PDA

View Full Version : The power of Nightmares


waarnemer
26 oktober 2004, 22:40
Iemand verleden week de eerste aflevering van "The power of Nightmares" gezien op BBC? In elk geval een overwachte kijk. Zeker controversieel, maar wel degelijk gemaakt.

De eerste aflevering ging over het onstaan van het Islam radicalisme in Egypte en de opkomst van de neo-conservatieven in de US.

Leuk vond ik de fase waarin de politiek benoemde baas van de CIA aan zijn personeel vroeg om nu met sluitende bewijzen te komen dat de Sovjetunie via een internationaal terroristen netwerk de hand had in zowat al die terroristen groepen die toen actief waren. Hij haalde zijn overtuiging hierover uit een boek. Maar de CIA kon dat niet. Ze hadden de "bewijzen" die in dat boek aangehaald werden grotendeels zelf bedacht, kwestie van de tegenpartij wat te jennen.

Niet dat de man zich hierdoor liet afschrikken. Hij vond iemand van buiten de CIA...

Ben nieuwsgierig naar de volgende aflevering morgenavond op BBC2. Ik geloof dat het over de Clinton periode zal gaan.

1handclapping
1 november 2004, 11:48
Spijtig... gemist. Alle geheime diensten en speciaal die welke zich bezighouden met contraspionnage moeten door hun aard een beetje (veel?) paranoïde zijn.
Het is een beangstigende gedachte dat iemand uit zo'n dienst nu een groot land leidt
(Poetin).

Funghus
3 november 2004, 20:02
Volgens mij is een heel groot deel van wat in de aktualiteit gebeurt helemaal geen toeval, maar eerder een goed orchestratie van feiten die met elkaar moeten botsen en de publieke opinie vorm moeten geven.

De aanslagen van 11 september waren volgens mij helemaal niet onverwacht. Ze waren lang verwacht en voorbereid. De hele oorlogsindustrie kon het zich niet permitteren te wachten tot één of andere bedreiging zou opdoemen die coherent een oorlog kan ontketenen. Belangrijker nog, de grote exploitatiefirma's hadden een grote uitzwaai nodig voor een wereld die alsmaar kleiner wordt, nu China uit haar voegen barst.

Er zijn veel aanwijzingen in de tijdlijn van de gebeurtenissen met betrekking tot de exploitatie van grondstoffen die suggereren dat Bin Laden gebruikt wordt door de VS voor politieke doeleinden tot op heden.

Tenslotte zijn er ook nog zeer sterke aanwijzingen op een fabricatie van de berichtgeving rond 9/11 die niet alleen uitpuilt van de inconsistenties, maar bovendien veel sporen van een grotere doofpotoperatie niet heeft kunnen verbergen. Er is een heel grote betrokkenheid nodig geweest van het leger en het veiligheidsapparaat voor een faling zoals de aanslagen op de WTC. Dit kan maar één ding betekenen.

Ik zou dit hier graag uit de doeken doen, maar het vergt veel tijd een heel gestructureerde uiteenzetting. Deze conclusies zijn mij duidelijk geworden na meer dan 2 jaar zoeken op internet en lezen in boeken. Het is jammer dat dit spannende verhaal niet geleid heeft tot iets positievers. Ik beweer hiermee niet dat de VS de wortel is van al het kwaad, maar wel dat de instellingen van de VS een leidinggevende rol spelen in het omwoelen van de wereld zodanig dat de elite van de wereld er profijt uit kan halen. De elite in andere landen (en is nationaliteit op dat niveau wel relevant?) zijn net zo opportunistisch en even zeer verstrengeld met de feiten.

waarnemer
3 november 2004, 21:28
Spijtig... gemist. Alle geheime diensten en speciaal die welke zich bezighouden met contraspionnage moeten door hun aard een beetje (veel?) paranoïde zijn.
Het is een beangstigende gedachte dat iemand uit zo'n dienst nu een groot land leidt
(Poetin).
Binnen een half uur is, geloof ik, de laatste aflevering, BBC2 22u dacht ik.

waarnemer
3 november 2004, 21:37
Volgens mij is een heel groot deel van wat in de aktualiteit gebeurt helemaal geen toeval, maar eerder een goed orchestratie van feiten die met elkaar moeten botsen en de publieke opinie vorm moeten geven.


Ik ben wel eens tegen een site aangelopen die daarover veregaande theoriën had. fourwinds10 of zoiets. Maar daar stonden dan weer andere verhalen op die ik toch echt moeilijk kon geloven.

waarnemer
5 november 2004, 00:07
Was het leukste van de drie afleveringen. De vergissingen inzake de WMD en de Al Quada links in Irak blijken niet de uitzonderingen, maar de regel. Het opsommen van die vergissingen werd met, ook visueel, met de nodige droge humor gebracht.

Funghus
7 november 2004, 22:41
Het hele officiële verhaal en de rationale voor de oorlog is gewoon een farce.

Als u weet wat het NORAD is en hoe het gefaald heeft op de 11de september, neemt u het officiële verhaal gewoon niet meer serieus. Bovendien zijn de foto's van het Pentagon overweldigend duidelijk. Daar kan onmogelijk een Boeing in gevlogen zijn. Het grasveld had geen spatje en naast de ingestorte vleugel van het gebouw (dat maar instortte na 20 minuten, maar nooit zo op TV is gekomen) was een open boek waar te nemen en een computer scherm. Beide intact. Als we dan moeten geloven dat een vliegtuig een vuurbal produceert zoals de tweede inslag bij de WTC, dan heeft het Pentagon gebouw en het grasveld ervoor wel iets heel magisch.

Indien er zo gelogen wordt, wat hebben ze dan te verbergen? Als dit een vergelding is voor de aanslagen van 11 september, waarom dan tegen de verkeerde mensen en waarom dan 100 keer zoveel mensen vermoorden die er per slot van rekening niets mee te maken hebben?

Het gaat allemaal om geld en machtsuitbreiding. Mensen die de media in handen hebben zullen altijd buiten verdenking blijven. Zolang deze junta, die weer eens de macht heeft gegrepen op 2 november, de media aan haar kant heeft, zal ze niet door de mand vallen tot het veel te laat is.