PDA

View Full Version : Muyters kan werklozen nu onmiddellijk schorsen


demonen
19 december 2015, 16:15
Voortaan zal Vlaanderen werklozen zowel kunnen begeleiden, controleren als sanctioneren. Dat moet tot grote efficiëntiewinst leiden. "Vanaf 1 januari vervallen die vaste termijnen waarop je op een controlegesprek kunt worden uitgenodigd", legt Thomas Pollet, de woordvoerder van Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA), uit. "Er is ook geen minimumtermijn meer. Iemand die niet ingaat op uitnodigingen kan meteen naar de controledienst van de VDAB worden doorgestuurd."


http://www.demorgen.be/economie/vdab-gaat-werklozen-zelf-controleren-b6ab2084/

Iedereen met 2 handen heeft binnen het jaar werk.

dpg
19 december 2015, 16:27
Voortaan zal Vlaanderen werklozen zowel kunnen begeleiden, controleren als sanctioneren. Dat moet tot grote efficiëntiewinst leiden. "Vanaf 1 januari vervallen die vaste termijnen waarop je op een controlegesprek kunt worden uitgenodigd", legt Thomas Pollet, de woordvoerder van Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA), uit. "Er is ook geen minimumtermijn meer. Iemand die niet ingaat op uitnodigingen kan meteen naar de controledienst van de VDAB worden doorgestuurd."


http://www.demorgen.be/economie/vdab-gaat-werklozen-zelf-controleren-b6ab2084/

Iedereen met 2 handen heeft binnen het jaar werk.

:clapping: :clapping: Goede maatregel !! Doe zo verder N-VA.

non-conformist
19 december 2015, 19:30
Zou Muyters daarvan klaarkomen ?

Libro
19 december 2015, 20:42
Iedereen met 2 handen heeft binnen het jaar werk.

Wat houdt er u dan tegen?

demonen
19 december 2015, 21:27
:clapping: :clapping: Goede maatregel !! Doe zo verder N-VA.

Er zijn 2.300.00 gepensioneerden waarvan 1.370.000 die nog niet 65 jaar zijn.
Er zijn 600.000 werklozen, exclusief de geschorsten. Deze laatste groep was goed voor 52.000 MENSEN in 2014. Dit jaar zullen er dat meer dan 100.000 zijn.
Er zijn 320.000 langdurige zieken.
Meer dan 120.000 mensen leven van een leefloon. Voor volgend jaar spreekt men nu reeds over 200.000 mensen.
Er zijn 107.000 bruggepensioneerden.
Vorig jaar waren er 540.000 mensen werkzaam met een uitzendcontract waarvan 134.000 met dagcontractjes.
In april 2014 waren er in België 37.577 mensen minder aan het werk dan 1 jaar daarvoor. Toch was de bevolking met meer dan 70.000 mensen toegenomen.
De helft vd mensen die vandaag voor een financiele instelling werken zullen de volgende jaren hun job verliezen. Hun aantal betreft de grootte van een middelgrote Belgische stad.
In de ambtenarij werden 100.000den werklozen verstopt die bijvoorbeeld de werklozen moeten controleren maw een werkloze controleert een werkloze!!!
De echte werkloosheid bedraagt meer dan 3.000.000 mensen!!
Denkt U werkelijk dat U nooit werkloos zult worden? Sinds de personeelsdienst "Human Resources" is beginnen heten, worden mensen door het bedrijfsleven behandeld als wegwerpartikelen.U zult alvast TEMINSTE tot 67 jaar moeten werken om het laagste pensioen vd Westerse wereld te krijgen. De mensen waarvoor U in de handen klapt hebben het hunne gestemd op 2 minuten tijd nl vanaf 54 jaar met een veelvoud van het uwe.

Hypochonder
19 december 2015, 23:17
Dat ze er maar snel een hoop schorsen. Genoeg geprofiteerd zou ik zeggen.

Eduard Khil
20 december 2015, 00:11
Dat ze er maar snel een hoop schorsen. Genoeg geprofiteerd zou ik zeggen.
inderdaad!

Leve deze regering van rechtvaardige rechtsen!

Universalia
20 december 2015, 08:05
Zou Muyters daarvan klaarkomen ?

Ik denk het wel. :rofl:

Dat men daar een 'oplossing' voor zoekt daar kan ik mij nog met verzoenen.

Maar die oplossing moet wel goed zijn in de zin van dat je niet zomaar een heel hoopje mensen gaat schrappen die dan binnen de drie tellen bij het OCMW gaan aankloppen of in de criminaliteit verzeild geraken of wat anders gaan uitproberen om de eindjes toch maar aan elkaar te kunnen knopen ...

Mensen werk laten zoeken/geven/opleidingen allemaal mooi en intussen een hoopje landverraders (lees: asielzoekers) direct één of ander 'jobke' geven?

Gaat dat wel goedkomen?

Uit het oogpunt van mensen die de duizenden €'s zomaar te scheppen hebben op het einde van de maand lijkt mij dit gemakkelijk maar er is een maar ...

Ik heb er geen idee van hoe men het best zou kunnen 'oplossen' maar ik denk ook dat bij een volgende kiezing die N-VA véél stemmen gaat verliezen.

Ik hoop dat ik dat weer verkeerd zie. 8O

demonen
20 december 2015, 09:10
Dat ex-Fordwerknemer Gerwin Smeets (55) na een jaar zoeken nog altijd geen job heeft gevonden, ligt zeker niet aan hem. Hij stuurde al 155 sollicitatiebrieven en voltooide daarnaast ook nog eens twee bijkomende opleidingen. Waar ligt het dan wel aan? "Eenmaal je de vijftig gepasseerd bent, tel je niet meer mee", zegt hij beslist.

"Het voelde wel zo aan, ik leidde dat af aan hun houding. En daarbij, ik kan ook tussen de regels leven", getuigt de man uit Millen die meer dan dertig jaar woont in Wonck, een Waals dorp net over de taalgrens. Hij is een van de meer dan 4.000 Fordwerknemers die een jaar geleden, en na 38 jaar trouwe dienst, werd ontslagen. Vandaag zit hij al een jaar thuis. "Ik ben met brugpensioen. Ik hoef me niet meer op de arbeidsmarkt aan te bieden omdat ik er volledig van ben vrijgesteld", bekent Smeets. "Ik voel me echter nog te jong om thuis te blijven, ik wil werken."

Na 155 sollicitaties heeft hij nog altijd geen job. "Sinds de sluiting heb ik bijna om de twee dagen een sollicitatiebrief geschreven", vertrouwt hij ons toe. "In 67 brieven kreeg ik dezelfde standaarduitleg waarom ik niet in aanmerking kwam voor de job. Ik had niet het juiste profiel voor de baan. In de overige brieven lieten werkgevers me na een sollicitatie weten dat ik opgenomen ben in hun wervingsreserve. Bij één sollicitatie moest ik een taaltest in het Engels, Frans en Duits afleggen. Ik behaalde de hoogste score. Toch kreeg ik de job niet omdat de vacature om een nog altijd onbekende reden niet meer ingevuld hoefde worden." Bij één firma waar hij naar een job solliciteerde, werd ervaring in de logistiek gevraagd. "Ze lieten me verstaan dat ik niet genoeg ervaring had, maar ik heb bij Ford jaren in de logistiek gewerkt. Je hebt de expertise en toch val je uit de boot. Toch te gek voor woorden?"

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-genk/een-jaar-na-de-sluiting-a2560608/

demonen
20 december 2015, 09:49
Van diegenen die wel werk vonden heb je toevallig geen brief?

Iemand die 1 dag interim heeft gewerkt wordt niet meer beschouwd als ex-Fordwerknemer.
Iemand die 1 maand onafgebroken via interim heeft gewerkt krijgt het predikaat "voltijds werkende met een contract van onbepaalde duur".
De cijfers vd vdab zijn vervalst net als de jobaanbiedingen.
Indien zij de echte werkloosheidscijfers moeten vrijgeven en de echte vacante jobs dan is er geen maatschappelijk draagvlak meer om werklozen te schorsen of om mensen tot 67 jaar en langer te laten werken.
Indien u echt wil weten hoeveel ex-Ford en toeleveringsmensen aan het werk zijn dan moet je op Facebook lid worden van hun groep.
VAn mijn ex-bedrijf zit meer dan 77% in de werkloosheid/opleiding/swt. De weinigen die werk hebben doen dat via uitzendkantoren en slechts weinigen werken in Limburg (de meesten in de Kempen, Brussel, Nederland).

demonen
20 december 2015, 09:56
De N-VA zijn racisten :

Werkloosheid :
Het probleem: slechte werking van de arbeidsmarkt, te hoge loonkosten en arbeidslasten.

De oplossing: meer jobs, zelfs als ze slecht betaald zijn.
(Ze geven impliciet toe dat er veel te weinig jobaanbod is!!!!)



Hoe? 'Structurele maatregelen op lange termijn'. Daaronder wordt verstaan: een intensieve begeleiding voor de vierde maand werkloosheid, wat zou betekenen: werkervaring, bedrijfsstages en beroepsopleiding, en een loonlastenverlaging.

Uitkering? Niets voor schoolverlaters: wie niets heeft bijgedragen, krijgt ook niets. Voor werklozen: uitkering van maximaal 2 jaar, met eventueel daarna een activeringspremie van een jaar. De uitkering wordt wel hoger. Wie een passende job weigert, verliest zijn uitkering.

Besluit : Vlamingen die niets hebben bijgedragen (horen ambtenaren en politici daar ook niet bij???!!!!!!!!!!!!!!!!!!) krijgt geen uitkeringen MAAR ... hoeveel hebben asielzoekers bijgedragen?

ilfalco
20 december 2015, 10:49
Een zelfstandige die langer dan x aantal jaar zelfstandige is krijgt ook niks en heeft soms fortuin betaald aan belastingen en sociale bijdragen.
Of is di scheeftrekking ook rechtgezet?


En gelukszoekers ... jawel.

demonen
20 december 2015, 11:16
Zou Muyters daarvan klaarkomen ?



Phillippe Naert begon op 18 april zij functie als hoogleraar bedrijfseconomie aan de Katholieke Universiteit Brabant. Zijn openbare rede gaf een onthullend beeld van de werkgelegenheidspolitiek in de Europese Unie. Hij begint over zijn eigen land: België; officieel is daar 11 tot 13 procent van de beroepsbevolking werkloos. 'Worden echter gedeeltelijk- en oudere langdurig werklozen in de bijstand, tijdelijk te werk gestelden via overheidsprogramma's en VUT-ters bij de officiële cijfers opgeteld, dan heeft België ongeveer 23 procent werklozen'

Ook in andere landen zijn honderdduizenden werklozen uit de officiële statistieken verdwenen. De opvallend gunstige cijfers van Nederland (6,2 procent) en Groot-Brittannië (6,1 procent) deugen niet. De echte werkloosheid in beide landen ligt drie maal zo hoog (volgens van Wijnbergen, de nieuwe secretaris-generaal op Economische Zaken is die in ons land zelfs 25 procent en jaren van loonmatiging hebben niets opgeleverd om die werkloosheid te verkleinen). Spanje Frankrijk, Duitsland en Italië geven eenzelfde somber beeld. Het werkloosheidsprobleem in Europa is groter dan in de zwarte dertiger jaren. Phillippe Naert: 'wij komen terecht in een maatschappij met een klein aantal haves en vele have nots'.

De hoogleraar bedrijfseconomie zegt met nadruk dat dit geen doemdenken is. Hij wijst naar de situatie in de Verenigde Staten. Daar heeft één procent van de gezinnen 40 procent van de rijkdom. Dat is daar vlug gegaan: in 1971 hadden bestuursvoorzitters van ondernemingen een inkomen van 29 maal het loon van de fabrieksarbeider; nu is dat meer dan honderd maal. Wereldwijd gezien is het inkomen van de 358 dollarmiljardairs hoger dan dat van de 2,3 miljard armsten.

Professor Naert trekt de beerput open. Hopelijk drijft de kwalijke lucht over naar Den Haag en Brussel.

http://www.sdnl.nl/naert-1.htm

demonen
20 december 2015, 11:20
Een zelfstandige die langer dan x aantal jaar zelfstandige is krijgt ook niks en heeft soms fortuin betaald aan belastingen en sociale bijdragen.
Of is di scheeftrekking ook rechtgezet?


En gelukszoekers ... jawel.
Ik kom uit een zelfstandigen-familie en uw opmerking is terecht. Vele zelfstandigen zijn op bejaarde leeftijd nog actief omdat ze anders in extreme armoede terecht komen.

Savatage
20 december 2015, 11:25
Schitterend! Eindelijk worden die werkweigeraars eens aangepakt.

Savatage
20 december 2015, 11:27
Wat houdt er u dan tegen?

Daar zit niemand op te wachten hoor ;-) Met zeurkousen kan je weinig aanvangen.

Libro
20 december 2015, 12:24
Phillippe Naert begon op 18 april zij functie als hoogleraar bedrijfseconomie aan de Katholieke Universiteit Brabant. Zijn openbare rede gaf een onthullend beeld van de werkgelegenheidspolitiek in de Europese Unie. Hij begint over zijn eigen land: België; officieel is daar 11 tot 13 procent van de beroepsbevolking werkloos. 'Worden echter gedeeltelijk- en oudere langdurig werklozen in de bijstand, tijdelijk te werk gestelden via overheidsprogramma's en VUT-ters bij de officiële cijfers opgeteld, dan heeft België ongeveer 23 procent werklozen'

Ook in andere landen zijn honderdduizenden werklozen uit de officiële statistieken verdwenen. De opvallend gunstige cijfers van Nederland (6,2 procent) en Groot-Brittannië (6,1 procent) deugen niet. De echte werkloosheid in beide landen ligt drie maal zo hoog (volgens van Wijnbergen, de nieuwe secretaris-generaal op Economische Zaken is die in ons land zelfs 25 procent en jaren van loonmatiging hebben niets opgeleverd om die werkloosheid te verkleinen). Spanje Frankrijk, Duitsland en Italië geven eenzelfde somber beeld. Het werkloosheidsprobleem in Europa is groter dan in de zwarte dertiger jaren. Phillippe Naert: 'wij komen terecht in een maatschappij met een klein aantal haves en vele have nots'.

De hoogleraar bedrijfseconomie zegt met nadruk dat dit geen doemdenken is. Hij wijst naar de situatie in de Verenigde Staten. Daar heeft één procent van de gezinnen 40 procent van de rijkdom. Dat is daar vlug gegaan: in 1971 hadden bestuursvoorzitters van ondernemingen een inkomen van 29 maal het loon van de fabrieksarbeider; nu is dat meer dan honderd maal. Wereldwijd gezien is het inkomen van de 358 dollarmiljardairs hoger dan dat van de 2,3 miljard armsten.

Professor Naert trekt de beerput open. Hopelijk drijft de kwalijke lucht over naar Den Haag en Brussel.

http://www.sdnl.nl/naert-1.htm

Het is m.a.w. de schuld van het kapitalisme en niet van de ambtenaren en steuntrekkers.

demonen
20 december 2015, 12:31
Het is m.a.w. de schuld van het kapitalisme en niet van de ambtenaren en steuntrekkers.

Er is geen werklozenprobleem. Er is een werkaanbodprobleem.
Wat ambtenaren betreft : tussen 1970 en nu werden 1 miljoen werklozen verstopt in de ambtenarij. Deze optie is nu voor werklozen afgeschaft.
In België zijn er 2 miljoen wat U "steuntrekkers" noemt nl ambtenaren, dienstenchequers, politici en andere gesubsidieerden die hun loon betaald krijgen uit de schatkist. Deze netto-ontvangers zijn in aantal zo groot dat je met wiskundige zekerheid kunt stellen dat dit systeem gaat imploderen.

demonen
20 december 2015, 12:37
Schitterend! Eindelijk worden die werkweigeraars eens aangepakt.

In Antwerpen zijn er voor elke (meestal nog tijdelijke!) job 13 werklozen. U kunt dus niet spreken over werkweigeraars.

demonen
20 december 2015, 12:38
De werkloosheidscijfers in Europa gaan in dalende lijn, maar in België neemt de werkloosheid toe. Dat blijkt uit de cijfers van Eurostat, het Europese bureau voor statistiek.

http://trends.knack.be/economie/mensen/werkloosheid-in-europa-daalt-maar-niet-in-belgie/article-normal-590813.html

Savatage
20 december 2015, 12:38
In Antwerpen zijn er voor elke (meestal nog tijdelijke!) job 13 werklozen. U kunt dus niet spreken over werkweigeraars.

Onzin, er staan tienduizenden vacatures open die niet ingevuld geraken. Er zijn de voorbije 10 jaar gewoon veel meer vacatures dan werklozen, maar de werklozen weigeren ze in te vullen.

Eduard Khil
20 december 2015, 12:40
misschien moeten de vakbonden nog wat bedrijven wegjagen of kapotstaken, zoals ze in de autoindustrie gedaan hebben. Dan zal alles wel betergaan

Nietzsche
20 december 2015, 12:40
Onzin, er staan tienduizenden vacatures open die niet ingevuld geraken. Er zijn de voorbije 10 jaar gewoon veel meer vacatures dan werklozen, maar de werklozen weigeren ze in te vullen.

Dat komt omdat ze niet willen werken.

Eduard Khil
20 december 2015, 12:44
Dat komt omdat ze niet willen werken.

in ons bedrijf staan er altijd vacatures open voor niet of laagopgeleiden, de groep van mensen waar er het meeest werklozen in zijn. Op nog geen km van ons is er een werkloosheidsgraad van meer dan 15%. Amper volk reageert op de vacatures. Het is in ons land gewoon veel en veel te gemakkelijk om niet te werken en toch geld te krijgen. Is het met een prepensioen, via een goed statuut, via den dop, via 'ziek zijn', via ocmw etc etc etc

Nietzsche
20 december 2015, 12:46
in ons bedrijf staan er altijd vacatures open voor niet of laagopgeleiden, de groep van mensen waar er het meeest werklozen in zijn. Op nog geen km van ons is er een werkloosheidsgraad van meer dan 15%. Amper volk reageert op de vacatures. Het is in ons land gewoon veel en veel te gemakkelijk om niet te werken en toch geld te krijgen. Is het met een prepensioen, via een goed statuut, via den dop, via 'ziek zijn', via ocmw etc etc etc

Je hoeft mijn post niet te bevestigen, ik wist al dat ik gelijk had.

Savatage
20 december 2015, 13:24
Dat komt omdat ze niet willen werken.

Uiteraard. Heb ik ook geen probleem mee, maar geef ze dan geen uitkering/gratis onderwijs/gratis gezondheidszorg/..

Nietzsche
20 december 2015, 13:34
Uiteraard. Heb ik ook geen probleem mee, maar geef ze dan geen uitkering/gratis onderwijs/gratis gezondheidszorg/..

Men moet veel strenger selecteren omtrent uitkeringen. Als je dat doet kun je zeker 90% aan zijn lot overlaten en die andere 10% oprecht helpen.

demonen
20 december 2015, 14:06
Men moet veel strenger selecteren omtrent uitkeringen. Als je dat doet kun je zeker 90% aan zijn lot overlaten en die andere 10% oprecht helpen.



Hier zijn de cijfers van de RVA: vorig jaar waren er in Vlaanderen 1578 uitsluitingen binnen de procedure ‘activering van het zoekgedrag’. Daarnaast werden nog eens 1692 personen geschorst die nog geen 15 of 21 maanden werkloosheid doorlopen hadden. In totaal werden er dus 3270 mensen geschorst omwille van “werkonwilligheid”.
Dit cijfer vergelijken we nu met het totaal aantal “sanctioneerbaren” in 2013. Dat getal stond op 323.741 in 2013.



Wat blijkt? Ons baserend op de cijfers van 2013, kunnen we het volgende zeggen: slechts 1,01 procent van het totale aantal werklozen zoekt niet actief naar werk.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14-formatie/Fact%2BCheck/1.1927708

Pericles
20 december 2015, 14:14
Hier zijn de cijfers van de RVA: vorig jaar waren er in Vlaanderen 1578 uitsluitingen binnen de procedure ‘activering van het zoekgedrag’. Daarnaast werden nog eens 1692 personen geschorst die nog geen 15 of 21 maanden werkloosheid doorlopen hadden. In totaal werden er dus 3270 mensen geschorst omwille van “werkonwilligheid”.
Dit cijfer vergelijken we nu met het totaal aantal “sanctioneerbaren” in 2013. Dat getal stond op 323.741 in 2013.



Wat blijkt? Ons baserend op de cijfers van 2013, kunnen we het volgende zeggen: slechts 1,01 procent van het totale aantal werklozen zoekt niet actief naar werk.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14-formatie/Fact%2BCheck/1.1927708

Er is gewoon onvoldoende werk voor iedereen.
Door de evolutie in de technologie is er steeds minder volk nodig om te produceren , terwijl de vraag niet toeneemt.
De werkloosheid zal dus nog stijgen.
We moeten naar een herverdeling.

demonen
20 december 2015, 15:03
De Regering gaat ervan uit dat wij niet begrijpend kunnen lezen

Onze Regering lijkt er ook van uit te gaan dat de berichten die wij lezen niet overdacht worden, aan mekaar worden gekoppeld, en in verband met mekaar in vraag worden gesteld – dat we met andere woorden niet tussen de lijntjes kunnen lezen. Deze competenties vormen nochtans de eindterm “begrijpend lezen” waaraan elke Belg die een normaal scholingstraject heeft gelopen moet voldoen.

We krijgen zo te lezen dat “het aantal werklozen daalt”. En in de daarop volgende paragraaf merken we plots het adjectief “uitkeringsgerechtigde” bij “werklozen”. Het gaat dus niet om werklozen in de zin van “mensen die geen plaats hebben op de arbeidsmarkt”, wel over “mensen die geen uitkering genieten terwijl ze geen plaats hebben op de arbeidsmarkt”. We weten intussen allemaal dat het aantal RVA-schorsingen dramatisch is gestegen, en dat die “daling” in de werkloosheidsstatistieken dus grotendeels een effect is van schorsingen van werklozen, niet van nieuw geschapen arbeidsplaatsen waarin werklozen eindelijk aan de slag kunnen. Als we wat verder lezen, zien we trouwens dat het aantal mensen met een OCMW-leefloon sterk is gestegen. We snappen dus dat die mooie werkloosheidscijfers eigenlijk het resultaat zijn van uitstoting van mensen, die vervolgens in de armoede belanden en dus van de bijstand moeten leven. Mooi resultaat!

Als Kris Peeters dan nog net dié gegevens aanhaalt om te opperen dat dit een zeer gunstig signaal is, en dat “de crisis stilaan achter ons ligt”, dan wordt het echt wel wat te veel. Want het zonet geschetste fenomeen is precies een verdieping van de crisis: mensen die uit een circuit van werkloosheidsuitkeringen vallen en terechtkomen in een ander systeem, deze keer van structurele en vaak langdurige armoede (wie de voorwaarden voor OCMW-steun kent, weet dat die steun wordt voorafgegaan door de liquidatie van alle eigen middelen). De werklozen zijn armen geworden. En dat fenomeen zouden we moeten beschouwen als een gunstig signaal, een signaal van herstel, een signaal dat “de” crisis stilaan ten einde is. Wiens crisis dan wel?

Als ik zoiets lees kan ik me niet ontdoen van de indruk dat degene die dat soort leugens debiteert een hedendaagse uitgave is van Baron von Munchausen, die er daarenboven vanuit gaat dat wij zodanige idioten zijn dat we de krankzinnige logica van dit soort redeneringen niet doorzien. Ook dat is heel erg dom.

Domheid zonder grenzen: men zoekt ze bij ons terwijl ze best bij zichzelf gezocht wordt. We leven al enkele jaren in een cultuur waarin men ons tracht te doen geloven dat onze welvaart verzekerd wordt wanneer we met veel minder mensen veel harder werken aan een veel lager loon, en bovendien veel hogere uitgaven moeten trotseren. Dat de werkloosheid bestreden wordt wanneer we het personeelsbestand van de grootste werkgever – de staat – drastisch verlagen. Dat er op miraculeuze wijze 135.000 nieuwe arbeidsplaatsen in de privé zullen worden geschapen door middel van publiek gefinancierde schenkingen aan bedrijven, die rechtsreeks in winsten worden omgezet, niet in investeringen in banen.

Dat ondernemingen die te lage lonen mogen uitbetalen goed zijn voor de koopkracht. Dat de middenklasse de ene keer begint bij mensen die 1500 Euro per maand verdienen, de andere keer bij mensen die twee miljoen Euro spaargeld hebben liggen. Dat minder pensioen aan minder mensen uitkeren de beste manier is om ons pensioen te verzekeren. Dat de modale Griek erop vooruitgaat wanneer hij/zij 45% minder inkomen verdient. Dat onzekerheid op de arbeidsmarkt de beste manier is om een rijk leven vol “uitdagingen” te leiden.

Dat sociale rechten “privileges” zijn die bovendien “ouderwets” zijn en een kenmerk van “verstarring” zijn. Dat hier residerende superrijken een zegen zijn voor ons land, onze economie en ons statuut in de wereld, en een eerbewijs aan onze bevolking – en dat ze dan ook prompt tot baron moeten worden verheven. Dat de verkoop van lokale bedrijven aan Chinese speculanten best gezien wordt als “directe buitenlandse investeringen” en dus een prima zaak voor alle betrokkenen. Dat noodleningen aan een doodzieke en frauduleuze bank “activa” zijn die dus – ooit, ergens – geld zullen opleveren voor de belastingbetaler. Dat een loon betaald wordt, niet in ruil voor een aantal uren gepresteerde arbeid maar in ruil voor een hele persoon en een heel leven. En dat wie het krijgt alle rechten moet opgeven en blij moet zijn dat hij/zij dat loon ontvangt; het is immers een daad van menslievendheid vanwege de werkgever.

En, de grootste nonsens van al, dat het “algemeen belang” gediend wordt door enkel het private belang te dienen van een uiterst kleine elite, die eindeloos wordt geknuffeld en aanhoudend met groot vertoon van voor wijsheid gesleten zelfgenoegzaamheid z’n licht mag laten schijnen op de zaken des werelds.

Dames en Heren Ministers, ik schrijf dit alles niet zonder respect. Ik besef zeer goed dat leugens tot de geijkte politieke instrumenten behoren, en ik respecteer dat feit. U bent maar een professional in Uw vak wanneer U behoorlijk en regelmatig kan liegen. Maar er zijn gradaties in liegen, en die gradaties zijn geen details, want ze gaan uit van een beledigend beeld van zij tegen wie U loopt te liegen. Geef ons dus eens wat gewone leugens. En hou toch op, alsjeblieft, met onzin van dit kaliber. Want ook wij verdienen enig respect. Dank zij datgene wat U voluit aan het afbouwen bent – de welvaartstaat – zijn we allemaal lang naar school kunnen gaan. We hebben daar allemaal leren rekenen en lezen. Doe asjeblief niet alsof we dat nooit hebben geleerd.

https://jmeblommaert.wordpress.com/2015/07/31/

demonen
20 december 2015, 15:05
Men moet veel strenger selecteren omtrent uitkeringen. Als je dat doet kun je zeker 90% aan zijn lot overlaten en die andere 10% oprecht helpen.

Nu worden de werklozen onder de dertig jaar opgeroepen. 80% van de opgeroepen werklozen werden aanvaard na de contoles, de andere kregen een “contract”, waar een resem verplichtingen aan verbonden zijn (bewijs van werk zoeken en vorming) alvorens een tweede controle 4 maand later. 600 jonge werklozen kregen reeds een sanctie d.w.z. een schorsing van één maand omdat ze niet kwamen opdagen op de controle. Velen van hen zitten met problemen (analfabetisme, schulden, enz.) en de sancties van de RVA gaan hen niet uit de problemen helpen! In de komende maanden zal de RVA de werklozen tussen de dertig en de veertig oproepen, om daarna de 40 tot 50 jarigen uit te nodigen. En het aantal sancties zal ook toenemen. In België zijn er momenteel per openstaande vacature 25 werklozen, 1 voor 32 Waalse werklozen, 1 voor 45 in Luik en 1 voor 121 in La Louvière! Zelfs indien elke werkloze zich inschrijft in tien interimbureaus, zal dat niet meer werk scheppen! De jacht op werklozen, daarentegen, kost jaarlijks 130 miljoen euro. Met dat geld kan men werk creëren voor de helft van de jongeren die jaarlijks werkloos op de arbeidsmarkt komen.”

demonen
20 december 2015, 15:28
Men moet veel strenger selecteren omtrent uitkeringen. Als je dat doet kun je zeker 90% aan zijn lot overlaten en die andere 10% oprecht helpen.

Het aantal sancties uitgevaardigd door de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) ten aanzien van werklozen, is afgelopen jaar sterk toegenomen. Tijdens de eerste helft van 2014 werden er 31.329 sancties genomen, volgens het tussentijds verslag van de RVA. Voor het hele jaar 2014 zal het aantal sancties naar verwachting de 62.000 overschrijden.

Deze cijfers vertegenwoordigen een stijging van bijna 24% in één jaar. In vergelijking met 2011 zal het aantal maatregelen stijgen met 62%. Men moet wel opmerken dat sommige werklozen meerdere malen een sanctie kregen, er zijn dus geen 62.000 werklozen gesanctioneerd vorig jaar.

http://www.hrsquare.be/nl/nieuws/6596/aantal-sancties-voor-werklozen-sterk-gestegen-in-2014

demonen
20 december 2015, 15:50
in ons bedrijf staan er altijd vacatures open voor niet of laagopgeleiden, de groep van mensen waar er het meeest werklozen in zijn.
Volgens mij ben je zelf een werkloze of ambtenaar gezien het tijdverdrijf op dit forum alleen al!

demonen
20 december 2015, 16:00
Dat ze er maar snel een hoop schorsen. Genoeg geprofiteerd zou ik zeggen.

Drijf de leefloners naar gedwongen gemeenschapsdienst.
Drijf de werklozen naar het leefloon.
Drijf de arbeidsongeschikten naar het werk.
Drijf de werkers naar harder en langer werken.

non-conformist
20 december 2015, 16:30
Dat komt omdat ze niet willen werken.

Of omdat het loon zodanig laag is dat het schandalig te noemen is.:roll:

demonen
20 december 2015, 18:48
Onzin, er staan tienduizenden vacatures open die niet ingevuld geraken. Er zijn de voorbije 10 jaar gewoon veel meer vacatures dan werklozen, maar de werklozen weigeren ze in te vullen.

Gewoon even gekeken naar Antwerpen, de grootste Vlaamse stad.
Welgeteld 1.451 voltijdse jobs. Hoeveel daarvan reeds ingevuld zijn en hoe lang die vacatures openstaan is onbekend.
U moet die 1.451 nog opdelen want een burgerlijk ingenieur is geen magazijnier en vice versa!

https://www.vdab.be/jobs/vacatures?dagweekmaand=9000&p=1&afstand=10&locode=279&waar=2000%20Antwerpen&tijdregeling=V&soort=8

Boduo
20 december 2015, 20:42
Of omdat het loon zodanig laag is dat het schandalig te noemen is.:roll:

D�*�*r zit de hond gebonden.
X Aantal restauranthouders "vinden geen personeel".
Y Aantal restauranthouders hebben al het personeel dat ze wensen.:cheer::cheer::cheer:

Henri1
21 december 2015, 07:04
inderdaad!

Leve deze regering van rechtvaardige rechtsen!

Nooit gedacht dat u een aanhanger was van Michel & de MR.

Karel Martel B
21 december 2015, 07:11
Of omdat het loon zodanig laag is dat het schandalig te noemen is.:roll:

Niemand verplicht je om gans je leven ongeschoolde arbeid te doen.

De schoofzak
21 december 2015, 07:38
Er zijn 2.300.00 gepensioneerden waarvan 1.370.000 die nog niet 65 jaar zijn.
Er zijn 600.000 werklozen, exclusief de geschorsten. Deze laatste groep was goed voor 52.000 MENSEN in 2014. Dit jaar zullen er dat meer dan 100.000 zijn.
Er zijn 320.000 langdurige zieken.
Meer dan 120.000 mensen leven van een leefloon. Voor volgend jaar spreekt men nu reeds over 200.000 mensen.
Er zijn 107.000 bruggepensioneerden.
Vorig jaar waren er 540.000 mensen werkzaam met een uitzendcontract waarvan 134.000 met dagcontractjes.
In april 2014 waren er in België 37.577 mensen minder aan het werk dan 1 jaar daarvoor. Toch was de bevolking met meer dan 70.000 mensen toegenomen.
De helft vd mensen die vandaag voor een financiele instelling werken zullen de volgende jaren hun job verliezen. Hun aantal betreft de grootte van een middelgrote Belgische stad.
In de ambtenarij werden 100.000den werklozen verstopt die bijvoorbeeld de werklozen moeten controleren maw een werkloze controleert een werkloze!!!
De echte werkloosheid bedraagt meer dan 3.000.000 mensen!!
Denkt U werkelijk dat U nooit werkloos zult worden? Sinds de personeelsdienst "Human Resources" is beginnen heten, worden mensen door het bedrijfsleven behandeld als wegwerpartikelen.U zult alvast TEMINSTE tot 67 jaar moeten werken om het laagste pensioen vd Westerse wereld te krijgen. De mensen waarvoor U in de handen klapt hebben het hunne gestemd op 2 minuten tijd nl vanaf 54 jaar met een veelvoud van het uwe.

Die cijfers kloppen toch wel heel toevallig met het laatste blaadje van de communistische partaai van den arbaaid, de pvda ....

.

Don Quichote
21 december 2015, 07:55
Heb een paar decennia bij de vdab gewerkt.
En beweer het volgende....

Onder werklozen zijn er een massa die liever blijven doppen en liever gerust gelaten worden.

demonen
21 december 2015, 09:03
Heb een paar decennia bij de vdab gewerkt.
En beweer het volgende....

Onder werklozen zijn er een massa die liever blijven doppen en liever gerust gelaten worden.

Vdab-medewerkers zijn werklozen met een lange politieke arm die hun collega's werklozen controleren, doelloze job. Deze mensen hebben geen enkele economische waarde. Zij zijn netto-ontvangers die net als werklozen uit de schatkist worden betaald. Alleen zijn gewone werklozen slechts een klein gedeelte van hun leven afhankelijk vd schatkist (waartoe zij zeer veel bijgedragen hebben) en die van de vdab levenslang uierhanger.
De vraag is : zouden er meer werklozen zijn indien de vdab opgedoekt werd?

non-conformist
21 december 2015, 17:29
Ik weet zelfs niet of ik voor die onnozele 500 € die ik als samenwonende zou krijgen nog de moeite zou doen om achter die werkloosheidsuitkering te gaan. Het is wellicht interessanter in het zwart wat te gaan werken.

demonen
21 december 2015, 18:52
Ik weet zelfs niet of ik voor die onnozele 500 € die ik als samenwonende zou krijgen nog de moeite zou doen om achter die werkloosheidsuitkering te gaan.

Dan verlies je al uw rechten op pensioen, ben je niet meer verzekerd tegen ziekte, ... U trekt uw gezin mee de armoede in!
Dat is het probleem wat die jonge schoolverlaters aan de hand hebben die geschorst worden.
Een hele generatie die zich afkeert vd maatschappij, niet bereid om nog ooit bij te dragen aan de "uitgestelde" lonen, de waanzinnige staatsschuld, ...
En gelijk hebben ze!!!

De schoofzak
21 december 2015, 21:25
Muyters kan werklozen nu onmiddellijk schorsen.

Leugenachtige titel.

De wetgeving belet dat de Muyt werklozen kan schorsen, onmiddellijk of niet.

Maar fraudeurs van het werklozenstelsel .... dat is een ander verhaal.

.

daiwa
21 december 2015, 21:51
Muyters kan werklozen nu onmiddellijk schorsen.

Leugenachtige titel.

De wetgeving belet dat de Muyt werklozen kan schorsen, onmiddellijk of niet.

Maar fraudeurs van het werklozenstelsel .... dat is een ander verhaal.

.

De vraag is hoever je Muyters mag vertrouwen.

Minister Philippe Muyters (N-VA) reikt valse attesten uit die werkbereidheid illegalen bewijzen.
http://www.filipdewinter.be/minister-philippe-muyters-n-va-reikt-valse-attesten-uit-die-werkbereidheid-illegalen-bewijzen

Minister Muyters heeft echter al laten weten dat in het kader van deze regularisatie toch geen arbeidsmarktonderzoek zal worden gevoerd, wat nochtans wettelijk wordt voorzien.

demonen
21 december 2015, 23:30
Muyters kan werklozen nu onmiddellijk schorsen.

Leugenachtige titel.

De wetgeving belet dat de Muyt werklozen kan schorsen, onmiddellijk of niet.

Maar fraudeurs van het werklozenstelsel .... dat is een ander verhaal.

.
Of iemand fraudeur is of niet is subjectief.
Elke ambtenaar bepaalt dat zelf.
De kloterij is dat er een anti-discriminatiewet bestaat.
Indien werkgevers mochten vermelden dat ze geen 50+ers willen bespaard dat een massa nutteloze sollicitaties en verplaatsingen.
Op den duur worden die mensen met 35 en meer jaar loopbaan moedeloos.

De schoofzak
22 december 2015, 08:10
De vraag is hoever je Muyters mag vertrouwen.

Minister Philippe Muyters (N-VA) reikt valse attesten uit die werkbereidheid illegalen bewijzen.
http://www.filipdewinter.be/minister-philippe-muyters-n-va-reikt-valse-attesten-uit-die-werkbereidheid-illegalen-bewijzen

Of hij te vertrouwen is, daar zal de kiezer, en niet ene Filip Dewinter over beslissen.
En als gij nu denkt dat ik een link die begint met filipdewinter.be ga open doen, en dan nog geloven ook, dan moogt ge op mijn kosten naar die stripteasebar in Rome waar de paus optreedt om homo's op te geilen.

.

vrijzinnige
22 december 2015, 10:03
Of hij te vertrouwen is, daar zal de kiezer, en niet ene Filip Dewinter over beslissen.
En als gij nu denkt dat ik een link die begint met filipdewinter.be ga open doen, en dan nog geloven ook, dan moogt ge op mijn kosten naar die stripteasebar in Rome waar de paus optreedt om homo's op te geilen.

.

"En als gij nu denkt dat ik een link die begint met filipdewinter.be ga open doen, en dan nog geloven ook,"

Er is een Noors spreekwoord dat zegt: "de hoorn van liefde en haat staan op dezelfde geit" is weer maar eens waarheid geworden :-)

daiwa
22 december 2015, 23:13
Of hij te vertrouwen is, daar zal de kiezer, en niet ene Filip Dewinter over beslissen.
En als gij nu denkt dat ik een link die begint met filipdewinter.be ga open doen, en dan nog geloven ook, dan moogt ge op mijn kosten naar die stripteasebar in Rome waar de paus optreedt om homo's op te geilen.

.

Dat Muyters de wetgeving aan zijn laars lapte staat als een paal boven water want hij gaf het zelf toe in het parlement waar hij er vragen over kreeg.

En als een minister een keer de wet aan zijn laars lapt mag je terecht vrezen dat hij dat nog gaat gaat als hij dat nodig acht om zijn wil door te drijven.
Dus nee, niet echt te vertrouwen.

Ga jij dus maar eens naar de paus maar niet op mijn kosten !

coro
23 december 2015, 11:16
Heb een paar decennia bij de vdab gewerkt.
En beweer het volgende....

Onder werklozen zijn er een massa die liever blijven doppen en liever gerust gelaten worden.

Dat is er idd niet op verbeterd. Met de nieuwe regeling gaat dit hopelijk veranderen omdat 'werkwilligheid' van de werkloze beter gekend is bij de VDAB dan bij de RVA.
Het worden spannende tijden voor de werkonwillige werklozen EN voor diegenen die menen ergens in het zwart te kunnen werken.

coro
23 december 2015, 11:21
Dan verlies je al uw rechten op pensioen, ben je niet meer verzekerd tegen ziekte, ... U trekt uw gezin mee de armoede in!
Dat is het probleem wat die jonge schoolverlaters aan de hand hebben die geschorst worden.
Een hele generatie die zich afkeert vd maatschappij, niet bereid om nog ooit bij te dragen aan de "uitgestelde" lonen, de waanzinnige staatsschuld, ...
En gelijk hebben ze!!!

Dat is tenslotte het enige waar jij je je hele leven al zorgen om maakt.... RECHTEN....

Het zou echter ook een PLICHT moeten kunnen inhouden die stelt dat je niet onbeperkt in de hangmat moet liggen en anderen in al jouw 'rechten' moeten voorzien!

Indomitable
23 december 2015, 11:26
Heb een paar decennia bij de vdab gewerkt.
En beweer het volgende....

Onder werklozen zijn er een massa die liever blijven doppen en liever gerust gelaten worden.De meeste kunnen haast niet anders, hoeveel openstaande vacatures en officiële werklozen zijn er al ondertussen? Schorsen van werklozen en doorsluizen naar het OCMW lijkt mij alleszins niet de oplossing maar eerder een soort politieke camouflage om het officiële werklozencijfer te doen dalen.

Another Jack
23 december 2015, 11:28
De meeste kunnen haast niet anders, hoeveel openstaande vacatures en officiële werklozen zijn er al ondertussen? Schorsen van werklozen en doorsluizen naar het OCMW lijkt mij alleszins niet de oplossing maar eerder een soort politieke camouflage om het officiële werklozencijfer te doen dalen.

Een leefloner kost minder.
Alleen krijg je die dan nooit meer geactiveerd...

Odol
23 december 2015, 11:39
Een zelfstandige die langer dan x aantal jaar zelfstandige is krijgt ook niks en heeft soms fortuin betaald aan belastingen en sociale bijdragen.
Of is di scheeftrekking ook rechtgezet?


Op het werk van een werknemer is altijd jarenlang een zeer groot bedrag betaalt, belastingen, btw, rsz, patronale bijdragen .... en heeft geen bvba om een kapitaal in te verbergen.

de vuile muilekoek
23 december 2015, 11:44
Dat ze er maar snel een hoop schorsen. Genoeg geprofiteerd zou ik zeggen.

Om te beginnen hypo den 1e

de vuile muilekoek
23 december 2015, 11:48
Een leefloner kost minder.
Alleen krijg je die dan nooit meer geactiveerd...

Leefloon mensen zijn de parasieten en de pest uit onze maatschappij allemaal eruit zou eens een goed werk zijn .. t'zijn trouwens allemaal gasten van ander landen ...die hier komen profiteren dat niet meer op kan!

coro
23 december 2015, 14:51
Op het werk van een werknemer is altijd jarenlang een zeer groot bedrag betaalt, belastingen, btw, rsz, patronale bijdragen .... en heeft geen bvba om een kapitaal in te verbergen.

Hoe kan een werknemer nu patronale bijdragen betalen?????? En... betaald is met een D en geen T!

demonen
23 december 2015, 16:35
Hoe kan een werknemer nu patronale bijdragen betalen?????? En... betaald is met een D en geen T!

Doordat die wn voor U iets maakt of een dienst levert waaraan jij geld verdient.
Zonder die wn was je een éénmanszaak en moest je dat zelf doen.
De ene heeft de andere nodig.
In tijden van hoogconjunctuur hebben de wg's die hun wn's slecht behandelen geen werkvolk en gaan op de fles.

De schoofzak
23 december 2015, 16:37
De meeste kunnen haast niet anders, hoeveel openstaande vacatures en officiële werklozen zijn er al ondertussen? Schorsen van werklozen en doorsluizen naar het OCMW lijkt mij alleszins niet de oplossing maar eerder een soort politieke camouflage om het officiële werklozencijfer te doen dalen.

Het onvolprezen Scandinavisch model misschien ?


Want als je als Deen bezittingen hebt die meer dan 10.000 kronen (1.340 euro) waard zijn, kan het gebeuren dat je die moet verkopen voor je een werkloosheidsvergoeding krijgt.’
http://www.standaard.be/plus/20151222/ochtend/3

.

demonen
23 december 2015, 17:09
Het onvolprezen Scandinavisch model misschien ?



Worden daar ook werklozen in de ambtenarij verstopt?

Odol
23 december 2015, 17:31
Hoe kan een werknemer nu patronale bijdragen betalen??

Heb ik dat gezegd dan.?? Dat staat rr dus niet eh!!

En wanneer we het er toch over hebben, ik zou die liever zelf betalen ipv de werkgever, want in feite komt het daar op neer. Ik werk, mijn werkgever betaalt voor mijn werk een gedeelte aan de staat.

Als ik hetzelfde werk doe als zelfstandige, vallen de patronale bijdragen weg.
Daarom vind ik het logisch dat ik meer vangnet heb en wat meer werkloosheidsvergoeding krijg dan een zelfstandige.

Ik werk al 25 jaar nog geen moment werkloos geweest, en hoop dat zo te houden.
Ik ben geen ambtenaar, dus een riant pensioen mag ik ook niet verwachten.

In mijn geval is er dus door mijn arbeid een veel groter bedrag naar de staat gegaan, dan iemand die hetzelfde zou gedaan hebben als zelfstandige en dezelfde vergoeding van de 'opdrachtgever'. En toch is er niet veel meer vangnet in vergelijking met een zelfstandige, steeds minder en minder blijkbaar.

De schoofzak
23 december 2015, 20:29
Worden daar ook werklozen in de ambtenarij verstopt?

Je zit alweer op een verkeerd spoor.

.

non-conformist
23 december 2015, 20:57
Je zit alweer op een verkeerd spoor.

.

Ah ja, we zijn het weeral vergeten, alleen den NVA met de fuhrer op kop is de enige juiste. Hoe konden we dat nu toch vergeten :roll:

coro
24 december 2015, 03:53
Doordat die wn voor U iets maakt of een dienst levert waaraan jij geld verdient.
Zonder die wn was je een éénmanszaak en moest je dat zelf doen.
De ene heeft de andere nodig.
In tijden van hoogconjunctuur hebben de wg's die hun wn's slecht behandelen geen werkvolk en gaan op de fles.

Het is de werkGEVER die patronale bijdragen moet betalen en niet de werkNEMER!!! Wat is daar nu zo moeilijk aan om te begrijpen????

coro
24 december 2015, 04:01
Heb ik dat gezegd dan.?? Dat staat rr dus niet eh!!

En wanneer we het er toch over hebben, ik zou die liever zelf betalen ipv de werkgever, want in feite komt het daar op neer. Ik werk, mijn werkgever betaalt voor mijn werk een gedeelte aan de staat.

Als ik hetzelfde werk doe als zelfstandige, vallen de patronale bijdragen weg.
Daarom vind ik het logisch dat ik meer vangnet heb en wat meer werkloosheidsvergoeding krijg dan een zelfstandige.

Ik werk al 25 jaar nog geen moment werkloos geweest, en hoop dat zo te houden.
Ik ben geen ambtenaar, dus een riant pensioen mag ik ook niet verwachten.

In mijn geval is er dus door mijn arbeid een veel groter bedrag naar de staat gegaan, dan iemand die hetzelfde zou gedaan hebben als zelfstandige en dezelfde vergoeding van de 'opdrachtgever'. En toch is er niet veel meer vangnet in vergelijking met een zelfstandige, steeds minder en minder blijkbaar.

Denk je dat een zelfstandige geen sociale bijdragen moet betalen dan????

Karel Martel B
24 december 2015, 06:59
In mijn geval is er dus door mijn arbeid een veel groter bedrag naar de staat gegaan, dan iemand die hetzelfde zou gedaan hebben als zelfstandige en dezelfde vergoeding van de 'opdrachtgever'.

Blijkbaar bent U niet geheel en al vertrouwd met het concept "BTW".

Eduard Khil
24 december 2015, 08:46
Worden daar ook werklozen in de ambtenarij verstopt?

mensen gelijk gij zouden nog moeten werken in scandinavië. Dat lijkt me een pluspunt, ipv bedrijven kapot te staken en dan veel te vroeg te vertrekken op pensioen met een dikke pree in uw zakken.

Eyjafjallajökull
24 december 2015, 08:50
mensen gelijk gij zouden nog moeten werken in scandinavië. Dat lijkt me een pluspunt, ipv bedrijven kapot te staken en dan veel te vroeg te vertrekken op pensioen met een dikke pree in uw zakken.

En dan nog het lef om te kakken op het systeem dat hem voedt...

Eduard Khil
24 december 2015, 08:54
En dan nog het lef om te kakken op het systeem dat hem voedt...

inderdaad. Ze zouden zijn eigendom moeten aanslaan, dat zal hem wel een toontje lager doen zingen.

Odol
24 december 2015, 10:05
Denk je dat een zelfstandige geen sociale bijdragen moet betalen dan????

Absoluut, maar in het geval van de zelfstandige (met vennootschap) kan hij daar heel goed mee spelen en dus minder bijdragen.

Bovendien zijn de patronale bijdragen voor werknemers nog is hoger dan sociale bijdragen voor zelfstandigen.

Op het werk van de werknemer daarentegen worden patronale bijdragen betaald en daarenboven betaalt de werknemer nog is RSZ

Odol
24 december 2015, 10:08
Blijkbaar bent U niet geheel en al vertrouwd met het concept "BTW".

:lol::lol:

De BTW op je iphone,TV,fototoestel, laptop van je kind .... die door je klant betaald wordt. (Hiermee zeg ik niet dat hij alle BTW 'fraudeert/ontloopt' maar het is wel schering en inslag bij zelfstandigen)

De BTW die je kan verdienen door voor een nieuwe computer te kopen voor een vriend of kennis ... om nog maar te zwijgen van andere belastingsvoordelen.

Als werknemer kan je geen BTW ontkomen. Behalve als je in het zwart betaalt voor iets, en wie doet daar weer het meeste voordeel bij, bij in het zwart betalen?!

Juist.

Karel Martel B
24 december 2015, 10:22
De BTW die je kan verdienen door voor een nieuwe computer te kopen voor een vriend of kennis

Ook het begrip belastingcontroleur is U vreemd.

Plots staat er een voor uw deur en vraagt: "die computer met serienummer xxx, waar staat die?"

En wat gaat ge dan zeggen?

demonen
24 december 2015, 11:17
Het is de werkGEVER die patronale bijdragen moet betalen en niet de werkNEMER!!! Wat is daar nu zo moeilijk aan om te begrijpen????

Zoals met de btw : dat wordt doorgestort. Wie betaalt?

Eduard Khil
24 december 2015, 11:18
Zoals met de btw : dat wordt doorgestort. Wie betaalt?

hopelijk gij, met uw dikke vette pree die je gekregen hebt nadat je Ford weggestaakt hebt

coro
24 december 2015, 11:25
Zoals met de btw : dat wordt doorgestort. Wie betaalt?

BTW is een verbruiksbelasting. Het is dus ALTIJD de laatste in de schakel die zal betalen.
En wat is nu jouw punt?????

coro
24 december 2015, 11:27
Absoluut, maar in het geval van de zelfstandige (met vennootschap) kan hij daar heel goed mee spelen en dus minder bijdragen.

Bovendien zijn de patronale bijdragen voor werknemers nog is hoger dan sociale bijdragen voor zelfstandigen.

Op het werk van de werknemer daarentegen worden patronale bijdragen betaald en daarenboven betaalt de werknemer nog is RSZ

Wat belet je om een zelfstandige activiteit te starten als je meent dat het allemaal zo lucratief is?

coro
24 december 2015, 11:30
:lol::lol:

De BTW op je iphone,TV,fototoestel, laptop van je kind .... die door je klant betaald wordt. (Hiermee zeg ik niet dat hij alle BTW 'fraudeert/ontloopt' maar het is wel schering en inslag bij zelfstandigen)

De BTW die je kan verdienen door voor een nieuwe computer te kopen voor een vriend of kennis ... om nog maar te zwijgen van andere belastingsvoordelen.

Als werknemer kan je geen BTW ontkomen. Behalve als je in het zwart betaalt voor iets, en wie doet daar weer het meeste voordeel bij, bij in het zwart betalen?!

Juist.

Juist: de eindverbruiker! Die 'vangt' 21% (in de meeste gevallen)!

De schoofzak
24 december 2015, 11:37
Ah ja, we zijn het weeral vergeten, alleen den NVA met de fuhrer op kop is de enige juiste. Hoe konden we dat nu toch vergeten :roll:

Het gaat hier in deze draad over het al of niet kunnen/mogen schorsen van werklozen. Die nu een Vlaamse bevoegdheid geworden is.

De praktijk van de sossen destijds, om werklozen te parkeren in de ambtenarij (vooral dan in de nmbs) heeft niets met deze draad te maken.

Ook jij dus, met je opmerking hierboven, zit alweer op een verkeerd spoor.

.

De schoofzak
24 december 2015, 11:40
Absoluut, maar in het geval van de zelfstandige (met vennootschap) kan hij daar heel goed mee spelen en dus minder bijdragen.

Bovendien zijn de patronale bijdragen voor werknemers nog is hoger dan sociale bijdragen voor zelfstandigen.

Op het werk van de werknemer daarentegen worden patronale bijdragen betaald en daarenboven betaalt de werknemer nog is RSZ

Dat zijn allemaal leugens. Na 26 jaren ononderbroken PS in de federale regering, gaat gij mij niet wijs maken dat alles niet eerlijk bedisseld is onder de onderhorigen.

.

Odol
24 december 2015, 11:45
Wat belet je om een zelfstandige activiteit te starten als je meent dat het allemaal zo lucratief is?

:lol: Dat is nu een zwakte argument.

Naast dekwestie. Ik doe niet aan zelfstandigen bashen. Integendeel.
Ik wil alleen aantonen dat de werknemer, zoals ik 25 jaar gewerkt heeft, zeer veel heeft bijgedragen.

Zoek liever een antwoord op de vraag waarom zovelen als zelfstandige starten, zelfde werk !!
Toch niet om meer belastingen te betalen.

Odol
24 december 2015, 11:48
Ook het begrip belastingcontroleur is U vreemd.

Plots staat er een voor uw deur en vraagt: "die computer met serienummer xxx, waar staat die?"

En wat gaat ge dan zeggen?

Niet naief zijn he. Er zijn marges waarbinnen je kan spelen. Ik haal maar een aantal voorbeelden aan, het zijn schnabbels en hoe je kan foefelen hangt veel af van het beroep dat je uitoefent.

Sukkelaars toch, al die zelfstandigen die niets verdienen maar wel met dikke bakken rondrijden en royaal op reis gaan. Not.

Odol
24 december 2015, 11:50
BTW is een verbruiksbelasting. Het is dus ALTIJD de laatste in de schakel die zal betalen.
En wat is nu jouw punt?????

Dat is nu net het punt dat je lijkbaar wil weerleggen!

Dus, werknemer betaalt altijd de BTW.

Karel Martel B
24 december 2015, 14:11
Niet naief zijn he.

Dat is het verkeerde antwoord, uw kosten worden verworpen.

coro
24 december 2015, 14:28
:lol: Dat is nu een zwakte argument.

Naast dekwestie. Ik doe niet aan zelfstandigen bashen. Integendeel.
Ik wil alleen aantonen dat de werknemer, zoals ik 25 jaar gewerkt heeft, zeer veel heeft bijgedragen.

Zoek liever een antwoord op de vraag waarom zovelen als zelfstandige starten, zelfde werk !!
Toch niet om meer belastingen te betalen.

Ik moet daar geen antwoord op zoeken hoor!
Er zijn tal van factoren waarom iemand ZELFSTANDIG wil worden. Jij gaat er �* priori van uit dat dit is om te frauderen of belastingen te ontwijken. En denk je dat een zelfstandige die jou gedurende een periode van 25 jaar niet een veelvoud voor jou heeft betaald in verhouding tot wat jij hebt bij-, cq -afgedragen hebt?

Dus nogmaals, als je vindt dat het de ideale vorm is, waarom aarzel je nog om zelf de stap te zetten?

coro
24 december 2015, 14:30
Dat is nu net het punt dat je lijkbaar wil weerleggen!

Dus, werknemer betaalt altijd de BTW.

Nogmaals, de EINDVERBRUIKER betaalt de BTW. Hij/zij die verbruikt is de klos. Maar die bepaalt dat uiteindelijk zelf, nergens een verplichting om te VERBRUIKEN!

Odol
24 december 2015, 16:49
Ik moet daar geen antwoord op zoeken hoor!
Er zijn tal van factoren waarom iemand ZELFSTANDIG wil worden. Jij gaat er �* priori van uit dat dit is om te frauderen of belastingen te ontwijken. En denk je dat een zelfstandige die jou gedurende een periode van 25 jaar niet een veelvoud voor jou heeft betaald in verhouding tot wat jij hebt bij-, cq -afgedragen hebt?

Dus nogmaals, als je vindt dat het de ideale vorm is, waarom aarzel je nog om zelf de stap te zetten?


Ik heb nergens gezegd dat een zelfstandige zijn statuut kiest om te frauderen, wel dat hij voor hetzelfde loon minder sociale bijdragen genereert en veel schnabbelt. Ik neem hem dat trouwens niet kwalijk.

Uw vraag us weer naast de kwestie. Maar het feit dat je me hardnekkig woorden in de mond blijft leggen, je snapt het niet of je voelt je in het nauw gedreven.

Zoals je zegt er zijn tal van factoren , ook om even geen zelfstandige te zijn. We zien wel, misschien ga ik ooit terug aan de slag als zelfstandige. Geld is niet het belangrijkste, wel een interessant project.

En kan je eens zo eerlijk zijn om me geen woorden in de mond te leggen, woorden die ik helemaal niet gezegd heb.

Odol
24 december 2015, 16:50
Nogmaals, de EINDVERBRUIKER betaalt de BTW. Hij/zij die verbruikt is de klos. Maar die bepaalt dat uiteindelijk zelf, nergens een verplichting om te VERBRUIKEN!

Weer totaal naast de kwestie. Heb ik trouwens ooit iets anders beweerd, dan dat de eindgebruiker uiteindelijk de BTW ophoest?

Eigenlijk bevestig je gewoon wat ik eerder zei.

coro
24 december 2015, 17:20
Ik heb nergens gezegd dat een zelfstandige zijn statuut kiest om te frauderen, wel dat hij voor hetzelfde loon minder sociale bijdragen genereert en veel schnabbelt. Ik neem hem dat trouwens niet kwalijk.

Uw vraag us weer naast de kwestie. Maar het feit dat je me hardnekkig woorden in de mond blijft leggen, je snapt het niet of je voelt je in het nauw gedreven.

Zoals je zegt er zijn tal van factoren , ook om even geen zelfstandige te zijn. We zien wel, misschien ga ik ooit terug aan de slag als zelfstandige. Geld is niet het belangrijkste, wel een interessant project.

En kan je eens zo eerlijk zijn om me geen woorden in de mond te leggen, woorden die ik helemaal niet gezegd heb.

Ik heb op jouw uidrukkelijke vraag waarom men kiest om zelfstandige te worden een antwoord gegeven! Ik herhaal 'omdat er tal van redenen zijn waarom iemand zelfstandig wenst te worden'!

Als ik al jouw quotes naast elkaar leg, komt het erop neer dat je vindt dat een zelfstandige minder sociale bijdragen betaalt dan een werknemer en dat je het daar niet zo heeft op begrepen.

Vervolgens heb ik je laten overwegen om dan toch ook maar in dat statuut te stappen. Welke woorden heb ik nu precies in jouw mond gelegd?

Als je niet akkoord bent met het vorderen van sociale lasten, zowel werkgever als werknemer, dan is het je volste recht om daar jouw mening over te geven, maar bedenk meteen ook dat het het volste recht is van anderen om dat een tikkeltje te nuanceren.

Alsnog een prettige kerst!

coro
24 december 2015, 17:21
Ik heb nergens gezegd dat een zelfstandige zijn statuut kiest om te frauderen, wel dat hij voor hetzelfde loon minder sociale bijdragen genereert en veel schnabbelt. Ik neem hem dat trouwens niet kwalijk.

Uw vraag us weer naast de kwestie. Maar het feit dat je me hardnekkig woorden in de mond blijft leggen, je snapt het niet of je voelt je in het nauw gedreven.

Zoals je zegt er zijn tal van factoren , ook om even geen zelfstandige te zijn. We zien wel, misschien ga ik ooit terug aan de slag als zelfstandige. Geld is niet het belangrijkste, wel een interessant project.

En kan je eens zo eerlijk zijn om me geen woorden in de mond te leggen, woorden die ik helemaal niet gezegd heb.

Ik heb op jouw uidrukkelijke vraag waarom men kiest om zelfstandige te worden een antwoord gegeven! Ik herhaal 'omdat er tal van redenen zijn waarom iemand zelfstandig wenst te worden'!

Als ik al jouw quotes naast elkaar leg, komt het erop neer dat je vindt dat een zelfstandige minder sociale bijdragen betaalt dan een werknemer en dat je het daar niet zo heeft op begrepen.

Vervolgens heb ik je laten overwegen om dan toch ook maar in dat statuut te stappen. Welke woorden heb ik nu precies in jouw mond gelegd?

Als je niet akkoord bent met het vorderen van sociale lasten, zowel werkgever als werknemer, dan is het je volste recht om daar jouw mening over te geven, maar bedenk meteen ook dat het het volste recht is van anderen om dat een tikkeltje te nuanceren.

Alsnog een prettige kerst!

coro
24 december 2015, 17:22
Weer totaal naast de kwestie. Heb ik trouwens ooit iets anders beweerd, dan dat de eindgebruiker uiteindelijk de BTW ophoest?

Eigenlijk bevestig je gewoon wat ik eerder zei.

Ja, maar met dit verschil dat je niet verplicht bent te verbruiken! Dus het Btw- verhaal heb je zelf in handen!

hamac
24 december 2015, 20:08
Dat is nu net het punt dat je lijkbaar wil weerleggen!

Dus, werknemer betaalt altijd de BTW.

Renteniers, uitkeringsgerechtigden, gepensioneerden, bedrijfsleiders ... zijn allemaal vrijgesteld van het betalen van BTW?
In welk land is dat? Altijd goed om de opties te weten. :-)

hamac
24 december 2015, 20:14
In mijn geval is er dus door mijn arbeid een veel groter bedrag naar de staat gegaan, dan iemand die hetzelfde zou gedaan hebben als zelfstandige en dezelfde vergoeding van de 'opdrachtgever'. En toch is er niet veel meer vangnet in vergelijking met een zelfstandige, steeds minder en minder blijkbaar.

Aan dezelfde vergoeding van de opdrachtgever is dat is niet meer dan normaal.
Die zelfstandige heeft tenslotte kosten om die activiteit uit te voeren die in geval van de werknemer, door zijn werkgever wordt betaald.
Omdat na aftrek van die kosten 'bij een gelijke vergoeding van de opdrachtgever', de belastbare som kleiner is, is het ook normaal dat er minder 'rechtstreeks' naar de overheid gaat.

hamac
24 december 2015, 20:16
Absoluut, maar in het geval van de zelfstandige (met vennootschap) kan hij daar heel goed mee spelen en dus minder bijdragen.

Bovendien zijn de patronale bijdragen voor werknemers nog is hoger dan sociale bijdragen voor zelfstandigen.

Op het werk van de werknemer daarentegen worden patronale bijdragen betaald en daarenboven betaalt de werknemer nog is RSZ

Wie stelt er eigenlijk al die werknemers te werk?

Odol
25 december 2015, 10:36
Wie stelt er eigenlijk al die werknemers te werk?

Wie betaalt er al die werkgevers?

Goede werknemers geven kansen aan ondernemers en omgekeerd!

Ik besef goed genoeg dat we innovatieve ondernemers nodig hebben, die kunnen werk creeren dat er anders niet zou zijn.

Maar de meeste zelfstandugen stellen in het beste geval mensen te werk, dat is nog iets anders dan werk creeren. Wie betaalt hun subsidies.

Nog eens, ik ben niet tegen zelfstandigen, integendeel. Maar de discutie over wie bijdraagt (en nog maar eens iedereen die werktcdoet dat) mag wel eerlijk blijven. Anders gaat het pluimen van de middenklasse gewoon verder op basis van valse argumenten.


Mijn stelling beide categorieen zijn belangrijk, noodzakelijk en verdienen een goed leven.

Karel Martel B
26 december 2015, 09:28
Maar de discutie over wie bijdraagt (en nog maar eens iedereen die werktcdoet dat) mag wel eerlijk blijven.

Zegt de man die leeft in een fantasie waar zelfstandigen sjoemelaars zijn en belastingcontrole niet bestaat.

Odol
27 december 2015, 13:34
Zegt de man die leeft in een fantasie waar zelfstandigen sjoemelaars zijn en belastingcontrole niet bestaat.

In uw natte droom heb ik dat misschien gezegd.
Hier op dit forum heb ik zoiets NOOIT beweerd.

Dat is dus heel oneerlijk van U. Dikke foei.

Karel Martel B
27 december 2015, 17:08
In uw natte droom heb ik dat misschien gezegd.
Hier op dit forum heb ik zoiets NOOIT beweerd.

Dat is dus heel oneerlijk van U. Dikke foei.

Neen, neen kameraad, gij zijt de oneerlijke.

Ge zegt hier op dit forum:


De BTW die je kan verdienen door voor een nieuwe computer te kopen voor een vriend of kennis


En als ik U vraag wat ge gaat doen als de controleur voor Uw deur staat en vraagt waar de computer staat, geeft ge geen antwoord.

Paddenstoel
27 december 2015, 21:22
:lol: Dat is nu een zwakte argument.

Naast dekwestie. Ik doe niet aan zelfstandigen bashen. Integendeel.
Ik wil alleen aantonen dat de werknemer, zoals ik 25 jaar gewerkt heeft, zeer veel heeft bijgedragen.

Zoek liever een antwoord op de vraag waarom zovelen als zelfstandige starten, zelfde werk !!
Toch niet om meer belastingen te betalen.

Freelancen, vrijheid, eigen tarief bepalen.
In de toekomst zullen we allemaal in hyperflexibele jobs freelancen.
Werknemers zijn veel te duur, iemand inhuren en als kost kunnen inbrengen (voor de dienst of goed doe hij doet betalen) is vele malen goedkoper! Het werk vlieg je in dit geval bijgevolg om de oren.

Paddenstoel
27 december 2015, 21:51
Probleem met ons systeem is dat er quasi geen onderscheid wordt gemaakt tussen een multinational, KMO en kleine zelfstandige of zelfs solo-zelfstandige.

Of wel: de multinational betaalt namelijk nog minder belastingen omdat hij door zijn slagkracht (veel werknemers, veel bijdrage aan het BBP van een land, geeft een land aanzien, kan sponsoren, ... ) aantrekkelijke deals kan maken met de overheid.
Een zelfstandige kan dit niet.

Maar allen worden gezien als een groep die een opt-out doet uit ons systeem van sociaal verplichte verzekeringen die het mogelijk maken om recht te hebben op werkloosheidsuitkering, ziekte-en invaliditeitsuitkering ZIV-kas, arbeidsongeschiktheidsuitkering bij arbeidsongeschikt < 30 dagen betaalt door werkgever, heel wat terugbetalingen van medische kosten, heel wat verloven ed omwille van socio-familiale omstandigheden (rouw, zwangerschap, ...) en zeker ook de pensioenuitkering!!

Bij een giga multinational waarbij de top zelf zijn loon betaalt dat evenredig riant is met de verantwoordelijkheid die hij heeft, valt daar iets over te zeggen.
Bij een kleine zelfstandige of solo-zelfstandige daarentegen?? We weten hoe zo'n zaken 7/10 keer eindigen: allerhande omstandigheden die tegenzitten nekken je privé (mantelzorg, zwangerschap, overlijden, ziekte, beperking, ...) en dan hebben we het nog niet over het professionele luik waarin concurrentie moordend kan zijn en regelgeving alsook technische evoluties kunnen maken dat je morgen overbodig bent.

Odol
29 december 2015, 22:22
En als ik U vraag wat ge gaat doen als de controleur voor Uw deur staat en vraagt waar de computer staat, geeft ge geen antwoord.

Aah, ik moet nagaan waar ik nog op moet antwoorden.

Wat ik ga doen als de controleur voor mijn deur staat, de deur opendoen, hem vriendelijk verzoeken om binnen te komen en of hij een koffietje wil :-)

Kom, zeg. Niet naief zijn. Het was maar een voorbeeld, vroeger veelgebruikt trouwens.

Mijne PC is kapot mijnheer, hij is nu in het containerpark.

De juiste vraag die ge U moet stellen, wat brengt het op vs wat is de boete.

En die wijze les heb ik van een zelfstandige.

Karel Martel B
31 december 2015, 09:36
Mijne PC is kapot mijnheer, hij is nu in het containerpark.


Ah zo, hij is kapot gegaan.

Maar hij was nog in garantie, dus waarom hebt ge hem naar het containerpark gedaan in plaats van naar de leverancier?

Of hij was niet meer in garantie, waarom hebt ge geen reparatiekosten laten schatten door de leverancier?

Wanneer hebt ge uw vervangcomputer gekocht? Indien niet, waarom niet? Dus die computer die ge gekocht hebt die was niet nodig voor uw bedrijf?

Weet ge wat Odol, we gaan eens al uw investeringen van de laatste drie jaar bekijken, wat daar allemaal 'kapot' van is en naar het 'containerpark'.

Argusx43
1 januari 2016, 01:46
Schitterend! Eindelijk worden die werkweigeraars eens aangepakt.

Typische reactie vanuit de ivoren toren .

Universalia
2 januari 2016, 10:31
Voortaan zal Vlaanderen werklozen zowel kunnen begeleiden, controleren als sanctioneren. Dat moet tot grote efficiëntiewinst leiden. "Vanaf 1 januari vervallen die vaste termijnen waarop je op een controlegesprek kunt worden uitgenodigd", legt Thomas Pollet, de woordvoerder van Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA), uit. "Er is ook geen minimumtermijn meer. Iemand die niet ingaat op uitnodigingen kan meteen naar de controledienst van de VDAB worden doorgestuurd."


http://www.demorgen.be/economie/vdab-gaat-werklozen-zelf-controleren-b6ab2084/

Iedereen met 2 handen heeft binnen het jaar werk.

Ik vind dat allemaal 'mooi' dat die mensen die daar maar poen zitten te scheppen zoals éne Muyters die controles gaan opvoeren.

Begrijpt u mij niet verkeerd dat er lieden zijn die misbruik maken van het systeem onder dubbele namen of andere ...

Maar er zijn ook mensen die daar aan 'kapot' gaan, de situatie waar ze zich op dat ogenblik in bevinden. Mensen die geen 'dikke' diploma's gestolen of gekregen of gekocht hebben, niet de kans gekregen te hebben om 'zware' studies te mogen of kunnen doen en waar uiteindelijk in hun geval weinig of totaal geen 'zinnige' taken weggelegd zijn in deze cruel world.

Die mensen die het misschien niet meer gewoon zijn om dagelijks in de file (of met bus, tram, bus, trein) proberen te geraken waar ze moeten zijn, de stress van alle dagen zij die dat niet meer kennen en binnen de kortste keren de hulp van een psycholoog/psychiater moeten inroepen om terug een beetje licht in de duisternis te kunnen ontdekken.

Mensen die thuis al geruime tijd met familiale problemen te kampen hebben?

Uiteraard staan er sites voor werk stampvol met aangeboden jobs (http://www.vindazo.be/job/browse/), kwelpuntberoepen en andere, directeur hier, directeur daar ...

Voor zij die de poen maar te scheppen hebben is het een gemakkelijke regeling om anderen nog dieper in de put te duwen maar is dat wel een goeie oplossing is de vraag die ik mij dan weer stel?

Misschien zie ik het wel weer helemaal verkeerd wat een slechte gewoonte begint te worden. :-D

Odol
5 januari 2016, 01:28
Ah zo, hij is kapot gegaan.

Maar hij was nog in garantie, dus waarom hebt ge hem naar het containerpark gedaan in plaats van naar de leverancier?

Of hij was niet meer in garantie, waarom hebt ge geen reparatiekosten laten schatten door de leverancier?

Wanneer hebt ge uw vervangcomputer gekocht? Indien niet, waarom niet? Dus die computer die ge gekocht hebt die was niet nodig voor uw bedrijf?

Weet ge wat Odol, we gaan eens al uw investeringen van de laatste drie jaar bekijken, wat daar allemaal 'kapot' van is en naar het 'containerpark'.

Geweldig. Zo hard werken dat die gasten van de belastingen doen :lol:

Gij zijt duidelijk gene goede foefelaar, ge moet ni overdrijven he. Wat electronica voor uw gezin kan je altijd te voorschijn toveren en na een paar jaar kan je die truuk met de PC aankoop voor kameraad weer uithalen.

Nog eens het was maar een van de schnabbels die ik zo direct ken en gewoon als voorbeeld aanhaal.

Er wordt bij het leven gefoefeld door zelfstandig Vlaanderen, en ga dat nu niet ontkennen he. Ik heb niet gezegd dat het allemaal De Clerqs zijn hé.

Ze stoefen er toch zo graag mee, maar O W als je het zelf zegt, dan zijn het de armste zwaarst belaste sloebers, met hunnen BMW en hunne jaguar en hun appartement in turkije waar ze met hun zwart geld naartoe gaan.

Tafelpoot
5 januari 2016, 09:29
Vdab-medewerkers zijn werklozen met een lange politieke arm die hun collega's werklozen controleren, doelloze job. Deze mensen hebben geen enkele economische waarde. Zij zijn netto-ontvangers die net als werklozen uit de schatkist worden betaald. Alleen zijn gewone werklozen slechts een klein gedeelte van hun leven afhankelijk vd schatkist (waartoe zij zeer veel bijgedragen hebben) en die van de vdab levenslang uierhanger.
De vraag is : zouden er meer werklozen zijn indien de vdab opgedoekt werd?

En wat is uw economische waarde?

Als u nu eens 2 minuten naar inhoud kijkt ipv van format, zou u een aantal zeer waardevolle diensten vinden binnen vdab die het aantal werklozen verminderen door middel van omscholingen (en die zijn ook niet zaligmakend), begeleiding en stages of IBO contracten.

Laten we duidelijk zijn, de mensen die in dergelijke projecten werken hebben een veel hogere economische waarde dan u, aangezien zij effectief mensen terug aan het werk krijgen. over het aantal en structuur binnen vdab (met nogal een zware top), kan gediscussiëerd worden. Maar ze hebben al mer bereikt dan u met uw 'teksten'

demonen
5 januari 2016, 10:30
En wat is uw economische waarde?



52 gewerkte jaren dwz jaren waarop rsz betaald werd.
Vele honderdduizenden Euro's direkte belastingen betaald.
Face it : een vdab-medewerker is een werkloze met een lange politieke arm.
Laat die mensen los op de arbeidsmarkt en die zijn kansloos.
Privatiseer dat gedrocht.

Knuppel
5 januari 2016, 20:06
52 gewerkte jaren dwz jaren waarop rsz betaald werd.
Vele honderdduizenden Euro's direkte belastingen betaald.
Face it : een vdab-medewerker is een werkloze met een lange politieke arm.
Laat die mensen los op de arbeidsmarkt en die zijn kansloos.
Privatiseer dat gedrocht.

En jij kan het weten, natuurlijk.....

De dochter van mijn aan kanker overleden ex.partner werkt al j�*ren voor de VDAB. Haar eerste opdracht bij de VDAB was: allochtonen als eersten aan een job helpen.

De VDAB medewerkster heeft intussen Abraham gezien, maar is nooit getrouwd. Ze heeft wel nogal wat relaties gehad. Zonder uitzondering met "donkerhuidigen".

Kansloos op de arbeidsmarkt, zei je?

Indomitable
5 januari 2016, 20:13
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/12510220_539501149548980_8387328092717787093_n.jpg ?oh=e65410b99393cc4c3c570b2f71e9ef1a&oe=5709B335

Knuppel
5 januari 2016, 20:18
Voortaan zal Vlaanderen werklozen zowel kunnen begeleiden, controleren als sanctioneren. Dat moet tot grote efficiëntiewinst leiden. "Vanaf 1 januari vervallen die vaste termijnen waarop je op een controlegesprek kunt worden uitgenodigd", legt Thomas Pollet, de woordvoerder van Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA), uit. "Er is ook geen minimumtermijn meer. Iemand die niet ingaat op uitnodigingen kan meteen naar de controledienst van de VDAB worden doorgestuurd."


http://www.demorgen.be/economie/vdab-gaat-werklozen-zelf-controleren-b6ab2084/

Iedereen met 2 handen heeft binnen het jaar werk.

En hoe luidt te titel?

Muyters kan werklozen nu onmiddellijk schorsen


Zeg eens, jij die meer dan 50jaar beweert te hebben gewerkt en belastingen betaald, waar lees jij "onmiddellijk schorsen"?
Ik lees namelijk woorden zoals "begeleiden, controleren, en sanctioneren wie zich aan een controlegesprek onttrekt".

Waarom heb jij er problemen mee dat werklozen gecontroleerd worden, en gesanctioneerd worden als ze zich onttrekken aan controle?

Knuppel
5 januari 2016, 20:21
En wat is uw economische waarde?

Als u nu eens 2 minuten naar inhoud kijkt ipv van format, zou u een aantal zeer waardevolle diensten vinden binnen vdab die het aantal werklozen verminderen door middel van omscholingen (en die zijn ook niet zaligmakend), begeleiding en stages of IBO contracten.

Laten we duidelijk zijn, de mensen die in dergelijke projecten werken hebben een veel hogere economische waarde dan u, aangezien zij effectief mensen terug aan het werk krijgen. over het aantal en structuur binnen vdab (met nogal een zware top), kan gediscussiëerd worden. Maar ze hebben al meer bereikt dan u met uw 'teksten'

:thumbsup:

Vlad
12 januari 2018, 03:50
Sinds de regio’s bevoegd zijn voor de sanctionering van werkonwillige werkzoekenden is het aantal sancties fors gedaald. ‘Dat is onbegrijpelijk nu het moeilijker dan ooit is om vacatures ingevuld te krijgen’, klinkt het bij de werkgevers. Bron. (https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie-economie/Helft-minder-sancties-voor-werklozen-na-regionalisering/9971097?ckc=1&ts=1515724928)
https://images.tijd.be/view?iid=dc:117294301&context=ONLINE&ratio=0/0&width=1024&imageType=JPEG&ts=1515715320000

Wat we zelf doen gingen we beter doen he. Ik heb de indruk dat de Vlaamse regering, de Vlaamse politici alleen beter doen in schulden maken en belastingen en facturen verhogen. Voor de rest veel beloven. Als de valsmunters van de ECB en de EU zo niet met gratis geld hadden gesmeten aten we nu enkel nog kolen en bonen. Waarom nog werken als je kan erven.

eno2
12 januari 2018, 12:44
Minder sancties voor werkzoekenden:

Dat betekent dat ze veel beter meewerken en veel meer zelf inspanningen doen om werk te vinden.

:cheer: :clapping:


Zou Muyters daarvan klaarkomen ?

Ben jij ontbannen? 8O

Xenophon
12 januari 2018, 13:41
Ik begrijp het niet, er gingen nu toch geen werklozen meer zijn?

Vlad
12 januari 2018, 17:29
Er zijn nog slechts een paar honderd duizend werklozen. Over de paar miljoen Belgen op actieve leeftijd die blijkbaar niet hoeven te werken zwijgen we zedig.

TheFourHorsemen
12 januari 2018, 17:31
Wat we zelf doen gingen we beter doen he. Ik heb de indruk dat de Vlaamse regering, de Vlaamse politici alleen beter doen in schulden maken en belastingen en facturen verhogen. Voor de rest veel beloven. Als de valsmunters van de ECB en de EU zo niet met gratis geld hadden gesmeten aten we nu enkel nog kolen en bonen. Waarom nog werken als je kan erven.

https://images.tijd.be/view?iid=dc:117294301&context=ONLINE&ratio=0/0&width=1024&imageType=JPEG&ts=1515715320000


Brussel :rofl:

Vlad
12 januari 2018, 18:13
Brussel :rofl:

Dat is het resultaat van de kolonisten die onze instellingen over nemen. Het begin van het einde.