.
Bij de NMBS zijn al werkmannen dood gebleven bij het uitoefenen van hun job.
Dat zijn grote risico's en risico's moeten betaald worden.

Dan volgt u de regels niet goed op? Want u heeft u over het "nemen" van risico's.

Patrick M.
14 maart 2016, 11:25
Maar als er doden vallen in een beroep dan zijn het altijd de werkmannen of werkvrouwen, nooit de bazen.
Wie neemt dan het risico?
En risico's moeten nu eenmaal betaald worden.

reservespeler
14 maart 2016, 18:57
Maar als er doden vallen in een beroep dan zijn het altijd de werkmannen of werkvrouwen, nooit de bazen.
Wie neemt dan het risico?
En risico's moeten nu eenmaal betaald worden.

Bij ieder werk zijn er risico's, bij het ene werk zijn die iets groter dan bij een ander werk.
Als uw werk meer betaald moet worden omdat er risico's zijn, wat moet een windmolenmonteur dan wel gaan verdienen?

Patrick M.
14 maart 2016, 21:05
Die windmolenmonteur mag van mij evenveel verdienen gelijk de loodsen in Antwerpen.

Cheminot
14 maart 2016, 21:09
Die windmolenmonteur mag van mij evenveel verdienen gelijk de loodsen in Antwerpen.

En iemand als u die op het perron rondloopt best niet teveel.

Patrick M.
14 maart 2016, 21:27
Maar ik loop niet alleen op een perron rond.

Eduard Khil
14 maart 2016, 21:33
Maar ik loop niet alleen op een perron rond.

u ligt ook veel te slapen in een bureau of achter een treinstuur waarschijnlijk :lol:

Patrick M.
14 maart 2016, 21:36
Ik zit niet achter een bureau of achter een treinstuur.
Raad nog eens, alle goede werken drie maal.
Nog eens voor ne euro.

reservespeler
15 maart 2016, 18:50
Maar ik loop niet alleen op een perron rond.

Ook in de kantine?

Patrick M.
15 maart 2016, 21:57
Wij hebben geen kantine.
RaadOpnieuwReservespeler.

Cheminot
15 maart 2016, 23:09
Wij hebben geen kantine.
RaadOpnieuwReservespeler.

Securail dan maar voor nen euro.

Patrick M.
15 maart 2016, 23:13
Cheminot, ge zijt uwe euro kwijt.

reservespeler
16 maart 2016, 07:11
Cheminot, ge zijt uwe euro kwijt.

Schrijft ge nochtans zelf in een andere draad.

IanVD
16 maart 2016, 07:46
Nu snap ik waarom het zo slecht gaat bij de NMBs, Patrick is daar regionaal coördinator :lol:

Patrick M.
16 maart 2016, 18:25
Ook niet, wanneer mag ik mijn euro's komen halen.
Als ik mijn job niet doe dan kunnen er sommige treinen niet vertrekken.(hint)

Cheminot
16 maart 2016, 18:47
Ook niet, wanneer mag ik mijn euro's komen halen.
Als ik mijn job niet doe dan kunnen er sommige treinen niet vertrekken.(hint)

Maar in dat proces komen zoveel mensen tussen bij de NMBS... :lol:

U helpt de mindervalide reizigers?

IanVD
16 maart 2016, 18:51
Oh, toch geen ROR-kje? :-(

reservespeler
16 maart 2016, 19:35
Maar in dat proces komen zoveel mensen tussen bij de NMBS... :lol:

U helpt de mindervalide reizigers?

Sporenveger?

Patrick M.
18 maart 2016, 14:42
Geen sporenveger, maar iemand heeft het juist geraden.
Voor mij een weet en voor jullie een raadsel.

IanVD
18 maart 2016, 16:41
Werkt dat zoals 'ne pot'? Iedereen heeft een euro betaald om te gokken, en ik krijg de winst?:-)

Cheminot
18 maart 2016, 17:07
Geen sporenveger, maar iemand heeft het juist geraden.
Voor mij een weet en voor jullie een raadsel.

In ieder geval aan de bodem van de ladder, veel bazen en dus veel frustraties in uw geval.

reservespeler
18 maart 2016, 18:07
In ieder geval aan de bodem van de ladder, veel bazen en dus veel frustraties in uw geval.

Maar nee, hij heeft de vakbondsafgevaardigde.

Patrick M.
19 maart 2016, 17:12
De pot vol euro's is voor mij want jullie raden het niet.
Cheminot, ik sta niet aan de bodem van de ladder maar gij vind werkvolk precies minder.
Nogal een dunk van u zelf.
En als het werkvolk niet bestond dat werd het werk niet gedaan.
Geen werkvolk om vanalles te herstellen en wat dan?
De bazen kunnen het niet.

reservespeler
19 maart 2016, 18:13
De pot vol euro's is voor mij want jullie raden het niet.
Cheminot, ik sta niet aan de bodem van de ladder maar gij vind werkvolk precies minder.
Nogal een dunk van u zelf.
En als het werkvolk niet bestond dat werd het werk niet gedaan.
Geen werkvolk om vanalles te herstellen en wat dan?
De bazen kunnen het niet.

Bazen kunnen veel meer dan u denkt.
Mijn baas zit de hele dag gekluisterd aan zijn bureel.
Bij hem thuis heeft ie een hele werkplaats waar hij aan modelbouw doet. Ongelooflijk wat die allemaal kan maken.
En van zijn "speelgoed" is er heel veel geautomatiseerd.

Patrick M.
19 maart 2016, 18:23
Maar of mijn bazen dat ook kunnen dat zal ik eens vragen.

reservespeler
20 maart 2016, 09:03
Maar of mijn bazen dat ook kunnen dat zal ik eens vragen.

Mag u dat rechtstreeks vragen of moet dat via de afgevaardigde van den bond (niet James hé :lol:)?

Patrick M.
20 maart 2016, 12:32
Ik mag dat rechtstreeks aan mijn bazen vragen.

reservespeler
20 maart 2016, 12:33
Ik mag dat rechtstreeks aan mijn bazen vragen.

Is dat wel volgens het reglement?

Patrick M.
20 maart 2016, 12:44
Ja, ik doe alles volgens het reglement.

reservespeler
20 maart 2016, 12:48
Ja, ik doe alles volgens het reglement.

Uw goed recht.
Een reden te meer om al die reglementen eens onder de loep te nemen.

Patrick M.
20 maart 2016, 12:52
Een idee, alle werknemers van héél België aangesloten bij 1 grote vakbond.
Zou nogal wat zijn bij een staking.
Daar kan de regering niet tegen op.

reservespeler
20 maart 2016, 12:53
Een idee, alle werknemers van héél België aangesloten bij 1 grote vakbond.
Zou nogal wat zijn bij een staking.
Daar kan de regering niet tegen op.

Dat zou misschien veel beter zijn.
Een vakbond met redelijke mensen aan de top.

Patrick M.
20 maart 2016, 12:56
Maar de top van de vakbonden zijn redelijke mensen.

reservespeler
20 maart 2016, 15:43
Maar de top van de vakbonden zijn redelijke mensen.

Natuurlijk, vooral als het er om gaat om hun zakken te vullen.

De uitdrukking ken je waarschijnlijk ook niet:

"LINKS LULLEN EN RECHTS DE ZAKKEN VULLEN"

Ze is nochtans van toepassing op iedere vakbond en op die van de rooi in het bijzonder.

Patrick M.
21 maart 2016, 01:31
Ik ken alleen maar uitdrukkingen die bij het werk te maken hebben.
En 1 zo een heel schoon werkwoord is... schoenmaker blijft bij u...
de beste stuurlui staan aan wal...

reservespeler
23 maart 2016, 19:43
Ik ken alleen maar uitdrukkingen die bij het werk te maken hebben.
En 1 zo een heel schoon werkwoord is... schoenmaker blijft bij u...
de beste stuurlui staan aan wal...

En wat willen die spreekwoorden zeggen in deze context?

Patrick M.
25 maart 2016, 10:34
En dan schrijft u iets over begrijpend lezen.
Dat diegene die het precies altijd beter weten over een werk er niet werken en dat je je beter bezig houdt met uw werk en niet met een werk van iemand anders.
Juist gelijk de voetbalsupporters die het altijd beter weten aan de toog.

reservespeler
26 maart 2016, 11:26
En dan schrijft u iets over begrijpend lezen.
Dat diegene die het precies altijd beter weten over een werk er niet werken en dat je je beter bezig houdt met uw werk en niet met een werk van iemand anders.
Juist gelijk de voetbalsupporters die het altijd beter weten aan de toog.

Dat is een hoop geschreeuw maar geen antwoord op mijn vraag.
Gewoon antwoorden wat deze spreekwoorden hier in deze discussie doen.
Niet meer.
Niet minder.

Patrick M.
26 maart 2016, 12:02
Dat is een hoop geschreeuw maar geen antwoord op mijn vraag.
Gewoon antwoorden wat deze spreekwoorden hier in deze discussie doen.
Niet meer.
Niet minder.

Ik schreeuw niet en de werkwoorden zijn er om iets aan te tonen.
Dat iedereen het best bij zijn of haar werk blijft.
Juist gelijk de voetbalsupporters die het beste weten hoe een match moet gespeeld worden aan de toog.

reservespeler
26 maart 2016, 16:55
Ik schreeuw niet en de werkwoorden zijn er om iets aan te tonen.
Dat iedereen het best bij zijn of haar werk blijft.
Juist gelijk de voetbalsupporters die het beste weten hoe een match moet gespeeld worden aan de toog.

Ik heb het niet over werkwoorden.

Ik schrijf een boek.
In deze zin is schrijf het werkwoord.

Patrick M.
27 maart 2016, 11:42
En wat willen die spreekwoorden zeggen in deze context?

U vraagt nochtans naar die spreekwoorden.

reservespeler
28 maart 2016, 08:18
U vraagt nochtans naar die spreekwoorden.

Nee mijn beste. U schrijft ze hier context loos neer.

Patrick M.
30 maart 2016, 11:51
En wat willen die spreekwoorden zeggen in deze context?

Hier vraagt u naar de spreekwoord, toch een beetje last van u kort termijn geheugen.
Kan de beste overkomen.

reservespeler
1 april 2016, 19:32
Hier vraagt u naar de spreekwoord, toch een beetje last van u kort termijn geheugen.
Kan de beste overkomen.

Ik vraag niet naar de spreekwoorden. Ik vraag gewoon wat die hier komen doen.

Patrick M.
2 april 2016, 17:35
Ik vraag niet naar de spreekwoorden. Ik vraag gewoon wat die hier komen doen.

Spreekwoorden zijn er om bepaalde zaken soms beter te begrijpen, begrijp je.

N-Vb
2 april 2016, 21:17
Ik vraag niet naar de spreekwoorden. Ik vraag gewoon wat die hier komen doen.



je zou van de traditionele vakbonden kunnen zeggen:


blaffende honden bijten niet,

dat is een spreekwoord

of: veel geblaat, weinig wol

of: veel beloven, weinig geven, doet de zotten in vreugde leven

reservespeler
3 april 2016, 08:06
Spreekwoorden zijn er om bepaalde zaken soms beter te begrijpen, begrijp je.

Waarvoor spreekwoorden dienen weet ik wel.
Vandaar mijn vraag wat deze spreekwoorden hier komen doen.

Maar ja, dat snapt u waarschijnlijk niet.

Wat baten kaars en bril als den uil (lees Patrick) niet zienen wil.

reservespeler
3 april 2016, 08:07
je zou van de traditionele vakbonden kunnen zeggen:


blaffende honden bijten niet,

dat is een spreekwoord

of: veel geblaat, weinig wol

of: veel beloven, weinig geven, doet de zotten in vreugde leven

Deze hebben inderdaad betrekking op deze draad.

Patrick M.
3 april 2016, 09:48
Waarvoor spreekwoorden dienen weet ik wel.
Vandaar mijn vraag wat deze spreekwoorden hier komen doen.

Maar ja, dat snapt u waarschijnlijk niet.

Wat baten kaars en bril als den uil (lees Patrick) niet zienen wil.

Nu ben ik hier al voor veel uitgemaakt en nu komt er nog eens uil bij.
Maar ik kan daar tegen.
Laat u maar eens goed gaan.
Zegt meer over u dan over mij.
En ik snap het wel maar u snapt het niet want u vraagt uitleg.

N-Vb
3 april 2016, 18:35
Waarvoor spreekwoorden dienen weet ik wel.
Vandaar mijn vraag wat deze spreekwoorden hier komen doen.

Maar ja, dat snapt u waarschijnlijk niet.

Wat baten kaars en bril als den uil (lees Patrick) niet zienen wil.


wie kent de betekenis van dit oud Vlaams spreekwoord?

"beter één vogel in de hand dan dat je te laat de kat bij de melk hebt gezet als de put gevuld is omdat het klokje thuis getikt heeft terwijl de muizen op tafel dansten"

reservespeler
3 april 2016, 18:41
Nu ben ik hier al voor veel uitgemaakt en nu komt er nog eens uil bij.
Maar ik kan daar tegen.
Laat u maar eens goed gaan.
Zegt meer over u dan over mij.
En ik snap het wel maar u snapt het niet want u vraagt uitleg.

Ik maak u nergens uit voor een uil.

reservespeler
3 april 2016, 18:42
Nu ben ik hier al voor veel uitgemaakt en nu komt er nog eens uil bij.
Maar ik kan daar tegen.
Laat u maar eens goed gaan.
Zegt meer over u dan over mij.
En ik snap het wel maar u snapt het niet want u vraagt uitleg.

Kent u dit spreekwoord ook?

Vul het dan aan.

Wie geeft wat ie heeft ..........

Patrick M.
3 april 2016, 20:41
Kent u dit spreekwoord ook?

Vul het dan aan.

Wie geeft wat ie heeft ..........

...is waard dat ie leeft.
Juist gelijk de vakbonden en de leden van die vakbonden.
Dank u wel voor dit alles omzeggende werkwoord.
Is ook van toepassing op de werknemers bij de NMBS.

N-Vb
7 april 2016, 16:43
Veel beloven, weinig geven doet de vakbondsleiders in vreugde leven

reservespeler
7 april 2016, 17:46
Kent u dit spreekwoord ook?

Vul het dan aan.

Wie geeft wat ie heeft ..........




...is waard dat ie leeft.




Mis jongen, totaal mis.


Wie geeft wat ie heeft, heeft daarna niets meer.

reservespeler
7 april 2016, 17:46
Veel beloven, weinig geven doet de vakbondsleiders in vreugde leven

Die is ook goed.

Patrick M.
8 april 2016, 09:12
Alles geven op het werk, maakt de NMBS werknemer sterk.

reservespeler
8 april 2016, 11:46
Alles geven op het werk, maakt de NMBS werknemer sterk.

Wat geeft u zoal op uw werk?
Alles is zoveel omvattend dat ik het niet geloof.

Patrick M.
9 april 2016, 13:30
Wat geeft u zoal op uw werk?
Alles is zoveel omvattend dat ik het niet geloof.

Mij volledig als ik aan het werken ben.
Maar ja in uw werled van altijd gelijk te hebben en de enige juiste mening te hebben kan ik geloven dat u niet veel gelooft.

reservespeler
9 april 2016, 13:31
Mij volledig als ik aan het werken ben.
Maar ja in uw werled van altijd gelijk te hebben en de enige juiste mening te hebben kan ik geloven dat u niet veel gelooft.

In welke vorm geeft u zich volledig?

Patrick M.
9 april 2016, 13:51
In welke vorm geeft u zich volledig?

Ik geef mij volledig(fysiek en mentaal) en daarom doe ik mijn werk heel goed.
Zonder baas zelf want deze week was mijn baas maar 2 dagen aanwezig op zijn bureau.
Dus ik heb mijn baas niet nodig.

reservespeler
9 april 2016, 17:49
Ik geef mij volledig(fysiek en mentaal) en daarom doe ik mijn werk heel goed.
Zonder baas zelf want deze week was mijn baas maar 2 dagen aanwezig op zijn bureau.
Dus ik heb mijn baas niet nodig.

Natuurlijk heeft u uw baas fysiek niet nodig, het zou er nog aan mankeren.
Maar indien uw baas zijn werk twee maanden niet meer doet, bent u de eerste om hier te komen janken.

Cheminot
9 april 2016, 18:33
Ik geef mij volledig(fysiek en mentaal) en daarom doe ik mijn werk heel goed.
Zonder baas zelf want deze week was mijn baas maar 2 dagen aanwezig op zijn bureau.
Dus ik heb mijn baas niet nodig.

U hebt een zeer goede baas, zoveel is duidelijk.

Patrick M.
10 april 2016, 12:36
Natuurlijk heeft u uw baas fysiek niet nodig, het zou er nog aan mankeren.
Maar indien uw baas zijn werk twee maanden niet meer doet, bent u de eerste om hier te komen janken.

Zo rap jank ik niet en zeker niet voor de bazen.
En dan ben ik ook een goede werknemer want ik doe mijn werk goed zonder baas.

reservespeler
17 april 2016, 11:01
Zo rap jank ik niet en zeker niet voor de bazen.
En dan ben ik ook een goede werknemer want ik doe mijn werk goed zonder baas.

En uw loon?

Patrick M.
17 april 2016, 17:09
En uw loon?

U heeft geen zaken bij mijn loon.
Voor mijn loon werk ik hard gelijk iedere werknemer bij de NMBS.

N-Vb
7 mei 2016, 00:09
http://www.demorgen.be/opinie/het-democratische-gehalte-van-de-sociale-verkiezingen-is-ver-zoek-baf9abd3/

reservespeler
7 mei 2016, 21:14
U heeft geen zaken bij mijn loon.
Voor mijn loon werk ik hard gelijk iedere werknemer bij de NMBS.

Het kan zijn dat u denkt dat u hard werkt, het kan zelfs zijn dat u effectief hard werkt, maar daar gaat het hier niet om.

Patrick M.
8 mei 2016, 12:59
Het kan zijn dat u denkt dat u hard werkt, het kan zelfs zijn dat u effectief hard werkt, maar daar gaat het hier niet om.

Ik denk dat niet, ik weet dat ik hard werk en dat ik efficiënt werk maar u schijnt iets anders te denken en dat is uw goed recht.
Zo kan ik ook zeggen dat u niet efficiënt werkt want na lange tijd van voorbereiding en plannen werken uw machines niet gelijk dat het moet.
Is dat dan efficiënt werken?

N-Vb
12 mei 2016, 11:04
http://www.neutr-on.be/Nieuwsbrieven/mei2016.pdf

Patrick M.
12 mei 2016, 16:28
Waarom wordt er door de mensen met verstand geen acties ondernomen om die gekken aan te klagen?

Een mars op Brussel of iets dergelijks zal niet lukken omdat het rotverwend personeel van de NMBS op die dag waarschijnlijk in staking zal gaan. :lol:

Maar daar moeten toch symboolacties te verzinnen zijn?

U volgt niet goed.
Men heeft gevraagd om bij de volgende algemene betoging in Brussel aan de NMBS om niet te staken om het volk in Brussel te krijgen met de trein.
En de spoorbonden hebben al toegezegd dat er die dag niet gaat gestaakt worden bij de NMBS.
En wat bedoeld u juist met rot verwend?

Patrick M.
13 mei 2016, 11:33
Jij bent waarschijnlijk een goede volger van een zinloze beweging want je begrijpt het totaal niet. Een betoging tegen de vakbonden zullen die die egoïstische treinbestuurders nooit dulden. :lol:

Maar er is geen betoging tegen de vakbonden, de mensen willen gaan betogen tegen de regering van dit land en daarom staakt de NMBS die dag niet om de mensen in Brussel te krijgen.

De ene verschijnt en de andere verdwijnt.

Patrick M.
13 mei 2016, 16:43
Pffffffff, zwakzinnige vakboungders. :lol:

Zeg bakske, pas maar op dat ze niet pissen tegen uw bloempje.
De ene verschijnt en de andere verdwijnt.

reservespeler
13 mei 2016, 20:39
Et alors? :lol:

Het was beter dat die dwaze vakboungders zouden verdwijnen.
Die gekken denken enkel aan zichzelf en geven hun kinderen niet de minste toekomst meer. Wel zorgen ze er voor dat hun vetkoppige leiders zoveel verdienen als de premier van dit land.

Dwazen... :lol:

Inderdaad, en de opperdwaas geeft binnenkort een narrenfeestje (als hij afgevaardigde wordt).

Patrick M.
14 mei 2016, 11:04
Inderdaad, en de opperdwaas geeft binnenkort een narrenfeestje (als hij afgevaardigde wordt).

reserveke, gij zijt uitgenodigd als de oppernar maar ge moet wel een presentje meebrengen.

reservespeler
16 mei 2016, 10:15
reserveke, gij zijt uitgenodigd als de oppernar maar ge moet wel een presentje meebrengen.

Ge moet mij geen naam toekennen die u zelf toekomt.

Patrick M.
16 mei 2016, 13:40
Ge moet mij geen naam toekennen die u zelf toekomt.

Maar u bent begonnen over nar en oppernar, u heeft daar eerst aan gedacht dus alle eer voor de narren en oppernarren komen u toe.

reservespeler
16 mei 2016, 16:19
Maar u bent begonnen over nar en oppernar, u heeft daar eerst aan gedacht dus alle eer voor de narren en oppernarren komen u toe.

Ik heb u benoemd tot oppernar op het narrenfeestje van de vers verkozen afgevaardigde, die dit alleen wilde doen omdat hij dan geen verlies heeft bij een staking.

reservespeler
16 mei 2016, 16:19
Maar u bent begonnen over nar en oppernar, u heeft daar eerst aan gedacht dus alle eer voor de narren en oppernarren komen u toe.

Ik heb u benoemd tot oppernar op het narrenfeestje van de vers verkozen afgevaardigde, die dit alleen wilde doen omdat hij dan geen verlies heeft bij een staking.

Patrick M.
16 mei 2016, 18:55
Dubbel.
En wie bent u om mij te benoemen met een titel die uzelf toekomt.
En mijn collega's hebben mij verkozen tot hun afgevaardigde, dat is democratie.
Of bent u geen democraat?
Dan bent u een republikein?

Patrick M.
16 mei 2016, 18:59
Vandaag in de bioscoop...

reservespeler
16 mei 2016, 20:01
Dubbel.
En wie bent u om mij te benoemen met een titel die uzelf toekomt.
En mijn collega's hebben mij verkozen tot hun afgevaardigde, dat is democratie.
Of bent u geen democraat?
Dan bent u een republikein?

Uw collega's kozen u tot afgevaardigde.
Ik koos u tot oppernar op het narrenfeest van de verkozene.
U moet niet afkomen zoals een kleuterke.

Patrick M.
16 mei 2016, 21:54
Uw collega's kozen u tot afgevaardigde.
Ik koos u tot oppernar op het narrenfeest van de verkozene.
U moet niet afkomen zoals een kleuterke.

Ik kom niet af gelijk een kleuterke, u kwam af als een kleuterke met uw narrennaam.
Maar ik begrijp dat uw namen geeft die uzelf liever voor u wilt hebben.:oops:

reservespeler
17 mei 2016, 19:37
Ik kom niet af gelijk een kleuterke, u kwam af als een kleuterke met uw narrennaam.
Maar ik begrijp dat uw namen geeft die uzelf liever voor u wilt hebben.:oops:

Je moet echt een nar zijn om afgevaardigde te willen spelen?
Je moet echt een oppernar zijn om daarvoor ook nog een feestje te geven.

Patrick M.
18 mei 2016, 16:19
Je moet echt een nar zijn om afgevaardigde te willen spelen?
Je moet echt een oppernar zijn om daarvoor ook nog een feestje te geven.

Niks nar, afgevaardigde met voordelen wanneer er een staking is.
Zoals geen loon inleveren met een staking en beschermd zijn.
En een feestje voor de vrienden, geen narrenfeest.
En als het u moest interesseren,het was een gezellig feestje.
Lekker eten en drinken.
Meer moest dat niet zijn.