PDA

View Full Version : Jodiumpillen voor heel het land


looneytoon1975
15 januari 2016, 17:36
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160115_02069587

Ik wordt nucleaire vluchteling

Johan Bollen
16 januari 2016, 02:48
Waarschijnlijk gewoon een kadootje voor de farmaceutische industrie. Ze kunnen ook niet telkens een nieuw vaccin erdoor lobbyen.

maddox
16 januari 2016, 05:12
Echt wel nieuws om angst aan te jagen. En het werkt: "kernenergie, atomen iek, bah, da's gevaarlijk", voor de kudde. En nu krijgt die kudde een pilleke dat werkt tegen dat gevaar.... Een valiummeke per dag zou meer positiefs brengen, al was het maar een hoop meer passieve idioten.

subocaj
16 januari 2016, 09:38
Echt wel nieuws om angst aan te jagen. En het werkt: "kernenergie, atomen iek, bah, da's gevaarlijk", voor de kudde. En nu krijgt die kudde een pilleke dat werkt tegen dat gevaar.... Een valiummeke per dag zou meer positiefs brengen, al was het maar een hoop meer passieve idioten.

Waarom zou je schrik hebben voor kerncentrales die overjarig zijn en nog geld opleveren?
De jodium pilletjes zijn een doekje voor het bloeden, ze kunnen net zo goed een mond/neusmasker uitdelen om je gerust te stellen.

maddox
16 januari 2016, 13:12
Waarom zou je schrik hebben voor kerncentrales die overjarig zijn en nog geld opleveren?
Wie bepaald dat de kerncentrales overjarig zijn?
Het enige deel dat niet vervangen kan worden is de kernreactor zelf. Al de rest kan men gewoon vervangen door nieuwe stukken.

De jodium pilletjes zijn een doekje voor het bloeden, ze kunnen net zo goed een mond/neusmasker uitdelen om je gerust te stellen.

Indien het op zijn Tjernobyls mis zou gaan (kwasie onmogelijk met de PWR's in België) ,dan zal je mij zeer snel naar die jodiumpillen zien grijpen hoor.
Het is geen doekje voor het bloeden, maar een effectief middel tegen 1 deel van de situatie.

Henri1
16 januari 2016, 13:18
Wie bepaald dat de kerncentrales overjarig zijn?
Het enige deel dat niet vervangen kan worden is de kernreactor zelf. Al de rest kan men gewoon vervangen door nieuwe stukken.



Indien het op zijn Tjernobyls mis zou gaan (kwasie onmogelijk met de PWR's in België) ,dan zal je mij zeer snel naar die jodiumpillen zien grijpen hoor.
Het is geen doekje voor het bloeden, maar een effectief middel tegen 1 deel van de situatie.

Op korte afstand zal je weinig aan die pillen hebben.

maddox
16 januari 2016, 13:28
Op korte afstand zal je weinig aan die pillen hebben.

Hoever denk je dat het stadje Pripjat van de kerncentrale van Tjernobyl afligt?

En daar is de reactor gewoon uit elkaar geknald, en die stond niet in een zware bunker zoals de PWR's in Belgiê.

Henri1
16 januari 2016, 13:39
Hoever denk je dat het stadje Pripjat van de kerncentrale van Tjernobyl afligt?

En daar is de reactor gewoon uit elkaar geknald, en die stond niet in een zware bunker zoals de PWR's in Belgiê.

Hoeveel volk woont er nog in Pripjat ?

Hoeveel mensen zijn er sinds de ramp overleden aan één of andere kanker ?

Hoeveel misvormde/gemuteerde kinderen zijn er in de regio geboren sinds de ramp ?

DewareJakob
16 januari 2016, 13:44
Paniekzaaierij, hevig aangemoedigd door de groen-rode Linkiwinkies.

Vrijheideerst
16 januari 2016, 14:24
:rofl:

Frederik2000
16 januari 2016, 14:25
Waarom zou je schrik hebben voor kerncentrales die overjarig zijn en nog geld opleveren?
De jodium pilletjes zijn een doekje voor het bloeden, ze kunnen net zo goed een mond/neusmasker uitdelen om je gerust te stellen.

Tja, een twijfelgeval. Met centrales die zullen draaien tot ze 50j oud zijn en de toenemende terreurdreiging was ik eigenlijk van plan om via het net eens op zoek te gaan naar jodiumpillen.

Weliswaar besparen ze je enkel van het ergste (een relatief vlugge zeer pijnlijke dood) door de klieren vol te proppen indien je op relatief korte afstand van het incident zit.

In geval van een serieus nucleair incident kan men in een dichtbevolkt gebied als België/West-Europa eigenlijk toch geen kant op en crasht zowel maatschappij als economie. De vraag rijst dan of je zoiets eigenlijk wel wil overleven?

de vuile muilekoek
16 januari 2016, 16:15
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160115_02069587

Ik wordt nucleaire vluchteling

En wat met mensen die een jodium allergie hebben?

Frederik2000
16 januari 2016, 16:22
En wat met mensen die een jodium allergie hebben?

Die moeten dan onder de morfine uit hun oren bloeden tot ze de geest geven ...

AnarchoChristophe
16 januari 2016, 16:24
Echt wel nieuws om angst aan te jagen. En het werkt: "kernenergie, atomen iek, bah, da's gevaarlijk", voor de kudde. En nu krijgt die kudde een pilleke dat werkt tegen dat gevaar.... Een valiummeke per dag zou meer positiefs brengen, al was het maar een hoop meer passieve idioten.
Op de radio deze ochtend, aldus die klaven van Joe FM: "stel dat de kerncentrale ontploft.".
Ja, ontploffen... een kerncentrale. Debielen.

AnarchoChristophe
16 januari 2016, 16:24
Echt wel nieuws om angst aan te jagen. En het werkt: "kernenergie, atomen iek, bah, da's gevaarlijk", voor de kudde. En nu krijgt die kudde een pilleke dat werkt tegen dat gevaar.... Een valiummeke per dag zou meer positiefs brengen, al was het maar een hoop meer passieve idioten.
Op de radio deze ochtend, aldus die klaven van Joe FM: "stel dat de kerncentrale ontploft.".
Ja, ontploffen... een kerncentrale, ze zagen de paddestoel al hangen. Debielen.

de vuile muilekoek
16 januari 2016, 16:24
Die moeten dan onder de morfine uit hun oren bloeden tot ze de geest geven ...

Dank u , ik weet waar ik aan toe ben dan....

de vuile muilekoek
16 januari 2016, 16:25
Op de radio deze ochtend, aldus die klaven van Joe FM: "stel dat de kerncentrale ontploft.".
Ja, ontploffen... een kerncentrale. Debielen.

Kan toch zie Tjernobiel :roll:

AnarchoChristophe
16 januari 2016, 16:28
[QUOTE=AnarchoChristophe;7965280]Op de radio deze ochtend, aldus die klaven van Joe FM: "stel dat de kerncentrale ontploft.".
Ja, ontploffen... een kerncentrale. QUOTE]

Kan toch zie Tjernobiel :roll:

Reactors ontploffen niet. Die smelten. Stoomturbines ontploffen, zoals in Tjernobyl.

Peche
16 januari 2016, 16:29
Zijn we zo failliet dat een kernramp goedkoper is geworden dan een nieuwe centrale te zetten?!?
Ik wou op momenten als dit dat ik beter mijn best had gedaan om elders naartoe te vluchten.
Jezus Christus. Hoe is het in godsnaam zover kunnen komen.

Iedere Belg geld laten samenleggen voor een nieuwe centrale?

de vuile muilekoek
16 januari 2016, 16:34
Zijn we zo failliet dat een kernramp goedkoper is geworden dan een nieuwe centrale te zetten?!?
Ik wou op momenten als dit dat ik beter mijn best had gedaan om elders naartoe te vluchten.
Jezus Christus. Hoe is het in godsnaam zover kunnen komen.

Iedere Belg geld laten samenleggen voor een nieuwe centrale?

Ik heb een beter idee !! laat de vluchtelingen TOL betalen een soort van INGANGS GELD en verblijf taks naargelang de grote van hun gezin. DE STAAT ZOU VEEL GELD BINNEN KRIJGEN om alles weer op poten te zetten ...

Frederik2000
16 januari 2016, 16:38
[QUOTE=AnarchoChristophe;7965280]Op de radio deze ochtend, aldus die klaven van Joe FM: "stel dat de kerncentrale ontploft.".
Ja, ontploffen... een kerncentrale. QUOTE]

Kan toch zie Tjernobiel :roll:

Dat de boel ontploft of smelt lig ik niet zozeer wakker van, wel van de checks & balances bij de aanwerving. En nog meer van een 9/11 scenario op een kerncentrale.

Mocht men die patriots aanschaffen met de mededeling dat men bij iedere kerncentrale een batterij zal installeren, dan zou ik als coalitiepartner Vandeput onmiddellijk zijn cheque geven.

Peche
16 januari 2016, 16:41
Ik heb een beter idee !! laat de vluchtelingen TOL betalen een soort van INGANGS GELD en verblijf taks naargelang de grote van hun gezin. DE STAAT ZOU VEEL GELD BINNEN KRIJGEN om alles weer op poten te zetten ...

Ze krijgen en mogen alles.

Maar hoeveel zou iedere Belg moeten betalen voor een nieuwe centrale?
1000 euro? Nog niet. Waarom doen we dat dan niet?

de vuile muilekoek
16 januari 2016, 16:43
Ze krijgen en mogen alles.

Maar hoeveel zou iedere Belg moeten betalen voor een nieuwe centrale?
1000 euro? Nog niet. Waarom doen we dat dan niet?

Zijt ge zot aan het worden ? mocht het van mij afhangen zouden ze een verblijf taks moeten betalen gvd:evil:

de vuile muilekoek
16 januari 2016, 16:46
En dan een bijkomende taks per jaar dat ze hier wonen, voor hun vuiligheid die moet opgekuist worden ....overlast ect...ect... kosten betalen juist gelijk de ander burgers en bewoners.

de vuile muilekoek
16 januari 2016, 16:47
Ze krijgen en mogen alles.

Maar hoeveel zou iedere Belg moeten betalen voor een nieuwe centrale?
1000 euro? Nog niet. Waarom doen we dat dan niet?

Deze is erover .... dat kunt ge niet menen... betalen we al niet genoeg zeg ?

Peche
16 januari 2016, 16:47
Zijt ge zot aan het worden ? mocht het van mij afhangen zouden ze een verblijf taks moeten betalen gvd:evil:

Ik zou enkel gezinnen, vrouwen en kinderen toelaten.
Gespuis wegsturen en wie noten op zijn zang heeft over de muur flikkeren.

Maar on topic. Kunnen we een nieuwe centrale kopen?

de vuile muilekoek
16 januari 2016, 16:49
Ik zou enkel gezinnen, vrouwen en kinderen toelaten.
Gespuis wegsturen en wie noten op zijn zang heeft over de muur flikkeren.

Maar on topic. Kunnen we een nieuwe centrale kopen?

Hebben wij dat feitelijk wel nog nodig een Kerncentrale? deze is een klein landje ...

Frederik2000
16 januari 2016, 16:54
Hebben wij dat feitelijk wel nog nodig een Kerncentrale? deze is een klein landje ...

Voorlopig nog wel ja. Goed onderhouden moet men zich daar trouwens weinig zorgen over maken.

Het zijn de externe factoren die een kerncentrale zo potentieel gevaarlijk maken, zie mijn vorige post.

Als politicus zou ik met een geruster hart mijn handtekening zetten onder de aanschaf van een nieuw nucleair arsenaal dan het openhouden van een kerncentrale.

Peche
16 januari 2016, 16:57
Hebben wij dat feitelijk wel nog nodig een Kerncentrale? deze is een klein landje ...

Uiteraard. Industrie...

Ik denk dat we beter een nieuwe high Tech plaatsen voor de toekomst dan jodium slikken.
Dat wekt vertrouwen. Op alle terreinen.
Duurzaamheid is een werkwoord.

Patrick M.
16 januari 2016, 17:01
Hebben ze geen 'camfer' in pillekes voor aan de asielzoekers te geven?

Peche
16 januari 2016, 17:11
Als een kerncentrale 5 miljard kost betaalt iedere Belg minder dan 500 euro.
Onmogelijk?

Adam Smith
17 januari 2016, 02:25
Waarschijnlijk gewoon een kadootje voor de farmaceutische industrie. Ze kunnen ook niet telkens een nieuw vaccin erdoor lobbyen.

Dan mogen jullie dit ook wel betalen voor de mensen in jullie buurlanden die in de 'gevaren-zone' van jullie centrales Doel en Tihange zitten. Zeker als jullie zelf vinden dat dit al nodig is. Want het is zeker puur toeval, dat die centrales vlak aan de grens aan het water staan?:roll:

Peche
17 januari 2016, 07:26
Die moeten aan water staan voor de koeling he.

De schoofzak
17 januari 2016, 08:52
En wat met mensen die een jodium allergie hebben?

Als er radioactiviteit in de lucht hangt, zou ik toch maar zorgen dat je schildklier verzadigd is.
Tenzij je onmiddellijk zou sterven van je allergie.

.

De schoofzak
17 januari 2016, 08:55
Hebben wij dat feitelijk wel nog nodig een Kerncentrale? deze is een klein landje ...

Als je je graag bezig houdt met noodplannetjes om streken per beurtrol uit te schakelen om een volledig black out te voorkomen, neen, dan is dat niet nodig.

Of ook, als je denkt dat Frankrijk liever zelf een departement zwart zet, dan bij ons te zorgen dat het licht blijft branden, neen, dan is dat niet nodig.

.

Universalia
17 januari 2016, 09:09
Hoe bescherm je u mocht er wat foutlopen?

Wat moet u doen? (http://www.fanc.fgov.be/download/brochure_protection_accident_nl.pdf)

Een 'snoep'reisje plannen om eens poolshoogte te gaan nemen misschien, hoe het zou kunnen zijn na ... URBEX Tchernobyl 2016 (http://www.fotoclass.nl/index.php/188/urbex-fotografie-reis-tcjernobyl-2016)

Spookstad (http://www.scientias.nl/inbeeld/prypjat-tsjernobyl/)

Maria Sharapova From Russia With Love Chernobyl (https://www.youtube.com/watch?v=ye_l7fiHU-4)

8O

Peche
17 januari 2016, 09:13
Is dat nu echt onmogelijk een nieuwe centrale te zetten?
We moeten van die mentaliteit af, "als het maar draait."
Duurzaamheid is een werkwoord.

de vuile muilekoek
17 januari 2016, 14:50
Hoe bescherm je u mocht er wat foutlopen?

Wat moet u doen? (http://www.fanc.fgov.be/download/brochure_protection_accident_nl.pdf)

Een 'snoep'reisje plannen om eens poolshoogte te gaan nemen misschien, hoe het zou kunnen zijn na ... URBEX Tchernobyl 2016 (http://www.fotoclass.nl/index.php/188/urbex-fotografie-reis-tcjernobyl-2016)

Spookstad (http://www.scientias.nl/inbeeld/prypjat-tsjernobyl/)

Maria Sharapova From Russia With Love Chernobyl (https://www.youtube.com/watch?v=ye_l7fiHU-4)

8O
Ja ik zou het land uitgaan ... en rap ,,

Eduard Khil
17 januari 2016, 16:50
Ik wordt

trolololo

Adam Smith
17 januari 2016, 17:24
Die moeten aan water staan voor de koeling he.

Er is ook water dieper landinwaarts...Los van de koeling, heeft het er alle schijn van dat een deel van risico's zijn gedumpt in het buitenland. Dit gezegd hebbende de enige functionerende Nederlandse kerncentrale voor energie staat in Borssele (Zeeland), dus daar geldt het zelfde voor. Er zijn meer kernreactoren in Nederland, zoals Petten voor onderzoek en medicinale toepassingen (een belangrijke leverancier wereldwijd), en Delft voor onderzoek (hoort bij de TU).

maddox
17 januari 2016, 20:06
Er is ook water dieper landinwaarts...Los van de koeling,Dieper landinwaards zijn de rivieren kleiner en kan er minder opgewarmd water in geloosd worden.
heeft het er alle schijn van dat een deel van risico's zijn gedumpt in het buitenland.
Da's dus puur schijn.
Denkt U nu echt dat Nederland 1 euro gaat uitgeven die niet teruggeëist gaat worden van Blegië indien het ferm mis gaat in de haven van Antwerpen? (hoeft zelfs geen kernramp te zijn, een akkefietje in een Seveso bedrijf is ook al aardig)

Drosamadaris
18 januari 2016, 14:37
Zoveelste staaltje van desinformatie omtrend nucleaire energie, dat artikel.
Belachelijk gewoonweg.


Dat de boel ontploft of smelt lig ik niet zozeer wakker van, wel van de checks & balances bij de aanwerving. En nog meer van een 9/11 scenario op een kerncentrale.

Mocht men die patriots aanschaffen met de mededeling dat men bij iedere kerncentrale een batterij zal installeren, dan zou ik als coalitiepartner Vandeput onmiddellijk zijn cheque geven.

Daar hebben we ze weer, de "wat met de terroristen"- en de "wat met 9/11-scenario"-believers. Die kunnen hoogstens die centrale's laten stil leggen en ze potentiëel onbruikbaar maken; duur economisch gezien, that's it.

200 meter verder naar noorden kun je daar veel interessantere dingen doen.

Adam Smith
21 januari 2016, 02:43
Toch voorzorgsmaatregelen voor Doel of Borssele etc. moeten voor iedereen gelden, ongeacht welke landgrens dan ook.
Verder lijkt het me duidelijk, dat Doel en Tihange geen eeuwig leven hebben, dus nadenken oever wat er na zal moeten gebeuren (en dat is eerder 10 dan 25 jaar) lijkt me wel gewenst.

Skobelev
21 januari 2016, 07:51
Naar het schijnt floreert de natuur als nooit tervoren in de omgeving van Tjernobyl. Misschien zou het ook voor de Vlaamse natuur niet slecht zijn als er een paar nucleaire centrales de omgeving eens voor een paar jaar laten oplichten tijdens de nacht....

Tavek
21 januari 2016, 09:28
Naar het schijnt floreert de natuur als nooit tervoren in de omgeving van Tjernobyl. Misschien zou het ook voor de Vlaamse natuur niet slecht zijn als er een paar nucleaire centrales de omgeving eens voor een paar jaar laten oplichten tijdens de nacht....

De aanwezigheid van de mens brengt grotere schade aan de natuur dan een kernramp.

Is veelzeggend.

Skobelev
21 januari 2016, 13:12
De aanwezigheid van sommigen op dit forum brengt grote schade toe aan hun onderneming.

Is veelzeggend.

off-topic.

maddox
21 januari 2016, 17:30
De aanwezigheid van de mens brengt grotere schade aan de natuur dan een kernramp.

Is veelzeggend.

Je had de Zenne eens mogen meemaken, zo'n jaar of 10 geleden.

fox
22 januari 2016, 17:02
Naar het schijnt floreert de natuur als nooit tervoren in de omgeving van Tjernobyl. Misschien zou het ook voor de Vlaamse natuur niet slecht zijn als er een paar nucleaire centrales de omgeving eens voor een paar jaar laten oplichten tijdens de nacht....

De levensverwachting van de fauna aldaar is significant lager dan elders. Het aantal vogelsoorten is er met de helft gedaald en misvormingen zijn schering en inslag. En hoewel er inderdaad dieren te vinden zijn, zou ik het niet echt floreren noemen.

http://www.washingtonsblog.com/2014/03/mousseau.html

maddox
22 januari 2016, 19:17
De levensverwachting van de fauna aldaar is significant lager dan elders. Het aantal vogelsoorten is er met de helft gedaald en misvormingen zijn schering en inslag. En hoewel er inderdaad dieren te vinden zijn, zou ik het niet echt floreren noemen.

http://www.washingtonsblog.com/2014/03/mousseau.html

Dus de beelden en informatie die national Geografic in "The Wolves of Chernobyl" geeft zijn leugens?

4x10E6
22 januari 2016, 19:53
Dieper landinwaards zijn de rivieren kleiner en kan er minder opgewarmd water in geloosd worden.

Da's dus puur schijn.
Denkt U nu echt dat Nederland 1 euro gaat uitgeven die niet teruggeëist gaat worden van Blegië indien het ferm mis gaat in de haven van Antwerpen? (hoeft zelfs geen kernramp te zijn, een akkefietje in een Seveso bedrijf is ook al aardig)

.. koelen ? niets beter dan een condenseur ..

4x10E6
22 januari 2016, 19:55
Dus de beelden en informatie die national Geografic in "The Wolves of Chernobyl" geeft zijn leugens?

.. gisteren de documentaire Godzilla gezien op Vier .. in Frans Polynesië muteerden aardwormen door kernstraling van atoomproeven en werden ze 15% groter .. joekels van beesten ..

fox
23 januari 2016, 11:26
Dus de beelden en informatie die national Geografic in "The Wolves of Chernobyl" geeft zijn leugens?

Ik heb ze niet gezien, maar als je het artikel in de link zou gelezen hebben zou je weten dat de onderzoekers zien dat de populatie aan wolven zowat het enige is dat is toegenomen. Dat wijten ze eigenlijk voornamelijk aan het grote gebied dat ze bestrijken. Nu ja, je mag wat mij betreft geloven wat je wil hoor.

Bob
23 januari 2016, 16:49
Ik heb ze niet gezien, maar als je het artikel in de link zou gelezen hebben zou je weten dat de onderzoekers zien dat de populatie aan wolven zowat het enige is dat is toegenomen. Dat wijten ze eigenlijk voornamelijk aan het grote gebied dat ze bestrijken. Nu ja, je mag wat mij betreft geloven wat je wil hoor.

Och, Tsjernobyl leert ons meer over het communisme in Rusland indertijd, dan over kernenergie. Dit type reactor zou in het westen nooit kans gemaakt hebben om gebouwd te worden. Men heeft nu eenmaal kernenergie en kernenergie.

maddox
23 januari 2016, 16:53
Ik heb ze niet gezien, maar als je het artikel in de link zou gelezen hebben zou je weten dat de onderzoekers zien dat de populatie aan wolven zowat het enige is dat is toegenomen. Dat wijten ze eigenlijk voornamelijk aan het grote gebied dat ze bestrijken. Nu ja, je mag wat mij betreft geloven wat je wil hoor.

Wolven leven nu eenmaal in levenloze woestenijen.