PDA

View Full Version : Regering moet weeral op zoek naar geld


demonen
15 januari 2016, 10:49
De Belgische staat moet de Finse energiereus Fortum ruim 200 miljoen euro terugbetalen. Dat is een gevolg van een arrest van het Antwerpse hof van Beroep, schrijven De Tijd en De Standaard vandaag. Volgens de advocate Leen Ketels gaat het om een "zeer belangrijk precedent" en zijn er nog bedrijven die op die manier zullen ontkomen aan de extra belastingclaims.

http://www.hln.be/hln/nl/926/Geld/ar...gbetalen.dhtml

De gevolgen van de taxshift lopen voor de grote Vlaamse steden op tot enkele tientallen miljoenen euro aan minderinkomsten. Dat concluderen Kristof Calvo (Groen) en Georges Gilkinet (Ecolo) uit cijfers die ze opvroegen bij minister van Financiën Johan Van Overtveldt.


Het was al bekend dat de impact van de taxshift op de aanvullende personenbelasting voor alle Vlaamse gemeenten samen tegen 2021 ongeveer 193 miljoen euro per jaar zou bedragen.

De groene parlementsleden vroegen nu de cijfers per gemeente op. Daaruit blijkt, zoals verwacht, dat de grote steden de grootste impact ondervinden. Antwerpen loopt tegen 2021, gecumuleerd, 37.445.542 euro mis. Voor Gent gaat het om 20.442.071 euro en voor Leuven om 10.976.516 euro.

"Dit is een nieuwe tegenslag voor de lokale besturen", zegt Kristof Calvo. "Michel en Van Overtveldt zadelen onze steden en gemeenten op met een stevig probleem. Steden en gemeenten hebben het al niet eenvoudig. Moeten zij nu hun belastingen gaan verhogen?

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...taxshift.dhtml

http://www.tijd.be/politiek_economie...20495-3148.art

Misschien werken tot 70 jaar?
Nog een zouttax?

DewareJakob
15 januari 2016, 10:55
Het door Waals-rood-gedomineerd-bestuur gedurende decennia lang heeft een enorm groot en bodemloos gat achtergelaten.

demonen
15 januari 2016, 10:58
Het door Waals-rood-gedomineerd-bestuur gedurende decennia lang heeft een enorm groot en bodemloos gat achtergelaten.

"Succes heeft vele vaders, Mislukking is een wees".

smiley
15 januari 2016, 11:05
De regering is inderdaad dringend op zoek naar geld maar dan wel om de kost van de vluchtelingencrisis te kunnen betalen.

Anitta
15 januari 2016, 11:11
De regering is inderdaad dringend op zoek naar geld maar dan wel om de kost van de vluchtelingencrisis te kunnen betalen.

mijn gedacht. met dank aan de kracht van de veranderingen partij en zijn breeddsmoelkikker bdw.

Brakelaar
15 januari 2016, 12:46
allemaal de fout van de sossen...

reservespeler
15 januari 2016, 12:50
mijn gedacht. met dank aan de kracht van de veranderingen partij en zijn breeddsmoelkikker bdw.

Sarcasmeknop aan) Wat bent u toch welbespraakt (sarcasmeknop uit).

Don Quichote
15 januari 2016, 14:23
Het heeft geen zin om op een troll te reageren.

Wil je hem op andere gedachten brengen?
Hopeloos.
Wie is er zo naief?

non-conformist
15 januari 2016, 14:50
De Belgische staat moet de Finse energiereus Fortum ruim 200 miljoen euro terugbetalen. Dat is een gevolg van een arrest van het Antwerpse hof van Beroep, schrijven De Tijd en De Standaard vandaag. Volgens de advocate Leen Ketels gaat het om een "zeer belangrijk precedent" en zijn er nog bedrijven die op die manier zullen ontkomen aan de extra belastingclaims.

http://www.hln.be/hln/nl/926/Geld/ar...gbetalen.dhtml

De gevolgen van de taxshift lopen voor de grote Vlaamse steden op tot enkele tientallen miljoenen euro aan minderinkomsten. Dat concluderen Kristof Calvo (Groen) en Georges Gilkinet (Ecolo) uit cijfers die ze opvroegen bij minister van Financiën Johan Van Overtveldt.


Het was al bekend dat de impact van de taxshift op de aanvullende personenbelasting voor alle Vlaamse gemeenten samen tegen 2021 ongeveer 193 miljoen euro per jaar zou bedragen.

De groene parlementsleden vroegen nu de cijfers per gemeente op. Daaruit blijkt, zoals verwacht, dat de grote steden de grootste impact ondervinden. Antwerpen loopt tegen 2021, gecumuleerd, 37.445.542 euro mis. Voor Gent gaat het om 20.442.071 euro en voor Leuven om 10.976.516 euro.

"Dit is een nieuwe tegenslag voor de lokale besturen", zegt Kristof Calvo. "Michel en Van Overtveldt zadelen onze steden en gemeenten op met een stevig probleem. Steden en gemeenten hebben het al niet eenvoudig. Moeten zij nu hun belastingen gaan verhogen?

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...taxshift.dhtml

http://www.tijd.be/politiek_economie...20495-3148.art

Misschien werken tot 70 jaar?
Nog een zouttax?

Deze afbouw van de middenklasse zal doorgaan net zolang totdat er geen geld meer te rapen valt en je ofwel heel rijk bent en je kapitaal kan verstoppen ofwel heel arm bent en je noodgedwongen van je moet laten profiteren.

Wat betreft schuld of onschuld : geen van de partijen die in het halfrond zetelen zijn alleen schuldig en geen van hen is onschuldig. Allen tesamen dragen ze wel een verpletterende verantwoordelijkheid.

demonen
15 januari 2016, 14:54
De regering is inderdaad dringend op zoek naar geld maar dan wel om de kost van de vluchtelingencrisis te kunnen betalen.

Mij interesseert meer waar ze het nu gaan "rapen"!

non-conformist
15 januari 2016, 14:55
Mij interesseert meer waar ze het nu gaan "rapen"!

Bij de middenklasse. Dat is toch overduidelijk.

Henri1
15 januari 2016, 14:57
In de S.Z. is nog een pak te halen.

Werl vlaam, buig vlaam.

Hypochonder
15 januari 2016, 15:03
Deze regering zal nog veel putten van de sossen moeten dempen.

Knuppel
15 januari 2016, 15:04
Mij interesseert meer waar ze het nu gaan "rapen"!

Je bedoelt zeker dat je graag zou willen weten of er aan jouw uitkering zal worden geraakt?

Knuppel
15 januari 2016, 15:06
Deze regering zal nog veel putten van de sossen moeten dempen.

Dat de lijken van Di Rupo massaal uit de kast zouden vallen als hij weg was lag in de lijn der verwachtingen en werd voorspeld.

subocaj
15 januari 2016, 15:18
Dat de lijken van Di Rupo massaal uit de kast zouden vallen als hij weg was lag in de lijn der verwachtingen en werd voorspeld.

En die lijken van 20 miljard in de Vlaamse regering van de vorige legislatuur deren je niet?

non-conformist
15 januari 2016, 15:24
Dat de lijken van Di Rupo massaal uit de kast zouden vallen als hij weg was lag in de lijn der verwachtingen en werd voorspeld.

Lijkt wel een vorm van verwrongen massochisme : enerzijds stellen jullie rechtsen dat de sossen de lagere levensvormen subsidiëren en jullie daar een einde aan willen stellen door al die subsidie af te schaffen, anderzijds gaan jullie al dat geld halen bij de middenklassen uit wiens hand jullie je macht putten.

Wat ga je doen als die middenklasse verpaupert en dus kiesvee wordt voor de sossen ?

Sukkelaar
15 januari 2016, 15:26
Je bedoelt zeker dat je graag zou willen weten of er aan jouw uitkering zal worden geraakt?

Dat is toch een gerechtvaardigde bekommernis?

Sukkelaar
15 januari 2016, 15:26
Je bedoelt zeker dat je graag zou willen weten of er aan jouw uitkering zal worden geraakt?

dubbel!!

Patrick M.
15 januari 2016, 15:31
En dan komt de regering nog doodleuk vertellen dat de kost voor asielopvang uit de begroting word gehouden.
En waar gaan ze dat geld zoeken?Misschien kan ik mee zoeker en vind ik ook nog een beetje.

non-conformist
15 januari 2016, 15:33
En dan komt de regering nog doodleuk vertellen dat de kost voor asielopvang uit de begroting word gehouden.
En waar gaan ze dat geld zoeken?Misschien kan ik mee zoeker en vind ik ook nog een beetje.

Is gemakkelijk : Tesla's en BMWtjes I8's belasten.

Tavek
15 januari 2016, 15:36
Is gemakkelijk : Tesla's en BMWtjes I8's belasten.

Doet ze al, dat heet BTW (op de aankoop) en BTW, taxen, heffingen, turteltax, enz...op de stroom.

non-conformist
15 januari 2016, 15:39
Doet ze al, dat heet BTW (op de aankoop) en BTW, taxen, heffingen, turteltax, enz...op de stroom.

tuttut, ze krijgen kortingen op inschrijvingstaksen, aftrekbaarheid etc. Allemaal afschaffen en volle pot belasten.

demonen
15 januari 2016, 15:51
Je bedoelt zeker dat je graag zou willen weten of er aan jouw uitkering zal worden geraakt?

Aan uw pensioen is al geraakt, aan het mijne (nog) niet!

Knuppel
15 januari 2016, 15:55
Aan uw pensioen is al geraakt, aan het mijne (nog) niet!

Ik vermoedde al dat het d�*t was dat je zorgen baarde. :lol:

demonen
15 januari 2016, 15:57
Wie zou er gezorgd hebben voor de laagste pensioenen van de vrije wereld?

De ambtenarenvakbonden en politici.

demonen
15 januari 2016, 15:59
Ik vermoedde al dat het d�*t was dat je zorgen baarde. :lol:

Ik heb altijd beweerd dat wij op de eerste rij zitten bij de implosie van ons Rijnlandmodel. Op mij hoeft U niet te spuwen : ik heb een excellente loopbaan en heb waanzinnig veel bijgedragen aan de staatskas.

subocaj
15 januari 2016, 16:05
Groot gelijk. Men vergeet te verwijzen naar de energieputten die door de sossen werden veroorzaakt.
En dan zeggen sommigen nog dat sossen niet werken... Je moet het maar doen... bodemloze putten graven, dag en nacht.

Jongske toch, die Vlaamse 20 miljard, zaten jullie mee in de regering.
Liegen kunnen jullie als de beste, maar wat wil je, als jullie opperhoofd het beste voorbeeld is van de aartsleugenaar.

Vraag hem eens of en wanneer hij begint met inleveren, de windbuil.

demonen
15 januari 2016, 16:10
En waren waren die van de N-VA? 8O

U vraagt mij of Bracke, Becaus, Dewever en de andere ambtenaren van de N-VA mee betoogden?

Knuppel
15 januari 2016, 16:17
Ik heb altijd beweerd dat wij op de eerste rij zitten bij de implosie van ons Rijnlandmodel.

En toch is er (nog) niet aan jouw (en mijn) pensioen geknabbeld, ook al zitten wij op de eerste rij....

Knuppel
15 januari 2016, 16:33
Lijkt wel een vorm van verwrongen massochisme : enerzijds stellen jullie rechtsen dat de sossen de lagere levensvormen subsidiëren en jullie daar een einde aan willen stellen door al die subsidie af te schaffen, anderzijds gaan jullie al dat geld halen bij de middenklassen uit wiens hand jullie je macht putten.

Wat ga je doen als die middenklasse verpaupert en dus kiesvee wordt voor de sossen ?

Amaai zeg. "Lagere levensvormen subsidiëren". Dat klinkt mij nogal nazi-achtig in de oren.
Enfin, dankzij jou weet ik nu dat een pensioen een "subsidie" is, en dat ik een lagere levensvorm ben. En ik haal al dat geld bij de middenklasse uit wiens hand ik mijn macht put.

Wat ik ga doen als de middenklasse verpaupert en DUS kiesvee voor de sossen wordt?

Die vraag wil ik graag beantwoorden met een tegenvraag.
Waarom ben jij er zo zeker van dat verpaupering de sossen kiesvee oplevert?

Knuppel
15 januari 2016, 16:34
De ambtenarenvakbonden en politici.
Linkje?

demonen
15 januari 2016, 16:40
Linkje?

De verschillen tussen de pensioenstelsels van zelfstandigen, werknemers en ambtenaren zijn in ons land dusdanig groot dat ze discriminerend en ongrondwettig zijn. Tot die conclusie komt juriste Valérie Flohimont die met haar studie over de pensioenen meteen ook een doctoraatsdiploma in de rechten kreeg.
Iemand die zijn heel leven als zelfstandige heeft gewerkt krijgt gemiddeld een pensioen van 762 euro. Dat is minder dan de werknemers (1046 euro) en enorm veel minder dan de ambtenaren (2241 euro). NSZ zegt al langer dan vandaag dat die enorme discrepanties, zeker tussen zelfstandigen en ambtenaren, niet te rechtvaardigen zijn. Die stelling wordt nu ook bevestigd in een doctoraatstudie. Volgens die studie zijn de verschillen tussen de pensioenstelsels van zelfstandigen, werknemers en ambtenaren in ons land dusdanig groot dat ze discriminerend en ongrondwettig zijn.

Schendingen
Als voornaamste schendingen van het gelijkheidsbeginsel voor het rustpensioen vermeldt Flohimont de ambtshalve oppensioenstelling van ambtenaren, de begrenzing van de bijdragen in het zelfstandigenstelsel, de verschillende regels inzake vervroegd pensioen en de gezinsmodalisering. Ook wat de andere soorten pensioenen betreft zijn er diverse schendingen, zoals de berekening van het overlevingspensioen, het wezenpensioen in de ambtenarenregeling.



http://www.nsz.be/nl/nieuws/sociaal/...ongrondwettig/

__________________

Knuppel
15 januari 2016, 16:43
Aan uw pensioen is al geraakt, aan het mijne (nog) niet!

ik heb een excellente loopbaan

Knuppel
15 januari 2016, 16:47
De verschillen tussen de pensioenstelsels van zelfstandigen, werknemers en ambtenaren zijn in ons land dusdanig groot dat ze discriminerend en ongrondwettig zijn. Tot die conclusie komt juriste Valérie Flohimont die met haar studie over de pensioenen meteen ook een doctoraatsdiploma in de rechten kreeg.
Iemand die zijn heel leven als zelfstandige heeft gewerkt krijgt gemiddeld een pensioen van 762 euro. Dat is minder dan de werknemers (1046 euro) en enorm veel minder dan de ambtenaren (2241 euro). NSZ zegt al langer dan vandaag dat die enorme discrepanties, zeker tussen zelfstandigen en ambtenaren, niet te rechtvaardigen zijn. Die stelling wordt nu ook bevestigd in een doctoraatstudie. Volgens die studie zijn de verschillen tussen de pensioenstelsels van zelfstandigen, werknemers en ambtenaren in ons land dusdanig groot dat ze discriminerend en ongrondwettig zijn.

Schendingen
Als voornaamste schendingen van het gelijkheidsbeginsel voor het rustpensioen vermeldt Flohimont de ambtshalve oppensioenstelling van ambtenaren, de begrenzing van de bijdragen in het zelfstandigenstelsel, de verschillende regels inzake vervroegd pensioen en de gezinsmodalisering. Ook wat de andere soorten pensioenen betreft zijn er diverse schendingen, zoals de berekening van het overlevingspensioen, het wezenpensioen in de ambtenarenregeling.

http://www.nsz.be/nl/nieuws/sociaal/...ongrondwettig/



Waar staat dat de ambtenarenvakbonden de schuldigen zijn?
En welke politici?

subocaj
15 januari 2016, 16:50
Als trouwe partijsoldaat durf ik dat niet.:lol:

Durf jij dat aan de sterke man van Noord-Korea vragen?

Natuurlijk, en ik krijg evenveel respons van hem als jij van je opperhoofd.

Dadeemelee
15 januari 2016, 16:52
De verschillen tussen de pensioenstelsels van zelfstandigen, werknemers en ambtenaren zijn in ons land dusdanig groot dat ze discriminerend en ongrondwettig zijn. Tot die conclusie komt juriste Valérie Flohimont die met haar studie over de pensioenen meteen ook een doctoraatsdiploma in de rechten kreeg.
Iemand die zijn heel leven als zelfstandige heeft gewerkt krijgt gemiddeld een pensioen van 762 euro. Dat is minder dan de werknemers (1046 euro) en enorm veel minder dan de ambtenaren (2241 euro). NSZ zegt al langer dan vandaag dat die enorme discrepanties, zeker tussen zelfstandigen en ambtenaren, niet te rechtvaardigen zijn. Die stelling wordt nu ook bevestigd in een doctoraatstudie. Volgens die studie zijn de verschillen tussen de pensioenstelsels van zelfstandigen, werknemers en ambtenaren in ons land dusdanig groot dat ze discriminerend en ongrondwettig zijn.

Schendingen
Als voornaamste schendingen van het gelijkheidsbeginsel voor het rustpensioen vermeldt Flohimont de ambtshalve oppensioenstelling van ambtenaren, de begrenzing van de bijdragen in het zelfstandigenstelsel, de verschillende regels inzake vervroegd pensioen en de gezinsmodalisering. Ook wat de andere soorten pensioenen betreft zijn er diverse schendingen, zoals de berekening van het overlevingspensioen, het wezenpensioen in de ambtenarenregeling.



http://www.nsz.be/nl/nieuws/sociaal/...ongrondwettig/

__________________
De verschillen tussen de wedde van de CEO van de bank en die van een bediende zijn ook discriminerend.
Dat ze ongrondwettelijk zijn kan ik niet zeggen maar als ik de redenering van Valerie volg moeten ze dat ook zijn :-D

demonen
15 januari 2016, 16:55
De verschillen tussen de wedde van de CEO van de bank en die van een bediende zijn ook discriminerend.

Een contractueel ambtenaar die hetzelfde werk doet als zijn collega statutair krijgt de helft van diens pensioen.
U vindt dat normaal?

Knuppel
15 januari 2016, 16:55
De verschillen tussen de wedde van de CEO van de bank en die van een bediende zijn ook discriminerend.
Dat ze ongrondwettelijk zijn kan ik niet zeggen maar als ik de redenering van Valerie volg moeten ze dat ook zijn :-D

Om van de "subsidies" van het meest disfunctionele koningshuis ter wereld te zwijgen. :lol:

Dadeemelee
15 januari 2016, 17:23
Een contractueel ambtenaar die hetzelfde werk doet als zijn collega statutair krijgt de helft van diens pensioen.
U vindt dat normaal?
Als dat een tijdelijk statuut is wel, in de privé krijgt een beginnende werknemer ook niet de wedde en voordelen van een ancien.

Ik vind wel dat men na een vastgestelde periode (bijvoorbeeld 5 jaar) automatisch recht moet krijgen op dezelfde rechten.
In dat verband vind ik ook dat in de privé na een analoge periode iedereen recht zou moeten krijgen op hetzelfde aanvullend pensioen.

Akkoord?

Bob
15 januari 2016, 17:32
Als dat een tijdelijk statuut is wel, in de privé krijgt een beginnende werknemer ook niet de wedde en voordelen van een ancien.

Ik vind wel dat men na een vastgestelde periode (bijvoorbeeld 5 jaar) automatisch recht moet krijgen op dezelfde rechten.
In dat verband vind ik ook dat in de privé na een analoge periode iedereen recht zou moeten krijgen op hetzelfde aanvullend pensioen.

Akkoord?

Dus ge vindt het niet normaal ;-)

Dadeemelee
15 januari 2016, 17:43
Dus ge vindt het niet normaal ;-)
Er zijn veel dingen die ik niet normaal vind. Moet ik een lijstje geven ;-)

demonen
15 januari 2016, 18:19
In dat verband vind ik ook dat in de privé na een analoge periode iedereen recht zou moeten krijgen op hetzelfde aanvullend pensioen.

Akkoord?

U verwart WETTELIJK pensioen dat met belastingsgeld betaald wordt met AANVULLEND pensioen dat met EIGEN BIJDRAGEN betaald wordt nl een deel vh loon.
ps Wist U dat uw ambtenarenloonbriefje een vod leugens is en dat uw zogenaamde afhoudingen verzinsels zijn?
U heeft helemaal geen bijdrages betaald want U bent net zoals alle andere uitkeringstrekkers een netto-ontvanger.
De facto heeft U geen recht op een pensioen.

Dadeemelee
15 januari 2016, 18:33
U verwart WETTELIJK pensioen dat met belastingsgeld betaald wordt met AANVULLEND pensioen dat met EIGEN BIJDRAGEN betaald wordt nl een deel vh loon.
ps Wist U dat uw ambtenarenloonbriefje een vod leugens is en dat uw zogenaamde afhoudingen verzinsels zijn?
U heeft helemaal geen bijdrages betaald want U bent net zoals alle andere uitkeringstrekkers een netto-ontvanger.
De facto heeft U geen recht op een pensioen.
Noppes.
Beide pensioenen worden op dezelfde manier gefinancierd: afhoudingen op het loon en bijdragen van de werkgever (Staat of privé).

Dat de privé werkgever liever salariswagens en een hoger loon geeft en minder goed voor het pensioen zorgt is hun en uw zaak. :lol:

demonen
15 januari 2016, 18:34
Als dat een tijdelijk statuut is wel, in de privé krijgt een beginnende werknemer ook niet de wedde en voordelen van een ancien.



Een statutair heeft het ongelofelijke voordeel om benoemd te zijn voor het leven.
U wenst ook nog eens een dubbel pensioen maw TWEE ONGELOFELIJKE voordelen.
Uw hebzucht heeft geleid tot een waanzinnige staatsschuld en honderdduizenden verloren banen in de privésector.
Het wordt hoog tijd dat de Troika dat profitariaat komt afbreken.

Dadeemelee
15 januari 2016, 18:37
Een statutair heeft het ongelofelijke voordeel om benoemd te zijn voor het leven.
U wenst ook nog eens een dubbel pensioen maw TWEE ONGELOFELIJKE voordelen.
Uw hebzucht heeft geleid tot een waanzinnige staatsschuld en honderdduizenden verloren banen in de privésector.
Het wordt hoog tijd dat de Troika dat profitariaat komt afbreken.
Wist u voordat u ging werken niet dat je in de privé meer verdient maar een lager pensioen krijgt?

demonen
15 januari 2016, 18:37
Noppes.
Beide pensioenen worden op dezelfde manier gefinancierd: afhoudingen op het loon en bijdragen van de werkgever (Staat of privé).

Dat de privé werkgever liever salariswagens en een hoger loon geeft en minder goed voor het pensioen zorgt is hun en uw zaak. :lol:

Uw uitkering, noem het voor mijn part loon, wordt rechtstreeks uit de schatkist betaald. U kunt nooit meer in die kist leggen dan er reeds inzat daarom noemt men jullie netto-ontvangers. Beweren dat de pensioenen vd privé en de ambtenarij op dezelfde manier worden gefinancierd worden is gelogen!
Uw pensioen wordt onrechtmatig ontstolen vd werknemers en zelfstandigen!

demonen
15 januari 2016, 18:38
Wist u voordat u ging werken niet dat je in de privé meer verdient maar een lager pensioen krijgt?

Het netto-uurloon van Belgische ambtenaren ligt 1,7 procent hoger dan dat van werknemers uit de privésector, leert een studie van de Nationale Bank. De stelling dat overheidspersoneel minder goed betaald wordt, moet dus genuanceerd worden.

http://trends.knack.be/economie/finance/lonen-bij-de-overheid-hoger-dan-in-privesector/article-normal-236013.html

demonen
15 januari 2016, 18:39
Iemand die tijdens zijn actief leven twee volwaardige jobs uitoefende lijdt die niet aan hebzucht?8O

Dus die helfie-campagne van de N-VA is maar om te lachen?

Dadeemelee
15 januari 2016, 18:40
Uw uitkering, noem het voor mijn part loon, wordt rechtstreeks uit de schatkist betaald. U kunt nooit meer in die kist leggen dan er reeds inzat daarom noemt men jullie netto-ontvangers. Beweren dat de pensioenen vd privé en de ambtenarij op dezelfde manier worden gefinancierd is gelogen!
Uw pensioen wordt onrechtmatig ontstolen vd werknemers en zelfstandigen!
Ik zou aan uw werkgever vragen dat hij u minder loon geeft en het uitgespaarde investeert in aanvullend pensioen. Want u hebt duidelijk liever een hoger pensioen dan een hoger loon ;-)

Tavek
15 januari 2016, 20:16
Ik zou aan uw werkgever vragen dat hij u minder loon geeft en het uitgespaarde investeert in aanvullend pensioen. Want u hebt duidelijk liever een hoger pensioen dan een hoger loon ;-)

Dat aanvullend pensioen is ook gedecimeerd.

werkman
15 januari 2016, 20:31
Pandalul; alias Pandazot en of Pandaplu is weeral verdwenen.
Die vond in een andere draad dat ik moest gaan werken op mijn 75.
En ik die vind dat 67 al te oud is.
We gaan er dus op vooruit.
Langer en harder werken om rabots te kopen en na aankoop nog harder en langer werken dan tevoren.
Had ik dat aan mijn grootvader en vader destijds verteld dan had ik nooit een trombose gekregen. Ze zouden mij op tijd naar de universitaire klinieken gestuurd hebben om de gezondheid van mijn hersenen te laten nazien.

Bob
15 januari 2016, 20:34
Noppes.
Beide pensioenen worden op dezelfde manier gefinancierd: afhoudingen op het loon en bijdragen van de werkgever (Staat of privé).

Dat de privé werkgever liever salariswagens en een hoger loon geeft en minder goed voor het pensioen zorgt is hun en uw zaak. :lol:

Hebben al die contractuelen bij de overheid een salariswagen ?

non-conformist
15 januari 2016, 20:35
Hebben al die contractuelen bij de overheid een salariswagen ?

Hebben alle werknemers er in de privé ene ?

Dadeemelee
15 januari 2016, 20:38
Dat aanvullend pensioen is ook gedecimeerd.
Het minimumrendement is inderdaad door de werkgevers en de privé-verzekeraars verlaagd. De Staat heeft er lang voor gezorgd dat het hoger bleef en nu staat het nog altijd extreem hoog.

non-conformist
15 januari 2016, 21:12
Het minimumrendement is inderdaad door de werkgevers en de privé-verzekeraars verlaagd. De Staat heeft er lang voor gezorgd dat het hoger bleef en nu staat het nog altijd extreem hoog.

De taksen erop zijn ook omhoog gegaan en niet alleen deze op het einde van de rit, ook bij elke storting.

Dadeemelee
15 januari 2016, 21:22
1,75 minimum blijft een mooi gegarandeerd rendement.

non-conformist
15 januari 2016, 23:03
Ge moet alles in perspectief plaatsen ook dat gegarandeerd rendement. Als de doelstelling van de ECB 2 % inflatie is op lange termijn (en daar spreken we hier over) dan is die 1,75% zelfs nog verlies...en reken er maar op dat ze die 2% gaan halen. Ze moeten wel of de overheden gaan op lange termijn failliet.

Dadeemelee
15 januari 2016, 23:11
Ge moet alles in perspectief plaatsen ook dat gegarandeerd rendement. Als de doelstelling van de ECB 2 % inflatie is op lange termijn (en daar spreken we hier over) dan is die 1,75% zelfs nog verlies...en reken er maar op dat ze die 2% gaan halen. Ze moeten wel of de overheden gaan op lange termijn failliet.
Wat de toekomst gaat geven weet niemand. Misschien ben ik volgend jaar wel baas van de ECB :-D

1,75 nu is belachelijk veel. Als je niet tevreden bent kan je het ook op een spaarboekje zetten of Chinese aandelen kopen. ;-)

non-conformist
15 januari 2016, 23:34
Wat de toekomst gaat geven weet niemand. Misschien ben ik volgend jaar wel baas van de ECB :-D

1,75 nu is belachelijk veel. Als je niet tevreden bent kan je het ook op een spaarboekje zetten of Chinese aandelen kopen. ;-)

Je moet rendement afzetten tegenover de tijd en het risico en de inflatie. Als je dat nog niet weet, heeft dit soort gesprek helemaal geen zin.

Dadeemelee
16 januari 2016, 00:10
Je moet rendement afzetten tegenover de tijd en het risico en de inflatie. Als je dat nog niet weet, heeft dit soort gesprek helemaal geen zin.
Je moet zeker op deze site blijven posten. :lol:

Tavek
16 januari 2016, 00:12
Het minimumrendement is inderdaad door de werkgevers en de privé-verzekeraars verlaagd. De Staat heeft er lang voor gezorgd dat het hoger bleef en nu staat het nog altijd extreem hoog.

Werk jij overigens ?

Ik heb zo de indruk dat jij een studentje humane wetenschappen bent...

Dadeemelee
16 januari 2016, 00:13
Werk jij overigens ?

Ik heb zo de indruk dat jij een studentje humane wetenschappen bent...
Very not good Tavek. Me not understand. :lol:

Tavek
16 januari 2016, 00:15
Wat de toekomst gaat geven weet niemand. Misschien ben ik volgend jaar wel baas van de ECB :-D

1,75 nu is belachelijk veel. Als je niet tevreden bent kan je het ook op een spaarboekje zetten of Chinese aandelen kopen. ;-)

3.25 en 3.75 was afgesproken bij in dienstreding. Wij zijn geen statutairen. De werkgever had dit rendement moeten garanderen.

Kortom, deze regering neemt veel meer dan ze geeft. Door simpelweg wetten aan te passen en naar de pijpen van de werkgevers te dansen.

Tavek
16 januari 2016, 00:18
Very not good Tavek. Me not understand. :lol:

Iets zegt mij dat je niet kan genieten van de laagste pensioenen van west europa, die aangevuld worden door een groepsverzekering, de laatste strohalm van werknemers in de private sector om nog iet of wat deftig pensioen te hebben.

Iets zegt mij dat je ofwel geen inkomen hebt, ofwel voor de staat werkt als statutair ambtenaar.

Dadeemelee
16 januari 2016, 00:18
3.25 en 3.75 was afgesproken bij in dienstreding. Wij zijn geen statutairen. De werkgever had dit rendement moeten garanderen.

Kortom, deze regering neemt veel meer dan ze geeft. Door simpelweg wetten aan te passen en naar de pijpen van de werkgevers te dansen.
Jeezes Tavek ik snap het niet meer nu zit je de werkgevers aan te vallen.

Dadeemelee
16 januari 2016, 00:20
Iets zegt mij dat je niet kan genieten van de laagste pensioenen van west europa, die aangevuld worden door een groepsverzekering, de laatste strohalm van werknemers in de private sector om nog iet of wat deftig pensioen te hebben.

Iets zegt mij dat je ofwel geen inkomen hebt, ofwel voor de staat werkt als statutair ambtenaar.
Iets zegt mij dat je denkt dat Utopia bestaat.

Tavek
16 januari 2016, 00:20
Jeezes Tavek ik snap het niet meer nu zit je de werkgevers aan te vallen.

Uiteraard, zij hebben er op aangedrongen bij de regering om maar niet te hoeven bij te dragen aan de pensioenen van haar werknemers.

Je zou voor minder loyale werknemer worden...not.

Tavek
16 januari 2016, 00:22
Iets zegt jij dat je denkt dat Utopia bestaat.

Neen, utopia niet. Wel een graag een systeem waarin je na 45 jaar werken en onbeperkt afdragen aan de sociale zekerheid meer als 1200-1300 euro netto krijgt per maand.

Dadeemelee
16 januari 2016, 00:24
Neen, utopia niet. Wel een graag een systeem waarin je na 45 jaar werken en onbeperkt afdragen aan de sociale zekerheid meer als 1200-1300 euro netto krijgt per maand.
Daar ben ik akkoord mee, maar goed nadenken voordat je iets doet.

Elk nadeel hep zijn voordeel ;-)

Tavek
16 januari 2016, 00:27
Daar ben ik akkoord mee, maar goed nadenken voordat je iets doet.

Elk nadeel hep zijn voordeel ;-)

Ik zie geen enkel voordeel. Voor gierige KMO bazen zal een groepsverzekering van enige omvang nog te duur blijven. Die mensen kunnen er dus naar blijven fluiten. Voor de huidige contracten verandert er niets. Voor jongeren: zij zijn gepeerd, zij mogen hun leven lang opbouwen aan 1.75 %. Wetende dat een hogere rentevoet gekoppeld is aan de 10 jarige staatsobligatie * 0.6....dus we moeten goede regeringscrisis krijgen en torenhoge rentevoeten ? Dan pas kunnen we terug naar de 3.25. En liefst voor langere periodes crisis, want de formule haalt tijdelijke pieken er uit.

Iedereen op de PS en NVA stemmen !!!!!

hamac
16 januari 2016, 00:52
Neen, utopia niet. Wel een graag een systeem waarin je na 45 jaar werken en onbeperkt afdragen aan de sociale zekerheid meer als 1200-1300 euro netto krijgt per maand.

Als je vindt dat jouw te verwachten pensioen niet in verhouding staat met de bijdragen geleverd door uw arbeid, dan moet je echt niet naar de werkgevers wijzen.

demonen
16 januari 2016, 01:27
Als je vindt dat jouw te verwachten pensioen niet in verhouding staat met de bijdragen geleverd door uw arbeid, dan moet je echt niet naar de werkgevers wijzen.
Lees de Tijd van vandaag : de pensioenuitgaven zijn volledig ontspoort!
Ofwel worden de overheidspensioenen naar beneden gehaald ofwel gaan we naar een Grieks scenario.
Dewever en zijn ambtenarenkliek staan voor het uur vd waarheid!

demonen
16 januari 2016, 01:36
Als dat een tijdelijk statuut is wel, in de privé krijgt een beginnende werknemer ook niet de wedde en voordelen van een ancien.

Ik vind wel dat men na een vastgestelde periode (bijvoorbeeld 5 jaar) automatisch recht moet krijgen op dezelfde rechten.
In dat verband vind ik ook dat in de privé na een analoge periode iedereen recht zou moeten krijgen op hetzelfde aanvullend pensioen.

Akkoord?

Het verloop van de hulppostbodes die bpost aanwerft is zeer groot. Tijdens de eerste 10 maanden van 2015 wierf het bedrijf er 1.200 nieuwe aan, maar vertrokken er 730. Sinds 2011 werden er in totaal 6.490 aangeworven en vertrokken er 3.774. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Telecommunicatie Alexander De Croo op een schriftelijke vraag van Marco Van Hees (PVDA).


Volgens Van Hees is het grote verloop het gevolg van het penibele statuut van hulppostbode dat bpost in 2009 invoerde. "Terwijl statutaire postbodes aan het begin van hun loopbaan 1.808,15 euro bruto per maand ontvangen, is dat voor hulppostbodes slechts 1.743,47 euro. Aan het einde van de loopbaan is dat respectievelijk 2.583,95 en 1.743,47 euro", aldus Van Hees

http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacature/article/detail/2586336/2016/01/15/Zeer-groot-verloop-bij-hulppostbodes-bpost.dhtml

Henri1
16 januari 2016, 08:28
De Belgische staat moet de Finse energiereus Fortum ruim 200 miljoen euro terugbetalen. Dat is een gevolg van een arrest van het Antwerpse hof van Beroep, schrijven De Tijd en De Standaard vandaag. Volgens de advocate Leen Ketels gaat het om een "zeer belangrijk precedent" en zijn er nog bedrijven die op die manier zullen ontkomen aan de extra belastingclaims.

http://www.hln.be/hln/nl/926/Geld/ar...gbetalen.dhtml

De gevolgen van de taxshift lopen voor de grote Vlaamse steden op tot enkele tientallen miljoenen euro aan minderinkomsten. Dat concluderen Kristof Calvo (Groen) en Georges Gilkinet (Ecolo) uit cijfers die ze opvroegen bij minister van Financiën Johan Van Overtveldt.


Het was al bekend dat de impact van de taxshift op de aanvullende personenbelasting voor alle Vlaamse gemeenten samen tegen 2021 ongeveer 193 miljoen euro per jaar zou bedragen.

De groene parlementsleden vroegen nu de cijfers per gemeente op. Daaruit blijkt, zoals verwacht, dat de grote steden de grootste impact ondervinden. Antwerpen loopt tegen 2021, gecumuleerd, 37.445.542 euro mis. Voor Gent gaat het om 20.442.071 euro en voor Leuven om 10.976.516 euro.

"Dit is een nieuwe tegenslag voor de lokale besturen", zegt Kristof Calvo. "Michel en Van Overtveldt zadelen onze steden en gemeenten op met een stevig probleem. Steden en gemeenten hebben het al niet eenvoudig. Moeten zij nu hun belastingen gaan verhogen?

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...taxshift.dhtml

http://www.tijd.be/politiek_economie...20495-3148.art

Misschien werken tot 70 jaar?
Nog een zouttax?


Waarin verschilt deze regering met de vorigen?
Dit is de grote verandering !

http://www.demorgen.be/binnenland/de-croo-haalt-uit-naar-vandeput-patriot-raketten-zijn-onnozel-idee-b3ed0aad/

Tavek
16 januari 2016, 09:19
Als je vindt dat jouw te verwachten pensioen niet in verhouding staat met de bijdragen geleverd door uw arbeid, dan moet je echt niet naar de werkgevers wijzen.

Wie heeft dan aangedrongen op de verlaging van de rendementen op groepsverzekeringen ?

De verzekeringsmaatschappijen konden die factuur netjes doorduwen naar de werkgevers...

reservespeler
16 januari 2016, 09:23
En dan komt de regering nog doodleuk vertellen dat de kost voor asielopvang uit de begroting word gehouden.
En waar gaan ze dat geld zoeken?Misschien kan ik mee zoeker en vind ik ook nog een beetje.

Bij de NMBS is nog veel te rapen

Pandareus
16 januari 2016, 09:25
Wie heeft dan aangedrongen op de verlaging van de rendementen op groepsverzekeringen ?

De verzekeringsmaatschappijen konden die factuur netjes doorduwen naar de werkgevers...

Maar dat zou de markt voor nieuwe contracten stilgelegd hebben, wat ze absoluut wouden vermijden. Dus koos men ervoor om de zwakste van de drie partijen ervoor te laten opdraaien... :-(

reservespeler
16 januari 2016, 09:26
Als dat een tijdelijk statuut is wel, in de privé krijgt een beginnende werknemer ook niet de wedde en voordelen van een ancien.

Ik vind wel dat men na een vastgestelde periode (bijvoorbeeld 5 jaar) automatisch recht moet krijgen op dezelfde rechten.
In dat verband vind ik ook dat in de privé na een analoge periode iedereen recht zou moeten krijgen op hetzelfde aanvullend pensioen.

Akkoord?

In de privé wordt een arbeider betaald voor het werk dat hij doet. Er wordt niet gewerkt met anciënniteit voor het loon.

reservespeler
16 januari 2016, 09:28
Noppes.
Beide pensioenen worden op dezelfde manier gefinancierd: afhoudingen op het loon en bijdragen van de werkgever (Staat of privé).

Dat de privé werkgever liever salariswagens en een hoger loon geeft en minder goed voor het pensioen zorgt is hun en uw zaak. :lol:

Alsof de privé werkgever daar iets aan te zeggen heeft.

Jan van den Berghe
16 januari 2016, 09:32
Wie heeft dan aangedrongen op de verlaging van de rendementen op groepsverzekeringen ?

De verzekeringsmaatschappijen konden die factuur netjes doorduwen naar de werkgevers...

Is dat netjes?

reservespeler
16 januari 2016, 09:36
Uiteraard, zij hebben er op aangedrongen bij de regering om maar niet te hoeven bij te dragen aan de pensioenen van haar werknemers.

Je zou voor minder loyale werknemer worden...not.

De werkgevers dragen bij aan ieder pensioen dat in België betaald wordt.
Daar er met geld gesmeten werd in de jaren voor 1990, zorgt er nu voor dat er enorme tekorten zijn.

Verhofstadt heeft in 2 legislaturen gezorgd voor een enorme staatsput.
Enerzijds smotste hij het geld dat JLDH gespaard had op.
Anderzijds groef hij nog diepere putten door van alles te kopen en dan terug te huren. Die huur betalen wij nu nog steeds en zullen wij nog heel veel jaren mogen betalen.

reservespeler
16 januari 2016, 09:37
Ik zie geen enkel voordeel. Voor gierige KMO bazen zal een groepsverzekering van enige omvang nog te duur blijven. Die mensen kunnen er dus naar blijven fluiten. Voor de huidige contracten verandert er niets. Voor jongeren: zij zijn gepeerd, zij mogen hun leven lang opbouwen aan 1.75 %. Wetende dat een hogere rentevoet gekoppeld is aan de 10 jarige staatsobligatie * 0.6....dus we moeten goede regeringscrisis krijgen en torenhoge rentevoeten ? Dan pas kunnen we terug naar de 3.25. En liefst voor langere periodes crisis, want de formule haalt tijdelijke pieken er uit.

Iedereen op de PS en NVA stemmen !!!!!

Gierige KMO bazen waarvan het water tot aan de lippen staat!

reservespeler
16 januari 2016, 09:38
Als je vindt dat jouw te verwachten pensioen niet in verhouding staat met de bijdragen geleverd door uw arbeid, dan moet je echt niet naar de werkgevers wijzen.

Dat begrijpt ie blijkbaar niet.

Henri1
16 januari 2016, 09:38
De werkgevers dragen bij aan ieder pensioen dat in België betaald wordt.
Daar er met geld gesmeten werd in de jaren voor 1990, zorgt er nu voor dat er enorme tekorten zijn.

Verhofstadt heeft in 2 legislaturen gezorgd voor een enorme staatsput.
Enerzijds smotste hij het geld dat JLDH gespaard had op.
Anderzijds groef hij nog diepere putten door van alles te kopen en dan terug te huren. Die huur betalen wij nu nog steeds en zullen wij nog heel veel jaren mogen betalen.

Als ik me niet vergis draagt iedereen die werkt daartoe bij en niet de patroons

Hetgeen de patroon betaalt is de bezoldiging voor verrichte arbeid

reservespeler
16 januari 2016, 09:41
Als ik me niet vergis draagt iedereen die werkt daartoe bij en niet de patroons

Hetgeen de patroon betaalt is de bezoldiging voor verrichte arbeid

Met zagen vallen bomen.
Als werkgevers geen werk geven, zijn er geen loontrekkenden.
Geen loontrekkenden is geen bijdrage aan de pensioenkas.

Uw redenering is er zo één in de trend van de kip en het ei.

Henri1
16 januari 2016, 09:42
Met zagen vallen bomen.
Als werkgevers geen werk geven, zijn er geen loontrekkenden.
Geen loontrekkenden is geen bijdrage aan de pensioenkas.

Uw redenering is er zo één in de trend van de kip en het ei.

U draait het allemaal om
U hebt dus ongelijk over de volledige lijn

reservespeler
16 januari 2016, 09:46
U draait het allemaal om
U hebt dus ongelijk over de volledige lijn

Waar heb ik ongelijk?
Graag een uitvoerige verklaring op ieder punt waar ik ongelijk heb.

Ik wacht!

Henri1
16 januari 2016, 09:51
Waar heb ik ongelijk?
Graag een uitvoerige verklaring op ieder punt waar ik ongelijk heb.

Ik wacht!

Werkgevers werven werknemers aan omdat ze die nodig hebben en zeker niet om een andere reden
In ruil voor het geleverde werk betalen ze een loon
Een gedeelte van dat loon moet terug naar de staat om pensioenen e.d. te betalen

Dus de werknemer draagt bij voor het eigen pensioen. Een pensioen is zeker geen weldaad uitgaande van de werkgever

vrijzinnige
16 januari 2016, 09:55
De werkgevers dragen bij aan ieder pensioen dat in België betaald wordt.
Daar er met geld gesmeten werd in de jaren voor 1990, zorgt er nu voor dat er enorme tekorten zijn.

Verhofstadt heeft in 2 legislaturen gezorgd voor een enorme staatsput.
Enerzijds smotste hij het geld dat JLDH gespaard had op.
Anderzijds groef hij nog diepere putten door van alles te kopen en dan terug te huren. Die huur betalen wij nu nog steeds en zullen wij nog heel veel jaren mogen betalen.

De werkgever stort (verplicht) een deel van het BRUTO loon, 33% en tegen 2019 nog slechts 25% door aan de RSZ. Dat is LOON waarvoor de werknemer gewerkt heeft, en GEEN geschenkje van de werkgever aan zijn werknemer.

De regeringen Verhofstadt hadden acht jaar op rij een begroting in evenwicht, waardoor de staatsschuld daalde tot een historisch dieptepunt.
Dat zijn feiten die iedereen kan terugvinden op het internet.

En wat de verkoop van eigendommen betreft:
De Vlaamse regering heeft zijn begroting doen kloppen door rioolwaterzuiveringsinstallaties van de Vlaamse Milieu Maatschappij (VMM) te verkopen aan waterzuiveringsmaatschappij Aquafin. Een operatie die volgens de Inspectie van Financiën in werkelijkheid negatief is. Lode Vereeck van oppositiepartij LDD heeft het over ‘begrotingstrucs uit een ver verleden’.
‘Mocht de federale regering zoiets proberen dan zouden Muyters en de N-VA moord en brand schreeuwen’, merkt Vereeck op. ‘Maar de verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij de hele Vlaamse regering die het blijkbaar niet aandurft om structureel te besparen.
Muyters zegt over de verkoop van de rioolwaterzuiveringsinstallaties dat hij enkel het regeerakkoord heeft uitgevoerd en wuift de rapporten van het Rekenhof en de Inspectie van Financiën weg als ‘louter adviezen’. ‘Ze hebben problemen met onze bedrijfseconomische logica, maar argumenten ten gronde om dat te staven, halen ze niet aan’, klinkt het bij de N-VA’er.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20111212_031

Henri1
16 januari 2016, 12:59
De werkgever stort (verplicht) een deel van het BRUTO loon, 33% en tegen 2019 nog slechts 25% door aan de RSZ. Dat is LOON waarvoor de werknemer gewerkt heeft, en GEEN geschenkje van de werkgever aan zijn werknemer.

De regeringen Verhofstadt hadden acht jaar op rij een begroting in evenwicht, waardoor de staatsschuld daalde tot een historisch dieptepunt.
Dat zijn feiten die iedereen kan terugvinden op het internet.

En wat de verkoop van eigendommen betreft:
De Vlaamse regering heeft zijn begroting doen kloppen door rioolwaterzuiveringsinstallaties van de Vlaamse Milieu Maatschappij (VMM) te verkopen aan waterzuiveringsmaatschappij Aquafin. Een operatie die volgens de Inspectie van Financiën in werkelijkheid negatief is. Lode Vereeck van oppositiepartij LDD heeft het over ‘begrotingstrucs uit een ver verleden’.
‘Mocht de federale regering zoiets proberen dan zouden Muyters en de N-VA moord en brand schreeuwen’, merkt Vereeck op. ‘Maar de verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij de hele Vlaamse regering die het blijkbaar niet aandurft om structureel te besparen.
Muyters zegt over de verkoop van de rioolwaterzuiveringsinstallaties dat hij enkel het regeerakkoord heeft uitgevoerd en wuift de rapporten van het Rekenhof en de Inspectie van Financiën weg als ‘louter adviezen’. ‘Ze hebben problemen met onze bedrijfseconomische logica, maar argumenten ten gronde om dat te staven, halen ze niet aan’, klinkt het bij de N-VA’er.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20111212_031

De aanhangers van N-VA willen gezegd hebben dat de werkgevers dat zomaar allemaal betalen, maar het zij de werknemers die het gelag betalen.

Sukkelaar
16 januari 2016, 13:02
De werkgevers dragen bij aan ieder pensioen dat in België betaald wordt.
Daar er met geld gesmeten werd in de jaren voor 1990, zorgt er nu voor dat er enorme tekorten zijn.

Verhofstadt heeft in 2 legislaturen gezorgd voor een enorme staatsput.
Enerzijds smotste hij het geld dat JLDH gespaard had op.
Anderzijds groef hij nog diepere putten door van alles te kopen en dan terug te huren. Die huur betalen wij nu nog steeds en zullen wij nog heel veel jaren mogen betalen.

Moet het niet verkopen zijn?

Bob
16 januari 2016, 13:48
Hebben alle werknemers er in de privé ene ?

Dat is juist het punt dat ik wilde maken.

reservespeler
16 januari 2016, 14:07
Werkgevers werven werknemers aan omdat ze die nodig hebben en zeker niet om een andere reden
In ruil voor het geleverde werk betalen ze een loon
Een gedeelte van dat loon moet terug naar de staat om pensioenen e.d. te betalen

Dus de werknemer draagt bij voor het eigen pensioen. Een pensioen is zeker geen weldaad uitgaande van de werkgever

1. Van die 13,07 % zullen er veel, heel veel pensioenen betaald worden.
2. In die 13,07 % zit ook de bijdrage voor de ziekte- en invaliditeitsverzekering.
3. In die 13,07 % zit ook de verzekering tegen werkeloosheid (ook de tijdelijke).

En nogmaals, zonder wekgevers geen lonen waarvan SZ afgehouden kan worden.

reservespeler
16 januari 2016, 14:09
Moet het niet verkopen zijn?

Oeps, inderdaad.

Bob
16 januari 2016, 14:13
Wie heeft dan aangedrongen op de verlaging van de rendementen op groepsverzekeringen ?

De verzekeringsmaatschappijen konden die factuur netjes doorduwen naar de werkgevers...

Men heeft er dan ondertussen al wel zoveel doorgeduwd, dat hoe langer hoe minder werkgevers het nog zien zitten.
Vraag is wel hoe het komt dat ondanks al deze vertrekkende werkgevers, de (officiele) werkloosheid daalt.

reservespeler
16 januari 2016, 14:17
De werkgever stort (verplicht) een deel van het BRUTO loon, 33% en tegen 2019 nog slechts 25% door aan de RSZ. Dat is LOON waarvoor de werknemer gewerkt heeft, en GEEN geschenkje van de werkgever aan zijn werknemer.

De regeringen Verhofstadt hadden acht jaar op rij een begroting in evenwicht, waardoor de staatsschuld daalde tot een historisch dieptepunt.
Dat zijn feiten die iedereen kan terugvinden op het internet.

En wat de verkoop van eigendommen betreft:
De Vlaamse regering heeft zijn begroting doen kloppen door rioolwaterzuiveringsinstallaties van de Vlaamse Milieu Maatschappij (VMM) te verkopen aan waterzuiveringsmaatschappij Aquafin. Een operatie die volgens de Inspectie van Financiën in werkelijkheid negatief is. Lode Vereeck van oppositiepartij LDD heeft het over ‘begrotingstrucs uit een ver verleden’.
‘Mocht de federale regering zoiets proberen dan zouden Muyters en de N-VA moord en brand schreeuwen’, merkt Vereeck op. ‘Maar de verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij de hele Vlaamse regering die het blijkbaar niet aandurft om structureel te besparen.
Muyters zegt over de verkoop van de rioolwaterzuiveringsinstallaties dat hij enkel het regeerakkoord heeft uitgevoerd en wuift de rapporten van het Rekenhof en de Inspectie van Financiën weg als ‘louter adviezen’. ‘Ze hebben problemen met onze bedrijfseconomische logica, maar argumenten ten gronde om dat te staven, halen ze niet aan’, klinkt het bij de N-VA’er.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20111212_031

De werknemer met of zonder werk stort helemaal niets.

MET ANDERE WOORDEN:
De werkgever betaald de RSZ die de werknemer moet betalen vooraleer die laatste zijn loon krijgt. De werkgever trekt het RSZ bedrag af van het brutoloon van de werknemer.

De werkgever kan dit omdat hij dit incalculeert bij de prijsbepaling van zijn producten of diensten.
Zonder wekgever is er helemaal geen werknemer en kan die laatste helemaal niets betalen.


Ikmaakereenbontekermisvan

Zodat mijn schrijfsels iets of wat opvallen.

Tavek
16 januari 2016, 14:35
Is dat netjes?

Het is loon, het is toch evident dat loon betaald wordt door de werkgever.

Tavek
16 januari 2016, 14:36
Gierige KMO bazen waarvan het water tot aan de lippen staat!

Het rendement verlagen gaat hun niet overtuigen om een (fatsoenlijke) groepsverzekering af te sluiten.

Voor hun is iedere euro er eentje te veel.

Tavek
16 januari 2016, 14:38
1. Van die 13,07 % zullen er veel, heel veel pensioenen betaald worden.
2. In die 13,07 % zit ook de bijdrage voor de ziekte- en invaliditeitsverzekering.
3. In die 13,07 % zit ook de verzekering tegen werkeloosheid (ook de tijdelijke).

En nogmaals, zonder wekgevers geen lonen waarvan SZ afgehouden kan worden.

Zonder werknemers ook geen KMO's of Multinationals.

Je draait cirkels.

Tavek
16 januari 2016, 14:42
De werknemer met of zonder werk stort helemaal niets.

MET ANDERE WOORDEN:
De werkgever betaald de RSZ die de werknemer moet betalen vooraleer die laatste zijn loon krijgt. De werkgever trekt het RSZ bedrag af van het brutoloon van de werknemer.

De werkgever kan dit omdat hij dit incalculeert bij de prijsbepaling van zijn producten of diensten.
Zonder wekgever is er helemaal geen werknemer en kan die laatste helemaal niets betalen.


Ikmaakereenbontekermisvan

Zodat mijn schrijfsels iets of wat opvallen.

Gekleurde zever blijft zever.

De RSZ bijdragen horen gewoon bij de totale loonkost, en is nu eenmaal wat de werkgever moet betalen in ruil voor arbeid.

Bob
16 januari 2016, 15:55
Het is loon, het is toch evident dat loon betaald wordt door de werkgever.

Loon wordt bij elke cao terug onderhandelt. Er is niet het minste garantie dat "verworven rechten" tot in het oneindige zullen/kunnen betaalt worden.

non-conformist
16 januari 2016, 16:08
Iets zegt mij dat je niet kan genieten van de laagste pensioenen van west europa, die aangevuld worden door een groepsverzekering, de laatste strohalm van werknemers in de private sector om nog iet of wat deftig pensioen te hebben.

Iets zegt mij dat je ofwel geen inkomen hebt, ofwel voor de staat werkt als statutair ambtenaar.

Dat verklaart al héél véél.

non-conformist
16 januari 2016, 16:11
Neen, utopia niet. Wel een graag een systeem waarin je na 45 jaar werken en onbeperkt afdragen aan de sociale zekerheid meer als 1200-1300 euro netto krijgt per maand.

Ik vind die 1200-1300 gewoon de moeite niet meer om op te wachten. E.e.a. betekent dat ik, van zodra de kinderen de deur uit zijn, mijn schup hier afkuis en verhuis naar een land buiten de EU waar het niet te duur is om te wonen. Bij voorkeur ergens in Z-Amerika.

Zal mijn huis hier wel verhuren en daar van de huuropbrengst leven en voor de rest mogen ze heel dat pensioen in dat donkerbruine hol van hun steken.

Henri1
16 januari 2016, 18:03
Zonder werknemers ook geen KMO's of Multinationals.

Je draait cirkels.

Dat heet kronkelen.

vrijzinnige
16 januari 2016, 18:24
De werknemer met of zonder werk stort helemaal niets.

MET ANDERE WOORDEN:
De werkgever betaald de RSZ die de werknemer moet betalen vooraleer die laatste zijn loon krijgt. De werkgever trekt het RSZ bedrag af van het brutoloon van de werknemer.

De werkgever kan dit omdat hij dit incalculeert bij de prijsbepaling van zijn producten of diensten.
Zonder wekgever is er helemaal geen werknemer en kan die laatste helemaal niets betalen.


Ikmaakereenbontekermisvan

Zodat mijn schrijfsels iets of wat opvallen.

En zonder werknemers zijn er GEEN werkgevers, en zijn die werkgevers gewone zelfstandigen die hun vuile en zware klusjes ZELF moeten opknappen, tenminste als die zelfstandigen klusjes hebben om op te knappen !

demonen
16 januari 2016, 18:26
En zonder werknemers zijn er GEEN werkgevers, en zijn die werkgevers gewone zelfstandigen die hun vuile en zware klusjes ZELF moeten opknappen.

Indien men de VDAB, Forem en weet ik veel welke nog afschaffen : zouden er dan meer, minder of evenveel werklozen zijn?

fred vanhove
16 januari 2016, 19:42
Indien men de VDAB, Forem en weet ik veel welke nog afschaffen : zouden er dan meer, minder of evenveel werklozen zijn?

Trek het u niet aan .....binnen enige tijd lig jij met je vriendinnetje onder een Thaise palmboom;-)
En in Thailand zijn geen werklozen:-)

Dadeemelee
16 januari 2016, 20:30
Trek het u niet aan .....binnen enige tijd lig jij met je vriendinnetje onder een Thaise palmboom;-)
En in Thailand zijn geen werklozen:-)
Was dat niet non-conformist die onder de palmbomen in Zuid Amerika ging liggen?

Allemaal goed en wel, ondertussen toch maar lekker gratis ons internet gebruiken :lol:

reservespeler
16 januari 2016, 20:49
Zonder werknemers ook geen KMO's of Multinationals.

Je draait cirkels.

Ik ken KMO's genoeg die geen werknemer hebben.

Tavek
16 januari 2016, 23:24
Ik ken KMO's genoeg die geen werknemer hebben.

Dat zijn zelfstandingen. Of zoals in nederland genoemd: ZZP'ers.

Henri1
17 januari 2016, 08:58
Ik ken KMO's genoeg die geen werknemer hebben.

Een zelfstandige kan moeilijk KMO genoemd worden hé.

fred vanhove
17 januari 2016, 09:32
Was dat niet non-conformist die onder de palmbomen in Zuid Amerika ging liggen?

Allemaal goed en wel, ondertussen toch maar lekker gratis ons internet gebruiken :lol:


Neen dat is een bruggepensioneerde......met een royale vergoeding.....een royale groepsverzekering die voortdurend ligt te kakken op het pensioentje van de ambtenaren.

demonen
17 januari 2016, 10:24
Neen dat is een bruggepensioneerde......met een royale vergoeding.....een royale groepsverzekering die voortdurend ligt te kakken op het pensioentje van de ambtenaren.

In 2012 spendeerde België volgens het Planbureau 5,4% van het bbp aan werknemerspensioenen en 3,8% aan ambtenarenpensioenen. Op het eerste zicht niet zo’n spectaculair cijfer. Dat wordt het wel wanneer je wat gaat rekenen met de cijfers. Die 5,4% of 18,7 miljard moet over 1,59 miljoen gepensioneerden verdeeld worden terwijl de 3,8% of 12,3 miljard van de ambtenaren slechts over 399.000 mensen verdeeld wordt (bron: Vergrijzingsrapport Planbureau). Per gepensioneerde betekent dat gemiddeld 11.789 euro per jaar voor een werknemerspensioen en 31.759 euro per jaar voor ambtenarenpensioen. Dus bijna drie keer zoveel! Het Planbureau schat dat de kosten voor de ambtenarenpensioenen met bijna 50% zal toenemen tegen 2040.

http://www.voka.be/opinie/2013/6/het-laatste-taboe-de-ambtenarenpensioenen/

Bob
17 januari 2016, 13:52
Neen dat is een bruggepensioneerde......met een royale vergoeding.....een royale groepsverzekering die voortdurend ligt te kakken op het pensioentje van de ambtenaren.

Nu, een gemiddeld pensioen van meer dan 30.000euro/jaar, is al wel iets meer dan een pensioentje.

Tavek
17 januari 2016, 19:43
In 2012 spendeerde België volgens het Planbureau 5,4% van het bbp aan werknemerspensioenen en 3,8% aan ambtenarenpensioenen. Op het eerste zicht niet zo’n spectaculair cijfer. Dat wordt het wel wanneer je wat gaat rekenen met de cijfers. Die 5,4% of 18,7 miljard moet over 1,59 miljoen gepensioneerden verdeeld worden terwijl de 3,8% of 12,3 miljard van de ambtenaren slechts over 399.000 mensen verdeeld wordt (bron: Vergrijzingsrapport Planbureau). Per gepensioneerde betekent dat gemiddeld 11.789 euro per jaar voor een werknemerspensioen en 31.759 euro per jaar voor ambtenarenpensioen. Dus bijna drie keer zoveel! Het Planbureau schat dat de kosten voor de ambtenarenpensioenen met bijna 50% zal toenemen tegen 2040.

http://www.voka.be/opinie/2013/6/het-laatste-taboe-de-ambtenarenpensioenen/

Je kan er dus vergif op innemen dat daar toch vroeg of later in gekapt zal worden hoor.

Ze zijn er overigens al mee bezig (diplomabonificatie, 10 jaar ipv 5, ...).

De volgende stap zou het berekenen van het pensioen over de gehele loopbaan zijn.

Eduard Khil
17 januari 2016, 19:57
allemaal de fout van de sossen...

inderdaad

Pandareus
17 januari 2016, 20:24
Je kan er dus vergif op innemen dat daar toch vroeg of later in gekapt zal worden hoor.

Ze zijn er overigens al mee bezig (diplomabonificatie, 10 jaar ipv 5, ...).

De volgende stap zou het berekenen van het pensioen over de gehele loopbaan zijn.

Een veel efficiëntere manier is om de bestaande overheidspensioenen vanaf volgende maand gewoon af te toppen op niveau van het maximum pensioen in het privé stelsel. Dat maakt het voor de programmeurs in de pensioentoren in brussel gemakkelijk, en je hebt geen lulkoek nodig rond 'overgangsmaatregelen'. 8-)
Voor de huidige ambtenaren kan men dan een mix van twee systemen hanteren, het geplafonneerde max + een tweede pijler op te starten vanaf hetzelfde moment.

Voor de huidige generatie opa's uit de ambtenarij moet men echter de methode van de machete gebruiken : erin hakken. Reden ? Die hebben allemaal op basis van onzin en drogredeneringen een veel te hoog pensioen gekregen. Dipoloma bonificatie : kiss my ass. Het profitariaat duurde al lang genoeg.

demonen
18 januari 2016, 00:17
Een veel efficiëntere manier is om de bestaande overheidspensioenen vanaf volgende maand gewoon af te toppen op niveau van het maximum pensioen in het privé stelsel. Dat maakt het voor de programmeurs in de pensioentoren in brussel gemakkelijk, en je hebt geen lulkoek nodig rond 'overgangsmaatregelen'. 8-)
Voor de huidige ambtenaren kan men dan een mix van twee systemen hanteren, het geplafonneerde max + een tweede pijler op te starten vanaf hetzelfde moment.

Voor de huidige generatie opa's uit de ambtenarij moet men echter de methode van de machete gebruiken : erin hakken. Reden ? Die hebben allemaal op basis van onzin en drogredeneringen een veel te hoog pensioen gekregen. Dipoloma bonificatie : kiss my ass. Het profitariaat duurde al lang genoeg.

Die voorstellen van de pensioencommissie (11 vd 12 leden waren ambtenaren, weet U nog) dat quasi volledig werd overgenomen door de N-VA
en dat pas over 15 jaar zou ingaan (puntenrugzakje) kan al onmiddellijk in de vuilbak gekieperd worden.
De onbetaalbaarheid doet zich nu voor en elke dag wachten is een stap richting Griekenland.
Ik vrees dat, over Griekenland gesproken, deze materie best niet aan beroepspolitici moet overgelaten worden. Hopelijk zakt heel dat ponzi-sceme morgen al in elkaar en komt de Troika dat vies werk doen.
Met in deze regering te stappen heeft de N-VA in zijn eigen voet geschoten en waarschijnlijk in beide.

Indomitable
18 januari 2016, 01:32
Op zoek naar geld.....

http://media.giphy.com/media/t1ufN2iiiDGxO/giphy.gif

Drosamadaris
18 januari 2016, 15:11
Neen, utopia niet. Wel een graag een systeem waarin je na 45 jaar werken en onbeperkt afdragen aan de sociale zekerheid meer als 1200-1300 euro netto krijgt per maand.

In België, het land waar je onbeperkt moet bijdragen, maar waar je nooit aan het maximale pensioens-bedrag geraakt als niet-ambtenaar? (tenzij je 45 jaar op rij meer dan 53k verdient om dat uiteindelijk nog steeds maar 2180 bruto te krijgen) :-D :lol:
Never gonna happen, dat weet je uiteraard ook wel.

Wie toch in België wil blijven, die heeft best een stevig apart potje ter beschikking in derde pijler en verder, aangezien zowel je eerste als je tweede pijler uitgekleed worden door de onkunde van de staat.

Henri1
18 januari 2016, 19:10
In België, het land waar je onbeperkt moet bijdragen, maar waar je nooit aan het maximale pensioens-bedrag geraakt als niet-ambtenaar? (tenzij je 45 jaar op rij meer dan 53k verdient om dat uiteindelijk nog steeds maar 2180 bruto te krijgen) :-D :lol:
Never gonna happen, dat weet je uiteraard ook wel.

Wie toch in België wil blijven, die heeft best een stevig apart potje ter beschikking in derde pijler en verder, aangezien zowel je eerste als je tweede pijler uitgekleed worden door de onkunde van de staat.

Ook met de huidige rechtse regering niet dus ?

hamac
18 januari 2016, 19:48
De werkgever stort (verplicht) een deel van het BRUTO loon, 33% en tegen 2019 nog slechts 25% door aan de RSZ. Dat is LOON waarvoor de werknemer gewerkt heeft, en GEEN geschenkje van de werkgever aan zijn werknemer.


Dat wordt gestort in een legaal Ponzi-scheme.


De regeringen Verhofstadt hadden acht jaar op rij een begroting in evenwicht, waardoor de staatsschuld daalde tot een historisch dieptepunt.
Dat zijn feiten die iedereen kan terugvinden op het internet.


De schuldratio is gedaald, maar niet de staatsschuld.
Ze hebben in een hoogconjunctuur met moeite de staatsschuld niet laten toenemen.
Dat de schuldratio is gezakt is puur te wijten aan de groei van het BNP.

hamac
18 januari 2016, 19:50
De aanhangers van N-VA willen gezegd hebben dat de werkgevers dat zomaar allemaal betalen, maar het zij de werknemers die het gelag betalen.

Dus er staat een ezeltje achter de bedrijfshal die het verschil tussen de volledige loonkost en uw nettoloon bijpast?

Bob
18 januari 2016, 19:52
Ook met de huidige rechtse regering niet dus ?

Is nogal moeilijk ook, als het geld hiervoor nodig, door de vorige, linkse regeringen, al lang is uitgegeven.

vrijzinnige
18 januari 2016, 20:04
Is nogal moeilijk ook, als het geld hiervoor nodig, door de vorige, linkse regeringen, al lang is uitgegeven.

Als dus de vorige regering al het geld heeft uitgegeven, koopt de regering De Wever de gevechtsvliegtuigen en de patriot raketten dan op afbetaling ?
Ook de geschenkjes aan de werkgevers moeten nog in de rekeningen van de RSZ worden verwerkt, en niet te vergeten.....de vluchtelingen opvang, waarvoor de NVA reeds in 2012 DE oplossing had, nl: draai de asielkraan dicht (Sarah Smeyers) !
Maw, onze kinderen en kleinkinderen zullen zich de doortocht van de Vlaamse nationalisten nog lang blijven herinneren !

Brakelaar
18 januari 2016, 20:11
Als dus de vorige regering al het geld heeft uitgegeven, koopt de regering De Wever de gevechtsvliegtuigen en de patriot raketten dan op afbetaling ?
Ook de geschenkjes aan de werkgevers moeten nog in de rekeningen van de RSZ worden verwerkt, en niet te vergeten.....de vluchtelingen opvang, waarvoor de NVA reeds in 2012 DE oplossing had, nl: draai de asielkraan dicht (Sarah Smeyers) !
Maw, onze kinderen en kleinkinderen zullen zich de doortocht van de Vlaamse nationalisten nog lang blijven herinneren !

Het is niet de regering De Wever maar de regering Michel...maar ja, als je ziende blind bent,, het is dank zij de rooien dat onze kinderen en kleinkinderen zullen betalen door hun 'gratis beleid' en alle andere cadeautjes die ze kwistig rondstrooiden toen ze aan de macht waren, achteruit zijn we er toen van gegaan, je ziet wat er nu van gekomen is, iedereen betaald het gelag nu....

Pandareus
18 januari 2016, 20:35
Het is niet de regering De Wever maar de regering Michel...maar ja, als je ziende blind bent,, het is dank zij de rooien dat onze kinderen en kleinkinderen zullen betalen door hun 'gratis beleid' en alle andere cadeautjes die ze kwistig rondstrooiden toen ze aan de macht waren, achteruit zijn we er toen van gegaan, je ziet wat er nu van gekomen is, iedereen betaald het gelag nu....

Al dat Calimero-gelul begint ziekelijke vormen aan te nemen... Al anderhalf jaar aan de macht op alle niveau's, en de enige variatie in het gejengel is :
-toen we nog niet aan de macht waren, was het de fout van de sossen
-nu we wel aan de macht zijn, is het ook de fout van de sossen.
-overmorgen zal het ook de fout van de sossen zijn als "wij" van de n-va er niks van terecht bakken...

Weet je hoe men dergelijke potsenmakers noemt : leugenaars, bedriegers en volksmenners.
Ga orakelen tegen dat genie uit Genk die een paar miljard euro wil over de balk gooien voor F 35's of verouderde boten om toch maar te kunnen meespelen in NATO verband. Die schlemiel wil de grap zelfs zo ver doordrijven dat hij voorstelt om een bewezen slecht raketsysteem dat dateert uit de jaren '80 aan te kopen, kwestie van maar genoeg geld te verkwisten en de sympathieke vertegenwoordigers van de VS happy te houden.
Een gebrek aan politiek talent, combineren met een gebrek aan politiek groeipad met verantwoordelijkheid, en dan krijg je zo een gelul : mensen die zitten te beslissen over zaken waar ze geen kloten van kennen. Die kerel is vanuit het niets minister geworden, heeft nul komma nul operationele ervaring in een uitvoerend mandaat en moet nu over miljarden euro's beslissen.
Belachelijk.

Bob
18 januari 2016, 20:52
Als dus de vorige regering al het geld heeft uitgegeven, koopt de regering De Wever de gevechtsvliegtuigen en de patriot raketten dan op afbetaling ?
Ook de geschenkjes aan de werkgevers moeten nog in de rekeningen van de RSZ worden verwerkt, en niet te vergeten.....de vluchtelingen opvang, waarvoor de NVA reeds in 2012 DE oplossing had, nl: draai de asielkraan dicht (Sarah Smeyers) !
Maw, onze kinderen en kleinkinderen zullen zich de doortocht van de Vlaamse nationalisten nog lang blijven herinneren !

Maar de doortocht van de sossen nog veel langer.

Bob
18 januari 2016, 20:55
Al dat Calimero-gelul begint ziekelijke vormen aan te nemen... Al anderhalf jaar aan de macht op alle niveau's, en de enige variatie in het gejengel is :
-toen we nog niet aan de macht waren, was het de fout van de sossen
-nu we wel aan de macht zijn, is het ook de fout van de sossen.
-overmorgen zal het ook de fout van de sossen zijn als "wij" van de n-va er niks van terecht bakken...

Weet je hoe men dergelijke potsenmakers noemt : leugenaars, bedriegers en volksmenners.
Ga orakelen tegen dat genie uit Genk die een paar miljard euro wil over de balk gooien voor F 35's of verouderde boten om toch maar te kunnen meespelen in NATO verband. Die schlemiel wil de grap zelfs zo ver doordrijven dat hij voorstelt om een bewezen slecht raketsysteem dat dateert uit de jaren '80 aan te kopen, kwestie van maar genoeg geld te verkwisten en de sympathieke vertegenwoordigers van de VS happy te houden.
Een gebrek aan politiek talent, combineren met een gebrek aan politiek groeipad met verantwoordelijkheid, en dan krijg je zo een gelul : mensen die zitten te beslissen over zaken waar ze geen kloten van kennen. Die kerel is vanuit het niets minister geworden, heeft nul komma nul operationele ervaring in een uitvoerend mandaat en moet nu over miljarden euro's beslissen.
Belachelijk.

Misschien had de spa indertijd beter gevechtsvliegtuigen of patriots gekocht, in plaats van augustahelicopters. Dan had men ze nu niet meer moeten kopen.

Brakelaar
18 januari 2016, 20:59
Al dat Calimero-gelul begint ziekelijke vormen aan te nemen... Al anderhalf jaar aan de macht op alle niveau's, en de enige variatie in het gejengel is :
-toen we nog niet aan de macht waren, was het de fout van de sossen
-nu we wel aan de macht zijn, is het ook de fout van de sossen.
-overmorgen zal het ook de fout van de sossen zijn als "wij" van de n-va er niks van terecht bakken...

Weet je hoe men dergelijke potsenmakers noemt : leugenaars, bedriegers en volksmenners.
Ga orakelen tegen dat genie uit Genk die een paar miljard euro wil over de balk gooien voor F 35's of verouderde boten om toch maar te kunnen meespelen in NATO verband. Die schlemiel wil de grap zelfs zo ver doordrijven dat hij voorstelt om een bewezen slecht raketsysteem dat dateert uit de jaren '80 aan te kopen, kwestie van maar genoeg geld te verkwisten en de sympathieke vertegenwoordigers van de VS happy te houden.
Een gebrek aan politiek talent, combineren met een gebrek aan politiek groeipad met verantwoordelijkheid, en dan krijg je zo een gelul : mensen die zitten te beslissen over zaken waar ze geen kloten van kennen. Die kerel is vanuit het niets minister geworden, heeft nul komma nul operationele ervaring in een uitvoerend mandaat en moet nu over miljarden euro's beslissen.
Belachelijk.

Steekt het een beetje dat je vriendjes het niet goed gedaan hebben toen ze aan de macht waren, flauwe praat he makker...

DucDEnghien
18 januari 2016, 21:03
Misschien had de spa indertijd beter gevechtsvliegtuigen of patriots gekocht, in plaats van augustahelicopters. Dan had men ze nu niet meer moeten kopen.

Agusta ging over 12 miljard frank, 300 miljoen euro. Veel gevechtsvliegtuigen koop je daar niet mee ...

Brakelaar
18 januari 2016, 21:15
Agusta ging over 12 miljard frank, 300 miljoen euro. Veel gevechtsvliegtuigen koop je daar niet mee ...

In 1988 was dat een pak geld, vergelijken met de euro nu klopt van geen kanten, er was zelfs geen sprake van de euro toen!

Bob
18 januari 2016, 21:36
Agusta ging over 12 miljard frank, 300 miljoen euro. Veel gevechtsvliegtuigen koop je daar niet mee ...

Heb den indruk dat de uitgaven van Belgie, voor de landsverdediging, in navoverband gewoonweg ondermaats zijn. Ofwel maakt van er deel van uit, en doet men er de nodige investeringen voor, ofwel gaat men er gewoonweg uit.
Heb er eigenlijk geen idee van, in hoeverre dit laatste de geheime agenda is van links. Maar dan zou men beter stellen. We willen uit de navo ipv we willen geen gevechtsvliegtuigen.

DucDEnghien
18 januari 2016, 21:39
In 1988 was dat een pak geld, vergelijken met de euro nu klopt van geen kanten, er was zelfs geen sprake van de euro toen!

Van die 12 miljard frank waren er acht miljard voor 46 helicopters, de andere vier miljard ging naar Saab voor de bijbehorende raketten. Zelf in 1988 kon je met 8 miljard niet veel gevechtsvliegtuigen kopen.

Pandareus
18 januari 2016, 21:51
In 1988 was dat een pak geld, vergelijken met de euro nu klopt van geen kanten, er was zelfs geen sprake van de euro toen!

Stop maar met dat gezever van bejaarden die enkel nog een langetermijn geheugen hebben... 1988 is de geschiedenis. Anno 2016 hebben we een minister vanuit de partij van de 'verandering' die nutteloze jets wil kopen voor een paar miljard die er niet zijn, wat nutteloze schepen met geld dat er ook niet is, en dan nog de witz op een hoger niveau trekt door aan te kondigen dat hij een raketsysteem gaat kopen om ook eens internationaal mee in de gazet mee te raken. Brol die ons buurland duitsland al eerder heeft afgewezen gaan wij nu kopen, en dan maar lullen over schuldgraad...
Die kloothommel heeft nul komma nul bestuurservaring maar zit wel in de regering die de sociale hakbijl hanteert voor miljarden over de balk te kunnen gooien.

Als ik deze dagelijkse getuigenis van mediocriteit, van blatante onkunde en van door onwetendheid en misplaatste fierheid daarover aangestuurde janboel aanschouw krijg ik van plaatsvervangende schaamte buikkrampen.

Theo Francken is een revelatie, die heeft ook geen bal ervaring maar beheert zijn departement en doet dat goed. Jan Jambon is ondanks zijn gebrek aan tact al bij al een minister ven BiZa die zijn departement beheert, in moeilijke omstandigheden en met de nodige autoriteit om crisissen onder controle te houden.
Maar die nitwit uit genk is zijn witte broodsweken al lang voorbij, al wat er al uit zijn koker kwam was waardeloos, hij is een minister op het niveau van wat vroeger een Mathot was, een Daerden, een waardeloze handpop dus.
De stafchef heeft zijn hand zo diep in Steven zijn rectum zitten dat als hij knippert met zijn vingers, Steven zijn oren beginnen te flapperen.

Zet die man aub onder curatele, net zoals ze eerder met tante Sleurs hebben moeten doen toen die haar onkunde zat te bewijzen.

Drosamadaris
18 januari 2016, 21:54
Ook met de huidige rechtse regering niet dus ?

Welke rechtse regering?

Pandareus
18 januari 2016, 21:58
Welke rechtse regering?


Even Eduard Khill quoten : "de regering van de rechtvaardige rechtsen"... :lol:

Drosamadaris
18 januari 2016, 22:09
Even Eduard Khill quoten : "de regering van de rechtvaardige rechtsen"... :lol:

De huidige Belgische regering kan je bezwaarlijk rechts noemen. Daarvoor ontbreekt het aan daadkracht, actiegerichtheid en durf. Je kan ze hoogstens centrum met een zweem centrum-rechts noemen, niet meer dan dat.

Van echt rechtse regering verwacht ik veel duidelijkere trendbreuken met jarenlang socialistisch Sinterklaas beleid. Nu doen ze gewoon verder zoals elke Belgische regering met hoogstens wat accenten die anders staan.
Een echte rechtse regering zou bijvoorbeeld nooit voor degressieve belastingsreducties kiezen om zo de ridicule fiscale druk nog meer te concentreren bij een steeds kleiner wordende groep.

Bob
18 januari 2016, 23:15
Stop maar met dat gezever van bejaarden die enkel nog een langetermijn geheugen hebben... 1988 is de geschiedenis.

Waren nochthans leuke tijden voor links. Claes baas van de navo. Zo'n 30 miljoen smeergeld voor de spa, als dank voor de aankoop van Augustahelikopters.
Maar kom. Misschien allemaal oude koeien uit de gracht halen, die helemaal niets bijbrengen tot een ernstige discussie. En misschien hebt ge wel gelijk dat VandePutte niet opgewassen is voor zijn taak, en zich van alles laat aansmeren. Ik weet het niet, dus neem hierin geen stelling.
Maar het argument dat er voor dit alles geen geld is, houdt geen steek.
Ons budget voor landsverdediging, dat dan nog bijna volledig opgesoupeerd wordt voor sallarissen, is nu eenmaal ondermaats. Voldoet niet aan de navo vereisten. En dat onze partners druk op ons uitoefenen, voor nieuwe investeringen, is dan ook niet meer dan normaal.
Ofwel gaan we uit de navo, ofwel investeren we.

Bob
18 januari 2016, 23:25
De huidige Belgische regering kan je bezwaarlijk rechts noemen. Daarvoor ontbreekt het aan daadkracht, actiegerichtheid en durf. Je kan ze hoogstens centrum met een zweem centrum-rechts noemen, niet meer dan dat.

Van echt rechtse regering verwacht ik veel duidelijkere trendbreuken met jarenlang socialistisch Sinterklaas beleid. Nu doen ze gewoon verder zoals elke Belgische regering met hoogstens wat accenten die anders staan.
Een echte rechtse regering zou bijvoorbeeld nooit voor degressieve belastingsreducties kiezen om zo de ridicule fiscale druk nog meer te concentreren bij een steeds kleiner wordende groep.

Uiteraard hebben we een eerder centrumrechtse regering, waar we daarvoor een eerder centrumlinkse regering hadden.
Maar dat het toekennen van meer belastingsreducties aan de laagverdieners, economisch gezien een slechte zaak is, betwijfel ik toch. Daarvoor denk ik toch dat de werklozenval een groter gevaar is voor de economie, dan dat het relatief meer belasten van vermogenden, dit is.
En uiteindelijk is er maar één oplossing voor het Belgisch/Vlaams probleem. Dat is een reductie in de uitgaven.

Brakelaar
18 januari 2016, 23:44
Stop maar met dat gezever van bejaarden die enkel nog een langetermijn geheugen hebben... 1988 is de geschiedenis. Anno 2016 hebben we een minister vanuit de partij van de 'verandering' die nutteloze jets wil kopen voor een paar miljard die er niet zijn, wat nutteloze schepen met geld dat er ook niet is, en dan nog de witz op een hoger niveau trekt door aan te kondigen dat hij een raketsysteem gaat kopen om ook eens internationaal mee in de gazet mee te raken. Brol die ons buurland duitsland al eerder heeft afgewezen gaan wij nu kopen, en dan maar lullen over schuldgraad...
Die kloothommel heeft nul komma nul bestuurservaring maar zit wel in de regering die de sociale hakbijl hanteert voor miljarden over de balk te kunnen gooien.

Als ik deze dagelijkse getuigenis van mediocriteit, van blatante onkunde en van door onwetendheid en misplaatste fierheid daarover aangestuurde janboel aanschouw krijg ik van plaatsvervangende schaamte buikkrampen.

Theo Francken is een revelatie, die heeft ook geen bal ervaring maar beheert zijn departement en doet dat goed. Jan Jambon is ondanks zijn gebrek aan tact al bij al een minister ven BiZa die zijn departement beheert, in moeilijke omstandigheden en met de nodige autoriteit om crisissen onder controle te houden.
Maar die nitwit uit genk is zijn witte broodsweken al lang voorbij, al wat er al uit zijn koker kwam was waardeloos, hij is een minister op het niveau van wat vroeger een Mathot was, een Daerden, een waardeloze handpop dus.
De stafchef heeft zijn hand zo diep in Steven zijn rectum zitten dat als hij knippert met zijn vingers, Steven zijn oren beginnen te flapperen.

Zet die man aub onder curatele, net zoals ze eerder met tante Sleurs hebben moeten doen toen die haar onkunde zat te bewijzen.

Was ik van jou ik stuurde hem een e-mail..hier een grote mond opzetten is makkelijk! :-P

vrijzinnige
19 januari 2016, 11:53
De huidige Belgische regering kan je bezwaarlijk rechts noemen. Daarvoor ontbreekt het aan daadkracht, actiegerichtheid en durf. Je kan ze hoogstens centrum met een zweem centrum-rechts noemen, niet meer dan dat.

Van echt rechtse regering verwacht ik veel duidelijkere trendbreuken met jarenlang socialistisch Sinterklaas beleid. Nu doen ze gewoon verder zoals elke Belgische regering met hoogstens wat accenten die anders staan.
Een echte rechtse regering zou bijvoorbeeld nooit voor degressieve belastingsreducties kiezen om zo de ridicule fiscale druk nog meer te concentreren bij een steeds kleiner wordende groep.

"Van echt rechtse regering verwacht ik veel duidelijkere trendbreuken met jarenlang socialistisch Sinterklaas beleid."

Dat klopt VOLLEDIG, want de liberale en de neoliberalen papegaaien zonder enige schaamte het GRATIS verhaaltje van de sossen na.
Straks gaat het grote Antwerpse wonder nog zeggen en schrijven dat zij de EERSTEN waren die dit altijd al gezegd en gedaan hebben :-) :-) :-)