PDA

View Full Version : Blokkendoos-bis in Diegem ?


De schoofzak
10 februari 2016, 16:02
Eens benieuwd of dat hetzelfde verloop gaat kennen ...

titel: Diegemse school vreest BLOKKENDOOS-SCENARIO
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2611924/2016/02/10/Opnieuw-4-klachten-tegen-kleuterjuf.dhtml?utm_source=hln&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter&utm_content=daily&utm_userid=f7dd77e-4026-4308-5e04-400212814eec

De schrik voor een 'Blokkendoos-bis' zit er in gemeenteschool De Fonkel in Diegem goed in. Vier ouderparen hebben een klacht ingediend tegen kleuterjuf A. omdat die de kleutertjes zou betasten en fotograferen tijdens het verversen van de pampers. Twee klachten blijken alvast op niets gestoeld, de andere twee worden nog onderzocht. Zelfs de burgemeester roept op tot kalmte.

Nog maar pas is in Antwerpen een kleuterjuf van 'De Blokkendoos' door het gerecht gezuiverd van alle onterechte aantijgingen die ze van enkele ouders naar het hoofd geslingerd had gekregen, of een gelijkaardig scenario speelt zich af in gemeenteschool De Fonkel in Diegem. Dáár moet juf A. nu door een storm, na vier klachten van allochtone ouderparen over handtastelijk gedrag.

Een en ander begon in de zomer van vorig jaar al toen twee ouderparen in het midden van de grote vakantie naar de politie trokken. Volgens hen raakte juf A. hun kinderen van drie en vier jaar aan op een ongepaste manier tijdens het verversen van de luiers. Meer nog, ze nam er foto's van, beweerde een ouderpaar. Dat wisten de ouders, omdat het jongetje thuis had gezegd dat de juf "foto's van de billen" had gemaakt.

De betrokken kleuterjuf, die al verscheidene jaren lesgeeft op de school, ontkent ten overstaan van politie en gerecht alle feiten. "Maar door heel de heisa is ze even voor de krokusvakantie in ziekteverlof gegaan", zegt burgemeester Jean-Pierre De Groef (sp.a) van Machelen. Over de zaak zelf wil hij niets kwijt.

marie daenen
10 februari 2016, 16:13
Eens benieuwd of dat hetzelfde verloop gaat kennen ...

titel: Diegemse school vreest BLOKKENDOOS-SCENARIO
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2611924/2016/02/10/Opnieuw-4-klachten-tegen-kleuterjuf.dhtml?utm_source=hln&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter&utm_content=daily&utm_userid=f7dd77e-4026-4308-5e04-400212814eec

En de Vlamingen blijven gegijzeld door hun eigen overheden... Democratie noemen ze dat...

omaplop
10 februari 2016, 16:16
staat al in het bericht van de blokkendoos op immigratie en integratie.

hamac
10 februari 2016, 18:06
Foto's genomen tijdens het wisselen van luiers van kleuters van 3 en 4 jaar?
Die ouders hebben alvast niet te veel tijd gestoken in zindelijkheidstraining.

Libro
11 februari 2016, 04:39
Foto's genomen tijdens het wisselen van luiers van kleuters van 3 en 4 jaar?
Die ouders hebben alvast niet te veel tijd gestoken in zindelijkheidstraining.

Kleuters die nog niet zindelijk zijn worden gewoon niet tot de school toegelaten.

Bobke
11 februari 2016, 04:50
Hoe kunt ge luiers verversen zonder de billen aan te raken?

cookie monster
11 februari 2016, 05:25
Nou , onmogelijk is het niet , je laat het iemand anders doen ;)

Nu serieus , ik hoop van harte dat die zuurpruimen gepakt worden !!!!
En dat kind moet (men) leren wat normaal is , en niet liegen !!

De schoofzak
11 februari 2016, 08:43
Ik denk dat een directeur/directrice met ballen, de dag van vandaag, tegen pedofiel-aanklagende ouders zeer duidelijk mag meedelen:
- we verwittigen onmiddellijk de politie
- ik wil in afwachting dat niemand met de media praat of de zaak in de openbaarheid brengt; wij hebben absoluut vertrouwen in het gerecht
- we wachten een bericht af van het gerecht om eventueel over te gaan tot schorsing van de leerkracht; tot dan behoudt de leerkracht al ons vertrouwen
- wie als ouder niet akkoord is of de afspraak schendt, mag zijn kinderen dezelfde dag nog naar een andere school brengen en moet nooit meer terugkomen.

Ik wil uiterst streng zijn tegen pedofielen,
maar even streng tegen het in de openbaarheid gooien van valse of loze beschuldigingen.

.

marie daenen
11 februari 2016, 10:01
Ik denk dat een directeur/directrice met ballen, de dag van vandaag, tegen pedofiel-aanklagende ouders zeer duidelijk mag meedelen:
- we verwittigen onmiddellijk de politie
- ik wil in afwachting dat niemand met de media praat of de zaak in de openbaarheid brengt; wij hebben absoluut vertrouwen in het gerecht
- we wachten een bericht af van het gerecht om eventueel over te gaan tot schorsing van de leerkracht; tot dan behoudt de leerkracht al ons vertrouwen
- wie als ouder niet akkoord is of de afspraak schendt, mag zijn kinderen dezelfde dag nog naar een andere school brengen en moet nooit meer terugkomen.

Ik wil uiterst streng zijn tegen pedofielen,
maar even streng tegen het in de openbaarheid gooien van valse of loze beschuldigingen.

.

2
Te eenvoudig voor het 'la Belgique' van onze linkiewinkies...

Another Jack
11 februari 2016, 10:02
2
Te eenvoudig voor het 'la Belgique' van onze linkiewinkies...

Kon jij dat maar dat zeggen van onze staatsstructuur....

marie daenen
11 februari 2016, 10:20
Kon jij dat maar dat zeggen van onze staatsstructuur....

Met dank aan de grote francofonie voor wie het bestaan van een meerderheid aan Vlamingen in hun 'la Belgique' niet te verkroppen valt en men dus met alle mogelijke middelen, meestal totaal ondemocratisch en zelfs dikwijls misdadig, het hele huishouden moet onderste boven gooien opdat ze zo toch hun bekrompen francofone zin zo veel mogelijk zouden kunnen opdringen aan de meerderheid en zelfs op maffieuze wijze kunnen doordrukken...
Zelfs als het verleden bewezen heeft en nog bewijst dat ze totaal onbekwaam zijn op vele gebieden en dat de Vlamingen het er veel en veel beter vanaf brachten en brengen en dat ondanks dat Vlaanderen opgescheept zit met tegenwerkende collabo's die liever naar de pijpen van diezelfde francofonie dansen dan hun democratische plichten ten opzichte van de eigen bevolking te vervullen...
Inderdaad het had allemaal zoveel beter en eenvoudiger gekund, maar dat is dan gerekend zonder de eeuwenoude francofone ziekelijke veroveringszucht, welke al heel veel oorlogen en onheil in Europa gebracht heeft...

Another Jack
11 februari 2016, 10:23
Met dank aan de grote francofonie voor wie het bestaan van een meerderheid aan Vlamingen in hun 'la Belgique' niet te verkroppen valt en men dus met alle mogelijke middelen, meestal totaal ondemocratisch en zelfs dikwijls misdadig, het hele huishouden moet onderste boven gooien opdat ze zo toch hun bekrompen francofone zin zo veel mogelijk zouden kunnen opdringen aan de meerderheid en zelfs op maffieuze wijze kunnen doordrukken...
Zelfs als het verleden bewezen heeft en nog bewijst dat ze totaal onbekwaam zijn op vele gebieden en dat de Vlamingen het er veel en veel beter vanaf brachten en brengen en dat ondanks dat Vlaanderen opgescheept zit met tegenwerkende collabo's die liever naar de pijpen van diezelfde francofonie dansen dan hun democratische plichten ten opzichte van de eigen bevolking te vervullen...
Inderdaad het had allemaal zoveel beter en eenvoudiger gekund, maar dat is dan gerekend zonder de eeuwenoude francofone ziekelijke veroveringszucht, welke al heel veel oorlogen en onheil in Europa gebracht heeft...

Ja, dat verhaal ken ik.
Ik zie (lezen doe ik al lang niet meer..) het dagelijks hier een tiental keer verschijnen in al zijn varianten...

marie daenen
11 februari 2016, 10:36
Ja, dat verhaal ken ik.
Ik zie (lezen doe ik al lang niet meer..) het dagelijks hier een tiental keer verschijnen in al zijn varianten...

Maar verder dan 'vive la francofonie' ben je nog niet gekomen...

CLAESSENS Joris
11 februari 2016, 11:52
Eens benieuwd of dat hetzelfde verloop gaat kennen ...

titel: Diegemse school vreest BLOKKENDOOS-SCENARIO
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2611924/2016/02/10/Opnieuw-4-klachten-tegen-kleuterjuf.dhtml?utm_source=hln&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter&utm_content=daily&utm_userid=f7dd77e-4026-4308-5e04-400212814eec

Maak u zelf niets wijs. Noch de blokkendoos noch Diegem zijn unieke gevallen. Dit soort beschuldigingen regent het gewoon al jaren in Brussel en omgeving. In die mate zelfs dat er al verschillende malen ouders geweld gebruikten tegen leerkrachten om zich te wreken voor dit soort zaken of voor vermeend racisme.

Geweld van leerlingen tegen leerkrachten, vooral tegen vrouwelijke leerkrachten, is ook al lang geen uitzondering meer. We hadden in Brussel zelfs al meer dan eens seksuele vergrijpen op leraressen, tot en met verkrachting toe, omdat mannelijke islamitische studenten zich verzetten tegen het gezag dat deze mensen uitoefenen. Klinkt nu na Keulen (en een hele resem andere steden die men, gebruik makend van het gebeuren in Keulen, uit het nieuws houdt) héél bekend in de oren niet?
Is het besef dat dit soort zaken zelfs tegen leraressen in scholen door hun eigen leerlingen gepleegd worden EN MEN DIT AL JAREN VERZWIJGT niet des te schrijnender?
En is het niet schrijnend dat men omwille van politieke correctheid de daders vrijuit laat gaan en de slachtoffers een OMERTA oplegt?

Iedereen die af en toe een krant leest of het nieuws op een andere wijze volgt weet dit...
En op een enkele uitzondering na zwijgt ook iedereen.
Sterker nog. Mensen die deze zaken (in mijn geval al jaren) aanklagen worden constant aangevallen, afgeschilderd als racist en (net zoals nu in Nederland gebeurt rond de tegenstanders van de AZC's) kunnen rekenen op verhoogde interesse van de politie en staatsveiligheid.
Want wantoestanden aanklagen die de staat niet graag hoort publiek maken...
Dat moet toch wel extremisme zijn?

De schoofzak
11 februari 2016, 12:32
Maak u zelf niets wijs. Noch de blokkendoos noch Diegem zijn unieke gevallen. Dit soort beschuldigingen regent het gewoon al jaren in Brussel en omgeving. In die mate zelfs dat er al verschillende malen ouders geweld gebruikten tegen leerkrachten om zich te wreken voor dit soort zaken of voor vermeend racisme.

Geweld van leerlingen tegen leerkrachten, vooral tegen vrouwelijke leerkrachten, is ook al lang geen uitzondering meer. We hadden in Brussel zelfs al meer dan eens seksuele vergrijpen op leraressen, tot en met verkrachting toe, omdat mannelijke islamitische studenten zich verzetten tegen het gezag dat deze mensen uitoefenen. Klinkt nu na Keulen (en een hele resem andere steden die men, gebruik makend van het gebeuren in Keulen, uit het nieuws houdt) héél bekend in de oren niet?
Is het besef dat dit soort zaken zelfs tegen leraressen in scholen door hun eigen leerlingen gepleegd worden EN MEN DIT AL JAREN VERZWIJGT niet des te schrijnender?
En is het niet schrijnend dat men omwille van politieke correctheid de daders vrijuit laat gaan en de slachtoffers een OMERTA oplegt?

Iedereen die af en toe een krant leest of het nieuws op een andere wijze volgt weet dit...
En op een enkele uitzondering na zwijgt ook iedereen.
Sterker nog. Mensen die deze zaken (in mijn geval al jaren) aanklagen worden constant aangevallen, afgeschilderd als racist en (net zoals nu in Nederland gebeurt rond de tegenstanders van de AZC's) kunnen rekenen op verhoogde interesse van de politie en staatsveiligheid.
Want wantoestanden aanklagen die de staat niet graag hoort publiek maken...
Dat moet toch wel extremisme zijn?
Verzwijgen die slachtoffers dat dan allemaal ? Of lukt het hen niet om het in de gazetten te krijgen?
Of zie ik het te vlug over het hoofd. Ik zie er wel eens eentje (en vaak nog wat yt filmpjes uit Nederland: "ik neuk je de moeder", maar zoiets zeggen is nog geen "echte" seksuele aanranding ...)

Waarom maak je niet eens een lijstje met geloofwaardige linken, mooi chronologisch gerangschikt ?

.

reservespeler
11 februari 2016, 12:45
Ja, dat verhaal ken ik.
Ik zie (lezen doe ik al lang niet meer..) het dagelijks hier een tiental keer verschijnen in al zijn varianten...

Dus bent u aan het verkeerde adres aan het mekkeren.

Guinevere
11 februari 2016, 15:46
Ik denk dat een directeur/directrice met ballen, de dag van vandaag, tegen pedofiel-aanklagende ouders zeer duidelijk mag meedelen:
- we verwittigen onmiddellijk de politie
- ik wil in afwachting dat niemand met de media praat of de zaak in de openbaarheid brengt; wij hebben absoluut vertrouwen in het gerecht
- we wachten een bericht af van het gerecht om eventueel over te gaan tot schorsing van de leerkracht; tot dan behoudt de leerkracht al ons vertrouwen
- wie als ouder niet akkoord is of de afspraak schendt, mag zijn kinderen dezelfde dag nog naar een andere school brengen en moet nooit meer terugkomen.

Ik wil uiterst streng zijn tegen pedofielen,
maar even streng tegen het in de openbaarheid gooien van valse of loze beschuldigingen.

.

Uw 2e voorwaarde ruikt sterk naar doofpot en beknotting van de persvrijheid. Daar niet mee akkoord dus.

Another Jack
11 februari 2016, 16:00
Maar verder dan 'vive la francofonie' ben je nog niet gekomen...

"francophonie", marie...

Wapper
11 februari 2016, 16:00
Uw 2e voorwaarde ruikt sterk naar doofpot en beknotting van de persvrijheid. Daar niet mee akkoord dus.

Aan krijsende hysterische kopvodden heeft niemand een boodschap...

http://s3.gvacdn.be/Assets/Images_Upload/arch/2013/07/17/2667818/drie-ouders-dienen-klacht-in-tegen-juf-de-blokkendoos_100_1000x0.jpg?scale=both&format=jpg

http://static4.nieuws.vtm.be/sites/nieuws.vtm.be/files/styles/vmmaplayer_big/public/article/image/2015/09/debijtjes_naarbuiten.jpg?itok=hoQaDPoz

http://s3.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2013/07/15/47b41120-ed6f-11e2-b603-4a83931d6837_original.jpg?maxheight=460&maxwidth=629&format=jpg

HRobin
11 februari 2016, 16:47
Uw 2e voorwaarde ruikt sterk naar doofpot en beknotting van de persvrijheid. Daar niet mee akkoord dus.U wil de publieke schandpaal terug invoeren?

Wapper
12 februari 2016, 20:59
U wil de publieke schandpaal terug invoeren?

En de voorgeschreven straffen...

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e7/09/cd/e709cd05b971d97b4134073e09e95a65.jpg

Xenophon
12 februari 2016, 21:01
Hoe kunt ge luiers verversen zonder de billen aan te raken?

Op de Noord-Afrikaanse manier.