PDA

View Full Version : Politie: "Montasser AIDe'emeh filmde agenten.


Pagina's : [1] 2

Patrick M.
2 december 2015, 18:07
Terreurdreiging De agenten die onderzoeker en islamkenner Montasser AlDe'emeh gisteren aan een controle onderwierpen, hadden daar wel degelijk concrete redenen toe. Dat heeft Guido Van Wymeersch, korpschef van de politiezone Brussel Hoofdstad-Elsene, gezegd aan de VRT. Volgens de politie werden er vanuit zijn wagen bewakingsposten van de politie gefilmd.

AlDe'emeh werd gisteren in de buurt van de Anspachlaan tegengehouden met zijn wagen en gefouilleerd. Nadien beklaagde hij zich via Facebook en in 'De afspraak' op Canvas over de volgens hem hardhandige manier waarop hij door de agenten werd aangepakt.

De islamoloog zei in 'De afspraak' geschokt te zijn. "Ik probeer radicaliserende jongeren te begeleiden. Maar op dit moment voel ik zelf de frustratie van iemand die gewoon op basis van uiterlijke kenmerken opzij wordt gezet.

Klacht

AlDe'emeh diende een klacht in tegen de inspecteurs die hem fouilleerden, maar volgens korpschef Van Wymeersch handelden die volledig correct. "Er reed een verdacht voertuig rond onze politieposten", legde hij uit aan de VRT. "Vanuit die wagen werden politiemensen en militairen gefilmd. Het voertuig werd intern geseind en ik ben blij dat mijn collega's het opgemerkt hebben."

Gisterenmiddag merkten agenten de wagen op in het centrum van Brussel en werd er een controle op uitgevoerd. Volgens Van Wymeersch wordt er een intern onderzoek ingesteld om na te gaan of er iets foutliep, "maar volgens mij ligt de eerste fout bij degene die bij terreurniveau 3 bewakingsposten filmt".

AlDe'emeh neemt geen genoegen met die reactie. "Mijn auto stond geseind. Nu weet ik met zekerheid dat ze wisten wie ik was", reageert hij op Facebook. De man begrijpt niet waarom de agenten hem dan toch tegenhielden. "Ik ben onderzoeker en af en toe rijd ik met journalisten mee. Iedereen weet dat journalisten en onderzoekers foto's kunnen nemen."

De onderzoeker zegt zich geviseerd te voelen. "Ik sta tussen twee vuren: enerzijds word ik bedreigd door IS, anderzijds intimideert de politie me", zo reageerde hij aan Knack op het voorval. De afgelopen jaren ontving AlDe'emeh enkele doodsbedreigingen van IS-strijders. Recent werd daardoor nog een lezing in Edegem geannuleerd.


Met dank aan HLN.

Eerst is het dat de politie racistisch is omdat ze de wagen aan de kant zetten voor zijn uiterlijk en dan komt dit aan het licht.
Is al héél iets anders maar toch komen bleiten.

Skobelev
2 december 2015, 18:27
Tja, die ziet er ook uit als een terrorist, niet?

Jakko
2 december 2015, 18:39
Ik ben er van overtuigd dat die man een dubbele rol speelt. Zijn getuigenis gisteren op tv bevatte alle elementen om "zijn" allochtone jeugd (waaronder ex-syriëstrijders en potentiële syriëstrijders) op te jutten tegen de politie. Hij wentelde zich immers haast in tranen en "geschokt" in de slachtofferrol en zei iets in de zin van: als "onze" jeugd zo disrespectvol wordt behandelt als ikzelf, kan het niet anders of zij komt in verzet, gaat revolteren.' Dat klonk als een oproep tot rebellie, zij het in bedekte termen.

Mij lijkt het er toch eerder op dat de politie serieus opgejut was, eerder dan de jongeren? Haantjesgedrag, wat wel meer voorkomt in het Brussels politiekorps. Jaja, ik weet het wel dreigingsniveau 3, da's nie om mee te lachen. Wisten ze dan echt niet wie ze in dat voertuig zouden aantreffen? Sta me toch toe hier eens deftig mee te lachen.

Bobke
2 december 2015, 18:41
Zie ook de man met de rugzak.
Blijkbaar willen ze de politie in opspraak brengen en de vrt speelt het spelletje mee.

Jakko
2 december 2015, 18:55
Zie ook de man met de rugzak.
Blijkbaar willen ze de politie in opspraak brengen en de vrt speelt het spelletje mee.


De tweet van die student in het Antwerpse niet vergeten en die 5 kleine mannen in Sint-Niklaas die onder schot werden gehouden. Allemaal volgens het boekje.

Jakko
2 december 2015, 18:59
Et alors?

Een kwestie van tijd dat dit puur routine wordt.

Lukkas
2 december 2015, 19:10
Een kwestie van tijd dat dit puur routine wordt.

Dankzij de islamterreur.

Hypochonder
2 december 2015, 19:20
Misschien heeft mijnheer Montasser AlDe'emeh een beetje te lang in extremistische middens vertoeft. Hij ziet er inderdaad uit als een terrorist die elk moment zijn bomgordel tot ontploffing kan brengen. Als hij praktiserende moslim is dan kan hij gerust een dubbelrol spelen.

alberto
2 december 2015, 19:23
Mij lijkt het er toch eerder op dat de politie serieus opgejut was, eerder dan de jongeren? Haantjesgedrag, wat wel meer voorkomt in het Brussels politiekorps. Jaja, ik weet het wel dreigingsniveau 3, da's nie om mee te lachen. Wisten ze dan echt niet wie ze in dat voertuig zouden aantreffen? Sta me toch toe hier eens deftig mee te lachen.
Bekend of onbekend maakt niet uit, het was verdacht voor de politie en ze hebben volgens mij goed gehandeld, wss gaat dat schrijvertje racisme naar voorschuiven, het bekende verhaal.

Jakko
2 december 2015, 19:37
Zouden kleine mannen nooit bommen kunnen zijn?
Ik meende dat het om een al dan niet verijdelde fietsendiefstal bleek te gaan. Blijkbaar dezelfde aanpak volgens het boekje dreigingsniveau 4.

Jakko
2 december 2015, 19:51
Bekend of onbekend maakt niet uit, het was verdacht voor de politie en ze hebben volgens mij goed gehandeld, wss gaat dat schrijvertje racisme naar voorschuiven, het bekende verhaal.


Het laatste wat ik erover gehoord heb, is dat hij in een bui van woede heeft gereageerd en dat hij het nu wil bijleggen met de politie. Als de politie pas in actie schiet, als de nummerplaat van een verdachte, geseinde terrorist plots tijdens een controle wordt opgemerkt, is er toch iets serieus mis met dat onderzoek. Bij een flitsmarathon heb je 's anderendaags al een boete in huis.

DucDEnghien
2 december 2015, 20:11
Het laatste wat ik erover gehoord heb, is dat hij in een bui van woede heeft gereageerd en dat hij het nu wil bijleggen met de politie. Als de politie pas in actie schiet, als de nummerplaat van een verdachte, geseinde terrorist plots tijdens een controle wordt opgemerkt, is er toch iets serieus mis met dat onderzoek. Bij een flitsmarathon heb je 's anderendaags al een boete in huis.

Googlen kunnen ze ook al niet bij de politie. De nummerplaat van de wagen stond op zijn naam. Binnen de 30 seconden konden ze weten wie hij in werkelijkheid was. Maar daar zijn die flikken te dom voor.

Jakko
2 december 2015, 20:13
Misschien heeft mijnheer Montasser AlDe'emeh een beetje te lang in extremistische middens vertoeft. Hij ziet er inderdaad uit als een terrorist die elk moment zijn bomgordel tot ontploffing kan brengen. Als hij praktiserende moslim is dan kan hij gerust een dubbelrol spelen.

Stond hij dan op de lijst van OCAD?

Bobke
2 december 2015, 20:30
De tweet van die student in het Antwerpse niet vergeten en die 5 kleine mannen in Sint-Niklaas die onder schot werden gehouden. Allemaal volgens het boekje.
Vooral met kleine mannen moet ge uitkijken.

Jakko
2 december 2015, 20:35
Vooral met kleine mannen moet ge uitkijken.

En naar volwassen mensen moeten kleine mannen opkijken.

alberto
2 december 2015, 20:45
Het laatste wat ik erover gehoord heb, is dat hij in een bui van woede heeft gereageerd en dat hij het nu wil bijleggen met de politie. Als de politie pas in actie schiet, als de nummerplaat van een verdachte, geseinde terrorist plots tijdens een controle wordt opgemerkt, is er toch iets serieus mis met dat onderzoek. Bij een flitsmarathon heb je 's anderendaags al een boete in huis.
Ze hadden hem al zien rondrijden en filmen vanuit de auto, wanneer de politie er naar toeging reden ze weg, de auto stond intern geseind, de volgende keer dat ze hem zagen hadden ze hem te stekken.
Het is niet omdat de auto van iemand (bekend) is dat hij niet kan gestolen zijn.

Jakko
2 december 2015, 21:00
Ze hadden hem al zien rondrijden en filmen vanuit de auto, wanneer de politie er naar toeging reden ze weg, de auto stond intern geseind, de volgende keer dat ze hem zagen hadden ze hem te stekken.
Het is niet omdat de auto van iemand (bekend) is dat hij niet kan gestolen zijn.

Hij stond al verschillende dagen geseind en als ze de nummerplaat niet natrekken kan men dat natuurlijk niet uitsluiten, uiteraard. Het is niet meer dan een zielige vertoning niveau 3.

Zeus
2 december 2015, 21:04
Maakt eigenlijk niet uit of hij filmde of niet. Als iemand staande wordt gehouden door de gewapende macht, moet die laatste geen toevlucht zoeken in verbale en fysieke intimidatie wanneer de gedraging van die eerste dat niet vereist.

We beginnen in België stilaan een probleem te krijgen met ongeoorloofd politiegeweld. De botinnekes in Antwerpen (Jonathan Jacob, non-lethal weapons op kinderen), het voorval in Kortrijk, Yassine Boubout in Wijnegem, ...

haevermans
2 december 2015, 21:23
Wat een staaltje "overacting" gisteren van de heer Montasser! Ik heb bij zijn uitspraken meermaals mijn wenkbrauwen gefronst! En dat zou notabene iemand moeten voorstellen die de kloof tussen radicaliserende moslimjongeren en onze maatschappij moet dichten???Vandaag krijgt de zaak na enige toelichting wel een heel andere wending. Kijk, bij mijn weten is dit het derde voorval in de loop van deze week rond "vermeend racisme", dit lijkt m.i. meer en meer op een georganiseerde hetze tegen onze overheidsinstellingen. En wat dhr Montasser betreft: mogen we het hier hebben over een wolf in schaapsvacht? Goed in't oog te houden dit heerschap!!!!

Pandareus
2 december 2015, 21:48
Ik zeg u: volgens mij bedot hij iedereen. Hij zegt zich in te zetten om zogenaamde syriëstrijders te deradicaliseren, maar vervolgens zie ik hem op tv in een reportage vertrouwelijke sms'en, chat- en telefoongesprekken uitwisselen met de meest fanatieke strijders ter plaatse. Die zouden nooit met hem in gesprek gaan, wetende dat hij jongeren hier wil ontraden als strijders naar Syrië te vertrekken. Onmogelijk!

Gelukkig ben jij betrouwbaar hee, als toekomstige europese leider, hitler adept en homofoob + pilaarbijter ?

Pandareus
2 december 2015, 21:50
:cry:Inderdaad, in het gesprek gisteren op Canvas leken al zijn woorden en zijn lichaamstaal te willen suggereren: 'Ik heb altijd gedacht dat jullie mij beschouwden als "aanvaard in jullie maatschappij", maar nu jullie mij zo "ruw" hebben behandeld (overigens volgens het boekje, als 'verdachte' zijnde) begrijp ik die jongeren (lees: syriëgangers) hun frustraties en drijfveren...' Alsof hij liet doorschemeren: nu maak ik kans ook zo te worden. Ik vond heel zijn getuigenis en houding provocatief en een universitair onwaardig!

Op basis van welk criterium ga jij een oordeel over mensen vellen die wel een diploma hebben ?

Pandareus
2 december 2015, 21:52
En naar volwassen mensen moeten kleine mannen opkijken.

Monseigneur Vangheluwe bijvoorbeeld ?

DucDEnghien
2 december 2015, 22:04
Een eigenaardig mannetje.

Inderdaad, in Vlaanderen heb je nu BV-terroristen ... die zich gewillig door Vlaamse filmploegen laten filmen ...

Snerror
2 december 2015, 23:01
Mensen die worden afgeknald door terroristen: veel groter probleem.

Bobke
2 december 2015, 23:07
Maakt eigenlijk niet uit of hij filmde of niet. Als iemand staande wordt gehouden door de gewapende macht, moet die laatste geen toevlucht zoeken in verbale en fysieke intimidatie wanneer de gedraging van die eerste dat niet vereist.

We beginnen in België stilaan een probleem te krijgen met ongeoorloofd politiegeweld. De botinnekes in Antwerpen (Jonathan Jacob, non-lethal weapons op kinderen), het voorval in Kortrijk, Yassine Boubout in Wijnegem, ...
We beginnen in België vooral een probleem te krijgen met terroristjes.
Die krijgen vooral vrij spel omdat de politie zich teveel aan regels moet houden.
Zelfs de ontploffers van Parijs waren gekend bij de politie maar die staan machteloos als ze alles volgens het boekje doen.

Snerror
2 december 2015, 23:53
We beginnen in België vooral een probleem te krijgen met terroristjes.
Die krijgen vooral vrij spel omdat de politie zich teveel aan regels moet houden.
Zelfs de ontploffers van Parijs waren gekend bij de politie maar die staan machteloos als ze alles volgens het boekje doen.

Ze moeten zich aan de regels houden, de regels moeten gewoon veranderen voor bewezen collaborateurs / sympathisanten.

Knuppel
2 december 2015, 23:54
We beginnen in België vooral een probleem te krijgen met terroristjes.
Die krijgen vooral vrij spel omdat de politie zich teveel aan regels moet houden.
Zelfs de ontploffers van Parijs waren gekend bij de politie maar die staan machteloos als ze alles volgens het boekje doen.

Die zit!

Hoe dan ook. Dit is de prijs die alle moslims op de duur betalen dankzij de "acties" van hun geloofsgenoten. Acties die de slachtoffers miljoenen kosten plus een onveiligheids...."gevoel" om U tegen te zeggen.

Meneer Montasser AlDe'emeh is niet alleen een moslim en graag geziene gast bij de VRT, De Morgen en de Kack, hij "begeleid" eveneens radicaliserende jongeren.
Op welke wijze hij dat doet weet ik niet, maar een moslim die zich met potentiële terroristen bezighoudt doet dat uit liefde voor zijn geloofsgenoten.
Hopelijk hoeven zijn verdedigers er nooit achter te komen dat de man een dubbelrol speelde.

Takiyya

Het begrip werd oorspronkelijk als een praktisch principe in de Koran geïntroduceerd en baseert zich op de verzen (ayaat) uit (Soera Het Geslacht van Imraan 28) en (Soera De Bijen 106), op Hadith, tafsir-literatuur en juridische geschriften. Soera Het Geslacht van Imraan 28 zegt: "Laat een gelovige een ongelovige niet als vriend of helper verkiezen boven een gelovige. Als een gelovige een ongelovige boven een gelovige verkiest, dan kan hij niet op hulp van God rekenen. Een gelovige mag alleen een ongelovige als vriend of helper verkiezen als hij zichzelf daarmee kan beschermen." De soennitische Korangeleerde Ibn Kathir legde deze aya als volgt uit: 'Gelovigen die voor hun veiligheid vrezen door ongelovigen, mogen zich vriendschappelijk opstellen jegens de ongelovigen. Deze vriendschap mogen zij aan de buitenkant tonen, maar nooit van binnen voelen.'

https://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya

DucDEnghien
3 december 2015, 00:05
Die zit!

Hoe dan ook. Dit is de prijs die alle moslims op de duur betalen dankzij de "acties" van hun geloofsgenoten. Acties die de slachtoffers miljoenen kosten plus een onveiligheids...."gevoel" om U tegen te zeggen.

Meneer Montasser AlDe'emeh is niet alleen een moslim en graag geziene gast bij de VRT, De Morgen en de Kack, hij "begeleid" eveneens radicaliserende jongeren.
Op welke wijze hij dat doet weet ik niet, maar een moslim die zich met potentiële terroristen bezighoudt doet dat uit liefde voor zijn geloofsgenoten.
Hopelijk hoeven zijn verdedigers er nooit achter te komen dat de man een dubbelrol speelde.



https://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya

Takiyya is een Sjiïtisch concept om zich te beschermen tegen de Soenieten ...

Knuppel
3 december 2015, 00:39
Wat we in alle geval niet uit het oog mogen verliezen is.

1/ Dat er in Brussel nog steeds tereurdreiging niveau 4 van kracht is.

2/ Dat AlDe'emeh niet (alleen) op basis van uiterlijke kenmerken aan controle werd onderworpen maar omdat er terreurdreiging bestaat vanuit moslimhoek.

3/ Dat Montasser een moslim IS én er als een moslim uitziet.

4/ Dat niet iedereen "islamkenner" Montasser AlDe'emeh kent.

5/ Dat er concrete redenen waren om de man te controleren volgens de korpschef van de politiezone Brussel Hoofdstad-Elsene.

6/ Dat er vanuit de wagen van een moslim werd gefilmd in de stad waar dreigingsniveau 4 van kracht is.

Wie van AlDe'emeh's verdedigers zou zich niet aangesproken voelen als hij/zij in Brussel, de stad waar dreigingsniveau 4 van kracht blijft, en waar zowel de politie en het leger wordt opgedragen goed uit hun doppen te kijken, vanuit een wagen met een moslim wordt gefilmd?

Gezien de situatie in Brussel had AlDe'emeh wijzer moeten zijn. Hij kreeg wat hij uitlokte met zijn onwijze handelswijze. In de gegeven omstandigheden is het doodnormaal dat de politie moslims die zich verdacht gedragen niet met fluwelen handschoenen aanpakt.

AlDe'emeh mag dan als een gematigde islamiet doorgaan, hij deelt dezelfde godsdienst als de terroristen van Islamitische Staat die in de halve wereld moorddadige aanslagen plegen en de wreedste executies op onschuldigen uitvoeren. Hij zal niet anders kunnen dan aanvaarden dat ook hij de gevolgen moet dragen van de handelswijze van zijn eigen geloofsgenoten, en die van hemzelf.

Knuppel
3 december 2015, 00:46
Takiyya is een Sjiïtisch concept om zich te beschermen tegen de Soenieten ...

Flauwe kul.

Takiyya is een manier om zich te wapenen tegen de ongelovigen waar ze zich door bedreigd voelen.
Soenieten zijn ook islamieten.

DucDEnghien
3 december 2015, 08:16
Flauwe kul.

Takiyya is een manier om zich te wapenen tegen de ongelovigen waar ze zich door bedreigd voelen.
Soenieten zijn ook islamieten.

Shiïeten zijn voor Soenieten ongelovigen ...

Knuppel
3 december 2015, 08:40
Shiïeten zijn voor Soenieten ongelovigen ...

Ik weet maar al ten goed dat moslims ook mekaar naar het leven staan. Maar feit is dat je met je voorlaatste post insinueert dat de soenieten de bedreigers zijn van de Sjïeten. Met je laatste post is het net andersom.

Ik heb meer vertrouwen in wat er in de link staat die ik gaf dan in jouw gezever. En dat is dat Takiyya een manier is om zich te wapenen tegen de ongelovigen. Met ongelovigen worden noch de Sjieten bedoeld noch de soenieten.
En Montasser AlDe'emeh vertrouw ik evenmin als de Brusselse politie.

DucDEnghien
3 december 2015, 08:50
Ik weet maar al ten goed dat moslims ook mekaar naar het leven staan. Maar feit is dat je met je voorlaatste post insinueert dat de soenieten de bedreigers zijn van de Sjïeten. Met je laatste post is het net andersom.

Ik heb meer vertrouwen in wat er in de link staat die ik gaf dan in jouw gezever. En dat is dat Takiyya een manier is om zich te wapenen tegen de ongelovigen. Met ongelovigen worden noch de Sjieten bedoeld noch de soenieten.
En Montasser AlDe'emeh vertrouw ik evenmin als de Brusselse politie.

Takiyya is voor de Soenieten veinzerij en afgoderij.

zonbron
3 december 2015, 09:00
Flauwe kul.

Takiyya is een manier om zich te wapenen tegen de ongelovigen waar ze zich door bedreigd voelen.
Soenieten zijn ook islamieten.

Opgepast. De forum-Takfiri wilt U beet nemen.

zonbron
3 december 2015, 09:11
Takiyya is voor de Soenieten veinzerij en afgoderij.

Vertel eens. Wat is een Takfir/Takfiri beste jonge man? :rofl:

Anna List
3 december 2015, 09:55
Googlen kunnen ze ook al niet bij de politie. De nummerplaat van de wagen stond op zijn naam. Binnen de 30 seconden konden ze weten wie hij in werkelijkheid was. Maar daar zijn die flikken te dom voor.

gij, met uw rugzak, wacht even 30 seconden ... we zoeken u even op op google

vlijmscherp
3 december 2015, 10:00
Wat we in alle geval niet uit het oog mogen verliezen is.

1/ Dat er in Brussel nog steeds tereurdreiging niveau 4 van kracht is.

2/ Dat AlDe'emeh niet (alleen) op basis van uiterlijke kenmerken aan controle werd onderworpen maar omdat er terreurdreiging bestaat vanuit moslimhoek.

3/ Dat Montasser een moslim IS én er als een moslim uitziet.

4/ Dat niet iedereen "islamkenner" Montasser AlDe'emeh kent.

5/ Dat er concrete redenen waren om de man te controleren volgens de korpschef van de politiezone Brussel Hoofdstad-Elsene.

6/ Dat er vanuit de wagen van een moslim werd gefilmd in de stad waar dreigingsniveau 4 van kracht is.

Wie van AlDe'emeh's verdedigers zou zich niet aangesproken voelen als hij/zij in Brussel, de stad waar dreigingsniveau 4 van kracht blijft, en waar zowel de politie en het leger wordt opgedragen goed uit hun doppen te kijken, vanuit een wagen met een moslim wordt gefilmd?

Gezien de situatie in Brussel had AlDe'emeh wijzer moeten zijn. Hij kreeg wat hij uitlokte met zijn onwijze handelswijze. In de gegeven omstandigheden is het doodnormaal dat de politie moslims die zich verdacht gedragen niet met fluwelen handschoenen aanpakt.

AlDe'emeh mag dan als een gematigde islamiet doorgaan, hij deelt dezelfde godsdienst als de terroristen van Islamitische Staat die in de halve wereld moorddadige aanslagen plegen en de wreedste executies op onschuldigen uitvoeren. Hij zal niet anders kunnen dan aanvaarden dat ook hij de gevolgen moet dragen van de handelswijze van zijn eigen geloofsgenoten, en die van hemzelf.

punt 3 is ethnic profiling. je weet niet of hij moslim is of niet.

goed, rechts heeft belang bij een polarisering van de maatschappij, met de verrotting van de sfeer op straat en is gebaat met meer geweld. zo onlogisch is dit niet allemaal.

Anna List
3 december 2015, 10:27
punt 3 is ethnic profiling. je weet niet of hij moslim is of niet.

goed, rechts heeft belang bij een polarisering van de maatschappij, met de verrotting van de sfeer op straat en is gebaat met meer geweld. zo onlogisch is dit niet allemaal.

yep laat ons doen alsof de recente terreur niet etnisch is ! geweldig! superpraktisch toe te passen in de straat ook door de veiligheidsmensen.

mss beter de beveiliging achterwege laten tout court dan.

Thuleander
3 december 2015, 10:29
:cry:

Op basis van welk criterium ga jij een oordeel over mensen vellen die wel een diploma hebben ?

Op basis van welk criterium mag Salvatore geen oordeel vellen over mensen met een diploma?

Anna List
3 december 2015, 10:33
Op basis van welk criterium mag Salvatore geen oordeel vellen over mensen met een diploma?

omdat een diploma niks zegt over een mens of een mens zijn/haar gedrag.


de manier waarop pandareus mensen met diploma een ander, beter gedrag toeschreef was bijzonder denigrerend. het getuigt van hokjesdenken en in vakjes stoppen van mensen louter op basis van een diploma. een veralgemening terwijl iedereen ook wel domme mensen met een diploma kent toch.

Thuleander
3 december 2015, 10:44
Laat anders Pandareus maar gewoon antwoorden, Anna.

Anna List
3 december 2015, 10:48
Laat anders Pandareus maar gewoon antwoorden, Anna.

als hij zich van het denigrerende in zijn houding/post bewust was, dan had hij t anders geformuleerd, vermoed ik ... van slechte wil is m niet :-)

doremi
3 december 2015, 10:49
Veelzeggend verhaal alweer. Wat kunnen we vaststellen:

1) Het verhaal dat Alde'meh oorspronkelijk vertelde bleek een zeer eenzijdige versie waarin hij zeer gericht bepaalde feiten verzweeg. In die zin deed deze casus mij sterk denken aan de zaak rond Yassine Channouf (zie: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141028_01346769).
Men vertelt een verhaal waaruit moet blijken dat men 'zo maar' opgepakt wordt zuiver op basis van uiterlijke kenmerken terwijl achteraf blijkt dat er wel totaal andere redenen waren voor de politieacties.

Dit opzettelijk verkeerd voorstellen van de feiten maakt dat ik de eerlijkheid van dit soort figuren sterk in twijfel trek alsook de rest van het verhaal.

2) Het argument dat hij 'bekend' is ontgaat mij ook volledig. Wat zou dat hebben moeten wijzigen aan het politieoptreden? Beweert men nu dat 'bekende' mensen een andere aanpak moeten hebben en dat de politie dan een soort portfolio moet hebben en kennen van alle 'bekende' mensen? Wat voor onzin is dat nu?

Conclusie is simpel, leugenachtige voorstelling van de feiten (waar je dus ook vragen kan hebben over alle andere beweringen) en heel rare autoriteitsargumenten die totaal niet opgaan. Zeververhaal dus.

Thuleander
3 december 2015, 10:51
Ze hadden hem al zien rondrijden en filmen vanuit de auto, wanneer de politie er naar toeging reden ze weg, de auto stond intern geseind, de volgende keer dat ze hem zagen hadden ze hem te stekken.
Het is niet omdat de auto van iemand (bekend) is dat hij niet kan gestolen zijn.

Waarom?

Anna List
3 december 2015, 10:57
Waarom?

een achtervolging zou nog spectaculairder zijn en nog meer media aandacht garanderen ?

quercus
3 december 2015, 11:07
Misschien heeft mijnheer Montasser AlDe'emeh een beetje te lang in extremistische middens vertoeft. Hij ziet er inderdaad uit als een terrorist die elk moment zijn bomgordel tot ontploffing kan brengen. Als hij praktiserende moslim is dan kan hij gerust een dubbelrol spelen.

In ieder geval, als je uitgerekend in deze tijd de politie staat te filmen, dan is dat toch om moeilijkheden vragen??? Is onze doctorandus nu echt niet snuggerder? Of is er werkelijk stront aan de knikker? Ik ga niet beweren dat de politie hem met wat minder machtsvertoon had kunnen aanklampen (bv. hem gewoon verzoeken met hen mee te komen naar het politiekantoor voor een "goed gesprek"). Ik ben in ieder geval verbaasd dat hij verbaasd is. Je kunt nu toch verwachten dat je op weinig "begrip" kunt rekenen wanneer je in het huidig klimaat een politieman/-vrouw een camera onder de neus duwt. Montasser AlDe'emeh zijn verontwaardiging lijkt mij weinig geloofwaardig. Waarom moest hij de politie zo nodig filmen?

Nietzsche
3 december 2015, 11:12
Agenten filmen = concrete aanwijzing om iemand aan te houden...

Ahahaha, de terroristen zijn al flink baas in België.

doremi
3 december 2015, 11:32
In ieder geval, als je uitgerekend in deze tijd de politie staat te filmen, dan is dat toch om moeilijkheden vragen??? Is onze doctorandus nu echt niet snuggerder? Of is er werkelijk stront aan de knikker? Ik ga niet beweren dat de politie hem met wat minder machtsvertoon had kunnen aanklampen (bv. hem gewoon verzoeken met hen mee te komen naar het politiekantoor voor een "goed gesprek"). Ik ben in ieder geval verbaasd dat hij verbaasd is. Je kunt nu toch verwachten dat je op weinig "begrip" kunt rekenen wanneer je in het huidig klimaat een politieman/-vrouw een camera onder de neus duwt. Montasser AlDe'emeh zijn verontwaardiging lijkt mij weinig geloofwaardig. Waarom moest hij de politie zo nodig filmen?

Uiteraard is dit gewoon gezocht. Bovendien vanuit een geseinde wagen en wanneer een politieman afkomt wegrijden... De 'verbazing' van Alde'meh maakt zijn verhaal totaal ongeloofwaardig, naast natuurlijk het feit dat hij al deze feiten niet vermeldde.

doremi
3 december 2015, 11:34
punt 3 is ethnic profiling. je weet niet of hij moslim is of niet.

goed, rechts heeft belang bij een polarisering van de maatschappij, met de verrotting van de sfeer op straat en is gebaat met meer geweld. zo onlogisch is dit niet allemaal.

De vraag is wat is 'ethnic profiling'. Als iemand de politie belt voor een overval en de dader wordt beschreven als een blanke grote man, moet de politie dan voor elke blanke verdachte die ze stoppen/aanhouden ook 1 pigmee aanhouden om niet aan 'ethnic profiling' te doen?

Hoe zien we dat concreet?

vlijmscherp
3 december 2015, 11:46
De vraag is wat is 'ethnic profiling'. Als iemand de politie belt voor een overval en de dader wordt beschreven als een blanke grote man, moet de politie dan voor elke blanke verdachte die ze stoppen/aanhouden ook 1 pigmee aanhouden om niet aan 'ethnic profiling' te doen?

Hoe zien we dat concreet?

ethnic profiling is dat je dan elke blanke man laat stoppen. dat groot zijn is relatief, daar hou je dan uiteraard geen rekening mee, vanaf het moment dat die blanke man een gemiddelde lengte heeft, kan hij als groot worden beschouwd, maw oppakken, 24u vastzetten en je dan afvragen of hij het nu gedaan kan hebben of niet.

Supe®Staaf
3 december 2015, 12:14
Agenten filmen = concrete aanwijzing om iemand aan te houden...
Correctie: Als moslim agenten filmen = concrete aanwijzing om iemand aan te houden...
En zo hoort het.
Tenminste als ze daarna het land worden uitgegooid.

Supe®Staaf
3 december 2015, 12:17
Waarom moest hij de politie zo nodig filmen?[/COLOR][/B]
Ik vermoed als uitlokking, om daarna als een Weveriaanse calimero, te kunnen janken en bleiten en in de media zijn 15 minuten roem mee te pikken.
Ik zou zeggen: misson accomplished, want vooraf had ik nog nooit van die crypto-jihadist gehoord...

Nietzsche
3 december 2015, 12:18
Correctie: Als moslim agenten filmen = concrete aanwijzing om iemand aan te houden...
En zo hoort het.
Tenminste als ze daarna het land worden uitgegooid.

Bange, witte man.

Supe®Staaf
3 december 2015, 12:21
Bange, witte man.Liever blode Jan, dan dode Jan.
Laat jij je maar lekker pakken door moslims met een opgeblazen gevoel.
Ik zal dan wel zolang nodig een Hollands vlagje in mijn logo voeren, en intussen denken:"Alweer een naïeve Kees minder!"

Nietzsche
3 december 2015, 12:26
Liever blode Jan, dan dode Jan.
Laat jij je maar lekker pakken door moslims met een opgeblazen gevoel.
Ik zal dan wel zolang nodig een Hollands vlagje in mijn logo voeren, en intussen denken:"Alweer een naïeve Kees minder!"

:lol:

doremi
3 december 2015, 12:27
ethnic profiling is dat je dan elke blanke man laat stoppen. dat groot zijn is relatief, daar hou je dan uiteraard geen rekening mee, vanaf het moment dat die blanke man een gemiddelde lengte heeft, kan hij als groot worden beschouwd, maw oppakken, 24u vastzetten en je dan afvragen of hij het nu gedaan kan hebben of niet.

De zaken in het rood zijn hier niet gebeurd. Ik zie trouwens nog altijd geen tekenen dat elke persoon met Noord-Afrikaanse origine tegengehouden wordt.

Is de redenering niet eerder logisch dat bij zo goed als elk signalement er gemiddeld x-aantal 'verkeerde' mensen worden aangehouden/gecontroleerd en dat er voor bepaalde mensen met bepaalde uiterlijke eigenschappen meer signalementen (en dus de facto meer fouten) zijn. Persoonlijk geloof ik eerder in de zuivere statistiek dan in 'ethnic profiling'.
Net als racisme beweer ik trouwens niet dat het niet bestaat, wel dat allerlei zaken die er niets mee te maken hebben onder die noemer worden geplaatst.

Ik blijf de vraag stellen, wat verwachten mensen die dit soort gevallen ethnic profiling en dus een probleem noemen dat er gebeurt? Dat men pro forma telkens enkele zwart-afrikanen, homoseksuelen, Oost-aziaten enz opzij neemt om een soort equilibrium te hebben? Dit alles om de enige logische conclusie te ontwijken dat hetgeen men ethnic profiling noemt gewoon een logisch gevolg is van de grotere groep (kwalitatief) probleemgevallen bij bepaalde bevolkingsgroepen?

Bobke
3 december 2015, 12:38
Agenten filmen = concrete aanwijzing om iemand aan te houden...

Ahahaha, de terroristen zijn al flink baas in België.
Te controleren heb ik begrepen.

Supe®Staaf
3 december 2015, 12:41
Te controleren heb ik begrepen.Tsja, Bobke, de moslimknuffelaars zijn nog steeds heel snel in hun poco-reet gebeten, zeker wanneer hun chouchoukes eindelijk eens de behandeling krijgen die ze verdienen.

Supe®Staaf
3 december 2015, 12:48
De tweet van die student in het Antwerpse niet vergeten en die 5 kleine mannen in Sint-Niklaas die onder schot werden gehouden. Allemaal volgens het boekje.
Dat komt er van.
Als de moslims volgens hun boekje leven, dan moeten wij al eens sneller ons (wet)boekje bovenhalen.

alberto
3 december 2015, 13:13
Waarom?
Goeie vraag, op die manier maakt ge u wel verdacht, al goed dat ze hem achteraf te pakken hadden.
Volgens mij een bewust provoceerde actie van die gast.

Knuppel
3 december 2015, 13:33
Waarom?

Radicaliseringsexpert Montasser AlDe'emeh werd gisteren tijdens een politiecontrole tegengehouden, en voelde zich agressief behandeld. Daarover getuigde hij in De Afspraak. Guido Van Wijmersch, korpschef van de politiezone Brussel Hoofdstad Elsene, denkt daar anders over.

"Voor ons begon dit verhaal een aantal dagen geleden. Voor het weekend werd een Mercedes geseind, terwijl de inzittende bewakingsposten van militairen en politiemensen aan het filmen of fotograferen was.", beweert korpschef Guido Van Wijmersch.

Het voertuig werd nadien in de gaten gehouden.

Volgens Van Wijmersch werkte AlDe'emeh niet mee met de politie en probeerde hij omstaanders op te hitsen.



http://www.radio1.be/programmas/vandaag/de-controle-van-montasser-aldeemeh-was-terecht

PORSCHE
3 december 2015, 13:39
Radicaliseringsexpert Montasser AlDe'emeh werd gisteren tijdens een politiecontrole tegengehouden, en voelde zich agressief behandeld :D

Wat een weer typische Belgische mop. Die gast komt hier als vreemdeling weer ons de les spellen. Hij ziet er als en is en blijft een vreemdeling dus een paria. Ze hadden hem gerust nog wat ruwer mogen aanpakken! Noemt men zoiets een expert? Ik noem dat onkruid. En dat moet men met de wortel uit trekken. Mediageil en door zo in beeld te willen komen = juist opjutten van de radicaliserende geitenneukers. Dat is Montasser AlDe'emeh zijn bedoeling en niets anders! Haat en moord onder zijn Moslimbroeders zaaien.

Knuppel
3 december 2015, 13:40
punt 3 is ethnic profiling. je weet niet of hij moslim is of niet.

goed, rechts heeft belang bij een polarisering van de maatschappij, met de verrotting van de sfeer op straat en is gebaat met meer geweld. zo onlogisch is dit niet allemaal.

Punt 3 is een FEIT.

Montasser AlDe'emeh is wel degelijk een moslim, hij ziet eruit als een moslim, en praat als een moslim.

Montasser AlDe’emeh werd geboren uit palestijnse ouders in een vluchtelingenkamp is het Jordaanse Zarqa, de bakermat van de internationale jihad

http://www.deburen.eu/nl/programma/detail/de-jihadkaravaan

De Belgisch-Palestijnse moslim Montasser AlDe'emeh stond ooit zelf op het punt om zelf de wapens op te nemen. Als een ontwortelde tiener die opgroeide met haat

http://www.kleurbekennen.be/artikel/inspiratiedag-2016-feest-voor-wereldburgers

Is dat duidelijk genoeg of heb je nog andere excuustruzen?

Waarom heb je mijn andere punten niet bekritiseerd?

Knuppel
3 december 2015, 13:48
Veelzeggend verhaal alweer. Wat kunnen we vaststellen:

1) Het verhaal dat Alde'meh oorspronkelijk vertelde bleek een zeer eenzijdige versie waarin hij zeer gericht bepaalde feiten verzweeg. In die zin deed deze casus mij sterk denken aan de zaak rond Yassine Channouf (zie: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141028_01346769).
Men vertelt een verhaal waaruit moet blijken dat men 'zo maar' opgepakt wordt zuiver op basis van uiterlijke kenmerken terwijl achteraf blijkt dat er wel totaal andere redenen waren voor de politieacties.

Dit opzettelijk verkeerd voorstellen van de feiten maakt dat ik de eerlijkheid van dit soort figuren sterk in twijfel trek alsook de rest van het verhaal.

2) Het argument dat hij 'bekend' is ontgaat mij ook volledig. Wat zou dat hebben moeten wijzigen aan het politieoptreden? Beweert men nu dat 'bekende' mensen een andere aanpak moeten hebben en dat de politie dan een soort portfolio moet hebben en kennen van alle 'bekende' mensen? Wat voor onzin is dat nu?

Conclusie is simpel, leugenachtige voorstelling van de feiten (waar je dus ook vragen kan hebben over alle andere beweringen) en heel rare autoriteitsargumenten die totaal niet opgaan. Zeververhaal dus.
:thumbsup:

Knuppel
3 december 2015, 13:49
Uiteraard is dit gewoon gezocht. Bovendien vanuit een geseinde wagen en wanneer een politieman afkomt wegrijden... De 'verbazing' van Alde'meh maakt zijn verhaal totaal ongeloofwaardig, naast natuurlijk het feit dat hij al deze feiten niet vermeldde.

Precies!

Knuppel
3 december 2015, 14:09
Correctie: Als moslim agenten filmen = concrete aanwijzing om iemand aan te houden...
En zo hoort het.
Tenminste als ze daarna het land worden uitgegooid.

Niet alleen werd de politie voor het weekend vanuit de mercedes van de jihadexpert gefilmd. De inzittenden in de wagen van Montasser filmden/fotografeerden eveneens de bewakingsposten van militairen. Daarop werd Montasser's wagen geseind.

http://www.radio1.be/programmas/vandaag/de-controle-van-montasser-aldeemeh-was-terecht

Geen wonder dat de politie niet "lief" was voor de eigenaar van de geseinde mercedes.
De doorgeknipte omheining van het militair domein in Heverlee ligt ook nog vers in het geheugen.

Knuppel
3 december 2015, 14:15
Ik vermoed als uitlokking, om daarna als een Weveriaanse calimero, te kunnen janken en bleiten en in de media zijn 15 minuten roem mee te pikken.
Ik zou zeggen: misson accomplished, want vooraf had ik nog nooit van die crypto-jihadist gehoord...

Je slaat de nagel op de kop!
Dat deze crypto-jihadist een aandachtshoer eerste klas is heeft hij al eerder, en vaker, bewezen.

Knuppel
3 december 2015, 14:20
Tsja, Bobke, de moslimknuffelaars zijn nog steeds heel snel in hun poco-reet gebeten, zeker wanneer hun chouchoukes eindelijk eens de behandeling krijgen die ze verdienen.

Dat de poco 's snel in hun pocoreet gebeten zijn al hun chouchoukes een zeldzame keer aangepakt worden hebben ze, eens temeer bewezen.

quercus
3 december 2015, 14:21
Je slaat de nagel op de kop!
Dat deze crypto-jihadist een aandachtshoer eerste klas is heeft hij al eerder, en vaker, bewezen.

Ik krijg zo de indruk dat hij zich begint aan te stellen zoals Abou Jaja. Binnenkort krijgt hij ook een vaste column in De Standaard.

Anna List
3 december 2015, 14:25
Veelzeggend verhaal alweer. Wat kunnen we vaststellen:

1) Het verhaal dat Alde'meh oorspronkelijk vertelde bleek een zeer eenzijdige versie waarin hij zeer gericht bepaalde feiten verzweeg. In die zin deed deze casus mij sterk denken aan de zaak rond Yassine Channouf (zie: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141028_01346769).
Men vertelt een verhaal waaruit moet blijken dat men 'zo maar' opgepakt wordt zuiver op basis van uiterlijke kenmerken terwijl achteraf blijkt dat er wel totaal andere redenen waren voor de politieacties.

Dit opzettelijk verkeerd voorstellen van de feiten maakt dat ik de eerlijkheid van dit soort figuren sterk in twijfel trek alsook de rest van het verhaal.

2) Het argument dat hij 'bekend' is ontgaat mij ook volledig. Wat zou dat hebben moeten wijzigen aan het politieoptreden? Beweert men nu dat 'bekende' mensen een andere aanpak moeten hebben en dat de politie dan een soort portfolio moet hebben en kennen van alle 'bekende' mensen? Wat voor onzin is dat nu?

Conclusie is simpel, leugenachtige voorstelling van de feiten (waar je dus ook vragen kan hebben over alle andere beweringen) en heel rare autoriteitsargumenten die totaal niet opgaan. Zeververhaal dus.

het meest opmerkelijke is hierover dat de ware invulling al meteen op verschillende plaatsen ttz niet reguliere media gemeld werd toen dit verhaaltje pas in reguliere media opgehangen werd ... het lijkt er dus sterk op dat reguliere media slechter zijn in bronnen checken dan social media ...

ttz t is die onschuldige, doch voor reguliere zichzelf op 'kwaliteit' beroemende media pijnlijke vaststelling, ofwel moet je kwaad opzet en vooringenomendheid of politieke agenda vermoeden bij die reguliere media ... :-)

DucDEnghien
3 december 2015, 14:47
Punt 3 is een FEIT.

Montasser AlDe'emeh is wel degelijk een moslim, hij ziet eruit als een moslim, en praat als een moslim.



http://www.deburen.eu/nl/programma/detail/de-jihadkaravaan



http://www.kleurbekennen.be/artikel/inspiratiedag-2016-feest-voor-wereldburgers

Is dat duidelijk genoeg of heb je nog andere excuustruzen?

Waarom heb je mijn andere punten niet bekritiseerd?

Het gaat dus wel degelijk over uw haat tegen de Moslims. Niet dat we het niet wisten.

Anna List
3 december 2015, 15:00
Het gaat dus wel degelijk over uw haat tegen de Moslims. Niet dat we het niet wisten.

laat het feit dat alle IS terroristen tot op de dag van vandaag ALLEMAAL moslim bleken, u vooral niet van de wijs brengen!

Pericles
3 december 2015, 15:40
laat het feit dat alle IS terroristen tot op de dag van vandaag ALLEMAAL moslim bleken, u vooral niet van de wijs brengen!

Wat hier niet aan de orde komt is het feit dat hij blijkbaar omstaanders aan het ophitsen was tegen de politie en dat is een strafbaar feit:-D.
Hij zal naar alle waarschijnlijkheid zijne keutel niet kunnen leggen zonder dat het hem redelijk wat geld zou kunnen kosten.:lol:

DucDEnghien
3 december 2015, 15:43
laat het feit dat alle IS terroristen tot op de dag van vandaag ALLEMAAL moslim bleken, u vooral niet van de wijs brengen!

Het gaat over de haat van Knuppel tegen ALLE MOSLIMS. Van de eerste tot de laatste. Begrepen?

Pericles
3 december 2015, 15:49
Het gaat over de haat van Knuppel tegen ALLE MOSLIMS. Van de eerste tot de laatste. Begrepen?

Hoe ?
Bestaan er dan goede nazi's ?
De nazi light ? :-D

Another Jack
3 december 2015, 15:53
Hoe ?
Bestaan er dan goede nazi's ?
De nazi light ? :-D

Ja, dat zijn diegene die van het VB naar de N-VA zijn gelopen.

Eyjafjallajökull
3 december 2015, 15:54
Ja, dat zijn diegene die van het VB naar de N-VA zijn gelopen.

En dat zijn goeie ? :-D

Another Jack
3 december 2015, 15:57
En dat zijn goeie ? :-D

"Light" zou ik eerder zeggen.

Pericles
3 december 2015, 15:58
Ja, dat zijn diegene die van het VB naar de N-VA zijn gelopen.

En hoe zit het dan met de volgelingen van Pinochet die nu nog bij de VLD zitten.
Je weet wel uw collega's die niet kunnen uitstaan dat Jan met de pet zijn beleg zou kunnen betalen en daarop liever Pjotr tegen een hongerloon laten werken ? :-D

Eyjafjallajökull
3 december 2015, 16:02
"Light" zou ik eerder zeggen.

Naar analogie met "moslim light", die dus ook geen goeie zijn ?

quercus
3 december 2015, 16:04
Het gaat over de haat van Knuppel tegen ALLE MOSLIMS. Van de eerste tot de laatste. Begrepen?

Wel, die haat tegen alle moslims heeft zo zijn reden. Wanneer ik vaststel dat ze 1) vijandig staan tegenover vrije meningsuiting; 2) vijandig staan tegenover het principe van scheiding tussen religie en staat; 3) vijandig staan tegenover het gelijkheidsprincipe van vrouw tegenover man; 4) vijandig staan tegenover de vrijheid van keuze tussen vrijzinnig of gelovig; 5) vijandig staan tegenover de vrije keuze inzake soort godsdienst; 6) vijandig staan tegenover holebi's; 7) vijandig staan tegenover ons juridisch bestel en zweren bij de sharia...

Denk je niet dat er meer dan voldoende redenen zijn om voorop te stellen dat dergelijke religie/ideologie volstrekt haaks staat op de Europese basiswaarden? Dat bijgevolg voor dat soort ideologie en zijn aanhangers er geen plaats is in Europa? Dat wij als Europeanen het volste recht hebben van hen te eisen dat, indien ze per se in Europa zich willen vestigen, ze die nefaste kenmerken van hun religie expliciet afzweren en dat wij het volste recht hebben om te verifiëren dat ze dan inderdaad daar naar leven? Begrepen?

Anna List
3 december 2015, 16:05
Het gaat over de haat van Knuppel tegen ALLE MOSLIMS. Van de eerste tot de laatste. Begrepen?

nee, ik denk dat het eerder uw struisvogelgedrag is dat hier de bepalende factor is.

Sywen
3 december 2015, 16:17
yep laat ons doen alsof de recente terreur niet etnisch is ! geweldig!

dus omdat de leden van de ETA blanken zijn, zijn alle blanken nu eenmaal verdacht voor terreur?

of omdat de leden van de IRA blanken zijn, zijn alle blanken nu verdacht ?

Charlie don't Surf
3 december 2015, 16:30
Allemaal goed en wel , ondertussen iemand nog Salah Abdeslam gezien , je weet wel die terrorist die nog steeds vrij rondloopt en waarover niemand nog praat ...

Another Jack
3 december 2015, 16:52
En hoe zit het dan met de volgelingen van Pinochet die nu nog bij de VLD zitten.
Je weet wel uw collega's die niet kunnen uitstaan dat Jan met de pet zijn beleg zou kunnen betalen en daarop liever Pjotr tegen een hongerloon laten werken ? :-D

Heeft Pinochet volgelingen bij de VLD?
Dat zijn dan liberalen "light"...

TV-verslaafde
3 december 2015, 16:59
Naar analogie met "moslim light", die dus ook geen goeie zijn ?

Waar staan er dingen in het partijprogramma van VB die strijdig zijn met de grondwet? Dus die nazi beschuldigingen zijn nogal goedkoop. Nationalisme kan je ze nog van beschuldigen. Maar zijn we dat niet allemaal?

circe
3 december 2015, 17:01
Mij lijkt het er toch eerder op dat de politie serieus opgejut was, eerder dan de jongeren? Haantjesgedrag, wat wel meer voorkomt in het Brussels politiekorps. Jaja, ik weet het wel dreigingsniveau 3, da's nie om mee te lachen. Wisten ze dan echt niet wie ze in dat voertuig zouden aantreffen? Sta me toch toe hier eens deftig mee te lachen.
en dan nog.

Ben je onaantastbaar omdat je met je smoel op TV bent gekomen?

circe
3 december 2015, 17:03
Googlen kunnen ze ook al niet bij de politie. De nummerplaat van de wagen stond op zijn naam. Binnen de 30 seconden konden ze weten wie hij in werkelijkheid was. Maar daar zijn die flikken te dom voor.

en dan? blijft dat hij foto's van politie nam en de plaats waar ze controles uitvoerden.

nogmaals: ben je onaantastbaar omdat je af en toe met je smoel op TV komt?

TV-verslaafde
3 december 2015, 17:03
en dan nog.

Ben je onaantastbaar omdat je met je smoel op TV bent gekomen?

Hij kent wel Meneer Jambon, hé. :lol:

Wapper
3 december 2015, 17:07
Googlen kunnen ze ook al niet bij de politie. De nummerplaat van de wagen stond op zijn naam. Binnen de 30 seconden konden ze weten wie hij in werkelijkheid was. Maar daar zijn die flikken te dom voor.

En wat als de wagen gestolen was of in bruikleen gegeven?
Daar heeft Google geen antwoorden op...

dpg
3 december 2015, 17:08
Wel, die haat tegen alle moslims heeft zo zijn reden. Wanneer ik vaststel dat ze 1) vijandig staan tegenover vrije meningsuiting; 2) vijandig staan tegenover het principe van scheiding tussen religie en staat; 3) vijandig staan tegenover het gelijkheidsprincipe van vrouw tegenover man; 4) vijandig staan tegenover de vrijheid van keuze tussen vrijzinnig of gelovig; 5) vijandig staan tegenover de vrije keuze inzake soort godsdienst; 6) vijandig staan tegenover holebi's; 7) vijandig staan tegenover ons juridisch bestel en zweren bij de sharia...

Denk je niet dat er meer dan voldoende redenen zijn om voorop te stellen dat dergelijke religie/ideologie volstrekt haaks staat op de Europese basiswaarden? Dat bijgevolg voor dat soort ideologie en zijn aanhangers er geen plaats is in Europa? Dat wij als Europeanen het volste recht hebben van hen te eisen dat, indien ze per se in Europa zich willen vestigen, ze die nefaste kenmerken van hun religie expliciet afzweren en dat wij het volste recht hebben om te verifiëren dat ze dan inderdaad daar naar leven? Begrepen?

Gij hebt niks te eisen.

Begrepen ?

Another Jack
3 december 2015, 17:12
Gij hebt niks te eisen.

Begrepen ?

Hij beweert nochtans alle Europeanen te vertegenwoordigen...

TV-verslaafde
3 december 2015, 17:12
Gij hebt niks te eisen.

Begrepen ?

Is goed, dan zijn we weerloos tegen fascisten allerhande als men niets mag eisen.

quercus
3 december 2015, 17:14
Gij hebt niks te eisen.

Begrepen ?

Als de moslims niet akkoord gaan met hetgeen wij van hen eisen (zie daarvoor mijn vorige posting), dan horen zij het hier gewoon af te bollen naar Noord-Afrika en naar het Midden-Oosten. Wij hebben het volste recht om te eisen dat zij zich aanpassen aan de Europese normen.

quercus
3 december 2015, 17:15
Gij hebt niks te eisen.

Begrepen ?

Ben jij soms moslim?

Bobke
3 december 2015, 17:16
dus omdat de leden van de ETA blanken zijn, zijn alle blanken nu eenmaal verdacht voor terreur?

of omdat de leden van de IRA blanken zijn, zijn alle blanken nu verdacht ?
Dus alle blanken leven volgens het clubreglement van de ETA?
Sterke redenering. :roll:

Another Jack
3 december 2015, 17:17
Als de moslims niet akkoord gaan met hetgeen wij van hen eisen (zie daarvoor mijn vorige posting), dan horen zij het hier gewoon af te bollen naar Noord-Afrika en naar het Midden-Oosten. Wij hebben het volste recht om te eisen dat zij zich aanpassen aan de Europese normen.

Uiteraard.
Dat doen we al eeuwen, door middel van wetten.
Die voor iedereen gelden overigens...

Another Jack
3 december 2015, 17:18
Dus alle blanken leven volgens het clubreglement van de ETA?
Sterke redenering. :roll:

Ik ben blij dat je het eindelijk opmerkt.

TV-verslaafde
3 december 2015, 17:21
Uiteraard.
Dat doen we al eeuwen, door middel van wetten.
Die voor iedereen gelden overigens...

Die wetten worden niet toegepast. Alleen mensen uit een oorlogsgebied moeten wij onderdak verlenen. Economische vluchtelingen niet.

quercus
3 december 2015, 17:21
Uiteraard.
Dat doen we al eeuwen, door middel van wetten.
Die voor iedereen gelden overigens...
Dus, volgens jou hebben we in Europa "al eeuwen" een tsunami van moslim inwijkelingen.

Another Jack
3 december 2015, 17:22
Dus, volgens jou hebben we in Europa "al eeuwen" een tsunami van moslim inwijkelingen.

Neen.

Bobke
3 december 2015, 17:25
Uiteraard.
Dat doen we al eeuwen, door middel van wetten.
Die voor iedereen gelden overigens...

Zoals verdoofd slachten ?

TV-verslaafde
3 december 2015, 17:26
Neen.

Jaja, ik weet waar je op doelt. Je moet elk asieldossier per asieldossier individueel bekijken. Zoals ze dat doen met examens op de hoge school waarbij meer dan 50% gewoon buist. Overal in de maatschappij zijn filters waarbij sommigen er doorkomen of niet. Maar als we spreken van massale getallen kan de trage bureaucratie van Europa het niet aan en laten ze maar betijen.

Another Jack
3 december 2015, 17:26
Zoals verdoofd slachten ?

Inderdaad.

TV-verslaafde
3 december 2015, 17:30
Inderdaad.

Vergelijk het met dat er morgen ineens 1 miljoen inschrijvingen zijn op je school en die willen allemaal les gaan volgen in jouw school. Als ze niet worden ingeschreven gaan ze in hongerstaking of gooien stenen door de ruiten van de school. De school plooit voor de massa en is geplunderd en volledig kapot na een week.

Another Jack
3 december 2015, 17:34
Vergelijk het met dat er morgen ineens 1 miljoen inschrijvingen zijn op je school en die willen allemaal les gaan volgen in jouw school. Als ze niet worden ingeschreven gaan ze in hongerstaking of gooien stenen door de ruiten van de school. De school plooit voor de massa en is geplunderd en volledig kapot na een week.

Dan bouwen we 10.000 nieuwe lokalen en we werven een 5000-tal leerkrachten aan.

Is dit een realistisch antwoord op uw realistisch scenario?

TV-verslaafde
3 december 2015, 17:38
Dan bouwen we 10.000 nieuwe lokalen en we werven een 5000-tal leerkrachten aan.

Is dit een realistisch antwoord op uw realistisch scenario?

Dus je geeft toe aan de druk van het getal. Massa's mensen zijn niet te controleren, dat is net zoiets als hooligans bij de voetbal, shoppers op black friday, massale vluchtelingenstromen, toeschouwers bij rock werchter dan moet je wel leger en politie inzetten of je wordt gewoon vertrappeld.

Jakko
3 december 2015, 17:41
Wat we in alle geval niet uit het oog mogen verliezen is.

1/ Dat er in Brussel nog steeds tereurdreiging niveau 4 van kracht is.



Het dreigingsniveau in Brussel is al een tijdje geleden gezakt naar 3.
Dreigingsniveau Brussel wordt verlaagd naar 3 (http://www.gva.be/cnt/dmf20151126_01991088/dreigingsniveau-brussel-wordt-verlaagd-naar-3)

Jakko
3 december 2015, 18:09
Niet alleen werd de politie voor het weekend vanuit de mercedes van de jihadexpert gefilmd. De inzittenden in de wagen van Montasser filmden/fotografeerden eveneens de bewakingsposten van militairen. Daarop werd Montasser's wagen geseind.

http://www.radio1.be/programmas/vandaag/de-controle-van-montasser-aldeemeh-was-terecht

Geen wonder dat de politie niet "lief" was voor de eigenaar van de geseinde mercedes.
De doorgeknipte omheining van het militair domein in Heverlee ligt ook nog vers in het geheugen.

En waarom zouden die gasten niet gefilmd mogen worden? Er werd in Kortrijk toch ook gefilmd? Anders wordt het, wanneer deze beelden verspreid worden. Dan dienen de betrokkenen onherkenbaar gemaakt te worden. De VRT heeft ook al een vriendelijk verzoek gekregen.

Politie wil niet gefilmd worden (http://www.knack.be/nieuws/belgie/politie-wil-niet-meer-gefilmd-worden-als-wij-burgers-niet-mogen-filmen-waarom-zij-ons-wel/article-normal-273435.html)

Knuppel
3 december 2015, 18:28
Uiteraard.
Dat doen we al eeuwen, door middel van wetten.
Die voor iedereen gelden overigens...

Je méént het?

Probeer dan maar eens klacht neer te leggen tegen een racistische moslim. Dan weet je meteen dat de wet niet voor iedereen geldt.

Another Jack
3 december 2015, 18:30
Dus je geeft toe aan de druk van het getal. Massa's mensen zijn niet te controleren, dat is net zoiets als hooligans bij de voetbal, shoppers op black friday, massale vluchtelingenstromen, toeschouwers bij rock werchter dan moet je wel leger en politie inzetten of je wordt gewoon vertrappeld.

Ik geef aan niks toe, ik ging gewoon even mee in uw fantaisistisch verhaal...

Knuppel
3 december 2015, 18:33
Het dreigingsniveau in Brussel is al een tijdje geleden gezakt naar 3.
Dreigingsniveau Brussel wordt verlaagd naar 3 (http://www.gva.be/cnt/dmf20151126_01991088/dreigingsniveau-brussel-wordt-verlaagd-naar-3)

Is t'waar?

Dan zullen de Brusselaars zich een heel stuk gerustgesteld voelen.
En de Jihadisten ook.....

Another Jack
3 december 2015, 18:34
Je méént het?

Probeer dan maar eens klacht neer te leggen tegen een racistische moslim. Dan weet je meteen dat de wet niet voor iedereen geldt.

Waarom zou ik dat moeten proberen?
Uiteraard dat racisme in dit land nauwelijks vervolgd wordt, dat zijn ook slechte wetten die niet te handhaven zijn.

Jakko
3 december 2015, 18:37
Is t'waar?

Dan zullen de Brusselaars zich een heel stuk gerustgesteld voelen.
En de Jihadisten ook.....

Ik weet niet of er een verschil bestaat. Kamagurka heeft daar een ernstige bijdrage over gemaakt.

Kamagurka (http://www.canvas.be/video/kamagurka/2015/de-dreigingsniveau-s-door-de-ogen-van-kamagurka)

Knuppel
3 december 2015, 18:48
En waarom zouden die gasten niet gefilmd mogen worden? Er werd in Kortrijk toch ook gefilmd? Anders wordt het, wanneer deze beelden verspreid worden. Dan dienen de betrokkenen onherkenbaar gemaakt te worden. De VRT heeft ook al een vriendelijk verzoek gekregen.

Politie wil niet gefilmd worden (http://www.knack.be/nieuws/belgie/politie-wil-niet-meer-gefilmd-worden-als-wij-burgers-niet-mogen-filmen-waarom-zij-ons-wel/article-normal-273435.html)

De vraag die van belang is in deze tijd is waarom de politie, alsook de bewakers van militair domein, wél gefilmd zouden moeten worden. Ik heb daar nooit de behoefte voor gehad. Waarom Montasser AIDe'emeh (of de vrienden aan wie hij zijn mercedes leende), wél?

En waarom verzweeg Montasser dat toen de media op zijn kant van het verhaal sprong?

Maar goed. We weten nu dat jij je geen zorgen zou maken als onbekende bruine mannen jou en jouw woning filmen of fotograferen in een tijd van verhoogd alarm. Jij weet immers zeker dat daar niets achter zit. Noch is jouw privacy jou heilig. :roll:

Knuppel
3 december 2015, 18:53
Ik weet niet of er een verschil bestaat. Kamagurka heeft daar een ernstige bijdrage over gemaakt.

Kamagurka (http://www.canvas.be/video/kamagurka/2015/de-dreigingsniveau-s-door-de-ogen-van-kamagurka)

We hebben al eerder gemerkt dat jij je geen zorgen maakt over bagatellen zoals de hoogste dreigingsniveaus. Kamagurka heeft daar immers een "ernstige" bijdrage over gemaakt. :roll:

Jakko
3 december 2015, 18:59
We hebben al eerder gemerkt dat jij je geen zorgen maakt over bagatellen zoals de hoogste dreigingsniveaus. Kamagurka heeft daar immers een "ernstige" bijdrage over gemaakt. :roll:


Ik dacht nochans dat jij in de waan verkeerde dat Brussel nog onder dreigingsniveau 4 stond? Het was toch uw eerste argument om de politie bij te treden? Soms moet je toch een beetje loslaten. Ondertussen in Antwerpen.

journalist uit wagen gesleurd en onder schot gehouden (http://www.gva.be/cnt/dmf20151203_02002554/atv-journalist-uit-wagen-gesleurd-en-onder-schot-gehouden)

werkman
3 december 2015, 19:03
Dus, volgens jou hebben we in Europa "al eeuwen" een tsunami van moslim inwijkelingen.

Niet druk over maken!:lol:
Het zijn gewoon de bekeerde nazaten van de kruisvaarders die terug naar de heimat keren. Het is gewoon te wijten aan de opwarming van de aarde dat het nu onder de vorm van een tsunami gebeurt.:-)

Knuppel
3 december 2015, 19:30
Uiteraard.
Dat doen we al eeuwen, door middel van wetten.
Die voor iedereen gelden overigens...

Uiteraard dat racisme in dit land nauwelijks vervolgd wordt, dat zijn ook slechte wetten die niet te handhaven zijn.


Je geeft dus toe dat hetgeen we al eeuwen doen door middel van wetten niet voor iedereen geldt.
Toch niet wat betreft de slechte wetten die "we" maakten. En de racismewetten zijn slechte wetten volgens jou.
"Omdat ze niet te handhaven zijn"....:roll:

Om er het VB mee klein te krijgen vormden de slechte racismewetten die "we" maakten "omdat ze niet te handhaven zijn" nochtans geen probleem. Daar deugen wetten die "perfide maar efficiënt" zijn duidelijk wél voor. Het Centrum voor Gedachten Kontrole en Repressie heeft dat met verve bewezen.

Knuppel
3 december 2015, 19:42
Niet druk over maken!:lol:
Het zijn gewoon de bekeerde nazaten van de kruisvaarders die terug naar de heimat keren. Het is gewoon te wijten aan de opwarming van de aarde dat het nu onder de vorm van een tsunami gebeurt.:-)

Juist.
Het wegdek mag smelten van de hitte, of het mag stenen uit de grond vriezen. Het ligt hoe dan ook aan de opwarming van de aarde.

Of er een miljoen nazaten van bekeerde kruisvaarders terugkeren naar de heimat of geen. Het maakt geen verschil.

Ik herinner mij nochtans niets over bekeerde-kruisvaarders-terrorisme.

Knuppel
3 december 2015, 19:49
Waarom zou ik dat moeten proberen?
Uiteraard dat racisme in dit land nauwelijks vervolgd wordt, dat zijn ook slechte wetten die niet te handhaven zijn.

Waarom je zou moeten proberen of het klopt wat jij beweert?
Om te bewijzen dat je niet zwanst.

Knuppel
3 december 2015, 20:01
Verkeerde draad....

Another Jack
3 december 2015, 20:15
Je geeft dus toe dat hetgeen we al eeuwen doen door middel van wetten niet voor iedereen geldt.
Toch niet wat betreft de slechte wetten die "we" maakten. En de racismewetten zijn slechte wetten volgens jou.
"Omdat ze niet te handhaven zijn"....:roll:

Om er het VB mee klein te krijgen vormden de slechte racismewetten die "we" maakten "omdat ze niet te handhaven zijn" nochtans geen probleem. Daar deugen wetten die "perfide maar efficiënt" zijn duidelijk wél voor. Het Centrum voor Gedachten Kontrole en Repressie heeft dat met verve bewezen.

Inderdaad, er zijn mensen die zich geen reet van wetten aantrekken.
Wist je dat niet?

Toch gelden ze voor iedereen.
Maar laten het concreet maken:
U zou willen dat iedere uitlating van racisme bestraft zou worden?
Hebt u enig idee wat een belasting dit voor justitie tot gevolg zou hebben?
Is dit volgens u echt prioritair?
Beseft u dat dit het einde van dit forum zou beteken?

Jakko
3 december 2015, 20:17
De vraag die van belang is in deze tijd is waarom de politie, alsook de bewakers van militair domein, wél gefilmd zouden moeten worden. Ik heb daar nooit de behoefte voor gehad. Waarom Montasser AIDe'emeh (of de vrienden aan wie hij zijn mercedes leende), wél?

En waarom verzweeg Montasser dat toen de media op zijn kant van het verhaal sprong?

Maar goed. We weten nu dat jij je geen zorgen zou maken als onbekende bruine mannen jou en jouw woning filmen of fotograferen in een tijd van verhoogd alarm. Jij weet immers zeker dat daar niets achter zit. Noch is jouw privacy jou heilig. :roll:

Men had het hem toch kunnen vragen? Het hoort blijkbaar bij zijn job. Heb je toevallig ook een link over de Mercedes die hij aan zijn vrienden leende? In de knack staat anders een heel ander verhaal. Wat hebben flikken die midden in het centrum bepaalde strategische punten bewaken, met privacy of mijn woning te maken? Rechts is anders goed op weg de privacy van de burger aan banden te leggen. Vreemde kronkel.

doremi
3 december 2015, 20:34
Men had het hem toch kunnen vragen? Het hoort blijkbaar bij zijn job. Heb je toevallig ook een link over de Mercedes die hij aan zijn vrienden leende? In de knack staat anders een heel ander verhaal. Wat hebben flikken die midden in het centrum bepaalde strategische punten bewaken, met privacy of mijn woning te maken? Rechts is anders goed op weg de privacy van de burger aan banden te leggen. Vreemde kronkel.

De politie zou verschillende malen op de wagen toegestapt zijn om te praten en de wagen reed daarop weg voor er een gesprek kon plaatsvinden.

Als Montasser trouwens zo voor praten is (niet onterecht) waarom ging hij dan sluiks filmen zonder te praten, i.p.v. eventjes op voorhand met de agenten te overleggen?

Men spreekt zichzelf nogal tegen.

Jakko
3 december 2015, 20:43
De politie zou verschillende malen op de wagen toegestapt zijn om te praten en de wagen reed daarop weg voor er een gesprek kon plaatsvinden.

Als Montasser trouwens zo voor praten is (niet onterecht) waarom ging hij dan sluiks filmen zonder te praten, i.p.v. eventjes op voorhand met de agenten te overleggen?

Men spreekt zichzelf nogal tegen.

Volgens korpschef Van Wymersch is mijn wagen een week geleden opgemerkt bij het filmen en fotograferen van wachtposten. Ik heb nooit gefilmd. Ik heb één foto genomen, van gemaskerde agenten, tussen een meute andere fotografen die aan het fotograferen waren. Die foto heb ik, net zoals andere journalisten, op Twitter geplaatst. En voor alle duidelijkheid: ik heb vooraf toestemming gevraagd én gekregen. Journalisten van De Afspraak en Telefacts volgden me al rijdend door de straten van Brussel. Een journalist van de Washington Post die bij mij in auto zat, nam foto's.

Knack (http://www.knack.be/nieuws/belgie/montasser-alde-emeh-doet-laatste-oproep-aan-brusselse-korpschef-tot-open-dialoog/article-opinion-631353.html)

Nebur
3 december 2015, 20:45
Terreurdreiging De agenten die onderzoeker en islamkenner Montasser AlDe'emeh gisteren aan een controle onderwierpen, hadden daar wel degelijk concrete redenen toe. Dat heeft Guido Van Wymeersch, korpschef van de politiezone Brussel Hoofdstad-Elsene, gezegd aan de VRT. Volgens de politie werden er vanuit zijn wagen bewakingsposten van de politie gefilmd.

AlDe'emeh werd gisteren in de buurt van de Anspachlaan tegengehouden met zijn wagen en gefouilleerd. Nadien beklaagde hij zich via Facebook en in 'De afspraak' op Canvas over de volgens hem hardhandige manier waarop hij door de agenten werd aangepakt.

De islamoloog zei in 'De afspraak' geschokt te zijn. "Ik probeer radicaliserende jongeren te begeleiden. Maar op dit moment voel ik zelf de frustratie van iemand die gewoon op basis van uiterlijke kenmerken opzij wordt gezet.

Klacht

AlDe'emeh diende een klacht in tegen de inspecteurs die hem fouilleerden, maar volgens korpschef Van Wymeersch handelden die volledig correct. "Er reed een verdacht voertuig rond onze politieposten", legde hij uit aan de VRT. "Vanuit die wagen werden politiemensen en militairen gefilmd. Het voertuig werd intern geseind en ik ben blij dat mijn collega's het opgemerkt hebben."

Gisterenmiddag merkten agenten de wagen op in het centrum van Brussel en werd er een controle op uitgevoerd. Volgens Van Wymeersch wordt er een intern onderzoek ingesteld om na te gaan of er iets foutliep, "maar volgens mij ligt de eerste fout bij degene die bij terreurniveau 3 bewakingsposten filmt".

AlDe'emeh neemt geen genoegen met die reactie. "Mijn auto stond geseind. Nu weet ik met zekerheid dat ze wisten wie ik was", reageert hij op Facebook. De man begrijpt niet waarom de agenten hem dan toch tegenhielden. "Ik ben onderzoeker en af en toe rijd ik met journalisten mee. Iedereen weet dat journalisten en onderzoekers foto's kunnen nemen."

De onderzoeker zegt zich geviseerd te voelen. "Ik sta tussen twee vuren: enerzijds word ik bedreigd door IS, anderzijds intimideert de politie me", zo reageerde hij aan Knack op het voorval. De afgelopen jaren ontving AlDe'emeh enkele doodsbedreigingen van IS-strijders. Recent werd daardoor nog een lezing in Edegem geannuleerd.

Met dank aan HLN.

Eerst is het dat de politie racistisch is omdat ze de wagen aan de kant zetten voor zijn uiterlijk en dan komt dit aan het licht.
Is al héél iets anders maar toch komen bleiten.

Wat komt er nu eigenlijk aan het licht? Dat hij of mensen in zijn wagen de politie aan het filmen waren. Et alors? Dat noemt men burgerlijke controle op de overheid. Dat is geen slecht principe. Al besef ik dat veel rechtsen dat verwarren met burgerlijke controle door de overheid.

doremi
3 december 2015, 20:53
Knack (http://www.knack.be/nieuws/belgie/montasser-alde-emeh-doet-laatste-oproep-aan-brusselse-korpschef-tot-open-dialoog/article-opinion-631353.html)

Zegt hij nu, nadat hij eerst van foto's maken e.d. niets te zeggen had in zijn eerste verhaal. Ik blijf erbij: als je zo selectief 'stom' bent in je eerste vertelling, wat moeten we dan nog geloven van al de rest dat hij uitkraamt. Deze verklaring is trouwens helemaal anders dan deze van de politie die wel degelijk verklaarden dat vanuit de auto foto's genomen werden en dat de auto wegreed wanneer deze benaderd werd.

Gezien Alde'meh in zijn TV-optreden ook al zeer selectief was in zijn verhaal hecht ik vooralsnog meer geloof aan de politiecommissaris. Van die kant zitten we immers nog altijd aan versie 1 van het verhaal en niet aan versie 4 of 5 zoals bij onze vriend Montasser.

Jakko
3 december 2015, 21:20
Zegt hij nu, nadat hij eerst van foto's maken e.d. niets te zeggen had in zijn eerste verhaal. Ik blijf erbij: als je zo selectief 'stom' bent in je eerste vertelling, wat moeten we dan nog geloven van al de rest dat hij uitkraamt. Deze verklaring is trouwens helemaal anders dan deze van de politie die wel degelijk verklaarden dat vanuit de auto foto's genomen werden en dat de auto wegreed wanneer deze benaderd werd.

Gezien Alde'meh in zijn TV-optreden ook al zeer selectief was in zijn verhaal hecht ik vooralsnog meer geloof aan de politiecommissaris. Van die kant zitten we immers nog altijd aan versie 1 van het verhaal en niet aan versie 4 of 5 zoals bij onze vriend Montasser.

Als je aangehouden wordt omdat je geseind staat als verdachte terrorist, is het wel logisch dat de politie achteraf ook met een versie van de feiten op de proppen moet komen. Kan je me een link geven waarin de politie verklaart dat de auto wegreed wanneer deze benaderd werd? Volgens het verkeersreglement moet je doorrijden bij groen licht. Ook staat er duidelijk dat een journalist van de Washington Post als passagier foto's aan het nemen was. Het wemelde er trouwens van fotografen. Zeer verdacht.

doremi
3 december 2015, 21:50
Als je aangehouden wordt omdat je geseind staat als verdachte terrorist, is het wel logisch dat de politie achteraf ook met een versie van de feiten op de proppen moet komen.

euh ja en wat verandert dat aan het feit dat Alde'meh zijn versie al ettelijke malen wijzigt? Ik heb van politiezijde nog maar 1 versie gehoord en Alde'meh die daar tal van zaken achteraf van moet toegeven.

Kan je me een link geven waarin de politie verklaart dat de auto wegreed wanneer deze benaderd werd?
neen, dat was te horen op de radio in de verklaring van de commissaris.

Volgens het verkeersreglement moet je doorrijden bij groen licht. Het is wel duidelijk dat de politie het niet over zulks een situatie had.

Ook staat er duidelijk dat een journalist van de Washington Post als passagier foto's aan het nemen was. Het wemelde er trouwens van fotografen. Zeer verdacht.

Dat staat in de zoveelste versie van Alde'meh. Ik vind dat trouwens een interessant gegeven want indien alles wat Alde'meh zegt klopt, waarom hoorden we deze journalist dan nog niet? Als journalist moeten de feiten (volgens de storyline van Alde'meh) toch de moeite waard zij om iets over te schrijven/zeggen/uitbrengen.

Knuppel
3 december 2015, 22:37
Men had het hem toch kunnen vragen?

Daar zeg je zoiets. De politie had de moslims die hun gehuurde wagens onlangs in Parijs achterlieten toch ook hebben kunnen vragen waarom ze andermans wagen(s) vergaten terug te brengen? De moslims zouden de politie ongetwijfeld een goede reden hebben wijsgemaakt.

Heb je toevallig ook een link over de Mercedes die hij aan zijn vrienden leende?

Jij gaat er dus van uit dat Montasser zélf zijn auto bestuurde? Dat hij het ook zelf was die voor de lol kiekjes euh...."schoot".... van de politie en de bewakers van een militair domein?

D�*�*r had ik nog niet aan gedacht anders had ik de haakjes wel weggelaten in de volgende zin: "Waarom Montasser AIDe'emeh (OF de vrienden aan wie hij zijn mercedes leende), wél?"

In de knack staat anders een heel ander verhaal.



:rofl: D�*t zal wel. Wat schiet er van de Kack nog over zonder de fel gesmaakte opiniestukken van Montasser AIDe'emeh, Lieshi Bleri (die onder een nick de lezersreacties modereert: lees sencureert) Ilco Maly en Khalid El Jafoufi?

Vandaag opnieuw Montasser reikt Guido Van Wijmersch, korpschef van de politiezone Brussel Hoofdstad Elsene, de hand in een ellenlang artikel waarin hij de man in zowat elke regel leugens verwijt. Hij wil zelfs zijn klacht laten vallen.

Dat wordt gegarandeerd een productieve 'open dialoog'. :roll:

smiley
3 december 2015, 23:06
Ik vertrouw die kerel niet, wat uiteraard niets wil zeggen.

Terecht. Een 'islamkenner' die zich nog steeds moslim noemt. Niet te vertrouwen. Een zoveelste Aboeke. Wahabisme is het probleem, niet de islam .... krijg je van zulk een lui te horen.

Een (gewezen) moslim die de islam echt heeft leren kennen is, een ex-moslim.

Snerror
3 december 2015, 23:24
Een (gewezen) moslim die de islam echt heeft leren kennen is, een ex-moslim.

Of een terrorist. :D

Knuppel
3 december 2015, 23:39
Of een terrorist. :D

Gewezen moslims zijn geen moslims meer maar afvalligen. Ze behoren vanaf de dag dat ze moslim af hetzelfde lot te ondergaan als de ongelovigen. De reden om moslimterrorist vervalt dus, en maakt plaats voor een reden gedood te worden.

Edina
3 december 2015, 23:46
Eerst is het dat de politie racistisch is omdat ze de wagen aan de kant zetten voor zijn uiterlijk en dan komt dit aan het licht.
Is al héél iets anders maar toch komen bleiten.

Hij heeft nooit beweert dat de agenten racistisch waren omdat ze hem aan de kant hebben gezet. Meer zelfs, hij heeft herhaaldelijk gezegd dat hij geen enkele probleem had met het feit dat hij gecontroleerd werd, maar wel met de manier waarop. Hij heeft ook uitdrukkelijk gezegd dat hij enkel het gedrag van de agenten in kwestie in vraag stelde, niet van de hele politie. Graag bij de feiten blijven aub.

Er zijn geen enkele excuses voor de manier waarop hij werd behandeld door de agenten. Het is niet aanvaardbaar om hardhandig gecontroleerd te worden als je meewerkt door te doen wat je gevraagd wordt (papieren tonen, motor uitzetten, sleutels op dashbord, uitstappen). Net zo min als het aanvaardbaar is dat de inhoud van je koffer door je wagen wordt gesmeten. En dan zwijg ik nog van de opmerkingen die de agenten zouden gemaakt hebben zoals "hier spreekt men geen Arabisch" als hij gewoon antwoordt op de vraag welke talen hij spreekt of "maak dat je weg komt of we geven je een boete omdat je verkeerd geparkeerd staat" nadat je door diezelfde politie aan de kant werd gezet. Ik was dan ook aangenaam verrast door de oproep van de Antwerpse korpschef Muyters om bij controles altijd beleefd en correct te handelen.

Het is extreem verontrustend dat dit (en gelijkaardige) politieoptredens (hier) massaal worden toegejuicht. En dat de verklaringen van de politie zonder meer worden geloofd. Langzaam maar zeker komen we zo terecht in een politiestaat. Waar iedereen dan wel eens slachtoffer kan van worden, maar dat schijnt niemand hier te beseffen. Doet me denken aan het toejuichen van een hardhandige aanpak van demonstranten van een verboden of niet aangevraagde manifestatie tot ze er zelf slachtoffer van worden (verboden anti-islambetoging in Brussel).

Edina
3 december 2015, 23:54
1/ Dat er in Brussel nog steeds tereurdreiging niveau 4 van kracht is.

Je loopt een week achter. Vorig week donderdag is het terreurniveau in Brussel terug gezakt naar 3.

2/ Dat AlDe'emeh niet (alleen) op basis van uiterlijke kenmerken aan controle werd onderworpen maar omdat er terreurdreiging bestaat vanuit moslimhoek.

Geloof je nu echt dat zijn uiterlijke kenmerken bijzaak waren? Dit is een retorische vraag voor alle duidelijkheid, want in de rest van je post moedig je net ethnic profiling aan.

(lees vooral de laatste paragraaf van mijn vorig post, je zal er misschien iets in herkennen)

Edina
4 december 2015, 00:01
En wat als de wagen gestolen was of in bruikleen gegeven?
Daar heeft Google geen antwoorden op...

Ze hadden ipv het voertuig louter te seinen misschien eerder al eens een bezoekje aan de eigenaar kunnen brengen? Dan was het snel duidelijk of die wagen was gestolen of in bruikleen gegeven... Of hadden ze hem al kunnen ondervragen over die vermeende foto's of filmbeelden. Iets zegt me dat de korpschef zijn mannen hier vooral uit de wind wil zetten met die bewering. Want anders moeten we - zoals Montasser AlDe'emeh terecht zegt - ons ernstig zorgen maken over de veiligheid in Brussel. Als de terreurdreiging werkelijk zo hoog is en je iemand verdenkt van terrorisme, verwacht ik toch wel een meer doortastend optreden dan het louter seinen van de wagen.

Edina
4 december 2015, 00:06
En waarom verzweeg Montasser dat toen de media op zijn kant van het verhaal sprong?

Hij verzweeg niets, omdat hij op dat moment niet eens wist dat dat de reden was van de controle. De agenten weigerden hem immers uitleg te verschaffen. Laat dat nu één van de zaken zijn die hij terecht hekelde.

Als ze dat wel hadden gedaan (of beter nog hem al eens vroeger ondervraagd hierover), dan hadden ze onderstaande uitleg meteen kunnen krijgen én natrekken:

Volgens korpschef Van Wymersch is mijn wagen een week geleden opgemerkt bij het filmen en fotograferen van wachtposten. Ik heb nooit gefilmd. Ik heb één foto genomen, van gemaskerde agenten, tussen een meute andere fotografen die aan het fotograferen waren. Die foto heb ik, net zoals andere journalisten, op Twitter geplaatst. En voor alle duidelijkheid: ik heb vooraf toestemming gevraagd én gekregen. Journalisten van De Afspraak en Telefacts volgden me al rijdend door de straten van Brussel. Een journalist van de Washington Post die bij mij in auto zat, nam foto's.

DucDEnghien
4 december 2015, 00:10
Wel, die haat tegen alle moslims heeft zo zijn reden. Wanneer ik vaststel dat ze 1) vijandig staan tegenover vrije meningsuiting; 2) vijandig staan tegenover het principe van scheiding tussen religie en staat; 3) vijandig staan tegenover het gelijkheidsprincipe van vrouw tegenover man; 4) vijandig staan tegenover de vrijheid van keuze tussen vrijzinnig of gelovig; 5) vijandig staan tegenover de vrije keuze inzake soort godsdienst; 6) vijandig staan tegenover holebi's; 7) vijandig staan tegenover ons juridisch bestel en zweren bij de sharia...

Denk je niet dat er meer dan voldoende redenen zijn om voorop te stellen dat dergelijke religie/ideologie volstrekt haaks staat op de Europese basiswaarden? Dat bijgevolg voor dat soort ideologie en zijn aanhangers er geen plaats is in Europa? Dat wij als Europeanen het volste recht hebben van hen te eisen dat, indien ze per se in Europa zich willen vestigen, ze die nefaste kenmerken van hun religie expliciet afzweren en dat wij het volste recht hebben om te verifiëren dat ze dan inderdaad daar naar leven? Begrepen?

De moslims die ik ken en voor mij werken, beantwoorden volstrekt niet aan uw beschuldigingen. En ik ken die mensen heel goed. Jij kent ze volstrekt niet.

Knuppel
4 december 2015, 00:17
Hallo Edina! Leef je nog?

Of herleef je alleen maar even om de arme Montasser een hart onder de riem te kunnen steken?

Knuppel
4 december 2015, 00:27
De moslims die ik ken en voor mij werken, beantwoorden volstrekt niet aan uw beschuldigingen. En ik ken die mensen heel goed. Jij kent ze volstrekt niet.

Kan je dat niet bewijzen door een fotootje te posten van het plebs dat jij tewerk stelt, Aynerand?

DucDEnghien
4 december 2015, 00:43
Kan je dat niet bewijzen door een fotootje te posten van het plebs dat jij tewerk stelt, Aynerand?

Om ze op die manier gemakkelijker te kunnen vermoorden?

Edina
4 december 2015, 00:46
Hallo Edina! Leef je nog?

Of herleef je alleen maar even om de arme Montasser een hart onder de riem te kunnen steken?

Weer geen argumenten dus? Wat een verrassing! En dan vraag jij je af waarom je mij hier nog zo weinig ziet...

Knuppel
4 december 2015, 00:54
Geloof je nu echt dat zijn uiterlijke kenmerken bijzaak waren? Dit is een retorische vraag voor alle duidelijkheid, want in de rest van je post moedig je net ethnic profiling aan.

Neen hoor, Edina. Ik heb meer dan één keer geschreven dat jouw beschermeling een moslim is, er als een moslim uitziet, en als een moslim praat.

Wat het aanmoedigen van etnic profiling betreft. Je kan niet ontkennen dat de terroristen die de hele wereld terroriseren (bijna) uitsluitend moslims zijn. Alsook dat het niet veel heeft gescheeld of ook jouw beschermeling had het terrorismewapen ter hand genomen. :twisted:

Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger.
Eens een dief, altijd een dief.
Eens een bedrieger, altijd een bedrieger.
Eens een leugenaar, altijd een leugenaar.
Eens een blokker, altijd een blokker.
Eens een.....altijd een.....
Vul zelf maar in.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQrrQMKrAelgaEs5yYy0QZbh77wJBLCV h7q1g8qeO9OSNPHHeRL

Knuppel
4 december 2015, 01:02
Weer geen argumenten dus? Wat een verrassing! En dan vraag jij je af waarom je mij hier nog zo weinig ziet...

Leuk! Nu weet iedereen hoe "Edina" hier weg te krijgen.

Wie zal jou missen, denk je? :lol:

Knuppel
4 december 2015, 01:07
Om ze op die manier gemakkelijker te kunnen vermoorden?

Je weet maar nooit, hé?
Of waarom denk je dat de politie niet graag heeft dat ze vanuit de auto van potentiële moslimterroristen gekiekt wordt? :twisted:

Jakko
4 december 2015, 01:37
Daar zeg je zoiets. De politie had de moslims die hun gehuurde wagens onlangs in Parijs achterlieten toch ook hebben kunnen vragen waarom ze andermans wagen(s) vergaten terug te brengen? De moslims zouden de politie ongetwijfeld een goede reden hebben wijsgemaakt.

De auto werd echter niet achtergelaten maar stond geseind. Een huisbezoek zou toch de meest voor de handliggende beslissing zijn? Of beter volgens dreigingsniveau 3 wachten tot hij tegen de lamp loopt? Zie jij hierin enige gelijkenis met het voorval in Parijs?



Jij gaat er dus van uit dat Montasser zélf zijn auto bestuurde? Dat hij het ook zelf was die voor de lol kiekjes euh...."schoot".... van de politie en de bewakers van een militair domein?

Ik ga daar niet van uit, ook de politie. De politie beweert ook nergens dat Montasser aan het filmen was. Ze hadden het over het verdacht voertuig van waaruit gefilmd werd.
Ook is het niet zo omdat er politie en militairen gefilmd en/of gefotografeerd werden, dat deze bewakingsposten militair domein waren. Het gebeurt wel vaker dat militairen worden ingezet tijdens een terreurdreiging.

Korpschef Guido Van Wymersch (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/brussel)


D�*�*r had ik nog niet aan gedacht anders had ik de haakjes wel weggelaten in de volgende zin: "Waarom Montasser AIDe'emeh (OF de vrienden aan wie hij zijn mercedes leende), wél?"

Vermoedens dus. Ik dacht het al.




:rofl: D�*t zal wel. Wat schiet er van de Kack nog over zonder de fel gesmaakte opiniestukken van Montasser AIDe'emeh, Lieshi Bleri (die onder een nick de lezersreacties modereert: lees sencureert) Ilco Maly en Khalid El Jafoufi? Dat wordt gegarandeerd een productieve 'open dialoog'. :roll:

Er valt inderdaad geen eer voor jou te rapen met dit artikel. Er zal ten gepaste tijde ook wel een artikel verschijnen dat ook jouw aandacht ten volle verdient.

Knuppel
4 december 2015, 01:47
Er valt inderdaad geen eer voor jou te rapen met dit artikel. Er zal ten gepaste tijde ook wel een artikel verschijnen dat ook jouw aandacht ten volle verdient.

Tiens, en ik die dacht dat ik geen enkele draad zoveel aandacht gaf als deze. :lol::lol::lol:

Spijtig hé, dat er geen eer voor jou te rapen valt met dit artikel?

Sukkelaar
4 december 2015, 07:54
Leuk! Nu weet iedereen hoe "Edina" hier weg te krijgen.

Wie zal jou missen, denk je? :lol:

Zoals iedereen recht heeft op een eigen mening staat het de andere vrij deze mening niet te aanvaarden.

Supe®Staaf
4 december 2015, 08:03
Ik weet niet of het in België wet is, maar in vele landen is het verboden om overheidsgebouwen, bruggen, etc. te fotograferen.
De redenen hiervoor lijkt me evident: spionage, info voor aanslagen,...

Om dezelfde redenen lijkt het mij evident dat zeker in tijden van terreurdreiging ook de politie en ordehandhavers niet gefilmd hoeven te worden om persoonlijke represailles te vermijden en anonimiteit te vrijwaren.
Niet voor niets zijn special forces bij hun 'optredens' steeds gemaskerd.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/2e/f8/bb/2ef8bb81ce805cdc8956fab32e7e7679.jpg

De enige kritiek die je op het politieoptreden kan hebben in de zaak van Montasser is de minder beleefde wijze waarop ze te werk gingen.
Verzachtende omstandigheid: de provocatie om net op dit moment op kritieke plaatsen gefilmd worden, kan al eens kwaad bloed zetten.
Niet voor niets heeft Montasser in eerste instantie wijselijk gezwegen over zijn verdachte gedrag.

doremi
4 december 2015, 08:19
Ik weet niet of het in België wet is, maar in vele landen is het verboden om overheidsgebouwen, bruggen, etc. te fotograferen.
De redenen hiervoor lijkt me evident: spionage, info voor aanslagen,...

Om dezelfde redenen lijkt het mij evident dat zeker in tijden van terreurdreiging ook de politie en ordehandhavers niet gefilmd hoeven te worden om persoonlijke represailles te vermijden en anonimiteit te vrijwaren.
Niet voor niets zijn special forces bij hun 'optredens' steeds gemaskerd.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/2e/f8/bb/2ef8bb81ce805cdc8956fab32e7e7679.jpg

De enige kritiek die je op het politieoptreden kan hebben in de zaak van Montasser is de minder beleefde wijze waarop ze te werk gingen.
Verzachtende omstandigheid: de provocatie om net op dit moment op kritieke plaatsen gefilmd worden, kan al eens kwaad bloed zetten.
Niet voor niets heeft Montasser in eerste instantie wijselijk gezwegen over zijn verdachte gedrag.

En daardoor natuurlijk ook al zijn volgende verklaringen per definitie ongeloofwaardig gemaakt.

Supe®Staaf
4 december 2015, 08:44
En daardoor natuurlijk ook al zijn volgende verklaringen per definitie ongeloofwaardig gemaakt.Wie kijkt daar nog van op.
Als een moslim iets verklaart, dan kan je best een dik pak zoutkorrels klaarzetten...
Dat heeft Montasser nog maar eens bewezen.

Pandareus
4 december 2015, 08:46
Ik weet niet of het in België wet is, maar in vele landen is het verboden om overheidsgebouwen, bruggen, etc. te fotograferen.
De redenen hiervoor lijkt me evident: spionage, info voor aanslagen,...

Om dezelfde redenen lijkt het mij evident dat zeker in tijden van terreurdreiging ook de politie en ordehandhavers niet gefilmd hoeven te worden om persoonlijke represailles te vermijden en anonimiteit te vrijwaren.
Niet voor niets zijn special forces bij hun 'optredens' steeds gemaskerd.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/2e/f8/bb/2ef8bb81ce805cdc8956fab32e7e7679.jpg

De enige kritiek die je op het politieoptreden kan hebben in de zaak van Montasser is de minder beleefde wijze waarop ze te werk gingen.
Verzachtende omstandigheid: de provocatie om net op dit moment op kritieke plaatsen gefilmd worden, kan al eens kwaad bloed zetten.
Niet voor niets heeft Montasser in eerste instantie wijselijk gezwegen over zijn verdachte gedrag.

Dan moet men dat regelen via een wet. Het gaat niet op dat een politieagent of zijn officier dat zomaar op eigen houtje gaat beslissen en dan nog afdwingen ook.
Als die wet er zou komen, moet er objectieve criteria zijn : wanneer is dat verbod van kracht ? Vanaf dreigingsniveau 3 ?
Vergeet ook niet dat opnames de enige manier is om bewijs te kunnen verzamelen als er een situatie ontstaat waarbij enkele flikken nodeloos geweld of brutaliteit gebruiken. Dat onmogelijk maken, is de burger volkomen weerloos maken tegenover de openbare macht. Dat lijkt me eerder iets voor Noord Korea.

dpg
4 december 2015, 09:06
Neen hoor, Edina. Ik heb meer dan één keer geschreven dat jouw beschermeling een moslim is, er als een moslim uitziet, en als een moslim praat.

Wat het aanmoedigen van etnic profiling betreft. Je kan niet ontkennen dat de terroristen die de hele wereld terroriseren (bijna) uitsluitend moslims zijn. Alsook dat het niet veel heeft gescheeld of ook jouw beschermeling had het terrorismewapen ter hand genomen. :twisted:

Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger.
Eens een dief, altijd een dief.
Eens een bedrieger, altijd een bedrieger.
Eens een leugenaar, altijd een leugenaar.
Eens een blokker, altijd een blokker.
Eens een.....altijd een.....
Vul zelf maar in.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQrrQMKrAelgaEs5yYy0QZbh77wJBLCV h7q1g8qeO9OSNPHHeRL

Eens vb-tuig, altijd vb-tuig.

Jakko
4 december 2015, 09:29
Dan moet men dat regelen via een wet. Het gaat niet op dat een politieagent of zijn officier dat zomaar op eigen houtje gaat beslissen en dan nog afdwingen ook.
Als die wet er zou komen, moet er objectieve criteria zijn : wanneer is dat verbod van kracht ? Vanaf dreigingsniveau 3 ?
Vergeet ook niet dat opnames de enige manier is om bewijs te kunnen verzamelen als er een situatie ontstaat waarbij enkele flikken nodeloos geweld of brutaliteit gebruiken. Dat onmogelijk maken, is de burger volkomen weerloos maken tegenover de openbare macht. Dat lijkt me eerder iets voor Noord Korea.

"Sommige agenten zijn zo intimiderend dat burgers en zelfs journalisten geloven dat het verboden is de politie te filmen." Vandaag is dat nog niet het geval maar dat zou wel eens kunnen veranderen met de huidige minister van binnenlandse zaken, Jan Jambon . Op 4 april 2014 heeft het parlement een wet aangenomen die elke agent verplicht om in alle omstandigheden een goed zichtbaar naamplaatje te dragen. Op dit moment nog steeds dode letter.

Knack - Mathieu Beys (http://www.knack.be/nieuws/belgie/verbieden-om-politieagenten-te-filmen-dat-is-de-terugkeer-van-de-censuur-verpakt-als-veiligheid/article-opinion-599069.html)

mettewie
4 december 2015, 09:29
Googlen kunnen ze ook al niet bij de politie. De nummerplaat van de wagen stond op zijn naam. Binnen de 30 seconden konden ze weten wie hij in werkelijkheid was. Maar daar zijn die flikken te dom voor.

Gewoon uitstappen en je papieren laten zien, niks Googlen. Meneer de islam-aanhanger denkt dat hij een voorkeursbehandeling mag verwachten omdat hij zich voordoet als "expert"? Dacht het niet!!

Jakko
4 december 2015, 09:41
Gewoon uitstappen en je papieren laten zien, niks Googlen. Meneer de islam-aanhanger denkt dat hij een voorkeursbehandeling mag verwachten omdat hij zich voordoet als "expert"? Dacht het niet!!

Helemaal niet. Hij klaagt de routine aanpak van de politie aan.

Another Jack
4 december 2015, 09:42
Maar o wee als Filip zijn stripjes wat strak worden aangespannen!

doremi
4 december 2015, 09:55
Maar o wee als Filip zijn stripjes wat strak worden aangespannen!

Ach laten we niet flauw doen, beste uitspraak hierover die ik al hoorde van was wel dat er in dit land 2 groepen zijn die niets toevoegen (en niets zullen toevoegen) aan het integratiedebat. Nl. de ene zijde die de gevoelens van afkeer aanwakkert en uitbuit en de andere zijde die de gevoelens van slachtofferschap aanwakkert en uitbuit. Filip Dewinter, Montasser Alde'meh etc. zijn zeer contraproductieve stemmen in dit debat. Vanuit een verschillend oogpunt hetzelfde negatieve 'resultaat'.

mettewie
4 december 2015, 10:02
Helemaal niet. Hij klaagt de routine aanpak van de politie aan.

Deze meneer heeft niets te klagen over de routine aanpak. Ik heb zijn jank verhaal aangehoord, typisch een onvergelijkt islam-aanhanger die denk boven de wet te staan zoals vele van zijn soort denken. Erger nog, zij hebben namelijk niets met onze wetten, zij hebben hun eigen wetten!!

De schoofzak
4 december 2015, 10:22
Ik kan me inbeelden dat als ge daar in Brussel staat als flik of soldaat, ge in uw eigen denkt dat er maar één kans op het miljoen is dat ge een terrorist tegen het lijft loopt; maar dat als die kans zich voordoet, ge toch maar voorzichtigheidshalve klaar staat om je kleine kans op overleven iets te vergroten.

In die omstandigheden kan het me niet éne kloot schelen dat de een of de andere boerenknuppel wat mistevreden is omdat hij tegen een auto geplakt werd om hem veilig te kunnen fouilleren.

.

Knuppel
4 december 2015, 10:40
Ik weet niet of het in België wet is, maar in vele landen is het verboden om overheidsgebouwen, bruggen, etc. te fotograferen.
De redenen hiervoor lijkt me evident: spionage, info voor aanslagen,...

Om dezelfde redenen lijkt het mij evident dat zeker in tijden van terreurdreiging ook de politie en ordehandhavers niet gefilmd hoeven te worden om persoonlijke represailles te vermijden en anonimiteit te vrijwaren.
Niet voor niets zijn special forces bij hun 'optredens' steeds gemaskerd.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/2e/f8/bb/2ef8bb81ce805cdc8956fab32e7e7679.jpg

De enige kritiek die je op het politieoptreden kan hebben in de zaak van Montasser is de minder beleefde wijze waarop ze te werk gingen.
Verzachtende omstandigheid: de provocatie om net op dit moment op kritieke plaatsen gefilmd worden, kan al eens kwaad bloed zetten.
Niet voor niets heeft Montasser in eerste instantie wijselijk gezwegen over zijn verdachte gedrag.


Helemaal mee eens!

Knuppel
4 december 2015, 10:42
Eens vb-tuig, altijd vb-tuig.

Eens moslimtuig, altijd moslimtuig.

Anna List
4 december 2015, 10:44
dus omdat de leden van de ETA blanken zijn, zijn alle blanken nu eenmaal verdacht voor terreur?

of omdat de leden van de IRA blanken zijn, zijn alle blanken nu verdacht ?

lol hoeveel ETA of IRA doden hadden we de laatste 20 jaar mss ?? ik vermoed dat t er minder zijn dan Parijs alleen al.

ELKE IS terrorist tot op vandaag is een MOSLIM Sywen, leer ermee leven, ontkennen heeft echt geen zin.

Sywen
4 december 2015, 10:46
Dat lijkt me eerder iets voor Noord Korea.

Is dat niet wat ze willen? een sterke politie/legerstaat waar de gewone man niets te zeggen heeft.

uit all antwoorden in deze topic lijkt mij dat de conclusie.

doremi
4 december 2015, 10:48
Is dat niet wat ze willen? een sterke politie/legerstaat waar de gewone man niets te zeggen heeft.

uit all antwoorden in deze topic lijkt mij dat de conclusie.

Als je niet correct kan interpreteren wat er staat of wat bedoeld wordt kan dat de conclusie zijn. Of die conclusie dan iets waard is, is een andere vraag.

doremi
4 december 2015, 10:50
lol hoeveel ETA of IRA doden hadden we de laatste 20 jaar mss ?? ik vermoed dat t er minder zijn dan Parijs alleen al.

ELKE IS terrorist tot op vandaag is een MOSLIM Sywen, leer ermee leven, ontkennen heeft echt geen zin.

Iemand had het hier ook al gezegd, de logische fout in deze redenering is uiteraard dat 'alle blanken' (en eigenlijk zelfs zo goed als geen enkele), zich totaal niet vereenzelvigen met het handvest van die bewegingen.

Another Jack
4 december 2015, 10:51
Eens moslimtuig, altijd moslimtuig.

Nog een geluk dat er veel meer is dan alleen VB- en moslimtuig...

Knuppel
4 december 2015, 10:51
Gewoon uitstappen en je papieren laten zien, niks Googlen. Meneer de islam-aanhanger denkt dat hij een voorkeursbehandeling mag verwachten omdat hij zich voordoet als "expert"? Dacht het niet!!

Jihadexpert en ooit potentiële kandidaat om jihadstrijder te worden.
Een stroper die boswachter wordt.

Bovendien werden er vanuit de wagen van deze "boswachter" verdachte kiekjes geschoten.
Superstaaf heeft 500 gelijk als hij schrijft:

Het lijkt mij evident dat zeker in tijden van terreurdreiging ook de politie en ordehandhavers niet gefilmd hoeven te worden om persoonlijke represailles te vermijden en anonimiteit te vrijwaren.
Niet voor niets zijn special forces bij hun 'optredens' steeds gemaskerd.

Knuppel
4 december 2015, 10:52
Nog een geluk dat er veel meer is dan alleen VB- en moslimtuig...

Idd.

Er bestaat ook VLD-en ander politiek tuig.

Another Jack
4 december 2015, 10:53
Idd.

Er bestaat ook VLD-en ander politiek tuig.

Je ziet, je vindt tuig overal.

Knuppel
4 december 2015, 10:55
Is dat niet wat ze willen? een sterke politie/legerstaat waar de gewone man niets te zeggen heeft.

uit all antwoorden in deze topic lijkt mij dat de conclusie.

Wie bedoel je met "ze"?

De volgelingen van Allah die de sharia willen "implementeren" in Belgique?

Sywen
4 december 2015, 10:56
lol hoeveel ETA of IRA doden hadden we de laatste 20 jaar mss ?? ik vermoed dat t er minder zijn dan Parijs alleen al.

ELKE IS terrorist tot op vandaag is een MOSLIM Sywen, leer ermee leven, ontkennen heeft echt geen zin.

het is niet omdat elke IS een moslim is dat elke moslim IS is. IS is amper 0.003% van alle moslims

dat waren enkel voorbeelden, maar soit
meer recente aanslagen:

October 1, 2015 Roseburg, Oregon
October 9, 2015 Flagstaff, Arizona
October 9, 2015 Houston, Texas
October 22, 2015 Nashville, Tennessee
November 1, 2015 Winston-Salem, North Carolina
November 20, 2015 North Las Vegas, Nevada

geen enkele moslim. allemaal christenen en atheisten.

dus elke christene en atheïst moet nu verdacht zijn op aanslagen volgens jou.

Sywen
4 december 2015, 10:57
Wie bedoel je met "ze"?


degene die hier de politie zo toejuichen.

Sywen
4 december 2015, 10:58
Iemand had het hier ook al gezegd, de logische fout in deze redenering is uiteraard dat 'alle blanken' (en eigenlijk zelfs zo goed als geen enkele), zich totaal niet vereenzelvigen met het handvest van die bewegingen.

Ik ben blij dat je dat inziet. maar volgens jullie geldt dat enkel voor blanken/atheisten?

Knuppel
4 december 2015, 10:59
Je ziet, je vindt tuig overal.

Wat dacht je dan dat ik bedoelde met dit lijstje?

Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger.
Eens een dief, altijd een dief.
Eens een bedrieger, altijd een bedrieger.
Eens een leugenaar, altijd een leugenaar.
Eens een blokker, altijd een blokker.
Eens een.....altijd een.....
Vul zelf maar in.

Eens een Knuppel, altijd een Knuppel. :lol:

Supe®Staaf
4 december 2015, 11:00
Is dat niet wat ze willen? een sterke politie/legerstaat waar de gewone man niets te zeggen heeft.

uit all antwoorden in deze topic lijkt mij dat de conclusie.Politiestaat of islamitische staat, lijkt me een voor de hand liggende keuze...

Supe®Staaf
4 december 2015, 11:01
Nog een geluk dat er veel meer is dan alleen VB- en moslimtuig...Kan je dat getuigen?

Another Jack
4 december 2015, 11:03
Wat dacht je dan dat ik bedoelde met dit lijstje?



Eens een Knuppel, altijd een Knuppel. :lol:

Je naam dekt perfect de lading, dat is een feit.

Supe®Staaf
4 december 2015, 11:03
degene die hier de politie zo toejuichen.Toejuichen is één zaak.
Begrip opbrengen een andere.
Persoonlijk heb ik meer begrip voor politie dan voor moslimtuig.
U toch ook?
http://photos1.blogger.com/img/108/980/320/15.jpg

Knuppel
4 december 2015, 11:04
degene die hier de politie zo toejuichen.

Ik vermoedde al dat jij liever moslims toejuicht die van hun kloten maken als ze de gevolgen moeten dragen van het zaaien van moslimterreur.

doremi
4 december 2015, 11:06
het is niet omdat elke IS een moslim is dat elke moslim IS is. IS is amper 0.003% van alle moslims

dat waren enkel voorbeelden, maar soit
meer recente aanslagen:

October 1, 2015 Roseburg, Oregon
October 9, 2015 Flagstaff, Arizona
October 9, 2015 Houston, Texas
October 22, 2015 Nashville, Tennessee
November 1, 2015 Winston-Salem, North Carolina
November 20, 2015 North Las Vegas, Nevada

geen enkele moslim. allemaal christenen en atheisten.

dus elke christene en atheïst moet nu verdacht zijn op aanslagen volgens jou.

Het feit dat statistisch reeds bewezen is dat een aanzienlijk deel van de Moslims wereldwijd de meest radicale denkbeelden zoals deze van IS aanhangen en dat dit in bijvoorbeeld het Christendom veel minder is negeert u maar vrolijk.

Daarnaast negeer je ook vrolijk nog het feit dat de bronnen van de Islam veel beter bruikbaar zijn als rechtvaardiging van IS-praktijken daar waar je in de Bijbel heel moeilijk rechtvaardiging vindt voor pakweg een moord op een abortusarts.

Als een Christen zegt dat een moordenaar niet handelt volgens zijn geloof is dat geloofwaardig want deze mensen, die het NT als leidraad nemen, geloven inderdaad niet in geweld en het NT roept nergens op om dat te doen.

Als een Moslim dat zegt is dat niet geloofwaardig omdat de Koran en hadith vol met duidelijke en rechtstreekse oproepen staat tot geweld, oorlog en doden.

Die fundamentele realiteit uit zich ook in de kwalitatieve verhoudingen van religieus geïnspireerd geweld in de samenleving met enerzijds christenen en anderzijds Moslims.

Grappig is dat ik hier als Atheist weer precies Christenen zit te verdedigen terwijl ik veel problemen heb met tal van hun denkbeelden. Ik ben echter objectief genoeg om vast te stellen dat de bronnen van de Christenen, alsook de methodiek om deze te lezen en interpreteren minder geweld creëren en tolereren dan heel het Islam-gebeuren.

Knuppel
4 december 2015, 11:06
Toejuichen is één zaak.
Begrip opbrengen een andere.
Persoonlijk heb ik meer begrip voor politie dan voor moslimtuig.
U toch ook?
http://photos1.blogger.com/img/108/980/320/15.jpg

Ik wel, ja.

Sywen en co begrijpen dat duidelijk niet.

Knuppel
4 december 2015, 11:08
Het feit dat statistisch reeds bewezen is dat een aanzienlijk deel van de Moslims wereldwijd de meest radicale denkbeelden zoals deze van IS aanhangen en dat dit in bijvoorbeeld het Christendom veel minder is negeert u maar vrolijk.

Daarnaast negeer je ook vrolijk nog het feit dat de bronnen van de Islam veel beter bruikbaar zijn als rechtvaardiging van IS-praktijken daar waar je in de Bijbel heel moeilijk rechtvaardiging vindt voor pakweg een moord op een abortusarts.

Als een Christen zegt dat een moordenaar niet handelt volgens zijn geloof is dat geloofwaardig want deze mensen, die het NT als leidraad nemen, geloven inderdaad niet in geweld en het NT roept nergens op om dat te doen.

Als een Moslim dat zegt is dat niet geloofwaardig omdat de Koran en hadith vol met duidelijke en rechtstreekse oproepen staat tot geweld, oorlog en doden.

Die fundamentele realiteit uit zich ook in de kwalitatieve verhoudingen van religieus geïnspireerd geweld in de samenleving met enerzijds christenen en anderzijds Moslims.

Grappig is dat ik hier als Atheist weer precies Christenen zit te verdedigen terwijl ik veel problemen heb met tal van hun denkbeelden. Ik ben echter objectief genoeg om vast te stellen dat de bronnen van de Christenen, alsook de methodiek om deze te lezen en interpreteren minder geweld creëren en tolereren dan heel het Islam-gebeuren.

:thumbsup:

Knuppel
4 december 2015, 11:13
Je naam dekt perfect de lading, dat is een feit.

Dank je. :-D

doremi
4 december 2015, 11:14
Ik ben blij dat je dat inziet. maar volgens jullie geldt dat enkel voor blanken/atheisten?

Dit geldt voor iedereen die niet hetzelfde handvest volgt.

Het probleem van de Islam en van uw redenering in dezen is dat IS niets doet dat niet in de bronnen van de Islam staat en dat Moslims zo goed als unaniem beweren hun geloof te staven/baseren op diezelfde identieke bronnen.

Voor mij mag iemand ook zeggen dat hij zijn politieke overtuiging baseert op Mein Kampf, en hij mag nog zeggen dat hij de holocaust niet goed vond/vindt, dan nog zal ik die persoon zijn overtuiging problematisch vinden omdat de holocaust duidelijk wel volgt uit diezelfde bron en hij met identiek dezelfde bron werkt als de mensen die de holocaust waarmaakten net als mensen die daar nu nog steeds wel in geloven. Ik vind het moreel een heel verdachte situatie om bepaalde wandaden zogezegd te veroordelen maar wel volledig lid te blijven van de grote club van daders en identiek hetzelfde handvest te blijven hanteren. Een handvest dat bovendien duidelijk, zonder discussie, te linken is aan de gestelde wandaden. Dat is op zijn zachtst gezegd een ambigue situatie.

Eyjafjallajökull
4 december 2015, 11:29
het is niet omdat elke IS een moslim is dat elke moslim IS is. IS is amper 0.003% van alle moslims

dat waren enkel voorbeelden, maar soit
meer recente aanslagen:

October 1, 2015 Roseburg, Oregon
October 9, 2015 Flagstaff, Arizona
October 9, 2015 Houston, Texas
October 22, 2015 Nashville, Tennessee
November 1, 2015 Winston-Salem, North Carolina
November 20, 2015 North Las Vegas, Nevada

geen enkele moslim. allemaal christenen en atheisten.

dus elke christene en atheïst moet nu verdacht zijn op aanslagen volgens jou.

Even vlug dit lijstje gegoogled. Nergens vind ik concreet terug dat de dader specifiek handelde als christen dan wel atheïst. Dus graag je bron hieromtrent.

Je vermeldt zelfs een geval waar men nog niet eens een clue heeft omtrent de dader. Wel knap dat jij wel al weet dat het zeker om een christen dan wel atheïst gaat. Misschien toch maar even contact nemen met de plaatselijke politie daar. Misschien hangt er wel een beloning vast aan je tip.

En 'aanslagen' ? Uit de hand gelopen vechtpartijen en confrontaties, persoonsgebonden aangelegenheden, zelfs wettelijke zelfverdediging komt in één geval ter sprake...

Dus graag verwijzing naar je bronnen waar er gesteld wordt dat de respectieve daders christen dan wel atheïst waren, dus zeker in dat geval waar men nog niet eens een verdachte heeft.

De schooting in San Bernardino was tenminste duidelijk. 14 onschuldigen dood door twee islamieten.

Bobke
4 december 2015, 11:54
Ik ben blij dat je dat inziet. maar volgens jullie geldt dat enkel voor blanken/atheisten?
Alleen jammer dat gij het nog niet inziet.
Alle blanken/arheisten zijn geen volgelingen van ETA.
Alle moslims,dus ook IS, zijn wel volgelingen van Mohammed en volgen zijn regels.

Another Jack
4 december 2015, 12:11
Alleen jammer dat gij het nog niet inziet.
Alle blanken/arheisten zijn geen volgelingen van ETA.
Alle moslims,dus ook IS, zijn wel volgelingen van Mohammed en volgen zijn regels.

Er rammelt iets in uw stelling.

Knuppel
4 december 2015, 12:36
Er rammelt iets in uw stelling.

Toch niet.

Alle moslims zijn volgelingen van Mohammed en volgen zijn regels.

Bobke
4 december 2015, 12:36
Er rammelt iets in uw stelling.
Vertel.

Another Jack
4 december 2015, 12:41
Vertel.

Niet alle moslims volgen alle regels van de islam.

Charlie don't Surf
4 december 2015, 12:46
Vervang gewoon blanken door Basken of Noord - Ierse katholieken en je hebt je discussie .

Knuppel
4 december 2015, 12:46
het is niet omdat elke IS een moslim is dat elke moslim IS is. IS is amper 0.003% van alle moslims



Juist...

Maar er bestaan nog tal van terroristische moslimorganisaties dan die van IS. Hun gezamelijke aanslagen overtreffen véle malen de aanslagen van christenen die jij in je lijstje opsomt. Idem het aantal slachtoffers die gemaakt worden. En dit niet alleen in de VS en Europa maar zelfs in hun eigen land en onder de eigen moslimbevolking.

Charlie don't Surf
4 december 2015, 12:52
Juist...

Maar er bestaan nog tal van terroristische moslimorganisaties dan die van IS. Hun gezamelijke aanslagen overtreffen véle malen de aanslagen van christenen die jij in je lijstje opsomt. Idem het aantal slachtoffers die gemaakt worden. En dit niet alleen in de VS en Europa maar zelfs in hun eigen land en onder de eigen moslimbevolking. Er zijn zelfs terroristische moslimorganisaties die tegen IS vechten , ingewikkeld ... niet ? ;-)

DucDEnghien
4 december 2015, 12:55
Toch niet.

Alle moslims zijn volgelingen van Mohammed en volgen zijn regels.

Ik kan alleen maar vaststellen dat de meeste Moslims zijn regels niet opvolgen. Wanneer was de laatste keer dat een homo van den Boeretoren werd geworpen?? Nooit gebeurd. Ze volgen dus de regels van Mo niet op.

Another Jack
4 december 2015, 12:56
Er zijn zelfs terroristische moslimorganisaties die tegen IS vechten , ingewikkeld ... niet ? ;-)

Dat zijn dan geen moslims meer volgens de Bobkes logica.
Nergens staat geschreven dat moslims andere moslims mogen vermoorden.

Bobke
4 december 2015, 12:57
Niet alle moslims volgen alle regels van de islam.
Maar ze mogen die wel volgen en een goede moslim zijn.
Trouwens, onze Syriestrijders volgden ook niet alle regels voor ze vertrokken.

Knuppel
4 december 2015, 12:57
Niet alle moslims volgen alle regels van de islam.

Leuk!
Nu nog de de regels van de islam vernoemen die niet alle moslims volgen....

En toegeven dat het verwaarloosbaar procentje moslims dat wél de regels van de islam volgt niet te onderschatten is.

Zipper
4 december 2015, 12:57
Ik kan alleen maar vaststellen dat de meeste Moslims zijn regels niet opvolgen. Wanneer was de laatste keer dat een homo van den Boeretoren werd geworpen?? Nooit gebeurd. Ze volgen dus de regels van Mo niet op.

ga anders eens "hand in hand" met je vriend langs het Anneessensplein in Brussel kuieren.

Knuppel
4 december 2015, 12:58
Nergens staat geschreven dat moslims andere moslims mogen vermoorden.
Zelfs niet in de islam.
Maar toch gebeurt het.

DucDEnghien
4 december 2015, 12:58
ga anders eens "hand in hand" met je vriend langs het Anneessensplein in Brussel kuieren.

Ik vroeg naar het aantal homos die in België door de Moslims van een toren zijn geworpen. Ik wacht op een antwoord ...

Bobke
4 december 2015, 13:00
Dat zijn dan geen moslims meer volgens de Bobkes logica.
Nergens staat geschreven dat moslims andere moslims mogen vermoorden.
Dat zullen dan moslims zijn die mijn logica volgen.
Dat zal dan die zogezegde verschillende interpretatie van de koran zijn.:lol:

Zipper
4 december 2015, 13:01
Ik vroeg naar het aantal homos die in België door de Moslims van een toren zijn geworpen. Ik wacht op een antwoord ...

ah ok, omdat er (nog) geen homo's vd boerentoren zijn gegooid, is er niks aan de hand. Hoe dikwijls wordt jij daar gelucht ???

Another Jack
4 december 2015, 13:01
Maar ze mogen die wel volgen en een goede moslim zijn.
Trouwens, onze Syriestrijders volgden ook niet alle regels voor ze vertrokken.

Dat zijn dus geen moslims?

Bobke
4 december 2015, 13:02
Zelfs niet in de islam.
Maar toch gebeurt het.
Zij vinden dat dan geen goede moslims.

Another Jack
4 december 2015, 13:02
Alleen jammer dat gij het nog niet inziet.
Alle blanken/arheisten zijn geen volgelingen van ETA.
Alle moslims,dus ook IS, zijn wel volgelingen van Mohammed en volgen zijn regels.

Dan moet ge uw definitie aanpassen.

Bobke
4 december 2015, 13:03
Dat zijn dus geen moslims?
Dat zijn uw woorden.

Another Jack
4 december 2015, 13:04
Dat zijn uw woorden.

Ik volgde gewoon even uw definitie van een moslim, namelijk iemand die alle regels van de profeet volgt.

Charlie don't Surf
4 december 2015, 13:04
http://www.bemoedigendebijbelteksten.nl/wp-content/uploads/2013/12/reddingsboei.jpg

... want er dreigen hier een paar onder te gaan

Bobke
4 december 2015, 13:05
Dan moet ge uw definitie aanpassen.
Helemaal niet.
De Koran voorziet in uitzonderingen om tijdelijk de regels niet te volgen.

Another Jack
4 december 2015, 13:05
Maar antwoord nu eens op mijn vraag:
Zijn die Syrië-strijders die zich van de regels niets aantrokken nu moslims of niet?

Knuppel
4 december 2015, 13:06
Ik vroeg naar het aantal homos die in België door de Moslims van een toren zijn geworpen. Ik wacht op een antwoord ...

Ik vrees dat je daar nog op zult moeten wachten tot de sharia in Brussel is ingevoerd.

Feit is dat daartoe wél al werd opgeroepen door een hogepriester van de moslims. En het gebeurt ook, al is dat (nog) niet in Brussel.
Feit is dat er wel al om de haverklap homo's worden afgetuigd door moslims. Ook in Brussel.

Bobke
4 december 2015, 13:06
Ik volgde gewoon even uw definitie van een moslim, namelijk iemand die alle regels van de profeet volgt.
Dat stond nergens.

Knuppel
4 december 2015, 13:09
Maar antwoord nu eens op mijn vraag:
Zijn die Syrië-strijders die zich van de regels niets aantrokken nu moslims of niet?

Hoezo, die Syriëstrijders trokken zich van de regels niets aan?
Dat doen ze toch juist wél?

Another Jack
4 december 2015, 13:09
Helemaal niet.
De Koran voorziet in uitzonderingen om tijdelijk de regels niet te volgen.

Welke uitzondering is dan de reden waarom die 200.000 moslims ons niet massaal de strot oversnijden?

Another Jack
4 december 2015, 13:10
Hoezo, die Syriëstrijders trokken zich van de regels niets aan?
Dat doen ze toch juist wél?

Bobke zegt dat.

Another Jack
4 december 2015, 13:11
Ik vrees dat je daar nog op zult moeten wachten tot de sharia in Brussel is ingevoerd.

Feit is dat daartoe wél al werd opgeroepen door een hogepriester van de moslims. En het gebeurt ook, al is dat (nog) niet in Brussel.
Feit is dat er wel al om de haverklap homo's worden afgetuigd door moslims. Ook in Brussel.

Wetten worden inderdaad overtreden.
AL sinds wetten bestaan vermoed ik zelfs...

Knuppel
4 december 2015, 13:12
Bobke zegt dat.
Waar?

Zipper
4 december 2015, 13:13
Wetten worden inderdaad overtreden.
AL sinds wetten bestaan vermoed ik zelfs...

als je deze draad wilt laten ontsporen (zoals je met zoveel andere draden doet) door alles in het belachelijke te trekken, zeg het dan direct.

Knuppel
4 december 2015, 13:15
Wetten worden inderdaad overtreden.
AL sinds wetten bestaan vermoed ik zelfs...

Welke islamwetten overtreden de moslims door homo's van torens te gooien of ongelovigen en afvallige moslims te doden?

Another Jack
4 december 2015, 13:18
Welke islamwetten overtreden de moslims door homo's van torens te gooien of ongelovigen en afvallige moslims te doden?

Dat weet ik niet.
Ik ben moslim noch expert in islamwetten.

Maar je ziet, ook in de praktijk worden dagelijks islamwetten overtreden...

Nietzsche
4 december 2015, 13:21
Er zijn zelfs terroristische moslimorganisaties die tegen IS vechten , ingewikkeld ... niet ? ;-)

Daar is niets ingewikkeld aan. Dat is nu eenmaal hoe het conflict zich heeft ontwikkeld.

Knuppel
4 december 2015, 13:27
Dat weet ik niet.
Ik ben moslim noch expert in islamwetten.



Wie geen vervelende vragen wil (kan....) beantwoorden zou dat beter ook niet verlangen van anderen.

Maar je ziet, ook in de praktijk worden dagelijks islamwetten overtreden...


Welbepaalde islamwetten (tijdelijk?) negeren in landen waar de moord ongelovigen bestraft wordt is niet hetzelfde als die islamwet te overtreden.

Another Jack
4 december 2015, 13:33
Wie geen vervelende vragen wil (kan....) beantwoorden zou dat beter ook niet verlangen van anderen.



Welbepaalde islamwetten (tijdelijk?) negeren in landen waar de moord ongelovigen bestraft wordt is niet hetzelfde als die islamwet te overtreden.

Ik kan dus een rood licht negeren zonder het verkeersreglement te overtreden.
Dat lijken me wel leuke wetten, die islamwetten.
Nu, ik leef in een land waar andere wetten van kracht zijn.

Knuppel
4 december 2015, 14:22
Ik kan dus een rood licht negeren zonder het verkeersreglement te overtreden.
Dat lijken me wel leuke wetten, die islamwetten.
Nu, ik leef in een land waar andere wetten van kracht zijn.

Neen. Dat kan niet.
Maar zoals je zelf zegt: je leeft in een land waar andere wetten van kracht zijn dan in de islam. Onze wetten gelden ook voor de moslims die zich hier vestigen.

Maar zoals je zelf eveneens zei: wetten worden overtreden.

Je mag van geluk spreken dat (de meeste....) moslims bepaalde van hun eigen islamwetten negeren omdat ze er hier voor zouden gestraft worden.

Toch nog de eerstvolgende tien jaar. Daarna hebben de 70% kinderen van allochtonen, vooral moslims, stemplicht, en kunnen ze hun eigen wetten op democratische wijze stemmen.

Pericles
4 december 2015, 14:53
Ik kan dus een rood licht negeren zonder het verkeersreglement te overtreden.
Dat lijken me wel leuke wetten, die islamwetten.
Nu, ik leef in een land waar andere wetten van kracht zijn.

Leuke wetten die islamwetten ?
Wil je dan verhuizen ?
Trouwens wanneer gaan ze je hier nu eens definitief bannen want trollen tot daar toe maar tegenwoordig ben je zelfs een paar grenzen verder dan dat. :-D

Another Jack
4 december 2015, 14:55
Leuke wetten die islamwetten ?
Wil je dan verhuizen ?
Trouwens wanneer gaan ze je hier nu eens definitief bannen want trollen tot daar toe maar tegenwoordig ben je zelfs een paar grenzen verder dan dat. :-D

Ik woon hier graag.
Verder mag je mij gerust op de negeerlijst zwieren.

Zucht
4 december 2015, 15:00
Als de agenten beleefd om papieren vragen gebeurt dit wel eens.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151204_02004335

Een van de jongeren beweerde geen identiteitspapieren bij te hebben, waarop de agenten hem wilden meenemen naar het commissariaat. De jongeman verdedigde zich door een van de agenten op de grond te duwen, waarna een achttal jongeren hem een aantal trappen verkocht, alvorens ervandoor te gaan. Alle jongeren waren al gekend bij politie en gerecht, maar het is niet duidelijk of ze intussen al opgepakt zijn.

Mr. Montasser heeft weinig reden tot klagen, als men er versterking bijroept wanneer hij koppig en weerspannig wil zijn.

Bobke
4 december 2015, 15:06
Welke uitzondering is dan de reden waarom die 200.000 moslims ons niet massaal de strot oversnijden?
Dat ze nog in de minderheid zijn?

Bobke
4 december 2015, 15:08
Bobke zegt dat.
Stropoppen gebruiken is een teken van zwakte.

Another Jack
4 december 2015, 15:09
Stropoppen gebruiken is een teken van zwakte.

Als ge u zelf zo omschrijft...

Zipper
4 december 2015, 15:15
Als de agenten beleefd om papieren vragen gebeurt dit wel eens.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151204_02004335



Mr. Montasser heeft weinig reden tot klagen, als men er versterking bijroept wanneer hij koppig en weerspannig wil zijn.

dat waren zeker en vast jongens die een moeilijke jeugd hebben gekend.

Bobke
4 december 2015, 15:15
Welbepaalde islamwetten (tijdelijk?) negeren in landen waar de moord ongelovigen bestraft wordt is niet hetzelfde als die islamwet te overtreden.
Precies.

DucDEnghien
4 december 2015, 15:23
Precies.

Toch wel want het negeer principe staat nergens in de Koran vermeld.

Pericles
4 december 2015, 15:31
Toch wel want het negeer principe staat nergens in de Koran vermeld.

Iets over goniometrie en kwantumfysica ook niet.
De Mo en zijn denkbeeldige vriend Allah waren meer gespecialiceerd in de technieken voor het executeren van homo's. :-D

Pericles
4 december 2015, 15:33
Ik woon hier graag.
Verder mag je mij gerust op de negeerlijst zwieren.

Bwa, als ik eens twijfel aan mezelf dan lees ik je laatste berichten eens en dan is dat over. ;-)

Another Jack
4 december 2015, 15:44
Elk nadeel heb zijn voordeel...

Er is terreurdreiging en spontaan staan de VB-ers op de (virtuele) barricades voor homorechten.

Another Jack
4 december 2015, 15:50
Ik vrees dat je daar nog op zult moeten wachten tot de sharia in Brussel is ingevoerd.

Feit is dat daartoe wél al werd opgeroepen door een hogepriester van de moslims. En het gebeurt ook, al is dat (nog) niet in Brussel.
Feit is dat er wel al om de haverklap homo's worden afgetuigd door moslims. Ook in Brussel.

Ik wacht.

Sywen
4 december 2015, 15:50
Elk nadeel heb zijn voordeel...

Er is terreurdreiging en spontaan staan de VB-ers op de (virtuele) barricades voor homorechten.

ze noemen dat "van 2 walletjes proberen te eten".

Another Jack
4 december 2015, 15:53
ze noemen dat "van 2 walletjes proberen te eten".

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het best wel leuk vind wanneer VB-ers blauw beginnen te kleuren.

Bobke
4 december 2015, 16:45
Toch wel want het negeer principe staat nergens in de Koran vermeld.

Ik heb er toch al enkele gelezen op dit eigenste forum.
En aangezien die niet tegengesproken worden door onze huismoslims heb ik geen reden om aan de juistheid te twijfelen.

Bobke
4 december 2015, 16:48
Ik wacht.
Als het aan mij ligt kunt ge blijven wachten.
Ik ben best tevreden met democratische wetten.

Nebur
4 december 2015, 18:03
Ik weet niet of het in België wet is, maar in vele landen is het verboden om overheidsgebouwen, bruggen, etc. te fotograferen.
De redenen hiervoor lijkt me evident: spionage, info voor aanslagen,...

Om dezelfde redenen lijkt het mij evident dat zeker in tijden van terreurdreiging ook de politie en ordehandhavers niet gefilmd hoeven te worden om persoonlijke represailles te vermijden en anonimiteit te vrijwaren.
Niet voor niets zijn special forces bij hun 'optredens' steeds gemaskerd.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/2e/f8/bb/2ef8bb81ce805cdc8956fab32e7e7679.jpg

De enige kritiek die je op het politieoptreden kan hebben in de zaak van Montasser is de minder beleefde wijze waarop ze te werk gingen.
Verzachtende omstandigheid: de provocatie om net op dit moment op kritieke plaatsen gefilmd worden, kan al eens kwaad bloed zetten.
Niet voor niets heeft Montasser in eerste instantie wijselijk gezwegen over zijn verdachte gedrag.

Dat lijkt me allesbehalve evident. Toch als we ervan uitgaan dat we de liberale rechtsstaat willen behouden als maatschappelijke basis. Controle op de overheid en ambtenaren is fundamenteel. Ongeacht de situatie.

Pericles
4 december 2015, 19:01
Als het aan mij ligt kunt ge blijven wachten.
Ik ben best tevreden met democratische wetten.

De Jack vindt de islamwetten best OK.
Dat homo - werpen , dat handjeskappen.
Misschien ook dat martelen tot ze blauw zien ? :-D

Nebur
4 december 2015, 19:48
Als het aan mij ligt kunt ge blijven wachten.
Ik ben best tevreden met democratische wetten.

Niet als die het fascisme invoeren.

Bobke
4 december 2015, 20:24
Niet als die het fascisme invoeren.
Dan vlucht ge toch naar het oosten?

DucDEnghien
4 december 2015, 20:42
Ik heb er toch al enkele gelezen op dit eigenste forum.
En aangezien die niet tegengesproken worden door onze huismoslims heb ik geen reden om aan de juistheid te twijfelen.

Dit forum is de koran niet. Negeren staat er niet in vermeld, punt uit.

Bobke
4 december 2015, 20:55
Dit forum is de koran niet. Negeren staat er niet in vermeld, punt uit.
Maar ge slaagt er niet in de quotes te weerleggen als die hier geplaats worden.
Kunt ge het niet of zijt ge dan toevallig belet?

DucDEnghien
4 december 2015, 21:01
Maar ge slaagt er niet in de quotes te weerleggen als die hier geplaats worden.
Kunt ge het niet of zijt ge dan toevallig belet?

Leg ze me voor en ik zal ze weerleggen.