PDA

View Full Version : België, Neem hier een voorbeeld aan.


Garry
25 januari 2016, 00:14
Ze nemen in België toch zo graag voorbeelden aan andere landen, wel dat ze dan nu ook maar eens voorbeelden volgen zoals van Japan bv. of Oostenrijk die het Griekenland wil betaald zetten of Groot Brittannië zoals hier te zien.

http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtelingencrisis/article/detail/2588292/2016/01/18/Britten-willen-migrantenmoeders-uitwijzen-die-na-2-5-jaar-onvoldoende-Engels-praten.dhtml

Zouden ze met alle Franstalige die in Vlaanderen wonen ook eigenlijk moeten doen.

Ik weet dat de meerderheid van de Franstalige niet van de slimsten zijn zo dus ik wil ze nog wat extra tijd gunnen, maar na vijf jaar zouden ze toch al wel moeten kunnen zeggen," Ik heet Josefien en ik woon sinds vijf jaar aan het Mijnplein in Oostende." Dat is nu toch echt niet teveel gevraagd hé???

werkman
25 januari 2016, 01:34
Ze nemen in België toch zo graag voorbeelden aan andere landen, wel dat ze dan nu ook maar eens voorbeelden volgen zoals van Japan bv. of Oostenrijk die het Griekenland wil betaald zetten of Groot Brittannië zoals hier te zien.

http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtelingencrisis/article/detail/2588292/2016/01/18/Britten-willen-migrantenmoeders-uitwijzen-die-na-2-5-jaar-onvoldoende-Engels-praten.dhtml

Zouden ze met alle Franstalige die in Vlaanderen wonen ook eigenlijk moeten doen.

Ik weet dat de meerderheid van de Franstalige niet van de slimsten zijn zo dus ik wil ze nog wat extra tijd gunnen, maar na vijf jaar zouden ze toch al wel moeten kunnen zeggen," Ik heet Josefien en ik woon sinds vijf jaar aan het Mijnplein in Oostende." Dat is nu toch echt niet teveel gevraagd hé???

Ijdele hoop. Vergeet het.

subocaj
25 januari 2016, 08:45
Het is natuurlijk ontzettend belangrijk dat religidioten aanslagen in de juiste taal kunnen uitvoeren.

Knuppel
25 januari 2016, 08:55
Het is natuurlijk ontzettend belangrijk dat religidioten aanslagen in de juiste taal kunnen uitvoeren.

Ik begrijp wat je bedoelt.
Tussen de lijnen lees ik dit:

Als we van vluchtelingen verwachten dat ze Nederlands leren, mogen we dat ook van de Franstaligen eisen die zich in Vlaanderen vestigen, en dat is even absurd en zinloos als het jouw antwoord.

Garry
25 januari 2016, 23:12
Ik begrijp wat je bedoelt.
Tussen de lijnen lees ik dit:

Als we van vluchtelingen verwachten dat ze Nederlands leren, mogen we dat ook van de Franstaligen eisen die zich in Vlaanderen vestigen, en dat is even absurd en zinloos als het jouw antwoord.Maar er is nog wel iets anders waar eens duchtig over mag nagedacht worden.

Het bekomen van de Belgische nationaliteit.

Een nationaliteit is niet iets wat men mag te grabbel gooien, om die als buitenlander te bekomen zou dat minstens moeten gekoppeld worden aan het bewijzen van hun integratie. Ge kunt volgens mij alleen Belg worden of zijn wanneer ge er ook als een Belg uit ziet en denkt en op zijn minst behoorlijk een gesprek kunt voeren in de taal van het gewest waarin je woonachtig bent.

Met andere woorden, het bekomen van de Belgische nationaliteit moet gekoppeld worden aan een taalexamen en meer dan dat, je zou ook moeten bunnen doorgaan voor een Belg. Daarmee bedoel ik niet dat de huidkleur idem aan de onze moet zijn maar ge kunt er moeilijk uit zien als een Belg wanneer ge in een boerka gekleed loopt. Zoiets getuigt ook niet van geïntegreerd te zijn.

Een olifant die er eigenlijk uit ziet als een papegaai, dat is voor mij een papegaai en geen olifant, om het even wat voor papiertje er op zijn buik plakt waarop staat geschreven dat het een olifant zou zijn.

En dat geldt idem voor een Amerikaan of Engelsman die hier de Belgische nationaliteit komt vragen en die geen twee woorden Vlaams spreekt. Eerst aantonen van geïntegreerd te zijn en dan pas in aanmerking komen voor de Belgische Nationaliteit. En daarboven ook nog een blanco strafregister kunnen voorleggen hé!

Lof der Zotheid
26 januari 2016, 16:45
Neeneeneenee. Iedereen moet een voorbeeld nemen aan 't belgiksken, waar resjpékt gegeven wordt aan alles wat niet autochtoon is.

marie daenen
26 januari 2016, 16:59
Het is natuurlijk ontzettend belangrijk dat religidioten aanslagen in de juiste taal kunnen uitvoeren.

Maar het is wel ontzettend belangrijk dat mensen die in Vlaanderen komen wonen, buitenlanders evengoed als Belgen, een minimum aan Nederlands leren... ipv de oorspronkelijke lokale bevolking als tweederangs burgers of zelfs uitschot te behandelen...
Maar ja, zo ver is de grote francofonie nog niet gevorderd; ze is in haar babytijd blijven steken van 'Kijk, mama, hoe goed ik het doe'...
Maar AUB, leg haar niets in de weg want dan is de wereld te klein om haar onnozel kindergebrabbel het zwijgen op te leggen...

Enfin, Vlaanderen betaalt de prijs voor zoveel menselijke onredelijkheid dubbel en dik en dreigt zelfs als eerste, voor de francofonie, de afgrond in te duimelen...

Menselijke ontwikkeling noemen ze dat... Ik zie alleen menselijke achterlijkheid die heel België herleid tot het eerste Europese vierde wereld land; enfin ik veronderstel na Griekenland, maar Griekenland leunde al altijd tegen de derde wereldlanden aan....

marie daenen
26 januari 2016, 17:04
Neeneeneenee. Iedereen moet een voorbeeld nemen aan 't belgiksken, waar resjpékt gegeven wordt aan alles wat niet autochtoon is.

Zeg liever aan alles dat niet Vlaams is of naar Vlaanderen ruikt... want dat is de grote pest voor la Belgique die met alle middelen bestreden moet worden...
En dan maar lessen komen blijven geven in verdraagzaamheid terwijl la Belgique zelf gestoeid is op totale onverdraagzaamheid tov haar natives...

subocaj
26 januari 2016, 17:06
Ik begrijp wat je bedoelt.
Tussen de lijnen lees ik dit:

Als we van vluchtelingen verwachten dat ze Nederlands leren, mogen we dat ook van de Franstaligen eisen die zich in Vlaanderen vestigen, en dat is even absurd en zinloos als jouw antwoord.

Dan zul je toch anders moeten leren lezen.

Religie en staat zullen altijd botsen. Wil je de perfectie zul je religie en staat volledig moeten splitsen en indien nodig uitroeien.
Taal staat daar volledig buiten.

Putin was goed begonnen, door geen enkel onderscheid te maken tussen de door de USA gesteunde "rebellen" en de door SA gesteunde terroristen.

Zolang België 3 talig is, heeft ieder Belg het recht zich te vestigen waar hij wil.

Als hij één van de 3 talen spreekt is jouw ganse preek voor de ganzen.

marie daenen
26 januari 2016, 17:08
Dan zul je toch anders moeten leren lezen.

Religie en staat zullen altijd botsen. Wil je de perfectie zul je religie en staat volledig moeten splitsen en indien nodig uitroeien.
Taal staat daar volledig buiten.

Putin was goed begonnen, door geen enkel onderscheid te maken tussen de door de USA gesteunde "rebellen" en de door SA gesteunde terroristen.

Zolang België 3 talig is, heeft ieder Belg het recht zich te vestigen waar hij wil.

Als hij één van de 3 talen spreekt is jouw ganse preek voor de ganzen.


Hewel dan ga jij maar eens in Wallonië wonen en dan ga jij daar maar eens ondervinden in hoeverre jouw regel dat je één van de 3 landstalen moet spreken volstaat... Of wil je zeggen dat Wallonië niet tot België behoort???

Everytime
26 januari 2016, 17:35
Ze nemen in België toch zo graag voorbeelden aan andere landen, wel dat ze dan nu ook maar eens voorbeelden volgen zoals van Japan bv. of Oostenrijk die het Griekenland wil betaald zetten of Groot Brittannië zoals hier te zien.

http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtelingencrisis/article/detail/2588292/2016/01/18/Britten-willen-migrantenmoeders-uitwijzen-die-na-2-5-jaar-onvoldoende-Engels-praten.dhtml

Zouden ze met alle Franstalige die in Vlaanderen wonen ook eigenlijk moeten doen.

Ik weet dat de meerderheid van de Franstalige niet van de slimsten zijn zo dus ik wil ze nog wat extra tijd gunnen, maar na vijf jaar zouden ze toch al wel moeten kunnen zeggen," Ik heet Josefien en ik woon sinds vijf jaar aan het Mijnplein in Oostende." Dat is nu toch echt niet teveel gevraagd hé???

Of hoe racisme tegenover de Franstalige Belgen tonen.

Everytime
26 januari 2016, 17:38
Ijdele hoop. Vergeet het.

Talloze Franstaligen wonen/werken al nu in Vlaanderen en kunnen oftewel hun plan in het Nederlands trekken oftewel kunnen zeer goed Nederlands spreken. Maar dat wist u misschien niet.

marie daenen
26 januari 2016, 17:38
Of hoe racisme tegenover de Franstalige Belgen tonen.

Onmogelijk, ik draai gewoon hun eigen woorden tegenover de Vlamingen om...

TheFourHorsemen
26 januari 2016, 17:40
Cameron moet wel een beetje consequent zijn:

"Besparingen in lessen Engels
Cameron mag dan vrouwen dwingen Engels te leren, zijn regering besnoeide eerder op lessen Engels voor migranten. Dat wijt hij nu aan het begrotingstekort. "Nu moeten we het geld voor taallessen vooral richten op vrouwen die in het grootste isolement leven en geen Engels leren", stelt de premier, nu er een nieuw fonds ter waarde van 20 miljoen pond is opgericht."

Everytime
26 januari 2016, 17:49
Onmogelijk, ik draai gewoon hun eigen woorden tegenover de Vlamingen om...

"Ik weet dat de meerderheid van de Franstaligen niet van de slimsten zijn" : ik denk dat alles is gezegd, wat Garry betreft.

Diego Raga
26 januari 2016, 18:02
Of hoe racisme tegenover de Franstalige Belgen tonen.
Hello Everytime:

" Bij de taalstrijd in België hoort dan weer dat indien de taalpolitiek van Vlaanderen de positie van Vlaamse Franstaligen aan dreigt te tasten de Franstalige Gemeenschap direct de Vlamingen van taalracisme beschuldigt en de Raad van State en het Arbitragehof inschakelt om de Vlaamse maatregel ongeldig te laten verklaren."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Taalracisme

Bye Everytime.

Everytime
26 januari 2016, 18:35
Hello Everytime:

" Bij de taalstrijd in België hoort dan weer dat indien de taalpolitiek van Vlaanderen de positie van Vlaamse Franstaligen aan dreigt te tasten de Franstalige Gemeenschap direct de Vlamingen van taalracisme beschuldigt en de Raad van State en het Arbitragehof inschakelt om de Vlaamse maatregel ongeldig te laten verklaren."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Taalracisme

Bye Everytime.

Waarmee komt u nu? Garry stigmatiseert een hele bevolking en u komt met wat de "Franstalige Gemeenschap" zegt...................

Xenophon
26 januari 2016, 18:36
Waarmee komt u nu? Garry stigmatiseert een hele bevolking en u komt met wat de "Franstalige Gemeenschap" zegt...................

Hij zet u flink te kakken jongen.

quercus
26 januari 2016, 18:49
Dan zul je toch anders moeten leren lezen.

Religie en staat zullen altijd botsen. Wil je de perfectie zul je religie en staat volledig moeten splitsen en indien nodig uitroeien.
Taal staat daar volledig buiten.

Putin was goed begonnen, door geen enkel onderscheid te maken tussen de door de USA gesteunde "rebellen" en de door SA gesteunde terroristen.

Zolang België 3 talig is, heeft ieder Belg het recht zich te vestigen waar hij wil.

Als hij één van de 3 talen spreekt is jouw ganse preek voor de ganzen.

Oh jaaaaa??? Die Franstalige "Belg" moet niet komen aandraven met de eis dat hij/zij wordt aangesproken "en français" bij de lokale overheidsdiensten. Net zomin als mag verlangen dat hij van particulieren antwoorden krijgt in la langue de Voltaire. Zeker, hij mag zich binnen la Belgique vestigen waar hij wil. Maar die vrijheid die hij heeft t.a.v. het zich vestigen telt niet voor wat betreft het taalgebruik.

Henri1
26 januari 2016, 19:22
Oh jaaaaa??? Die Franstalige "Belg" moet niet komen aandraven met de eis dat hij/zij wordt aangesproken "en français" bij de lokale overheidsdiensten. Net zomin als mag verlangen dat hij van particulieren antwoorden krijgt in la langue de Voltaire. Zeker, hij mag zich binnen la Belgique vestigen waar hij wil. Maar die vrijheid die hij heeft t.a.v. het zich vestigen telt niet voor wat betreft het taalgebruik.

Officieel taalgebruik bedoelt u toch ? Hoop ik ?

Libro
26 januari 2016, 19:26
Cameron moet wel een beetje consequent zijn:

"Besparingen in lessen Engels
Cameron mag dan vrouwen dwingen Engels te leren, zijn regering besnoeide eerder op lessen Engels voor migranten. Dat wijt hij nu aan het begrotingstekort. "Nu moeten we het geld voor taallessen vooral richten op vrouwen die in het grootste isolement leven en geen Engels leren", stelt de premier, nu er een nieuw fonds ter waarde van 20 miljoen pond is opgericht."

Ik leer nu Russisch met behulp van een boekje dat ik nieuw 6,90 euro heb betaald. Verder zijn er hulpmiddelen beschikbaar op youtube en andere websites (vaak dan nog gratis). Wie zich ergens wil vestigen kan met een kleine moeite een basiskennis van de landstaal verwerven: daar moet zelfs geen belastinggeld aan verspild worden. Taalcursussen door de overheid laten organiseren of subsidiëren is alleen wenselijk in het kader van een integratiebeleid voor kansarme allochtonen die hun eigen taal nauwelijks beheersen (en die we eigenlijk niet met hopen zouden mogen binnenhalen).

quercus
26 januari 2016, 19:37
Officieel taalgebruik bedoelt u toch ? Hoop ik ?

a. onder elkaar praten ze wat ze willen;
b. tegenover de overheidsdiensten in Vlaanderen is het Nederlands;
c. tegenover Nederlandstaligen in Vlaanderen is het Nederlands. Ze kunnen natuurlijk altijd eens proberen met "le français" naar buiten te komen. Maar er is veel kans dat ze nul op het request krijgen.

Witte Kaproen
26 januari 2016, 20:35
Talloze Franstaligen wonen/werken al nu in Vlaanderen en kunnen oftewel hun plan in het Nederlands trekken oftewel kunnen zeer goed Nederlands spreken. Maar dat wist u misschien niet.

Waarom zijn al die Franstaligen Wallonië ontvlucht richting Vlaanderen?

Is Wallonië niet het paradijs op aarde voor hen.
Iedereen verstaat er Frans
en het promoot zich als een "terre d'accueil",
terwijl Vlaanderen vol bekrompen navelstaarders zou zitten,
die enkel in hun eigen kerktoren geïnteresseerd zouden zijn :roll:

Lof der Zotheid
27 januari 2016, 12:11
Zeg liever aan alles dat niet Vlaams is of naar Vlaanderen ruikt... want dat is de grote pest voor la Belgique die met alle middelen bestreden moet worden...
En dan maar lessen komen blijven geven in verdraagzaamheid terwijl la Belgique zelf gestoeid is op totale onverdraagzaamheid tov haar natives...

Maar natuurlijk. Verdraagzaamheid en tolerantie zijn een kostbaar goed zolang het niet de eigen bevolking betreft. Extreme xenofilie gepaard met extreme oikofobie. Een gezellig mengsel...

Everytime
27 januari 2016, 12:15
Waarom zijn al die Franstaligen Wallonië ontvlucht richting Vlaanderen?

Is Wallonië niet het paradijs op aarde voor hen.
Iedereen verstaat er Frans
en het promoot zich als een "terre d'accueil",
terwijl Vlaanderen vol bekrompen navelstaarders zou zitten,
die enkel in hun eigen kerktoren geïnteresseerd zouden zijn :roll:

Omdat iedereen het recht heeft te leven waar hij/ze wil. Als de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen u stoort, zal u er mee moeten leven.

Lof der Zotheid
27 januari 2016, 12:22
Waarom zijn al die Franstaligen Wallonië ontvlucht richting Vlaanderen?

Is Wallonië niet het paradijs op aarde voor hen.
Iedereen verstaat er Frans
en het promoot zich als een "terre d'accueil",
terwijl Vlaanderen vol bekrompen navelstaarders zou zitten,
die enkel in hun eigen kerktoren geïnteresseerd zouden zijn :roll:

Om het geheel nog verder te trekken: wat zou er zo rampzalig zijn als het inderdaad zo is? Waarom moet alles altijd erop geconcentreerd zijn "open", "hip" en "modern" te doen? Waarom moet Vlaanderen zich voor alles naar het buitenland richten en zich eraan aanpassen? Waar is de trots op de eigen cultuur gebleven?

Sukkelaar
27 januari 2016, 12:26
Omdat iedereen het recht heeft te leven waar hij/ze wil. Als de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen u stoort, zal u er mee moeten leven.

Mij stoort ze niet zolang ze maar de taalwetten onderhouden en geen taalkundige prerogatieven gaan stellen.

Boduo
27 januari 2016, 21:42
Omdat iedereen het recht heeft te leven waar hij/ze wil. Als de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen u stoort, zal u er mee moeten leven.

Het is niet zozeer de aanwezigheid van Franstaligen maar hun arrogantie die storend is.