PDA

View Full Version : Regering zoekt 200 miljoen


demonen
26 december 2015, 00:40
De kans is nu heel groot dat de federale overheid een lening moet terugbetalen aan een dochter van Swissair, 14 jaar na het faillissement van Sabena: 103 miljoen plus intresten, het bedrag kan oplopen tot 200 miljoen.

http://www.tijd.be/ondernemen/luchtvaart/Factuur_van_200_miljoen_dreigt_voor_Belgische_Staa t.9714233-3085.art

Bij elke begrotingscontrole vallen er lijken uit de kast, is er een tegenvallende economische groei, tegenvallende belastingsontvangsten, ...
Dit stopt nooit meer!

En hoe doet Nederland het ?
De Nederlandse staatsschuld zakte vorig kwartaal naar 66,3 procent van het bbp, tegen 67,1 procent in het voorgaande kwartaal. Daarmee is de schuld nog altijd hoger dan het maximum van 60 procent dat de Europese begrotingsregels voorschrijven.
Wij zitten aan 110%!!

Brakelaar
26 december 2015, 07:42
de schuld van de sossen...

Sukkelaar
26 december 2015, 14:27
de schuld van de sossen...

Uit het verleden : ja. Maar intussen bakt het NVA ook niets van.

Patrick M.
26 december 2015, 14:47
Dat de regering die 200 miljoen betaald en dat bedrag uit de begroting houdt, juist gelijk de kost voor asielopvang.

Knuppel
26 december 2015, 17:53
De kans is nu heel groot dat de federale overheid een lening moet terugbetalen aan een dochter van Swissair, 14 jaar na het faillissement van Sabena: 103 miljoen plus intresten, het bedrag kan oplopen tot 200 miljoen.

http://www.tijd.be/ondernemen/luchtvaart/Factuur_van_200_miljoen_dreigt_voor_Belgische_Staa t.9714233-3085.art

Bij elke begrotingscontrole vallen er lijken uit de kast, is er een tegenvallende economische groei, tegenvallende belastingsontvangsten, ...
Dit stopt nooit meer!

En hoe doet Nederland het ?
De Nederlandse staatsschuld zakte vorig kwartaal naar 66,3 procent van het bbp, tegen 67,1 procent in het voorgaande kwartaal. Daarmee is de schuld nog altijd hoger dan het maximum van 60 procent dat de Europese begrotingsregels voorschrijven.
Wij zitten aan 110%!!

Je geeft zélf al aan waarom de federale overheid het zoveel slechter doet dan Nederland. In Nederland vallen er geen lijken uit de kast die al j�*ren aan het stinken zijn. Of wanneer speelde het faillissement van bij Sabena zich af? En vooral: hoe kwam dat?


Ik zal het je zeggen, demonen.
Verhofstadt zat in het federale zadel en was premier in 1999. Zijn partner was de PS. (Groen zat er voor spek en bonen bij)
Twee jaar later ging Sabena bankroet.

Voor de rest heb je gelijk. Dit stopt nooit meer.

Knuppel
26 december 2015, 17:56
Uit het verleden : ja. Maar intussen bakt het NVA ook niets van.

Eigen schuld, dikke bult.
Iedereen wist dat er stinkende lijken uit de kast zouden vallen.
En daar is de vluchtelingencrisis nog bovenop gekomen.

Belgique is niet meer te redden. Niet met of zonder de N-VA.

Indomitable
26 december 2015, 18:03
Regering zoekt 200 miljoenDat is toevallig, ik ook.

Bobke
26 december 2015, 18:17
Uit het verleden : ja. Maar intussen bakt het NVA ook niets van.

Verwachte je dat de NVa het falliet van SABENA ging ongedaan maken?

4x10E6
26 december 2015, 18:29
Verwachte je dat de NVa het falliet van SABENA ging ongedaan maken?

.. vaneigens .. men solt niet met het droit du sol .. de vlaemsch nazionale taaltaliban overweegt om Brussels Airlines om te dopen in Zaventemse Luchtlijnen ..

http://files.sdh-netin.webnode.cz/200000348-2177822ce1/logo-zl.png

Garry
26 december 2015, 23:34
Als we ieders de helft doen zal ik mee helpen zoeken.

subocaj
27 december 2015, 07:48
De PvdA.. alijd geblazen..

Het word tijd dat op de Vlaamse vlag, de klauwende leeuw door een klauwend schaap vervangen word.

Garry
27 december 2015, 08:49
De PvdA.. alijd geblazen..

Het word tijd dat op de Vlaamse vlag, de klauwende leeuw door een klauwend schaap vervangen word.Wat dacht je van een slapende poes?

nabat54
27 december 2015, 09:12
De PvdA.. alijd geblazen..

Het word tijd dat op de Vlaamse vlag, de klauwende leeuw door een klauwend schaap vervangen word.

Het wordt tijd dat men dat "rood" stuk van uwe driekleur eraf knipt. Dat ze daar in Wallonie/ Brussel met de neus op de feiten gedrukt worden zoals in Griekenland.

Hypochonder
27 december 2015, 09:21
In dit land kan niets of niemand de scheve situaties uit het verleden nog rechttrekken.

vrijzinnige
27 december 2015, 09:27
Het wordt tijd dat men dat "rood" stuk van uwe driekleur eraf knipt. Dat ze daar in Wallonie/ Brussel met de neus op de feiten gedrukt worden zoals in Griekenland.

Nochtans zorgt het "gele gedeelte" van die Belgische driekleur ervoor dat wij richting Griekse toestanden evolueren.
Want ook Griekenland deed in volle crisis (2009) nog legeraankopen die zij NIET konden betalen.

hamac
27 december 2015, 16:39
Nochtans zorgt het "gele gedeelte" van die Belgische driekleur ervoor dat wij richting Griekse toestanden evolueren.
Want ook Griekenland deed in volle crisis (2009) nog legeraankopen die zij NIET konden betalen.

Wisten we dan pas deze legislatuur dat de F-16's moesten vervangen worden?

vrijzinnige
27 december 2015, 17:23
Wisten we dan pas deze legislatuur dat de F-16's moesten vervangen worden?

Tiens, daar heb ik voor de verkiezingen van 2014 NIETS van vernomen tijdens de verkiezings campagne.
Wat ik toen WEL hoorde van de opperpopulist, dat is dat het de doelstelling is en was om de staatsschuld terug te brengen tot ONDER de 100% van het bbp.

hamac
27 december 2015, 17:31
Tiens, daar heb ik voor de verkiezingen van 2014 NIETS van vernomen tijdens de verkiezings campagne.


Dus alles wat geen thema was tijdens de campagnes is void? :lol:


Wat ik toen WEL hoorde van de opperpopulist, dat is dat het de doelstelling is en was om de staatsschuld terug te brengen tot ONDER de 100% van het bbp.

Zijn we de belzjiek dan niet goed aan het redden?

Bobke
27 december 2015, 17:46
Tiens, daar heb ik voor de verkiezingen van 2014 NIETS van vernomen tijdens de verkiezings campagne.
Wat ik toen WEL hoorde van de opperpopulist, dat is dat het de doelstelling is en was om de staatsschuld terug te brengen tot ONDER de 100% van het bbp.
Ik dacht dat populisten hun kiezers bleven voorliegen dat de bomen tot in de hemel groeien.

Bobke
27 december 2015, 17:49
Tiens, daar heb ik voor de verkiezingen van 2014 NIETS van vernomen tijdens de verkiezings campagne.
Was ook niet nodig aangezien die beslssing al genomen was.
Of beweerden ze in hun verkiezings campagne dat ze dat gingen herzien?

vrijzinnige
27 december 2015, 19:09
Ik dacht dat populisten hun kiezers bleven voorliegen dat de bomen tot in de hemel groeien.

Is de belofte om de staatsschuld ONDER de 100% van het bbp te brengen dan niet voorliegen ? Zeker als je dan al weet dat je de F16 gevechtsvliegtuigen gaat vervangen door dure Amerikaanse spullen.

Bobke
27 december 2015, 19:47
Is de belofte om de staatsschuld ONDER de 100% van het bbp te brengen dan niet voorliegen ? Zeker als je dan al weet dat je de F16 gevechtsvliegtuigen gaat vervangen door dure Amerikaanse spullen.
Dat is uw belofte niet nakomen.
Heeft weinig met populisme te maken.

vrijzinnige
27 december 2015, 19:54
Dat is uw belofte niet nakomen.
Heeft weinig met populisme te maken.

Als het kind maar een naam heeft, want Vlamingen geloven ZEER snel personen die hun naar de mond praten, dat heeft het verleden ons meermaals wijzer gemaakt :-)

Bobke
27 december 2015, 19:57
Als het kind maar een naam heeft, want Vlamingen geloven ZEER snel personen die hun naar de mond praten, dat heeft het verleden ons meermaals wijzer gemaakt :-)
Klopt, dat hebben ze jaren gedaan.
Ik begrijp heus wel hoeveel pijn dat moet gedaan hebben toen het niet meer lukte.
Ik was mischien ook gaan uithuilen op de schouder van Gene Bervoets.

vrijzinnige
27 december 2015, 20:01
Klopt, dat hebben ze jaren gedaan.
Ik begrijp heus wel hoeveel pijn dat moet gedaan hebben toen het niet meer lukte.
Ik was mischien ook gaan uithuilen.

In tegenstelling met jou, heb ik mij als linkse NIET laten vangen aan de vijf minuten politieke moed van de tandem Leterme - De Wever :-)
Maar....met de goedkeuring van het "vlinderakkoord" in het Vlaamse parlement stonden "WIJ" dan weer hand in hand Bobke ;-)

Bobke
27 december 2015, 20:23
In tegenstelling met jou, heb ik mij als linkse NIET laten vangen aan de vijf minuten politieke moed van de tandem Leterme - De Wever :-)
Maar....met de goedkeuring van het "vlinderakkoord" in het Vlaamse parlement stonden "WIJ" dan weer hand in hand Bobke ;-)
Ik heb dat gezien
Mooi liedje trouwens "al wie niet springt is NVA":lol:

Boduo
27 december 2015, 20:40
Als het kind maar een naam heeft, want Vlamingen geloven ZEER snel personen die hun naar de mond praten, dat heeft het verleden ons meermaals wijzer gemaakt :-)

Inderdaad: Vlamingen van �*lle strekkingen.

Garry
27 december 2015, 22:45
In dit land kan niets of niemand de scheve situaties uit het verleden nog rechttrekken.In dit land niet, hooguit nog in dit landdeel.Waarom niet in dit land? Omdat een kar die getrokken wordt door twee paarden, waar achteraan twee andere paarden in de andere richting trekken, niet vooruit komt.

Knuppel
27 december 2015, 23:18
Als het kind maar een naam heeft, want Vlamingen geloven ZEER snel personen die hun naar de mond praten, dat heeft het verleden ons meermaals wijzer gemaakt :-)

Jij bent dus geen Vlaming.

Knuppel
27 december 2015, 23:22
In tegenstelling met jou, heb ik mij als linkse NIET laten vangen aan de vijf minuten politieke moed van de tandem Leterme - De Wever :-)
Maar....met de goedkeuring van het "vlinderakkoord" in het Vlaamse parlement stonden "WIJ" dan weer hand in hand Bobke ;-)

want Vlamingen geloven ZEER snel personen die hun naar de mond praten,

Rarara, door wie voelde "vrijzinnige" zich naar de mond gepraat met het vlinderakkoord?

Supe®Staaf
28 december 2015, 08:16
Is de belofte om de staatsschuld ONDER de 100% van het bbp te brengen dan niet voorliegen ? Zeker als je dan al weet dat je de F16 gevechtsvliegtuigen gaat vervangen door dure Amerikaanse spullen.Ik weet het niet meer zeker, maar die F16-vliegtuigen, dat waren toch die hypergoedkope Russische spullen aangekocht door een liberale regering, ondanks toenmalig massaal burgerprotest?
Of vergis ik mij toch?

vrijzinnige
28 december 2015, 09:56
Rarara, door wie voelde "vrijzinnige" zich naar de mond gepraat met het vlinderakkoord?

Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet, want het vlinderakkoord met daarin de splitsing van BHV is een akkoord dat gedragen was door 2/3 van de federale verkozenen.

De plenaire Kamer heeft de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde definitief goedgekeurd met 106 stemmen tegen 42.
In een van de wetsontwerpen wordt de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde gesplitst. Er waren 42 tegenstemmen van N-VA, Vlaams Belang, LDD en FDF.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/kieskring-bhv-na-vijftig-jaar-eindelijk-gesplitst/article-normal-61130.html

Sukkelaar
28 december 2015, 10:03
Is de belofte om de staatsschuld ONDER de 100% van het bbp te brengen dan niet voorliegen ? Zeker als je dan al weet dat je de F16 gevechtsvliegtuigen gaat vervangen door dure Amerikaanse spullen.

Maar toch niet onmiddellijk!

Sukkelaar
28 december 2015, 10:04
Ik weet het niet meer zeker, maar die F16-vliegtuigen, dat waren toch die hypergoedkope Russische spullen aangekocht door een liberale regering, ondanks toenmalig massaal burgerprotest?
Of vergis ik mij toch?

F16 Russisch??

Sukkelaar
28 december 2015, 10:06
Als het kind maar een naam heeft, want Vlamingen geloven ZEER snel personen die hun naar de mond praten, dat heeft het verleden ons meermaals wijzer gemaakt :-)

Dan moet je wel abstractie maken van de VB kiezers.

brother paul
28 december 2015, 10:07
Ik weet het niet meer zeker, maar die F16-vliegtuigen, dat waren toch die hypergoedkope Russische spullen aangekocht door een liberale regering, ondanks toenmalig massaal burgerprotest?
Of vergis ik mij toch?

Er is ooit een rode rakker die later dan grote Nato baas werd, wienst dochter nu nog burgemeester is, op TV vanalles uitgespookt: Hij bouwde 10 kerncentrales, kocht F16, etc...

Was dat die liberaal die je bedoelde die zomaar in de huid van een rode partij gekropen was ?

brother paul
28 december 2015, 10:07
Ik weet het niet meer zeker, maar die F16-vliegtuigen, dat waren toch die hypergoedkope Russische spullen aangekocht door een liberale regering, ondanks toenmalig massaal burgerprotest?
Of vergis ik mij toch?

Er is ooit een rode rakker die later dan grote Nato baas werd, wienst dochter nu nog burgemeester is, op TV vanalles uitgespookt: Hij bouwde 10 kerncentrales, kocht F16, etc...

Was dat die liberaal die je bedoelde die zomaar in de huid van een rode partij gekropen was ?

Jakko
28 december 2015, 11:16
Er is ooit een rode rakker die later dan grote Nato baas werd, wienst dochter nu nog burgemeester is, op TV vanalles uitgespookt: Hij bouwde 10 kerncentrales, kocht F16, etc...

Was dat die liberaal die je bedoelde die zomaar in de huid van een rode partij gekropen was ?


Dat ging over het smeergeldcontract Dassault eind jaren 80 om de F-16 te moderniseren.

brother paul
28 december 2015, 11:22
Dat ging over het smeergeldcontract Dassault eind jaren 80 om de F-16 te moderniseren.

nu, volgens mij betaal je die vliegers een voorschot en de rest bij levering, ik kan natuurlijk verkeerd zijn Dus ik denk niet dat voor anno 2016 die vliegtuigen een grote kostprijs zijn
bovendien verkoop je die oude F16 in occasie aan IS, dan kunnen ze vechten met gelijke wapens

Blue Sky
28 december 2015, 11:32
200 Miljoen is peanuts.

Het probleem waar men nu mee geconfronteerd wordt is dat men én moet besparen én dat we er ook nog een ongekende asielcrisis bijkrijgen die handenvol geld kost.

Dat besparen op zich, is zeker doenbaar. Die asielcrisis er nog bij is als het zwaard van Damocles voor de heersende regering waar de NVA deel van uitmaakt.

Burgerlijke ongehoorzaamheid ware beter geweest en wetgeving aanpassen opdat asielzoekers niet meer massaal naar hier zouden stromen, helaas is dit voor andere partijen zoals CD&V ( die het in het verleden eveneens verkwanseld hebben ) onbespreekbaar.

non-conformist
28 december 2015, 12:31
Er is ooit een rode rakker die later dan grote Nato baas werd, wienst dochter nu nog burgemeester is, op TV vanalles uitgespookt: Hij bouwde 10 kerncentrales, kocht F16, etc...

Was dat die liberaal die je bedoelde die zomaar in de huid van een rode partij gekropen was ?

Ik denk zelfs dat de aankoop van de F16 en de kerncentrales van voor zijne tijd was. Was dat niet in de tijd van VDB ?

Jakko
28 december 2015, 13:15
memoires Tindemans (http://www.dbnl.org/tekst/tind002memo01_01/tind002memo01_01_0021.php)