PDA

View Full Version : Na de Turteltaks de Schauvliegetaks.


Scherven A. Mok
19 januari 2016, 16:35
Als je als alleenstaande naast een gezin van 4 personen woont, dan betaalt de alleenstaande al 80 euro omdat die maar 20 euro korting krijgt. Het gezin naast je betaalt 20 euro. Het grote verschil zit in de kortingen. Ze hadden een single-toets moeten toepassen op de hervorming van de waterfactuur. Dan had je een heel ander verhaal gekregen."Bron. (http://deredactie.be/permalink/1.2550357)

Een alleenstaande gaat dus vier keer meer moeten betalen dan een gezin met twee kinderen. :rofl:
Die Schauvliege was beter schouwveger geworden.

non-conformist
19 januari 2016, 16:39
Allé, nu moet ik ook al mijn wasmachine op de grondwaterpomp gaan zetten en niet alleen mijn wc...:lol:

Sukkelaar
19 januari 2016, 16:47
Is er nog iemand die er aan uit kan?

Henri1
19 januari 2016, 19:33
Is er nog iemand die er aan uit kan?

Hoofdzaak is dat je weet dat je gekost en geRipt bent door deze regering.

Guinevere
19 januari 2016, 22:14
Hoezo gaat een alleenstaande meer moeten betalen? Een gezin verbruikt toch ook gewoon meer water?

Indomitable
19 januari 2016, 22:59
De Kracht van de Uitpersing !

daiwa
20 januari 2016, 00:29
De Kracht van de Uitpersing !

Inderdaad !

cookie monster
20 januari 2016, 04:00
Schauvliegetaks , indien zo:
Mag ik in ruil evenredig veel diarree schijten in haar schouw ?? :D

Brakelaar
20 januari 2016, 08:34
Hoofdzaak is dat je weet dat je gekost en geRipt bent door deze regering.

Net zoals we geript en bedrogen geweest zijn door de vorige ps regeringen...

vrijzinnige
20 januari 2016, 08:49
Net zoals we geript en bedrogen geweest zijn door de vorige ps regeringen...

Maar nu ben je wel geript voor de goede zaak, nl VOKA en de Amerikaanse wapenlobby. En de Vlamingen worden dan ook nog eens extra geript voor de Fernand Hutsen en de Jan De Nullen.

Brakelaar
20 januari 2016, 09:08
Maar nu ben je wel geript voor de goede zaak, nl VOKA en de Amerikaanse wapenlobby. En de Vlamingen worden dan ook nog eens extra geript voor de Fernand Hutsen en de Jan De Nullen.

Als het maar voor de goede zaak is dan is het in orde!

Another Jack
20 januari 2016, 09:10
Als het maar voor de goede zaak is dan is het in orde!

Wat was die goede zaak ook alweer?

Brakelaar
20 januari 2016, 09:55
Wat was die goede zaak ook alweer?

weet jij het??

Another Jack
20 januari 2016, 09:56
weet jij het??

Neen, ik dacht dat jij het zou weten aangezien je er over begon.

pajoske
20 januari 2016, 10:21
Volgens Beenders bestaan 848.714 van de 2,7 miljoen Vlaamse gezinnen vandaag uit één persoon en zijn er daarnaast 223.582 eenoudergezinnen.
Bron tekst hier boven aangehaald.

Zou de politiek er niet eens verder over moeten nadenken hoe men dat aantal kan verlagen? Het lijkt mij dat dit een enorme overheidsbesparing zou opleveren.
Men kan niet ontkennen dat een niet zo laag aantal van die eenpersoons-gezinnen fictieve gezinnen zijn (lees: domiciliefraude om ene hogere uitkering te krijgen)

Promotie van samenwonen in allerlei vormen lijkt mij noodzakelijk om bv betaalbaar te wonen. Eén woning verwarmen is véél goedkoper dan 3 aparte woningen.

En wie zo graag privé, niet gestoord, apart wil wonen mag daar zelf wel toe bijdragen. Dat moet niet gebeuren op kosten van de overheid (belastingbetaler).

Mag ik mr Beenders er op wijzen dat het nadeel waar hij op wijst in het niet vervalt met de voordelen die alleenwoners genieten op andere mensen in onze maatschappij?

Wiley E Coyote
20 januari 2016, 10:43
Hoezo gaat een alleenstaande meer moeten betalen? Een gezin verbruikt toch ook gewoon meer water?

Het gaat om de vrijstellingen en verminderingen die in het systeem zijn ingebouwd, waardoor een onevenwicht wordt gecreëerd. Per adres moet er immers ook een vast bedrag van 100 euro betaald worden: 50 euro is voor de drinkwaterproductie, 30 euro voor de afvoer van afvalwater en 20 euro voor waterzuivering. Daarnaast ontvang je per gedomicilieerde een "korting". Dit betekent dat een alleenstaande per kubieke meter water dus meer betaald dan een gezin.

Sukkelaar
20 januari 2016, 11:07
Hoezo gaat een alleenstaande meer moeten betalen? Een gezin verbruikt toch ook gewoon meer water?

Dat bedoel ik dan ook met mijn vraag of iemand er nog iets van begrijpt.

Sukkelaar
20 januari 2016, 11:08
Maar nu ben je wel geript voor de goede zaak, nl VOKA en de Amerikaanse wapenlobby. En de Vlamingen worden dan ook nog eens extra geript voor de Fernand Hutsen en de Jan De Nullen.

Ik ben niet mee. Wil je dit even meer toelichten?

Sukkelaar
20 januari 2016, 11:11
Mag ik mr Beenders er op wijzen dat het nadeel waar hij op wijst in het niet vervalt met de voordelen die alleenwoners genieten op andere mensen in onze maatschappij?

En over welke voordelen heb je het dan?

Brakelaar
20 januari 2016, 11:17
Neen, ik dacht dat jij het zou weten aangezien je er over begon.

jij weet ook niet veel he...

pajoske
20 januari 2016, 11:19
En over welke voordelen heb je het dan?

Hogere uitkeringen bv

Of gaat gij mij vertellen dat ge niemand kent die in de praktijk een gezin vormt, maar officieel alleenstaande is voor de hogere uitkering?

Natuurlijk is dat misbruik.
Natuurlijk zijn echte alleenstaanden er de dupe van als men daar eens gaat in rommelen..

vrijzinnige
20 januari 2016, 12:46
Hogere uitkeringen bv

Of gaat gij mij vertellen dat ge niemand kent die in de praktijk een gezin vormt, maar officieel alleenstaande is voor de hogere uitkering?

Natuurlijk is dat misbruik.
Natuurlijk zijn echte alleenstaanden er de dupe van als men daar eens gaat in rommelen..

Ja maar Joske, illegaliteit is een ZWAAR misdrijf voor de Vlaamse nationalisten, en daar moet tegen op getreden worden. Maar tegen deze frauduleuze praktijken van het "eigen volk" mag er dan weer NIET opgetreden worden, want.....dan kerf je in "eigen vlees" !

Another Jack
20 januari 2016, 14:11
jij weet ook niet veel he...

Ben jij Gaston en ik Leo?
Of omgekeerd?

"Wette gaa et??"

Brakelaar
20 januari 2016, 14:13
Ben jij Gaston en ik Leo?
Of omgekeerd?

"Wette gaa et??"
mo neije jong...

Another Jack
20 januari 2016, 14:14
mo neije jong...

"Woroem vroogd't dan?"

:lol:

Scherven A. Mok
21 januari 2016, 06:15
Nu vraag ik me af; in een appartementsblok met gezamenlijke waterfactuur, is dat dan ook 100 euro - 20 euro per gedomicilieerde ? Bvb 100 euro -10000 euro voor een blok met 500 bewoners :DDDD