PDA

View Full Version : Vrouw en 7-jarige dochter ontvoerd, gedrogeerd, misbruikt. daders vrijgelaten


eurobug
10 december 2015, 12:54
Dit is er weer eentje om mottig bij te worden: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-geraardsbergen/moeder-en-dochtertje-ontvoerd-en-misbruikt-a2551893/

Hoe kan het dat je in dit landje een vrouw en haar 7-jarige dochter kan ontvoeren, drogeren en misbruiken (ook het kind...), een dag later opgepakt worden, en onmiddelijk vrijgelaten worden "onder voorwaarden"? Dit is toch gewoon te ziek voor woorden. Wat bezielt zo een rechter? Zijn die nog menselijk?

Pandareus
10 december 2015, 13:04
Dit is er weer eentje om mottig bij te worden: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-geraardsbergen/moeder-en-dochtertje-ontvoerd-en-misbruikt-a2551893/

Hoe kan het dat je in dit landje een vrouw en haar 7-jarige dochter kan ontvoeren, drogeren en misbruiken (ook het kind...), een dag later opgepakt worden, en onmiddelijk vrijgelaten worden "onder voorwaarden"? Dit is toch gewoon te ziek voor woorden. Wat bezielt zo een rechter? Zijn die nog menselijk?

Als de omstandigheden duidelijk zijn, en de speurders hebben alle feiten + daders in kaart gebracht en er is geen dreigend vluchtgevaar vanwege de verdachten dan is dat normaal. De straf volgt eenmaal het proces en het vonnis er is. Voorlopige hechtenis is geen systematiek maar een afweging die moet gemaakt worden in het belang van het onderzoek.

Libro
10 december 2015, 13:10
Als de omstandigheden duidelijk zijn, en de speurders hebben alle feiten + daders in kaart gebracht en er is geen dreigend vluchtgevaar vanwege de verdachten dan is dat normaal. De straf volgt eenmaal het proces en het vonnis er is. Voorlopige hechtenis is geen systematiek maar een afweging die moet gemaakt worden in het belang van het onderzoek.

Juist, maar ik hoop dat de rechter ten gronde wel een gepaste straf oplegt.

eurobug
10 december 2015, 13:15
Als de omstandigheden duidelijk zijn, en de speurders hebben alle feiten + daders in kaart gebracht en er is geen dreigend vluchtgevaar vanwege de verdachten dan is dat normaal. De straf volgt eenmaal het proces en het vonnis er is. Voorlopige hechtenis is geen systematiek maar een afweging die moet gemaakt worden in het belang van het onderzoek.

Ik heb inderdaad natuurlijk niet alle feiten, maar uit hetgene ik uit het artikel begrijp is dat die mannen met een franse nummerplaat rijden en in een caravan hokken. De feiten zijn toch ook vrij zwaar zou ik zo zeggen... Dat je dan gewoon dezelfde dag terug vrij kan rondlopen is toch krankzinnig, nadat je zoiets presteert? Die mannen zijn toch een gevaar voor iedereen?

mettewie
10 december 2015, 13:34
Als de omstandigheden duidelijk zijn, en de speurders hebben alle feiten + daders in kaart gebracht en er is geen dreigend vluchtgevaar vanwege de verdachten dan is dat normaal. De straf volgt eenmaal het proces en het vonnis er is. Voorlopige hechtenis is geen systematiek maar een afweging die moet gemaakt worden in het belang van het onderzoek.

Prachtig omschreven Panda hoe het systeem hoort te werken, helaas is de werkelijk vaak anders. Meneer de onderzoeksrechter heeft m.i. geen motivatie gegeven om die 2 "heren" op voorwaarde (welke? ) te laten gaan. De belangrijkste reden zal vermoedelijk zijn dat de vrouw een fantasie verhaal heeft opgehangen en de beslissing is genomen op basis dat beide "heren" ontkent hebben ook maar iets met de telastlegging te maken hebben.

Vrouwen in Belgie worden in zaken als bovenstaande meestal als 'n stuk vuil behandeld.

Conscience
10 december 2015, 14:16
Als de omstandigheden duidelijk zijn, en de speurders hebben alle feiten + daders in kaart gebracht en er is geen dreigend vluchtgevaar vanwege de verdachten dan is dat normaal. De straf volgt eenmaal het proces en het vonnis er is. Voorlopige hechtenis is geen systematiek maar een afweging die moet gemaakt worden in het belang van het onderzoek.

Hier wordt iets radikaal anders gezegd:

Een onderzoeksrechter kan tijdens de loop van een gerechtelijk onderzoek onder bepaalde voorwaarden beslissen om een verdachte van zijn of haar vrijheid te benemen. Er moeten daarvoor ernstige aanwijzingen bestaan dat deze een feit gepleegd zou hebben strafbaar met een gevangenisstraf van een jaar of een zwaardere straf.

Nadat de onderzoeksrechter een aanhoudingsbevel heeft uitgevaardigd ten aanzien van de verdachte, wordt deze naar de gevangenis gebracht. Dit is de start van de voorlopige hechtenis.

Deze maatregel wordt genomen in het belang van de openbare veiligheid en mag niet worden getroffen met het oog op onmiddellijke bestraffing, noch met het oog op de uitoefening van enige andere vorm van dwang.

De duur van de maatregel is onbepaald. Tijdens de eerste vijf dagen beslist de onderzoeksrechter over een eventuele invrijheidsstelling. Vervolgens is het aan de onderzoeksgerechten (tijdens het gerechtelijk onderzoek) en de vonnisgerechten (tijdens het proces, tot aan de definitieve uitspraak) om te beslissen of de voorlopige hechtenis opgeheven of gehandhaafd wordt.


http://www.ajw-bru.be/index.php/nl/binnen-de-gevangenis/voorlopige-hechtenis

Volgens mij sla jij de plank totaal mis in dit geval.

Patrice
10 december 2015, 14:16
Prachtig omschreven Panda hoe het systeem hoort te werken, helaas is de werkelijk vaak anders. Meneer de onderzoeksrechter heeft m.i. geen motivatie gegeven om die 2 "heren" op voorwaarde (welke? ) te laten gaan. De belangrijkste reden zal vermoedelijk zijn dat de vrouw een fantasie verhaal heeft opgehangen en de beslissing is genomen op basis dat beide "heren" ontkent hebben ook maar iets met de telastlegging te maken hebben.

Vrouwen in Belgie worden in zaken als bovenstaande meestal als 'n stuk vuil behandeld.

Dat er voorwaarden opgelegd worden, betekent net dat de onderzoeksrechter wel geloof hecht aan de klacht van de vrouw. Anders had hij ze gewoon laten gaan bij gebrek aan bewijs.

Patrick M.
10 december 2015, 15:14
Zijn vrij gelaten onder voorwaarden en de daders rijden nu met hun auto met Franse nummerplaten gewoon terug naar Frankrijk.
That's it.

LETSPANIC
10 december 2015, 15:16
Ik heb inderdaad natuurlijk niet alle feiten, maar uit hetgene ik uit het artikel begrijp is dat die mannen met een franse nummerplaat rijden en in een caravan hokken. De feiten zijn toch ook vrij zwaar zou ik zo zeggen... Dat je dan gewoon dezelfde dag terug vrij kan rondlopen is toch krankzinnig, nadat je zoiets presteert? Die mannen zijn toch een gevaar voor iedereen?

Bijlange niet! Anderzijds, zijn ze wel: 'seksueel bedrijvig': ze vasthouden zou hun mentaal evenwicht kunnen aantasten.
Zulks risico mag het gerecht niet riskeren. :oops: :lol:

Patrick M.
10 december 2015, 16:30
Waar is de minister van justitie nu?
De schaal van vrouwe justitia is serieus aan het overhellen.

Bad Attila
10 december 2015, 18:31
Feit is: niemand van ons kent het dossier, en de krant geeft het verhaal weer vanuit enkel één partij.

Feit is: niemand kan de beslissing van de onderzoeksrechter beoordelen.

Bad Attila
10 december 2015, 18:32
Waar is de minister van justitie nu?
De schaal van vrouwe justitia is serieus aan het overhellen.

En wat zou de Minister van Justitie moeten doen volgens jou?

Zeus
10 december 2015, 18:35
Waar is de minister van justitie nu?
De schaal van vrouwe justitia is serieus aan het overhellen.

Ooit al gehoord van de scheiding der machten?

stropke
10 december 2015, 22:18
Als de omstandigheden duidelijk zijn, en de speurders hebben alle feiten + daders in kaart gebracht en er is geen dreigend vluchtgevaar vanwege de verdachten dan is dat normaal. De straf volgt eenmaal het proces en het vonnis er is. Voorlopige hechtenis is geen systematiek maar een afweging die moet gemaakt worden in het belang van het onderzoek.
Geen vluchtgevaar? Die gasten gaan hier zitten wachten op hun proces zekers? Die zijn allang er van tussen. Zo een gasten vastzetten, tis niet te verantwoorden tegen over slachtoffers.

stropke
10 december 2015, 22:19
Als de omstandigheden duidelijk zijn, en de speurders hebben alle feiten + daders in kaart gebracht en er is geen dreigend vluchtgevaar vanwege de verdachten dan is dat normaal. De straf volgt eenmaal het proces en het vonnis er is. Voorlopige hechtenis is geen systematiek maar een afweging die moet gemaakt worden in het belang van het onderzoek.
Geen vluchtgevaar? Die gasten gaan hier zitten wachten op hun proces zekers? Die zijn allang er van tussen. Zo een gasten vastzetten, tis niet te verantwoorden tegen over slachtoffers.

Stormram
10 december 2015, 23:56
Feit is: niemand van ons kent het dossier, en de krant geeft het verhaal weer vanuit enkel één partij.

Feit is: niemand kan de beslissing van de onderzoeksrechter beoordelen.

Feit is dat u zelfs het hart niet heeft om een weerloze vrouw en een kind van 7 het voordeel van de twijfel te geven wanneer ze zegt dat ze in een BMW door Frans gespuis werd gesleurd. Ik zie geen enkele, maar dan ook geen enkele reden waarom iemand dat uit haar duim gaat zuigen. Dat kind heeft bovendien godverdomme zelf ook nog gebeld.

Heel het verloop van hun verhaal klopt van A tot Z.

Kun jij mij eens zeggen wat die Fransen in Geeraardsbergen eigenlijk te zoeken hadden? Mattentaarten kopen zeker? Geen hond die vanuit Frankrijk naar Geeraardsbergen rijdt voor weet ik veel wat.

Steevast nemen wansmakelijke figuren zoals u het op voor racaille van de laagste ondersoort en probeert u het meest absurde uit uw botten te slaan om toch maar niet te hoeven toegeven dat er verschrikkelijke dingen gebeuren met de regelmaat van de klok.

Aboubou Jaja, zijde gij da?

TV-verslaafde
11 december 2015, 00:08
Steevast nemen wansmakelijke figuren zoals u het op voor racaille van de laagste ondersoort en probeert u het meest absurde uit uw botten te slaan om toch maar niet te hoeven toegeven dat er verschrikkelijke dingen gebeuren met de regelmaat van de klok.

Aboubou Jaja, zijde gij da?

https://images.duckduckgo.com/iur/?f=1&image_host=http%3A%2F%2Ffubarbaar.files.wordpress. com%2F2014%2F07%2Fracisme131130-politiek-correcte-denken.jpg&u=https://fubarbaar.files.wordpress.com/2014/07/racisme131130-politiek-correcte-denken.jpg

Bad Attila
11 december 2015, 07:44
Feit is dat u zelfs het hart niet heeft om een weerloze vrouw en een kind van 7 het voordeel van de twijfel te geven wanneer ze zegt dat ze in een BMW door Frans gespuis werd gesleurd. Ik zie geen enkele, maar dan ook geen enkele reden waarom iemand dat uit haar duim gaat zuigen. Dat kind heeft bovendien godverdomme zelf ook nog gebeld.

Ik hoef die vrouw het voordeel van de twijfel niet te geven. Dat is de job van de politie, van het parket en van de onderzoeksrechter.
En zij doen dat ook: de zaak is niet gespioneerd, er is een gerechtelijk onderzoek geopend.

Maar blijkbaar ben jij voorstander van lynchpartijen zonder proces. Jij zal wel op de eerste plaats zijn om iemand te stenigen zonder zelfs te weten waarover het gaat, gewoon van 'horen zeggen'. Ik ken landen waar dat gebeurt. Je zal er zeker welkom zijn.

Heel het verloop van hun verhaal klopt van A tot Z.

Ah. Jij kent het dossier dus? Je bent erbij betrokken?

Kun jij mij eens zeggen wat die Fransen in Geeraardsbergen eigenlijk te zoeken hadden? Mattentaarten kopen zeker? Geen hond die vanuit Frankrijk naar Geeraardsbergen rijdt voor weet ik veel wat.

hoe zou ik dat kunnen weten? Via mijn kristallen bol?

Steevast nemen wansmakelijke figuren zoals u het op voor racaille van de laagste ondersoort en probeert u het meest absurde uit uw botten te slaan om toch maar niet te hoeven toegeven dat er verschrikkelijke dingen gebeuren met de regelmaat van de klok.

Moehahahahahaha! Ik denk dat ik de laatste 10 dagen alleen al met meer verschrikkelijke dingen geconfronteerd ben geweest dan jij in jouw heel leven en zelfs jouw dood zal zijn.

Aboubou Jaja, zijde gij da?

Wie weet, wie weet.

Universalia
11 december 2015, 09:01
Dossierkennis heb ik er niet van maar als het klopt wat de vrouw en haar dochtertje meemaakten, dan begrijp ik niet dat de rechter ze (de daders) 'onder strikte voorwaarden' vrijgelaten heeft.

In het 'leukste' geval zijn die al lang terug met de Noorderzon verdwenen naar wie weet waar.

Van het standpunt uitgaande dat het verhaal van de vrouw klopt sluipt er bij mij een Middeleeuwse gedachte binnen die men als strafmaat aan de daders zou moeten opleggen.

Geen proces wel een groot feest op het marktplein en https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/34/Ex%C3%A9cution_de_Louis_XVI%2C_%C3%A9poque_r%C3%A9 volutionnaire.jpg/220px-Ex%C3%A9cution_de_Louis_XVI%2C_%C3%A9poque_r%C3%A9 volutionnaire.jpg

Problem solved, case closed. 8O

p.s. Zet volgende zin eens in de één of andere zoekrobot 'vrijlaten onder strikte voorwaarden' dat is pas 'gieren' wat je dan allemaal ziet verschijnen.
Tal van personen waar u de namen al eerder van 'hoorde' verschijnen dan. En die zijn ook allemaal 'onder strikte voorwaarden vrijgelaten' :rofl:

Pandareus
11 december 2015, 09:19
Juist, maar ik hoop dat de rechter ten gronde wel een gepaste straf oplegt.

Dat is inderdaad zo. Toch blijft het jammer dat de pers dat systematisch zo voorstelt op een manier die een leek laat denken dat die persoon nu straffeloos blijft. Sensatie journalistiek...

Universalia
11 december 2015, 09:31
Dat is inderdaad zo. Toch blijft het jammer dat de pers dat systematisch zo voorstelt op een manier die een leek laat denken dat die persoon nu straffeloos blijft. Sensatie journalistiek...

'Dat hoort er natuurlijk ook allemaal bij.'

Wat zijn in dat geval 'gepaste straffen?' rekening houdende met dat de moeder en het kind naar alle waarschijnlijkheid zwaar getraumatiseerd zijn en misschien wel altijd zullen blijven. 8O

Ze opsluiten in 'hotel luxe gevangenis' op de kosten van de brave belastingbetaler?

Pericles
11 december 2015, 10:36
Dat is inderdaad zo. Toch blijft het jammer dat de pers dat systematisch zo voorstelt op een manier die een leek laat denken dat die persoon nu straffeloos blijft. Sensatie journalistiek...

Buitenlandse verdachten "onder voorwaarden" laten vertrekken, dat is werkelijk om mee te lachten, tenzij men van oordeel is dat het verhaal van die vrouw voor geen hol kan kloppen.

Pandareus
11 december 2015, 10:51
'Dat hoort er natuurlijk ook allemaal bij.'

Wat zijn in dat geval 'gepaste straffen?' rekening houdende met dat de moeder en het kind naar alle waarschijnlijkheid zwaar getraumatiseerd zijn en misschien wel altijd zullen blijven. 8O

Ze opsluiten in 'hotel luxe gevangenis' op de kosten van de brave belastingbetaler?

De wet bepaalt de minimum en maximumstraf. Het is de rechter die hiertussen de uiteindelijke strafmaat zal bepalen, rekening houdende met alle elementen in het dossier.

Op cafépraat over "hotel luxe gevangenis" ga ik niet in.

Pandareus
11 december 2015, 10:55
Buitenlandse verdachten "onder voorwaarden" laten vertrekken, dat is werkelijk om mee te lachten, tenzij men van oordeel is dat het verhaal van die vrouw voor geen hol kan kloppen.

Die redenering is niet juist. Voorlopige hechtenis is geen bestraffing. De straf volgt bij het vonnis.

Universalia
11 december 2015, 13:06
De wet bepaalt de minimum en maximumstraf. Het is de rechter die hiertussen de uiteindelijke strafmaat zal bepalen, rekening houdende met alle elementen in het dossier.

Op cafépraat over "hotel luxe gevangenis" ga ik niet in.

Wetten hier in België zijn die er niet om weggelachen te worden?

Pijnlijk detail, ik kom in een café niet binnen. :-D

Pandareus
11 december 2015, 13:11
Wetten hier in België zijn die er niet om weggelachen te worden?


Test het eens uit : doe een misdrijf, en draag dan de gevolgen. Dan kun je zelf daarna het antwoord op je vraag geven. :lol:

Pijnlijk detail, ik kom in een café niet binnen. :-D

Reden te meer om geen cafépraat te verkopen.

Universalia
11 december 2015, 13:43
Test het eens uit : doe een misdrijf, en draag dan de gevolgen. Dan kun je zelf daarna het antwoord op je vraag geven. :lol:



Reden te meer om geen cafépraat te verkopen.

Daar bedank ik voor, daar ik de braafheid in persoon ben, liever niet dus.
:lol: