PDA

View Full Version : Peilingen in Brussel en Wallonië


Sukkelaar
12 december 2015, 16:18
Kent iemand de uitslag van de peilingen voor Wallonië en voor Brussel?
Ik zou graag weten wat de PS en de MR daar halen.

vlijmscherp
12 december 2015, 16:22
PS naar beneden, MR naar beneden, vooral extreem-links profiteert ervan.

nabat54
12 december 2015, 18:42
Kent iemand de uitslag van de peilingen voor Wallonië en voor Brussel?
Ik zou graag weten wat de PS en de MR daar halen.

Ge zijt echt wel ne sukkelaar hé....

zie topic : http://forum.politics.be/showthread.php?t=226735

Knuppel
12 december 2015, 21:07
Ge zijt echt wel ne sukkelaar hé....

zie topic : http://forum.politics.be/showthread.php?t=226735

Er werd naar de uitslag voor Brussel en Walonië gevraagd en daar staat niets van in de draad waar jij naar linkt.

Jan van den Berghe
12 december 2015, 21:09
Er werd naar de uitslag voor Brussel en Walonië gevraagd en daar staat niets van in de draad waar jij naar linkt.

Toch wel, in de laatste twee alinea's:

http://newsmonkey.be/article/61720

Gwylan
12 december 2015, 21:20
Toch wel, in de laatste twee alinea's:

http://newsmonkey.be/article/61720

Beknopt, volgens het artikel van de link :

Wallonië
PS min 4,8 % sinds de laatste verkiezingen ; houdt nog 27,2 % over
MR min 1,1 %, en houdt nog 24,7 % over
CDH stabiel op 13,5 %
PTB groeit met 4,8 % tot 10,3 % totaal
Ecolo stijgt met 1,3 % naar 9,5 %

Brussel
PS en MR zijn ongeveer even groot met respectievelijk 21,8 % en 21,0 %

Knuppel
12 december 2015, 21:52
De PS die bijna 5% verliest in Wallonië?

De Walen zijn dus niet bepaald tevreden over hun PS-regering.

Gwylan
12 december 2015, 23:20
De PS die bijna 5% verliest in Wallonië?

De Walen zijn dus niet bepaald tevreden over hun PS-regering.

Men zou redelijkerwijs kunnen stellen dat zij de huidige Waalse bestuurscoalitie kennelijk nog te rechts vinden, want zo te zien gaat hetgeen de PS verliest naar de uiterste linkerzijde van het politiek spectrum.

Nou ja, het is slechts een peiling en bovendien zijn er voor zover mij bekend geen verkiezingen in zicht...

vrijzinnige
13 december 2015, 09:57
De PS die bijna 5% verliest in Wallonië?

De Walen zijn dus niet bepaald tevreden over hun PS-regering.

Maar dat het Belgische volk NIET tevreden is met de Belgische regering (-10,8%) daar hoor ik geen kritische stemmen over.
En wat Vlaanderen betreft: de Vlaamse meerderheidspartijen verliezen ook zo maar eventjes -9,7 % van de stemmen !

Sukkelaar
13 december 2015, 10:18
PS naar beneden, MR naar beneden, vooral extreem-links profiteert ervan.

Nogmaals een bewijs dat B uit twee staten bestaat.

Jantje
13 december 2015, 10:21
Maar dat het Belgische volk NIET tevreden is met de Belgische regering (-10,8%) daar hoor ik geen kritische stemmen over.
En wat Vlaanderen betreft: de Vlaamse meerderheidspartijen verliezen ook zo maar eventjes -9,7 % van de stemmen !

Het is normaal dat de meerderheid verliest in tussentijdse peilingen. En dat ze zwaar verliezen in de tussentijdse peilingen is enkel een bewijs dat er grote problemen zijn opgedoken die veroorzaakt zijn door hun voorgangers.
Ben er zeker van dat als we nu een linkse federale regering hadden, deze zelfs geen peilingen meer nodig had om de afkeer van de bevolking te constateren. België zou in oorlog zijn dankzij de vluchtelingen stroom. Want dat is de oorzaak van de huidige verliezen in de peilingen.

Sukkelaar
13 december 2015, 10:29
Toch wel, in de laatste twee alinea's:

http://newsmonkey.be/article/61720

Dank je Jan.

Sukkelaar
13 december 2015, 10:33
België zou in oorlog zijn dankzij de vluchtelingen stroom. Want dat is de oorzaak van de huidige verliezen in de peilingen.

Ja en neen : dankzij de aanpak van de vluchtelingen stroom is beter uitgedrukt.

Sukkelaar
13 december 2015, 10:48
Jammer dat de uitslag voor de Vlaamse lijsten er nog niet bij zijn.

subocaj
13 december 2015, 10:55
Het is normaal dat de meerderheid verliest in tussentijdse peilingen. En dat ze zwaar verliezen in de tussentijdse peilingen is enkel een bewijs dat er grote problemen zijn opgedoken die veroorzaakt zijn door hun voorgangers.
Ben er zeker van dat als we nu een linkse federale regering hadden, deze zelfs geen peilingen meer nodig had om de afkeer van de bevolking te constateren. België zou in oorlog zijn dankzij de vluchtelingen stroom. Want dat is de oorzaak van de huidige verliezen in de peilingen.

Wir schaffen das!!

Zijn wij blij met alle excuses die jullie uit je duim zuigen, om aan te tonen dat de supertsjeven slechts een doel hebben, de gewone werkman in de grond stampen.

hamac
13 december 2015, 10:56
Maar dat het Belgische volk NIET tevreden is met de Belgische regering (-10,8%) daar hoor ik geen kritische stemmen over.
En wat Vlaanderen betreft: de Vlaamse meerderheidspartijen verliezen ook zo maar eventjes -9,7 % van de stemmen !

De tripartite verliest tav de verkiezingsuitslag van 2010 en 2014 nog meer. :lol:

Jantje
13 december 2015, 11:36
Wir schaffen das!!

Zijn wij blij met alle excuses die jullie uit je duim zuigen, om aan te tonen dat de supertsjeven slechts een doel hebben, de gewone werkman in de grond stampen.

Ik zoek geen excuses, ik geef enkel de denkwereld van de kiezers door.

Gamla
13 december 2015, 11:39
Ik zoek geen excuses, ik geef enkel de denkwereld van de kiezers door.

In mijn denkwereld moeten al die uitvreters weg.
Ik ben ook een kiezer en dat gebeurt nooit.

vrijzinnige
14 december 2015, 08:55
De tripartite verliest tav de verkiezingsuitslag van 2010 en 2014 nog meer. :lol:

Maar.....Wouter Beke en Gwenny Rutten kunnen nu wel een De Weverke doen, en zeggen en schrijven: het is de schuld van de NVA, iets wat in 2014 NIET lukte met Di Rupo :-)

vrijzinnige
14 december 2015, 09:02
De tripartite verliest tav de verkiezingsuitslag van 2010 en 2014 nog meer. :lol:

En in 1911 ? 1918 ? 1926 ? en in 1935 ? enz...enz... nog meer :-)

hamac
14 december 2015, 09:13
En in 1911 ? 1918 ? 1926 ? en in 1935 ? enz...enz... nog meer :-)

Dus de verkiezingen van 2010 en zelfs de laatste verkiezingen zijn niet relevant?

Tav welke verkiezingen was jij met deze peiling dan bijna in je broek aan het plassen van plezier?

nabat54
14 december 2015, 19:46
De PS die bijna 5% verliest in Wallonië?

De Walen zijn dus niet bepaald tevreden over hun PS-regering.

Blijkbaar toch gevonden ;-)