PDA

View Full Version : Ex-linkse spijtoptanten komen uit de kast


Thuleander
3 januari 2016, 14:03
De schade van decennia linkse berichtgeving en opinievorming is natuurlijk niet met een 'sorry' van tafel geveegd, Tessa.

Ik heb de korte samenvatting onder de foto gezet, maar wie het hele pathetische epistel wil lezen:
http://media.tpo.nl/2016/01/02/bonusquote-voormalige-politiek-correcte-vlaamse-hoofdredacteur-betuigt-spijt/


http://www.gazetvanturnhout.be/wp/wp-content/uploads/tessavermeiren.jpg
Tessa Vermeiren, voormalig hoofdredactrice knack: 'Ik was dom, naïef en misschien ook een beetje te kwader trouw.'

De schoofzak
3 januari 2016, 15:41
Dat is moedig.

.

4x10E6
3 januari 2016, 15:43
.. definitievelijk : K&K ..

hamac
3 januari 2016, 15:58
.. definitievelijk : K&K ..

U bedoelt dat ze onzin schrijft in het artikel of dat haar spijt niet gemeend is?

Garry
3 januari 2016, 16:03
De schade van decennia linkse berichtgeving en opinievorming is natuurlijk niet met een 'sorry' van tafel geveegd, Tessa.

Ik heb de korte samenvatting onder de foto gezet, maar wie het hele pathetische epistel wil lezen:
http://media.tpo.nl/2016/01/02/bonusquote-voormalige-politiek-correcte-vlaamse-hoofdredacteur-betuigt-spijt/


http://www.gazetvanturnhout.be/wp/wp-content/uploads/tessavermeiren.jpg
Tessa Vermeiren, voormalig hoofdredactrice knack: 'Ik was dom, naïef en misschien ook een beetje te kwader trouw.''t Verstand komt niet voor de jaren maar de ene doet er al wat langer over dan de andere.

Sukkelaar
3 januari 2016, 16:05
.. definitievelijk : K&K ..

Waarom? Hoop je misschien dat door het op K en K te plaaten het minder zal gelezen worden?

Hypochonder
3 januari 2016, 16:08
Er zijn al meer linkse/policor mensen waarvan hun ogen wagenwijd zijn opengegaan. De meesten praten er echter niet openlijk over omdat zich terecht schamen.

ViveLaBelgique
3 januari 2016, 16:33
Ik weet niet wat er "links" is aan Tessa Vermeiren. De regeringspartijen zijn in ieder geval niet zo moedig en blijven de Arabische investeringen verwelkomen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=226130

4x10E6
3 januari 2016, 16:41
Waarom? Hoop je misschien dat door het op K en K te plaaten het minder zal gelezen worden?

.. fok .. nu versta ik waarom de discussies die ik opstart kort en klein gemaakt worden ..

Vrijheideerst
3 januari 2016, 16:42
Ik weet niet wat er "links" is aan Tessa Vermeiren. De regeringspartijen zijn in ieder geval niet zo moedig en blijven de Arabische investeringen verwelkomen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=226130

Is ze dan een hardcore VBster, misschien?

DewareJakob
3 januari 2016, 17:10
.. definitievelijk : K&K ..

Ik denk, als dit je opvatting hierover is, dat je je best enkel tot K&K beperkt.

dalibor
3 januari 2016, 17:20
Is ze dan een hardcore VBster, misschien?

Wie geen VB-er is, is links. Dat verklaart veel van uw berichten voor me.

Vrijheideerst
3 januari 2016, 17:29
Wie geen VB-er is, is links. Dat verklaart veel van uw berichten voor me.

Neuh, ik vraag het gewoon aan Vivelaonland, die veel beter is in vragen dan ik.

En al wie geen VB-er is, en zeker wie N-VAer is, moeten worden bestreden des duivels addergebroed!

Hypochonder
3 januari 2016, 17:35
Ik weet niet wat er "links" is aan Tessa Vermeiren.

Het gaat hier niet over links alleen, het gaat over de hele zogenaamde politiek correcte vleugel in dit land.

dalibor
3 januari 2016, 17:37
Het gaat hier niet over links alleen, het gaat over de hele zogenaamde politiek correcte vleugel in dit land.

De titel heeft het anders over links.

Vrijheideerst
3 januari 2016, 17:39
De titel heeft het anders over links.

Peter Mertens? :-)

bf62
3 januari 2016, 17:42
De schade van decennia linkse berichtgeving en opinievorming is natuurlijk niet met een 'sorry' van tafel geveegd, Tessa.

Ik heb de korte samenvatting onder de foto gezet, maar wie het hele pathetische epistel wil lezen:
http://media.tpo.nl/2016/01/02/bonusquote-voormalige-politiek-correcte-vlaamse-hoofdredacteur-betuigt-spijt/


http://www.gazetvanturnhout.be/wp/wp-content/uploads/tessavermeiren.jpg
Tessa Vermeiren, voormalig hoofdredactrice knack: 'Ik was dom, naïef en misschien ook een beetje te kwader trouw.'

Een mooie dame, haar ongelijk na zoveel jaren durven toegeven. Ze zal verketterd worden door aanhangers van de linkse kerk, en in een rechts hokje belanden. Er zijn voldoende linkse die zullen blijven doorgaan tot het bitter einde (hoofdje af, bekeren of dhimmi).

De kloof tussen het Westen en de islamitische wereld is door het cultureel marxisme vergroot. Het cultureel marxisme is geschreven voor mensen die een adoratie hebben voor het zwakke. Christenen zijn daar alle jaren in getraind, waardoor ze er heel vatbaar voor zijn. In de islam is er veel minder adoratie voor het zwakke, moslims zijn bijna immuun voor het cultureel marxisme.

Pandareus
3 januari 2016, 17:44
Wie geen VB-er is, is links. Dat verklaart veel van uw berichten voor me.

Uit een olievat kun je nu eenmaal geen bordeaux tappen...

Vrijheideerst
3 januari 2016, 17:46
Uit een olievat kun je nu eenmaal geen bordeaux tappen...

Das waar, Pandac... euh Peter.

subocaj
3 januari 2016, 17:51
Een mooie dame, haar ongelijk na zoveel jaren durven toegeven. Ze zal verketterd worden door aanhangers van de linkse kerk, en in een rechts hokje belanden. Er zijn voldoende linkse die zullen blijven doorgaan tot het bitter einde (hoofdje af, bekeren of dhimmi).

De kloof tussen het Westen en de islamitische wereld is door het cultureel marxisme vergroot. Het cultureel marxisme is geschreven voor mensen die een adoratie hebben voor het zwakke. Christenen zijn daar alle jaren in getraind, waardoor ze er heel vatbaar voor zijn. In de islam is er veel minder adoratie voor het zwakke, moslims zijn bijna immuun voor het cultureel marxisme.

Volgens de aanslagen vermoed ik dat ze immuun zijn voor het ganse "cultureel" stelende kapitalisme.

Demper
3 januari 2016, 17:53
Prachtig om zien. De oogkleppen vallen af.

Garry
3 januari 2016, 18:10
Wie geen VB-er is, is links. Dat verklaart veel van uw berichten voor me.
In ieder geval is links over het algemeen veel fanatieker dan rechts,... maar dat wist je zelf ook al wel zeker.

Logisch dat personen die tot links behoren niet zo snel er voor uit komen dat ze dwaalden.

werkman
3 januari 2016, 18:54
In ieder geval is links over het algemeen veel fanatieker dan rechts,... maar dat wist je zelf ook al wel zeker.

Logisch dat personen die tot links behoren niet zo snel er voor uit komen dat ze dwaalden.

Denk je dat die echt denkt dat ze dwaalde?
Die heeft gewoon ingezien dat momenteel de wind in een andere hoek staat en zet gewoon haar vangnet in de richting vanwaar de vermoede gebraden kiekens komen aangewaaid.
Ik heb nog spijtoptanten gekend.
Er is met zulk volk niks aan te vangen; noch links noch rechts.
De partijen die ze opvangen moeten serieus gaan beseffen dat de partij in serieus gevaar verkeert.
Gelukkig moet ik noch de linkse noch de rechtse nonsens niet meer.
En ik voel mij daar heel confortabel bij. :oops:

ilfalco
3 januari 2016, 19:06
Ik denk dat er veel die vandaag het licht van de zon ontkennen wel weten hoe fout , medeplichtig en suïcidaal ze wel zijn . Maar om hun jobke doen ze mee met het zelfvernietigende PC systeem.

ViveLaBelgique
3 januari 2016, 19:31
Een mooie dame, haar ongelijk na zoveel jaren durven toegeven. Ze zal verketterd worden door aanhangers van de linkse kerk, en in een rechts hokje belanden. Er zijn voldoende linkse die zullen blijven doorgaan tot het bitter einde (hoofdje af, bekeren of dhimmi).

De kloof tussen het Westen en de islamitische wereld is door het cultureel marxisme vergroot. Het cultureel marxisme is geschreven voor mensen die een adoratie hebben voor het zwakke. Christenen zijn daar alle jaren in getraind, waardoor ze er heel vatbaar voor zijn. In de islam is er veel minder adoratie voor het zwakke, moslims zijn bijna immuun voor het cultureel marxisme.

De huidige minister van financiën was tot voor kort haar eindredacteur. Ik zou Johan Vanoverveldt niet rechts noemen, evenmin links, eerder centrum-opportunistisch.

De schoofzak
3 januari 2016, 21:19
Uit een olievat kun je nu eenmaal geen bordeaux tappen...

Dat klopt.
Maar even goed: zelfs een duurdere fles van ginder, kap ik liever niet in mijn naftenbak.

.

De schoofzak
3 januari 2016, 21:24
Denk je dat die echt denkt dat ze dwaalde?
Die heeft gewoon ingezien dat momenteel de wind in een andere hoek staat en zet gewoon haar vangnet in de richting vanwaar de vermoede gebraden kiekens komen aangewaaid.
Ik heb nog spijtoptanten gekend.
Er is met zulk volk niks aan te vangen; noch links noch rechts.
De partijen die ze opvangen moeten serieus gaan beseffen dat de partij in serieus gevaar verkeert.
Gelukkig moet ik noch de linkse noch de rechtse nonsens niet meer.
En ik voel mij daar heel confortabel bij. :oops:
Gents spreekwoord: 't zijn maar d'ezels die nooit van gedacht veranderen.

.

De schoofzak
3 januari 2016, 21:29
De huidige minister van financiën was tot voor kort haar eindredacteur. Ik zou Johan Vanoverveldt niet rechts noemen, evenmin links, eerder centrum-opportunistisch.

Zoals minister Johan op het regeringscongres van de nva het voorgelegde ontwerp-regeerprogramma verdedigde, en in zijn inleiding zijn filosofie weergaf, durf ik hem bijna centrum-links noemen. Maar zeker nooit opportunistisch.

(ik heb al eer aangegeven dat ik mezelf beschouw als extreem op de as van het communautaire, maar op de as van het sociale zelfs iets linkser dan centrum. Zo lang daar maar het aspect 'verantwoordelijkheid opnemen als gij dat enigszins kunt' bij komt kijken.)

.

geertvdb
4 januari 2016, 01:58
In ieder geval is links over het algemeen veel fanatieker dan rechts,... maar dat wist je zelf ook al wel zeker.

Logisch dat personen die tot links behoren niet zo snel er voor uit komen dat ze dwaalden.

Is dit ironisch bedoeld?

Uw bijdragen aan dit forum vallen onder noemer 'gematigd'? :-D

Af en toe kan ik eens hartelijk lachen op dit forum. Waarvoor mijn dank.

SDX
4 januari 2016, 02:17
Ze zegt 't zelf; 'te kwader trouw'.

Alsof we dat nog niet wisten.

geertvdb
4 januari 2016, 02:26
Dit draadje is kostelijk.

Al die rechtsen die op hun borst kloppen dat ze 'gelijk' hadden. Terwijl er al veel linksen claimen dat er iets mis is met de immigratiestromen en de islam, zoals benno berhardt, Schaeffer, Vermeersch, om nog niet te spreken van Hitchens en Dawkins.

Maar waar zijn al die rechtsen die toegeven dat de groenen gelijk hadden over de opwarming van de aarde, reeds in de jaren 70? Oorverdovende stilte....

rookie
4 januari 2016, 02:36
Dit draadje is kostelijk.

Al die rechtsen die op hun borst kloppen dat ze 'gelijk' hadden. Terwijl er al veel linksen claimen dat er iets mis is met de immigratiestromen en de islam, zoals benno berhardt, Schaeffer, Vermeersch, om nog niet te spreken van Hitchens en Dawkins.

Maar waar zijn al die rechtsen die toegeven dat de groenen gelijk hadden over de opwarming van de aarde, reeds in de jaren 70? Oorverdovende stilte....
http://www.gewoon-nieuws.nl/2015/01/opwarming-van-de-aarde-is-een-mythe/#.VonLxa8qOrU

Libro
4 januari 2016, 03:05
Dit draadje is kostelijk.

Al die rechtsen die op hun borst kloppen dat ze 'gelijk' hadden. Terwijl er al veel linksen claimen dat er iets mis is met de immigratiestromen en de islam, zoals benno berhardt, Schaeffer, Vermeersch, om nog niet te spreken van Hitchens en Dawkins.

Een paar zwaluwen maakt de lente nog niet.

Maar waar zijn al die rechtsen die toegeven dat de groenen gelijk hadden over de opwarming van de aarde, reeds in de jaren 70? Oorverdovende stilte....

Omdat rechtsen nog altijd hun verstand gebruiken en niet zomaar elk dogma aanvaarden.

Libro
4 januari 2016, 03:08
.. definitievelijk : K&K ..

Verre van! Misschien "maatschappij en samenleving" of "immigratie en integratie" maar zeker geen k&k.

Hypochonder
4 januari 2016, 07:53
Dit draadje is kostelijk.

Al die rechtsen die op hun borst kloppen dat ze 'gelijk' hadden. Terwijl er al veel linksen claimen dat er iets mis is met de immigratiestromen en de islam, zoals benno berhardt, Schaeffer, Vermeersch, om nog niet te spreken van Hitchens en Dawkins.


Waar haal jij het vandaan dat Vermeersch links is, trouwens de enige Belg uit uw wel zeer korte opsomming van zogenaamd linksen die tegen de Islam zouden zijn. Je moet al naar het buitenland om genoeg namen te vinden.



Maar waar zijn al die rechtsen die toegeven dat de groenen gelijk hadden over de opwarming van de aarde, reeds in de jaren 70? Oorverdovende stilte....

De groenen hebben de opwarming van de aarde enkel gebruikt voor electoraal gewin.

subocaj
4 januari 2016, 08:23
Gents spreekwoord: 't zijn maar d'ezels die nooit van gedacht veranderen.

.

De windhanen zijn verdwenen van de kerken, ze zitten nu in de politieke partijen en draaien niet meer met de wind, maar met de postjes.

Bhairav
4 januari 2016, 08:25
Waar haal jij het vandaan dat Vermeersch links is, trouwens de enige Belg uit uw wel zeer korte opsomming van zogenaamd linksen die tegen de Islam zouden zijn. Je moet al naar het buitenland om genoeg namen te vinden.





De groenen hebben de opwarming van de aarde enkel gebruikt voor electoraal gewin.

Het is dus beter rechts te worden?

Vrijheideerst
4 januari 2016, 08:32
Waar haal jij het vandaan dat Vermeersch links is, trouwens de enige Belg uit uw wel zeer korte opsomming van zogenaamd linksen die tegen de Islam zouden zijn. Je moet al naar het buitenland om genoeg namen te vinden.





De groenen hebben de opwarming van de aarde enkel gebruikt voor electoraal gewin.

Als den mensch echt zou wakker liggen van dat opwarmingsgeleuter waren de groene partijen overal de grootsten met zeker 30%.

quercus
4 januari 2016, 08:38
Ik denk, als dit je opvatting hierover is, dat je je best enkel tot K&K beperkt.

Dat was E605 zijn reactie op een "ongemakkelijke waarheid"... :lol:

quercus
4 januari 2016, 08:45
Ik wacht, met ongeduld en "great expectations", op een "groot-verhaal" reactie van Bert Anciaux... :roll:

De schoofzak
4 januari 2016, 09:56
Dit draadje is kostelijk.

Al die rechtsen die op hun borst kloppen dat ze 'gelijk' hadden. Terwijl er al veel linksen claimen dat er iets mis is met de immigratiestromen en de islam, zoals benno berhardt, Schaeffer, Vermeersch, om nog niet te spreken van Hitchens en Dawkins.

Maar waar zijn al die rechtsen die toegeven dat de groenen gelijk hadden over de opwarming van de aarde, reeds in de jaren 70? Oorverdovende stilte....

Amai gij kent veel namen zeg !

't Zal best zijn zeker dat wij bewonderend onze hoed afdoen voor u, en zwijgen ?

.

quercus
4 januari 2016, 10:01
Dit draadje is kostelijk.

Al die rechtsen die op hun borst kloppen dat ze 'gelijk' hadden. Terwijl er al veel linksen claimen dat er iets mis is met de immigratiestromen en de islam, zoals benno berhardt, Schaeffer, Vermeersch, om nog niet te spreken van Hitchens en Dawkins.

Maar waar zijn al die rechtsen die toegeven dat de groenen gelijk hadden over de opwarming van de aarde, reeds in de jaren 70? Oorverdovende stilte....

Heb je het soms niet over Benno Barnard? Als het inderdaad over die persoon gaat dan zou ik B.B. toch bepaald niet "links" noemen. Maar misschien heb je het over iemand anders?

De schoofzak
4 januari 2016, 10:02
Dit draadje is kostelijk.

Al die rechtsen die op hun borst kloppen dat ze 'gelijk' hadden. Terwijl er al veel linksen claimen dat er iets mis is met de immigratiestromen en de islam, zoals benno berhardt, Schaeffer, Vermeersch, om nog niet te spreken van Hitchens en Dawkins.

Maar waar zijn al die rechtsen die toegeven dat de groenen gelijk hadden over de opwarming van de aarde, reeds in de jaren 70? Oorverdovende stilte....

Het groene gedachtengoed is niet links of niet rechts.
Maar het werd wel gekaapt door halfzachte klein-linksen en langharig werkschuw tuig, al of niet in boomhutten.
Waardoor de ecologische bewustzijnswording zich ging afspelen op een verkeerd veld.

Het is al lang te horen in flamingantistische middens:
een zelfstandig Vlaanderen moet ook een mooi, groen, gezond en veilig Vlaanderen zijn.

.

Thuleander
4 januari 2016, 10:11
Het groene gedachtengoed is niet links of niet rechts.
Maar het werd wel gekaapt door halfzachte klein-linksen en langharig werkschuw tuig, al of niet in boomhutten.
Waardoor de ecologische bewustzijnswording zich ging afspelen op een verkeerd veld.

Het is al lang te horen in flamingantistische middens:
een zelfstandig Vlaanderen moet ook een mooi, groen, gezond en veilig Vlaanderen zijn.

.

IJveren voor het behoud van de natuur is per definitie een conservatieve/reactionaire gedachte.
Al onze Noord-Europese mythologie en tradities zitten vol symboliek die verwijst naar bomen en bossen.

quercus
4 januari 2016, 10:16
Het groene gedachtengoed is niet links of niet rechts.
Maar het werd wel gekaapt door halfzachte klein-linksen en langharig werkschuw tuig, al of niet in boomhutten.
Waardoor de ecologische bewustzijnswording zich ging afspelen op een verkeerd veld.

Het is al lang te horen in flamingantistische middens:
een zelfstandig Vlaanderen moet ook een mooi, groen, gezond en veilig Vlaanderen zijn.

:rofl:

Ook niet vergeten: sandalen, geitenwollen sokken, smerige baard en bakfiets.

Jakko
4 januari 2016, 11:08
Het groene gedachtengoed is niet links of niet rechts.
Maar het werd wel gekaapt door halfzachte klein-linksen en langharig werkschuw tuig, al of niet in boomhutten.
Waardoor de ecologische bewustzijnswording zich ging afspelen op een verkeerd veld.

Het is al lang te horen in flamingantistische middens:
een zelfstandig Vlaanderen moet ook een mooi, groen, gezond en veilig Vlaanderen zijn.

.

Over wie het Vlaams nationalimse dan wel gekaapt heeft, zullen we dan maar zedig zwijgen. in mijn jonge tijd had vrijwel iedereen lang haar. Het is me wel opgevallen dat den Bart sinds zijn gedaantewisseling, steevast een maatpak draagt met bijpassende das. Voordien had hij ook niet echt de uitstraling van een hardwerkende Vlaming, eerder een tamme zak. Hij was wel niet op zijn muil gevallen.

DewareJakob
4 januari 2016, 11:16
De groenen hebben de opwarming van de aarde enkel gebruikt voor electoraal gewin.

Zoek eens een foto van de Rhonegletsjer einde 19e eeuw. Zoek een foto van dezelfde gletsjer begin 20e eeuw, een jaar of 40 later. Je ziet dat deze dan al een heel groot stuk opgeschoven is de vallei uit. Op warmong van de aarde? Ja natuurlijk. Waardoor? Al die miljoenen auto's, vliegtuigen, industrie en andere uitlaatgassen die rond die eeuwwisseling het milieu belastten?

Cheminot
4 januari 2016, 11:23
Zoek eens een foto van de Rhonegletsjer einde 19e eeuw. Zoek een foto van dezelfde gletsjer begin 20e eeuw, een jaar of 40 later. Je ziet dat deze dan al een heel groot stuk opgeschoven is de vallei uit. Op warmong van de aarde? Ja natuurlijk. Waardoor? Al die miljoenen auto's, vliegtuigen, industrie en andere uitlaatgassen die rond die eeuwwisseling het milieu belastten?

Steenkool: industrie, treinen,... De Industriële Revolutie stond of viel met steenkool.

marie daenen
4 januari 2016, 11:23
Volgens de aanslagen vermoed ik dat ze immuun zijn voor het ganse "cultureel" stelende kapitalisme.

Het is dan ook spijtig dat links 100% de kar trekt van dat stelende kapitalisme op hoog niveau..., want links in onze contreien is alles behalve links maar eerder verdoken extreem rechts.

Stormram
4 januari 2016, 12:42
25 jaar lang de multikultopia-manie mee door ieders strot rammen en dan een mea culpaatje slaan?

Hoeveel journalisten en andersdenkenden zou ze het leven zuur hebben gemaakt op al die tijd? Hoeveel carrières zou ze daarbij hebben geruïneerd, hoeveel namen door het slijk hebben gehaald en mensen gebrandmerkt voor het leven wegens "meningsdelicten" of afwijkende opinies?

De verdraagzaamheid van de 'verdraagzame' cultuurmarxisten: er bestaat niks giftiger of meer dictatoriaal.

Nu ze de zwarte donderwolk ziet hangen, zou ze nog graag snel van kamp kunnen veranderen. De pot op, Tessa. Wrong bet.

Verraders, lafaards, gestoorde masochisten en dwaze geiten "met een drang naar exotisme" kunnen nu hun eigen smeerlapperij opvreten zoals ze die 25 jaar lang dag in dag uit aan een ander hebben voorgeschoteld.

Zelfs dat "gelijk" halen is voor het andere kamp slechts een zeer magere troost, want de gevolgen van hun Gutmenschenwaanzin zijn niet meer te overzien. De maatschappelijke kost is niet te becijferen en hoofdredacteurs dragen daarbij een meer dan verpletterende verantwoordelijkheid. De media in dit onland dragen meer dan wie ook de schuld van alle drek die ongestraft is kunnen blijven aankoeken tot drek de norm werd waar alles in verzoop.

HOUZEE !
4 januari 2016, 14:51
25 jaar lang de multikultopia-manie mee door ieders strot rammen en dan een mea culpaatje slaan?

Hoeveel journalisten en andersdenkenden zou ze het leven zuur hebben gemaakt op al die tijd? Hoeveel carrières zou ze daarbij hebben geruïneerd, hoeveel namen door het slijk hebben gehaald en mensen gebrandmerkt voor het leven wegens "meningsdelicten" of afwijkende opinies?

De verdraagzaamheid van de 'verdraagzame' cultuurmarxisten: er bestaat niks giftiger of meer dictatoriaal.

Nu ze de zwarte donderwolk ziet hangen, zou ze nog graag snel van kamp kunnen veranderen. De pot op, Tessa. Wrong bet.

Verraders, lafaards, gestoorde masochisten en dwaze geiten "met een drang naar exotisme" kunnen nu hun eigen smeerlapperij opvreten zoals ze die 25 jaar lang dag in dag uit aan een ander hebben voorgeschoteld.

Zelfs dat "gelijk" halen is voor het andere kamp slechts een zeer magere troost, want de gevolgen van hun Gutmenschenwaanzin zijn niet meer te overzien. De maatschappelijke kost is niet te becijferen en hoofdredacteurs dragen daarbij een meer dan verpletterende verantwoordelijkheid. De media in dit onland dragen meer dan wie ook de schuld van alle drek die ongestraft is kunnen blijven aankoeken tot drek de norm werd waar alles in verzoop.
² inderdaad, die vlieger gaat niet op. Iemand die spijt betuigt na een moord wordt ook niet vrijgesproken!

werkman
4 januari 2016, 16:23
Als den mensch echt zou wakker liggen van dat opwarmingsgeleuter waren de groene partijen overal de grootsten met zeker 30%.

En overwegende dat "den mensch" er niet van wakker ligt en de groenen dus geen 30 % behalen betekent dus dat er geen opwarming is?
Dat lijkt mij wel een omgekeerde bewijsvoering.
Den mensch geloofde wel in het aards paradijs; vroeger nog meer dan nu.
Is dit voor U het bewijs dat dit paradijs bestaat?
Opgepast! Ik ben gene groene hoor. Ze passen teveel communistische praktijken toe.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik vatbaar ben voor simpele redeneringen.
Ik twijfel zelfs of de geformuleerde benadering een gevolg kan zijn van wel overwogen denken. Vindt U dat zelf niet??? :lol:

dalibor
4 januari 2016, 16:26
Het groene gedachtengoed is niet links of niet rechts.
Maar het werd wel gekaapt door halfzachte klein-linksen en langharig werkschuw tuig, al of niet in boomhutten.
Waardoor de ecologische bewustzijnswording zich ging afspelen op een verkeerd veld.

Het is al lang te horen in flamingantistische middens:
een zelfstandig Vlaanderen moet ook een mooi, groen, gezond en veilig Vlaanderen zijn.

.

Evenwel. Gewoon omdat de ecologische beweging veeleer links is ontkent een groot deel van rechts simpelweg het klimaatprobleem. Al is dat geen Vlaams maar een mondiaal verschijnsel.

De schoofzak
4 januari 2016, 16:33
:rofl:

Ook niet vergeten: sandalen, geitenwollen sokken, smerige baard en bakfiets.

Ik was zo wel wat jaloers op hun vrije liefdesleven ...

.

geertvdb
4 januari 2016, 16:35
Een paar zwaluwen maakt de lente nog niet.

Ik was natuurlijk Charlie Hebdo nog vergeten.
het zijn wel die 'paar zwaluwen' die in de frontlinie staan wat betreft vrijheid van meningsuiting, en de kogels opvangen voor U en mij.
Ik nodig u ook uit om youtube filmpjes van Christopher Hitchens te bekijken die in de jaren 90 al voor de gevaren van de islam waarschuwde en de opkomst van IS voorspelde.
Of Jon Stewart in de Daily Show.
Het is natuurlijk belangrijk even verder te kijken dan uw kerktoren.


Omdat rechtsen nog altijd hun verstand gebruiken en niet zomaar elk dogma aanvaarden.

Dat zeggen de creationisten natuurlijk ook over de evolutietheorie.

quercus
4 januari 2016, 16:35
Ik was zo wel wat jaloers op hun vrije liefdesleven ...

Ja maar... zijn ze daar onderaan wel proper gewassen?

De schoofzak
4 januari 2016, 16:37
25 jaar lang de multikultopia-manie mee door ieders strot rammen en dan een mea culpaatje slaan?
...


De Schoof is geen kaloot, maar in zijn hemel is er ook gelijk in die "echte" meer plezier voor één teruggevonden verloren schaap dan voor ... 'k weet niet meer hoe het juist in mekaar zat.

.

De schoofzak
4 januari 2016, 16:40
Evenwel. Gewoon omdat de ecologische beweging veeleer links is ontkent een groot deel van rechts simpelweg het klimaatprobleem. Al is dat geen Vlaams maar een mondiaal verschijnsel.

Exact dezelfde werkwijze waarmee de flaminganten in een rechtse hoek gestoken worden,
en waarmee zij die in de oorlog dachten de Vlaamse zaak wat te kunnen helpen .. bla bla ... in diezelfde hoek geduwd blijven.

Inderdaad dus: mondiaal en menselijk. Klein-menselijk maar menselijk.

.

geertvdb
4 januari 2016, 16:40
Waar haal jij het vandaan dat Vermeersch links is, trouwens de enige Belg uit uw wel zeer korte opsomming van zogenaamd linksen die tegen de Islam zouden zijn. Je moet al naar het buitenland om genoeg namen te vinden.


Haha, ik krijg het verwijt dat ik verder kijk dan mijn navel.

Was Vermeersch geen socialist? Ik denk het wel hé? Een ander soort dan Bert Anciaux, maar is dat wel een echte socialist?



De groenen hebben de opwarming van de aarde enkel gebruikt voor electoraal gewin.
natuurlijk, dat zijn politici. Wat denkt ge dat politici dingen doen NIET voor politiek gewin?:-D
Maar daar gaat het niet om, hé. Hadden ze gelijk of hadden ze gelijk?

dalibor
4 januari 2016, 16:44
Exact dezelfde werkwijze waarmee de flaminganten in een rechtse hoek gestoken worden,
en waarmee zij die in de oorlog dachten de Vlaamse zaak wat te kunnen helpen .. bla bla ... in diezelfde hoek geduwd blijven.

Inderdaad dus: mondiaal en menselijk. Klein-menselijk maar menselijk.

.

Als ik rechts zou zijn, zou ik het klimaatprobleem niet ontkennen. Ik zou er desgevallend andere politieke oplossingen voor aandragen. Aan de kant van de liberalen zitten er wel die dat proberen. N-VA vroeger ook, als erfgenaam van de VU, maar sinds de nieuwe leider beslist heeft dat dit thema onbelangrijk is, hoor je er niks meer van.

geertvdb
4 januari 2016, 16:45
Het groene gedachtengoed is niet links of niet rechts.
Maar het werd wel gekaapt door halfzachte klein-linksen en langharig werkschuw tuig, al of niet in boomhutten. Man, hoe oud zijt gij? :-D
Dat is Suske en Wiske taal uit boeken van de jaren 60.:-D

Waardoor de ecologische bewustzijnswording zich ging afspelen op een verkeerd veld.
Tja, wat heeft rechts tegengehouden om al in de jaren 70 mee de groene fietsers op te richten?
Ze hebben zich de kaas van het brood laten eten, en dan is het ... links zijn schuld?
Zeer kostelijk!:-D

Het is al lang te horen in flamingantistische middens:
een zelfstandig Vlaanderen moet ook een mooi, groen, gezond en veilig Vlaanderen zijn.

.

Ja ja, natuuuuuurlijk.
in 2016 groen zijn is zeer gemakkelijk.
Dan heb ik meer respect voor het VB doe consequent het milieu onbelangrijk blijven vinden. Dat is tenminste niet hypocriet!

geertvdb
4 januari 2016, 16:48
IJveren voor het behoud van de natuur is per definitie een conservatieve/reactionaire gedachte.
Al onze Noord-Europese mythologie en tradities zitten vol symboliek die verwijst naar bomen en bossen.

Wat een Hitleriaans flauwe nonsens.:-D

geertvdb
4 januari 2016, 16:50
:rofl:

Ook niet vergeten: sandalen, geitenwollen sokken, smerige baard en bakfiets.

Maar ze hadden wel gelijk hé.:-)

geertvdb
4 januari 2016, 17:01
Ik wacht nog altijd met veel geduld op een rechtse persoon die toegeeft dat ze 'te weinig aandacht hebben gehad in het verleden' voor het milieu, en daar een beetje spijt van hebben.

Ik wacht....

quercus
4 januari 2016, 17:08
Maar ze hadden wel gelijk hé.:-)

Op bepaalde punten wel. Maar soms waren ze wel erg fanatiek. Ik heb vele jaren bijen gehad waardoor ik mij ook (in verenigingsverband) moest bezig houden met allerlei projecten voor aanplantingen. Er waren dikwijls zeer hevige discussies omtrent het al of niet gewenst zijn van bepaalde bomen en/of struiken. Het kwam er op neer dat een aantal onder die natuurjongens en -meisjes het liefst alles hadden gerooid dat hier tijdens de middeleeuwen nog niet groeide. Zo bijvoorbeeld de erg populaire paardenkastanje (Aesculus hippocastanum)(komt uit de Balkan) is oorspronkelijk niet inheems maar werd hier in de 18e eeuw veel aangeplant. Idem voor wat betreft de uit Noord-Amerika afkomstige Valse Acacia (Robinia pseudo-acacia). Enfin, ik ben zwaar "off topic"...

geertvdb
4 januari 2016, 17:10
Op bepaalde punten wel. Maar soms waren ze wel erg fanatiek. Ik heb vele jaren bijen gehad waardoor ik mij ook (in verenigingsverband) moest bezig houden met allerlei projecten voor aanplantingen. Er waren dikwijls zeer hevige discussies omtrent het al of niet gewenst zijn van bepaalde bomen en/of struiken. Het kwam er op neer dat een aantal onder die natuurjongens en -meisjes het liefst alles hadden gerooid dat hier tijdens de middeleeuwen nog niet groeide. Zo bijvoorbeeld de erg populaire paardenkastanje (Aesculus hippocastanum)(komt uit de Balkan) is oorspronkelijk niet inheems maar werd hier in de 18e eeuw veel aangeplant. Idem voor wat betreft de uit Noord-Amerika afkomstige Valse Acacia (Robinia pseudo-acacia). Enfin, ik ben zwaar "off topic"...

Wow, dit had ik niet verwacht.

Respect.

quercus
4 januari 2016, 17:12
Ik wacht nog altijd met veel geduld op een rechtse persoon die toegeeft dat ze 'te weinig aandacht hebben gehad in het verleden' voor het milieu, en daar een beetje spijt van hebben.

Ik wacht....

Ik denk dat dit een beetje algemeen geweest is. Niet enkel onder "rechtse" regimes. Tijdens de jaren van de communistische regimes in Oost-Europa was er aldaar dikwijls een dramatische milieuvervuiling. De vijfjarenplannen moesten kost wat kost gerealiseerd worden.

Garry
4 januari 2016, 19:32
En wat deden de groenen ten tijde van de verzanding van het Zwin? 8OWat ze altijd doen, veel mekkeren zonder wol, op zijn Groens.

Thuleander
4 januari 2016, 19:35
Wat een Hitleriaans flauwe nonsens.:-D

Wie vroeg jou wat?

De schoofzak
4 januari 2016, 21:15
Als ik rechts zou zijn, zou ik het klimaatprobleem niet ontkennen. Ik zou er desgevallend andere politieke oplossingen voor aandragen. Aan de kant van de liberalen zitten er wel die dat proberen. N-VA vroeger ook, als erfgenaam van de VU, maar sinds de nieuwe leider beslist heeft dat dit thema onbelangrijk is, hoor je er niks meer van.

Daar vergis je je fenomenaal.

.

De schoofzak
4 januari 2016, 21:20
Ik wacht nog altijd met veel geduld op een rechtse persoon die toegeeft dat ze 'te weinig aandacht hebben gehad in het verleden' voor het milieu, en daar een beetje spijt van hebben.

Ik wacht....

Je verwachting is even irreëel als wachten op een spijtbetuiging dat we in Vlaanderen zoveel lintbebouwing hebben.

Het is gewoon niet aan de orde, die spijt daarover.
We hebben er geen jota nadeel aan ondervonden.

En nog maar beginnen met oplossing voor dat klimaatprobleem, is iets dat af te spreken is globaal. Op uwen alleentje zet ge u alleen maar in de rats.

.

Eyjafjallajökull
4 januari 2016, 21:29
Heeft er wel iemand haar brief gelezen ? Niks met die links - rechts discussie te maken, noch met global warming...

Ikzelf heb definitief mijn geïdealiseerde kijk op het Midden-Oosten en de moslimwereld begraven. Dat heeft moeite gekost. Als mens van goede wil heb ik decennialang empathisch gekeken naar die manier van leven en denken. Ik heb – onbewust misschien – alle tekenen miskend die er waren, die ik nochtans moet hebben genoteerd tijdens mijn vele reizen in de Arabische wereld. De onvrijheid van vrouwen, de harde dominantie van mannen, het oog om oog, tand om tand, het onwrikbare geloof in zogenaamd heilige boeken, het afwijzen van wetenschap. Met schaamte moet ik erkennen dat mijn blik versluierd werd door nood aan exotisme, ginder en hier.

Zeer lang heb ik gedacht dat een osmose van twee culturen vooruitgang brengt, maar wat ik heb gezien en ervaren is een groeiende eilandvorming. Lang wilde ik niet geloven dat we evolueerden naar ijsbergen die elkaar kil zouden voorbij drijven in de nacht van de geschiedenis. Erger nog, dat we met de rug naar elkaar zouden gaan staan, overtuigd van het eigen gelijk. Of nog erger: dat het zou ontaarden in een oorlog die brutaal gebruikmaakt van wat eigen is aan de westerse maatschappij van de eenentwintigste eeuw, de grenzeloze communicatie tussen mensen. Een oorlog die religie, waarvan men alle heil beweert te verwachten, verbindt met het meest crapuleuze misdaadmilieu.”

werkman
5 januari 2016, 12:51
Heeft er wel iemand haar brief gelezen ? Niks met die links - rechts discussie te maken, noch met global warming...

Proficiat! Dikke 2 dus.
Eindelijk nog eens een gestoffeerde mening.
:lol:

Supe®Staaf
5 januari 2016, 14:04
Ik wacht nog altijd met veel geduld op een rechtse persoon die toegeeft dat ze 'te weinig aandacht hebben gehad in het verleden' voor het milieu, en daar een beetje spijt van hebben.

Ik wacht....Wat mij betreft: hou uw adem maar niet in, want ik voel me allesbehalve verplicht aandacht te hebben voor milieu.
Wie perse aan het milieu wil sleutelen, die doet maar raak, en betaalt dan ook de factuur.
Ik heb geen zin in groene zottigheden, dus wil ik er ook niet voor opdraaien.

Sukkelaar
5 januari 2016, 15:52
De huidige minister van financiën was tot voor kort haar eindredacteur. Ik zou Johan Vanoverveldt niet rechts noemen, evenmin links, eerder centrum-opportunistisch.

om maar te zwijgen over zijn arrivisme.

Sukkelaar
5 januari 2016, 15:59
Als den mensch echt zou wakker liggen van dat opwarmingsgeleuter waren de groene partijen overal de grootsten met zeker 30%.

Toch niet, zij zijn namelijk niet consequent als ze zelf aan de macht zijn en dat weet de burger intussen ook.

Sukkelaar
5 januari 2016, 16:01
Wat een Hitleriaans flauwe nonsens.:-D

Wat heeft Hitler hiermee te maken?

werkman
5 januari 2016, 22:16
En overwegende dat "den mensch" er niet van wakker ligt en de groenen dus geen 30 % behalen betekent dus dat er geen opwarming is?
Dat lijkt mij wel een omgekeerde bewijsvoering.
Den mensch geloofde wel in het aards paradijs; vroeger nog meer dan nu.
Is dit voor U het bewijs dat dit paradijs bestaat?
Opgepast! Ik ben gene groene hoor. Ze passen teveel communistische praktijken toe.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik vatbaar ben voor simpele redeneringen.
Ik twijfel zelfs of de geformuleerde benadering een gevolg kan zijn van wel overwogen denken. Vindt U dat zelf niet??? :lol:

Lees dit eerst eens Vrijheideerst
Uw opmerking is dus van generlei waarde. :lol:
En sukkelaar heeft waarschijnlijk die mening ook over uw geleuter.