PDA

View Full Version : eindelijk respect voor ZM de Koning


BWarrior
18 december 2015, 19:17
Deze regering hervormt tenminste écht de monarchie. Goed zo.


Bron: HLN (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2559531/2015/12/17/Terug-van-weggeweest-gratie-voor-veroordeelden.dhtml)

Justitieminister Koen Geens (CD&V) heeft weer aangeknoopt met de traditie van de 'gratieverlening', zo zei hij in 'De Ochtend' op Radio 1. Die praktijk was in 2013 tijdelijk on hold gezet door toenmalig minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open Vld) na heel wat verontwaardiging daarover. Geens onderstreepte wel dat het om zeer specifieke gevallen gaat.

"Ik knoop aan bij een regel in de grondwet die de koning toelaat om de uitvoering van een straf - dus niet de straf zelf - geheel of gedeeltelijk kwijt te schelden", bevestigt Geens. Dat is opmerkelijk want eind 2013 veroorzaakte het thema van de koninklijke gratie nog heel wat heisa. Koning Filip had toen de strafuitvoering van zeker 11 verkeersovertreders kwijtgescholden, tot grote verontwaardiging van verenigingen van verkeersslachtoffers.

Maar de uiteindelijke beslissing tot gratieverlening ligt niet bij de koning, maar wel bij het ministerie van Justitie. Daarom besliste toenmalig minister van Justitie Annemie Turtelboom toen om zeker tot aan de verkiezingen in mei 2014 niet meer toe te geven aan gratieverzoeken. Geens is daar intussen op teruggekomen. Of dat politiek afgetoetst is? "Wat mij betreft is het nodige overleg gevoerd."

Hij onderstreept dat die gratie verleend wordt "bij een heel klein percentage van de gevallen" - 21 gevallen op 330 - en over kleine vergrijpen zonder slachtoffers of waar de slachtoffers zijn vergoed. De feiten verdwijnen niet uit het strafregister en de genade is geen rem op de beoordeling van recidive.

Concreet gaat het bijna altijd om gevallen waarin iemand ziek was of de rechter niet wist dat hij ziek was toen de straf werd uitgesproken, verduidelijkte de minister. Vaak gaat het om mensen die chemo of een nierdialyse moeten ondergaan, of mensen met alzheimer. Geens verwijst ook naar een vrouw met een miskraam die haar werkstraf niet meer kan uitvoeren. "Er zijn nu eenmaal zaken waarin de omstandigheden zo schrijnend zijn dat het hoogste recht overkomt als onrecht."

Volgens Geens wordt er bij de gratieverlening niet over één nacht ijs gegaan en kunnen alle mogelijke instanties, van de procureur-generaal tot de politie, hun advies uitspreken.

Maar in 2011 wilde de N-VA het gratierecht nog afschaffen: http://bertwollants.n-va.be/nieuws/persberichten/n-va-wil-genaderecht-afschaffen

Idem in 2013: http://www.hildecrevits.be/nl/geen-gratie-voor-filip

Idem in 2001 : http://www.standaard.be/cnt/nflf15112001_001

enz.

De schoofzak
18 december 2015, 20:39
Geens zou in feit twee zaken behoren te doen:
- streng zijn voor wie het nodig is
- clement zijn voor wie het gepast is.

Geen probleem voor dat tweede.
Maar dat eerste ....

Enige conclusie omtrent justitie en de waardigheid van de man die bij niveau 4 van terrorismedreiging in zijn luxehotel in Bretagne van zijn cocktail bleef nippen, is uit de lucht gegrepen.

.

Knuppel
18 december 2015, 20:39
Maar de uiteindelijke beslissing tot gratieverlening ligt niet bij de koninklijke hansworst, maar wel bij het ministerie van Justitie.

Pandareus
18 december 2015, 20:48
Maar de uiteindelijke beslissing tot gratieverlening ligt niet bij de koninklijke hansworst, maar wel bij het ministerie van Justitie.

Tja... het was dan ook niet slim van schoof om in die valkuil van BW te trappen hee... Hij had het nochtans duidelijk zelf aangegeven, je moet zat zijn om het niet gezien te hebben.

De schoofzak
18 december 2015, 20:51
Maar de uiteindelijke beslissing tot gratieverlening ligt niet bij de koninklijke hansworst, maar wel bij het ministerie van Justitie.

D�*t is altijd al zo geweest.
Maar alleen al de perceptie dat die looser er iets mee te maken heeft, stoort me. Omdat hij een Vlamingenhater is en omdat hij niet verkozen is en zijn macht, dotatie, rijkeluisleventje ... enkel te danken heeft aan erfopvolging.
Elke rechtgeaarde sos zou daar koude rillingen van moeten krijgen, van erfopvolging.

Sossen die dat niet krijgen, zijn de grootste loosers.

.

Witte Kaproen
18 december 2015, 20:52
Maar de uiteindelijke beslissing tot gratieverlening ligt niet bij de koninklijke hansworst, maar wel bij het ministerie van Justitie.

Inderdaad alsof er geen gratie zou kunnen verleend

worden zonder een Koning. :roll:

In republieken zou dus volgens onze Belgicisten geen gratie mogelijk zijn.

De schoofzak
18 december 2015, 20:53
Tja... het was dan ook niet slim van schoof om in die valkuil van BW te trappen hee... Hij had het nochtans duidelijk zelf aangegeven, je moet zat zijn om het niet gezien te hebben.

Zijt gij een sos die akkoord zijt met erfopvolging ?
Dat zijt ge een grote looser.

Mocht gij meedoen aan een wedstrijd om de grootste looser te zijn, ge zoudt tweede worden.
Waarom niet de eerste ?
Omdat ge een looser zijn !!!

.

BWarrior
18 december 2015, 20:57
Maar de uiteindelijke beslissing tot gratieverlening ligt niet bij de koninklijke hansworst, maar wel bij het ministerie van Justitie.

Goed dat zelfs Knuppel de mythe ontkracht dat een constitutionele monarchie iets te maken zou hebben met feodalisme : -)

BWarrior
18 december 2015, 20:58
Zijt gij een sos die akkoord zijt met erfopvolging ?
Dat zijt ge een grote looser.

Mocht gij meedoen aan een wedstrijd om de grootste looser te zijn, ge zoudt tweede worden.
Waarom niet de eerste ?
Omdat ge een looser zijn !!!

.

"Loser"...

Gamla
18 december 2015, 21:02
Zijt gij een sos die akkoord zijt met erfopvolging ?
Dat zijt ge een grote looser.

Mocht gij meedoen aan een wedstrijd om de grootste looser te zijn, ge zoudt tweede worden.
Waarom niet de eerste ?
Omdat ge een looser zijn !!!


Waarom maak jij je altijd zo druk telkens wanneer het over koningen gaat.
Hebben ze je wat misdaan?

Of je hebt er het gewoon niet mee. En je weet eigenlijk niet waarom.

De schoofzak
18 december 2015, 21:16
Waarom maak jij je altijd zo druk telkens wanneer het over koningen gaat.
Hebben ze je wat misdaan?

Of je hebt er het gewoon niet mee. En je weet eigenlijk niet waarom.

In een ander soepforum verwijt men mij iets soortgelijks, als is godsdienst gelijk stel met oplichting.

Ik kan de zaken verwoorden als een begijntje, maar ik verkies het iets luider.

Iets op tegen ?

.

Knuppel
18 december 2015, 21:19
Goed dat zelfs Knuppel de mythe ontkracht dat een constitutionele monarchie iets te maken zou hebben met feodalisme : -)

Hoezo heb ik die mythe ontkracht?

Uiteraard heeft, welke monarchie dan ook, met feodalisme te maken.
Waarom wordt taaie Flip "staatshoofd" genoemd, en als staatshoofd betaald, zonder verkozen te zijn maar wel gedekt te worden door de regering voor zijn stommiteiten?
De hansworst kan niet eens rekenen.

http://www.youtube.com/watch?v=bXs-yiWi27I

Filip symboliseert niet enkel de nutteloosheid van een koningschap, maar vooral het absurde ervan. De geboren houten Jan Klaasen moet wel héél dom zijn om niet te begrijpen dat het trompetgeschal van het offensief van de hofhouding, recent gewassen en geschoren, contraproductief werkt. Evenwijdig daarmee lopend vraag ik mij af, waarom slechts een kleine minderheid van de bevolking inziet dat een land met een koninklijke familie nooit serieus kan worden gevonden. In de 21ste eeuw is een erfelijk monarch even bespottelijk als een erfelijk filosoof en loopt het land hierdoor continu het risico dat het wordt gepatroneerd door een imbeciel en zijn discipelen.

http://www.knack.be/opinie/columns/filip-drinkt-geen-bier/opinie-4000324679872.htm

Als uitsmijter de lulkoek van een achterlijke partijgenoot van Bruno:

Als we de mening van het volk vragen over koninklijke en kerkelijke kwesties, dan loopt het garantie verkeerd...dus ter bescherming van Uzelf, hou op met te bekampen wat van hogeraf is gezonden...


http://forum.politics.be/showpost.php?p=1761639&postcount=20

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

De schoofzak
18 december 2015, 21:43
Zm .... Zm ...

Knuppel
18 december 2015, 21:45
Deze eer viel een door God gezonden voorvader van de geFlipte drie dagen geleden te beurt in Brussel.

http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuws/kritiek-op-leopold-ii-hommage-van-stad-brussel

Het werd tijd dat een Belgische wworst, zij het veel telaat, afgerekend wordt op zijn misdaden.

Deze excuustruus van de Brusselse schepen vind ik gewééééldig:

Voor schepen Coomans de Brachène moet men de figuur Leopold II in de context van zijn tijd zien. “Het is een optocht waarin we de excellente stedenbouwkundige verwezenlijkingen van de vorst huldigen”, klinkt het. “Hij is een controversieel figuur, zeker, maar hij heeft ook veel goede dingen verwezenlijkt. Trouwens: zelfs Hergé zou je vandaag als antisemitisch en racistisch kunnen beschouwen”.

De lul beseft allicht niet eens dat hij hiermee toegeeft dat LeopoldII een racist was.
Hergé heeft ook niet de dood van miljoenen Congolezen op zijn geweten.

Het leukste van al is dat één van onze BB-s, de islamitische cutluurverrijker Dyab Abou Jahjah, oproept om de Belgische vvorst voor moordenaar uit te schelden. Alsof zijn geliefde profeet geen moorddadige krijgsheer én kinderverkrachter was. :rofl:

Knuppel
18 december 2015, 21:56
Tja... het was dan ook niet slim van schoof om in die valkuil van BW te trappen hee... Hij had het nochtans duidelijk zelf aangegeven, je moet zat zijn om het niet gezien te hebben.

Ik betwijfel dat Bruno het goede nieuws betreffend Zijne Majesteit Flip als valkuil bedoelde, hoor panda. Daarvoor heeft de BUB het koningshuis te lief.
Ontneem Bruno dus aub niet het ultieme geluk omdat Plipperdeflip-door-God-gezonden "eindelijk" respect krijgt. :rofl:

Stormram
19 december 2015, 00:28
Oh, grootse majesteit, verleen mij uw gratie opdat ik weer gelijk alle andere lijfeigenen mag gaan fakken en 50% af kan dragen ... terwijl gij met uw lamme kloten bij terreuralarm 4 een Thalassoke gaat doen!

Mooi het leven is mooi, zolang Koentje Geens en Prinses Philipette de gezagsvoerders zijn!
Mooi het leven is mooi, zolang je onrecht mag beleven en die dieven alles af kunt ge-ven! MOOI HET LEVEN IS MOOI :lol: :lol: :lol:

De schoofzak
19 december 2015, 08:33
Oh, grootse majesteit, verleen mij uw gratie opdat ik weer gelijk alle andere lijfeigenen mag gaan fakken en 50% af kan dragen ... terwijl gij met uw lamme kloten bij terreuralarm 4 een Thalassoke gaat doen!

Mooi het leven is mooi, zolang Koentje Geens en Prinses Philipette de gezagsvoerders zijn!
Mooi het leven is mooi, zolang je onrecht mag beleven en die dieven alles af kunt ge-ven! MOOI HET LEVEN IS MOOI :lol: :lol: :lol:

Philipette
Da's een scherpe bijnaam. Dat bevalt me.

.

Jan van den Berghe
19 december 2015, 10:02
Deze regering hervormt tenminste écht de monarchie. Goed zo.



Maar in 2011 wilde de N-VA het gratierecht nog afschaffen:

Ik zit met een prangende vraag: is Geens soms onlangs overgestapt naar de N-VA?

Jan van den Berghe
19 december 2015, 10:03
Goed dat zelfs Knuppel de mythe ontkracht dat een constitutionele monarchie iets te maken zou hebben met feodalisme : -)

O jawel, de kern van de zaak: de erfopvolging. Een gegeven dat volledig in strijd is met de fundamenten van een democratische ordening.

De schoofzak
19 december 2015, 10:19
Ik zit met een prangende vraag: is Geens soms onlangs overgestapt naar de N-VA?

god beware ons ... een tsjeef in onze rangen ...

ok de waarheid nu:
Geens is niet overgestapt, maar ingestapt.
Hij is IN een NVA-regering INgestapt.

Dat maakt hem voor enkelingen-koekendozenaanbidders besmet voor het leven.

.

Jan van den Berghe
19 december 2015, 10:26
god beware ons ... een tsjeef in onze rangen ...

ok de waarheid nu:
Geens is niet overgestapt, maar ingestapt.
Hij is IN een NVA-regering INgestapt.

Dat maakt hem voor enkelingen-koekendozenaanbidders besmet voor het leven.

.

Ik zie niet onmiddellijk een N-VA-regering, wel eentje waar een veelheid aan partijen in zetelt.

Witte Kaproen
19 december 2015, 12:01
Waarom maak jij je altijd zo druk telkens wanneer het over koningen gaat.
Hebben ze je wat misdaan?

Of je hebt er het gewoon niet mee. En je weet eigenlijk niet waarom.

Deze van oorsprong Duitse Monarchie
heeft steeds een voorkeur voor het Frans aan de dag gelegd.

Het Frans is nog steeds hun huistaal
en zij beschouwen na 185 jaar,
de taal van de meerderheid van hun dotatiebetalers
nog steeds hun tweede of derde taal.

lupus
19 december 2015, 12:17
Ik zie niet onmiddellijk een N-VA-regering, wel eentje waar een veelheid aan partijen in zetelt.
Lachwekkend; als het over een vorige regering -waar de sossen mee in zetelden- gaat , dan ziet u nochtans alleen maar sossen aan het roer.
Maar dit is geen verrassing; deze hypocriete houding of visie is blijkbaar het rechtse kloppend hart van dit forum.

Jan van den Berghe
19 december 2015, 13:54
Lachwekkend; als het over een vorige regering -waar de sossen mee in zetelden- gaat , dan ziet u nochtans alleen maar sossen aan het roer.
Maar dit is geen verrassing; deze hypocriete houding of visie is blijkbaar het rechtse kloppend hart van dit forum.

U kunt geen enkel bericht van me vinden waarin zoiets tot uiting komt. Kortom, u bent aan het liegen dat het kraakt.

lupus
19 december 2015, 15:09
U kunt geen enkel bericht van me vinden waarin zoiets tot uiting komt. Kortom, u bent aan het liegen dat het kraakt.


Ik ga geen moeite doen om te zoeken in je 119.345 bijdragen, maar je gaat dan wel degelijk akkoord dat het gros van je politieke rechte medestanders hier dan hypocrieten zijn op dit vlak ?

Op een antwoord zoals 'ieder spreekt voor zich' zit ik ook niet te wachten omdat ik de vraag aan jou stel en graag wil weten hoe jij dan denkt over die politieke medestanders die deze visie neerzetten.

Jan van den Berghe
19 december 2015, 21:08
Ik ga geen moeite doen om te zoeken in je 119.345 bijdragen, maar je gaat dan wel degelijk akkoord dat het gros van je politieke rechte medestanders hier dan hypocrieten zijn op dit vlak ?

Geen idee, ik heb niet de gewoonte om in dergelijke veralgemeningen te vervallen. U schijnbaar wel.

Jan van den Berghe
19 december 2015, 21:09
Op een antwoord zoals 'ieder spreekt voor zich' zit ik ook niet te wachten omdat ik de vraag aan jou stel en graag wil weten hoe jij dan denkt over die politieke medestanders die deze visie neerzetten.

Graag een concreet voorbeeld van "die politieke medestanders". Nu weet ik hoegenaamd niet waar u het over hebt.

lupus
20 december 2015, 10:29
Geen idee, ik heb niet de gewoonte om in dergelijke veralgemeningen te vervallen. U schijnbaar wel.

Ik had nochtans reeds DUIDELIJK geschreven dat ik niet zat te wachten op antwoorden van den krommenaas, maar zoals verwacht toch gekregen...blijkbaar zeer moeilijk.

Maar mag ik dan concluderen dat jij de sossen niet de verantwoordelijken vindt voor zowat alle schuld uit het verleden, maar dragen alle toenmalige zetelende partijen gelijke schuld zoals je nu niet alleen de N-VA als verantwoordelijke stelt ?
Graag een éénduidig antwoord: JA of NEEN ?

BWarrior
22 december 2015, 11:25
O jawel, de kern van de zaak: de erfopvolging. Een gegeven dat volledig in strijd is met de fundamenten van een democratische ordening.

Wie zegt dat een democratische ordening volledig en altijd op het principe van verkozenheid moet berusten?

Knuppel
22 december 2015, 11:40
Wie zegt dat een democratische ordening volledig en altijd op het principe van verkozenheid moet berusten?

Jij zeker niet.

Kan je ons misschien ook een voorbeeld geven van een democratische ordening met aan het hoofd een nooit verkozen vvorst, president of ander staatshoofd?

BWarrior
22 december 2015, 11:44
Jij zeker niet.

Kan je ons misschien ook een voorbeeld geven van een democratische ordening met aan het hoofd een nooit verkozen vvorst, president of ander staatshoofd?

De staatsordeningen in Nederland, Luxemburg, Denemarken, Canada, Nieuw-Zeeland, Japan enz. kan men bezwaarlijk ondemocratisch noemen ...

Knuppel
22 december 2015, 11:49
Lachwekkend; als het over een vorige regering -waar de sossen mee in zetelden- gaat , dan ziet u nochtans alleen maar sossen aan het roer.
Maar dit is geen verrassing; deze hypocriete houding of visie is blijkbaar het rechtse kloppend hart van dit forum.

Sla er alleen eens de draden op na die in "binnenland" gestart zijn door "demonen" en kom dan nog eens terug om de hypocriete houding of visie aan te klagen van het rechtse kloppend hart van dit forum.

Knuppel
22 december 2015, 12:08
De staatsordeningen in Nederland, Luxemburg, Denemarken, Canada, Nieuw-Zeeland, Japan enz. kan men bezwaarlijk ondemocratisch noemen ...

Je weet toch wat het woord demo-cratie betekent?

Dus neen, een oppergaai die niet door een meerderheid van de bevolking verkozen wordt heeft niets met democratie te maken. Dat onderdeel van een "staatsordening" is en blijft dus ondemocratisch, en dit zolang er (zelfs) halve gare mannen door een trits horige politici tot koning benoemd worden. Onze geFlipte is ook maar uit een reet komen vallen zoals alle andere vrouwenreten. Op die van lichtekooi Paola staat hoogstens een beetje "royal" haar dat andere vrouwen niet hebben. Maar zelfs daaraan heeft ze persoonlijk geen enkele verdienste.

Jan van den Berghe
22 december 2015, 12:26
Ik had nochtans reeds DUIDELIJK geschreven dat ik niet zat te wachten op antwoorden van den krommenaas, maar zoals verwacht toch gekregen...blijkbaar zeer moeilijk.

Maar mag ik dan concluderen dat jij de sossen niet de verantwoordelijken vindt voor zowat alle schuld uit het verleden, maar dragen alle toenmalige zetelende partijen gelijke schuld zoals je nu niet alleen de N-VA als verantwoordelijke stelt ?
Graag een éénduidig antwoord: JA of NEEN ?

Wat ik niet geschreven heb, heb ik niet geschreven. Of kunt u ergens bewijzen dat ik ooit gesteld heb dat "de sossen zowat alle schuld dragen voor wat in het verleden misliep"?

Jan van den Berghe
22 december 2015, 12:27
Wie zegt dat een democratische ordening volledig en altijd op het principe van verkozenheid moet berusten?

Ik vind dat inderdaad heel belangrijk. Een feodaal principe waarbij iemand een staatsfunctie krijgt omwille van de bloedlijn vind ik volledig haaks staan op onze democratie en de fundamenten waarop het berust.

Jan van den Berghe
22 december 2015, 12:29
De staatsordeningen in Nederland, Luxemburg, Denemarken, Canada, Nieuw-Zeeland, Japan enz. kan men bezwaarlijk ondemocratisch noemen ...

Het gaat over slechts één aspect in het geheel: de monarchie. Niet over het geheel.

Knuppel
22 december 2015, 12:32
Ik ga geen moeite doen om te zoeken in je 119.345 bijdragen, maar je gaat dan wel degelijk akkoord dat het gros van je politieke rechte medestanders hier dan hypocrieten zijn op dit vlak ?

Op een antwoord zoals 'ieder spreekt voor zich' zit ik ook niet te wachten omdat ik de vraag aan jou stel en graag wil weten hoe jij dan denkt over die politieke medestanders die deze visie neerzetten.

Geef toe dat jouw politieke medestanders minstens even ziek zijn in hetzelfde bedje, en zelfs ik ga (toch min of meer) akkoord met jouw stelling.

Er is namelijk een levensgroot verschil tussen de macht die De Wever de twee laatste jaren heeft en deze die Di Rupo j�*renlang had. Di Rupo bouwde bovendien voort op de macht die gedurende decennia werd opgebouwd door de PS. Bovendien heeft de PS altijd op de steun van het koningshuis kunnen rekenen. Wat niet kan gezegd worden van haar republikeinse vijanden.

Ik heb het al vaker gezegd, en blijf erbij, dat het pure nonsens is een regering met een overgrote meerderheid aan liberale ministers, inclusief de eerste minister, een N-VA regering te noemen. Nochtans gaat er geen dag voorbij op het gebeurt op dit forum. De N-VA heeft 4 van de 17 ministers in de regering Michel. Nog geen kwart dus. Maar d�*t heb ik jou nog nooit hypocriet horen noemen.

Knuppel
22 december 2015, 12:48
Het gaat over slechts één aspect in het geheel: de monarchie. Niet over het geheel.

Precies.
Maar zelfs zonder monarchie is Belgique geen democratie die naam waard. Belgique is zelfs geen parlementaire democratie.

http://www.liberales.be/boeken/dewachterdemocratie

http://www.liberales.be/boeken/dewachterdemocratie

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilfried_Dewachter



Dewachters verdienste was dat hij wetenschappelijk gefundeerd heeft wat voor iedereen die wat om zich heen kijkt in feite ook al lang duidelijk was. In een westerse democratie, en met name in de Belgische, blijkt dat “de elite een overwegend aandeel in de besluitvorming en de maatschappelijke vormgeving heeft; groter dan welke andere sociale geleding ook.

Wie is die elite?

Ook dat zal u niet verbazen: het zijn mensen die in de raden van bestuur van grote ondernemingen en financiële groepen de belangrijkste posten bekleden en die meestal ook cumuleren. Zij vormen het centrum van netwerken van academici, magistraten, journalisten, hoge ambtenaren, politieke leiders, enzovoort. Kortom mensen die op hun beurt maatschappelijke invloed uitoefenen op hun omgeving.

Die elite is trouwens ook geen homogeen blok. Daarbinnen heerst zeker geen monolithisch eenheidsdenken. Er worden ook conflicten uitgevochten. En zelden op een democratische manier. Noem het gerust een genadeloze machtsstrijd. Maar in dat geval gaat het vooral om belangen. Minder over normen en waarden.

Slotsom, in onze consensusdemocratie wordt in feite flink wat conflictstof toegedekt. Er is de onzichtbare macht van de elite. Er zijn de als vanzelfsprekend aanvaarde, maar op de keper beschouwd opgedrongen waarden en normen. Er is de permanente interne belangenstrijd van de elite.

http://www.terrareversa.be/content/democratie-consensus-strijd

De schoofzak
22 december 2015, 13:09
De staatsordeningen in Nederland, Luxemburg, Denemarken, Canada, Nieuw-Zeeland, Japan enz. kan men bezwaarlijk ondemocratisch noemen ...

Toch wel.

http://bastille-day.com/media/guillotine-concorde.jpg

Another Jack
22 december 2015, 13:13
Toch wel.

http://bastille-day.com/media/guillotine-concorde.jpg

De blabla van een N-VA'er...

De praktijk:

De schoofzak
22 december 2015, 13:25
Indedio, de beschaving is geëvoueerd sedert 1789, en we noemen de filosofische basis van die evolutie toch de Verlichting.
En het symbool bij uitstek van 1789 is net die guillotine.

Je moet nu toch echt geen geschiedkundige of socioloog zijn om dat te begrijpen.

.

Another Jack
22 december 2015, 13:30
Indedio, de beschaving is geëvoueerd sedert 1789, en we noemen de filosofische basis van die evolutie toch de Verlichting.
En het symbool bij uitstek van 1789 is net die guillotine.

Je moet nu toch echt geen geschiedkundige of socioloog zijn om dat te begrijpen.

.

De guillotine is voor u Het symbool van de Verlichting?
Eigenlijk verwondert mij dat niet eens...

Zipper
22 december 2015, 13:35
Indedio, de beschaving is geëvoueerd sedert 1789, en we noemen de filosofische basis van die evolutie toch de Verlichting.
En het symbool bij uitstek van 1789 is net die guillotine.

Je moet nu toch echt geen geschiedkundige of socioloog zijn om dat te begrijpen.

.

Ik vind wel dat uw partij minstens een initiatief had kunnen nemen, om Filip namens de regering serieus tot de orde te roepen, toen "meneerke" zich doodleuk liet verwennen in een luxueus kuuroord in Bretagne, terwijl "zijn" land onder terreur-dreiging "4" kreunde.

Another Jack
22 december 2015, 13:37
Ik vind wel dat uw partij minstens een initiatief had kunnen nemen, om Filip namens de regering serieus tot de orde te roepen, toen "meneerke" zich doodleuk liet verwennen in een luxueus kuuroord in Bretagne, terwijl "zijn" land onder terreur-dreiging "4" kreunde.

Zat jij in een bunker misschien?

Jakko
22 december 2015, 13:43
Geef toe dat jouw politieke medestanders minstens even ziek zijn in hetzelfde bedje, en zelfs ik ga (toch min of meer) akkoord met jouw stelling.

Er is namelijk een levensgroot verschil tussen de macht die De Wever de twee laatste jaren heeft en deze die Di Rupo j�*renlang had. Di Rupo bouwde bovendien voort op de macht die gedurende decennia werd opgebouwd door de PS. Bovendien heeft de PS altijd op de steun van het koningshuis kunnen rekenen. Wat niet kan gezegd worden van haar republikeinse vijanden.

Ik heb het al vaker gezegd, en blijf erbij, dat het pure nonsens is een regering met een overgrote meerderheid aan liberale ministers, inclusief de eerste minister, een N-VA regering te noemen. Nochtans gaat er geen dag voorbij op het gebeurt op dit forum. De N-VA heeft 4 van de 17 ministers in de regering Michel. Nog geen kwart dus. Maar d�*t heb ik jou nog nooit hypocriet horen noemen.

Michel I heeft 3 N-VA ministers en 2 N-VA staatssecretarissen.
DI RUPO I had 2 PS ministers.

Zipper
22 december 2015, 13:51
Michel I heeft 3 N-VA ministers en 2 N-VA staatssecretarissen.
DI RUPO I had 2 PS ministers.

de 3 SP-a ministers (allez 2 + 1 staatssecretaris) vergeet je pour la bonne cause ?? N-VA heeft geen waalse tegenhanger, nietwaar.

Knuppel
22 december 2015, 14:10
Michel I heeft 3 N-VA ministers en 2 N-VA staatssecretarissen.
DI RUPO I had 2 PS ministers.

Dat klopt. De N-VA maakt dus niet eens een derde uit van de regering Michel. De N-VA staat wel alleen. Bovendien mag ze niet één van haar belangrijkste partijstandpunten op tafel leggen. Het enige dat de N-VA wordt toegelaten is: goedkeuren wat ruim 2/3de van de belgicistische meerderheid wenst.

Di Rupo was premier, maar zelfs al was hij de enige minister in zijn regering, hij had de steun van twee andere Franstalige partijen, alsook van de gatlikkers van alle drie de "Vlaams" zusterpartijen.

Another Jack
22 december 2015, 14:12
Heb je tijdens de terreurdreiging je peignoir niet durven aandoen, Zipper?

Henri1
22 december 2015, 14:13
Dat klopt. De N-VA maakt dus niet eens een derde uit van de regering Michel. De N-VA staat wel alleen. Bovendien mag ze niet één van haar belangrijkste partijstandpunten op tafel leggen. Het enige dat de N-VA wordt toegelaten is: goedkeuren wat ruim 2/3de van de belgicistische meerderheid wenst.

Di Rupo was premier, maar zelfs al was hij de enige minister in zijn regering, hij had de steun van twee andere Franstalige partijen, alsook van de gatlikkers van alle drie de "Vlaams" zusterpartijen.

Na de indram-aktie's van de N-VA'ers na de verkiezingen had ik me er stilaan bij neergelegd dat de N-VA "incontournable", zelfs ongenaakbaar groot was. Zo groot dat ze volgens sommigen hier haast een absolute meerderheid hadden gehaald.

En nu gaat u het aandeel van de N-VA in de Federale regering minimaliseren ?

Jullie weten echt niet wat jullie willen hé ?

Knuppel
22 december 2015, 14:35
Na de indram-aktie's van de N-VA'ers na de verkiezingen had ik me er stilaan bij neergelegd dat de N-VA "incontournable", zelfs ongenaakbaar groot was. Zo groot dat ze volgens sommigen hier haast een absolute meerderheid hadden gehaald.

En nu gaat u het aandeel van de N-VA in de Federale regering minimaliseren ?

Jullie weten echt niet wat jullie willen hé ?

indram-aktie's van de N-VA'ers ?
Incontournable, zelfs ongenaakbaar groot?

Het ene heeft geen zak met het andere te maken.
Je zou beter niet vergeten welke partij aan de basis lag van de wraakactie van de MR, met als gevolg dat de N-VA niet nog eens "vermeden" werd.

Het is trouwens niet alleen "volgens sommigen" dat de N-VA (in zetels) bijna een absolute meerderheid behaalde. Dat is een te verifiëren feit.

Kan jij ons even uitleggen hoe het dan mogelijk is dat de liberale famille véél méér dan de volstrekte meerderheid heeft in de federale dinges?
En waarom we jou d�*�*r NOOIT op horen vitten?

Ik zal zelf antwoord geven want ik weet maar al te goed wat jij eigenlijk wil.

Omdat je je d�*�*r, en nergens anders, bij neerlegde, "Henri".

TheFourHorsemen
22 december 2015, 14:47
Indedio, de beschaving is geëvoueerd sedert 1789, en we noemen de filosofische basis van die evolutie toch de Verlichting.
En het symbool bij uitstek van 1789 is net die guillotine.

Je moet nu toch echt geen geschiedkundige of socioloog zijn om dat te begrijpen.

.

De guillotine lijkt me toch vooral het symbool van 'La Terreur'.

Jakko
22 december 2015, 16:42
de 3 SP-a ministers (allez 2 + 1 staatssecretaris) vergeet je pour la bonne cause ?? N-VA heeft geen waalse tegenhanger, nietwaar.


De grootste partij van Wallonië was dus samen met de Vlaamse socialisten, goed voor 5 posten m.a.w. evenveel postjes als de N-VA nu onder Michel I. Ik zie niet goed in wat dat Frans gebrabbel hiermee vandoen heeft. Het is nog steeds geen argument.

De schoofzak
22 december 2015, 17:08
De guillotine is voor u Het symbool van de Verlichting?
Eigenlijk verwondert mij dat niet eens...

Tuurlijk ! De adel (en geestelijkheid) werd vervangen door "Liberté, égalité, fraternité" !

.

BWarrior
22 december 2015, 17:11
De guillotine lijkt me toch vooral het symbool van 'La Terreur'.

2

Knuppel
22 december 2015, 17:12
De grootste partij van Wallonië was dus samen met de Vlaamse socialisten, goed voor 5 posten m.a.w. evenveel postjes als de N-VA nu onder Michel I. Ik zie niet goed in wat dat Frans gebrabbel hiermee vandoen heeft. Het is nog steeds geen argument.

Om de argumenten te kunnen zien die hier zwart op wit gegeven werden heeft iemand ogen nodig waar geen stront in zit.

Knuppel
22 december 2015, 17:16
2

Niet vergeten dat:

De guillotine een instrument is waarmee door middel van een valbijl mensen op bijzonder snelle en - zo werd verondersteld - pijnloze manier werden onthoofd. Het toestel ontstond tijdens de Franse Revolutie en werd behalve in Frankrijk gebruikt in België, Duitsland, Zweden en sommige Zwitserse kantons.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Guillotine

subocaj
22 december 2015, 17:30
De grootste partij van Wallonië was dus samen met de Vlaamse socialisten, goed voor 5 posten m.a.w. evenveel postjes als de N-VA nu onder Michel I. Ik zie niet goed in wat dat Frans gebrabbel hiermee vandoen heeft. Het is nog steeds geen argument.

Calimero zever, eerst wij zijn te klein, nu, wij zijn te groot.

lupus
22 december 2015, 17:59
Wat ik niet geschreven heb, heb ik niet geschreven. Of kunt u ergens bewijzen dat ik ooit gesteld heb dat "de sossen zowat alle schuld dragen voor wat in het verleden misliep"?


[JVDB modus]
Waar heb ik dat dan geschreven dat jij dat effectief hebt neergepend ?[/JVDB modus]

Maar kom, ik vraag gewoon al een tijdje je visie over het onderwerp al dan niet neergepend, dat is toch duidelijk en niet moeilijk.
Je zegt zelf dat je dat nergens geschreven hebt, dan kan je toch zeer gemakkelijk je visie bevestigen, niet ?

Ik krijg de indruk dat jij je verstopt achter semantische spelletjes en graag de krommenaas op tafel legt. Of durf je het gewoon niet ?

Dus opnieuw Jan: Mag ik dan concluderen dat jij de sossen niet de verantwoordelijken vindt voor zowat alle schuld uit het verleden, maar dragen alle toenmalige zetelende partijen gelijke schuld zoals je nu niet alleen N-VA als regerende partij ziet ?
Graag een éénduidig antwoord: JA of NEEN ?

lupus
22 december 2015, 18:04
Sla er alleen eens de draden op na die in "binnenland" gestart zijn door "demonen" en kom dan nog eens terug om de hypocriete houding of visie aan te klagen van het rechtse kloppend hart van dit forum.

Je smijt van alles op een hoop om uiteindelijk iets te zeggen zonder inhoud.

Knuppel
22 december 2015, 18:11
Je smijt van alles op een hoop om uiteindelijk iets te zeggen zonder inhoud.

Tegen inhoud zoals die hierboven kan ik niet op.

Jakko
22 december 2015, 18:13
Om de argumenten te kunnen zien die hier zwart op wit gegeven werden heeft iemand ogen nodig waar geen stront in zit.

Argumenten, Knuppel? Het ging niet zozeer over of we al dan niet een Belgicistische regering hebben, maar waarom het toch zo makkelijk is de schuld op de sossen te steken, terwijl we nu toch een rechtse regering hebben met evenveel pionnetjes van de n-va in de regering als indertijd de sossen onder Di Rupo I. Dat communautaire punten in de frigo opgeborgen werden in ruil voor regeringsdeelname, was me ook al bekend. Ik heb helemaal geen last van het vliegend schijt.

lupus
22 december 2015, 18:27
Tegen inhoud zoals die hierboven kan ik niet op.
LOL, je kan je vorige bijdrage steeds toelichten.
Zelf zie ik Demonen als de tegenpool van de Schoofzak.
Hij brengt nieuwsartikelen en geeft meestal zijn aanzet tot discussie.

De schoofzak
22 december 2015, 19:29
Ik vind wel dat uw partij minstens een initiatief had kunnen nemen, om Filip namens de regering serieus tot de orde te roepen, toen "meneerke" zich doodleuk liet verwennen in een luxueus kuuroord in Bretagne, terwijl "zijn" land onder terreur-dreiging "4" kreunde.

Die flater betaalt roi Philipette via zijn reputatie.

Mochten wij proberen daar een schepje bij te doen, dan zou dat een averechts effect hebben.
Schadenfreude wordt vaak (terecht) niet gewaardeerd.
Wild om zich heen slaan, is dom.

Maar wacht tot er ooit eens een gelegenheid komt om hem echt pijn te doen ...

.

Knuppel
22 december 2015, 19:52
LOL, je kan je vorige bijdrage steeds toelichten.
Zelf zie ik Demonen als de tegenpool van de Schoofzak.
Hij brengt nieuwsartikelen en geeft meestal zijn aanzet tot discussie.

Ik licht in de regel mijn bijdragen toe. Met links als bewijs.
Hoe zit het met jouw bijdragen?

Iemand die alleen lulkoek verkoopt heeft mij geen lessen te geven in hoe het moet.

Demonen houdt bij hoog en bij laag vol dat er van de kracht van verandering niets te merken is. Maar wie zich de moeite doet om de draden na te trekken die hij opstartte de drie laatste bladzijden in 'Binnenland', kan zien dat hij niets anders doet dan jammeren over elke verandering
waarmee deze "N-VA-regering" de crisis (die notabene begon lang voor de eerste machtsdeelname van de N-VA) probeert onder controle te krijgen. Veranderingen die, uiteraard, niet passen in de kraam van demonen.

Waar demonen ook rekening mee weigert te houden zijn de lijken van de vorige regeringen die uit alle mogelijke kasten puilen en die moeten opgeruimd worden. Daar komt een vluchtelingentsunami, de gevolgen van de gepleegde aanslagen in Frankrijk, alsook de dreiging van islamgekken met nieuwe terroristische aanslagen in Belgique, bovenop.

Demonen zingt het liedje dat er geen kracht van verandering is, en klaagt tegelijkertijd steen en been wegens de doorgevoerde veranderingen.

Hopelijk bakt deze "N-Va-regering" er niets van want dan vervalt de reden voor de missie van demonen op dit forum.

Knuppel
22 december 2015, 19:54
Die flater betaalt roi Philipette via zijn reputatie.

Mochten wij proberen daar een schepje bij te doen, dan zou dat een averechts effect hebben.



Zo is dat.
En dat weten degenen die goede raad verkopen aan hun grootste vijand ook.

lupus
23 december 2015, 17:29
Ik licht in de regel mijn bijdragen toe. Met links als bewijs.
Hoe zit het met jouw bijdragen?

Iemand die alleen lulkoek verkoopt heeft mij geen lessen te geven in hoe het moet.

Demonen houdt bij hoog en bij laag vol dat er van de kracht van verandering niets te merken is. Maar wie zich de moeite doet om de draden na te trekken die hij opstartte de drie laatste bladzijden in 'Binnenland', kan zien dat hij niets anders doet dan jammeren over elke verandering
waarmee deze "N-VA-regering" de crisis (die notabene begon lang voor de eerste machtsdeelname van de N-VA) probeert onder controle te krijgen. Veranderingen die, uiteraard, niet passen in de kraam van demonen.

Waar demonen ook rekening mee weigert te houden zijn de lijken van de vorige regeringen die uit alle mogelijke kasten puilen en die moeten opgeruimd worden. Daar komt een vluchtelingentsunami, de gevolgen van de gepleegde aanslagen in Frankrijk, alsook de dreiging van islamgekken met nieuwe terroristische aanslagen in Belgique, bovenop.

Demonen zingt het liedje dat er geen kracht van verandering is, en klaagt tegelijkertijd steen en been wegens de doorgevoerde veranderingen.

Hopelijk bakt deze "N-Va-regering" er niets van want dan vervalt de reden voor de missie van demonen op dit forum.

Zoals verwacht brabbel je zowaar volledig naast de kwestie. Ik zou zeggen brabbel maar vooral verder in het ijle, het heeft zijn entertainmentwaarde.

Hier ging het over:

Ik zie niet onmiddellijk een N-VA-regering, wel eentje waar een veelheid aan partijen in zetelt.

en mijn reactie of bijdrage:
Lachwekkend; als het over een vorige regering -waar de sossen mee in zetelden- gaat , dan ziet u nochtans alleen maar sossen aan het roer.
Maar dit is geen verrassing; deze hypocriete houding of visie is blijkbaar het rechtse kloppend hart van dit forum.

Had ik het dan ergens over verandering ?
Ik geef trouwens geen lessen; daarvoor moet je bij anderen leden zijn. :lol: