PDA

View Full Version : Militair geschorst


Pagina's : [1] 2

Garry
23 december 2015, 01:40
Shoppende militair geschorst.

http://www.demorgen.be/binnenland/shoppende-militair-geschorst-bc343cbc/

Maar als ministers dat met hun dienstwagen doen is er geen probleem.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1614821/2013/04/15/Shopping-uitstapje-De-Croo-werkt-passanten-op-de-zenuwen.dhtml

Scherven A. Mok
23 december 2015, 06:01
De hele regering moet geschorst worden om ons zo te belasten en dan het geld op deze manier door de ramen te keilen.

PORSCHE
23 december 2015, 07:57
Maar als je dagelijks de flikken tijdens hun dienst, in uniform, met de combi voor de bakker, frituur, Mc Donalds ziet staan dan is dat OK. Dat mag dan weer wel. Vanaf nu massaal filmen en ook op sociale media smijten? Dan moeten al die luieriken en dikzakken ook maar geschorst worden. Zonder loon te blijven ontvangen natuurlijk!

Scherven A. Mok
23 december 2015, 08:33
Maar als je dagelijks de flikken tijdens hun dienst, in uniform, met de combi voor de bakker, frituur, Mc Donalds ziet staan dan is dat OK. Dat mag dan weer wel. Vanaf nu massaal filmen en ook op sociale media smijten? Dan moeten al die luieriken en dikzakken ook maar geschorst worden. Zonder loon te blijven ontvangen natuurlijk!

De politie eet gewoon tijdens hun 12 uren diensten, die hebben geen cafetaria en schoftijd zoals bureau-, retail en fabriekswerknemers.

Klein Licht
23 december 2015, 09:31
Lijkt me niet meer dan logisch dat er ook binnen de winkels gepatrouilleerd wordt.

Op zoek naar verdachte pakjes

Another Jack
23 december 2015, 09:35
Totaal niet professioneel bezig...
Toch vind ik een schorsing overdreven.

Een aantal weken terug zag ik er eentje met een sigaar in zijn bek patrouilleren in Antwerpen.

Another Jack
23 december 2015, 09:44
Zolang we er u maar dagelijks uit krijgen.

Another Jack
23 december 2015, 09:47
Neen, ik kan u wel de dt-regel nog eens uitleggen.

TheFourHorsemen
23 december 2015, 09:48
Maar als je dagelijks de flikken tijdens hun dienst, in uniform, met de combi voor de bakker, frituur, Mc Donalds ziet staan dan is dat OK. Dat mag dan weer wel. Vanaf nu massaal filmen en ook op sociale media smijten? Dan moeten al die luieriken en dikzakken ook maar geschorst worden. Zonder loon te blijven ontvangen natuurlijk!

Je kan niet verwachten dat die mensen zich tijdens hun pauze eerst gaan helemaal gaan omkleden.

Scherven A. Mok
23 december 2015, 09:53
Totaal niet professioneel bezig...
Toch vind ik een schorsing overdreven.

Een aantal weken terug zag ik er eentje met een sigaar in zijn bek patrouilleren in Antwerpen.

Ik loop steeds speciaal achter die soldaten door, die hebben niet eens door dat mocht ik van kwade wil zijn ze zo neer steek. Militairen in het straatbeeld zijn een ongelooflijke verkwisting van middelen.

omaplop
23 december 2015, 10:01
Ze gaan zelfs met de sirenes op frieten halen !

fred vanhove
23 december 2015, 10:04
Wat bedoel je?

Dat je voor sommige jobs al heel zeker niet in aanmerking zou komen denk ik;-)

Another Jack
23 december 2015, 10:05
Ik loop steeds speciaal achter die soldaten door, die hebben niet eens door dat mocht ik van kwade wil zijn ze zo neer steek. Militairen in het straatbeeld zijn een ongelooflijke verkwisting van middelen.

Jij bent dan ook ongetwijfeld een elite-krijger.

Klein Licht
23 december 2015, 10:07
Ze gaan zelfs met de sirenes op frieten halen !

De wet zegt duidelijk dat ze die steeds mogen gebruiken als de missie dat vereist

fred vanhove
23 december 2015, 10:07
Extreemrechts en extreemlinks hebben elkaar kennelijk gevonden.

Ze vinden het normaal dat militairen die moeten helpen instaan voor onze veiligheid tijdens de uitoefenen van hun job gaan shoppen. Vetzak Yces Besmet van de morgen vindt dat ook.
Shoppende militairen stralen rust uit, vinden ze.

En wat vind je van deze vetzak ?

http://www.hln.be/hln/nl/33742/Fifa/article/detail/2564619/2015/12/22/Geschorste-Blatter-behoudt-salaris-auto-en-appartement.dhtml

fred vanhove
23 december 2015, 10:15
Dat die vetzak vermoedelijk wel een sos zal zijn.

Net als die soldaat dan ? Ik had het kunnen denken.

De schoofzak
23 december 2015, 10:20
Totaal niet professioneel bezig...
Toch vind ik een schorsing overdreven.

Een aantal weken terug zag ik er eentje met een sigaar in zijn bek patrouilleren in Antwerpen.

Moet die niet voor de krijgsraad komen, wegens desertie tijdens het uitzoeken van het cadeautje, tijdens het inpakken er van en het betalen ?
Of is desertie gedurende twee minuten geen desertie ?

Ernstig nu: een schorsing is wel overdreven. Een bolwassing wegens onprofessioneel gedrag is, volgens mij althans, voldoende.

.

fred vanhove
23 december 2015, 10:25
Moet die niet voor de krijgsraad komen, wegens desertie tijdens het uitzoeken van het cadeautje, tijdens het inpakken er van en het betalen ?
Of is desertie gedurende twee minuten geen desertie ?

Ernstig nu: een schorsing is wel overdreven. Een bolwassing wegens onprofessioneel gedrag is, volgens mij althans, voldoende.

.

Dit crapuul werd toch ook niet geschorst ?

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/buitenland/Nederland/1.2530039

Another Jack
23 december 2015, 10:30
Moet die niet voor de krijgsraad komen, wegens desertie tijdens het uitzoeken van het cadeautje, tijdens het inpakken er van en het betalen ?
Of is desertie gedurende twee minuten geen desertie ?

Ernstig nu: een schorsing is wel overdreven. Een bolwassing wegens onprofessioneel gedrag is, volgens mij althans, voldoende.

.

Zei ik dat dan niet?

Another Jack
23 december 2015, 10:30
Dit crapuul werd toch ook niet geschorst ?

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/buitenland/Nederland/1.2530039

Dat gebeurde in zijn vrije tijd.

fred vanhove
23 december 2015, 10:37
Dat gebeurde in zijn vrije tijd.


Als je als leraar of wat dan ook in je vrije tijd wat coke dealt of wat mensen aframmelt of wat rommelt met minderjarigen is de kans toch groot dat je voor enige tijd zal worden geschorst naar mijn mening.

Another Jack
23 december 2015, 10:40
Als je als leraar of wat dan ook in je vrije tijd wat coke dealt of wat mensen aframmelt is de kans toch groot dat je voor enige tijd zal worden geschorst naar mijn mening.

Als men iedereen die van ver of kortbij met caféruzies te maken heeft moet schorsen, zal de VDAB niet weten wat hen overkomt...

fred vanhove
23 december 2015, 10:44
Als men iedereen die van ver of kortbij met caféruzies te maken heeft moet schorsen, zal de VDAB niet weten wat hen overkomt...

Als men iedereen die tijdens zijn diensturen al eens iets doet dat niet direct met zijn werk heeft te maken gaat schorsen er zou nogal wat volk zijn aan de visvijvers;-)

Another Jack
23 december 2015, 10:46
Als men iedereen die tijdens zijn diensturen al eens iets doet dat niet direct met zijn werk heeft te maken gaat schorsen er zou nogal wat volk zijn aan de visvijvers;-)

Het is uiteraard de sport om niet betrapt te worden...
Een militair die in een drukke winkelstraat, in een land vol militairenhaters met smartphones rondloopt met zijn boodschappen, had beter moeten weten...

fred vanhove
23 december 2015, 10:49
Het is uiteraard de sport om niet betrapt te worden...

Zo is het.....jij hebt het (net als ik ) begrepen;-):-)

fred vanhove
23 december 2015, 10:50
Het is uiteraard de sport om niet betrapt te worden...
Een militair die in een drukke winkelstraat, in een land vol militairenhaters met smartphones rondloopt met zijn boodschappen, had beter moeten weten...

Inderdaad ...hoe dom kan je wezen....bijna hilarisch:-):-)

Gipsy
23 december 2015, 12:43
Waar is de grens. Straks kan dan een militair in gewapende opdracht met zijn lief in de ene hand en zijn teckel in de andere hand lopen.

De schoofzak
23 december 2015, 13:20
Dit crapuul werd toch ook niet geschorst ?

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/buitenland/Nederland/1.2530039

Is die agressieveling een ambtenaar ?

.

De schoofzak
23 december 2015, 13:21
Zei ik dat dan niet?

Zei ik dat jij het anders zei ?
Of mag ik niet hetzelfde zeggen als jij, zonder daarom een 2 te moeten gebruiken ?

.

De schoofzak
23 december 2015, 13:27
Als je als leraar of wat dan ook in je vrije tijd wat coke dealt of wat mensen aframmelt of wat rommelt met minderjarigen is de kans toch groot dat je voor enige tijd zal worden geschorst naar mijn mening.

Er zijn beroepen of functies in de maatschappij waar wat meer van mag verwacht worden dan andere.

Dat zou natuurlijk wel meer weerspiegeld worden in hun verloning, tot en met hun pensioen, maar swat.

En nu gaat het beginnen:
http://mehmetdogramaci.com/wp-content/uploads/2015/01/Start_button_large-300x193.png
.

Stormram
23 december 2015, 14:58
Ik snap de hele commotie niet en die schorsing is al helemaal van de pot gerukt.

In het slechtste geval stond hij in die winkel terwijl er buiten iets gebeurde. En dan? Dan was hij naar buiten gespurt en had met z'n buddy een prima verrassingsaanvalletje kunnen placeren.

Die jongens mogen erop staan kijken hoe het plebs gaat shoppen, de ene straat in, de andere weer uit, weken aan een stuk en dan mogen ze nog niets meepakken voor het vrouwke met Kerstmis.

Moeten ze opperbevelhebster Prinses Filipette niet schorsen omdat hij in zijn badjas tomatensapkes met zijn dure kakteef zat te nippen in de thalasso?

België is een kafkaiaans stinkbol waar elke vorm van redelijkheid zoek is geraakt. Belachelijk gewoon ...

fred vanhove
23 december 2015, 15:09
Is die agressieveling een ambtenaar ?

.

Mogen alleen ambtenaren niet vechten ?

fred vanhove
23 december 2015, 15:12
Er zijn beroepen of functies in de maatschappij waar wat meer van mag verwacht worden dan andere.

Dat zou natuurlijk wel meer weerspiegeld worden in hun verloning, tot en met hun pensioen, maar swat.

En nu gaat het beginnen:
http://mehmetdogramaci.com/wp-content/uploads/2015/01/Start_button_large-300x193.png
.

Inderdaad er zijn zelfs mensen die een zogenaamde voorbeeldfunctie hebben ...:roll:
En bijgevolg een voorbeeldige schorsing;-)
http://www.hln.be/hln/nl/33742/Fifa/article/detail/2564619/2015/12/22/Geschorste-Blatter-behoudt-salaris-auto-en-appartement.dhtml

fred vanhove
23 december 2015, 15:15
Je mag van die mensen niet te veel verwachten. Je weet toch hoe jezelf bent!

Zelfkennis is inderdaad een mooie deugd.

Den Duisteren Duikboot
23 december 2015, 18:06
Grappig om te lezen dat die foto genomen is door iemand van de PVDA. Waren die niet gekant tegen het 'klikken' door gewone burgers?

De schoofzak
23 december 2015, 20:13
Grappig om te lezen dat die foto genomen is door iemand van de PVDA. Waren die niet gekant tegen het 'klikken' door gewone burgers?

Het stasi- en securitate-gevoel zit er nog te diep in.

.

Garry
24 december 2015, 00:02
Neen, ik kan u wel de dt-regel nog eens uitleggen.Dat is voor de vreemdelingen, die leren die beter dan onze eigen bevolking,...omdat ge daar nu eenmaal geen cent aan verdient. Het is ook iets totaal nutteloos.

Taal is een communicatie middel, zoiets als een zender en een ontvanger, en van zodra de ontvanger begrijpt wat de zender bedoelt is het doel van taal bereikt.

Garry
24 december 2015, 00:06
Ze gaan zelfs met de sirenes op frieten halen !Natuurlijk, anders zijn ze koud alvorens ze er mee terug op het bureel zijn. En wie fret er nu koude frieten?

Another Jack
24 december 2015, 08:19
Dat is voor de vreemdelingen, die leren die beter dan onze eigen bevolking,...omdat ge daar nu eenmaal geen cent aan verdient. Het is ook iets totaal nutteloos.

Taal is een communicatie middel, zoiets als een zender en een ontvanger, en van zodra de ontvanger begrijpt wat de zender bedoelt is het doel van taal bereikt.

Er zijn inderdaad vreemdelingen die dat sneller begrijpen dan sommige Vlamingen.
Dat zegt veel over de intellectuele capaciteiten van de twee groep.

Eduard Khil
24 december 2015, 08:45
Grappig om te lezen dat die foto genomen is door iemand van de PVDA. Waren die niet gekant tegen het 'klikken' door gewone burgers?

pvda is uitschot. Die foto gezien van dat wijf die hem geflikt heeft? Wat een slons. Tijd om al dat krapuul buiten de wet te stellen.

Knuppel
24 december 2015, 09:38
De hele regering moet geschorst worden om ons zo te belasten en dan het geld op deze manier door de ramen te keilen.

Er zijn geen regeringen geweest die het geld harder door ramen en deuren gooiden, en die vergeven waren van corrupte politici, dan regeringen met de PS.
Heeft er toen ook maar iemand jou horen roepen om die regeringen te schorsen?

Klein Licht
24 december 2015, 10:04
Lol nen NVA'er schorst der ene omdat die met de kerstdagen ook eens aan zijn vrouwke denkt

Maar het is de schuld van de PVDA :-|


Zoals gezegd: in andere landen zou dat met een knipoog een warm gevoel geven... Hier doet de NVA alsof de kroonjuwelen gepikt zijn en moet die jongen boeten.

Klein Licht
24 december 2015, 10:11
Er zijn geen regeringen geweest die het geld harder door ramen en deuren gooiden, en die vergeven waren van corrupte politici, dan regeringen met de PS.
Heeft er toen ook maar iemand jou horen roepen om die regeringen te schorsen?

Oei oei oogskes dicht en vingers in de oren! Wat nu gaat komen gaat uw kerst vergallen



http://www.sblog.be/wp-content/uploads/2014/12/10805756_10205676834310267_4300950097119524923_n.j pg

Eduard Khil
24 december 2015, 10:18
Maar het is de schuld van de PVDA :-|


.

natuurlijk. Dat links uitschot moest maar dat soort foto's niet zitten verspreiden. De linksen moeten kapot

Klein Licht
24 december 2015, 10:22
natuurlijk. Dat links uitschot moest maar dat soort foto's niet zitten verspreiden. De linksen moeten kapot

Het zal eerder uw rechtse pers zijn die dat heeft zitten verspreiden. Ik denk niet dat er hier veel zijn die toevallig op die madam hare facebook zijn gaan zien

Eduard Khil
24 december 2015, 10:25
hopelijk steken ze dat wijf in de gevangenis.

PORSCHE
24 december 2015, 10:59
De politie eet gewoon tijdens hun 12 uren diensten, die hebben geen cafetaria en schoftijd zoals bureau-, retail en fabriekswerknemers.Die flikken hun bureau of zelfs meer heel dat kot waar ze in zitten te kaarten is precies een cafetaria :D En fabriekswerknemers hebben hoeveel tijd? Waarom mogen en kunnen de flikken dan meer dan een half uur in Mc Donalds zitten? Of waarom mogen die nadat ze amper 5 minuten 's morgens bezig zijn al bij de bakker staan om koffiekoeken te gaan halen?

Je kan niet verwachten dat die mensen zich tijdens hun pauze eerst gaan helemaal gaan omkleden.Dat is hetzelfde zeggen als : een werknemer mag tijdens zijn pauze de baas zijn wagen lenen en doorbetaald op restaurant gaan.

Vanaf nu alles wat flikken doen filmen en op sociale media dumpen!!!

Thuleander
24 december 2015, 11:06
De persoon die de foto maakte met de bedoeling de soldaat aan de online schandpaal te nagelen was een extreemlinkse vrouw.
Quelle surprise.

http://p-magazine.be/nieuws/pvdaster-die-foto-van-shoppende-militair-nam-was-niet-mijn-bedoeling

Another Jack
24 december 2015, 11:10
De persoon die de foto maakte met de bedoeling de soldaat aan de online schandpaal te nagelen was een extreemlinkse vrouw.
Quelle surprise.

http://p-magazine.be/nieuws/pvdaster-die-foto-van-shoppende-militair-nam-was-niet-mijn-bedoeling

Wie de boodschapper is, is in dit verhaal niet echt relevant.
Er liepen daar honderden mensen rond.

Jan van den Berghe
24 december 2015, 11:11
Totaal niet professioneel bezig...
Toch vind ik een schorsing overdreven.

Natuurlijk is het niet professioneel, maar het is een incident dat die naam eigenlijk niet waard is. Opgeblazen.

Mij lijkt het eerder profileringsdrang van enkele PvdA'ers.

Another Jack
24 december 2015, 11:13
Natuurlijk is het niet professioneel, maar het is een incident dat die naam eigenlijk niet waard is. Opgeblazen.

Mij lijkt het eerder profileringsdrang van enkele PvdA'ers.

Ja, uiteraard gebruiken die dat.
Een militair die patrouilleert weet dat.

Eduard Khil
24 december 2015, 11:14
Wie de boodschapper is, is in dit verhaal niet echt relevant.
Er liepen daar honderden mensen rond.

dat kan. Maar dat waren geen klikspanen die die mens zijn carriere kapot wilden maken.

Leve onze militairen, dood aan de linksen

Thuleander
24 december 2015, 11:14
Wie de boodschapper is, is in dit verhaal niet echt relevant.

De soldaten mogen rustig weten uit welke hoek dit soort geintjes komt, Jack.

Jan van den Berghe
24 december 2015, 11:15
Ja, uiteraard gebruiken die dat.
Een militair die patrouilleert weet dat.

Misschien heeft die man gewoon iets afgehaald. Hoelang zou dat dan geduurd hebben? Twee minuutjes?

Boduo
24 december 2015, 11:19
Moet die niet voor de krijgsraad komen, wegens desertie tijdens het uitzoeken van het cadeautje, tijdens het inpakken er van en het betalen ?
Of is desertie gedurende twee minuten geen desertie ?

Ernstig nu: een schorsing is wel overdreven. Een bolwassing wegens onprofessioneel gedrag is, volgens mij althans, voldoende.

.

Ook even ernstig: ik kom nogal eens in Frankrijk.
Daar zie ik ook militairen. Altijd en al lang. Ik heb er nog een gezien met een boodschappentas.
Ik vermoed dat hun vrouwen zélf de nodige boodschappen doen...

Jan van den Berghe
24 december 2015, 11:23
Ook even ernstig: ik kom nogal eens in Frankrijk.
Daar zie ik ook militairen. Altijd en al lang. Ik heb er nog een gezien met een boodschappentas.
Ik vermoed dat hun vrouwen zélf de nodige boodschappen doen...

Ik neem aan dat u alle Franse militaire in alle omstandigheden dus heeft gezien?

Jongens, over welk onbeduidend geval gaat dit eigenlijk? Eén militair die een tasje draagt... Ongetwijfeld niet zoals het hoort, maar om daar een hele rel over te maken. Ik ben er trouwens van overtuigd dat die militair gewoon een blaam krijgt en dat men er in de kazerne voor het overige ferm mee zal lachen.

Boduo
24 december 2015, 11:24
Moet die niet voor de krijgsraad komen, wegens desertie tijdens het uitzoeken van het cadeautje, tijdens het inpakken er van en het betalen ?
Of is desertie gedurende twee minuten geen desertie ?

Ernstig nu: een schorsing is wel overdreven. Een bolwassing wegens onprofessioneel gedrag is, volgens mij althans, voldoende.

.

Ook even ernstig: ik kom nogal eens in Frankrijk.
Daar zie ik ook militairen. Altijd en al lang. Ik heb er nog een gezien met een boodschappentas.
Ik vermoed dat hun vrouwen zélf de nodige boodschappen doen...

Jan van den Berghe
24 december 2015, 11:25
De soldaten mogen rustig weten uit welke hoek dit soort geintjes komt, Jack.

Natuurlijk, dit gaat trouwens om doelbewuste imagoschade. Linkse jongens die graag op de militairen kritiek hebben, maar het vuile werk aan deze militairen overlaten als het ergens spant.

Another Jack
24 december 2015, 11:29
Misschien heeft die man gewoon iets afgehaald. Hoelang zou dat dan geduurd hebben? Twee minuutjes?

Daar gaat het niet om.
Wie patrouilleert, patrouilleert.

Boduo
24 december 2015, 11:29
Ik neem aan dat u alle Franse militaire in alle omstandigheden dus heeft gezien?

Jongens, over welk onbeduidend geval gaat dit eigenlijk? Eén militair die een tasje draagt... Ongetwijfeld niet zoals het hoort, maar om daar een hele rel over te maken. Ik ben er trouwens van overtuigd dat die militair gewoon een blaam krijgt en dat men er in de kazerne voor het overige ferm mee zal lachen.

Ik neem aan dat u alle Belgische militairen...enz...
"Ongetwijfeld niet zoals het hoort"
Elk zijn mening.
Alarmfase 4 ?
Dan is alarmfase 4 ook om mee te lachen ?
Tussen (): wie heeft er op dit forum een topic over gestart ?
Een relschopper ?

Eduard Khil
24 december 2015, 11:29
Natuurlijk, dit gaat trouwens om doelbewuste imagoschade. Linkse jongens die graag op de militairen kritiek hebben, maar het vuile werk aan deze militairen overlaten als het ergens spant.

doet me denken aan die uitspraak van Jack Nicholson in a few good men: "I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom that I provide, and then questions the manner in which I provide it. I would rather you just said thank you, and went on your way, Otherwise, I suggest you pick up a weapon, and stand a post."


Veel links uitschot voldoet ook aan deze uitspraak

Another Jack
24 december 2015, 11:30
Ik neem aan dat u alle Franse militaire in alle omstandigheden dus heeft gezien?

Jongens, over welk onbeduidend geval gaat dit eigenlijk? Eén militair die een tasje draagt... Ongetwijfeld niet zoals het hoort, maar om daar een hele rel over te maken. Ik ben er trouwens van overtuigd dat die militair gewoon een blaam krijgt en dat men er in de kazerne voor het overige ferm mee zal lachen.

Geloof me, daar wordt niet mee gelachen.

Zipper
24 december 2015, 11:34
doet me denken aan die uitspraak van Jack Nicholson in a few good men: "I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom that I provide, and then questions the manner in which I provide it. I would rather you just said thank you, and went on your way, Otherwise, I suggest you pick up a weapon, and stand a post."


Veel links uitschot voldoet ook aan deze uitspraak

in die film ging het wel over het "toedekken" van een moord. Hier over een onschuldig "kommiske" van 2 minuten.

Eduard Khil
24 december 2015, 11:34
Geloof me, daar wordt niet mee gelachen.

weet je waar er wel mee gelachen wordt? Met grappige trollen

Eduard Khil
24 december 2015, 11:36
in die film ging het wel over het "toedekken" van een moord. Hier over een onschuldig "kommiske" van 2 minuten.

dat zijn details. Het gaat hem over die uitspraak die ik quote. Het is een probleem waar veel linksen aan leiden. Idem met veel van hun commentaar over bvb kapitalisme of zware arbeid in azië: altijd klagen maar er zelf gretig van profiteren.

Another Jack
24 december 2015, 11:36
weet je waar er wel mee gelachen wordt? Met grappige trollen

Dat dan weer wel.

Jan van den Berghe
24 december 2015, 11:41
Daar gaat het niet om.
Wie patrouilleert, patrouilleert.

Ik dacht dat mijn opvatting heel duidelijk is: het hoort niet, maar dat gedoe is overdreven.

Jan van den Berghe
24 december 2015, 11:42
Geloof me, daar wordt niet mee gelachen.

Geloof mij vrij, na een ferme blaam en wat gebrul door de dienstdoende officier, wordt dat netjes weggeschoven.

Another Jack
24 december 2015, 11:45
Geloof mij vrij, na een ferme blaam en wat gebrul door de dienstdoende officier, wordt dat netjes weggeschoven.

Blijkbaar niet, hij is geschorst.
Dat is heel ernstig in het leger.

Ik denk bovendien dat ik net iets beter geplaatst ben om daarover te oordelen.

Boduo
24 december 2015, 11:51
Daar gaat het niet om.
Wie patrouilleert, patrouilleert.

Juist !
Wie brood bakt, bakt brood.
Wie slacht, is een slachter.
Wie boert, boert.
We moeten gewoon allemaal onze job doen zoals het hoort.
Punt.

Sywen
24 december 2015, 12:04
De persoon die de foto maakte met de bedoeling de soldaat aan de online schandpaal te nagelen was een extreemlinkse vrouw.
Quelle surprise.

http://p-magazine.be/nieuws/pvdaster-die-foto-van-shoppende-militair-nam-was-niet-mijn-bedoeling

ofwel ben je een leugenaar, en lieg je met opzet.
ofwel ben je een idioot die niet begrijpend kan lezen.

Dat het allemaal zover gekomen is, was absoluut niet de bedoeling van de amateurfotografe. Daarom haalde ze de foto offline

Zipper
24 december 2015, 12:06
als de schade aangericht is, ff sorry zeggen en de foto offline halen. Zeer geloofwaardig allemaal. :roll:

Sywen
24 december 2015, 12:11
als de schade aangericht is, ff sorry zeggen en de foto offline halen. Zeer geloofwaardig allemaal. :roll:

als het over geloofwaardigheid gaat, geniet deze onbekende vrouw veel meer geloofwaardigheid dan jullie die constant leugens zitten te verspreiden op dit forum.

Zipper
24 december 2015, 12:18
als het over geloofwaardigheid gaat, geniet deze onbekende vrouw veel meer geloofwaardigheid dan jullie die constant leugens zitten te verspreiden op dit forum.

onbekend ???

"Lizz Prints, een medewerkster van de PvdA"

Sywen
24 december 2015, 12:20
onbekend ???

"Lizz Prints, een medewerkster van de PvdA"

ja, onbekend.

TheFourHorsemen
24 december 2015, 12:21
Juist !
Wie brood bakt, bakt brood.
Wie slacht, is een slachter.
Wie boert, boert.
We moeten gewoon allemaal onze job doen zoals het hoort.
Punt.

En wie pauze neemt, neemt pauze?

TheFourHorsemen
24 december 2015, 12:23
Ik begrijp de kritiek enerzijds wel, maar anderzijds vind ik een schorsing wel een erg overdreven reactie.

Zipper
24 december 2015, 12:26
ja, onbekend.

nu niet meer, en van haar achterban zal ze wel de nodige schouderklopjes hebben gekregen voor zoveel "moed en inzet".

Sywen
24 december 2015, 12:27
nu niet meer, en van haar achterban zal ze wel de nodige schouderklopjes hebben gekregen voor zoveel "moed en inzet".

als het over geloofwaardigheid gaat, geniet deze bekende of onbekende vrouw veel meer geloofwaardigheid dan jullie die constant leugens zitten te verspreiden op dit forum.

Zipper
24 december 2015, 12:29
als het over geloofwaardigheid gaat, geniet deze bekende of onbekende vrouw veel meer geloofwaardigheid dan jullie die constant leugens zitten te verspreiden op dit forum.

ook iets inhoudelijks te melden ??

Klein Licht
24 december 2015, 12:34
Natuurlijk, dit gaat trouwens om doelbewuste imagoschade. Linkse jongens die graag op de militairen kritiek hebben, maar het vuile werk aan deze militairen overlaten als het ergens spant.

Het zijn nochtans de 'rechtsen' die vinden dat die soldaat geschorst moet worden

Want hij maakt hun angstpsychose belachelijk

Another Jack
24 december 2015, 12:35
Het zijn nochtans de 'rechtsen' die vinden dat die soldaat geschorst moet worden

Want hij maakt hun angstpsychose belachelijk

Hij maakt vooral het leger belachelijk.

Jan van den Berghe
24 december 2015, 12:35
ja, onbekend.

Voor u.

Jan van den Berghe
24 december 2015, 12:36
Het zijn nochtans de 'rechtsen' die vinden dat die soldaat geschorst moet worden

Welke rechtsen? Namen?

Zipper
24 december 2015, 12:36
Het zijn nochtans de 'rechtsen' die vinden dat die soldaat geschorst moet worden

Want hij maakt hun angstpsychose belachelijk

Ja, want er is uiteraard niks aan de hand.

Jan van den Berghe
24 december 2015, 12:37
ofwel ben je een leugenaar, en lieg je met opzet.
ofwel ben je een idioot die niet begrijpend kan lezen.

Heel gemakkelijk, hoor. Eerst de foto online zetten (met welke bedoeling eigenlijk?) en als het kwaad is geschied, dan weer offline en enkele ongeloofwaardige excuses brabbelen.

Another Jack
24 december 2015, 12:39
Heel gemakkelijk, hoor. Eerst de foto online zetten (met welke bedoeling eigenlijk?) en als het kwaad is geschied, dan weer offline en enkele ongeloofwaardige excuses brabbelen.

Ze hoeft zich niet te excuseren, zij mag foto's trekken van wie ze wil op de openbare weg.

Tavek
24 december 2015, 12:39
Hij maakt vooral het leger belachelijk.

Mijn broer, oud militair, vertelde me net hetzelfde. Dit gaat vooral over het feit dat het niet past bij het beroep. Een militair die patrouilleert hoort geen zakske van de rituals met zalfkes bij te hebben....

Another Jack
24 december 2015, 12:40
Mijn broer, oud militair, vertelde me net hetzelfde. Dit gaat vooral over het feit dat het niet past bij het beroep. Een militair die patrouilleert hoort geen zakske van de rituals met zalfkes bij te hebben....

Zo is dat.

Sywen
24 december 2015, 12:43
Heel gemakkelijk, hoor. Eerst de foto online zetten (met welke bedoeling eigenlijk?) en als het kwaad is geschied, dan weer offline en enkele ongeloofwaardige excuses brabbelen.

als het over geloofwaardigheid gaat, geniet deze bekende of onbekende (whatever) vrouw veel meer geloofwaardigheid dan jullie die constant leugens zitten te verspreiden op dit forum.

Jan van den Berghe
24 december 2015, 12:44
Ze hoeft zich niet te excuseren, zij mag foto's trekken van wie ze wil op de openbare weg.

Ja, maar niet publiceren. Dan moet je toestemming vragen aan de betrokken persoon/personen. Dat weet u ook wel.

Jan van den Berghe
24 december 2015, 12:45
als het over geloofwaardigheid gaat, geniet deze bekende of onbekende (whatever) vrouw veel meer geloofwaardigheid dan jullie die constant leugens zitten te verspreiden op dit forum.

Leugens? Welke leugens?

Zipper
24 december 2015, 12:45
Mijn broer, oud militair, vertelde me net hetzelfde. Dit gaat vooral over het feit dat het niet past bij het beroep. Een militair die patrouilleert hoort geen zakske van de rituals met zalfkes bij te hebben....

toen ik bij het leger was, werd de vrouw vd korpsoverste wekelijks naar de kapper gevoerd door de chauffeur van haar man.
Niemand die daar eigenlijk om morde. Let wel, die commandant liet zelf ook iedereen gerust.

Jan van den Berghe
24 december 2015, 12:46
Mijn broer, oud militair, vertelde me net hetzelfde. Dit gaat vooral over het feit dat het niet past bij het beroep. Een militair die patrouilleert hoort geen zakske van de rituals met zalfkes bij te hebben....

Natuurlijk, maar dat is ondertussen al vele malen door iedereen bevestigd. Het gaat hier veeleer om de overdreven reacties erop.

Geef die man een blaam en laat een of andere officier eens goed bulderen. Dat is ruim voldoende in mijn ogen.

Sywen
24 december 2015, 12:47
Ja, maar niet publiceren. Dan moet je toestemming vragen aan de betrokken persoon/personen. Dat weet u ook wel.

zij zijn niet herkenbaar. dan moet dit niet. dat weet u ook wel.

Jan van den Berghe
24 december 2015, 12:47
toen ik bij het leger was, werd de vrouw vd korpsoverste wekelijks naar de kapper gevoerd door de chauffeur van haar man.
Niemand die daar eigenlijk om morde. Let wel, die commandant liet zelf ook iedereen gerust.

Ja, er werd indertijd nogal wat uitgespookt. Ik heb zelfs nog met een legertruck bouwmateriaal moeten voeren naar het huis in aanbouw van een officier.

Zipper
24 december 2015, 12:52
Ja, er werd indertijd nogal wat uitgespookt. Ik heb zelfs nog met een legertruck bouwmateriaal moeten voeren naar het huis in aanbouw van een officier.

ja, en nu zou dat zelfde leger plots één en al ernst moeten uitstralen, waar van elke vlieg een olifant wordt gemaakt. Ik heb nog wacht gelopen in de haven van Antwerpen, met een fleske Jupiler in mijn zak.

Tavek
24 december 2015, 12:55
Natuurlijk, maar dat is ondertussen al vele malen door iedereen bevestigd. Het gaat hier veeleer om de overdreven reacties erop.

Geef die man een blaam en laat een of andere officier eens goed bulderen. Dat is ruim voldoende in mijn ogen.

Het wordt nochtans duidelijk genoeg gemaakt tijdens de opleiding dat dit soort zaken niet kunnen en streng bestraft worden.

Stel u voor dat ge als militair in een vreemd land moet patrouilleren en ge daar met zakken van de zara over straat loopt ? Ge maakt uzelf, uw land en uw dienst belachelijk. En het schaadt uw missie.

Schorsing is op zijn plaats. Ze weten donders goed genoeg dat het niet kan.

Jakko
24 december 2015, 12:56
Heel gemakkelijk, hoor. Eerst de foto online zetten (met welke bedoeling eigenlijk?) en als het kwaad is geschied, dan weer offline en enkele ongeloofwaardige excuses brabbelen.

Het was niet echt snugger van dit meisje, maar ik denk niet dat het met kwade bedoelingen was. Ze heeft de impact van de sociale media onderschat. Waarom er uitdrukkelijk naar de PVDA moet gewezen worden, heeft waarschijnlijk ook zijn bedoeling.

Another Jack
24 december 2015, 13:01
Ja, maar niet publiceren. Dan moet je toestemming vragen aan de betrokken persoon/personen. Dat weet u ook wel.

Dat is dode letter...

Boduo
24 december 2015, 13:03
Ik begrijp de kritiek enerzijds wel, maar anderzijds vind ik een schorsing wel een erg overdreven reactie.

Misschien overdreven maar WIJ weten niet wat die soldaat vooraf evt "mispeuterd" heeft.
Waar begint en eindigt dit soort dingen ?

Boduo
24 december 2015, 13:04
Hij maakt vooral het leger belachelijk.

Juist: d�*�*rover gaat het hier & nu.

Jan van den Berghe
24 december 2015, 13:06
Het wordt nochtans duidelijk genoeg gemaakt tijdens de opleiding dat dit soort zaken niet kunnen en streng bestraft worden.


U was ooit bij het leger?

Jan van den Berghe
24 december 2015, 13:07
Misschien overdreven maar WIJ weten niet wat die soldaat vooraf evt "mispeuterd" heeft.
Waar begint en eindigt dit soort dingen ?

Dat klopt, maar het verbinden van dat ene feit aan een schorsing gaat wel heel ver. Als dat inderdaad de enige reden is.

Tavek
24 december 2015, 13:08
U was ooit bij het leger?

Mijn broer die hier nu toevallig rondloopt voor de feestdagen.

Boduo
24 december 2015, 13:09
Dat klopt, maar het verbinden van dat ene feit aan een schorsing gaat wel heel ver. Als dat inderdaad de enige reden is.

Het is hier al meerdere keren gezegd: alles is relatief.

Tavek
24 december 2015, 13:10
Dat klopt, maar het verbinden van dat ene feit aan een schorsing gaat wel heel ver. Als dat inderdaad de enige reden is.

In het onderwijs mag men haatmails sturen naar een ministers, en krijgt men daar enkel een verlaging in rang voor.

Ik besef maar al te goed dat een schorsing voor u een zeer zware maatregel is. De meeste mensen worden voor veel minder ontslagen.

fred vanhove
24 december 2015, 13:11
ja, en nu zou dat zelfde leger plots één en al ernst moeten uitstralen, waar van elke vlieg een olifant wordt gemaakt. Ik heb nog wacht gelopen in de haven van Antwerpen, met een fleske Jupiler in mijn zak.

Those were the days......8-)....een mens zou voor minder nostalgisch worden en willen terugkeren naar deze tijden van vrijheid en blijheid:roll::roll::lol:

Another Jack
24 december 2015, 13:12
Alcohol drinken tijdens de dienst, en daar dan achteraf fier op zijn....

fred vanhove
24 december 2015, 13:13
In het onderwijs mag men haatmails sturen naar een ministers, en krijgt men daar enkel een verlaging in rang voor.

Ik besef maar al te goed dat een schorsing voor u een zeer zware maatregel is. De meeste mensen worden voor veel minder ontslagen.

Dus voor een pakje sigaretten te halen tijdens uw werk wordt je dezer dagen al ontslagen als ik het goed begrijp ? En dan klagen de werkgevers dat ze geen personeel meer vinden:roll::roll:

fred vanhove
24 december 2015, 13:14
Alcohol drinken tijdens de dienst, en daar dan achteraf fier op zijn....

Andere tijden:roll: .....mooi programma op de Nederlandse televisie;-)

Another Jack
24 december 2015, 13:15
Dus voor een pakje sigaretten te halen tijdens uw werk wordt je dezer dagen al ontslagen als ik het goed begrijp ? En dan klagen de werkgevers dat ze geen personeel meer vinden:roll::roll:

Werk jij?

Klein Licht
24 december 2015, 13:20
Welke rechtsen? Namen?

Vandeput

lupus
24 december 2015, 13:20
Heel gemakkelijk, hoor. Eerst de foto online zetten (met welke bedoeling eigenlijk?) en als het kwaad is geschied, dan weer offline en enkele ongeloofwaardige excuses brabbelen.

Wat een redenering; als het dan toch de bedoeling om er een politiek statement van te maken lijkt het mij toch logisch dat je volhardt in je boosheid, niet ? En dan laat je die foto uiteraard staan.

Verder weet ik niet waarom rechts hier zo hard aan het klagen is;
deze rechtse regering spoort nu eenmaal mensen aan om te klikken.
Is klikken dan slechts een rechtse aangelegenheid ?
Jullie zouden haar moeten feliciteren omdat ze zo goed de instructies van
jullie leiders heeft gevolgd.

Knuppel
24 december 2015, 13:37
ofwel ben je een leugenaar, en lieg je met opzet.
ofwel ben je een idioot die niet begrijpend kan lezen.

Jij hebt zeker ook ervaring in het terug intrekken van een behoorlijk grote gescheten keutel?

Stormram
24 december 2015, 13:43
Werk jij?

Er lopen nochtans genoeg moddervette vluchtmachters in hun officierentenuetje in de Makro van Machelen als het middagpauze is.

En al die para's die bij mie tet frieten gingen halen 's middags, moeten ze die ook maar met terugwerkende kracht schorsen dan? Wat met piloten die 's morgens als echte Tom Cruises hun gazet gaan halen of hun kinderen staan op te wachten aan de schoolpoort?

Er wordt gezegd in de basisopleiding dat ge niet moogt gaan boefen met uw vriendin in uniform of uw voortuin moet beginnen afrijden in de battle dress. Meer wordt daar niet aan vuilgemaakt.

Volgende keer haal ik mijne gsm boven in de makro en ik zorg ervoor dat ik die parvenu's met hun dikke Kwartier Elizabeth pens de volle flash in hun bakkes geef.

"ze maken het leger belachelijk" ... Het leger maakt zichzelf en haar manschappen volcontinu belachelijk, om nog maar te zwijgen van wat de politiek ermee uitricht.

Boduo
24 december 2015, 13:53
Dus voor een pakje sigaretten te halen tijdens uw werk wordt je dezer dagen al ontslagen als ik het goed begrijp ? En dan klagen de werkgevers dat ze geen personeel meer vinden:roll::roll:

Tijdens je werk moet je je werk doen. En dan nog GOED doen ook.
Je wordt NIET betaald om boodschappen te doen, hoe klein ook.

Stormram
24 december 2015, 13:56
Tijdens je werk moet je je werk doen. En dan nog GOED doen ook.
Je wordt NIET betaald om boodschappen te doen, hoe klein ook.

In het Noord waren er bougnoules die commando's aan het couilloneren waren met de vraag van welk perron een bepaalde trein reed en die gast probeerde hen met gebaren nog duidelijk te maken waar de uithangborden waren.

Hij had hem beter naar de kloten gestuurd ... en dat zullen ze vanaf nu ook wel doen.

Knuppel
24 december 2015, 13:58
Wat een redenering; als het dan toch de bedoeling om er een politiek statement van te maken lijkt het mij toch logisch dat je volhardt in je boosheid, niet ? En dan laat je die foto uiteraard staan.


Voor zover ik het begrepen heb werd de foto "met onschuldige bedoelingen....) verwijderd. Er werd dus niet volhardt in de boosheid.
Rest de vraag: waarom werd de foto dan wél verwijderd?

Verder weet ik niet waarom rechts hier zo hard aan het klagen is;
deze rechtse regering spoort nu eenmaal mensen aan om te klikken.
Is klikken dan slechts een rechtse aangelegenheid ?
Jullie zouden haar moeten feliciteren omdat ze zo goed de instructies van
jullie leiders heeft gevolgd.


Kan je met één link bewijzen dat deze rechtse regering tot klikken aanzet, alsook even uitleggen waarom we iemand zouden moeten feliciteren om de eenvoudige reden dat de door jou ingebeelde instructies van "rechtse leiders" gevolgd worden? Leiders die trouwens evengoed de jouwe zijn, ook al stemde jij duidelijk niet voor hen maar voor linkse.

Lees liever nog eens na wat een baarlijke nonsens jij uitkraamt, en hoe doorzichtig jouw extreem-linkse discours is.

Niet dat ik je niet begrijp, hoor. Het moet héél hard aankomen dat de rollen zijn omgedraaid nadat je zo goed gewend was geraakt aan decennialange en onafgebroken linkse dictatuur, en er vast van overtuigd was dat dit nooit zou veranderen.

Knuppel
24 december 2015, 14:14
Tijdens je werk moet je je werk doen. En dan nog GOED doen ook.
Je wordt NIET betaald om boodschappen te doen, hoe klein ook.

Ik ben het volledig met je eens dat iedereen moet werken tijdens zijn werk, en dat de bazen hun personeel niet hoeven te betalen om privé-boodschappen te doen tijdens hun werk.

Waar is de tijd dat Bertje Anciaux, minister van cultuur, zijn sigaretten liet halen door zijn kabinetspersoneel, en liet betalen met de restaurantticketjes van zijn chauffeur?

En waar is de tijd dat Steveke de kanaalspringer bakken geld uitgaf, niet aan een pakje sigaretten dat hij zélf betaalde, maar aan dure dineetjes, betaald door de belastingbetaler? Maar d�*t noem jij wél "goed werk leveren tijdens het werk", zeker?
Steveke de Stunter-tot-ter-dood had natuurlijk wel het geluk om te behoren tot die vele politieke "bazen" die zichzelf alles behalve straffen als ze, op peperdure wijze, misbruik maken van de "faciliteiten" die ze tot hun beroep rekenen.
Zowel na als op hun werk.

lupus
24 december 2015, 14:20
Voor zover ik het begrepen heb werd de foto "met onschuldige bedoelingen....) verwijderd. Er werd dus niet volhardt in de boosheid.
Rest de vraag: waarom werd de foto dan wél verwijderd?

Kan je met één link bewijzen dat deze rechtse regering tot klikken aanzet, alsook even uitleggen waarom we iemand zouden moeten feliciteren om de eenvoudige reden dat de door jou ingebeelde instructies van "rechtse leiders" gevolgd worden? Leiders die trouwens evengoed de jouwe zijn, ook al stemde jij duidelijk niet voor hen maar voor linkse.

Lees liever nog eens na wat een baarlijke nonsens jij uitkraamt, en hoe doorzichtig jouw extreem-linkse discours is.

Niet dat ik je niet begrijp, hoor. Het moet héél hard aankomen dat de rollen zijn omgedraaid nadat je zo goed gewend was geraakt aan decennialange en onafgebroken linkse dictatuur, en er vast van overtuigd was dat dit nooit zou veranderen.

Dat heb ik daarnet reeds uitgelegd in mijn vorige bijdrage.
Maar hier nog een keer; er werd niet volhard om dat ze er GEEN politiek statement wil van maken in tegenstelling tot wat rechts hier de hele tijd aan het beweren is. Hopelijk heb je hem nu.

Jazeker hier 28-08-2015:
Zwartwerk buurman melden kan nu via anonieme kliklijn
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2437914/2015/08/28/Zwartwerk-buurman-melden-kan-nu-via-anonieme-kliklijn.dhtml

Een militair die gaat shoppen tijdens het werk wordt doorbetaald terwijl hij niet aan 't werken is; dat is sociale fraude.
Boduo heeft dat hierboven nog 'ns netjes verteld.

Op de rest van je subjectief gebrabbel is het niet de moeite om te reageren.
Maar ik begrijp je wel, zoals je gisteren je frustraties met Demonen niet onder controle kon houden en ze dan maar ergens al trollend in eender welk topic poneert.

Kan je mij trouwens nog 'ns vertellen welke les ik je gisteren al niet dan heb gespeld ?

Knuppel
24 december 2015, 14:36
Grappig om te lezen dat die foto genomen is door iemand van de PVDA. Waren die niet gekant tegen het 'klikken' door gewone burgers?

De foto werd gemaakt door Lizz Prints, een medewerkster van de PvdA.Het was, uiteraard, puur toeval dat De Morgen, niet voor niets "De Morgen" haar linkse oog op de foto liet vallen. :lol:

De legertop die op de grootschalige klikkerdeklik van De Morgen ingaat is, ook uiteraard, de gebeten hond. En de legertop, dat is niet de stafchef van het leger die benoemd werd door Pieter De Crem, maar een N-VA-er. :lol:

Knuppel
24 december 2015, 14:44
Dat heb ik daarnet reeds uitgelegd in mijn vorige bijdrage.
Maar hier nog een keer; er werd niet volhard om dat ze er GEEN politiek statement wil van maken in tegenstelling tot wat rechts hier de hele tijd aan het beweren is. Hopelijk heb je hem nu.

Jazeker hier 28-08-2015:
Zwartwerk buurman melden kan nu via anonieme kliklijn
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2437914/2015/08/28/Zwartwerk-buurman-melden-kan-nu-via-anonieme-kliklijn.dhtml

Een militair die gaat shoppen tijdens het werk wordt doorbetaald terwijl hij niet aan 't werken is; dat is sociale fraude.
Boduo heeft dat hierboven nog 'ns netjes verteld.

Op de rest van je subjectief gebrabbel is het niet de moeite om te reageren.
Maar ik begrijp je wel, zoals je gisteren je frustraties met Demonen niet onder controle kon houden en ze dan maar ergens al trollend in eender welk topic poneert.

Kan je mij trouwens nog 'ns vertellen welke les ik je gisteren al niet dan heb gespeld ?

NU snap ik wat je bedoelt!
De betreffende militair was aan het zwartwerken tijdens zijn werkuren, een extreem linkse fotografe gebruikte de kliklijn van de legertop, en die stampte de zwartwerker buiten.

Is het zo goed, of was het De Morgen die de aandacht van de legertop trok met een kiekje van een fotografe van de PVDA? Waarop de legertop zich verplicht voelde om de PVDA en De Morgen te bedanken voor de bewezen dienst? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Jakko
24 december 2015, 14:58
NU snap ik wat je bedoelt!
De betreffende militair was aan het zwartwerken tijdens zijn werkuren, een extreem linkse fotografe gebruikte de kliklijn van de legertop, en die stampte de zwartwerker buiten.

Is het zo goed, of was het De Morgen die de aandacht van de legertop trok met een kiekje van een fotografe van de PVDA? Waarop de legertop zich verplicht voelde om de PVDA en De Morgen te bedanken voor de bewezen dienst? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:


Het was de hit op sociale media, waar ook de militairen van zich lieten horen, die de bal aan het rollen bracht. De Morgen enkel vernoemen is een beetje kort door de bocht. Het stond in praktisch alle kranten. Het zullen weer allemaal linkse gazetten zijn? Homans verkiest "dag allemaal" om aan haar gerichte haatmails te posten.

lupus
24 december 2015, 15:11
NU snap ik wat je bedoelt!
De betreffende militair was aan het zwartwerken tijdens zijn werkuren, een extreem linkse fotografe gebruikte de kliklijn van de legertop, en die stampte de zwartwerker buiten.

Is het zo goed, of was het De Morgen die de aandacht van de legertop trok met een kiekje van een fotografe van de PVDA? Waarop de legertop zich verplicht voelde om de PVDA en De Morgen te bedanken voor de bewezen dienst? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Nee, je begrijpt het nog steeds niet, wat uiteraard niet verwonderlijk is;
je bent dan ook een hopeloos geval.
Maar zoals ik al zei: blijf maar doorratelen; het heeft zijn amusemenswaarde, alhoewel, er begint wel aardig wat schimmel en stank af te komen.

Heb je nu nog steeds niet door dat deMorgen in handen is van Christiaan van Thillo; dat een groot deel van de nieuwsberichten van DM en HLN net dezelfde zijn ?

Knuppel
24 december 2015, 15:13
Het was de hit op sociale media, waar ook de militairen van zich lieten horen, die de bal aan het rollen bracht. De Morgen enkel vernoemen is een beetje kort door de bocht. Het stond in praktisch alle kranten. Het zullen weer allemaal linkse gazetten zijn?

De draadstarter plaatste twee linken. De eerste naar De Morgen en de tweede naar HLN.
Ik heb alleen de eerste link geopend, de foto gezien en gelezen wie ze maakte.

Het valt mij al j�*ren op dat dezelfde artikels, vaak woordelijk, in alle "Vlaamse" kranten staan. Ze halen die meestal bij "Belga" maar wie of wat is dat? En waar komt de info van "Belga" vandaan?

Ik kan me moeilijk voorstellen dat de collega's van de betreffende militair verantwoordelijk zijn voor zijn schorsing. Nergens is te achterhalen wie er wordt bedoeld' met "de legertop". (Maar ik denk wel te weten wat daar de bedoeling van was....)

IK ben ook niet degene die deze (rechtse) regering een klikregering noemde.

De schoofzak
24 december 2015, 15:16
Het was de hit op sociale media, waar ook de militairen van zich lieten horen, die de bal aan het rollen bracht. De Morgen enkel vernoemen is een beetje kort door de bocht. Het stond in praktisch alle kranten. Het zullen weer allemaal linkse gazetten zijn? Homans verkiest "dag allemaal" om aan haar gerichte haatmails te posten.

Liesbeth is dan ook dodelijk efficiënt in zo'n omstandigheden.
Als 't zou moeten, draait ze elke ochtend een sectie para's tussen haar bokes. Zonder boter en zonder choco, droog binnen.

.

De schoofzak
24 december 2015, 15:21
De draadstarter plaatste twee linken. De eerste naar De Morgen en de tweede naar HLN.
Ik heb alleen de eerste link geopend, de foto gezien en gelezen wie ze maakte.

Het valt mij al j�*ren op dat dezelfde artikels, vaak woordelijk, in alle "Vlaamse" kranten staan. Ze halen die meestal bij "Belga" maar wie of wat is dat? En waar komt de info van "Belga" vandaan?

Ik kan me moeilijk voorstellen dat de collega's van de betreffende militair verantwoordelijk zijn voor zijn schorsing. Nergens is te achterhalen wie er wordt bedoeld' met "de legertop". (Maar ik denk wel te weten wat daar de bedoeling van was....)

IK ben ook niet degene die deze (rechtse) regering een klikregering noemde.
Weet gij echt niet wat een persagentschap is ?
Nooit gehoord van Bloomberg of Reuters ?

Neem de wiki ter hand en dicht dat gat in je media-cultuur.

.

Another Jack
24 december 2015, 15:31
Er lopen nochtans genoeg moddervette vluchtmachters in hun officierentenuetje in de Makro van Machelen als het middagpauze is.

En al die para's die bij mie tet frieten gingen halen 's middags, moeten ze die ook maar met terugwerkende kracht schorsen dan? Wat met piloten die 's morgens als echte Tom Cruises hun gazet gaan halen of hun kinderen staan op te wachten aan de schoolpoort?

Er wordt gezegd in de basisopleiding dat ge niet moogt gaan boefen met uw vriendin in uniform of uw voortuin moet beginnen afrijden in de battle dress. Meer wordt daar niet aan vuilgemaakt.

Volgende keer haal ik mijne gsm boven in de makro en ik zorg ervoor dat ik die parvenu's met hun dikke Kwartier Elizabeth pens de volle flash in hun bakkes geef.

"ze maken het leger belachelijk" ... Het leger maakt zichzelf en haar manschappen volcontinu belachelijk, om nog maar te zwijgen van wat de politiek ermee uitricht.

De regels zijn op dat vlak duidelijk.
Niet in uniform naar buiten wanneer men niet in dienst is.

Bakt Mie Tet frit tegenwoordig?
Waar mag dat dan wel zijn??

Knuppel
24 december 2015, 15:43
Nee, je begrijpt het nog steeds niet, wat uiteraard niet verwonderlijk is;
je bent dan ook een hopeloos geval.
Maar zoals ik al zei: blijf maar doorratelen; het heeft zijn amusemenswaarde, alhoewel, er begint wel aardig wat schimmel en stank af te komen.

Leg het dan nog eens uit, man met de zieke nick die alles zoveel beter begrijpt dan niet-linkse aanhangers.
Ik heb namelijk de indruk dat er hier nog meer "hopeloze gevallen" zijn die hetzelfde denken over jouw geratel als jij over het mijne.

Wat de kliklijn betreft waar jij hier mee uitpakt:

Sociale 'kliklijn' op komst

12/06/13
Bron: Belga

http://static1.hln.be/static/photo/2013/12/5/5/20130612192325/media_xll_5903255.jpg
Staatssecretaris voor Fraudebestrijding John Crombez.

De SIOD, de Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst, lanceert eind 2013 een meldpunt waarop sociale fraude ook anoniem gemeld kan worden.

Volgens Jean-Claude Heirman, de directeur van de SIOD, komen de klachten nu heel versnipperd binnen bij verschillende diensten en zijn ze vaak onvolledig zodat men er niet mee aan de slag kan. "Daarom werken we aan een website waarop toch minimaal een aantal gegevens over de mogelijke fraudeur moeten worden ingevuld, zodat we ermee aan de slag kunnen. De klager kan wel anoniem blijven", zegt hij in de Coreliokranten.

Of het nu gaat over zwartwerk, bijstandsfraude, domiciliefraude of werkloosheidsfraude, ze zullen allemaal gemeld kunnen worden.

Staatssecretaris voor Fraudebestrijding John Crombez (sp.a) steunt de oprichting van een centraal meldpunt.

De Vlaamse liberalen eisen al enige tijd de oprichting van een meldpunt sociale fraude, maar ze maken wel bezwaar tegen het anonieme karakter van klachten. "Op die manier wordt het een goedkope kliklijn en dat willen we absoluut niet", zegt Nele Lijnen, senatrice voor Open Vld. Ze ziet het meldpunt ook enkel als een middel om in een overgangsfase fraude op te sporen. "Datamining moet er op termijn voor zorgen dat de SIOD alles zelf opspoort".

De Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst wil niets nieuws in het leven roepen, maar wil enkel een aantal meldpunten bundelen waar momenteel al zaken kunnen worden gemeld, preciseert Crombez vandaag.

"Er wordt niets nieuws gecreëerd", aldus Crombez. Zomaar iemand anoniem aanklagen kan overigens niet en zal ook niet kunnen, merkt de staatssecretaris nog op.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1650361/2013/06/12/Sociale-kliklijn-op-komst.dhtml

Voor zover ik kan lezen bestonden er in 2013, dus onder de socialisten, al een aantal meldpunten.
Voor zover ik weet heeft Crombez nooit tot de legertop behoort.

Het zijn dus instructies van linkse leiders die werden gevolgd, en die jij felicitaties waard acht.

Als amusementswaarde kan dat tellen. :rofl:

Knuppel
24 december 2015, 15:44
Weet gij echt niet wat een persagentschap is ?
Nooit gehoord van Bloomberg of Reuters ?

Neem de wiki ter hand en dicht dat gat in je media-cultuur.

.

Ik zal eens opzoeken wie er achter het presagentschap Belga zit, want nu weet ik nog niet wat ik weten wilde.

Another Jack
24 december 2015, 15:45
Ik zal eens opzoeken wie er achter het presagentschap Belga zit, want nu weet ik nog niet wat ik weten wilde.

Ja, zoek dat eens op.

Knuppel
24 december 2015, 15:48
Heb je nu nog steeds niet door dat deMorgen in handen is van Christiaan van Thillo; dat een groot deel van de nieuwsberichten van DM en HLN net dezelfde zijn ?

Vreemd, dit klinkt heel anders in mijn oren dan:

Maar zoals ik al zei: blijf maar doorratelen; het heeft zijn amusemenswaarde, alhoewel, er begint wel aardig wat schimmel en stank af te komen.


:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Knuppel
24 december 2015, 15:53
Homans verkiest "dag allemaal" om aan haar gerichte haatmails te posten.

Bedankt voor de verduidelijking.

Dus Homans schopte de shoppende militair buiten?

Of was het Van de Putte, de legertop? :lol::lol::lol:

Knuppel
24 december 2015, 15:57
Ja, zoek dat eens op.

Gedaan.

Belga News Agency is het grootste Belgisch persbureau, dat nieuws uit binnen- en buitenland verspreidt onder de vorm van tekst en foto's. Afnemers van de berichten zijn de traditionele media zoals dagbladen en weekbladen. Daarnaast gebruiken veel online nieuwswebsites de Belgaberichten.

Het bedrijf is in handen van zijn gebruikers, de Belgische dagbladen en zenders.

Het nieuwsagentschap is sinds medio december 2014 gevestigd in de Arduinkaai 29 in Brussel, waar voorheen de redactie van De Morgen gevestigd was.[1]:rofl:
Daarvoor hield het kantoor in de Frederic Pelletierstraat 8b in Schaarbeek.

Het persbureau werd in 1920 opgericht door Pierre-Marie Olivier en Maurice Travailleur onder de naam "Agence télégraphique belge de Presse (Belga)". Op 21 januari 1921 verspreidde het bureau de eerste telegrafische berichten, aanvankelijk enkel in het Frans; de afnemers waren toen 45 kranten, 16 banken, 9 handelsondernemingen en de overheid.

In 1944 worden de berichten ook in het Nederlands verspreid en komt er een sportredactie. In 1970 wordt de redactie onder leiding van dichter en journalist Willy Vaerewijck gesplitst in een Franstalige en Nederlandstalige sectie, die apart werken.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Belga_%28persbureau%29

Another Jack
24 december 2015, 15:58
Je hebt vandaag iets bijgeleerd, Knuppel.
"Wat is een persagentschap?"

Proficiat.

Knuppel
24 december 2015, 16:07
24/09/2015 - 16:55 Belga
Egbert Hans, directeur van het persagentschap Belga, gaat op 31 december met pensioen. Als managing director wordt hij vanaf 1 januari vervangen door Patrick Lacroix, momenteel aan de slag bij onder meer Mediargus en Media ID. Dat meldt de raad van bestuur van Belga.

Egbert Hans begon in maart 1999 bij Belga, toen gehuisvest in de Frederic Pelletierstraat in Schaarbeek. "Hij maakte van Belga een modern nieuwsagentschap dat in staat is de uitdagingen die de digitale transformatie van de media met zich meebrengen, het hoofd te bieden", meldt de raad van bestuur van het persagentschap. Vanaf 31 december en na meer dan 15 jaar gaat Hans met pensioen.

De 69-jarige Egbert Hans begon zijn loopbaan bij het ABVV. Hij was ook negen jaar directeur van De Morgen, vervolgens ging hij aan de slag bij de groep Sparta en tot maart 1999 was hij uitgever van tv-bladen van de Mediaxisgroep, de Vlaamse dochter van de Nederlandse VNU.


http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/media/1.2451068

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Knuppel
24 december 2015, 16:19
Je hebt vandaag iets bijgeleerd, Knuppel.
"Wat is een persagentschap?"

Proficiat.

Neen hoor.
Mijn vraag luidde:

Het valt mij al j�*ren op dat dezelfde artikels, vaak woordelijk, in alle "Vlaamse" kranten staan. Ze halen die meestal bij "Belga" maar wie of wat is dat? En waar komt de info van "Belga" vandaan?

Ik weet nu wat Belga is, dat het sinds een jaar gevestigd is in hetzelfde gebouw waar de redactie van De Morgen werkzaam was (is?), wie daar 17 jaar lang directeur was, en wie eind dit jaar, bijna 70 jaar oud, op pensioen gaat. De man die zijn carriere begon bij het ABVV en De Morgen.

:roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll:

Knuppel
24 december 2015, 16:27
Voor wie wil weten waar de nieuwe directeur de mosterd vandaan haalde?

Hij was consultant bij Krauthammer International en begon hij zijn carrière in 1992 als account manager voor een reseller van de internationale persdatabanken Reuters, Financial Times, LexisNexis en Dow Jones.

Je hoeft niet te vragen hoe wij via de media geïndoctrineerd worden.

fred vanhove
24 december 2015, 16:42
Tijdens je werk moet je je werk doen. En dan nog GOED doen ook.
Je wordt NIET betaald om boodschappen te doen, hoe klein ook.

Ja baas.:cry:

lupus
24 december 2015, 17:34
Leg het dan nog eens uit, man met de zieke nick die alles zoveel beter begrijpt dan niet-linkse aanhangers.
Ik heb namelijk de indruk dat er hier nog meer "hopeloze gevallen" zijn die hetzelfde denken over jouw geratel als jij over het mijne.

Wat de kliklijn betreft waar jij hier mee uitpakt:


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1650361/2013/06/12/Sociale-kliklijn-op-komst.dhtml

Voor zover ik kan lezen bestonden er in 2013, dus onder de socialisten, al een aantal meldpunten.
Voor zover ik weet heeft Crombez nooit tot de legertop behoort.

Het zijn dus instructies van linkse leiders die werden gevolgd, en die jij felicitaties waard acht.

Als amusementswaarde kan dat tellen. :rofl:

Ok, Crombez als toenmallg Staatssecretaris voor Fraudebestrijding stapte mee in het melden van sociale fraude.

Het is echter deze rechtse regering die er een succes maakte met een echte kliklijn:
Kliklijn voor sociale fraude is een succes
http://nieuws.vtm.be/binnenland/169212-kliklijn-voor-sociale-fraude-een-succes


Maar vooral; ben je nu aan het beweren dat klikken vooral een linkse aangelegenheid is? Het gaat mentaal blijkbaar bergaf.

Hier zijn een paar bloemlezingen met klikken als onderwerp uit de welgekende website deWereldmorgen (http://www.dewereldmorgen.be) (de politieke kleur moet ik hier toch niet uitleggen ?)

Antwerpen wordt stilaan degoutant
Een kliklijn tegen vuilnismannen die fooien ophalen. Dit nieuwe dieptepunt in de publieke moraal in Antwerpen toont aan hoe de stad van Bart De Wever en Liesbeth Homans (beiden N-VA) is afgegleden van een echte metropool naar een benauwende provinciestad vol verdeeldheid, spanning en dwang.
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/12/19/antwerpen-wordt-stilaan-degoutant

Kliklijn voor patsers?
De Antwerpse procureur Dams heeft opgeroepen om tips over jongeren die met een luxewagen rijden door te geven aan de politie. Deze oproep van het Antwerpse parket past in het kader van de strijd tegen de zogenaamde 'patsers'. De liga voor Mensenrechten betreurt ten zeerste een dergelijke oproep.

http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/01/10/kliklijn-voor-patsers

Waarom Tommelein Tommelein in toom moet houden.
Het eerste voorstel dat de Oostendenaar deed gaat over het inrichten van een meldpunt voor sociale fraude, een kliklijn als het ware. Is dat wat Gwendolyn Rutten zou bedoelen met haar actief burgerschap? Elkaar in de gaten houden en onregelmatigheden melden?
http://www.dewereldmorgen.be/blog/jeroenverhelst/2014/11/11/waarom-tommelein-tommelein-in-toom-moet-houden

Knuppel
24 december 2015, 20:17
Bespaar ons de extreem linkse zever van De Wereldmorgen, lupus. Jouw "bewijzen" van het huidige succes van Crombez' kliklijn bewijzen niet "het succes" waar jij naar verwijst.
Vroeger waren het postbodes die tijdens de nieuwjaarsdagen vaak beschonken, maar met een gevulde binnenzak, terugkeerden van hun ronde. Er kraaide daar geen haan naar. Nu zijn Antwerpse vuilnismannen de klos. Vraag is wie van wiens "meldpunt" gebruik maakte.

17/12/13 Bron: Belga

De stad Antwerpen wil niet dat vuilnismannen en -vrouwen nog aanbellen bij inwoners voor nieuwjaarsfooien. In het verleden werd die traditie in Antwerpen oogluikend toegelaten, maar nu wordt gedreigd met sancties. Dat schrijft Gazet Van Antwerpen vandaag.

De Antwerpse ombudsvrouw Karla Blomme roept Antwerpenaren op om het haar te melden als mensen van de dienst Stadsreiniging voor de deur staan om nieuwjaarsgeld te vragen. Schepen van Stadsreiniging Philip Heylen (CD&V) stelt dat elke klacht zal worden onderzocht en dat de betrokkene een sanctie riskeert.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1759394/2013/12/17/Antwerpen-start-kliklijn-tegen-nieuwjaarsfooien.dhtml

Wie is Karla Blomme?

Karla Blomme startte haar loopbaan bij de sociale dienst van De Post in 1981 waar ze het postpersoneel begeleidde in verband met sociale aangelegenheden. Vanaf juni 1982 werkte ze bij het OCMW Antwerpen. Ze werd de nieuwe ombudsvrouw in 2006 en door Patrick Jansens herbenoemd in 2011. Na februari 1993 ging ze zich bezighouden met de klachtenbehandeling van OCMW-dossiers en dossiers over de stedelijke dienstverlening.
Karla Blomme heeft dus niet bepaald een rechts profiel, noch werd ze benoemd door De Wever of Homans.

Dat "jongeren" die noch studeren, noch werken, maar die zich wél een dikke BMW of mercedes kunnen veroorloven, in de gaten worden gehouden vindt IK, in tegenstelling tot jou, een goede zaak. Maar ik ben dan ook, in tegenstelling tot jou, een rechtse ratelaar, hé. :lol:

Hoe je het ook draait en keert, het was een rooie die het over "een aantal meldpunten" had waaronder de kliklijn die jij op conto van deze "rechtse" regering probeerde te schuiven. Geen énkele van die "meldpunten is er gekomen op aansturen van Homans en De Wever. Het zijn stuk voor stuk verwezenlijkingen van de traditionele partijen. Het meldpunt dat jij "kliklijk" noemt is er doorgeduwd door Crombez, en Crombez is een sos. Zonder Crombez' stokpaardje had "deze rechtse regering" er geen succes van kunnen maken.

En nu ga ik feesten.
Doeiiiii

Knuppel
24 december 2015, 20:31
Nog heel even dit.
Hasselt vind je niet degoutant, zeker? Hasselt, de Limburgse stad waar onlangs twee klokkenluiders (klikkers volgens jou) werden vrijgesproken, maar evengoed gebroodroofd werden omdat ze de vuile was van de dochter van de voor corruptie veroordeelde Willy Claes buitenhingen.
Hasselt, de stad waar Hilde Claes tot burgemeester werd benoemd toen een toppoliticus van de SP.a zichzelf in de gouverneurszetel plofte, maar die onlangs in de Ste(delijke) Vaert sprong om een proces voor verkrachting te ontlopen.
Hasselt de stad van Pukkelpop en de wei waar méér dan een waas van corruptie rond hangt.

Degoutant Antwerpen, zei je???

zonbron
24 december 2015, 21:33
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/media/1.2451068

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Ik roffel mee. :rofl:

zonbron
24 december 2015, 21:37
Ok, Crombez als toenmallg Staatssecretaris voor Fraudebestrijding stapte mee in het melden van sociale fraude.

Het is echter deze rechtse regering die er een succes maakte met een echte kliklijn:
Kliklijn voor sociale fraude is een succes
http://nieuws.vtm.be/binnenland/169212-kliklijn-voor-sociale-fraude-een-succes


Maar vooral; ben je nu aan het beweren dat klikken vooral een linkse aangelegenheid is? Het gaat mentaal blijkbaar bergaf.

Hier zijn een paar bloemlezingen met klikken als onderwerp uit de welgekende website deWereldmorgen (http://www.dewereldmorgen.be) (de politieke kleur moet ik hier toch niet uitleggen ?)

Antwerpen wordt stilaan degoutant

http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/12/19/antwerpen-wordt-stilaan-degoutant

Kliklijn voor patsers?

http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/01/10/kliklijn-voor-patsers

Waarom Tommelein Tommelein in toom moet houden.

http://www.dewereldmorgen.be/blog/jeroenverhelst/2014/11/11/waarom-tommelein-tommelein-in-toom-moet-houden


Tja. Een overheid die vreemden en eigen lui volk uit de hand laat eten wenst een natie vol kliklijnen. De rotte honden.

(neo)geopolitiek
25 december 2015, 07:45
Een shoppende militair tijdens "zijn" dienst kan idd niet en moet gesanctioneerd worden maar dit zou proportioneel moeten gebeuren, een schorsing lijkt mij fel overdreven, een flinke bolwassing door zijn "direkte" chefs lijkt mij meer aangewezen. De tweede persoon die mee op patrouille was met de "dader" mag voor mijn part ook eens flink onder zijn voeten krijgen. De soldaten die momenteel ingezet worden voor het bewaken/patrouilleren van "gevoelige punten" (wat ze daar ook mee mogen bedoelen weet ik niet) krijgen een flinke aanvulling op hun wedde (gewapende inzet).

Old school (jaren 90) werd de "dader" achter de blok op zijn verantwoordelijkheden gewezen "door zijn collega's" en had hij na enkele meppen begrepen dat dit niet kon.......

(neo)geopolitiek
25 december 2015, 07:57
�* propos Jack, als je aan Mie "TET" vroeg om tegen 2000 Hr frieten te regelen aan stand A mocht je zeker zijn dat ze er stond met frieten en neen ze bakte ze zelf niet

Garry
25 december 2015, 11:03
Er zijn inderdaad vreemdelingen die dat sneller begrijpen dan sommige Vlamingen.
Dat zegt veel over de intellectuele capaciteiten van de twee groep.

Dat heeft niets te maken met het intellectueel gehalte van die tweede groep maar puur met nonchalant zijn. Ze interesseren zich daar niet voor omdat ze het totaal onbelangrijk vinden. Datgene waar ze zich WEL voor interesseren, daarvoor zijn ze vast WEL intellectueel genoeg voor.

Garry
25 december 2015, 11:10
Er zijn geen regeringen geweest die het geld harder door ramen en deuren gooiden, en die vergeven waren van corrupte politici, dan regeringen met de PS.
Heeft er toen ook maar iemand jou horen roepen om die regeringen te schorsen?Dat is waar Knuppel, alleen ben ik ook voorstander van ministers persoonlijk aansprakelijk te stellen voor hun beleid. Niemand is verplicht van minister te worden en niemand controleer hen of ze er daadwerkelijk wel de nodige capaciteiten voor hebben. Als het dan blijkt dat ze onaanvaardbare fouten begaan hebben moeten ze daar dan ook maar voor verantwoordelijk gesteld worden.

Garry
25 december 2015, 11:25
Hij maakt vooral het leger belachelijk.De Croo heel de regering dan. Of is het weer 'twee maten en twee gewichten politiek? Zij die een simpele soldaat schorsen mogen zelf eender wat doen. De enige schande bestaat daaruit.

Garry
25 december 2015, 11:27
Mijn broer, oud militair, vertelde me net hetzelfde. Dit gaat vooral over het feit dat het niet past bij het beroep. Een militair die patrouilleert hoort geen zakske van de rituals met zalfkes bij te hebben....En een minister hoort vooral niet met zijn dienstvoertuig te gaan winkelen en dan nog wel in een voetgangerszone. Om nog maar te zwijgen over zijn gezever over de paaltjes die naar beneden waren waardoor ze niet gezien hadden dat het een voetgangerszone was. De borden stonden waarschijnlijk ook weggestoken achter kerstbomen of wat?

lupus
25 december 2015, 11:31
Bespaar ons de extreem linkse zever van De Wereldmorgen, lupus. Jouw "bewijzen" van het huidige succes van Crombez' kliklijn bewijzen niet "het succes" waar jij naar verwijst.
Vroeger waren het postbodes die tijdens de nieuwjaarsdagen vaak beschonken, maar met een gevulde binnenzak, terugkeerden van hun ronde. Er kraaide daar geen haan naar. Nu zijn Antwerpse vuilnismannen de klos. Vraag is wie van wiens "meldpunt" gebruik maakte.



http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1759394/2013/12/17/Antwerpen-start-kliklijn-tegen-nieuwjaarsfooien.dhtml

Wie is Karla Blomme?

Karla Blomme startte haar loopbaan bij de sociale dienst van De Post in 1981 waar ze het postpersoneel begeleidde in verband met sociale aangelegenheden. Vanaf juni 1982 werkte ze bij het OCMW Antwerpen. Ze werd de nieuwe ombudsvrouw in 2006 en door Patrick Jansens herbenoemd in 2011. Na februari 1993 ging ze zich bezighouden met de klachtenbehandeling van OCMW-dossiers en dossiers over de stedelijke dienstverlening.
Karla Blomme heeft dus niet bepaald een rechts profiel, noch werd ze benoemd door De Wever of Homans.

Dat "jongeren" die noch studeren, noch werken, maar die zich wél een dikke BMW of mercedes kunnen veroorloven, in de gaten worden gehouden vindt IK, in tegenstelling tot jou, een goede zaak. Maar ik ben dan ook, in tegenstelling tot jou, een rechtse ratelaar, hé. :lol:

Hoe je het ook draait en keert, het was een rooie die het over "een aantal meldpunten" had waaronder de kliklijn die jij op conto van deze "rechtse" regering probeerde te schuiven. Geen énkele van die "meldpunten is er gekomen op aansturen van Homans en De Wever. Het zijn stuk voor stuk verwezenlijkingen van de traditionele partijen. Het meldpunt dat jij "kliklijk" noemt is er doorgeduwd door Crombez, en Crombez is een sos. Zonder Crombez' stokpaardje had "deze rechtse regering" er geen succes van kunnen maken.

En nu ga ik feesten.
Doeiiiii

Je snapt er echt de ballen van hé, wat ik wel begrijp in deze kerstperiode; andere ballen zullen je interesse wel wegkapen.

De 3 bloemlezingen die ik aanbracht dienen alleen om te illustreren dat alleen links de kliklijnen aanklaagt, niet om welk succes dan ook aan te tonen, wat toch wel duidelijk is:

Maar vooral; ben je nu aan het beweren dat klikken vooral een linkse aangelegenheid is?

Weet je; geef jij eens 1 link waar rechts kliklijnen aanklaagt i.p.v. steeds van de discussie af te wijken met je onzinnig uit de context gerukte gebrabbel.

lupus
25 december 2015, 11:34
Nog heel even dit.
Hasselt vind je niet degoutant, zeker? Hasselt, de Limburgse stad waar onlangs twee klokkenluiders (klikkers volgens jou) werden vrijgesproken, maar evengoed gebroodroofd werden omdat ze de vuile was van de dochter van de voor corruptie veroordeelde Willy Claes buitenhingen.
Hasselt, de stad waar Hilde Claes tot burgemeester werd benoemd toen een toppoliticus van de SP.a zichzelf in de gouverneurszetel plofte, maar die onlangs in de Ste(delijke) Vaert sprong om een proces voor verkrachting te ontlopen.
Hasselt de stad van Pukkelpop en de wei waar méér dan een waas van corruptie rond hangt.

Degoutant Antwerpen, zei je???

Ben je weer aan 't lullen in het ijle ? Waar geef ik die aanzet tot discussie ?

fred vanhove
25 december 2015, 11:51
Werk jij?

Mag niet.Geschorst:cry::cry:

lupus
25 december 2015, 13:16
Bespaar ons de extreem linkse zever van De Wereldmorgen, lupus. Jouw "bewijzen" van het huidige succes van Crombez' kliklijn bewijzen niet "het succes" waar jij naar verwijst.
Vroeger waren het postbodes die tijdens de nieuwjaarsdagen vaak beschonken, maar met een gevulde binnenzak, terugkeerden van hun ronde. Er kraaide daar geen haan naar. Nu zijn Antwerpse vuilnismannen de klos. Vraag is wie van wiens "meldpunt" gebruik maakte.



http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1759394/2013/12/17/Antwerpen-start-kliklijn-tegen-nieuwjaarsfooien.dhtml

Wie is Karla Blomme?

Karla Blomme startte haar loopbaan bij de sociale dienst van De Post in 1981 waar ze het postpersoneel begeleidde in verband met sociale aangelegenheden. Vanaf juni 1982 werkte ze bij het OCMW Antwerpen. Ze werd de nieuwe ombudsvrouw in 2006 en door Patrick Jansens herbenoemd in 2011. Na februari 1993 ging ze zich bezighouden met de klachtenbehandeling van OCMW-dossiers en dossiers over de stedelijke dienstverlening.
Karla Blomme heeft dus niet bepaald een rechts profiel, noch werd ze benoemd door De Wever of Homans.

Dat "jongeren" die noch studeren, noch werken, maar die zich wél een dikke BMW of mercedes kunnen veroorloven, in de gaten worden gehouden vindt IK, in tegenstelling tot jou, een goede zaak. Maar ik ben dan ook, in tegenstelling tot jou, een rechtse ratelaar, hé. :lol:

Hoe je het ook draait en keert, het was een rooie die het over "een aantal meldpunten" had waaronder de kliklijn die jij op conto van deze "rechtse" regering probeerde te schuiven. Geen énkele van die "meldpunten is er gekomen op aansturen van Homans en De Wever. Het zijn stuk voor stuk verwezenlijkingen van de traditionele partijen. Het meldpunt dat jij "kliklijk" noemt is er doorgeduwd door Crombez, en Crombez is een sos. Zonder Crombez' stokpaardje had "deze rechtse regering" er geen succes van kunnen maken.

En nu ga ik feesten.
Doeiiiii

En uiteraard is je leugenachtig manipulatief gebrabbel gemakkelijk te weerleggen:

Website wordt 'kliklijn' voor alle fraude:

Het gaat om een initiatief van de Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (SIOD).
Geen stokpaartje dus van Crombez en dus zeker zijn initiatief niet.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130611_042

Staatssecretaris voor Fraudebestrijding John Crombez (SP.A) steunt de oprichting van een centraal meldpunt
Steunen en doorduwen zijn wel heel verschillende werkwoorden maar het verschil ken je blijkbaar niet.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130611_042

De Vlaamse liberalen eisten al enige tijd de oprichting van een meldpunt sociale fraude.
Wie zijn stokpaardje ?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130611_042

Het verbaasd mij wel dat de sossen zich keer op keer laten bezeiken door de liberalen; zie Turteltaks.

En zoals ik al eerder aantoonde is de kliklijn het stokpaardje van liberaal Bart Tommelein ; hij maakte er een succes van.

En je gaat maaar door op je hypocriete elan: Zo ontzie je de N-VA opnieuw in deze regering en zadel je de sossen op met alle schuld uit het verleden.
Die hypocrisie is het kloppend hart van rechts op dit forum. Consequent zijn, is dan ook niet besteed aan rechts, lullen in het ijle daarentegen ...

Zelfs de Liga voor de Mensenrechten klaagt deze kliklijnen aan/
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1650624/2013/06/12/De-sociale-kliklijn-gaat-twee-bruggen-te-ver.dhtml

Het meldpunt van de Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst waarop sociale fraude anoniem kan worden aangegeven gaat niet één, maar twee bruggen te ver. Dat is te horen bij advocaat Jos Vander Velpen, voorzitter van de Liga voor de Mensenrechten.

Kan het nog linkser ?

Knuppel
25 december 2015, 14:26
Je snapt er echt de ballen van hé, wat ik wel begrijp in deze kerstperiode; andere ballen zullen je interesse wel wegkapen.

De 3 bloemlezingen die ik aanbracht dienen alleen om te illustreren dat alleen links de kliklijnen aanklaagt, niet om welk succes dan ook aan te tonen, wat toch wel duidelijk is:


Weet je; geef jij eens 1 link waar rechts kliklijnen aanklaagt i.p.v. steeds van de discussie af te wijken met je onzinnig uit de context gerukte gebrabbel.

Ik laat beledigingen zoals "andere ballen kapen je interesse weg" aan mij voorbijgaan.

Ik begrijp maar al te goed wat je bedoeling is met deze draad, namelijk deze "'rechtse" regering bekladden omdat ze gebruik maakt van de "echte" kliklijn die linkse Crombez op de wereld hielp.
In feite is het niet eens deze rechtse regering die je viseert maar de rechtse politici van "degoutant Antwerpen".

Ik snap dat je met je "bloemlezing" wilde aantonen dat alleen links de kliklijnen aanklaagt. Fraai hé? Zélf verantwoordelijk zijn voor de kliklijnen, maar ze wel aanklagen als anderen er gebruik van maken....

Ik heb er geen behoefte aan 1 bewijs te zoeken dat "rechts" de kliklijnen van de rooien aanklaagt, of weigert te gebruiken. Waarom zou ik? Ze bestaan, en ze worden gebruikt. JIJ klaagt dat aan. Ik niet. Ik klaagde ze trouwens evenmin aan toen de linksen ze in leven riepen. Links stelde op die manier de burgers aan om de zelf veroorzaakte rotzooi aan te pakken.

Ik noem het bijzonder hypocriet om een regering die jou niet bevalt te verwijten dat ze gebruik maakt van wetten die er kwamen dankzij een regering die jouw goedkeuring wél wegdraagt. Wat had je dan gedacht? Dat de rooien eeuwig aan de macht zouden blijven? Dat de eigen ideetjes die ze tot wet maakten niet bedoeld waren om er zélf gebruik van te maken? Pleit jij er soms voor dat deze "rechtse" regering de kliklijnen afschaft waar links voor verantwoordelijk is? En daar zou je dan géén draad over opstarten om je ongenoegen te uiten? :lol::lol::lol:

Omdat mijn "gebrabbel" niet duidelijk genoeg was voor jou geef ik, nog maar eens, antwoord op je vraag. Ja dus, klikken is vooral een linkse aangelegenheid. En dat heb ik voldoende aangetoond.
Eerst omdat de foto waarop je deze draad baseerde van een lid van de PVDA komt. Een linkse dus.
Daarna omdat de eerste link die je postte er een naar De Morgen was. Een linkse krant.
Daarna omdat het John Crombez was die de kliklijn installeerde. Een linkse politicus.
Daarna bewees ik dat de man die bijna twee decennia directeur was van persagentschap "Belga" (tot eind dit jaar IS) werkte voor het ABVV en De Morgen. Een linkse dus.
Daarna heb ik aangetoond dat de vrouw die opriep om "misbruiken te melden" al j�*renlang werkt voor het OCMW van Antwerpen. Daar maakten de linksen decennnialang de dienst uit. De vrouw werd kort geleden herbenoemd door Patrick Janssens. Ook een linkse.

Door je uit de nesten proberen te werken met uitspraken zoals: "Antwerpen is degoutant", geef je zélf de aanzet tot een zijdelingse discussie. Hasselt is nog veel degoutanter, maar d�*�*r zwijg je liever over als vermoord. Hasselt is niet alleen degoutant omdat haar bestuur zo corrupt is als de pest, maar ook wegens de zelfmoord van een door de media gemaakte en gekraakte Hasseltse politicus die een proces wegens verkrachting ontliep.
Kortom, het waren de media, tot en met de linkse VRT, die het proces maakten van "degoutant Hasselt". Je hoeft niet te vragen hoe ver het in Hasselt gekomen is.

Je mag me 1 link geven van de draad waarin jij kritiek geeft op de degoutante gang van zaken in Hasselt. Het mag over de voor corruptie veroordeelde Willy Claes zijn, over zijn tot burgemeester benoemde dochter, over Chokri Mahassine, over de Gouverneur van Hasselt Steve Stevaert, en zelfs over (ex.) procureur Marc Rubens, de medeplichtige van burgemeester Hilde Claes.

Over de opgesomde Hasselaren is iets meer op te snorren op het internet dan over een geschorste militair of "jongeren" met dure wagens die in de gaten worden gehouden.
Wie "a" zegt over degoutant Antwerpen, mag "b" verwachten over corrupt Hasselt.

Henri1
25 december 2015, 14:32
Dat is waar Knuppel, alleen ben ik ook voorstander van ministers persoonlijk aansprakelijk te stellen voor hun beleid. Niemand is verplicht van minister te worden en niemand controleer hen of ze er daadwerkelijk wel de nodige capaciteiten voor hebben. Als het dan blijkt dat ze onaanvaardbare fouten begaan hebben moeten ze daar dan ook maar voor verantwoordelijk gesteld worden.

Dus we kunnen N-VA aanklagen voor het veroorzaken van een sociaal kerkhof ?

Knuppel
25 december 2015, 14:47
Geef je gelul maar op lupus. Je maakt je met elke post belachelijker.

Ik wéét dat de Liga voor de Mensenrechten de kliklijnen veroordeelde. Dat was in juni 2013. (Kijk maar naar de datum in je eigen link)

Het maakt geen zak uit of de liberalen de kliklijnen wilden. En wel hierom:

In de regering-Di Rupo werd Crombez staatssecretaris voor Bestrijding van de sociale en fiscale fraude. Op 11 mei werd op zijn voorstel het "Actieplan van het College voor de Strijd tegen Sociale en Fiscale Fraude" goedgekeurd door de regering. Dit actieplan fraudebestrijding 2012-2013 omvat een honderdtal pagina's en beschrijft een honderdtal actiepunten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/John_Crombez

Zoals je ziet kwam het voorstel van de kliklijnen van linkse John Crombez, benoemd tot staatssecretaris tegen sociale en fiscale fraude door linkse Di Rupo.

werkman
25 december 2015, 14:50
Nochtans werden er destijds enorm veel sukkelaars ontdekt via nummerplaat herkenning van hun bolides. Meestal verdienden ze zelfs niet genoeg om niet te kunnen genieten van studie-toelagen voor hun kroost.
De nummerplaatgegevens werden ontoegankelijk gemaakt voor de diensten die er iets konden mee aanvangen. Bij de belastingen bestond er nog zoiets als "tekenen en indiciën".
Nu mag alleen nog de politie weten wie een wagen van een paar miljoen heeft gekocht. Daarom heeft diezelfde politie nu ook teveel werk.
Ze moeten meer op straat wandelen en zich laten zien.
Natuurlijk moet het op straat gebeuren. Er zijn niet voldoende bossen om in te gaan wandelen. :lol:
En moet het nu natuurlijk via klikken gebeuren.
De buurman weet wie er met zulke wagens rijdt.
Of wie er ergens in het veld een chique villa heeft gezet waar zelfs de registratie geen weet van heeft. Ongelooflijk maar waar! :lol:
Tommelein zou het veel beter aanpakken langs geijkte wegen.
Kliklijnen zijn niet nodig. Het zijn gewoonlijk het resultaat van burenruzies of jaloersheid. En meestal zijn de geklikte gegevens onjuist of onvolledig.
Maar als de geijkte wegen worden afgesneden dan is frauderen het gevolg.

Knuppel
25 december 2015, 14:53
Dus we kunnen N-VA aanklagen voor het veroorzaken van een sociaal kerkhof ?

Volgens Garry wel, "Hernri". Garry is er voorstander van om ministers persoonlijk aansprakelijk te stellen voor hun beleid. ALLE ministers, "Henri".

JIJ wil alleen de ministers van de N-VA aanklagen voor het veroorzaken van een sociaal kerkhof. Besef wel goed dat er maar 3 van de 17 ministers deel uitmaken van de federale dinges.

Knuppel
25 december 2015, 14:56
En je gaat maaar door op je hypocriete elan: Zo ontzie je de N-VA opnieuw in deze regering en zadel je de sossen op met alle schuld uit het verleden.
Die hypocrisie is het kloppend hart van rechts op dit forum. Consequent zijn, is dan ook niet besteed aan rechts, lullen in het ijle daarentegen ...

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

lupus
25 december 2015, 15:13
Ik laat beledigingen zoals "andere ballen kapen je interesse weg" aan mij voorbijgaan.

Ik begrijp maar al te goed wat je bedoeling is met deze draad, namelijk deze "'rechtse" regering bekladden omdat ze gebruik maakt van de "echte" kliklijn die linkse Crombez op de wereld hielp.
In feite is het niet eens deze rechtse regering die je viseert maar de rechtse politici van "degoutant Antwerpen".

Ik snap dat je met je "bloemlezing" wilde aantonen dat alleen links de kliklijnen aanklaagt. Fraai hé? Zélf verantwoordelijk zijn voor de kliklijnen, maar ze wel aanklagen als anderen er gebruik van maken....

Ik heb er geen behoefte aan 1 bewijs te zoeken dat "rechts" de kliklijnen van de rooien aanklaagt, of weigert te gebruiken. Waarom zou ik? Ze bestaan, en ze worden gebruikt. JIJ klaagt dat aan. Ik niet. Ik klaagde ze trouwens evenmin aan toen de linksen ze in leven riepen. Links stelde op die manier de burgers aan om de zelf veroorzaakte rotzooi aan te pakken.

Ik noem het bijzonder hypocriet om een regering die jou niet bevalt te verwijten dat ze gebruik maakt van wetten die er kwamen dankzij een regering die jouw goedkeuring wél wegdraagt. Wat had je dan gedacht? Dat de rooien eeuwig aan de macht zouden blijven? Dat de eigen ideetjes die ze tot wet maakten niet bedoeld waren om er zélf gebruik van te maken? Pleit jij er soms voor dat deze "rechtse" regering de kliklijnen afschaft waar links voor verantwoordelijk is? En daar zou je dan géén draad over opstarten om je ongenoegen te uiten? :lol::lol::lol:

Omdat mijn "gebrabbel" niet duidelijk genoeg was voor jou geef ik, nog maar eens, antwoord op je vraag. Ja dus, klikken is vooral een linkse aangelegenheid. En dat heb ik voldoende aangetoond.
Eerst omdat de foto waarop je deze draad baseerde van een lid van de PVDA komt. Een linkse dus.
Daarna omdat de eerste link die je postte er een naar De Morgen was. Een linkse krant.
Daarna omdat het John Crombez was die de kliklijn installeerde. Een linkse politicus.
Daarna bewees ik dat de man die bijna twee decennia directeur was van persagentschap "Belga" (tot eind dit jaar IS) werkte voor het ABVV en De Morgen. Een linkse dus.
Daarna heb ik aangetoond dat de vrouw die opriep om "misbruiken te melden" al j�*renlang werkt voor het OCMW van Antwerpen. Daar maakten de linksen decennnialang de dienst uit. De vrouw werd kort geleden herbenoemd door Patrick Janssens. Ook een linkse.

Door je uit de nesten proberen te werken met uitspraken zoals: "Antwerpen is degoutant", geef je zélf de aanzet tot een zijdelingse discussie. Hasselt is nog veel degoutanter, maar d�*�*r zwijg je liever over als vermoord. Hasselt is niet alleen degoutant omdat haar bestuur zo corrupt is als de pest, maar ook wegens de zelfmoord van een door de media gemaakte en gekraakte Hasseltse politicus die een proces wegens verkrachting ontliep.
Kortom, het waren de media, tot en met de linkse VRT, die het proces maakten van "degoutant Hasselt". Je hoeft niet te vragen hoe ver het in Hasselt gekomen is.

Je mag me 1 link geven van de draad waarin jij kritiek geeft op de degoutante gang van zaken in Hasselt. Het mag over de voor corruptie veroordeelde Willy Claes zijn, over zijn tot burgemeester benoemde dochter, over Chokri Mahassine, over de Gouverneur van Hasselt Steve Stevaert, en zelfs over (ex.) procureur Marc Rubens, de medeplichtige van burgemeester Hilde Claes.

Over de opgesomde Hasselaren is iets meer op te snorren op het internet dan over een geschorste militair of "jongeren" met dure wagens die in de gaten worden gehouden.
Wie "a" zegt over degoutant Antwerpen, mag "b" verwachten over corrupt Hasselt.

Ik vraag niet of dat je daar behoefte aan hebt; ik vraag gewoon om een link waaruit blijkt dat rechts niet is opgezet is met kliklijnen zoals ik illustreerde met de bloemlezingen uit dewereldmorgen en de klacht van de Liga voor de Mensenrechten.

Verder heb je niets bewezen.
Het initiatief voor het meldpunt kwam van de Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (SIOD).
De Vlaamse liberalen eisten al enige tijd de oprichting van een meldpunt sociale fraude.
En John Crombez steunde het initiatief wel te verstaan als Staatssecretaris voor Fraudebestrijding.

En voor de 4de keer: de effectieve kliklijn is van de hand van Bart Tommelein.

Vertel eens waar ik heb verteld dat Antwerpen degoutant is.
Graag een citaat van mijnentwege, want anders blijf je toch maar zoals steeds lullen in het ijle.

Dus nogmaals; graag een link waar rechts zijn onvrede met kliklijnen illustreert. Dat de sossen vaak rechts uit de hoek komen doet niet ter zake.

Jantje
25 december 2015, 15:18
Shoppende militair geschorst.

http://www.demorgen.be/binnenland/shoppende-militair-geschorst-bc343cbc/

Maar als ministers dat met hun dienstwagen doen is er geen probleem.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1614821/2013/04/15/Shopping-uitstapje-De-Croo-werkt-passanten-op-de-zenuwen.dhtml

Kom hier dagelijks Belgische en Nederlandse agenten van de politie en douane tegen die in uniform met dienstwapens in de winkels staan aan te schuiven om hun boodschappen te betalen. Er is zelfs al door de gewone klanten voorgesteld om speciale parkings en kassa's te voorzien voor de agenten, zodat ze sneller hun taken terug kunnen gaan uitvoeren.

En dan heb je nog de politici zelf, die zelfs klachten indienen omdat er geen bewakingsagenten beschikbaar worden gesteld als zij gaan winkelen of op restaurant gaan.

Waar het die PvdA-ster om te doen is, is gewoon de regering aanvallen en beweren dat de militairen een overbodige uitgaven zijn. Die mannen en vrouwen hebben zelfs de tijd om te gaan winkelen tijdens hun bewakingsopdrachten. Waarom moeten die dan rondlopen in de winkelstraten, terwijl zij daar rustig en veilig haar boodschappen wil kunnen doen.

lupus
25 december 2015, 15:20
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Omdat het Kerstmis is stap ik maar mee in je zoals verwachtte kinderachtige reactie:

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl::rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl::rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl::rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Mooi cadeautje, niet ?

Henri1
25 december 2015, 15:21
Volgens Garry wel, "Hernri". Garry is er voorstander van om ministers persoonlijk aansprakelijk te stellen voor hun beleid. ALLE ministers, "Henri".

JIJ wil alleen de ministers van de N-VA aanklagen voor het veroorzaken van een sociaal kerkhof. Besef wel goed dat er maar 3 van de 17 ministers deel uitmaken van de federale dinges.

We moeten ergens beginnen Knuppel.

Jakko
25 december 2015, 15:56
Geef je gelul maar op lupus. Je maakt je met elke post belachelijker.

Ik wéét dat de Liga voor de Mensenrechten de kliklijnen veroordeelde. Dat was in juni 2013. (Kijk maar naar de datum in je eigen link)

Het maakt geen zak uit of de liberalen de kliklijnen wilden. En wel hierom:

In de regering-Di Rupo werd Crombez staatssecretaris voor Bestrijding van de sociale en fiscale fraude. Op 11 mei werd op zijn voorstel het "Actieplan van het College voor de Strijd tegen Sociale en Fiscale Fraude" goedgekeurd door de regering. Dit actieplan fraudebestrijding 2012-2013 omvat een honderdtal pagina's en beschrijft een honderdtal actiepunten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/John_Crombez

Zoals je ziet kwam het voorstel van de kliklijnen van linkse John Crombez, benoemd tot staatssecretaris tegen sociale en fiscale fraude door linkse Di Rupo.



Maandag 5 oktober gaat het meldpunt sociale fraude van start. -Bart Tommelein.

Open Vld (http://www.openvld.be/?type=nieuws&id=1&pageid=82689)

klachten via kliklijn sociale fraude groot succes (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2544898/2015/12/03/Al-1-100-klachten-via-kliklijn-sociale-fraude.dhtml)

lupus
25 december 2015, 16:05
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

En blijkbaar vindt Nadia Sminate, Kamerlid voor de N-VA het volgende:

Reeds vandaag beschikt de politie over een e-portaal om klachten op een elektronische wijze in te dienen. En reeds vandaag genieten klachten en aangiften - ook anonieme - in het sociaal zekerheids- en arbeidsrecht een wettelijke basis en specifieke bescherming. Het enige wat er verandert, is dat de klachten centraal verzameld zullen worden.

"Daarom kunnen de voordelen van een uniek meldpunt voor fraude voor mij opwegen tegen de nadelen", zegt N-VA-Kamerlid Nadia Sminate. "Een centraal meldpunt moet dan wel leiden tot een professionalisering van de actuele aanpak waarbij iedere inspectiedienst een eigen modus operandi heeft voor klachten. Nu is er bij gebrek aan een uniform portaal op federaal niveau geen unieke wijze van registratie of behandeling voor klachten. Dit leidt tot een enorm verlies aan efficiëntie."
https://www.n-va.be/persbericht/sociale-verantwoordelijkheid-niet-herleiden-tot-klikken
Over veel weerwerk kan je hier niet echt spreken, hé ?

lupus
25 december 2015, 16:13
Maandag 5 oktober gaat het meldpunt sociale fraude van start. -Bart Tommelein.

Open Vld (http://www.openvld.be/?type=nieuws&id=1&pageid=82689)

klachten via kliklijn sociale fraude groot succes (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2544898/2015/12/03/Al-1-100-klachten-via-kliklijn-sociale-fraude.dhtml)

Inderdaad:
http://www.vlaanderen.be/nl/werk/werk-zoeken/zwartwerk-en-sociale-fraude

Sinds 5 oktober kunt u alle vormen van sociale fraude melden via het centrale Meldpunt voor Eerlijke Concurrentie van de SIOD. Dankzij dat centrale meldpunt moeten burgers en ondernemingen niet langer op zoek naar de dienst die bevoegd is voor hun melding. Door de gerichte vraagstelling van het online meldpunt ontvangen de inspectiediensten bovendien goed onderbouwde meldingen die een bruikbare basis vormen voor hun onderzoek.

En nu ga ik feesten !!!
Doeiiiii

Knuppel
25 december 2015, 17:38
Ik vraag niet of dat je daar behoefte aan hebt; ik vraag gewoon om een link waaruit blijkt dat rechts niet is opgezet is met kliklijnen zoals ik illustreerde met de bloemlezingen uit dewereldmorgen en de klacht van de Liga voor de Mensenrechten.

Verder heb je niets bewezen.
Het initiatief voor het meldpunt kwam van de Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (SIOD).
De Vlaamse liberalen eisten al enige tijd de oprichting van een meldpunt sociale fraude.
En John Crombez steunde het initiatief wel te verstaan als Staatssecretaris voor Fraudebestrijding.

En voor de 4de keer: de effectieve kliklijn is van de hand van Bart Tommelein.

Vertel eens waar ik heb verteld dat Antwerpen degoutant is.
Graag een citaat van mijnentwege, want anders blijf je toch maar zoals steeds lullen in het ijle.

Dus nogmaals; graag een link waar rechts zijn onvrede met kliklijnen illustreert. Dat de sossen vaak rechts uit de hoek komen doet niet ter zake.

Kan jij wel lezen wat er staat?

Hoe je het ook draait of keert. Het actieplan tegen sociale en fiscale fraude was NIET van de hand van Tommelein maar kwam er op voorstel van linkse Crombez . De regering Di Rupo1 keurde het voorstel van staatssecretaris John Crombez goed. Dus ook Tommelein. Zonder het actieplan van de linkse staatssecretaris kon geen énkele partij sociale en fiscale fraude opsporen via een kliklijn. Noch zouden de kliklijnen die onder Di Rupo werden goedgekeurd succesvol hebben kunnen worden.

Wat Nadia Smynate daar vandaag over zegt doet geen hol terzake. Haar partij maakte geen deel uit van Di Rupo1 die de kliklijn van Crombéz goedkeurde. Dat haar partij zich de actie van Crombez ter harte neemt moet je niet Nadia's partij verwijten maar de hypocrieten die verantwoordelijk zijn voor de betreffende regelgeving, en die vandaag hun eigen kliklijn op de korrel nemen. En dat zijn NIET de blauwen en de tsjeven die het voorstel van Crombez mee goedkeurden, maar de rooien.


In de regering-Di Rupo werd Crombez staatssecretaris voor Bestrijding van de sociale en fiscale fraude. Op 11 mei werd op zijn voorstel het "Actieplan van het College voor de Strijd tegen Sociale en Fiscale Fraude" goedgekeurd door de regering. Dit actieplan fraudebestrijding 2012-2013 omvat een honderdtal pagina's en beschrijft een honderdtal actiepunten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/John_Crombez

Crombez "steunde" niet (alleen) dit initiatief, het was ZIJN voorstel,en dus ook zijn initiatief.

Wat de link betreft die jij blijft eisen waaruit de onvrede moet blijken van "rechts" met de kliklijn van Crombez, die link bestaat niet. Waarom zou rechts er iets op tegen hebben dat sociale en fiscale fraude wordt aangepakt? Of dat het doen en laten van werkloze jongeren met veel te dure wagens in de gaten wordt gehouden? Of dat de legertop een shoppende militair schorst? (Alhoewel dat laatste van een hele andere orde is)
Links had er niks op tegen dat fraude werd aangepakt. Links is er zelfs verantwoordelijk voor dat fraude KAN worden aangepakt. Nu links niet langer de lakens uitdeelt klaagt ze de gevolgen van haar eigen verwezenlijking aan? Wie zijn dan de hypocrieten? De rechtsen van dit forum of jij?

[B]JIJ bent namelijk degene die er een probleem van maakt dat sociale en financiële fraudeurs aangepakt kunnen worden via de kliklijn van linkse Crombez.
JIJ bent ook degene die hier een draad startte om te memmen over een shoppende militair die geschorst werd door "legertop Liesbeth Homans".

Wat je uitspraak over degoutant Antwerpen betreft:

Antwerpen wordt stilaan degoutant

http://forum.politics.be/showpost.php?p=7938279&postcount=141

Hasselt hoeft niet meer degoutant te worden.
Hasselt IS allang degoutant.

Dat de sossen vaak rechts uit de hoek komen doet niet ter zake.

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

En nu ga jij met haar en huid mijn vergeetput in, want met jouw soort is geen zinnige discussie te voeren.

Knuppel
25 december 2015, 17:40
We moeten ergens beginnen Knuppel.

Uiteraard bij de N-VA.

We weten waarom, hé "Henri"?

reservespeler
25 december 2015, 18:01
Totaal niet professioneel bezig...
Toch vind ik een schorsing overdreven.

Een aantal weken terug zag ik er eentje met een sigaar in zijn bek patrouilleren in Antwerpen.

Hier geef ik u gelijk in.
Een soldaat doet zoiets gewoon niet. Schorsen is er wel over.

reservespeler
25 december 2015, 18:03
Moet die niet voor de krijgsraad komen, wegens desertie tijdens het uitzoeken van het cadeautje, tijdens het inpakken er van en het betalen ?
Of is desertie gedurende twee minuten geen desertie ?

Ernstig nu: een schorsing is wel overdreven. Een bolwassing wegens onprofessioneel gedrag is, volgens mij althans, voldoende.

.

Inderdaad

4x10E6
25 december 2015, 18:04
Shoppende militair geschorst.

http://www.demorgen.be/binnenland/shoppende-militair-geschorst-bc343cbc/

Maar als ministers dat met hun dienstwagen doen is er geen probleem.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1614821/2013/04/15/Shopping-uitstapje-De-Croo-werkt-passanten-op-de-zenuwen.dhtml

.. er is niets veranderd al die eeuwen .. incompetente fokkers zoals Jambon en Geens beslissen knusjes vanop de achterhoede om het kanonnenvlees de linies in te sturen .. om hun onkunde en lafheid te verdoezelen kunnen die politiekerkes niet anders dan dreiging niveau vijf uitvinden en maarschalken en ander tuig met goudgalons keihard te laten optreden tegen het voetvolk .. een voorbeeld stellen .. mijn gat ..

http://www.greatwar.nl/executions/executiebe.jpg
Exécution, le 3 juin 1918, près du hameau de Oostduinkerke, d'Aloïs Walput, volontaire belge du 2cd Grenadiers, âgé de 21 ans.
Jambon en co zijn waardige opvolgers van deze Belgische officieren

reservespeler
25 december 2015, 18:05
Als je als leraar of wat dan ook in je vrije tijd wat coke dealt of wat mensen aframmelt of wat rommelt met minderjarigen is de kans toch groot dat je voor enige tijd zal worden geschorst naar mijn mening.

Er is een groot verschil in de daden.

reservespeler
25 december 2015, 18:07
Ik snap de hele commotie niet en die schorsing is al helemaal van de pot gerukt.

In het slechtste geval stond hij in die winkel terwijl er buiten iets gebeurde. En dan? Dan was hij naar buiten gespurt en had met z'n buddy een prima verrassingsaanvalletje kunnen placeren.

Die jongens mogen erop staan kijken hoe het plebs gaat shoppen, de ene straat in, de andere weer uit, weken aan een stuk en dan mogen ze nog niets meepakken voor het vrouwke met Kerstmis.

Moeten ze opperbevelhebster Prinses Filipette niet schorsen omdat hij in zijn badjas tomatensapkes met zijn dure kakteef zat te nippen in de thalasso?

België is een kafkaiaans stinkbol waar elke vorm van redelijkheid zoek is geraakt. Belachelijk gewoon ...

U begrijpt helemaal niet waar het om gaat. Is niet erg hoor.

Knuppel
25 december 2015, 18:18
Open Vld (http://www.openvld.be/?type=nieuws&id=1&pageid=82689)

klachten via kliklijn sociale fraude groot succes (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2544898/2015/12/03/Al-1-100-klachten-via-kliklijn-sociale-fraude.dhtml)
Ja, én?

Crombez was staatssecretaris onder Di Rupo1. De regering die het actieplan tegen sociale en fiscale fraude goedkeurde.

Tommelein is staatssecretaris onder Michel1. De regering die het actieplan van Crombez uitvoert.

4x10E6
25 december 2015, 18:18
U begrijpt helemaal niet waar het om gaat. Is niet erg hoor.

.. u weet er blijkbaar meer van, een aantal vraagjes kunnen dus geen kwaad ..

.. weet u zeker dat er geen boterhammetjes in die zak van Rituals steken ?
.. is de zak die de zwartmuts vasthoudt wel zijn eigendom ?
.. weet u zeker dat diezelfde zwartmuts niet in repos is ?

Supe®Staaf
25 december 2015, 18:28
Ja, én?

Crombez was staatssecretaris onder Di Rupo1. De regering die het actieplan tegen sociale en fiscale fraude goedkeurde.

Tommelein is staatssecretaris onder Michel1. De regering die het actieplan van Crombez uitvoert.
De linkse dommekloten hebben in al hun naïeviteit vergeten dat de stasi-wetten die ze maakten evengoed een ander regime van pas zouden komen.
Ze hadden nooit durven dromen dat ze de macht ooit moesten afstaan aan een blauw-bruine tsjeven regering.
Eigen schuhld dikke bult.
Crombez heeft met zijn verklikkerswetten het pad geëffend voor de aanpak van zijn eigen soortje hangmatters en profiteurs.

Knuppel
25 december 2015, 18:28
.. er is niets veranderd al die eeuwen .. incompetente fokkers zoals Jambon en Geens beslissen knusjes vanop de achterhoede om het kanonnenvlees de linies in te sturen .. om hun onkunde en lafheid te verdoezelen kunnen die politiekerkes niet anders dan dreiging niveau vijf uitvinden en maarschalken en ander tuig met goudgalons keihard te laten optreden tegen het voetvolk .. een voorbeeld stellen .. mijn gat ..

http://www.greatwar.nl/executions/executiebe.jpg
Exécution, le 3 juin 1918, près du hameau de Oostduinkerke, d'Aloïs Walput, volontaire belge du 2cd Grenadiers, âgé de 21 ans.
Jambon en co zijn waardige opvolgers van deze Belgische officieren


Je zit op het verkeerde forum trollemans.
Als je over de oorlog wil memmen moet je een oorlogsforum kiezen om je stinkende drollen op te deponeren. Om één of andere reden is het enige Belgische oorlogsforum al "suspended", maar er bestaan een hoop Nederlandse oorlogsfora.

4x10E6
25 december 2015, 18:36
Je zit op het verkeerde forum trollemans.
Als je over de oorlog wil memmen moet je een oorlogsforum kiezen om je stinkende drollen op te deponeren. Om één of andere reden is het enige Belgische oorlogsforum al "suspended", maar er bestaan een hoop Nederlandse oorlogsfora.

.. sorry , ik wou u en andere vlaemsch nazionaaltjes geen pijn berokkenen op deze mooie kerstdag .. pikt het zo erg dat Jan de Zwetten en De La Pute broodroof plegen ?

4x10E6
25 december 2015, 18:40
dubbel

Knuppel
25 december 2015, 18:53
De linkse dommekloten hebben in al hun naïeviteit vergeten dat de stasi-wetten die ze maakten evengoed een ander regime van pas zouden komen.
Ze hadden nooit durven dromen dat ze de macht ooit moesten afstaan aan een blauw-bruine tsjeven regering.
Eigen schuld dikke bult.
Crombez heeft met zijn verklikkerswetten het pad geëffend voor de aanpak van zijn eigen soortje hangmatters en profiteurs.

Dat heb ik al meer dan eens aangehaald. Ik trouwens niet alleen.

Van 12 juli 2003 tot 21 december 2007 hadden we Verhofstadt II. VLD/MR en sp.a/PS maakten deel uit van zijn paarse regering.

Eind 2004 schreef De Vexille het volgende, zij het in een andere context:

En zo zitten we dan met een gedrocht van een wetgeving, die de huidige én de toekomstige bewindslieden de mogelijkheid geeft om politieke opponenten de mond te snoeren. Die hen de mogelijkheid geeft om mensen te laten veroordelen voor opiniedelicten. Want ... men heeft toch gedacht aan het feit dat de tijd wel eens kan en zal komen dat niet dezelfde "verlichte" heersers op de troon zitten? Of wat had men gedacht?

Slaap maar rustig verder in de wetenschap dat de democratie alweer een stukje verder is ingekort, dat we alweer een stukje dichter gemaneuvreerd zijn in de richting van de dictatuur... Wie de maatstaven vandaag bepaalt, kennen we (of menen we te kennen); wie dat morgen doet, kennen we nog niet. Kom niet bleiten als het niet uitpakt zoals je dat gehoopt had.


http://forum.politics.be/showpost.php?p=765420&postcount=17

Pandareus
25 december 2015, 19:18
Geloof me, daar wordt niet mee gelachen.

Wat spijtig is. Het gaat om een futiliteit, daarvoor iemands loopbaan beschadigen is overdreven. Dat men die man een uitbrander geeft, en dan terug overgaan tot de orde van de dag.

Knuppel
25 december 2015, 19:31
Wat spijtig is. Het gaat om een futiliteit, daarvoor iemands loopbaan beschadigen is overdreven. Dat men die man een uitbrander geeft, en dan terug overgaan tot de orde van de dag.

Het gaat idd om een bagatel. Maar wel een bagatel waar niet alleen de media teveel spel van maakten. Lees er deze draad maar eens op na, en geniet van de reacties van degenen die deze bagatel misbruikten uit onvrede met een regering zonder sossen.

Pandareus
25 december 2015, 20:01
Nee, je begrijpt het nog steeds niet, wat uiteraard niet verwonderlijk is;
je bent dan ook een hopeloos geval.
Maar zoals ik al zei: blijf maar doorratelen; het heeft zijn amusemenswaarde, alhoewel, er begint wel aardig wat schimmel en stank af te komen.

Heb je nu nog steeds niet door dat deMorgen in handen is van Christiaan van Thillo; dat een groot deel van de nieuwsberichten van DM en HLN net dezelfde zijn ?

Ik heb dat hier ook al een keer of 10 geschreven, ben ermee gestopt. Je botst op een mentale barrière blijkbaar : hln is blauw, en DM is rood. Punt.

Die mensen vormden zich 30 jaar geleden een opinie en zijn dan gestopt met denken.

4x10E6
25 december 2015, 20:01
Het gaat idd om een bagatel. Maar wel een bagatel waar niet alleen de media teveel spel van maakten. Lees er deze draad maar eens op na, en geniet van de reacties van degenen die deze bagatel misbruikten uit onvrede met een regering zonder sossen.

.. wat een mooie pirouettes weet u toch te maken ..

Knuppel
25 december 2015, 21:22
Ik heb dat hier ook al een keer of 10 geschreven, ben ermee gestopt. Je botst op een mentale barrière blijkbaar : hln is blauw, en DM is rood. Punt.

Die mensen vormden zich 30 jaar geleden een opinie en zijn dan gestopt met denken.


Jij kan het weten, zeker?

HLN heeft Vander Keelen als hoofdredacteur, De Morgen Yves Desmet, en bij het BVL en GVA vlogen de Vlaams-gezinde hoofdredacteurs buiten.

ALLE media in dit land halen hun mosterd bij Belga, en dat agentschap heeft de laatste 17 jaar een directeur (gehad) die gekneed werd door het ABVV en De Morgen.

Pandareus
25 december 2015, 22:23
Jij kan het weten, zeker?

HLN heeft Vander Keelen als hoofdredacteur,

HLN heeft Wim Verhoeven als hoofdredacteur, daarvoor was dat Daenen gedurende 15 jaar...

De Morgen Yves Desmet
Bij DM is dat het duo Liesbeth Imbo en An Govaerts...

, en bij het BVL en GVA vlogen de Vlaams-gezinde hoofdredacteurs buiten.

Ja ? welke 'vlaams-gezinde' hoofdredacteurs vlogen buiten bij bvl en gva ?
Bij HBVL is ivo vandekerckhove al jarenlang hoofdredacteur, nu in duo samen met indra dewitte. Bij gva is pascal kerkhove opgestapt in 2014 en die had zeker geen last van vlaamse kramp en bolde het af omdat hij in conflict zat met gerd ysebaert (ceo van mediahuis die een ontslagronde oplegde). Momenteel is de hoofdredactie in handen van het duo kris vanmarsenille en rudy collier.

Ik heb de indruk dat je al even weinig van de pers weet dan onze waalse forumhuisvrouw Marie Daenen...


ALLE media in dit land halen hun mosterd bij Belga, en dat agentschap heeft de laatste 17 jaar een directeur (gehad) die gekneed werd door het ABVV en De Morgen.

Alle kranten zetten op hun gratis website enkel nog de eenheidsworst van Belga + wat sport gelul online. Dat is goedkoop. Het echte redactionele nieuws (wat dus duur is om te maken) komt enkel in de gedrukte versie en achter een paywall. Dat zijn betalende klanten, dat mag wat kosten.

lupus
26 december 2015, 00:31
Kan jij wel lezen wat er staat?

Hoe je het ook draait of keert. Het actieplan tegen sociale en fiscale fraude was NIET van de hand van Tommelein maar kwam er op voorstel van linkse Crombez . De regering Di Rupo1 keurde het voorstel van staatssecretaris John Crombez goed. Dus ook Tommelein. Zonder het actieplan van de linkse staatssecretaris kon geen énkele partij sociale en fiscale fraude opsporen via een kliklijn. Noch zouden de kliklijnen die onder Di Rupo werden goedgekeurd succesvol hebben kunnen worden.

Wat Nadia Smynate daar vandaag over zegt doet geen hol terzake. Haar partij maakte geen deel uit van Di Rupo1 die de kliklijn van Crombéz goedkeurde. Dat haar partij zich de actie van Crombez ter harte neemt moet je niet Nadia's partij verwijten maar de hypocrieten die verantwoordelijk zijn voor de betreffende regelgeving, en die vandaag hun eigen kliklijn op de korrel nemen. En dat zijn NIET de blauwen en de tsjeven die het voorstel van Crombez mee goedkeurden, maar de rooien.



Crombez "steunde" niet (alleen) dit initiatief, het was ZIJN voorstel,en dus ook zijn initiatief.

Wat de link betreft die jij blijft eisen waaruit de onvrede moet blijken van "rechts" met de kliklijn van Crombez, die link bestaat niet. Waarom zou rechts er iets op tegen hebben dat sociale en fiscale fraude wordt aangepakt? Of dat het doen en laten van werkloze jongeren met veel te dure wagens in de gaten wordt gehouden? Of dat de legertop een shoppende militair schorst? (Alhoewel dat laatste van een hele andere orde is)
Links had er niks op tegen dat fraude werd aangepakt. Links is er zelfs verantwoordelijk voor dat fraude KAN worden aangepakt. Nu links niet langer de lakens uitdeelt klaagt ze de gevolgen van haar eigen verwezenlijking aan? Wie zijn dan de hypocrieten? De rechtsen van dit forum of jij?

JIJ bent namelijk degene die er een probleem van maakt dat sociale en financiële fraudeurs aangepakt kunnen worden via de kliklijn van linkse Crombez.
JIJ bent ook degene die hier een draad startte om te memmen over een shoppende militair die geschorst werd door "legertop Liesbeth Homans".

Wat je uitspraak over degoutant Antwerpen betreft:



http://forum.politics.be/showpost.php?p=7938279&postcount=141

Hasselt hoeft niet meer degoutant te worden.
Hasselt IS allang degoutant.



:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

En nu ga jij met haar en huid mijn vergeetput in, want met jouw soort is geen zinnige discussie te voeren.

Vergeetput ? Geen wonder, je bent echt ergens blijven steken LOL

Misschien begrijp je het nu:

[B]Antwerpen wordt stilaan degoutant
Een kliklijn tegen vuilnismannen die fooien ophalen. Dit nieuwe dieptepunt in de publieke moraal in Antwerpen toont aan hoe de stad van Bart De Wever en Liesbeth Homans (beiden N-VA) is afgegleden van een echte metropool naar een benauwende provinciestad vol verdeeldheid, spanning en dwang.
Jan Blommaert

http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/12/19/antwerpen-wordt-stilaan-degoutant

Ik had al reeds geschreven dat deze citaten puur illustratief waren in de context van het klikken en hoe links er op reageert.
Maar ik zal het maar spellen: Het waren dus Jan Blommaert's woorden.

En wiki waar je steeds naar verwijst is direct te bewerken door alleman en iedereen en daarom zeker niet de betrouwbaarste bron.

Hier is een link naar het echte document waar je steeds naar verwijst:
Actieplan van het College voor de Strijd tegen Sociale en Fiscale Fraude 2012-2013 (https://www.iec-iab.be/nl/leden/Publicaties/editoriaal/Documents/20-2012%20-%20NL%20Editoriaal%20bijlage.pdf) (PDF)

Geef je gelul maar op lupus. Je maakt je met elke post belachelijker.

In de regering-Di Rupo werd Crombez staatssecretaris voor Bestrijding van de sociale en fiscale fraude. Op 11 mei werd op zijn voorstel het "Actieplan van het College voor de Strijd tegen Sociale en Fiscale Fraude" goedgekeurd door de regering. Dit actieplan fraudebestrijding 2012-2013 omvat een honderdtal pagina's en beschrijft een honderdtal actiepunten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/John_Crombez



Het omvat inderdaad een honderdtal pagina's en een honderdtal actiepunten maar over een centraal meldpunt of kliklijn heb ik niets teruggevonden.

:oops:

lupus
26 december 2015, 00:47
Ik heb dat hier ook al een keer of 10 geschreven, ben ermee gestopt. Je botst op een mentale barrière blijkbaar : hln is blauw, en DM is rood. Punt.

Die mensen vormden zich 30 jaar geleden een opinie en zijn dan gestopt met denken.

Inderdaad; neem nu deze 2 artikels die beiden zijn bewerkt door redactie


http://www.hln.be/hln/nl/2654/Extreme-Aarde/article/detail/2566977/2015/12/25/Tot-in-Moskou-echt-overal-ter-wereld-uitzonderlijk-warm.dhtml

http://www.demorgen.be/wetenschap/tot-in-moskou-echt-overal-ter-wereld-uitzonderlijk-warm-b9d2545f/

Toch zijn ze gewoon identiek tot en met de bronnen toe.
Dit noemen ze de Rode Morgen...ach ja, wat kan je verwachten ?

Jakko
26 december 2015, 01:54
Ja, én?

Crombez was staatssecretaris onder Di Rupo1. De regering die het actieplan tegen sociale en fiscale fraude goedkeurde.

Tommelein is staatssecretaris onder Michel1. De regering die het actieplan van Crombez uitvoert.

Ik ben ook niet van zinnens dat gans acieplan onder de loupe te nemen, maar het ging over het "meldpunt voor sociale fraude", de kliklijn.

De Vlaamse liberalen eisen al enige tijd de oprichting van een meldpunt sociale fraude, maar ze maken wel bezwaar tegen het anonieme karakter van klachten. "Op die manier wordt het een goedkope kliklijn en dat willen we absoluut niet", zegt Nele Lijnen, senatrice voor Open Vld. Ze ziet het meldpunt ook enkel als een middel om in een overgangsfase fraude op te sporen. "Datamining moet er op termijn voor zorgen dat de SIOD alles zelf opspoort".Staatssecretaris voor Fraudebestrijding John Crombez (sp.a) steunt de oprichting van een centraal meldpunt.

knack (http://www.knack.be/nieuws/belgie/sociale-kliklijn-op-komst/article-normal-97293.html)

Anonieme kliklijn sociale fraude gaat toch door (http://www.nelelijnen.be/index.php/nieuws-media/nele-lijnen-in-de-media/324-nieuwe-kliklijn-sociale-fraude)

Welidwaar een beetje later als dit artikel laat uitschijnen, nl. op 05 oktober 2015.

Kwestie van vraag en aanbod. Wat begrijp je niet in de veronderstelling dat O Vld rechts is en de SP.A links?

Brubbel
26 december 2015, 08:21
Wie ook maar iets kent van de mentaliteit van Belgische officieren weet dat dat bijna uitluitend mensen zijn die hypocriet en incompetent tot op het bot zijn. Zelf van alles uitsteken, een belachelijk dikke pre krijgen maar wel steeds als een idioot met het vingertje klaar staan als een lager geplaatste iets verkeerd doet.

(neo)geopolitiek
26 december 2015, 08:25
Wie ook maar iets kent van de mentaliteit van Belgische officieren weet dat dat bijna uitluitend mensen zijn die hypocriet en incompetent tot op het bot zijn. Zelf van alles uitsteken, een belachelijk dikke pre krijgen maar wel steeds als een idioot met het vingertje klaar staan als een lager geplaatste iets verkeerd doet.

zever.....

Brubbel
26 december 2015, 08:57
zever.....

Leg eens uit (neo)geopolitiek, waarom is dit zever? Of heb je geen andere ijzersterke argumenten? Ben je zelf zo'n hypocriete en incompetente officier die graag een vette pre opstrijkt zonder er veel voor te doen en te kunnen?

fred vanhove
26 december 2015, 09:01
Leg eens uit (neo)geopolitiek, waarom is dit zever? Of heb je geen andere ijzersterke argumenten? Ben je zelf zo'n hypocriete en incompetente officier die graag een vette pre opstrijkt zonder er veel voor te doen en te kunnen?


Kijk nog zo'n soldaatje die ze geschorst hebben voor wat commiskes te doen ....het leven is hard voor de ''kleine' man;-)

http://trends.knack.be/economie/mensen/winterkorn-ex-ceo-volkswagen-stapt-op-met-pensioenvergoeding-van-28-miljoen-euro/article-normal-607889.html

Knuppel
26 december 2015, 12:58
Ik ben ook niet van zinnens dat gans acieplan onder de loupe te nemen, maar het ging over het "meldpunt voor sociale fraude", de kliklijn.



knack (http://www.knack.be/nieuws/belgie/sociale-kliklijn-op-komst/article-normal-97293.html)

Anonieme kliklijn sociale fraude gaat toch door (http://www.nelelijnen.be/index.php/nieuws-media/nele-lijnen-in-de-media/324-nieuwe-kliklijn-sociale-fraude)

Welidwaar een beetje later als dit artikel laat uitschijnen, nl. op 05 oktober 2015.

Kwestie van vraag en aanbod. Wat begrijp je niet in de veronderstelling dat O Vld rechts is en de SP.A links?

De VLD noemt zich sinds de paarse regering van Verhofstadt niet toevallig "Links-liberaal".

Via jouw link lees ik het volgende:

Vandaag worden er al veel klachten ingediend, maar dat gebeurt bij verschillende diensten, verschillende administraties, zelfs op het kabinet van de staatssecretaris. Daardoor kan vaak niet op de meest accurate manier worden opgetreden. Vandaar de oprichting van één centraal meldpunt waardoor klachten van burgers onmiddellijk bij de juiste dienst terechtkomen, en er passend gevolg aan kan worden gegeven. Dat noem ik goed bestuur."

Lijnen vindt dat er geen enkele reden bestaat om anonieme klachten toe te laten. "Met het nieuwe systeem wordt de anonimiteit van de indiener nog altijd gewaarborgd tegenover de mogelijke fraudeur. Dit bestaat al, want zelfs in de rechtbank heeft de sociale inspectie geheimhoudingsplicht."

Energieverbruik
Naast dit nieuwe meldpunt wil de regering Michel ook een actieplan tegen sociale fraude waarbij via het gas-, elektriciteit- en waterverbruik wordt gecontroleerd of alleenstaanden echt alleen staan. De regering denkt daarbij aan mensen die zeggen dat ze alleen wonen terwijl ze eigenlijk samenwonen, om zo een hogere uitkering te krijgen. Via datamining (koppelen van databanken) kunnen de gegevens over gas-, water- en elektriciteitsverbruik bij dit soort steuntrekkers automatisch worden nagegaan. Als dat verbruik te hoog ligt voor één persoon, komt er verder onderzoek.Datamining biedt nog heel wat perspectieven. "Zo is het perfect mogelijk dat de databank van de Dienst Inschrijving van Voertuigen aan die van de inkomens wordt gekoppeld zodat ook kan worden nagegaan of steuntrekkers niet met een dure wagen rondrijden", klinkt het.



D�*t is nu het (niet veronderstelde) verschil tussen links en rechts. Links heeft niet alleen uitkeringstrekkers aangetrokken en met hand en tand beschermd en de hand boven het hoofd gehouden, de "socialisten" hebben hun kiesvee uiteindelijk, onder druk van de blauwe partner, een mes in de rug gestoken.

De liberalen zijn nooit iets anders geweest dat de partij van de beter begoeden. Dat een regering waarvan de liberalen véruit in de meerderheid zijn Belgique probeert te redden door in hoofdzaak sociale fraude aan te pakken hoeft dus niemand te verwonderen. Als ze de (zware) financiële fraude zouden viseren komen ze immers meteen bij twee topfiguren van hun eigen partij terecht die, buiten hun job in de Belgische en Europese politiek, grootgrondbezitter en wijnboer zijn in Italië.

http://www.chateauvini.be/domein/la-macinaia-fam-de-gucht

http://www.tgfinewines.be/

De bedoeling van Crombez was om niet (alleen....) de sociale, maar ook de financiële fraude aan te pakken. Maar hij viseerde in hoofdzaak de financiële fraude.
Uiteraard bleven zijn blauwe coalitiegenoten buiten beeld....

Knuppel
26 december 2015, 13:05
Kijk nog zo'n soldaatje die ze geschorst hebben voor wat commiskes te doen ....het leven is hard voor de ''kleine' man;-)

http://trends.knack.be/economie/mensen/winterkorn-ex-ceo-volkswagen-stapt-op-met-pensioenvergoeding-van-28-miljoen-euro/article-normal-607889.html

Of hoe gesjoemel, zowel in de privé als bij de overheid, loont.

fred vanhove
26 december 2015, 13:47
Of hoe gesjoemel, zowel in de privé als bij de overheid, loont.

En hoe groter de garnaal hoe meer het gesjoemel loont.

Knuppel
26 december 2015, 13:50
En hoe groter de garnaal hoe meer het gesjoemel loont.

Inderdaad.

En hoe kleiner de garnaal, hoe minder diens gesjoemel loont.

Sukkelaar
26 december 2015, 14:21
zever.....

Neen, geen zever maar zuiver realiteit.

Sukkelaar
26 december 2015, 14:23
De bedoeling van Crombez was om niet (alleen....) de sociale, maar ook de financiële fraude aan te pakken. Maar hij viseerde in hoofdzaak de financiële fraude.


Wat kun je anders van een socialist verwachten?

Knuppel
26 december 2015, 15:26
Wat kun je anders van een socialist verwachten?

Niet meer of minder dan je van een "liberaal" kan verwachten. Die kiezen voor precies het tegenovergestelde als Crombez en pakken liever de sociale fraude aan dan de financiële. Als de liberalen de financiële fraude wél eerlijk zouden aanpakken waren ze allang bij een paar grootgrondbezitters in Toscane beland.

Dat geldt ook voor de liberalen van de N-VA, maar gezien hun ondervertegenwoordiging in de regering Michel is hun toegeeflijke houding verklaarbaar. De regering Michel moest en zou, en mocht niets anders, dan een "sociaal-economische herstelregering" zijn. Je ziet van hier dat die haar eigen toppolitici zou pijn doen.

Knuppel
26 december 2015, 15:29
Neen, geen zever maar zuiver realiteit.

Inderdaad. De legertop heeft met zekerheid een pak meer boter op het hoofd dan de militair die geschorst werd.

Boduo
26 december 2015, 15:58
Inderdaad. De legertop heeft met zekerheid een pak meer boter op het hoofd dan de militair die geschorst werd.

Hoe wéét jij dat ?

Boduo
26 december 2015, 16:00
Wie ook maar iets kent van de mentaliteit van Belgische officieren weet dat dat bijna uitluitend mensen zijn die hypocriet en incompetent tot op het bot zijn. Zelf van alles uitsteken, een belachelijk dikke pre krijgen maar wel steeds als een idioot met het vingertje klaar staan als een lager geplaatste iets verkeerd doet.

Veralgemenen wordt hier een gewoonte...

Knuppel
26 december 2015, 17:09
Hoe wéét jij dat ?

Eurometaal greep in 1985 naast een lucratief contract voor de levering van 115.210 stukken clustermunitie voor het Belgisch leger. Het Nederlands bedrijf had een beter bod, maar wijlen minister van Defensie Freddy Vreven (PVV) gaf de voorkeur aan een Amerikaanse firma.

Dat bedrijf betaalde een bedrag van 10 miljoen euro aan 'commissielonen'. Daarvan zou ruim 175.000 euro naar garagist-lobbyist Johan Lampaert gegaan zijn. Bijna 1,25 miljoen kwam terecht bij een officier bij de aankoopdienst van Defensie. Waar de rest van de 10 miljoen euro naartoe is gegaan, werd nooit opgehelderd.



http://www.knack.be/nieuws/belgie/nieuw-proces-over-obussenschandaal/article-normal-21011.html

Luc Allard was jarenlang een zogenaamde LBO of 'Leidende Budgettaire Overheid' - ook krukkig Nederlands is blijkbaar een typische legerkwaal. Hij beheerde een aankoopbudget van anderhalf miljard euro, tot hij in maart 2004 werd gearresteerd op verdenking van bendevorming, corruptie, verduistering en oplichting. Allard bekende dat hij met zijn vingers in de suikerpot had gezeten - maar hij zei erbij dat fraude in het leger de regel is. Er volgde een resem huiszoekingen en arrestaties van militairen en leveranciers, en het schandaal dijde uit naar de hogere echelons. En toen... werd het stil.

http://www.humo.be/humo-archief/21314/de-miljoenenfraude-in-het-belgisch-leger-commandant-luc-allard-beschuldigt-minister-flahaut

Garry
26 december 2015, 23:39
Werk jij?Hij wel, maar gij.....?

Garry
26 december 2015, 23:46
In het onderwijs mag men haatmails sturen naar een ministers, en krijgt men daar enkel een verlaging in rang voor.

Ik besef maar al te goed dat een schorsing voor u een zeer zware maatregel is. De meeste mensen worden voor veel minder ontslagen.Alleen Ministers die boodschappen doen met hun dienst wagen in autovrije zones die worden niet ontslagen en parlementsleden die zitten ( liggen) te slapen tijdens hun dienst (als ze tenminste al aanwezig zijn) die worden ook niet ontslagen.

Heb je al eens gezien hoe de postbodes er vandaag de dag bij lopen? Sommige zijn pressies Urbanus in korte broek. En zeggen dat postbodes voorheen al een bulletin 9 kregen als ze met opgerolde mouwen hun dienst uitvoerde of wanneer ze bij warm weer hun kepie niet op hadden maar weg gestoken hadden in hun postzak.

Dat moet de vooruitgang voorstellen zeker?

Garry
26 december 2015, 23:50
Dus we kunnen N-VA aanklagen voor het veroorzaken van een sociaal kerkhof ?Als dat zo blijkt te zijn, waarom niet?

Garry
26 december 2015, 23:57
Kom hier dagelijks Belgische en Nederlandse agenten van de politie en douane tegen die in uniform met dienstwapens in de winkels staan aan te schuiven om hun boodschappen te betalen. Er is zelfs al door de gewone klanten voorgesteld om speciale parkings en kassa's te voorzien voor de agenten, zodat ze sneller hun taken terug kunnen gaan uitvoeren.

En dan heb je nog de politici zelf, die zelfs klachten indienen omdat er geen bewakingsagenten beschikbaar worden gesteld als zij gaan winkelen of op restaurant gaan.

Waar het die PvdA-ster om te doen is, is gewoon de regering aanvallen en beweren dat de militairen een overbodige uitgaven zijn. Die mannen en vrouwen hebben zelfs de tijd om te gaan winkelen tijdens hun bewakingsopdrachten. Waarom moeten die dan rondlopen in de winkelstraten, terwijl zij daar rustig en veilig haar boodschappen wil kunnen doen.
Idd, en ook zijn ze regelmatig op toer met de combi om frieten te gaan halen en dat wordt hier door sommige verdedigd omdat ze zogezegd geen vaste uur hebben tijdens hun diens om te eten. Dat is natuurlijk dikke flauwe kul. Dan moeten ze zoals zoveel andere werknemers maar hun boterhammetjes mee hebben hé.

Knuppel
26 december 2015, 23:58
Alleen Ministers die boodschappen doen met hun dienst wagen in autovrije zones die worden niet ontslagen en parlementsleden die zitten ( liggen) te slapen tijdens hun dienst (als ze tenminste al aanwezig zijn) die worden ook niet ontslagen.

Heb je al eens gezien hoe de postbodes er vandaag de dag bij lopen? Sommige zijn pressies Urbanus in korte broek. En zeggen dat postbodes voorheen al een bulletin 9 kregen als ze met opgerolde mouwen hun dienst uitvoerde of wanneer ze bij warm weer hun kepie niet op hadden maar weg gestoken hadden in hun postzak.

Dat moet de vooruitgang voorstellen zeker?

Je hebt volkomen gelijk met het eerste deel van je reactie, maar de kleding van de postbodes heeft hier niets mee te maken. Niet alleen de kledingsvoorschriften zijn blijkbaar veranderd.
Heb je al een geschat hoe zwaar de "fiets" is die deze "mensen" moeten gebruiken?
Vraag het hen anders eens.

Garry
27 december 2015, 00:03
Je hebt volkomen gelijk met het eerste deel van je reactie, maar de kleding van de postbodes heeft hier niets mee te maken. Niet alleen de kledingsvoorschriften zijn blijkbaar veranderd.
Heb je al een geschat hoe zwaar de "fiets" is die deze "mensen" moeten gebruiken?
Vraag het hen anders eens.Maar ik heb het niet over fietsen hoor. Hier bv komt er al lang geen postboden meer per fiets. Dat was vroeger ook nog eens het geval dat ze in landelijk gelegen zones de post bedeelden met de fiets. Nu is dat allemaal met de auto. Dat is waarschijnlijk beter voor het milieu, al dat gestop en vertrekken.

Knuppel
27 december 2015, 00:07
Idd, en ook zijn ze regelmatig op toer met de combi om frieten te gaan halen en dat wordt hier door sommige verdedigd omdat ze zogezegd geen vaste uur hebben tijdens hun diens om te eten. Dat is natuurlijk dikke flauwe kul. Dan moeten ze zoals zoveel andere werknemers maar hun boterhammetjes mee hebben hé.

Richt je pijlen liever op de PVDA-ster met een dubbele agenda. Niet op politieagenten die tijdens hun werk gauw een pakje friet meepikken. Dat is precies hetzelfde als die militair pakken omdat hij een winkeltas draagt.

Kijk eens naar de Europarlementairen die vreten en zuipen op andermans kosten dat het niet mooi meer is, en die door even binnen en buiten te lopen om hun handtekening te zetten enkele honderden euro extra beuren.

Garry
27 december 2015, 00:09
En hoe groter de garnaal hoe meer het gesjoemel loont.En een ander die eens een vijsje mee doet en betrapt wordt wordt ontslagen voor zwaarwichtige feiten.

Kleine stelen en grote stelen maar grote stelen het meest.

Garry
27 december 2015, 00:12
Hoe wéét jij dat ?Al vergeten hoe ze Laurent zijn woning op koste van het leger ingericht hebben????? Kort van memorie?

Knuppel
27 december 2015, 00:22
Maar ik heb het niet over fietsen hoor. Hier bv komt er al lang geen postboden meer per fiets. Dat was vroeger ook nog eens het geval dat ze in landelijk gelegen zones de post bedeelden met de fiets. Nu is dat allemaal met de auto. Dat is waarschijnlijk beter voor het milieu, al dat gestop en vertrekken.

Neen, je had het niet over hun veel te zware fiets maar over hun kledij. Ik heb er geen probleem mee dat die mensen het zich zo comfortabel mogelijk maken. Zeker als het erg warm is.

Hier komt de postbode wel nog met zo'n fiets. Met bakken volgeladen met voor het overgrote deel ongeadresseerde reclame.

In de vroege morgen rijdt er idd ook een auto van de post, maar die bezorgt enkel kranten. De abonnees willen hun krant in de vroege morgen. Dat kan niet voor iedereen als de postbode met de fiets ook de kranten moet bezorgen. Met een autootje kan dat wel. Als de Post niet nog meer klanten wil verliezen dan ze al verloor aan het internet moet ze sneller op de bal kunnen spelen. Kranten en pakjes moeten sneller bezorgd worden.

Knuppel
27 december 2015, 00:35
Al vergeten hoe ze Laurent zijn woning op koste van het leger ingericht hebben????? Kort van memorie?

Het marineschandaal is idd nog een voorbeeld van de corruptie en dubbelhartigheid van de legertop. De Lorre zou ook niet geweten hebben dat de "aankoopdienst" van de zeemacht de werken in zijn villa betaalde. Nochtans kwamen de centen niet uit zijn eigen zak.
Maar ook procureur Marc Rubens van het Hasseltse parket deed er alles aan om Lorre uit de wind te zetten. Jaja, dezelfde procureur die.....Hilde Claes een handje hielp toen twee klokkenluiders de kat de bel aanbonden....

Garry
27 december 2015, 00:36
Neen, je had het niet over hun veel te zware fiets maar over hun kledij. Ik heb er geen probleem mee dat die mensen het zich zo comfortabel mogelijk maken. Zeker als het erg warm is.

Hier komt de postbode wel nog met zo'n fiets. Met bakken volgeladen met voor het overgrote deel ongeadresseerde reclame.

In de vroege morgen rijdt er idd ook een auto van de post, maar die bezorgt enkel kranten. De abonnees willen hun krant in de vroege morgen. Dat kan niet voor iedereen als de postbode met de fiets ook de kranten moet bezorgen. Met een autootje kan dat wel. Als de Post niet nog meer klanten wil verliezen dan ze al verloor aan het internet moet ze sneller op de bal kunnen spelen. Kranten en pakjes moeten sneller bezorgd worden.
Natuurlijk, maar een minimum aan voorkomen zou wel mogen vind ik. Stel je voor dat morgen de politie er ook zo bij gaat lopen, of militairen.

Garry
27 december 2015, 00:38
Het marineschandaal is idd nog een voorbeeld van de corruptie en dubbelhartigheid van de legertop. De Lorre zou ook niet geweten hebben dat de "aankoopdienst" van de zeemacht de werken in zijn villa betaalde. Nochtans kwamen de centen niet uit zijn eigen zak.
Maar ook procureur Marc Rubens van het Hasseltse parket deed er alles aan om Lorre uit de wind te zetten. Jaja, dezelfde procureur die.....Hilde Claes een handje hielp toen twee klokkenluiders de kat de bel aanbonden....
Laurent wist dat goed genoeg maar dat maakt de legertop niet minder schuldig hé.

Knuppel
27 december 2015, 00:40
Natuurlijk, maar een minimum aan voorkomen zou wel mogen vind ik. Stel je voor dat morgen de politie er ook zo bij gaat lopen, of militaire.

Een postbode draagt geen uniform meer. De politie en het leger wel nog.

Garry
27 december 2015, 00:42
Het marineschandaal is idd nog een voorbeeld van de corruptie en dubbelhartigheid van de legertop. De Lorre zou ook niet geweten hebben dat de "aankoopdienst" van de zeemacht de werken in zijn villa betaalde. Nochtans kwamen de centen niet uit zijn eigen zak.
Maar ook procureur Marc Rubens van het Hasseltse parket deed er alles aan om Lorre uit de wind te zetten. Jaja, dezelfde procureur die.....Hilde Claes een handje hielp toen twee klokkenluiders de kat de bel aanbonden....Ja, die werd al vrij gesproken alvorens hij verhoort werd, een regelrechte aanfluiting van het gelijkheidsbeginsel van de wet. En dat noemen ze hier een rechtstaat. Het recht is hier zo krom als het maar krom zijn kan.

Garry
27 december 2015, 00:53
Een postbode draagt geen uniform meer. De politie en het leger wel nog.Daar gaat het juist om. Ik heb zelf lang geleden nog een tijdje bij de post gewerkt als bediende op de tol-afdeling. Ik werd al op de vingeren getikt omdat mijn haar wat te lang was volgens het oordeel van de postmeester. Toen hij mij een goed uur later terug zag en vast stelde dat mijn haar intussen geknipt was, kreeg ik opnieuw op mijn donder omdat ik mijn haar had laten knippen tijdens de werkuren. Ik was niet op mijn mondje gevallen en antwoordde hem dat het anders wel tijdens de werkuren gegroeid was ook.

Hij kon er niet mee lachen, de zuurpruim.

Knuppel
27 december 2015, 01:16
Daar gaat het juist om. Ik heb zelf lang geleden nog een tijdje bij de post gewerkt als bediende op de tol-afdeling. Ik werd al op de vingeren getikt omdat mijn haar wat te lang was volgens het oordeel van de postmeester. Toen hij mij een goed uur later terug zag en vast stelde dat mijn haar intussen geknipt was, kreeg ik opnieuw op mijn donder omdat ik mijn haar had laten knippen tijdens de werkuren. Ik was niet op mijn mondje gevallen en antwoordde hem dat het anders wel tijdens de werkuren gegroeid was ook.

Hij kon er niet mee lachen, de zuurpruim.

Je spreekt dus ervaring. Reden temeer om begrip op te brengen voor je vroegere collega's, vindt je zelf ook niet?

Ik kan wel lachen met je antwoord dat je haar ook tijdens de werkuren gegroeid was. :-D

Knuppel
27 december 2015, 01:34
Ja, die werd al vrij gesproken alvorens hij verhoort werd, een regelrechte aanfluiting van het gelijkheidsbeginsel van de wet. En dat noemen ze hier een rechtstaat. Het recht is hier zo krom als het maar krom zijn kan.

Lorre werd niet eens in verdenking gesteld! Hij werd enkel opgeroepen als getuige.

Acht officieren van de Belgische marine zouden eind jaren 1990 "werkingskredieten" van de marine door middel van "valse facturen" voor "privédoeleinden" gebruikt hebben. Niet voor henzelf maar voor de villa van Lorre. ACHT officieren! Heb je dat goed gehoord? Die acht officieren speelden, wat dacht je anders, toevallig allemaal onder één hoedje. Niks te opdracht van hogerhand.
En Lorre? Die was haas en wist nergens van. Uiteraard. De fraude bedroeg dan ook slechts 2.2 miljoen.
Zeg nu zelf. Wie zou het wél merken dat hij een dikke twee miljoen meer of minder op zijn rekening heeft staan?

Als je het achteraf bekijkt zie je pas goed wat een schandalig corrupt land Belgique is.

Garry
27 december 2015, 08:43
Lorre werd niet eens in verdenking gesteld! Hij werd enkel opgeroepen als getuige.

Acht officieren van de Belgische marine zouden eind jaren 1990 "werkingskredieten" van de marine door middel van "valse facturen" voor "privédoeleinden" gebruikt hebben. Niet voor henzelf maar voor de villa van Lorre. ACHT officieren! Heb je dat goed gehoord? Die acht officieren speelden, wat dacht je anders, toevallig allemaal onder één hoedje. Niks te opdracht van hogerhand.
En Lorre? Die was haas en wist nergens van. Uiteraard. De fraude bedroeg dan ook slechts 2.2 miljoen.
Zeg nu zelf. Wie zou het wél merken dat hij een dikke twee miljoen meer of minder op zijn rekening heeft staan?

Als je het achteraf bekijkt zie je pas goed wat een schandalig corrupt land Belgique is.Ik vraag mij af, zou dat nu in andere landen ook zo het geval zijn. Ik vind het al niet kunnen dat alle nazaten van de koning dotaties krijgen. Volgens de grondwet is alleen de koning en de troonopvolger dotatiegerechtigd maar ja, grondwet, dat is iets waar de gewone burger zich aan moet houden hé en iets waar de heren hun kont mee afkuisen.

Garry
27 december 2015, 08:47
Inderdaad, Pietje, soms ontvang ik tegewoordig ook de juiste post op tijd.Soms? Ge moet aan uw correspondenten zeggen dat ze er het juiste adres op moeten vermelden hé.:lol:

Jantje
27 december 2015, 10:23
Ik vraag mij af, zou dat nu in andere landen ook zo het geval zijn. Ik vind het al niet kunnen dat alle nazaten van de koning dotaties krijgen. Volgens de grondwet is alleen de koning en de troonopvolger dotatiegerechtigd maar ja, grondwet, dat is iets waar de gewone burger zich aan moet houden hé en iets waar de heren hun kont mee afkuisen.

In andere staten is het vaak nog erger. In het VK heb je zelfs nog het The house of Lords, onze senaat, waar de postjes van de vertegenwoordigers voor 1/3 nog bestaan uit erfrechten en die naast de kosten aan hun eerste verblijf, ook nog eens de kosten voor een verblijf in Londen volledig mogen inbrengen als beroepskosten en verhalen op de belastingbetaler.

En ook in andere landen is de corruptie groot.

Indomitable
27 december 2015, 10:34
Ministers die slapen in het parlement mogen ze ook shorsen.

fred vanhove
27 december 2015, 11:16
Ministers die slapen in het parlement mogen ze ook shorsen.

Misschien beter zo.Zolang ze slapen zeggen of doen ze geen stommiteiten;-)

Indomitable
27 december 2015, 11:18
Misschien beter zo.Zolang ze slapen zeggen of doen ze geen stommiteiten;-)Ze mogen allen in coma vallen. :lol:

Boduo
27 december 2015, 13:44
Ministers die slapen in het parlement mogen ze ook shorsen.

Niet alleen ministers, ook de gewone politiekers + al degenen die hun krant, tablet, smartphone,...lezen of er spelletjes op spelen.

fred vanhove
27 december 2015, 15:24
Niet alleen ministers, ook de gewone politiekers + al degenen die hun krant, tablet, smartphone,...lezen of er spelletjes op spelen.

Waarom.....wat zouden ze daar eigenlijk anders moeten doen behalve aanwezig zijn ?

Garry
27 december 2015, 16:06
Waarom.....wat zouden ze daar eigenlijk anders moeten doen behalve aanwezig zijn ?Pfff, die soldaat was toch ook aanwezig en had toch ook niet meer te doen op dat moment dan wat rond te kuieren?

Altijd het zelfde, twee maten en twee gewichten

Garry
27 december 2015, 16:08
Niet alleen ministers, ook de gewone politiekers + al degenen die hun krant, tablet, smartphone,...lezen of er spelletjes op spelen.

twee maten en twee gewichten

Garry
27 december 2015, 16:08
Ministers die slapen in het parlement mogen ze ook shorsen.idd, maar zoals steeds, twee maten en twee gewichten

Garry
27 december 2015, 16:12
In andere staten is het vaak nog erger. In het VK heb je zelfs nog het The house of Lords, onze senaat, waar de postjes van de vertegenwoordigers voor 1/3 nog bestaan uit erfrechten en die naast de kosten aan hun eerste verblijf, ook nog eens de kosten voor een verblijf in Londen volledig mogen inbrengen als beroepskosten en verhalen op de belastingbetaler.

En ook in andere landen is de corruptie groot.Eigenlijk kan het mij geen moer schelen hoe het op een ander is. Dat het daar erger of niet half zo erg is doet niet ter zaken, het is hoe het hier is dat telt, slecht dus!

fred vanhove
27 december 2015, 16:16
twee maten en twee gewichten

Zo is dat...kijk nog zo'n soldaatje dat ze hebben geschorst.. echt om medelijden mee te hebben....het schijnt dat die ook commiskes deed tijdens zijn uren;-)


http://trends.knack.be/economie/mensen/winterkorn-ex-ceo-volkswagen-stapt-op-met-pensioenvergoeding-van-28-miljoen-euro/article-normal-607889.html

Garry
27 december 2015, 16:27
Zo is dat...kijk nog zo'n soldaatje dat ze hebben geschorst.. echt om medelijden mee te hebben....het schijnt dat die ook commiskes deed tijdens zijn uren;-)


http://trends.knack.be/economie/mensen/winterkorn-ex-ceo-volkswagen-stapt-op-met-pensioenvergoeding-van-28-miljoen-euro/article-normal-607889.htmlStelen en bedriegen moet ge in het groot doen hé.

Knuppel
27 december 2015, 23:24
Niet alleen ministers, ook de gewone politiekers + al degenen die hun krant, tablet, smartphone,...lezen of er spelletjes op spelen.

Dan schiet er niemand meer over.

Knuppel
27 december 2015, 23:42
Ik vraag mij af, zou dat nu in andere landen ook zo het geval zijn. Ik vind het al niet kunnen dat alle nazaten van de koning dotaties krijgen. Volgens de grondwet is alleen de koning en de troonopvolger dotatiegerechtigd maar ja, grondwet, dat is iets waar de gewone burger zich aan moet houden hé en iets waar de heren hun kont mee afkuisen.

Neen. In geen enkel ander land moet de bevolking opdraaien voor de hele koninklijke familie. En al zeker niet indien hun koningshuis het meest disfunctionele ter wereld is. Spullen die niet functioneel zijn dragen normale mensen naar de kringwinkel of het containerpark. Afdankertjes die ook via de kringwinkel geen tweede leven krijgen belanden uiteindelijk via de vuilkar in de verbrandingsoven.
Gelukkig voor de famille royal bestaat er zoiets als de BUB. Die redden hun grote liefde wel van het stort, maar ik vrees dat de Saksen Coburgers dan wel tevreden moeten zijn met een ei ipv rosbief. En met een studiootje ipv een paleis.

Nierika
27 december 2015, 23:54
Totaal niet professioneel bezig...
Toch vind ik een schorsing overdreven.

Een aantal weken terug zag ik er eentje met een sigaar in zijn bek patrouilleren in Antwerpen.

Een sigaar in zijn "bek"...
Over iemand die je niet eens persoonlijk kent.

Man man man...

Nierika
27 december 2015, 23:56
Het is uiteraard de sport om niet betrapt te worden...
Een militair die in een drukke winkelstraat, in een land vol militairenhaters met smartphones rondloopt met zijn boodschappen, had beter moeten weten...
Je vergeet de belangrijkste: een PVDA-militante.

Another Jack
27 december 2015, 23:57
Een sigaar in zijn "bek"...
Over iemand die je niet eens persoonlijk kent.

Man man man...

Heb jij geen bek misschien?

Nietzsche
27 december 2015, 23:58
Heb jij geen bek misschien?

Deze dehumanisering van Nierika moet worden gerapporteerd.

Another Jack
28 december 2015, 00:02
Deze dehumanisering van Nierika moet worden gerapporteerd.

Oei, straks moet Johan Boskamp zich nog in Den Haag gaan verantwoorden...

Nietzsche
28 december 2015, 00:05
Oei, straks moet Johan Boskamp zich nog in Den Haag gaan verantwoorden...

:-D

Jantje
28 december 2015, 09:10
Eigenlijk kan het mij geen moer schelen hoe het op een ander is. Dat het daar erger of niet half zo erg is doet niet ter zaken, het is hoe het hier is dat telt, slecht dus!

Nee, eigenlijk mogen wij niet klagen over de kosten aan ons koningshuis en politici, het zijn de andere kosten die ze veroorzaken die te hoog liggen.

Jakko
28 december 2015, 12:45
Je vergeet de belangrijkste: een PVDA-militante.

Een amateurfotografe, komaan zeg? Het waren vooral de reacties van collega's en andere individuen van recht en orde op de sociale media, die de militair genekt hebben.

De solidariteit komt uit verrassende hoek. Over de fotograaf zijn geen gegevens bekend.

http://s1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2015/12/28/54d5ea7a-ad45-11e5-b7e3-8332dc5a4802_web_scale_0.46875_0.46875__.jpg?maxhe ight=460&maxwidth=629&format=jpg

http://static1.hln.be/static/photo/2015/10/12/0/20151228102408/media_xll_8271090.jpg

Charlie don't Surf
28 december 2015, 14:13
Een amateurfotografe, komaan zeg? Het waren vooral de reacties van collega's en andere individuen van recht en orde op de sociale media, die de militair genekt hebben.

De solidariteit komt uit verrassende hoek. Over de fotograaf zijn geen gegevens bekend.

http://s1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2015/12/28/54d5ea7a-ad45-11e5-b7e3-8332dc5a4802_web_scale_0.46875_0.46875__.jpg?maxhe ight=460&maxwidth=629&format=jpg

http://static1.hln.be/static/photo/2015/10/12/0/20151228102408/media_xll_8271090.jpg ... als ze bij de politie al eens het onderscheid konden maken tussen een islamkenner en een moslimterrorist , dan moest het leger misschien niet op straat staan ... iemand Salah Abdeslam nog gezien ?

Knuppel
28 december 2015, 14:41
... als ze bij de politie al eens het onderscheid konden maken tussen een islamkenner en een moslimterrorist , dan moest het leger misschien niet op straat staan ... iemand Salah Abdeslam nog gezien ?

Als het verschil tussen een "islamkenner" en een moslimterrorist zichtbaar was hadden we zelfs veel minder politie nodig.