PDA

View Full Version : BDW: "Nog 2 �* 3 jaar besparen..."


Pagina's : [1] 2

Another Jack
26 december 2015, 12:44
Komaan mensen, we moeten zien 2019 te halen!
Ik ben benieuwd naar het verhaal na 2019...
http://www.demorgen.be/binnenland/de-wever-nog-twee-a-drie-jaar-zwaar-besparen-b6716f57/

Het Oosten
26 december 2015, 12:49
Komaan mensen, we moeten zien 2019 te halen!
Ik ben benieuwd naar het verhaal na 2019...
http://www.demorgen.be/binnenland/de-wever-nog-twee-a-drie-jaar-zwaar-besparen-b6716f57/

Bespaart De Wever ook in zijn cumuls? Geeft hij iets aan de armen of zo?

In Limburg antwoorden ze hierop: bestegek! (wat zou het toch!).

Henri1
26 december 2015, 12:51
Komaan mensen, we moeten zien 2019 te halen!
Ik ben benieuwd naar het verhaal na 2019...
http://www.demorgen.be/binnenland/de-wever-nog-twee-a-drie-jaar-zwaar-besparen-b6716f57/

Het einde van de tunnel is in zicht ..........

Plagiaat .......

Another Jack
26 december 2015, 12:52
Het einde van de tunnel is in zicht ..........

Plagiaat .......

Van wie was die slogan ook alweer?
Dehaene?

quercus
26 december 2015, 12:53
Bespaart De Wever ook in zijn cumuls? Geeft hij iets aan de armen of zo?

In Limburg antwoorden ze hierop: bestegek! (wat zou het toch!).

Zeker! Heb je nog niets gekregen?

Henri1
26 december 2015, 12:54
Van wie was die slogan ook alweer?
Dehaene?

Iedere vorige regering zou ik zo denken.
Een man als B.DW zou beter moeten weten.

Stormram
26 december 2015, 12:55
Iedereen helfie!

lupus
26 december 2015, 12:56
Komaan mensen, we moeten zien 2019 te halen!
Ik ben benieuwd naar het verhaal na 2019...
http://www.demorgen.be/binnenland/de-wever-nog-twee-a-drie-jaar-zwaar-besparen-b6716f57/

'Er komen nog enkele heel zware besparingsjaren. Die zullen we niet halen als regeringspartijen op de rem gaan staan'

En hij is de schuld al preventief bij de andere regerende partijen aan 't leggen...zo doorzichtig en zo doortrapt. Toekomstig voer voor de hypocriete papegaaien ?

Het Oosten
26 december 2015, 12:59
Zeker! Heb je nog niets gekregen?

Gekregen?? Ik niet, neen. En u maar evenmin. Dokken moeten we, ja. Behalve dan 'beroeps-cumulards' van het infame soort zoals De Wever!

En als de man op reis gaat, dan krijgt hij er nog 10 bodygards als gezelschap. Op kosten van de staat. Of beter: op onze kosten!

Another Jack
26 december 2015, 13:01
En hij is de schuld al preventief bij de andere regerende partijen aan 't leggen...zo doorzichtig en zo doortrapt. Toekomstig voer voor de hypocriete papegaaien ?

Uiteraard begint hij nu al te doen waar hij goed in is: campagne voeren...

hamac
26 december 2015, 13:14
Komaan mensen, we moeten zien 2019 te halen!
Ik ben benieuwd naar het verhaal na 2019...


Ik vind het grappig dat vooral diegenen die willen dat de belziek niet ter ziele gaat, smalend verwijten dat N-VA de belziek aan het redden is.
Het wordt helemaal hilarisch als ze zeggen dat deze coalitie verkeerd bezig is. :-)

quercus
26 december 2015, 13:15
Gekregen?? Ik niet, neen. En u maar evenmin. Dokken moeten we, ja. Behalve dan 'beroeps-cumulards' van het infame soort zoals De Wever!

En als de man op reis gaat, dan krijgt hij er nog 10 bodygards als gezelschap. Op kosten van de staat. Of beter: op onze kosten!

Belangrijke mensen moeten beschermd worden.

hamac
26 december 2015, 13:16
Het einde van de tunnel is in zicht ..........

Plagiaat .......

Paars I en II hebben wat zaken verpatst om de verlenging van de tunnel te financieren.

DucDEnghien
26 december 2015, 13:17
Belangrijke mensen moeten beschermd worden.

Ondernemers zijn even belangrijk, alleen betalen ze zelf voor hun veiligheid.

Another Jack
26 december 2015, 13:18
Ik vind het grappig dat vooral diegenen die willen dat de belziek niet ter ziele gaat, smalend verwijten dat N-VA de belziek aan het redden is.
Het wordt helemaal hilarisch als ze zeggen dat deze coalitie verkeerd bezig is. :-)

Aan het redden?
Heb je al gezien hoe staatsschuld evolueert?

Natuurlijk is deze coalitie slecht bezig, er is geen plan, gewoon met gerommel in de marge, wat gegoochel met cijfers, extra taksen ... en daar zou ik lyrisch moeten van worden?
Ik dacht het niet.

Another Jack
26 december 2015, 13:18
Ik vind het grappig dat vooral diegenen die willen dat de belziek niet ter ziele gaat, smalend verwijten dat N-VA de belziek aan het redden is.
Het wordt helemaal hilarisch als ze zeggen dat deze coalitie verkeerd bezig is. :-)

Aan het redden?
Heb je al gezien hoe de staatsschuld evolueert?

Natuurlijk is deze coalitie slecht bezig:
Er is geen plan, gewoon met gerommel in de marge, wat gegoochel met cijfers en termen (taksshift...), extra taksen links en rechts ... en daar zou ik lyrisch moeten van worden?
Ik dacht het niet.

hamac
26 december 2015, 13:19
Iedere vorige regering zou ik zo denken.
Een man als B.DW zou beter moeten weten.

Maar DR deed het toch zo slecht niet? Daarom dat we méér van dat goede brengen.
En tegelijk zijn we de belziek aan het redden.
Wat wil je meer? Of wilde je toch minder DR? :-)

Bob
26 december 2015, 13:20
Van wie was die slogan ook alweer?
Dehaene?

Sinds het begin van de jaren 70 zit Belgie/Vlaanderen in een negatieve spiraal,
waar het einde van de tunnel bijlange nog niet in zicht is.
Maar Martens zag hem eind zeventiger jaren, begin tachtiger jaren, wel het eerst.
En de allereerste die dacht dat een economische heropleving ons wel zou redden was Mathot, later gevolgd door vele anderen, oa Verhofstadt en nu...

hamac
26 december 2015, 13:21
Aan het redden?
Heb je al gezien hoe staatsschuld evolueert?

Natuurlijk is deze coalitie slecht bezig, er is geen plan, gewoon met gerommel in de marge, wat gegoochel met cijfers, extra taksen ... en daar zou ik lyrisch moeten van worden?
Ik dacht het niet.

Dus slagen ze wel in hun doel? :-)

Bob
26 december 2015, 13:24
Aan het redden?
Heb je al gezien hoe de staatsschuld evolueert?

Natuurlijk is deze coalitie slecht bezig, er is geen plan, gewoon met gerommel in de marge, wat gegoochel met cijfers, extra taksen links en rechts ... en daar zou ik lyrisch moeten van worden?
Ik dacht het niet.

De stijging van de staatsschuld neemt af, ondanks alle extravagante eisen, gevolgd door even extravagante stakingen van de overheidsvakbonden en ander monopolisten. Dus, so what ?

Pandareus
26 december 2015, 13:25
Van wie was die slogan ook alweer?
Dehaene?

Nog vroeger... Dat was bij Martens.

Pandareus
26 december 2015, 13:27
Uiteraard begint hij nu al te doen waar hij goed in is: campagne voeren...

Bekijk het van de positieve kant : stel je voor dat hij vice-premier zou zijn in de regering... Gelukkig past hij liever op de winkel, dan zelf verantwoordelijkheid te nemen.

Another Jack
26 december 2015, 13:30
Dus slagen ze wel in hun doel? :-)

Als hun doel meer staatsschuld was, dan zijn ze met gans geslaagd....

Another Jack
26 december 2015, 13:32
De stijging van de staatsschuld neemt af, ondanks alle extravagante eisen, gevolgd door even extravagante stakingen van de overheidsvakbonden en ander monopolisten. Dus, so what ?

O ja?

Indomitable
26 december 2015, 13:34
...
Ik ben benieuwd naar het verhaal na 2019...
Een andere zondebok zoeken? Zodoende er nieuwe besparingen kunnen vericht worden?

Knuppel
26 december 2015, 13:38
Van wie was die slogan ook alweer?
Dehaene?

Het internet staat vol met mensen die deze uitspraak deden, maar het is idd ook een lekstok uit het "Dehaensiaanse" tijdperk.

http://www.fiscalibus.be/show.php?id=420

We weten onderhand dat de prijs om Belgique te redden véél hoger is dan Dehaene de Belgen voorloog. Dat de prijs steeds hoger wordt, en tot in der eeuwigheid zal blijven stijgen.
Met of zonder de N-VA.

Leer maar leven met dat vooruitzicht, want het is niet anders.

Knuppel
26 december 2015, 13:42
Bekijk het van de positieve kant : stel je voor dat hij vice-premier zou zijn in de regering... Gelukkig past hij liever op de winkel, dan zelf verantwoordelijkheid te nemen.

Tiens, ik heb jou nochtans nog nooit weten protesteren als jouw zielsgenoten het over de "regering De Wever" hebben.

Knuppel
26 december 2015, 13:44
De stijging van de staatsschuld neemt af, ondanks alle extravagante eisen, gevolgd door even extravagante stakingen van de overheidsvakbonden en ander monopolisten. Dus, so what ?

;-)

De schoofzak
26 december 2015, 13:44
Fijn toch !

Iedereen ziet het leven rooskleurig in.

De Blokkers kunnen zagen dat de nva den belziek aan het redden is.
Sommige blauwselse aanhangers op het forum kwaken dat de EU ongelijk heeft in haar beoordeling over de financiële situatie van dien belziek; bijgevolg gaat de nva straks stevig op de bek.
De rode medeforummer bleirt dat we o zo asociaal zijn, en we zullen zwaar afgestraft worden straks.
De tsjeven hebben even geen zin om mee te spelen. Ze zijn nog bezig met intern orde op zaken aan het stellen.
De communisten geilen op de tweetaligheid en de breedsprakerigheid van hun verkozen leider; maar ze horen niet dat hij niets zegt. Maakt niet uit: ze zijn gelukkig.

En de nva-boer: hij ploegde voort.

.

Knuppel
26 december 2015, 13:47
Fijn toch !

Iedereen ziet het leven rooskleurig in.



Is dat zo?

Nebur
26 december 2015, 13:59
Dit impliceert dat ze al bezig zouden zijn met besparingen. Ik heb die eerlijk gezegd nog niet gezien, buiten wat gerommel in de marge.

hamac
26 december 2015, 14:04
Als hun doel meer staatsschuld was, dan zijn ze met gans geslaagd....

Is dat goed of slecht voor de belziek?

Sukkelaar
26 december 2015, 14:10
Fijn toch !



En de nva-boer: hij ploegde voort.

.

En gij gelooft dat? Waar is de verandering? Behalve dan in het begraven van het eerste punt van hun programma.

Zipper
26 december 2015, 14:24
Fijn toch !

Iedereen ziet het leven rooskleurig in.

De Blokkers kunnen zagen dat de nva den belziek aan het redden is.
Sommige blauwselse aanhangers op het forum kwaken dat de EU ongelijk heeft in haar beoordeling over de financiële situatie van dien belziek; bijgevolg gaat de nva straks stevig op de bek.
De rode medeforummer bleirt dat we o zo asociaal zijn, en we zullen zwaar afgestraft worden straks.
De tsjeven hebben even geen zin om mee te spelen. Ze zijn nog bezig met intern orde op zaken aan het stellen.
De communisten geilen op de tweetaligheid en de breedsprakerigheid van hun verkozen leider; maar ze horen niet dat hij niets zegt. Maakt niet uit: ze zijn gelukkig.

En de nva-boer: hij ploegde voort.

.

ik ben helemal geen "blokker", maar eigenlijk hebben ze wel gelijk.

Sukkelaar
26 december 2015, 14:44
ik ben helemal geen "blokker", maar eigenlijk hebben ze wel gelijk.

Dat is ten minste een eerlijk antwoord.

Knuppel
26 december 2015, 15:12
Dit impliceert dat ze al bezig zouden zijn met besparingen. Ik heb die eerlijk gezegd nog niet gezien, buiten wat gerommel in de marge.

Van besparingen die zouden helpen is idd nog steeds geen ernstig werk gemaakt. Een premier zou volstaan voor een klein land zoals Belgique. Het koningshuis, alsook zijn teveel aan begunstigden afschaffen, zou veel meer geld in de staatskas brengen dan personeel aan te werven om de electriciteitsmeters te controleren, met als doel frauderende samenwonenden te korten op hun uitkering. Ik praat die fraude dus niet goed. Ik bedoel alleen dat het aanpakken van die fraude minder opbrengt dan het koningshuis op te doeken.

Een confederaal Belgique zou ook bakken minder geld kosten dan het huidige federale met zijn zes regeringen en hun uitgebreide "hofhouding".

Het koninkrijk Belgique helemaal splitsen zou meteen een hoop miljarden opleveren omdat het "solidariteitsmechanisme" wegvalt waardoor, jaar na jaar, 16 miljard in een bodemloze put wordt gestort. Dat zou tot gevolg (moeten) hebben dat zuidelijk Belgique en Brussel verplicht worden om maatregelen te treffen waardoor ze zichzelf kunnen bedruipen, en daardoor niet langer afhankelijk zijn van de middelen die aan Vlaanderen worden onttrokken.

Niemand, zelfs de uitkeringstrekkers niet, zouden zich verongelijkt voelen indien ook de grote fraudeurs werden aangepakt. En daar zitten een hoop politici bij. Maar d�*�*r is jammer genoeg geen sprake van.
Politici die al zeer lang deel uitmaken van de eerder beperkte "elite" die het in Belgique voor het zeggen heeft zijn quasi onaantastbaar. Ze hebben via de politiek een schare "vrienden" rond zich verzameld met grote invloed in de financiële wereld, in raden van bestuur van grote bedrijven, van banken, in de EU, in de justitiële wereld, en zelfs bij de adel en het koningshuis. Op die manier cummuleren ze hun macht, en wordt uitgerekend deze "elite" untouchable. En niet alleen voor de fiscus.

Het zijn uitgerekend deze politici die HUN wetten laten stemmen in het parlement. Wetten die in de eerste plaats in hun eigen belang zijn en in het belang van hun vrienden. In de zogenaamde vertegenwoordigingsdemocratie ontlenen zij hun macht aan de kiezer. Maar die kiezer laten ze wel in de steek de dag nadat ze, opnieuw, aan de macht komen.

Zolang de kiezer niet de middelen wordt gegund om politici te dwingen hém te dienen ipv van zichzelf, zal er niets veranderen.
Het enige middel dat een vertegenwoordigingsdemocratie (die er nota bene geen is!) kan veranderen in een democratie (die naam waard) is het bindend referendum op volksinitiatief. Zoals in Zwitserland. Via het BROV kunnen zelfs politici die niet gewenst zijn gedwongen worden om op te stappen.

Waar wachten de N-VA-haters op om het BROV te eisen?

Knuppel
26 december 2015, 15:13
Dat is ten minste een eerlijk antwoord.

Stel je voor dat Zipper een "oneerlijk" antwoord gaf.....

Anitta
26 december 2015, 16:24
Komaan mensen, we moeten zien 2019 te halen!
Ik ben benieuwd naar het verhaal na 2019...
http://www.demorgen.be/binnenland/de-wever-nog-twee-a-drie-jaar-zwaar-besparen-b6716f57/

Artikelen in de categorie "Sprookjesschrijver"
Deze categorie bevat de volgende 5 pagina’s, van in totaal 5.

A
Hans Christian Andersen
B
Giambattista Basile
G
Gebroeders Grimm
H
Wilhelm Hauff
P
Charles Perrault
W
Bart De Wever

nieuwe naam toegevoegd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Sprookjesschrijver

Tavek
26 december 2015, 16:49
Waar besparingen ?

Ik zie enkel extra belastingen. De belastingsbrief komt nu maandelijks, in de vorm van electriciteit/waterfactuur.

Eduard Khil
26 december 2015, 16:58
BDW is de bekwaamste en belangrijkste politieke leider in de laatste 50 jaar. Hij heeft gelijk in wat hij zegt. Wie dat niet inziet is ofwel achterlijk, ofwel behoort ie tot de klasse die nog teveel profiteert en in het vizier komt van de volgende besparingen.

robert t
26 december 2015, 17:12
Zeker! Heb je nog niets gekregen?Neen. Zijn aanvraag werd afgewezen, BDW kent namelijk zijn pappenheimers. Aangezien Hasselt ook geen optie is wegens failliet rest nog alleen Gent. Termont zal hem zeker helpen, de man cumuleert gemakkelijk het dubbele van BDW. Allemaal ten bate van zijn stad natuurlijk, sossen zijn nu eenmaal zo.

reservespeler
26 december 2015, 17:13
Bespaart De Wever ook in zijn cumuls? Geeft hij iets aan de armen of zo?

In Limburg antwoorden ze hierop: bestegek! (wat zou het toch!).

Spreek voor u zelf en niet voor alle Limburgers.

reservespeler
26 december 2015, 17:14
Paars I en II hebben wat zaken verpatst om de verlenging van de tunnel te financieren.

En die huren we nu aan een veel te hoog tarief.

Knuppel
26 december 2015, 17:19
Bespaart De Wever ook in zijn cumuls? Geeft hij iets aan de armen of zo?

In Limburg antwoorden ze hierop: bestegek! (wat zou het toch!).

Als je dezelfde vragen over de cumuls van Termont zou stellen klonk antwoord in Limburg: "Eine ruuje is neet op ziene kop gevalle".

speurneus
26 december 2015, 17:27
Ik vind het grappig dat vooral diegenen die willen dat de belziek niet ter ziele gaat, smalend verwijten dat N-VA de belziek aan het redden is.
Het wordt helemaal hilarisch als ze zeggen dat deze coalitie verkeerd bezig is. :-)

Dit is pas grappig.
Waarschijnlijk weet jij nog niet dat deze regering alsook de Vlaamse de schuldenput aan het vergroten zijn.

Knuppel
26 december 2015, 17:28
Neen. Zijn aanvraag werd afgewezen, BDW kent namelijk zijn pappenheimers. Aangezien Hasselt ook geen optie is wegens failliet rest nog alleen Gent. Termont zal hem zeker helpen, de man cumuleert gemakkelijk het dubbele van BDW. Allemaal ten bate van zijn stad natuurlijk, sossen zijn nu eenmaal zo.

Maar dat is de man uit Het Oosten, uiteraard, nooit opgevallen.
Om van de schandalen die zich in Haasselt onder zijn verblinde Limburgse ogen afspeelden te zwijgen. En dan heb ik niet niet alleen over de schandalen waarin de huidige Hasseltse burgemeester betrokken is, maar ook over die waar haar vader voor veroordeeld werd, of wijlen gouverneur Stevaert die een veroordeling voor verkrachting alleen kon voorkomen door zelfmoord te plegen.

speurneus
26 december 2015, 17:29
De stijging van de staatsschuld neemt af, ondanks alle extravagante eisen, gevolgd door even extravagante stakingen van de overheidsvakbonden en ander monopolisten. Dus, so what ?
Bobke de staatschuld stijgt zal je bedoelen.

Knuppel
26 december 2015, 17:31
Bobke de staatschuld stijgt zal je bedoelen.

Nog ene die van satire geen kaas heeft gegeten.

hamac
26 december 2015, 17:33
Dit is pas grappig.
Waarschijnlijk weet jij nog niet dat deze regering alsook de Vlaamse de schuldenput aan het vergroten zijn.

Zou de sponsoring in gevaar komen? :-)

Knuppel
26 december 2015, 17:35
Dit is pas grappig.
Waarschijnlijk weet jij nog niet dat deze regering alsook de Vlaamse de schuldenput aan het vergroten zijn.

Vergeet er niet bij te vertellen wie verantwoordelijk is voor de schuldenput die geen énkele regering, ook de Waalse en Brusselse niet, nog ooit gedempt zal krijgen. Niemand kan zo'n put op twee jaar tijd delven.

Knuppel
26 december 2015, 17:37
Zou de sponsoring in gevaar komen? :-)

Die van uitkeringstrekkers, bedoel je?

Neen, maar wel die van profiteurs. ;-)

robert t
26 december 2015, 18:00
Aan het redden?
Heb je al gezien hoe staatsschuld evolueert?

Natuurlijk is deze coalitie slecht bezig, er is geen plan, gewoon met gerommel in de marge, wat gegoochel met cijfers, extra taksen ... en daar zou ik lyrisch moeten van worden?
Ik dacht het niet.Wie bedoel je nu feitelijk? De federale regering waarschijnlijk, omdat 0-VLD er niet verantwoordelijk is voor de centen. Inmiddels besef je blijkbaar niet dat ook de Vlaamse regering mede verantwoordelijk is voor de eventuele stijging van de staatsschuld. En wie is daar de minister van begroting? Juist, je partijgenote Annemie Turteltax.

Niet fraai, je eigen partij zo voor schut zetten. Als straf stel ik voor dat je het N-VA-verkiezingsprogramma van 2019 mee opstelt. Regeren is vooruitzien en je hebt toch tijd zat.

Knuppel
26 december 2015, 18:30
De VLD bevolkt, samen haar famille van de MR, 2/3de van de huidige federale regering.

De blauwe famille deelt al sinds 1999 onafgebroken mee de lakens uit.
De blauwe famille leverde sinds eind vorige eeuw drie van de vier keer de premier.

En kijk hoe de staatsschuld evolueert.....

Begrijpelijk dat een overtuigde blauwe daar niet lyrisch van wordt, nietwaar Robert?

4x10E6
26 december 2015, 18:32
De VLD bevolkt, samen haar famille van de MR, 2/3de van de huidige federale regering.

De blauwe famille deelt al sinds 1999 onafgebroken mee de lakens uit.
De blauwe famille leverde sinds eind vorige eeuw drie van de vier keer de premier.

En kijk hoe de staatsschuld evolueert.....

Begrijpelijk dat een overtuigde blauwe daar niet lyrisch van wordt, nietwaar Robert?

.. de schuld van de liberalen ?

http://trends.knack.be/medias/3190/1633765.jpg

Pandareus
26 december 2015, 18:52
Iedereen helfie!

Juist !

http://i61.tinypic.com/343q2dc.jpg

Henri1
26 december 2015, 19:02
BDW is de bekwaamste en belangrijkste politieke leider in de laatste 50 jaar. Hij heeft gelijk in wat hij zegt. Wie dat niet inziet is ofwel achterlijk, ofwel behoort ie tot de klasse die nog teveel profiteert en in het vizier komt van de volgende besparingen.

Waarom weigerde hij dan een Ministerpost ?
Die had er nog wel bijgekund hoor.

Henri1
26 december 2015, 19:03
Spreek voor u zelf en niet voor alle Limburgers.

Akkoord als u niet voor alle vlamingen denkt te spreken.

Knuppel
26 december 2015, 19:06
.. de schuld van de liberalen ?

http://trends.knack.be/medias/3190/1633765.jpg

Tuurlijk niet.
Die zitten er voor niets tussen, dat spreekt toch vanzelf?

Dat de staatsschuld bestaat, en niet beheersbaar is, is de schuld van de N-VA.

Welke partij is er anders verantwoordelijk voor de torenhoge Belgische staatsschuld?
En dat op twee jaar tijd!

Geef toe dat dit nogal een prestatie is voor iemand die zijn verantwoordelijkheid ontvlucht.

Pandareus
26 december 2015, 19:08
ik ben helemal geen "blokker", maar eigenlijk hebben ze wel gelijk.

Dat je geen lidkaart hebt gekocht wil ik eventueel nog geloven, om het effe formeel te houden, maar dat je geen blokker bent is ongeloofwaardig. De helft van je postings gaan over vreemdelingen en de islam. Xenofobie is de core business van die horde.

Er is niets slijmeriger, dégoutanter, hypocrieter dan mensen die losjes komen vertellen : "ik ben geen blokker, maar... "

http://i71.photobucket.com/albums/i140/shortpenguin/Gifs/Family%20Guy/63847FamilyGuyVomit_zps18bab359.gif

Nebur
26 december 2015, 19:10
BDW is de bekwaamste en belangrijkste politieke leider in de laatste 50 jaar. Hij heeft gelijk in wat hij zegt. Wie dat niet inziet is ofwel achterlijk, ofwel behoort ie tot de klasse die nog teveel profiteert en in het vizier komt van de volgende besparingen.

Wie het met De Wever oneens is, is ofwel achterlijk of een profiteur. Ik moet zeggen, een toonbeeld van intelligentie vind ik een dergelijke redenering niet.

Twee �* drie jaar op dit tempo 'besparen' is helemaal niet voldoende. Veel verder dan de fantoombesparingen waarover hij het had in zijn discussie met Magnette is deze regering nog niet gekomen. Wat kan mij het schelen of de overheidsuitgaven nu op 55% dan wel 52% van het bbp liggen? Halveer dan percentage, en dan zal ik het met De Wever eens zijn dat de regering over halfweg is.

U had vroeger als handtekening een verwijzing naar het uitroeien van de kanker genaamd het socialisme. Alleen wilt u niet inzien dat ook De Wever aan de ziekte lijdt, voor zover hij ze niet leidt.

Pandareus
26 december 2015, 19:11
Dat is ten minste een eerlijk antwoord.

Neen, dat is hypocrisie van iemand die nog niet uit de kast durft komen. Iemand die nog moeite heeft met zijn politieke geaardheid als blokker. Dus gebruikt hij nog wat wollige praat.

Henri1
26 december 2015, 19:12
Wie het met De Wever oneens is, is ofwel achterlijk of een profiteur. Ik moet zeggen, een toonbeeld van intelligentie vind ik een dergelijke redenering niet.

Twee �* drie jaar op dit tempo 'besparen' is helemaal niet voldoende. Veel verder dan de fantoombesparingen waarover hij het had in zijn discussie met Magnette is deze regering nog niet gekomen. Wat kan mij het schelen of de overheidsuitgaven nu op 55% dan wel 52% van het bbp liggen? Halveer dan percentage, en dan zal ik het met De Wever eens zijn dat de regering over halfweg is.

U had vroeger als handtekening een verwijzing naar het uitroeien van de kanker genaamd het socialisme. Alleen wilt u niet inzien dat ook De Wever aan de ziekte lijdt, voor zover hij ze niet leidt.

En dan hebben we het nog niet over de mogelijkheid dat de Raad van State de Turteltaks onwettig verklaart.
Als ze die dan gaan moeten terugbetalen gaan de vlaams nationalisten nog meer janken.

Pandareus
26 december 2015, 19:17
Neen. Zijn aanvraag werd afgewezen, BDW kent namelijk zijn pappenheimers. Aangezien Hasselt ook geen optie is wegens failliet rest nog alleen Gent. Termont zal hem zeker helpen, de man cumuleert gemakkelijk het dubbele van BDW. Allemaal ten bate van zijn stad natuurlijk, sossen zijn nu eenmaal zo.

Robert, je bent nu al een keer of twee met dat lulverhaal van financiële mega-cumul van Termont afgekomen. Twee keer kwam je met andere bedragen af, twee keer ben je afgedropen omdat je je bewering niet kon staven.
Ga je het een derde keer proberen, nu liefst met bronvermelding en controleerbare feiten ? Of blijf je liever cafépraat van blokcreaturen na papegaaien ?

Je bent de bedragen toch niet vergeten die je vorige keer (keren) citeerde ?

Knuppel
26 december 2015, 19:21
Waarom weigerde hij dan een Ministerpost ?
Die had er nog wel bijgekund hoor.

Waar was dat voor nodig, "Henri"?
De federale dinges wordt nu toch evengoed de regering-De Wever genoemd door jouw soort?
Kan je ons even uitleggen waarom?

Knuppel
26 december 2015, 19:22
Robert, je bent nu al een keer of twee met dat lulverhaal van financiële mega-cumul van Termont afgekomen. Twee keer kwam je met andere bedragen af, twee keer ben je afgedropen omdat je je bewering niet kon staven.
Ga je het een derde keer proberen, nu liefst met bronvermelding en controleerbare feiten ? Of blijf je liever cafépraat van blokcreaturen na papegaaien ?

Je bent de bedragen toch niet vergeten die je vorige keer (keren) citeerde ?

Jij noemt de cummuls van Termont op en ik die van De Wever. Akkoord?

Pandareus
26 december 2015, 19:22
Wie bedoel je nu feitelijk? De federale regering waarschijnlijk, omdat 0-VLD er niet verantwoordelijk is voor de centen. Inmiddels besef je blijkbaar niet dat ook de Vlaamse regering mede verantwoordelijk is voor de eventuele stijging van de staatsschuld. En wie is daar de minister van begroting? Juist, je partijgenote Annemie Turteltax.

Niet fraai, je eigen partij zo voor schut zetten. Als straf stel ik voor dat je het N-VA-verkiezingsprogramma van 2019 mee opstelt. Regeren is vooruitzien en je hebt toch tijd zat.

Eurostat heeft geen interesse in regionale schuldgraad, enkel de totale staatsschuld van belgie en schuldgraad interesseert hen.

Pandareus
26 december 2015, 19:25
.. de schuld van de liberalen ?

http://trends.knack.be/medias/3190/1633765.jpg

8O dat k�*n niet ! het is de fout van de sossen, en van niemand anders !

Deze morgen heeft onze eminente kenner uit Brakel het hier nog komen declareren in het zoveelste draadje van Demonen.

http://goodereader.com/blog/uploads/images/angry-old-man.jpg

Pandareus
26 december 2015, 19:32
Jij noemt de cummuls van Termont op en ik die van De Wever. Akkoord?

De reactie was naar onze vriend Robert gericht, de man die zich al wel eens durft vergissen in data, bedragen, aantal gewerkte jaren, juiste beschrijving van werkgever, verdiensten van politici, details quoi.

Laat Robert zijn eigen flutverhaal maar larderen met feiten, als hij het kan. De vorige 2 keren is hij gewoon een paar weken verdwenen.

Eerlijk gezegd verwacht ik er nu niet veel meer van.

Knuppel
26 december 2015, 19:38
In 2014 had De Wever 13 mandaten waarvan 5 betaalde.

http://www.dhnet.be/actu/belgique/rene-collin-ministre-cdh-roi-des-cumulards-53ec723535702004f7de90da

In 2014 had Termont 16 mandaten waarvan 7 betaalde.

In 2005 en 2006 had Termont 33 mandaten waarvan 20 betaalde.
In 2007 had Termont maar liefst 40 mandaten waarvan 20 betaalde.

http://www.cumuleo.be/mandataire/1849-daniel-termont.php

Rarara, hoeveel mandaten had Bart De Wever in 2005, 2006 en 2007?

Zoals je ziet papegaai ik geen blokcreaturen na....

Knuppel
26 december 2015, 19:40
De reactie was naar onze vriend Robert gericht, de man die zich al wel eens durft vergissen in data, bedragen, aantal gewerkte jaren, juiste beschrijving van werkgever, verdiensten van politici, details quoi.

Laat Robert zijn eigen flutverhaal maar larderen met feiten, als hij het kan. De vorige 2 keren is hij gewoon een paar weken verdwenen.

Eerlijk gezegd verwacht ik er nu niet veel meer van.

Maar jij zwijgt als vermoord als ik jou vraag om het beter te doen dan Robert.

:lol::lol::lol::lol::lol:

Knuppel
26 december 2015, 19:48
Eurostat heeft geen interesse in regionale schuldgraad, enkel de totale staatsschuld van belgie en schuldgraad interesseert hen.

Dat klopt. Maar dat doet niets af aan het feit dat de totale staatsschuld blijft stijgen met meer dan 500 euro.....per seconde.

Knuppel
26 december 2015, 19:52
http://www.staatsschuldmeter.be/

En dat terwijl de rente lager is dan ooit.....

pajoske
26 december 2015, 20:04
Als je dezelfde vragen over de cumuls van Termont zou stellen klonk antwoord in Limburg: "Eine ruuje is neet op ziene kop gevalle".
Bij ons in Limburg zouden ze over BDW zeggen: "veul moele en dikke huip schiete kent er good..."

M.a.w. veel geblaat in de media, maar echte (bestuurs-)daden zijn er niet veel te bespeuren.

Knuppel
26 december 2015, 20:25
Bij ons in Limburg zouden ze over BDW zeggen: "veul moele en dikke huip schiete kent er good..."

M.a.w. veel geblaat in de media, maar echte (bestuurs-)daden zijn er niet veel te bespeuren.

Ik kom ook nog vaak in Limburg maar ik heb nog niet opgevangen dat De Wever "een vuile muil heeft en een grote hoop kan schijten" .
Maar ik zal allicht in andere Limburgse regionen vertoeven dan jij....

Knuppel
26 december 2015, 20:28
maar echte (bestuurs-)daden zijn er niet veel te bespeuren.

Er is dus nog niets veranderd sinds de rooien weg zijn?

Waarom blaten jullie dan zo?

Knuppel
26 december 2015, 20:31
In 2014 had De Wever 13 mandaten waarvan 5 betaalde.

http://www.dhnet.be/actu/belgique/rene-collin-ministre-cdh-roi-des-cumulards-53ec723535702004f7de90da

In 2014 had Termont 16 mandaten waarvan 7 betaalde.

In 2005 en 2006 had Termont 33 mandaten waarvan 20 betaalde.
In 2007 had Termont maar liefst 40 mandaten waarvan 20 betaalde.

http://www.cumuleo.be/mandataire/1849-daniel-termont.php

Rarara, hoeveel mandaten had Bart De Wever in 2005, 2006 en 2007?

Zoals je ziet papegaai ik geen blokcreaturen na....

Waar ben je, reuzepanda?

Knuppel
26 december 2015, 20:42
De reactie was naar onze vriend Robert gericht, de man die zich al wel eens durft vergissen in data, bedragen, aantal gewerkte jaren, juiste beschrijving van werkgever, verdiensten van politici, details quoi.

Laat Robert zijn eigen flutverhaal maar larderen met feiten, als hij het kan. De vorige 2 keren is hij gewoon een paar weken verdwenen.

Eerlijk gezegd verwacht ik er nu niet veel meer van.

Neen, dat kan Robert niet, maar niet om de reden die jij hem verwijt.
Het probleem is dat Robert geen PC-held is. En daar bedoel ik niet Politiek Correct mee maar Personal Computer.
Ik ook niet, maar ik kan er wel een ietsie pietsie beter mee overweg dan Robert. Toch wat betreft opzoekingswerk op het internet.

Ik weet dus wel zeker dat het een moeilijke opgave is voor Robert om in te gaan op jouw "vraag" in verband met wat jij noemt, zijn "flutverhaal larderen met feiten".

Ik heb dat daarom eventjes voor Robert gedaan.
En nu jij weer.

Of mogen we bij deze niet veel meer verwachten van jou?

Charlie don't Surf
26 december 2015, 22:05
Waar ben je, reuzepanda? ... hoe relevant was Bart De Wever in 2005 ? ... en zoals jezelf aangeeft heeft Termont sinds 2007 het aantal mandaten meer dan gehalveerd , een voorbeeld voor andere politici , niet ?

Pandareus
26 december 2015, 22:19
Maar jij zwijgt als vermoord als ik jou vraag om het beter te doen dan Robert.

:lol::lol::lol::lol::lol:

Nee knuppeltje, dat spelletje gaat niet lukken. Als er een oelewapper komt beweren dat iemand gigantische bedragen verdient, nog wat komt snoeven dat hij dat uit goede bron weet, er exacte bedragen bij geeft dan is het aan hem om dat te staven. Anders is het cafépraat van blok-senioren die zichzelf de belangstelling in willen lullen.
Ik herhaal : tot tweemaal toe is robert met zijn lulverhaal afgekomen, de tweede keer was het bedrag al wat lager maar was hij nog altijd héél zeker... En tweemaal kon onze fantast zijn stelling geen kracht bij zetten. Lullen is goedkoop, het wapen van de viswijven, leugenaars en intriganten.

Geef onze vriend robert maar de ruimte om zijn verhaaltje wat te stofferen, als hij het kan. :roll:

Pandareus
26 december 2015, 22:21
Dat klopt. Maar dat doet niets af aan het feit dat de totale staatsschuld blijft stijgen met meer dan 500 euro.....per seconde.

Dat is zo. Ook ik zit vol spanning te wachten op de verandering. 8-)

pajoske
26 december 2015, 22:22
Ik kom ook nog vaak in Limburg maar ik heb nog niet opgevangen dat De Wever "een vuile muil heeft en een grote hoop kan schijten" .
Maar ik zal allicht in andere Limburgse regionen vertoeven dan jij....

Ik kan vaststellen dat ge weinig kent van de betekenis van onze Limburgse uitdrukkingen.

PS ter info: 'veul' betekent 'veel'.

Pandareus
26 december 2015, 22:29
Neen, dat kan Robert niet, maar niet om de reden die jij hem verwijt.
Het probleem is dat Robert geen PC-held is. En daar bedoel ik niet Politiek Correct mee maar Personal Computer.
Ik ook niet, maar ik kan er wel een ietsie pietsie beter mee overweg dan Robert. Toch wat betreft opzoekingswerk op het internet.

Ik weet dus wel zeker dat het een moeilijke opgave is voor Robert om in te gaan op jouw "vraag" in verband met wat jij noemt, zijn "flutverhaal larderen met feiten".

Ik heb dat daarom eventjes voor Robert gedaan.
En nu jij weer.

Of mogen we bij deze niet veel meer verwachten van jou?


Nee knuppel, wat jij gedaan hebt is zo basic dat het zelfs belachelijk is om het voor te stellen alsof het een prestatie is.
Iedereen kan in 10 seconden de website vinden waar het resultaat staat van alle verplichte opgaves van mandaten van alle politici in belgië. Zelfs een mongool kan dat vinden.
Daar gaat het dan ook niet over. Die droeve figuur zat hier met veel bravoure preciese bedragen te citeren, "ik weet dat uit goede bron" over termont zijn verdienste met zijn mandaten.
Ondertussen zijn we een+/- jaar verder. Nog altijd niks gezien. Hij kan het gewoon niet, dus ligt de conclusie voor de hand dat hij het uit zijn duim heeft zitten zuigen ofwel dat hij als een debiel iemand zijn cafépraat heeft zitten napraten.

Maar het staat hem vrij mijn ongelijk te bewijzen : dat hij maar afkomt met bewijs voor de bedragen waar hij zo zeker van was.

Weet je wat de gangbare terminologie is voor iemand die bewust de waarheid niet spreekt ?

De schoofzak
26 december 2015, 22:31
Robert, je bent nu al een keer of twee met dat lulverhaal van financiële mega-cumul van Termont afgekomen. Twee keer kwam je met andere bedragen af, twee keer ben je afgedropen omdat je je bewering niet kon staven.
Ga je het een derde keer proberen, nu liefst met bronvermelding en controleerbare feiten ? Of blijf je liever cafépraat van blokcreaturen na papegaaien ?

Je bent de bedragen toch niet vergeten die je vorige keer (keren) citeerde ?

Ik ben alleszins niet vergeten dan Termont van Gent de watermaatschappij dwong om met miljoenen ook de Ghelamco-arena te sponsoren.

En dan maar kwaken over de hoge prijzen voor de armste gezinnen ...

.

Pandareus
26 december 2015, 22:35
Ik ben alleszins niet vergeten dan Termont van Gent de watermaatschappij dwong om met miljoenen ook de Ghelamco-arena te sponsoren.

En dan maar kwaken over de hoge prijzen voor de armste gezinnen ...

.

Kent schoofzak het verschil tussen sponsoren en investeren ?

Another Jack
26 december 2015, 22:37
Ik ben alleszins niet vergeten dan Termont van Gent de watermaatschappij dwong om met miljoenen ook de Ghelamco-arena te sponsoren.

En dan maar kwaken over de hoge prijzen voor de armste gezinnen ...

.

Wat hebben uw partijgenootjes die gedropt waren voor een knus zitje in de Watergroep daartegen gedaan?

Another Jack
26 december 2015, 22:38
Nee knuppel, wat jij gedaan hebt is zo basic dat het zelfs belachelijk is om het voor te stellen alsof het een prestatie is.
Iedereen kan in 10 seconden de website vinden waar het resultaat staat van alle verplichte opgaves van mandaten van alle politici in belgië. Zelfs een mongool kan dat vinden.
Daar gaat het dan ook niet over. Die droeve figuur zat hier met veel bravoure preciese bedragen te citeren, "ik weet dat uit goede bron" over termont zijn verdienste met zijn mandaten.
Ondertussen zijn we een+/- jaar verder. Nog altijd niks gezien. Hij kan het gewoon niet, dus ligt de conclusie voor de hand dat hij het uit zijn duim heeft zitten zuigen ofwel dat hij als een debiel iemand zijn cafépraat heeft zitten napraten.

Maar het staat hem vrij mijn ongelijk te bewijzen : dat hij maar afkomt met bewijs voor de bedragen waar hij zo zeker van was.

Weet je wat de gangbare terminologie is voor iemand die bewust de waarheid niet spreekt ?

Robert de leugeneer?

Knuppel
26 december 2015, 22:38
Ik kan vaststellen dat ge weinig kent van de betekenis van onze Limburgse uitdrukkingen.

PS ter info: 'veul' betekent 'veel'.

Alleen omdat ik "veul" anders vertaal dan jij ken ik niet veel van "onze" Limburgse uitdrukkingen? :lol::lol::lol:

In Limburg bestaan er een pak dialecten. In Bree klinkt jouw "vuil" iets anders dan "veul". Met iets meer "u" er in en korter dan "veul". In Heusden-Zolder klinkt "veul" precies zoals je het schrijft, maar daar betekent het "veel".

Knuppel
26 december 2015, 23:42
Nee knuppel, wat jij gedaan hebt is zo basic dat het zelfs belachelijk is om het voor te stellen alsof het een prestatie is.
Iedereen kan in 10 seconden de website vinden waar het resultaat staat van alle verplichte opgaves van mandaten van alle politici in belgië. Zelfs een mongool kan dat vinden.

Waarom vroeg je er hem dan naar als het poepsimpel is om daarachter te komen?

Daar gaat het dan ook niet over.

Natuurlijk wel.

Die droeve figuur zat hier met veel bravoure preciese bedragen te citeren, "ik weet dat uit goede bron" over termont zijn verdienste met zijn mandaten.
Ondertussen zijn we een+/- jaar verder. Nog altijd niks gezien. Hij kan het gewoon niet, dus ligt de conclusie voor de hand dat hij het uit zijn duim heeft zitten zuigen ofwel dat hij als een debiel iemand zijn cafépraat heeft zitten napraten.

Wat zal het zijn, Panda. Kan iedereen de cummuls van politici op tien seconden vinden of niet? Jij trekt conclusies zoveel je wil maar dat Robert iets uit zijn duim heeft gezogen of cafepraat napraatte kan je alleen bewijzen als jij er de juiste cijfers tegenover zet. Vooruit met de geit dus! Of ga je weer ontwijkend antwoorden?

Maar het staat hem vrij mijn ongelijk te bewijzen : dat hij maar afkomt met bewijs voor de bedragen waar hij zo zeker van was.

Ik weet niet wat jij met "jouw ongelijk bewijzen" bedoelt. Kan jij andere bedragen voorleggen en bewijzen dan Robert misschien?
Wie belet jou dan om ze te geven?

Weet je wat de gangbare terminologie is voor iemand die bewust de waarheid niet spreekt ?


Ja, dat is een politicus. Oeps... een leugenaar.
Maar dan moet je wel kunnen bewijzen dat Robert bewust loog. Kan je dat? Of wil je ook daarop geen antwoord geven?

Ik hoop dat je beseft dat je Robert in deze ene post ook al een droeve figuur en een debiel noemde. Je weet toch wat hier de gangbare manier van modereren is als dat gemeld wordt?

Robert loog in alle geval niet over de cummuls van Termont waar De Wever niet aan kan tippen. Termont combineerde 3 achtereenvolgende jaren zomaar even 4X zoveel betaalde mandaten als De Wever.

Ik begrijp dus maar al te goed waarom je d�*�*r niet op wil reageren.

Pandareus
27 december 2015, 08:09
Robert de leugeneer?

https://boardgamegeek.com/camo/3004840e1eda083b7d4c09193e4be88e0ecd7645/687474703a2f2f6d6178313070696e75702e636f6d2f75706c 6f6164732f332f332f372f352f333337353633372f34333138 3036395f6f7269672e6a7067

Karel Martel B
27 december 2015, 08:12
Kent schoofzak het verschil tussen sponsoren en investeren ?

Weten de arco-spaarders dat verschil?

Pandareus
27 december 2015, 08:22
Waarom vroeg je er hem dan naar als het poepsimpel is om daarachter te komen?



Natuurlijk wel.



Wat zal het zijn, Panda. Kan iedereen de cummuls van politici op tien seconden vinden of niet? Jij trekt conclusies zoveel je wil maar dat Robert iets uit zijn duim heeft gezogen of cafepraat napraatte kan je alleen bewijzen als jij er de juiste cijfers tegenover zet. Vooruit met de geit dus! Of ga je weer ontwijkend antwoorden?



Ik weet niet wat jij met "jouw ongelijk bewijzen" bedoelt. Kan jij andere bedragen voorleggen en bewijzen dan Robert misschien?
Wie belet jou dan om ze te geven?



Ja, dat is een politicus. Oeps... een leugenaar.
Maar dan moet je wel kunnen bewijzen dat Robert bewust loog. Kan je dat? Of wil je ook daarop geen antwoord geven?

Ik hoop dat je beseft dat je Robert in deze ene post ook al een droeve figuur en een debiel noemde. Je weet toch wat hier de gangbare manier van modereren is als dat gemeld wordt?

Robert loog in alle geval niet over de cummuls van Termont waar De Wever niet aan kan tippen. Termont combineerde 3 achtereenvolgende jaren zomaar even 4X zoveel betaalde mandaten als De Wever.

Ik begrijp dus maar al te goed waarom je d�*�*r niet op wil reageren.

Ik zei hem indertijd dat het bullshit was, de getallen die hij 'uit goede bron' vernomen had. Je zult dat niet met wat simpel gegoogle te weten komen. Wil je het weten, dan zul je dat via een politicus die mee in de RVB zetelt moeten te weten komen. In elke partij die mee in de RVB zetelt weet men perfect wat Termont voor zijn mandaat in flluxys krijgt, of zijn mandaat in de haven van gent. Er is nog een andere methode : vennootschappen kiezen er meestal voor om in hun jaarverslag niet teveel details op te nemen en publiceren dan een globale post daarvoor. Sommige doen dat echter wel, daar moet onze vriend robert dan ook zijn zoektocht starten. Niet door cafépraat van een blokker als waarheid te poneren.


Ik heb er toen ook op gewezen dat er een belangrijke wijziging kwam : overgang van vennootschap van publiek recht naar een gewone naamloze vennootschap.
Ik zal met belangstelling dat jaarverslag lezen, vooral hoeveel info zij publiceren over het remuneratiebeleid. En uiteraard ook of er eenparigheid van stemmen was daarover. Zo zullen we via die stemming de al dan niet goedkeuring van dat beleid door n-va bestuurders kennen.

En het is niet omdat hij niet weet waar de klepel hangt, dat ik me door jou ga laten in een andere richting duwen hoor knuppel.

hamac
27 december 2015, 08:57
Ik heb er toen ook op gewezen dat er een belangrijke wijziging kwam : overgang van vennootschap van publiek recht naar een gewone naamloze vennootschap.
Ik zal met belangstelling dat jaarverslag lezen, vooral hoeveel info zij publiceren over het remuneratiebeleid. En uiteraard ook of er eenparigheid van stemmen was daarover. Zo zullen we via die stemming de al dan niet goedkeuring van dat beleid door n-va bestuurders kennen.
.

Als N-VA dan toch de harde neo-liberalen zijn, dan kan je dergelijke cumuls van hen verwachten.
Maar wat hebben de sossen als excuus?

vrijzinnige
27 december 2015, 09:17
8O dat k�*n niet ! het is de fout van de sossen, en van niemand anders !

Deze morgen heeft onze eminente kenner uit Brakel het hier nog komen declareren in het zoveelste draadje van Demonen.

http://goodereader.com/blog/uploads/images/angry-old-man.jpg

vandaag in de media, want het kan plots niet meer op voor De Wever:

Vorige week zei sp.a-politicus Johan Vande Lanotte in De Zondag dat radicalisering veroorzaakt wordt door de grote kloof tussen de autochtone en allochtone bevolking. Gevraagd naar zijn dieperliggende verklaring voor de radicalisering van zoveel mensen in ons land antwoordt De Wever: "Dat (de stelling van Vande Lanotte, nvdr) is een deel van de verklaring. De mislukte integratiepolitiek is dat ook. De sp.a is daar mee verantwoordelijk voor. Het is pas sinds N-VA in de Vlaamse regering zit dat er echt werk is gemaakt van een integratiebeleid."


http://www.demorgen.be/binnenland/de-wever-we-moeten-naar-de-invoering-van-een-echte-veiligheidscultuur-b49b624f/

Maw: de Vlaamse regering, met inbegrip van de sossen doen en deden al 11 jaar GOED werk volgens De Wever, maar kunnen de radicalisering NIET stoppen. Of is De Wever van mening dat een bevolking met een migratie verleden zijn roods gaat afzweren ?
Denk maar aan Zuhal Demir die haar sympathie voor het terroristische PKK niet onder stoelen of banken steekt.

de vuile muilekoek
27 december 2015, 09:19
Bespaart De Wever ook in zijn cumuls? Geeft hij iets aan de armen of zo?

In Limburg antwoorden ze hierop: bestegek! (wat zou het toch!).

Als ge gaat beginnen te geven aan de armen gaat het nooit ophouden en gaat er feitelijk nooit iemand beter worden , dit is de juiste ingesteldheid niet .

Henri1
27 december 2015, 09:29
Door het N-VA beleid zullen we meer van dat zien :

http://www.kasuaris.com/wp-content/uploads/2013/10/Lege-zakken.jpg

http://onsfundament.nl/wp-content/uploads/2013/06/broekriem-aanhalen.jpg

De schoofzak
27 december 2015, 09:29
Kent schoofzak het verschil tussen sponsoren en investeren ?

Ik denk wel dat ik dat verschil ken.

En de hoogstaande taak van een watermaatschappij ken ik ook.
Daar zit sponsoren van een stedelijke tribune, met nog geen eens 100 parkeerplaatsen voor gewone supporters, niet bij.
De enige reden voor de sponsoring was dat de stad Gent centen te kort kwam om hun stadion te betalen.

Verder durf ik het goede (van die watermaatschappij) wel benadrukken ook: ze zijn dynamisch en economisch bedreven en nemen vb. gemeentelijke zwembaden over met de truuk dat zij geen btw moeten betalen volgens de eu-regels.
Dat is geen verdienste van voorzitter Termont, maar wel van de ceo van de maatschappij.

.

De schoofzak
27 december 2015, 09:30
Wat hebben uw partijgenootjes die gedropt waren voor een knus zitje in de Watergroep daartegen gedaan?

Toen hadden we er nog geen. 't Was voor de big bang ...
En daarbij zitten we in Gent ook nog eens in de oppositie ...

.

De schoofzak
27 december 2015, 09:34
...
Denk maar aan Zuhal Demir die haar sympathie voor het terroristische PKK niet onder stoelen of banken steekt.

Ze is dan ook van Kurdische afkomst.
Ik ken in Vlaanderen ook Vlamingen van Baskische afkomst die hun streek nog zeer genegen zijn, in die mate dat ze de onafhankelijkheid ervan wel steunen.

(Calvo, de Catalaan, niet natuurlijk. Die moet Franco-centralistisch gezind zijn, wegens pure domheid)

.

Another Jack
27 december 2015, 09:41
Toen hadden we er nog geen. 't Was voor de big bang ...
En daarbij zitten we in Gent ook nog eens in de oppositie ...

.

Ook voor de big bang zaten er al N-VA'ers in alle gepolitiseerde Raden van Bestuur...

Tavek
27 december 2015, 10:18
Ik kom ook nog vaak in Limburg maar ik heb nog niet opgevangen dat De Wever "een vuile muil heeft en een grote hoop kan schijten" .
Maar ik zal allicht in andere Limburgse regionen vertoeven dan jij....

:D

fail :p

Zipper
27 december 2015, 10:34
Ze is dan ook van Kurdische afkomst.
Ik ken in Vlaanderen ook Vlamingen van Baskische afkomst die hun streek nog zeer genegen zijn, in die mate dat ze de onafhankelijkheid ervan wel steunen.

(Calvo, de Catalaan, niet natuurlijk. Die moet Franco-centralistisch gezind zijn, wegens pure domheid)

.

met Erdogan als president, en vooral zijn houding tav IS, is Turkije terroristischer bezig dan de Koerden.

lupus
27 december 2015, 10:43
Uiteraard begint hij nu al te doen waar hij goed in is: campagne voeren...

Nu ? Dat is de eeuwige constante.
Verder is het makkelijk lullen zonder echt een einddoel van het belasten te specifiëren...of wacht; 3 jaar later zijn er nieuwe verkiezingen, strategisch weer zo doorzichtig van het orakel.

Conscience
27 december 2015, 10:51
Kent schoofzak het verschil tussen sponsoren en investeren ?

Da's het verschil tussen een illiquide en een liquide investering.

Savatage
27 december 2015, 11:02
Mooi zo, van mij mogen ze nog veel harder besparen. Het IMF becijferde onlangs ook nog dat België veel te veel geld verkwist aan bijv. onderwijs zonder dat we hier iets extra voor in de plaats krijgen. Hier kunnen we nog gemakkelijk miljarden besparen.

Another Jack
27 december 2015, 11:38
Mooi zo, van mij mogen ze nog veel harder besparen. Het IMF becijferde onlangs ook nog dat België veel te veel geld verkwist aan bijv. onderwijs zonder dat we hier iets extra voor in de plaats krijgen. Hier kunnen we nog gemakkelijk miljarden besparen.

Dat klopt: één gesubsidieerd net.

Heb je een link naar dat IMF-rapport?

Savatage
27 december 2015, 11:49
Dat klopt: één gesubsidieerd net.

Mijn voorstellen:

- inschrijvingsgelden verhogen voor universitaire en hogeschool-opleidingen (tot 5K-6K)
- leraars meer uren laten werken (geen 22 uur per week)
- afschaffen van kleine richtingen die slecht op de arbeidsmarkt liggen
- een complete verdwijning van het CLB

Heb je een link naar dat IMF-rapport?

http://m.standaard.be/cnt/dmf20151215_02022215

Another Jack
27 december 2015, 11:51
Mijn voorstellen:

- inschrijvingsgelden verhogen voor universitaire en hogeschool-opleidingen (tot 5K-6K)
- leraars meer uren laten werken (geen 22 uur per week)
- afschaffen van kleine richtingen die slecht op de arbeidsmarkt liggen
- een complete verdwijning van het CLB



http://m.standaard.be/cnt/dmf20151215_02022215

Is onderwijs enkel een uitgavepost voor u?

Savatage
27 december 2015, 11:54
Is onderwijs enkel een uitgavepost voor u?

Grotendeels ja. Hier in België vooral is het een excessieve uitgavenpost waar al jaren geleden sterk op bezuinigd had moeten worden. In onze buurlanden hebben ze hier wel in bespaard zonder een verlies van kwaliteit (cfr. artikel).

Another Jack
27 december 2015, 11:56
Grotendeels ja. Hier in België vooral is het een excessieve uitgavenpost waar al jaren geleden sterk op bezuinigd had moeten worden. In onze buurlanden hebben ze hier wel in bespaard zonder een verlies van kwaliteit (cfr. artikel).

Ik dacht het al.
Veel visie ga ik bij u niet vinden...

Witte Kaproen
27 december 2015, 12:03
Ze is dan ook van Kurdische afkomst.
Ik ken in Vlaanderen ook Vlamingen van Baskische afkomst die hun streek nog zeer genegen zijn, in die mate dat ze de onafhankelijkheid ervan wel steunen.

(Calvo, de Catalaan, niet natuurlijk. Die moet Franco-centralistisch gezind zijn, wegens pure domheid)

.

Omdat Calvo een mooi postje van de Groenen wil,
moet Calvo willens nillens de Groene partijlijn volgen.

De Groenen zij Belgicisten ,
dus Calvo is ook Belgicist
en dan kan hij niet voor een onafhankelijk Catalonië zijn.

Henri1
27 december 2015, 12:04
Omdat Calvo een mooi postje van de Groenen wil,
moet Calvo willens nillens de Groene partijlijn volgen.

De Groenen zij Belgicisten ,
dus Calvo is ook Belgicist
en dan kan hij niet voor een onafhankelijk Catalonië zijn.

Calvo is één van de weinigen die hun job uitstekend doen daar.
Als het een N-VA'er zou geweest zijn in de tijd dat ze oppositie deden zou hij geroemd worden binnen de partij.

Another Jack
27 december 2015, 12:05
Omdat Calvo een mooi postje van de Groenen wil,
moet Calvo willens nillens de Groene partijlijn volgen.

De Groenen zij Belgicisten ,
dus Calvo is ook Belgicist
en dan kan hij niet voor een onafhankelijk Catalonië zijn.

Zijn er eigenlijk niet-Belgicistische partijen die meetellen?

Henri1
27 december 2015, 12:07
Zijn er eigenlijk niet-Belgicistische partijen die meetellen?

N-VA is op dit moment de Belgicistische partij bij uitstek.

Savatage
27 december 2015, 12:09
Ik dacht het al.
Veel visie ga ik bij u niet vinden...

Veel neutraliteit ga ik bij jou ook niet vinden. Laat ons het maar houden op de bevindingen van het IMF.

Savatage
27 december 2015, 12:10
Calvo is één van de weinigen die hun job uitstekend doen daar.

:lol: Neemt hij eigenlijk nog altijd festivaltickets aan van sigarettenfabricanten? Onze groene held?

subocaj
27 december 2015, 12:10
Zijn er eigenlijk niet-Belgicistische partijen die meetellen?

N-VA.
Shit, ook al niet sedert ze van Vlamingen, Belgen gemaakt hebben.
Sire, ik zweer bla bla bla.:oops:

Witte Kaproen
27 december 2015, 12:11
Calvo is één van de weinigen die hun job uitstekend doen daar.
Als het een N-VA'er zou geweest zijn in de tijd dat ze oppositie deden zou hij geroemd worden binnen de partij.

Moest Calvo voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn ,
dan was er nog wel een plaatsje vrij voor hem bij de N-VA,ja.

Maar hij heeft op het verkeerde paard gegokt blijkbaar
en gedacht dat de Groenen samen met de Blauwen ,de Roden en de Gelen de volgende regeringen gingen vormen.

Zo veel politiek inzicht heeft hij dus blijkbaar niet ;-)

Witte Kaproen
27 december 2015, 12:13
N-VA is op dit moment de Belgicistische partij bij uitstek.

Slaap maar rustig verder;-)

Wij doen nu nog" stage" in de Belgische instellingen
om beter voorbereid te zijn ,bij de komende Vlaamse Onafhankelijkheid.

Another Jack
27 december 2015, 12:14
Veel neutraliteit ga ik bij jou ook niet vinden. Laat ons het maar houden op de bevindingen van het IMF.

Het IMF?
Ze konden niet eens de hypotheekbubbel in de VS voorspellen...

Nu gaan ze eens een mening over onderwijs hebben...

Witte Kaproen
27 december 2015, 12:14
:lol: Neemt hij eigenlijk nog altijd festivaltickets aan van sigarettenfabricanten? Onze groene held?

Ja ,vooral van Groene Michel ;-)

Another Jack
27 december 2015, 12:15
Slaap maar rustig verder;-)

Wij doen nu nog" stage" in de Belgische instellingen
om beter voorbereid te zijn ,bij de komende Vlaamse Onafhankelijkheid.

Zeg jij ook zulke zaken IRL?
Hoe reageren mensen dan??

Witte Kaproen
27 december 2015, 12:19
Zeg jij ook zulke zaken IRL?
Hoe reageren mensen dan??

Zeer begrijpend .

De minst snuggeren ,die het nog niet door hadden ,
krijgen dan wat meer inzicht in de zaak.

Savatage
27 december 2015, 12:19
Het IMF?
Ze konden niet eens de hypotheekbubbel in de VS voorspellen...

Beperk je maar tot de zaken die je begrijpt, Jacky. Die hypotheekbubbel in de VS kon niemand voorspellen. Achteraf is het gemakkelijk natuurlijk. Zelfs als het IMF dat had kunnen voorspellen hadden ze er nog weinig impact op kunnen hebben.

Nu gaan ze eens een mening over onderwijs hebben...

Ze zijn gewoon de zoveelste die dit aanhalen. Ons onderwijssysteem wordt duurder en duurder en de kwaliteit verbetert nauwelijks.

Bob
27 december 2015, 12:24
Het IMF?
Ze konden niet eens de hypotheekbubbel in de VS voorspellen...

Nu gaan ze eens een mening over onderwijs hebben...

Bij het onderwijs is het dan ook veel duidelijker.

Another Jack
27 december 2015, 12:25
Beperk je maar tot de zaken die je begrijpt, Jacky. Die hypotheekbubbel in de VS kon niemand voorspellen. Achteraf is het gemakkelijk natuurlijk. Zelfs als het IMF dat had kunnen voorspellen hadden ze er nog weinig impact op kunnen hebben.



Ze zijn gewoon de zoveelste die dit aanhalen. Ons onderwijssysteem wordt duurder en duurder en de kwaliteit verbetert nauwelijks.

In welke mate gaat een verhoging van het inschrijvingsgeld de onderwijskwaliteit verhogen?
In welke mate gaat de verhoging van de werkdruk op het onderwijzend personeel de kwaliteit verhogen?
In welke mate gaat een verschraling van het onderwijsaanbod de kwaliteit verhogen?

Dat ze zich eens verdiepen in het rotte monetaire systeem en hoe dat ze een volgende bankencrisis kunnen vermijden, de incompetente moeiallen.

Another Jack
27 december 2015, 12:26
Zeer begrijpend .

De minst snuggeren ,die het nog niet door hadden ,
krijgen dan wat meer inzicht in de zaak.

De grote hoop van uw omgeving, schat ik in.

Savatage
27 december 2015, 12:30
In welke mate gaat een verhoging van het inschrijvingsgeld de onderwijskwaliteit verhogen?
In welke mate gaat de verhoging van de werkdruk op het onderwijzend personeel de kwaliteit verhogen?
In welke mate gaat een verschraling van het onderwijsaanbod de kwaliteit verhogen?

Die zaken gaan de excessieve kost van ons huidig onderwijssysteem drastisch verlagen. Dat kan perfect gebeuren zonder een inboeting aan kwaliteit (kijk bijv. naar onze buurlanden). Nu wordt het geld gewoon verkwist zonder dat we iets aan kwaliteit winnen.

Dat ze zich eens verdiepen in het rotte monetaire systeem en hoe dat ze een volgende bankencrisis kunnen vermijden, de incompetente moeiallen.

Daar zijn ze mee bezig hoor. Heel het bancaire systeem is compleet veranderd na die crisis van 2008. Daar kan de onderwijssector nog van leren.

Another Jack
27 december 2015, 12:31
Beperk je maar tot de zaken die je begrijpt, Jacky. Die hypotheekbubbel in de VS kon niemand voorspellen. Achteraf is het gemakkelijk natuurlijk. Zelfs als het IMF dat had kunnen voorspellen hadden ze er nog weinig impact op kunnen hebben.



Ze zijn gewoon de zoveelste die dit aanhalen. Ons onderwijssysteem wordt duurder en duurder en de kwaliteit verbetert nauwelijks.

Alles wordt duurder.

Mijn elektriciteit, bank, internet, water, wijn, sterke drank, diesel, worden ook duurder zonder dat de kwaliteit verbetert.

Savatage
27 december 2015, 12:35
Alles wordt duurder.

Dat valt best mee hoor, de inflatie ligt al even rond het nulpunt.

Mijn elektriciteit, bank, internet, water, wijn, sterke drank, diesel, worden ook duurder zonder dat de kwaliteit verbetert.

Die zaken stijgen gestaag in prijs, net zoals in onze buurlanden en daar is meestal een goede reden voor. De kostenstijging van ons onderwijssysteem heeft geen goede reden want in andere landen is dit niet gebeurd en de kwaliteit is hier geen zak gestegen ondanks al die kosten.

Another Jack
27 december 2015, 12:36
Die zaken gaan de excessieve kost van ons huidig onderwijssysteem drastisch verlagen. Dat kan perfect gebeuren zonder een inboeting aan kwaliteit (kijk bijv. naar onze buurlanden). Nu wordt het geld gewoon verkwist zonder dat we iets aan kwaliteit winnen.



Daar zijn ze mee bezig hoor. Heel het bancaire systeem is compleet veranderd na die crisis van 2008. Daar kan de onderwijssector nog van leren.

Wat is er veranderd?
Nog nooit als voorheen worden nu mensen zot gemaakt door pretentieuze onnozelaars, om hun spaargeld weer te gaan vergokken.

Alles begint van vooraf aan.

Bob
27 december 2015, 12:36
Alles wordt duurder.

Mijn elektriciteit, bank, internet, water, wijn, sterke drank, diesel, worden ook duurder zonder dat de kwaliteit verbetert.

Het gaat niet alleen over duurder worden, het gaat vooral over een vergelijking met de "peers".

Another Jack
27 december 2015, 12:39
Dat valt best mee hoor, de inflatie ligt al even rond het nulpunt.



Die zaken stijgen gestaag in prijs, net zoals in onze buurlanden en daar is meestal een goede reden voor. De kostenstijging van ons onderwijssysteem heeft geen goede reden want in andere landen is dit niet gebeurd en de kwaliteit is hier geen zak gestegen ondanks al die kosten.

Dat is een politieke keuze.
De kwaliteit van de openbare dienstverlening is niet prioritair.

Another Jack
27 december 2015, 12:42
Het gaat niet alleen over duurder worden, het gaat vooral over een vergelijking met de "peers".

Als het over onderwijs gaat heb ik meer vertrouwen in OESO-rapporten dan in bankiers.

Het Vlaamse onderwijs scoort nog steeds merkelijk beter dan de ons omringende regio's.
Dit ondanks de politieke desinteresse...

Het Oosten
27 december 2015, 12:49
Juist !

http://i61.tinypic.com/343q2dc.jpg

Wie neemt zulke mensen nog ernstig. Maar mensen toch.

Savatage
27 december 2015, 12:54
Wat is er veranderd?
Nog nooit als voorheen worden nu mensen zot gemaakt door pretentieuze onnozelaars, om hun spaargeld weer te gaan vergokken.

De kapitaalbuffers zijn enorm versterkt, de capital adequacy ratio's zijn solide, veel riskantere producten zijn verdwenen, het personeelsbestand is enorm gedaald, de meeste OPEX posten zijn gehalveerd, er zijn honderden extra wetten bijgekomen, de compliancy afdelingen zijn maal 10 gegaan, ...

Maar dat is allemaal weer aan jou voorbij gegaan precies.

Savatage
27 december 2015, 12:56
Als het over onderwijs gaat heb ik meer vertrouwen in OESO-rapporten dan in bankiers.

Het Vlaamse onderwijs scoort nog steeds merkelijk beter dan de ons omringende regio's.
Dit ondanks de politieke desinteresse...

Welke desinteresse? :?

Onze politici hebben net miljarden gestoken in het onderwijs zonder daar al teveel vragen bij te stellen (en nu zitten we ermee). In onze buurlanden zijn de politici niet zo gul geweest voor het onderwijs.

Another Jack
27 december 2015, 12:57
De kapitaalbuffers zijn enorm versterkt, de capital adequacy ratio's zijn solide, veel riskantere producten zijn verdwenen, het personeelsbestand is enorm gedaald, de meeste OPEX posten zijn gehalveerd, er zijn honderden extra wetten bijgekomen, de compliancy afdelingen zijn maal 10 gegaan, ...

Maar dat is allemaal weer aan jou voorbij gegaan precies.

Weer een hoop gebakken lucht, dure woorden en constructies...
Tot het weer zover is....

Witte Kaproen
27 december 2015, 12:57
De grote hoop van uw omgeving, schat ik in.

Neen, de forum-Belgicisten ;-)

Another Jack
27 december 2015, 12:58
Welke desinteresse? :?

Onze politici hebben net miljarden gestoken in het onderwijs zonder daar al teveel vragen bij te stellen (en nu zitten we ermee). In onze buurlanden zijn de politici niet zo gul geweest voor het onderwijs.

Omdat de helft van de scholen op instorten staan.
In onze buurlanden hebben ze dat al een tijdje geleden gedaan...

4x10E6
27 december 2015, 13:40
Wie neemt zulke mensen nog ernstig. Maar mensen toch.

.. mijn dag kan niet meer stuk : polleke poepenpakker op de foto samen met berbère de wévère .. de foefelde foks ..

http://www.suskeenwiske.be/wp-content/uploads/2013/02/67.jpg

Boduo
27 december 2015, 13:48
Welke desinteresse? :?

Onze politici hebben net miljarden gestoken in het onderwijs zonder daar al teveel vragen bij te stellen (en nu zitten we ermee). In onze buurlanden zijn de politici niet zo gul geweest voor het onderwijs.

Onze buurlanden ?
Op de globale onderwijs-olympiades steekt het Vlaams onderwijs (bijna) altijd onze buurlanden voorbij
Vlaanderen eindigt meestal in de top 5 of zelfs in de top 3 van de ganse wereld !!!

Another Jack
27 december 2015, 13:55
Onze buurlanden ?
Op de globale onderwijs-olympiades steekt het Vlaams onderwijs (bijna) altijd onze buurlanden voorbij
Vlaanderen eindigt meestal in de top 5 of zelfs in de top 3 van de ganse wereld !!!

Je moet Savatage zijn verborgen agenda kennen.
Hij wil zo min mogelijk overheid omdat hij zoveel mogelijk netto wil verdienen.
Al de rest interesseert hem niet omdat hij daar nooit in contact mee komt:
Onderwijs? Afschaffen! (hij heeft geen kinderen)
Sociale Zekerheid? Afschaffen! (hij is niet ziek)
Openbaar vervoer? Afschaffen! (hij heeft een auto)
...

Meer moet je er niet achter zoeken.

Boduo
27 december 2015, 14:01
Je moet Savatage zijn verborgen agenda kennen.
Hij wil zo min mogelijk overheid omdat hij zoveel mogelijk netto wil verdienen.
Al de rest interesseert hem niet omdat hij daar nooit in contact mee komt:
Onderwijs? Afschaffen! (hij heeft geen kinderen)
Sociale Zekerheid? Afschaffen! (hij is niet ziek)
Openbaar vervoer? Afschaffen! (hij heeft een auto)

Meer moet je er niet achter zoeken.

Bij ons noemen we zo'n mens (egoïst)²

vlijmscherp
27 december 2015, 14:02
Bij ons noemen we zo'n mens (egoïst)²

Of navelstaarders.

Pericles
27 december 2015, 14:53
Je moet Savatage zijn verborgen agenda kennen.
Hij wil zo min mogelijk overheid omdat hij zoveel mogelijk netto wil verdienen.
Al de rest interesseert hem niet omdat hij daar nooit in contact mee komt:
Onderwijs? Afschaffen! (hij heeft geen kinderen)
Sociale Zekerheid? Afschaffen! (hij is niet ziek)
Openbaar vervoer? Afschaffen! (hij heeft een auto)
...

Meer moet je er niet achter zoeken.

Niet zeveren hé Jack, jij bent ook alleen maar liberaal als het je uitkomt.
Daarbij, heel het middelbaar onderwijs via het net zou ons miljarden besparen .
Waarom 100.000 leerkrachten in dienst houden als dat niet langer nodig is?

Another Jack
27 december 2015, 14:54
Niet zeveren hé Jack, jij bent ook alleen maar liberaal als het je uitkomt.
Daarbij, heel het middelbaar onderwijs via het net zou ons miljarden besparen .
Waarom 100.000 leerkrachten in dienst houden als dat niet langer nodig is?

Ik begin te geloven dat gij uw 2 masters ook via "het net" hebt behaald...

Pericles
27 december 2015, 14:58
Ik begin te geloven dat gij uw 2 masters ook via "het net" hebt behaald...

Als dat zou kunnen, waarom niet ?
Toen kon dat niet maar nu zou dat perfect kunnen.
Toch voor het gros van de studierichtingen.
In de privé eist de technologische evolutie ook jobs. Waarom zou dat dan niet het geval mogen zijn bij de staat ?

Jakko
27 december 2015, 15:00
Maar jij zwijgt als vermoord als ik jou vraag om het beter te doen dan Robert.

:lol::lol::lol::lol::lol:

Het is eigenlijk ook geen vergelijking. Bart De Wever is koploper in het lijstje "cumuleren als partijvoorzitter." Wat burgemeesters betreft, klopt Christoph D'Haese (N-VA) zowel De Wever als Termont.

Demper
27 december 2015, 15:18
Nog enkele jaren asielzoekers naar hier halen en we zijn weer rijk.

Savatage
27 december 2015, 15:48
Weer een hoop gebakken lucht, dure woorden en constructies...

Voor een militair die langs geen kanten vertrouwd is met de financiële wereld kan dat best zo lijken, maar het gaat hier om fundamentele wijzigingen in de sector.

Savatage
27 december 2015, 15:50
Vlaanderen eindigt meestal in de top 5 of zelfs in de top 3 van de ganse wereld !!!

Bullshit, we zitten maar gewoon in de middenmoot. Onze universiteiten bengelen zelfs vanachter.

Savatage
27 december 2015, 15:50
Je moet Savatage zijn verborgen agenda kennen.
Hij wil zo min mogelijk overheid omdat hij zoveel mogelijk netto wil verdienen.
Al de rest interesseert hem niet omdat hij daar nooit in contact mee komt:
Onderwijs? Afschaffen! (hij heeft geen kinderen)
Sociale Zekerheid? Afschaffen! (hij is niet ziek)
Openbaar vervoer? Afschaffen! (hij heeft een auto)
...

Meer moet je er niet achter zoeken.

Oei oei, het IMF zit ook mee in het complot zeker? ;-)

Savatage
27 december 2015, 15:51
Bij ons noemen we zo'n mens (egoïst)²

Dus iedereen die zich vragen stelt bij al de miljarden die in ons onderwijs worden verspild is een egoïst? Wat een nuancering alweer.

speurneus
27 december 2015, 16:02
Komaan mensen, we moeten zien 2019 te halen!
Ik ben benieuwd naar het verhaal na 2019...
http://www.demorgen.be/binnenland/de-wever-nog-twee-a-drie-jaar-zwaar-besparen-b6716f57/

Op zijn papierke stond nochthans nog 20 �* 30 jaar besparen.
Ik denk dat Weverke aan een bril toe is.

hamac
27 december 2015, 16:21
Calvo is één van de weinigen die hun job uitstekend doen daar.


Telt Calvo voor meerdere personen?

hamac
27 december 2015, 16:22
N-VA is op dit moment de Belgicistische partij bij uitstek.

Yep, wij redden de belzjiek en het schijnt dat we dat goed doen. :-)

hamac
27 december 2015, 16:29
In welke mate gaat een verhoging van het inschrijvingsgeld de onderwijskwaliteit verhogen?
In welke mate gaat de verhoging van de werkdruk op het onderwijzend personeel de kwaliteit verhogen?
In welke mate gaat een verschraling van het onderwijsaanbod de kwaliteit verhogen?


Als ik het eerste puntje en het derde puntje bekijk, ben je dan van oordeel dat de kwaliteit van ons onderwijs onafhankelijk is van de beschikbare budgetten?
Wordt die gedachtegang breed gedragen in het onderwijs?


Dat ze zich eens verdiepen in het rotte monetaire systeem en hoe dat ze een volgende bankencrisis kunnen vermijden, de incompetente moeiallen.

In de belzjiek hangt dat allemaal samen.

hamac
27 december 2015, 16:37
Het is eigenlijk ook geen vergelijking. Bart De Wever is koploper in het lijstje "cumuleren als partijvoorzitter." Wat burgemeesters betreft, klopt Christoph D'Haese (N-VA) zowel De Wever als Termont.

Je maakt de poule ineens wat kleiner omdat het je uitkomt?
Tellen de cumuls uit het verleden ook mee, of is het van 'wat gebeurd is, is gebeurd'?

Jakko
27 december 2015, 17:07
Je maakt de poule ineens wat kleiner omdat het je uitkomt?
Tellen de cumuls uit het verleden ook mee, of is het van 'wat gebeurd is, is gebeurd'?


De N-VA is nog niet zo lang aan de macht maar cumuleren kunnen ze al als de beste. Gewoon nuchtere vaststellingen. Waarom toch steeds zo achterdochtig?

Verkozenen N-VA cumuleren het vaakst (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1598682/2013/03/18/Verkozenen-N-VA-cumuleren-het-vaakst.dhtml)


Bart De Wever meest cumulerende partijvoorzitter (http://www.gva.be/cnt/dmf20140817_01219709/bart-de-wever-meest-cumulerende-partijvoorzitter)

D'Haese Koning van de cumul (http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-aalst/d-haese-koning-van-de-cumul-a1995183/)

mettewie
27 december 2015, 17:22
Ik mis wel de definitie van het "besparen" van BDW.

hamac
27 december 2015, 17:47
De N-VA is nog niet zo lang aan de macht maar cumuleren kunnen ze al als de beste. Gewoon nuchtere vaststellingen. Waarom toch steeds zo achterdochtig?


Achterdochtig? Waarom?
Ik vroeg je alleen waarom je de sample zo nauw neemt.
Waarom niet de hele poule van mandatarissen nemen?

Ik heb me trouwens laten wijsmaken dat N-VA neo-liberalen zijn.
Als die cumuls dan in de lijn van de verwachtingen liggen, wat is dan het excuus van de warme socialisten?

Boduo
27 december 2015, 18:03
Achterdochtig? Waarom?
Ik vroeg je alleen waarom je de sample zo nauw neemt.
Waarom niet de hele poule van mandatarissen nemen?

Ik heb me trouwens laten wijsmaken dat N-VA neo-liberalen zijn.
Als die cumuls dan in de lijn van de verwachtingen liggen, wat is dan het excuus van de warme socialisten?

Nog 2 �* 3 jaar besparen...

lupus
27 december 2015, 18:10
Achterdochtig? Waarom?
Ik vroeg je alleen waarom je de sample zo nauw neemt.
Waarom niet de hele poule van mandatarissen nemen?

Ik heb me trouwens laten wijsmaken dat N-VA neo-liberalen zijn.
Als die cumuls dan in de lijn van de verwachtingen liggen, wat is dan het excuus van de warme socialisten?

Wat is de point van de onderstaande reactie van jou als je later -hierboven- dan toch maar de cumuls van N-VA goedpraat ?

Je maakt de poule ineens wat kleiner omdat het je uitkomt?
Tellen de cumuls uit het verleden ook mee, of is het van 'wat gebeurd is, is gebeurd'?

Niemand beweert dat dat de sossen niet cumuleren, alleen dat N-VA de grootste hier in zijn. Wie heeft het hier over excuses ? Je begint over excuses omdat het jou goed uitkomt of aan gebrek van argumenten ?

Het Oosten
27 december 2015, 18:16
De N-VA is nog niet zo lang aan de macht maar cumuleren kunnen ze al als de beste. Gewoon nuchtere vaststellingen. Waarom toch steeds zo achterdochtig?

Verkozenen N-VA cumuleren het vaakst (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1598682/2013/03/18/Verkozenen-N-VA-cumuleren-het-vaakst.dhtml)


Bart De Wever meest cumulerende partijvoorzitter (http://www.gva.be/cnt/dmf20140817_01219709/bart-de-wever-meest-cumulerende-partijvoorzitter)

D'Haese Koning van de cumul (http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-aalst/d-haese-koning-van-de-cumul-a1995183/)

(HLN)

Verkozenen N-VA cumuleren het vaakst.
De cumulerende N-VA'ers worden op de voet gevolgd door verkozenen van CD&V (87 procent) en Open Vld (85 procent). De cumulcijfers liggen lager bij Vlaams Belang (78 procent), sp.a (73 procent) en Groen (69 procent).



De NVA-ers, poenpakkers van het zuiverste water. Nog méér dan de CD&V! En d�*t wil al wat zeggen.

Met de NVA zou het anders worden? Neen, nog méér van hetzelfde.

hamac
27 december 2015, 18:16
Wat is de point van de onderstaande reactie van jou als je later -hierboven- dan toch maar de cumuls van N-VA goedpraat ?


Exactly.
Voor donkerblauwe liberalen valt dat in de lijn van de verwachtingen.
Van andere mandatarissen behorende tot andere partijen vind ik dat minder evident.
Maar dat moeten hun kiezers uitmaken natuurlijk.


Niemand beweert dat dat de sossen niet cumuleren, alleen dat N-VA de grootste hier in zijn. Wie heeft het hier over excuses ? Je begint over excuses omdat het jou goed uitkomt ?

Op de door u geselecteerde sample, of op de volledige poule?

hamac
27 december 2015, 18:19
(HLN)

Verkozenen N-VA cumuleren het vaakst.
De cumulerende N-VA'ers worden op de voet gevolgd door verkozenen van CD&V (87 procent) en Open Vld (85 procent). De cumulcijfers liggen lager bij Vlaams Belang (78 procent), sp.a (73 procent) en Groen (69 procent).



De NVA-ers, poenpakkers van het zuiverste water. Nog méér dan de CD&V! En d�*t wil al wat zeggen.

Met de NVA zou het anders worden? Neen, nog méér van hetzelfde.

Misschien ook eens goed lezen.
'Het vaakst' heeft blijkbaar weinig te maken met het aantal.

Het Oosten
27 december 2015, 18:23
Exactly.
Voor donkerblauwe liberalen valt dat in de lijn van de verwachtingen.
Van andere mandatarissen behorende tot andere partijen vind ik dat minder evident.
Maar dat moeten hun kiezers uitmaken natuurlijk.



Op de door u geselecteerde sample, of op de volledige poule?


Wat zou het. Het VB dat nooit in de regering heeft gezeten cumuleert dat het een lieve lust is. De Vlaams Blokkers cumuleren meer dan de SP-A-ers...!
Ge moet niet vragen wat het zou worden, moesten de Blokkers eveneens aan de vetpotten van de macht zitten.

Besluit: Vlaams-nationalisten moeten nooit meer hun mond opendoen over cumuls. Want dan duwen we hen dit artikel van HLN onder hun neus.

Pericles
27 december 2015, 18:32
Wat zou het. Het VB dat nooit in de regering heeft gezeten cumuleert dat het een lieve lust is. De Vlaams Blokkers cumuleren meer dan de SP-A-ers...!
Ge moet niet vragen wat het zou worden, moesten de Blokkers eveneens aan de vetpotten van de macht zitten.

Besluit: Vlaams-nationalisten moeten nooit meer hun mond opendoen over cumuls. Want dan duwen we hen dit artikel van HLN onder hun neus.

Wat zouden de "blokkers" dan cumuleren ?
3 zitpenningen van 7,5 euro ? :lol:

lupus
27 december 2015, 18:32
Exactly.
Voor donkerblauwe liberalen valt dat in de lijn van de verwachtingen.
Van andere mandatarissen behorende tot andere partijen vind ik dat minder evident.
Maar dat moeten hun kiezers uitmaken natuurlijk.


Op de door u geselecteerde sample, of op de volledige poule?

Als het in de lijn van de verwachtingen ligt, lijkt het me ook logisch dat de poule die in deze lijn ligt, het meest cumuleert, niet ?

De data van de volledige poule bekijken lijkt mij een onrealistisch.
Maar de info die Jakko hier postte lijkt mij toch een goede leidraad:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=7940713&postcount=159

En op die andere vraag mag je ook antwoorden omdat je gewoon bevestigt wat je reeds had verteld.

hamac
27 december 2015, 18:33
Besluit: Vlaams-nationalisten moeten nooit meer hun mond opendoen over cumuls. Want dan duwen we hen dit artikel van HLN onder hun neus.

Steve stunt liet zich chanteren door een Marokkaanse hoer. Als FDW nu exact hetzelfde was overkomen, was dat dan exact hetzelfde nieuwsfeit geweest?

Zie je het verschil?

hamac
27 december 2015, 18:39
Als het in de lijn van de verwachtingen ligt, lijkt het me ook logisch dat de poule die in deze lijn ligt, het meest cumuleert, niet ?


Daarom dat het zo vreemd is dat verschillende mandatarissen van N-VA overklast worden door socialisten.


De data van de volledige poule bekijken lijkt mij een onrealistisch.
Maar de info die Jakko hier postte lijkt mij toch een goede leidraad:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=7940713&postcount=159

Geeft de site van cumeleo dan geen beter zicht dan wat percentages over wie meer dan één cumul hanteert?

Jakko
27 december 2015, 18:43
Achterdochtig? Waarom?
Ik vroeg je alleen waarom je de sample zo nauw neemt.
Waarom niet de hele poule van mandatarissen nemen?

Ik heb me trouwens laten wijsmaken dat N-VA neo-liberalen zijn.
Als die cumuls dan in de lijn van de verwachtingen liggen, wat is dan het excuus van de warme socialisten?

Deze poll maakt mij iets anders wijs.

Open Vld, CD&V en SP.a lusten cumul wel (http://de-bron.org/content/open-vld-spa-en-cdv-lusten-cumul-wel)

Ik zou dus niet inzien waarvoor de warme socialisten zich zouden moeten excuseren? Ze zijn voor cumul in tegenstelling tot de N-VA, die warm noch koud blaast. Ze zitten zelfs op dezelfde golflengte als de groenen.

hamac
27 december 2015, 18:50
Deze poll maakt mij iets anders wijs.

Open Vld, CD&V en SP.a lusten cumul wel (http://de-bron.org/content/open-vld-spa-en-cdv-lusten-cumul-wel)

Ik zou dus niet inzien waarvoor de warme socialisten zich zouden moeten excuseren? Ze zijn voor cumul in tegenstelling tot de N-VA, die warm noch koud blaast. Ze zitten zelfs op dezelfde golflengte als de groenen.

Jezelf strengere normen opleggen daar waar anderen profijt halen is vreselijk naïef.
Je zou dus inderdaad kunnen zeggen dat de socialisten wat meer ervaren zijn op dat vlak.

Maar strookt dat voor 100% met het socialistisch gedachtegoed?

lupus
27 december 2015, 18:57
Daarom dat het zo vreemd is dat verschillende mandatarissen van N-VA overklast worden door socialisten.



Geeft de site van cumeleo dan geen beter zicht dan wat percentages over wie meer dan één cumul hanteert?

Geen idee. Ik ken de site wel en heb in het verleden reeds de info van een paar mandatarissen geraadpleegd. Maar een algemeen overzicht opvragen per politieke kleur lijkt mij niet aanwezig ?

Jakko
27 december 2015, 18:58
Misschien ook eens goed lezen.
'Het vaakst' heeft blijkbaar weinig te maken met het aantal.

Maar graaier Termont als voorbeeld stellen wel, dan? Het was toch iets socialistisch?

lupus
27 december 2015, 19:19
.

hamac
27 december 2015, 19:35
Maar graaier Termont als voorbeeld stellen wel, dan?

Waarop slaat die 'dan'? Op het aantal cumuls van een specifiek persoon?

Dat is inderdaad iets anders dan het aantal personen die meer dan één cumul combineren, niet dan?

We zouden natuurlijk voor elke partij het aantal cumuls kunnen delen door het aantal personen met meer dan één cumul om het gemiddelde te bekomen.
Dat zou wat meer zeggen dan 'de ratio per partij van personen die 2 of meer cumuls bezetten', niet?

Bob
27 december 2015, 19:43
Als het over onderwijs gaat heb ik meer vertrouwen in OESO-rapporten dan in bankiers.

Het Vlaamse onderwijs scoort nog steeds merkelijk beter dan de ons omringende regio's.
Dit ondanks de politieke desinteresse...

Dat weet het imf ook wel, en houdt er rekening mee.
Niemand ontkent trouwens dat het Vlaams onderwijs door de band beter scoort dan de ons omringende regio's. Maar niemand ontkent ook :
-dat we sinds een 10 �* 20 tal jaren in een dalende spiraal zitten, waar we niet uit geraken (vroeger waren we zeer goed, nu gewoon nog maar goed)
-dat het verschil in score tussen de allochtone en autochtone leerlingen nergens zo groot is dan in Vlaanderen
-men nergens zo weinig leerlingen heeft per leerkracht
-de uitspraak van Smet (vorige minister onderwijs) naar aanleiding van het laatste Pisa onderzoek "de goeden worden slechter, maar de slechten worden nog slechter"...
Als ge het mij vraagt, geen redenen om aan de conclusies van het imf te twijfelen

vrijzinnige
27 december 2015, 19:43
Wie neemt zulke mensen nog ernstig. Maar mensen toch.

Kamerlid Eric Van Rompuy (CD&V) heeft in een opmerkelijk harde blogpost uitgehaald naar de uitspraken van Bart De Wever.

Eerder vandaag had De Wever in De Zondag nog uitgehaald naar Van Rompuy. "Mocht er in mijn partij iemand voortdurend tegen de meederheid ingaan als Eric Van Rompuy, dan zou ik daar heel snel een einde aan maken. Ik vraag mij af waarom een partij dat blijft tolerenen."

De CD&V'er kon die uitspraak duidelijk niet appreciëren. "Een Antwerpse uitdrukking zegt: 'AL WAGGE ZEGT, ZIJDE ZELF' (sic)", klinkt het in een ongemeen harde blogpost. "Wie gaat er voortdurend in tegen zijn eigen meerderheid", vraagt Van Rompuy zich af.

"Al maanden lang keert De Wever zich tegen het Europees vluchtelingenbeleid dat op de Europese Raden wordt verdedigd door de regering-Michel en zijn eigen N-VA-ministers", stelt Van Rompuy. "Niemand pleit in de regering voor een mini-Schengen, het in vraag stellen van de Conventie van Genève, een speciaal sociale zekerheidsstatuut voor vluchtelingen en een 'push back'-beleid van vluchtelingen op de Middelandse Zee."

http://www.demorgen.be/binnenland/eric-van-rompuy-haalt-ongemeen-hard-uit-naar-bart-de-wever-b942f329/

Stormram
27 december 2015, 19:45
De Wever heeft nog altijd niet begrepen dat hoe meer hij zijn pedante bek opentrekt, hoe groter de degout bij het electoraat wordt. Het is allemaal sterker dan hemzelf om overal de betweter in de marge uit te kunnen hangen en dan zelf niks ▬ maar dan ook helemaal niks ▬ te doen in de richting van zijn hoogdravende parolen.

Zelfs degenen die er zich niet volledig bewust van zijn, voelen dat hij de balonnetjesman van dienst is; de grote magiër-demagoog: "Niks in de linker, niks en de rechter hand en ... HOPLA ... Truc met de doif, Léo!"

Als hij spreekt, wordt iedereen met recht en rede onrustig, want dan is de volgende politieke verkrachting aan het adres van de gewone, onschuldige man zeer nabij.

Dat hebben zijn luitenantjes anders wel goed begrepen. Wat hoor je nog van Muyters, Homans, Bourgeois, Francken, Jambon ... behalve hetgeen wat er door journalisten wordt uitgesleurd en op alle mogelijke wijzen geïnterpreteerd wordt? Neen, bij die laatsten blijft het stil ... gevaarlijk stil.

Bob
27 december 2015, 19:47
Onze buurlanden ?
Op de globale onderwijs-olympiades steekt het Vlaams onderwijs (bijna) altijd onze buurlanden voorbij
Vlaanderen eindigt meestal in de top 5 of zelfs in de top 3 van de ganse wereld !!!

In het jaar 2000, ja. Maar sindsdien gaan we elk nieuw onderzoek (elke drie jaar) een stapje achteruit. En het pijnpunt (abnormaal groot verschil tussen allochtone en autochtone leerlingen) blijft (wat toegegeven, misschien niet alleen op de kap van het onderwijs kan gestoken worden).

Jakko
27 december 2015, 19:52
Waarop slaat die 'dan'? Op het aantal cumuls van een specifiek persoon?

Dat is inderdaad iets anders dan het aantal personen die meer dan één cumul combineren, niet dan?

We zouden natuurlijk voor elke partij het aantal cumuls kunnen delen door het aantal personen met meer dan één cumul om het gemiddelde te bekomen.

Neen, dat er wel degelijk graaiers uit andere partijen bestaan, die graaier Termont overtreffen. Hoe is de discussie eigenlijk tot stand gekomen? De N-VA is er niet vies van. Dit geldt ook voor het spook van het parlement.

hamac
27 december 2015, 19:59
Neen, dat er wel degelijk graaiers uit andere partijen bestaan, die graaier Termont overtreffen. Hoe is de discussie eigenlijk tot stand gekomen? De N-VA is er niet vies van. Dit geldt ook voor het spook van het parlement.

Natuurlijk. Als we breder kijken dan partijvoorzitters en burgemeesters dan zullen we ook zien dat er andere personen zijn die nog meer cumuls combineren.

Pandareus
27 december 2015, 20:01
Als N-VA dan toch de harde neo-liberalen zijn, dan kan je dergelijke cumuls van hen verwachten.
Maar wat hebben de sossen als excuus?

Je hoeft pas een excuus te forumuleren als men op solide manier kan aantonen dat je je zit te verrijken met een mandaat.
De meeste politici vangen bijvoorbeeld voor een mandaat in de haven van antwerpen of gent bedragen in de grootorde van 2.500 euro op jaarbasis. Dat is drinkgeld voor die mannnen. En daar gaat het dan ook niet over. De opgegeven mandaten kan iedereen die geen ongeletterd is op www.cumuleo.be gaan opzoeken. Waar het echt over gaat is niet dat zitje in de RVB die nauwlijks enkele keren per jaar bijeen komt en dan idd wat lokale politici pleziert om hun stemmeke te krijgen en ze daarvoor te bedanken met 2.500 euro.

Waar het in mijn discussie rond onze vriend ging is dat hij met de bewering afkwam dat die Termont 50.000 euro vangt voor één van zijn mandaten. En dan zeg ik : bewijs dat maar eens. In zijn eerdere bewering was het bedrag zelfs hoger : 90.000 euro.
Wie zoiets beweert, in beschuldigende vorm dan nog en met een hoge graat van gespeelde verontwaardiging mag wel eens aan een basisprincipe herinnerd worden : hij die beschuldigingen uit draagt de bewijslast.

In Bart Deweveriaans klinkt dat als : actori incumbit probatio.

Ik wacht met veel interesse op de bewijzen die onze ex-sabam gepensioneerde met wat lucratieve jaren prepensioen op zijn teller gaat uit zijn hoge hoed toveren. Tot hiertoe was het vooral stilte...

Tavek
27 december 2015, 20:01
In het jaar 2000, ja. Maar sindsdien gaan we elk nieuw onderzoek (elke drie jaar) een stapje achteruit. En het pijnpunt (abnormaal groot verschil tussen allochtone en autochtone leerlingen) blijft (wat toegegeven, misschien niet alleen op de kap van het onderwijs kan gestoken worden).

Het onderwijs is gewoon op zijn algemeen achteruit aan het hollen.

De kwaliteit van de leerkrachten, de financieringsvorm van het hoger onderwijs,...leiden tot een devalutie van diplomas (een doctoraat/MBA is het nieuwe licentiaat, masterdiplomas zijn zo te halen). En dat zet zich door van universiteit tot basisschool (ah ja, dat zijn ook gediplomeerde leerkrachten).

Dank u democratisering van het hoger onderwijs.

Pandareus
27 december 2015, 20:06
Weten de arco-spaarders dat verschil?

Wat heeft fucking arco te maken met termont, of met ghelamco, of met de fucking watermaatschappij en haar sponsoringbeleid ?

Pandareus
27 december 2015, 20:10
Als N-VA dan toch de harde neo-liberalen zijn, dan kan je dergelijke cumuls van hen verwachten.
Maar wat hebben de sossen als excuus?

Dat is het nu juist : ik wacht al maanden met spanning op de groooote revelaties die onze vriend al een paar keer aankondigde (maar niet kon bewijzen gelijk een echte sysy...) dus over wat praten we eigenlijk ?

Zolang die blokker en buiten gesjotte n-va'er zijn claim niet kan staven beschikken we over één ding : zeik van boeremie.

Verder is er enkel hetgene elke burger kan opzoeken over de mandaten van zijn favoriete maar ook gehate politicus en dat kun je o.a. op cumuleo.be

hamac
27 december 2015, 20:16
Je hoeft pas een excuus te forumuleren als men op solide manier kan aantonen dat je je zit te verrijken met een mandaat.
De meeste politici vangen bijvoorbeeld voor een mandaat in de haven van antwerpen of gent bedragen in de grootorde van 2.500 euro op jaarbasis. Dat is drinkgeld voor die mannnen. En daar gaat het dan ook niet over. De opgegeven mandaten kan iedereen die geen ongeletterd is op www.cumuleo.be gaan opzoeken. Waar het echt over gaat is niet dat zitje in de RVB die nauwlijks enkele keren per jaar bijeen komt en dan idd wat lokale politici pleziert om hun stemmeke te krijgen en ze daarvoor te bedanken met 2.500 euro.


Mee eens.


Waar het in mijn discussie rond onze vriend ging is dat hij met de bewering afkwam dat die Termont 50.000 euro vangt voor één van zijn mandaten. En dan zeg ik : bewijs dat maar eens. In zijn eerdere bewering was het bedrag zelfs hoger : 90.000 euro.
Wie zoiets beweert, in beschuldigende vorm dan nog en met een hoge graat van gespeelde verontwaardiging mag wel eens aan een basisprincipe herinnerd worden : hij die beschuldigingen uit draagt de bewijslast.


Zelfs als zou het €180000 zijn. Ik ben geen jaloers type.

Boduo
27 december 2015, 20:20
In het jaar 2000, ja. Maar sindsdien gaan we elk nieuw onderzoek (elke drie jaar) een stapje achteruit. En het pijnpunt (abnormaal groot verschil tussen allochtone en autochtone leerlingen) blijft (wat toegegeven, misschien niet alleen op de kap van het onderwijs kan gestoken worden).

Sindsdien: in 2012 won Stijn Cambie v.h. VTI Poperinge een zilveren medaille op de Internationale Wiskunde Olympiade in Mar del Plata, Argentinië.
Deze olympiade duurde 2 dagen !
(Deze jongeman studeert nu voor burgerlijk ingenieur)

Pandareus
27 december 2015, 21:10
Voor een militair die langs geen kanten vertrouwd is met de financiële wereld kan dat best zo lijken, maar het gaat hier om fundamentele wijzigingen in de sector.

Die fundamentele wijzigingen zijn er inderdaad. Gezien het renteverschil tussen korte en langetermijnrente veel te klein is en de ECB niet van plan is de rente te lossen is er weinig brood te verdienen bij de Soc Gen's en consoorten van deze wereld. De markt van gestructureerde producten (kapitaalsgarantie... ) ligt daardoor stil. Banken leven terug van de marge op kredieten aangezien geld voor hen goedkoop is en de vraag solide. Ook de bron van geld is immens aangezien de grote massa als schapen hun geld op spaarboekjes laat staan. KBC geeft vanaf deze week nog 0,05% rente op een spaarrekening en heeft zo voor tientallen miljarden euro aan deposito's staan.
Wat wel opvalt is dat de markt die in nasleep van 2007 - 2008 volledig was stilgevallen nu mordicus terug moet in gang gekregen worden. De verzekeraars zijn weer hun commerciële ploegen aan het pushen om mensen T23 open te laten kopen, marktleider AG verkoopt rommel met 90% kapitaalsgarantie wat echt een product is voor hersendode zombies. Argenta probeert ook de spaarrekeningen af te romen ten gunste van Fee Business buiten balans, AXA bank doet net hetzelfde maar met wat meer dwang, Record bank moet in 2016 meer dan dubbel zoveel Buiten Balans verkopen, KBC pusht hun personeel om klanten met belangrijke spaardeposito's te bellen om hen absoluut naar kantoor te laten komen en ze fondsen in de maag te splitsen, vraagt ondertussen belachelijk hoge kosten voor zichtrekeningen, dossierkosten van 300 euro voor een gewone hypotheek, Belfius durft zelfs klanten 75 euro forfaitair te vragen voor een gewone zichtrekening.
De sector is voor de volle 100% teruggevallen in zijn fouten van voor 2007.

Another Jack
27 december 2015, 21:39
Oei oei, het IMF zit ook mee in het complot zeker? ;-)

Neen, het ging enkel over uw "politieke" motieven...

Knuppel
27 december 2015, 21:56
Ik zei hem indertijd dat het bullshit was, de getallen die hij 'uit goede bron' vernomen had. Je zult dat niet met wat simpel gegoogle te weten komen. Wil je het weten, dan zul je dat via een politicus die mee in de RVB zetelt moeten te weten komen. In elke partij die mee in de RVB zetelt weet men perfect wat Termont voor zijn mandaat in flluxys krijgt, of zijn mandaat in de haven van gent. Er is nog een andere methode : vennootschappen kiezen er meestal voor om in hun jaarverslag niet teveel details op te nemen en publiceren dan een globale post daarvoor. Sommige doen dat echter wel, daar moet onze vriend robert dan ook zijn zoektocht starten. Niet door cafépraat van een blokker als waarheid te poneren.


Ik heb er toen ook op gewezen dat er een belangrijke wijziging kwam : overgang van vennootschap van publiek recht naar een gewone naamloze vennootschap.
Ik zal met belangstelling dat jaarverslag lezen, vooral hoeveel info zij publiceren over het remuneratiebeleid. En uiteraard ook of er eenparigheid van stemmen was daarover. Zo zullen we via die stemming de al dan niet goedkeuring van dat beleid door n-va bestuurders kennen.

En het is niet omdat hij niet weet waar de klepel hangt, dat ik me door jou ga laten in een andere richting duwen hoor knuppel.

Je hebt, opnieuw, niet gereageerd op het feit dat Termont 3 achtereenvolgende jaren 4X zoveel betaalde mandaten had als De Wever. En daar begon deze discussie mee.

Knuppel
27 december 2015, 21:59
Je hoeft pas een excuus te forumuleren als men op solide manier kan aantonen dat je je zit te verrijken met een mandaat.
De meeste politici vangen bijvoorbeeld voor een mandaat in de haven van antwerpen of gent bedragen in de grootorde van 2.500 euro op jaarbasis. Dat is drinkgeld voor die mannnen. En daar gaat het dan ook niet over. De opgegeven mandaten kan iedereen die geen ongeletterd is op www.cumuleo.be gaan opzoeken. Waar het echt over gaat is niet dat zitje in de RVB die nauwlijks enkele keren per jaar bijeen komt en dan idd wat lokale politici pleziert om hun stemmeke te krijgen en ze daarvoor te bedanken met 2.500 euro.

Waar het in mijn discussie rond onze vriend ging is dat hij met de bewering afkwam dat die Termont 50.000 euro vangt voor één van zijn mandaten. En dan zeg ik : bewijs dat maar eens. In zijn eerdere bewering was het bedrag zelfs hoger : 90.000 euro.
Wie zoiets beweert, in beschuldigende vorm dan nog en met een hoge graat van gespeelde verontwaardiging mag wel eens aan een basisprincipe herinnerd worden : hij die beschuldigingen uit draagt de bewijslast.

In Bart Deweveriaans klinkt dat als : actori incumbit probatio.

Ik wacht met veel interesse op de bewijzen die onze ex-sabam gepensioneerde met wat lucratieve jaren prepensioen op zijn teller gaat uit zijn hoge hoed toveren. Tot hiertoe was het vooral stilte...

Dat is geen antwoord op deze stelling:

Als N-VA dan toch de harde neo-liberalen zijn, dan kan je dergelijke cumuls van hen verwachten.
Maar wat hebben de sossen als excuus?

daiwa
28 december 2015, 00:08
In 2007 had Termont maar liefst 40 mandaten waarvan 20 betaalde.

....

En de socialisten maken dan de mensen wijs dat ze voor verdeling van arbeid zijn.

daiwa
28 december 2015, 00:19
Calvo is één van de weinigen die hun job uitstekend doen daar.
.

In het parlement fel te keer gaan tegen de tabaksindustrie maar wel op hun kosten naar tomorrowland gaan.
Inderdaad, geslaagd als ( schijnheilige ) politicus.

Knuppel
28 december 2015, 01:10
En de socialisten maken dan de mensen wijs dat ze voor verdeling van arbeid zijn.

De verdeling van arbeid????

De schoofzak
28 december 2015, 07:02
De verdeling van arbeid????

lol

En ook voor een eerlijke verdeling van het staken.

.

Het Oosten
28 december 2015, 08:17
Mee eens.



Zelfs als zou het €180000 zijn. Ik ben geen jaloers type.

Ik schat het inkomen van Bart De Wever op minstens 25.000 € per maand. Maar zo goed als zeker ben ik aan de lage kant met deze schatting.

En Zure Bart in maatpak en met uitgestreken gelaat maar komen oreren dat de mensen nog j�*�*ren moeten besparen en inleveren. Hij zou beter gaan vissen in plaats van de mensen te belazeren.

demonen
28 december 2015, 09:24
Ik schat het inkomen van Bart De Wever op minstens 25.000 € per maand. Maar zo goed als zeker ben ik aan de lage kant met deze schatting.

En Zure Bart in maatpak en met uitgestreken gelaat maar komen oreren dat de mensen nog j�*�*ren moeten besparen en inleveren. Hij zou beter gaan vissen in plaats van de mensen te belazeren.

Dat is zoals een sergeant die tegen zijn soldaten zegt dat het eten op is en dat ze nu hun betonkoeken moeten vreten terwijl hij zelf naar de frituur gaat.
Welke soldaat denk je gaat door het vuur voor die man?

Boduo
28 december 2015, 09:33
Dat is zoals een sergeant die tegen zijn soldaten zegt dat het eten op is en dat ze nu hun betonkoeken moeten vreten terwijl hij zelf naar de frituur gaat.
Welke soldaat denk je gaat door het vuur voor die man?

Een soldaat zoals jij gaat door geen énkel vuur.
Hij doet zoals die duizenden jonge mannen uit het M.O. die vluchten naar Europa.

Pandareus
28 december 2015, 10:20
Je hebt, opnieuw, niet gereageerd op het feit dat Termont 3 achtereenvolgende jaren 4X zoveel betaalde mandaten had als De Wever. En daar begon deze discussie mee.

Toch zul je het daar moeten mee doen hoor kunppeltje. Wat had je juist niet begrepen in mijn vorige bericht toen ik schreef dat het niet is omdat hij niet weet waar de klepel hangt, dat ik me door jou in een andere richting zou laten manipuleren ?

Pandareus
28 december 2015, 10:25
Dat is geen antwoord op deze stelling:

Dat is zeer zeker een antwoord, maar dan moet je wel eerst wat nadenken. En dan snappen dat zolang men niet kan aantonen dat de boutade dat termont veel poen schept via mandaten inhoud heeft, het niet meer dan onbewezen beweringen zijn. JIJ draagt de burden of proof als je iets beweert. Zolang je dat niet kunt, hoeft niemand excuses te zoeken. Dat zou omkering van bewijslast zijn.

En voor moest je het -werkelijk- nog altijd niet snappen : dat cumuleo lijstje met aantallen bezoldigde mandaten bewijst juist niets. Reden ? Er staan geen bedragen bij...

Zipper
28 december 2015, 11:04
Je hebt, opnieuw, niet gereageerd op het feit dat Termont 3 achtereenvolgende jaren 4X zoveel betaalde mandaten had als De Wever. En daar begon deze discussie mee.


"den Daniël" doet dat allemaal gratis, wist ge dat niet ?? :lol:

4x10E6
28 december 2015, 12:33
Yep, wij redden de belzjiek en het schijnt dat we dat goed doen. :-)

.. hoezo wij ? en wat draagt "u" dan wel voor concreets bij tot de redding van België ?

4x10E6
28 december 2015, 12:34
"den Daniël" doet dat allemaal gratis, wist ge dat niet ?? :lol:

.. serieus doet Daniël dat voor niets ? den onnozele ziel, ik bel hem sebiet ..

subocaj
28 december 2015, 12:41
Van wie was die slogan ook alweer?
Dehaene?

Martens 1 tot en met 8.

4x10E6
28 december 2015, 12:50
Ik schat het inkomen van Bart De Wever op minstens 25.000 € per maand. Maar zo goed als zeker ben ik aan de lage kant met deze schatting.

En Zure Bart in maatpak en met uitgestreken gelaat maar komen oreren dat de mensen nog j�*�*ren moeten besparen en inleveren. Hij zou beter gaan vissen in plaats van de mensen te belazeren.

.. er is natuurlijk het aspect van mensen belazeren, doch laat ons ook niet vergeten om de vraag te stellen : wat heeft berberse bart is 's vredesnaam ooit uitgevreten opdat hij denkt de werkende mens de les te kunnen spellen .. voor zover ik weet potverteerde berbère op een assistentenloontje en diende hij zijn proefschrijft niet in .. ik wil mijn duiten terug !


http://www.rmo.nl/beeld/activiteiten/Week%20vd%20Klassieken/2014/Munten/Augustusmunt3_800p.jpg

Jakko
28 december 2015, 13:07
Rijk is hij er niet van geworden.

http://static.skynetblogs.be/media/112137/1876835492.JPG

subocaj
28 december 2015, 13:22
Achterdochtig? Waarom?
Ik vroeg je alleen waarom je de sample zo nauw neemt.
Waarom niet de hele poule van mandatarissen nemen?

Ik heb me trouwens laten wijsmaken dat N-VA neo-liberalen zijn.
Als die cumuls dan in de lijn van de verwachtingen liggen, wat is dan het excuus van de warme socialisten?


Open VLD, sp.a en CD&V lusten cumul wel

Thursday, 17 April, 2014 - 08:07
Analyse
Politiek


up
61%
down
39%

Aansluitend bij onze analyse van de (totale) vergoeding van politici - Worden onze politici correct betaald? - vroegen we de politieke partijen ook naar hun standpunt daarover. Willen ze de vergoedingen van politici, en meer specifiek van volksvertegenwoordigers en uitvoerende mandatarissen beperken? Willen ze cumul beperken? Willen ze het ongezond hoge aantal mandaten beperken? We vroegen het hen. Daarna proberen we in te schatten waar ze werkelijk werk van willen maken.

De resultaten van die analyse zijn verbijsterend. Uiteraard vroegen we naar verdere aanpassingen ten opzichte van nu (en niet of ze akkoord zijn met de bestaande, al dan niet recente regels).

In de volgende tabel geven we de antwoorden van de partijen (en onze interpretatie daarvan). Soms wijkt deze interpretatie (licht) af van het letterlijke antwoord. Dat kan meerdere oorzaken hebben: niet-exacte antwoorden, een praktijk die al eens afwijkt van de officiële regels, onze twijfels wat deze partij zou doen wanneer ze een reële politieke macht zou verwerven, ...

Partijstandpunten

De PVDA+ is de enige die voluit gaat voor strakke beperkingen op weddes voor politieke mandatarissen – maximaal drie maal het gemiddelde loon, wat een zware beperking inhoudt tegenover de huidige vergoedingen – en strikt verbod op cumul.

Anderzijds mogen we daarbij natuurlijk niet uit het oog verliezen dat een realisatie van het PVDA+ programma in toto een enorme toename van de openbare uitgaven met zich zou brengen. Daardoor zou het aantal ‘postjes’ zelfs nog kunnen toenemen. Dat zou zeer schadelijk zijn.

De sp.a maakt voor cumul en vergoedingen zo ongeveer volledig tegenstellende keuzen. Die is tevreden met de huidige vergoeding die volksvertegenwoordigers. De sp.a wil deze niet beperken. Deze partij is tevreden met de reeds doorgevoerde beperkingen van de opzegvergoedingen. Ook voor ministers, staatssecretarissen, burgemeesters, schepenen ziet de sp.a geen problemen met de huidige wettelijke verloningen. Cumul van meerdere 'voltijds betaalde' mandaten is voor hen dus OK.

Over cumul voor kabinetsleden zwijgt het, net als over cumul door bestuurders van openbare maatschappijen.

De sp.a meent dat ondertussen voldoende overbodige mandaten afgeschaft, bijvoorbeeld in de Senaat en de energie-intercommunales. Maar nadat we dit antwoord kregen, melde de pers dat Freya Vandenbossche toch nog wat bijkomende mogelijkheden vond voor beperkingen. De sp.a meent verder dat het volstaat dat ministers niet tegelijkertijd bestuurders mogen zijn van commerciële vennootschappen die verband houden met hun vakdomein. Stel je voor dat dat wel zou mogen!

De Open Vld is niet tegen cumul. Ze meent dat de beslissing over een cumul door de leden (vand e lokale afdeling) genomen moet worden omdat deze beslissing erg persoon- en plaatsgebonden is. Open Vld: “Niet alle lokale uitvoerende mandaten kan je zomaar over dezelfde kam scheren en dat geldt evenzeer voor de mandatarissen: sommigen zullen beter in staat zijn dan anderen om verschillende mandaten te combineren. Lokale mandatarissen zijn meestal praktischer ingesteld, parlementairen theoretischer. De wisselwerking van beide kan dus zeker een meerwaarde beteken. We geloven dat het de lokale leden zijn die het best kunnen oordelen of de desbetreffende mandataris hun belangen (beter) op twee niveaus kan verdedigen.

Werkte dat laatste deel van het antwoord – dat het de lokale leden zijn die zich moeten uitspreken over beperkingen op cumuls- ook op uw lachspieren? Ziet u de leden van de lokale afdeling, en zeker in kleinere gemeenten, zoals Berlare al stemmen tégen cumul van hun lokale grote kanonnen, zoals De Gucht? Die cumuleerde er, voor hun naar Europa trok, lustig op los. Begin 2004 was hij zo bestuurder bij Dexia, het Antwerpse havenbedrijf, maar ook volksvertegenwoordiger en lesgever aan de VUB. De Open Vld draait de 'last' ook om: in andere partijen moet er expliciet toestemming gegeven worden voor eventuele cumul. Bij de Open VLD is toelaten van cumul de norm, en moet er extra gestemd worden om dat te verbieden.

Cumul van meerdere 'voltijds betaalde' mandaten is voor de Open Vld dus OK. Over cumul voor kabinetsleden zwijgt het, net als over cumul door bestuurders van openbare maatschappijen.

De Open Vld verwijst ook naar de loonsvermindering van 5% voor alle Kamerleden. In praktijk bleek dat wel wat minder, maar goed. De uittredingsvergoeding werden aangepakt: “wie vrijwillig opstapt krijgt niet langer een vergoeding, voor wie wel nog recht heeft op een uittredingsvergoeding werd de maximale vergoeding gehalveerd van 48 naar 24 maanden.” Dat is natuurlijk wel nog steeds langer dan de uittredingsvergoeding voor veruit de meeste werknemers in de privé.

De Open Vld heeft geen bezwaren tegen de huidige vergoedingen voor mandatarissen. Ze vraagt evenmin beperkingen op de totale vergoeding bij cumuls.

De CD&V lijkt grotendeels op de meer conservatieve lijn te zitten, net zoals Open Vld en sp.a. Het aanvaardt de cumul van meerdere 'voltijds betaalde mandaten'. Het ziet geen nood aan reële beperkingen van de vergoeding van afzonderlijke mandaten, en zelfs niet aan de totale vergoedingen bij cumul. Het legt al evenmin ernstige beperkingen op aan haar kabinetsmedewerkers, of aan bestuurders van (semi-)openbare maatschappijen.

De N-VA publiceerde een overzicht van haar visie op een geloofwaardige politieke cultuur. Ze gaat redelijk ver, maar aanvaardt dat er, mits specifieke toestemming, mandaten gecumuleerd kunnen worden. Voor de vergoedingen is het een gekende voorstander van verlagingen.

De N-VA is verder ook voorstander van een zware beperking van het aantal excellenties in de federale regering (van 19 naar 9, een halvering), in de Vlaamse regering (van 11 naar 9) en in de Brusselse regering (van 8 naar 4). Kortom, 16 excellenties weg, naast ook de volledige Senaat. Verder wil het ook de parlementaire vakanties stevig inkorten, minder kabinetsleden, weddes van volksvertegenwoordigers deels inhouden bij te lage inzet in het parlement.

Groen deed de voorbije jaren regelmatig voorstellen rond de politieke besturuscultuur. Het zocht daarvoor bondgenoten en haalde enkele successen binnen. Het blijft voorstander van strengere deontologische regels op cumuls. het wil ook een beperking van het aantal politieke mandaten.

Groen verkiest ook een matige beperking van het aantal mandaten. Maar daarin lijkt ze minder ver te willen gaan dan andere niet-klassieke partijen. Mogelijk hangt dat samen met haar globale voorkeur voor een redelijk ruime invulling van de taken van de overheden en een hoog tot zeer hoog niveau van openbare uitgaven.

Het VB gaat eveneens behoorlijk ver: het antwoordde 'Ja' op alle vragen. Eerlijkheidshalve moeten we daaraan toevoegen dat dat voor deze partij gemakkelijk is. Gezien de schutskring heeft het VB geen uitvoerende mandatarissen. Laat staan dat ze zich zouden moeten uitspreken over cumuls.

Haar voorstellen verlagen het aantal excellenties wel zwaar. Het VB wil België namelijk afschaffen. Daardoor vervalt natuurlijk de hele Belgische regering. Op Vlaamse niveau komen er dan misschien wel enkele departementen en bijhorende excellenties bij. Verder wil het de Brusselse regering omvormen in een stadsbestuur. Kortom, goed voor een 20-tal excellenties minder.

Maar we kregen, voor onze vragen, geen enkele verwijzing naar een officieel standpunt of details van de eigen voorstellen. Hoe drastische zijn dan de beperkingen op cumuls en vergoedingen die de VB echt zou aanvaarden, of zelf eisen, mocht ze ooit in onderhandelingen geraken? We bleven daarom met enkele twijfels achter.

LDD gaf ons daarentegen genuanceerde antwoorden. Hoewel de kans dat ze ooit uitvoerende mandaten verwerf al even verwaarloosbaar is als voor het VB, gaf ze toch enkele keren aan niet voor de idealistische, zuivere keuzen te gaan. Ze wil geen beperkingen op vergoedingen, en is tegen een verbod op cumuls.
Globale bespreking

Wat opvalt is het grote onderscheid tussen de drie klassieke partijen, en de andere. In de overzichtstabel sprint dat eruit. De drie klassieke lijken zwaar verknocht aan de huidige cumuls en aan de hoge vergoedingen voor politici. Zelfs voor groot-cumulards willen ze geen extra beperkingen. Nochtans toonden de gegevens van Ernst & Young aan dat onze volksvertegenwoordigers béter betaald worden dan hun collega's in andere landen. De andere partijen gaan daarentegen alle voor minder tot veel minder mandaten, minder cumuls en, in veel mindere mate, voor lagere vergoedingen. Groen en de N-VA zijn daarbij minder radicaal dan PVDA+ en het VB. Deze twee tonen voor deze zaken overigens een quasi identieke voorkeur.

De drie klassieke vormen op dit vlak een aartsconservatief blok. De anderen vertegenwoordigen weliswaar de helft van de Vlaamse keizers, maar ze konden tot nu toe nog geen fundamentele omslag in de politieke cultuur verkrijgen. Zal de kiezer dat aartsconservatieve blok op 25 mei doen bijdraaien?

'Cruciaal lijkt ons vooral een drastische beperking van het totale aantal mandaten en van de cumul. Liefst een verbod op cumul, of slechts één mandaat vergoeden. Die maatregelen zullen de totale vergoedingen alles samen genomen ook fors verlagen.'

Zorgwekkend is dat geen enkele partij ernstig lijkt na te denken over andere, schadelijke vormen van cumul en belangenvermenging. Integendeel, ze vergoelijken grove belangenvermenging zelfs. Recent was er het schandaal met Michel Moll, de vorige voorzitter van de Raad van bestuur van Belgacom. Die was tijdens dat mandaat ook betaald adviseur voor Huawei één van de grootste mondiale leveranciers van telecom-apparatuur. Zo goed als niemand die er graten in zag. Dat soort cumuls wordt in de deontologische regels van de partijen zelfs helemaal genegeerd.

Al bij al mag men de voorstellen op dit vlak van de N-VA, Groen, het VB en de PVDA+ als gezond voor de democratie en eerder progressief beschouwen. De N-VA en het VB gaan daarbij ook voluit voor veel minder politieke mandatarissen zoals ministers en kabinetsmedewerkers. De PVDA+ gaat als enige voor drastisch lagere vergoedingen (maximaal drie maal het gemiddelde loon).

De voorstellen van sp.a, Open Vld en CD&V zijn daarentegen uitgesproken conservatief. Ze willen de nu zeer wijd verspreidde cumuls ten gronde niet beperken, laat staan afslanken tot het niveau van de betere en meer democratische landen zoals Zwitserland en de Scandinavische. Voor mij zijn de standpunten van de drie klassieke partijen schadelijk voor de democratie.

Luc Ryckaerts, junior adviseur in een internationale organisatie en Brusselse Vlaming
- See more at: http://de-bron.org/content/open-vld-spa-en-cdv-lusten-cumul-wel#sthash.VGyIYKex.dpuf


Bezuinig jij maar. Politici krijgen het wel voor mekaar om niet in te leveren.

Knuppel
28 december 2015, 13:37
Dat is zeer zeker een antwoord, maar dan moet je wel eerst wat nadenken. En dan snappen dat zolang men niet kan aantonen dat de boutade dat termont veel poen schept via mandaten inhoud heeft, het niet meer dan onbewezen beweringen zijn. JIJ draagt de burden of proof als je iets beweert. Zolang je dat niet kunt, hoeft niemand excuses te zoeken. Dat zou omkering van bewijslast zijn.

En voor moest je het -werkelijk- nog altijd niet snappen : dat cumuleo lijstje met aantallen bezoldigde mandaten bewijst juist niets. Reden ? Er staan geen bedragen bij...

Dat is een ontwijkend antwoord. Het enige dat je doet is kappen op de cijfers die Robert ooit gaf, maar dat Termont zeker vroeger, maar ook nu meer mandaten bekleed dan De Wever, d�*�*rop antwoord je met geen letter.

Er staan idd geen bedragen bij de mandaten die cumuleo bekend maakt, maar je hoeft geen rekenwonder te zijn om te schatten dat 20 betaalde mandaten meer opbrengen dan 5.

De bezoldigde mandaten van Bart De Wever vanaf 2005 zijn, in volgende:

1 1 2 2 3 4 4 3 4 4

De bezoldigde mandaten van Termont zijn, ook in volgorde vanaf 2005:

20 20 20 8 8 8 6 6 8 7

Je ziet dat ik door heb waarom je het angstvallig vermijdt om je door mij te laten manipuleren. :lol::lol::lol:

ViveLaBelgique
28 december 2015, 14:05
http://www.debtagency.be/xx_data_debt.jpg

http://www.debtagency.be/xx_data_solde.jpg

Bart De Wever heeft nog geen inspanningen gedaan om de overheidsfinanciën te saneren. In tegendeel, zijn Charles Michel I regering boekt nog grotere tekorten dan zijn Elio Di Rupo I regering.

Knuppel
28 december 2015, 15:01
http://www.debtagency.be/xx_data_debt.jpg

http://www.debtagency.be/xx_data_solde.jpg

Bart De Wever heeft nog geen inspanningen gedaan om de overheidsfinanciën te saneren. In tegendeel, zijn Charles Michel I regering boekt nog grotere tekorten dan zijn Elio Di Rupo I regering.

De Wever maakt geen deel uit van de regering Michel.

De regering Michel draagt te gevolgen van het non-beleid van de vorige regeringen. Regeringen waar de partij van De Wever geen deel van uitmaakte. Zelfs de voorloper van de N-VA, de VU speelde slechts twee volledige legislaturen mee in het hele Belgische bestaan.

De Belgische schuld zal NOOIT meer verdwijnen, maar alleen vergroten. Zelfs de compleet overbodige senaat, alsook het meest disfunctionele koningshuis ter wereld geraakt in dit apenland niet afgeschaft.

Het confederalisme had besparingen kunnen opleveren.
Niet dus.
Belgique gaat Griekenland achterna. En de EU mankeert het geld om voor Belgique hetzelfde te doen als voor Griekenland.

Vrijheideerst
28 december 2015, 15:02
"den Daniël" doet dat allemaal gratis, wist ge dat niet ?? :lol:

Ja, die sossen... zeker onder Peterc... euh Peter's nieuw held Crombez stijgen ze flink in mijn achting :thumbsup:

Bob
28 december 2015, 15:03
http://www.debtagency.be/xx_data_debt.jpg

http://www.debtagency.be/xx_data_solde.jpg

Bart De Wever heeft nog geen inspanningen gedaan om de overheidsfinanciën te saneren. In tegendeel, zijn Charles Michel I regering boekt nog grotere tekorten dan zijn Elio Di Rupo I regering.

Waar ziet gij die grotere tekorten. Ik zie enkel een begrotingstekort dat dalend is.

Vrijheideerst
28 december 2015, 15:03
Waar ziet gij die grotere tekorten. Ik zie enkel een begrotingstekort dat dalend is.

:rofl:

ViveLaBelgique
28 december 2015, 15:11
Waar ziet gij die grotere tekorten. Ik zie enkel een begrotingstekort dat dalend is.

Zo ziet Bart De Wever het ook die uitkijkt naar jaren van economische groei om de overheidsschuld in absolute cijfers alsmaar te laten toenemen. Hoe meer mensen voor hun eten en drinken afhankelijk zijn van de overheden hoe meer stemmen hij als politicus kan binnenhalen.

Charlie don't Surf
28 december 2015, 15:49
Dat is een ontwijkend antwoord. Het enige dat je doet is kappen op de cijfers die Robert ooit gaf, maar dat Termont zeker vroeger, maar ook nu meer mandaten bekleed dan De Wever, d�*�*rop antwoord je met geen letter.

Er staan idd geen bedragen bij de mandaten die cumuleo bekend maakt, maar je hoeft geen rekenwonder te zijn om te schatten dat 20 betaalde mandaten meer opbrengen dan 5.

De bezoldigde mandaten van Bart De Wever vanaf 2005 zijn, in volgende:

1 1 2 2 3 4 4 3 4 4

De bezoldigde mandaten van Termont zijn, ook in volgorde vanaf 2005:

20 20 20 8 8 8 6 6 8 7

Je ziet dat ik door heb waarom je het angstvallig vermijdt om je door mij te laten manipuleren. :lol::lol::lol: ... dat is hetgene Pandareus hier aanklaagt , kom met cijfers en feiten niet met vooringenomen schattingen en nogmaals je vergelijking is werkelijk ridicuul , laten we anders even de cumul van Peter Mertens en Bart De Wever vergelijken ...

robert t
28 december 2015, 15:50
De meeste politici vangen bijvoorbeeld voor een mandaat in de haven van antwerpen of gent bedragen in de grootorde van 2.500 euro op jaarbasis. Dat is drinkgeld voor die mannnen. Indien je bewering juist is vraag ik me af waarom deze bedragen angstvallig verzwegen worden. En daar gaat het dan ook niet over. De opgegeven mandaten kan iedereen die geen ongeletterd is op www.cumuleo.be gaan opzoeken. Waar het echt over gaat is niet dat zitje in de RVB die nauwlijks enkele keren per jaar bijeen komt en dan idd wat lokale politici pleziert om hun stemmeke te krijgen en ze daarvoor te bedanken met 2.500 euro.D�*�*r gaat het in de eerste plaats over. Cumuleo vermeldt alleen dat de vergoeding niet bekend gemaakt wordt. Over "lokale politici plezieren" geen woord. Toch wel vreemd allemaal.

Waar het in mijn discussie rond onze vriend ging is dat hij met de bewering afkwam dat die Termont 50.000 euro vangt voor één van zijn mandaten. En dan zeg ik : bewijs dat maar eens. In zijn eerdere bewering was het bedrag zelfs hoger : 90.000 euro.
Wie zoiets beweert, in beschuldigende vorm dan nog en met een hoge graat van gespeelde verontwaardiging mag wel eens aan een basisprincipe herinnerd worden : hij die beschuldigingen uit draagt de bewijslast.
Dit is wel een héél grove leugen. De aangehaalde bedragen ontken ik niet, zoals ik reeds aanhaalde zijn het schattingen voor de totaliteit van zijn maandinkomen en zeker niet voor één van zijn talrijke mandaten. Aangezien je mij valselijk beschuldigt in deze is het aan jou te bewijzen dat ik fantazeer. En alleen vissen hebben graten.


Ik wacht met veel interesse op de bewijzen die onze ex-sabam gepensioneerde met wat lucratieve jaren prepensioen op zijn teller gaat uit zijn hoge hoed toveren. Tot hiertoe was het vooral stilte...Rijk ben ik er alleszins niet van geworden.

Henri1
28 december 2015, 15:59
Tenminste eerlijk.
Openlijk stellen dat de werkende bevolking nog minstens 2-3 jaar geript zal worden.

robert t
28 december 2015, 16:22
Dat is het nu juist : ik wacht al maanden met spanning op de groooote revelaties die onze vriend al een paar keer aankondigde (maar niet kon bewijzen gelijk een echte sysy...) dus over wat praten we eigenlijk ? Ik heb de meeste tijd van 2015 niets gepost en het volledig jaar 2016 zal ik ook afwezig zijn op het forum (neen, niet door jou). Verder ben ik vader en opa en maak ik, vooral tijdens de vacantie, tijd voor mijn familie. Vandaar...
Zolang die blokker en buiten gesjotte n-va'er zijn claim niet kan staven beschikken we over één ding : zeik van boeremie.
Weet je zelf hoe dikwijls je mij dit al verweten hebt? Ik moet me hier niet verrechtvaardigen, maar voor de goede orde ga ik het nog één keer uitleggen. Ik beschouw het VB als een normale partij, geen nazi-gespuis zoals jij doet. Dit betekent echter niet dat ik er lid van ben of voor stem. Veel keuze voor een Vlaams-nationalist is er echter niet. Voor jou een vraag, voor mij een weet. Wat mijn uitsluiting betreft het volgende : de gezamenlijke lijst - verkiezingen van 2006 - werd voorafgegaan door een oproep voor Vlaams-nationale éénheid door mij en anderen opgesteld.
Ik had dit charter ook overgemaakt aan BDW die daar niet blij mee was en dreigde ons levenslang te schorsen indien ik het charter niet introk. Aangezien ik me niet liet intimideren heb ik doorgezet met het gekende gevolg.
Verder is er enkel hetgene elke burger kan opzoeken over de mandaten van zijn favoriete maar ook gehate politicus en dat kun je o.a. op cumuleo.beWas cumuleo niet waardeloos?

Verder wens ik iedereen het beste voor 2016.

quercus
28 december 2015, 16:26
Tenminste eerlijk.
Openlijk stellen dat de werkende bevolking nog minstens 2-3 jaar geript zal worden.

"I have nothing to offer but blood, toil, tears and sweat."

subocaj
28 december 2015, 16:28
Tenminste eerlijk.
Openlijk stellen dat de werkende bevolking nog minstens 2-3 jaar geript zal worden.

Na 3 jaar krijg je weer 1200 terug van de 2500 die je inlevert en iedereen blij.
Na de volgende verkiezingen is het dan, we moeten nog wat extra doorzetten, want het einde van de beroemde tunnel van Martens is in zicht.

Een gezegde van hem in 1987 bij de sluiting van de mijnen.

De mijnen zijn dicht, maar het einde van de tunnel ook nog steeds, en dat blijft zo.

Peche
28 december 2015, 16:54
En wat als de besparingen voorbij zijn?
Wat is het vooruitzicht eigenlijk?

Pandareus
28 december 2015, 16:59
Indien je bewering juist is vraag ik me af waarom deze bedragen angstvallig verzwegen worden. D�*�*r gaat het in de eerste plaats over. Cumuleo vermeldt alleen dat de vergoeding niet bekend gemaakt wordt. Over "lokale politici plezieren" geen woord. Toch wel vreemd allemaal.


Informeer je dan wat beter. Ik heb dat bedrag gewoon in de pers gevonden, uit een artikel van de hand van je favoriete voorzitter Bart.
Het helpt ook om al eens een jaarverslag door te nemen. Zaken die je ook wel weet, maar blijkbaar niet gedaan hebt.
De politici moeten wel degelijk bedragen meedelen aan de kamer, maar die maken dat niet bekend.
Wil je dat laten veranderen ? Spreek je volksvertegenwoordiger aan, wie weet kan de partij van de verandering een wetgevend initiatief nemen om dat jaarlijks in de pers te gooien. :lol:


Dit is wel een héél grove leugen. De aangehaalde bedragen ontken ik niet, zoals ik reeds aanhaalde zijn het schattingen voor de totaliteit van zijn maandinkomen en zeker niet voor één van zijn talrijke mandaten. Aangezien je mij valselijk beschuldigt in deze is het aan jou te bewijzen dat ik fantazeer. En alleen vissen hebben graten.



Vertel toch zo geen onzin... Dat bedrag staat buiten alle verhoudingen. Hij zou dan bv het dubbel verdienen per maand van de premier... Zie je nu zelf écht niet in dat je toen belachelijke bedragen te horen hebt gekregen ?

Rijk ben ik er alleszins niet van geworden.

Je sprak toen niet over rijk, wel over een financieel interessante manier van op prepensioen te gaan. Lucratief dus, zoals ik schreef.

Pandareus
28 december 2015, 17:10
En wat als de besparingen voorbij zijn?
Wat is het vooruitzicht eigenlijk?

Het zou toch al moeten duidelijk zijn dat centrum linkse regeringen en centrum rechtse regeringen uiteindelijk voor het overgrote deel vergelijkbare maatregelen nemen inzake fiscaliteit, maar vooral opvallend als het op besparingen aankomt. Vlammende retoriek dat is voor tijdens de kiescampagne, maar eenmaal aan de macht zijn ook zij slechts de rentmeesters van de staat.
Het klinkt allemaal leuk en fris voor de fanclub, maar nu blijkt toch duidelijk dat ook dit centrum-rechts kabinet géén massale ontslagrondes opzet in de ambtenarij. Dat zij géén lineaire besparingen durft doorvoeren in de (actuele) pensioenen van de ambtenaren. Dat zij de sociale zekerheid waar ze o zoveel kritiek op hebben nu wel mee in stand houden. Dat zij verlieslatende overheidsbedrijven niet op een vermageringskuur zetten (NMBS...) maar dat het niet verder is gegaan dan een boekje van de hand van Descheemaeker waarin die zijn gal eens mocht spuwen.

Het zijn ten hoogste accentverschillen. En in 2019 gok ik erop dat we verlening krijgen van wat we nu zien. De verandering ? Dat is voor de boekskes...

Peche
28 december 2015, 17:16
Misschien maar goed dat het zo blijft? Wel is het zo dat iedereen recht heeft op een deftig pensioen. In plaats van het af te pakken bij de ene gun het de andere.

robert t
28 december 2015, 18:07
Onze specialist Leugeneer heeft overigens voluit de gelegenheid van zijn feitenkennis hierover mee te delen hoor, maar hij laat zijn gebrek aan inhoud blijkbaar liever maskeren door zijn verdediging over te laten aan een dame ?
Mijn laatste berichten aan jou waren héél redelijk, terwijl jij niet ophoudt mij te beledigen en te kleineren. Ik trek hieruit mijn conclusies. Wanneeer er hier één leugenaar aan het woord is ben jij het wel.





Vraagje : moet jij hem ook verdedigen als hij eens ruzie heeft met zijn vrouw ? 8-)Ik heb tenminste een vrouw. Iemand die op het forum woont heeft geen relatie, of een slechte.

Knuppel
28 december 2015, 18:45
Het zou toch al moeten duidelijk zijn dat centrum linkse regeringen en centrum rechtse regeringen uiteindelijk voor het overgrote deel vergelijkbare maatregelen nemen inzake fiscaliteit, maar vooral opvallend als het op besparingen aankomt. Vlammende retoriek dat is voor tijdens de kiescampagne, maar eenmaal aan de macht zijn ook zij slechts de rentmeesters van de staat.
Het klinkt allemaal leuk en fris voor de fanclub, maar nu blijkt toch duidelijk dat ook dit centrum-rechts kabinet géén massale ontslagrondes opzet in de ambtenarij. Dat zij géén lineaire besparingen durft doorvoeren in de (actuele) pensioenen van de ambtenaren. Dat zij de sociale zekerheid waar ze o zoveel kritiek op hebben nu wel mee in stand houden. Dat zij verlieslatende overheidsbedrijven niet op een vermageringskuur zetten (NMBS...) maar dat het niet verder is gegaan dan een boekje van de hand van Descheemaeker waarin die zijn gal eens mocht spuwen.

Het zijn ten hoogste accentverschillen. En in 2019 gok ik erop dat we verlening krijgen van wat we nu zien. De verandering ? Dat is voor de boekskes...

Om iets te KUNNEN veranderen in den belgiek heeft een partij een absolute meerderheid nodig. Heeft geen enkele partij die, dan moeten er beruchte belgische compromissen gesloten worden, waar nog nooit iemand beter van is geworden. Di Rupo1 kwam er "zogenaamd" omdat de N-VA niet compromisbereid was. Maar bezondigt die partij zich aan de belgische compromisziekte zoals elke andere partij, dan wordt haar dat ook verweten.

De schoofzak
28 december 2015, 18:48
En wat als de besparingen voorbij zijn?
Wat is het vooruitzicht eigenlijk?

Eerlijk, maar dit vind ik wel de meest eigenaardige vraag vanwege iemand die geïnteresseerd zou zijn in de politiek.

Dit slaat alles.

.

Knuppel
28 december 2015, 18:57
Mijn laatste berichten aan jou waren héél redelijk, terwijl jij niet ophoudt mij te beledigen en te kleineren. Ik trek hieruit mijn conclusies. Wanneeer er hier één leugenaar aan het woord is ben jij het wel.


Ik heb tenminste een vrouw. Iemand die op het forum woont heeft geen relatie, of een slechte.

Panda had al een ferm aantal strafpunten bijeen gesprokkeld als jij hem gedriehoekt had. 10 strafpunten levert zelfs een tijdelijke ban op.

Iedereen gaat zich wel eens te buiten aan een lelijk woord, maar panda bakte het wel heel erg bruin omdat jij zijn rood idool uit Gent als een poenpakker durfde wegzetten.

Je weet toch Robert dat rooien geen poenpakkers zijn, en zeker sobere Termont niet?

De Wever, d�*t is pas een poenpakker. ;-)

Knuppel
28 december 2015, 18:59
Eerlijk, maar dit vind ik wel de meest eigenaardige vraag vanwege iemand die geïnteresseerd zou zijn in de politiek.

Dit slaat alles.

.

Hoezo is dat een eigenaardige vraag?

Of ben je uit het lood geslagen omdat je het antwoord op die vraag niet kunt beantwoorden?

Brakelaar
28 december 2015, 19:05
Ik heb tenminste een vrouw. Iemand die op het forum woont heeft geen relatie, of een slechte.

2

Boduo
28 december 2015, 19:57
Weet jij wel wat de gemiddelde gepensioneerde ambtenaar opstrijkt?
Vraag het eens aan de schoof of aan Jack de ezel.

Merkelijk meer dan het gemiddelde van een werkende Vlaming in de privé.

Nog eentje dat z'n jaloersheid niet kan verbergen.

Bob
28 december 2015, 20:04
Na 3 jaar krijg je weer 1200 terug van de 2500 die je inlevert en iedereen blij.
Na de volgende verkiezingen is het dan, we moeten nog wat extra doorzetten, want het einde van de beroemde tunnel van Martens is in zicht.

Een gezegde van hem in 1987 bij de sluiting van de mijnen.

De mijnen zijn dicht, maar het einde van de tunnel ook nog steeds, en dat blijft zo.

Och, het is nu eenmaal eenvoudiger van schulden te maken, dan van deze af te betalen.
De ontvetting van de staat zou mij ook wat sneller mogen gaan. Ahoewel ik bdw daar krediet moet geven, en eerder mijn pijlen richt op de cdv en anderen, die de overheidsvakbonden een hand boven het hoofd houden.
Positief is alleszins dat iedereen moet betalen, en alleen de werkenden, en vooral de laagverdieners onder hen, iets terugkrijgen.

Peche
28 december 2015, 20:08
Eerlijk, maar dit vind ik wel de meest eigenaardige vraag vanwege iemand die geïnteresseerd zou zijn in de politiek.

Dit slaat alles.

.

Schoof, ik volg dat al lang niet meer. Ik stem NVA als we aanslagvrij blijven en PvdA als het niet zo is. Dat is Peche zijn politieke visie anno 2016.

Peche
28 december 2015, 20:10
[QUOTE=de sOS en ....]

Ik gun hen dat.

De schoofzak
28 december 2015, 20:23
Schoof, ik volg dat al lang niet meer. Ik stem NVA als we aanslagvrij blijven en PvdA als het niet zo is. Dat is Peche zijn politieke visie anno 2016.

In dit forum zijn al ontelbare keren de belangrijkste problemen van de Vlaamse samenleving opgesomd.
Ze worden telkens opnieuw allemaal herhaald in kiesprogramma's ...

De ergste zijn:
de staat verspeelt veel te veel centen aan de intrest op de staatsschuld;
de sociale zekerheid dreigt onbetaalbaar te worden;
arbeid wordt kapot belast
justitie faalt en er is een veiligheidsprobleem.
de belastingen zijn te hoog, en de staat is te vet.

Als voor die dingen nog maar een kwart van een oplossing bereikt wordt, dan zal ons leven heel wat confortabeler ingericht kunnen worden.

.

Pandareus
28 december 2015, 21:33
Mijn laatste berichten aan jou waren héél redelijk, terwijl jij niet ophoudt mij te beledigen en te kleineren. Ik trek hieruit mijn conclusies. Wanneeer er hier één leugenaar aan het woord is ben jij het wel.





Ik heb tenminste een vrouw. Iemand die op het forum woont heeft geen relatie, of een slechte.

Héél redelijk... :lol:


Denk je nu werkelijk dat je met dit braaksel superpanda kan evenaren? Verkeerd gedacht! Niemand kan tippen aan dit creatuur wat crapuleuze berichten betreft, zelfs "vier miljoen" niet die hij zo bewondert. Hun draad m.b.t. L. Homans was zo walgelijk dat de moderatie hem in zijn totaliteit diende te verwijderen, ongezien in de geschiedenis van politics.
bron : http://forum.politics.be/showpost.php?p=7937612&postcount=417

Pandareus
28 december 2015, 21:40
Om iets te KUNNEN veranderen in den belgiek heeft een partij een absolute meerderheid nodig. Heeft geen enkele partij die, dan moeten er beruchte belgische compromissen gesloten worden, waar nog nooit iemand beter van is geworden. Di Rupo1 kwam er "zogenaamd" omdat de N-VA niet compromisbereid was. Maar bezondigt die partij zich aan de belgische compromisziekte zoals elke andere partij, dan wordt haar dat ook verweten.

Nee. Fundamenteel niet akkoord. De zoektocht naar absolute meerderheden is niet alleen onrealistisch, het is gewoon een oproep naar de Nieuwe Orde. De dictatuur dus.

Je zit zo vol frustraties dat jouw politieke strekking er voor geen millimeter in lukt om de fata morgana van de republiek vlaanderen dichterbij te brengen dat je hier zit te flipfloppen tussen enerzijds de grootste passionaria van het BROV en nu zit je te flirten met het totalitarisme.

Ik heb zelden een pijnlijker spreidstand meegemaakt...

http://sporza.be/polopoly_fs/1.1661569!image/71388510.jpg_gen/derivatives/landscape470/71388510.jpg

SDX
28 december 2015, 21:46
Wat gaat hij binnen 2 �* 3 jaar verzinnen (als er dan nog sprake is van de keizer van A);" 't Einde van de tunnel is in zicht" of "Er is licht aan 't eind van de tunnel"?

Wie beweerde dat ook steeds weer opnieuw en opnieuw, jarenlang...?

Ne tsjeef èh? Jup tsjevenstreken.

Pandareus
28 december 2015, 22:06
Wat gaat hij binnen 2 �* 3 jaar verzinnen (als er dan nog sprake is van de keizer van A);" 't Einde van de tunnel is in zicht" of "Er is licht aan 't eind van de tunnel"?

Wie beweerde dat ook steeds weer opnieuw en opnieuw, jarenlang...?

Ne tsjeef èh? Jup tsjevenstreken.

idd, dat was de slogan van Wilfried Martens.

daiwa
29 december 2015, 00:24
"den Daniël" doet dat allemaal gratis, wist ge dat niet ?? :lol:

Een socialist doet niets voor niets tenzij hij er zelf beter van wordt.

Zo organiseerde de SP.a enkele jaren geleden een groepsaankoop voor electriciteit. Iedereen kon daar gratis op intekenen zeiden ze.

Wat ze er wel niet bij vertelden was dat ze een percentje hadden op elke klant die ze aanbrachten.
En een bedrijf is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling en rekent dat percentje dat naar de SP.a kas vloeit door aan de klant.

daiwa
29 december 2015, 00:50
Ik schat het inkomen van Bart De Wever op minstens 25.000 € per maand. Maar zo goed als zeker ben ik aan de lage kant met deze schatting.

.

Als, en ik zeg als BDW een inkomen heeft van 25.000 euro op de maand (wat ik ten zeerste betwijfel) werkt hij daar tenminste nog voor.
Wat we niet kunnen zeggen van een parasiet als Laurent waarvan we zeker weten dat die 25.000 euro op de maand heeft voor niets te doen.
Maar daar heb je geen kritiek op zeker ?

Loki
29 december 2015, 01:23
Als, en ik zeg als BDW een inkomen heeft van 25.000 euro op de maand (wat ik ten zeerste betwijfel) werkt hij daar tenminste nog voor.
Wat we niet kunnen zeggen van een parasiet als Laurent waarvan we zeker weten dat die 25.000 euro op de maand heeft voor niets te doen.
Maar daar heb je geen kritiek op zeker ?

Ze zouden de goedheilige man opslag moeten geven, op voorwaarde uiteraard dat hij in ruil zijn populistisch gezeik voor zichzelf houdt. Zijn discours is tegenwoordig zo plat en doorzichtig dat elke discussie met de 'believers' belachelijk wordt...

Knuppel
29 december 2015, 05:38
Nee. Fundamenteel niet akkoord. De zoektocht naar absolute meerderheden is niet alleen onrealistisch, het is gewoon een oproep naar de Nieuwe Orde. De dictatuur dus.

Je zit zo vol frustraties dat jouw politieke strekking er voor geen millimeter in lukt om de fata morgana van de republiek vlaanderen dichterbij te brengen dat je hier zit te flipfloppen tussen enerzijds de grootste passionaria van het BROV en nu zit je te flirten met het totalitarisme.

Ik heb zelden een pijnlijker spreidstand meegemaakt...

http://sporza.be/polopoly_fs/1.1661569!image/71388510.jpg_gen/derivatives/landscape470/71388510.jpg

Waar lees jij iets over een zoektocht of een oproep naar absolute meerderheden? Dat maak jij ervan. Ik zei dat er in den belgiek niets KAN veranderen met compromissen op zijn belgisch. Dat kan alleen als een partij zo groot is dat ze geen compromissen hoeft te sluiten.
Compromissen op zijn belgisch zijn het gevolg van grendels-pariteits en vetorechten.
Het bewijs dat er belgiek niets ten gronde KAN veranderen wordt dag na dag, jaar na jaar, geleverd.

De rest van jouw hatelijke zever laat ik aan mij voorbijgaan.

Knuppel
29 december 2015, 05:42
"den Daniël" doet dat allemaal gratis, wist ge dat niet ?? :lol:

Dat probeert reuzepanda ons toch te laten geloven.

5 betaalde mandaten is gelijk aan 20 betaalde mandaten.

Knuppel
29 december 2015, 05:50
Wat zou het. Het VB dat nooit in de regering heeft gezeten cumuleert dat het een lieve lust is. De Vlaams Blokkers cumuleren meer dan de SP-A-ers...!
Ge moet niet vragen wat het zou worden, moesten de Blokkers eveneens aan de vetpotten van de macht zitten.

Besluit: Vlaams-nationalisten moeten nooit meer hun mond opendoen over cumuls. Want dan duwen we hen dit artikel van HLN onder hun neus.

Welk artikel?

Knuppel
29 december 2015, 05:53
Ik schat het inkomen van Bart De Wever op minstens 25.000 € per maand. Maar zo goed als zeker ben ik aan de lage kant met deze schatting.

En Zure Bart in maatpak en met uitgestreken gelaat maar komen oreren dat de mensen nog j�*�*ren moeten besparen en inleveren. Hij zou beter gaan vissen in plaats van de mensen te belazeren.

Die er nog 25.000 bij.
Pandareus zal je geen leugeneer noemen.

Knuppel
29 december 2015, 06:15
... dat is hetgene Pandareus hier aanklaagt , kom met cijfers en feiten niet met vooringenomen schattingen en nogmaals je vergelijking is werkelijk ridicuul , laten we anders even de cumul van Peter Mertens en Bart De Wever vergelijken ...

Mandaten zijn feiten.
Dat er geen cijfers bij worden gezet zal zeker toeval zijn. :roll:

Feit is ook dat Robert een leugeneer wordt genoemd wegens een vooringenomen schatting naar de inkomsten van een rooie burgemeester, maar Het Oosten mag wel probleemsloos een vooringenomen schatting neerpoten over de verdiensten van "de grote leider".

Dat de voorzitter van de PVDA ietwat minder stemmen haalt dan De Wever is ook een feit. Een feit met logische gevolgen. Burgemeester worden lukt niet altijd voor iemand wiens partij slechts 17% van de stemmen haalt zoals Hilde Claes van Hasselt. En hoeveel % van de stemmen haalde de partij van Peter Mertens?

Ik zie ook niet bepaald veel bedrijven happig zijn om een extreem linkse politicus in hun raad van bestuur op te nemen.

killimandjaro
29 december 2015, 07:16
Tenminste eerlijk.
Openlijk stellen dat de werkende bevolking nog minstens 2-3 jaar geript zal worden.

Steve Sinterklaas kijkt nu vanuit de hemelpoort toe hoe zijn linkse rakkertjes afgeript worden.


Woehaaaaaaaaaaa !!