PDA

View Full Version : Homans wil geen staatshervorming in 2019


Zeus
6 januari 2016, 15:57
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/2576604/2016/01/06/Homans-Ik-hoop-dat-Belgie-in-2025-niet-meer-bestaat.dhtml

N-VA-minister Liesbeth Homans denkt dat België in 2020 nog bestaat, maar in 2025 "hopelijk niet" meer. Dat zegt ze in het VRT-programma "Over vijf jaar", waarvan een fragment vanmiddag in 'Het journaal' werd uitgezonden. "2020 is te vroeg", zegt Homans, maar ze hoopt dat er na de verkiezingen van 2019 zoveel mogelijk bevoegdheden naar de deelstaten gaan "zodat België misschien vanzelf verdwijnt".
De Vlaams-nationalistische partij N-VA kiest - volgens de partijstatuten - "voor een onafhankelijke republiek Vlaanderen, lidstaat van een democratische Europese Unie". Maar bij de vorming van de centrum-rechtse regering-Michel werd afgesproken om het communautaire tijdens deze bestuursperiode van vijf jaar in de koelkast te steken.

Homans denkt dat dat na deze legislatuur wel terugkomt, maar dat de N-VA geen klassieke staatshervorming zal willen. "We zijn geen voorstander voor het zoveelste rondje staatshervorming, dus het zal dan wel, denk ik, in 2019 over iets anders gaan", zegt Homans. "De splitsing van België of in ieder geval toch zo veel mogelijk bevoegdheden steken bij de gewesten en de deelstaten zodanig dat België misschien vanzelf verdwijnt."

Homans wil bevoegdheden overhevelen, maar geen staatshervorming. Was onze trailer park princess een beetje boven haar theewater of heeft ze een magische toverstaf waar wij niet van weten?

Serieus, hoe doe je dat, een nieuwe bevoegdheidsverdeling zonder staatshervorming?

Xenophon
6 januari 2016, 16:03
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/2576604/2016/01/06/Homans-Ik-hoop-dat-Belgie-in-2025-niet-meer-bestaat.dhtml



Homans wil bevoegdheden overhevelen, maar geen staatshervorming. Was onze trailer park princess een beetje boven haar theewater of heeft ze een magische toverstaf waar wij niet van weten?

Serieus, hoe doe je dat, een nieuwe bevoegdheidsverdeling zonder staatshervorming?

zodanig dat België misschien vanzelf verdwijnt


:lol: :lol: :lol:


:trololol:


We gaan op zekere morgen opstaan en ons afvragen, waar is Belgie?

Man man man...

Den Duisteren Duikboot
6 januari 2016, 16:20
Homans wil bevoegdheden overhevelen, maar geen staatshervorming. Was onze trailer park princess een beetje boven haar theewater of heeft ze een magische toverstaf waar wij niet van weten?

Waarom noem je haar een 'trailer park princess'?

Het wordt een moeilijke tweespalt, daar in 2019. Enerzijds willen ze hun rechts-liberale beleid doorzetten, anderzijds een staatshervorming. Het ene kan niet met dezelfde partijen als het andere, behoudens grote electorale verschuivingen in Wallonië. Het wordt dus net als in 2014: men trekt met beide doelstellingen naar de kiezer en laat er uiteindelijk eentje vallen. Iene miene mutte...

Another Jack
6 januari 2016, 16:42
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/2576604/2016/01/06/Homans-Ik-hoop-dat-Belgie-in-2025-niet-meer-bestaat.dhtml



Homans wil bevoegdheden overhevelen, maar geen staatshervorming. Was onze trailer park princess een beetje boven haar theewater of heeft ze een magische toverstaf waar wij niet van weten?

Serieus, hoe doe je dat, een nieuwe bevoegdheidsverdeling zonder staatshervorming?

Door eens goed met haar indrukwekkend voorhoofd te fronsen en een toteke te trekken...

Zeus
6 januari 2016, 16:54
Door eens goed met haar indrukwekkend voorhoofd te fronsen en een toteke te trekken...

Nee nee, vergis je niet, dat is haar normale rusttoestand

Xenophon
6 januari 2016, 16:56
Nee nee, vergis je niet, dat is haar normale rusttoestand

Opletten dat je niet discrimineert op voorkomen.

Vrijheideerst
6 januari 2016, 17:05
Opletten dat je niet discrimineert op voorkomen.

Roepen aan de zijlijn heeft al veel landen doen verdwijnen.

De schoofzak
6 januari 2016, 17:05
Luister jongens, ik ken haar een beetje.
Ik stel voor dat we haar niet kwaad maken, want dat wilt ge niet meemaken.

We gaan dus in 2019 voor exact hetgeen ze vraagt.
't Zal voor iedereen 't beste zijn.

.

Witte Kaproen
6 januari 2016, 17:26
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/2576604/2016/01/06/Homans-Ik-hoop-dat-Belgie-in-2025-niet-meer-bestaat.dhtml



Homans wil bevoegdheden overhevelen, maar geen staatshervorming. Was onze trailer park princess een beetje boven haar theewater of heeft ze een magische toverstaf waar wij niet van weten?

Serieus, hoe doe je dat, een nieuwe bevoegdheidsverdeling zonder staatshervorming?

Een Onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen in het Vlaams Parlement,
natuurlijk :-)

Xenophon
6 januari 2016, 17:27
Luister jongens, ik ken haar een beetje.
Ik stel voor dat we haar niet kwaad maken, want dat wilt ge niet meemaken.

We gaan dus in 2019 voor exact hetgeen ze vraagt.
't Zal voor iedereen 't beste zijn.

.

Meer van hetzelfde dus.

'we kunnen nu geen communautaire eisen stellen'
'alles gaat goed'
'in 2019 zullen we verder doen zoals we bezig zijn, in 2025 zullen we communautaire eisen stellen...'

Xenophon
6 januari 2016, 17:28
Roepen aan de zijlijn heeft al veel landen doen verdwijnen.

Ik begrijp niet hoe uw reactie iets te zien heeft met wat ik zei.

Witte Kaproen
6 januari 2016, 17:30
Meer van hetzelfde dus.

'we kunnen nu geen communautaire eisen stellen'
'alles gaat goed'
'in 2019 zullen we verder doen zoals we bezig zijn, in 2025 zullen we communautaire eisen stellen...'

De natte droom van de Belgicisten,

maar dat zal niet waar zijn:-)

Xenophon
6 januari 2016, 17:31
De natte droom van de Belgicisten,

maar dat zal niet waar zijn:-)

Dat is nochtans wat Homans zei.

ViveLaBelgique
6 januari 2016, 17:34
Ik stel voor dat we haar niet kwaad maken, want dat wilt ge niet meemaken.

Bron ?

ViveLaBelgique
6 januari 2016, 17:35
Dat is nochtans wat Homans zei.

Is Homans dan geen "belgicist" in jouw ogen ?

Xenophon
6 januari 2016, 17:44
Is Homans dan geen "belgicist" in jouw ogen ?

Ik heb moeite met dat concept, ze is lid van een separatistische partij, maar het lijkt alsof ze nooit of nooit separatisme wil.

Stormram
6 januari 2016, 17:46
Dit is de schaamte niet meer voorbij, dit is 7 landen verder ...

Als dat Holmens nu denkt dat ze tegen 2025 met haar goedgevulde zakken richting paradijs kan trekken, dan gaat ze zich eens stevig mispakken. Al moet ik ze ginder hoogstpersoonlijk in de eerste beste palmboom opknopen.

A propos: dat kreng is nog maar 42 zie ik net. Ik had ze al eind de 50 gerekend, de mottige teef.

Another Jack
6 januari 2016, 17:48
Ik heb moeite met dat concept, ze is lid van een separatistische partij, maar het lijkt alsof ze nooit of nooit separatisme wil.

Met één parlementje moet men teveel mensen teleurstellen...

Witte Kaproen
6 januari 2016, 17:49
Dat is nochtans wat Homans zei.

Goed lezen ,dit is letterlijk wat ze zegt

We zijn geen voorstander voor het zoveelste rondje staatshervorming,

dus het zal dan wel,

denk ik, in 2019 over iets anders gaan", zegt Homans.

"De splitsing van België .... :-)

Another Jack
6 januari 2016, 17:50
Goed lezen ,dit is letterlijk wat ze zegt

We zijn geen voorstander voor het zoveelste rondje staatshervorming,

dus het zal dan wel,

denk ik, in 2019 over iets anders gaan", zegt Homans.

"De splitsing van België ....

:lol:

Witte kaproen maakt mijn dag met zijn aandoenlijke naieviteit....

Stormram
6 januari 2016, 17:51
Luister jongens, ik ken haar een beetje.
Ik stel voor dat we haar niet kwaad maken, want dat wilt ge niet meemaken.

We gaan dus in 2019 voor exact hetgeen ze vraagt.
't Zal voor iedereen 't beste zijn.

.

Wat gaat gij nog allemaal uit uw kloten slaan om de waarheid maar niet onder ogen te moeten zien?

quercus
6 januari 2016, 17:55
Ik denk dat het in 2019 vanzelf tot een splitsing zal komen. Immers de enige soort staatshervorming die nog aanvaardbaar is zal er een zijn die het hedendaags kluwen van heterogene beleidsbevoegdheid tussen deelstaten en federaal niveau uit elkaar haalt. Homogene en maximale beleidsbevoegdheden voor de deelstaten is de enige zinvolle soort staatshervorming die nog kan. Daar zal tussen WalloBrux en Vlaanderen een fikse ruzie over losbarsten. Want die homogene beleidsbevoegdheden voor de deelstaten zullen dan ook moeten gepaard gaan met een even grote financiële beleidsverantwoordelijkheid. Iets waar onze francofonen een dodelijke schrik voor hebben. Zolang een deel van de beleidsbevoegdheden ook nog op federaal niveau liggen profiteren zij lekker van Vlaams geld. Er zal dus heibel van komen. En dat zal automatisch leiden tot een scheuring.

Witte Kaproen
6 januari 2016, 18:01
Wat gaat gij nog allemaal uit uw kloten slaan om de waarheid maar niet onder ogen te moeten zien?

Geen paniek Stormram ,we zitten op de juiste koers.

Alleen de slimmere Belgicisten zien dit al ,de rest heeft nog niets in de gaten.

Bij Le Soir zijn echter al lichtjes geschrokken
nu het Unitaire NMBS bastion begint te scheuren.

Lees dit artikel maar eens;
Door Kris Van Dijck op 6 januari 2016, over deze onderwerpen: Blog

De laatste Belgische unitaire bastions kraken in al hun voegen.
En daar heeft geen enkele Vlaamsnationalist een verdienste aan.
Of toch wel?...

Beatrice Delvaux, senior writer bij Le Soir,
wijdt vandaag haar scherpe pen aan een column in De Standaard over de nationale spoorstaking die vandaag en morgen ons land zou moeten platleggen.

Zou, want de communautaire breuk die één van de hechtste unitaire structuren – de vakbonden – binnen een andere unitaire structuur – de NMBS/SNCB - vandaag tentoonspreiden kon een Vlaamsnationalist zich in zijn zoetste dromen nauwelijks wensen.

De één en ondeelbaarheid van NMBS én vakbonden ligt aan diggelen.

De vingers van mevrouw Delvaux moeten pijn gedaan hebben toen ze haar titel: “FGTB, partner van de N-VA” op haar klavier typte.

Zij erkent drie beoordelingsfouten die de Waalse spoorbonden niet zien. En ik citeer:
1. de rechtse federale regering, in de ogen van de vakbonden de grote vijand, kan zich geen zwakte veroorloven, en stelt zich keihard op;
2. de ‘reizigers-werknemers’ hebben geen begrip meer voor de stakingen; 3. de Vlaamse vakbonden spelen niet mee, onder de invloed van een sterkere rechtse druk van hun politieke gesprekspartners en ook van een economische situatie die als positiever wordt ervaren, met bazen die banen beloven en hun beloften vaak ook waarmaken.

Hieraan koppelt ze de conclusie dat dit recht in de kaart van de N-VA speelt, die opnieuw een bevestiging ziet in de analyse dat dit land uit twee democratieën, twee culturen bestaat.

En voor diegenen die steeds stelden dat een splitsing van de spoorwegen niet kan.

De vakbonden tonen dat het wel kan::-)

treinen rijden in Vlaanderen, niet in Wallonië.

En als er in Vlaanderen een trein niet rijdt,
is het omdat hij van Wallonië moet komen.
Dit kan gemakkelijk opgelost worden met eindstations voor beiden in Brussel indien men in het zuiden er opnieuw de riem aflegt.

Voor het typen van de laatste alinea moet mevrouw Delvaux echt wel krampen gekregen hebben.

Ik wil hem je zeker niet besparen:

Dat is de grootste paradox die zich voor onze ogen afspeelt:
de Vlaams-nationalisten verkrijgen een uiterst symbolische scheuring van het land in het sociale domein, net daar waar de eenheid het sterkst leek.

Dat bereiken ze niet door de Belgische staat aan te vallen, maar door hem te besturen.

Het is een krachttoer van de N-VA:
terwijl ze een staat leidt die ze liefst zou zien verdwijnen, kan de partij tonen dat zij het is die zich verantwoordelijk gedraagt en dat anderen dat niet doen.”

Il faut le fair. Kris Van Dijck

http://www.krisvandijck.be/nieuws/de-scheuring

Witte Kaproen
6 januari 2016, 18:04
Ik denk dat het in 2019 vanzelf tot een splitsing zal komen. Immers de enige soort staatshervorming die nog aanvaardbaar is zal er een zijn die het hedendaags kluwen van heterogene beleidsbevoegdheid tussen deelstaten en federaal niveau uit elkaar haalt. Homogene en maximale beleidsbevoegdheden voor de deelstaten is de enige zinvolle soort staatshervorming die nog kan. Daar zal tussen WalloBrux en Vlaanderen een fikse ruzie over losbarsten. Want die homogene beleidsbevoegdheden voor de deelstaten zullen dan ook moeten gepaard gaan met een even grote financiële beleidsverantwoordelijkheid. Iets waar onze francofonen een dodelijke schrik voor hebben. Zolang een deel van de beleidsbevoegdheden ook nog op federaal niveau liggen profiteren zij lekker van Vlaams geld. Er zal dus heibel van komen. En dat zal automatisch leiden tot een scheuring.

2

BWarrior
6 januari 2016, 18:12
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/2576604/2016/01/06/Homans-Ik-hoop-dat-Belgie-in-2025-niet-meer-bestaat.dhtml



Homans wil bevoegdheden overhevelen, maar geen staatshervorming. Was onze trailer park princess een beetje boven haar theewater of heeft ze een magische toverstaf waar wij niet van weten?

Serieus, hoe doe je dat, een nieuwe bevoegdheidsverdeling zonder staatshervorming?

Wat mij verbaast is dat ze blijkbaar de N-VA overbodig acht, daar ze hoopt dat Belgie "vanzelf" verdwijnt...

BWarrior
6 januari 2016, 18:18
"We willen allemaal de welvaart en het welzijn van onze burgers garanderen. Wel, het confederalisme is een middel om dat sociaaleconomische herstel op termijn te garanderen. Als de andere partijen daarin niet willen meegaan, betekent dat, dat ze niet willen meegaan in een sociaaleconomische herstelregering".

Aldus sprak Homans op 3 mei 2014 in De Tijd (http://www.hln.be/hln/nl/17781/Regeringsvorming/article/detail/1874169/2014/05/03/Homans-Tijdens-onderhandelingen-spreken-over-confederalisme.dhtml).

;-)

Knuppel
6 januari 2016, 19:52
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/2576604/2016/01/06/Homans-Ik-hoop-dat-Belgie-in-2025-niet-meer-bestaat.dhtml



Homans wil bevoegdheden overhevelen, maar geen staatshervorming. Was onze trailer park princess een beetje boven haar theewater of heeft ze een magische toverstaf waar wij niet van weten?

Serieus, hoe doe je dat, een nieuwe bevoegdheidsverdeling zonder staatshervorming?

Je hoeft je geen zorgen te maken. Homans roeit met de riemen die ze heeft. Ze weet dat er geen staatshervorming inzit omdat artikel 195 niet ter herziening zal vatbaar verklaard worden.

dalibor
6 januari 2016, 19:55
Best wel amusant om de meest scherpe critici van zowat iedereen een zalvende toon te zien aanlaan als het over de N-VA gaat.

Oefen die vaardigheid maar in. Je zult het nodig hebben.

Knuppel
6 januari 2016, 19:55
Wat mij verbaast is dat ze blijkbaar de N-VA overbodig acht, daar ze hoopt dat Belgie "vanzelf" verdwijnt...

Zou jij niet beter lezen wat Le Swaar schrijft?
Of doet dat teveel pijn?

Boduo
6 januari 2016, 19:55
Ik denk dat het in 2019 vanzelf tot een splitsing zal komen. Immers de enige soort staatshervorming die nog aanvaardbaar is zal er een zijn die het hedendaags kluwen van heterogene beleidsbevoegdheid tussen deelstaten en federaal niveau uit elkaar haalt. Homogene en maximale beleidsbevoegdheden voor de deelstaten is de enige zinvolle soort staatshervorming die nog kan. Daar zal tussen WalloBrux en Vlaanderen een fikse ruzie over losbarsten. Want die homogene beleidsbevoegdheden voor de deelstaten zullen dan ook moeten gepaard gaan met een even grote financiële beleidsverantwoordelijkheid. Iets waar onze francofonen een dodelijke schrik voor hebben. Zolang een deel van de beleidsbevoegdheden ook nog op federaal niveau liggen profiteren zij lekker van Vlaams geld. Er zal dus heibel van komen. En dat zal automatisch leiden tot een scheuring.

Ik vrees dat het niet zo "automatisch" zal gebeuren !
Is het wéér toeval dat dit NU op de VRT komt terwijl er in Vlaanderen & Wallonië op totaal verschillende manieren gestaakt wordt ???

nabat54
6 januari 2016, 19:58
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/2576604/2016/01/06/Homans-Ik-hoop-dat-Belgie-in-2025-niet-meer-bestaat.dhtml



Homans wil bevoegdheden overhevelen, maar geen staatshervorming. Was onze trailer park princess een beetje boven haar theewater of heeft ze een magische toverstaf waar wij niet van weten?

Serieus, hoe doe je dat, een nieuwe bevoegdheidsverdeling zonder staatshervorming?

Heel eenvoudig , het staat zelfs in het artikel; maar Homans nuanceerde het een beetje.

Je schaft de Belgische staat af , en je creert 2, 3 4 5...nieuwe staten. Voor de N-VA wordt dat dan 2 nieuwe staten die deel uitmaken van een democratisch Europa.

Dus samenvatting, als een staat niet meer bestaat dan moet je die ook niet meer hervormen. Om dat te beseffen hoef je niet boven je theewtater te zijn, gewoon logisch denken, yup het kerstverlof is voorbij, terug naar school om
bij te leren voor de kinderen.:twisted:

Boduo
6 januari 2016, 20:01
Heel eenvoudig , het staat zelfs in het artikel; maar Homans nuanceerde het een beetje.

Je schaft de Belgische staat af , en je creert 2, 3 4 5...nieuwe staten. Voor de N-VA wordt dat dan 2 nieuwe staten die deel uitmaken van een democratisch Europa.

Dus samenvatting, als een staat niet meer bestaat dan moet je die ook niet meer hervormen. Om dat te beseffen hoef je niet boven je theewtater te zijn, gewoon logisch denken, yup het kerstverlof is voorbij, terug naar school om
bij te leren voor de kinderen.:twisted:

Parallel met de afschaffing van Tsjechoslovakije.
De Slovaken moesten het forceren.
De Vlamingen zullen dat ook doen

Henri1
6 januari 2016, 20:48
De natte droom van de Belgicisten,

maar dat zal niet waar zijn:-)

Ik wist niet dat HamC Belgicist is

De schoofzak
6 januari 2016, 20:52
Bron ?

De schoofzak
6 januari 2016, 21:02
Ge moogt allemaal gerust zijn: op het bal na de nieuwjaarsreceptie van de nva zal Gilberke Bécaud luid weerklinken, maar wij gaan de tekst lichtjes aanpassen:
déchiré o déchiré ....

https://www.youtube.com/watch?v=zRBOLbtBOV0

(eigenlijk is dat het lijflied van de vereniging van Franstalige maagden van +21 ...)

.

ViveLaBelgique
6 januari 2016, 21:37
Ik denk dat het in 2019 vanzelf tot een splitsing zal komen. Immers de enige soort staatshervorming die nog aanvaardbaar is zal er een zijn die het hedendaags kluwen van heterogene beleidsbevoegdheid tussen deelstaten en federaal niveau uit elkaar haalt. Homogene en maximale beleidsbevoegdheden voor de deelstaten is de enige zinvolle soort staatshervorming die nog kan. Daar zal tussen WalloBrux en Vlaanderen een fikse ruzie over losbarsten. Want die homogene beleidsbevoegdheden voor de deelstaten zullen dan ook moeten gepaard gaan met een even grote financiële beleidsverantwoordelijkheid. Iets waar onze francofonen een dodelijke schrik voor hebben. Zolang een deel van de beleidsbevoegdheden ook nog op federaal niveau liggen profiteren zij lekker van Vlaams geld. Er zal dus heibel van komen. En dat zal automatisch leiden tot een scheuring.

Ik zie niet hoe dat "vanzelf" tot een splitsing ( wat met Brussel, en de persoonsgebonden bevoegdheden van inwoners van Brussel ?) zou komen. De argumenten die jij opnoemt zijn la raison d' être van onze dames/heren politici omdat ze onze maatschappij niet meer welvaart kunnen beloven dan de decadentie die we nu doorleven.

quercus
6 januari 2016, 22:39
Ik zie niet hoe dat "vanzelf" tot een splitsing ( wat met Brussel, en de persoonsgebonden bevoegdheden van inwoners van Brussel ?) zou komen. De argumenten die jij opnoemt zijn la raison d' être van onze dames/heren politici omdat ze onze maatschappij niet meer welvaart kunnen beloven dan de decadentie die we nu doorleven.

Graag of niet, maar Brussel zal in die omstandigheden gedwongen worden om te kiezen. Ofwel een soort stadsstaat op zichzelf blijven, ofwel mee stappen met Vlaanderen ofwel de consequenties ondergaan van hun WalloBrux-droom. De eerste en de laatste keuze zouden dan wel eens pijnlijke financiële consequenties kunnen hebben.

Xenophon
6 januari 2016, 23:49
Graag of niet, maar Brussel zal in die omstandigheden gedwongen worden om te kiezen. Ofwel een soort stadsstaat op zichzelf blijven, ofwel mee stappen met Vlaanderen ofwel de consequenties ondergaan van hun WalloBrux-droom. De eerste en de laatste keuze zouden dan wel eens pijnlijke financiële consequenties kunnen hebben.

Op welke grond kan een stad over onafhankelijkheid kiezen?

Pandareus
7 januari 2016, 00:00
Meer van hetzelfde dus.

'we kunnen nu geen communautaire eisen stellen'
'alles gaat goed'
'in 2019 zullen we verder doen zoals we bezig zijn, in 2025 zullen we communautaire eisen stellen...'

Je hebt de verandering volkomen begrepen !

Pandareus
7 januari 2016, 00:06
Aldus sprak Homans op 3 mei 2014 in De Tijd (http://www.hln.be/hln/nl/17781/Regeringsvorming/article/detail/1874169/2014/05/03/Homans-Tijdens-onderhandelingen-spreken-over-confederalisme.dhtml).

;-)

Dat was nog in de periode dat men in vlaams-nationale kringen ervan overtuigd was dat het Bracke-interview een soort uitschuiver was. Toen men nog niet doorhad dat BDW zijn apostel uitgezonden had om temperatuur te proberen meten voor wat de nieuwe marsrichting zou kunnen opleveren.
Een paar maanden later kon iedereen de nieuwe realiteit zien met eigen ogen.
Homans werkte toen voor 100% binnen de krijtlijnen van de marsrichting die haar baas heeft uitgezet.

En ze doet dat heden nog steeds.

Toeval bestaat niet.

Xenophon
7 januari 2016, 00:10
Je hebt de verandering volkomen begrepen !

:D

Het maakt niets uit, er is toch geen andere optie dan de N-VA.

Pandareus
7 januari 2016, 00:16
Geen paniek Stormram ,we zitten op de juiste koers.

Alleen de slimmere Belgicisten zien dit al ,de rest heeft nog niets in de gaten.

Bij Le Soir zijn echter al lichtjes geschrokken
nu het Unitaire NMBS bastion begint te scheuren.

Lees dit artikel maar eens;
Door Kris Van Dijck op 6 januari 2016, over deze onderwerpen: Blog

De laatste Belgische unitaire bastions kraken in al hun voegen.
En daar heeft geen enkele Vlaamsnationalist een verdienste aan.
Of toch wel?...

Beatrice Delvaux, senior writer bij Le Soir,
wijdt vandaag haar scherpe pen aan een column in De Standaard over de nationale spoorstaking die vandaag en morgen ons land zou moeten platleggen.

Zou, want de communautaire breuk die één van de hechtste unitaire structuren – de vakbonden – binnen een andere unitaire structuur – de NMBS/SNCB - vandaag tentoonspreiden kon een Vlaamsnationalist zich in zijn zoetste dromen nauwelijks wensen.

De één en ondeelbaarheid van NMBS én vakbonden ligt aan diggelen.

De vingers van mevrouw Delvaux moeten pijn gedaan hebben toen ze haar titel: “FGTB, partner van de N-VA” op haar klavier typte.

Zij erkent drie beoordelingsfouten die de Waalse spoorbonden niet zien. En ik citeer:
1. de rechtse federale regering, in de ogen van de vakbonden de grote vijand, kan zich geen zwakte veroorloven, en stelt zich keihard op;
2. de ‘reizigers-werknemers’ hebben geen begrip meer voor de stakingen; 3. de Vlaamse vakbonden spelen niet mee, onder de invloed van een sterkere rechtse druk van hun politieke gesprekspartners en ook van een economische situatie die als positiever wordt ervaren, met bazen die banen beloven en hun beloften vaak ook waarmaken.

Hieraan koppelt ze de conclusie dat dit recht in de kaart van de N-VA speelt, die opnieuw een bevestiging ziet in de analyse dat dit land uit twee democratieën, twee culturen bestaat.

En voor diegenen die steeds stelden dat een splitsing van de spoorwegen niet kan.

De vakbonden tonen dat het wel kan::-)

treinen rijden in Vlaanderen, niet in Wallonië.

En als er in Vlaanderen een trein niet rijdt,
is het omdat hij van Wallonië moet komen.
Dit kan gemakkelijk opgelost worden met eindstations voor beiden in Brussel indien men in het zuiden er opnieuw de riem aflegt.

Voor het typen van de laatste alinea moet mevrouw Delvaux echt wel krampen gekregen hebben.

Ik wil hem je zeker niet besparen:

Dat is de grootste paradox die zich voor onze ogen afspeelt:
de Vlaams-nationalisten verkrijgen een uiterst symbolische scheuring van het land in het sociale domein, net daar waar de eenheid het sterkst leek.

Dat bereiken ze niet door de Belgische staat aan te vallen, maar door hem te besturen.

Het is een krachttoer van de N-VA:
terwijl ze een staat leidt die ze liefst zou zien verdwijnen, kan de partij tonen dat zij het is die zich verantwoordelijk gedraagt en dat anderen dat niet doen.”

Il faut le fair. Kris Van Dijck

http://www.krisvandijck.be/nieuws/de-scheuring



Ik begrijp nu veeel beter waarom die kris van dijck niet goed genoeg bevonden was in eigen partij om minister te mogen worden. Waarom ze nog liever een dwaze kalle als Elke Sleurs naar de regering stuurden...

Pandareus
7 januari 2016, 00:18
:D

Het maakt niets uit, er is toch geen andere optie dan de N-VA.

En het leuke is dat we dan in 2019 alletwee via onze stem België gaan mee helpen consolideren. :-D

:belgievl:

Xenophon
7 januari 2016, 00:25
En het leuke is dat we dan in 2019 alletwee via onze stem België gaan mee helpen consolideren. :-D

:belgievl:

Inderdaad, er kan ons niets gebeuren. :D

Witte Kaproen
7 januari 2016, 09:30
Ik begrijp nu veeel beter waarom die kris van dijck niet goed genoeg bevonden was in eigen partij om minister te mogen worden. Waarom ze nog liever een dwaze kalle als Elke Sleurs naar de regering stuurden...

Er zijn nog wel meer zeer invloedrijke en belangrijke N-VA burgemeesters ,
die geen minister zijn.:-)

Als je maar goed en lang genoeg nadenkt ,
zal zelfs jij er ook wel één kennen :roll:

Pandareus
7 januari 2016, 09:38
Er zijn nog wel meer zeer invloedrijke en belangrijke N-VA burgemeesters ,
die geen minister zijn.:-)

Als je goed nadenkt ,zal je er ook wel één kennen :roll:

Schrijven die ook zulke stompzinnige bijdrages als die van dijck ?

pajoske
7 januari 2016, 09:40
Op welke grond kan een stad over onafhankelijkheid kiezen?

Wie heeft het over de stad Brussel?

Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (Frans: Région de Bruxelles-Capitale) is een van de drie gewesten van België en bestaat uit 19 gemeenten, waaronder Brussel-stad.
bron: wikipedia

Wilt gij nu beweren dat het Vlaamse gewest zonder problemen haar onafhankelijkheid mag uitroepen terwijl het Brusselse gewest sprakeloos en gewillig moet toekijken en schikken in het lot dat anderen voor hen uittekenen?

BTW ge kent het verschil tussen de gewest en gemeenschappen?

Witte Kaproen
7 januari 2016, 09:41
Schrijven die ook zulke stompzinnige bijdrages als die van dijck ?

Als je goed leest ,zal je merken dat Van Dijck schrijft

over een artikel dat niet hij ,

maar wel Beatrice Delvaux,
hoofdredactrice van Le Soir ,

geschreven heeft:roll:

De schoofzak
7 januari 2016, 10:16
Ik begrijp nu veeel beter waarom die kris van dijck niet goed genoeg bevonden was in eigen partij om minister te mogen worden. Waarom ze nog liever een dwaze kalle als Elke Sleurs naar de regering stuurden...

Ik vrees dat jij nooit iets van de nva zal begrijpen.
En dat komt niet door je hersenen, maar door de gekleurde bril.

Toegegeven: ik heb ook een bril. Zwart montuur en gele zonnebrilglazen.

.

pajoske
7 januari 2016, 10:23
Ik vrees dat jij nooit iets van de nva zal begrijpen.
En dat komt niet door je hersenen, maar door de gekleurde bril.

Toegegeven: ik heb ook een bril. Zwart montuur en gele zonnebrilglazen.

.
Gele glazen? Dat zijn de glazen die vooral gebruikt worden door bijna blinde mensen om toch nog een beetje contrast te zien.
Ge moet wel heel dom zijn om een bril die vooral nuttig is bij weinig licht als zonnebril te gebruiken? ;)

ViveLaBelgique
7 januari 2016, 10:27
Graag of niet, maar Brussel zal in die omstandigheden gedwongen worden om te kiezen.

Dat is een visie die niet terug te vinden is bij N-VA en ook niet bij het Vlaams Belang. Het Vlaams Belang kiest resoluut voor Brussel als Vlaamse tweetalige stad. N-VA heeft in haar confederatie-congres gekozen voor de Brusselkeuze. De Brusselkeuze houdt in dat inwoners van Brussel naar analogie met de Vlaamse zorgverzekering kunnen kiezen voor Vlaamse of Waalse persoonsverbonden overheidsdiensten en dat het Brussels gewest wordt gezamenlijk wordt bestuurd door Wallonië en Vlaanderen.

Het staat jou vrij om een politieke partij te vormen die in Brussel voldoende stemmen haalt om hen een "door omstandigheden gedwongen keuze" te laten maken.

quercus
7 januari 2016, 10:34
Op welke grond kan een stad over onafhankelijkheid kiezen?

Vergeet niet dat, dank zij de sulligheid van de Vlamingen (en nog meer van de Brusselse Vlamingen) die 19 baronietjes zichzelf hebben kunnen uitroepen tot "Bruxelles - Région Capitale" en dat ze zichzelf beschouwen als "région �* part entière". Wat dus impliceert als het Vlaams gewest volledig zijn eigen gang wil gaan het Brussels gewest dat ook kan doen. Natuurlijk, Brussel kan dit slechts doen op voorwaarde dat het zichzelf voldoende kan financieren. Wat ik eigenlijk ten zeerste betwijfel.

De schoofzak
7 januari 2016, 11:16
Ik moet toch nog eens een sneer geven naar de draadopstarter zijn vuile manieren met zo'n verkeerd gequote titel.

La Hoya heeft gezegd dat ze geen "rondje" meer wil gelijk de voorgaande misbaksels.
Maar wel iets deftiger.

.

Pandareus
7 januari 2016, 13:17
Ik vrees dat jij nooit iets van de nva zal begrijpen.
En dat komt niet door je hersenen, maar door de gekleurde bril.

Toegegeven: ik heb ook een bril. Zwart montuur en gele zonnebrilglazen.

.

Zo ?

http://i18.servimg.com/u/f18/17/78/42/83/13jul_10.jpg

Pandareus
7 januari 2016, 13:29
Ik vrees dat jij nooit iets van de nva zal begrijpen.
En dat komt niet door je hersenen, maar door de gekleurde bril.

Toegegeven: ik heb ook een bril. Zwart montuur en gele zonnebrilglazen.

.

Of meer dit type ?

http://confluencemedia.com/wp-content/uploads/2015/11/ali-g-yellow-glasses.jpg?189db0

De schoofzak
7 januari 2016, 13:35
Of meer dit type ?
...


Zijt gij kleurendoof of wat ? Gele glazen. Geel. Naar de gouden kant van 't geel.

.

Xenophon
7 januari 2016, 13:52
Wie heeft het over de stad Brussel?


bron: wikipedia

Wilt gij nu beweren dat het Vlaamse gewest zonder problemen haar onafhankelijkheid mag uitroepen terwijl het Brusselse gewest sprakeloos en gewillig moet toekijken en schikken in het lot dat anderen voor hen uittekenen?

BTW ge kent het verschil tussen de gewest en gemeenschappen?

Neen, dat wil ik in geen geval beweren.

Voor we verder gaan, wil je eens even aanduiden met een 'x' welke volgens u de correcte en universeel aanvaarde regel is uit de volgende keuze:

[ ] Het zelfbeschikkingsrecht der volkeren.
[ ] Het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en het Brussels Hoofdstedelijke Gewest.

Xenophon
7 januari 2016, 13:57
Vergeet niet dat, dank zij de sulligheid van de Vlamingen (en nog meer van de Brusselse Vlamingen) die 19 baronietjes zichzelf hebben kunnen uitroepen tot "Bruxelles - Région Capitale" en dat ze zichzelf beschouwen als "région �* part entière". Wat dus impliceert als het Vlaams gewest volledig zijn eigen gang wil gaan het Brussels gewest dat ook kan doen. Natuurlijk, Brussel kan dit slechts doen op voorwaarde dat het zichzelf voldoende kan financieren. Wat ik eigenlijk ten zeerste betwijfel.

Ik vind het altijd bepaald vreemd dat mensen denken dat post-Belgisch Europa gaat gevormd worden aan de hand van de afgeschafte Belgische grondwet.

Men zal in Duitsland Nederland en het Verenigd Koninkrijk eens goed lachen met zever a la, 'wij spreken Frans dus wij zijn we baas'.

pajoske
7 januari 2016, 14:02
Neen, dat wil ik in geen geval beweren.

Voor we verder gaan, wil je eens even aanduiden met een 'x' welke volgens u de correcte en universeel aanvaarde regel is uit de volgende keuze:

[ ] Het zelfbeschikkingsrecht der volkeren.
[ ] Het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en het Brussels Hoofdstedelijke Gewest.

Voor ik u kan antwoorden moet ge eerst eens aangeven wat de internationaal aanvaarde term 'volk' inhoudt in verband met dat artikel van de mensenrechten. Met bronvermelding natuurlijk.
.

pajoske
7 januari 2016, 14:03
Ik vind het altijd bepaald vreemd dat mensen denken dat post-Belgisch Europa gaat gevormd worden aan de hand van de afgeschafte Belgische grondwet.

Men zal in Duitsland Nederland en het Verenigd Koninkrijk eens goed lachen met zever a la, 'wij spreken Frans dus wij zijn we baas'.

Ze gaan nog harder lachen met de term wij spreken verplicht 'Vlaams' met de overheid en dus zijn we één volk.

Another Jack
7 januari 2016, 14:05
Ze gaan nog harder lachen met de term wij spreken verplicht 'Vlaams' met de overheid en dus zijn we één volk.

Mooie uppercut...
Die zag Xeno niet aankomen!
:lol:

Xenophon
7 januari 2016, 14:09
Voor ik u kan antwoorden moet ge eerst eens aangeven wat de internationaal aanvaarde term 'volk' inhoudt in verband met dat artikel van de mensenrechten. Met bronvermelding natuurlijk.
.



Voor ik daarop kan antwoorden moet je me eerst uitleggen op welk niveau - o.a. scholing en algemene kennis en dergelijke meer - ik u moet inschatten vermits je gewone en door iedereen gekende concepten zoals 'volk' niet schijnt te begrijpen.

Another Jack
7 januari 2016, 14:15
Voor ik daarop kan antwoorden moet je me eerst uitleggen op welk niveau - o.a. scholing en algemene kennis en dergelijke meer - ik u moet inschatten vermits je gewone en door iedereen gekende concepten zoals 'volk' niet schijnt te begrijpen.

Op uw niveau zal wel volstaan zodat iedereen het kan begrijpen.

vrijzinnige
7 januari 2016, 14:17
Voor ik daarop kan antwoorden moet je me eerst uitleggen op welk niveau - o.a. scholing en algemene kennis en dergelijke meer - ik u moet inschatten vermits je gewone en door iedereen gekende concepten zoals 'volk' niet schijnt te begrijpen.

"ik u moet inschatten vermits je gewone en door iedereen gekende concepten zoals 'volk' niet schijnt te begrijpen"

Voor wat staat "eigen volk" dan ?

Zeus
7 januari 2016, 14:17
Ik heb een déj�* vu

Pericles
7 januari 2016, 14:19
Op uw niveau zal wel volstaan zodat iedereen het kan begrijpen.

Weeral thuis Jack?
Woensdag niet werken , nu donderdag precies ook al niet en vrijdag alleen voor de noen.
Hebben ze wat uren afgepakt? ;-)

Another Jack
7 januari 2016, 14:21
Weeral thuis Jack?
Woensdag niet werken , nu donderdag precies ook al niet en vrijdag alleen voor de noen.
Hebben ze wat uren afgepakt? ;-)

Springuur...
Kan jij met je twee masters ons geen mooie definitie geven?

Pericles
7 januari 2016, 14:26
Springuur...
Kan jij met je twee masters ons geen mooie definitie geven?

Tijdens een springuur sprint je dus naar een PC om hier zever te komen verkopen.
Moet jij dan nooit eens wat sociaal contact leggen met collega's? :-D
Ze moeten je daar toch op den duur een redelijk zonderling figuur vinden? ;-)

Pandareus
7 januari 2016, 14:31
Ik heb een déj�* vu

Je bent de enige niet...

Everytime
7 januari 2016, 14:34
2025 is nog heel ver. Niemand kan weten wat er dan zal gebeuren.

Another Jack
7 januari 2016, 14:35
Tijdens een springuur sprint je dus naar een PC om hier zever te komen verkopen.
Moet jij dan nooit eens wat sociaal contact leggen met collega's? :-D
Ze moeten je daar toch op den duur een redelijk zonderling figuur vinden? ;-)

Hou eens op met u altijd te moeien met mijn doen en laten, Pericles.
Het begint vermoeiend te worden.

pajoske
7 januari 2016, 14:35
Voor ik daarop kan antwoorden moet je me eerst uitleggen op welk niveau - o.a. scholing en algemene kennis en dergelijke meer - ik u moet inschatten vermits je gewone en door iedereen gekende concepten zoals 'volk' niet schijnt te begrijpen.

Kies zelf maar op welk niveau ge wilt antwoorden. Als het mijn verstand te boven gaat vraag ik wel uitleg aan familie en vrienden die mij dat met alle plezier zullen uitleggen.

PS het zijn die vrienden en familieleden die met een 'master of Science' waarvan verschillende aangevuld met een phd op zak lopen die me geleerd hebben niet zomaar 'door iedereen gekende concepten' als wetenschap en waarheid te aanvaarden.

Xenophon
7 januari 2016, 14:38
"ik u moet inschatten vermits je gewone en door iedereen gekende concepten zoals 'volk' niet schijnt te begrijpen"

Voor wat staat "eigen volk" dan ?

Ik post gewoon een staatje van jullie eigen tamelijk pathetische zever.

'Volk, wat is dat? Ik ken dat niet en dus bestaat dat niet.'

Als je ooit gereed bent om te stoppen met die idiote spelletjes roep me dan maar.

Pericles
7 januari 2016, 14:39
Hou eens op met u altijd te moeien met mijn doen en laten, Pericles.
Het begint vermoeiend te worden.

Wel een lang springuur hé Jack?
En anders: zet me op je negeerlijst.
Haast u. Het laatste lesuur moet zo meteen beginnen.
Of is dat ook een springuur? :lol:

pajoske
7 januari 2016, 14:44
Ik post gewoon een staatje van jullie eigen tamelijk pathetische zever.

'Volk, wat is dat? Ik ken dat niet en dus bestaat dat niet.'

Als je ooit gereed bent om te stoppen met die idiote spelletjes roep me dan maar.

Gij beroept u op het volkerenrecht. Als ge nog niet eens kunt aangeven wat ge (of beter de wetgever) onder de term 'volk' verstaat, toont dat enkel aan dat ge klakkeloos, zonder enige kennis van zaken of nadenken, napraat wat anderen u voorgekauwd hebben.

vrijzinnige
7 januari 2016, 14:47
Ik post gewoon een staatje van jullie eigen tamelijk pathetische zever.

'Volk, wat is dat? Ik ken dat niet en dus bestaat dat niet.'

Als je ooit gereed bent om te stoppen met die idiote spelletjes roep me dan maar.

Ik vraag nochtans ENKEL naar de betekenis van termen, die in Vlaams nationalistische middens gangbaar zijn.

Pericles
7 januari 2016, 14:49
Gij beroept u op het volkerenrecht. Als ge nog niet eens kunt aangeven wat ge (of beter de wetgever) onder de term 'volk' verstaat, toont dat enkel aan dat ge klakkeloos, zonder enige kennis van zaken of nadenken, napraat wat anderen u voorgekauwd hebben.

Hoe je het ook draait of keert.
Taal en gemeenschappelijke geschiedenis is overal ter wereld de bindende factor, Joske.
Multicul : dat is zever.
Ik zou daar kunnen over doorbomen maar dat heeft geen zin op dit forum.

PS: als je de posting geschiedenis van Jack analiseert, dan heeft hij 40 springuren per week. :-D

Zeus
7 januari 2016, 14:50
Ik post gewoon een staatje van jullie eigen tamelijk pathetische zever.

'Volk, wat is dat? Ik ken dat niet en dus bestaat dat niet.'

Als je ooit gereed bent om te stoppen met die idiote spelletjes roep me dan maar.

Allez, aangenomen dat Vlamingen een volk zijn en Brusselaars slechts een mengelmoes van Vlamingen en Walen; wat maakt er dan dat Vlaanderen aanspraak zou maken op de grotendeels Franstalige Brusselse gemeenten?

Een min of meer werkzaam begrip van territoriaal zelfbeschikkingsrecht zou inhouden dat er binnen een aanduidbaar gebied een homogene populatie is (één volk). Is dat het geval in het Brusselse?

Pandareus
7 januari 2016, 14:51
Voor ik daarop kan antwoorden moet je me eerst uitleggen op welk niveau - o.a. scholing en algemene kennis en dergelijke meer - ik u moet inschatten vermits je gewone en door iedereen gekende concepten zoals 'volk' niet schijnt te begrijpen.

Hou er toch maar rekening mee dat het hele volkenrecht is gestoeld op de notie staatssoevereiniteit hoor.

Als dan veel later het begrip 'zelfbeschikkingsrecht' vorm heeft gekregen ( verenigde naties, jaren '60, de dekolonisatie) heeft men dat bijzonder goed omschreven via resolutie 1514, vooral artikel 6 is van groot belang : Artikel 6 stelt dat de nationale eenheid en de territoriale integriteit van het grondgebied van een land nooit verstoord mag worden. :-D

Zeus
7 januari 2016, 14:56
Hou er toch maar rekening mee dat het hele volkenrecht is gestoeld op de notie staatssoevereiniteit hoor.

Als dan veel later het begrip 'zelfbeschikkingsrecht' vorm heeft gekregen ( verenigde naties, jaren '60, de dekolonisatie) heeft men dat bijzonder goed omschreven via resolutie 1514, vooral artikel 6 is van groot belang : Artikel 6 stelt dat de nationale eenheid en de territoriale integriteit van het grondgebied van een land nooit verstoord mag worden. :-D

Daarenboven is er geen enkel precedent waarbij een meerderheid zich afsplitste van een minderheid onder mom van zelfbeschikkingsrecht.

En ik blijf het herhalen, de Friendly Relations verklaring staat enkel externe zelfbeschikking toe als remedial secession.

Pericles
7 januari 2016, 14:58
Hou er toch maar rekening mee dat het hele volkenrecht is gestoeld op de notie staatssoevereiniteit hoor.

Als dan veel later het begrip 'zelfbeschikkingsrecht' vorm heeft gekregen ( verenigde naties, jaren '60, de dekolonisatie) heeft men dat bijzonder goed omschreven via resolutie 1514, vooral artikel 6 is van groot belang : Artikel 6 stelt dat de nationale eenheid en de territoriale integriteit van het grondgebied van een land nooit verstoord mag worden. :-D

Dat is allemaal zever.
Als straks 80 procent van een Vlamingen een zelfstandige staat willen , dan komt die er.
Alleen is die er niet, dat is waar. Maar voor de rest is dat alles zever in pakskes.

Xenophon
7 januari 2016, 15:02
Ik vraag nochtans ENKEL naar de betekenis van termen, die in Vlaams nationalistische middens gangbaar zijn.

Daarom zei ik:

'Als je ooit gereed bent om te stoppen met die idiote spelletjes roep me dan maar.'

pajoske
7 januari 2016, 15:02
Hoe je het ook draait of keert.
Taal en gemeenschappelijke geschiedenis is overal ter wereld de bindende factor, Joske.
Multicul : dat is zever.
Ik zou daar kunnen over doorbomen maar dat heeft geen zin op dit forum.

PS: als je de posting geschiedenis van Jack analiseert, dan heeft hij 40 springuren per week. :-D

Grote delen van het Waalse gewest hebben een grotere gemeenschappelijke geschiedenis met Vlaanderen dan met andere delen van het Vlaamse gewest en vice versa.
Delen van het Waalse gewest hebben een zelfde geschiedenis en oorspronkelijke taal als delen van het Vlaamse gewest.

De gemeenschappelijke geschiedenis van de regio waar ikzelf mijn roots heb heeft slechts een gemeenschappelijke geschiedenis met de rest van Vlaanderen na de creatie van België.

Zijn alle Schotten Engelsen omdat ze Engels spreken? Omdat ze al meer dan 4 eeuwen door de Engelsen geregeerd worden, en dus een gemeenschappelijke geschiedenis hebben?

Waar blijf je met je argument dat overal ter wereld taal en geschiedenis als bindende factor voor een volk aanvaard wordt?

Op uw argumenten afgaande behoor ik tot het Duitse volk alhoewel die regio nu in het Vlaamse gewest ligt. Dus hebben ik en mijn streekgenoten niks met het Vlaamse volk te maken.

pajoske
7 januari 2016, 15:05
Allez, aangenomen dat Vlamingen een volk zijn en Brusselaars slechts een mengelmoes van Vlamingen en Walen; wat maakt er dan dat Vlaanderen aanspraak zou maken op de grotendeels Franstalige Brusselse gemeenten?

Een min of meer werkzaam begrip van territoriaal zelfbeschikkingsrecht zou inhouden dat er binnen een aanduidbaar gebied een homogene populatie is (één volk). Is dat het geval in het Brusselse?
Ik wilde Xenophon in de val lokken met mijn vraag. Ge hebt begrepen waar ik op aanstuurde. Het Brusselse Franstalige volk heeft dan ook zelfbeschikkingsrecht. ;)

Maar hij durft geen antwoord geven. Hij doet het in zijn broek omdat deze lompe boer uit Limburg zijn 'intellectuele' tegenstander Xenophone dan bij zijn kl*ten zou hebben.

Sukkelaar
7 januari 2016, 15:10
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/2576604/2016/01/06/Homans-Ik-hoop-dat-Belgie-in-2025-niet-meer-bestaat.dhtml



Homans wil bevoegdheden overhevelen, maar geen staatshervorming. Was onze trailer park princess een beetje boven haar theewater of heeft ze een magische toverstaf waar wij niet van weten?

Serieus, hoe doe je dat, een nieuwe bevoegdheidsverdeling zonder staatshervorming?

Zij is een echte exponent van de NVA : onbetrouwbaar. Erger nog zoals haar baas BDW zevert zij er maar op los.

Pandareus
7 januari 2016, 15:11
Dat is allemaal zever.
Als straks 80 procent van een Vlamingen een zelfstandige staat willen , dan komt die er.
Alleen is die er niet, dat is waar. Maar voor de rest is dat alles zever in pakskes.

Ik gaf antwoord op iemand die schermt met het begrip "zelfbeschikkingsrecht der volkeren" en dat binnen de internationaal aanvaarde definiëring daarvan.
Die is er, ik gaf ze je net. Maar je hebt natuurlijk het recht om dat te negeren hoor.

Sukkelaar
7 januari 2016, 15:12
Waarom noem je haar een 'trailer park princess'?

Het wordt een moeilijke tweespalt, daar in 2019. Enerzijds willen ze hun rechts-liberale beleid doorzetten, anderzijds een staatshervorming. Het ene kan niet met dezelfde partijen als het andere, behoudens grote electorale verschuivingen in Wallonië. Het wordt dus net als in 2014: men trekt met beide doelstellingen naar de kiezer en laat er uiteindelijk eentje vallen. Iene miene mutte...

Dwaas kiesvee dat nog voor zo een onbetrouwbare partij stemt.

Pericles
7 januari 2016, 15:13
Grote delen van het Waalse gewest hebben een grotere gemeenschappelijke geschiedenis met Vlaanderen dan met andere delen van het Vlaamse gewest en vice versa.
Delen van het Waalse gewest hebben een zelfde geschiedenis en oorspronkelijke taal als delen van het Vlaamse gewest.

De gemeenschappelijke geschiedenis van de regio waar ikzelf mijn roots heb heeft slechts een gemeenschappelijke geschiedenis met de rest van Vlaanderen na de creatie van België.

Zijn alle Schotten Engelsen omdat ze Engels spreken? Omdat ze al meer dan 4 eeuwen door de Engelsen geregeerd worden, en dus een gemeenschappelijke geschiedenis hebben?

Waar blijf je met je argument dat overal ter wereld taal en geschiedenis als bindende factor voor een volk aanvaard wordt?

Op uw argumenten afgaande behoor ik tot het Duitse volk alhoewel die regio nu in het Vlaamse gewest ligt. Dus hebben ik en mijn streekgenoten niks met het Vlaamse volk te maken.

Landsgrenzen zijn praktisch overal ter wereld ook taalgrenzen.
En wat die gemeenschappelijke geschiedenis betreft : los van het feit dat deze louter door overerving van gezag is ontstaan, kijk eens na wie er koos voor de unie van Utrecht en wie er koos voor de unie van Atrecht. :-D

Sukkelaar
7 januari 2016, 15:13
Luister jongens, ik ken haar een beetje.
Ik stel voor dat we haar niet kwaad maken, want dat wilt ge niet meemaken.

We gaan dus in 2019 voor exact hetgeen ze vraagt.
't Zal voor iedereen 't beste zijn.

.

Neen, wat kan ze ons doen als wij haar kwaad krijgen?

Sukkelaar
7 januari 2016, 15:14
Een Onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen in het Vlaams Parlement,
natuurlijk :-)

En dan?

Sukkelaar
7 januari 2016, 15:16
Bron ?

Schoof natuurlijk want hij kent haar. :-)

Sukkelaar
7 januari 2016, 15:19
Ik denk dat het in 2019 vanzelf tot een splitsing zal komen. Immers de enige soort staatshervorming die nog aanvaardbaar is zal er een zijn die het hedendaags kluwen van heterogene beleidsbevoegdheid tussen deelstaten en federaal niveau uit elkaar haalt. Homogene en maximale beleidsbevoegdheden voor de deelstaten is de enige zinvolle soort staatshervorming die nog kan. Daar zal tussen WalloBrux en Vlaanderen een fikse ruzie over losbarsten. Want die homogene beleidsbevoegdheden voor de deelstaten zullen dan ook moeten gepaard gaan met een even grote financiële beleidsverantwoordelijkheid. Iets waar onze francofonen een dodelijke schrik voor hebben. Zolang een deel van de beleidsbevoegdheden ook nog op federaal niveau liggen profiteren zij lekker van Vlaams geld. Er zal dus heibel van komen. En dat zal automatisch leiden tot een scheuring.

Hopelijk heb je gelijk.

Xenophon
7 januari 2016, 15:24
Ik wilde Xenophon in de val lokken met mijn vraag. Ge hebt begrepen waar ik op aanstuurde. Het Brusselse Franstalige volk heeft dan ook zelfbeschikkingsrecht. ;)

Maar hij durft geen antwoord geven. Hij doet het in zijn broek omdat deze lompe boer uit Limburg zijn 'intellectuele' tegenstander Xenophone dan bij zijn kl*ten zou hebben.

- lol -


:lol: :lol:

Zeus
7 januari 2016, 15:26
- lol -


:lol: :lol:

Zijn Walen een volk volgens u?

pajoske
7 januari 2016, 15:27
Landsgrenzen zijn praktisch overal ter wereld ook taalgrenzen.
En wat die gemeenschappelijke geschiedenis betreft : los van het feit dat deze louter door overerving van gezag is ontstaan, kijk eens na wie er koos voor de unie van Utrecht en wie er koos voor de unie van Atrecht. :-D

Unie van Utrecht en Atrecht heeft een groot deel van oostelijk België niks mee te maken zoals uit bijgevoegde kaart blijkt. EN dat kleine deel tat er toch mee te maken leunde aan bij de unie van Atrecht, samen met merendeel van de Franstalige gebieden.

PS Mijn geboorteregio is bij de vorming van het verenigd koninkrijk door de grote mogendheden bij dit land gevoegd, zonder rekening te houden met de wens van de plaatselijke bevolking of de oorspronkelijke overheden. Evenals er met de wens van NED Limburgse bevolking geen rekening gehouden werd bij de vorming van België.

Mag ik er op wijzen dat wat betreft taal in het Zuid-Westen van NED-Limburg sommige gemeenten tot na de eerste wereldoorlog enkel Duits gesproken werd. Dat in Maastricht tot begin vorige eeuw Franstalige kranten uitgegeven werden.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/Utrecht-atrecht.jpg

Sukkelaar
7 januari 2016, 15:28
Heel eenvoudig , het staat zelfs in het artikel; maar Homans nuanceerde het een beetje.

Je schaft de Belgische staat af , en je creert 2, 3 4 5...nieuwe staten. Voor de N-VA wordt dat dan 2 nieuwe staten die deel uitmaken van een democratisch Europa.

Dus samenvatting, als een staat niet meer bestaat dan moet je die ook niet meer hervormen. Om dat te beseffen hoef je niet boven je theewtater te zijn, gewoon logisch denken, yup het kerstverlof is voorbij, terug naar school om
bij te leren voor de kinderen.:twisted:

Maar om die 2,3 of 4 staten te creëren moet er wel aan tafel gezeten worden en juist daar, knelt het schoentje.

Anitta
7 januari 2016, 15:30
Neen, wat kan ze ons doen als wij haar kwaad krijgen?

bij Schoofzak gaan uithuilen.

Xenophon
7 januari 2016, 15:32
Zijn Walen een volk volgens u?

Voor ik u kan antwoorden moet ge eerst eens aangeven wat de internationaal aanvaarde term 'volk' inhoudt. Met bronvermelding natuurlijk.

Sukkelaar
7 januari 2016, 15:32
Graag of niet, maar Brussel zal in die omstandigheden gedwongen worden om te kiezen. Ofwel een soort stadsstaat op zichzelf blijven, ofwel mee stappen met Vlaanderen ofwel de consequenties ondergaan van hun WalloBrux-droom. De eerste en de laatste keuze zouden dan wel eens pijnlijke financiële consequenties kunnen hebben.

Een stadsstaat op zichzelf worden vraagt wel onderhandelen met Vlaanderen over de bescherming van de Vlaamse Brusselaars.

Sukkelaar
7 januari 2016, 15:35
:D

Het maakt niets uit, er is toch geen andere optie dan de N-VA.

Nu neem je je wensen voor werkelijkheid. Het VB is aan een heropgang bezig.

Xenophon
7 januari 2016, 15:37
Een stadsstaat op zichzelf worden vraagt wel onderhandelen met Vlaanderen over de bescherming van de Vlaamse Brusselaars.

Er zullen dan twee Brussels komen, een Franstalig en een Nederlandstalig.

Want als 'wij spreken Frans dus wij zijn hier baas' telt, dan telt 'wij spreken Nederlands dus wij zijn hier baas' natuurlijk ook.

De schoofzak
7 januari 2016, 15:39
Wat een gezaag allemaal.

Per verkiezing zal er wel een richting aangegeven worden, in den ene zijn goesting of in den andere zijn goesting.

en dan komen we ad hoc ergens uit.

Zo vroegen ze minister La Hoya haar voorspelling en zij antwoordt haar verlangen voor 2019: geen rondje maar iets deftiger.

Wel, als de belgicistische partijen fors zullen winnen; en in de meer gematigde partijen die politieke kleppers die belgicistisch zijn intern in de partij winnen, dan zal haar wens/voorspelling niet uitkomen.

.

Xenophon
7 januari 2016, 15:40
Nu neem je je wensen voor werkelijkheid. Het VB is aan een heropgang bezig.

Tot welk doel?

Xenophon
7 januari 2016, 15:41
Wat een gezaag allemaal.

Per verkiezing zal er wel een richting aangegeven worden, in den ene zijn goesting of in den andere zijn goesting.

en dan komen we ad hoc ergens uit.

Zo vroegen ze minister La Hoya haar voorspelling en zij antwoordt haar verlangen voor 2019: geen rondje maar iets deftiger.

Wel, als de belgicistische partijen fors zullen winnen; en in de meer gematigde partijen die politieke kleppers die belgicistisch zijn intern in de partij winnen, dan zal haar wens/voorspelling niet uitkomen.

.

Geef gerust het voorbeeld en stop met zagen.

Sukkelaar
7 januari 2016, 15:42
Dat is een visie die niet terug te vinden is bij N-VA en ook niet bij het Vlaams Belang. Het Vlaams Belang kiest resoluut voor Brussel als Vlaamse tweetalige stad. N-VA heeft in haar confederatie-congres gekozen voor de Brusselkeuze. De Brusselkeuze houdt in dat inwoners van Brussel naar analogie met de Vlaamse zorgverzekering kunnen kiezen voor Vlaamse of Waalse persoonsverbonden overheidsdiensten en dat het Brussels gewest wordt gezamenlijk wordt bestuurd door Wallonië en Vlaanderen.

Het staat jou vrij om een politieke partij te vormen die in Brussel voldoende stemmen haalt om hen een "door omstandigheden gedwongen keuze" te laten maken.

Dat is dan ook de reden waarom Vlaanderen tegen die Brusselkeuze is : het gezamenlijk bestuur van Brussel door Vlaanderen en Wallonië. Dat is, weet iedereen, niet werkzaam. Kijk maar eens naar de treinstaking : zelfs de Vlaamse en Waalse vakbonden kunnen niet samenwerken.

Pericles
7 januari 2016, 15:43
Unie van Utrecht en Atrecht heeft een groot deel van oostelijk België niks mee te maken zoals uit bijgevoegde kaart blijkt. EN dat kleine deel tat er toch mee te maken leunde aan bij de unie van Atrecht, samen met merendeel van de Franstalige gebieden.

PS Mijn geboorteregio is bij de vorming van het verenigd koninkrijk door de grote mogendheden bij dit land gevoegd, zonder rekening te houden met de wens van de plaatselijke bevolking of de oorspronkelijke overheden. Evenals er met de wens van NED Limburgse bevolking geen rekening gehouden werd bij de vorming van België.

Mag ik er op wijzen dat wat betreft taal in het Zuid-Westen van NED-Limburg sommige gemeenten tot na de eerste wereldoorlog enkel Duits gesproken werd. Dat in Maastricht tot begin vorige eeuw Franstalige kranten uitgegeven werden.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/Utrecht-atrecht.jpg

Zoals ik zei is praktisch overal ter wereld een taalgrens een landsgrens en waar dat niet het geval is, is er miserie.
Buiten Doornik kozen alle franstalige gebieden voor de unie van Atrecht.
En inderdaad het grootste gedeelt van het huidige Luik en Limburg behoorden tot het Prinsbisdom.

Maar aan de andere kant: als je niet van nature kan inzien dat gemeenschappelijke taal DE bindende factor is dan ga ik mijn "latijn" aan een voortzetting van deze discussie niet langer besteden.

Zeus
7 januari 2016, 15:45
Voor ik u kan antwoorden moet ge eerst eens aangeven wat de internationaal aanvaarde term 'volk' inhoudt. Met bronvermelding natuurlijk.

Hanteer maar dezelfde criteria die u gebruikt om Vlamingen als een volk aan te duiden.

Xenophon
7 januari 2016, 15:47
Hanteer maar dezelfde criteria die u gebruikt om Vlamingen als een volk aan te duiden.

Naar aloude Politics.be gewoonte:

Voor ik u kan antwoorden moet ge eerst eens aangeven wat de internationaal aanvaarde term 'volk' inhoudt. Met bronvermelding natuurlijk.

Sukkelaar
7 januari 2016, 15:51
Allez, aangenomen dat Vlamingen een volk zijn en Brusselaars slechts een mengelmoes van Vlamingen en Walen; wat maakt er dan dat Vlaanderen aanspraak zou maken op de grotendeels Franstalige Brusselse gemeenten?

Een min of meer werkzaam begrip van territoriaal zelfbeschikkingsrecht zou inhouden dat er binnen een aanduidbaar gebied een homogene populatie is (één volk). Is dat het geval in het Brusselse?

Sorry hoor maar buiten Franstaligen ( geen Walen) en Vlamingen telt Brussel nog over de honderd andere nationaliteiten.
Daarom keer ik uw vraag om : waarom een Wallonië/Brux?

pajoske
7 januari 2016, 15:58
Zoals ik zei is praktisch overal ter wereld een taalgrens een landsgrens en waar dat niet het geval is, is er miserie.
Buiten Doornik kozen alle franstalige gebieden voor de unie van Atrecht.
En inderdaad het grootste gedeelt van het huidige Luik en Limburg behoorden tot het Prinsbisdom.

Maar aan de andere kant: als je niet van nature kan inzien dat gemeenschappelijke taal DE bindende factor is dan ga ik mijn "latijn" aan een voortzetting van deze discussie niet langer besteden.

Maar daar het net over.

Niet de opgelegde overheidstaal zoals in bv vroegere Rusland, of huidige Schotland is de bindende factor voor volk.

Mijn streektaal is bv heel nauw aansluitend met de taal in Eupen. En zelfs tot ver in Duitsland kunnen wij bij de (oudere) bevolking terecht met onze taal. Daarom dat Van Veldeke deze taal gebruikte in zijn geschriften. Want de oorspronkelijke talen hebben geen grenzen. Zelfs Luxemburgs is nauw verband met onze streektaal. Eeuwenlang werd hier in de streek trouwens Frans als standaardtaal gebruikt.
Maar van West-Vlaams zou ik niks begrijpen indien ik niet met West-Vlamingen in het leger gezeten had.

Volkeren indelen op basis van een (recent) opgelegde taal in contact met de overheid is larie.

Zeus
7 januari 2016, 16:00
Naar aloude Politics.be gewoonte:

Ik kan u niet geven wat niet bestaat. Je kan hoogstens uit res. 1514 de omstandigheden (alien subjugation, domination and exploitation) afleiden waaronder externe zelfbeschikking is toegelaten. Wat de facto neer komt op kolonies.

Ik vraag gewoon naar de uw definitie. Er is geen juiste, dus de uwe kan nooit fout zijn.

Sukkelaar
7 januari 2016, 16:03
Tot welk doel?

Niet dat je daarmee een punt maakt maar het is wel een feit dat door het carcan in de kranten en bij de vRT de kiezers niet op de hoogte zijn van het programma. Maar het is wel zo dat het standpunt van het VB in verband met de immigranten wel goed bekend is en dat meer en meer mensen ze daarom gelijk geven.

Zeus
7 januari 2016, 16:05
Sorry hoor maar buiten Franstaligen ( geen Walen) en Vlamingen telt Brussel nog over de honderd andere nationaliteiten.
Daarom keer ik uw vraag om : waarom een Wallonië/Brux?

Wilt u nationaliteit echt als een beslissende factor maken voor "volk"? Dan bent u danig in eigen voet aan het schieten.

ViveLaBelgique
7 januari 2016, 16:09
Wel, als de belgicistische partijen fors zullen winnen; en in de meer gematigde partijen die politieke kleppers die belgicistisch zijn intern in de partij winnen, dan zal haar wens/voorspelling niet uitkomen.

Behoort Liesbeth Homans dan niet tot een politieke partij die jij in jouw soort afdoet als "belgicistisch" ?

ViveLaBelgique
7 januari 2016, 16:11
Dat is dan ook de reden waarom Vlaanderen tegen die Brusselkeuze is : het gezamenlijk bestuur van Brussel door Vlaanderen en Wallonië. Dat is, weet iedereen, niet werkzaam. Kijk maar eens naar de treinstaking : zelfs de Vlaamse en Waalse vakbonden kunnen niet samenwerken.

Dat is ook de reden dat het Vlaams Belang zo'n 10 jaar terug Vlaanderen grootste partij was. Ze kregen de stemmen van tal van unitaristen die de mislukte staatshervormingen tot een halt wensten te roepen verenigd met separatisten die geen zou-taal gebruiken om Brussel als Vlaamse hoofdstad te declareren.

Guinevere
7 januari 2016, 16:14
Hoe je het ook draait of keert.
Taal en gemeenschappelijke geschiedenis is overal ter wereld de bindende factor, Joske.
Multicul : dat is zever.
Ik zou daar kunnen over doorbomen maar dat heeft geen zin op dit forum.

PS: als je de posting geschiedenis van Jack analiseert, dan heeft hij 40 springuren per week. :-D

Natuurlijk is taal en in mindere mate geschiedenis een bindende factor voor mensen.
Maar de moderne staatsgrenzen van veel landen staan wel los van taal. Sommige landen kennen tientallen dialecten (die elkaar niet of nauwelijks verstaan) of ronduit verschillende talen. Bv. India kent 24 officiële talen van de deelstaten, alleen zijn Hindi de officiële federale taal en Engels de officiële geassocieerde taal van India.
Onafhankelijkheid op basis van taal en/of geschiedenis moet wel aan de rede getoetst worden. Ik zou het niets vinden als we in de wereld niet 100+ maar plots 1000+ landen hebben... door het onafhankelijkheidsstreven der 'volkeren'.

Hier trouwens een lijst van officiële talen naar land (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_offici%C3%ABle_talen_naar_land) (wikipedia)

Xenophon
7 januari 2016, 16:28
Niet dat je daarmee een punt maakt maar het is wel een feit dat door het carcan in de kranten en bij de vRT de kiezers niet op de hoogte zijn van het programma. Maar het is wel zo dat het standpunt van het VB in verband met de immigranten wel goed bekend is en dat meer en meer mensen ze daarom gelijk geven.

Dat geloof ik graag, maar zelfs als VB en N-VA elk dertig% halen van de stemmen dan nog zal de N-VA voor de anti-Vlaamse vrienden van het ACW kiezen, tegen Vlaanderen en voor Belgie.

BDW zijn uitspraken en gedrag zijn toch duidelijk?

Hij gaat afstrijden dat de zon schijnt enkel en alleen omdat het VB dat vaststelt.

Pericles
7 januari 2016, 16:30
Natuurlijk is taal en in mindere mate geschiedenis een bindende factor voor mensen.
Maar de moderne staatsgrenzen van veel landen staan wel los van taal. Sommige landen kennen tientallen dialecten (die elkaar niet of nauwelijks verstaan) of ronduit verschillende talen. Bv. India kent 24 officiële talen van de deelstaten, alleen zijn Hindi de officiële federale taal en Engels de officiële geassocieerde taal van India.
Onafhankelijkheid op basis van taal en/of geschiedenis moet wel aan de rede getoetst worden. Ik zou het niets vinden als we in de wereld niet 100+ maar plots 1000+ landen hebben... door het onafhankelijkheidsstreven der 'volkeren'.

Hier trouwens een lijst van officiële talen naar land (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_offici%C3%ABle_talen_naar_land) (wikipedia)

India is dan ook een totaal kunstmatig land waar in sommige gebieden alleen de vrede min of meer bewaard kan worden mits de aanwezigheid van honderdduizenden soldaten. :roll:

Guinevere
7 januari 2016, 16:34
India is dan ook een totaal kunstmatig land waar in sommige gebieden alleen de vrede min of meer bewaard kan worden mits de aanwezigheid van honderdduizenden soldaten. :roll:

India is Israël niet. :lol: Er bestaat weldegelijk een eeuwenlange geschiedenis die ertoe heeft geleid dat de gebieden tot het moderne India horen.

vlijmscherp
7 januari 2016, 16:34
Natuurlijk is taal en in mindere mate geschiedenis een bindende factor voor mensen.
Maar de moderne staatsgrenzen van veel landen staan wel los van taal. Sommige landen kennen tientallen dialecten (die elkaar niet of nauwelijks verstaan) of ronduit verschillende talen. Bv. India kent 24 officiële talen van de deelstaten, alleen zijn Hindi de officiële federale taal en Engels de officiële geassocieerde taal van India.
Onafhankelijkheid op basis van taal en/of geschiedenis moet wel aan de rede getoetst worden. Ik zou het niets vinden als we in de wereld niet 100+ maar plots 1000+ landen hebben... door het onafhankelijkheidsstreven der 'volkeren'.

Hier trouwens een lijst van officiële talen naar land (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_offici%C3%ABle_talen_naar_land) (wikipedia)

waarom zou het erg zijn mochten we 1000+ landen hebben ipv 100+?

Pericles
7 januari 2016, 16:37
India is Israël niet. :lol: Er bestaat weldegelijk een eeuwenlange geschiedenis die ertoe heeft geleid dat de gebieden tot het moderne India horen.

Ja?
Het land bestond uit 100-den koninkrijken en er worden honderden talen gesproken.
De enige "eenheid" die er min of meer geweest is is die onder Griekse bezetting van Alexander.:roll:

Xenophon
7 januari 2016, 16:40
waarom zou het erg zijn mochten we 1000+ landen hebben ipv 100+?

1000 is 10 maal erger dan 100. :D

Pericles
7 januari 2016, 16:45
1000 is 10 maal erger dan 100. :D

Er mag maar één land zijn volgens madam : Dar es Salaam. ;-)

Xenophon
7 januari 2016, 16:48
Er mag maar één land zijn volgens madam : Dar es Salam. ;-)

Het wereldwijde moslim vierde rijk.

Guinevere
7 januari 2016, 16:50
waarom zou het erg zijn mochten we 1000+ landen hebben ipv 100+?

Serieus? 8O
Ale veel succes met de diplomatieke relaties, bureaucratie enzo

Pericles
7 januari 2016, 16:51
Het wereldwijde moslim vierde rijk.

Ik weet wel niet of dat het in Dar es Salaam zou toegelaten zijn om op een forum uit te wijden over haar seksuele droom om eens flink langs achter gepakt te willen worden op een Frans WC.
Ik denk dat ze dan met een probleem zit. :lol:

vlijmscherp
7 januari 2016, 16:52
Serieus? 8O
Ale veel succes met de diplomatieke relaties, bureaucratie enzo

waarom zou dat zo veel moeilijker zijn? ik heb niet gezegd dat elk landje op een eiland moet blijven hé, je kan perfect samenwerken op vele zaken. maar voor vele zaken is het nodig dat het bestuur zo dicht mogelijk bij de bevolking staat.

Stel dat we naar 1 wereldregering gaan, gaat die regering dan ook bv de ophaling van het vuilnis regelen? of gaat die aan iedereen opleggen dat ze in de winter met winterbanden moeten rijden, ook aan mensen die in een tropisch klimaat leven?

Guinevere
7 januari 2016, 16:52
Er mag maar één land zijn volgens madam : Dar es Salaam. ;-)

Dar al islam, zul je bedoelen. :lol:
Het zou wel een vereenvoudiging betekenen maar ik weet niet of het zo realistisch is. Daarbij erkent de koran verschillende religies, rassen en culturen.

pajoske
7 januari 2016, 16:53
Natuurlijk is taal en in mindere mate geschiedenis een bindende factor voor mensen.
Maar de moderne staatsgrenzen van veel landen staan wel los van taal. Sommige landen kennen tientallen dialecten (die elkaar niet of nauwelijks verstaan) of ronduit verschillende talen. Bv. India kent 24 officiële talen van de deelstaten, alleen zijn Hindi de officiële federale taal en Engels de officiële geassocieerde taal van India.
Onafhankelijkheid op basis van taal en/of geschiedenis moet wel aan de rede getoetst worden. Ik zou het niets vinden als we in de wereld niet 100+ maar plots 1000+ landen hebben... door het onafhankelijkheidsstreven der 'volkeren'.

Hier trouwens een lijst van officiële talen naar land (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_offici%C3%ABle_talen_naar_land) (wikipedia)

Nederland:

Nederlands (overal)
Westerlauwers Fries (in Friesland)
Limburgs (erkende streektaal)
Nederlands Nedersaksisch (erkende streektaal)
Papiaments (op Bonaire)
Engels (op Saba en Sint Eustatius)

;)

Pericles
7 januari 2016, 17:02
Dar al islam, zul je bedoelen. :lol:
Het zou wel een vereenvoudiging betekenen maar ik weet niet of het zo realistisch is. Daarbij erkent de koran verschillende religies, rassen en culturen.

Ja ? Als slaven dan.
Mo de psychopatische pedofiele struikrover is daar duidelijk genoeg in geweest.
Als Circe dit leest zal ze daarover ter staving wel een paar verzen uit zijn strontboek ten beste kunnen geven. :lol:

Pandareus
7 januari 2016, 17:05
Tot welk doel?

Nostalgie naar vroeger, toen was het gezelliger in de schutkring omdat ze met heel wat meer waren. 8-)

Xenophon
7 januari 2016, 17:09
Nostalgie naar vroeger, toen was het gezelliger in de schutkring omdat ze met heel wat meer waren. 8-)

Welja, mij maakt het weinig uit, ik zal uitslapen waarschijnlijk op de volgende verkiezing.

daiwa
8 januari 2016, 04:09
Ja ? Als slaven dan.
Mo de psychopatische pedofiele struikrover is daar duidelijk genoeg in geweest.
Als Circe dit leest zal ze daarover ter staving wel een paar verzen uit zijn strontboek ten beste kunnen geven. :lol:

:-D

quercus
8 januari 2016, 09:40
Hou er toch maar rekening mee dat het hele volkenrecht is gestoeld op de notie staatssoevereiniteit hoor.

Als dan veel later het begrip 'zelfbeschikkingsrecht' vorm heeft gekregen ( verenigde naties, jaren '60, de dekolonisatie) heeft men dat bijzonder goed omschreven via resolutie 1514, vooral artikel 6 is van groot belang : Artikel 6 stelt dat de nationale eenheid en de territoriale integriteit van het grondgebied van een land nooit verstoord mag worden. :-D

Juist, dat is natuurlijk het zweverige cursus-gezwam. Maar willen we nu even naar de praktijk kijken? Heeft uw artikel 6 van resolutie 1514 belet dat Zuid-Soedan zich heeft afgescheiden van Soedan? Idem voor wat betreft Kroatië, Slovenië, Montenegro, Macedonië, Bosnië, Kosovo die zich allemaal los gemaakt hebben van de Servische dominantie in het voormalige Joegoslavië. Idem voor Slovakije dat uit Tsjecho-Slovakije is gestapt. Idem voor de waaier van nieuwe staten die zich in 1991 allemaal hebben afgescheiden van de door Rusland gedomineerde Sovjet-Unie.

Boduo
8 januari 2016, 09:41
Serieus? 8O
Ale veel succes met de diplomatieke relaties, bureaucratie enzo

100+ landen...
Er kan altijd eentje bij.
In de EU zijn er 11 landen van de 28 die minder inwoners hebben dan Vlaanderen.
Op termijn verdampt Belgie. Het was d�*t wat Homans zegde maar niet letterlijk met deze woorden.

Boduo
8 januari 2016, 09:45
Juist, dat is natuurlijk het zweverige cursus-gezwam. Maar willen we nu even naar de praktijk kijken? Heeft uw artikel 6 van resolutie 1514 belet dat Zuid-Soedan zich heeft afgescheiden van Soedan? Idem voor wat betreft Kroatië, Slovenië, Montenegro, Macedonië, Bosnië, Kosovo die zich allemaal los gemaakt hebben van de Servische dominantie in het voormalige Joegoslavië. Idem voor Slovakije dat uit Tsjecho-Slovakije is gestapt. Idem voor de waaier van nieuwe staten die zich in 1991 allemaal hebben afgescheiden van de door Rusland gedomineerde Sovjet-Unie.

De nagel op de kop maar Pandareus wéét dat (waarschijnlijk) allemaal niet.

Pandareus
8 januari 2016, 09:56
Juist, dat is natuurlijk het zweverige cursus-gezwam. Maar willen we nu even naar de praktijk kijken? Heeft uw artikel 6 van resolutie 1514 belet dat Zuid-Soedan zich heeft afgescheiden van Soedan? Idem voor wat betreft Kroatië, Slovenië, Montenegro, Macedonië, Bosnië, Kosovo die zich allemaal los gemaakt hebben van de Servische dominantie in het voormalige Joegoslavië. Idem voor Slovakije dat uit Tsjecho-Slovakije is gestapt. Idem voor de waaier van nieuwe staten die zich in 1991 allemaal hebben afgescheiden van de door Rusland gedomineerde Sovjet-Unie.


Quercus, vergeet vooral de VN niet in te lichten dat zij via hun resoluties ertoe bijdragen dat onze universiteiten zweverig cursus-gezwam opnemen in hun leerstof.
Dat zij dringend hun cursussen moeten aanpassen aan de realiteit zoals Quercus die ziet : secessie via bloederige burgeroorlogen primeert boven internationaal publiekrecht.
Bedankt om dit toegelicht te hebben met prachtige voorbeelden zoals Soedan en Joegoslavië. :lol:

pajoske
8 januari 2016, 10:00
Juist, dat is natuurlijk het zweverige cursus-gezwam. Maar willen we nu even naar de praktijk kijken? Heeft uw artikel 6 van resolutie 1514 belet dat Zuid-Soedan zich heeft afgescheiden van Soedan? Idem voor wat betreft Kroatië, Slovenië, Montenegro, Macedonië, Bosnië, Kosovo die zich allemaal los gemaakt hebben van de Servische dominantie in het voormalige Joegoslavië. Idem voor Slovakije dat uit Tsjecho-Slovakije is gestapt. Idem voor de waaier van nieuwe staten die zich in 1991 allemaal hebben afgescheiden van de door Rusland gedomineerde Sovjet-Unie.

Maar op dat zweverige cursusgezwam baseert gij u wel om te beweren dat het 'Vlaamse volk' wat dat ook mag inhouden, zonder problemen onafhankelijkheid kan bekomen.

Ge moet wel weten wat ge wilt hé.

"Volk" dat is ook zo een omschrijving onder de noemer 'zweverige cususgezwam'. Ge beseft toch dat ge uw eigen argumentatie onderuit haalt?

quercus
8 januari 2016, 10:10
Quercus, vergeet vooral de VN niet in te lichten dat zij via hun resoluties ertoe bijdragen dat onze universiteiten zweverig cursus-gezwam opnemen in hun leerstof.
Dat zij dringend hun cursussen moeten aanpassen aan de realiteit zoals Quercus die ziet : secessie via bloederige burgeroorlogen primeert boven internationaal publiekrecht.
Bedankt om dit toegelicht te hebben met prachtige voorbeelden zoals Soedan en Joegoslavië. :lol:
Mag ik uw aandacht erop vestigen dat niet elke afscheiding gepaard is gegaan met een "bloederige burgeroorlog". Dat was niet het geval voor de ettelijke onafhankelijke republieken die in 1991 zich van Rusland hebben afgescheiden, dat was niet het geval voor de afscheiding van Noorwegen van Zweden in 1905 en evenmin voor de afscheiding van Slovakije.
Indien u bij een eventueel opdoeken van la Belgique een burgeroorlog verwacht weet het ons dan tijdig te vertellen. Dan kan ik mijn voorzorgen nemen.

Boduo
8 januari 2016, 10:13
Quercus, vergeet vooral de VN niet in te lichten dat zij via hun resoluties ertoe bijdragen dat onze universiteiten zweverig cursus-gezwam opnemen in hun leerstof.
Dat zij dringend hun cursussen moeten aanpassen aan de realiteit zoals Quercus die ziet : secessie via bloederige burgeroorlogen primeert boven internationaal publiekrecht.
Bedankt om dit toegelicht te hebben met prachtige voorbeelden zoals Soedan en Joegoslavië. :lol:

Onze universiteiten moet je hier niet bij sleuren.
De zakkenvullers in de VN dragen NIETS bij aan "onze universiteiten".

De schoofzak
8 januari 2016, 10:22
Behoort Liesbeth Homans dan niet tot een politieke partij die jij in jouw soort afdoet als "belgicistisch" ?

http://i1376.photobucket.com/albums/ah39/Laurens_Baert/gifpost/gifdump_469_4-2_zpsd2plmzqy.gif

Another Jack
8 januari 2016, 10:50
http://i1376.photobucket.com/albums/ah39/Laurens_Baert/gifpost/gifdump_469_4-2_zpsd2plmzqy.gif

Wat zit jij hier nu weer grimassen aan het trekken?

Pandareus
8 januari 2016, 10:54
Maar op dat zweverige cursusgezwam baseert gij u wel om te beweren dat het 'Vlaamse volk' wat dat ook mag inhouden, zonder problemen onafhankelijkheid kan bekomen.

Ge moet wel weten wat ge wilt hé.

"Volk" dat is ook zo een omschrijving onder de noemer 'zweverige cususgezwam'. Ge beseft toch dat ge uw eigen argumentatie onderuit haalt?

Ik ben er vrij zeker van dat hij dat inderdaad niet beseft.

Boduo
8 januari 2016, 11:03
"Borgen": zeer interessante tv serie op canvas, vanaf dinsdag a.s.
Voor al wie op een aangename manier inzicht wil krijgen in het politiek schaakspel.
De serie werd al verkocht aan tv-stations in 183 landen...

Pandareus
8 januari 2016, 11:04
Mag ik uw aandacht erop vestigen dat niet elke afscheiding gepaard is gegaan met een "bloederige burgeroorlog". Dat was niet het geval voor de ettelijke onafhankelijke republieken die in 1991 zich van Rusland hebben afgescheiden, dat was niet het geval voor de afscheiding van Noorwegen van Zweden in 1905 en evenmin voor de afscheiding van Slovakije.
Indien u bij een eventueel opdoeken van la Belgique een burgeroorlog verwacht weet het ons dan tijdig te vertellen. Dan kan ik mijn voorzorgen nemen.

Quercus, JIJ kwam af met je briljante voorbeelden zoals Soedan en Joegoslavië hoor...

Dat je daar nu probeert uit te raken door andere voorbeelden aan te halen zal daar niets aan veranderen.
Ik heb het in een eerder draadje al eens geschreven dat het zelfbeschikkingsrecht grotendeels in de na-koloniale periode geschreven is, resolutie 1514 en tien jaar later resolutie 2625.

Jij komt af met een voorbeeld van 1905, dat niet eens relevant is aangezien het om een scheiding ging met akkoord van de twee landen.

Verder wijs ik je er toch op dat het enkel de kliek van de nationalisten kan zijn die naar België toe enig gevaar op veroorzaken van burgeroorlog kan vormen aangezien zij de enige zijn die secessie beogen. Als dat ooit het geval zou zijn, zal het dus jouw kliek zijn die ons zal moeten waarschuwen zodat wij onze voorzorgen kunnen nemen.
Kunnen we rekenen op jouw goedertierenheid en burgerzin ? ;-)

quercus
8 januari 2016, 11:04
Ik ben er vrij zeker van dat hij dat inderdaad niet beseft.

Past volledig in uw filosofie waarbij iedereen die geen enthousiaste aanhanger is van het linkse politiek-correct gedachtegoed per definitie een dommerik is.

Pandareus
8 januari 2016, 11:06
Onze universiteiten moet je hier niet bij sleuren.
De zakkenvullers in de VN dragen NIETS bij aan "onze universiteiten".

De VN hebben het zelfbeschikkingsrecht neergeschreven.
De universiteiten onderwijzen het aan hun studenten.

Was er nog iets dat je niet had begrepen ?

Pandareus
8 januari 2016, 11:09
Past volledig in uw filosofie waarbij iedereen die geen enthousiaste aanhanger is van het linkse politiek-correct gedachtegoed per definitie een dommerik is.

Is het internationaal publiekrecht, en het zelfbeschikkingsrecht een voorbeeld van het links politiek-correcte gedachtegoed misschien ?

Boduo
8 januari 2016, 11:26
De VN hebben het zelfbeschikkingsrecht neergeschreven.
De universiteiten onderwijzen het aan hun studenten.

Was er nog iets dat je niet had begrepen ?

"Zelfbeschikkingsrecht" : grote theorie.
De praktijk is �*nders.
"De" universiteiten ???

Ik begrijp niet alles wat jij schrijft want ik onmogelijk zo slim zijn als jij.

pajoske
8 januari 2016, 11:26
Past volledig in uw filosofie waarbij iedereen die geen enthousiaste aanhanger is van het linkse politiek-correct gedachtegoed per definitie een dommerik is.

Er zijn er die denken dat iedereen die niet slaafs de standpunten van de flaminganten deelt links is. Ik beschouw mijzelf niet als links. Maar als rechts staat voor 'dom, kritiekloos en slaafs volgen' van een grote leider en links voor 'een beetje je eigen verstand gebruiken' lijkt het me beter als links gecatalogeerd te staan.

Another Jack
8 januari 2016, 12:11
"Zelfbeschikkingsrecht" : grote theorie.
De praktijk is �*nders.
"De" universiteiten ???

Ik begrijp niet alles wat jij schrijft want ik onmogelijk zo slim zijn als jij.

Dat verwondert me niks.

Pandareus
8 januari 2016, 12:41
Er zijn er die denken dat iedereen die niet slaafs de standpunten van de flaminganten deelt links is. Ik beschouw mijzelf niet als links. Maar als rechts staat voor 'dom, kritiekloos en slaafs volgen' van een grote leider en links voor 'een beetje je eigen verstand gebruiken' lijkt het me beter als links gecatalogeerd te staan.

:thumbsup:

Pandareus
8 januari 2016, 12:42
Dat verwondert me niks.

Vooral als je het tweede deel van zijn laatste zin leest... :lol:

Vrijheideerst
8 januari 2016, 12:55
Ik heb moeite met dat concept, ze is lid van een separatistische partij, maar het lijkt alsof ze nooit of nooit separatisme wil.

Nu wel en het is nog niet goed.

Kartel VB SP.A?

vlijmscherp
8 januari 2016, 12:56
Er zijn er die denken dat iedereen die niet slaafs de standpunten van de flaminganten deelt links is. Ik beschouw mijzelf niet als links. Maar als rechts staat voor 'dom, kritiekloos en slaafs volgen' van een grote leider en links voor 'een beetje je eigen verstand gebruiken' lijkt het me beter als links gecatalogeerd te staan.

er zijn er zelf die denken dat als je voor een zelfstandig Vlaanderen bent, je per definitie rechts en dus dom, kritiekloos en een slaafse volger bent.

Another Jack
8 januari 2016, 12:58
Nu wel en het is nog niet goed.

Kartel VB SP.A?

Heimwee naar de alte Kameraden?

Pandareus
8 januari 2016, 13:12
Heimwee naar de alte Kameraden?

Hij is toch al gewoon van in een uniformpje rond te wandelen 8-)

Zipper
8 januari 2016, 13:18
Hij is toch al gewoon van in een uniformpje rond te wandelen 8-)

als het van uw partij afhangt, eerder een djellaba of niqab

Zipper
8 januari 2016, 13:20
Hij is toch al gewoon van in een uniformpje rond te wandelen 8-)

uw partij(tje) opteert eerder voor een djellaba en/of niqab.

Xenophon
8 januari 2016, 15:04
Nu wel en het is nog niet goed.

Kartel VB SP.A?

Dat vraag je best aan VB'ers en SPa'ers denk ik.

Maar uiteindelijk meen ik niet dat 'ik hoop dat Belgie in een verre toekomst niet meer bestaat' een uiting van separatisme is.

Net zoals wanneer als ik zeg, 'ik hoop dat die van ons in de toekomst niet ziek wordt' van mij geen dokter maakt.

quercus
8 januari 2016, 15:08
Er zijn er die denken dat iedereen die niet slaafs de standpunten van de flaminganten deelt links is. Ik beschouw mijzelf niet als links. Maar als rechts staat voor 'dom, kritiekloos en slaafs volgen' van een grote leider en links voor 'een beetje je eigen verstand gebruiken' lijkt het me beter als links gecatalogeerd te staan.

In mijn ogen bent u niet rechts en evenmin links. U bent gewoon een sterk provincialistisch ("Limburg, Limburg allein") georiënteerde Belgicist die duidelijk de pest heeft aan Vlaanderen.

Xenophon
8 januari 2016, 15:13
Er zijn er die denken dat iedereen die niet slaafs de standpunten van de flaminganten deelt links is. Ik beschouw mijzelf niet als links. Maar als rechts staat voor 'dom, kritiekloos en slaafs volgen' van een grote leider en links voor 'een beetje je eigen verstand gebruiken' lijkt het me beter als links gecatalogeerd te staan.

- lol -

Het is niet zo lang geleden dat de topdogs van de linkerzijde de USSR het grote voorbeeld vonden. Je weet wel, er was daar geen werkloosheid, geen drugs geen misdaad...

Een linkse die een beetje zijn verstand gebruikt die schaamt zich en houdt het stil dat hij ooit links was.

quercus
8 januari 2016, 15:22
- lol -

Het is niet zo lang geleden dat de topdogs van de linkerzijde de USSR het grote voorbeeld vonden. Je weet wel, er was daar geen werkloosheid, geen drugs geen misdaad...

Een linkse die een beetje zijn verstand gebruikt die schaamt zich en houdt het stil dat hij ooit links was.

Inderdaad. Dat doet mij terugdenken aan ettelijke linkse verblinde collega's waarmee ik indertijd geconfronteerd werd vóór de val van de Berlijnse muur. Ze wilden geen woord kwaad horen over de toenmalige zogezegde "volksdemocratiën" die onder de plak van de USSR leefden. Volgens die politiek-correcte verlichte linkse geesten hadden de mensen het daar o zo veel beter dan bij ons... Er was er zelfs een bij die elk jaar "op bedevaart" ging naar de DDR. Daarna liep hij te pronken met foto's waarop hij en zijn commie-vrienden van het Honecker regime vol aandacht en toewijding het officiële partijblad Neues Deutschland stonden te lezen.

De schoofzak
8 januari 2016, 17:50
Neen, wat kan ze ons doen als wij haar kwaad krijgen?

Volgens jou nick ben jij al een sukkelaar. Jou kan ze dus niets meer doen.
Aan ons daarentegen ... hou'd'u vast aan de takken van de bomen.

Boduo
8 januari 2016, 17:52
Inderdaad. Dat doet mij terugdenken aan ettelijke linkse verblinde collega's waarmee ik indertijd geconfronteerd werd vóór de val van de Berlijnse muur. Ze wilden geen woord kwaad horen over de toenmalige zogezegde "volksdemocratiën" die onder de plak van de USSR leefden. Volgens die politiek-correcte verlichte linkse geesten hadden de mensen het daar o zo veel beter dan bij ons... Er was er zelfs een bij die elk jaar "op bedevaart" ging naar de DDR. Daarna liep hij te pronken met foto's waarop hij en zijn commie-vrienden van het Honecker regime vol aandacht en toewijding het officiële partijblad Neues Deutschland stonden te lezen.

Tip: bekijk de laatste film van Spielberg: "Bridge of spies" met Tom Hanks in de hoofdrol.
Het laatste deel : spannend zoals alleen Spielberg dat NU kan.

quercus
8 januari 2016, 18:50
Quercus, JIJ kwam af met je briljante voorbeelden zoals Soedan en Joegoslavië hoor...

Dat je daar nu probeert uit te raken door andere voorbeelden aan te halen zal daar niets aan veranderen.
Ik heb het in een eerder draadje al eens geschreven dat het zelfbeschikkingsrecht grotendeels in de na-koloniale periode geschreven is, resolutie 1514 en tien jaar later resolutie 2625.

Jij komt af met een voorbeeld van 1905, dat niet eens relevant is aangezien het om een scheiding ging met akkoord van de twee landen.

Verder wijs ik je er toch op dat het enkel de kliek van de nationalisten kan zijn die naar België toe enig gevaar op veroorzaken van burgeroorlog kan vormen aangezien zij de enige zijn die secessie beogen. Als dat ooit het geval zou zijn, zal het dus jouw kliek zijn die ons zal moeten waarschuwen zodat wij onze voorzorgen kunnen nemen.
Kunnen we rekenen op jouw goedertierenheid en burgerzin ? ;-)

Er valt hier in het geheel van niets "af te geraken". Maar ik stel wel vast dat jij poogt mijn bericht te verdraaien door de zaak met opzet valselijk voor te stellen. M.a.w. je zit wat te liegen. Want ik had in datzelfde bericht het ook over het uiteenvallen van Tsjecho-Slovakije en van de Sovjet-Unie. En daar is het niet gepaard gegaan met een "bloederige burgeroorlog". Maar daar poog je stilletjes over heen te glijden.

Boduo
8 januari 2016, 21:29
Er valt hier in het geheel van niets "af te geraken". Maar ik stel wel vast dat jij poogt mijn bericht te verdraaien door de zaak met opzet valselijk voor te stellen. M.a.w. je zit wat te liegen. Want ik had in datzelfde bericht het ook over het uiteenvallen van Tsjecho-Slovakije en van de Sovjet-Unie. En daar is het niet gepaard gegaan met een "bloederige burgeroorlog". Maar daar poog je stilletjes over heen te glijden.

Dat is een gekende specialiteit van Panda.

praha
8 januari 2016, 22:50
Bron ?
...zijn blauwe plekken ?

Den Duisteren Duikboot
10 januari 2016, 13:42
Karel De Gucht op ATV: "België zal Homans overleven en dat is misschien niet zo'n slechte zaak." :-)

Another Jack
10 januari 2016, 13:44
Karel De Gucht op ATV: "België zal Homans overleven en dat is misschien niet zo'n slechte zaak." :-)

:lol:
Karel... altijd het hart op de tong....

Xenophon
10 januari 2016, 13:47
Karel De Gucht op ATV: "België zal Homans overleven en dat is misschien niet zo'n slechte zaak." :-)

Het immer van voorkennis verdachte orakel van Brasschaat.

Wensdromen, iemand zou hem de betekenis daarvan eens moeten uitleggen.

Everytime
10 januari 2016, 13:48
In mijn ogen bent u niet rechts en evenmin links. U bent gewoon een sterk provincialistisch ("Limburg, Limburg allein") georiënteerde Belgicist die duidelijk de pest heeft aan Vlaanderen.

Waarin heeft hij "de pest aan Vlaanderen"?

Another Jack
10 januari 2016, 13:49
Waarin heeft hij "de pest aan Vlaanderen"?

Quercus verwart Vlaanderen met de N-VA, dat komt wel meer voor bij N-VA'ers...

Den Duisteren Duikboot
10 januari 2016, 13:51
Het immer van voorkennis verdachte orakel van Brasschaat.

Je doet Jan Jambon al te veel eer aan.

Xenophon
10 januari 2016, 13:53
Je doet Jan Jambon al te veel eer aan.

Voorspelbaar maar toch niet volledig gespeend van enige humor.

5/10

Everytime
10 januari 2016, 14:01
Allee allee, ik ben ik pas aanwezig en ik weet dat al.

Als leverancier van talrijke socialistische vzw's is dat maar normaal. Anders geraak je daar niets aan kwijt. Je moet Vlaanderen haten.

Al de Franstaligen die in Vlaanderen leven en/of werken, "haten" ze Vlaanderen? Helemaal niet. Ze hebben het recht er te komen leven en/of werken en dat is alles wat telt.

lupus
10 januari 2016, 14:09
Er zijn er die denken dat iedereen die niet slaafs de standpunten van de flaminganten deelt links is. Ik beschouw mijzelf niet als links. Maar als rechts staat voor 'dom, kritiekloos en slaafs volgen' van een grote leider en links voor 'een beetje je eigen verstand gebruiken' lijkt het me beter als links gecatalogeerd te staan.

+1

Henri1
10 januari 2016, 14:57
Quercus verwart Vlaanderen met de N-VA, dat komt wel meer voor bij N-VA'ers...

Tis ook niet zo simpel.

Volksunie - Vlaams Belang en nu weer N-VA.
Het aanpassingsvermogen is enorm. Maar er zijn limieten natuurlijk.

Lambertine Knossos
10 januari 2016, 15:03
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/2576604/2016/01/06/Homans-Ik-hoop-dat-Belgie-in-2025-niet-meer-bestaat.dhtml



Homans wil bevoegdheden overhevelen, maar geen staatshervorming. Was onze trailer park princess een beetje boven haar theewater of heeft ze een magische toverstaf waar wij niet van weten?

Serieus, hoe doe je dat, een nieuwe bevoegdheidsverdeling zonder staatshervorming?

Ik denk dat een onafhankelijk Vlaanderen verder weg is dan ooit te voren. Maar des te meer ben ik ervan overtuigd dat de NVA niet meer zal bestaan, althans in de zetelende positie.

Lambertine Knossos
10 januari 2016, 15:06
Karel De Gucht op ATV: "België zal Homans overleven en dat is misschien niet zo'n slechte zaak." :-)

Ik ben er zeker van dat België zelfs de kinderen en kleinkinderen (voor zover ze die heeft of ooit zal hebben) van Homans zal overleven.

De schoofzak
10 januari 2016, 15:14
Ik ben er zeker van dat België zelfs de kinderen en kleinkinderen (voor zover ze die heeft of ooit zal hebben) van Homans zal overleven.

Lambertine Knossos
10 januari 2016, 15:18
U zult in elk geval het antwoord nooit kennen aangezien jij wel nooit de kinderen en kleinkinderen van Homans zal overleven, laat staan dat ge Homans zou overleven. Misschien zullen uw achterkleinkinderen het antwoord kennen (voor zover er achterkleinkinderen zullen komen)? ;-)