PDA

View Full Version : Groep van Tien heeft akkoord over tijdelijke werkloosheid en langdurig zieken


De schoofzak
9 december 2015, 18:26
Heuglijk nieuws.

De verandering zet door. Niet met een revolutie die alles omver gooit, maar met bijvoorbeeld het respect voor het overleg met diverse actoren.

Ge ziet: een beetje standvastigheid kan al een groot verschil maken.

We gaan ons nu niet verkneukelen in hoe zuur dat dat wel moet zijn voor de PS en aanhangsel Spa.
Wel focussen op de gevolgen: jobs, jobs, jobs, mogelijk dank zij een staat die weldra wat minder vet zal zijn, en waar niemand definitief aan de sociale kant gezet wordt.

titel: Groep van Tien heeft akkoord over tijdelijke werkloosheid en langdurig zieken
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151209_02012959



De sociale partners hebben binnen de Groep van Tien een akkoord bereikt rond de reïntegratie van langdurig zieken en de tijdelijke werkloosheid. Dat akkoord wordt woensdag in de vooravond voorgelegd aan de bevoegde ministers, Kris Peeters van Werk en Maggie De Block van Volksgezondheid.

Vertegenwoordigers van zowel bonden als werkgevers bevestigden het akkoord bij het binnengaan van het kabinet-Peeters. Over details, zoals het wegvallen van sancties van langdurig zieken die een job weigeren, wilden de sociale partners bij het binnengaan nog niets kwijt.

Another Jack
9 december 2015, 18:31
De verandering zet door?
Dat zou kunnen, er zat geen N-VA minister mee aan tafel.

demonen
9 december 2015, 18:38
Heuglijk nieuws.

De verandering zet door. Niet met een revolutie die alles omver gooit, maar met bijvoorbeeld het respect voor het overleg met diverse actoren.



Het is vooralsnog niet duidelijk of de regering het advies van de sociale partners zal volgen. De N-VA liet vorige week nog verstaan dat de sanctie behouden moet blijven. Het aantal langdurig zieken is de voorbije jaren immers fors toegenomen en de regering wil die stijging indijken.

http://www.tijd.be/politiek_economie/belgie_economie/Sociale_partners_willen_af_van_sanctie_langdurig_z ieken.9708526-3148.art

demonen
9 december 2015, 19:37
De verandering zet door. Niet met een revolutie die alles omver gooit, maar met bijvoorbeeld het respect voor het overleg met diverse actoren.



Er is inderdaad grote verandering nl Bourgeois is er in geslaagd om de snelst stijgende schuld ter wereld op te bouwen.

ps : nva heeft nooit respect getoond voor de sociale partners kijk maar naar het brugpensioen en de "aangepaste beschikbaarheid".
Uw partij wil mensen met een zeer lange staat van dienst die tegen hun wil werkloos werden beschikbaar houden (en schorsen) tot 67 jaar.
Jullie hebben bijzonder weinig empathie voor jullie zieke medemensen, werklozen, ... Mensen uit de privé die niet meer in staat zijn de ambtenarij te voederen worden gestigmatiseerd, geschorst, ...
Uw partij is uitschot!

Bad Attila
9 december 2015, 19:39
Heuglijk nieuws.

De verandering zet door. Niet met een revolutie die alles omver gooit, maar met bijvoorbeeld het respect voor het overleg met diverse actoren.

Ge ziet: een beetje standvastigheid kan al een groot verschil maken.

We gaan ons nu niet verkneukelen in hoe zuur dat dat wel moet zijn voor de PS en aanhangsel Spa.
Wel focussen op de gevolgen: jobs, jobs, jobs, mogelijk dank zij een staat die weldra wat minder vet zal zijn, en waar niemand definitief aan de sociale kant gezet wordt.

titel: Groep van Tien heeft akkoord over tijdelijke werkloosheid en langdurig zieken
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151209_02012959

Als ik het goed begrijp is er nog geen akkoord vanuit de regering?

demonen
9 december 2015, 19:43
Als ik het goed begrijp is er nog geen akkoord vanuit de regering?

De nva heeft meermaals gezegd dat zij het laatste woord hebben en dat het sociaal overleg gewoon pro forma is.

demonen
10 december 2015, 16:42
Heuglijk nieuws.

De verandering zet door. Niet met een revolutie die alles omver gooit, maar met bijvoorbeeld het respect voor het overleg met diverse actoren.

Ge ziet: een beetje standvastigheid kan al een groot verschil maken.

We gaan ons nu niet verkneukelen in hoe zuur dat dat wel moet zijn voor de PS en aanhangsel Spa.
Wel focussen op de gevolgen: jobs, jobs, jobs, mogelijk dank zij een staat die weldra wat minder vet zal zijn, en waar niemand definitief aan de sociale kant gezet wordt.

titel: Groep van Tien heeft akkoord over tijdelijke werkloosheid en langdurig zieken
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151209_02012959

Uw topic "heuglijk nieuws ..." is belachelijk.
Uw partij zegt het tegenovergestelde van wat jij hier poneert!

Regeringspartijen N-VA en Open Vld zijn niet van plan om het akkoord dat de vakbonden en werkgevers gisteren hebben gesloten over de reïntegratie van langdurig zieken op de arbeidsmarkt, zomaar te aanvaarden. Het regeerakkoord blijft de Bijbel en ook binnen de regering moet er een akkoord gevonden worden, zo was de teneur bij onder andere Kamerlid Zuhal Demir (N-VA) in Villa Politica.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2552620/2015/12/10/N-VA-en-Open-Vld-aanvaarden-sociaal-akkoord-niet-zomaar-Regeerakkoord-blijft-Bijbel.dhtml

ps de helft vd leraren-ambtenaren zit ziek thuis. Deze mensen worden door uw ambtenarenpartij met rust gelaten.
Mensen uit de privé die de ambtenaren niet meer kunnen voederen omdat ze ontslagen werden, ziek zijn, etc moeten geschorst worden.
Jullie zijn uitschot!

Tavek
10 december 2015, 16:44
Uw partij knalt het al af.

non-conformist
10 december 2015, 16:49
Heuglijk nieuws.

De verandering zet door. Niet met een revolutie die alles omver gooit, maar met bijvoorbeeld het respect voor het overleg met diverse actoren.

Ge ziet: een beetje standvastigheid kan al een groot verschil maken.

We gaan ons nu niet verkneukelen in hoe zuur dat dat wel moet zijn voor de PS en aanhangsel Spa.
Wel focussen op de gevolgen: jobs, jobs, jobs, mogelijk dank zij een staat die weldra wat minder vet zal zijn, en waar niemand definitief aan de sociale kant gezet wordt.

titel: Groep van Tien heeft akkoord over tijdelijke werkloosheid en langdurig zieken
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151209_02012959

Hebben ze hun broodheren, de werkgevers gepijpt ?

vlijmscherp
10 december 2015, 16:53
N-VA en OVLD hebben nooit moeten weten van het sociaal overleg, het is dus logisch dat ze een akkoord afschieten.

We zullen zien wat er uiteindelijk uit de bus komt.

4x10E6
10 december 2015, 20:11
Uw partij knalt het al af.

.. déj�*-vue .. de vlaemsch-nazionalistjes zijn op de pik getrapt er niet bij te mogen horen en vuren uit alle monden .. nadat één van hun boboos �* facho mag skitteren settelen ze voor een aanpassing van zegge&schrijven 0.25% .. herinner u schouwvliegje ..

Libro
10 december 2015, 21:21
De nva heeft meermaals gezegd dat zij het laatste woord hebben en dat het sociaal overleg gewoon pro forma is.

Ik denk dat, mocht N-VA bij de volgende verkiezingen verliezen, er een regelrechte Nacht van de Lange Messen gaat volgen.

Tavek
10 december 2015, 21:36
Ik denk dat, mocht N-VA bij de volgende verkiezingen verliezen, er een regelrechte Nacht van de Lange Messen gaat volgen.

Ik ga dan heel hard lachen.

Die volksverraders (heulen met het patronaat) horen op hun doos te krijgen. Van de liberalen kan je dat verwachten, maar van hun...

Waren het nationalisten pur sang, had ik er veel meer respect voor.

Libro
10 december 2015, 21:37
Ik ga dan heel hard lachen.

Die volksverraders (heulen met het patronaat) horen op hun doos te krijgen. Van de liberalen kan je dat verwachten, maar van hun...

Waren het nationalisten pur sang, had ik er veel meer respect voor.

Mag ik meelachen?

Tavek
10 december 2015, 22:13
Mag ik meelachen?

Hoe meer zielen hoe meer vreugde.

;-)

Pandareus
10 december 2015, 22:53
Zou schoofzak ondertussen al door hebben dat hij zichzelf in de voet schoot ?

non-conformist
11 december 2015, 13:54
Zou schoofzak ondertussen al door hebben dat hij zichzelf in de voet schoot ?

Sinds wanneer heeft een NVA'er iets door als het op begrijpend lezen aankomt ?

De schoofzak
11 december 2015, 15:25
Zou schoofzak ondertussen al door hebben dat hij zichzelf in de voet schoot ?

Helemaal niet !
Het is uitstekend dat er een akkoord is.
Zonder akkoord zou het veel moeilijker zijn.
Het is al een zeer grote doorbraak dat de vakbonden akkoord gaan dat ook langdurig zieken en gehandicapten meer rechten hebben dan simpelweg met een kleine cheque sociaal afgeschreven te worden.

En het is aan het parlement om dat akkoord desnoods te verbeteren.
Parlementsleden zijn niet verkozen om steno-dactylo te spelen voor de sociale partners.
Het zal - desnoods - wel eens rap duidelijk zijn wie de baas is. De baas van voka èn de baas van de vakbonden.

Wie met zulke werkwijze niet akkoord is, pleit voor de afschaffing van de verkiezingen en de invoer van een soort staatsvorm van sociale partners.

.

demonen
11 december 2015, 15:34
Helemaal niet !
Het is uitstekend dat er een akkoord is.
Zonder akkoord zou het veel moeilijker zijn.
Het is al een zeer grote doorbraak dat de vakbonden akkoord gaan dat ook langdurig zieken en gehandicapten meer rechten hebben dan simpelweg met een kleine cheque sociaal afgeschreven te worden.

En het is aan het parlement om dat akkoord desnoods te verbeteren.
Parlementsleden zijn niet verkozen om steno-dactylo te spelen voor de sociale partners.
Het zal - desnoods - wel eens rap duidelijk zijn wie de baas is. De baas van voka èn de baas van de vakbonden.

Wie met zulke werkwijze niet akkoord is, pleit voor de afschaffing van de verkiezingen en de invoer van een soort staatsvorm van sociale partners.

.
Komaan, na de bruggepensioneerden, de 65+ers, de langdurig zieken, de invaliden, de vluchtelingen, ... moeten de junkies voor de nva ook beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. De werkgevers zitten massaal op deze mensen te wachten want er zijn jobs in overvloed en iedereen met 2 handen ...
Dat uw partij nu een eens eerlijk zegt dat iedereen uit de privésector die niet meer kan bijdragen aan de ambtenarij (omdat ze werkloos worden, ziek, invalitiet etc) geschorst wordt want het geld is op.
Dat zijn misschien geen grote veranderingen maar wel eerlijkheid.
Wat zij nu doen is hypocriet!

PORSCHE
11 december 2015, 15:49
nva heeft nooit respect getoond voor de sociale partners kijk maar naar het brugpensioen en de "aangepaste beschikbaarheid".
Uw partij wil mensen met een zeer lange staat van dienst die tegen hun wil werkloos werden beschikbaar houden (en schorsen) tot 67 jaar.
Jullie hebben bijzonder weinig empathie voor jullie zieke medemensen, werklozen ...Wat NVA doet interesseert me geen bal dus daar zwijg ik over. Maar wat verder in uw tekst staat : daar zeg ik dus JA op. Wie niet werkt of kan werken heeft pech. Zieke mensen en werklozen zijn de paria van een samenleving en daar zou het woord euthanasie niet bij mis staan! Of ze moeten maar zien dat ze zelf hun levensonderhoud kunnen betalen. Het is genoeg bepampering geweest!!!

Infowarrior
11 december 2015, 17:13
[QUOTE=PORSCHE;7926106]Wat NVA doet interesseert me geen bal dus daar zwijg ik over. Maar wat verder in uw tekst staat : daar zeg ik dus JA op. Wie niet werkt of kan werken heeft pech. Zieke mensen en werklozen zijn de paria van een samenleving en daar zou het woord euthanasie niet bij mis staan! Of ze moeten maar zien dat ze zelf hun levensonderhoud kunnen betalen. Het is genoeg bepampering geweest!!![/QUOTE

Gij behoort tot het grootste krapuul der mensheid!

Ik wens u met veel plezier Pancreaskanker toe!

Ga u mond spoelen met zeep snotaap!!

demonen
11 december 2015, 18:35
Wat NVA doet interesseert me geen bal dus daar zwijg ik over. Maar wat verder in uw tekst staat : daar zeg ik dus JA op. Wie niet werkt of kan werken heeft pech. Zieke mensen en werklozen zijn de paria van een samenleving en daar zou het woord euthanasie niet bij mis staan! Of ze moeten maar zien dat ze zelf hun levensonderhoud kunnen betalen. Het is genoeg bepampering geweest!!!

Ik neem aan dat U dit sarcastisch bedoelt!?