PDA

View Full Version : Hoe durven ze


BWarrior
14 januari 2016, 20:44
V.L.D. en P.S. zeggen "non" tegen een staatshervorming in 2019 (bron: VRT Nieuws). Zullen de Vlamingen dit verraad onthouden en de Walen de P.S. afstraffen omdat zij het Waals zelfbeschikkingsrecht fnuiken?

Knuppel
14 januari 2016, 21:43
V.L.D. en P.S. zeggen "non" tegen een staatshervorming in 2019 (bron: VRT Nieuws). Zullen de Vlamingen dit verraad onthouden en de Walen de P.S. afstraffen omdat zij het Waals zelfbeschikkingsrecht fnuiken?

Waar staat de eerste letter van "VLD" voor, Bruno?
Ik zal het je zeggen, Bruno. Die "V" staat voor "Vlaams", maar ook voor Verraders.

Wat hoop je te bereiken met jouw eeuwige flauw gezever?

Patrick M.
14 januari 2016, 22:11
"V" van verrassing misschien?

De schoofzak
14 januari 2016, 22:34
V.L.D. en P.S. zeggen "non" tegen een staatshervorming in 2019 (bron: VRT Nieuws). Zullen de Vlamingen dit verraad onthouden en de Walen de P.S. afstraffen omdat zij het Waals zelfbeschikkingsrecht fnuiken?

Kan je dat even precies quoten of citeren, want er mankeert een belangrijke element volgens mij.
Als je het niet precies kunt quoten of citeren, laat dan maar. Dan is het niet de moeite om tijd en boterhammen er in te steken om je te trachten uit te leggen waarom het gaat.

.

Knuppel
14 januari 2016, 22:40
Vuil, vies, vunzig, verrot, vadsig, vals, vaalt, vod, vuilnis, verbasterd, verdacht, verdoemd, verdord, verdraaid, verflenst, verkalkt, verkapt, verknald, verminkt, verkloot, verprutst, verfoeid, vervloekt, verziekt, enz....

Bhairav
14 januari 2016, 22:41
Voos
Vortig

BWarrior
14 januari 2016, 23:05
Kan je dat even precies quoten of citeren, want er mankeert een belangrijke element volgens mij.
Als je het niet precies kunt quoten of citeren, laat dan maar. Dan is het niet de moeite om tijd en boterhammen er in te steken om je te trachten uit te leggen waarom het gaat.

.

Ik verwijs u naar deze link: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal

Knuppel
14 januari 2016, 23:10
Wat betreft het fnuiken van het Waals zelfbeschikkingsrecht, Bruno. Welke Waal wil zelfbeschikkingsrecht als Wallonië daardoor 16 miljard Vlaamse euro's per jaar kwijt speelt?

Everytime
14 januari 2016, 23:17
Waar staat de eerste letter van "VLD" voor, Bruno?
Ik zal het je zeggen, Bruno. Die "V" staat voor "Vlaams", maar ook voor Verraders.

Wat hoop je te bereiken met jouw eeuwige flauw gezever?

Voor "Vlaams", Knuppel.

Xenophon
15 januari 2016, 01:07
Voor "Vlaams", Knuppel.

:lol:

Knuppel
15 januari 2016, 02:11
:lol:

Inderdaad.
De Pest Voor Vlaanderen kan niet van Verraad Verdacht worden. ;-)

BWarrior
15 januari 2016, 18:00
Kan je dat even precies quoten of citeren, want er mankeert een belangrijke element volgens mij.
Als je het niet precies kunt quoten of citeren, laat dan maar. Dan is het niet de moeite om tijd en boterhammen er in te steken om je te trachten uit te leggen waarom het gaat.

.

“Ik zie niet goed in, waarom we in 2019 dit goede werk door het raam zouden gooien, door opnieuw te kiezen voor jaren blokkering. Dat is niet de keuze die wij zullen maken”. Aldus De Croo

“Wij zijn duidelijk over de toekomst: wij willen geen ontmanteling van België. Ze zullen de grootste partij van Wallonië en Brussel tegenkomen. En die zegt: neen” aldus Onkelinx

Rahowa
15 januari 2016, 18:13
Waar staat de eerste letter van "VLD" voor, Bruno?
Ik zal het je zeggen, Bruno. Die "V" staat voor "Vlaams", maar ook voor Verraders.

Wat hoop je te bereiken met jouw eeuwige flauw gezever?

Hopelijk vliegt Rutten vlug uit de voorzittersstoel en komt die advocaat(naam ontsnapt mij even) aan de macht die opnieuw confederalisme wil.

Rahowa
15 januari 2016, 18:13
Hopelijk vliegt Rutten vlug uit de voorzittersstoel en komt die advocaat(naam ontsnapt mij even) aan de macht die opnieuw confederalisme wil.

Egbert Lachaert.

GZV
15 januari 2016, 18:33
“Ik zie niet goed in, waarom we in 2019 dit goede werk door het raam zouden gooien, door opnieuw te kiezen voor jaren blokkering. Dat is niet de keuze die wij zullen maken”. Aldus De Croo

“Wij zijn duidelijk over de toekomst: wij willen geen ontmanteling van België. Ze zullen de grootste partij van Wallonië en Brussel tegenkomen. En die zegt: neen” aldus Onkelinx


Vld is dat niet die partij die op 1 dag tijd ging van tegen,stemrecht naar voor stemrecht.En u maakt zich blij dat VLD dit vandaag zegt met nog 3 jaar te gaan.

BWarrior
15 januari 2016, 19:17
Egbert Lachaert.

Die wil wel geen confederalisme ...

BWarrior
15 januari 2016, 20:28
Vld is dat niet die partij die op 1 dag tijd ging van tegen,stemrecht naar voor stemrecht.En u maakt zich blij dat VLD dit vandaag zegt met nog 3 jaar te gaan.

Ach ja, VLD was steeds een betrouwbare Vlaamse partner.

werkman
15 januari 2016, 20:51
Ach ja, VLD was steeds een betrouwbare Vlaamse partner.


Wat bedoel je met "was"?
Want ik begin nu toch te twijfelen aan welke verregaande vorm van Alzheimer, Parkinson of dementie ik nu lijdt.
En dat ik bovenop niet meer weet hoe betrouwbaar ze wel zijn of waren ergert mij mateloos. :lol:

werkman
15 januari 2016, 21:17
Ach ja, VLD was steeds een betrouwbare Vlaamse partner.

Oeps! Ik weet het terug waarom ik steeds de VLD een betrouwbare partner heb gevonden.
Die partij moordt haar gekwetste soldaten niet uit op het slagveld.
Die vinden steeds een onderkomen; zelfs al zijn ze in ongenade gevallen; bij een of andere maecenas of fabrieksbaas.
Dedecker was daarop een uitzondering die de algemene regel onderschreef.

Is het om die reden dat Dewever zo rechts is geworden?
Eerst gelijkgezinden van de kar duwen om alzo onderdak te zoeken voor zijn bootvluchtelingen? Men weet immers nooit. :lol:

Sukkelaar
16 januari 2016, 13:16
Vuil, vies, vunzig, verrot, vadsig, vals, vaalt, vod, vuilnis, verbasterd, verdacht, verdoemd, verdord, verdraaid, verflenst, verkalkt, verkapt, verknald, verminkt, verkloot, verprutst, verfoeid, vervloekt, verziekt, enz....

Het voornaamste vergeten : verraad

Sukkelaar
16 januari 2016, 13:17
Wat betreft het fnuiken van het Waals zelfbeschikkingsrecht, Bruno. Welke Waal wil zelfbeschikkingsrecht als Wallonië daardoor 16 miljard Vlaamse euro's per jaar kwijt speelt?

Misschien willen ze beide wel?

Henri1
16 januari 2016, 13:20
Waar staat de eerste letter van "VLD" voor, Bruno?
Ik zal het je zeggen, Bruno. Die "V" staat voor "Vlaams", maar ook voor Verraders.

Wat hoop je te bereiken met jouw eeuwige flauw gezever?

Hou je maar klaar voor "Der Untergang" van N-VA.

quercus
16 januari 2016, 14:19
Dat de Belgicisten op dit forum tegen Vlaamse onafhankelijkheid zijn, dat lijkt mij evident vermits La Belgique dan effectief wordt opgedoekt. Wat ik evenwel ergerlijk vind is dat ze al evenzeer tegen confederalisme (of nauwkeuriger: een confederaal georiënteerde staatshervorming) zijn. We hebben nu reeds zes opeenvolgende staatshervormingen gehad. In feite zijn er dat vijf teveel. En bovendien met een kluwen van instellingen die je aan geen enkele andere Europeaan uitgelegd krijgt. Dit had perfect kunnen vermeden worden had men van bij de aanvang een staatshervorming in confederale zin doorgevoerd. De Vlaamse Belgicisten moeten goed beseffen dat dergelijke confederale staatshervorming de laatste kans en de ultieme garantie is om deze staat in een leefbaar en duurzaam format te laten voortbestaan.

Vrijheideerst
16 januari 2016, 14:21
:rofl:

Den Bruno is er ook.

Hansworst is nergens meer te bespeuren :(

Knuppel
16 januari 2016, 20:37
Hou je maar klaar voor "Der Untergang" van N-VA.

Ondergaan kan alleen van boven naar onder, Henri.
Jouw BUBBelding kan maar de dikte van een blad papier vallen vermits ze nooit hoger is geraakt.
Je zou d�*�*r voortaan beter eens aan denken voor je op een partij kapt aan wiens kak de jouwe zelfs niet kan komen ruiken.

Knuppel
16 januari 2016, 20:38
:rofl:

Den Bruno is er ook.

Hansworst is nergens meer te bespeuren :(

Ik denk eerder dat het andersom is.

Vrijheideerst
16 januari 2016, 21:05
Ik denk eerder dat het andersom is.

Hansworst moet die directeur gaan verdedigen die door die skurfterige Homans werd geschorst.

Maar in 2019 zien we dé grote doorbraak van de BUB, in een groot pro belgië kartel met CD&V/CDH, Open VLD/MR, Groen/Ecolo en SP.A/PS.

Knuppel
17 januari 2016, 01:18
Hansworst moet die directeur gaan verdedigen die door die skurfterige Homans werd geschorst.

Maar in 2019 zien we dé grote doorbraak van de BUB, in een groot pro belgië kartel met CD&V/CDH, Open VLD/MR, Groen/Ecolo en SP.A/PS.

Je méént het?! :-o
Gaat Hans van de Cauter de schooldirecteur verdedigen die kinderen van Vlaams-nationalisten met nazi's vergeleek? Die directeur bedoel je toch?

Ten eerste was het niet Homans die hem in rang verlaagde, maar de Raad van Bestuur van de Scholengroep 21 Vlaamse Ardennen.

Ten tweede wens ik die directeur héél veel geluk als het klopt wat jij hier zegt. Hij zal het nodig hebben met een "advocaat" zoals BUBbelHanske. Hij verloor zelfs de processen die hij in naam zijn eigen "partij" aanspande.

Ik liet al in het prille begin van dit forum horen dat Hans zijn klanten eerder de bak IN praat dan er uit. Maar toegegeven. Een proces waar het woord, "nazi" in valt is nochtans iets dat hem "gescheten" past. :lol::lol::lol:

Knuppel
17 januari 2016, 01:42
Het klopt begot!!!

In september 2015 betuigde de B.U.B. reeds zijn steun aan de heer Desmet en dit in navolging van de ouders, de leraars en de leerlingen van de openbare basisschool in Ronse. Nu verdedigt onze voorzitter hem als advocaat in hoger beroep.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=7957897&postcount=1
In navolging van de ouders, de leraars en de leerlingen???

De schoofzak
17 januari 2016, 09:22
Belgicisten nemen elk woord van een niet-V-partij toch o zo graag aan als een absolute njet tegen het programma van de nva.

Dat komt alleen maar omdat het programma van de nva besproken wordt.
De programma's van de andere partijen: wie hoort daarvan ?

Francofiele Croo jr., die zelf Frans spreekt tegen zijn paard, zegt dat hij niet zal kiezen voor lange blokkering.
Nou moe, niemand kiest daarvoor.
Iedereen kiest voor zijn partij en hoopt dat het programma van die partij binnen de kortste keren in uitvoering zal kunnen gaan.

Zowel de nva als klein Schoofken doen wel en zien niet om.
Dat ene zinnetje in het regeerakkoord is genoeg om het uit te kunnen zingen tot 2019. Tuurlijk dat het feit dat we tegelijk ook de PS (met hun Vlaams aanhangseltje) in de oppositie gekegeld hebben, helpt daar enorm bij.

.

Vrijheideerst
17 januari 2016, 14:58
Je méént het?! :-o
Gaat Hans van de Cauter de schooldirecteur verdedigen die kinderen van Vlaams-nationalisten met nazi's vergeleek? Die directeur bedoel je toch?

Ten eerste was het niet Homans die hem in rang verlaagde, maar de Raad van Bestuur van de Scholengroep 21 Vlaamse Ardennen.

Ten tweede wens ik die directeur héél veel geluk als het klopt wat jij hier zegt. Hij zal het nodig hebben met een "advocaat" zoals BUBbelHanske. Hij verloor zelfs de processen die hij in naam zijn eigen "partij" aanspande.

Ik liet al in het prille begin van dit forum horen dat Hans zijn klanten eerder de bak IN praat dan er uit. Maar toegegeven. Een proces waar het woord, "nazi" in valt is nochtans iets dat hem "gescheten" past. :lol::lol::lol:

:thumbsup:

Zo kan ie wel weer.

Sukkelaar
17 januari 2016, 15:35
Kan je dat even precies quoten of citeren, want er mankeert een belangrijke element volgens mij.
Als je het niet precies kunt quoten of citeren, laat dan maar. Dan is het niet de moeite om tijd en boterhammen er in te steken om je te trachten uit te leggen waarom het gaat.

.

Wees eens eerlijk Schoof en zeg dat je het zelf niet voor 100 % weet.

Sukkelaar
17 januari 2016, 15:39
Dat de Belgicisten op dit forum tegen Vlaamse onafhankelijkheid zijn, dat lijkt mij evident vermits La Belgique dan effectief wordt opgedoekt. Wat ik evenwel ergerlijk vind is dat ze al evenzeer tegen confederalisme (of nauwkeuriger: een confederaal georiënteerde staatshervorming) zijn. We hebben nu reeds zes opeenvolgende staatshervormingen gehad. In feite zijn er dat vijf teveel. En bovendien met een kluwen van instellingen die je aan geen enkele andere Europeaan uitgelegd krijgt. Dit had perfect kunnen vermeden worden had men van bij de aanvang een staatshervorming in confederale zin doorgevoerd. De Vlaamse Belgicisten moeten goed beseffen dat dergelijke confederale staatshervorming de laatste kans en de ultieme garantie is om deze staat in een leefbaar en duurzaam format te laten voortbestaan.

En dat dank zij de medewerking van de verraderspartij NVA.

Another Jack
17 januari 2016, 15:56
Hansworst moet die directeur gaan verdedigen die door die skurfterige Homans werd geschorst.

Maar in 2019 zien we dé grote doorbraak van de BUB, in een groot pro belgië kartel met CD&V/CDH, Open VLD/MR, Groen/Ecolo en SP.A/PS.

Maar nooit is het Fluppie die uitdaagt...

Pandareus
17 januari 2016, 16:06
Dat de Belgicisten op dit forum tegen Vlaamse onafhankelijkheid zijn, dat lijkt mij evident vermits La Belgique dan effectief wordt opgedoekt. Wat ik evenwel ergerlijk vind is dat ze al evenzeer tegen confederalisme (of nauwkeuriger: een confederaal georiënteerde staatshervorming) zijn. We hebben nu reeds zes opeenvolgende staatshervormingen gehad. In feite zijn er dat vijf teveel. En bovendien met een kluwen van instellingen die je aan geen enkele andere Europeaan uitgelegd krijgt. Dit had perfect kunnen vermeden worden had men van bij de aanvang een staatshervorming in confederale zin doorgevoerd. De Vlaamse Belgicisten moeten goed beseffen dat dergelijke confederale staatshervorming de laatste kans en de ultieme garantie is om deze staat in een leefbaar en duurzaam format te laten voortbestaan.

:lol::lol::lol:
Leef maar verder in je schijnwereld hoor...

Ondertussen is n-va hard aan het werken om het land te redden.

"laatste kans..."

Knuppel
17 januari 2016, 17:52
:lol::lol::lol:
Leef maar verder in je schijnwereld hoor...

Ondertussen is n-va hard aan het werken om het land te redden.



Vuye is idd aan het werk gezet. Dat betekent dat De Wever overstag is gegaan.

Nu hem nog wat meer processen wegens racisme aansmeren zodat de duivel in De Wever wordt losgelaten.

Als jij er zo gerust in was als je voorwendt zou je niet zo hatelijk tekeer gaan tegen de partij die je als volkomen ongevaarlijk wegzet.

Rahowa
17 januari 2016, 18:15
Die wil wel geen confederalisme ...

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/opinie/1.1653246
Hij wil het effectiefste bestuur dat mogelijk is met de Walen "die nog niet tot de 21 ste eeuw lijken te zijn toegetreden".Het blijkt confederalisme te zijn maar hij wil het anders noemen,gewoon tussen de regels lezen.

subocaj
17 januari 2016, 18:42
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/opinie/1.1653246
Hij wil het effectiefste bestuur dat mogelijk is met de Walen "die nog niet tot de 21 ste eeuw lijken te zijn toegetreden".Het blijkt confederalisme te zijn maar hij wil het anders noemen,gewoon tussen de regels lezen.

Zeg gewoon dat hij alles zolang trekt tot zijn kinderen,goedbetaald in de politiek of bij parastatalen terecht kunnen.
Zoals oud Crooke, Tobback, Dehaene, Degucht etc. zorgden voor hun pubertjes.

Knuppel
17 januari 2016, 20:26
Zeg gewoon dat hij alles zolang trekt tot zijn kinderen,goedbetaald in de politiek of bij parastatalen terecht kunnen.
Zoals oud Crooke, Tobback, Dehaene, Degucht etc. zorgden voor hun pubertjes.

Eerst zien en dan geloven.
Maar ik begrijp dat je niet in staat bent om Rahowa een fatsoenlijk antwoord te geven. Liever je negatieve voorspellingen voor waar verkopen.

Het artikel dat Rahowa, mét de link, doorspeelt is nochtans veelzeggend.
De piepjonge Egbert Lachaert zou kunnen evolueren als een kloon van Vincent van Quickenborne maar Lachaert komt, in tegenstelling tot van Quickenborne, niet als een populistische tafelspringer op mij over. Wat hij in het artikel laat horen waarvan Rahowa de link geeft is bijzonder goed doordacht.
Lachaert wil wat hij voorstelt geen confederalisme of zelfs iets anders noemen, maar hij noemt wel precies dezelfde redenen op die nopen tot een doorgedreven hervorming van Belgique als de N-VA. En dat kan alleen via een staatshervorming. Op dit ogenblik zijn er echter andere katten te geselen.

Lachaert staat niet alleen met zijn idee dat België aan een ernstige en afgewerkte hervorming toe is, al houdt iedereen zich voorlopig koest. De maatregelen en hervormingen die hij voorstelt leiden wel tot confederalisme. Ook al mag dat zo niet heten.

Lachaert wil, uiteraard, Gwendolien Rutten niet bruskeren, maar het is overduidelijk dat de man die uit het niets kwam en ei zo Rutten uit de voorzitterstoel kon houden, er heel anders over denkt dan de huidige voorzitster. Dat bewijst dit citaat:

Indien Open Vld de strijd wil aangaan op het domein van Bart De Wever zal het vooral moeten werken aan twee zaken. De hierboven beschreven vrees detecteren en er een eigen antwoord op ontwikkelen.

Welke vrees bedoelt Lachaert?

De Vlaming maakt zich zorgen om zijn welvaart en die van zijn kinderen. De angst zit ook dieper bij de tweeverdieners, alleenstaande werkende ouders, zelfstandigen, ondernemers die zich vandaag plat belast voelen en zien dat ondanks hard werk er niet veel meer over blijft na de vaste kosten betaald te hebben.

De huidige federale staatsstructuur wordt als inefficiënt gezien, met een zeer complexe politieke structuur waarbij een eenduidige beleidsvisie bijna onmogelijk wordt gemaakt, een ondoorzichtige financieringswet die de verhoudingen tussen federatie en regio’s regelt en de constante berichtenstroom dat er misbruiken in de sociale zekerheid zouden bestaan in het zuiden van het land.

Bart De Wever speelt perfect in op deze gevoeligheid in Vlaanderen en kaapte daarmee in feite een groot deel van het liberaal publiek weg van de liberale moederpartij.


Jammer genoeg is dit een artikel uit 2013, dus uit pre-verkiezingstijd. De partij van Lachaert deelt ondertussen de macht met de MR en levert bijna 2/3de van alle ministers in de federale regering. Bovendien heeft Rutten het confederalisme van de VLD uit het partijprogramma geschrapt. De omstandigheden zullen haar echter, vroeg of laat, dwingen om naar het inzicht van Lachaert te handelen. Ik ben er vrij zeker van dat Lachaert met zijn stelling meer liberalen aanspreekt dan Rutten met de hare. En ik ben er ook vrij zeker van dat Rutten geen tweede keer tot voorzitster zal verkozen worden. Ze gaat in mijn ogen Carolien Genez achterna.

Van jou verwacht ik niet dat je je de moeite zult doen om de link van Rahowa te openen. Jammer, want hoezeer je de realiteit ook ontkent, op een dag zal je dat, om méér dan één reden, niet meer kunnen.

Pandareus
17 januari 2016, 20:32
Vuye is idd aan het werk gezet. Dat betekent dat De Wever overstag is gegaan.

Nu hem nog wat meer processen wegens racisme aansmeren zodat de duivel in De Wever wordt losgelaten.

Als jij er zo gerust in was als je voorwendt zou je niet zo hatelijk tekeer gaan tegen de partij die je als volkomen ongevaarlijk wegzet.

Doe nu aub niet alsof je naïef bent en die show van de wever gelooft hee knuppel, komaan...

quercus
17 januari 2016, 20:42
Vuye is idd aan het werk gezet. Dat betekent dat De Wever overstag is gegaan.

Nu hem nog wat meer processen wegens racisme aansmeren zodat de duivel in De Wever wordt losgelaten.

Als jij er zo gerust in was als je voorwendt zou je niet zo hatelijk tekeer gaan tegen de partij die je als volkomen ongevaarlijk wegzet.
Hij poogt onafgebroken en krampachtig zijn Belgicistisch geloof in stand te houden. Alsof dit Belgiekje kan blijven voortbestaan in de huidige institutionele chaos... Het zal uiteindelijk te kiezen zijn tussen een confederaal België of helemaal geen België. Lacherige smileys zullen hem daarbij niet helpen. Hij zelf zal op de duur een beetje groen lachen.

jogo
17 januari 2016, 21:06
Vuye is idd aan het werk gezet. Dat betekent dat De Wever overstag is gegaan.

BDW heeft hem toegestaan te fantaseren wat de partij zou doen in de hypothese dat de partij niet in de meerderheid zou zitten.

vrijzinnige
17 januari 2016, 21:21
BDW heeft hem toegestaan te fantaseren wat de partij zou doen in de hypothese dat de partij niet in de meerderheid zou zitten.

Wat ik niet goed begrijp: op een zondagavond in 2012, net na de gemeenteraadsverkiezingen riep BDW gans het land op om zich klaar te maken voor het "confederalisme" wat ook de betekenis is van dit woord voor De Wever en zijn aanhangers.
NU 2016 moet Hendrik Vuye en Veerle Wouters nog beginnen schrijven over het HOE en WAT van dat "confederalisme" ?
Weten de Vlaamse nationalisten nog wel waarover zij spreken, want in die tussentijd hebben zij ook nog België moeten redden van de ondergang !

Knuppel
17 januari 2016, 22:24
BDW heeft hem toegestaan te fantaseren wat de partij zou doen in de hypothese dat de partij niet in de meerderheid zou zitten.

Jij kan het natuurlijk weten want je stond erbij toen BDW Vuye instructies gaf.

BWarrior
18 januari 2016, 15:39
Wat ik niet goed begrijp: op een zondagavond in 2012, net na de gemeenteraadsverkiezingen riep BDW gans het land op om zich klaar te maken voor het "confederalisme" wat ook de betekenis is van dit woord voor De Wever en zijn aanhangers.
NU 2016 moet Hendrik Vuye en Veerle Wouters nog beginnen schrijven over het HOE en WAT van dat "confederalisme" ?
Weten de Vlaamse nationalisten nog wel waarover zij spreken, want in die tussentijd hebben zij ook nog België moeten redden van de ondergang !

Sterker nog, het confederalisme stond reeds in het verkiezingsprogramma van de N-VA in 2010.

Pandareus
18 januari 2016, 16:01
Vuye is idd aan het werk gezet. Dat betekent dat De Wever overstag is gegaan.

Nu hem nog wat meer processen wegens racisme aansmeren zodat de duivel in De Wever wordt losgelaten.

Als jij er zo gerust in was als je voorwendt zou je niet zo hatelijk tekeer gaan tegen de partij die je als volkomen ongevaarlijk wegzet.

Dat wil vooral zeggen dat men een goed geregisseerde show in de markt heeft gezet, om een personeelsprobleem op te lossen & de vlaamse volksbeweging te plezieren.
Vuye mag tekstjes schrijven, en ermee in dialoog gaan in de maatschappij.
In klare taal : als fractieleider had hij iets te zeggen in het parlement, waar men beslissingen neemt. Nu heeft hij niets te zeggen, door hem te encommissioneren kan hij net als patrick vankrunkelsven indertijd tegen zichzelf en tegen de muren zitten praten.

Pandareus
18 januari 2016, 16:06
Hij poogt onafgebroken en krampachtig zijn Belgicistisch geloof in stand te houden. Alsof dit Belgiekje kan blijven voortbestaan in de huidige institutionele chaos... Het zal uiteindelijk te kiezen zijn tussen een confederaal België of helemaal geen België. Lacherige smileys zullen hem daarbij niet helpen. Hij zelf zal op de duur een beetje groen lachen.

Dat belgiekje maakt zich geen zorgen hoor. Er is geen enkele hefboom om dat confederale verhaal waar niemand op zit te wachten door de politieke besluitvorming te trekken. En sinds de fameuze "non" van de wever aan formateur di rupo leerde die eerste dat de karavaan zonder probleem doortrekt als er één lid recalcitrant doet. Ook als de recalcitrant toevallig de grootste partij is.