PDA

View Full Version : Koning ergens weggedoken of wat?


Garry
22 november 2015, 22:21
Heeft er al iemand ons koningspaar op een of andere manier zien en of horen hun medeleven betuigen of schijten ze in hun broek om bekend te maken dat ze het betreuren dat hun land België betrokken is bij de terreur die er heeft plaats gevonden in Parijs.

En echte schande is het, men zou zich gaan schamen van Belg te zijn.

AnarchoChristophe
22 november 2015, 22:22
men zou zich gaan schamen van Belg te zijn.
Nu pas?

Witte Kaproen
22 november 2015, 22:39
Tijd voor een Koninklijke avondwandeling op de Grote Markt van Brussel ;-)

https://www.google.be/search?q=King+george+during+the+blitz&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjDr4iy_6TJAhWDXRQKHZWtDl4QsAQIGw&biw=1525&bih=709&dpr=0.9

Keep Calm

and Carry on :roll:

Garry
22 november 2015, 22:40
Nu pas?Ik heb me nooit echt Belg gevoeld, wel Vlaming. België is dan ook geen land maar bestaat uit , laten we zeggen, twee landen die buiten een gemeenschappelijk opperhoofd niets met elkaar te maken hebben. Dat opperhoofd noemt zich daarbij dan nog onrechtmatig, "Van België", terwijl hij geen Koning is Van België maar koning der Belgen bij gratie van het volk.

Ik hoop dat ik nog mag meemaken dat dat volk hem een schop onder zijn kont verkoopt.

AnarchoChristophe
22 november 2015, 23:03
Tijd voor een Koninklijke avondwandeling op de Grote Markt van Brussel ;-)
https://www.google.be/search?q=King+george+during+the+blitz&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjDr4iy_6TJAhWDXRQKHZWtDl4QsAQIGw&biw=1525&bih=709&dpr=0.9

Iets meer dan 20 jaar eerder bemande die zelf geschut in de Slag bij Jutland.

Tempest
22 november 2015, 23:54
Trouwens het paleis van Laken is niet ver van Molenbeek :D

Garry
23 november 2015, 09:21
Iets meer dan 20 jaar eerder bemande die zelf geschut in de Slag bij Jutland.

Nu niets, o,o. Alsof er geen koning meer bestaat in België en we hebben er niet één maar twee. En gaan die jongste zijn telgen ook niet in Brussel naar school?

Ze kunnen misschien kinderopvang organiseren nu de scholen daar toch gesloten zijn. Zo is er geen behoefte aan extra beveiliging. Aan beveiliging zal het daar sowieso niet ontbreken.

Tavek
23 november 2015, 09:41
De koning doet wat zijn ministers hem opdragen. Zo simpel is dat nu eenmaal.

de vuile muilekoek
23 november 2015, 09:42
Nu niets, o,o. Alsof er geen koning meer bestaat in België en we hebben er niet één maar twee. En gaan die jongste zijn telgen ook niet in Brussel naar school?

Ze kunnen misschien kinderopvang organiseren nu de scholen daar toch gesloten zijn. Zo is er geen behoefte aan extra beveiliging. Aan beveiliging zal het daar sowieso niet ontbreken.

Als er iets misloopt in hun land zie je ze nooit hoor .... zo is het hier al jaren...:roll:

de vuile muilekoek
23 november 2015, 09:46
De koning doet wat zijn ministers hem opdragen. Zo simpel is dat nu eenmaal.

Ja typisch .... ik kan niet zelf denken ... anderen doen dat voor mij...:roll::roll:

Garry
23 november 2015, 09:51
De koning doet wat zijn ministers hem opdragen. Zo simpel is dat nu eenmaal.Hebben ze, "de ministers", ten tijden van de oorlog dan ook bevolen aan de koning om mee te gaan heulen met de vijand en prins Karel het roer over te dragen?

Tavek
23 november 2015, 09:54
Hebben ze, de ministers, tentijde van de oorlog dan ook bevolen aan de koning om mee te gaan heulen met de vijand?

1940-45 vergelijken met nu. Sterk.

Als Koning hoor je je nu niet te moeien met de regering die nu de handel vol heeft met de veiligheidssituatie.

Wat zou het toegevoegde nut zijn van een koning die nu zijn tetter komt afsteken ?

Garry
23 november 2015, 09:57
1940-45 vergelijken met nu. Sterk.

Als Koning hoor je je nu niet te moeien met de regering die nu de handel vol heeft met de veiligheidssituatie.

Wat zou het toegevoegde nut zijn van een koning die nu zijn tetter komt afsteken ?Medeleven betuigen aan de slachtoffers, en openlijk de aanslagen veroordelen, dat is toch al het minste wat van een koning mag verwacht worden hé. Zou een president van een land dat ook niet gedaan hebben?????

de vuile muilekoek
23 november 2015, 10:00
Medeleven betuigen aan de slachtoffers, en de aanslagen veroordelen, dat is toch al het minste wat van een koning mag verwacht worden hé. Zou een president van een land dat ook niet gedaan hebben?????

Maar wat u nu niet snapt zeg :roll:, WE HEBBEN GEEN KONING , wel een lappenpoppenkast ...:lol:

De schoofzak
23 november 2015, 11:00
1940-45 vergelijken met nu. Sterk.

Als Koning hoor je je nu niet te moeien met de regering die nu de handel vol heeft met de veiligheidssituatie.

Wat zou het toegevoegde nut zijn van een koning die nu zijn tetter komt afsteken ?

De toegevoegde waarde zou dezelfde zijn als die van gans het jaar door: entertainment voor op koekendozen en niks meer, maar wel uiterst duur betaald door de belastingbijdrager.
Wacht maar tot kerstmis: dan krijgen we nog eens wat vaderlijke raadgevingen. Aan 10.000 euro per lettergreep.

.

Henri1
23 november 2015, 11:06
Ik heb me nooit echt Belg gevoeld, wel Vlaming. België is dan ook geen land maar bestaat uit , laten we zeggen, twee landen die buiten een gemeenschappelijk opperhoofd niets met elkaar te maken hebben. Dat opperhoofd noemt zich daarbij dan nog onrechtmatig, "Van België", terwijl hij geen Koning is Van België maar koning der Belgen bij gratie van het volk.

Ik hoop dat ik nog mag meemaken dat dat volk hem een schop onder zijn kont verkoopt.

Lees uw identiteitskaart eens aandachtig.
Misschien komt u er dan wel uit.

Tavek
23 november 2015, 11:59
Medeleven betuigen aan de slachtoffers, en openlijk de aanslagen veroordelen, dat is toch al het minste wat van een koning mag verwacht worden hé. Zou een president van een land dat ook niet gedaan hebben?????

Welke slachtoffers ?

Is er dan een aanslag geweest in Belgie afgelopen dagen ?

Tavek
23 november 2015, 12:00
Zeg mannen, houdt de koning zich netjes aan zijn grondwettelijke rol, is het ook weer niet goed.

Jullie zijn gewoon malcontent dat Filiep zijn werk goed doet ipv zijn stuntelvader. Minder om jullie gal over te spuwen.

Mindset
23 november 2015, 12:11
Heeft er al iemand ons koningspaar op een of andere manier zien en of horen hun medeleven betuigen of schijten ze in hun broek om bekend te maken dat ze het betreuren dat hun land België betrokken is bij de terreur die er heeft plaats gevonden in Parijs.

En echte schande is het, men zou zich gaan schamen van Belg te zijn.

ik denk dat die huin voorzorgen genomen hebben en zijn ingetrokken bij het Saoedische koningshuis.

Garry
23 november 2015, 12:25
Lees uw identiteitskaart eens aandachtig.
Misschien komt u er dan wel uit.Dat is maar een stuk plastiek hé.

Garry
23 november 2015, 12:27
Maar wat u nu niet snapt zeg :roll:, WE HEBBEN GEEN KONING , wel een lappenpoppenkast ...:lol:Oh, is het dat? Je zou best wel eens kunnen gelijk hebben mochten we niet voor twee koningen aan het betalen zijn. Dan denk ik zo van, wie zijn er hier eigenlijk de lappenpoppen?

Garry
23 november 2015, 12:30
De toegevoegde waarde zou dezelfde zijn als die van gans het jaar door: entertainment voor op koekendozen en niks meer, maar wel uiterst duur betaald door de belastingbijdrager.
Wacht maar tot kerstmis: dan krijgen we nog eens wat vaderlijke raadgevingen. Aan 10.000 euro per lettergreep.

.
idd Schoof. Zeer juist opgemerkt. Maar er zitten hier nog heel veel blinden die dat maar niet willen inzien.

Garry
23 november 2015, 12:33
Welke slachtoffers ?

Is er dan een aanslag geweest in Belgie afgelopen dagen ?
Nee, maar wel een concentratie crapuul dat er bij betrokken was. Maar ja, dat raakt jou als goedpleiter van die knoeiboel hier niet.

Garry
23 november 2015, 12:36
Zeg mannen, houdt de koning zich netjes aan zijn grondwettelijke rol, is het ook weer niet goed.

Jullie zijn gewoon malcontent dat Filiep zijn werk goed doet ipv zijn stuntelvader. Minder om jullie gal over te spuwen.Welk werk? Heeft hij dan eindelijk eens iets gedaan? Ah ja, juist, nu herinner ik het mij, hij brengt soms de kroonprinses naar school, zo wordt beweerd. Idd, daar moet hij zeker en vast iedere dag totaal van uitgeput zijn.

Garry
23 november 2015, 12:38
ik denk dat die huin voorzorgen genomen hebben en zijn ingetrokken bij het Saoedische koningshuis.Waar hij met onzichtbare valiezen rondsleurt.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=7900237&postcount=32

Eén ding moet ge hem wel aangeven. Overal hielden ze een minuut stilte voor de slachtoffers, onze koning heeft daar dagen stilte van gemaakt.

Henri1
23 november 2015, 12:42
Dat is maar een stuk plastiek hé.

Het IS wie u bent.
Meer niet maar ook niet minder.

Garry
23 november 2015, 12:54
Het IS wie u bent.
Meer niet maar ook niet minder.Spijtig voor u, maar ik ben er stellig van overtuigd dat er in Vlaanderen meer zijn zoals ik dan dat er zijn zoals u hoor, ook al denk jij er misschien anders over. Dat de politiek er voor vreest om er een referendum rond te houden spreekt voor zich hoeveel schrik er onder hen zit voor het bekomen resultaat.

Henri1
23 november 2015, 13:02
Spijtig voor u, maar ik ben er stellig van overtuigd dat er in Vlaanderen meer zijn zoals ik dan dat er zijn zoals u hoor, ook al denk jij er misschien anders over. Dat de politiek er voor vreest om er een referendum rond te houden spreekt voor zich hoeveel schrik er onder hen zit voor het bekomen resultaat.

Er zullen er wel meer zijn die zich ontheemd voelen.
Evenwel een verwaarloosbare minderheid. Of er nog veel zullen zijn om aan zoiets als een Oostfront te gaan vechten betwijfel ik.

De schoofzak
23 november 2015, 13:40
Lees uw identiteitskaart eens aandachtig.
Misschien komt u er dan wel uit.

Een gevangene zal toch ook nooit erkennen dat het gevangenisbriefje enige relevantie heeft bij de vaststelling van zijn woonplaats van voorkeur.

.

De schoofzak
23 november 2015, 13:44
Zeg mannen, houdt de koning zich netjes aan zijn grondwettelijke rol, is het ook weer niet goed.

Jullie zijn gewoon malcontent dat Filiep zijn werk goed doet ipv zijn stuntelvader. Minder om jullie gal over te spuwen.

Er is geen wettelijke noch morele verplichting om die man of vrouw graag te zien;
er is wel de waarheid en niets dan de waarheid: die m/v is niet verkozen en toch staatshoofd.

.

Tavek
23 november 2015, 14:07
Nee, maar wel een concentratie crapuul dat er bij betrokken was. Maar ja, dat raakt jou als goedpleiter van die knoeiboel hier niet.

Laatste keer dat ik checkte lagen die bevoegdheden bij NVA ministers.

Laat hun dan daar ook over communiceren.

Tavek
23 november 2015, 14:09
Er is geen wettelijke noch morele verplichting om die man of vrouw graag te zien;
er is wel de waarheid en niets dan de waarheid: die m/v is niet verkozen en toch staatshoofd.

.

Er zijn zoveel niet verkozenen die macht uitoefenen.

Overigens zit hij wel democratisch op zijn plek, of de grondwet is voor jou een papiertje dat nooit de toetst van een verkozen parlement heeft gehaald.

Anyway: on topic: de Koning heeft nu niks te verklaren. Dat is aan de bevoegde ministers en de eerste minister.

Tavek
23 november 2015, 14:10
Welk werk? Heeft hij dan eindelijk eens iets gedaan? Ah ja, juist, nu herinner ik het mij, hij brengt soms de kroonprinses naar school, zo wordt beweerd. Idd, daar moet hij zeker en vast iedere dag totaal van uitgeput zijn.

Ik kan hetzelfde verhaaltje vertellen of een heel deel NVA en VB parlementsleden.

In ieder geval: een non-argument in deze discussie.

Garry
23 november 2015, 14:41
Laatste keer dat ik checkte lagen die bevoegdheden bij NVA ministers.

Laat hun dan daar ook over communiceren.Het heeft niets met communiceren te maken maar alles met menselijkheid. Maar ja, dat soort naar omhoog gevallen individuen achten zich boven de mensheid te staan hé. De Übermensch !!!

Tavek
23 november 2015, 16:05
Het heeft niets met communiceren te maken maar alles met menselijkheid. Maar ja, dat soort naar omhoog gevallen individuen achten zich boven de mensheid te staan hé. De Übermensch !!!

De koning heeft wel degelijk zijn medeleven betuigd aan de Fransen.

Dat is zelfs in de pers gekomen.

Dus wat zaagt u eigenlijk ?

Garry
23 november 2015, 17:16
De koning heeft wel degelijk zijn medeleven betuigd aan de Fransen.

Dat is zelfs in de pers gekomen.

Dus wat zaagt u eigenlijk ?Niets van gezien.

BRON ?

DucDEnghien
23 november 2015, 18:03
Niets van gezien.

BRON ?

Le Soir 14/11:

"Le roi Philippe a envoyé, samedi matin, un télégramme de condoléances au président français François Hollande, a indiqué le porte-parole du Palais �* l’agence de presse Belga. Dans ce courrier, le souverain témoigne de la solidarité entre la Belgique et le peuple français, au lendemain des attentats sanglants commis �* Paris.

Le roi Philippe avait déj�* réagi �* l’actualité, vendredi soir, en postant ce tweet : « Bouleversée par les attentats �* Paris, la Belgique est solidaire avec le peuple français. Courage aux personnes affectées directement par ces actes odieux ».

reservespeler
23 november 2015, 18:10
Heeft er al iemand ons koningspaar op een of andere manier zien en of horen hun medeleven betuigen of schijten ze in hun broek om bekend te maken dat ze het betreuren dat hun land België betrokken is bij de terreur die er heeft plaats gevonden in Parijs.

En echte schande is het, men zou zich gaan schamen van Belg te zijn.

U zou zich gaan schamen?
Ik dacht nu echt dat u zich daar al lang voor schaamde.


En wat stelt u voor? Een deel van de dotatie afnemen?

BWarrior
23 november 2015, 18:32
(...)Dat opperhoofd noemt zich daarbij dan nog onrechtmatig, "Van België", terwijl hij geen Koning is Van België maar koning der Belgen bij gratie van het volk. (...)

Waar noemt de Koning zich zo ?

BWarrior
23 november 2015, 18:33
Dat de politiek er voor vreest om er een referendum rond te houden spreekt voor zich hoeveel schrik er onder hen zit voor het bekomen resultaat.

Quid N-VA en VB voor wat dit betreft?

Garry
23 november 2015, 22:57
Waar noemt de Koning zich zo ?

Hier.

Geboren: 15 april 1960 (55 jaar), Laken
Echtgenote: Mathilde d'Udekem d'Acoz (geh. 1999)
Kinderen: Elisabeth van België, Gabriël van België, Emmanuel van België, Eléonore van België
Broers/zussen: Laurent van België, Astrid van België
Ouders: Paola Ruffo di Calabria, Albert II van België
Opleiding: Stanford-universiteit, Trinity College, Oxford, Koninklijke Militaire School, Universiteit van Oxford
Gerelateerd
Nog 15+ weergeven
Mathilde d'Udekem d'Acoz (Echtgenote)
Mathilde d'Udekem d'Acoz
Echtgenote
Albert II van België (Vader)
Albert II van België
Vader
Elisabeth van België (Dochter)
Elisabeth van België
Dochter
Paola Ruffo di Calabria (Moeder)
Paola Ruffo di Calabria
Moeder
Laurent van België (Broer)
Laurent van België
Broer

https://www.google.be/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=hoe%20heet%20de%20koning%20van%20belgi%C3%AB

Garry
23 november 2015, 23:04
Le Soir 14/11:

"Le roi Philippe a envoyé, samedi matin, un télégramme de condoléances au président français François Hollande, a indiqué le porte-parole du Palais �* l’agence de presse Belga. Dans ce courrier, le souverain témoigne de la solidarité entre la Belgique et le peuple français, au lendemain des attentats sanglants commis �* Paris.

Le roi Philippe avait déj�* réagi �* l’actualité, vendredi soir, en postant ce tweet : « Bouleversée par les attentats �* Paris, la Belgique est solidaire avec le peuple français. Courage aux personnes affectées directement par ces actes odieux ».Ja, daar hebben de slachtoffers nu veel aan hé, aan ne stomme telegram naar de president. Heeft die nu echt niet meer fijngevoeligheid in heel zijn lomp lijf dan dat?

Oh ja, natuurlijk, de slachtoffers dat is maar plebs, daar staat flup Van België ver boven hé, zelfs veel te ver. Ne President, dat kan nog juist, met veel moeite.

De schoofzak
24 november 2015, 17:09
Er zijn zoveel niet verkozenen die macht uitoefenen.

Overigens zit hij wel democratisch op zijn plek, of de grondwet is voor jou een papiertje dat nooit de toetst van een verkozen parlement heeft gehaald.

Anyway: on topic: de Koning heeft nu niks te verklaren. Dat is aan de bevoegde ministers en de eerste minister.

De grondvod is aan een grondige herziening toe.

.

BWarrior
24 november 2015, 19:06
Hier.

Geboren: 15 april 1960 (55 jaar), Laken
Echtgenote: Mathilde d'Udekem d'Acoz (geh. 1999)
Kinderen: Elisabeth van België, Gabriël van België, Emmanuel van België, Eléonore van België
Broers/zussen: Laurent van België, Astrid van België
Ouders: Paola Ruffo di Calabria, Albert II van België
Opleiding: Stanford-universiteit, Trinity College, Oxford, Koninklijke Militaire School, Universiteit van Oxford
Gerelateerd
Nog 15+ weergeven
Mathilde d'Udekem d'Acoz (Echtgenote)
Mathilde d'Udekem d'Acoz
Echtgenote
Albert II van België (Vader)
Albert II van België
Vader
Elisabeth van België (Dochter)
Elisabeth van België
Dochter
Paola Ruffo di Calabria (Moeder)
Paola Ruffo di Calabria
Moeder
Laurent van België (Broer)
Laurent van België
Broer

https://www.google.be/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=hoe%20heet%20de%20koning%20van%20belgi%C3%AB

Je maakt geen onderscheid tussen de familienaam die na Wereldoorlog I aangenomen werd (net als het Britse Koningshuis al tijdens de oorlog van naam veranderde en later bv. prins-gemaal Philip von Battenberg in de jaren 1940 Mountbatten) en de grondwettelijke titel die aangeeft welke de rol is van het staatshoofd.

BWarrior
24 november 2015, 19:08
De grondvod is aan een grondige herziening toe.

.

Welke artikels moeten herzien worden en waarom?

Tavek
24 november 2015, 19:36
De grondvod is aan een grondige herziening toe.

.

Zoek uw 2/3 meerderheid he. Zoniet ben je uit je nek aan het lullen.

djimi
24 november 2015, 21:53
Er zullen er wel meer zijn die zich ontheemd voelen.
Evenwel een verwaarloosbare minderheid. Of er nog veel zullen zijn om aan zoiets als een Oostfront te gaan vechten betwijfel ik.

Dat zal niet nodig zijn. Het "Oostfront" is ondertussen naar hier gekomen :twisted:

Sukkelaar
25 november 2015, 06:59
De koning doet wat zijn ministers hem opdragen. Zo simpel is dat nu eenmaal.

Niet onnozel doen hé. Dat gezegde is enkel voor de buitenwereld. In de praktijk heeft de koning nog veel invloed.

Sukkelaar
25 november 2015, 07:02
Welke slachtoffers ?

Is er dan een aanslag geweest in Belgie afgelopen dagen ?

Gelukkig niet, maar daarom moet je er nog niet op roepen.

BWarrior
26 november 2015, 11:14
Niet onnozel doen hé. Dat gezegde is enkel voor de buitenwereld. In de praktijk heeft de koning nog veel invloed.

Op basis van wat leidt u dat af?