PDA

View Full Version : Plannen N-VA voor Sociale Zekerheid


demonen
11 januari 2016, 13:30
1. De werkloosheidsuitkeringen nog sneller degressief maken of beperken in de tijd. Opbrengst: tussen 400 miljoen en 2 miljard euro.

2. Het brugpensioen versneld laten uitdoven. Opbrengst: 220 miljoen euro

3.Een pensioenmalus invoeren. Opbrengst: 400 miljoen euro

4. De loopbaanonderbreking aanpakken,het koekoeksei van de ambtenaren. Opbrengst: 180 miljoen euro

5.Verdere besparingen in de gezondheidszorg. Opbrengst: 600 miljoen euro

http://trends.knack.be/economie/beleid/vijf-extra-besparingen-in-de-sociale-zekerheid/article-normal-644119.html

De schoofzak
11 januari 2016, 13:38
En dat allemaal om die diepe put van de staatsschuld te delgen.

Nondedju toch, wie heeft die put gegraven ?

.

demonen
11 januari 2016, 13:39
En dat allemaal om die diepe put van de staatsschuld te delgen.

Nondedju toch, wie heeft die put gegraven ?

.

U want U was altijd netto-ontvanger en ging ondanks uw benoeming voor het leven 14 jaar vrijwillig te vroeg aan de kant staan.
Of was dat een beslissing vd sossen?

PORSCHE
11 januari 2016, 13:48
1. De werkloosheidsuitkeringen nog sneller degressief maken of beperken in de tijd. Opbrengst: tussen 400 miljoen en 2 miljard euro.

2. Het brugpensioen versneld laten uitdoven. Opbrengst: 220 miljoen euro

3.Een pensioenmalus invoeren. Opbrengst: 400 miljoen euro

4. De loopbaanonderbreking aanpakken,het koekoeksei van de ambtenaren. Opbrengst: 180 miljoen euro

5.Verdere besparingen in de gezondheidszorg. Opbrengst: 600 miljoen euro

http://trends.knack.be/economie/beleid/vijf-extra-besparingen-in-de-sociale-zekerheid/article-normal-644119.html
Zijn allemaal goede initiatieven die ze maar in werkelijkheid moeten omzetten. De sterken van de zwakkeren scheiden is een mooi systeem.

De schoofzak
11 januari 2016, 14:19
U want U was altijd netto-ontvanger en ging ondanks uw benoeming voor het leven 14 jaar vrijwillig te vroeg aan de kant staan.
Of was dat een beslissing vd sossen?

Slechts 14 jaar te vroeg ? Allez kom hé zeg, je kan beter.

Maar toegegeven: ik kon aan de verleiding om vroeger te stoppen niet weerstaan.


Anderzijds is het toch maar goed dat vele jonge senioren hun energie blijven kwijt kunnen in professionele bezigheden.
Kijk eens naar deze oude maar kranige knar:

titel: Zeventiger opgepakt in Brussel met 93 namaaksmartphones
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160111_02060493



De Brusselse lokale politie heeft zondag op de Nijverheidskaai een 73-jarige man opgepakt die namaaksmartphones te koop aanbood.

Bij zijn arrestatie had de man 11 namaak-iPhone’s bij, maar bij een huiszoeking troffen de agenten nog eens 75 namaak-iPhones en 7 namaak-Samsung-smartphones aan, naast 107 namaakladers, 27 simkaarten en 3 echte gsm-toestellen. De man bekende dat hij de toestellen zelf in elkaar stak met onderdelen die hij uit China invoerde en ze vervolgens op de markt verkocht. Hij is ter beschikking gesteld van het parket. Dat meldt het parket maandag.

Don Quichote
11 januari 2016, 17:21
De noodzakelijke maatregelen zullen nog veel scherper blijken.

Vraagje:
Hoelang speelt dit onland nog op economisch gebied in eerste afdeling.
Euh.. we spelen al in tweede.

Henri1
11 januari 2016, 17:29
En dat allemaal om die diepe put van de staatsschuld te delgen.

Nondedju toch, wie heeft die put gegraven ?

.

U hebt wellicht ook geprofiteerd ten tijde dat de put gegraven is, en dat tot op de dag van vandaag.

Lijkt me een beetje hypocriet constant daarnaar te verwijzen.

De schoofzak
11 januari 2016, 17:47
U hebt wellicht ook geprofiteerd ten tijde dat de put gegraven is, en dat tot op de dag van vandaag.

Lijkt me een beetje hypocriet constant daarnaar te verwijzen.

Wellicht en wellicht niet betekenen bijna hetzelfde.
Dat is hetzelfde als misschien en misschien niet.

In ieder geval is de minister van pensioenen zo wreed content van mij, voor mijn prestaties van een hele tijd terug, dat ik nu bijna 13 euro opslag gekregen heb.
Weet gij hoeveel Duvels dat zijn ?

.

vrijzinnige
11 januari 2016, 19:04
En dat allemaal om die diepe put van de staatsschuld te delgen.

Nondedju toch, wie heeft die put gegraven ?

.

En wie graaft hem NOG dieper ?