PDA

View Full Version : Termont over Zouzou-incident: 'Eerst onderzoeken, dan oordelen'


Universalia
16 december 2015, 08:46
Bron (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151215_02023431)

Detail tekst:

Gent - De politieteams die acteur Zouzou Ben Chikha controleerden in Ledeberg plukten dit weekend ook een inbreker en enkele cocaïnedealers van de Gentse straten. 'En toch worden ze samen met het hele politiekorps veroordeeld, door iedereen. Nog voor er een onderzoek is geweest', zei Termont dinsdag in de gemeenteraad. 'Dat maakt mij boos en machteloos.'

'Maar spijtig genoeg zijn die agenten meteen veroordeeld, door de sociale media, door de pers, door iedereen. Zonder dat ze mogen reageren, want ze hebben het recht niet om te spreken. Dat is zo oneerlijk. Het maakt me boos en machteloos.'

Niet dat ik een fan ben van Termont maar daar kan ik hem dan weer geen ongelijk in geven.

Op dat vlak kan je u de vraag stellen: zijn alle berichten waarheidsgetrouw die op (A)sociale media en in kranten/'de media' verschijnen of zullen we die best met een korreltje zout (bepaalde berichten best met een hele Syberische zoutmijn, maar kom ... ) lezen. 8O

Don Quichote
16 december 2015, 09:02
Zou Termont hetzelfde zeggen indien het in Antwerpen gebeurd was?

Ik twijfel sterk.

alberto
16 december 2015, 09:05
Op dat vlak kan je u de vraag stellen: zijn alle berichten waarheidsgetrouw die op (A)sociale media en in kranten/'de media' verschijnen of zullen we die best met een korreltje zout (bepaalde berichten best met een hele Syberische zoutmijn, maar kom ... ) lezen. 8O
Sensatie verkoopt beter dan de bittere waarheid.

Universalia
16 december 2015, 09:12
Zou Termont hetzelfde zeggen indien het in Antwerpen gebeurd was?

Ik twijfel sterk.

Daar heb ik ook mijn bedenkingen bij 8O

Universalia
16 december 2015, 09:16
Sensatie verkoopt beter dan de bittere waarheid.

Natuurlijk verkoopt dat beter. :-D

Sensatiezucht, roddelpers, media-aandacht ... We do love it!! :cheer:

Gamla
18 december 2015, 15:16
Ik haat die smerige sos. Hij doet niets dan Gentenaars lastig vallen met zijn makakken.
Als 'feestburgemeester' deed hij ook al niets anders met zijn lawaai.

De schoofzak
18 december 2015, 15:35
Zou Termont hetzelfde zeggen indien het in Antwerpen gebeurd was?

Ik twijfel sterk.

Termont zegt altijd hetzelfde, maar wel in twee lijnen:

- als het over een sos gaat, dan moet ge eerst onderzoeken en dan de eventuele schuldige vrij pleiten,
- als het over een flamingant gaat, dan moet ge hem eerst aan het kruis nagelen, vervolgens onderzoeken, en als hij onschuldig is, hem met een leugentje een tweede keer aan een nog hoger kruis nagelen.

Dat is schering en inslag bij alle sossen.

.

Klein Licht
18 december 2015, 17:03
Volgens de Gentse flikkers zouden ze hem staande hebben gehouden omdat hij zich verdacht gedroeg. Ik neem aan dat ze dan ook kunnen toelichten wat ze daar onder verstaan.

Vanuit uwen auto foto's nemen van agenten/militairen: verdacht gedrag

Met een zakske van de supermarkt in de regen terug naar huis wandelen: ???

quercus
18 december 2015, 17:11
Zou Termont hetzelfde zeggen indien het in Antwerpen gebeurd was?

Ik twijfel sterk.

Dat zou de Gèèènsche burgemiester Termoengt zeker niet gezegd hebben. Hij is er immers van overtuigd dat daar fascisten aan het bewind zijn die regelmatig fakkelmarsen organiseren.

Bobke
18 december 2015, 17:16
Volgens de Gentse flikkers zouden ze hem staande hebben gehouden omdat hij zich verdacht gedroeg. Ik neem aan dat ze dan ook kunnen toelichten wat ze daar onder verstaan.

Vanuit uwen auto foto's nemen van agenten/militairen: verdacht gedrag

Met een zakske van de supermarkt in de regen terug naar huis wandelen: ???
Kunnen wel.
Maar de vraag is of ze dat mogen.

Wapper
18 december 2015, 17:20
Iedereen met een mediterraan uiterlijk - zelfs als hij al 25 jaar geintegreerd is - moet zich realiseren dat hij bij niveau 3/4 meer kans maakt op een politiekontrole. Dat is de logica zelve, hier is geen plaats voor verongelijkte verwijten als "ze hebben mij eruitgepikt wegens mijn huidskleur".

Moesten de plegers van de aanslagen allemaal Chinezen geweest zijn dan zou die bevolkingsgroep extra gekontroleerd worden.