PDA

View Full Version : Morgen, maandag 24 op VTM: de driemaandelijkse politieke enqête


De schoofzak
24 januari 2016, 19:32
Spannend !!
Niet dat het enig belang heeft.
Zelfs actuele uitgesproken trends zullen niet zo'n lang leven beschoren zijn, dat ze het uithouden tot aan de verkiezingen.

Zal de asielcrisis ten goede komen van het Belang ? (mijn gok: slechts een klein beetje)
Zal Maggie afgeblokt worden door Theo ? (mijn gok: ja, hij zal over haar kop springen)

Welke andere zaken kunnen de gepeilde mensen beïnvloeden ? (nog een gok: de nmbs-staking is al 'vergeten')

.

DucDEnghien
24 januari 2016, 19:43
Spannend !!
Niet dat het enig belang heeft.
Zelfs actuele uitgesproken trends zullen niet zo'n lang leven beschoren zijn, dat ze het uithouden tot aan de verkiezingen.

Zal de asielcrisis ten goede komen van het Belang ? (mijn gok: slechts een klein beetje)
Zal Maggie afgeblokt worden door Theo ? (mijn gok: ja, hij zal over haar kop springen)

Welke andere zaken kunnen de gepeilde mensen beïnvloeden ? (nog een gok: de nmbs-staking is al 'vergeten')

.

Er is niets spannends aan iets dat geen enkel belang heeft.

4x10E6
24 januari 2016, 19:58
Spannend !!
Niet dat het enig belang heeft.
Zelfs actuele uitgesproken trends zullen niet zo'n lang leven beschoren zijn, dat ze het uithouden tot aan de verkiezingen.

Zal de asielcrisis ten goede komen van het Belang ? (mijn gok: slechts een klein beetje)
Zal Maggie afgeblokt worden door Theo ? (mijn gok: ja, hij zal over haar kop springen)

Welke andere zaken kunnen de gepeilde mensen beïnvloeden ? (nog een gok: de nmbs-staking is al 'vergeten')

.


.. Peter Mertens en Raoul Hedebouw winnen aan populariteit .. vé-té-em zal dit wel weer over het hoofd zien morgen ..

De schoofzak
24 januari 2016, 21:39
Er is niets spannends aan iets dat geen enkel belang heeft.

Een spannerke is meestal zonder echt belang, pertang.

.

demonen
24 januari 2016, 21:41
Spannend !!
Niet dat het enig belang heeft.
Zelfs actuele uitgesproken trends zullen niet zo'n lang leven beschoren zijn, dat ze het uithouden tot aan de verkiezingen.


.
De Vlaamse schuld zal tegen de verkiezingen opgelopen zijn tot 35 miljard Euro.
De Belgische schuld gaat ver over de 500 miljard Euro tegen de volgende verkiezingen.
Wat ook spannend is : hoeveel arbeidsplaatsen gaan nog verloren, hoeveel werklozen en zieken/invaliden gaan er geschorst worden, wat met het zwaar verliesleidende NMBS, hoe gaat het met Dexia-badbank, hoe verloopt de vluchtelingencrisis, bestaat de Eu nog, hebben wij de Belgische frank terug of krijgen we een Vlaamse munt, zal de pensioenleeftijd opgetrokken worden naar 70 jaar en meer, met hoeveel procent neemt het aantal armen toe, hoeveel mensen kunnen hun energie- en waterfaktuur niet meer betalen, kan de N-VA eindelijk 1 bedrijf naar Vlaanderen halen en maakt dat eentje nog uit in een gëdeïndustrialiseerd Vlaanderen, gaat iemand doorslaan en het Turtelwijf kidnappen, ...?

Cheminot
24 januari 2016, 23:04
.. Peter Mertens en Raoul Hedebouw winnen aan populariteit .. vé-té-em zal dit wel weer over het hoofd zien morgen ..

Van 2 naar 3%, who cares?

werkman
25 januari 2016, 01:40
Van 2 naar 3%, who cares?

Voor Communistische ideologie toe te passen is Groen! hun reeds voor.
Wat dacht u van 4 %; maar dan met grote moeite.

De schoofzak
25 januari 2016, 06:48
De Vlaamse schuld zal tegen de verkiezingen opgelopen zijn tot 35 miljard Euro.
De Belgische schuld gaat ver over de 500 miljard Euro tegen de volgende verkiezingen.
Wat ook spannend is : hoeveel arbeidsplaatsen gaan nog verloren, hoeveel werklozen en zieken/invaliden gaan er geschorst worden, wat met het zwaar verliesleidende NMBS, hoe gaat het met Dexia-badbank, hoe verloopt de vluchtelingencrisis, bestaat de Eu nog, hebben wij de Belgische frank terug of krijgen we een Vlaamse munt, zal de pensioenleeftijd opgetrokken worden naar 70 jaar en meer, met hoeveel procent neemt het aantal armen toe, hoeveel mensen kunnen hun energie- en waterfaktuur niet meer betalen, kan de N-VA eindelijk 1 bedrijf naar Vlaanderen halen en maakt dat eentje nog uit in een gëdeïndustrialiseerd Vlaanderen, gaat iemand doorslaan en het Turtelwijf kidnappen, ...?

Je doet weer niet meer dan je dada's opsommen, zonder link naar het onderwerp van de draad.
Dat is wel draadvervuiling, dus vervelend.

.

De schoofzak
25 januari 2016, 06:49
Van 2 naar 3%, who cares?

Dat is dan wel een procentje minder voor de andere linkse jongens.
I do care ! Ik vind dat zeer positief.

.

demonen
25 januari 2016, 10:12
Je doet weer niet meer dan je dada's opsommen, zonder link naar het onderwerp van de draad.
Dat is wel draadvervuiling, dus vervelend.


De laatste 15 jaar is elke traditionele partij de grootste partij geweest.
AL deze partijen zitten nu tussen de 10-15%, dwergen!
Uw partij is hetzelfde lot beschoren.
Jullie kunnen NIETS voorleggen van verwezenlijkingen.
Om te beginnen : jobs, jobs, jobs. Show me the jobs! Al die wereldreizen van uw N-VA toplui naar NY, Singapore, Davos, Saoudi-Arabië, etc hebben NIETS opgebracht.
Het enige bedrijf dat Boer Geois mocht openen was in Texas, USA.
Onze belastingsdruk is toegenomen, de schulden blijven dramatisch toenemen, een begroting in evenwicht is niet realiseerbaar, de Vlaamse schuld is de snelst stijgende vd wereld, het overheidsbeslag is nog groter geworden, de concurrentiepositie van onze bedrijven is nog steeds dramatisch ...
Belangrijke dossiers worden doorgeschoven naar de toekomst zoals pensioenmaatregelen die pas van kracht gaan vanaf 2030.
Uw partij zal afgerekend worden door de kiezers op de niet nagekomen beloftes en de andere partijen zullen haar onder de mat duwen.
Het zal Becaus, Bracke, Boer Geois, Puemans en vele andere niks maken want zij zullen in riant pensioen gaan.

de vuile muilekoek
25 januari 2016, 10:44
Je doet weer niet meer dan je dada's opsommen, zonder link naar het onderwerp van de draad.
Dat is wel draadvervuiling, dus vervelend.

.

T'is gelijk je het ziet ... de waarhied ketst:roll:

Bartjeuh
25 januari 2016, 12:12
T'is gelijk je het ziet ... de waarhied ketst:roll:

De waarhied ketst???
Ketst op het water of wa?

subocaj
25 januari 2016, 12:23
De waarhied ketst???
Ketst op het water of wa?

Bij ons is dat op maandag 25 januari.

reservespeler
25 januari 2016, 12:25
Spannend !!
Niet dat het enig belang heeft.
Zelfs actuele uitgesproken trends zullen niet zo'n lang leven beschoren zijn, dat ze het uithouden tot aan de verkiezingen.

Zal de asielcrisis ten goede komen van het Belang ? (mijn gok: slechts een klein beetje)
Zal Maggie afgeblokt worden door Theo ? (mijn gok: ja, hij zal over haar kop springen)

Welke andere zaken kunnen de gepeilde mensen beïnvloeden ? (nog een gok: de nmbs-staking is al 'vergeten')

.

Vandaag maandag is het de vijfentwintigste.

Sukkelaar
25 januari 2016, 13:47
Er is niets spannends aan iets dat geen enkel belang heeft.

Voor u misschien niet maar voor anderen dan wel. Maar misschien hoop je toch op een voor u gunstige uitslag? ;-)

fox
25 januari 2016, 14:23
Voor u misschien niet maar voor anderen dan wel. Maar misschien hoop je toch op een voor u gunstige uitslag? ;-)

Paar procentjes verlies voor N-VA ten voordele van VB. Rest zal wat ter plaatse blijven trappelen. Redelijk irrelevante peiling zo lang voor de verkiezingen.

werkman
25 januari 2016, 15:12
Laat je verzorgen, demonen, nu het (misschien) nog helpt.:-)

Demonen, troost U. Je bent al de tweede vandaag die volgens de lul zich moet laten verzorgen. Dat is nu eenmaal de eigenschap van zotten. Die denken dat alle anderen zot zijn als ze maar een zweempje normaliteit tonen.
Lul gaf mij vroeger ook reeds het advies dat ik beter ging werken.
Ik heb hem vandaag geantwoord dat ik in 1942 geboren ben; dus ik ben op rust. Hopelijk kan hij tellen.
Zou de lul ook op rust zijn?
Of behoort hij ook tot het werkschuw tuig?
Misschien noemt hij de spielerij op de PC van zijn baas een vorm van werken?
Ge hebt er hier nog op dit forum die steeds te koop lopen met persoonlijke aanvallen. Alle sossen zijn fraudeurs. Maar rijden met een leasing-wagen van de baas is dan weer geen fraude. Wat is het anders wel soms?
Het is een uitbetaalde niet belastbare vorm van loon onder natura-voordeel.
Maar fraude is het dus.....absoluut niet. De regering heeft het goedgekeurd.
En als de regering het goedkeurt dan mag je zelfs in je broek schijten en kan de stank nooit uit uw broek komen. :lol:
Van moraliteit gesproken!

Sukkelaar
25 januari 2016, 18:12
De Vlaamse schuld zal tegen de verkiezingen opgelopen zijn tot 35 miljard Euro.
De Belgische schuld gaat ver over de 500 miljard Euro tegen de volgende verkiezingen.
Wat ook spannend is : hoeveel arbeidsplaatsen gaan nog verloren, hoeveel werklozen en zieken/invaliden gaan er geschorst worden, wat met het zwaar verliesleidende NMBS, hoe gaat het met Dexia-badbank, hoe verloopt de vluchtelingencrisis, bestaat de Eu nog, hebben wij de Belgische frank terug of krijgen we een Vlaamse munt, zal de pensioenleeftijd opgetrokken worden naar 70 jaar en meer, met hoeveel procent neemt het aantal armen toe, hoeveel mensen kunnen hun energie- en waterfaktuur niet meer betalen, kan de N-VA eindelijk 1 bedrijf naar Vlaanderen halen en maakt dat eentje nog uit in een gëdeïndustrialiseerd Vlaanderen, gaat iemand doorslaan en het Turtelwijf kidnappen, ...?

En ken je ook de antwoorden op al die vragen?

Henri1
25 januari 2016, 18:51
Opnieuw PATATTEN, dus geen winst voor N-VA.

BWarrior
25 januari 2016, 19:02
Opnieuw PATATTEN, dus geen winst voor N-VA.

?

Zeus
25 januari 2016, 19:30
N-VA verliest 5 zetels.

vrijzinnige
25 januari 2016, 19:36
N-VA verliest 5 zetels.

25/01/2016 - 19:01
Als er nu verkiezingen zouden zijn in ons land, dan haalt deze regering geen meerderheid meer. De regeringspartijen gaan allemaal een pak achteruit ten opzichte van de vorige verkiezingen en verliezen vooral aan de niet-traditionele partijen. Zo springt vooral de verdere opmars van Vlaams Belang in het oog. Dat blijkt uit De Grote Peiling van VTM NIEUWS en Het Laatste Nieuws, uitgevoerd door Ipsos.

Na de verkiezingen van 2014 leverden N-VA, CD&V, Open Vld en MR samen 85 zetels. Goed voor een meerderheid van 57%. Maar als we volgende zondag naar de stembus zouden trekken, dan volstaan die vier partijen niet meer om een regering te vormen. Volgens De Grote Peiling halen ze samen 73 zetels, of 49 procent. Net te weinig dus. Dat is het slechtste resultaat sinds deze regering aan de macht is. Bij de vorige peilingen was de achteruitgang al duidelijk ingezet, maar werden er wel nog net genoeg zetels gehaald.

http://nieuws.vtm.be/politiek/175863-grote-peiling-michel-1-verliest-meerderheid

DucDEnghien
25 januari 2016, 19:38
MR blijft stabiel, PS en CDH zwakken verder af.

dpg
25 januari 2016, 19:48
MR blijft stabiel, PS en CDH zwakken verder af.

De MR zijn kiezers zijn blijkbaar niet die van de N-VA die de oppositie in het vuilbekken willen overtreffen.

demonen
25 januari 2016, 19:59
De rekeningen moeten nog komen : inschrijvingstax, kinderopvang, electriciteit, water, openbaar vervoer, btw- en accijnsverhogingen, turteltax, schoolfakturen, ....
Die overtreffen in veelvoud de kleine loonsverhoging (die een gat slaat in de sociale zekerheid want de regering is nog op zoek naar 8 miljard Euro).
Ook de koopkracht van werklozen, zieken en gepensioneerden gaat erop achteruit.
Werklozen worden aan een nooit gezien tempo vd dop gegooid.
Nu gaat men de zieken en invaliden aanpakken.
Als ge dan met prachtige resultaten kunt komen wordt dat aanvaard door de "hard werkende Vlaming" : dalende staatsschuld, fors toenemende werkgelegenheid (NIET bij de ambtenarij!!), begrotingsoverschotten, sociale zekerheidsuitgaven die onder kontrole zijn , ... De inspanningen zijn niet voor niets.
Maar deze regering zal niets bereiken van hun doelstellingen omdat de wereldeconomie in het slop zit dwz als er al een investering gebeurt is dat in automatisatie en digitalisatie en niet in extra werkgelegenheid. De werkloosheid blijft oplopen.
Mensen kunnen pas met pensioen vanaf de bejaarde leeftijd van 68 jaar (wie krijgt de kans om zolang te blijven?).
Mensen in de werkloosheid hebben geen perspectief en worden snel geschorst.
Gepensioneerden zien hun spaargeld verdampen en gaan de armoede in. 45+ers die ontslagen worden zijn voor de rest van hun leven uitgerangeerd.
Reserves heeft dit land ook al niet.
De jeugd ziet hier geen toekomst : autoverzekering is voor de meesten onbetaalbaar, vast werk bestaat bijna niet meer, een huis kopen of bouwen is zonder hulp voor de meesten onmogelijk, ...
De trado's gaan de vloms nationalisten in de vuilbak kippen.
Hun recepten werken niet, er is geen draagvlak voor een onafhankelijk Vlaanderen, ...

Bob
25 januari 2016, 19:59
Opnieuw PATATTEN, dus geen winst voor N-VA.

De communicerende vaten nva-vb winnen ten opzichte van de echte verkiezingen. Dus ?

BWarrior
25 januari 2016, 20:00
De communicerende vaten nva-vb winnen ten opzichte van de echte verkiezingen. Dus ?

Wie gaat er met VB regeren ? BDW zou daar naar eigen zeggen zelfs niet één voorstel van goedkeuren.

demonen
25 januari 2016, 20:02
Wie gaat er met VB regeren ? BDW zou daar naar eigen zeggen zelfs niet één voorstel van goedkeuren.

De volgende regering wordt een technocratenregering of de Troika.
Dit land valt niet te redden door mensen die van politiek hun beroep gemaakt hebben.

Bob
25 januari 2016, 20:02
Wie gaat er met VB regeren ? BDW zou daar naar eigen zeggen zelfs niet één voorstel van goedkeuren.

Wat volgens mij relevanter is, dat is een eventuele verschuiving links-rechts. En die merk ik toch niet in de peiling.

vrijzinnige
25 januari 2016, 20:04
Wie gaat er met VB regeren ? BDW zou daar naar eigen zeggen zelfs niet één voorstel van goedkeuren.

Ja maar.....de conventie van Geneve waren in 2012 ook nog "mensenrechten"
Anno 2015 waren die "mensenrechten" al aan herziening toe volgens De Wever, iets wat hij in 2012 nog met vuur had bestreden !

demonen
25 januari 2016, 20:05
25/01/2016 - 19:01
Als er nu verkiezingen zouden zijn in ons land, dan haalt deze regering geen meerderheid meer. De regeringspartijen gaan allemaal een pak achteruit ten opzichte van de vorige verkiezingen en verliezen vooral aan de niet-traditionele partijen. Zo springt vooral de verdere opmars van Vlaams Belang in het oog. Dat blijkt uit De Grote Peiling van VTM NIEUWS en Het Laatste Nieuws, uitgevoerd door Ipsos.

Na de verkiezingen van 2014 leverden N-VA, CD&V, Open Vld en MR samen 85 zetels. Goed voor een meerderheid van 57%. Maar als we volgende zondag naar de stembus zouden trekken, dan volstaan die vier partijen niet meer om een regering te vormen. Volgens De Grote Peiling halen ze samen 73 zetels, of 49 procent. Net te weinig dus. Dat is het slechtste resultaat sinds deze regering aan de macht is. Bij de vorige peilingen was de achteruitgang al duidelijk ingezet, maar werden er wel nog net genoeg zetels gehaald.

http://nieuws.vtm.be/politiek/175863-grote-peiling-michel-1-verliest-meerderheid

Deze tendens zal, zodra de taksen zich laten voelen, duidelijker worden: deze regering is een belastingregering voor de doorsnee burger.

BWarrior
25 januari 2016, 20:08
Wat volgens mij relevanter is, dat is een eventuele verschuiving links-rechts. En die merk ik toch niet in de peiling.

De peilingen lijken mij al sedert 2010 redelijk stabiel ...

Bob
25 januari 2016, 20:17
Deze tendens zal, zodra de taksen zich laten voelen, duidelijker worden: deze regering is een belastingregering voor de doorsnee burger.

Wie niet. Ge gelooft toch niet in een zodanige economische relance dat de staatsschuld vanzelf weer zal verdwijnen. Of nog leuker, dat de immigranten het allemaal zullen oplossen.

demonen
25 januari 2016, 20:34
Wie niet. Ge gelooft toch niet in een zodanige economische relance dat de staatsschuld vanzelf weer zal verdwijnen. Of nog leuker, dat de immigranten het allemaal zullen oplossen.

Economische relance? Waar???
De werkloosheid gaat de volgende jaren wereldwijd fors toenemen!
Trouwens, de echte werklozen liggen niet in de hangmat tenzij ze verstopt werden in de ambtenarij. U kunt werklozen toch niet straffen omdat er een gebrek aan jobaanbod is. Het weinige jobaanbod dat er nog is is uitgesloten voor 50+ers (ik durf zelfs zeggen 45+).
De werklozen worden al van in de jaren '90 zwaar aangepakt, oa Miet Smet is daarmee begonnen.
Dat jobaanbod vd vdab is ook een leugenpaleis. Daar zit veel studentenarbeid, werfreserves, deeltijds, pwa, gesubsidieerde tewerkstelling (bewels etc), opleidingen, zelfstandige en/of nevenberoepsactiviteiten, oude en vervallen jobaanbod (hier is geen controle op), vrijwilligerswerk, dagcontracten (1 dagcoontractaanbod kan door 827 verschillende uitzendkantoren aangeboden worden!) etc in.
Werklozen mogen zelfs geen deeltijds werk meer aanvaarden!
De echte werklozen zitten verstopt in de ambtenarij.
Daar zit de grote verandering te wachten op uitvoering!
Het vet vd ambtenarij moet weggesneden worden!!!

demonen
25 januari 2016, 20:41
Wat volgens mij relevanter is, dat is een eventuele verschuiving links-rechts. En die merk ik toch niet in de peiling.

Een regering met N-VA was enkel mogelijk in deze constellatie met slechts 1 franstalige partij.
De N-VA gaat nooit nog federaal meebesturen!

vlijmscherp
25 januari 2016, 20:48
MR blijft stabiel, PS en CDH zwakken verder af.

Voor wat het waard is, dat wil zeggen dat de Nederlandstalige regeringspartijen zakken en de Franstalige stijgt.

werkman
25 januari 2016, 20:56
Wie niet. Ge gelooft toch niet in een zodanige economische relance dat de staatsschuld vanzelf weer zal verdwijnen. Of nog leuker, dat de immigranten het allemaal zullen oplossen.

Hoera!!!We hebben weer allemaal gewonnen! :lol:
Zondag "Vlaamse kermis" met de deelname van pelotons vendelzwaaiers uit heel Europa.
Daarna; rond 16 uur; trekking tombola en aanduiding van welke partijen er mogen deelnemen aan volgende regering. Alle nummers boven het cijfer vijf liggen er uit.
Vanaf 20 uur optreden van het zangkoor "Perte totale" die ooit de plaat hebben gemaakt van "Ach had ik maar; bij moeder thuis gebleven. trolala"
Gratis bakharingen in de late uurtjes bij crossdresser Mr. Khill mits voorlegging van partijkaarten. :lol:
Opgepast : de sossen krijgen geen haring. :lol:
Hopelijk beseffen ze dan dat gratis niet meer kan.
Want den Eduard lacht er niet mee hoor!

vrijzinnige
25 januari 2016, 21:38
Hoera!!!We hebben weer allemaal gewonnen! :lol:
Zondag "Vlaamse kermis" met de deelname van pelotons vendelzwaaiers uit heel Europa.
Daarna; rond 16 uur; trekking tombola en aanduiding van welke partijen er mogen deelnemen aan volgende regering. Alle nummers boven het cijfer vijf liggen er uit.
Vanaf 20 uur optreden van het zangkoor "Perte totale" die ooit de plaat hebben gemaakt van "Ach had ik maar; bij moeder thuis gebleven. trolala"
Gratis bakharingen in de late uurtjes bij crossdresser Mr. Khill mits voorlegging van partijkaarten. :lol:
Opgepast : de sossen krijgen geen haring. :lol:
Hopelijk beseffen ze dan dat gratis niet meer kan.
Want den Eduard lacht er niet mee hoor!


Opgepast : de sossen krijgen geen haring .
Hopelijk beseffen ze dan dat GRATIS niet meer kan.
Dan gaan die sossen maar naar een liberale of neoliberale Vlaamse stad, GRATIS op het internet spelen 😅

werkman
25 januari 2016, 22:10
Maggie blijft de eerste!
Het moet een troost voor velen zijn dat zij het levend bewijs is dat te dik zijn niet gevaarlijk is voor de gezondheid.
Maar er blijft wel een probleem.
Ge hebt er met genoeg geld die de keuken van Maggie kunnen absorberen.
Maar ge hebt er anderzijds die ook wel veel goesting hebben maar niet het geld om aan hun behoeften te voldoen.
En dan heb je nog de schepselen van de goede God die zelfs zonder teveel eten door het leven moeten en toch te dik worden.
Voorwaar een rare kwast die God.
Bijzonder dan nog dat hij onder zijn schuilnaam Allah ons nodig heeft om zijn snode wreedaardige plannen ten uitvoer te brengen.
Waar heeft hij die opdracht gegeven?
Of hebben ze in de Bijbel weeral bewust een hoofdstuk overgeslagen?
Onze persvrijheid kennende en de bravourstukjes overwegende die er alle dagen in de gazet voor waarheid worden verkondigd zou mij dat niks verwonderen.
Maar ja; velen zijn gezegend met de ontvangst der vurige tongen.
En de overschot moet het maar doen met de belofte :"Zalig zijn de eenvoudigen van geest want zij zullen het rijk Gods verwerven."
Dus ik leef nog op hoop.

Bob
25 januari 2016, 22:21
Een regering met N-VA was enkel mogelijk in deze constellatie met slechts 1 franstalige partij.
De N-VA gaat nooit nog federaal meebesturen!

En die volgende regering, zonder nva, gaat dan ineens het aantal ambtenaren en hun pensioen halveren ?

Bob
25 januari 2016, 22:28
Hoera!!!We hebben weer allemaal gewonnen! :lol:
Zondag "Vlaamse kermis" met de deelname van pelotons vendelzwaaiers uit heel Europa.
Daarna; rond 16 uur; trekking tombola en aanduiding van welke partijen er mogen deelnemen aan volgende regering. Alle nummers boven het cijfer vijf liggen er uit.
Vanaf 20 uur optreden van het zangkoor "Perte totale" die ooit de plaat hebben gemaakt van "Ach had ik maar; bij moeder thuis gebleven. trolala"
Gratis bakharingen in de late uurtjes bij crossdresser Mr. Khill mits voorlegging van partijkaarten. :lol:
Opgepast : de sossen krijgen geen haring. :lol:
Hopelijk beseffen ze dan dat gratis niet meer kan.
Want den Eduard lacht er niet mee hoor!

Peilingen zijn peilingen, en ten opzichte van de verkiezingen zijn er natuurlijk verschuivingen.
Maar hetgeen weinig, of niets veranderd is, dat is de links-rechts verhouding in Vlaanderen.
Heb den indruk dat ook de kiezer het allemaal niet meer weet.

werkman
25 januari 2016, 22:37
Een regering met N-VA was enkel mogelijk in deze constellatie met slechts 1 franstalige partij.
De N-VA gaat nooit nog federaal meebesturen!

Dat weten ze wel hoor.
Daarom zitten ze nu als hanen in pauwenveren op hun te verdelen molshoop en te smijten met karamellen naar sommige kiezers.
Ze denken nog steeds in een carnavalstoet te zitten met prins Carnaval op kop.
Het ontwaken zal wel met een kater gebeuren.
De koning zal werk hebben met weeral een reeks ministers van staat te benoemen. Maar ze zullen wel binnen zijn.
En het ereteken van de club; een lege doos van "La Vache qui rit"; zullen ze er bovenop krijgen voor bewezen diensten als redders van het vaderland. :lol:

werkman
25 januari 2016, 22:59
Zou je je toch niet laten verzorgen?

Trolololo

Onze visboer is weer opgedoken. :lol:
Hij is het stadium van "kinds" zijn al voorbij.
Hij heeft dringend een wit kostummeke nodig.
Zo eentje waar ze de mouwen langs achter samen binden.
En nu begint hij ook al te stotteren en wartaal te gebruiken.
Ik beklaag die bewakers in zijn toekomstig tehuis.
Daar de hele dag mee opgescheept zitten is een zware opgave.
En.....die moeten dat ook nog tot hun zevenenzestig gaan volhouden. :oops:

non-conformist
25 januari 2016, 23:22
Spannend !!
Niet dat het enig belang heeft.
Zelfs actuele uitgesproken trends zullen niet zo'n lang leven beschoren zijn, dat ze het uithouden tot aan de verkiezingen.

Zal de asielcrisis ten goede komen van het Belang ? (mijn gok: slechts een klein beetje)
Zal Maggie afgeblokt worden door Theo ? (mijn gok: ja, hij zal over haar kop springen)

Welke andere zaken kunnen de gepeilde mensen beïnvloeden ? (nog een gok: de nmbs-staking is al 'vergeten')

.

Zielig.

Boduo
25 januari 2016, 23:34
Spannend !!
Niet dat het enig belang heeft.
Zelfs actuele uitgesproken trends zullen niet zo'n lang leven beschoren zijn, dat ze het uithouden tot aan de verkiezingen.

Zal de asielcrisis ten goede komen van het Belang ? (mijn gok: slechts een klein beetje)
Zal Maggie afgeblokt worden door Theo ? (mijn gok: ja, hij zal over haar kop springen)

Welke andere zaken kunnen de gepeilde mensen beïnvloeden ? (nog een gok: de nmbs-staking is al 'vergeten')

.

Morgen maandag 24 ???

Boduo
25 januari 2016, 23:36
Feit is dat de n-va het bijzonder goed blijft doen.

Kun jij de belgicisten verzorgen ?
Het gaat niet goed met hen !

Garry
25 januari 2016, 23:37
Wie gaat er met VB regeren ? BDW zou daar naar eigen zeggen zelfs niet één voorstel van goedkeuren.Waarom zouden die moeten regeren? Wat van belang is is dat ze veel stemmen winnen en voor de rest moet het N-VA stemmen afsnoepen van andere partijen. En laat dan de N-VA maar regeren samen met een van die andere meelopers met de hete adem van het VB vanuit de coulisse in hun nek. Dat is veel beter dan dat het VB mee zou regeren.

Garry
25 januari 2016, 23:38
Kun jij de belgicisten verzorgen ?
Het gaat niet goed met hen !En dat zal er nog niet op beteren.

Boduo
25 januari 2016, 23:43
En dat zal er nog niet op beteren.

Eigenlijk heb ik een (klein) beetje compassie met die mensen.
't Zijn toch sukkelaars.

Xenophon
26 januari 2016, 00:10
Ja maar.....de conventie van Geneve waren in 2012 ook nog "mensenrechten"
Anno 2015 waren die "mensenrechten" al aan herziening toe volgens De Wever, iets wat hij in 2012 nog met vuur had bestreden !

Hij past zich aan, iets dat de andere partijen niet kunnen, want daar gaat het enkel om de miljarden te bestendigen die door de vingers van hun zuilen glijden.

demonen
26 januari 2016, 00:51
En die volgende regering, zonder nva, gaat dan ineens het aantal ambtenaren en hun pensioen halveren ?

De grootste schuldenberg is degene die nog voor ons ligt: de ongedekte uitstaande verplichtingen van de verzoringsstaat bedragen maar liefst 4x meer dan de al erg hoge staatsschuld. Het is daarop dat België in gebreke zal blijven.

Knuppel
26 januari 2016, 00:52
De Vlaamse schuld zal tegen de verkiezingen opgelopen zijn tot 35 miljard Euro.
De Belgische schuld gaat ver over de 500 miljard Euro tegen de volgende verkiezingen.
Wat ook spannend is : hoeveel arbeidsplaatsen gaan nog verloren, hoeveel werklozen en zieken/invaliden gaan er geschorst worden, wat met het zwaar verliesleidende NMBS, hoe gaat het met Dexia-badbank, hoe verloopt de vluchtelingencrisis, bestaat de Eu nog, hebben wij de Belgische frank terug of krijgen we een Vlaamse munt, zal de pensioenleeftijd opgetrokken worden naar 70 jaar en meer, met hoeveel procent neemt het aantal armen toe, hoeveel mensen kunnen hun energie- en waterfaktuur niet meer betalen, kan de N-VA eindelijk 1 bedrijf naar Vlaanderen halen en maakt dat eentje nog uit in een gëdeïndustrialiseerd Vlaanderen, gaat iemand doorslaan en het Turtelwijf kidnappen, ...?

Je vergat "toevallig" de schuld van Brussel en Wallonië te vernoemen.
Met hoeveel procent daar de werkloosheid toeneemt. Hoe het zal aflopen met het zwaar verlieslijdende NMBS-paradepaardje van de PS. Waar de "Wir schaffen das" tactiek van Merkel toe zal leiden. Of Michel en Di Rupo erin slagen om één bedrijf naar Belgique en Bruxelles te lokken. Of en wanneer de Brusselse tunnels weer dienst kunnen doen. Welk gewest veruit de meeste "vluchtelingen" krijgt toegewezen. Wanneer de eerste opstanden zullen uitbreken. Enz....

Knuppel
26 januari 2016, 01:18
De grootste schuldenberg is degene die nog voor ons ligt: de ongedekte uitstaande verplichtingen van de verzoringsstaat bedragen maar liefst 4x meer dan de al erg hoge staatsschuld. Het is daarop dat België in gebreke zal blijven.

Wat een prestatie in nauwelijks twee jaar regeren met de N-VA! 8O

demonen
26 januari 2016, 01:21
Wat een prestatie in nauwelijks twee jaar regeren met de N-VA! 8O

Voor mij stelt deze regering zwaar teleur in het feit dat het klassieke overheidsbeslag niet wordt afgebouwd. Het zijn toch weer vooral meer belastingen geworden, en niet minder uitgaven.

Knuppel
26 januari 2016, 01:22
Ja maar.....de conventie van Geneve waren in 2012 ook nog "mensenrechten"
Anno 2015 waren die "mensenrechten" al aan herziening toe volgens De Wever, iets wat hij in 2012 nog met vuur had bestreden !

Jij hebt nog nooit gehoord van de vluchtelingencrisis, zeker?
Enne... die mensenrechten waar jij naar verwijst, is dat die commissie met als voorzitter een Saoedi Arabische mensenrechtenschender van het ergste soort?

Knuppel
26 januari 2016, 01:46
Voor mij stelt deze regering zwaar teleur in het feit dat het klassieke overheidsbeslag niet wordt afgebouwd. Het zijn toch weer vooral meer belastingen geworden, en niet minder uitgaven.

Edoch. De Vlaamse regering werd kleiner maar de vluchtelingencrisis vereist meer personeel. Zeg maar "ambtenaren".

Waarom klaag je NOOIT over Brussel en Wallonië die ook zonder vluchtelingencrisis vele malen meer personeel aan een postje hielpen dan Vlaanderen? Het is toch niet omdat de sossen het voor het zeggen hebben in de federation Bruxelles-Wallonie dat je alleen maar op de regeringen vit waar de N-VA deel van uitmaakt?

http://1.lavenircdn.net/Assets/Images_Upload/Actu24/2012/01/12/TEC_infographie.jpg

Op het eerste gezicht onschuldige berichten geven soms nieuwe communautaire transfers bloot. De Standaard meldt op 30.11.2005 niet-objectiveerbare scheeftrekkingen op provinciaal vlak en meer bepaald wat het aantal ambtenaren betreft.

De krant bericht dat, terwijl er in 1995 16.700 mensen werkten bij de provincies (waarvan 12.746 voltijdse) dit aantal in 2004 al is gestegen naar 19.691 (waarvan 14.663 voltijds). Nochtans hebben de provincies er de voorbije jaren toch niet echt bevoegdheden bij gekregen, wel integendeel. Hier is dus iets vreemd aan de hand.

We krijgen natuurlijk wel een “Aha-Erlebnis” als we de cijfers communautair uitgesplitst zien: Wallonië met zijn kleiner bevolkingsaantal telt immers dubbel zoveel ambtenaren als Vlaanderen. De Waalse provincies stellen 12.695 werknemers tewerk, de Vlaamse provincies doen het met 6.549.

De benoemingsprocedure voor topambtenaren bevindt zich momenteel in een overgangsfase. Selor, het selectiebureau van de federale overheid, heeft een preselectie opgesteld, maar het is uiteindelijk de Waalse regering die een beslissing moet nemen in de benoemingen. Onder de 34 kandidaten die in een preselectie zitten, zijn er slechts drie die niet tot de PS behoren. De namen die niet werden weerhouden, doen de wenkbrauwen fronsen, schrijft La Libre Belgique.

Volgens de jurist werden er voor de selectie van de topambtenaren zeven selectiecommissies in het leven geroepen, terwijl één commissie zou volstaan. [/QUOTE]

HTTP://WWW.STANDAARD.BE/ARTIKEL/DETA...IEUWSOVERZICHT

PS verstevigt greep op overheidsdiensten en -bedrijven
Vrijdag 25 april 2014
Een PS-figuur wordt nummer één de Rijksdienst voor Pensioenen. De PS-directeur van de Nationale Bank wordt voorzitter van bpost. Net voor de verkiezingen zet de partij nog vlug de pionnen uit.
Françoise Masai, vice-gouverneur van de Nationale Bank is 67 maar nog niet aan pensioen toe. Masai*- PS-etiket en ‘een vertrouwelinge van Elio Di Rupo’ -*verlaat de Nationale Bank op 1 juni en wordt voorzitter van de Raad van Bestuur van Bpost. Ze volgt er Martine Durez op, ook al een PS-figuur. ULB-econoom en NBB-directeur Mathias Dewatripont wordt de nieuwe vicegouverneur van de Nationale Bank en fungeert er als waakhond van de PS.

De Franstalige socialisten verstevigen net voor de verkiezingen duidelijk hun greep op een aantal overheidsinstellingen en –bedrijven. Zo is ook de nieuwe administrateur-generaal van de Rijkdienst voor Pensioenen (RVP) Sarah Scaillet een PS-figuur. Ze was al jaren aan de slag bij onder andere de federale overheidsdienst Sociale Zekerheid en de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ). De benoeming van een nieuwe pensioenbaas was een vaudeville na de pensionering van de vorige RVP-topman Gabriël Perl. Taalverhoudingen en politieke evenwichten maakten dat de zoektocht vier jaar in beslag nam. [/QUOTE]

http://trends.knack.be/economie/nieuws/beleid/ps-verstevigt-greep-op-overheidsdiensten-en-bedrijven/article-4000603567684.htm

daiwa
26 januari 2016, 02:30
Ja maar.....de conventie van Geneve waren in 2012 ook nog "mensenrechten"
Anno 2015 waren die "mensenrechten" al aan herziening toe volgens De Wever, iets wat hij in 2012 nog met vuur had bestreden !

En nu wil hij met leugens de pluimen van een ander op zijn hoed steken.

demonen
26 januari 2016, 08:30
Op het eerste gezicht onschuldige berichten geven soms nieuwe communautaire transfers bloot. De Standaard meldt op 30.11.2005 niet-objectiveerbare scheeftrekkingen op provinciaal vlak en meer bepaald wat het aantal ambtenaren betreft.

De krant bericht dat, terwijl er in 1995 16.700 mensen werkten bij de provincies (waarvan 12.746 voltijdse) dit aantal in 2004 al is gestegen naar 19.691 (waarvan 14.663 voltijds). Nochtans hebben de provincies er de voorbije jaren toch niet echt bevoegdheden bij gekregen, wel integendeel. Hier is dus iets vreemd aan de hand.

We krijgen natuurlijk wel een “Aha-Erlebnis” als we de cijfers communautair uitgesplitst zien: Wallonië met zijn kleiner bevolkingsaantal telt immers dubbel zoveel ambtenaren als Vlaanderen. De Waalse provincies stellen 12.695 werknemers tewerk, de Vlaamse provincies doen het met 6.549.



Bent U bereid om al deze ambtenaren een dubbel pensioen te betalen of wenst U enkel de Vlaamse ambtenaren dit voorrecht toe?
Beseft U dan ook wat de gevolgen zijn voor Vlaanderen want bij ons is de grootste deïndustrialisering aan de gang die het Westen ooit aanschouwde!!

vrijzinnige
26 januari 2016, 08:35
Waarom zouden die moeten regeren? Wat van belang is is dat ze veel stemmen winnen en voor de rest moet het N-VA stemmen afsnoepen van andere partijen. En laat dan de N-VA maar regeren samen met een van die andere meelopers met de hete adem van het VB vanuit de coulisse in hun nek. Dat is veel beter dan dat het VB mee zou regeren.

Maar het belangrijkste FEIT vergeet jij wel, nl: de NVA en die meelopers moeten wel aan een MEERDERHEID geraken !
Want de NVA en die meelopers hebben op dit ogenblik GEEN meerderheid meer, moest dit de verkiezingsuitslag zijn van 2019 !

vrijzinnige
26 januari 2016, 08:41
En nu wil hij met leugens de pluimen van een ander op zijn hoed steken.

De regering Leterme II kwam ten val omdat het principe van de scheiding der machten geschonden was.
NU zoveel jaren later, is er opnieuw een schending van het principe "scheiding der machten" (Francken laat asielzoeker opsluiten ondanks een vrijgeleide van het parket) maar dit alles heeft men mooi in een passende kader gegoten, nl "de vreemdelingen wet".
Waar zitten nu de verdedigers van de vrijheid van het individu, nu de politiekers persoonlijk RECHTER en UITVOERENDE macht kunnen en mogen spelen !
Als er dus één zaak duidelijk is: dit is weer een grote overwinning van diegenen naar wie men met de vinger wijst, want het vrije westen vecht tegen zijn of haar "eigen vrijheden".

Sukkelaar
26 januari 2016, 08:47
De Vlaamse schuld zal tegen de verkiezingen opgelopen zijn tot 35 miljard Euro.
De Belgische schuld gaat ver over de 500 miljard Euro tegen de volgende verkiezingen.
Wat ook spannend is : hoeveel arbeidsplaatsen gaan nog verloren, hoeveel werklozen en zieken/invaliden gaan er geschorst worden, wat met het zwaar verliesleidende NMBS, hoe gaat het met Dexia-badbank, hoe verloopt de vluchtelingencrisis, bestaat de Eu nog, hebben wij de Belgische frank terug of krijgen we een Vlaamse munt, zal de pensioenleeftijd opgetrokken worden naar 70 jaar en meer, met hoeveel procent neemt het aantal armen toe, hoeveel mensen kunnen hun energie- en waterfaktuur niet meer betalen, kan de N-VA eindelijk 1 bedrijf naar Vlaanderen halen en maakt dat eentje nog uit in een gëdeïndustrialiseerd Vlaanderen, gaat iemand doorslaan en het Turtelwijf kidnappen, ...?

Langzaam maar zeker verliest NVA kiezers.

vrijzinnige
26 januari 2016, 08:58
Hij past zich aan, iets dat de andere partijen niet kunnen, want daar gaat het enkel om de miljarden te bestendigen die door de vingers van hun zuilen glijden.

"Hij past zich aan" ! In de volksmond noemt dit "tegen windmolens vechten" want voor een aanpassing van de conventie van Geneve moet je om en rond 190 landen op dezelfde lijn krijgen.
In "eigen" land heeft hij nog NIETS aangepast, met uitzondering van de stijgende facturen en werken tot 67 jaar voor een DEEL van de bevolking, dus NIET voor IEDEREEN zoals hij voor de verkiezingen uitschreeuwde.
Want op een zondagavond in 2012 riep hij zelfs ALLE Belgen op om zich klaar te maken voor het confederalisme, wat het ook mogen betekenen.
Daarom ook de fractieleider wissel. Want de transferten van noord naar zuid bestaan nog steeds, en dit met de GROOTSTE partij en Vlaams nationalistische NVA in de Belgische regering.

werkman
26 januari 2016, 10:18
En daar hebben we onze visverkoper weer.
Hoe gaat het Eduard? Nog alles goed met de zwakke darmen? :lol:
Dat werken tot 67 is; zoals beloofd volgens U; inderdaad voor iedereen.
Zelfs werken mag je tot boven de 100 jaar en zelfs als je met pensioen bent.
In de taal van Voltaire zeggen ze dienaangaande :"C'est très bien, la petite différence"
Feitelijk is dit de slagzin waarop dit apenparadijs draait.
In Duitsland waren ze destijds bondiger.
Daar schreven ze boven de poort "Arbeit macht frei"
En men sloot ze definitief op.
Dat deden ze ook beter met U want jij bent een gevaar voor de samenleving.
Nog een paar individu's met uw instelling er bij en men staat aan de taalgrens binnenkort naar mekaar zo hard te schreeuwen dat niemand er nog aan denkt dat er moet gewerkt worden om de schulden af te betalen.
En onze politiekers in hun beschutte werkplaats zullen ook geen puntzakjes gaan plakken om ons er bovenop te helpen. :lol:

speurneus
26 januari 2016, 10:24
Ja maar.....de conventie van Geneve waren in 2012 ook nog "mensenrechten"
Anno 2015 waren die "mensenrechten" al aan herziening toe volgens De Wever, iets wat hij in 2012 nog met vuur had bestreden !

Weveke is een kampioen in het lullen. Zo zei hij jaren geleden, zijn vrouw was toen nog zwanger van hun vierde kind, dat als BHV niet gesplitst zou zijn voor de geboorteervan hij uit de politiek zou stappen. De splitsing zou nog vele jaren duren maar Bartje is altijd van de politieke ruiven blijven eten.
Rustige vastheid noemen ze dat.

werkman
26 januari 2016, 10:35
"Hij past zich aan" ! In de volksmond noemt dit "tegen windmolens vechten" want voor een aanpassing van de conventie van Geneve moet je om en rond 190 landen op dezelfde lijn krijgen.
In "eigen" land heeft hij nog NIETS aangepast, met uitzondering van de stijgende facturen en werken tot 67 jaar voor een DEEL van de bevolking, dus NIET voor IEDEREEN zoals hij voor de verkiezingen uitschreeuwde.
Want op een zondagavond in 2012 riep hij zelfs ALLE Belgen op om zich klaar te maken voor het confederalisme, wat het ook mogen betekenen.
Daarom ook de fractieleider wissel. Want de transferten van noord naar zuid bestaan nog steeds, en dit met de GROOTSTE partij en Vlaams nationalistische NVA in de Belgische regering.

Wel even nuanceren hoor.
Het is wel voor de gehele bevolking.
Maar in dit apenparadijs heerst de slagzin :"c'est très bien; la petite différence!" Daarom is het voor de ene groep van moeten en de andere groep van mogen; zelfs als ze reeds met pensioen zijn.
Maar goed; die laatste groep zullen dan wel sukkelaars zijn die het nog nodig hebben. Want niet iedereen heeft natuurlijk een voldoende overlevingspensioen.
Wat zal het volgende zijn?
In Duitsland waren ze vroeger bondiger.
Daar schreven ze boven de poort kort en bondig :"Arbeit macht frei"
En men sloot ze definitief op! :oops:

speurneus
26 januari 2016, 10:40
De grootste schuldenberg is degene die nog voor ons ligt: de ongedekte uitstaande verplichtingen van de verzoringsstaat bedragen maar liefst 4x meer dan de al erg hoge staatsschuld. Het is daarop dat België in gebreke zal blijven.

Dat is wat die Duitse studie van een jaar of vier geleden laat uitschijnen.
Maar wat je er wel bij moet zeggen is dat alle Europese landen in hetzelfde bedje ziek zijn en Belgie ergens midden in het peleton staat één plaats voor Nederland. Italie zou de beste leerling van de klas zijn en Luxemburg de slechtste.
Belangrijk is dat deze studie er van uit gaat dat deze hoge schuldenlasten (voor dit land meer dan 400 % ) enkel bereikt worden indien de regeringen geen tussentijdse maatregelen treffen op het vlak van pensioenen en ziektekosten.
Ik geloof dat deze uitleg uw quote toch ietwat nuanceert.

werkman
26 januari 2016, 10:40
Weveke is een kampioen in het lullen. Zo zei hij jaren geleden, zijn vrouw was toen nog zwanger van hun vierde kind, dat als BHV niet gesplitst zou zijn voor de geboorteervan hij uit de politiek zou stappen. De splitsing zou nog vele jaren duren maar Bartje is altijd van de politieke ruiven blijven eten.
Rustige vastheid noemen ze dat.

Hij is dan ook een slimme.:lol:
Zalig zijn de armen van geest want ........................

Boduo
26 januari 2016, 10:41
Voor mij stelt deze regering zwaar teleur in het feit dat het klassieke overheidsbeslag niet wordt afgebouwd. Het zijn toch weer vooral meer belastingen geworden, en niet minder uitgaven.

Belastingen ?
Vorige maand mocht ik +/- 9€ MINDER belastingen betalen.
+ Volgende maand gaat m'n maandelijkse faktuur voor gas & elektriek ook bijna 10 € omlaag door samenaankoop.
Wat moet ik doen met al dat geld dat ik over heb ?

werkman
26 januari 2016, 10:44
Belastingen ?
Vorige maand mocht ik +/- 9€ MINDER belastingen betalen.
+ Volgende maand gaat m'n maandelijkse faktuur voor gas & elektriek ook bijna 10 € omlaag door samenaankoop.
Wat moet ik doen met al dat geld dat ik over heb ?

Verbranden natuurlijk! :lol:

demonen
26 januari 2016, 10:47
Belastingen ?
Vorige maand mocht ik +/- 9€ MINDER belastingen betalen.
+ Volgende maand gaat m'n maandelijkse faktuur voor gas & elektriek ook bijna 10 € omlaag door samenaankoop.
Wat moet ik doen met al dat geld dat ik over heb ?

U bent alvast geen grotverdiener!.
Wat U moet doen?
Herscholen en U opwerken!!

Sukkelaar
26 januari 2016, 12:12
Spannend !!
Niet dat het enig belang heeft.
Zelfs actuele uitgesproken trends zullen niet zo'n lang leven beschoren zijn, dat ze het uithouden tot aan de verkiezingen.

Zal de asielcrisis ten goede komen van het Belang ? (mijn gok: slechts een klein beetje)
Zal Maggie afgeblokt worden door Theo ? (mijn gok: ja, hij zal over haar kop springen)

Welke andere zaken kunnen de gepeilde mensen beïnvloeden ? (nog een gok: de nmbs-staking is al 'vergeten')

.

VB en asielcrisis: volgens VTM zouden ze van 3 zetels naar 8 of was het 9 zetels springen.
Den Theo heeft Maggie niet kunnen onttronen.

Dus Schoof?

Vette Pois(s)on
26 januari 2016, 12:14
VB en asielcrisis: volgens VTM zouden ze van 3 zetels naar 8 of was het 9 zetels springen.
Den Theo heeft Maggie niet kunnen onttronen.

Dus Schoof?

het linkse gif zit diep

Sukkelaar
26 januari 2016, 12:25
Voor Communistische ideologie toe te passen is Groen! hun reeds voor.
Wat dacht u van 4 %; maar dan met grote moeite.

Het werd 3,7 geen slechte raming werkman.

Sukkelaar
26 januari 2016, 12:30
Dat is dan wel een procentje minder voor de andere linkse jongens.
I do care ! Ik vind dat zeer positief.

.

Zo bekeken heb je gelijk. Versplintering van links komt ten goede van rechts.

Sukkelaar
26 januari 2016, 12:34
Paar procentjes verlies voor N-VA ten voordele van VB. Rest zal wat ter plaatse blijven trappelen. Redelijk irrelevante peiling zo lang voor de verkiezingen.

Ten overstaan van de verkiezingen :- 4 % voor NVA en bijna + 6 voor VB.

Eindelijk komen er stemmen van de traditionele partijen naar het VB. De mensen beginnen het te begrijpen.

Sukkelaar
26 januari 2016, 12:38
De communicerende vaten nva-vb winnen ten opzichte van de echte verkiezingen. Dus ?

Maar die redenering van communicerende vaten gaat niet langer op.

Sukkelaar
26 januari 2016, 12:40
Deze tendens zal, zodra de taksen zich laten voelen, duidelijker worden: deze regering is een belastingregering voor de doorsnee burger.

Klopt maar ze hebben één sterk punt : het is de schuld van de sossen.

Boduo
26 januari 2016, 12:41
U bent alvast geen grotverdiener!.
Wat U moet doen?
Herscholen en U opwerken!!

Ik wil me herscholen bij demper of misschien bij jou.
Dan hoop ik m'n grot te verlaten om in een huisje te gaan wonen.

Sukkelaar
26 januari 2016, 12:42
De peilingen lijken mij al sedert 2010 redelijk stabiel ...

Zo sprak je niet na het verlies van het VB bij de parlementsverkiezingen.

Sukkelaar
26 januari 2016, 12:44
Een regering met N-VA was enkel mogelijk in deze constellatie met slechts 1 franstalige partij.
De N-VA gaat nooit nog federaal meebesturen!

Ik weet niet of ik daar blij of triestig moet om zijn.

demonen
26 januari 2016, 12:49
Ik wil me herscholen bij demper of misschien bij jou.
Dan hoop ik m'n grot te verlaten om in een huisje te gaan wonen.

Iemand die op tafel gaat dansen omdat hij 9 Euro ... per maand opslag krijgt woont in een grot!

Boduo
26 januari 2016, 12:53
Iemand die op tafel gaat dansen omdat hij 9 Euro ... per maand opslag krijgt woont in een grot!

+ nog eens 9 € minder belastingen: een grot met 2 slaapkamers ?
Ons moedertje zegde altijd: "Wie het kleine niet begeert, is het grote niet..."

Sukkelaar
26 januari 2016, 13:19
Voor wat het waard is, dat wil zeggen dat de Nederlandstalige regeringspartijen zakken en de Franstalige stijgt.

Zou dit een trend worden?

Sukkelaar
26 januari 2016, 13:26
Waarom zouden die moeten regeren? Wat van belang is is dat ze veel stemmen winnen en voor de rest moet het N-VA stemmen afsnoepen van andere partijen. En laat dan de N-VA maar regeren samen met een van die andere meelopers met de hete adem van het VB vanuit de coulisse in hun nek. Dat is veel beter dan dat het VB mee zou regeren.

En waarom is dat, volgens jou, veel beter?

demonen
26 januari 2016, 14:01
Ons moedertje zegde altijd: "Wie het kleine niet begeert, is het grote niet..."

Mijn vader zaliger zei altijd "Het geld dat een politieker in uw linker vestzak steekt haalt hij in één beweging 2 keer uit uw rechter vestzak".

Bob
26 januari 2016, 15:50
Maar die redenering van communicerende vaten gaat niet langer op.

Heb er wel geen echte studie van gemaakt. Maar zie wel dat nva vijf zetels zou verliezen, en het vb er vijf zou winnen. Dus in dit geval, tamelijk perfect.

demonen
26 januari 2016, 18:06
Belastingen ?
Vorige maand mocht ik +/- 9€ MINDER belastingen betalen.


Vorige maand was december 2015 en uw loonfiche betrof dan normaliter november 2015?????
Dat je netto een beetje méér loon overhoudt door de taxshift van de regering Michel gaat pas in vanaf januari 2016. Een normale mens krijgt zijn loonfiche pas enkele dagen volgend op de afgelopen maand. De meesten zien pas hun "opslag" voor de allereerste keer rond 10 februari 2016.
Werkt U wel?

vrijzinnige
26 januari 2016, 18:40
Jij hebt nog nooit gehoord van de vluchtelingencrisis, zeker?
Enne... die mensenrechten waar jij naar verwijst, is dat die commissie met als voorzitter een Saoedi Arabische mensenrechtenschender van het ergste soort?

die mensenrechten waar jij naar verwijst, is dat die commissie met als voorzitter een Saoedi Arabische mensenrechtenschender van het ergste soort?

Heb jij daar bewijzen van ?
Bovendien zijn er binnen de NVA mandatarissen die mee geschreven hebben aan het racistische 70 puntenplan van het Vlaams blok !
Maar het was voldoende voor De Wever, volgens "eigen zeggen", dat hij daar afstand van deed, want iedereen heeft recht op een tweede kans. Dixit De Wever.

vrijzinnige
26 januari 2016, 18:48
Wel even nuanceren hoor.
Het is wel voor de gehele bevolking.
Maar in dit apenparadijs heerst de slagzin :"c'est très bien; la petite différence!" Daarom is het voor de ene groep van moeten en de andere groep van mogen; zelfs als ze reeds met pensioen zijn.
Maar goed; die laatste groep zullen dan wel sukkelaars zijn die het nog nodig hebben. Want niet iedereen heeft natuurlijk een voldoende overlevingspensioen.
Wat zal het volgende zijn?
In Duitsland waren ze vroeger bondiger.
Daar schreven ze boven de poort kort en bondig :"Arbeit macht frei"
En men sloot ze definitief op! :oops:

Een kleine maar niet onbelangrijke rechtzetting werkman.
Langer werken is NIET voor de gehele bevolking ! Als jij van oordeel bent van wel, zoek dan eens op tot welke leeftijd een politieagent moet werken.
En....ook voor Proximus is het licht op groen gezet voor een vervroegde stopzetting van de activiteiten van bepaalde statutaire personeelsleden.

De schoofzak
26 januari 2016, 22:14
VB en asielcrisis: volgens VTM zouden ze van 3 zetels naar 8 of was het 9 zetels springen.
Den Theo heeft Maggie niet kunnen onttronen.

Dus Schoof?

Ik ben weer voor op mijn tijd.
Mijn voorspelling gaat uitkomen in de volgende driemaandelijkse enquête ...

Onnoemelijk grappig vind ik mezelf soms.
Toch op vragen als: "Dus Schoof?".
Want wat moet een mens daar op zeggen ? Ik zat er naast hé? Dus wat dan ?

.

De schoofzak
26 januari 2016, 22:19
Vorige maand was december 2015 en uw loonfiche betrof dan normaliter november 2015?????
Dat je netto een beetje méér loon overhoudt door de taxshift van de regering Michel gaat pas in vanaf januari 2016. Een normale mens krijgt zijn loonfiche pas enkele dagen volgend op de afgelopen maand. De meesten zien pas hun "opslag" voor de allereerste keer rond 10 februari 2016.
Werkt U wel?

Het pensioen dat ik trok begin januari van dit nieuwe jaar, betrof de maand december 2015.
Dat pensioen werd dus enkele dagen later uitbetaald, omdat grotelicht politiekers ooit onze staatkundige boekhouding zo legaal konden vervalsen.

Wel, omdat het uitbetaald werd in januari, golden de voorheffingen van 2016, en trok de Schoof een bitteken meer.

.

demonen
26 januari 2016, 22:36
Het pensioen dat ik trok begin januari van dit nieuwe jaar, betrof de maand december 2015.
Dat pensioen werd dus enkele dagen later uitbetaald, omdat grotelicht politiekers ooit onze staatkundige boekhouding zo legaal konden vervalsen.

Wel, omdat het uitbetaald werd in januari, golden de voorheffingen van 2016, en trok de Schoof een bitteken meer.

.

Ik had begrepen dat enkel mensen die in LOONDIENST zijn baat hebben bij de taxshift en niet de gepensioneerden en andere uitkeringstrekkers?

De taxshift moet ook te voelen zijn op het loonbriefje waardoor de koopkracht moet stijgen. Daarvoor is 1,7 miljard voorzien via de taxshift.
•Dankzij een wijziging in de belastingschijven moeten mensen maandelijks 100 euro extra koopkracht overhouden. Voor de lagere inkomens zal dat al vanaf volgend jaar het geval zijn. De regering wil met name de belastingschijf van 30 procent afschaffen. Er kan ook gedacht worden aan een werkbonus of andere maatregelen, maar de federale regering wil daarover eerst in dialoog gaan met de regionale entiteiten in ons land, aangezien zo'n maatregel ook effect heeft op hun inkomsten.
•Voor wie geen loonbriefje krijgt - denken we aan de gepensioneerden - is er de welvaartsenveloppe van 1,2 miljard.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2397916

Vanaf vandaag genieten de gepensioneerden die een minimumpensioen ontvangen van een opwaardering van het pensioenbedrag. Deze verhoging is een gevolg van de uitvoering van de beslissing over de verdeling van de welvaartsenveloppe voor de periode 2015-2016.

http://bacquelaine.belgium.be/nl/nieuwe-verhoging-van-de-pensioenen

U beweert dat U een hoog "uitgesteld loon" kreeg voor uw "arbeid" als levenslang benoemde netto-ontvanger.
In de tekst van de overheid staat dat enkel de lage pensioenen van mensen uit de privé en zelfstandigen verhoogd worden.
???

werkman
26 januari 2016, 23:59
Een kleine maar niet onbelangrijke rechtzetting werkman.
Langer werken is NIET voor de gehele bevolking ! Als jij van oordeel bent van wel, zoek dan eens op tot welke leeftijd een politieagent moet werken.
En....ook voor Proximus is het licht op groen gezet voor een vervroegde stopzetting van de activiteiten van bepaalde statutaire personeelsleden.

Vrijzinnige, je hebt gelijk.
Ik heb alleen gedacht aan mensen met normaal werk.
Mensen met zware beroepswerkzaamheden mogen vroeger stoppen. :lol:
Ik was vergeten dat er in dit apenparadijs nooit regels worden gemaakt zonder uitzonderingen.
Dus ik was onachtzaam ditmaal.
Alhoewel; feitelijk ben ik er ditmaal niet ver genoeg op in gegaan.
Logisch had ik moeten weten dat er bepaalde groepen door de politiek zijn benoemd en dat daarop automatisch uitzonderingen van toepassing zijn. :lol:
Stom van mij he!

non-conformist
27 januari 2016, 00:02
Vorige maand was december 2015 en uw loonfiche betrof dan normaliter november 2015?????
Dat je netto een beetje méér loon overhoudt door de taxshift van de regering Michel gaat pas in vanaf januari 2016. Een normale mens krijgt zijn loonfiche pas enkele dagen volgend op de afgelopen maand. De meesten zien pas hun "opslag" voor de allereerste keer rond 10 februari 2016.
Werkt U wel?

Ik heb er alvast geen bal van gemerkt.

De schoofzak
27 januari 2016, 07:37
Ik had begrepen dat enkel mensen die in LOONDIENST zijn baat hebben bij de taxshift en niet de gepensioneerden en andere uitkeringstrekkers?

De taxshift moet ook te voelen zijn op het loonbriefje waardoor de koopkracht moet stijgen. Daarvoor is 1,7 miljard voorzien via de taxshift.
•Dankzij een wijziging in de belastingschijven moeten mensen maandelijks 100 euro extra koopkracht overhouden. Voor de lagere inkomens zal dat al vanaf volgend jaar het geval zijn. De regering wil met name de belastingschijf van 30 procent afschaffen. Er kan ook gedacht worden aan een werkbonus of andere maatregelen, maar de federale regering wil daarover eerst in dialoog gaan met de regionale entiteiten in ons land, aangezien zo'n maatregel ook effect heeft op hun inkomsten.
•Voor wie geen loonbriefje krijgt - denken we aan de gepensioneerden - is er de welvaartsenveloppe van 1,2 miljard.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2397916

Vanaf vandaag genieten de gepensioneerden die een minimumpensioen ontvangen van een opwaardering van het pensioenbedrag. Deze verhoging is een gevolg van de uitvoering van de beslissing over de verdeling van de welvaartsenveloppe voor de periode 2015-2016.

http://bacquelaine.belgium.be/nl/nieuwe-verhoging-van-de-pensioenen

U beweert dat U een hoog "uitgesteld loon" kreeg voor uw "arbeid" als levenslang benoemde netto-ontvanger.
In de tekst van de overheid staat dat enkel de lage pensioenen van mensen uit de privé en zelfstandigen verhoogd worden.
???

Ik heb wel begrepen dat jij veel tekst schrijft hierboven, maar allemaal naast de kwestie.
Er is wel degelijk meegedeeld waarom en hoe alle (alle) gepensioneerden ook iets mogen meeëten uit de ruif van de taksshift.

Maar ja, als je liever eenzijdig leest en luistert naar wat de grote lawaaimakers van de oppositie daarover zeggen ....

.

Bad Attila
27 januari 2016, 08:06
Ik ben weer voor op mijn tijd.
Mijn voorspelling gaat uitkomen in de volgende driemaandelijkse enquête ...

Onnoemelijk grappig vind ik mezelf soms.
Toch op vragen als: "Dus Schoof?".
Want wat moet een mens daar op zeggen ? Ik zat er naast hé? Dus wat dan ?

.

Aaaah, dat is de Schoof dat ik graag lees, sie. ;-)

demonen
27 januari 2016, 08:44
Er is wel degelijk meegedeeld waarom en hoe alle (alle) gepensioneerden ook iets mogen meeëten uit de ruif van de taksshift.


.
De dubbele ambtenarenpensioenen zijn door de taxshift nog groter geworden tov de uiterst lage vd werknemers en zelfstandigen.


Het hoger netto pensioen geldt voor gepensioneerden met een pensioeninkomen dat hoger is dan om en bij de 1200 euro. Met een lager pensioen betaalt je geen voorheffing en zie je niets van de taxshift. Onderstaande tabel laat zien dat de taxshift zorgt voor een verschil van om en bij de 10 euro per maand.

https://openbarediensten.acv-online.be/ACV-Openbare-Diensten/ik-zoek-info/Pensioenen/taxshiftpensioen.html

Enkel uitschot kan zoiets verzinnen!

demonen
27 januari 2016, 10:37
Denk je echt dat de sossen dat verzonnen hebben? 8O

Nee, Bracke, Becaus, Dewever en de andere ambtenaren vd N-VA!

werkman
27 januari 2016, 11:06
Vrijzinnige, je hebt gelijk.
Ik heb alleen gedacht aan mensen met normaal werk.
Mensen met zware beroepswerkzaamheden mogen vroeger stoppen. :lol:
Ik was vergeten dat er in dit apenparadijs nooit regels worden gemaakt zonder uitzonderingen.
Dus ik was onachtzaam ditmaal.
Alhoewel; feitelijk ben ik er ditmaal niet ver genoeg op in gegaan.
Logisch had ik moeten weten dat er bepaalde groepen door de politiek zijn benoemd en dat daarop automatisch uitzonderingen van toepassing zijn. :lol:
Stom van mij he!

Vrijzinnige, ik had in mijn antwoord(zie hierboven) bewust een gaatje gelaten.
Proximus! Tja, wat moeten ze met die statutairen anders aanvangen?
Blijven betalen om niks te doen?
Dus ze maar op pensioen zetten. Dan betalen wij allemaal.
Slim gevonden nietwaar? "Allemaal" is een woord dat graag misbruikt wordt door politiekers. Hopelijk is mijn antwoord nu vollediger?:lol:

werkman
27 januari 2016, 11:40
Het werd 3,7 geen slechte raming werkman.

Tja, met mijn 4 %; maar dan met grote moeite zoals ik al stelde; zat ik er zo ver niet naast. Krijg ik nu ook een ereteken? Die lege kartonnen doos van "La Vache qui rit" aan een koordje lijkt mij wel de moeite om te aanvaarden.
Alleszins toch nog beter dan de gouden medaille waarop ik recht had na jaren dienst maar mits ze zelf te betalen.
Mogelijk staat er ergens op papier dat ik ze gratis gekregen heb.
Ik acht het mogelijk dat iemand anders ze wel gratis gekregen heeft zonder boekhoudkundige nota.
Want verschieten van zulke zaken .......doe ik niet meer in dit apenparadijs.
En weten met zekerheid zal ik ook dus nooit. :lol:

vrijzinnige
27 januari 2016, 11:44
Vrijzinnige, ik had in mijn antwoord(zie hierboven) bewust een gaatje gelaten.
Proximus! Tja, wat moeten ze met die statutairen anders aanvangen?
Blijven betalen om niks te doen?
Dus ze maar op pensioen zetten. Dan betalen wij allemaal.
Slim gevonden nietwaar? "Allemaal" is een woord dat graag misbruikt wordt door politiekers. Hopelijk is mijn antwoord nu vollediger?:lol:

Van een politieke partij die "verandering" preekt, en waar in het verleden 32% van de Vlamingen hun stem aan gaven verwacht je toch GEEN misbruik ?
Of zijn wij de twee ENIGEN die de leugens van BDW opmerken ?

vrijzinnige
27 januari 2016, 11:54
Ik ben weer voor op mijn tijd.
Mijn voorspelling gaat uitkomen in de volgende driemaandelijkse enquête ...

Onnoemelijk grappig vind ik mezelf soms.
Toch op vragen als: "Dus Schoof?".
Want wat moet een mens daar op zeggen ? Ik zat er naast hé? Dus wat dan ?

.

Wat voor mij dan weer grappig is:
op 30-8-2015 schreef jij het volgende......

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Dewinter is politiek irrelevant geworden, en probeert nu nog een beetje aandacht te krijgen door te roepen "héla, dat wist ik ook al hoor" ...

Hij had zoveel voorkeurstemmen, zijn partij had zoveel succes ... maar ja, het bleek allemaal steriel te zijn. Wegens de stank van sommige onderdelen.
Nog een paar zo'n opstootjes, en Dewinter is helemaal vergeten.

Maar wat is de werkelijkheid: De Wever zegt dan wel dat hij en zijn partij als EERSTE de migratie problemen zag en ook op de politieke agenda plaatste, maar de NVA is pas ontstaan in 2001, dus zo een 15 tal jaar geleden terwijl Filip Dewinter het volgende zegt in "de zondag":

Filip Dewinter: “Ik gebruik de boutade: liever een nieuw Blok dan een oud Belang. Let op: ik bedoel daarmee niet dat de strategie van de partij fout is. Ik haal die bokshandschoen boven om aan te tonen dat Vlaams Blok altijd gelijk heeft gehad. Had men twintig jaar geleden maar geluisterd naar ons. Had men het 70-puntenplan maar in de praktijk gebracht. Wij moeten geen schrik hebben van onze schaduw. Het 70-puntenplan was correct. Ik trek daar niets van terug.

Wie is er nu aan het liegen De Wever of Dewinter :-) :-) :-)

werkman
27 januari 2016, 14:20
Van een politieke partij die "verandering" preekt, en waar in het verleden 32% van de Vlamingen hun stem aan gaven verwacht je toch GEEN misbruik ?
Of zijn wij de twee ENIGEN die de leugens van BDW opmerken ?

Mogelijk wel hoor.
Maar je moet niet teveel verwachten van mensen die denken dat iedereen zich automatisch in de kleutertuin moet bevinden.

werkman
27 januari 2016, 16:09
Mogelijk wel hoor.
Maar je moet niet teveel verwachten van mensen die denken dat iedereen zich automatisch in de kleutertuin moet bevinden.

Moet wel bovenstaande even nuanceren.
Persoonlijk heb ik niks tegen Dewever. Ik volg dus zijn reilen en zeilen niet nauwgezet op. Maar ik heb wel gezworen dat N-VA niet meer op mijn stemmetje moet rekenen zolang plaatselijk in mijn kiesomschrijving een arrivistje rondhangt dat het vanzelfsprekend vindt dat partijgenoten dienen om uitgeschakeld te worden. En die vanzelfsprekend het ook normaal vindt dat een politieke partij dient om uitsluitend eigen zakken te vullen.
En daar Dewever het verantwoordelijke opperhoofd van de stam is moet hij dus ook automatisch niet meer op mij rekenen.
Tenzij hij zijn verantwoordelijkheid opneemt en die vent met klikken en klakken buitensmijt. Voor minder zal ik het niet meer doen.
Een plaatselijke afdeling van de partij totaal mee om zeep helpen pik ik niet.
Daarvoor ben ik te lang actief geweest.
En voor de rest.....zit ik nog in mijn zetel. Na mij de zondvloed! :oops:

Sukkelaar
27 januari 2016, 16:26
Wie is er nu aan het liegen De Wever of Dewinter :-) :-) :-)

De Wever natuurlijk.

Sukkelaar
27 januari 2016, 16:30
. Ik volg dus zijn reilen en zeilen niet nauwgezet op. Maar ik heb wel gezworen dat N-VA niet meer op mijn stemmetje moet rekenen zolang plaatselijk in mijn kiesomschrijving een arrivistje rondhangt dat het vanzelfsprekend vindt dat partijgenoten dienen om uitgeschakeld te worden. En die vanzelfsprekend het ook normaal vindt dat een politieke partij dient om uitsluitend eigen zakken te vullen.
En daar Dewever het verantwoordelijke opperhoofd van de stam is moet hij dus ook automatisch niet meer op mij rekenen.
Tenzij hij zijn verantwoordelijkheid opneemt en die vent met klikken en klakken buitensmijt. Voor minder zal ik het niet meer doen.
Een plaatselijke afdeling van de partij totaal mee om zeep helpen pik ik niet.
Daarvoor ben ik te lang actief geweest.
En voor de rest.....zit ik nog in mijn zetel. Na mij de zondvloed! :oops:

In mijn gemeente speelt zich iets dergelijks af; een arrivist heeft een topman buiten gewerkt en de andere NVArrivisten hebben hem gelijk gegeven. :-(

Sukkelaar
27 januari 2016, 16:32
Spijtig dat je niet lang meer te zitten hebt.:-)

Hij kan nog altijd overstappen naar het VB of zelf met een eigen lokale partij starten.

werkman
27 januari 2016, 16:40
En er zit er nog ene op dit forum die zich voordoet als N-VA'er maar die druk bezig is om iedereen tegen zich in het harnas te jagen met stupiede nonsens.
Volgens mij heeft hij niks met N-VA te maken.
Mocht het wel het geval zijn dan heeft de N-VA werk voor de boeg.
Voor mijn part mogen ze er dan al twee buitengooien.
Maar ik vrees dat ze dat niet zullen kunnen want die lul is geen N-VA lid.
Hij doet zich voor alsof hij het is.
Met een burka op uwe kop kan zelfs een crossdresser zich uitgeven voor een vrouw.:oops:

LETSPANIC
27 januari 2016, 16:46
Een spannerke is meestal zonder echt belang, pertang.

.

Het VLAAMS belang, wint aan belangstelling, ergens ? allée, toch een beetje!! :-)

werkman
27 januari 2016, 17:06
Hij kan nog altijd overstappen naar het VB of zelf met een eigen lokale partij starten.

Geen haar op mijn hoofd denkt er nog aan.
In zo'n plaatselijke afdelingen komen er steeds op het laatste moment; als de kaarten goed liggen tenminste; een paar hoger gediplomeerden te voorschijn.
En die krijgen bij de gratie van de onwetende kiezer natuurlijk voorrang.
En jaren uw nikkel afdraaien heeft dan plotseling geen belang meer.
Twee keer heb ik de partij uit de stront gehaald.
Een derde maal hebben ze het opnieuw gepoogd en mij een tweede niet meer verkiesbare plaats op de kieslijst aangeboden.
Want de partij was totaal om zeep geholpen door plaatsjes-jagerij.
Toen heb ik wel geweigerd. Trôp was teveel. Zelfs Polle Worst wist dat al.
Maar nu Dewever er kwam waren er betere vooruitzichten om verkozen te geraken. Gediplomeerden kandidaten dus genoeg.
Het "charetteke" van Dewever was ditmaal overvol geladen.
Nu hadden ze mij natuurlijk niet meer nodig.
Ik kreeg de eer niet meer om nogmaals te weigeren.
Dat zijn ook dus Vlamingen. Als er brood op de plank vermoed wordt zijn er meer dan men kan vermoeden.
Dat er voor dat brood moet gewerkt worden soms vergeten ze al te graag.
Aannemen staat wel in hun woordenboek maar er voor werken is hun onbekend. Maar......de kiezer weet dat ook niet hoor.
Vooral daarom heb ik nu de strijdbijl begraven.
Dat de grote Winnetou het maar zelf oplost.
Dus ik blijf maar in mijn zetel zitten. :lol:
Geraak ik tenminste mijn zweet niet meer kwijt.

demonen
27 januari 2016, 18:58
Geen haar op mijn hoofd denkt er nog aan.
In zo'n plaatselijke afdelingen komen er steeds op het laatste moment; als de kaarten goed liggen tenminste; een paar hoger gediplomeerden te voorschijn.
En die krijgen bij de gratie van de onwetende kiezer natuurlijk voorrang.
En jaren uw nikkel afdraaien heeft dan plotseling geen belang meer.
Twee keer heb ik de partij uit de stront gehaald.
Een derde maal hebben ze het opnieuw gepoogd en mij een tweede niet meer verkiesbare plaats op de kieslijst aangeboden.
Want de partij was totaal om zeep geholpen door plaatsjes-jagerij.
Toen heb ik wel geweigerd. Trôp was teveel. Zelfs Polle Worst wist dat al.
Maar nu Dewever er kwam waren er betere vooruitzichten om verkozen te geraken. Gediplomeerden kandidaten dus genoeg.
Het "charetteke" van Dewever was ditmaal overvol geladen.
Nu hadden ze mij natuurlijk niet meer nodig.
Ik kreeg de eer niet meer om nogmaals te weigeren.
Dat zijn ook dus Vlamingen. Als er brood op de plank vermoed wordt zijn er meer dan men kan vermoeden.
Dat er voor dat brood moet gewerkt worden soms vergeten ze al te graag.
Aannemen staat wel in hun woordenboek maar er voor werken is hun onbekend. Maar......de kiezer weet dat ook niet hoor.
Vooral daarom heb ik nu de strijdbijl begraven.
Dat de grote Winnetou het maar zelf oplost.
Dus ik blijf maar in mijn zetel zitten. :lol:
Geraak ik tenminste mijn zweet niet meer kwijt.
Onlangs was ik naar mijn stamcafé gegaan om daar naar gewoonte de uitwedstrijd van mijn favoriete club te gaan zien op groot scherm.
Op dat moment was daar een verjaardagsfeestje bezig van een plaatselijke politicus omring door nog wat plaatselijke politici en één nationaal kopstuk met daarrond wat sypathisanten.
Plots kwam uit dat gezelschap een jonge vrouw van rond de 40 jaar de kruk vragen van een stamgast.
Die brave man stond recht en gaf zijn kruk af. Zijn vriend stond op en maakte zich kwaad : "Mevrouw, ik begrijp niet waar je het fatsoen vandaan haalt om de kruk van mijn vriend te vragen, de man is 79 jaar".
Die vrouw wist echt niet wat ze verkeerd gedaan had!

Wapper
27 januari 2016, 20:05
Onlangs was ik naar mijn stamcafé gegaan om daar naar gewoonte de uitwedstrijd van mijn favoriete club te gaan zien op groot scherm.
Op dat moment was daar een verjaardagsfeestje bezig van een plaatselijke politicus omring door nog wat plaatselijke politici en één nationaal kopstuk met daarrond wat sypathisanten.
Plots kwam uit dat gezelschap een jonge vrouw van rond de 40 jaar de kruk vragen van een stamgast.
Die brave man stond recht en gaf zijn kruk af. Zijn vriend stond op en maakte zich kwaad : "Mevrouw, ik begrijp niet waar je het fatsoen vandaan haalt om de kruk van mijn vriend te vragen, de man is 79 jaar".
Die vrouw wist echt niet wat ze verkeerd gedaan had!

Nog eentje voor de reeks...

http://assets.catawiki.nl/assets/2015/5/27/7/c/d/7cd0a9f2-0467-11e5-8b2c-1e343d51a4df.jpg

werkman
27 januari 2016, 20:36
Onlangs was ik naar mijn stamcafé gegaan om daar naar gewoonte de uitwedstrijd van mijn favoriete club te gaan zien op groot scherm.
Op dat moment was daar een verjaardagsfeestje bezig van een plaatselijke politicus omring door nog wat plaatselijke politici en één nationaal kopstuk met daarrond wat sypathisanten.
Plots kwam uit dat gezelschap een jonge vrouw van rond de 40 jaar de kruk vragen van een stamgast.
Die brave man stond recht en gaf zijn kruk af. Zijn vriend stond op en maakte zich kwaad : "Mevrouw, ik begrijp niet waar je het fatsoen vandaan haalt om de kruk van mijn vriend te vragen, de man is 79 jaar".
Die vrouw wist echt niet wat ze verkeerd gedaan had!

Demonen; wat heeft dit te maken met de voorafgaande samenspraak tussen twee deelnemers op dit forum?
Meer nog, wat heeft het door U beschreven voorval met politiek te maken?
Of is het de aankondiging dat er een plaatselijk kopstuk een verjaardagsfeestje gaf?
Nu kan ik U ook niet meer volgen hoor.
Wilde je absoluut iets zeggen maar wist je niet wat je kon zeggen?
Ik weet het. Ik weet het! De grote hoop op dit forum leest niet graag teveel proza van anderen. Alleen de proza van zichzelf.
Dus wees niet gefustreerd dat men uw proza niet leest.
Trouwens mijn proza evenmin.
Je moet met one-liners bepaalde tegenstanders uitmaken.
En dan krijg je een kort wederwoord.
Waarna je opnieuw een one-liner kan produceren.
En van armoede soms op de man begint te spelen. Zoals hooligans zich gedragen. Desnoods de tribunestoeltjes afbreken om mekaar op de kop te timmeren.
Dat is dus een debat op een forum.
En voor de rest met de pluimen pronken die Dewever heeft rondgestrooid of met bagger gooien als het hun past.:lol:

De schoofzak
27 januari 2016, 20:42
...
https://openbarediensten.acv-online.be/ACV-Openbare-Diensten/ik-zoek-info/Pensioenen/taxshiftpensioen.html

Enkel uitschot kan zoiets verzinnen!

ACV is uitschot en liegt.
Liegt dat ze zwart zien.

.

Henri1
27 januari 2016, 20:54
ACV is uitschot en liegt.
Liegt dat ze zwart zien.

.

Zware beschuldigingen, en trouwens u moet de term "zwart" niet te pas en te onpas gebruiken. Die term heeft zoals u goed weet een donker kantje.

Zipper
27 januari 2016, 21:07
Zware beschuldigingen, en trouwens u moet de term "zwart" niet te pas en te onpas gebruiken. Die term heeft zoals u goed weet een donker kantje.

leg het toch maar eens uit aan een onwetende.

werkman
27 januari 2016, 21:56
leg het toch maar eens uit aan een onwetende.

Niet aan beginnen Schoofzak!
Alle uitleg die je geeft op dit forum zijn parels voor de zwijnen.
En die zwijnen eten zelfs geen parels.
Dus als je enig resultaat of wederwoord wil krijgen zal dat toch niet lukken.
Tenzij je U volop tussen de burenruzies stort en mee begint te roepen en te tieren. Gegarandeerd krijg je dan reactie.
Je moet het beschouwen in Bijbelse taferelen.
Stel U even de predikende Christus voor die water en wijn wil veranderen terwijl de tribunestoeltjes van twee hooligangroepen hem om de oren vliegen.
Heb je hem? Ja? Nu kan je er ook mee lachen zeker? :lol:
Dus niet aan beginnen. Denk aan Jezus of aan Mo voor mijn part.
Maar dan is lachen weer minder voor de hand liggend.
Want dan vliegen er mogelijk geen stoeltjes maar echte kogels rond uw oren.

De schoofzak
28 januari 2016, 08:22
Zware beschuldigingen, en trouwens u moet de term "zwart" niet te pas en te onpas gebruiken. Die term heeft zoals u goed weet een donker kantje.

Vuilspuiters die "die term in die context" aan mij verwijten, doen niet alleen afbreuk aan hun eigen geschiedenis, maar maken dat ik die term gerust als een geuzennaam wil gebruiken.
Vuilspuiters.
Enkel en alleen omdat sommigen een andere indeling van de staat (een reorganisatie in volle democratie) nastreven. Een legitiem democratisch recht, dacht ik zo.

Wie het schoentje past, die trekke het aan.

.

vrijzinnige
28 januari 2016, 08:46
Zware beschuldigingen, en trouwens u moet de term "zwart" niet te pas en te onpas gebruiken. Die term heeft zoals u goed weet een donker kantje.

En.....er kleeft reeds een "patent" op de term "zwart".

Bob
28 januari 2016, 09:43
En.....er kleeft reeds een "patent" op de term "zwart".

Zwarte piet ?

vrijzinnige
28 januari 2016, 10:01
Zwarte piet ?

:-) :-) :-) dat klopt, maar ik zag het eerder als een verwijzing die regelmatig op dit forum te lezen staat, nl over een Jan, en het Antwerpse dialect voor zwarte :-) :-) :-)